Iedereen gebr. tegenwoordig MSN. Is ICQ R.I.P.?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.168 views sinds 30-01-2008

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik vind zelf ICQ veel handiger, offline messages, sms etc.

Maar de laatste tijd merk ik dat al mijn vrienden MSN Messenger hebben, dus ik sinds kort ook :(.

Het heeft dan ook 1 voordeel, je profiel staat op de server. En omdat ik student ben en iedere keer op een andere compu in de zaal zit, is dat verrekte handig.

Maar ik vraag me af hoelang ICQ nog blijft leven, want dit lijkt wel een soort Netscape vs. Explorer te woren.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ik gebruik gewoon icq....

het enige voordeel van msn, wat je noemt...
ach.. licq draait thuis.. thuis inloggen.. en icqen maar.....

edit:

vergeten: laat jij msnmessenger maar es op linux lopen, zonder wine te gebruiken.... hihi...... (/me heeft dus licq, gewoon in txt mode...)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zelf gebruik ik ook ICQ, heeft idd veel meer opties, alleen neemt veel te veel geheugen in. Mijn zusje gebruikt wel MSN (ze zit in groep 8) en dan vraag je of ze zit te chatten, zegt ze nee "MSN'en". |:(

Juist

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 02:55
sick...

Verwijderd

ICQ R.I.P.
Neu, lijkt me niet. Mijn ervaring is dat de meeste die hard internetters nog steeds icq preferen boven MSN. MSN is gewoon een stuk gebruikersvriendelijk en wordt via de hotmail aan geboden.

MSN is voor de simpele webgebruikers
ICQ voor de die hard webgebruikers.
Ik heb overigens biede.

Verwijderd

Gebruik allen ICQ

MSN te weinig opties, en werkt slecht vind tik.

ICQ rulses :)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ja, maar je kan op een gegeven moment wel volharden met je icq, maar ik heb ook nog een paar vrienden (gelukkig maar) die niet tweaker zijn en dus msn gebruiken.

Ik merk nu al dat het op icq tegenwoordig bar rustig is. Ook de mensen die vroeger icq gebruikten zijn overgestapt op msn. Ze hebben heel icq eraf gemikt.

Dus dan zit ik strax lekker in mijn 1tje te icq-en.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

Veel mensen hier bij mijn studie hebben MSN. Komt omdat ze dan niks hoeven te installeren op de computers hiero, aangezien MSN standaard bij Windows wordt meegeleverd ofzo. Ik gebruik liever ICQ, hoef ik niet naar zinloos lange namen enzo te kijken. En geen hotmail account te openen.
|:(

Verandert z'n sig te weinig.

• StratoFarmer
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

bij MSN geen offline messages?
wat een rotzooi...sjeesj

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb ergens nog wel een icq nummer (zie icoontje) maar dat heb ik al minstens een jaar niet meer in gebruik.

Messenger werkt fijn maar mist imho de nodige opties die icq wel biedt...

Verwijderd

Ik gebruik trillian, ik vind het fijner werken dan ICQ (jammer dat hij sommige features mist) en er zit MSN en IRC bij ingebouwd.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

TheDane

1.618

ach, ik heb allebei, op 't werk licq,
thuis 'gewone icq' en msn

ben nog altijd prima tevreden met icq,

zoals topicstarter al zei: een aantal vrienden heeft wel/ook msn , en daardoor dus ik ook |:(

ach, boeieh,. if it works, it works,.

gebruik van beide geen van de extra's dus wat dat betreft ...

msn is volgens mij wel iets sneller ...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 20:00
Op donderdag 28 juni 2001 14:45 schreef StratoFarmer het volgende:
bij MSN geen offline messages?
wat een rotzooi...sjeesj
Jawel, dat is dan een "hotmail e-mail bericht" oid :o

Verwijderd

Voor schoolomgevingen is msn inderdaad handiger, de contacts van msn haalt ie zelf op, die van icq moet je bij een nieuwe install weer toevoegen, dus dat is een nadeel, en het geheugen, hmm tja das voor icq 12,5 mb tegen 6,5 voor msn...

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Voor mij is er maar 1 en dat is ICQ.
Ik gebruik het al jaren met tevredenheid. *D

Ooit heb ik eens Yahoo! Messenger geprobeerd maar dat is ook 3x niks. :(

Verwijderd

Blijf bij ICQ... op de universiteit (delft) gebruiken mijn vrienden het allemaal en veel van mijn vrienden van de middelbare school gebruiken ook ICQ. Heb er zelfs een paar weten te overtuigen om iig ook ICQ te installeren, maar bijvoorbeel op de VU zitten ze allemaal te MSN'en. Ligt er dus gewoon aan wanneer je ermee bent begonnen. Ik ben gelukkig begonnen met ICQ voordat M$ ons langzaamaan MSN begon op te dringen (moet MSN binnenkort maar eens uit he register hacken..) ICQ is gewoon te prettig... :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik doe tegenwoordig aan trillian, is een proggie dat icq en msn, aim, yahoo, etc tegelijk kan doen.

