Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

De nieuwe broadcast functie is veel leuker! Dus hey google broadcast, Ik ben over een half uur thuis. en je Home en mini fungeren als intercom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
cky schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:41:
De nieuwe broadcast functie is veel leuker! Dus hey google broadcast, Ik ben over een half uur thuis. en je Home en mini fungeren als intercom
Haha, had m zo nog niet bekeken. Dacht dat je er alleen wat aan had als je tussen Home's wilde communiceren, maar je kan inderdaad ook vanuit de auto broadcasten naar je Home _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ja erg grappig, vanmorgen vanuit de slaapkamer gevraagd of mijn vriendin het koffiezet apparaat aan wilde zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ax05
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-01-2024

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raaffu2
  • Laatst online: 13-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raaffu2
hmmppff bij mij werkt ut nie ....broadcasten bedoel ik dan.

• CoachKoos
raaffu2 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:58:
hmmppff bij mij werkt ut nie ....broadcasten bedoel ik dan.
Als je het vanaf je telefoon met de Google Assistant wil doen, moet je de taal van je telefoon op Engels zetten.

Ik heb het gisteren nog getest en werkt wel mooi. Alleen het is je eigen stem, ik dacht dat het met de Google Home stem zou zijn... Lastige is dat als het volume van de Home wat lager staat, het broadcasten ook niet echt duidelijk uit de speaker komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CoachKoos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:41:
[...]

Als je het vanaf je telefoon met de Google Assistant wil doen, moet je de taal van je telefoon op Engels zetten.

Ik heb het gisteren nog getest en werkt wel mooi. Alleen het is je eigen stem, ik dacht dat het met de Google Home stem zou zijn... Lastige is dat als het volume van de Home wat lager staat, het broadcasten ook niet echt duidelijk uit de speaker komt.
Er zijn een paar standaard commando's die wel via de Google Home stem gaan. Met daarbij gezellige geluidjes.
Als je zegt: "I'm almost home" zegt de Google Home iets van "<Naam> is almost home"
Bij: "It's dinner time" gaat er een bel en zegt de Google Home: "It's time for dinner" (of iets dergelijks)

Dat het met je eigen stem (de voice recording) gaat maakt het ook mogelijk om dingen in het Nederlands te zeggen. In je activity zie je dan een hoop onzin staan, maar je bericht wordt gewoon netjes in het Nederlands doorgestuurd. Wanneer het via de Google Home stem zou gaan, zou ze die Engelse onzin oplezen.

Home Assistant configuratie

• CoachKoos
TheFes schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:09:
[...]

Dat het met je eigen stem (de voice recording) gaat maakt het ook mogelijk om dingen in het Nederlands te zeggen. In je activity zie je dan een hoop onzin staan, maar je bericht wordt gewoon netjes in het Nederlands doorgestuurd. Wanneer het via de Google Home stem zou gaan, zou ze die Engelse onzin oplezen.
Dat laatste vroeg ik me inderdaad nog af, omdat op je telefoon wel de tekst staat die je broadcast. Maar blijkbaar doet Google daar niets mee...

Een voorbode voor de NL versie van Google Home _O-
CoachKoos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:22:
[...]

Dat laatste vroeg ik me inderdaad nog af, omdat op je telefoon wel de tekst staat die je broadcast. Maar blijkbaar doet Google daar niets mee...

Een voorbode voor de NL versie van Google Home _O-
Hij doet verder niets met het Nederlands. Hij stuurt gewoon de audio recording naar de Googe Homes in je account.
Dus dezelfde recording die je ook bij je Activity terug kunt luisteren.
Hetzelfde wanneer je iets in het Engels zegt waar verder geen voorgedefinieerde actie achter zit worden als audio recording door de Google Homes uitgesproken. Alleen daar zal het iets meer overeen komen met de tekst die Assistant verstaan heeft ;)

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Wat betreft het linken van mijn Harmony:
Nou inmiddels alles op US staan.

op Telefoon:
Alles nl weg: Check
Alles op US English: Check
Time zone: Eastern Time (new York) Check

Google account:
Language: Us English

Harmony App:
Language: English
Time Zonde: New York

Alleen als ik naar de home app ga en naar device settings zie ik bij information nog steeds de country code op NL staan, waar pas je dit aan?

