De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 20:43
MichielPH schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:51:
[...]
Waarom had je het nodig dan?
Puur omdat het zo in de API staat, ik heb nooit iets met locaties gedaan, maar ik denk dat het is omdat je via beacons iemands locatie zou kunnen bepalen op basis van welke beacons hij op dat moment kan vinden.

https://developer.android...hDevice.html#ACTION_FOUND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09-2023
ik veroorzaak nooit bugs :o alleen nieuwe features die niet in de specs staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Heeft iemand hier ervaring met het doen van een security audit van je (web) applicatie(s)? Door een externe partij dus. De Fox-IT's van deze wereld vallen buiten het budget (ga ik niet over), maar er zijn natuurlijk allerlei 'ethical hacker' initiatieven, van ZZP tot startup. Iemand enige ervaring hieromtrent? Zou een 1-man 'ethical hacker' aan te raden zijn of is dat simpelweg niet professioneel genoeg?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
'Mijn' webapplicatie is een tijdje terug een keer getest door een pentester, die ging vooral met fuzzers tekeer op die website. Uiteindelijk kwam er een flinterdun rapport met één daadwerkelijke kwetsbaarheid en een paar aanbevelingen.

Al met al een nuttige exercitie, maar zorg wel dat je vooraf goed bespreekt wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten qua werkwijze.

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 11-07-2017 21:06 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Alex) schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:00:
'Mijn' webapplicatie is een tijdje terug een keer getest door een pentester, die ging vooral met fuzzers tekeer op die website. Uiteindelijk kwam er een flinterdun rapport met één daadwerkelijke kwetsbaarheid en een paar aanbevelingen.

Al met al een nuttige exercitie, maar voor een volgende keer zou ik liever iemand zien die iets meer als een hacker werkt ipv als een scriptkiddy.
Ja dat kan ik me voorstellen. Dat laatste kan ik zelf ook nog wel, maar we willen het uitbesteden aan een professioneel bedrijf wat net iets minder kost dan Fox-IT. Voordat ik hier kwam werken is het blijkbaar ooit eens door ze gedaan maar the powers that be vonden dat iets te prijzig. Toch kan ik me voorstellen dat er genoeg kleinere security bedrijfjes zijn, al dan niet zichzelf tooiend als zijnde 'white hat'. Ik heb er een aantal benaderd dus ben benieuwd, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar eventuele ervaringen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben ook wel benieuwd wat je terugkrijgt, heb je alleen Nederlandse bedrijven benaderd? Ik moet ook binnenkort een auditor uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Down schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:18:
[...]

Ja dat kan ik me voorstellen. Dat laatste kan ik zelf ook nog wel, maar we willen het uitbesteden aan een professioneel bedrijf wat net iets minder kost dan Fox-IT. Voordat ik hier kwam werken is het blijkbaar ooit eens door ze gedaan maar the powers that be vonden dat iets te prijzig. Toch kan ik me voorstellen dat er genoeg kleinere security bedrijfjes zijn, al dan niet zichzelf tooiend als zijnde 'white hat'. Ik heb er een aantal benaderd dus ben benieuwd, maar ben nog steeds nieuwsgierig naar eventuele ervaringen. :P
Ik weet dat webshops die het keurmerk van de thuiswinkelwaarborg dragen jaarlijks gescand worden door http://www.forus-p.nl/. Wat voor de eigenaar van de webshop gratis is. Het zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van deze test en of deze op eigen verzoek ook nog relatief goedkoop zijn. Maar misschien iets om uit te zoeken.

Van wat ik zie runnen ze daar ook gewoon een geautomatiseerde testsuite uit waarna er een geautomatiseerd rapport uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
DirkZzZ schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:30:
[...]

Ik weet dat webshops die het keurmerk van de thuiswinkelwaarborg dragen jaarlijks gescand worden door http://www.forus-p.nl/. Wat voor de eigenaar van de webshop gratis is. Het zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van deze test en of deze op eigen verzoek ook nog relatief goedkoop zijn. Maar misschien iets om uit te zoeken.

Van wat ik zie runnen ze daar ook gewoon een geautomatiseerde testsuite uit waarna er een geautomatiseerd rapport uit komt rollen.
Ik ga eens kijken. In ons geval is het gewoon een 'custom' product in eigen ontwikkeling en beheer, dus het liefst zou het neerkomen op een dienst die ons inderdaad 'scant' maar mogelijk gecombineerd met 'expert' advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Down schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:38:
Heeft iemand hier ervaring met het doen van een security audit van je (web) applicatie(s)? Door een externe partij dus. De Fox-IT's van deze wereld vallen buiten het budget (ga ik niet over), maar er zijn natuurlijk allerlei 'ethical hacker' initiatieven, van ZZP tot startup. Iemand enige ervaring hieromtrent? Zou een 1-man 'ethical hacker' aan te raden zijn of is dat simpelweg niet professioneel genoeg?
Ik heb ervaring met Pine Digital Security en Sijmen Ruwhof. Van de eerste weet ik dat het prijzig was, maar dat er een erg goed en grondig rapport uit kwam. Van Sijmen weet ik niet wat het kostte (klant heeft hem ingehuurd), maar dat het ook heel grondig was en dat het duidelijk iemand is met veel kennis.