www.trillian.cc

Afbeeldingslocatie: http://www.trillian.cc/buddylist-full.jpg

Ik heb trouwens ook liever icq, maar idd tegenwoordig steeds meer van die gekke msn'ers.

| I've got permission to color outside the lines |

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik vind ook dat icq je hele systeem onstabiel kan maken, dan draait alles net ok en dan heb je die 100 mb installatie van icq, die ff wat overschrijft en de hele boel naait om de haverklap vast :( Bij msn nog nooit problemen gehad :)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:45 schreef FCA het volgende:
Veel mensen hier bij mijn studie hebben MSN. Komt omdat ze dan niks hoeven te installeren op de computers hiero, aangezien MSN standaard bij Windows wordt meegeleverd ofzo. Ik gebruik liever ICQ, hoef ik niet naar zinloos lange namen enzo te kijken. En geen hotmail account te openen.
|:(
Je hoeft ook helemaal geen hotmailaccount te openen om MSN te gebruiken.
Ik gebruik beide. ICQ vooral vanwege het SMS'en en MSN omdat inderdaad iedereen dat tegenwoordig heeft. Lekker makkelijk.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Op donderdag 28 juni 2001 14:36 schreef LuCaS het volgende:
[...]
Maar de laatste tijd merk ik dat al mijn vrienden MSN Messenger hebben, dus ik sinds kort ook :(.
[...]
Heb ik ook gemerkt. Irritante ontwikkeling vind ik het. Over het algemeen is het mensen moeilijk aan het verstand te brengen dat het, net als hotmail, weeeer een zogenaamde 'service' van Microsoft is om de massa te beinvloeden met bakken reclame .
tssss...

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:58 schreef AaroN het volgende:
ik vind ook dat icq je hele systeem onstabiel kan maken, dan draait alles net ok en dan heb je die 100 mb installatie van icq, die ff wat overschrijft en de hele boel naait om de haverklap vast :( Bij msn nog nooit problemen gehad :)
Als jij nou af en toe je history schoonmaakt en je icq directory uitmest (er staat vaak veel troep in, maar dat is wel herkenbaar als troep) zou het bij jou veel stabieler lopen denk ik.

Verwijderd

gewoon allebei... MSN is handiger, omdat je idd overal in kan loggen... ICQ is handiger vanwege de offline messages... ik gebruik gewoon allebei, tis net waar anderen gebruik van maken... al is MSN bij mij wel een stuk sneller...

btw, hoe kan je bij ICQ instellen dat het berichtje meteen verzonden wordt als je op enter drukt i.p.v. dat je op 'send' moet klikken?? ik hoorde dat dat wel kan...

Verwijderd

ICQ blijf ik veel beter vinden, ook dat SMSen is erg makkelijk.
En histroy :)

ik gebruik alleen MSN omdat er mensen dat alleen hebben en geen ICQ.

Maar ik ben nog vaker gecrashed met MSN (wat ik een jaar draai) dan met ICQ (wat ik al 3jaar draai ofzo)

Verwijderd

beter toch

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Op donderdag 28 juni 2001 14:58 schreef AaroN het volgende:
Dat is dan een probleem dat specifiek bij jou bestaat denk ik. IK heb er namelijk geen last van. :)
Ik heb trouwens ICQ want ik vindt bij MSN zo verrekte onhandig dat je meteen een chatvenster open hebt. met ICQ kan je ook gewooon icq in de systray hebben staan en dan alleen merken dat icq aanstaat als je een berichtje krijgt.
Verder heeft ICQ natuurlijk SMS, en gelukkig veranderen ICQ gebruikers niet zo vaak hun naam als MSN gebruikers....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Molybdenum
  • Laatst online: 22-06 23:09
icq leeft!
ik gebruik icq. al jaren!
(zie mijn korte, 6-cijferige UIN)

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik gebruik ICQ
MSN vind ik een beetje zuigen

btw MSN loopt wel op linux gewoon imici downloaden

Verwijderd

MSN is alleen maar populair bij mensen die weinig verstand van computers hebben. En andere gaan het gebruiken want alle vrienden hebben het. Enige voordeel vind ik de contactlist die overal bij de hand is.

ICQ heeft veel meer mogelijkheden (helaas ook een hoop overbodige), offline messages, SMS.

Een lite versie van ICQ, met alleen berichten en SMS zou de uitkomst zijn.

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

ICQ Owns.

eigenlijk zouden alle bestaande message progies op moeten zouten en een nieuwe universele standaard aannemen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Personen die al wat jaartjes meedraaien op het weruld weide wep hebben ICQ en een vaste contactlist met alle bekenden. Ik ga niet alles omgooien en overstappen naar MSN, heb ik gewoon geen zin in ;)
Het enige waar ICQ wat beter in kan worden, is het netwerk/servers. Oude accounts moeten verwijderd kunnen worden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Mich
  • Laatst online: 10-09 01:58
1 Voordeel van msn is ook dat je kan zien of de ander aan het typen is, dus dan weet je dat je niet tegen een muur zit te lullen.

2 En je berichten komen sneller aan, bij icq blijft die als je op send druk nog wel is hangen.

3 Kan makkelijk met meerdere mensen tegelijk chatten in 1 scherm.

4 Je heb smiles *D (vind ik zelf wel heel erg beter)

5 Als je toevallig allbei een webcam heb of alleen microfoon heb, kan je dat heel makkelijk gebruiken (ok, hoort niet bij msn maar is wel handig)

O.k msn heb ook nadelen, geen resume bij bestanden, en geen history

Daarom gebruik ik ze allebij *D

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op donderdag 28 juni 2001 15:10 schreef 2Dutch2 het volgende:

Het enige waar ICQ wat beter in kan worden, is het netwerk/servers. Oude accounts moeten verwijderd kunnen worden.
Netwerk is prima. Ligt er zelden uit.

En oude accounts kan je wel zelf verweideren met UIN en password.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

er is nu volgens mij ook web-icq
dan wordt je proviel ook op internet opgeslagen (prog heet webbie)

maar ik gebruik beide, msn en icq

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Afbeeldingslocatie: http://web.icq.com/lib/image/0,,499,00.gif ICQ dus. (zonder banners) Ik heb een hekel aan die opdringerige M$N

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op donderdag 28 juni 2001 15:09 schreef Tweaker het volgende:
MSN is alleen maar populair bij mensen die weinig verstand van computers hebben.
Jaaaaja vandaar dat iedereen bij de Beta-faculteit (je weet wel Informatica, AI, etc) MSN gebruikt.

ICQ is gewoon irritant want het is lelijk, 90% van de functies gebruik je niet, en het gebruikt 15 meg geheugen. MSN anderhalve meg als het in de system tray staat.

SMSen moet je via je telefoon doen en offline messages sturen, daar is mail voor.
Het enige echte nadeel aan MSN is dat je geen history hebt.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Op donderdag 28 juni 2001 15:15 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Jaaaaja vandaar dat iedereen bij de Beta-faculteit (je weet wel Informatica, AI, etc) MSN gebruikt.

ICQ is gewoon irritant want het is lelijk, 90% van de functies gebruik je niet, en het gebruikt 15 meg geheugen. MSN anderhalve meg als het in de system tray staat.

SMSen moet je via je telefoon doen en offline messages sturen, daar is mail voor.
ja en dat je een chatvenster hebt ipv een berichtensysteem zoals ICQ
en dat het van microsoft is
en dat ik geen vrienden heb op MSN

want ik wil namelijk niet de hele tijd chatten als ik op de PC zit, ik wil ook nog wel eens wat anders doen
en daar is ICQ perfect voor. Met N/A, away en invisible enzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ICQ roeleert echt wel

Wat kan je MSN NIX vergeleken met ICQ.
Dussie MSN died in shit...

Feel free to add me: 74378558

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op donderdag 28 juni 2001 15:11 schreef DE_Michiel het volgende:
1 Voordeel van msn is ook dat je kan zien of de ander aan het typen is, dus dan weet je dat je niet tegen een muur zit te lullen.

2 En je berichten komen sneller aan, bij icq blijft die als je op send druk nog wel is hangen.

5 Als je toevallig allbei een webcam heb of alleen microfoon heb, kan je dat heel makkelijk gebruiken (ok, hoort niet bij msn maar is wel handig)

Heeft icq een resume functie? Nooit gezien. Als ik dit zo lees, moet ik ook maar 's aan MSN, klinkt goed.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

volgens mij kun je met ICQ toch ook met meerder mensen tegelijk chatten, optie "join chat session"...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ParoXysm
  • Laatst online: 17-08 18:48
Ze moeten eerst eens een fantsoenlijke zoekfunctie maken in MSN, ik ken echt niet iedereens e-mail adres uit m'n kop.

Specs

• Metzie
  • Laatst online: 09-09 09:51

Metzie

Nyaano !

Ja, ik vind het ook een slechte ontwikkeling dat steeds meer mensen MSN gaan gebruiken. Begint IDD op Netscape VS Explorer te lijken, zeker nu het ingebakken zit bij WinXP.

Ik gebruik al 3 jaar icq en ben niet van plan MSN te draaien. Als mensen me willen spreken installeren ze maar ICQ.