Krijg het dus nog steeds niet voor elkaar jammer genoeg... wat mis ik///

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• CoachKoos
Centropy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:11:

op Telefoon:

Google account:

Harmony App:

Alleen als ik naar de home app ga en naar device settings zie ik bij information nog steeds de country code op NL staan, waar pas je dit aan?

Weet niet 100% zeker, maar je zou nog kunnen proberen:
- als je favorieten instelt kiezen voor postcode US (of 90210 :*))
- synchroniseren van je Hub in de Harmony app

Mij is het wel gelukt, maar gebruik eerlijk gezegd liever de IFTTT koppeling.

• raaffu2
CoachKoos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:41:
[...]

ga het straks nog een keer proberen, ik heb gisteren mijn Note 4 fabrieksinstellingen gedaan, en gelijk van begin af alles op Engels ( US) gedaan.

Het is gewoon een gepiel met al die verschillende instellingen, ik zie op youtube filmpjes ook Assistent TABS staan die ik bv niet heb zoals EXPLORE of CALL.
Ikzelf heb ook Harmony HUB aangeschaft en kreeg het in het begin niet gedaan, maar uiteindelijk ook gelukt. Maar vergeten om "friendly words"toe te voegen, en omdat weer te doen moetvia Google Home naar de Harmony, en laat die NIET zichtbaar zijn in je Google Home , dus ja hoe moet je dat weer veranderen. enzo blijven we maar pielen en pielen. Zou mooi zijn als er iemand die alles werkend heeft het eens gewoon stap voor stap opschreef met evt bijbehorende pics, zodat het voor iedereen begrijpbaar is.

Op zich fantatisch dat het allemaal kan, maar jammer dat Google het niet wereldwijd voorelkaar heeft. Ga je het ze vragen....antwoord standaard is: working on it !
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het linken met Harmony, maar ik heb het meteen gedaan toen het kon, misschien zijn er daarna nog restricties ingebouwd of zo.

Telefoon en GH staan op Engels (US), maar met de Harmony heb ik zelf niets hoeven te doen.

• raaffu2
TheFes schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:00:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het linken met Harmony, maar ik heb het meteen gedaan toen het kon, misschien zijn er daarna nog restricties ingebouwd of zo.

Telefoon en GH staan op Engels (US), maar met de Harmony heb ik zelf niets hoeven te doen.
en hoe zit het met de Harmony pictrogram? zie jij die dan staan in je Home App? en kun jij friendly names nog toevoegen en wijzigen?

Harmony heb ik ook gelinked ja, maar ik moest harmony ook op USA zetten
raaffu2 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:06:
[...]

en hoe zit het met de Harmony pictrogram? zie jij die dan staan in je Home App? en kun jij friendly names nog toevoegen en wijzigen?

Harmony heb ik ook gelinked ja, maar ik moest harmony ook op USA zetten
Ik geloof wel dat friendly names een optie was, maar om eerlijk te zijn gebruik ik voor mijn activiteiten IFTTT. Ik gebruik de Harmony link alleen voor volume en play/pauze en daarvoor heb ik shortcuts ingesteld in de Google Home app zodat ik niet elke keer "ask Harmony" hoef te zeggen

• raaffu2
TheFes schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:09:
[...]

Ik geloof wel dat friendly names een optie was, maar om eerlijk te zijn gebruik ik voor mijn activiteiten IFTTT. Ik gebruik de Harmony link alleen voor volume en play/pauze en daarvoor heb ik shortcuts ingesteld in de Google Home app zodat ik niet elke keer "ask Harmony" hoef te zeggen
ja ik gebruik ook IFTTT, eigenlijk een combinatie van shortcuts en IFTTT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:10
Broadcast is mooi, maar werkt nog niet 100%... Heb mijn Google Home al meerdere keren stuk gekregen. (4 ledjes die kleuren maar de Home reageert nergens meer op)

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 16:20
Ik heb een Google Home en een Google Mini in de huiskamer staan, nu heb ik twee maal het nieuwe Broadcast geprobeerd, maar bij mij lopen dan beide "Home's" totaal vast, de Broadcast boodschap word uitgesproken, maar dan blijven alle leds aan staan en reageert niets meer. Enkel een volledig aan en uit lost dit op.
Ben ik hier alleen in, of zijn er meer die dit tegengekomen?

