Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.942 views

• rvankruistum
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
DevWouter schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 03:06:
Het excuus van de NOS is binnen: https://nos.nl/nieuwsuur/...tzending-ddos-aanval.html

Nou ja, excuus...? Niemand die boetekleed aantrekt
Nieuws anno 2018: Hier is de ongefundeerde mening van iemand zonder enige credentials. Hier zijn ook de feiten zoals uitgelegd door experts. Nu hebben we een gebalanceerde berichtgeving gedaan over dit onderwerp. |:(

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:32

RayNbow

Kirika <3

Het excuus van de NOS is binnen: https://nos.nl/nieuwsuur/...tzending-ddos-aanval.html

"Het is verstandig om mobiel bankieren-apps van je telefoon te verwijderen"
Dat hebben sommige banken al gedaan voor W10M... 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)

Had je anders verwacht van de NPO dan?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 15:53
Zou een expert het woord "cyber" gebruiken?

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:55:
[...]

[...]

Dat hebben sommige banken al gedaan voor W10M... 8)7
Dat krijg je als versienummer gelijk staat aan het aantal gebruikers. :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, aantal apps. Ik heb ze alle 10 :P

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2018 11:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

cracking cloud schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:14:
1999 schreef:
ne1 12 cyber???

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Allemaal 1337 hackzorz!
Afbeeldingslocatie: https://m.popkey.co/6acd3e/aWG7m.gif

Lekker op de bank

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
http://www.hackertyper.com/

Daarmee kun je heel 1337 de bank h4xz0rz3n!

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Uit het topic over Nieuwsuur:
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 01:09:
Zondag zal toch blijken dat het allemaal een stunt was van Zondag met Lubach. Of van Rambam ofzoiets.

Tenminste... dat mag ik hopen :N
Ik ga me echt kapotlachen als Lubach het voor elkaar heeft gekregen om een expert bij Nieuwsuur aan te laten schuiven met een nep CV en boek. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
"Smart block clowd"
"Frequently Asked Questions (FAC)"

_O-

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
“De codes van Iran, Rusland en de Noord-Korea zijn gezien bij banken en andere banken. Dus die 4 landen waarschijnlijk.”
_O- _O-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 17:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Vergeet de VPN niet als je ze wil bereiken
8)7 8)7 8)7

Sometimes human's are...

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Jammer, ik kan die site niet bekijken: "Blocked by URL Filter Database"

let the past be the past.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@SPee: Wat @mduijvendijk zegt :P

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

cracking cloud schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:14:
Volgens mij kan je gewoon stellen dat de frequentie waarmee iemand "cyber" gebruikt omgekeerd evenredig is met hun expertise.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The story that keeps giving: Cybersecurity-boek oud-minister Vermeend uit de schappen

De dame en Willem Vermeend hebben blijkbaar hun halve boek geplagieerd.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
downtime schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:27:
The story that keeps giving: Cybersecurity-boek oud-minister Vermeend uit de schappen

Mis nog steeds een beetje waar die promo achterkant van het boekje vandaan komt en dus die vermeende :+ expertise die aan mevrouw wordt toegedicht.

Verwijderd

rvankruistum schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:48:
[...]

Nieuws anno 2018: Hier is de ongefundeerde mening van iemand zonder enige credentials. Hier zijn ook de feiten zoals uitgelegd door experts. Nu hebben we een gebalanceerde berichtgeving gedaan over dit onderwerp. |:(
Zo, daar zeg je me wat.

Zouden de jongens en meisjes van EUvsDisinfo dit nu ook gaan oppakken? Veel nepper dan dit wordt het niet lijkt me.

• Flapmo
  • Laatst online: 21-11 06:38

Flapmo

and back is gigi!

Evilbee schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:30:
En toen had ik een Status property die meerdere statusses moet onthouden. Maar geen zin om 100+ instanties daarvan te refactoren, dus dan maar zo oplossen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
        public String Status
        {
            get
            {
                if (this.status.Count > 0)
                {
                    return this.status.Aggregate((a, b) => a + ", " + b);
                }
                else
                {
                    return "";
                }
            }
            protected set
            {

if (string.IsNullOrEmpty(value))
                {
                    this.status = new List<string>();
                }
                else
                {
                    this.status.Add(value);
                }
            }
        }

:)
Beetje laat. Ik laat de opmerking over refactoren van je code als je voor zoiets 100 plekken moet aanraken maar even in het midden. Deze reactie is even om te zeggen dag je eerste assignement via de property alleen een lege lijst aanmaakt maar hem niet toevoegt. Lijkt me beter je “else” daar weg te halen (de add natuurlijk laten staan).

Ennuh, refactor je code is ;). Krijg de kriebels al van alleen deze property.

//edit
Wat de... als value null is een lijst aanmaken en anders toevoegen? Yaiks. Waarom niet “if list is null create & ADD else add? “ en dan gewoon “if null do nothing”. En meerdere return statements .. :N . Prullenbak, waar ben je?!

[ Voor 12% gewijzigd door Flapmo op 01-02-2018 22:34 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 14:59
Evilbee schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:30:
En toen had ik een Status property die meerdere statusses moet onthouden. Maar geen zin om 100+ instanties daarvan te refactoren, dus dan maar zo oplossen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
        public String Status
        {
            get
            {
                if (this.status.Count > 0)
                {
                    return this.status.Aggregate((a, b) => a + ", " + b);
                }
                else
                {
                    return "";
                }
            }
            protected set
            {

if (string.IsNullOrEmpty(value))
                {
                    this.status = new List<string>();
                }
                else
                {
                    this.status.Add(value);
                }
            }
        }

:)
Dit soort code komt bij mij never nooit door een review. Elke assignment voegt een status toe. Dat geeft toch de meest vage shit? Waarom niet de setter weghalen en een `ResetStatus` en `AddStatus` toevoegen? Dat is zoveel leesbaarder...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

BugBoy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:33:
[...]

Dit soort code komt bij mij never nooit door een review. Elke assignment voegt een status toe. Dat geeft toch de meest vage shit? Waarom niet de setter weghalen en een `ResetStatus` en `AddStatus` toevoegen? Dat is zoveel leesbaarder...
Of een simpele “status = Status.leesbaar | Status.chaos | Status.refactor”. Kan je gewoon overal toevoegen met “status |= Status.otherStatus” en weghalen met ~Status.otherStatus . Bit-flags werken hier prima. Tenzij je je status opties niet in een enum kan zetten maar dan is er nog wel meer mis. Wat me weer laat afvragen waarom status een string is...

[ Voor 14% gewijzigd door Flapmo op 01-02-2018 22:48 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Flapmo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:25:
[...]

En meerdere return statements .. :N . Prullenbak, waar ben je?!
Dat hele idee van een return statement per methode is mooi maar we hebben het hier over een getter van acht regels he. De geest, niet de letter :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

kenneth schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:45:
[...]

Dat hele idee van een return statement per methode is mooi maar we hebben het hier over een getter van acht regels he. De geest, niet de letter :)
Enterprises he, komt niet door onze Linter(s). :P. Ben overigens ook voor strikte regels voor dit soort simpele dingen anders zit je zo te discussiëren wat “te lang” is. Enige wat ik nog wel is toelaat is een return statement aan het begin van een methode om wat nesting te voorkomen als de precondities niet juist zijn maar ook dat liever niet. Leer het jezelf gewoon aan, kleine moeite.

P.s. Kan te maken hebben met de grootte van het team waar je mee werkt. Meer mensen is meer regels nodig en meer tooling om ze af te dwingen anders volgt niemand ze :p.

[ Voor 44% gewijzigd door Flapmo op 01-02-2018 22:58 ]

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 20:51
En zo denk je een rustige avond te hebben, ben je alsnog de hele avond bezig met ubuntu op een raspberry te installeren...

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Als je dit verslag zo leest zou je haast denken dat het de dochter van Charlene is :+

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 20:51
Trasos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:35:
[...]

