Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Raven schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:19:
@Benmen Zoets denk ik ook maar zag dacht ik ook een paar bladluizen.
Groene zeep, je kunt ook kijken voor zo een vang kaartje zo een geel ding. Maar of je het eruit krijgt?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb ze net i.i.g. afgespoeld onder de douche, geen idee of het helpt. Voor de bladluizen nog op zoek gegaan naar lieveheersbeestjes in de gezamenlijke tuin en in het groen rond het pand, geen gevonden....

Groene zeep heb ik niet liggen en zo'n kaartje ook niet. Het eerste is wel te vinden, zie zo gauw geen winkels tussen werk en huis waar ik iets tegen deze insecten kan vinden. Had ooit wel wat tegen bladluis, maar geen idee of dat al hier is (niet gevonden) of nog ergens bij moeders ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 20-08-2026 18:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
1nsane schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:37:
[...]

Zou kunnen maar vlak die vervloekte halsbandparkieten niet uit! Die doen dat ook.
Die vliegen hier niet rond dus ik hou het bij een muis :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik bleek inderdaad een en ander aan anti-bladluis en witte vlieg bij moeders te hebben staan, waaronder van Luxan. Net de planten onder gespoten (ook onderkant van de blaadjes). Eens kijken of dat spul werkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Benmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qayMcRl0cbMHU1y34G4ADpfCrPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLGYrpwKWw8e90xunHlphwpM.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste tros uit eigen tuin, je ziet niet perfect gekrent. Te veel kleine korrels, wel zoet van smaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qrd0e1U8jRoBV0lay4ylwngFE5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dAM0Yxc27SWbKEnanU41mQo.jpg?f=fotoalbum_large

De mirabelle heeft ook last van vruchtval gehad:)

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:14
We weten niet precies wat het is. Lijkt op galiameloen. Maar was nu net pas rijp.. flinke jongen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8e8opEzzatJe92mfoL5M5zz--o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5yPNX3IqO4Q7nJNnnNiPFfk.jpg?f=fotoalbum_large

• Benmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT4H74ZubRwGuqWSQTewWaemefQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD1EpWTVCjFVqyFflAaoYYl6.jpg?f=fotoalbum_large

En nu een betere tros!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Draakje5 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:57:
We weten niet precies wat het is. Lijkt op galiameloen. Maar was nu net pas rijp.. flinke jongen.

[Afbeelding]
Die handen zijn ook flink meegegroeid 8)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Benmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-108rXEBkgEvfU5FEhH-oXvouy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dieAOamuX6UtIwkWxoXoM8w4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZKg-1GYZsFnyDoiQ4nevBCyODU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ye3AOcAyLQDO3u5xwcShforD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyWgHTJxL1IHTiPAOxLgMje1tRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIjrsYcdiNzoZZF9NzVGcPBG.jpg?f=fotoalbum_tile
Eerder vroeg iemand waarom je bepaalde dingen zou moeten doen en waarom ik de adviezen van mijn buurman volg. Op de foto's zien jullie drie trossen. De witte druiven heb ik gekrent. Zoals jullie zien heel veel kleine korrels. De blauwe frankenthalers zijn door de buurman gekrent en gekweekt. Veel mooiere volle trossen, dat is met name de reden de kwaliteit van het fruit wordt gewoon groter.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Topicstarter
Benmen schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:03:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Eerder vroeg iemand waarom je bepaalde dingen zou moeten doen en waarom ik de adviezen van mijn buurman volg. Op de foto's zien jullie drie trossen. De witte druiven heb ik gekrent. Zoals jullie zien heel veel kleine korrels. De blauwe frankenthalers zijn door de buurman gekrent en gekweekt. Veel mooiere volle trossen, dat is met name de reden de kwaliteit van het fruit wordt gewoon groter.
Maar als de bessen bij jou kleiner zijn dan bij de buurman, ondanks dat jullie beiden krenten. Ligt dat dan aan jouw skills of aan het gebruikte druivenras?

Specs

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:52
Benmen schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:03:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
druivenkwekers zeggen ook altijd dat je de buurman moet laten krenten. zelf ben je altijd te zuinig

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Benmen
bvk schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:26:
[...]

Maar als de bessen bij jou kleiner zijn dan bij de buurman, ondanks dat jullie beiden krenten. Ligt dat dan aan jouw skills of aan het gebruikte druivenras?
Overduidelijk mijn skills of eigenlijk het gebrek eraan😅

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

No Hands schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:48:
[...]

druivenkwekers zeggen ook altijd dat je de buurman moet laten krenten. zelf ben je altijd te zuinig
Te krenterig krenten? Is dat goed of slecht ? ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
Of de buurman het nou beter kan of niet maar het is echt extreem kutwerk dus sowieso de voorkeur dat een ander het doet.

• Benmen
WizzlerNL schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:15:
Of de buurman het nou beter kan of niet maar het is echt extreem kutwerk dus sowieso de voorkeur dat een ander het doet.
Ja, ik geloof niet dat mijn partner hier behoefte aan heeft als huishoudelijke taak😅
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste