Verwacht niet dat je hem krijgt. Heb zo 6x een bestelling gedaan bij verschillende mediamarkt filialen. 1x zelfs ongevraagd geannuleerd.
Ik hoor graag welke betere leveranciers voor drones er zijn, ik ga de Mavic ook zakelijk aanschaffen en wil dus graag een BTW bonnetje ;-) Ik kom tijdens zoeken niet verder dan de normale winkels en websites, maar als er ergens voor zakelijke klanten een betere optie is, dan kom ik deze graag te wetenRequiem19 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:27:
Sowieso twijfelachtig als je de btw zo graag wil aftrekken... zou Nees hem echt zakelijk gebruiken? ;-).
Als je een drone daadwerkelijk zakelijk koopt, lijkt het me dat je wel betere leveranciers kunt vinden dan consumentenwinkels. Klinkt mij niet geheel zuiver in de oren.
CentralPoint heeft een goede prijs voor de mavic en doet ook aan B2B verkoop toch?BjornS1982 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:53:
[...]
Ik hoor graag welke betere leveranciers voor drones er zijn, ik ga de Mavic ook zakelijk aanschaffen en wil dus graag een BTW bonnetje ;-) Ik kom tijdens zoeken niet verder dan de normale winkels en websites, maar als er ergens voor zakelijke klanten een betere optie is, dan kom ik deze graag te weten
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik verwacht niet dat er een 'zakelijke' website is waar je goedkoper uit zal zijn voor de Mavic Pro. Verder krijg je toch overal een 'btw bonnetje'? Aftrekken kan altijd, mits het maar een zakelijke aanschaf is (fotograaf muchBjornS1982 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:53:
[...]
Ik hoor graag welke betere leveranciers voor drones er zijn, ik ga de Mavic ook zakelijk aanschaffen en wil dus graag een BTW bonnetje ;-) Ik kom tijdens zoeken niet verder dan de normale winkels en websites, maar als er ergens voor zakelijke klanten een betere optie is, dan kom ik deze graag te weten
Twee collega's hier hebben beiden een Mavic Pro. Zo dat werkt goed zeg, die aanstekelijkheid voor die drone! Veel geld, maar niet te duur. Alleen die levertijden ... En dat lijkt overal zo, toch? Of zou je in de US net iets meer mazzel kunnen hebben?
Verder vliegen mijn "aardige" (grrr zij hebben wél Mavic's
) collega's zonder dat ronde kapje erop. Ik dacht voor betere beelden ivm plastic lichtbreking enzo, maar een andere reden schijnt hitteontwikkeling te zijn. Lijkt mij raar?
Verder vliegen mijn "aardige" (grrr zij hebben wél Mavic's
Achter de camera zit een intake voor koeling. die sluit je af door het ronde kapje. Het ronde kapje is bedoeld om hem te beschermen tijdens vervoer, niet om mee te vliegen.DRvDijk schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:54:
Twee collega's hier hebben beiden een Mavic Pro. Zo dat werkt goed zeg, die aanstekelijkheid voor die drone! Veel geld, maar niet te duur. Alleen die levertijden ... En dat lijkt overal zo, toch? Of zou je in de US net iets meer mazzel kunnen hebben?
Verder vliegen mijn "aardige" (grrr zij hebben wél Mavic's) collega's zonder dat ronde kapje erop. Ik dacht voor betere beelden ivm plastic lichtbreking enzo, maar een andere reden schijnt hitteontwikkeling te zijn. Lijkt mij raar?
I stand corrected, je mag er inderdaad wel mee vliegen. Het doet de kwaliteit van de beelden niet veel goed alleen.
[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 28-12-2016 12:33 ]
Lange discussies over gaande. Dji adviseert met te vliegen tenzij specifieke reden om niet te doen (lensflare?).DRvDijk schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:54:
Verder vliegen mijn "aardige" (grrr zij hebben wél Mavic's) collega's zonder dat ronde kapje erop. Ik dacht voor betere beelden ivm plastic lichtbreking enzo, maar een andere reden schijnt hitteontwikkeling te zijn. Lijkt mij raar?
Er zitten gleuven in dus die lucht komt er wel en oververhitting komt waarschijnlijk bij sommigen doordat ze het gymbal stabilisatie plastik dat bedoelt is voor transport erop laten.
Rarara. Zoals ik verwachtte... Nee we hebben geen voorraad. Nou, mijn bevestigingsmail zegt van wel...T.E schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:32:
Verwacht niet dat je hem krijgt. Heb zo 6x een bestelling gedaan bij verschillende mediamarkt filialen. 1x zelfs ongevraagd geannuleerd.
We staan zelfs op negatieve voorraad meneer... jaajaa.
Ik denk echt dat personeel ermee gaat lopen ofzo.
Heb even gebeld.