Ik heb ook ervaring met geautomatiseerde tests zoals Qualys en Netsparker. Beide hebben bij een website van ons wel eens XSS gevonden. Beide pakketten zijn niet heel goedkoop (uit m'n hoofd zo'n 3-4k per jaar)
Dat is van qualys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben tot op het bot gefrustreerd door collega's momenteel. Absoluut alles nitpicken in een PR (terecht, daar niet van), maar zodra je feedback terug geeft op een PR is het ineens allemaal irrelevant "want anderen doen hetzelfde". Best practices? Nah, niet nodig "want het gebeurt op plek X ook niet". Geen gebruik maken van magic getters? Nah, "anderen doen het ook"

Argumenten als "Niet best practice", "Code zal worden gemarkeerd als deprecated", "Je neemt direct access op protected properties, wat niet okay is" etc. worden stuk voor stuk afgedaan als "irrelevant". Met als kers op de taart, iemand die z'n eigen PR merged en vervolgens de thread verwijdert met als argument "You're complaining just to complain"
Nee! Ik geef feedback, om de kwaliteit te verbeteren, flapdrol!

Sorry, dat moest er even uit

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:31:
Ik ben tot op het bot gefrustreerd door collega's momenteel. Absoluut alles nitpicken in een PR (terecht, daar niet van), maar zodra je feedback terug geeft op een PR is het ineens allemaal irrelevant "want anderen doen hetzelfde". Best practices? Nah, niet nodig "want het gebeurt op plek X ook niet". Geen gebruik maken van magic getters? Nah, "anderen doen het ook"

Argumenten als "Niet best practice", "Code zal worden gemarkeerd als deprecated", "Je neemt direct access op protected properties, wat niet okay is" etc. worden stuk voor stuk afgedaan als "irrelevant". Met als kers op de taart, iemand die z'n eigen PR merged en vervolgens de thread verwijdert met als argument "You're complaining just to complain"

Sorry, dat moest er even uit
Er is geen dislike button dus dan maar zo: :N

Erg jammer als dat zo moet. Ze programmeren vast niet, omdat ze het leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
"Je neemt direct access op protected properties, wat niet okay is"
Wat bedoel je hier precies mee ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Er is geen dislike button dus dan maar zo: :N

Erg jammer als dat zo moet. Ze programmeren vast niet, omdat ze het leuk vinden.
Ik kan dit gelukkig aankaarten bij de wekelijkse catch-up hier (volgende week, ik heb even een weekje vrij :D ). Hopelijk helpt het wat. Hij's een prima dev hoor, technisch gezien. Maar een beetje flexibiliteit zou best wat kunnen helpen :P
whoami schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:56:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee ?
PHP voorbeeldje omdat ik dat het snelst voor handen heb:
code:
1
2
3
4
class Thingy extends OtherThingy
{
    protected static $config_item = null;
}

De "$config_item" wordt geconfigureerd via de master `Config` class vanuit een YML
code:
1
Config::inst()
class.

Als je de config wil hebben, gebruik je
code:
1
ClassName::config()->get('config_item');
, of, de niet geadviseerde
code:
1
ClassName::config()->config_item;

Said dev weigert dus de geadviseerde methode (->get('item_name');) te gebruiken, omdat direct "works"

Ik hoop dat ik't duidelijk genoeg heb uitgelegd?

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2017 12:11 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik snap er niks van. Ik heb geen idee wat master is, en wat de relatie is met Config::inst() t.o.v. Thingy.. maar als je vanuit Thingy direct bij $config_item wil komen, dan lijkt me dat direct benaderen geen enkel probleem.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Creepy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:10:
Ik snap er niks van. Ik heb geen idee wat master is, en wat de relatie is met Config::inst() t.o.v. Thingy.. maar als je vanuit Thingy direct bij $config_item wil komen, dan lijkt me dat direct benaderen geen enkel probleem.
Waarschijnlijk doet Config::inst() iets dirty als Thing::$config_item = 'foo';. Daarbij kan het zijn dat get iets meer doet dat alleen $config_item uitlezen (default value, bijvoorbeeld), waardoor direct access niet gegarandeerd goed gaat. Maar dan is het probleem eigenlijk dat er geen magische __get is.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 12-07-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sorry, ietwat automatisme :) Aangepast.

Het idee is, we hebben een Config master-class, die alle configuratie bevat. Deze configuratie is by default protected, en kan worden benaderd via ClassName::config()->config-naam, wat niet de geadviseerde manier is, omdat config-naam een protected of private eigenschap is van de class.

