Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11-07 10:47
bvk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:31:
Ik win als het gaat om de kleinste tomaat, vanmorgen opgekomen:

[Afbeelding]

Ben benieuwd of ik daar voor de winter nog wat van kan plukken. Hetzelfde voor de Rawit's:

[Afbeelding]

En de Lombok's:

[Afbeelding]

Waarbij het me opvalt dat de laatste veel later is gezaaid en opgekomen maar het lijkt of het veel harder groeit met groter blad. Eerste blaadje van de rawit was 1 centimeter, die van de lombok nu 3 centimeter.
Ga je die binnen zetten? Want anders heb ik er een hard hoofd in... :D

Manipuleren.com te koop

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

barrymossel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Ga je die binnen zetten? Want anders heb ik er een hard hoofd in... :D
Later in het jaar bedoel je? Het is voor mij nu gewoon een leerjaar waarbij ik wil kijken hoe de pepers en tomaat zich gaan ontwikkelen. De planten laat ik dus gewoon op balkon staan, als ze dood gaan gaan ze dood. Als ze overleven? Prima :)

Maar ik wil dan sowieso volgend anders beginnen, eerder en met voorkiemen op de vensterbank.

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bvk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:27:
[...]
Later in het jaar bedoel je? Het is voor mij nu gewoon een leerjaar waarbij ik wil kijken hoe de pepers en tomaat zich gaan ontwikkelen. De planten laat ik dus gewoon op balkon staan, als ze dood gaan gaan ze dood. Als ze overleven? Prima :)

Maar ik wil dan sowieso volgend anders beginnen, eerder en met voorkiemen op de vensterbank.
Als het toch een leerjaar is, leer dan ook om in ieder geval de pepers te laten overwinteren. Als het lukt, is het meegenomen en heb je eerder resultaat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• bvk

bvk

Freee!! schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Als het toch een leerjaar is, leer dan ook om in ieder geval de pepers te laten overwinteren. Als het lukt, is het meegenomen en heb je eerder resultaat.
Als dat lukt zal ik het niet laten inderdaad. Zo een "bonsai" zoals @barrymossel heeft lijkt me wel grappig.

Maar een peper is toch maar 2 jarig, of niet?

• Jaapio
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:06
bvk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:43:
[...]

Als dat lukt zal ik het niet laten inderdaad. Zo een "bonsai" zoals @barrymossel heeft lijkt me wel grappig.

Sommige soorten kunnen iets van 10 jaar aantikken.

Maar het houdt inderdaad een keer op. 4 a 5 jaar is gemiddeld echt wel de max.

The Run of the Golden Bull: https://youtu.be/nJeddv1QbeQ

• barrymossel
bvk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:43:
[...]

We gaan het meemaken :)

Manipuleren.com te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 07:19

Domino

30 Watts and overheating...

Mooie Filius @barrymossel !!

Ik hou wel van de donkere uitstraling van die peper. Heb er ook twee staan:

[Voor 70% gewijzigd door Domino op 26-06-2020 09:36]

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• barrymossel
Domino schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:33:
Mooie Filius @barrymossel !!

Ik hou wel van de donkere uitstraling van die peper. Heb er ook twee staan:

[Afbeelding]
Dankje! Maar de mijne is een Black Pearl. ;)

Manipuleren.com te koop

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jaapio
Heerlijk, framblij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:39

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ja! Werkt dat een beetje in zo'n zak met GHE? Of op Kratky zelfs? En heb je die vanaf zaad opgekweekt of een klein plantje gekocht? Ik wil stiekem ook al lang een framboos..

