Troetelbeer schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:36:
@
Medione1210 In HA wordt het gewoon als een plug gezien, maar je kunt het elke naam geven die je wilt. Wil je dat die mee uitgaat als je zegt "alle lampen uit", dan maak je gewoon een automatisering aan dat als lampen uitgaan, plug ook uitgaat.
Je kunt ook groepen maken en de plug en lampen in een zelfde groep zetten. Noem de groep verlichting en voila je zegt "zet verlichting uit".
Anyway, HA is vrij flexibel.
Edit: je kunt in HA de device class volgens mij ook veranderen. Maar dat moet je maar even googlen.
Betreft goedkoop smart spul. Ik heb vooral Xiaomi sensoren en Tradfri en Hue lampen. Van Action enkel de plug, maar ga daar wel lampen van proberen. Betreft de garantie kunnen ze van alles roepen, maar je hebt altijd twee jaar garantie. Europees geregeld.
Sorry, nog even Offtopic
Je hebt recht op een deugdelijk product in NL, dat wijkt positief af van wat in de rest van Europa geldt(2 jaar).
Maar recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. Als de winkel niet meewerkt dan heb je al een probleem. En dan kan je wel een rechtzaak starten maar dat doet niemand voor een paar tientjes.
Dus dan koop ik liever bij bedrijven die niet zo moeilijk doen.
Ik heb 2 E14 lampen van LSC, want die kon ik bij andere winkels alleen maar veel duurder kopen. Ik ben positief verrast. Ze werken prima en wegen wel het driedubbele van mijn andere lampen(zegt niet perse iets over de kwaliteit, maar voelt wel kwalitatief hoogwaardig aan).
Deze lampen hebben aparte leds voor (warm)wit en kleur als ik het goed begrepen heb. Wit is naast kleur dan ook apart regelbaar in verschillende warmte tinten. Veel andere goedkope lampen hebben alleen RGB en daar kan je geen mooie warm wit tint mee maken.
Ik kon helaas niets vinden over de verwachte levensduur van de leds. Action vertelde mij op Facebook 15000 uur. Dat is wel wat weinig ten opzichte van andere lampen die ik heb (20000 en 30000 uur).
Overigens hebben de verschillende merken Smart Life plugs en lampen bijna allemaal verschillende firmware waardoor de bediening in de app voor al die lampen en plugs net anders is. Daar merk je overigens in Google Home niks van.
Amazon verkoopt tientallen smart plugs die vaak hetzelfde zijn maar waar alleen prijs en merkje anders van zijn. De ronde smart plugs die ook het stroomverbruik meten hebben tot nu toe mijn voorkeur, vooral omdat ze minder ruimte innemen in bijv. een verkengsnoer.
Ik ben nu nog op zoek naar een switch voor mijn plafond lampen. Die zijn wat minder makkelijk te vinden.