Verwijderd
Is mij ook overkomen. De eerste keer had ik succesvol besteld en kon ik dezelfde dag ophalen. Daarna had ik er 2 besteld, zouden onderweg zijn en de volgende dag werd mijn bestelling geannuleerd. Op de website was wel weer voorraad in deze vestiging. Ik heb toen de betreffende vestiging opgebeld en mij werd verteld dat men mij terug zou bellen binnen 24 uur (wat niet is meer gebeurd)
Daarna de vestiging gebeld of er voorraad was van de Mavic. Hier deden ze heel geheimzinnig over en lieten alleen weten dat de voorraad beperkt was.
Ik ben toen als een speer langs de vestiging gegaan en daar zag ik 2 nieuwe Mavic dozen liggen in een soort voorraad wagenrek midden op de afdeling.
Ik heb de 2 dozen toen gepakt en afgerekend. Ze keken nog raar op, omdat hun voorraad op -1 stond. Ik heb toen wel mijn verhaal erbij verteld dat mijn order zomaar de volgende dag werd geannuleerd.
Kwestie van geluk
Daarna de vestiging gebeld of er voorraad was van de Mavic. Hier deden ze heel geheimzinnig over en lieten alleen weten dat de voorraad beperkt was.
Ik ben toen als een speer langs de vestiging gegaan en daar zag ik 2 nieuwe Mavic dozen liggen in een soort voorraad wagenrek midden op de afdeling.
Ik heb de 2 dozen toen gepakt en afgerekend. Ze keken nog raar op, omdat hun voorraad op -1 stond. Ik heb toen wel mijn verhaal erbij verteld dat mijn order zomaar de volgende dag werd geannuleerd.
Kwestie van geluk
Nees schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:06:
[...]
Rarara. Zoals ik verwachtte... Nee we hebben geen voorraad. Nou, mijn bevestigingsmail zegt van wel...
We staan zelfs op negatieve voorraad meneer... jaajaa.
Ik denk echt dat personeel ermee gaat lopen ofzo.
Heb even gebeld.
Iemand enig idee wanneer die DJI CrystalSky screens te koop zijn? Kan er maar weinig info over vinden.
Woop Woop net mijn Mavic Pro fly more combo aangekregen 
Alles opladen en hopelijk kan ik morgen mijn eerste testvluchten maken.
Ik ben benieuwd hoe alles verloopt aangezien ik hiervoor altijd maar met kleine drones heb gevlogen van rond de 30 euro.
Ik ben benieuwd hoe alles verloopt aangezien ik hiervoor altijd maar met kleine drones heb gevlogen van rond de 30 euro.
Waar besteld?chupa47 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:56:
Woop Woop net mijn Mavic Pro fly more combo aangekregen
Art & Craft
Wat ik al wel heb gemerkt is dat van de controller de display niet 100% in het midden staat langs links valt de snelheid wat achter de zwarte omkadering en langs rechts is er dan weer veel plaats over.
ook bij het upgraden staat zowel de controller als de mavic vrij hard te blazen om af te koelen. (geen ervaring met dji producten zal wel normaal zijn denk ik)
[ Voor 54% gewijzigd door chupa47 op 28-12-2016 18:37 . Reden: extra informatie ]
Die electronica moet natuurlijk ook koelen. Zet hem ook niet op een kussen of deken.
Vind btw de mavic nog niet eens echt warm na een vlucht.
Vind btw de mavic nog niet eens echt warm na een vlucht.
Gebeurt hier ook, was eerst ook enigzins verbaasd, het went vanzelf. Tijdens vliegen valt het enorm mee, de buitentemperatuur is ook niet om over naar huis te schrijven natuurlijkchupa47 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:32:
ook bij het upgraden staat zowel de controller als de mavic vrij hard te blazen om af te koelen. (geen ervaring met dji producten zal wel normaal zijn denk ik)
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Volgens "ingewijden" op de rcgroups-forum zou deze 1e kwartaal 2017 beschikbaar moeten zijn. Prijs wordt rond 300 à 400 dollar.T.E schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:47:
Iemand enig idee wanneer die DJI CrystalSky screens te koop zijn? Kan er maar weinig info over vinden.
Gebruiken jullie ook filters voor de mavic? Ik ben wat filmpjes aan het bekijken met verschillen met de mavic zonder filter, cp, ND8 en ND16 filters maar heb het idee dat je met de instellingen van je camera meer uit kunt halen dan met die dure filters... ?
Je kan vrij weinig met de instellingen. Je aperture is vast, je shutter speed wil je ongeveer op het dubbele van je framerate hebben en je iso moet je ook niet boven de 200/400 laten komen. Als je plaatje dus overbelicht is en je je shutter speed niet omhoog wil doen, kom je al snel bij die filters uit. Daarom is die variabele aperture van de phantom 4 pro ideaal, omdat je dan geen filters nodig hebt.
Zie net dat de Combo bij Megekko op voorraad is, 6 stuks, dus gelijk één besteld.