ICQ gebruik ik trouwens voornamelijk voor zakelijk contact (ftp trades enzo) chatten doe ik wel in real life of via de telefoon.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Ik gebruik idd ook beide! De mensen die wat ontwikkeld zijn op pc-gebied gebruiken idd vaak ICQ. De minder ontwikkelden gebruiken MSN.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:15 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Die gebruiken het puur voor de contactlist heb ik het idee. :)
Leijk ? valt wel mee en anders gooi je er toch een skin op. :)
En dan elke keer moeten opbellen voor 50 cent en wat langer duurt om 4 letters of cijfers door te geven. :z
Niet echt handig als je 8 keer per dag je mail moet checken. |:(
Voor en nadelen zijn voor iedereen anders. Ik vind ICQ veel meer voordelen hebben.

• StefSOFT
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Voordeel van MSN is dat je op enter drukt en het staat er. Het is rete snel. Icq moet je met de muis op send klikken en dan ook nog een poos wachten totdat het in beeld is. Verder vind ik dat gezeik over die rechtermuisknop ook irritant, en is voor een 56k modem het downloaden van zo'n programma al een redelijk grote klus

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:11 schreef DE_Michiel het volgende:

1 Vind ik geen voordeel, ik vind het irri als mensen iets kunnen lezen als ik nog tik.

2 Weinig last van

3 Kan bij ICQ ook (alleen is het een messenger prog en geen chat prog)

4 Overbodig vind ik, maar kan geen kwaad.

5 Kan bij ICQ ook geloof ik (foon iig)

En ICQ heeft geen resume volgens mij. (het zijn ook geen bestanduitwisselprogramma's)

• Epsilon
  • Laatst online: 21:41

Epsilon

ICQ is voor de goeie gasten en MSN voor de newbies
IRQ wil ik nog gaan leren, want dat is ook erg vet

msn heb ik wel maar dat is omdat iedereen erop zit (die ik ken van school ed)
icq is voor mijn CS ed

• cappie
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Op donderdag 28 juni 2001 14:39 schreef Jeldert het volgende:
Zelf gebruik ik ook ICQ, heeft idd veel meer opties, alleen neemt veel te veel geheugen in. Mijn zusje gebruikt wel MSN (ze zit in groep 8) en dan vraag je of ze zit te chatten, zegt ze nee "MSN'en". |:(
dude.. thats just.. like.. fucked up 'n stuff..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik heb zelf al 3 jaar ICQ, maar ben sinds een tijdje toch overgestapt op MSN.
Ik vind het makkelijker werken, en je hebt niet al die toeters en bellen erom heen.

Verder is het lekker makkelijk om over in te loggen zonder je database er weer naartoe te moeten copieeren, of iedereen weer om een authorize te vragen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Op donderdag 28 juni 2001 14:38 schreef The_Ghost het volgende:

edit:

vergeten: laat jij msnmessenger maar es op linux lopen, zonder wine te gebruiken.... hihi...... (/me heeft dus licq, gewoon in txt mode...)
Ja hoor, geen probleem, gewoon imici installen. Dat werkt o.a. met msn en icq en dus kun je ook msn'nen :9

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:33 schreef StefSOFT het volgende:
Voordeel van MSN is dat je op enter drukt en het staat er. Het is rete snel. Icq moet je met de muis op send klikken en dan ook nog een poos wachten totdat het in beeld is.
Tab + enter of Alt + s met ICQ kun je regels maken met enter. Stuk handiger. :)
Verder vind ik dat gezeik over die rechtermuisknop ook irritant, en is voor een 56k modem het downloaden van zo'n programma al een redelijk grote klus.
Downloaden hoef je maar 1 keer en die muisknoppen zijn in testellen (maar kan idd wel wat handiger)

Verwijderd

Zin er proggies die met ICQ en MSN overweg kunnen en kunnen SMS-en ?

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 28 juni 2001 15:21 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ik wil namelijk niet de hele tijd chatten als ik op de PC zit, ik wil ook nog wel eens wat anders doen
en daar is ICQ perfect voor. Met N/A, away en invisible enzo.
IRC werkt ook prima hoor.. gewoon lekker IDLE'en en URL's vangen terwijl je zit te gamen.. mIRC gebruikt hooguit 1 a 2mb hiero (4 kanalen, buffersize van 5000 regels en een url.ini (url capture list) van meer dan 8mb :) )

nee.. geef mij maar IRC.. dat 1 op 1 geneuzel in ICQ heb ik een grote hekel aan.

(en JA.. ik weet dat je met meerdere mensen kan chatten in ICQ, maar niemand gebruik dat, so shut up before you even think about flaming)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

MSN voordelen volgens mij:
- Altijd adresboek bij je
- Combi met je mail account
- Simpel
- Klein
- Snel en duidelijk

Mijn ICQ met >100 contacts neemt onder tussen 16Mb geheugen in beslag.. das best veel. Icq kan je weer SMS-en en heeft een history, wat zeker handig is.

