Verwijderd
http://www.tiv.f2s.com/icqmsnpoll.html
Stem ze!
Of moeten we dit ff een nieuw topic maken?
Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.
Ze maken elkaar niet veel, kies gewoon de messenger waar je vrienden ook gebruik van maken. Of gebruik ze gewoon allebei.
BTW Dat MSN Messenger voor alleen newbies is vind ik onzin. Ik ben echt geen newbie op het internet.
Powered by KPN
Verwijderd
Hoewel ik weiger dat stuk rotte software van M$ te gebruiken pas ik me kei netjes aan aan de wensen van mijn medemens en heb keurig een multimessenger geinstalleerd. Ik was een van de eerste die trillian op een wazige site ontdekten, en constateer dat het een enorm goed progje aan het worden is, en dat het best besmettelijk lijkt te zijn nu ik zie hoeveel mensen het al gebruiken. Beats Odigo en die zooi EASY
een window bij elkaar brengt.
Je hebt dan een connectie met alle servers tegelijk en daarbij ook
alle tools van die pakketjes binnen handbereik.
Echter kun je b.v. geluidjes tussen msn en bv icq uitwisselen.
dit blijft dan wel gescheiden.
Dus ik zou zeggen op zoek en probeer eens iets uit.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
ik zou zeggen dat jij te grondig hebt gezocht om een topic als dit op te spittenMarinus-Roro schreef op 11 maart 2003 @ 20:07:
Je hebt tegenwoordig ook handige proggie's die alle chat programma's in
een window bij elkaar brengt.
Je hebt dan een connectie met alle servers tegelijk en daarbij ook
alle tools van die pakketjes binnen handbereik.
Echter kun je b.v. geluidjes tussen msn en bv icq uitwisselen.
dit blijft dan wel gescheiden.
Dus ik zou zeggen op zoek en probeer eens iets uit.
en wat je bedoelt is Trillian
PIII 800@804 Mhz
Werkt netzo lekker als ICQ, met voordeel van alle bekende IM services (ICQ, MSN, AIM, Y! en zelfs IRC), en ja, je kan de irritante nick's veranderen van lui met MSN. (al die irritante ASCII knip plaksels die ze als nick gebruiken....
Dus, alle voordeel van ICQ en je kan MSN users toevoegen.
[ Voor 36% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-03-2003 20:37 ]
Ikzelf heb ICQ ook altijd aan evenals MSN @ Trillian pro. Wat dan echt opvalt is dat ICQ nooit storingen heeft en MSN vaak met meldingen als dat het bericht niet verzonden kan worden enzo
En je hoeft helemaal geen hotmailaccount te hebben voor msn, veel mensen denken dat maar dat klopt dus niet. Zoals je in me profiel kan zien heb ik msn op een icqmail account, dus je kan elk mailadres gebruiken
Verwijderd
Maar trillian is alleen maar beter geworden
Heb je wel eens de vorige posts gelezen? Antwoord staat erPilatuSSS schreef op 11 March 2003 @ 20:40:
persoonlijk vind ik ICQ een stuk beter dan MSN, maarja als (bijna) iedereen MSN gebruikt moet ik het ook maar gaan gebruiken helaas
[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-03-2003 20:44 ]
ik kan msn met me msn contacten en hetzelfde geld voor de icq-ers, zonder dat ik msn en icq beide geinstalleerd moet hebben
ik vind trillian dan ook een stukje overzichtelijker dan msn/icq gelijktijdig
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ceci n'est pas une signature!
Leuk detail trouwens :
Zelfs de 2 zoontjes van een kennis van en kennis hebben het
Is toch te gek voor woorden
Ook trouwens AOL en Yahoo en IRC soms
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 11-03-2003 20:54 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Iemand enig idee hoe je dat uitzet in ICQ Lite?
Maar ICQ is wel bagger als het gaat om meerdere personen, ik heb de laatste tijd vrij vaak een gesprek met ~4 personen (vanwege o.a. werk
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Maarehm, how about dat ieder1 hier ff z'n nummer neerzet
Laten we het ICQ netwerk testen door er met heel GoT op te gaan ziitten chatten met mekaar
[edit]
Ow, die staan er natuurlijk al
[ Voor 15% gewijzigd door Scatman_II op 11-03-2003 21:12 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Pas geleden weer ff ICQ geinstalleerd omdat ik ff een mod hier wat wilde vragen, maar na een reinstall van windows heb ik die ook niet meer geinstalleerd
Wel jammer trouwens dat ik mn password van ICQ die ik 4 jaar geleden gebruikte ben kwijtgeraakt
[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 11-03-2003 21:12 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Voor het gebruiken van MSN hoef je helemaal geen Hotmail account te openen. Ik heb MSN gewoon met mijn eigen email adres werkenFCA schreef op 28 June 2001 @ 14:45:
Veel mensen hier bij mijn studie hebben MSN. Komt omdat ze dan niks hoeven te installeren op de computers hiero, aangezien MSN standaard bij Windows wordt meegeleverd ofzo. Ik gebruik liever ICQ, hoef ik niet naar zinloos lange namen enzo te kijken. En geen hotmail account te openen.
Verwijderd
Ik heb een lange tijd trillian gebruikt, en daarna Trillian Pro, maar het werd allemaal een beetje groot en log en daarom gebruik ik nu MirandaIM, die heeft veel meer opties dan ICQ, MSN, Trillian en de hele zooi bij elkaar. En het handige is dat je precies kan kiezen wat je wilt hebben omdat het met plugins werkt.. Daarom werkt het ook een stuk sneller dan Trillian / Trillian PropSycho_Y2K schreef op 11 maart 2003 @ 20:31:
Ik blijf erbij --> Trillian is gewoon het antwoord!