Zowel CDromland en Megekko geven nog een voorraad aan van 5 stuks
Mijn bestelling is gedaan, dus resteren er nog 5, ben benieuwd of het klopt. Over het algemeen klopt de voorraad bij Megekko wel.
Ik wil overmorgen ergens een bestelling plaatsen. Ik moet uiterlijk half maart over de drone beschikken. Wat vragen:
1) Welke kan ik beter bestellen ivm voorraad/beschikbaarheid voor half maart 2017? De Fly More of de gewone? (Ik geef niet perse iets om de inhoud van de Fly More).
2) Staan alle partijen waar de kans op voorraad het grootst is in PW? product: DJI Mavic Pro
3) Kan ik er vanuit gaan dat wanneer ik nu nog niet bestel, het bv tegen begin maart een kwestie is van bestellen, en enkele dagen later binnen (dus, is er tegen die tijd gewoon ruime voorraad)?
Dank
1) Welke kan ik beter bestellen ivm voorraad/beschikbaarheid voor half maart 2017? De Fly More of de gewone? (Ik geef niet perse iets om de inhoud van de Fly More).
2) Staan alle partijen waar de kans op voorraad het grootst is in PW? product: DJI Mavic Pro
3) Kan ik er vanuit gaan dat wanneer ik nu nog niet bestel, het bv tegen begin maart een kwestie is van bestellen, en enkele dagen later binnen (dus, is er tegen die tijd gewoon ruime voorraad)?
Dank
Er is niemand die weet of er genoeg voorraad is begin maart, twee draadjes hierboven staan ze te koop, ik zou er gewoon nu snel een bestellen. Binnen is binnen en kan je mooi oefenen.
Mwa. Ik wil die Fly More eigenlijk nietZorki schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:15:
Er is niemand die weet of er genoeg voorraad is begin maart, twee draadjes hierboven staan ze te koop, ik zou er gewoon nu snel een bestellen. Binnen is binnen en kan je mooi oefenen.
Maar begrijp je punt
Ok, wacht je gewoon 2 dagen met bestellen. Die 2 extra accu's zijn eigenlijk een wel must als je wat serieus wil doen.
Tja. Enerzijds heb je een punt, maar aan de andere kant maak ik alleen foto's met de drone, en alleen als ik op reis ben. Ben met mijn eerdere Phantoms nooit tegen de limitatie van batterijduur aangelopen, omdat het altijd simpelweg een kwestie is van opstijgen, foto en landen....maargoed, de rest van die meuk bij de FM kan ik altijd nog verkopenedelf schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:19:
Ok, wacht je gewoon 2 dagen met bestellen. Die 2 extra accu's zijn eigenlijk een wel must als je wat serieus wil doen.
Momenteel is de Mavic overal uitverkocht? Heb een hele lading websites bezocht maar veelal geven ze de 13e aan als leverdatum.
Ben er net ook weer ingestonken met Megekko, ten tijde van bestellen nog 2 op voorraad, nu sorry mailtje met de verwachting dat er de 13e weer binnen komen. Nu maar weer zien dat ik mijn 1499 euro terug geboekt krijg.
Verwijderd
Hier ook een afgeketste poging bij Megekko, inmiddels een keurig mailtje dat de order geannuleerd is en het bedrag wordt teruggestort.
Voor degenen die handig zijn met een soldeerbout en geen zin hebben om +€200 uit te geven aan een Marco Polo tracker -
https://www.rcgroups.com/...-model-tracker&perpage=50
https://www.rcgroups.com/...-model-tracker&perpage=50
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:16:
Hier ook een afgeketste poging bij Megekko, inmiddels een keurig mailtje dat de order geannuleerd is en het bedrag wordt teruggestort.
Jep hier ook. Tijdens bestellen 2 op voorraad maar uur geleden een mail ontvangen dat hij pas 14 januari wordt verwacht. Nu maar proberen te annuleren.edelf schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:14:
Ben er net ook weer ingestonken met Megekko, ten tijde van bestellen nog 2 op voorraad, nu sorry mailtje met de verwachting dat er de 13e weer binnen komen. Nu maar weer zien dat ik mijn 1499 euro terug geboekt krijg.
Wellicht hebben ze de binnengekomen sets eerst ingeboekt, wat de "voorraad" aangevuld heeft en is daarna de back-orders uit gaan leveren vanuit die voorraad...
Daarom heb ik ook niks gemeld toe ik vanmorgen zag dat ze op voorraad waren
Eerst zien dat de mijne verzonden was.. en hij is vanmiddag aangemeld bij PostNL
Daarom heb ik ook niks gemeld toe ik vanmorgen zag dat ze op voorraad waren
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ah ok. Hoeveel hadden ze er vanochtend volgens de site op voorraad dan?Zer0 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:19:
Wellicht hebben ze de binnengekomen sets eerst ingeboekt, wat de "voorraad" aangevuld heeft en is daarna de back-orders uit gaan leveren vanuit die voorraad...