De gewenste benadering (ClassName::config()->get('config-naam'); is de betere, omdat het niet vertrouwd op "magic" get/set methodes die niet altijd even betrouwbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 12-07-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Creepy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:10:
Ik ook niet; en ik zie niet in wat dit met protected members te maken heeft.
Lijkt me eerder dat de niet aangeraden manier iets duck-typing achtig is om de config-value op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Firesphere schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:15:

Het idee is, we hebben een Config master-class, die alle configuratie bevat. Deze configuratie is by default protected, en kan worden benaderd via ClassName::config()->config-naam, wat niet de geadviseerde manier is, omdat config-naam een protected of private eigenschap is van de class.
Als het private is, waarom kan je er dan aan van buitenaf ? Of mis ik nog iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

whoami schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:17:
[...]
Als het private is, waarom kan je er dan aan van buitenaf ? Of mis ik nog iets ?
De manier waarop de Config wordt opgebouwd. En ja, da's inderdaad Point of Concern momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
Hmm valt me eigenlijk nog best mee hoe aardig pgadmin4 werkt voor een local-webapp om in je postgresql DB te klussen ipv de native pgadmin3. Al zitten er nog wel wat irritante bugs in her en der, maar het werkt best vlot, al zal het wel tegenvallen als ik m'n browser een paar miljard rijen laat displayen :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mja. Misschien tijd verder te kijken dan het PHP ecosysteem? Krijg het idee dat je web project prutsbedrijven ontgroeid bent.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Mja. Misschien tijd verder te kijken dan het PHP ecosysteem? Krijg het idee dat je web project prutsbedrijven ontgroeid bent.
Het klinkt eerder alsof er een poging gedaan wordt om de kwaliteit systematisch te verbeteren en dat er een ontwikkelaar is die willens en wetens buiten het systeem om werkt (en het zelf niet in de gaten heeft).

Dat heeft in mijn ogen niks met een taal of ecosysteem te maken. Het is probleem in je team dat je overal kan krijgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
DevWouter schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:23:
[...]
Het klinkt eerder alsof er een poging gedaan wordt om de kwaliteit systematisch te verbeteren en dat er een ontwikkelaar is die willens en wetens buiten het systeem om werkt (en het zelf niet in de gaten heeft).

Dat heeft in mijn ogen niks met een taal of ecosysteem te maken. Het is probleem in je team dat je overal kan krijgen.
Dat soort dingen los ik hier heel makkelijk op. Ik wijs mensen op een aanstaande wijziging en als ze niet willen luisteren merken ze het vanzelf wel. Dan is de code gewoon verandert en compileert het bij hun gewoon niet meer. Mogen ze het dan alsnog veranderen.

Wil niet zeggen dat ik niet ook bij een aantal projecten het best even wil veranderen, maar we hebben er hier 150-ish en die ga ik echt niet allemaal aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Firesphere schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:15:
Sorry, ietwat automatisme :) Aangepast.

De gewenste benadering (ClassName::config()->get('config-naam'); is de betere, omdat het niet vertrouwd op "magic" get/set methodes die niet altijd even betrouwbaar zijn.
Persoonlijk zou ik liever kiezen voor de strong-typed optie, dus iets als ClassName::config()->config-naam
Bij code die lijkt op ClassName::config()->get('config-naam'); krijg ik vaak al kriebels.

Maar ik ken PHP en het project niet, dus als het een bad-practice is, tjah, dan niet doen natuurlijk :-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:52:
Mja. Misschien tijd verder te kijken dan het PHP ecosysteem?
Maar wat zijn de opties? Als je semi-proprietary wil vermijden (C#, Java) blijven er volgens mij weinig 'grote' opties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Maar wat zijn de opties? Als je semi-proprietary wil vermijden (C#, Java) blijven er volgens mij weinig 'grote' opties over.
Python (bijv. Django), Ruby (bijv. Rails), Haskell (bijv. Yesod), misschien Rust (bijv. Rocket)... zo kan ik wel even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wat is er semi-proprietary aan Java?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Wat is er tegenwoordig semi-proprietary aan C#? Volgens mij is alles opensource tegenwoordig. .NET Core, ASP.NET Core ect.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Wat is er semi-proprietary aan Java?
Oracle is eigenaar en niet alles is beschikbaar onder open licenties.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:29:
Oracle is eigenaar en niet alles is beschikbaar onder open licenties.
Zowel Java SE als Java EE is gewoon open? Oracle is niet de eigenaar van Java. http://openjdk.java.net/

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 13-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Zowel Java SE als Java EE is gewoon open? Oracle is niet de eigenaar van Java. http://openjdk.java.net/
Volgens mij hebben Google en Apache Software Foundation toch de nodige problemen gehad met Java..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:33:
Volgens mij hebben Google en Apache Software Foundation toch de nodige problemen gehad met Java..
Ja en? Daar heb je als developer of eindklant niks mee te maken. Je zult altijd hebben dat grote bedrijven proberen aan de haal te gaan met zaken (Google in dit geval) en daar zitten dan consequenties aan. Je kunt Java gewoon forken als je dat wil.

