Iedereen gebr. tegenwoordig MSN. Is ICQ R.I.P.?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Je haalt nu wel even door elkaar dat ICQ een Instant Messengers is, waarbij je een soort SMS-achtige boodschappen verstuurt tussen twee PC's, en ook achter kunt laten. MSN is ondanks zijn eigen beweren, gewoon een chatbox met een gekoppelde adres lijst. Tsja, dat heeft typische voor/nadelen:
MSN kan eigen naam kiezen en opdringen, net als bij chat, heb nooit een (belastende?) history, is prettiger een 'gesprek' voeren dan via losse messages van ICQ. ICQ is echter betrouwbaarder, kun je nog een je archief na zoeken, makkelijk voor adressen, tel.nummers etc., ook als jij wel even, en de ander niet, online bent.
Maar de conclusie blijft:
MSN = Chat programma
ICQ = ISM programma

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 14:50 schreef Zipje het volgende:
Voor schoolomgevingen is msn inderdaad handiger, de contacts van msn haalt ie zelf op, die van icq moet je bij een nieuwe install weer toevoegen, dus dat is een nadeel, en het geheugen, hmm tja das voor icq 12,5 mb tegen 6,5 voor msn...
Probeer icqwebbie eens.
Deze slaat contact list op bij server en is nog veel kleiner. Je kunt hem direct vanuit je browser draaien. Hij kan niet zo veel als de volwaardige icq maar hij is erg handig voor gebruik op scholen bijvoorbeeld.

Verwijderd

wat ik ook zo klote vind van MSN Messenger is dat als iemand je Messenger naam weet ook je email adres heeft (anderzom natuurlijk ook), misschien wil ik dat helemaal niet.

edit:
als MS de messenger naam en hotmail adres niet hadden gelinkt (automatisch ook een messenger naam bij je hotmail) dan was MSN Messenger niet zo populair geweest. Beetje sneekie iedereen een MS Messenger naam geven zodat je niet zit met het probleem van maar die persoon heeft het niet.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Wat ik zo irritant aan MSN vind is dat je nooit weet wie wie is! Kunnen ze er nou niet ff een simpele rename functie inbouwen????

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
OK, ik draag ook maar ff m'n steentje bij...

Ik :r :r :r ook op MSN. Het is weer eens een initiatief van het lelijke Micro$oft om grote gemeenschappen van andere IM gebruikers (voornamelijk ICQ) op te delen in twee markten, die zonder prachtige initiatieven als odigo, jabber, imici, etc. nog nieteens compatible met elkaar zijn. :( :r :( :r :(

Verder werkt MSN dus echt iritant. Ik herken alle nadelen die anderen hier noemen (geen offline berichten, het werkt met e-mail adressen ipv. nummers, mensen veranderen steeds hun nick of gebruiken hele uitspraken als nick, meteen popup venster als bericht binnen komt, etc.).

MSN is inderdaad voor de kleuters die al hotmail gebruiken of het toevallig als eerste zien als ze internet explorer op de nieuwe PC van pa of ma opstarten.

ICQ is gewoon veel betrouwbaarder dan MSN, qua versturen van berichten (vermeende 'traagheid' en zo heb ik in eerdere reacties al wat over gezegd), het versturen van offline berichten en file transfers.

SMS is nog nieteens het voornaamste argument voor mij om ICQ beter te vinden (wordt wel vaak hier genoemd). Dat is gewoon niet het hoofddoel van ICQ (ookal werkt het bij mij perfect, ook als mensen vanaf hun mobieltje weer een reply sturen :)).

Het is ook nog eens de voorstelling die ik (en met mij denk ik meerdere mensen) heb van de toepassing van een IM: Met mijn kabel internet aansluiting en computer die de hele dag aan staat ben ik gewoon altijd online. ICQ wordt hierbij vooral een soort 'telefoon' voor me: Iedereen kan me een bericht sturen wanner hij/zij wil en ik stel zelf in of ik meteen door een bericht lastig gevallen wil worden: Als ik niet alles meteen wil lezen gooi ik gewoon m'n ICQ dicht en zetten de ICQ servers de berichten voor me in een queue, of ik laat m'n ICQ open, laat alles binnen komen met alleen de notificatie in de system tray en lees ze wanneer het me uit komt.
Bij MSN messenger word je (vooral vanwege het chat box karakter) gewoon DIRECT lastig gevallen als er een bericht binnen komt en je bent ergens anders mee bezig.

Tuurlijk ben ik het ook wel eens met de nadelen van ICQ: Het programma is vrij lomp met veel ongebruikte features en soms wat onlogisch in elkaar zittende menu's. Maar daar is een oplossing voor: ICQ 99 of 98a. Vooral 98a is lekker eenvoudig en bevat precies dat alles waarmee ICQ groot is geworden, zonder overbodige features. En het werkt nog steeds, volgens mij.

Ook het geheugen- en schijf gebruik van ICQ bij een omvangrijke contact list erken ik als nadeel, maar met de huidige pc's mag dit absoluut geen overwegend nadeel meer zijn.

Ook het nadeel van ICQ dat je contact list lokaal op je computer staat is een door mij erkend probleem. Niet voor niets dat ik aan het kijken ben naar alternatieven als Jabber (bewaart volgens mij ook contacts op server?) of zelfs het zelf ontwikkelen van een ICQ client die de database ergens op m'n server opslaat.