The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein
Same here; gewoon zo'n Passport-ding op je eigen email-adres aanmaken en het komt goed.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:33:
[...]
Voor het gebruiken van MSN hoef je helemaal geen Hotmail account te openen. Ik heb MSN gewoon met mijn eigen email adres werken
Als je het juiste smiley-pack download (of zit het nou in de skin?) dan is dat recht te trekken. Ik gebruik in Trillian alleen de standaard-smilies die iedereen wel kent (Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:38:
Het nare van trillian is dat de smilies die daar gebruikt worden bij msn het niet doen, en steeds als je een smilie gebruikt bij iemand die geen trillian vragen ze me wat ik nou weer vaag zit te doen.
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De MSN client is gemaakt voor beginners en is daarom zeer simpel. Het resultaat is dat het dingen mist en er weinig in is in te stellen. History? Nee. Ieder bericht nieuw venster? Nee, moet in chatmode. Blokkeer/antispammogelijkheden? Zeer minimaal, alleen blokkeren.
Ook dingen zoals offline messages kan met MSN niet, daarvoor dien je een email te sturen terwijl dat bij ICQ gewoon zo kan.
Ook heeft ICQ betere maatregelen als het gaat over Chatten op openbare/andere plekken: Go.icq.com, wat zelfs door de proxy heen gaat.
Ook heeft ICQ de webstatusindicators wat MSN niet heeft, alhoewel er externe services zijn die dit ook voor MSN doen, maar dat zit slechter in elkaar.
Dat zijn de technische kanten eraan, wat ik zelf niet eens het belangrijkst vind. Het grote verschil zijn de gebruikers en hun chatgesprekken.
MSN is de: De gemiddelde (beginnende) internetter is dat meer te vinden. Mijn ervaring is dat gesprekken nergens over gaan.
Een voorbeeld, een gesprek met een typische MSN gebruiker waar gesprekken ALTIJD zo gaan:
Opmerking daarbij: Dit gebeurt altijd wanneer hij mij online ziet.Session Start
[16:42] ComputerWorm: hey
[16:43] ComputerWorm: alles okeej ?
[16:43] Renko: ej, je heur
[16:43] ComputerWorm: mooi zo
[16:43] Renko: jij?
[16:44] ComputerWorm: ehm ja hoor Lekker vakantie
[16:44] Renko: choeso jei
[16:44] ComputerWorm: ?????
[16:45] ComputerWorm: nog wat leuks te vertellen ?
[16:45] Renko: neen
[16:45] ComputerWorm: ok.
Session Close
Dit is niet de enige MSN Messenger gebruiker die op zo'n manier chat, dit heb ik bij zo veel MSN gebruikers meegemaakt.
Het gaat nergens over, is gezeur, herhaalt zich te vaak, kost onnodig tijd dus is irritant. Vooral als je veel van dat soort users in je lijst hebt staan.
Bij ICQ echter komt dit bij mij nooit voor. Als iemand me een message stuurt kan het best wel eens onzin zijn, maar niet zo droog en saai als dit. Misschien ook wel
Verder zijn er de bekende dingen als het constant veranderen van de nickname, het ALLEEN maar adden als je de andere user IRL kent enzovoort.
Daarom maakt mij het echt niet uit of MSN Messenger populairder is, ik zal ze niet missen als ze geen ICQ hebben, ik hoef toch niet met ze te chatten. Terwijl het chatten met de gemiddelde ICQ user nog wel interresant is en niet minder dreigt te worden..
Overigens heb ik Trillian voor MSN wel geïnstalleert samen met een speciaal ICQ nummer, puur om mensen IRL te kunnen beantwoorden op de vraag wat 'm'n MSN' is, waar ik dan een paar uur per week op online ben, voor als ik echt geen zin heb om iets anders te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 11-03-2003 21:48 ]
🌞🍃
Bij ICQ kun je ook gewoon een email adres invullen, maar goed...
ICQ is heilig!
Verwijderd
Ik weet nog van mijn ICQ tijd dat ik altijd ondergespammed werd door van die "offline berichten" van mensen die dan nog doei zeggen als ik al uitgelogd ben. Beetje foute functie dus...
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 21:58 ]
Verwijderd
eigenlijk maakt het me vrij weinig uit. sta toch altijd ingelogd in ICQ, MSN en Yahoo.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
Als je iets kleins en vrij onbelangrijks wilt zeggen tegen een persoon is het vaak een email niet waard. Sommige mensen, waaronder ik, willen hun mailbox zo veel mogelijk met sereuse dingen hebben staan, en zeker geen mails van 1 zinnetje met één of ander klein onbelangrijk dingetje.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:52:
Wat lopen jullie te zeiken over offline messages, daar heb je toch gewoon e-mail voor??
Ik weet nog van mijn ICQ tijd dat ik altijd ondergespammed werd door van die "offline berichten" van mensen die dan nog doei zeggen als ik al uitgelogd ben. Beetje foute functie dus...
Dan is het beter als je het gewoon even op je ICQ krijgt wanneer je inlogt (= wanneer je er tijd/zin voor hebt), waar je dan ook weer direct op kunt replyen enzo.