Ik heb dus beide.. gewoon omdat ik het handig vindt :)

Try Trillian ook es.. das ICQ/MSN/IRC client in 1. Doet ook onder alle IP trace e.d. alleen nog erg beta :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Ik gebruik ze ook beide. Pluspunt aan MSN vind ik dat het reclamevrij is. Tuurlijk kun je al die reclame wel uit ICQ 2000b slopen, maar toch hoort zoiets standaard zonder reclame te zijn.
En ICQ is niet lelijk zonder reclame en met een leuke skin!

• cappie

cappie

all lowercase

Op donderdag 28 juni 2001 15:38 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem, gewoon imici installen. Dat werkt o.a. met msn en icq en dus kun je ook msn'nen :9
is dat voor Console, of alleen voor dat brakke X Windowing System?

Ik wil nl. op m'n server geen shit hebben die de interrupts van m'n videokaart aanspreekt, omdat de meeste van die doe-het-zelf drivers nog wel es de neiging hebben je bak "up" te "fucken" :)

Verwijderd

ik gebruik gewoon allebei tegelijk ze hebben allebei een doel de ene is makkelijk voor filetransfers enz de andere om gewoon te babbelen :)

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Voordeel van MSN is dat je op enter drukt en het staat er. Het is rete snel. Icq moet je met de muis op send klikken en dan ook nog een poos wachten totdat het in beeld is. [...]
TAB Enter is ook wel heeeeel moeilijk....

• AlvaK
  • Niet online
Voordeel van MSN is dat je op enter drukt en het staat er. Het is rete snel. Icq moet je met de muis op send klikken en dan ook nog een poos wachten totdat het in beeld is. Verder vind ik dat gezeik over die rechtermuisknop ook irritant, en is voor een 56k modem het downloaden van zo'n programma al een redelijk grote klus
Als je een beetje verstand van ICQ hebt, weet je ook dat er shortcut toetsen zijn. Zo is het drukken op CTRL-Q bij mij gelijk aan het klikken op de tray-icon van ICQ.

Dat gezeik met de rechtermuisknop is ook maar één keer als je gewoon meteen dat venstertje uitvinkt? (moeilijk he, zo'n popupje even lezen :))

En dat het even duurt voordat je berichtjes weg zijn van je desktop is ook in te stellen, dat deze meteen verborgen worden wanneer er op send (of een toetsencombinatie) gedrukt wordt.

Het argument dat het "veel" geheugen in beslag neemt vind ik ook wat overdreven. Wat maken mij die 15 MB's nou uit? Kijk eens naar de andere, veel lozere trayprogrammaatjes die bij heel veel mensen draaien terwijl ze niet eens weten waar het voor dient.

Bij MSN mis ik ook de optie om het venster rechts (of waar dan ook) vast in het scherm te zetten zodat andere vensters het niet overlappen.

En als je perse je ICQ-account wilt gebruiken op school met een vaste lijst, draai dan eventjes icqwebbie. Werkt nog niet helemaal lekker maar het is een alternatief :)

• McFreak
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ze moeten idd iets aan de MSN filetransfers doen want ik wordt daar helemaal misselijk van..
Als je achter een server zit... no way dat je files kan verzenden ...

Als dat gefixt is is MSN mijn favoriet.
Geen geouwehoer, weinig knoppen.

Zoals ICQ met zijn duizend instellingen en oppeens reclame er door gaat teren.
Onzin... ik wil gewoon lullen en files verzenden..that's all...

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

ik heb altijd ICQ gebruikt en zal het ook nog wel heel lang gebruiken...ik zie GEEN reden om over te stappen naar MSN

• Concrete

Concrete

Just press the button...

[...]
Zoals ICQ met zijn duizend instellingen en oppeens reclame er door gaat teren.
[...]
Hoe lang kennen we M$ nu met z'n allen? Hoe lang denk jij dat het duurt voordat MSN ook zwermt van de reclame, net als Hotmail?
(reclame die ik in ICQ overigens nog nooit heb gezien, maar dat kan aan mijn oudere versie liggen: nieuw is niet altijd beter...)

• StefSOFT
  • Laatst online: 12-06 15:16

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Waarom moeten mede tweakers toch altijd twintig keer met hetzelfde antwoord komen.
Bedankt voor jullie verbeteringen, ,maar ik vind MSN gewoon sneller. Shift + enter is nieuwe regel in MSN

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• HariZ
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik gebruik nog steeds geen MSN... alleen mIRC en ICQ

• Snijkoek
  • Laatst online: 25-08 16:20

Snijkoek

Metal up your ass

en shift + enter is een regel in msn...

