Ben je snel klaar gelukkig
Jij doet alsof het een enorm probleem gaat worden, wat duizenden mensen treft.
Dus tja, dan zie ik graag toch wel wat bewijzen, anders dan "mijn oma van 90....", want het enige waarvoor je een lever van 90 jaar kan gebruiken, is hondenvoer
[...]
Moet je op straat eens proberen, bij een willekeurige voorbijganger vragen of je z'n lever mag hebben. Ben benieuwd wat 'ie zegt.
Goede vergelijking joh.
Denk overigens als ik vraag "mag men na uw overlijden uw lever hebben om iemand te genezen", ik heel wat "ja, natuurlijk!"'s ga krijgen.
[...]
En toch is grafroof ( het halen van waardevolle spullen van een lijk) strafbaar. Het halen van waardevolle spullen uit een lijk zonder expliciete toestemming voordat het onder de grond ligt klinkt erg vergelijkbaar.
Misschien in jouw hoofd, maar dit is toch heel wat anders.
Om het eventjes duidelijk te maken:
Je hebt toestemming gegeven!
Als ik valet mijn auto laat parkeren, ga ik toch ook niet moord en brand schreeuwen dat ie mijn auto jat?
[...]
Die landen zijn geen dictaturen omdat mensen de moeite nemen om dat te voorkomen. Zodra je stopt dat te doen begint een land met het worden van een dictatuur.
En dat gebeurt niet in Nederland want?
[...]
"Myth: I'm too old to donate. Nobody would want my organs.
Fact: There's no defined cutoff age for donating organs. The decision to use your organs is based on strict medical criteria, not age. Don't prematurely disqualify yourself. Let the doctors decide at the time of your death whether your organs and tissues are suitable for transplantation."
http://www.mayoclinic.org...gan-donation/art-20047529
Ja, en hoeveel hoogbejaarde mensen gaan aan die eisen voldoen?
Uit iemand van 50 kun je nog wel bruikbaars vissen, maar, zoals ik al zei: er is een reden waarom hoogbejaarde mensen hoogbejaard zijn: het lichaam is op. De cellen zeggen "fuck you, ik heb al genoeg Eurovisie Songfestivals gezien, ik kap ermee".
[...]
Een handjevol keren die maar een paar tientallen miljoenen mensen het leven gekost heeft. No biggie!
Op de schaal van de vele miljarden mensen die op andere manieren pierenvoer zijn geworden inderdaad.
[...]
Dat is inderdaad kut. Hopelijk vinden we door nieuw onderzoek beter manieren om dat te doen.
Overigens is drinken en roken een cultuurprobleem en geen handhavingsprobleem. Haal het uit je kids dmv campagnes en binnen twee generaties doet niemand het meer.
En zeker met roken wordt dat al actief gedaan, drinken alleen nog niet, maar dat zie ik ook nog wel gebeuren de komende jaren.
People as things, that’s where it starts.