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:10
RoosW schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:53:
Ik heb een Google Home en een Google Mini in de huiskamer staan, nu heb ik twee maal het nieuwe Broadcast geprobeerd, maar bij mij lopen dan beide "Home's" totaal vast, de Broadcast boodschap word uitgesproken, maar dan blijven alle leds aan staan en reageert niets meer. Enkel een volledig aan en uit lost dit op.
In de Google Home app je device settings openen, vervolgens naar 'Accessibility' en daar de geluiden uit zetten als je ze aan hebt staan. Probeer het dan nog eens? Zo kreeg ik het bij mij werkend vanuit Google Assistant en middels spraak.

Moet ik overigens wel zeggen dat wanneer ik via Google Allo een broadcast doe de boel nog steeds vast loopt.

• RoosW
new_guy schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:10:
[...]

In de Google Home app je device settings openen, vervolgens naar 'Accessibility' en daar de geluiden uit zetten als je ze aan hebt staan. Probeer het dan nog eens? Zo kreeg ik het bij mij werkend vanuit Google Assistant en middels spraak.

Moet ik overigens wel zeggen dat wanneer ik via Google Allo een broadcast doe de boel nog steeds vast loopt.
Bij beide apparaten staat dit uit, krijg nog steeds vastlopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ah hier liep hij zojuist ook vast. Zal vast een nieuwe update voor komen :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ax05
  • Laatst online: 07-01-2024

op Telefoon:

Google account:

Harmony App:

op Telefoon:

Google account:

Harmony App:

Nu nog je telefoon opnieuw op starten en .... check

GHmini, HK citation, GH hub, Xiaomi + Harmony hub

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RoosW schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:53:
Ik had vanavond ook hetzelfde, daarvoor werkte het prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

TheFes schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:49:
[...]

Ik had vanavond ook hetzelfde, daarvoor werkte het prima
Na reboot kan ik 2 x een broadcast message doen daarna loopt hij vast. Is waarschijnlijk gewoon een bug en zal wel snel worden opgelost door google

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
verbraakje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:03:
[...]

Na reboot kan ik 2 x een broadcast message doen daarna loopt hij vast. Is waarschijnlijk gewoon een bug en zal wel snel worden opgelost door google
Ik constateer exact hetzelfde, reboot, en 1e broadcast is ok, 2e total meltdown..
Zowel de 'oude' Home als de splinternieuwe Mini vertonen dit simultaan.

[ Voor 9% gewijzigd door RoosW op 17-11-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Zijn al veel meldingen van binnen gekomen op het Google Help forum.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Nevermind: Ik zat op de verkeerde pagina..

[ Voor 102% gewijzigd door Wkrooshof op 17-11-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Wou the punisher via google home casten maar dan zegt netflix niet beschikbaar in je regio 🤔 denk dat die de us versie dan pakt ofzo haha

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toch vind ik Netflix erg goed werken icm Google. Zelfs met mijn tv (de Chromecast maakt mijn tv slim) en terwijl NL nog niet ondersteund wordt.

Maar met:" oké Google, play stranger Stings", zet hij hem automatisch op de juiste HDMI uitgang en gaat hij verder waar ik gebleven was.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Een grote reden waarom de Home zo veel gebruikt wordt bij mij in huis.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
+1, samen met mijn Cast enabled soundbar (pricewatch: LG Music Flow SH8) waar dus ook gewoon naar gestreamd kan worden. Spotify connect, Google Home, Google Cast, Netflix: een heerlijk eco-systeem hier in huis waar zelfs de kinderen ook hun weg in weten (Hey Google, Play Dinotrux on Netflix)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Hier wel een positief bericht. Tenminste, hoop dat ze ermee bedoelen dat je te linken Apps nu in een overzicht krijgt i.p.v. alleen zichtbaar nadat je ze eerst aanroept op de Home
Google maakt apps voor stemassistent makkelijker vindbaar

Het is al mogelijk om apps van derden te gebruiken via de Assistant. Het is bijvoorbeeld mogelijk om met een stemcommando de Hue-lampen van Philips te bedienen. Om gebruikers meer van dit soort apps te laten vinden, gaat Google het app-overzicht van Assistant vernieuwen en de nieuwste en populairste apps in één overzicht plaatsen.
https://www.nu.nl/apps/50...makkelijker-vindbaar.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Google Home Mini serieus in de aanbieding in duitsland:

Google Store: 39 euro
Saturn & Media Markt (geen levering naar BE helaas): 34 euro
Tink (geen levering naar BE helaas , enkel online): 29 euro
Medimax (geen levering naar BE helaas): 29 euro (wit), zwart normale prijs

Winkels als Otto en EP hebben de normale prijs

Helaas staat bij de enige die naar BE levert (Cyberpower) de mini nog voor 59 euro

Als je kort bij de grens met Duitsland woont kan je zeker eens naar Media Markt of Medimax

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
Conrad.de ook aanbiedingen en die leveren wel naar Nederland ? Heb iig net een gewone Home besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb (via werk ) een NL account en daar vind je inderdaad geen home. Toch wel raar aangezien alles van Duitsland komt.
(Tenminste, dat had ik ergens gelezen)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Mitch schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:19:
Conrad.de ook aanbiedingen en die leveren wel naar Nederland ? Heb iig net een gewone Home besteld.
Als ik wil bestellen via de .de site, staat als leveringsland Duitsland ingevuld en dat kan je niet wijzigen.
Ik zie dus niet hoe je via die site in NL kan laten leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
KoensSocialL schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:13:
Google Home Mini serieus in de aanbieding in duitsland:

Google Store: 39 euro
Saturn & Media Markt (geen levering naar BE helaas): 34 euro
Tink (geen levering naar BE helaas , enkel online): 29 euro
Medimax (geen levering naar BE helaas): 29 euro (wit), zwart normale prijs

Winkels als Otto en EP hebben de normale prijs

Helaas staat bij de enige die naar BE levert (Cyberpower) de mini nog voor 59 euro

Als je kort bij de grens met Duitsland woont kan je zeker eens naar Media Markt of Medimax
Voor dit geld wil ik er nog wel 2 bij voor m'n slaapkamer en badkamer. Dan komt de teller op 4 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ga hem straks halen bij de Duitse MM. Werkt deze wel met Domoticz? dit is een vereiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:02:
Ik ga hem straks halen bij de Duitse MM. Werkt deze wel met Domoticz? dit is een vereiste :)
Doe mij er ook maar 1 dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
En mij 2. Alsjeblieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb nu een Google Home en wil een paar Google Mini`s erbij doen maar ik kan nergens vinden wat er gebeurd als meerdere Home`s me bericht ontvangen?

Met Alexa werkt dat goed en reageert enkel de dichtstbijzijnde apparaat, is dat hetzelfde met de Home?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Google Home werkt wel met Domoticz, maar dan moet je een Hue bridge emuleren (https://github.com/bwssytems/ha-bridge) of gebruik maken van IFTTT met Maker channel. Beide werken prima, maar de Hue bridge heeft als voordeel dat het binnen je netwerk blijft.

Er is trouwens sinds vandaag ook de mogelijkheid om andere (shared) agenda's toe te voegen aan Assistant, zodat deze ook meegenomen worden in je dagoverzicht, en je er items aan toe kunt voegen. Heb het zelf verder nog niet getest, omdat ik nu niet thuis ben, maar de functie om de agenda's te selecteren zit al wel in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Is het inmiddels al een beetje compatible met Android TV ?

Kan ik bijvoorbeeld iets zeggen als "open YouTube on tv" ?

Of ziet de home mijn Android tv als een Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:10:
[...]

De Google Home werkt wel met Domoticz, maar dan moet je een Hue bridge emuleren (https://github.com/bwssytems/ha-bridge) of gebruik maken van IFTTT met Maker channel. Beide werken prima, maar de Hue bridge heeft als voordeel dat het binnen je netwerk blijft.

Er is trouwens sinds vandaag ook de mogelijkheid om andere (shared) agenda's toe te voegen aan Assistant, zodat deze ook meegenomen worden in je dagoverzicht, en je er items aan toe kunt voegen. Heb het zelf verder nog niet getest, omdat ik nu niet thuis ben, maar de functie om de agenda's te selecteren zit al wel in de app.
helaas werkt het emuleren van de hue bridge niet meer voor nieuwe klanten.
heb zelf de home mini gekocht afgelopen week en in de laatste versie van de google home app kan je geen local hue bridge meer selecteren je MOET op de philips site inloggen en een hardware bridge registeren.
er is een korte tijd een omweg geweest door een oudere versie van de google home app te gebruiken maar ook dit is er helaas uitgesloopt door google dus alleen de ifttt optie blijft nog over en daar heb ik helaas te weinig kaas van gegeten om dit aan mijn domoticz te koppelen om zo mijn milights te kunnen bedienen.

op dit moment ligt me google home een beetje te niksen op tafel.

edit: het staat ook als warning/issue onder de link die jezelf post

ISSUE: Google Home now seems to not support local connection to Philips Hue Hubs and requires that it connect to meethue.com. Since the ha-bridge only emulates the local API, and is not associated with Philips, this method will not work. If you have an older Google Home application, this may still work. YMMV.

