De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.676 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 22:33
Megamind schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:08:
[...]

Sinds we een nieuwe sales man hebben heb ik om een QC50 gervraagd en gekregen, en gelukkig zijn we verhuisd naar een grotere ruimte. We zaten met 11 man op ongeveer 50m2, dus de spanningen liepen nog wel eens op :P
Die kan ik niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:13
Ik ook al niet. Volgens mij is de nieuwste van Bose nog steeds de QC35.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:43
gekkie schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:43:
Grappige blijft dat het dus niet de herrie ansich is, maar waar de herrie vandaan komt en nog waarschijnlijker het toch willen weten waar de herrie over gaat.
Dit dus. Ik heb mezelf getraind om niet meer alles te willen horen dus kan nu prima werken in een rumoerige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Ryur schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:46:
Over drukte gesproken: heeft er iemand aanraders voor goede noise cancelling producten?

Gebruik momenteel "Bose QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling™ headphones", maar die beginnen slecht te worden (zowel aan de batterij kant als aan de oorkant).

[...]

Ik hoop ook niet dat ik bij een werkgever kom waar ik mijn noise cancelling product de hele werkdag op heb.
Maar soms als ik even hard moet nadenken, en echt niet gestoord kan worden is het wel prettig.
Vooral ook omdat bij ons nog redelijk veel gebeld wordt, en dan kan het lastig zijn om je te concentreren.

(Laat mij ook te snel afleiden, dat weet ik van mijzelf).

Ik werk ook expres vandaag thuis, omdat ik een complex stuk functionaliteit aan het schrijven ben. En op het werk word/laat ik mij toch storen.
Ik ben zelf nu bijna een jaar in het bezit van de Sennheiser Momentum 2.0 Wireless. Ja, hij is flink aan de prijs maar wat een fantastisch stukje hardware zeg. Ik werk dagelijks in de trein (reis op het traject Zwolle - Utrecht) en hij is eigenlijk onmisbaar geworden. Juist omdat ik hem onderweg veel gebruik heb ik veel plezier van de noise cancellation en bluetooth.

Juist met bluetooth wil ik dat het gewoon feilloos werkt, anders hoef ik geen bluetooth. Dus gewoon moeiteless en snel pairen en geen haperingen. Dat in combinatie met noise cancellation drijft de prijs aardig op. En de geluidskwaliteit is voor wireless dikke prima. De audiofiel kan hem natuurlijk ook gewoon nog bedraad aansluiten :).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:46:
Over drukte gesproken: heeft er iemand aanraders voor goede noise cancelling producten?

Gebruik momenteel "Bose QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling™ headphones", maar die beginnen slecht te worden (zowel aan de batterij kant als aan de oorkant).
Heb sinds kort de Bose Quiet Comfort 35 en daar ben ik wel erg tevreden over. Gebruik ze vooral voor luisterboeken in de metro, want daar hoor ik onder de grond anders niks. Maar op werk zijn ze ook regelmatig wel chill, al probeer ik daar zo weinig mogelijk met koptelefoon op te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 20-06-2017 23:50 . Reden: Uiteraard linkje naar Coolblue :+ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ryur schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Die kan ik niet vinden?
Oeps 35 ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:43
Nou, mijn eerste opensource contributie gedaan en een pullrequest aangemaakt gisteren. Die nemobot die gifs plaatst in de comment sectie... :')

https://github.com/buildo/rc-datepicker/pull/128

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
WernerL schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:35:
Nou, mijn eerste opensource contributie gedaan en een pullrequest aangemaakt gisteren. Die nemobot die gifs plaatst in de comment sectie... :')

Hehe, zo had ik onlangs m'n eerste issue op één van m'n Github projecten. Was meer een vraag dan een bug, maar daaruit bleek toch dat m'n documentatie nog wat verder uitgebreid moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WernerL schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:35:

Yay open source werk! :D

Ik ben een paar dagen geleden uitgenodigt om het Open Source team hier te komen versterken.
Of nou ja... niet uitgenodigt, meer "I'm not inviting you, I'm telling you to apply because we need you".

Omdat ik m'n huidige awesomeness team niet wil verlaten, heb ik nee gezegd tegen die "uitnodiging" en mag ik nog minstens een half jaar lang een Ninja Unicorn zijn.
Best apart. In de afgelopen 5 jaar ofzo, zou dat mijn droombaan zijn, in het OS team van SilverStripe werken, en nu zeg ik "nee dankje, ik blijf liever waar ik ben". Things you learn :D

[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 21-06-2017 11:22 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

RayNbow

Kirika <3

Yay, (voor het eerst in m'n leven) een werktelefoon gekregen. *O*

...moet alleen wennen aan het OS en dergelijke. -O-

spoiler:
Werktelefoon: Galaxy A5

Gewend: Lumia's

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
* Mercatres zet koffie neer. Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Meh, heb je een biertje voor me?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Is dat niet een beetje vroeg op dit tijdstip?
Ik drink doordeweeks nooit voor 13:00

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mercatres schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:56:
Hehe, zo had ik onlangs m'n eerste issue op één van m'n Github projecten. Was meer een vraag dan een bug, maar daaruit bleek toch dat m'n documentatie nog wat verder uitgebreid moet worden.
Ik krijg vooral issues die eigenlijk gewoon vragen zijn van vooral Indiers. Die willen een stukje voorbeeldcode in productie zetten. Dat of ze melden me dat een repo niet compatible is met de laatste versie van het framework. Euh, en? Issue een pullrequest?