Een alternatief als jabber ben ik dan ook serieus aan het overwegen. Ook vanwege het feit dat het naast ICQ ook MSN ondersteunt, zodat ik wel compatible kan zijn met de groter wordende groep MSN gebruikers.

Maar de MSN client van Microsoft komt er bij mij in GEEN geval op. Ik heb ook wel eens gehoord dat de MSN client stiekem spyware bevat waarmee dingen als serials van geïnstalleerde software en zo worden meegestuurd en opgeslagen bij microsoft. Weet iemand of dit waar is? :?

Ik probeer het moeten overstappen op MSN gewoon zo lang mogelijk te rekken (wat iig. met betrekking tot mede-tweakers wel zal lukken, als ik hier de reacties zo lees :)).

Ik hoop eigenlijk ook dat er nog eens een officiele, RFC ondersteunde, IM standaard komt. Die zou M.I. dan wel moeten voorzien in dingen als bewaren van offline messages op de server, messaging, chats, file transfers, etc. En een universele identificatie standaard zoals bv. de nummers à la ICQ.

Maar ik ben bang dat ook ik er uiteindelijk aan moet geloven.

En dat is echt frustrerend :(:(:(. Ik ben een ICQ gebruiker van het eerste uur en heb het netwerk zien uitgroeien tot een groot aantal gebruikers dat gewoon lekker met elkaar kan communiceren en wat qua zenden van offline berichten en zo gewoon ook lekker werkt (en het systeem van 'nummers' ipv. e-mail adressen of nietszeggende nicks bevalt me ook wel, je hebt gewoon een identificatiepunt voor iedereen). En dan komt dat #$%(*#$%$#*% microsoft er weer tussen met een client die ze aan iederen opdringen, nog nieteens 1/10x zo goed werkt als ICQ maar waar iedereen wel verplicht wordt om op over te stappen omdat iedere makkelijk beïnvloedbare eikel erop overstapt.

Dus moet ik straks om nog met andere mensen te kunnen communiceren via een IM verplicht van MSN gebruik maken, terwijl het een eerste klas bullshit programma is waar niks van deugt, op die enkele voordeeltjes (contacts op server, smileys, etc.) na.

:r

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Amen

• Joske Pauwels
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Waren er geen plannen ofzo om in de toekomst die messengers compatibel te maken? Dat zou nl. wel handig zijn, dan is er geen gezeur meer met wie wat heeft...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik gebruik alleen maar icq

vind veel handiger....en ik chat toch alleen maar met bekende mensen en de sms'jes zijn ook wel chill :)

• eymey
Op zondag 01 juli 2001 13:30 schreef de_vinny het volgende:
Waren er geen plannen ofzo om in de toekomst die messengers compatibel te maken? Dat zou nl. wel handig zijn, dan is er geen gezeur meer met wie wat heeft...
Ik geloof dat daar een soort 'officiele' commissie mee bezig was (waar ICQ volgens mij alleen niet bij zat, alleen AOL en MSN geloof ik, nou, dan heb je het over een stel monopolisten :r) maar daar heb ik al heel lang niks meer van gehoord.

En een project als "jabber" (www.jabber.org en de commerciele tak ervan, www.jabber.com) proberen dit voor elkaar te krijgen.
Dit lukt momenteel aardig. Het project is open-source en op XML gebaseerd en is veel belovend. En de support van de commerciele tak helpt wel (die tak probeert overigens wel het open-source geheel te supporten).
Het enige wat jabber een beetje dwarsboomt is de houding van AOL: Die proberen alle clients die niet van AOL zelfs zijn af te sluiten :r:r:r

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op zondag 01 juli 2001 14:10 schreef Eymey het volgende:
nou, dan heb je het over een stel monopolisten :r
Kijk in verband daarmee hier eens [topic=174130] :)

Verwijderd

Ik snap niet waar jullie je druk over maken, ICQ heeft misschien veel meer functies enzow, maar MSN is gewoon een ander programma, en wat het moet doen doet het en ook nog zonder veel geheugen in te nemen..
Ik heb ook ICQ, mar ik gebruik het niet vaak, teveel nutteloze opties, ik hoef niet te sms'en en al die zooi...en die interface....tja....

O ja, en ik vind het echt diep triest als je dmv het gebruik van een bepaald programma (ICQ) moet bewijzen dat je een 'echte' tweaker bent...IMHO

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik gebruik gewoon beide.

" Play the violent strings of my symphony "

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op zondag 01 juli 2001 10:43 schreef sverzijl het volgende:
Ik wacht nu al jaren op de final release van ICQ. ALleen nog maar alpha's en beta's gezien :)
gezien de :) aan het eind van je post vraag ik me af of je dit serieus meende maar ik zal 'm toch als serieus aanmerken.
De kans dat ICQ final release uitkomt is zeer klein. Op tweakers.net stond hier ooit een verhandeling over. Het had te maken met aansprakelijkheid e.d. bij een beta schijn je te kunnen roepen dat de software nog in ontwikkeling is, bij een final release heb je minder kans om je problemen af te schuiven.

de_vinny, erg leuk om iets te posten wat in een private forum staat, is erg lachen als je er nog niet in mag :(

edit:
leesbaarheid verbeterd

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 15:28 schreef Symphony-X het volgende:
Ik gebruik gewoon beide.
Ik ook, maar ik vind dat wel vrij lastig. Sommige mensen komen op icq, andere weer op msn...
Ik vind msn gemakkelijk als het enige dat je doet chatten is, en icq gemakkelijk als je zo af en toe iets wil zeggen terwijl je nog met andere dingen bezig bent ook.