Als je dit verslag zo leest zou je haast denken dat het de dochter van Charlene is :+

[video]
Dat kan met geen mogelijkheid echt zijn, zo slecht; met haar technisch instrument :X :X

[ Voor 4% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 01-02-2018 23:46 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:D
De nieuwe gegevens over het plagiaat onderstrepen dat alleen maar. Het is wijsheid achteraf, maar we zijn hoe dan ook tekortgeschoten en hadden voor een andere gast moeten kiezen. Dat is onze verantwoordelijkheid en verdient excuus
Nou? Waar blijven ze dan? :)
.edit: Oh ze hebben het ook echt aangeboden in Nieuwsuur vanavond :D
.edit: Nee toch niet, ze hebben letterlijk bovenstaande quote opgelezen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2018 00:09 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

Trasos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:35:

[video]
Prachtige serie. Was zij het ook die pretendeerde dat je aan het lampje van de PSU kon zien of je gehackt werd?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Evilbee
  • Laatst online: 20-11 22:15
Flapmo schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Of een simpele “status = Status.leesbaar | Status.chaos | Status.refactor”. Kan je gewoon overal toevoegen met “status |= Status.otherStatus” en weghalen met ~Status.otherStatus . Bit-flags werken hier prima. Tenzij je je status opties niet in een enum kan zetten maar dan is er nog wel meer mis. Wat me weer laat afvragen waarom status een string is...
Ok, ik zal even wat meer achtergrond hierbij geven.

We zijn een stuk logica aan het ombouwen van een workflow-engine naar c# ivm performance redenen. In de workflow-engine werden ~160 berekeningen gedaan waar deze er in totaal 4,5 minuut over doet (die engine is niet bedoeld voor berekeningen, maar meer voor stappen aan elkaar te knopen). We zijn deze code nu zo veel mogelijk 1-op-1 aan het ombouwen naar c# zodat we het resultaat kunnen vergelijken (c# doet er nu 2 seconden over).

Status geeft aan of de berekening wel/niet goed is gegaan en wat er dan fout ging (dus bijvoorbeeld huidige waarde is kleiner dan de vorige waarde, huidige waarde is = 0, etc). En een berekening kan meerdere statussen teruggeven welke werden geconcat. In de originele code is Status een globale variabele, en deze werd aan het begin van elke berekening leeggemaakt (Status="").

Ons doel is nu om output de nieuwe logica gelijk te krijgen (inclusief bugs :'() zodat dit goedgekeurd kan worden door de klant en wij de 2e fase in kunnen om de algehele logica te optimaliseren/refactoren/bugfixen.

LinkedIn - Collega worden?

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
In het kader van user stories.

Ik ben al een hele tijd bezig met te zorgen dat de qualiteit van de stories verbeterd. Gisteren een commentaar gekregen dat ze het nu echt wel al beter kunnen en dat bepaalde regeltjes niet nodig zijn.

Open ik vandaag de eerste "nieuwe story". Titel en uitleg gaat over een hele andere story, er staan acceptance criteria in voor 2 stories en het is een wall of tekst waar de gemiddelde blogpost jaloers van wordt.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH

• gekkie
.oisyn schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:47:
[...]

:D

[...]

Nou? Waar blijven ze dan? :)
.edit: Oh ze hebben het ook echt aangeboden in Nieuwsuur vanavond :D
.edit: Nee toch niet, ze hebben letterlijk bovenstaande quote opgelezen |:(
Bovendien had ik graag enig zicht gehad op hoe het item tot stand is gekomen.

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Evilbee schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:21:
[...]

Ok, ik zal even wat meer achtergrond hierbij geven.

We zijn een stuk logica aan het ombouwen van een workflow-engine naar c# ivm performance redenen. In de workflow-engine werden ~160 berekeningen gedaan waar deze er in totaal 4,5 minuut over doet (die engine is niet bedoeld voor berekeningen, maar meer voor stappen aan elkaar te knopen). We zijn deze code nu zo veel mogelijk 1-op-1 aan het ombouwen naar c# zodat we het resultaat kunnen vergelijken (c# doet er nu 2 seconden over).

