Wij zijn weer in ons bos bezig geweest. Ik vind het wel vreemd dat er zo veel brandnetels groeien, vorig jaar toen we gingen kijken voor de aankoop was dat niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die weggehaald heeft.
:strip_exif()/f/image/bCWRaMS5xPDKKBNRUU6XB5Zg.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts de VidaXL kast die we daar maar neergezet hebben, ik vond hem niet goed voor de tuin en het lag al een tijdje ongebruikt op een plank dus daar maar neergezet. Dan kunnen we daar wat dingen in zetten in plaats van in de plastic kas (die ook voroal voor opslag diende

)
:strip_exif()/f/image/fHe3tLsOlGImjKeqMrVygfYP.jpg?f=fotoalbum_large)
In de kas staan nu wat planten, we gebruiken een oud ladenkastje dat kapot was als plantenbakken.
Een pad waar ik de bosmaaier (op benzine) hard voor nodig heb, omdat die zwaar was (en flink trilt) had ik er wielen voor gekocht maar die zijn na twee keer al afgebroken. Ik twijfel nu of ik nieuwe wielen koop met een metalen frame of een gewone grasmaaier. Lidl heeft een op 20 Volt in de
aanbieding maar ik twijfel of die geschikt is. Het is niet echt een grasveldje en het staat soms echt hoog (zie de zijkanten van de pad). Het is ook maar een kleine grasmaaier denk ik (zag hem gisteren in de schappen ook liggen)
Hier zitten aardappelen in, was een idee van mijn vrouw, het lijkt goed te werken want beesten blijven er vanaf en er groeit ook minder onkruid in. Dat karton dat je overal ziet is trouwens ook tegen onkruid.
:strip_exif()/f/image/W3mJFJnZP2BQVDdQ8GDJmQJI.jpg?f=fotoalbum_large)
Die bamboe stond er al, maakt het een leuk hoekje, daar zijn we ook voornamelijk bezig omdat het een open stuk is waar we met de auto en aanhanger kunnen komen.
De wasabui is verplaatst, is daar vrij drassig maar dat vind de wassabi niet erg.
Frambozen, we hebben zelf een struik geplant, maar volgens mij stond deze er al.
:strip_exif()/f/image/R2lQAtYHP2Gg0kjf8RregRXY.jpg?f=fotoalbum_large)
De blauwbessen doen het ook goed, die houtsnippers er omheen hebben we ook zelf versnipperd met
onze houtsnipperaar. Het werkt goed tegen onkruid. Na de zomer of voor de volgende lente ga ik nog een keer daarheen met dat ding en meer houtsnippers gooien. Het werkt zeer goed tegen onkruid en tegen drassigheid en in een droge periode tegen hitte en als er nog vocht in zit kunnen planten dat opnemen.