Als je Zend jat en claimt dat dat nu van jou is heb je ook een issue.

En ik denk dat je open-source verkeerd begrijpt. Dat iets open source is betekent niet dat je er alles mee mag doen. Wat je er precies mee mag doen is afhankelijk van de licentie. Maar je kan hoe dan ook geen copyright claimen op iets, ongeacht of het OS is of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 13-07-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:33:
[...]

De problemen die Google had / heeft (?) werden niet veroorzaakt door Java an sich, maar door Google's Java VM Dalvik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blubber schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:28:
De problemen die Google had / heeft (?) werden niet veroorzaakt door Java an sich, maar door Google's Java VM Dalvik.
Vooral het vertikken Java te licensen en gewoon hun eigen versie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Nou volgens mij was de klacht van Oracle dat Google zelf een VM had geimplementeerd en daarbij code zou hebben gejat uit de Java VM, zonder licentie. Een eigen versie maken mag namelijk wel, want de Java specificatie is open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blubber schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:34:
Nou volgens mij was de klacht van Oracle dat Google zelf een VM had geimplementeerd en daarbij code zou hebben gejat uit de Java VM, zonder licentie. Een eigen versie maken mag namelijk wel, want de Java specificatie is open.
Het ging om de API. Oracle wil die licensen aan Google. Google wil dat niet. Oracle zegt 'je moet'. Google weiger. Hoop shit volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:36:
[...]

Het ging om de API. Oracle wil die licensen aan Google. Google wil dat niet. Oracle zegt 'je moet'. Google weiger. Hoop shit volgt.
Oja, zoiets was het ja. In ieder geval ging het niet om 'normaal gebruik' van de Java taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Rutix schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Wat is er tegenwoordig semi-proprietary aan C#? Volgens mij is alles opensource tegenwoordig. .NET Core, ASP.NET Core ect.
AFAIK is nog niet alles van .NET naar naar .NET core overgebracht waardoor het nog niet perse handig is om te gebruiken voor enterprise toepassingen. Maar het zit er allemaal wel aan te komen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Gropah schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:41:
[...]

AFAIK is nog niet alles van .NET naar naar .NET core overgebracht waardoor het nog niet perse handig is om te gebruiken voor enterprise toepassingen. Maar het zit er allemaal wel aan te komen ja
Nog een paar maanden (weken?) en dan is NETStandard 2.0 klaar (en Core 2.0) waardoor nagenoeg iedereen 'over' zou moeten kunnen. :*)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hydra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:30:
[...]
Geef ze eens ongelijk .. je wil je schoonmoeder nog niet eens licensen bij Oracle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Jan_V schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Nog een paar maanden (weken?) en dan is NETStandard 2.0 klaar (en Core 2.0) waardoor nagenoeg iedereen 'over' zou moeten kunnen. :*)
En dan hopelijk dit:

Einde van het JS tijdperk is in zicht :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 13-07-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:18:
Einde van het JS tijdperk is in zicht :Y
Nu heb ik niet het uur aan video gekeken, maar waarom zou het einde van het JS tijdperk inzicht zijn? JS is eigenlijk de enige relevante scripttaal voor de browser en is zich alleen maar aan het uitbreiden naar andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RagingPenguin schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Nu heb ik niet het uur aan video gekeken, maar waarom zou het einde van het JS tijdperk inzicht zijn? JS is eigenlijk de enige relevante scripttaal voor de browser en is zich alleen maar aan het uitbreiden naar andere dingen.
Je kunt dat uurtje dan comprimeren tot webassembly.
Maar goed vraag is hoeveel lol we daar mee gaan beleven, kent iemand nog java apps, does flash ring a bell ?
In iedergeval voorlopig genoeg werk voor de security department gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Je kunt dat uurtje dan comprimeren tot webassembly.
Maar goed vraag is hoeveel lol we daar mee gaan beleven, kent iemand nog java apps, does flash ring a bell ?
In iedergeval voorlopig genoeg werk voor de security department gok ik zo.
Maar webassembly is toch helemaal niet bedoeld als vervanger van JS? Dan snap ik het 'einde van het JS tijdperk' nog niet helemaal... Je kan niet eens je DOM manipuleren in Webassembly...

Security zou wel een kleiner issue moeten zijn omdat het in dezelfde runtime draait als JS binnen je browser waar Flash en Java hun eigen runtime toe voegden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RagingPenguin schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:01:
[...]
Maar webassembly is toch helemaal niet bedoeld als vervanger van JS? Dan snap ik het 'einde van het JS tijdperk' nog niet helemaal... Je kan niet eens je DOM manipuleren in Webassembly...
Nee maar het maakt het wel makkelijker mogelijk om met een minimaal shimmedtje de frontend nu in je favo backend taal te gaan klussen. Nodejs backwards zullen we maar zeggen :).
Security zou wel een kleiner issue moeten zijn omdat het in dezelfde runtime draait als JS binnen je browser waar Flash en Java hun eigen runtime toe voegden.
Mwah .. zal wel weer nodige hiaten in zitten, weer snel wat nieuwe api's erbij .. en voor je het weet ben je nodig beter trackbaar .. en is er weer een gaten kaas.