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:30

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Framboos kan je best goedkoop kopen in plant. Eens het vertrokken is, is het écht onkruid.
Wij hebben van de vorige eigenaar een plantje geërfd in de tuin. Wij hebben net ernaast onze compostbakken geïnstalleerd. Die zorgen blijkbaar voor voldoende voedingstoffen om de plant in overdrive te laten gaan, het hele jaar door. Het hele jaar door moeten wij nieuwe scheuten wegknippen, tot soms wel op 3m van de moederplant. Die plant groeit nu gewoon volledig rondom de compostbakken (van 3,6m²). En groeit wild tussen onze rode bessen heen.
Door de droogte dit jaar is het wel een schitterend bessenseizoen geworden. Meer dan een kilo frambozen getrokken tot nu. Dik 2 kilo rode bessen ook. Samen met de kersen van de buur (en aardbeien uit de lokale automaat, omdat onze eigen planten nog te klein waren) voor het eerst 4 vruchten confituur gemaakt. Omdat we toch al genoeg gegeten hadden, is het maar direct 4 liter confituur geworden... Godzijdank goed gelukt en overheerlijk.

• Jaapio
Tektoon schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:10:
Ja! Werkt dat een beetje in zo'n zak met GHE? Of op Kratky zelfs? En heb je die vanaf zaad opgekweekt of een klein plantje gekocht? Ik wil stiekem ook al lang een framboos..
Heb vorig jaar 2 jonge scheuten losgestoken bij m'n zus. Heb ze in een 20 liter pot gezet, hebben een maand stil gestaan en daarna begonnen ze te groeien.

Die jonge scheuten van vorig jaar zijn inmiddels verhout en geven mooi wat vruchten, als ik de pepers voeding geef neem ik de framboos altijd even mee in de ronde. Doen ze het prima op!

Hij begint nu behoorlijk door de pot te woekeren en de jonge scheuten komen overal boven. Sommige al een cm of 30/40. Die geven volgend jaar pas vruchten.

Al met al net onkruid dat spul. Maar wel smakelijk onkruid :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:39

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ok, top! Ik ga woensdag naar het tuincentrum voor een framboos. Verder ga ik ook een aardbei op kratky proberen.

Het blumat systeem bevalt me steeds beter. De potten blijven goed vochtig en de plantjes groeien prima door in de hitte, ook al kan ik ze maar eens per twee weken onderhouden. Ik overweeg om nog vijf van die prikkers te kopen zodat ik ook de framboos en de salie kan aansluiten. Wel merk ik dat ik ze opnieuw moet kalibreren als ik water in het vat giet. Het is net alsof het drukverschil ervoor zorgt dat ze ineens veel te veel water gaan geven.

EDIT: hergebruiken jullie je grond (bij mij: kokos + perliet)? Ja toch? Hoe werkt dat? Kan ik in de herfst gewoon de pepers uit de grond plukken en de boel omscheppen voor volgend jaar?

[Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 28-06-2020 00:30]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Tektoon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:23:
Ok, top! Ik ga woensdag naar het tuincentrum voor een framboos. Verder ga ik ook een aardbei op kratky proberen.

Het blumat systeem bevalt me steeds beter. De potten blijven goed vochtig en de plantjes groeien prima door in de hitte, ook al kan ik ze maar eens per twee weken onderhouden. Ik overweeg om nog vijf van die prikkers te kopen zodat ik ook de framboos en de salie kan aansluiten. Wel merk ik dat ik ze opnieuw moet kalibreren als ik water in het vat giet. Het is net alsof het drukverschil ervoor zorgt dat ze ineens veel te veel water gaan geven.

EDIT: hergebruiken jullie je grond (bij mij: kokos + perliet)? Ja toch? Hoe werkt dat? Kan ik in de herfst gewoon de pepers uit de grond plukken en de boel omscheppen voor volgend jaar?
Je kan je ook nog laten verleiden tot alternatieven. Ik heb dit jaar voor het eerst een bramboos gegeten. (braam-framboos kruising) Zeer lekker en zou blijkbaar ook makkelijk moeten zijn om te kweken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaapio
Tektoon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:23:

Kokos kun je spoelen, drogen en prima hergebruiken. Je hebt dan een mooi nulpunt om vloeibare voedingsgift op te bouwen.