[ Voor 12% gewijzigd door copywizard op 21-11-2017 13:46 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat wist ik niet.. Voordeel van een early adapter zijn dan denk ik :)

Op zich is het niet heel moeilijk om de koppeling te maken met IFTTT, maar het zal in het begin een beetje puzzelen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:50:
Hmm, dat wist ik niet.. Voordeel van een early adapter zijn dan denk ik :)

Op zich is het niet heel moeilijk om de koppeling te maken met IFTTT, maar het zal in het begin een beetje puzzelen zijn inderdaad.
als ik het goed begrijp moet ik domoticz van buitenaf benaderbaar maken waarbij ifttt dan een crafted commando kan sturen die door domoticz word uitgevoerd maar ik zet domoticz niet graag open naar de rest van de wereld en heb geen idee wat die crafted commandos moeten zijn specifiek voor mijn milights :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Nu online
copywizard schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:00:
[...]

als ik het goed begrijp moet ik domoticz van buitenaf benaderbaar maken waarbij ifttt dan een crafted commando kan sturen die door domoticz word uitgevoerd maar ik zet domoticz niet graag open naar de rest van de wereld en heb geen idee wat die crafted commandos moeten zijn specifiek voor mijn milights :(
Dat wil ik ook absoluut niet, ik benader mijn Domoticz via een VPN.

Ik las wel dat de developer van Controlicz wilde uitbreiden van Alexa, naar Google Home. Anders moeten we maar even wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:05:
[...]

Dat wil ik ook absoluut niet, ik benader mijn Domoticz via een VPN.

Ik las wel dat de developer van Controlicz wilde uitbreiden van Alexa, naar Google Home. Anders moeten we maar even wachten.. :)
ja precies dan wacht ik liever even dan andersom maar inderdaad via een vpn denk ik dat je ifttt niet werkend gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat eerste is inderdaad een vereiste.
De commando's die je dan kunt gebruiken kun je vinden op deze pagina:
https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's

De idx nummers kun je vinden op je devices pagina in Domoticz

Je complete URL ziet er dan als volgt uit om een licht aan te zetten:
http://username:password@ip-adres:poort/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=99&switchcmd=On

Maar goed, als je je Domoticz niet wil openzetten, dan houdt het op. Voor zover ik kan zien is dat bij Controlicz ook nodig. Er wordt in ieder geval wel om gevraagd op de signup page https://www.controlicz.com/signup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

woutur

Klauwtjes uit!

vinno86 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:15:
Is het inmiddels al een beetje compatible met Android TV ?

Kan ik bijvoorbeeld iets zeggen als "open YouTube on tv" ?

Of ziet de home mijn Android tv als een Chromecast?
Ja
Ja
Ja en nee.

Je kan je tv aan- en uitzetten met de Home. Je kan (als je hem hebt aangezet met de Home) waarschijnlijk je volume regelen. Je kan iets vragen aan Home om af te spelen op je TV (muziek of video) en je kan in de Google Home app je voorkeurapparaat aangeven (en dat is dan je Android TV). Android TV heeft een ingebouwde (slechter functionerende, maar dat is een ander verhaal) chromecast functionaliteit. Google Home die ziet dat als Chromecast als er dingen heen moeten worden geslingerd en als Android TV als er andere commando's gegeven worden (aan/uit harder/zachter). Dat laatste werkt echter alleen als de Google Home een context heeft. Hij/zij weet niet of een TV aan staat dus als je dan een harder/zachter commando geeft zal dat effect hebben op de Google Home zelf ipv de tv. Soms werkt het dan door 'turn down the volume on my tv' te zeggen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
CoachKoos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:20:
[...]