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op zondag 01 juli 2001 16:11 schreef MrE het volgende:
de_vinny, erg leuk om iets te posten wat in een private forum staat, is erg lachen als je er nog niet in mag :(
Ik heb dat daar niet gezet, ze hebben het daar verplaatst, sterker nog, ik mag er zelf niet meer in :(

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 16:02
Ik gebruik tegenwoordig ook alletwee, dit alleen maar door de invasie van schoolgenoten die opeens allemaal gaan MSN'en (tis btw MSN Messenger, maar ik hoor niet anders van "Heb je MSN, heb je MSN ?, geef mij je hotmailadres ff)

Ik ben mede-ICT-beheerder bij mij op school en als je ziet , 2 maanden geleden: geen MSN Messenger op de computer
2 weken geleden: 2 comps met MSNMessenger
nu: Zo'n beetje alle comps
Getver!

We hebben ook IRCserver (iig hadden) draaien, lijkt me echt veeeeeel beter in schoolverband, maarja...

Ik houd trouw aan ICQ (ik heb mn nummer nu eenmaal al bijna 6 jaar) en zal dat voorlopig nogwel even blijven

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Ik denk dat icq wel minder gebruikers gaat krijgen maar helemaal stoppen zal het niet. Icq word dan wel minder interessant omdat er minder gebruikers zijn.

Ik heb sinds kort ook msn. Het mooist vind ik het argument waarom ik msn zou moeten nemen. Dit was namelijk dat msn _veel_ veiliger is dan icq. |:(

en het mooist is de gene die dat beweren hebbben niet eens een firewall draaien omdat ze niet weten hoe ze die moeten instellen.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:58
Ik vin het kutte aan MSN dat je ook gelijk een Hotmail adress moet hebben. En bij het aanvragen daarvan wordt je min of meer verplicht persoonlijke gegevens in te vullen. Nou weet ik dat meer dan de helft van de tweakers inclusief mij onzin in vult. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon hun eigen persoonlijke gegevens invullen.

Advanced sheep-counting strategies

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 19:36 schreef BrammeS het volgende:
Ik vin het kutte aan MSN dat je ook gelijk een Hotmail adress moet hebben.
Onzin. Je hebt een MS Passport account nodig, en die kun je aanvragen voor ieder willekeurig e-mail adres. Als je echter een hotmail adres hebt, dan heb je automatisch al een Passport account.
En bij het aanvragen daarvan wordt je min of meer verplicht persoonlijke gegevens in te vullen. Nou weet ik dat meer dan de helft van de tweakers inclusief mij onzin in vult. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon hun eigen persoonlijke gegevens invullen.
Als je het over zo'n public profile hebt: die hoef je dus echt niet in te vullen hoor. Als je dat wel doet en je bent er niet blij mee dat iedereen die gegevens kan zien, wiens fout is dat dan? IMO niet die van MS.

Ik ben zelf trouwens ook niet kapot van MSN Messenger zelf; ik heb 'm dan ook nooit geïnstalleerd gehad. ICQ gebruik ik ook niet meer, da's 1 en al bloatware. Trillian all the way! :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Omegium
  • Laatst online: 17-04 10:30
Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met alle klachten over msn. Icq is betrouwbaarder, en de offline functie is geweldig. De history is ook fantastisch, hoewel die het bij mij niet meer doet en ik dat nog niet gefixed heb. En het allerbelangrijkste is dat je nog andere dingen door kan blijven doen. Ik ben nooit alleen maar aan het chatten, ik chat altijd terwijl ik surf/email/huiswerk maak/spelletje speel/etc. Met msn moet je eigenlijk wel op blijven letten. Maar inderdaad, msn begint gebruikers te winnen. Veel mensen bij mij op school gebruiken het. Nou zijn dat voornamelijk mensen waar je toch niet mee wil chatten, dus dan beschermt MSN je eigenlijk, :) maar soms is het toch wel onhandig. Voordeel van msn is inderdaad dat je overal kan chatten, maar dat kan met icq ook, mits je een unix bak account hebt wat micq draait (behalve dan als je school telnet en ssh dichtzet, aarrhhhhh).
Helemaal "lache" wordt het met windows xp. xp is sowieso al waardeloos, en daar komt dan nog bij dat het er standaard in zit, en verdomde veel moeite kost om eruit te krijgen. niet via de standaard uninstall, dus dat zal wel een crack worden of regedit. Ik heb dit al een keer eerder gezien, maar waar........
Ik kan nog maar een ding zeggen, aangezien ze al een case hebben liggen van de vorige keer, misschien kunnen ze ze wel weer wegens oneerlijke concurrentie veroordelen. Go amerikaanse overheid (SHIT, bush zit daar, die gebruikt vast ook msn)

Verwijderd

ICQ is gewoon voor de echte originele internetters, MSN Messenger is voor de 2 golf van internetters.