Status geeft aan of de berekening wel/niet goed is gegaan en wat er dan fout ging (dus bijvoorbeeld huidige waarde is kleiner dan de vorige waarde, huidige waarde is = 0, etc). En een berekening kan meerdere statussen teruggeven welke werden geconcat. In de originele code is Status een globale variabele, en deze werd aan het begin van elke berekening leeggemaakt (Status="").

Ons doel is nu om output de nieuwe logica gelijk te krijgen (inclusief bugs :'() zodat dit goedgekeurd kan worden door de klant en wij de 2e fase in kunnen om de algehele logica te optimaliseren/refactoren/bugfixen.
Auw. Not the hero they deserve but the hero they need right now? Hopelijk mag je er snel met de bezem doorheen..

• gekkie
Hmm wel gaar van een dagje terug de schoolbanken in, in BXL. Maar goed je leert de NL'ische snelwegen wel weer meer waarderen :p
Tijd om maar eens te gaan pitten, morgen weer vroeg op.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30
gekkie schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:39:
Hmm wel gaar van een dagje terug de schoolbanken in, in BXL. Maar goed je leert de NL'ische snelwegen wel weer meer waarderen :p
Dit jaar ben ik niet geweest (naar FOSDEM, voor zij die er niets van begrepen :p ). Waren er nog interessante devrooms? Of was het weer meer "kijk wat onze prachtige software kan/zal gaan doen"?

• gekkie
Mercatres schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Dit jaar ben ik niet geweest (naar FOSDEM, voor zij die er niets van begrepen :p ). Waren er nog interessante devrooms? Of was het weer meer "kijk wat onze prachtige software kan/zal gaan doen"?
Zoals gewoonlijk eigenlijk weer te druk voor diverse devrooms (en voor dit jaar de gratis gesponsorde koffie van github, 2 talks missen voordat je aan de beurt was voor een bakkie leut, laat dan maar).

Rust, go, postgres waren in iedergeval duidelijk te populair voor de toegewezen ruimte (deze week maar eens kijken of de videos dit jaar wel een beetje gelukt zijn :+). Kubernetes was ook wel een thema cross alles eigenlijk.

En tsja de praatjes varieerde weer heel erg van leuke titel kansloze inhoud (een erg erg erg erg hoog vliegende helicopter view) en andersom.
Achja weer wat mensen gesproken, t-shirtje erbij en wel weer wat ideetjes en dingen om komende week eens na te zoeken en mee te spelen.

• Evilbee
  • Laatst online: 20-11 22:15
Flapmo schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:49:
[...]

Auw. Not the hero they deserve but the hero they need right now? Hopelijk mag je er snel met de bezem doorheen..
Het hoort bij mijn functie ;). En ik vind het altijd wel leuk om even bij een project getrokken te worden dat niet lekker loopt. Geeft leuke afwisseling ten opzicht van mijn vaste klanten/projecten.

LinkedIn - Collega worden?

• gekkie
Internationaal dat oosterhout, vol met 18 jarige noord-koreaanse russen, volgens Rian van Rijbroek.
Gauw dat dorp aan de smart blockchain clowd leggen, zal ze leren !

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

KOFFIE, THEE, TAART EN ALLES WAT LEKKER IS VOOR IEDEREEN! *O*

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
ElkeBxl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:06:
***members only***

Gefeliciteerd! :D

Members only:

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
***members only***

Gefeliciteerd! Dan mag de cactus weer de kast in? Of ga je die meenemen?

Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 06-02-2018 10:39 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:22:
[...]

Gefeliciteerd! Dan mag de cactus weer de kast in? Of ga je die meenemen?
Ik zal anders op mijn eerste dag een cactus meenemen om een statement te maken bij de eerste kennismakingen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door ElkeBxl op 06-02-2018 10:24 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
"Hallo, ik ben Elke, kom uit Brussel en heb een cactus".
- "Hee, ElkeBxl, van Tweakers!!!!111!!One"

Dan weet je dat je goed zit. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• gekkie
***members only***
Geflapstaart !