Als ik wil bestellen via de .de site, staat als leveringsland Duitsland ingevuld en dat kan je niet wijzigen.
Ik zie dus niet hoe je via die site in NL kan laten leveren...
Ik heb paypal checkout gebruikt, daar vult ie netjes Niederlande in.
Nog geen tegenbericht gehad, dus vooralsnog ga ik ervanuit dat hij gewoon geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Mitch schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:15:
[...]

Nog geen tegenbericht gehad, dus vooralsnog ga ik ervanuit dat hij gewoon geleverd wordt.
Ik zie het. Kan dan zelfs met creditcard betalen. Wel apart... Je kan daarbij geen land invullen, maar in de stap ervoor geef je al aan dat je Nederlandstalig wil.

En heb je wel een bevestiging gekregen van Conrad dat het verzonden gaat worden naar je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Nu online
:( MM in herzogenrath (vlakbij kerkrade) is die uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand ook een site die de Google Home mini levert naar Nederland?

Heb nu een gewone en een mini maar wil eigenlijk nog een paar maar even naar Duitsland toe is ook wel weer wat.

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
CoachKoos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:37:
[...]

En heb je wel een bevestiging gekregen van Conrad dat het verzonden gaat worden naar je?
Hier ben ik ook benieuwd naar!

[ Voor 25% gewijzigd door Sahi_NL op 22-11-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
woutur schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:18:
[...]

Ja
Ja
Ja en nee.

Je kan je tv aan- en uitzetten met de Home. Je kan (als je hem hebt aangezet met de Home) waarschijnlijk je volume regelen. Je kan iets vragen aan Home om af te spelen op je TV (muziek of video) en je kan in de Google Home app je voorkeurapparaat aangeven (en dat is dan je Android TV). Android TV heeft een ingebouwde (slechter functionerende, maar dat is een ander verhaal) chromecast functionaliteit. Google Home die ziet dat als Chromecast als er dingen heen moeten worden geslingerd en als Android TV als er andere commando's gegeven worden (aan/uit harder/zachter). Dat laatste werkt echter alleen als de Google Home een context heeft. Hij/zij weet niet of een TV aan staat dus als je dan een harder/zachter commando geeft zal dat effect hebben op de Google Home zelf ipv de tv. Soms werkt het dan door 'turn down the volume on my tv' te zeggen.
Thanks, nu ik een android tv heb word zo'n home dan misschien wel interessant.. soms ligt de afstandsbediening niet voor het grijpen of heeft die kleine em weer verstopt en dan is het toch wel handig om het via stem commando's te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

woutur

Klauwtjes uit!

vinno86 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:15:
[...]

Thanks, nu ik een android tv heb word zo'n home dan misschien wel interessant.. soms ligt de afstandsbediening niet voor het grijpen of heeft die kleine em weer verstopt en dan is het toch wel handig om het via stem commando's te doen..
Verwacht er niet teveel van. Ik kom niet verder dan:
- Aan/uit
- Volume
- Play <leuk onderwerp> video's

Andere commando's ken ik niet. Maar volgens mij kun je bijvoorbeeld nog geen kanalen wisselen of de programmagids aanroepen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinno86
woutur schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:38:
[...]

Verwacht er niet teveel van. Ik kom niet verder dan:
- Aan/uit
- Volume
- Play <leuk onderwerp> video's

Andere commando's ken ik niet. Maar volgens mij kun je bijvoorbeeld nog geen kanalen wisselen of de programmagids aanroepen.
Ok, gaat mij vooral om YouTube en Netflix voorlopig, neem aan dat die integratie er wel in zit dan.. en tv aan/uit is ook wel handig..

Normale tv kijk ik nauwelijks..

Als ik "Hey Google, play Teletubbies on youtube" oid kan zeggen als de tv uit staat ben ik al tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:54:
:( MM in herzogenrath (vlakbij kerkrade) is die uitverkocht
Online zie ik dat die verkrijgbaar is (beide kleuren).
Ikzelf heb hem maandag online besteld voor later van de week te kunnen gaan afhalen.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

vinno86 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:12:
[...]

Ok, gaat mij vooral om YouTube en Netflix voorlopig, neem aan dat die integratie er wel in zit dan.. en tv aan/uit is ook wel handig..

Normale tv kijk ik nauwelijks..