Leuk voorbeeld: https://github.com/nielsutrecht/jwt-angular-spring/issues/4

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
ZaZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:41:
Het is ergens wel na 13:00 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ryur schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:46:
[...]

13:00 was gisteren ;)

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
De R zit in het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:36
1 uuR
2 uuR
3 uurR
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ryur schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Bedoel je 13.00 in de ochtend of 13.00 in de middag?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Het is daar ɹnn 00˙ƐƖ waarschijnlijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 22-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:41:
Nah, niet voor mij, uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

Misschien wel de Hyperthreading bug in Skylake/Kaby Lake.

Zie: https://news.ycombinator.com/item?id=14630183

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 25-06-2017 23:57 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
Niet echt briljante communicatie vanuit Intel tot nu toe.
Kennelijk hadden ze ingeschat dat stilletjes in de errata en langzaam in bios en OS microcode updates mee laten komen wel afdoende was en meer ruchtbaarheid niet nodig was.
(nou staan er wel meer dingen op de errata lijstjes waar van je denkt hrrmmm okee .. AMD TLB bug ding was ook een fijne performance wise)

[ Voor 85% gewijzigd door gekkie op 26-06-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat vinden jullie eigenlijk van Google's AMP... Ik vind het echt een heel slecht idee (met name dat content wordt geserveerd vanaf Google en niet bijv. de BBC), want het maakt het echt duidelijk hoe een groot bedrijf alles via zichzelf wilt laten lopen :/

https://www.alexkras.com/...o-disable-amp-on-my-site/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

BtM909 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:16:
Wat vinden jullie eigenlijk van Google's AMP... Ik vind het echt een heel slecht idee (met name dat content wordt geserveerd vanaf Google en niet bijv. de BBC), want het maakt het echt duidelijk hoe een groot bedrijf alles via zichzelf wilt laten lopen :/

Heb even die post van Alex Kras gelezen; meest kwalijke is inderdaad ook nog wel dat je als user dus niet kunt kiezen om de 'normale' versie te bekijken. 8)7

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51

Had er nog nooit van gehoord.

Het lijkt mij op zich een nobel idee om er voor te zorgen dat gebruikers niet worden geconfronteerd met langzame servers, pagina's, etc. Grootste nadeel is dus dat je bij Google blijft hangen. Ik kan me voorstellen dat ook ad-inkomsten van content creators zullen slinken, als gebruikers niet meer op de uiteindelijke doel pagina's uit komen.

Zelf zou ik (als content creator) er niet voor kiezen om hier gebruik van te willen maken, maar liever een lichte/snelle pagina.
Helaas kiezen veel content creators er voor om de pagina's vol te stoppen met vertragende scripts/ads/etc. In die gevallen lijkt mij AMP (als gebruiker) ideaal.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:48

Bloedirritant :X geef mij maar gewoon de originele website i.p.v. een uitgeklede versie. Gelukkig hebben ze uiteindelijk een manier toegevoegd om de originele URL te openen (doe ik meestal ook).
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Heb even die post van Alex Kras gelezen; meest kwalijke is inderdaad ook nog wel dat je als user dus niet kunt kiezen om de 'normale' versie te bekijken. 8)7
het heeft even geduurd, maar kan inmiddels wel: http://www.androidpolice....ill-change-links-handled/
Edit: oops, dit staat ook in het artikel

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 26-06-2017 16:23 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Überhaupt moet je je afvragen wat de meerwaarde is van AMP wetende dat we toch eigenlijk allemaal op 4G zitten en dat 5G binnen handbereik is. Dat in combinatie met steeds verder toenemende rekenkracht van een smartphone lijkt het mij dat we over een aantal jaren ècht geen loading problemen meer ervaren als je mobiel een pagina wil openen. Ik kan het natuurlijk fout hebben... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het probleem van vandaag de dag is niet bandbreedte (dat is er genoeg) maar bloat op de pagina's. Om één of andere reden denken publishers vandaag de dag dat een pagina tjokvol moet zitten met scripts en andere ellende, wat de laadtijd van een pagina niet ten goede komt.