Potgrond gebruik ik zelf niet opnieuw. Misschien wel mogelijk, maar voor die 15 euro haal ik liever 200 liter nieuw.

Als je een grote tuin hebt met veel groen kun je het natuurlijk prima verzamelen op een bult, door de compostbak mengen of uitstrooien, niks mis mee. Maar hier zou het in bakken buiten moeten staan, gedurende de winter.

Vaak nestelen zich toch ongedierte in de toplaag. Ik ben er eens een bak aarbeien aan verloren doordat de hergebruikte grond echt door en door vol zat met rouwvarenvlieg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Ergens toch een foutje gemaakt toen ik mijn plantjes in de volle grond heb gestoken. Het stekje waar ik een labeltje met "komkommer" bij had staan wilde in eerste instantie niet zo maar begint nu toch aardig groot te worden. En toen zij m'n vrouw gisteren: "euhm, waarom zit daar een courgette bloem in"? Afijn :+. Het is nu zeker te laat om nog aan de komkommer te beginnen? Dan wordt het een jaartje zonder ben ik bang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 10:45
jsiegmund schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:09:
Ergens toch een foutje gemaakt toen ik mijn plantjes in de volle grond heb gestoken. Het stekje waar ik een labeltje met "komkommer" bij had staan wilde in eerste instantie niet zo maar begint nu toch aardig groot te worden. En toen zij m'n vrouw gisteren: "euhm, waarom zit daar een courgette bloem in"? Afijn :+. Het is nu zeker te laat om nog aan de komkommer te beginnen? Dan wordt het een jaartje zonder ben ik bang.
Err, je kan het altijd proberen. Gelukkig zijn courgettes ook lekker en geeft deze plant ook heel veel vruchten :)

Vegan for a better world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:49
yakmak schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Err, je kan het altijd proberen. Gelukkig zijn courgettes ook lekker en geeft deze plant ook heel veel vruchten :)
Zeker. Maar ik had 'm redelijk dichtbij m'n wortelen gezet denkende dat ik een komkommer naar boven kon leiden. In mijn (nu open) koudebak heb ik al een courgette staan, dus heb er nu twee en verplanten zal wel een slecht idee zijn. Overigens van beide planten tot zover nog geen vruchten gehad, wel bloemen.

Maar je hebt gelijk, proberen kan natuurlijk altijd dus ik gooi vandaag nog snel wat komkommer zaden in een potje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yakmak
jsiegmund schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Zeker. Maar ik had 'm redelijk dichtbij m'n wortelen gezet denkende dat ik een komkommer naar boven kon leiden. In mijn (nu open) koudebak heb ik al een courgette staan, dus heb er nu twee en verplanten zal wel een slecht idee zijn. Overigens van beide planten tot zover nog geen vruchten gehad, wel bloemen.

Maar je hebt gelijk, proberen kan natuurlijk altijd dus ik gooi vandaag nog snel wat komkommer zaden in een potje :)
Ah ja, dat wordt veel courgette eten dan. Ik heb 2 jaar geleden de fout gemaakt om 9 planten te zaaien met de gedachte dat maar 33% uit zou komen (geen idee waar ik die gedachte van had...) Uiteindelijk zat ik met 9 gigantische courgette planten en werd iedereen om mij heen gek als ik weer eens langskwam en ik had een bigshopper vol met courgettes mee voor ze :X

Vegan for a better world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Hier hebben wij ook een aantal courgette planten staan. Inmiddels flinke planten vol met bloemen en courgettes. Probleem is alleen dat de meeste courgettes indrogen en verschrompelen. Zouden ze te weinig water krijgen? Sproei meestal om de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yakmak
Highfive95 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:11:
Hier hebben wij ook een aantal courgette planten staan. Inmiddels flinke planten vol met bloemen en courgettes. Probleem is alleen dat de meeste courgettes indrogen en verschrompelen. Zouden ze te weinig water krijgen? Sproei meestal om de dag.
Kan ook zijn dat ze niet bevrucht worden. ALs ik het me goed herinner dan kan een courgette slechts 1 ochtend bevrucht worden. Je kan zelf met een kwastje of wattenstaafje langs de mannelijke bloemen gaan en dan in de vrouwelijke bloemen om ze te bevruchten. Ik had veel planten in mijn tuin die veel insecten aantrekken en daardoor was dat voor mij niet nodig.