Als ik "Hey Google, play Teletubbies on youtube" oid kan zeggen als de tv uit staat ben ik al tevreden..
Ik kreeg gisteren wel ineens te horen dat Android TV (mijn Nexus Player) niet ondersteund is om Netflix af te spelen. YouTube gaat nog wel gewoon. Netflix heeft het ook gedaan, hoewel dat al wel weer een hele tijd geleden is dat ik dat heb gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Iemand een idee of er al iets bestaat om hem (mini) netjes aan je muur of plafond te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Simpele1986 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:33:
Iemand een idee of er al iets bestaat om hem (mini) netjes aan je muur of plafond te hangen?
Ik denk dat op dit moment de enige optie is om hem met goede kwaliteit dubbelzijdige tape aan de muur te plakken. Of je moet iets 3d printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
Hij hangt al :)
Had nog een oud beugeltje van een netwerkcamera, paste die precies in/tussen. Tie wrapje eromheen en klaar. Durf het niet met een schroefje te doen en dit valt ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik heb uiteindelijk 3 Google Homes besteld bij Tink.de voor €33,95 per stuk incl. verzenden. Gezien alle webshops enkel in Duitsland leveren heb ik wel gebruik gemaakt van een doorzendservice. Ik hoop ze volgende week binnen te hebben.

Tip: Aanmelden voor de nieuwsbrief levert je een €5 kortingscode op.

dion.dev

• npyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 13:27
Simpele1986 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:33:
Zelf heb ik deze houder van Thingiverse geprint : https://www.thingiverse.com/thing:2599534

Ziet er prima uit en past perfect. Geprint in wit pla en je kan schroeven of met dubbelzijdig tape werken.

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Ik zie dat hij in de black friday aanbieding is. Waar kan je hem aan die prijs (+- 30 eur) vinden en laten leveren in BE/NL? :-)

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 20:27
[...]

Heb je al bericht gekregen dat ie verzonden is?

• Simpele1986
npyl schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:18:
[...]

Zelf heb ik deze houder van Thingiverse geprint : https://www.thingiverse.com/thing:2599534

Ziet er prima uit en past perfect. Geprint in wit pla en je kan schroeven of met dubbelzijdig tape werken.
Kost me dat als ik jou er 1 laat printen :-)

Verwijderd

fl1p schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:21:
Ik zie dat hij in de black friday aanbieding is. Waar kan je hem aan die prijs (+- 30 eur) vinden en laten leveren in BE/NL? :-)
Bij cyberport.de. 29.- en 89.- euro

Edit: 7.99 verzendkosten naar NL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2017 14:47 ]

• diotav
fl1p schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:21:
Nergens. Geen enkele Duitse webshop wil ze naar Nederland verzenden. Zelfs de eBay pagina van Media Markt Duitsland is restricted. Helaas verkoopt Amazon er ook geen.

Edit: Cyberport.de weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door diotav op 23-11-2017 14:44 ]

dion.dev

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Ja! Cyperport verzendt naar Belgie :-) Google home mini voor 37,- incl verzending

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Bestelling die ik had gedaan bij MM in Duitsland dus annuleren, kost me meer om het daar te halen met benzine dan als ik het laat leveren

K.W.

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
fl1p schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:50:
Ja! Cyperport verzendt naar Belgie :-) Google home mini voor 37,- incl verzending
Super een grijze en een zwarte besteld :)

• diotav
Als ik dit nou eerder had geweten. 8)7

dion.dev

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Bedankt voor de tip, daar kan ik hem niet voor laten liggen :D

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:31
Gisteren net besteld op eglobalcentral voor €58 en uiteraard niet meer te annuleren 7(8)7

• maartend
Mini en Home besteld. Naar nederland. 127 euro. 10 meer als Ibood, maar dat was enkel de mini.

• SPX420
  • Niet online
diotav schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:42:
[...]
Nergens. Geen enkele Duitse webshop wil ze naar Nederland verzenden. Zelfs de eBay pagina van Media Markt Duitsland is restricted. Helaas verkoopt Amazon er ook geen.

Edit: Cyberport.de weet ik niet.
Thanks heb er 3 besteld.

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Voor de mensen die al eens eerder op Cyberport hebben besteld. Hoelang duurde het voor jullie pakket aankwam?