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Members only:
Ger schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:51:
"Hallo, ik ben Elke, kom uit Brussel en heb een cactus".
- "Hee, ElkeBxl, van Tweakers!!!!111!!One"

Dan weet je dat je goed zit. :P
Ik zal anders een t-shirt maken met een cactus op en een tekstje zoals "I'm not afraid to use it..." :+

[ Voor 7% gewijzigd door ElkeBxl op 06-02-2018 11:38 ]

• gekkie
ElkeBxl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:37:
Ik zal anders een t-shirt maken met een cactus op en een tekstje zoals "I'm not afraid to use it..." :+
Zou wel fijn zijn voor de herkenbaarheid ... het hele weekend met samengeknepen billetjes gezeten op FOSDEM (en omdat dit collegebankjes toch wel erg krap blijven voor m'n aardig lange stelten).
Al schifte vrouw of niet zijn, ook al aardig in het aantal potentiele cactus dreigingen :+.

• Tjolk
Members only:

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk iets met een cactus anaal inbrengen

• Tjolk
Best dapper als je dat durft bij een paard.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Skyaero schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Ik denk iets met een cactus anaal inbrengen
YKINMKBYKIOK.

We are shaping the future

• Mercatres
Volunteering gedaan dan?

• gekkie
Nee dat niet, zou in de opbouw nog wel een keer kunnen UTP knutselen ofzo (heb al wel eens op sinterklaasavond over de daken van een klooster 300m UTP uitgerold dus op zich wel enige ervaring met houtje touwtje netwerk opbouwen :p)
, maar overdag wil ik naar talks dus dan schiet het niet op :)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ben er niet zo goed in, maar misschien jullie wel! :o

https://kdu5j6174b.execute-api.us-east-1.amazonaws.com/dev

(Let op! Spoilers! Zie https://twitter.com/matthieunapoli/status/959918744213573635)

• alienfruit
  • Laatst online: 01:03

alienfruit

the alien you never expected

Ik lees net dat deze Rian van Rijbroek bij mijn ouders in de straat woont

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:10
alienfruit schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:37:
Pas maar op dat ze je IP adres niet buitmaakt door je wifi te hacken.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
gekkie schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:39:
Ik ben zondag geweest. Had ik het geweten was ik de zaterdag misschien toch afgekomen :+

Volgend jaar toch maar een mini-meetup organiseren ter plaatse? :p

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

alienfruit schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:37:
Snel de firewall op de voordeur upgraden voordat ze de block clouwd door de brievenbus naar binnen duwt

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:23

ikvanwinsum

/dev/null

Wauw, echt leuk! Hoe kom je d'r aan?

spoiler: mijn antwoorden
Vraag 1:
true

Vraag 2:
function(){return 'true';}

Vraag 3:
'1'

Vraag 4:
0

Vraag 5:
'vier'

Vraag 6:
new class {function __invoke(){return $this;}}

Vraag 7:
(object)[0]

Vraag 8:
new class extends Bar{}

Vraag 9:
'one'
(hier krijg ik wel een waarchuwing maar hij keurt 'm wel goed)

Vraag 10:
hier kom ik zo niet uit.... iemand?

Vraag 11:
[null]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

ikvanwinsum schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:44:
[...]

spoiler: mijn antwoorden
Vraag 1:
true

Vraag 2:
function(){return 'true';}

Vraag 3:
'1'

Vraag 4:
0

Vraag 5:
'vier'

Vraag 6:
new class {function __invoke(){return $this;}}

Vraag 7:
(object)\[0]

Vraag 8:
new class extends Bar{}

Vraag 9:
'one'
(hier krijg ik wel een waarchuwing maar hij keurt 'm wel goed)

Vraag 10:
hier kom ik zo niet uit.... iemand?