Ik ga niks over die 2e golf zeggen... but you got my point >:)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 14:34 schreef Dondervogeltje het volgende:
Ik snap niet waar jullie je druk over maken, ICQ heeft misschien veel meer functies enzow, maar MSN is gewoon een ander programma, en wat het moet doen doet het en ook nog zonder veel geheugen in te nemen..
Ik heb ook ICQ, mar ik gebruik het niet vaak, teveel nutteloze opties, ik hoef niet te sms'en en al die zooi...en die interface....tja....

O ja, en ik vind het echt diep triest als je dmv het gebruik van een bepaald programma (ICQ) moet bewijzen dat je een 'echte' tweaker bent...IMHO
Een heel ander programma zeg je... waarom concurreren ze dan?
Ik vind het wel degelijk programma's die de "zelfde functie" hebben.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 10:55

Ruudjah

2022

Mijn persoonlijke ICQ pro's:
-veel functies
-offline messages
-die-hard ineternet gebruiker heeft het
-skinnable (sound)

cons ICQ:
-log
-uitgebreid (veel voordelen zijn ook een nadeel:))
-geen smilies

pro's MSN:
-gemakkelijke UI
-contact list op server
-betere chatmode
-Makkeljk voor mail (ja, ik gebruik o.a. MSN om te kijken of ik mail heb...)
-smilies

con's MSN
-contact list op server (MS weet precies wie m'n vrienden/kennisen zijn :()
weinig functies
-ik heb altijd het idee dat er iemand van MS zit mee te gluren.... :):(:(:(

TweakBlog

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 15:12 schreef CoDeR het volgende:

[..]

15 meg is dus wel degelijk waar!!!
Nee hoor, hier 7 MB. :)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 11:16 schreef Eymey het volgende:

[..]

Die "ICQ lite" is er hoor. Volgens mij werkt ICQ 98a nog steeds perfect. :9
Maar die heeft geen SMS. :'(

• MrE
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Op zondag 01 juli 2001 18:13 schreef de_vinny het volgende:

[..]

Ik heb dat daar niet gezet, ze hebben het daar verplaatst, sterker nog, ik mag er zelf niet meer in :(
dan hierbij mijn excuses.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
ICQ Rulez gewoon alleen MSN zit standaard ingebouwd bij Windows XP en met cracks kun je het eruit halen heb ik gelezen maar ik houd het gewoon en gebruik het om met een aantal toffe meiden te chatten maar voor de rest gebruik ik gewoon ICQ, alleen jammer dat het zoveel geheugen gebruikt.......
(8>
greets CerielTjuh

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op maandag 02 juli 2001 01:16 schreef MrE het volgende:

[..]

dan hierbij mijn excuses.
Tisnix :)

• eymey
Op zondag 01 juli 2001 14:34 schreef Dondervogeltje het volgende:
Dat MSN een heel ander programma is, is juist het probleem. Zoals ik al eer zei, gebruik ik ICQ gewoon om het verborgen in m'n system tray te hebben en dat iederee me berichten kan sturen, waar ik naar believen op kan reageren of niet. Is eigenlijk het enige waar ik ICQ voor gebruik. Met MSN messenger wordt dit je gewoon onmogelijk gemaakt: offline berichten gaan verloren dus dat element van het "ieder moment ff iets naar iemand kunnensturen, ongeacht hij/zij online is of niet" gaat in ieder geval al niet op. En ALS je dan wel online bent, dan word je ook meteen dood gegooid met popup vensters bij ieder bericht. :(

• eymey
Op zondag 01 juli 2001 16:58 schreef Feeree het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik vind dat wel vrij lastig. Sommige mensen komen op icq, andere weer op msn...
Ik vind msn gemakkelijk als het enige dat je doet chatten is, en icq gemakkelijk als je zo af en toe iets wil zeggen terwijl je nog met andere dingen bezig bent ook.
Ben ik het mee eens. Voor chatten zal MSN heus wel handiger zijn hoor, dat wil ik best geloven. Maar het vervelende is dat sommige mensen het als hét messaging programma gebruiken en ICQ dus gewoon dumpen. En dan heb je dus een probleem want mensen zoals ik (en deels dus ook jij) die ook wel eens berichten willen ontvangen zonder direct in een chat gepleurd te worden, die hebben dan het nakijken bij mensen die alleen MSN hebben :(

• eymey
Op zondag 01 juli 2001 21:16 schreef Omegium het volgende:
(SHIT, bush zit daar, die gebruikt vast ook msn)
Whoehaha, nog een reden om geen MSN te nemen :D. Verder ben ik het met je eens :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ICQ op mijn bak, maar ik heb een keer Trillian geprobeerd, maar ik snapte r geen *** van, ik kreeg niet eens een message verstuurd.... :(
Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijgt...want het idd op ICQ tegenwoordig wat rustiger helaas....