AMP-pagina's laden naar mijn ervaring bloedsnel en hebben veel minder last van verspringende content.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:24:
Überhaupt moet je je afvragen wat de meerwaarde is van AMP wetende dat we toch eigenlijk allemaal op 4G zitten en dat 5G binnen handbereik is. Dat in combinatie met steeds verder toenemende rekenkracht van een smartphone lijkt het mij dat we over een aantal jaren ècht geen loading problemen meer ervaren als je mobiel een pagina wil openen. Ik kan het natuurlijk fout hebben... :X
Dataverkeer is niet overal zo goedkoop als hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Olaf van der Spek schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Dataverkeer is niet overal zo goedkoop als hier..
Nee klopt, maar dat komt vanzelf toch? :9
Alex) schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:26:
Het probleem van vandaag de dag is niet bandbreedte (dat is er genoeg) maar bloat op de pagina's. Om één of andere reden denken publishers vandaag de dag dat een pagina tjokvol moet zitten met scripts en andere ellende, wat de laadtijd van een pagina niet ten goede komt.

AMP-pagina's laden naar mijn ervaring bloedsnel en hebben veel minder last van verspringende content.
Dan zou zoiets als dat google SSL initiatief beter op z'n plaats zijn. Nu gaat google het probleem oplossen door al die vertiefde pagina's om te katten. Dan kun je (vanuit de dominante marktpositie van Google) beter zeggen: als jij vertiefde pagina's maakt die vol zitten met bloat dan gaan we je lager ranken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laadsnelheid van je pagina is al een factor voor je PageRank, maar dat is kennelijk niet genoeg. Daarom AMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Nee klopt, maar dat komt vanzelf toch? :9
nouja... dat is maar de vraag. Netneutraliteit komt steeds verder onder druk te staan dus dik kans dat het op veel plekken juist de andere kant op gaat bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
mcDavid schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:49:
[...]

nouja... dat is maar de vraag. Netneutraliteit komt steeds verder onder druk te staan dus dik kans dat het op veel plekken juist de andere kant op gaat bewegen.
Telecom bedrijven groeien lang niet zo hard als het internet zelf, en dat zal altijd zo blijven helaas.

Maar ik zat gisteren even op http://www.tvguide.com/ the browsen en zelfs met Chrome op de desktop is dat niet vooruit te branden van de bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 13:30
Ik had al een apart topic aangemaakt, maar dat werd niet in dank afgenomen, vandaar dat ik het hier maar eens probeer. :) Iedereen heeft zo nu en dan wel eens een 30 minuten over, nu zou ik in die tijd graag een podcast / youtube channel volgen over programmeren, met voorkeur m.b.t. Java en niet gericht op beginners.

In dat topic had ik al twee goede suggesties gekregen, maar ik vroeg me af of iemand anders nog andere channels kent:
Deege U - Lijkt gericht op beginners
The Coding Train - Lijkt me geschikt, gericht op Java en Javascript

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Megamind schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:19:
[...]

Telecom bedrijven groeien lang niet zo hard als het internet zelf, en dat zal altijd zo blijven helaas.

Maar ik zat gisteren even op http://www.tvguide.com/ the browsen en zelfs met Chrome op de desktop is dat niet vooruit te branden van de bloat.
Holy shit! :D tvguide.com trekt een partij bagger naar binnen... Zelfs in een private session haalt die 67 requests binnen... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1hqcdM9L8lIMapeStLJ96JHOkAYdPyEGCOqzq9C1lYG6NoRFloYI5Ptk

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Gynnad schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:39:
Ik had al een apart topic aangemaakt, maar dat werd niet in dank afgenomen, vandaar dat ik het hier maar eens probeer. :)
Volgens mij werd je alleen maar verwezen naar deze topic omdat hier meer mensen zijn. Dat of ik heb de verkeerde originele topic gevonden... Enfin, niet interessant.
Iedereen heeft zo nu en dan wel eens een 30 minuten over, nu zou ik in die tijd graag een podcast / youtube channel volgen over programmeren, met voorkeur m.b.t. Java en niet gericht op beginners.
Software ontwikkeling is breder dan programmeren alleen, maar zelfs als we focussen op programmeren alleen dan heb je een gigantisch hoeveelheid aan mogelijkheden. Het is daarom ook niet makkelijk om een (p|v)odcast op te zetten tenzij het een specifiek doel betreft.

Persoonlijk gebruik ik twitter om mensen in de gaten te houden die expert zijn op hun gebied. Ze linken vaak naar zeer interessante artikels ondanks dat ik vaak geen ervaring heb in de framework/taal.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Ik had al een apart topic aangemaakt, maar dat werd niet in dank afgenomen, vandaar dat ik het hier maar eens probeer. :) Iedereen heeft zo nu en dan wel eens een 30 minuten over, nu zou ik in die tijd graag een podcast / youtube channel volgen over programmeren, met voorkeur m.b.t. Java en niet gericht op beginners.
Voor 'leren programmeren' in Java is deze MOOC erg goed: http://mooc.fi/courses/2013/programming-part-1/

Dingen leer je sowieso niet door alleen video's te kijken. De tijd die je steekt in oefenen is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

DevWouter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Volgens mij werd je alleen maar verwezen naar deze topic omdat hier meer mensen zijn. Dat of ik heb de verkeerde originele topic gevonden... Enfin, niet interessant.