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
ICQ is gewoon een stuk beter en geavanceerder dan MSN.
MSN is voor mensen die niet echt veel van pc's afweten en toch willen chatten. Leuk alternatief.
ICQ is voor de wat gevorderde gebruiker. Iedereen kan t natuurlijk installeren, maar om t volledig naar jouw hand te zetten, is toch wat lastiger; al die verschillende menu'tjes e.d.
Ik gebruik beide:
MSN om over huiswerk en school te lullen, en
ICQ om over PC's en games te lullen.
Werkt prima deze combi.

PS: t is echt debiel dat je in MSN maar 70 mensen in je contact list kan hebben , bij ICQ heb ik er wel 120 ofzo.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Op donderdag 28 juni 2001 15:42 schreef cappie het volgende:

[..]

is dat voor Console, of alleen voor dat brakke X Windowing System?

Ik wil nl. op m'n server geen shit hebben die de interrupts van m'n videokaart aanspreekt, omdat de meeste van die doe-het-zelf drivers nog wel es de neiging hebben je bak "up" te "fucken" :)
Imici is idd voor 'dat brakke X-windows'. Bij mij draait X als een dolle dus ik weet niet wat jouw probleem is. Zoals je zelf al zegt slechte drivers, dus niet meteen X brak noemen, maar je drivers brak noemen >:)

Verwijderd

Laat ik het maar op ICQ houden. :Y)

• Fatalharry
  • Laatst online: 09-09 15:15
msn heeft 1 voordeel, en dat is dat ik weet wanneer ik e-mail heb, verder zuigt het

• Gizz
  • Laatst online: 21:54

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

1 woord: IRC :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mich
  • Laatst online: 10-09 01:58
Voor de mensen die twijfelden

ICQ heef wel Resume fucntie.

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Op donderdag 28 juni 2001 16:07 schreef RAILGUNNER het volgende:

MSN is voor mensen die niet echt veel van pc's afweten en toch willen chatten. Leuk alternatief.
Bedankt :)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Wat is dat nou voor gezeik van hoeveel instellingen ICQ wel niet heeft?? neem daar ff de tijd voor en je hebt daar een hele tijd g1 last meer van. maar ja als dat al teveel moeite is... gebruik dan maar dat gare MSN :r

• d33n
  • Laatst online: 07-09 14:12
MSN is alleen maar populair bij mensen die weinig verstand van computers hebben. En andere gaan het gebruiken want alle vrienden hebben het. Enige voordeel vind ik de contactlist die overal bij de hand is.
dit is wel zo'n bullshit argument.
jij zegt zeker ook dingen als: als je geen linux gebruikt, dan heb je ook weinig verstand van computers.
damn, mensen zeggen dit alleen maar omdat ze tegen een monopoly van MS zijn, ipv dat ze echt nadenken.

ik heb btw. icq en msn, msn gebruik ik het meeste, lekker snel, niet te veel opties. gewoon relax wat chatten.

icq gebruik ik bijna nooit, weet niet, alleen is dat offline messagen en history wel handig, en sms'en dat kan tegenwoordig overal.

Verwijderd

Whahahaha dit kwam ik tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.icq4all.nl/info/banners/banner.gif

Whahahah LOL *D

Verwijderd

ik gebruik ICQ, MSN en IRC

ICQ geeft altijd een melding als ik een mailtje eb, want ik heb gewoon bij hetnet ingesteld dat r automatisch een kopie gestuurd mot worden naar mn icq-mail, dies alleen gaar, maar je krijgt wel een melding :D

IRC lekker zonder lag en MSN... tsja, omdat het moet

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

ICQ definatly
alleen al om van het gezeik van klasgenoten af te zijn....
Als ik msn heb draaien is het echt van 6 kanten tegelijk zo van "Hoi" met allemaal hartjes, drankjes, vleermuizen en ongelooflijke andere shit (en ja ik heb emoticons uit en toch erger ik me eraan) en dan ben je toevallig met iets anders bezig... ze verwachten gewoon dat je binnen een seconde reageert...
Echt gewoon die nutteloze berichten en daar wordt dan automatisch een venster voor geopend, echt crap...
ICQ is gewoon zo van ik stuur een bericht met iets zinvols erin (tenzij het natuurlijk een vriend is of zo waar je ff mee wil lullen) en dan zie je wel wanneer er antwoord is...
En als iedereen zo ligt te zeuren over het geheugengebruik download gewoon miranda icq van http://miranda-icq.sourceforge.net gebruikt ongeveer 1 mb geheugen en biedt alle functionaliteiten van icq (die gebruikt worden) op het sms gedeelte na (daar zijn ze mee bezig geloof ik)
Ik heb alleen maar MSN omdat mijn klasgenoten het gebruiken en ik die toch ook ooit wel eens een keer voor iets nodig heb en ik haat telefoneren....