Vraag 11:
[null]
Vraag 10 :)
spoiler:
function (&$a) { $a = new Bar(true); }

[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 06-02-2018 18:01 ]

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:05
Vraag 2:
spoiler:
'str_rot13'

[ Voor 3% gewijzigd door Eärendil op 06-02-2018 18:44 ]

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:12:
[...]
Ik ben zondag geweest. Had ik het geweten was ik de zaterdag misschien toch afgekomen :+

Volgend jaar toch maar een mini-meetup organiseren ter plaatse? :p
Ik was er zondag ook braaf, 2 dagen heen en weer gereden. 4x met de auto was minder reistijd en kosten dan 2x met de trein (en het scheelde ook nog eens een hotel). Nadeel was dan weer geen biertje erbij.

Waar heb jij je getracht in te vechten dan ?

Verwijderd

spoiler:
Vraag 3:
1.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 18:50 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Enigszins dodgy, maar het werkt, allemaal minimale "record" op 2 na:
spoiler:
1. !0
2. str_rot13
3. 1.
4. 0
5. aaaa (geen idee hoe die in 1 char kan)
6. (geen idee)
7. (object)[!0]
8. new class extends Bar{}
9. a
10. function(&$a){$a=new Bar(1);}
11. []

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

spoiler:
6: $f=function()use(&$f){return$f;}

Kan kennelijk nog korter, maar dit lijkt me al smerig genoeg voor een douche.

• azerty
gekkie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:49:
[...]

Ik was er zondag ook braaf, 2 dagen heen en weer gereden. 4x met de auto was minder reistijd en kosten dan 2x met de trein (en het scheelde ook nog eens een hotel). Nadeel was dan weer geen biertje erbij.

Waar heb jij je getracht in te vechten dan ?
Nergens eigenlijk :p

Er was altijd genoeg plaats in de grote ruimtes ^^

Ik heb deze talks bijgewoond:

- Can we measure the (de)centralisedness of the Internet with RIPE Atlas?
- Cyborg Teams
- Using TPM 2.0 ... on your laptop
- Data integrity protection with cryptsetup tools
- Why I forked my own project and my own company

Daarna wou ik nog een andere bijwonen over het testen van secure boot, maar die (dev) room zat vol en dan ben ik er maar vandoor gegaan :+

• gekkie
azerty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:52:
[...]
Nergens eigenlijk :p

Er was altijd genoeg plaats in de grote ruimtes ^^

Ik heb deze talks bijgewoond:

- Can we measure the (de)centralisedness of the Internet with RIPE Atlas?
- Cyborg Teams
- Using TPM 2.0 ... on your laptop
- Data integrity protection with cryptsetup tools
- Why I forked my own project and my own company
Ah daar ben ik niet bij in de buurt geweest allemaal, keuzes keuzes keuzes.
Daarna wou ik nog een andere bijwonen over het testen van secure boot, maar die (dev) room zat vol en dan ben ik er maar vandoor gegaan :+
Ik had het s'ochtends vroeg nog even geprobeerd bij devroom van Rust, maar daar stond toen al een enorme rij voor dat kleine hokje, dus alles van Rust maar gecancelled voor de rest van de dag.

Achja hopelijk zijn de meeste video's geslaagd, is er komende week nog wat te bekijken.
En vanavond fijn tesla en handdoeken kijken :o, ze flikken het toch maar wel mooi weer.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

@F.West98
spoiler:
strlen telt het aantal bytes. '𠜎' is bijvoorbeeld ook valide. Zonder aanhalingtekens gaat PHP er zelf vanuit dat je '𠜎' bedoelt, dus 𠜎 op zichzelf is ook een valide antwoord. (En dat telt volgens de site als één teken :) )

🠕 This side up

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag je in PHP tegenwoordig geen strings met double-quotes meer gebruiken oid?

.edit: hoe 6 in 22 tekens kan is me een raadsel.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2018 02:17 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:13:
Ja dat viel me ook al op. Ik weet niet van zo'n soort verandering af...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ikvanwinsum schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:44:
[...]