En dat doei.. bij mij komt het zelden voor. Soms inderdaad wel, maar dat is zo snel weg te klikken..
🌞🍃
Ik heb msnm 4 en icqlite erop staan (nog maar enkele maanden),en was aangenaam verrast dat toch zoveel mensen icq hebben (vooral buitenlanders) en dat icq zo fijn werkt.
Bij msnm :
-je mag niet eens alle woorden gebruiken in je nick (msn,microsoft,mail,inbox,...)
-geen offline berichten
-nieuwe versies worden opgedrongen en imo teveel bugs
Toch maar eens overschakelen naar Trillian
[ Voor 1% gewijzigd door Exe-cuter op 11-03-2003 22:09 . Reden: typo's ]
mja, voor een kleine simpele message ga jij mailenVerwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:52:
Wat lopen jullie te zeiken over offline messages, daar heb je toch gewoon e-mail voor??
mja, ik werd dus ook gedwongen om msn te gebruiken zo'n jaar geleden ofzo, heb dat toen braaf gedaan, en wat me meteen opviel was het niveau van de gebruikerssh4d0wman schreef op 11 maart 2003 @ 22:01:
ik gebruik nog steeds ICQ. wel merk ik dat het (in NL) minder wordt. bijna alle vrienden in NL zijn nu over op MSN. dus heb ICQ alleen nog maar voor de buitenlandse contacten hehe.
Nu ruim een half jaar geleden heb ik msn aan de kant gezet en gewoon verder met mijn oude vertrouwde icq, "vrienden" en klasgenoten oid die mij willen contacteren, moeten maar mailen of verstandig worden
Dat is mijn 'probleem' met MSN ook. Er komt zelden een zinnig woord uit de gebruikers. De meeste lopen maar wat in het wilde weg te gillen en te roepen. Een normaal gesprek is bijna nooit mogelijk. De client nodigt er ook niet toe uit. Per ongeluk de 'enter' aanraken en je berichtje is al weg. Het is lastig om alinea's te maken etc. Het kan allemaal wel, maar je moet er iets extra's voor doen. Wil je een gesprek wat wat dieper gaat en waar je aandacht aan kunt/wilt besteden dan is ICQ de weg om te gaan. Ook de historie is een uitkomst bij dit soort kontakten. Je kan nog eens wat terug lezen en er op terug komen.
Verwijderd
http://go.icq.com
Zit ook standaard in windows
Filetransfer van ICQ is stukken sneller. GODZIJDANK doe ik ICT, en kies ik goede vrienden uit. MSN was het eerste wat ik uit XP gooide
Verwijderd
Sommige van jullie argumenten tegen msn slaan trouwens nergens op. Snellere filetransfer? Tuurlijk.. Ik merk geen verschil. En domme mensen op MSN? Nou, bij icq had ik altijd van die eikels die met random chat mij lastig gingen vallen. "HELLO I AM FROM ROMANIAA HOW ARE YOU MY FRIEND?" en dat soort dingen. Bij msn daarentegen ga ik slechts om met intelligente mensen! Jaha, nooit gedacht hè? Geen gasten die maar zitten te gillen of roepen zoals hierboven wordt beschreven, maar echte intelligente gesprekken! En zou het nou zo zijn dat ik iets ouds wil lezen, dan check ik mijn logs wel.
Leuk, mezelf quoten na bijna 2 jaarHaaZ schreef op 29 juni 2001 @ 10:25:
* HaaZ gebruikt alleen maar ICQ...
op MSN zitten toch geen mensen die ik ken, dus waarom zou ik dat gebruiken...
jah, m'n zusje installeerd het telkens op m'n pc, dus die mag hier niet meer achter zitten
Laat ik de huidige situatie eens neerleggen:
ICQ gebruik ik nog maar weinig, vergeet hem ook regelmatig op te starten en gesprekken voeren doe ik er niet vaak mee.
MSN is inmiddels wel geïnstalleerd, k heb het lang zonder volgehouden, maar 'k gebruik het met grote regelmaat en plezier, daar ben ik eerlijk in.
Natuurlijk hebben ze allebei hun voordelen, maar ach.. MSN is gewoon LEUKER. Althans, dat vind ik
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
iig wel een beter protocol, niet moeilijk doen, poortje forwarden en het werkt, bij msn is me dat nog niet gelukt voor een heel netwerkVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 00:15:
Sommige van jullie argumenten tegen msn slaan trouwens nergens op. Snellere filetransfer? Tuurlijk.. Ik merk geen verschil.
mja, dat is het "nadeel" van een random nummer, maar sinds ik de webstatus uitgezet hebt heb ik er geen last meer vanEn domme mensen op MSN? Nou, bij icq had ik altijd van die eikels die met random chat mij lastig gingen vallen. "HELLO I AM FROM ROMANIAA HOW ARE YOU MY FRIEND?" en dat soort dingen. Bij msn daarentegen ga ik slechts om met intelligente mensen! Jaha, nooit gedacht hè? Geen gasten die maar zitten te gillen of roepen zoals hierboven wordt beschreven, maar echte intelligente gesprekken!
Daarnaast is MSN ook niet alles, je strooit overal je email adres rond, nee dat is handig
tuurlijk, maar met de standaard client kan het niet, komen we meteen op het volgende:En zou het nou zo zijn dat ik iets ouds wil lezen, dan check ik mijn logs wel.
