Zal me ook even hier melden als moestuin liefhebber. We hebben een moestuin van bescheiden omvang (ca. 40 m2), deel daarvan is in de vorm van een talud (op ZZW). Daarnaast hebben we nog plaats voor een niet al te grote tuinkas op een andere plek in de tuin. Ik denk er aan om daar als eerste een wat goedkopere plastic tuinkas te plaatsen, zoals bijvoorbeeld
hier te vinden.
Toepassingen waar ik aan denk zijn voor-zaaien in het voorjaar, en wat warmte minnende planten zoals pepers, paprika's, komkommers, aubergines, courgettes, meloenen etc. en eventueel seizoen verlengen voor wat andere groentes, daarnaast winteropslag voor wat kuipplanten die wat minder winterhard zijn (kunnen bij zeer strenge vorst eventueel naar een verwarmde berging, maar beter niet te lang.)
Op termijn willen we naar een echte kas (zoiets als ik bijvoorbeeld zag bij @
streamnl), maar we willen nu vast kijken of het wat is voor ons, en dus niet direct flink investeren, ook even kijken of de locatie handig is (heeft minder zon in de ochtend en middag, juist wel midden overdag). We denken aan een tunnelkas van ca 3x4m max 3x6m, dan de witte variant. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met iets dergelijks?
Ik lees wat wisselende reviews over deze kassen. Ik denk dat het grootste risico de wind is. We verwachten niet dat een dergelijke kas jaren blijft staan, maar als ie 2 seizoenen red verwacht ik dat we intussen voldoende ervaring hebben om te weten of we een echte kas willen aanschaffen en van welk formaat, en waar je verder op moet letten (met name temperatuur handhaving schat ik zo in

).
Eventueel zouden we
iets als dit alvast aan kunnen schaffen voor het voor-zaaien. Het risico is dan behoorlijk beperkt

Vorig jaar hadden we
iets als deze aangeschaft, maar dan 2 stuks ongeveer half zo groot van de LIDL, werkt best wel, maar die zijn erg beperkt qua toegankelijkheid waardoor het continu als 'prutsen' voelt.