De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.676 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
P1nGu1n schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]
Ik vind die
Kotlin:
1
2
3
when (x) {
 ...
}
vet.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
farlane schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:25:
[...]
Ik vind die
Kotlin:
1
2
3
when (x) {
 ...
}
vet.
Zit tegenwoordig ook deels in C#. pattern matching met switch-statements. Enige jammere is dat er niet een compiler-optie is om te forceren dat je exhaustive pattern matching wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
P1nGu1n schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:45:
Ik ben recentelijk begonnen met Kotlin, dat is ook een prachtig taaltje :D
Helemaal mee eens. We hebben het er hier wel eens over gehad om als 'proef' maar een van de nieuwe REST services in Kotlin te doen. Maar daar willen we onze vingers toch nog niet helemaal aan branden. Ik vind Scala ook erg leuk, maar dat integreert weer een stuk minder met onze huidige spullen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
farlane schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Ik vind die
Kotlin:
1
2
3
when (x) {
 ...
}
vet.
Ook mooi is dat when en if expressions zijn: je kan de return value in een variabele stoppen:

Kotlin:
1
2
3
4
5
val x = if (a > b) {
    doSomethingA()
} else {
    doSomethingB()
}

[ Voor 17% gewijzigd door P1nGu1n op 30-06-2017 08:54 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:35:
[...]

Zit tegenwoordig ook deels in C#. pattern matching met switch-statements. Enige jammere is dat er niet een compiler-optie is om te forceren dat je exhaustive pattern matching wilt hebben.
Ik moet zeggen dat ik de huidige implementatie van pattern matching in C# eigenlijk nogal vind tegen vallen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
RagingPenguin schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Ik weet niet wat je met Google Maps wil doen maar als het niet te complex is ben je waarschijnlijk even goed af met de API's van Google zelf.
Ontzettend veel eerlijk gezegd. Maar routes plannen en markers zetten zijn mijn topprioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
Woy schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de huidige implementatie van pattern matching in C# eigenlijk nogal vind tegen vallen.
Tja, het blijft gehack achteraf natuurlijk. Net zoals het voorstel om null uit te bannen en dus een eerste stap te zetten naar opt-in nullable variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Tja, het blijft gehack achteraf natuurlijk. Net zoals het voorstel om null uit te bannen en dus een eerste stap te zetten naar opt-in nullable variabelen.
Op zich hadden ze al een veel volledigere specificatie van pattern matching, die heef het helaas niet gehaald voor C# 7.0

Op zich vind ik het voorstel voor explicite non-nullable's ook wel aardig. Natuurlijk zou je het anders aanpakken als je het vanaf scratch af aan zou doen, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wou dat er ints waren die niet 5 konden zijn. Nonfivable ints.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 30-06-2017 11:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:18:
Ik wou dat er ints waren die niet 5 konden zijn. Nonfivable ints.
Ik had liever OnlyFortyTwoable's gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
P1nGu1n schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:52:
[...]

Ook mooi is dat when en if expressions zijn: je kan de return value in een variabele stoppen:

Kotlin:
1
2
3
4
5
val x = if (a > b) {
    doSomethingA()
} else {
    doSomethingB()
}
Je bedoelt gewoon dit?

Java:
1
2
3
Something x = a > b 
                ? doSomethingA()
                : doSomethingB();

;)

Edit:
Ook die val vind ik best wel ondoorzichtig. Dan is het type vaak helemaal niet duidelijk. Het met een fatsoenlijke IDE hoef je die niet eens zelf te typen, die kan ook voor je afgeleid worden.
Helemaal als je bedenkt dat je vaak liever bijvoorbeeld een Map ipv HashMap wil definiëren, zodat je later makkelijker van implementatie type kunt wijzigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Marcj op 30-06-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Nu online
Marcj schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Je bedoelt gewoon dit?

Java:
1
Something x = a > b ? doSomethingA() : doSomethingB;

;)
Dit was natuurlijk een extreem simpel voorbeeld... :+

Met meer conditions wordt het al nuttiger:

Kotlin:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
val x = if (a > b) {
    doSomethingA()
} else if (a < b) {
    doSomethingB()
} else if (a == 0) {
    doSomethingC()
} else {
    doSomethingD()
}

Dat is leesbaarder dan :P :
Kotlin:
1
Something x = a > b ? doSomethingA() : a < b ? doSomethingB() : a == 0 ? doSomethingC() : doSomethingD();

Of met langere statements die je niet samen op één regel wil plaatsen, en bij een when natuurlijk

Kotlin:
1
2
3
4
5
val result = when (unixFile) {
    is UnixFile.RegularFile -> unixFile.content
    is UnixFile.Directory -> unixFile.children.map { it.getFileType() }.joinToString(", ")
    is UnixFile.SymbolicLink -> unixFile.originalFile.getFileType()
}

Voorbeeld gejat van: http://www.baeldung.com/kotlin-when

[ Voor 20% gewijzigd door P1nGu1n op 30-06-2017 11:50 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
P1nGu1n schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:43:
Kotlin:
1
Something x = a > b ? doSomethingA() : a < b ? doSomethingB() : a == 0 ? doSomethingC() : doSomethingD();
Zoiets? ;)
Kotlin:
1
2
3
4
5
Something x = 
    a > b ? doSomethingA() : 
    a < b ? doSomethingB() : 
    a == 0 ? doSomethingC() : 
    doSomethingD();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Zoiets? ;)
Kotlin:
1
2
3
4
5
Something x = 
    a > b ? doSomethingA() : 
    a < b ? doSomethingB() : 
    doSomethingD();
:X :r

Nee. Gewoon nee. :+

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 30-06-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

C# 7 is niets anders dan toegeven dat F# de superieure .NET-taal is 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Leuk om eens door te lezen, al mag je daar volgens mij wel een weekje voor uittrekken: https://github.com/donnemartin/system-design-primer.

Door een Facebook werknemer als ik het goed begrijp, maar dajumn wat een boel informatie! :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
:( Grmlb, Facebook Graph Api.

Als ik '/me/posts' call, krijg ik:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
   "data": [
    [...]
      {
         "id": "10210701878086875_1871509751258",
         "created_time": "2008-01-01T08:00:00+0000",
         "story": "MichielPH added a life event from 2008: Graduated from Hanzehogeschool Groningen \u2014 in Groningen.",
      },
    [...]
}

Als ik '/10210701878086875_1871509751258' call, dus enkel die post, krijg ik:

JSON:
1
2
3
4
5
{
  "created_time": "2011-03-01T01:00:44+0000",
  "story": "MichielPH added education to his Timeline &#8212; in Groningen.",
  "id": "10210701878086875_1871509751258"
}

Dat het veld story niet overeenkomt is al irritant, maar 1 jan 2008 vs 1 maart 2011? Doe nou niet zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 12:00
MichielPH schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:27:
:( Grmlb, Facebook Graph Api.

Als ik '/me/posts' call, krijg ik:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
   "data": [
    [...]
      {
         "id": "10210701878086875_1871509751258",
         "created_time": "2008-01-01T08:00:00+0000",
         "story": "MichielPH added a life event from 2008: Graduated from Hanzehogeschool Groningen \u2014 in Groningen.",
      },
    [...]
}

Als ik '/10210701878086875_1871509751258' call, dus enkel die post, krijg ik:

JSON:
1
2
3
4
5
{
  "created_time": "2011-03-01T01:00:44+0000",
  "story": "MichielPH added education to his Timeline &#8212; in Groningen.",
  "id": "10210701878086875_1871509751258"
}

Dat het veld story niet overeenkomt is al irritant, maar 1 jan 2008 vs 1 maart 2011? Doe nou niet zo vervelend.
Het lijkt eerder alsof de bovenste de inhoud van de post weergeeft terwijl de onderste de aanmaakdatum en type post weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 23:55
Zo, ben er inmiddels wel beetje klaar mee: al een week aan het klooien om een batterijzuinige achtergrond taak te laten draaien in een iOS app, die elke 5 minuten (oid, 15 minuten is ook goed) de huidige bluetooh beacons detecteert die in de buurt zijn.. Streng gelimiteerd dat achtergrond gebruik (wat opzich goed is), maar ook geen normale manier om dus bijvoorbeeld elke bepaalde tijdsinterval een update te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofyles2
kenneth schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:29:
Wat is Java toch een verschrikkelijke taal :P

Prachtig ecosysteem, dat dan weer wel.
Ik zou het leuk vinden om met Python Android-apps te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofyles2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
DynaSpan schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Het lijkt eerder alsof de bovenste de inhoud van de post weergeeft terwijl de onderste de aanmaakdatum en type post weergeeft.
Lijkt het inderdaad op, maar dan blijft het toch raar dat ze hetzelfde id delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:44
Ofyles2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Ik ook inderdaad.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 03:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

diabolofan schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:04:
Zo, ben er inmiddels wel beetje klaar mee: al een week aan het klooien om een batterijzuinige achtergrond taak te laten draaien in een iOS app, die elke 5 minuten (oid, 15 minuten is ook goed) de huidige bluetooh beacons detecteert die in de buurt zijn.. Streng gelimiteerd dat achtergrond gebruik (wat opzich goed is), maar ook geen normale manier om dus bijvoorbeeld elke bepaalde tijdsinterval een update te krijgen...
Dat is bewust. De redenering van Apple is dat een app geen recht heeft op aandacht tenzij de gebruiker het actief en bewust gebruikt. Mocht er een bewuste reden zijn waarom het wel nodig is aanwezig zijn dan moet je dat aangeven (bron: https://developer.apple.c...c/uid/TP40007072-CH4-SW23 )

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
DevWouter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Dat is bewust. De redenering van Apple is dat een app geen recht heeft op aandacht tenzij de gebruiker het actief en bewust gebruikt. Mocht er een bewuste reden zijn waarom het wel nodig is aanwezig zijn dan moet je dat aangeven (bron: https://developer.apple.c...c/uid/TP40007072-CH4-SW23 )
Die permissie moet je inderdaad aanvragen, wat ik uiteraard ook gedaan heb. Maar je kan dus niet (makkelijk) zeggen dat je bijvoorbeeld elke 5 minuten een update wilt van de beacons die in range zijn. Met GPS locatie is dit wel beter te doen door gebruikt te maken van deferred location updates, maar met beacons krijg ik dit op geen enkele manier werkend.

Je kunt dus wel de achtergrond constant locatie updates blijven krijgen, maar dan krijg je elke seconde een nieuwe update door, wat de batterij binnen de kortste keren leeg trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

diabolofan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:20:
[...]
Je kunt dus wel de achtergrond constant locatie updates blijven krijgen, maar dan krijg je elke seconde een nieuwe update door, wat de batterij binnen de kortste keren leeg trekt ;)
Ah, op die manier en het OS staat niet toe taken met een korte interval te schedulen als een wakeup schedule.

De enige oplossing die ik zo weet is dat je met elke device een Bluethooth LE sessie opbouwt zodat het scannen (wat volgens mij altijd behoorlijk wat energie kost), niet nodig is. Maar iets zeg me dat jij daar al aangedacht heb ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
diabolofan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:20:
[...]

Die permissie moet je inderdaad aanvragen, wat ik uiteraard ook gedaan heb. Maar je kan dus niet (makkelijk) zeggen dat je bijvoorbeeld elke 5 minuten een update wilt van de beacons die in range zijn. Met GPS locatie is dit wel beter te doen door gebruikt te maken van deferred location updates, maar met beacons krijg ik dit op geen enkele manier werkend.

Hoe je normaal hoort te werken met iBeacons op iOS is dat je een serie UUID's registreerd (max 20 dacht ik) waar het OS op monitored. Dan krijg je events binnen wanneer 1 van die iBeacons binnen bereik komt of verdwijnt (enterRegion / exitRegion). Hopelijk kun je hier wat mee, maar zelf monitoren kan niet op iOS.

Trouwens, het registreren van de events kan pas als de app een keer boot. Helaas is er in iOS ook geen event op tijdens boot iets te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:22:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je?
Sneller een app kunnen neerschrijven.

Maar papier en praktijk zijn nooit hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ofyles2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Sneller een app kunnen neerschrijven.

Maar papier en praktijk zijn nooit hetzelfde...
Uhm... Sneller een app kunnen maken klinkt in mijn oren als een slecht idee tenzij je weet dat je aan het einde van het project vertrekt naar een andere partij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Marcj schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:25:
[...]

Hoe je normaal hoort te werken met iBeacons op iOS is dat je een serie UUID's registreerd (max 20 dacht ik) waar het OS op monitored. Dan krijg je events binnen wanneer 1 van die iBeacons binnen bereik komt of verdwijnt (enterRegion / exitRegion). Hopelijk kun je hier wat mee, maar zelf monitoren kan niet op iOS.

Trouwens, het registreren van de events kan pas als de app een keer boot. Helaas is er in iOS ook geen event op tijdens boot iets te doen :/
Klopt, dat is inderdaad de limiet. Gelukkig weet ik precies welke beacons ik op een bepaald moment wil zien, dus die kan ik dan expliciet monitoren op uuid:major:minor combinatie, waardoor de enterRegion/exitRegion eigenlijk gewoon beacon discovered/beacon lost wordt, welke ik dan kan doorsturen naar de API.

Simplistische workflow wordt dan zo:
1. Monitor region op UUID (hele gebouw in mijn geval)
2. Vraag beacon uuid:major:minor op die actueel zijn bij enter van deze region en start voor deze beacons een monitoring
3. Geef elke enterRegion van deze specifieke beacon door aan de api

Dit is denk ik één van de betere manieren om low energy op de achtergrond te kunnen tracken. Hopelijk komt dit door het review proces :)
Als je meer dan 20 regions/beacon-regions op die manier in de gaten wilt houden voor je use-case dan ben je de sjaak, want dit kan naar mijn idee dus niet op een niet-energie-slurpende manier.

Als je trouwens die monitoring aan hebt gezet, dan onthoudt iOS dit voor je, ook al wordt het device gereboot / wordt de app handmatig gekilled. Als je dan dus een region binnenloopt wordt je app gestart (in de achtergrond) en heb je even de tijd om hier iets mee te doen.

Wat in mijn geval ook nog zou kunnen is een Push Notification sturen elke 4 uur, die dan de beacon-regions doorgeeft die op dat moment actueel zijn, nadeel hiervan is dat na het handmatig killen van een app (wat ik regelmatig doe en vele met mij denk ik) Push Notifications niet meer doorkomen.. Dus voorlopig maar de hierboven beschreven manier uitwerken en door het review proces krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
DevWouter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:35:
[...]

Uhm... Sneller een app kunnen maken klinkt in mijn oren als een slecht idee tenzij je weet dat je aan het einde van het project vertrekt naar een andere partij. O-)
Ik zie mezelf dan ook niet als een broodprogrammeur, maar als een hobbyist die door omstandigheden programmeren leuk is gaan vinden.

Daarnaast ook nog eens hyper (geen ADHD), ik schijn nooit een project af te maken en daar baal ik van. Probeer er nog steeds aan te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ofyles2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Ik zie mezelf dan ook niet als een broodprogrammeur, maar als een hobbyist die door omstandigheden programmeren leuk is gaan vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
ik schijn nooit een project af te maken en daar baal ik van. Probeer er nog steeds aan te werken...
Daar heeft iedereen last van. Het is makkelijker om een project te starten dan om het af te ronden.

Als het je echt dwars zit raad ik je aan om mega kleine projecten te doen van een paar uur. Dan kan je die in een avond afronden. Dit geeft een goed gevoel en geeft meer ervaring dan projecten die je niet afrond.
Uiteindelijk ga je vanzelf projecten draaien die meerdere avonden kosten of zelfs hele dagen.

Ik raad elke ontwikkelaar ook aan om aan Ludum Dare mee te doen waar je 48/72 uur de tijd hebt om een spel te maken. Als je dan een game oplevert dan voelt het heel goed om te weten dat het gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ofyles2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:59:
Daarnaast ook nog eens hyper (geen ADHD), ik schijn nooit een project af te maken en daar baal ik van. Probeer er nog steeds aan te werken...
Dat heeft bijna iedere dev. Als je eenmaal weet hoe iets werkt is de uitdaging weg, en dan ga je op zoek naar de volgende. Ik probeer dat te ondervangen door er een blog post over te gaan schrijven; dan moet ik 't wel netjes afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:57:
[...]

Dat heeft bijna iedere dev. Als je eenmaal weet hoe iets werkt is de uitdaging weg, en dan ga je op zoek naar de volgende. Ik probeer dat te ondervangen door er een blog post over te gaan schrijven; dan moet ik 't wel netjes afronden.
Dit inderdaad, behalve wanneer je iets maakt waar je echt een doel voor ziet. Ik probeer altijd projectjes op te pakken waar ik zelf iets mee zou doen (of waarvan ik hoop dat ik er iets mee ga doen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
P1nGu1n schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:52:
[...]

Kotlin:
1
2
3
4
5
val x = if (a > b) {
    doSomethingA()
} else {
    doSomethingB()
}
Ik kan wel redenen bedenken waarom je dit zou willen, maar ik vind dat toch eerlijk gezegd vaag. :P
Kan me ook voorstellen dat het niet echt leesbaar wordt als je eens een if hebt met nogal wat statements in de then/else.
Een reguliere ternary expression vind ik dan beter eigenlijk :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
P1nGu1n schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Dit was natuurlijk een extreem simpel voorbeeld... :+

Met meer conditions wordt het al nuttiger:

Kotlin:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
val x = if (a > b) {
    doSomethingA()
} else if (a < b) {
    doSomethingB()
} else if (a == 0) {
    doSomethingC()
} else {
    doSomethingD()
}

Dat is leesbaarder dan :P :
Wil je in dat geval niet gewoon een strategy-achtig iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
diabolofan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:12:
[...]

Klopt, dat is inderdaad de limiet. Gelukkig weet ik precies welke beacons ik op een bepaald moment wil zien, dus die kan ik dan expliciet monitoren op uuid:major:minor combinatie, waardoor de enterRegion/exitRegion eigenlijk gewoon beacon discovered/beacon lost wordt, welke ik dan kan doorsturen naar de API.

Simplistische workflow wordt dan zo:
1. Monitor region op UUID (hele gebouw in mijn geval)
2. Vraag beacon uuid:major:minor op die actueel zijn bij enter van deze region en start voor deze beacons een monitoring
3. Geef elke enterRegion van deze specifieke beacon door aan de api

Dit is denk ik één van de betere manieren om low energy op de achtergrond te kunnen tracken. Hopelijk komt dit door het review proces :)
Als je meer dan 20 regions/beacon-regions op die manier in de gaten wilt houden voor je use-case dan ben je de sjaak, want dit kan naar mijn idee dus niet op een niet-energie-slurpende manier.

Als je trouwens die monitoring aan hebt gezet, dan onthoudt iOS dit voor je, ook al wordt het device gereboot / wordt de app handmatig gekilled. Als je dan dus een region binnenloopt wordt je app gestart (in de achtergrond) en heb je even de tijd om hier iets mee te doen.

Wat in mijn geval ook nog zou kunnen is een Push Notification sturen elke 4 uur, die dan de beacon-regions doorgeeft die op dat moment actueel zijn, nadeel hiervan is dat na het handmatig killen van een app (wat ik regelmatig doe en vele met mij denk ik) Push Notifications niet meer doorkomen.. Dus voorlopig maar de hierboven beschreven manier uitwerken en door het review proces krijgen 8)
Je kunt wel meer dan 20 beacons monitoren, als de UUID's gaat hergebruiken (met een andere major/minor code om ze uit elkaar te houden). Als je deze goed verspreidt dan krijg je waarschijnlijk regelmatig een nieuwe enterRegion event en kun je dan in de app kijken welke precies in de buurt is. Zo zou je toch lokalisatie binnen een gebouw kunnen doen (elke kamer een iBeacon?).

ps. Ik heb zitten testen met de rebooten van iOS, maar hij pakte mijn test beacon niet opnieuw op. Pas toen ik de app weer opstartte kwam het event langs. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Marcj op 04-07-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Interessant; de tweakers homepage gooit m'n chrome CPU utilization naar 98% ... ik zie een hoop geanimeerde ads... nog een reden om een abbo te namen voor add-free tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
whoami schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:31:
[...]
Ik kan wel redenen bedenken waarom je dit zou willen, maar ik vind dat toch eerlijk gezegd vaag. :P
Kan me ook voorstellen dat het niet echt leesbaar wordt als je eens een if hebt met nogal wat statements in de then/else.
Een reguliere ternary expression vind ik dan beter eigenlijk :)
Ik probeer dit soort 'ternary constructies' alleen toe te passen als er geen side-effects optreden omdat (in C) shortcuts worden genomen bij evaluaties van boolean expressies en dus de secundaire tak mogelijk niet wordt uitgevoerd. Je program flow/logica wordt er niet duidelijker op in dat geval.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Laurens-R schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:21:
Interessant; de tweakers homepage gooit m'n chrome CPU utilization naar 98% ... ik zie een hoop geanimeerde ads... nog een reden om een abbo te namen voor add-free tweakers.net :)
Nog een reden voor mij om die ad-blockers meldingen boven de topic gewoon te negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:25:
[...]
Nog een reden voor mij om die ad-blockers meldingen boven de topic gewoon te negeren.
Of neem een een abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:25:
[...]

Wat @Skyaero zegt, voor een euro per maand ben je al verlost van alle reclame tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
P1nGu1n schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:49:
Wat @Skyaero zegt, voor een euro per maand ben je al verlost van alle reclame tegenwoordig :)
Het is een forum. Als ik gecompenseerd wordt voor alle content die ik produceer t.o.v. de content die ik consumeer zal ik 't in overweging nemen. Ik gebruik alleen GoT en de pricewatch en die laatste heeft een prima verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
farlane schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:33:
[...]

Ik probeer dit soort 'ternary constructies' alleen toe te passen als er geen side-effects optreden omdat (in C) shortcuts worden genomen bij evaluaties van boolean expressies en dus de secundaire tak mogelijk niet wordt uitgevoerd. Je program flow/logica wordt er niet duidelijker op in dat geval.
Dat shortcutten heb je ook in andere talen en ook bij andere statements (if / while / ... ). Ik zie dus niet direct het extra probleem daarvan mbt de ternary operator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Zoiets? ;)
Kotlin:
1
2
3
4
5
Something x = 
    a > b ? doSomethingA() : 
    a < b ? doSomethingB() : 
    doSomethingD();
Fun fact: dit werkt dus niet in PHP omdat ze een fuckup hebben gemaakt bij de de associativity van de ?: operator |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Goed punt. We hebben al meer dan een dag niet op PHP lopen shitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh wat heb ik nu weer kapot gemaakt :? Programma start op maar laat geen hoofd form zien, al de rest werkt en reageert :F * Damic moet echt eens leren goede (gedeelde) backups te maken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Damic schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:51:
Mmmh wat heb ik nu weer kapot gemaakt :? Programma start op maar laat geen hoofd form zien, al de rest werkt en reageert :F * Damic moet echt eens leren goede (gedeelde) backups te maken.
Of gewoon versioning control gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Te simpel :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Des te meer reden om 't te gebruiken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
whoami schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:29:
[...]
Dat shortcutten heb je ook in andere talen en ook bij andere statements (if / while / ... ). Ik zie dus niet direct het extra probleem daarvan mbt de ternary operator ?
Een if is een control flow statement en valt dus op als zodanig. De ternary *operator* is een assignment die je kunt misbruiken als zodanig. 'Tis een persoonlijke voorkeur om die tweede niet als control flow stetement te gebruiken, indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het is een beetje hetzelfde als control flow gebruiken als assignment, waar dit verhaal mee begon. Het kan, maar is in deze vorm ook niet bevorderlijk voor de leesbaarheid. Het wordt er al ruim beter op zodra de if-else-statements refactored worden naar een losse functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Megamind schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:07:
Of gewoon versioning control gebruiken?
Ik gooi echt alles in een git repo. Ik snap niet dat er nog devs zonder source-control werken. Ik heb geloof ik sinds m'n eerste stage in 2000 ofzo eigenlijk elk 'werk' project in sourcecontrol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
Hydra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Ik gooi echt alles in een git repo. Ik snap niet dat er nog devs zonder source-control werken. Ik heb geloof ik sinds m'n eerste stage in 2000 ofzo eigenlijk elk 'werk' project in sourcecontrol gehad.
Nouja, dan moet je het nog wel gebruiken.
Ik zie bij sommige collega's van mij dat ze het alleen gebruiken om óf aan het eind van de dag een backup te hebben óf pas als ze een grote feature af hebben.

Ze kennen het principe niet van tussendoor lokaal committen zodat je tijdens ontwikkeling nog terugkan gaan, i.p.v. veel met Ctrl-Z (of Cmd-Z in ons geval) te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mensen die dagen aan het kloppen zijn en dan één mega-commit doen, dat klinkt herkenbaar. Ik commit veel vaker, en squash mijn commits voordat ik de boel naar upstream push :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ryur schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:38:
Nouja, dan moet je het nog wel gebruiken.
Ik zie bij sommige collega's van mij dat ze het alleen gebruiken om óf aan het eind van de dag een backup te hebben óf pas als ze een grote feature af hebben.
Dat zie je op Github bij beginners ook veel. Die doen pas 1 grote commit als het 'af' is om het op Github te gooien. Dan heb je het niet helemaal begrepen.

Ik commit iedere keer als ik een mentale mijlpaal bereikt heb; dus een stukje code 'af'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Hydra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:52:
[...]

Dat zie je op Github bij beginners ook veel. Die doen pas 1 grote commit als het 'af' is om het op Github te gooien. Dan heb je het niet helemaal begrepen.

Ik commit iedere keer als ik een mentale mijlpaal bereikt heb; dus een stukje code 'af'.
Mss dat zij ook de commits plat slaan voor het pushen. Verder is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik commit ook veel en vaak, maar collega's van me doen het minder vaak. Zolang je je werk naar behoren doet vind ik het allemaal prima.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
wackmaniac schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:55:
Mss dat zij ook de commits plat slaan voor het pushen.
Je commits platslaan naar 1 huge commit voor de hele applicatie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Hydra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Ik had niet echt een context ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
En uiteraard altijd "Initial commit" met 20k aan files :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:38:
[...]

Fun fact: dit werkt dus niet in PHP omdat ze een fuckup hebben gemaakt bij de de associativity van de ?: operator |:(
Zo fun vond ik dat niet toen ik daar achter kwam.. is zeker nog steeds niet gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Olaf van der Spek schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:42:
[...]

Zo fun vond ik dat niet toen ik daar achter kwam.. is zeker nog steeds niet gefixed?
ik denk eerder dat, PHP community kennende, het niet gefixed gaat worden omdat backwards compatability. Something something escape functie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Mercatres schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:32:
Nah, mijn initial commit is altijd gitignore.
Mijn tweede commit is 40k aan files
En mijn derde commit is een aangepast gitignore file en 20k aan bestanden die geignored had moeten worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gropah schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:44:
[...]

ik denk eerder dat, PHP community kennende, het niet gefixed gaat worden omdat backwards compatability. Something something escape functie
En waarschijnlijk iets als: het is geen bug want de parser zit nou eenmaal zo in elkaar }:|.

Deze hele issue vind ik tekenend voor het devteam. Compleet ignorant op het gebied van compilerbouw functionaliteit implementeren, zonder je eerst even in de zaak te verdiepen. Zo'n beetje elke taal definieert zijn associativity, daar kijk je dan toch naar als je een dergelijke operator overneemt?

De docs erover kloppen overigens ook niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
// on first glance, the following appears to output 'true'
echo (true?'true':false?'t':'f');

// however, the actual output of the above is 't'
// this is because ternary expressions are evaluated from left to right

// the following is a more obvious version of the same code as above
echo ((true ? 'true' : false) ? 't' : 'f');

// here, you can see that the first expression is evaluated to 'true', which
// in turn evaluates to (bool)true, thus returning the true branch of the
// second ternary expression.
"this is because ternary expressions are evaluated from left to right"
Helemaal niet, evaluation order heeft niets met associativity te maken |:(

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 05-07-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hydra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Precies. En git init is zo getikt. Meestal denk ik dat het eigenlijk niet nodig is tot ik na een uur besef dat ik gelukkig nog git reset kan doen als ik weer iets heb verprutst.
Mercatres schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:32:
Check deze prutser, een initial commit with 1244 additions. Tsk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik heb git-commits voor die datum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

wackmaniac schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:55:
[...]

Mss dat zij ook de commits plat slaan voor het pushen. Verder is het vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik commit ook veel en vaak, maar collega's van me doen het minder vaak. Zolang je je werk naar behoren doet vind ik het allemaal prima.
Mwah, als ik een PR review wil ik wel graag de commit history zien, zeker als het een wat grotere PR is. De losse commits zijn een stuk beter te reviewen dan een grote bak code waar van alles door elkaar gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 05-07-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 30-09 21:44
Hydra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Ik zie het al voor me bij release. Eén grote release per jaar met alle commit squashed naar 1 commit met de commit message "Version $year" :+
Bosmonster schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Mwah, als ik een PR review wil ik wel graag de commit history zien, zeker als het een wat grotere PR is. De losse commits zijn een stuk beter te reviewen dan een grote bak code waar van alles door elkaar gebeurt.
In gebruik het zelf best vaak in een feature branch om 'noise' commits te squashen (b.v. ergens console.log laten staan). Dan rebase ik het op de main branch waarna ik terugmerge (met no-FF). Vind ik altijd wel clean en ook fijn bij code reviews. Hoewel de meeste Git hosting clients die ik ken bij PR's ook gewoon een 'squashed' view kunnen laten zien van het eindresultaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Down op 06-07-2017 00:05 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Laatst online: 13:44
Ik doe ook altijd de eerste direct het hele project pushen naar github. Maar dat betekent niet dat ik tot fout gebruik. Ik doe tussentijds ook gewoon wel lokale commits. Mijn probleem is altijd een beetje dat ik van te voren niet nader of ik het project af ga maken. Daarom push ik pasmals het project af is.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diabolofan
Must-read om mensen je permissies te laten accepteren in je app: https://techcrunch.com/20...sers-for-ios-permissions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat een rust zo na het weekend! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