ICQ is bloatware, het zit vol met allemaal gare en nutteloze functies die haast niemand ooit gebruikt. Maar goed, daarom heb ik ook trillian. Voor mij is msn dus nu vrijwel gelijk aan icq.
'Vroeger' had ik alleen maar ICQ en toen een aantal klasgenoten tegen me zeiden waarom neem je geen MSN heb ik het eens geprobeerd maar vond het irritant dat hij telkens opstarte als ik naar Hotmail surfde. (Toen had ik nog een p133 met 16 mb ram dus daar wordt je niet echt blij van
Zie het screenshot.. MSN komt niet online terwijl ICQ mooi online blijft staan
[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 12-03-2003 09:12 ]
Lees dit nog eens goed na en bedenk dan het volgende:Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 00:15:
1) ICQ is bloatware, het zit vol met allemaal gare en nutteloze functies die haast niemand ooit gebruikt.
.
.
En domme mensen op MSN?
.
.
Nou, bij icq had ik altijd van die eikels die met random chat mij lastig gingen vallen. "HELLO I AM FROM ROMANIAA HOW ARE YOU MY FRIEND?"
.
.
.Bij msn daarentegen ga ik slechts om met intelligente mensen! Jaha, nooit gedacht hè?
.
.
echte intelligente gesprekken! En zou het nou zo zijn dat ik iets ouds wil lezen, dan check ik mijn logs wel.
Bloat ware? Functies die niemand gebruikt? Tjsa...lees de gebruiksaanwijzing eens. Dan zal je zien dat die functies reuze handig zijn. Dan had je kunnen weten dat die kreten uit Roemenie gewoon je eigen schuld zijn. Je heb jezelf open gezet voor random chat. En dat je zelf kan beschermen tegen spam etc. En dat je veel privacy mogelijkheden hebt.
Het is fijn voor je dat je met intelligente mensen omgaat. Dat kan nooit kwaad.
Oh ja...als je de gebruiksaanwijzing van MSN gelezen had zou je weten dat daar geen log in zit
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 12-03-2003 09:40 ]
Ik had het over de gemiddelde MSN Messenger gebruiker.Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 00:15:
Bij msn daarentegen ga ik slechts om met intelligente mensen! Jaha, nooit gedacht hè? Geen gasten die maar zitten te gillen of roepen zoals hierboven wordt beschreven, maar echte intelligente gesprekken! En zou het nou zo zijn dat ik iets ouds wil lezen, dan check ik mijn logs wel.
Hmm, bij mij hebben de meeste ook gewoon MSN Messenger en geen ICQ. Niet dat ik het erg vind, ik zie ze al wel genoeg IRL en hoef niet 's avonds nog eens met te chatten. Ik snap ook niet waarom mensen daar zo'n behoefte aan hebben, met IRL bekenden ook nog eens chatten als je gewoon thuis bent achter je computertje.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 23:58:
Filetransfer van ICQ is stukken sneller. GODZIJDANK doe ik ICT, en kies ik goede vrienden uit. MSN was het eerste wat ik uit XP gooide![]()
🌞🍃
Toen hoorde ik van een klasgenoot dat er zoiets was als trillian en heb ik dat dus uitgeprobeerd maar vond het bager
Vooral vindt ik de 128-bits versleuteling in ICQ (trillian) erg handig.
Wat wel een voordeel is van MSN is het zien dat iemand een message aan het typen is. Erg handig maar toch zou ik eerder van ICQ kiezen dan MSN. Simpel weg omdat MSN zo onzettend commercieel is (reclame). Heb ook geen @hotmail.com account maar een gewone e-mail. Dan heb je teminsten niet dat irri hotmail en spam krijg ik er niet op dus dat is helemaal beters. (gebruikte trouwens in het begin wel @hotmail.com account).
Maar mensen die zowel msn als icq (of meer IM's) gebruiken moeten toch eens kijken naar trillian en dat een tijdje uitproberen. You may even get to like it
Graham schreef op 12 maart 2003 @ 10:05:
(van M$)
Hou 't ff netjes en gebruik MS,thank you.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Maar dan de plus punten:
Snel
Overzichtelijk
Veel opties
File Sharing is SNEL
etc. etc.
Dan nu MSN.
Standaard is msn niks anders dan een leuk chatprogje zonder toepassingen. Nu zijn er voor MSN wel toepassingen die MSN uitbreiden met functies. MSN Plus is daar denk ik toch wel de beste van, maar het zou beter zijn als dit allemaal in 1 wordt geintegreerd als 1 geheel MSN prog.
Dus tja als je beide wilt gebruiken is Trillian de keus, en gebruik dit dan ook.. Omdat half nederland MSN gebruikt.
ICQ en MSN in een zonder dik geheugen in te leveren. gebruikt maar 1,5mb
en het ziet er gewoon simpel uit als windows klaar.
aanrader, beter als trillian wat ik voorheen had
Oh, ik dacht dat dat gewoon voor Microsoft stond. My bad..en mijn excuses.
[ Voor 2% gewijzigd door Graham op 12-03-2003 10:19 . Reden: +n ]
Tja als je tegenwoordig geen MSN hebt hoor je er niet bij. Hetzelfde heb je met WinXP.