Achja we bouwen onderhand een ernstig matige OS + GUI toolkit bovenop bestaande OS'en + GUI's (al hebben we ook al pogingen gezien om het onderliggende OS er al weer min of meer onderweg te halen).
Lang leve alle compute power die die inefficiente mogelijk maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
RagingPenguin schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:01:
[...]

De video die ik linkte begint bij ong 37 minuten, de presentatie is iets van 5 minuten.

Gozer heeft een prototype gemaakt om .net standard te compilen naar web assembly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Megamind schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:49:
[...]

De video die ik linkte begint bij ong 37 minuten, de presentatie is iets van 5 minuten.

Gozer heeft een prototype gemaakt om .net standard te compilen naar web assembly.
Zag er inderdaad cool uit! Die gast praat wel rete snel trouwens :+
Gropah schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:41:
[...]

Nouja bijna alles dan :p. In .NET Core 2.0 zou 97% moeten zitten. ASP.NET Core is al gewoon bruikbaar in productie :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:23:
[...]
Dit, Ook in PHP kun je gewoon netjes werken maar zodra je met custom frameworks aan de gang gaat (waar het hier op lijkt) dan is t einde redelijk zoek anno 2017 imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Cartman! schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Dit, Ook in PHP kun je gewoon netjes werken maar zodra je met custom frameworks aan de gang gaat (waar het hier op lijkt) dan is t einde redelijk zoek anno 2017 imo.
Volgens mij is dat "custom framework" silverstripe, waar 'ie ook voor werkt. Is dus iets dat ooit is ingebouwd en volgens opmerkingen erna ook op de lijst staat om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Merethil schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:34:
[...]

Volgens mij is dat "custom framework" silverstripe, waar 'ie ook voor werkt. Is dus iets dat ooit is ingebouwd en volgens opmerkingen erna ook op de lijst staat om te fixen.
Dat stukje even gemist dan ja :) Als je collega's t dan alsnog verkeerd doen nadat je ze er op wijst zou ik me idd afvragen of t niet beter is te verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Mja, met een jaarlijkse omzet van 10M op dit framework, is het meer developers die ill-advised methodes blijven gebruiken (en hopelijk snel hun kop gaan stoten aan deprecation meldingen :P )

On another note... In Australie gelden de wetten van wiskunde natuurlijk niet...
The laws of Australia prevail in Australia, I can assure you of that. The laws of mathematics are very commendable, but the only laws that applies in Australia is the law of Australia.
https://www.theguardian.c...ess-to-encrypted-messages

Literaly does not compute :+

[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 14-07-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dat krijg je als alles op zijn kop staat. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6rsU7akddz25D1z3mT52E2Me/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als moedertje natuur echt humor had .. had het er wel voor gezorgd dat op een bepaald moment op een zeer lokale plaats in australie ook de wet der zwaartekracht even pauzeerde voor deze briljante man *poef* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 14:14
Aaah, zo leuk om door code te gaan waar "nuttige" commentaar in staat:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var invoice = new Model.Invoice();
// set net amount
invoice.NetAmount = row.Field<decimal>("INV_NetAmt");
// set tax amount
invoice.TaxAmount = row.Field<decimal>("INV_TaxAmt");
// set gross amount
invoice.GrossAmount = row.Field<decimal>("INV_GrossAmt");

// en dan nog héél veel lijnen code in bovenstaande vorm ...

8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Styxxy op 14-07-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:17

Rem

Styxxy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:40:
Aaah, zo leuk om door code te gaan waar "nuttige" commentaar in staat:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var invoice = new Model.Invoice();
// set net amount
invoice.NetAmount = row.Field<decimal>("INV_NetAmt");
// set tax amount
invoice.TaxAmount = row.Field<decimal>("INV_TaxAmt");
// set gross amount
invoice.GrossAmount = row.Field<decimal>("INV_GrossAmt");

// en dan nog héél veel lijnen code in bovenstaande vorm ...

8)7
Ja heerlijk.

Zo heb je natuurlijk ook altijd de wijzen die zeggen 'Goede code documenteert zichzelf'. Dus code die zichzelf documenteert === goede code, krijg je dit en andere ultra-verbose meuk:

C#:
1
2
3
4
private void SetsobjectTypeToSuppliedType(object object, type Type){
    return (type)variable;
}
..

Om nog maar niet te beginnen over de functies die business logic uitvoeren waarin de gehele logic uit word gelegd in de naam van de functie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Rem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:49:
Om nog maar niet te beginnen over de functies die business logic uitvoeren waarin de gehele logic uit word gelegd in de naam van de functie. O-)
C++:
1
2
3
4
void do_shit()
{
 ...
}

'Nuff said

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
Rem schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Ja heerlijk.