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

KoensSocialL schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:58:
Voor de mensen die al eens eerder op Cyberport hebben besteld. Hoelang duurde het voor jullie pakket aankwam?
3 of 4 dagen geloof ik.

edit: Als je vandaag besteld kan je hem waarschijnlijk na het weekend verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door verbraakje op 23-11-2017 19:15 ]

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• vinno86
Ik heb nog helemaal niks, dan is het slimmer om eerst een normale home te nemen denk ik in plaats van een mini?

• SPX420
  • Niet online
vinno86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:15:
Ik heb nog helemaal niks, dan is het slimmer om eerst een normale home te nemen denk ik in plaats van een mini?
Ligt er aan wat je er mee wilt.
Wil je muziek luisteren --> grote home
Spraak opdrachten en heeel af en toe wat muziek --> mini
Ze kunnen hetzelfde alleen de geluidskwaliteit is verschillend.

• vinno86
SPX420 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:18:
[...]

Ligt er aan wat je er mee wilt.
Wil je muziek luisteren --> grote home
Spraak opdrachten en heeel af en toe wat muziek --> mini
Ze kunnen hetzelfde alleen de geluidskwaliteit is verschillend.
Ah ok, nu de grote Home voor minder dan 100 euro te krijgen is doe ik die maar dan..

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:30
[...]

Is de bestelling al verzonden? Ik heb nog geen bevestiging dat ie geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Cyberport.de bestelling is verstuurd nadat ik gisteravond laat bestelt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Is het normaal dat de DHL trackingscode nog altijd niet werkt?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
KoensSocialL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:46:
Mijn code werkt ook nog niet, maar bij PostNL staat ook weleens dat het 24h kan duren voordat de link actief is. Dan heb je soms het pakket al binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
KoensSocialL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:46:
Bij mij werkt ie nu net, maar het is niet meer dan dat het is aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Mau_Maus schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:41:
[...]

Bij mij werkt ie nu net, maar het is niet meer dan dat het is aangemeld.
Ja, hier nu ook. At least it's something!

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Niet in kunnen houden, net Google Home gekocht bij Cyberport O-)
Gelukkig is hij gratis door flinke cryptocurrency winst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik en mijn vrouw hebben een ongeschreven regel dat we niets voor onszelf kopen, in de laatste 2 weken voor je verjaardag.
Dus ik moet nog even wachten tot maandag totdat ik daar een mini kan bestellen...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
streamnl schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:31:
Ik en mijn vrouw hebben een ongeschreven regel dat we niets voor onszelf kopen, in de laatste 2 weken voor je verjaardag.
Dus ik moet nog even wachten tot maandag totdat ik daar een mini kan bestellen...
Ongeschreven. Dus telt niet, geen bewijs van. Gewoon bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
streamnl schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:31:
Hopen dat ze dan nog nog in de aanbieding zijn, anders heb je straks een echtscheiding... >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:12
Gisteren ook een Home Mini bij Cyberport besteld. Wat lijkt me die wekker functie handig, dan hoef ik niet mn bed uit om te snoozen of om hem uit te zetten maar zeg ik het gewoon vanuit mn warme bed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ligt het aan mij of zijn de verzendkosten omhoog gegaan? Nu 11,99 voor een mini .... zeker teveel bestellingen uit Nederland :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Voor mij zijn er ook twee mini's onderweg als aanvulling op de reguliere google home. Ook ik betaalde 11,99 euro verzending naar België vandaag, is inderdaad meer als gister.\wel een mooie aanbieding. Voor deze prijs is het makkelijk er een paar in huis te halen, werkt erg mooi met HUE en Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

renzo4000 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:15:
Ligt het aan mij of zijn de verzendkosten omhoog gegaan? Nu 11,99 voor een mini .... zeker teveel bestellingen uit Nederland :)
Ik zie het nu ja, dan heb ik een half uur geleden nog net mazzel gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59

Edd

renzo4000 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:15:
Net eentje besteld en 7,99 aan verzendkosten betaald. Heb je er meerdere tegelijk besteld?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Edd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:24:
[...]

Net eentje besteld en 7,99 aan verzendkosten betaald. Heb je er meerdere tegelijk besteld?
Heb het even nagekeken. Bij mij zit in de verzendkosten ook 3 euro service kosten voor betaling met paypal.
Pagina: 1 ... 7 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
quickreply uitgeschakeld ivm slowchat posts...