Daarom heb ik ook niks gemeld toe ik vanmorgen zag dat ze op voorraad warenEerst zien dat de mijne verzonden was.. en hij is vanmiddag aangemeld bij PostNL
In de afgelopen twee weken de 'maiden flights' gemaakt met de DJI Mavic Pro, hieronder het resultaat. Ben niet ontevreden voor een aantal eerste pogingen en wat uitprobeersels met de opnamemodi, framerates etc.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UnUSSEP7xaY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UnUSSEP7xaY]
Ik heb hem besteld toen ze er 6 op voorraad hadden bij Megekko. Inmiddels de mail gehad dat hij verstuurd is en morgen bezorgd wordt.Bassie90 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:21:
[...]
Ah ok. Hoeveel hadden ze er vanochtend volgens de site op voorraad dan?
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door Ventieldopje op 30-12-2016 21:38 ]
Haters everywhere but I don’t really care
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door Ventieldopje op 30-12-2016 21:38 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 30-12-2016 21:38 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Daar lijkt het inderdaad op, en ja, ook ik ben niet heilig. Ik ga je ook zeker niet tegenspreken.matthijst schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:54:
[...]
Mooie beelden, maar schijnbaar heeft iedereen schijt aan de regels?
Dan ga ik daar op inhaken.Ventieldopje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:37:
[modbreak]We hebben de discussie over de regels al vaker gehad hier en dat wil er nog wel eens los gaan en bovendien is het hier offtopic. Graag die discussie dus in een nieuw topic beginnen en aardig voor elkaar blijven (zoals jullie al deden)[/modbreak]
[ Voor 41% gewijzigd door Peutpeut op 30-12-2016 21:41 ]
Voor de mensen die graag de Art grafische instellingen gebruiken, maar helaas na update 4.0 niet meer beschikbaar is. Hier een workaround.
YouTube: DJI MAVIC PRO - How to get ART Mode Back after 4.0 update
YouTube: DJI MAVIC PRO - How to get ART Mode Back after 4.0 update
Gisteravond even zelf een sunhood gemaakt zoals in het youtube filmpje van laatst.
2 uurtjes frotten maar dan heb je ook nog een leuke bescherming voor je camera.

Ziet er goed uitT.E schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:56:
Gisteravond even zelf een sunhood gemaakt zoals in het youtube filmpje van laatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ken helaas niemand met zo'n printer. Maar dit is toch een goedkopere optie ( tenzij het mislukt )Nees schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:05:
Of gewoon 3d printen? Als je iemand kent natuurlijk...
Met dat rubber kapje eromheen is hij gewoon beschermd tijdens vervoer.
Ben benieuwd of de personen met een pre-order (of back order) al een automatische update hebben gehad rond de levering of dat het telkens een kwestie is van zelf telkens er achteraan mailen/bellen is.
Daarbij; hoe komen de Centralpoint bestellers erachter op welke plek ze staan?
Is daar al een project voor? Kan hem vooralsnog niet vinden.Nees schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:05:
Of gewoon 3d printen? Als je iemand kent natuurlijk...
http://www.yeggi.com/goto...q5N6n1Mfw28qR5_fUod3V6MnmBoinkie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:07:
[...]
Is daar al een project voor? Kan hem vooralsnog niet vinden.
je zal wel nog moeten tweaken. komt net in beeld, zijkant wat uitsnijden ofzo.
Ik wil een pre-order voor een Mavic plaatsen. Ik zie zoveel verschillende website welke dat ding in pre-order aanbieden. Is er enige informatie bekend welke webshop regelmatig uitlevert en welke nog helemaal niet?
Is er een webshop die jullie adviseren?
Als je het topic beetje doorleest merk je vanzelf welke webshops het product mondjesmaat uitleveren. Op dit moment weer nergens leverbaar, het is beetje zelf de shops en dit topic goed in de gaten houden.almightyarjen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:00:
Ik wil een pre-order voor een Mavic plaatsen. Ik zie zoveel verschillende website welke dat ding in pre-order aanbieden. Is er enige informatie bekend welke webshop regelmatig uitlevert en welke nog helemaal niet?Is er een webshop die jullie adviseren?
Of via V&A en Marktplaats kan natuurlijk ook, kans is groot dat je dan wat extra betaalt.
-= Very annoying forum person =-
Pijnlijk om te zien als je zelf nog zit te wachten op de levering 
maar wel interessant om te zien hoeveel het beestje kan hebben.
Ik kan het niet aanzienJustinski schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:07:
Pijnlijk om te zien als je zelf nog zit te wachten op de levering
[video]
-= Very annoying forum person =-
Ik heb afgelopen week de Mavic mee genomen naar het strand. In de duinen kwamen we een Vos tegen die ook erg geintereseerd was.