TheNephilim schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:53:
Sssstttt...... :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

TheNephilim schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:53:
Ik slaap nog... :p Ik moet echt moeite doen om wakker te blijven tijdens meetings omdat ik zo gefeest had en weinig geslapen heb :D

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
ElkeBxl schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Ik slaap nog... :p Ik moet echt moeite doen om wakker te blijven tijdens meetings omdat ik zo gefeest had en weinig geslapen heb :D
Meetings op maandag ochtend is ook vragen om problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb een weekje vrij.
Tot nu toe 3 PR's gemaakt waarvan 2 geaccepteerd en de derde eerder vanavond, dus die wordt morgen door de mangel gehaald. Plus een Native React dingetje gebouwd omdat ik niets beters te doen had, m'n Python skills even bijgeschaafd en begonnen aan een cursus Machine Learning.

Heerlijk, even een weekje geen werk :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Hoi devschuur, #teamtweakers heeft jullie hulp nodig bij een hackathon waar we aan meedoen. Het gaat onder meer over een mock-up van ons idee, want mijn paintskilzz zijn... non existent. 8)7

Zie #TeamTweakers heeft jullie nodig

Alvast supersnel dank! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tssss. het forum inschakelen voor iets dat je zelluf zou moeten doen! Spam! Woei!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zeef de recruiter :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 29-09 19:12
Ik maar denken dat huiswerkvragen niet toegestaan waren, maar zo te zien is huiswerk geen huiswerk als je maar buitenshuis bent als je de vraag gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:32
Really. Verkeerde map weggegooid met erin mijn keepass-bestand *head2desk*
Time for the backups dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nou maar hopen dat die niet versleuteld zijn met een wachtwoord dat in je Keepass-file staat :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:32
Alex) schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:04:
Nou maar hopen dat die niet versleuteld zijn met een wachtwoord dat in je Keepass-file staat :P
Neuh. Alleen lijkt deja-dup niet graag 1 map terug te willen zetten

[update]
En weer terug. Lang leven backups O-)
[/update]

[ Voor 10% gewijzigd door hackerhater op 10-07-2017 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

*leve

Leve de aanvoegende wijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43
Klinkt inderdaad best wel slim, maar ik had bij Android 6 het probleem dat ik opeens gebruikers toestemming moest vragen om locatie gegevens zodra ze naar bluetooth devices wilden zoeken. Dat is toch iets lastiger uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09-2023
Goedemiddag, ik ben amper actief geweest op tweakers, maar ga daar proberen verandering in te brengen :o ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar ik werk nu zon 7-8 jaar als allround developer en ik dacht ik kom eens hier een kijkje nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

AapO schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
Goedemiddag, ik ben amper actief geweest op tweakers, maar ga daar proberen verandering in te brengen :o ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar ik werk nu zon 7-8 jaar als allround developer en ik dacht ik kom eens hier een kijkje nemen
Welkom, maar... let op met kijken! Als je het aanraakt dan is het jouw bug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:06
DevWouter schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Welkom, maar... let op met kijken! Als je het aanraakt dan is het jouw bug :+
Dat zeg je verkeerd :+

Op het moment dat jij een bug constateert, heb jij een nieuwe bug veroorzaakt. Daarvoor bestond hij namelijk nog niet.
edit: en wel.

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 11-07-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BastiaanCM schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Dat zeg je verkeerd :+

Op het moment dat jij een bug constateert, heb jij een nieuwe bug veroorzaakt. Daarvoor bestond hij namelijk nog niet.
Daarom typ ik altijd "blind" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Da's een soort van Schrödingers bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Jeroen Sack schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Klinkt inderdaad best wel slim, maar ik had bij Android 6 het probleem dat ik opeens gebruikers toestemming moest vragen om locatie gegevens zodra ze naar bluetooth devices wilden zoeken. Dat is toch iets lastiger uit te leggen.
Waarom had je het nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mercatres schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:20:
Heisenbug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mercatres schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:20:
Heisenbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, een Heisenbug is een bug die zich niet laat debuggen. Nu gaat het over een bug die pas bestaat als hij gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:19:
Nee, een Heisenbug is een bug die zich niet laat debuggen.
Die van gedrag verandert als hij geobserveerd wordt om precies te zijn. Ik weet dat 't wat anders is, maar vond 't wel grappig/toepasselijk.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.