[...]

Software ontwikkeling is breder dan programmeren alleen, maar zelfs als we focussen op programmeren alleen dan heb je een gigantisch hoeveelheid aan mogelijkheden. Het is daarom ook niet makkelijk om een (p|v)odcast op te zetten tenzij het een specifiek doel betreft.

Persoonlijk gebruik ik twitter om mensen in de gaten te houden die expert zijn op hun gebied. Ze linken vaak naar zeer interessante artikels ondanks dat ik vaak geen ervaring heb in de framework/taal.
Heb je een voorbeeld van een paar personen op Twitter die naar dergelijke artikelen linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brummetje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Heb je een voorbeeld van een paar personen op Twitter die naar dergelijke artikelen linken?
Begin gewoon met https://twitter.com/java en volg de users die het retweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:00:

[...]

Dingen leer je sowieso niet door alleen video's te kijken. De tijd die je steekt in oefenen is veel belangrijker.
Dat laatste is inderdaad het mooiste. Je moet dan alleen net even een ideetje of projectje hebben waar je met bepaalde dingen kan stoeien. Echt 'oefenen' zonder doel is lastig en kost ook nog eens best veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
TheNephilim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Dat laatste is inderdaad het mooiste. Je moet dan alleen net even een ideetje of projectje hebben waar je met bepaalde dingen kan stoeien. Echt 'oefenen' zonder doel is lastig en kost ook nog eens best veel tijd.
Gebrek aan inspiratie om te maken heb ik nooit wel gebrek aan tijd om dit weer uit te voeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
TheNephilim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb altijd gebrek aan ideeën :(
(En ook wel aan tijd, maar als ik een idee heb dan kan ik er wel tijd voor maken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
xleeuwx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:14:
Gebrek aan inspiratie om te maken heb ik nooit wel gebrek aan tijd om dit weer uit te voeren. :9
Dit ben ik:
Afbeeldingslocatie: https://www.commitstrip.com/wp-content/uploads/2014/11/Strip-Side-project-650-finalenglish.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Ryur schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Ik heb altijd gebrek aan ideeën :(
(En ook wel aan tijd, maar als ik een idee heb dan kan ik er wel tijd voor maken)
Afkijken mag. Originaliteit is vaak ondergeschikt aan volharding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ofyles2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Afkijken mag. Originaliteit is vaak ondergeschikt aan volharding.
Iets opnieuw maken vind ik veel minder leuk dan iets maken waarvan ik denk dat het nog niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja dat is ook wel een beetje herkenbaar. Als ik eenmaal verder moet met het 'bekende' dan is het projectje ineens een stuk minder leuk :+. Daarnaast; zou je steeds nieuwe dingen toepassen in het project waar je mee bezig bent dan blijf je de boel steeds afbreken en weer opbouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alex)
Ik begin de laatste tijd een beetje framework- en librarymoe te worden. Voor elk ding is er wel weer een package te vinden die dat "wel even voor je doet", je hoeft het slechts te integreren. Dat je daardoor uiteindelijk een soort jengatoren van dependencies krijgt schijnt erbij te horen...

Nou snap ik dat niet iedereen zin heeft om keer op keer een MVC-framework in elkaar te draaien, maar wat is er mis met relatief simpele dingen zelf bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Alex) schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:52:
Nou snap ik dat niet iedereen zin heeft om keer op keer een MVC-framework in elkaar te draaien, maar wat is er mis met relatief simpele dingen zelf bouwen?
Niks. Het zijn vooral front-enders die daar iets tegen hebben. De front-end wereld heeft een jaar of 3 geleden het concept modules ontdekt en is daar helemaal los mee gegaan. Vandaar dat bekende Jenga Toren verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ik begin de laatste tijd een beetje framework- en librarymoe te worden. Voor elk ding is er wel weer een package te vinden die dat "wel even voor je doet", je hoeft het slechts te integreren. Dat je daardoor uiteindelijk een soort jengatoren van dependencies krijgt schijnt erbij te horen...

Niks mis mee :) Hoewel Erlang een probleem heeft met Open Source projecten die der mate slecht gedocumenteerd zijn dat je of in de source moet duiken of denkt fuck it ik doe het zelf wel. Dus echte frameworks en libraries kunnen beperkt zijn. (Nou gebruiken wij er voldoende maar echt open source blijft problematisch)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hydra schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:04:
[...]

Niks. Het zijn vooral front-enders die daar iets tegen hebben. De front-end wereld heeft een jaar of 3 geleden het concept modules ontdekt en is daar helemaal los mee gegaan. Vandaar dat bekende Jenga Toren verhaal.
Wat een onzin. Bijna al die modules zijn uit een tijd dat npm nog niet eens gebruikt werd in de front-end. Vooral juist developers die JavaScript gingen proberen via Node dat toen nog in de kinderschoenen stond en elk dingetje wat ze misten een module van gingen maken.