[ Voor 20% gewijzigd door tim-1985 op 02-01-2017 15:42 ]
Ik heb vanmiddag de webwinkel waar ik (op 5 oktober) heb besteld gemaild of ze nog nieuws hadden betreffende leverdata e.d, en zojuist vernomen dat ik vandaag de Fly More-combo toegestuurd krijg. Na drie maanden was mijn enthousiasme voor het ding behoorlijk afgenomen maar ik moet zeggen dat ik er na dit nieuws ineens wel weer zin in heb.
Welke webwinkel was dat?hfos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:02:
Ik heb vanmiddag de webwinkel waar ik (op 5 oktober) heb besteld gemaild of ze nog nieuws hadden betreffende leverdata e.d, en zojuist vernomen dat ik vandaag de Fly More-combo toegestuurd krijg. Na drie maanden was mijn enthousiasme voor het ding behoorlijk afgenomen maar ik moet zeggen dat ik er na dit nieuws ineens wel weer zin in heb.
Ik ben vanwege levertijden (en deadline met een cadeau) toch ook de Phantom 4 (non-pro) aan het overwegen. Volgens mij aardig hetzelfde apparaat, met de nét iets betere beeldkwaliteit van de Phantom 4 aan de ene kant en de zeer veel fijnere portability van de Mavic aan de andere kant. Ik weet dat bij de Phantom 4 de rotors in beeld kunnen komen in sports mode, en de Mavic een andere FOV & scherpstelling heeft. Mis ik dan andere noemenswaardige verschillen?
Edit:
Lol beat me to itZorki schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:10:
Welke webwinkel was dat?
[ Voor 8% gewijzigd door DRvDijk op 02-01-2017 16:12 ]
Nou, het Nederlandse duingebied is de volgende op de lijst met no-fly areas als het aan de diereninstanties ligt.....tim-1985 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:40:
Ik heb afgelopen week de Mavic mee genomen naar het strand. In de duinen kwamen we een Vos tegen die ook erg geintereseerd was.
[video]
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn Mavic pro toch ontvangen bij Megekko, (mag ook wel had hem op 2 nov al besteld)
En wat een indrukkend ding zeg, wauw ik blijf verbaast. Zelf met aardig wat wind vlieg hij erg stabiel. Wel had ik vanochtend last van een gimbal jitter/shake. Misschien was het de kou vanmiddag deed hij het prima.
Nu heb ik nog een ander probleempje, ik zie niet alle picture styles, wel kan ik ze aan klikken maar zonder tekst is het lastig haha. Iemand een oplossing?
https://puu.sh/t8I41/b2bf3ae1b5.png
https://puu.sh/t8I6v/addedd9385.png
En wat een indrukkend ding zeg, wauw ik blijf verbaast. Zelf met aardig wat wind vlieg hij erg stabiel. Wel had ik vanochtend last van een gimbal jitter/shake. Misschien was het de kou vanmiddag deed hij het prima.
Nu heb ik nog een ander probleempje, ik zie niet alle picture styles, wel kan ik ze aan klikken maar zonder tekst is het lastig haha. Iemand een oplossing?
https://puu.sh/t8I41/b2bf3ae1b5.png
https://puu.sh/t8I6v/addedd9385.png
Cameranu.nl. Had ik in het verleden goede ervaringen mee, vandaar dat ik daar heb besteld. Het lijkt me serieus een geval van lood om oud ijzer voor welke winkel je gaat op dit moment, zo moeilijk is het apparaat leverbaar. In eerste instantie ging de winkel uit van eind oktober, en het laatste wat ik had gehoord (voor vandaag) was 22 december. Dus dit is een behoorlijke verrassing.Zorki schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:10:
Welke webwinkel was dat?
Toevallig zojuist navraag bij hen gedaan over hun volgende levering:hfos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:32:
[...]
Cameranu.nl. Had ik in het verleden goede ervaringen mee, vandaar dat ik daar heb besteld. Het lijkt me serieus een geval van lood om oud ijzer voor welke winkel je gaat op dit moment, zo moeilijk is het apparaat leverbaar. In eerste instantie ging de winkel uit van eind oktober, en het laatste wat ik had gehoord (voor vandaag) was 22 december. Dus dit is een behoorlijke verrassing.
Goedemiddag, deze komen echt mondjesmaat binnen. er is geen pijl op te trekken helaas wanneer en hoeveel we per keer binnen krijgen
Dat is inderdaad exact mijn ervaring.niekvandermeer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:34:
Toevallig zojuist navraag bij hen gedaan over hun volgende levering:
[...]
Denk dat we nog een maand moeten wachten voor ze echt op voorraad komen. Met het omvallen van de Karma is iedereen voor de Mavic gegaan heb ik het idee.
Bij mijn bestel status staat nu een lever datum.GustavSan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:00:
Ben benieuwd of de personen met een pre-order (of back order) al een automatische update hebben gehad rond de levering of dat het telkens een kwestie is van zelf telkens er achteraan mailen/bellen is.