Zo heb je natuurlijk ook altijd de wijzen die zeggen 'Goede code documenteert zichzelf'. Dus code die zichzelf documenteert === goede code, krijg je dit en andere ultra-verbose meuk:

C#:
1
2
3
4
private void SetsobjectTypeToSuppliedType(object object, type Type){
    return (type)variable;
}
..

Er zit natuurlijk wel verschil tussen de gehele logic uitleggen en een juiste abstractie uitleggen. En het liefst met een werkwoord, zodat het gebruik ervan duidelijk maakt wat het doet. Deze functie slaat natuurlijk nergens op, maar als je zo'n functie zou toevoegen aan een object en deze gewoon 'castTo' of zelfs 'as' noemt dan ziet de aanroep er wel logisch uit:

code:
1
2
3
someObject.castTo(SomeType.class);
// of zelfs
someObject.as(SomeType.class);

Zo heb ik hier ook een InvoiceService met gewoon 'create', 'send' en 'delete' functies. In de aanroep is het dan erg logisch dat een create een invoice terug geeft. Tenminste, vind ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Marcj schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Er zit natuurlijk wel verschil tussen de gehele logic uitleggen en een juiste abstractie uitleggen. En het liefst met een werkwoord, zodat het gebruik ervan duidelijk maakt wat het doet. Deze functie slaat natuurlijk nergens op, maar als je zo'n functie zou toevoegen aan een object en deze gewoon 'castTo' of zelfs 'as' noemt dan ziet de aanroep er wel logisch uit:

code:
1
2
3
someObject.castTo(SomeType.class);
// of zelfs
someObject.as(SomeType.class);

Zo heb ik hier ook een InvoiceService met gewoon 'create', 'send' en 'delete' functies. In de aanroep is het dan erg logisch dat een create een invoice terug geeft. Tenminste, vind ik wel :)
:|
Ja natuurlijk zit er verschil in, daarom uit ik ook mijn frustratie met de absurde vorm die ik uitleg. :P
Code als die van jou kan ik veel beter mee leven ja. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Na jaren in PHP te hebben geprogrammeerd heb ik 6 jaar terug 2 jaar lang bij een oude werkgever C# gedaan (inhouse getrained), en ben daarna bij een andere baan weer terug geswitched naar PHP. In de tussentijd heb ik in mijn eigen tijd behoorlijk wat tijd in mijn C# ontwikkeling gestoken.

Ik begin PHP en het bijbehorende wereldje weer aardig zat te worden, en wil mij weer op professioneel niveau gaan focussen op C#. Hoe pak ik dit het beste aan zonder weer in een functie te belanden waar ik een junior loon kan verwachten?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Certificaten halen en goed lullen :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je in die jaren PHP ook wel dingen geleerd die niet specifiek met PHP te maken hebben, die zal ik als ik jou was benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
RagingPenguin schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:00:
Waarschijnlijk heb je in die jaren PHP ook wel dingen geleerd die niet specifiek met PHP te maken hebben, die zal ik als ik jou was benadrukken.
Dingen zoals unit testing, snappen hoe dat bepaalde design patterns werken, versiebeheersysteem X snappen. Ook begrijpen hoe 't web werkt is al een groot plus (bvb. snappen hoe dat de HTTP-spec omgaat met body's en headers)...
Edit:
Dat allemaal + async await :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mercatres op 15-07-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ik zou vooral zeggen, zet je niet neer als een ontwikkelaar in een specifieke taal, maar een redelijk ervaren ontwikkelaar die in verschillende omgeving ervaring heeft opgedaan. Daarbij zou je wel specifieke competenties kunnen benadrukken die taal-onafhankelijk zijn. Er is werk genoeg voor programmeurs, dus vacatures vinden moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Marcj schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:02:
Ik zou vooral zeggen, zet je niet neer als een ontwikkelaar in een specifieke taal, maar een redelijk ervaren ontwikkelaar die in verschillende omgeving ervaring heeft opgedaan. Daarbij zou je wel specifieke competenties kunnen benadrukken die taal-onafhankelijk zijn. Er is werk genoeg voor programmeurs, dus vacatures vinden moet geen probleem zijn.
En dat kan ook buiten die "vermaledijde" recruiters om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Irritant .. modules/libs die geen harderror (uberhaupt geen error, warning of whatever) geven als ze iets niet supporten (omdat er functionaliteit ontbreekt in de stdlib waar ze stiekum op dependen), maar in plaats daarvan maar iets gaan doen wat er een beetje op lijkt (fixed size least recently used cache .. die vervolgens maar gewoon LIFO gaat doen als de cache vol zit, das no where recently used jongens, kom op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ofyles2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:33:
[...]

