ik vind dat op enter rammen verdomd irritant weet je dat...
ik krijg nou van dit soort berichtn (alle onnodige shit laat ik weg)
Hey
Sorc
weet
jij
wanneer we
blabl
bla
bla
bla
en bovenstaande gaat gepaarde met de nodige geluidjes pingeltjes en flashjes en popupjes
Zelfs als je dat ding op busy zet he (dnd bij icq bijv) dan nog blijven die dingen popuppen en je counterstrike/UT/Quake/iets anders vern**ken...
Bij icq type ik en iedereen die op mijn contactlist staat een bericht van ten minste 100 tekens, daar heb je tenminste wat aan...
En dan nog icq niet snel... jullie kijken verkeerd... dat schermpje van msn staat er misschien wel snel enz. maar dan moet het ding nog connecten en daar doet msn dus dat aantal secondes langer over (die secondes die icq gebruikt om history en al dat soort dingen te laden) en dus zijn ze bij mij ongeveer tegelijkertijd up and running...
Och ja dit kan oneindeloos doorgaan en MSN mag dan gebruiksvriendelijk zijn, maar het wordt zo opgedrongen...
het zit al ingebakken in winme... en over XP heb ik nog helemaal niks gezegd. En het continue opstarten als je outlook of zo opstart, dat noem ik niet echt gebruiksvriendelijk.. ik wil een proggie maar 1 keer hoeven uitzetten en ik wil het pas weer aan hebben als ik dat wil, niet als outlook opstart.
Ok net gecheckt MSN gebruikt 1.3 mb ram, mijn icq (miranda icq dus) gebruikt 700 kb ram... eat that.. en dat is dus echt binnen 3 secs opgestart en online...
MSN messenger heeft voor mij gewoon meer nadelen dan voordelen en als ik een klasgenoot nodig heb dan gaat het maar aan...
ICQ ben ik haast altijd te bereiken, als ik thuis ben staat icq aan... MSN is daar te brak voor... denk je van ow die gast is nog online nog ff iets zeggen... "You're not signed in please click here to balalala"
Maar ik heb wel genoeg geluld nu...
ow ja en er zijn verschillende soorten icq via een internetpage te vinden...
Jullie vergeten nog iets met je online contactlist... voor MSn moet je iets installen en dat kan niet overal... die icq webclients daar hoeft alleen een javaapplet voor gedownload te worden (net zoals de flashplugin bijv.) en dat kan bijna _altijd_ op een comp die verbonden is met internet.
http://www.netssage.com is ook nog een web/neticq variant, gebruik ik altijd, werkt prima (moet die icq webbie nog eens checken).