Dat is gelukkig wel aan het afnemen nu zowel ES, Node als de community volwassen begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Bosmonster schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:04:
Wat een onzin. Bijna al die modules zijn uit een tijd dat npm nog niet eens gebruikt werd in de front-end. Vooral juist developers die JavaScript gingen proberen via Node
Precies. Front-enders. Zelfs de gemiddelde PHPer wil dat ecosysteem niet aanraken met een "ten foot pole".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19

RayNbow

Kirika <3

Oe, leesvoer voor de vroege ochtend... :p Metaclasses in C++

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hydra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:52:
[...]

Precies. Front-enders. Zelfs de gemiddelde PHPer wil dat ecosysteem niet aanraken met een "ten foot pole".
Haha ok man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hoewel ik het tof idee vind ben ik niet erg enthousiast. Wat men hier feitelijk doet is de standaard van C++ flexibel te maken door je de mogelijk te geven je eigen standaard te introduceren.

Dadelijk heb je:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class             A {}
struct            B {}
POD               C {} // Plain Old Data (can be serialized)
POD_XML           D {} // Same as `POD` but now it serializes to XML
inspectable_class E {} // All public members are stored at compile time can be looked up in runtime
secure_class      F {} // All public properties are automatically stored in secure memory
secure_class_v2   G {} // Same as `secure_class` but can now be serialized and send to remote systems.
auto_track_class  H {} // Any changes to public properties are reported to a required "tracker" passed in constructor
auto_class        I {} // Has an internal reference counter.

Misschien dat iemand denkt dat de bovenstaande code een goed idee is, maar dit soort handigheidjes zijn vaak heel erg slecht. "QT moc" is niet C++, maar een tool die C++ code genereert.

Misschien dat ik iets niet zie, maar volgens mij is dit de verkeerde oplossing voor het verkeerde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zag 'm al voorbij komen ja. Ik heb er een dubbel gevoel over. Aan de ene kant wordt ik hier enorm enthousiast van, ik experimenteer veel met custom DSLs en C++ code generatie om net makkelijk die dingen te kunnen doen die C++ mist. Aan de andere kant denk ik dat code snel onleesbaar wordt hierdoor - het is niet eenduidig wat een metaclass doet als je 'm in het wild tegenkomt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:37
Hydra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:52:
[...]

If only :(

Dit zijn leuke dingen om mee te spelen : https://en.wikipedia.org/wiki/High-availability_cluster

Van 1 overbelaste server naar een cluster die de neus op haalt voor de load ˆ_ˆ

[ Voor 30% gewijzigd door hackerhater op 28-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik wil graag een lijstje van dingen aan elkaar concatten in java. met commas ertussen

Prima: String.join(CharSequence cs, CharSequence... cses)

Nu in de praktijk:
Java:
1
2
List<Thing> things = ...;
System.out.println(String.join(",", things.stream().map(Thing::toString).collect(Collectors.toList())));

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Java:
1
Joiner.on(",").join(things);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gleighton schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:04:
Java:
1
Joiner.on(",").join(things);
Ja maar dat is Guava :>

Edit: het kan ook zo:

Java:
1
2
System.out.println(things.stream().map(Thing::toString).collect(Collectors.joining(",")));

... lekker kort.

[ Voor 33% gewijzigd door windwarrior op 28-06-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is Java toch een verschrikkelijke taal :P

Prachtig ecosysteem, dat dan weer wel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zucht een klant die haar inbox niet meer kan openen op haar telefoon.
Goh wat verwacht je met 17.000 berichten en een inbox van een paar GB -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
windwarrior schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:01:
Ik wil graag een lijstje van dingen aan elkaar concatten in java. met commas ertussen

Prima: String.join(CharSequence cs, CharSequence... cses)

Nu in de praktijk:
Java:
1
2
System.out.println(String.join(",", things.stream().map(Thing::toString).collect(Collectors.toList())));
Euh, nee. Wat jij doet is erg inefficient.

code:
1
2
System.out.println(things.stream().map(Thing::toString).collect(Collectors.joining(","));

En als je dit vaak gebruikt kun je hier gewoon een generieke helper methode van maken. En normaliter gebruik je static imports en verdwijnt die Collectors. dus.
kenneth schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:29:
Wat is Java toch een verschrikkelijke taal :P
Wat vind je er verschrikkelijk aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 28-06-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hydra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:09:
De rommelige en verbose syntax voor dit soort expressies. Het komt altijd op mij over of het eleganter uitgedrukt zou kunnen worden.