• eymey
Op maandag 02 juli 2001 01:14 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Maar die heeft geen SMS. :'(
Ja maar dat is ook niet de hoofdfunctie van ICQ. Alhoewel ik hem ook heel vaak gebruik en handig vind, blijft dat gewoon een feit. Ik ga daarom zeker wel naar alternatieven voor ICQ kijken, zoals Jabber of Trillian. En dan houd ik m'n ICQ client er alleen nog bij als ik wil SMS'en of filetransfer wil doen. :)

• eymey
Op maandag 02 juli 2001 00:50 schreef Ruud P. het volgende:
con's MSN
-contact list op server (MS weet precies wie m'n vrienden/kennisen zijn :()
weinig functies
-ik heb altijd het idee dat er iemand van MS zit mee te gluren.... :):(:(:(
Als die verhalen die ik hoor over "spyware" waar zijn, dan is die vrees van je wel degelijk terecht. Nu mag microsoft er niks mee doen, maar stel dat dan verandert? Dan hebben ze straks wel van honderdduizenden mensen de serial numbers van hun software in de db staan. :(

• eymey
Overigens is het ook zo dat ICQ een veel 'opener' systeem is. Dit zie je bv. aan de talloze sites (inclusief GOT en het Fok!zine forum) die je online status op ICQ kunnen aangeven. Dat moet ik voor MSN'ers nog tegen komen.

De grootste fout van ICQ is gewoon dat ze het programma zo 'bloated' hebben gemaakt. Als ik het zo hoor is dat toch één van de grootste nadelen die MSN'ers aandragen.
ICQ 98a was gewoon perfect geweest, evt. met de SMS functie (die, behalve dat het een goed concept is, ook nog eens prima werkt) erbij.

Ik denk dat ik toch maar eens aan m'n eigen ICQ client ga werken... :)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
JA ICQ was eerst en MSN heeft het daarvan afgekeken.
ICQ is voor mij nog steeds nummer een.

Sign of my Time

• backupdevice
  • Laatst online: 19:02

backupdevice

No Risk , Full Push

Als je dit topic een beetje doorleest dan lees je alleen maar:

* MSN is voor newbies
* MSN is van MS dus :r
* MSN is simpel en voor mensen die geen verstand van computers hebben
* ICQ is beter

Ik heb zelfs gelezen dat MSN voor de tweede generatie internetters is |:(

Waarom zeggen mensen dat ze geen MSN gebruiken omdat het van MS is????? Waarom zeggen mensen dat als je MSN gebruikt geen verstand van computers hebt. Ik zie geen één goede onderbouwde reactie. Alleen bovenstaande reacties.

wat maakt het nu uit welke messenger je gebruikt????? Zoals hier gereageerd wordt op MSN of ICQ doet me denken aan kleine kinderen. Ik moet ICQ gebruiken anders hoor ik er niet bij.

Jezus, als er nu gewoon een goede onderbouwing bij stond waarom je een progje gebruikt en waarom niet, met bugs etc etc, dan zeg ik ok.

Maar ik zie alleen maar :r , |:(.

Het allerdomste wat ik gezien heb is dat er mensen zeggen dat als je MSN gebruikt je geen verstand van computers hebt. HOE KORTZICHTTIG!!!!!!!

Ik hou van ICQ en van MSN. Ik gebruik MSN, ben ik nu een newbie??????

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

je dit topic een beetje doorleest dan lees je alleen maar:

* MSN is van MS dus :r
MS maakt nu eenmaal niet de beste software, maar integreerd wel alles erin en smeert het aan op een opdringererigge manier.
* MSN is simpel en voor mensen die geen verstand van computers hebben.
Ik denk dat je het beter andersom kunt stellen. Domme mensen (qua computers) gebruiken het simpele MSN.
* ICQ is beter
Is het ook IMO, het heeft meer opties en zit beter in elkaar , dat de layout wat minder is (zijn skins voor) en een hoop MB inneemt (neem 98a of 99b) is te verhelpen. Alleen voor een hoop mensen is het gewoon te moeilijk.
Ik heb zelfs gelezen dat MSN voor de tweede generatie internetters is |:(
Is het ook wel een beetje. Wie had er voor 2000 al MSN ? Volgens mij heel weinig mensen (bestond het toen eigenlijk al ?). Voor alle nieuwkomers is MSN een stuk simpeler en dus kiezen hun ervoor ipv ICQ.
Ik hou van ICQ en van MSN. Ik gebruik MSN, ben ik nu een newbie??????
JA >:) ;)

• backupdevice
  • Laatst online: 19:02

backupdevice

No Risk , Full Push

Wat software betreft heb je gelijk. Tot W2k was het bagger. Maar het gaat mij erom dat iedereen van die kinderachtige, niet onderbouwende reacties geeft. Dat begrijp ik niet.

Als er nu een onderbouwde reactie geplaatst wordt dan is het ok. Maar van sommige repleys ga ik denken dat het een kwestie is van ik moet ICQ gebruiken anders hoor ik er niet bij.

Over één ding van ICQ hoor ik niks. Je bent veel beter te hacken met ICQ dan met MSN. Ok, op MSN heb je tegenwoordig ook virrusen. Maar als ik naar asta****.***.** ga, en op ICQ ga zoeken, heb ik bijna 3 pagina's met progjes om via ICQ te hakken. Hier hoor ik niemand over.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben geen voorstander van ICQ OF MSN, ik heb beide gebruikt, beide verwijderd en weer geinstalleerd. Op dit moment gebruik ik MSN omdat ik veel chat met mensen die MSN gebruiken. ICQ beviel me goed.