That's my 2 cents ICQ rules gewoon...
kan me geen bal interesseren dat je dan makkelijk te hacken bent of zo... (bullshit gewoon firewall draaien of als je achter een router zit heb je ook geen last van dat soort dingen (niet zo snel)) en uhm check dat choke virus van msn, ik heb me kapotgelachen toen ik steeds van een georgebush figuur berichten kreeg...

Als je ICQ eenmaal goed geconfigged hebt (wat je met zoveel progjes moet doen "tweakes.net weet je wel") nou dan werkt het prima... beter als msn imho

• Concrete

Concrete

Just press the button...

Op donderdag 28 juni 2001 16:31 schreef AiRWiN het volgende:
Wat is dat nou voor gezeik van hoeveel instellingen ICQ wel niet heeft?? neem daar ff de tijd voor en je hebt daar een hele tijd g1 last meer van. maar ja als dat al teveel moeite is... gebruik dan maar dat gare MSN :r
H_E_L_E_M_A_A_L 100% mee eens!!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
IK was ooit een die hard icq'er. Het programma is uitgebreid en had veel gebruikers.
Nadelen vind ik dat het alles probeert aan te passen, zoals je startpagina veranderen. Het gebruikt ook veel te veel resources.
Het aantal gebruikers blijft echter achter bij het aantal gebruikers van msn. Omdat ik IM gebruik om met andere mensen te communiceren heb ik MSN geinstalleerd. Nu heb ik ICQ eraf gegooid omdat weinig mensen het meer gebruiken. Laatst heb ik het weer geinstalleerd. Ik vind het een stuk trager dan MSN, het duurt gewoon langer voordat de berichten aankomen. Dus heb ik icq weer verwijderd.

Verwijderd

Ik gebruik gewoon icq 99b is lekker snel stabiel geen banners geen gezeik en ik ben te lui om te updaten.. Msn vin ik maar nix

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:23 schreef fatalharry het volgende:
msn heeft 1 voordeel, en dat is dat ik weet wanneer ik e-mail heb, verder zuigt het
Is bij ICQ ook in te stellen geloof ik. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:33 schreef marble het volgende:

[..]

dit is wel zo'n bullshit argument.
jij zegt zeker ook dingen als: als je geen linux gebruikt, dan heb je ook weinig verstand van computers.
Nee, maar mensen die Linux gebruiken hebben wel meer verstand van OS-en. (en nee ik gebruik windows)

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Ik hoor heel veel mensen zeggen dat MSN zoveel makkleijker is omdat je op elke computer erop kan inloggen... maar ICQ heeft dus precies het zelfde!! Op www.icq.com/webbie heb je een knopje waarmee je ICQ in een browsertje kan open en voila, je hebt je ICQ maar alleen dan wat simpeler :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:42 schreef HHH het volgende:
MSN is voor de simpele webgebruikers
ICQ voor de die hard webgebruikers.
Dit denk ik ook ja ....
Alleen hebben de Die-Hards nog steeds maten die geen die-hards zijn en MSN hebben. daarom zullen we die ook maar moeten gaan gebruiken onderhand.

Ik vond de geluidjes bij ICQ eigenlijk al irritant .. maar die van MSN mot ik echt niet horen!! dan vliegt er weer een pc het raam uit denk ik. Bagger MSN! :( :(

Nee, geef mij maar lekker ICQ :7
Kun je lekker veel mee .. en microsoft ken de tyfus krijgen!!

Greetzz,
Daryath ;)

Verwijderd

Ik gebruik ICQ, MSN is bullshit maar toch een paar voordelen, zoals:
-Contact list staat op hun server
-Je bent beschermd, de ander kan je IP e.d. niet zien
-Minder geheugen dan ICQ
Maar het heeft ook nadelen zoals:
-Kan maar een beperkt aantal mensen in je contactlist
-irri kutbannner (bij icq werk je die zo weg)
-Het is van Microsoft >:)
-Altijd heel irri dat als iemand je een message stuurt dat meteen zo'n mega popup komt, bij ICQ is het gewoon "uhoh" en je ziet zo'n message in je systray.. veel fijner

Icq heeft meer voordelen dan MSN vind ik en daarom gebruik ik ICQ.. ik vind MSN iets voor kinderen van de basisschool die hun pc alleenmaar gebruiken om spellen te doen en chatten via MSN omdat ICQ voor hun te moeilijk is :Y)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 17:29 schreef Sir_Joachim het volgende:
Ik hoor heel veel mensen zeggen dat MSN zoveel makkleijker is omdat je op elke computer erop kan inloggen... maar ICQ heeft dus precies het zelfde!! Op www.icq.com/webbie heb je een knopje waarmee je ICQ in een browsertje kan open en voila, je hebt je ICQ maar alleen dan wat simpeler :)
heb je dus niet je contacts..
maar goed, icq roelt gewoon wel, alleen ik ken er wel meer op msn (alle blondjes gebruiken het :7 )