Zojuist een mail gehad van Cdromland dat mijn fly more combo binnen is. Op 12-12-2016 besteld. Gezien ik de 31e via een andere weg de Mavic binnen had gekregen is de order geannuleerd (weinig zin om via V/A te verkopen). Maar lijkt erop dus dat er een aardige batch is binnengekomen bij Cdromland/Megekko.
Blijft toch een raar verhaal, ik heb een "kale" Mavic besteld bij V-Nix ( is toch een soort van drone winkel) op 29 september. Door hun bevestigd dat ik bij de eerste bestelling zit. Maar nog steeds niet binnen. Maar ik zie hier allerlei ( niet drone specifieke) winkels voorbij komen die hem, weliswaar in kleine aantallen, wel leveren.
Ik zit er over te denken hem ook te bestellen maar tot nu toe hebben veel winkels dat je hem vooraf volledig moet betalen en vervolgens niet weten wanneer hij komt...
Overigens ook vreemd dat hij bij Centrailpoint zoveel goedkoper is, scheelt toch bijna 200euro!
Overigens ook vreemd dat hij bij Centrailpoint zoveel goedkoper is, scheelt toch bijna 200euro!
De vos lijkt me alles behalve interesse te tonen en het zijn uiteindelijk dit soort filmpjes die een Partij voor de Dieren/GroenLinks etc. maar al te graag als voorbeeld nemen voor het verbieden van quadcopters in natuurgebieden.tim-1985 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:40:
[video]
Ik wilde net hetzelfde typen. Ook alleen de Mavic besteld op 29 september bij v-nix, maar tot nu toe is er geen enkele daar binnen gekomen.Zorki schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:19:
Blijft toch een raar verhaal, ik heb een "kale" Mavic besteld bij V-Nix ( is toch een soort van drone winkel) op 29 september. Door hun bevestigd dat ik bij de eerste bestelling zit. Maar nog steeds niet binnen. Maar ik zie hier allerlei ( niet drone specifieke) winkels voorbij komen die hem, weliswaar in kleine aantallen, wel leveren.
Tevens rondje gebeld onder andere naar dronekenner en vliegend.nl, webshops die gespecialiseerd zijn in drones, en die hebben tevens helemaal niks ontvangen, maar konden ook niet vertellen wanneer ze levering kregen. Datum die zij van de importeur door hebben gekregen is eind januari, maar dezelfde importeur zei ook dat ze begin december er zouden zijn.
Ik snap niet echt wat het probleem is/zou kunnen zijn. Ik vlieg niet in een natuurgebied, hou me netjes aan alle regels en het levert ook nog eens mooie beelden op. Beter dit dan boven huizen/verkeer/mensen vliegen (zoals een rotonde). Dat zou nog enige kans hebben tot ongelukken, hoewel ik me dat ook niet kan voorstellen.niekvandermeer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:28:
[...]
De vos lijkt me alles behalve interesse te tonen en het zijn uiteindelijk dit soort filmpjes die een Partij voor de Dieren/GroenLinks etc. maar al te graag als voorbeeld nemen voor het verbieden van quadcopters in natuurgebieden.
Verder blijf ik het een ongelooflijk gave drone vinden. Ik heb 3 accu's, 2 laders (220v en 12V), de charge hub en USB hub, remote, drone en 8 propellers in het standaard tasje gekregen. De hele set is hiermee niet veel groter dan alleen de remote van de Phantom modellen! Echt super!
Maar nu gebruik ik mij geprinte box niet meer. Mocht er iemand interesse in hebben? Stuur maar een PM.
Voor mij persoonlijk is het ook geen probleem, maar het is wel een situatie die ze denk ik makkelijk kunnen gebruiken om met een belerende vinger naar quadcopters en de gebruikers te wijzen. Het gaat om het verstoren van de natuur en dan met name door het er op af, en achterna vliegen van de vos, dat gaat namelijk al weer een stap verder dan rondvliegen en dan willekeurig een beest spotten en die van een afstandje filmen/volgen zonder dat hij teveel achterna wordt gezeten.tim-1985 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:12:
[...]
Ik snap niet echt wat het probleem is/zou kunnen zijn. Ik vlieg niet in een natuurgebied, hou me netjes aan alle regels en het levert ook nog eens mooie beelden op. Beter dit dan boven huizen/verkeer/mensen vliegen (zoals een rotonde). Dat zou nog enige kans hebben tot ongelukken, hoewel ik me dat ook niet kan voorstellen.
Wel gave beelden hoor, dat zeker, maar hoe het over kan komen op natuurliefhebbers (mogelijk lichtelijk doorgeslagen liefhebbers/beschermers) is denk ik wel belangrijk om in gedachten te houden.