Maar het is vooral een gevoel. Ik vond het jarenlang een erg prettige taal om mee te werken, totdat ik professioneel met C# ging werken en toen kreeg ik er langzamerhand een afkeer van. Maar in .NET is (was? het wordt steeds beter) weer erg beklemmend: "zo doet Microsoft het, dus zo doen we het allemaal". Java heeft talloze libraries om uit te kiezen, is al vanaf het begin multi-platform, heeft mooie tooling en IDE's, is vriendelijker voor mensen die graag vanaf de commandline werken. En mocht de taal echt een belemmering zijn dan is er nog Clojure, Kotlin, Scala, (...?). Binnen .NET vind ik alleen F# een verrijking.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Hydra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Euh, nee. Wat jij doet is erg inefficient.

code:
1
2
System.out.println(things.stream().map(Thing::toString).collect(Collectors.joining(","));

En als je dit vaak gebruikt kun je hier gewoon een generieke helper methode van maken. En normaliter gebruik je static imports en verdwijnt die Collectors. dus.

[...]

Ja die had ik inderdaad net ook gevonden idd. (zie ietje hoger ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:46:
Zucht een klant die haar inbox niet meer kan openen op haar telefoon.
Goh wat verwacht je met 17.000 berichten en een inbox van een paar GB -_-'
Zou toch niet uit moeten maken? Of zit ze alles lokaal naar binnen te POP3'en of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
mcDavid schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Zou toch niet uit moeten maken? Of zit ze alles lokaal naar binnen te POP3'en of zo?
Imap wat ik heb begrepen. Ik zal haar straks eens bellen.
Evengoed is het niet handig je inbox zo groot te laten worden.
Ik heb het niet over 17.000 mails verdeeld over mappen hè, maar allemaal in de inbox.

Toen ik eergisteren de mailbox openende op mijn zware workstation, met klant toestemming uiteraard, vond TB die inbox al niet leuk en was ie uren het stampen om de spamrun erin op te ruimen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een telefoon er van over zijn nek gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door hackerhater op 28-06-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kenneth schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:41:
Maar het is vooral een gevoel. Ik vond het jarenlang een erg prettige taal om mee te werken, totdat ik professioneel met C# ging werken en toen kreeg ik er langzamerhand een afkeer van. Maar in .NET is (was? het wordt steeds beter) weer erg beklemmend: "zo doet Microsoft het, dus zo doen we het allemaal". Java heeft talloze libraries om uit te kiezen, is al vanaf het begin multi-platform, heeft mooie tooling en IDE's, is vriendelijker voor mensen die graag vanaf de commandline werken. En mocht de taal echt een belemmering zijn dan is er nog Clojure, Kotlin, Scala, (...?). Binnen .NET vind ik alleen F# een verrijking.
Java 8 + Lombok (geen getters/setters ed meer implementeren) komt voor bij erg dicht bij 'ideaal'. Zelf nog net iets liever met Scala en Kotlin maar mijn ervaring met Scala is wel dat je het makkelijk onleesbaar kan maken. De overhead met schrijven van Java code win je m.i. weer vaak terug als je oude code moet lezen.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vond sowieso als Java dev voor Java 8 C# een betere taal. Alleen jammer van het ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Ik heb het niet over 17.000 mails verdeeld over mappen hè, maar allemaal in de inbox.

Toen ik eergisteren de mailbox openende op mijn zware workstation, met klant toestemming uiteraard, vond TB die inbox al niet leuk en was ie uren het stampen om de spamrun erin op te ruimen.
Heb hier meerdere gebruikers die misschien nog wel meer mails in hun inbox hebben. Zie ook niet waarom dit een probleem zou zijn, de meeste telefoons zeg je toch ik wil X tijd synchroniseren. Als je dan wel kiest om alles te doen krijg je vaak de functie "laad meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vermoed dat het een UI control is die niet om kan gaan met te veel items / slecht geimplementeerd is (geen paging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Brummetje schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:13:
Heb hier meerdere gebruikers die misschien nog wel meer mails in hun inbox hebben. Zie ook niet waarom dit een probleem zou zijn, de meeste telefoons zeg je toch ik wil X tijd synchroniseren. Als je dan wel kiest om alles te doen krijg je vaak de functie "laad meer".
Ik vermoed dat dat te maken heeft met dat wij die spamrun opgeruimd hebben en de strenge spamfilters hebben direct ook oudere spam gewist.
Met dus als gevolg dat de synchtable op de telefoon niet meer klopt en hij de inbox moet gaan scannen om het checken.
Waarschijnlijk zal ze het account moeten verwijderen en weer toevoegen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25

orf

[...]