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op donderdag 28 juni 2001 17:36 schreef SickBastard het volgende:

[..]

heb je dus niet je contacts..
maar goed, icq roelt gewoon wel, alleen ik ken er wel meer op msn (alle blondjes gebruiken het :7 )
zekerz wel, die moet je ff opnieuw toevoegen maar daarna onthoud ie ze wel en is het dus in princiepe het zelfde als MSN maar dan mooier :)

• 4POX
  • Laatst online: 20:29

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 28 juni 2001 17:06 schreef Driez het volgende:
Ik gebruik gewoon icq 99b is lekker snel stabiel geen banners geen gezeik en ik ben te lui om te updaten.. Msn vin ik maar nix
Ik heb die ook tijden gebruikt,, Maar ik moest verplicht naar icq2000 omdat icq99 -> icq2000 filetransfer te vaak fout gaat

AKA Rinkel weblog

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Kan dit topic niet dicht?

Er wordt alleen maar heen en weer geslingerd met nutteloze argumenten...

McFraGG de gekste !!

• Flappie
  • Laatst online: 21:34
ICQ is FLUT

MSN is veel beter, en veel stabieler. ICQ VREET geheugen

• Sir_Joachim

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op donderdag 28 juni 2001 18:03 schreef maartenb het volgende:
ICQ is FLUT

dat geheugen gevreet hangt nogal af van je datbase... die van mij is nu zowat 40 mb groot dus jah, dat vreet wel geheugen :) maarja, je moet toch met je 512 MB geheugen :P

Verwijderd

ICQ is FLUT

Als je daar last van hebt moet je maar meer geheugen kopen :) (no flame intended...)

ICQ is beter dan MSN, alleen irritant dat zoveel mensen ineens gaan MSN'en, je wordt bijna verplicht het ook te nemen... :(

• 4POX
  • Laatst online: 20:29

4POX

Everybody is wired

ICQ is FLUT

11 december 1985 , Zie je .. M$N is van de nieuwe generatie

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik haat MSN omdat je de namen niet kan wijzigen van de luitjes in je contact list... Als er iemand is die iedere keer z'n nick veranderd snap ik toch op een gegeven moment niet meer met wie ik zit te msn'en...

Bovendien vind ik de zoekopties van MSN ook zwaar zuigen. Via icq kun je zelfs nog op plaatsnaam zoeken, bij msn moet je perse het mail adres van de tegenpartij hebben...

Trillian gebruikte ik ook een tijdje, momenteel toch maar weer afzonderlijk MSN en ICQ geïnstalleerd. Trillian werkt goed, maar toevoegen van contacts en dergelijke werkt niet zo prettig + de opties zoals SMS'en kent ie niet. :(

MSN ZUIGT ZWAAR! Integreert zich verdomme in Outlook Express, alsof ik die lullo's uit m'n lijst in Outlook Express tegen wil komen. Overigens wel mooi gedaan die integratie met HotMail, maar ook weer zo'n smerige actie waarmee M$ de concurrentie wil bannen...

Verwijderd

ICQ heeft veel meer mogelijkheden (helaas ook een hoop overbodige), offline messages, SMS.

Een lite versie van ICQ, met alleen berichten en SMS zou de uitkomst zijn.
Ik heb nu Miranda ICQ er op staan, slechts 200KB!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt beter!

Verwijderd

ICQ is FLUT

Wat een bull-shit, weet je wel eens hoe MSN geheugen vreet!!! Bovendien, als ik msn afsluit en vervolgens Outlook opstart, springt dat fucking irritante MSN weer aan... alsof ik daar om vroeg :(

Verwijderd

ICQ vindt ik beter dan msn. MSN irriteert me gewoon als ik me mail open gelijk dat gezeik van MSN nee ik hou het mooi bij icq :)

Verwijderd

nog altijd gebruiker van icq, msn komt er bij mij niet in (ms-product dat opgedrongen wordt) beehh

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ik gebruik ze allebei, maar ik vind icq toch wat fijner.. Maar het is wel minder dat je lijst niet server-side wordt opgeslagen zoals bij msn maar daar kan je maar maximaal 100 mensen op je lijst...

Btw, onder linux gebruik ik Imici als messenger, die kan echt alles, ICQ, MSN, AOL.. Werkt perfect!

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking, maar zouden ze bij ICQ er niet slim aan doen om ook de contact list online te pleuren? Dat is eigenlijk het enige voordeel aan MSN...

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 18:25 schreef FunkyMonk het volgende:
ICQ vindt ik beter dan msn. MSN irriteert me gewoon als ik me mail open gelijk dat gezeik van MSN nee ik hou het mooi bij icq :)
Ben ik het 100% mee eens, is heel erg irritant van MSN.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.