Vegan for a better world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
@yakmak
Bevrucht worden ze volgens mij wel want er groeien al redelijke vruchten aan. Maar deze drogen bijna allemaal uit. Er hangen nu 2 vruchten aan van bijna 15 cm en dan duimdik. Maar deze beginnen bij de aanhechting op de plant alweer in te drogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Highfive95 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:18:
@yakmak
Bevrucht worden ze volgens mij wel want er groeien al redelijke vruchten aan. Maar deze drogen bijna allemaal uit. Er hangen nu 2 vruchten aan van bijna 15 cm en dan duimdik. Maar deze beginnen bij de aanhechting op de plant alweer in te drogen.
Kan je een foto nemen? Is het indrogen of rotten? Wanneer ze 15cm zijn, pluk er alvast het bloemetje af.
Het kan een schimmel zijn. Je courgette te droog zetten moet je echt al je best voor doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11-07 19:02
Highfive95 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:18:
@yakmak
ik volg even, want dit probleem had ik vorig jaar met mijn fles pompoenen, tot de dag van vandaag heb ik geen idee waarom dat gebeurde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
@Joindry

Zal het weekend weleens even een foto maken. Het lijkt of ze allemaal uitdrogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
Highfive95 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:11:
Ik heb/had precies hetzelfde. Heb gisteren de hele plant weggeknipt. Denk zelf ook aan gebrek aan bevruchting en heb geen zin om zelf te gaan bevruchten. Groetjes, ik eet ze zelf toch niet.

Manipuleren.com te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:41
[...]

Nog 2 weken heb je.
Tot begin september gaat het prima, daarna sterft het af (1 jarige plant)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:25
[...]

We hebben nu ook 5 planten. Mijn vrouw was eerst chagerijnig dat de eerste 2 plantjes geel werden en had er nog wat gezaaid. een paar weken later was ze blij dat het allemaal deden...... 8)7

We hebben nu 1 of 2 bamboe stokken er tegen aan gezet. voorlopig gaat het goed en "klimmen" ze omhoog dankzij touwtje om de zoveel cm.

Het helpt ook om er aan te denken die vruchten af te halen voordat ze groot worden en de plant omtrekken O-)

Ohw, mijn vrouw heeft ook gezien dat de dieven die je van tomatenplanten af haalt en in het water zet wortels krijgen en verder groeien.
De buren wilden ze niet omdat ze al eerder plantjes van ons kregen en de tuin vol is. Dus nu hebben wij er wat meer :X ;)

Misschien zijn er mensen in de buurt die tomatenplantjes en dieven over hebben?
never mind. Ik zie nu dat komkommer wilde

[Voor 15% gewijzigd door gr8-jen op 07-07-2020 14:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaapio
Hoe gaat het met de pepers jongens? Hier groeien ze langzaam door ondanks veel wind en regen.

Ze hebben twee weken in de voortuin gebivakeerd, vanwege de nieuwe schutting. Lekker met die harde wind ook. Maar vanaf vandaag weer up en running!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:53
De eerste pepers/paprika's beginnen kleur te krijgen, de tweede ronde komt eraan (komen veel knopjes in). Sommige planten zijn eigenlijk te klein dus ben benieuwd of dat goed gaat gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Pepers gaan best goed. Enkel mijn "cheiro roxa" heeft nog geen vruchten.
Dit weekende mijn eerste groene jalapeno's (dagje laten weken in appelazijn) van het jaar gegeten met dorito's en dip.