Omdat iedereen het heeft lopen de meeste gewoon mee.
ik las aan het begin van dit topic dat ICQ teveel geheugen gebruikt. onzin.
bij mij nu in win2k: ICQlite 4,7MB in swap en MSN 14MB in swap.
das toch wel ff een groot verschil.
ps. nou heb ik me ICQ nummer in mijn profiel ingevuld en mun MSN adres weggehaald, waarom krijg ik dan niet een bloemetje te zien met mun online status in een post? en waarom wel een MSN vlindertje? (als ik het weer in zou vullen)
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Verwijderd
Gebruik msn denk ik nu 1 a 2 jaar
Ik vind mezelf niet echt iemand die geen verstand heeft van computers. Ik gebruik zelf MSN/irc.
Maar ik vind ICQ gewoon een klote programma wat niet lekker werkt. Daarom gebruik ik het niet. En ik ken meer mensen die msn hebben dan icq.
Dus stop maar met denken dat alleen breezersluts MSN hebben
iets zegt me dat je jezelf tegen spreekt418O2 schreef op 12 March 2003 @ 10:33:
ik vind het gezever hier over newbies die alleen maar MSN gebruiken een beetje onzin.
Ik vind mezelf niet echt iemand die geen verstand heeft van computers. Ik gebruik zelf MSN/irc.
newbies zjin gasten die nog niet veel weten van bijvoorbeeld computers
Argumenten? wat zijn datMaar ik vind ICQ gewoon een klote programma wat niet lekker werkt. Daarom gebruik ik het niet. En ik ken meer mensen die msn hebben dan icq.
tja een mening, maar waarom vind je icq een "klote" programma?
dat je meer mensen kent die msn hebben dan icq ligt misschien eraan omdat je icq niet gebruikt
Verwijderd
ik heb het allebei gehad en msn is echt wel handiger
Op mijn werk gebruiken we het ook om intern ff snel bestanden(lees spellen)
over en weer te paasen.
alleen jammer dat je maar met z'n 5en in in chat-window kan zitten
Je hebt ook nog zoiets als trilian, maar dat vind ik weer onhandig werken( het zal wel aan mij liggen.
wat mij betreft is ICQ r.i.p. +
Het is m.i. een kwestie waar je mee bent 'opgegroeid' in je PC-wereld.
Ik werk nog steeds met WP en ICQ en gebruik voor sommige dingen 'oude' programma's. Reden? Simpel! Om nieuwe programma's te kopen en te leren gebruiken op hetzelfde niveau als je de oude gebruikt is er veel tijd nodig en moet je totaal omschakelen. Dan is het makkelijker even snel dat berichtje of die ene brief in een programma te maken waarmee je wel bekend bent.
De nieuwere programma's zullen ongetwijfeld meer functies hebben en soms wat beter werken (hoewel ik WP niet voor het spreekwoordelijk miljoen voor Word zou willen ruilen) maar ik zit er niet op te wachten. Misschien 'mis' ik dingen waarvan ik het bestaan niet ken, so be it.
MSN Messenger groeit en groeit dankzij de nieuwe generatie PC-gebruikers die met het OS ook een zwik programma's in huis halen. Ik kan me voorstellen dat die groep mensen niet direct de moeite nemen om naar een alternatief te kijken. Voor de meesten is wat meegeleverd wordt ruim voldoende. Pas met wat meer ervaring ontdek je de beperkingen van het e.e.a. en ga je als je daar echt behoefte aan hebt vanzelf wel naar wat anders op zoek.
[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 12-03-2003 11:22 ]
ARME AOW’er
Met trillian heb ik msn icq en irc in 1. Vindt het wel ok werken, ondanks de matige opties voor irc.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Mooi gezegd! Dat heb ik dus met ICQ, ik ben er mee "opgegroeid" en later pas MSN uit noodzaak gaan gebruiken.GuardianAngel schreef op 12 March 2003 @ 11:08:
en wat je zegt kan met heel veel dingen gebruikt worden.
Zo ben ik ook opgegroeid met DOS en Windows, maar wil ik toch graag ook Linux leren kennen, en door die "opvoeding" is dat gewoon moeizaam.
Het zou mooier zijn als al die chatclients eenzelfde standaard hanteerden (die van ICQ!) en dat je verder gewoon zelf kon kiezen welke client je gebruikte, elk met zijn eigen look en feel. Maarja dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren mede omdat volgens mij nu ICQ én MSN erg groot zijn en je dus zeg maar 2 grote groepen hebt. De Republikeinen en de Democraten
je begrijpt me wel, twee tegenstellingen met eenzelfde doel soort van
Ik denk dus absoluut niet dat ICQ RIP is, in tegendeel er zijn zat mensen die nog ICQ gebruiken, je moet er alleen weer in gaan zitten wil je die mensen tegenkomen.
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Dat kan met ICQ ook geloof ik. Als ik op WebICQ (http://go.icq.com) inlog zie ik ook '$user is typing a message'. Ik zelf vind het alleen een irrirante feature, ik houd er niet van als iemand precies ziet hoelang ik aan het typen ben enzoGraham:
Wat wel een voordeel is van MSN is het zien dat iemand een message aan het typen is.
Dat is aan/uit te zetten in je Preferences.ZyberTEQ:
ps. nou heb ik me ICQ nummer in mijn profiel ingevuld en mun MSN adres weggehaald, waarom krijg ik dan niet een bloemetje te zien met mun online status in een post? en waarom wel een MSN vlindertje? (als ik het weer in zou vullen)
Ok, dat maakt zeker voor een deel ook uit.GuardianAngel:
"Wat de boer niet kent dat vreet'tie niet"
Maar, ICQ en MSN Messenger zijn imo echt twee verschillende Instant Messengers, terwijl tussen MS Word en Corel WordPerfect niet denderend veel verschillen zitten, dus de wenning een belangrijkere rol speelt. Als je normaal Corel WordPerfect gebruikt zijn er niet veel redenen om naar MS Word over te stappen, terwijl je dat wel hebt met ICQ en MSN vind ik.
🌞🍃
Maja ik weet toch wel eea van pc's en heb ICQ ook wel gebruikt. Maar na een format was de lijst weer weg en dat soort ongein. Ik weet wel dat dat nu opgelost is, maar ik kan iedereen via IRC/MSN contacten, dus ik heb ICQ niet nodig.Erkens schreef op 12 March 2003 @ 10:38:
[...]
iets zegt me dat je jezelf tegen spreekt
newbies zjin gasten die nog niet veel weten van bijvoorbeeld computers
[...]
Argumenten? wat zijn dat
tja een mening, maar waarom vind je icq een "klote" programma?
dat je meer mensen kent die msn hebben dan icq ligt misschien eraan omdat je icq niet gebruikt
Ik vind ICQ ook niet fijn werken. Het is ingewikkeld en te complex voor een chatprogramma.
En nou zit het allemaal in 1 client fantastich
Je bent jezelf nu wel erg aan het tegensprekenEn nou zit het allemaal in 1 client fantastich kan per client zeggen of ik aanwezig afwezig ben of whatever
The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein
Users with Hotmail addresses in MSN Messenger are vulnerable
to W32/Nicehello@MM, a MEDIUM RISK mass-mailing worm that
emails itself to MSN Messenger contact lists. Worse, it also
attempts to send MSN Messenger usernames and passwords to
the virus author via an email message. So far, the virus
has a limited spread, but has been seen in several languages,
including English and Spanish.
lekker rustig zo
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Goeie virusscanner nemen en geen vage bijlages openen
[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 14-03-2003 09:03 ]
ja duh, maar (sorry dat ik generaliseer) de meeste virussen worden verspreid door newbies die geen hol snappen van computers enzo, en hebben derhalve of geen virusscanner of niet geupdate.BrEeZeR schreef op 14 maart 2003 @ 09:02:
[...]
Goeie virusscanner nemen en geen vage bijlages openen
En juist deze mensen gebruiken msn
Verwijderd
Microsoft probeert alles te monopoliseren door het standaard te integreren in het besturingssysteem. (browser, outlook, mediaplayer enzo)
Nee, dit is geen flame tegen Microsoft, ik vind bijvoorbeeld Windows XP gewoon een goed OS.
Maar goed ik denk dat het merendeel van de mensen MSN gebruikt omdat het samen met het OS geinstalleerd wordt, lekker makkelijk.
Verwijderd
Steeds meer lekkere meiden agn MSN messenger gebruiken.
Daardoor gebruik ik het ook
MSN is ook af en toe een beetje
Trillian heb ik geen ervaring mee. Schijnt goed te werken.
Verwijderd
Tja dat is waar, hoe vaak ik niet mailtjuhs krijg van msn gebruikers uit me lijst met de meest vage attachments... Tja hup prullenbak in... Het is jammer, maar gebeurt. Heb me moeder en me zusje dan ook veel les gegeven van wat ze wel en niet mogen openen en als ze het niet vertrouwen, wachten ze maar tot ik thuis ben....Erkens schreef op 14 March 2003 @ 09:18:
[...]
ja duh, maar (sorry dat ik generaliseer) de meeste virussen worden verspreid door newbies die geen hol snappen van computers enzo, en hebben derhalve of geen virusscanner of niet geupdate.
En juist deze mensen gebruiken msn
Want zelfs virusscanners zijn niet genoeg... sommige virussen deblokkeren vrolijk je virusscanner en hupsakee besmet ben je
hoe bedoel je?Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:19:
Waarom gebruiken jullie geen Trillian of Gaim dan is alles opgelost
ik snap dat je dan 1 client het beste
Tja en toch zit je die meuk te downen, simpel weg omdat iedereen op je contact list je email adres heeftVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:23:
[...]
Tja dat is waar, hoe vaak ik niet mailtjuhs krijg van msn gebruikers uit me lijst met de meest vage attachments... Tja hup prullenbak in... Het is jammer, maar gebeurt. Heb me moeder en me zusje dan ook veel les gegeven van wat ze wel en niet mogen openen en als ze het niet vertrouwen, wachten ze maar tot ik thuis ben....
Want zelfs virusscanners zijn niet genoeg... sommige virussen deblokkeren vrolijk je virusscanner en hupsakee besmet ben jekan je weer alles handmatig gaan verwijderen, nadat je een online controle hebt gedaan op internet...
zeker nog nooit met icq gewerkt911GT2 schreef op 14 March 2003 @ 11:41:
Ik vind MSN veel gebruiksvriendelijker, en veel stabieler dan ICQ.
ehm, gedoe met een nummerEn je hebt niet dat gedoe met een nummer, maar gewoon je eigen naam!
is juist makkelijk, ipv overal je email adres rond te strooien, daarnaast is het gewoon vreselijk irritant als iedereen om het uur een andere nickname heeft
En nee met de standaard client is dit niet aan te passen
ICQ vind ik dus gebruiksvriendelijk, is zo in te stellen als je zelf wilt
Wil je minder functies, dus niet allerlei "overbodige" functies, dan installeer je ICQ lite
stabieler??? als er 1 messenger vaak uit ligt dan is het MSN wel911GT2 schreef op 14 maart 2003 @ 11:41:
Ik vind MSN veel gebruiksvriendelijker, en veel stabieler dan ICQ.
met ICQ maar 1 of 2 keer gehad in een jaar, Yahoo nog nooit.
gebruiksvriendelijkheid zit ook wel in ICQ hoor. de light versie is redelijk simpel
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.