Maar het gaat dus niet over MSN is beter of slechter. Het gaat er mij om dat de onderbouwing van de reacties ver te zoeken is.

PS, ik beschouw mezelf niet als newbie :( , maar ik had die laatste zin nooit zo neer moeten zetten ;)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

icq gebruik ik alleen voor me website,om et zo te zeggen..
msn alleen voor vrienden,enz..
icq is en blijft mijn nr.1 chat progje... :)

• Gerco
  • Laatst online: 10-09 17:38

Gerco

Professional Newbie

Op maandag 02 juli 2001 15:10 schreef Blue_White_Army het volgende:
Over één ding van ICQ hoor ik niks. Je bent veel beter te hacken met ICQ dan met MSN. Ok, op MSN heb je tegenwoordig ook virrusen. Maar als ik naar asta****.***.** ga, en op ICQ ga zoeken, heb ik bijna 3 pagina's met progjes om via ICQ te hakken. Hier hoor ik niemand over.
Dat komt omdat 99% van die progjes alleen werken op ICQ98 en diegenen die nog steeds werken zijn HEEL zeldzaam. ICQ is langzaam wel volwassen geworden. Helaas ook AOL'ified en da's bijna net zo erg als geM$d
cons MSN:
-contact list op server (MS weet precies wie m'n vrienden/kennisen zijn )
weinig functies
Precies, Je contacts staan op de server en da's handig, maar niemand bedenkt zich wat dat voor gevolgen KAN hebben.
-ik heb altijd het idee dat er iemand van MS zit mee te gluren.... :(
Dat zal wel niet, maar ALLE messages gaan bij MSN door 'de' server heen. Wie zegt mij dat er niet een mooi groot HD cluster staat om ALLES te loggen (ik weet het zelfs bijna zeker).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Ik dacht dat MSN Messenger nooit wat zou worden. Maar toch werd het heel wat, iedereen uit mijn klas heeft ook MSN! En maar een paar AiZeikJoe (ICQ)

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Face the facts:

Irc roelt gewoon al jaren. :)

• KaliBaba
  • Laatst online: 25-08 20:11
Op dinsdag 03 juli 2001 13:54 schreef Son_Gohan het volgende:
Face the facts:

IRC :?

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 03 juli 2001 15:20 schreef KaliBaba het volgende:

[..]

Ja, IRC. Internet Relay Chat??? :?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Glacier
  • Niet online
maar weet iemand nou hoe ik Trillian ofzo aan de praat kan krijgen?

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 22:08

veryip

Nikon D7000 + Glas

Op woensdag 04 juli 2001 10:57 schreef Glacier het volgende:
En nu is MSN wel heel erg RIP :D

Nikon D7000

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Op dinsdag 03 juli 2001 15:20 schreef KaliBaba het volgende:

[..]

Internet Relay Chat

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op zondag 01 juli 2001 12:07 schreef Vastloper het volgende:

[..]

Probeer icqwebbie eens.
Deze slaat contact list op bij server en is nog veel kleiner. Je kunt hem direct vanuit je browser draaien. ...
Deze is pas handig! thnx voor de tip.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
MSN is nu wel (al dan nie tijdelijk) RIP :P , ff hopen iedereen die nu msn gebruikt ff op ICQ overstapt dan is me ook weer blijf :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 03 juli 2001 13:54 schreef Son_Gohan het volgende:
Bedoel je dat primitieve chat systeem wat oorspronkelijk voor Unix systeembeheerders was uit de jaren 70 van de vorige eeuw? Dat heb ik ergens in 1989 al gedumpt :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 04 juli 2001 10:57 schreef Glacier het volgende:
Ik kreeg het aan de praat. Maar ik werd gek van alle losse venstertjes die me om mijn oren vlogen. Bovendien kan je niet selectief op invisible. En dat is nu juist de kracht van ICQ, ik wil niet altijd voor iedereen zichtbaar zijn en ik wil niet altijd met iederaan chatten.

Ik heb het er dus weer af gegooid

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 06 juli 2001 09:22 schreef Ortep het volgende:
Ik kreeg het aan de praat. Maar ik werd gek van alle losse venstertjes die me om mijn oren vlogen.
Die kun je uitzetten. Je kunt instellen dat de schermpjes niet vanzelf openen en ook dat ze vanzelf weggaan na elke message, net als bij ICQ.
Bovendien kan je niet selectief op invisible.
Dat kun je wel: ICQ logo klikken, Set Status -> Privacy (Invisible). Dat kun je voor ieder medium en iedere connection apart instellen. Hoe niet selectief?
Ik heb het er dus weer af gegooid
Iedereen heeft recht op 1 vergissing. Zet het er dus maar snel weer op.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 juli 2001 09:31 schreef Gerco het volgende:
Dat kun je wel: ICQ logo klikken, Set Status -> Privacy (Invisible). Dat kun je voor ieder medium en iedere connection apart instellen. Hoe niet selectief?
Niet selectief dus. Ik kan bij ICQ zeggen dat ik voor jantje wel zichtbaar ben en voor Marietje niet.
Iedereen heeft recht op 1 vergissing. Zet het er dus maar snel weer op.
Het was de tweede poging al. De vorige mislukte ook door de komplete chaos aan venstertjes die overal op mijn scherm stonden. Dat je ze kan uit zetten is prima. Maar bv ICQ en MSN hebben alles in een venster zitten. Alleen als ik iets vraag komt er meer bij. En dat is dan weg zodra ik het niet nodig heb. Trillian begint met me te bedelven onder vensters waarvan ik in 50% van de gevallen niet eens weet waar ze voor dienen.