En dat kan ook buiten die "vermaledijde" recruiters om?
Tuurlijk! Zorg dat je een goed ingevulde LinkedIn pagina helpt, dan komen er genoeg aanbiedingen binnen. Tenminste, dat is bij mij wel zo...

Verder gewoon op zoek naar vacatures, die zijn er genoeg te vinden. Gewoon (digitale) brieven sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem

Rem

Marcj schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Tuurlijk! Zorg dat je een goed ingevulde LinkedIn pagina helpt, dan komen er genoeg aanbiedingen binnen. Tenminste, dat is bij mij wel zo...

Verder gewoon op zoek naar vacatures, die zijn er genoeg te vinden. Gewoon (digitale) brieven sturen :)
Linkedin goed invullen levert voornamelijk juist die recruiters op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Rem schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Linkedin goed invullen levert voornamelijk juist die recruiters op! ;)
Tuurlijk, dat levert ook recruiters op, maar die zijn niet allemaal slecht. Via die weg kom je ook nogal wat leuke vacatures tegen, bedrijven maken er wel gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56
Of je zoekt gewoon naar bedrijven die jou interesseren, kijkt op hun website of er nog vacatures zijn en stuurt op eigen initiatief een mail.

LinkedIn is IMO vergif in onze business.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ben ik echt de enige hier met ook redelijk positieve ervaringen op LinkedIn, zelfs met recruiters? Tuurlijk, er zitten irritante tussen, maar die filter je bij het eerste bericht er tussen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56
Meh, ik heb (8 jaar terug oid) gedurende een half jaar LinkedIn gehad. Toen was ik het dusdanig spuugzat dat ik de hele boel verwijderd heb.

Tot nu toe heb ik geen dag zonder werk gezeten en ben ik eigenlijk alleen maar leuker en beter betaald werk gaan doen moet minder reistijd. Ik heb het dus nog geen dag gemist. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Profielfoto's van collegae in maatpak terwijl je ze nog nooit zo heb zien lopen.
Zoveel mogelijk vriendjes met iedereen worden om zo de grootste e-penis te krijgen.
Voor management misschien handig ofzo, verder heb ik zelf niet zoveel meerwaarde erin gezien.
Ik houd er niet zo van.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja het levert af en toe wat frustratie op bij de bij HRM en co.
Krijgt iemand die je in wil huren als ZZP'er gelijk de vraag terug hoe het kan dat ik niet op linked-in sta, tjsa errrhmm ik zit niet in de "self advertising" business.
Maar goed vraag het gewoon of vraag naar hoe je kunt googlen op me als het perse een openbare bron moet zijn. Geeft in ieder geval inzicht in de werkwijze dan wel luiheid van HRM/management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
Marcj schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:51:
[...]

Ik moet zeggen dat ik meer iets heb aan uitzendbureaus dan LinkedIn.

LinkedIn kan ik in hetzelfde rijtje zetten als datingsites: sites die het leven onnodig hebben vermoeilijkt en verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Antiek javascript dingetje: werkt op alle browsers behalve op Internet Explorer. Klant gebruikt Firefox om de applicatie te benaderen, maar links vanuit E-mails worden standaard in Internet Explorer geopend dus het moet wel opgelost worden :(

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Change default browsert ? .. of doet outlook daar niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:32
IE, als iets me laat kotsen is het die rotbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Over browsers gesproken... zijn er al browsers waarin je in meerdere vensters tegelijkertijd kunt scrollen? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:01:
Over browsers gesproken... zijn er al browsers waarin je in meerdere vensters tegelijkertijd kunt scrollen? :p
Hoe moet ik me dat voorstellen? Scrollen in een non-actief window is iets wat het OS afhandeld en kan Windows sinds windows 10 en Linux al zo lang als ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

RagingPenguin schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:19:
[...]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Scrollen in een non-actief window is iets wat het OS afhandeld en kan Windows sinds windows 10 en Linux al zo lang als ik me kan herinneren.
Nou, bijv. op m'n Surface kan ik twee vingers in twee verschillende Edge vensters (voorheen twee verschillende IE11/Modern IE) plaatsen en gelijktijdig scrollen.

Deed ik dat in andere browsers (FF, Chrome), dan flippen ze. Geen idee of het sinds m'n laatste poging wel werkt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:27:
Nou, bijv. op m'n Surface kan ik twee vingers in twee verschillende Edge vensters (voorheen twee verschillende IE11/Modern IE) plaatsen en gelijktijdig scrollen.

Deed ik dat in andere browsers (FF, Chrome), dan flippen ze. Geen idee of het sinds m'n laatste poging wel werkt. :p
Wrs houden ze bij Chrome en FF er geen rekening mee dat je tegenwoordig 2 cursors kan hebben in windows :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
Internetbrowsers moeten niet zo CPU-hongerig zijn.

Wil ook andere dingen doen dan alleen maar met Chrome pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

RagingPenguin schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:34:
[...]