Zag hem op Twitter voorbij komen. Zelf al even wat geprobeerd, kon er een aantal oplossen maar niet alles. Ik denk leuk om hier nog even te delen 8). Zie dat er al aardig wat geprobeerd en opgelost is! :o

• azerty
.oisyn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 01:13:
Ik denk van wel, maar ik denk dat hij die code door eval moet halen om het uit te voeren, en het daar de mist in gaat?

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-11 00:34
F.West98 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:45:
Enigszins dodgy, maar het werkt, allemaal minimale "record" op 2 na:
spoiler:
5. aaaa (geen idee hoe die in 1 char kan)
spoiler:
5. Unicode: 😁

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CodeCaster schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:00:
[Google Calendar]
in de nieuwe webversie hebben ze wéér de functionaliteit gesloopt waarbij de begintijd uit de titel wordt overgenomen. Voorheen kon je een event aanmaken á la "18:00-22:00 Biertje", waarbij het event netjes om 18:00 werd ingepland, vier uur duurde en de titel "Biertje" droeg. Nu wordt dat een all-day event met de letterlijk ingetikte titel. Om getikt van te worden.
quote: mail
Hello,
Thanks for your feedback. This is what you told us:

opt-out: [other] Time parsing from event title doesn't work

Based on the feedback you submitted, we’ve been hard at work to bring the convenience of creating events simply by typing the title and time to the new Calendar on web. To quickly create an event, click the space next to the date you want to add an event to, and type your event’s title and time. Calendar will automatically create the event at the right time for you
*O*

En dat een dag voordat de nieuwe versie geforceerd live ging. :') Maar het werkt weer!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

CodeCaster schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:06:
En dat een dag voordat de nieuwe versie geforceerd live ging. :') Maar het werkt weer!
Not all heroes wear capes...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Not the hero we deserve, but the hero we need.

22 voor #6 was een hack:
I deployed a fix, it's 32 now ;) Score of 6 and 7 was using tricks with the engine, now really working code.
Al heeft iemand anders het voor elkaar gekregen met 30 tekens (zie verderop in die thread)

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2018 12:23 ]

Verwijderd

Nog meer mensen hier die Laracon Online kijken? :+

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:49:
Is dat zoiets als ComicCon maar waar iedereen verkleed is als Lara Croft?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Otherside1982 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Is dat zoiets als ComicCon maar waar iedereen verkleed is als Lara Croft?
Merci ze, nu hangt er koffie op mijn scherm :9

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:49:
Het begon om 15:00 uur gisteren en de (voor mij) interessante talks vanaf 18:15. Helaas had ik 's avonds al wat anders te doen :o

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Het begon om 15:00 uur gisteren en de (voor mij) interessante talks vanaf 18:15. Helaas had ik 's avonds al wat anders te doen :o
Vond het wel lachen, maar vond hooguit de helft interessant. :9

• gekkie
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Vond het wel lachen, maar vond hooguit de helft interessant. :9
Als je er voor betaald moet je dus de andere helft met netwerken weer terug zien te verdienen.

Verwijderd

gekkie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Als je er voor betaald moet je dus de andere helft met netwerken weer terug zien te verdienen.
Het koste 21 euro. Dus hoef er niks aan terug te verdienen. :9

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:05

Loetn

All-time lurker

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

• gekkie
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:21:
[...]
Het koste 21 euro. Dus hoef er niks aan terug te verdienen. :9
Komt er nog iemand opdagen voor het volle pond dan ?

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En ondanks dat er expliciet staat dat er geen contributies vereist zijn heeft het toch 114 pull requests :9

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• alienfruit
  • Laatst online: 01:03

alienfruit

the alien you never expected

Mijn ex-vriendin heeft een portemonnee gekocht in Azië alleen nu is de rits stuk. Denk maar niet dat de winkel hier in Londen het artikel herkent en moet nu opgestuurd worden naar Frankrijk. Je zou haast denken dat ze een neppe heeft gekocht van mijn geld, lol

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 14:47
Ik mis hier een centrale Symfony topic!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
pottink schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:11:
Ik mis hier een centrale Symfony topic!
Ja, maar dat is een PHP framework.... en volgens mij is de consensus hier dat PHP kut is toch? ;) :+ (ja het is weer vrijdag)

• pottink
Laurens-R schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Ja, maar dat is een PHP framework.... en volgens mij is de consensus hier dat PHP kut is toch? (:P ja het is weer vrijdag)
Elk zijn mening, uiteraard. Dat PHP kut is, is volledig subjectief. Er kunnen mooie dingen gemaakt worden met PHP maar ook in een ander stuk software. Grosso modo zeggen dat iedereen PHP kut vindt is wat kort door de bocht denk ik.