En bovendien lukte het toen al helemaal niet om verbinding met ICQ te krijgen. Ik geef toe ze gaan vooruit. Over een jaar of 2 probeer ik het wel weer eens

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Op vrijdag 06 juli 2001 09:19 schreef Ortep het volgende:

[..]
Bedoel je dat primitieve chat systeem wat oorspronkelijk voor Unix systeembeheerders was uit de jaren 70 van de vorige eeuw? Dat heb ik ergens in 1989 al gedumpt :)
Het is anders nog heel populair hoor, al was het alleen al voor w@r3z ;) . Als iedereen IRC zou gebruiken dan was Instant Messagen misschien nog wel simpeler dan het nu is.
Ik blijf gewoon Miranda ICQ gebruiken, lui met MSN messenger spreek ik gewoon niet >:)

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Verwijderd

Whahaahahahaha MSN !!!!!!!

http://www.webwereld.nl/nieuws/7939.phtml

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 06 juli 2001 10:53 schreef SigmundFreud het volgende:

Het is anders nog heel populair hoor, al was het alleen al voor w@r3z ;)
Ik wil best bv XP hebben, maar als ik daarvoor weer terug de steentijd in moet dan koop ik het wel in oktober :)
Ik blijf gewoon Miranda ICQ gebruiken, lui met MSN messenger spreek ik gewoon niet >:)
Ik ken maar een persoon die MSN heeft, ze zeurt al maanden dat ik het ook moet nemen. Ik heb haar verteld dat ze maar ICQ moet nemen. Als ze dat niet doet, dan chat ze maar niet met me.

Verwijderd

als iemand MSN heeft en wil die met mij chatten dan heeft die gewoon pech >:)
ik heb alleen ICQ en dat blijft ZO!!!!!!!!!!

• chuxiej
  • Laatst online: 13-07-2020
vergeten: laat jij msnmessenger maar es op linux lopen, zonder wine te gebruiken.... hihi...... (/me heeft dus licq, gewoon in txt mode...)
Everybudy?! :+

www.dannyhiemstra.nl

• RealCato
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb echt de tufyshekel aan MSN, het heeft veel minder opties dan ICQ, floept tegelijkertijd aan als je een ander MS programma opent (int. expl. , outlook etc.), het is een groot lelijk irritant vierkant dat ontzettend onhandig is ingedeeld, je moet bij hotmail of iets dergelijks ingeschreven staan om het te kunnen gebruiken, en de database met je lijstje met namenzit nog in handen van Microsoft ook, en dat dat allemaal niet goed is zie je wel weer aan de dagenlange storing die ze maar weer eens organiseren.
Maar ja, bijna alle mensen van de universiteit die ik ken vinden het wel handig en die moeten ICQ niet dus ben ik wel genoodzaakt MSN op mijn systeem te houden...

Bill Gates bedankt.

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

geef je gelijk als het gaat om layout, opties ed, maar bij msn is het gewoon verekte makkelijk dat msn je contactlijst op hun server heeft staan, je kunt waar ook ter wereld inloggen... en je hebt alle contacten, icq is dan net effies TE onhandig...

Verwijderd

Gewoon ICQ gebruiken, progje werkt al jaren uitstekend en altijd.......

• pea992
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

Op donderdag 28 juni 2001 15:02 schreef TrashNSk8 het volgende:
btw, hoe kan je bij ICQ instellen dat het berichtje meteen verzonden wordt??
control-enter, standaard ingebakken
Ik draai ze (ICQ/MSN) nu ook allebei sinds een maandje. MSN is wel een van de slechtste chatclients die ik heb gezien tot nu toe, dan kun je nog beter IRC gebruiken, maar ja, leg dat maar eens aan dummies uit ;) Bovendien is de service nu al 4 dagen niet bereikbaar bij mij en anderen komen er ook nauwelijks op of - nog leuker van extern gehoste contactlists - de hele contactlist verdwijnt iedere keer na uitloggen terwijl ze daar nog nooit problemen mee hadden gehad.
Nadeel van ICQ is idd wel dat het een lomp groot pakket is. Gaat niet altijd even goed ermee bij mij, maarja, 't is ook nog maar een gratis betaversie (vraag me af of ze uberhaupt ooit nog naar een echte officiele release toegaan). Zijn wel kleinere ICQ's te downloaden zoals miranda ICQ bvb. Pas ook Maxchat geprobeerd (ook weer een combi van ICQ/MSN/AIM/IRC). Op zich wel een aardig prog (hoewel de chatlayout het meest op MSN lijkt), maar continu max proc stress. Zit ik ook niet echt op te wachten. Tenslotte: MSN is veel opdringeriger imho: die grote chatwindows zijn wel leuk om te chatten, maar niet om even snel berichtjes op en neer te gooien. ICQ kun je lekker als klein icoontje in de achtergrond houden, shortcutje gebruiken/instellen om msg te openen en direct afhandelen control-enter en 1x minimize during send aanklikken bij more options. Denk niet dat ICQ R.I.P. gaat, die hebben weet ik niet hoeveel miljoen gebruikers. Ze zouden alleen 's moeten komen met een lite/custom install zodat je alleen de opties installeert die je zelf wilt gebruiken en het lekker klein houdt.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 10:10 schreef pea het volgende:

[..]