Wrs houden ze bij Chrome en FF er geen rekening mee dat je tegenwoordig 2 cursors kan hebben in windows :9
Technisch gezien kan ik op m'n Surface 10 vingers tegelijkertijd plaatsen... dus ik kan in 10 vensters scrollen of in 5 vensters zoomen. :+

(Moet ik wel de vensters op strategische plekken op 't scherm zetten, anders zullen m'n vingers 't moeilijk krijgen. :p)
Ofyles2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:27:
[...]

Internetbrowsers moeten niet zo CPU-hongerig zijn.

Wil ook andere dingen doen dan alleen maar met Chrome pielen.
Op m'n desktop merk ik niet zo veel van een hongerige browser (woei, 12 threads). :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Dit weekend per ongeluk m'n werktelefoon laten vallen en het scherm naar de gallemiezen geholpen. Vandaag langs bij IT en een nieuwe iPhone 7 ontvangen. Niet vervelend :D d:)b

Mooie meevaller ne een enorm stressvolle dag op kantoor.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@RayNbow moet je ook genoeg geheugen hebben want Browsers zijn nogal hongerig :) * Damic aait zijn 16 threads :+

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 17-07-2017 20:41 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@Damic, 32 gieg lijkt me voldoende, toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damned I need more giiiiiiiiieeeeeg :+ maar geen sloten meer :(

[ Voor 24% gewijzigd door Damic op 17-07-2017 20:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik heb een nieuwe laptop aangevraagd. Deze heeft 32GB en 512GB SSD. Eindelijk goede specs. :P
Jammer dat de bestelling niet zo snel gaat als bij reguliere webshops. Kan 4 tot 6 weken duren. :|

Wat betreft de standaard browser veranderen voor office; bij mij leverde dat alleen maar problemen op. Ik kon toen geen links meer openen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
mjah .. alles rond het web .. de meest resource verslindende gui-toolkit die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:27:
[...]

Net een versie van Chrome Canary geprobeerd... scrollen in twee vensters gaat (soms), afhankelijk van in welk venster ik begin te scrollen. In twee vensters tegelijkertijd zoomen gaat niet. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Net een versie van Chrome Canary geprobeerd... scrollen in twee vensters gaat (soms), afhankelijk van in welk venster ik begin te scrollen. In twee vensters tegelijkertijd zoomen gaat niet. :p
Je gaat een vinger-twister app proggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

gekkie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Je gaat een vinger-twister app proggen ?
Ik zie een business opportunity :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Een vinger-twister app met reclamevakjes er doorheen gemengd. Mocht je verkeerd klikken = $$$ad-revenue$$$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

RayNbow schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:04:
Een vinger-twister app met reclamevakjes er doorheen gemengd. Mocht je verkeerd klikken = $$$ad-revenue$$$.
Waar moeten al die dure laptops anders van betaald worden toch?

Is het al tijd voor vakantie?

[ Voor 5% gewijzigd door Swedish Clown op 18-07-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
gekkie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:47:
Change default browsert ? .. of doet outlook daar niet aan ?
Jawel, maar de IT organisatie bij deze specifieke klant blijkbaar niet :( Ook al gebruikt dus iedereen doodleuk Firefox (wat ze via diezelfde IT organisatie krijgen natuurlijk :P ).

Het is niet aan ons als software leverancier om onze klanten te vertellen welke software ze wel/niet mogen gebruiken (strikt gezien is onze software compatible met "recente versies van Internet Explorer" dus we hebben het ook een beetje zelf gedaan :P ). In dit geval is het ook nog eens een klant specifieke wijziging (alleen voor deze ene klant) die in het verleden in de applicatie zelf zat ingebakken (ben wat oude code tegengekomen die achter een setting verborgen zit die alleen bij deze klant in de configuratie zit) maar juist omdat het zo klant specifiek is, heeft mijn voorganger het er voor het grootste deel uitgesloopt en via een javascript... script weer ingevoegd. Alleen dit JS ding werkt dus niet met IE blijkt nu 8)7 zijn ze ook op tijd achter gekomen want mijn voorganger is reeds twee jaar weg dus dit zit er al minstens zo lang in. |:(

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

“Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live”
@Brakkie41: En wat als je zelf een 'violent psychopath' bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:11:
[...]

@Brakkie41: En wat als je zelf een 'violent psychopath' bent?
Dan zorg je dat je elke dag je medicijnen inneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tegenwoordig lukt het blijkbaar ook op Linux, in mijn geval met Vivaldi. Helaas moeten het dan wel weer echt 2 vensters zijn (meer passen er niet echt op mn scherm...), in 2 tabbladen naast elkaar lukt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Waarom zou je meerdere browser vensters tegelijkertijd willen scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Neko Koneko schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:15:
Antiek javascript dingetje: werkt op alle browsers behalve op Internet Explorer. Klant gebruikt Firefox om de applicatie te benaderen, maar links vanuit E-mails worden standaard in Internet Explorer geopend dus het moet wel opgelost worden :(
Oplossing: geen links versturen in e-mails :+
Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.