Tof om te horen! Heb hem vanavond toch ook maar besteld al zal het vast nog even duren voor ik hem dan heb.Verder blijf ik het een ongelooflijk gave drone vinden. Ik heb 3 accu's, 2 laders (220v en 12V), de charge hub en USB hub, remote, drone en 8 propellers in het standaard tasje gekregen. De hele set is hiermee niet veel groter dan alleen de remote van de Phantom modellen! Echt super!
Zojuist een fly-more combo besteld bij Megekko, ik zie wel wanneer hij binnenkomt
Wel heel benieuwd!
@tim mooie beelden..
Heb de mijne ook even to the limit getest hehe....
http://premiereclip.adobe.com/videos/2ocmL_IKe7y
Was wel vrij nat toen hij terug kwam..
Heb de mijne ook even to the limit getest hehe....
http://premiereclip.adobe.com/videos/2ocmL_IKe7y
Was wel vrij nat toen hij terug kwam..
[ Voor 8% gewijzigd door D-M op 02-01-2017 21:29 ]
Gaaf! Ik heb ook even gevlogen tijdens oud en nieuw. Toen hij terug kwam zat er allemaal ijs op de props. Het was net onder nul en lekker mistig. Maar vloog nog steeds prima.
Vandaag even de droogliggende bootjes in de maas gefilmd in Grave.
[ Voor 79% gewijzigd door T.E op 02-01-2017 22:24 ]
Wikipedia: De Nieuwe Wildernis (film)niekvandermeer schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:22:
[...]
Voor mij persoonlijk is het ook geen probleem, maar het is wel een situatie die ze denk ik makkelijk kunnen gebruiken om met een belerende vinger naar quadcopters en de gebruikers te wijzen. Het gaat om het verstoren van de natuur en dan met name door het er op af, en achterna vliegen van de vos, dat gaat namelijk al weer een stap verder dan rondvliegen en dan willekeurig een beest spotten en die van een afstandje filmen/volgen zonder dat hij teveel achterna wordt gezeten.
Wel gave beelden hoor, dat zeker, maar hoe het over kan komen op natuurliefhebbers (mogelijk lichtelijk doorgeslagen liefhebbers/beschermers) is denk ik wel belangrijk om in gedachten te houden.
[...]
Tof om te horen! Heb hem vanavond toch ook maar besteld al zal het vast nog even duren voor ik hem dan heb.
Toevallig ken ik iemand van de productie, je zou verbaasd staan over hoeveel materiaal met een drone is gefilmd
EDIT
Voor degenen die interesse hebben in de mavic tas heb ik de mijne aangeboden bij V&A. In de originele en ongeopende doos met kleine korting voor de liefhebber.
[ Voor 6% gewijzigd door RHTizzy op 02-01-2017 22:45 ]
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Mooie beelden en erg apart om de boten in de haven zo droog te zien liggenT.E schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:22:
[video]
Vandaag even de droogliggende bootjes in de maas gefilmd in Grave.
Helaas zegt die datum helemaal niks. En de voorraad datum in de webshop is gewoon standaard 14 dagen, deze veranderd gewoon elke dag 1 dag..sador schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:40:
[...]
Bij mijn bestel status staat nu een lever datum.
Ja, daarom hoop ik dat de uitlevering binnenkort gewoon goed op gang komt voor alle winkels/webwinkels in NL. Wanneer heb jij besteld (bij CP) en heb jij ook nog steeds niks binnen?Greetoz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Helaas zegt die datum helemaal niks. En de voorraad datum in de webshop is gewoon standaard 14 dagen, deze veranderd gewoon elke dag 1 dag..
Vanmiddag even bij Kamera Express in Utrecht langsgelopen, pre-order geplaats en krijg zojuist bericht dat ze een aantal binnen hebben gekregen (Kamera Express landelijk en die verdelen ze dan over de filialen) en ik hem hoogstwaarschijnlijk morgen op kan halen!
Mooi! Om welk model gaat het, de kale of fly more combo?niekvandermeer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:58:
Vanmiddag even bij Kamera Express in Utrecht langsgelopen, pre-order geplaats en krijg zojuist bericht dat ze een aantal binnen hebben gekregen (Kamera Express landelijk en die verdelen ze dan over de filialen) en ik hem hoogstwaarschijnlijk morgen op kan halen!
Net gebeld met Kamera Express Cappelle ad ijssel. Die hebben de fly more combo op voorraad. Ik wil de losse Mavic Pro. Die hebben ze helaas nog niet binnen. Dus mocht er interesse zijn voor de Mavic Pro Fly More Combo dan contact opnemen met Kamera Express
Fly more combo :-D Toch handig om meteen een extra batterij en tas te hebben. Deze maand ook aan het afstuderen dus vliegen zal zich tot een minimum beperken, was er vanuit gegaan hem pas in februari te krijgen dus nu wordt dat een zware maand waarbij de Mavic me aan gaat liggen staren en ik er geen tijd voor heb.Bassie90 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:45:
[...]
Mooi! Om welk model gaat het, de kale of fly more combo?