Tenslotte: MSN is veel opdringeriger imho: die grote chatwindows zijn wel leuk om te chatten, maar niet om even snel berichtjes op en neer te gooien.
Welke grote chatwindows?? :?
De grootte kun je zelf aanpassen, en als je last heb van die schermpjes, klik je ff op dat kruisje als je je berichtje hebt verzonden. ;)

• Zakkenwasser
  • Niet online
Toch vindt ik Zoals vele MSN klote, gebruik het soms. |:(
Kheb liever ICQ en dat gebrik ik altijd.
-SMS
-History
-betere lijst die je kan aanpassen op kleur en
- ICQ plus :) :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Ik heb beide draaien. Toch heb ik liever ICQ, hoewel met MSN de mogelijkheid bestaat om met meerder personen tegelijk in 1 venster te ouwehoeren (dat is dan ook meteen het enigste pluspunt).

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 07 juli 2001 17:20 schreef CreepingDeath het volgende:
hoewel met MSN de mogelijkheid bestaat om met meerder personen tegelijk in 1 venster te ouwehoeren (dat is dan ook meteen het enigste pluspunt).
Dat kan met ICQ ook en dan kun je nog kiezen tussen een IRC-achtige stijl en een 'iedereen-zijn-eigen-window-stijl' dan zie je ook realtime wat iedereen tikt, wel lollig, maar met meer dan 4 personen is IRC-stijl toch wel handiger.

Verwijderd

msm nooit ! :)

• Twilight Burn
  • Laatst online: 08-09 11:49
Hier ook ICQ, al heel lang (ook een 6 cijferig UIN. Dat het wat veel geheugen gebruikt boeit niet echt met de geheugen prijzen van tegenwoordig. Ik heb men broertje wel eens MSN en AIM zien gebruiken, maar als ik dat zie dan blijf ik maar bij ICQ ;)

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 09-08 00:26

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

wat maakt het ene **** uit wat voor messaging systeem gebruikt... ik zie ook een aantal keeren staan dat je bij MSN meteen vensters tezien krijgt dan moet je je status gewoon op Offline Weergeven zetten, leuke vertaling weer van Microsoft >:).

Het is waar dat MSN veel makkelijker is minder schermpjes etc, mijn broertje van 10 gebruikt het en die is niet de handigste met PC's, wat wel een voordeeltje is dat je meteen je meel eraan gekoppeld hebt.

Maar of die online contactenlijst wel zo goed is vraag ik me af.. ze staan wel bij Microsost en zoals meerdere deze week gemerkt hebben, problemen met de buddylistserver en je hebt nix meer! En MS wil dat we al onze agenda gegevens en data daar storen |:(

Als Microsoft MSN nog wat verbeterd qua filetransfer en SMS-functies en bv niet dat irritante window als je niet op offline staat... dan heeft ICQ wel tegenstand maar op dit moment is ICQ nog wel the best 8-)

Ik heb dus allebei de proggies om mijn PC staan..

Computer Specs

• eymey
Als ik nou gewoon eens een progje schrijf dat eruit ziet en hetzelfde werkt als MSN, maar dat wel via het ICQ protocol lult 8-)

En dan ff flink promoten :)
Nah, da's David tegen Goliath (en zelfs die vergelijking is nog te positief want in het alom bekende verhaal won David het (8> )

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Op zondag 08 juli 2001 02:11 schreef Eymey het volgende:
En dan ff flink promoten :)
Nah, da's David tegen Goliath (en zelfs die vergelijking is nog te positief want in het alom bekende verhaal won David het (8> )
haha ik denk eerder dat MSN vs ICQ,
David tegen Goliath is..

alleen nu moet Goliath winnen :7

Computer Specs

Verwijderd

wie gaat er ff een poll opzetten dan kunnen we precies zien wat de tweaker gebruikt en fijner vind! :)

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik heb ff een poll gemaakt bij de eerste de beste k*tservice (HTMLGear) maar heir issie:

http://www.tiv.f2s.com/icqmsnpoll.html

Stem ze!

Of moeten we dit ff een nieuw topic maken?

Computer Specs

• Jax
  • Niet online

Jax

Msn is gewoon voor N00bs het handigst, veel mensen uit mijn klas die bijna niks van pcs weten vinden msn gewoon het makkelijkst, die moet je geen icq voorschotelen :)

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• Packardhell
  • Laatst online: 23:08
Ik gebruik MSN al sinds de eerste versie en ICQ sinds 98.
Ze maken elkaar niet veel, kies gewoon de messenger waar je vrienden ook gebruik van maken. Of gebruik ze gewoon allebei.

BTW Dat MSN Messenger voor alleen newbies is vind ik onzin. Ik ben echt geen newbie op het internet.