Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste
Acties:

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Piet91 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:36:
[...]

Ik geloof dat in het verleden die flessen bij de Action qua NPK-waardes nauwelijks verschillend waren.
Je kunt natuurlijk ook wat Russische smeerwortel Bocking 14 planten in de tuin zetten en daar telkens gier van maken. Ik heb er nul onderhoud aan en met een paar planten maak je zo tientallen liters gier per jaar.
Als je inderdaad de flessen ziet voor iets anders dan is dat waarschijnlijk hetzelfde product. Vergelijk de ingredienten ook wel eens, alleen de foto op de fles verschilt.

Maar je kan ook korrels nemen, die worden wat langzamer opgenomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vloeibaar is vooral handig zodra de pepers etc nog binnen staan. Dan kan ik daarmee een klein beetje aanvullen met de langzaam uitwerkende potgrond of enkel in de kokosgrond (wat ook werkt trouwens) :)

Nu de pepers en paprika (en nog hele kleine cherry tomaten die net wat te laat gezaaid zijn...) buiten staan in een veenmankist (nog 1 over uit de vijver :P).

Prima kisten altijd voor dit soort dingen. Nog keer kijken of er een onderbak/plaat past zodat ik gewoon heel die krat in het rek kan laten staan zonder elke keer de potjes erin te moeten zetten als ik ze buiten wil hebben.

• Paulus07
  • Niet online
[...]

Ik geloof dat in het verleden die flessen bij de Action qua NPK-waardes nauwelijks verschillend waren.
Je kunt natuurlijk ook wat Russische smeerwortel Bocking 14 planten in de tuin zetten en daar telkens gier van maken. Ik heb er nul onderhoud aan en met een paar planten maak je zo tientallen liters gier per jaar.
Beperkte tuin hier en geen plek voor extra planten om er een vloeibare plantensoep van te maken

• Barleone
  • Laatst online: 16:40
[...]

Ik zoek Bocking 14 en het is niet makkelijk verkrijgbaar of prijzig ivm bezorging. Heb jij een tip hoe eraan te komen?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Barleone schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:33:
[...]

Ik zoek Bocking 14 en het is niet makkelijk verkrijgbaar of prijzig ivm bezorging. Heb jij een tip hoe eraan te komen?
Iemand vinden die er eentje heeft staan en even een stukje van die plant af steken :) Misschien hier wel iemand in dit topic?

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:13
Barleone schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:33:
[...]

Ik heb er zat van maar ze lopen net allemaal uit dus ik ga er nu geen stuk meer afsteken. Maar zo ben ik er ook aan gekomen. Stukje bij iemand opgehaald, de winter erna die door midden gedaan en toen had ik er al twee, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:27
En naar wat ik begrijp kan dit met elke smeerwortel

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
mediumdry schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:52:
dank je voor de reactie. De deense kar is min of meer een kast. Ik heb een verdieping voor kruiden, voor het laten groeien van zaden/plantjes tot ze het balkon op kunnen, ik heb slechts ruimte voor 1 verdieping microgreens en wil die zo optimaal mogelijk gebruiken.

En wat betreft die kweektrays, zeker, veel tuincentrum hebben trays. Maar om ze met een lengte van ongeveer 50cm te krijgen, met 1 schaal die dicht is en 1 die gaatjes heeft die op elkaar passen, daar loopt het helaas spaak. Ik zou de elho schaal van 50 bij 20 cm kunnen gebruiken en zelf drainagegaten maken er in, maar dat is ook niet optimaal...
Misschien zelf een frame in elkaar klussen en bespannen met fijnmazig RVS gaas, koper gaas of horrengaas?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1 ... 89 90 Laatste