• gekkie
Hmm en zelfs als kut vind ik PHP niet echt overtuigen, maar ieder zo zijn of haar ([A-Za-z]+) smaak natuurlijk.

• pottink
gekkie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:28:
Hmm en zelfs als kut vind ik PHP niet echt overtuigen, maar ieder zo zijn of haar ([A-Za-z]+) smaak natuurlijk.
Ik ben ook een Python fanboy, programmeer ook in Tcl en .NET heeft ook wel zijn voordelen. Je moet je technologiekeuze aanpassen aan je applicatie, niet omgekeerd. En je kennis natuurlijk in gedachte houden 8)7 8)7

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik werk iedere dag nog met PHP en kan me aardig redden :p Als ik nog eens iets anders zou willen dan is het denk ik wel de moeite waard om eens met Go aan de slag te gaan. Voordat het zover ik moet ik eerst maar eens uit het front-end werk zijn (HTML/CSS en vooral veel JS tegenwoordig).

Anyway {insert framework name here} topics hier op het forum lopen meestal niet zo hard.

• pottink
Frontend, zeker gebruik maken van yarn, webpack, sass en een van de vele duizend JS-frameworks, ha.

• Mercatres
pottink schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Ik ben ook een Python fanboy, programmeer ook in Tcl en .NET heeft ook wel zijn voordelen. Je moet je technologiekeuze aanpassen aan je applicatie, niet omgekeerd. En je kennis natuurlijk in gedachte houden 8)7 8)7
Dit x1000. Het is niet omdat je goed bent in een bepaalde taal, dat daarom de applicatie in die taal meteen de beste oplossing is.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nou die package manager (npm in mijn geval) bevalt erg goed, ipv. SASS/SCSS ben ik altijd bij LESS gebleven. Webpack ontkom je ook niet helemaal aan, maar dat heeft best een boel voordelen qua structurering van je project.

• gekkie
pottink schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Klopt, al zijn er onderhand nog maar weinig echt sterke punten van PHP die ik op zou kunnen noemen.
Voornaamste wat in me op komt voor specifieke situaties is "legacy".

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat elke taal of techniek zijn plek, sterke en zwakke punten heeft is natuurlijk waar maar dat verandert nog niets aan het feit dat sommige talen meer ontwerpfouten dan gemiddeld hebben of een bepaalde expressiviteit missen.

Een amper doordacht en ad hoc ontwikkeld platform mag gewoon matig genoemd worden.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• pottink
TheNephilim schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:40:
Haha, nou die package manager (npm in mijn geval) bevalt erg goed, ipv. SASS/SCSS ben ik altijd bij LESS gebleven. Webpack ontkom je ook niet helemaal aan, maar dat heeft best een boel voordelen qua structurering van je project.
Gooi npm buiten, yarn heeft zoveel meer voordelen.
Webpack is gewoon een module bundler, zeker interessant als je veel dingen wil gaan doen (css linten, minify, js builden, minify, uglify, ...)
Kan perfect LESS aan ook, het is wat je zelf graag hebt.

• pottink
gekkie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Klopt, al zijn er onderhand nog maar weinig echt sterke punten van PHP die ik op zou kunnen noemen.
Voornaamste wat in me op komt voor specifieke situaties is "legacy".
Bwa ja, ik heb toch al mooie, degelijke dingen kunnen maken voor klanten met behulp van PHP. Het is maar wat je zelf graag doet natuurlijk.
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.