Volgens Outlook staan er nu 66.850 items in mijn inbox. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
orf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:18:
[...]
Allemaal in de inbox of verdeeld over mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Inbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:19:
Netjes onderverdeeld: facturen, rekeningen, debiteuren, tieten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
Kijk maar uit :P Voor je het weet gaat outlook of je telefoon over zijn nek :P
A well we hebben die klant al eerder gezegd de mail eens op te ruimen of het abbo te veranderen.
Iets betreffende hostingruimte :/

[ Voor 45% gewijzigd door hackerhater op 28-06-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Geen probleem hier hoor. Volgens Outlook heb ik nog 39,6GB beschikbaar. Werkt prima op telefoon, via Office365 webmail en Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Ach ja die klant heeft al een paar keer gebeld dat haar mail het niet meer deed, was de hostingruimte vol.
Euhm bellen wanneer je email programma quota-waarschuwing geeft en niet op het moment dat je niks meer kan sturen? :S

Sowieso als het al een paar keer gebeurd is, is het dan niet handig om gewoon permanent meer ruimte te kopen? :S We hadden het al aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
17000 maar ?

Tis dat m'n thunderbird geen totalen met account geeft, maar zijn er hier wel +200000 over een accountje of 7.
Je moet alleen geen Outlook meuk gebruiken althans iets ouder dan modern en het zucht en steunt en piept en kraakt, voor de rest werken grote imap boxen prima met een beetje fatsoenlijke clients.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 28-06-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
gekkie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:28:
[...]

17000 maar ?

Tis dat m'n thunderbird geen totalen met account geeft, maar zijn er hier wel +200000 over een accountje of 7.
Je moet alleen geen Outlook meuk gebruiken althans iets ouder dan modern en het zucht en steunt en piept en kraakt, voor de rest werken grote imap boxen prima met een beetje fatsoenlijke clients.
Geen idee wat die klant gebruikt, maar het gaat om een telefoon he ;)
Niet over een desktop die er inderdaad weinig moeite mee zal hebben.
Mijn pc was het kreunen omdat ie in dept spam en virusscanners eroverheen het halen was.

En ow ja een backup programma en Eve Online stonden ook nog aan 8)

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 28-06-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:31:
[...]

Geen idee wat die klant gebruikt, maar het gaat om een telefoon he ;)
Niet over een desktop die er inderdaad weinig moeite mee zal hebben.
Mijn pc was het kreunen omdat ie in dept spam en virusscanners eroverheen het halen was.

En ow ja een backup programma en Eve Online stonden ook nog aan 8)
K9 works fine too ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Oke dit is een harde instinker.
Blijkbaar maakte een "migratie-scriptje" (paar SQL commando's om een tabel te veranderen) een index kapot.
Je zou verwachten dat MySQL de drop dan hard weigert als die die kolom onderdeel is van een unique-key.
Neuh gewoon silent de key slopen :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
hackerhater schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:38:
Oke dit is een harde instinker.
Blijkbaar maakte een "migratie-scriptje" (paar SQL commando's om een tabel te veranderen) een index kapot.
Je zou verwachten dat MySQL de drop dan hard weigert als die die kolom onderdeel is van een unique-key.
Neuh gewoon silent de key slopen :S
Euhmm tis wel mysql heh, dan zul je je verwachtingen nogal moeten temperen dat het je ook maar ergens zal beletten om stomme dingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
orf schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Inbox: 2 items.

De rest zit allemaal in het archief. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mja als ze de Outlook app gebruikt is dát misschien een issue. Gebruik dat ding voor mijn werk en kan me niet herinneren dat'ie ooit soepel gewerkt heeft. Op een high-end smartphone. Met een fatsoenlijke mail cliënt zou het idd geen reet uit moeten maken. In mijn Gmail staan ook enkele honderdduizenden mails in de inbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:44
Even kijken waarom de build stuk is:

Error: One or more errors have occurred.

Is ook nog eens eigen logging, niet third party ofzo }:|

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Down schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:20:
Moet je nu op zoek naar 1 error of zijn het er meerdere? }:O

Wij hebben soms ook van die mysteries hier maar dat kwam dan door de incompetentie van mijn collega's. Al vonden ze hun manier van een heel specifieke exception te catchen en dan een nieuwe instance van Exception (zonder iets van message ofzo!) te throwen, doodnormaal. Ja fijn, zo gaan we echt meer info zien als dat gebeurt in productie |:(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 18:19
Down schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:20:
Even kijken waarom de build stuk is:

Is ook nog eens eigen logging, niet third party ofzo }:|
Dan heb je altijd zin om te zien wie dit ingechecked heeft en hem te overtuigen van het onnut van zo'n boodschappen. >:) (iets met high 5 and a chair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ElkeBxl schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:15:
[...]

Moet je nu op zoek naar 1 error of zijn het er meerdere? }:O

Wij hebben soms ook van die mysteries hier maar dat kwam dan door de incompetentie van mijn collega's. Al vonden ze hun manier van een heel specifieke exception te catchen en dan een nieuwe instance van Exception (zonder iets van message ofzo!) te throwen, doodnormaal. Ja fijn, zo gaan we echt meer info zien als dat gebeurt in productie |:(
Argh... De catch-throw ipv rethrow zodat je een exception filter down-the-line kan bypassen :(

Ik heb dat ooit 1 keer moeten doen en vervolgens heb ik paar dagen later het hele systeem herschreven. Exceptions werden namelijk gebruikt als een veredelde return statement.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoeveel penetration testers zouden ze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Hydra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Java 8 + Lombok (geen getters/setters ed meer implementeren) komt voor bij erg dicht bij 'ideaal'. Zelf nog net iets liever met Scala en Kotlin maar mijn ervaring met Scala is wel dat je het makkelijk onleesbaar kan maken. De overhead met schrijven van Java code win je m.i. weer vaak terug als je oude code moet lezen.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik vond sowieso als Java dev voor Java 8 C# een betere taal. Alleen jammer van het ecosysteem.
Ik ben recentelijk begonnen met Kotlin, dat is ook een prachtig taaltje :D

Volledig compatible met de JVM en Android, je kan het mixen met Java code. Lost net de tekortkomingen van Java op (verbositeit etc.) en voegt nieuwe handige functies toe.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
P1nGu1n schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Ik ben recentelijk begonnen met Kotlin, dat is ook een prachtig taaltje :D

Volledig compatible met de JVM en Android, je kan het mixen met Java code. Lost net de tekortkomingen van Java op (verbositeit etc.) en voegt nieuwe handige functies toe.
Ik vind Kotlin toch echt er niet leesbaarder op worden. Java is wat meer verbose, maar op de langere termijn heb je daar juist wel wat aan qua leesbaarheid (als je het goed doet). Voor mij persoonlijk gebeuren er bij Kotlin te veel magische dingen onder water. Wat ik dan wel mooi vindt is compacte string formats, maar dan houdt het wel op. En zaken als het weglaten van het 'new' keyword: 8)7

En getters / setters wil ik niet automatisch hebben. En waar ik bijvoorbeeld ook een hekel aan heb (zit ook in C#) is dat je een variabelen kunt ophalen en toewijzen, wat lijkt op een gewone pointer assignment, maar dat er onder water een functie aangeroepen wordt. Het kan dus dat er onder water iets extra gebeurt in zo'n functie (al is het validatie of afleiden vanaf andere parameters), wat niet expliciet uit de aanroepende code blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Marcj schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Ik vind Kotlin toch echt er niet leesbaarder op worden. Java is wat meer verbose, maar op de langere termijn heb je daar juist wel wat aan qua leesbaarheid (als je het goed doet). Voor mij persoonlijk gebeuren er bij Kotlin te veel magische dingen onder water. Wat ik dan wel mooi vindt is compacte string formats, maar dan houdt het wel op. En zaken als het weglaten van het 'new' keyword: 8)7

En getters / setters wil ik niet automatisch hebben. En waar ik bijvoorbeeld ook een hekel aan heb (zit ook in C#) is dat je een variabelen kunt ophalen en toewijzen, wat lijkt op een gewone pointer assignment, maar dat er onder water een functie aangeroepen wordt. Het kan dus dat er onder water iets extra gebeurt in zo'n functie (al is het validatie of afleiden vanaf andere parameters), wat niet expliciet uit de aanroepende code blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
P1nGu1n schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]
Die null-safety vind ik wel een goede. De rest? Syntactische suiker die wat mij betreft niet heel veel toevoegt en dus zaken verbergt die ik graag expliciet zie. Maar ieder zijn ding! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024

Dit heb ik nu met CakePHP. Ik blijf als een malle naar plugins zoeken (nu voor Google Maps).

Misschien moet ik mijn denkwijze weer eens veranderen, ik blijf naar mijn mening te lang aan één standpunt vasthouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ofyles2 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:41:
[...]
Dit heb ik nu met CakePHP. Ik blijf als een malle naar plugins zoeken (nu voor Google Maps).
Ik weet niet wat je met Google Maps wil doen maar als het niet te complex is ben je waarschijnlijk even goed af met de API's van Google zelf.

Is ook direct een goed voorbeeld van de huidige library cultuur, er is een top REST API en toch wil iedereen een complete library hebben waar al die HTTP calls inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
RagingPenguin schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Ik weet niet wat je met Google Maps wil doen maar als het niet te complex is ben je waarschijnlijk even goed af met de API's van Google zelf.

Is ook direct een goed voorbeeld van de huidige library cultuur, er is een top REST API en toch wil iedereen een complete library hebben waar al die HTTP calls inzitten.
Helemaal mee eens. Ik wat de laatste dagen bezig met een integratie met WeFact voor facturatie. Een prima REST-api is beschikbaar. Ik heb niet eens gezocht naar een library, want ik gebruik toch maar een relatief klein deel van de API. En dit zit nu in 1 klasse van ongeveer 350 regels. De tijd die hier in zit is waarschijnlijk net zo lang als het uitzoeken welke library je kunt gebruiken en hoe deze te integreren valt :)

Te vaak ben ik ook tegen een library aangelopen die eigenlijk niet te begrijpen was zonder eerst de API zelf te snappen. Tja, dat schiet dan ook niet op :/
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.