Ook net gebeld maar geen fly more combo op vrije verkoop (in cappelle) volgens de telefonist (helaas niet de winkel kunnen spreken ivm telefooncentrale)dominick11 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:45:
Net gebeld met Kamera Express Cappelle ad ijssel. Die hebben de fly more combo op voorraad. Ik wil de losse Mavic Pro. Die hebben ze helaas nog niet binnen. Dus mocht er interesse zijn voor de Mavic Pro Fly More Combo dan contact opnemen met Kamera Express
Volgens mij gaat het allemaal naar mensen die de preorder hebben betaald (250euro) aangezien er nog steeds wachtlijsten zijn.
Is niet helemaal waar. De pre order lijst bij Kamera Express bestond voornamelijk uit de losse Mavic Pro. Toen ik belde kon ik de Mavic Pro fly more combo zo ophalen.
Hoe heb je (direct) de winkel aan de lijn gekregen?dominick11 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:14:
Is niet helemaal waar. De pre order lijst bij Kamera Express bestond voornamelijk uit de losse Mavic Pro. Toen ik belde kon ik de Mavic Pro fly more combo zo ophalen.
Ik ben door de winkel teruggebeld. Ik heb eerst gebeld met een van de medewerkers die zei dat ik teruggebeld zou worden en dat hebben ze gedaan. Maar de winkel zelf heeft inderdaad geen direct telefoonnummer.
[ Voor 6% gewijzigd door dominick11 op 03-01-2017 16:22 ]
Ik had hem op de 13e december besteld toen er een voorraad melding was, alleen doordat ik met creditcard had betaald hebben ze er mij geen verzonden. Kennelijk is betaling met creditcard en een gmail adres reden tot onderzoek en wordt de voorraad aan andere (ideal) bestellingen toegekend.GustavSan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:54:
[...]
Ja, daarom hoop ik dat de uitlevering binnenkort gewoon goed op gang komt voor alle winkels/webwinkels in NL. Wanneer heb jij besteld (bij CP) en heb jij ook nog steeds niks binnen?
Met het huidige weer zeker, vanmiddag na één accu al aardig koude vingers, en handschoenen icm het touchscreen is ook niet allesT.E schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:37:
Ik heb 3 accu's voor de Mavic Pro. Maar 2 is eigenlijk al meer dan genoeg.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Minder zeg. En nu dan? Ik neem aan dat het bedrag gewoon nu betaald is aan CP? Maar dus nog geen idee van levering?Greetoz schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:49:
[...]
Ik had hem op de 13e december besteld toen er een voorraad melding was, alleen doordat ik met creditcard had betaald hebben ze er mij geen verzonden. Kennelijk is betaling met creditcard en een gmail adres reden tot onderzoek en wordt de voorraad aan andere (ideal) bestellingen toegekend.
Ik heb gewoon cheap wollen handschoenen en bij de wijsvinger een stukje ingekniptZer0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:09:
[...]
Met het huidige weer zeker, vanmiddag na één accu al aardig koude vingers, en handschoenen icm het touchscreen is ook niet alles
Werkt prima geen koude handjes.
Net bij Kamera Express in de winkel geweest in Utrecht - geen voorraad (natuurlijk). Er was vandaag wel een zending binnen gekomen, maar daar konden ze niet eens de volledige lijst pre-orders mee dekken.
Bij de Decathlon handschoenen gekocht voor een paar euro waar de vingertoppen werken op het touchscreen, best apartT.E schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:37:
[...]
Ik heb gewoon cheap wollen handschoenen en bij de wijsvinger een stukje ingeknipt![]()
Werkt prima geen koude handjes.
Kom er zojuist achter dat mijn telefoon een omgekeerde micro-usb poort heeft, na even zoeken via Wehkamp het andere kabeltje gekocht dus die is morgen ook binnen.
Werkt het een beetje prettig? Ik bedoel dan vooral het gewicht op de polsen?
Hier precies hetzelfdeniekvandermeer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:48:
Kom er zojuist achter dat mijn telefoon een omgekeerde micro-usb poort heeft, na even zoeken via Wehkamp het andere kabeltje gekocht dus die is morgen ook binnen.

Wat is een omgekeerde USB poort?niekvandermeer schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:48:

Een telefoon met een omgekeerde USB poort icm Mavic Remote zal zijn display aan de onderkant hebben ipv aan de bovenkant. Thank God for iPhones & USB-C
Och ja, nooit aan gedacht dat dat per telefoon verschildeDRvDijk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:02:
[...]
[afbeelding]
Een telefoon met een omgekeerde USB poort icm Mavic Remote zal zijn display aan de onderkant hebben ipv aan de bovenkant. Thank God for iPhones & USB-C
Om welke telefoon gaat het? Dan kan ik alvast uitzoeken of ik wel een goede telefoon heb, of dat ik ook een kabeltje nodig heb
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.