Vorig jaar begonnen met een “leerproject” voor mezelf.
Ik heb een mini moestuin en vorig jaar gewoon van alles bij elkaar gezet, wel met een idee overigens. Tomaten en paprika achterin, tijm etc ertussen (etherische oliën weren ongedierte af).
Conclusie: heel veel tomaten maar het was wel een klus om de tomatenplanten binnen de perken te houden. Het had nogal de nijging om alles te overwoekeren.
Ik heb simpelweg te weinig tijd om dat goed bij te houden. Dit jaar was ik toch al te laat met tomaten dus besloten om de moestuin vooral op kruiden en wat blauwe bessen en aardbeien te houden.
Uiteindelijk moet eigenlijk heel de tuin onder handen genomen worden maar de grootste ergernis is nu opgelost (waar nu grind ligt, was een soort wasteland dus uitgegraven, doek erin en grind.)
Stenen moet ik nog schoonmaken en de dode appelboom moet er ook nog uit.
Enfin, na de winter waren nog over:
Tijm, Marokkaanse en Sinaasappelmunt althans, die heeft zichzelf goed heringezaaid denk ik. Want dat gaat als een gek momenteel! De bieslook is ook weer opnieuw opgekomen, de rozemarijn blijft maar doorgaan en de aardbeien en blauwe bes beginnen ook alweer te bloeien.
In elk geval al een hele lading Sinaasappelmunt geknipt, deel weggegeven maar ook zelf wat overgehouden voor in een kan met water bij het eten vanavond.
In elk geval ook weer wat nieuwe kruidenplantjes erbij gezet, tuinkruiden, meerdere tijm soorten, kerrieplant, dragon etc.
Edit: bij het planten van de nieuwe kruidenplantjes, kwam ik veel regenwormen tegen. Volgens mij is dat een goed teken :-)
Ik heb een mini moestuin en vorig jaar gewoon van alles bij elkaar gezet, wel met een idee overigens. Tomaten en paprika achterin, tijm etc ertussen (etherische oliën weren ongedierte af).
Conclusie: heel veel tomaten maar het was wel een klus om de tomatenplanten binnen de perken te houden. Het had nogal de nijging om alles te overwoekeren.
Ik heb simpelweg te weinig tijd om dat goed bij te houden. Dit jaar was ik toch al te laat met tomaten dus besloten om de moestuin vooral op kruiden en wat blauwe bessen en aardbeien te houden.
Uiteindelijk moet eigenlijk heel de tuin onder handen genomen worden maar de grootste ergernis is nu opgelost (waar nu grind ligt, was een soort wasteland dus uitgegraven, doek erin en grind.)
Stenen moet ik nog schoonmaken en de dode appelboom moet er ook nog uit.
Enfin, na de winter waren nog over:
Tijm, Marokkaanse en Sinaasappelmunt althans, die heeft zichzelf goed heringezaaid denk ik. Want dat gaat als een gek momenteel! De bieslook is ook weer opnieuw opgekomen, de rozemarijn blijft maar doorgaan en de aardbeien en blauwe bes beginnen ook alweer te bloeien.
In elk geval al een hele lading Sinaasappelmunt geknipt, deel weggegeven maar ook zelf wat overgehouden voor in een kan met water bij het eten vanavond.
In elk geval ook weer wat nieuwe kruidenplantjes erbij gezet, tuinkruiden, meerdere tijm soorten, kerrieplant, dragon etc.
Edit: bij het planten van de nieuwe kruidenplantjes, kwam ik veel regenwormen tegen. Volgens mij is dat een goed teken :-)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Adjust non olet, plerumque...
:strip_exif()/f/image/VzzahPOa0VgpEbuyTJnkEOrf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XeWOVl41vHtWxdaEb3zvb70L.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v9cFBYsvJDGC7qCBC4ZXF1w2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zRlNxPCdQQyvgIaZUXwPAIRj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0meqiMyHNMsvn1bIDvxTNnNS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ecA3hSw9rDwsaad8sDYrezYp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sF2Vs6OnInGvzrR0W1oqAu7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/11IQiSd3yk3SBarjfIJDvJjD.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dEBKXM9cudEKCCv8XvaKo2UF.jpg?f=user_large)
/f/image/jwiQjAl0HpooTzdG2xHRYMHW.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/fNMDu73Fq7vxcaL5jfOl5oF2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ULsrjP3ORBnfGFezHPzsitam.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6gGdM7gEHOltsT1A2F1wq4lK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Pz4FnerRclQ39Uu2HKPKAuLZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CzuWSo4QJUgFsXBd28dSjT45.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ydoKG3PJOk5Zv9XTey89UUwx.jpg?f=user_large)
/f/image/1DNVXHqSggXJsj9jzxXJldVy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qc8ldfoqJ84REJrtN77JJejD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CB3xmzfPSIyS0N9XOSE6aAFx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zM8fyeCiJ1y6SHT8WfzVuyjV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yG7TkKIIUmdqoDp5Sw8q5WAu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xvC5AjqPiA7Et7eOsq9w9R0a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gCG0B3t6ClHoXtmPoXdaqjPq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WbmZ8r0p9TxllYatWl5wmSgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mNUns20UkHiaopp01SvVaQHd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7sPHjCCxVtsdYyP2eUUp5mar.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fOyIeF1QmLKA3tSnqV6bJI8x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YYn2QPSgLpFBrZyvKhMawtla.jpg?f=fotoalbum_large)