I know I know, should have resized :F

Bloemborder doet het ook goed:

Eerste superhot (jays peach Ghost scorpion met dank aan @Jaapio)

En eerste Luffa bloem.

Flops van dit jaar zijn de aardappelen, massale droogte = rampzalige oogst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yakmak
Heb een paar pepers, maar de meeste planten moeten nog uberhaupt groot genoeg worden om pepers te geven, veel te laat gezaaid. Denk dat ik ze ga overwinteren.

Vegan for a better world

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
De plantjes van mijn nasi-pakket peper hangen vol met glanzende donkergroene pepers.

Tot op heden nog geen enkele met een andere kleur, maar mocht de zomer nog terugkomen dan staan ze klaar.

[Voor 49% gewijzigd door 7o9 op 07-07-2020 21:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaapio
7o9 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:12:
De plantjes van mijn nasi-pakket peper hangen vol met glanzende donkergroene pepers.

Tot op heden nog geen enkele met een andere kleur, maar mocht de zomer nog terugkomen dan staan ze klaar.

[Afbeelding]
Dat komt wel goed! Die rijpen vanzelf af. Mooie volle bos!
Joindry schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:31:
Pepers gaan best goed. Enkel mijn "cheiro roxa" heeft nog geen vruchten.
Dit weekende mijn eerste groene jalapeno's (dagje laten weken in appelazijn) van het jaar gegeten met dorito's en dip.

I know I know, should have resized :F

Bloemborder doet het ook goed:
[Afbeelding]
Eerste superhot (jays peach Ghost scorpion met dank aan @Jaapio)
[Afbeelding]
En eerste Luffa bloem.
[Afbeelding]

Flops van dit jaar zijn de aardappelen, massale droogte = rampzalige oogst.
Mijn Jay's Peach Ghost laat bijna al zijn knopjes nog vallen. Waar de andere planten al lekker aan het produceren zijn, heeft hij 3 mini pepertjes hangen en verder nog niets. Is wel 1 van de grootste planten.

Geen idee waar het door komt... Een vriend van mij heeft ook een plant gekregen en daar hangen al wel een paar mooie pepers in van prima grootte...

We zien het wel, hopen dat er in september/oktober toch een paar flinke pods in hangen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik kan het met mijn experiment ook wel vergeten geloof ik met het weer van de laatste tijd. De groei is echt wel een beetje gestopt waar ze met die warme dagen net lekker op dreef waren.

De kleine tomaat van die bol.com kaart groeit veel harder al zal ik daar denk ik ook geen tomaten vanaf meer kunnen gaan halen als de zomer zo blijft?

Ik ben in ieder geval wel verzekerd van een verse voorraad korianderzaad ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• metieske
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:22
Gaat ook goed hier,

De aardbeien zijn er klaar mee en zijn zich aan het voortplanten.
Deze probeer ik op te vangen om dan volgend jaar vruchten van te krijgen.
De huidige zijn al 3 jaar oud en hebben hun beste tijd gehad.

Ook de komkommers gaan als een raket, en de eerste komkommers beginnen serieuze vormen aan te nemen.

En dan de pepers...
Die zijn hun kleine habitat langzaam uit aan het groeien.
Dit weekend ga ik het een en ander omzetten om ze van wat meer ruimte te voorzien.

Anderhalve week geleden stond alles vol in de bloei en inmiddels zitten er overal al wat vruchten aan.

• barrymossel
bvk schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:49:
De kleine tomaat van die bol.com kaart groeit veel harder al zal ik daar denk ik ook geen tomaten vanaf meer kunnen gaan halen als de zomer zo blijft?
Ik was al laat met cherry tomaten en dat was half april. Die hebben nu wel een heel aantal groene tomaatjes eraan hangen, maar duurt nog wel even voor ze rijp zijn (zeker met dit weer). Ik vermoed dat jij geen oogst meer gaat krijgen...

Manipuleren.com te koop

• Joindry

Joindry

barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Ik was al laat met cherry tomaten en dat was half april. Die hebben nu wel een heel aantal groene tomaatjes eraan hangen, maar duurt nog wel even voor ze rijp zijn (zeker met dit weer). Ik vermoed dat jij geen oogst meer gaat krijgen...
Allemaal te zien hoe lang het warm blijft. Je kan tot in september oogsten. De kans dat hij veel trossen gaat hebben over verschillende perioden is natuurlijk wel klein. maar één goeie tros/lading zit er zeker nog in.

• yakmak
Wanneer beginnen jullie eigenlijk met het opkweken van jullie plantjes?

Vegan for a better world

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-07 11:03
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
Ik ben dit jaar begin feb begonnen en onder een lamp gehad binnen.
Hebben nu allemaal al flink veel pepers eraan hangen en beginnen heel langzaam aan juiste kleur te krijgen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• barrymossel
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
Pepers: jan/feb/mrt
Tomaten: feb/mrt/apr

Manipuleren.com te koop

• yakmak
Rudoo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Ik ben dit jaar begin feb begonnen en onder een lamp gehad binnen.
Hebben nu allemaal al flink veel pepers eraan hangen en beginnen heel langzaam aan juiste kleur te krijgen.
Oh dat is al lekker vroeg, wat voor lamp gebruik je?

Vegan for a better world

• barrymossel
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Goedkope lamp uit China en heb ook witte led strips gehad. Als ze maar iets van licht hebben gaat het wel goed geloof ik. Als ze maar niet gaan overstrekken.

Manipuleren.com te koop

• Rudoo
[...]

Ik heb zo'n Ikea setje met 2 verdiepingen. Gekocht net voordat ze (helaas) uit het assortiment gingen.

• yakmak
barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Goedkope lamp uit China en heb ook witte led strips gehad. Als ze maar iets van licht hebben gaat het wel goed geloof ik. Als ze maar niet gaan overstrekken.
Hmm ik heb nog een ongebruikte HUE lamp liggen. die maar eens gebruiken. Hoe zorg je ervoor dat ze niet overstrekken?
Rudoo schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Ik heb zo'n Ikea setje met 2 verdiepingen. Gekocht net voordat ze (helaas) uit het assortiment gingen.
Nice, van de ikea wordt hem niet meer dan denk ik. misschien in de winter zelf een rekje bouwen

Vegan for a better world

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry

Joindry

[...]

Ik gebruik 2 gewone spaarlampen en 2 alieëxpress lampen.
Je zou een 2.000 a 5.000 lumen moeten halen aan je bladoppervlak. ik haalde een 3.500-4.500 lumen. Der is wel wat ruimte voor speling. Maak gewoon niet dat je te weinig hebt. Dan krijg van je die lange slappe plantjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
yakmak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Hmm ik heb nog een ongebruikte HUE lamp liggen. die maar eens gebruiken. Hoe zorg je ervoor dat ze niet overstrekken?
[...]
Door goed bij te lichten (of genoeg zon te geven, maar dat is bij "korte dagen" wat lastig ;)).

Manipuleren.com te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvk

bvk

barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor nu we zo matig begin van de zomer hebben. Maar goed, wellicht krijgen we uiteindelijk weer een zelfde zomer als vorig jaar en komt er nog een flinke groeispurt.

Volgend jaar gewoon eerder beginnen. En het mooie van deze hobby is dat het praktisch niets kost behalve wat tijd, water en aandacht ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rudoo
bvk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor nu we zo matig begin van de zomer hebben. Maar goed, wellicht krijgen we uiteindelijk weer een zelfde zomer als vorig jaar en komt er nog een flinke groeispurt.

Volgend jaar gewoon eerder beginnen. En het mooie van deze hobby is dat het praktisch niets kost behalve wat tijd, water en aandacht ;)
vergeet "ruimte" niet .... ;)
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True