Ik heb heel lang met ICQ gewerkt, maar als je net als ik dagelijks op 6 vershillende pc's zit is msn toch wel handiger, bovendien kun je toch een speciaal MSN e-mail adres maken?Erkens schreef op 14 maart 2003 @ 11:45:
[...]
zeker nog nooit met icq gewerkt
[...]
ehm, gedoe met een nummer
is juist makkelijk, ipv overal je email adres rond te strooien, daarnaast is het gewoon vreselijk irritant als iedereen om het uur een andere nickname heeft
En nee met de standaard client is dit niet aan te passen
ICQ vind ik dus gebruiksvriendelijk, is zo in te stellen als je zelf wilt
Wil je minder functies, dus niet allerlei "overbodige" functies, dan installeer je ICQ lite
Als je iemand zijn e-mail hebt kun je hem altijd aan je msn lijst toevogen, bij ICQ valt dat nog te bezien!
als je op meerdere pc's werkt is icq ook handig, het punt is dat msn tegenwoordig standaard geinstalleerd is, en heb je dan geen zin om icq te installeren gebruik je de online versie911GT2 schreef op 14 March 2003 @ 11:56:
[...]
Ik heb heel lang met ICQ gewerkt, maar als je net als ik dagelijks op 6 vershillende pc's zit is msn toch wel handiger, bovendien kun je toch een speciaal MSN e-mail adres maken?
Waarom en een email adres maken EN daar dan een passport aan koppelen om die vervolgens te gebruiken voor msn
(nee, hotmail gebruik ik niet, dat ben je kwijt zodra je een paar dagen niet ingelogt bent
mja, je kan prima zoeken in de userdb van icqAls je iemand zijn e-mail hebt kun je hem altijd aan je msn lijst toevogen, bij ICQ valt dat nog te bezien!
en als iemand zijn emailadres daarin publiek heeft staan kan het dus net zo goed
Zelf ben ik van ICQ naar Trillian overgestapt om ook met het alsmaar groeiende aantal MSN gebruikers te kunnen communiceren. Zo heb ik ICQ en MSN in een programma.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
nadeel bij icq als je online bent krijg je allemaal spam
dat is de reden dat ik icq niet meer gebruik
Maar MSN is toch gewoon makkelijker, hoewel het idd een aantal erg practische functies mist. Voordelen van MSN: makkelijk te installeren, kost heel weinig geheugen, is stabiel, geen spamberichten, adressenbestand is online, neemt weinig ruimte in op scherm, ingebouwde emailmelder.
voordelen ICQ: SMSen ingebouwd, offline messages.
Conclusie: 7 - 2 voor MSN.
Maar het blijft jammer...ICQ zou vele malen beter KUNNEN zijn dan MSN...Maar alle oude kwalen blijven (zoals geheugen vreten). Is toch zonde...tis verder zon mooi programma!
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Verwijderd
Wat een onzin zeg dat je een hotmailaccount zou moeten hebben om MSN te kunnen gebruiken. Je moet een .Net account hebben. Ook wel een certificaat die je identificeerd en daar kun je vervolgens elk e-mail account aan hangen wat je wilt.FCA schreef op 28 June 2001 @ 14:45:
Veel mensen hier bij mijn studie hebben MSN. Komt omdat ze dan niks hoeven te installeren op de computers hiero, aangezien MSN standaard bij Windows wordt meegeleverd ofzo. Ik gebruik liever ICQ, hoef ik niet naar zinloos lange namen enzo te kijken. En geen hotmail account te openen.
ICQ is naar mijn inziens veel beter maar ja zo lang de massa naar msn gaat omdat het overal weer standaart bij zit ja dan ben je snel uitgekakt. Je gaat langzaam van ICQ naar msn en dan als je ICQ lijst niemand meer online is ja dan wordt het MSN.
Viel me wel op dat een poosje terug lag MSN service er een halve middag uit en iedereen wist meteen de weg weer te vinden naar ICQ.
Voordelen van MSN:kazz1980 schreef op 14 March 2003 @ 14:21:
Ik ben opgegroeid met ICQ. Heb het jaren naar tevredenheid gebruikt....
Maar MSN is toch gewoon makkelijker, hoewel het idd een aantal erg practische functies mist. Voordelen van MSN: makkelijk te installeren, kost heel weinig geheugen, is stabiel, geen spamberichten, adressenbestand is online, neemt weinig ruimte in op scherm, ingebouwde emailmelder.
Maar het blijft jammer...ICQ zou vele malen beter KUNNEN zijn dan MSN...Maar alle oude kwalen blijven (zoals geheugen vreten). Is toch zonde...tis verder zon mooi programma!
makkelijk te installeren, >>> ICQ ook tenzij je een nOOb bent
kost heel weinig geheugen, >>> niet echt veel minder dan ICQ trouwens.... waar hebben we het over vandaag de dag?
is stabiel, >>> nooit een crash gehad
geen spamberichten, >>>> nog NOOIT gehad...
adressenbestand is online, >>> uhhh ja? en?
neemt weinig ruimte in op scherm, >>> ICQ niet dan?
ingebouwde emailmelder >>> zit al erg lang in ICQ
[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 14-03-2003 14:56 ]
ARME AOW’er
msn zit standaard tegenwoordig bij windows, als icq er standaard bij had gezeten was dit dus een lul argument, iedereen kan immers een setup starten en een paar keer op next klikkenGuardianAngel schreef op 14 March 2003 @ 14:55:
[...]
Voordelen van MSN:
makkelijk te installeren, >>> ICQ ook tenzij je een nOOb bent
idd, en heb je een systeem met weinig mem, neem icq litekost heel weinig geheugen, >>> niet echt veel minder dan ICQ trouwens.... waar hebben we het over vandaag de dag?
is stabiel, >>> nooit een crash gehad
geen idee hoe de client tegenwoordig is, maar met icq nog nooit last gehad dat de boel vast liep dat had ik met msn wel toen, vooral als iemand je "spamde" met smilies en je die aan had staan
geen spamberichten, >>>> nog NOOIT gehad...
met msn krijg je juist spam, vooral als je een hotmail gebruikt
ah, je kent icq dus nietadressenbestand is online, >>> uhhh ja? en?
tegenwoordig wordt je lijst ook online gesaved
slap excuus, icq laat wat betreft weergave msn ver achter, docken van je window? delen van je contact apart op het scherm, etc etcneemt weinig ruimte in op scherm, >>> ICQ niet dan?
je kan je mail zelfs lezen in icqingebouwde emailmelder >>> zit al erg lang in ICQ
Net zo makkelijk als ICQ, zoals al eerder vemeld.
ICQ Lite kost ook bijna geen geheugen; de normale ICQ iets meer, maar die heeft dan ook aardig wat meer functies aan boord.kost heel weinig geheugen
Het MSN Messenger netwerk ligt er bij mij vaker uit dan het ICQ netwerk.is stabiel
Heb je tegenowoordig geen last meer van, wordt keurig afgeschermd.geen spamberichten
Sinds ICQ2001a heeft ICQ dit ook.adressenbestand is online
Nu fuckin' way dus hè? MSN neemt dus echt wel meer ruimte in beslag dan ICQ.neemt weinig ruimte in op scherm
Alleen als je een @hotmail.com/@msn.com adres hebt, als je gewoon je eigen e-mailadres gebruikt mbv. een .NET Passport werkt dit dus niet. ICQ heeft tenminste een fatsoenlijke POP-checker.ingebouwde emailmelder.
offline messages.
Ik gebruik overigens Miranda IM. Klein en compleet modulair opgebouwd. Wil je MSN, download de plugin, wil je IRC, download de plugin.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Dacht in eerste instantie dat je dacht dat ik een MSN Messenger liefhebber was. Schrok me te pletter..... Zet het voortaan iets duidelijker graag
ARME AOW’er
Verwijderd
Me is een tevreden Trillian gebruiker kan overweg met 5-6 verschillende netwerken dus Trillian rulezz-rAz- schreef op 14 March 2003 @ 14:47:
ik gebruik trillian ook met MSN & ICQ accountje zodat ik iedereen centraal kan contacteren
je ontmoet iemand en je wilt er mee kunnen chatten...
nu heb je 2 opties
of je voegt die persoon toe onder 15458876
of onder gekke_koe@hotmail.com
nou mag jij kiezen wat makkelijker is ?
niet zo moeilijk he? om dan MSN toch te gebruiken... vandaar dat MSN volgens mij zo populair is geworden... en natuurlijk het monopolie gedoe van MS
Dat kun je gewoon instellen hoor, dat MSN en outlook niet tegelijk aanspringen. In mijn ogen geen argument.Verwijderd schreef op 28 June 2001 @ 18:20:
Wat een bull-shit, weet je wel eens hoe MSN geheugen vreet!!! Bovendien, als ik msn afsluit en vervolgens Outlook opstart, springt dat fucking irritante MSN weer aan... alsof ik daar om vroeg
Lange tijd gebruikte ik ICQ, totdat steeds meer van mijn ICQ-kennissen overgingen op MSN. Sindsdien draai ik dus ook maar MSN, maar mijn ICQ# zal ik nooit vergeten.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
gebruik al heel lang ICQ, maar MSN heeft wel een paar leuke voordelen,
zit standaard in nieuwste windows en je contact lijst he
Verwijderd
helemaal mee eens, ik heb zelf ICQ en MSN, maar ICQ gebruik ik minder, ik zal me vrienden ff dwingen ICQ te gebruiken, want MSN vind ik zo n00b, althans iedereen heeft het te irritant, altijd van die vervelende gastje er opkazz1980 schreef op 14 maart 2003 @ 14:21:
Ik ben opgegroeid met ICQ. Heb het jaren naar tevredenheid gebruikt....
je kan met ICQ ook gewoon zoeken op emailadres. Dus als iemand zijn emailadres geeft dan kan je ook zo hem/haar op je lijst krijgen.dark4ever schreef op 03 June 2003 @ 19:02:
het grooste voordeel van MSN vind ik dit:
je ontmoet iemand en je wilt er mee kunnen chatten...
nu heb je 2 opties
of je voegt die persoon toe onder 15458876
of onder gekke_koe@hotmail.com
nou mag jij kiezen wat makkelijker is ?
niet zo moeilijk he? om dan MSN toch te gebruiken... vandaar dat MSN volgens mij zo populair is geworden... en natuurlijk het monopolie gedoe van MS
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit topic is gesloten.
![]()