TheBrut3 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:01:
[...]
Krijg je een goed informatiepakket of zit er sturing op richting donatie?
Een collega van mij had mij op een boek gewezen welke de kant van donatie vertelt die de overheid/media sluw achter weet te houden voor het volk. In mijn ogen is het boek best schokkend, juist omdat je over deze kant van donatie nooit wat ziet/hoort/leest.
Het gaat over
https://www.bol.com/nl/p/...en-weten/9200000030929849
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, ook het donatie verhaal.
Edit (toevoeging): Wat veel mensen dus niet weten is dat ze, of hun nabestaanden, in veel gevallen nog levend zijn wanneer ze de organen daadwerkelijk uit je halen. Over het algemeen ga je dus daadwerkelijk dood terwijl ze de organen uit je lichaam halen, technisch gezien word je dus op dat moment vermoord.
Regelmatig bevalt er nog een vrouw, welke in geval van donorschap waarschijnlijk al leeg zou zijn gehaald, nog van een baby. Voorbeelden:
https://www.rtlnieuws.nl/...-maanden-van-gezonde-baby
https://www.volkskrant.nl...art-gezond-kind~a3544187/
Edit 2: Dit is overigens niet om het "nee" kamp sterker te maken, het maakt mij namelijk echt niets uit. Maar ik ben van mening dat er een stukje informatie ontbreekt cq moedwillig op de achtergrond wordt gehouden.
Kijk je ook even wie dat boek heeft geschreven? En of dat boek daadwerkelijk feiten bevat in plaats van wat pseudowetenschappelijke diarree uit de onderbuik?
Een van de fabeltjes van Ger is bijvoorbeeld dat hersendood niet bestaat. Niet dat Ger dat onderbouwt met wetenschappelijke feiten of onderzoeken, nee, hij onderbouwt dat met wat leuke verhaaltjes over mensen die zouden ontwaken uit hersendood bijvoorbeeld, zonder bronvermelding natuurlijk.
En de onzin die hij niet uit zijn onderbuik of uit leuke verhaaltjes haalt, laat zien dat meneer niet goed heeft opgelet bij biologie op de middelbare school. Hij denkt dat omdat het hart nog klopt, er nog hersenactiviteit moet zijn, wat natuurlijk onzin is. Het werkt volledig autonoom, en dat is maar goed ook, het zou niet best zijn dat je actief moest bezig zijn met het laten kloppen van je hart

Idem dito met allerlei andere lichaamsfuncties, die blijven werken zolang er voedingsstoffen en stromend, zuurstofrijk bloed is. Zet de beademing uit, en iemand die hersendood is, is binnen een paar minuten ook gewoon helemaal dood.
Verder staat er op zijn website nog wat onzin als "Alles in de natuur is bezield en heeft op zijn eigen wijze bewustzijn. Verschillende wetenschappelijke experimenten hebben aangetoond dat dit ook voor planten geldt.", zonder, uiteraard, links naar die verschillende wetenschappelijke experimenten. Overigens is een experiment ook geen studie, en heb je pas wat aan een studie als die peer-reviewed is.
En ja, een kind baren is in principe gewoon mogelijk zonder hersenen. Leuk om te zeggen tegen al die moeders die zich zo speciaal vinden omdat ze een kind op de wereld hebben gezet

En denk je werkelijk dat vrouwen die zwanger zijn worden gebruikt voor orgaandonatie?
Dit is dus ook direct het gevaarlijke van die onzin
Jij hebt over dat boek gehoord van je collega, en direct heb je allerlei grove misvattingen over orgaandonatie, die je op een forum gooit, wat mensen ook weer lezen en weer nemen mensen deze pure onzin over als zijnde de waarheid.
Zo komt het ook dat de anti-vaccinatie-onzin nog steeds zo machtig is: Mensen lezen iets, nemen het direct voor waar aan, en verspreiden onzin alsof het een besmettelijke ziekte is.
Er wordt helemaal niks moedwillig onder de pet gehouden, er worden alleen wetenschappelijke feiten gebruikt, en "helaas" voor het nee-kamp zijn er nogal weinig wetenschappelijke argumenten tegen orgaandonatie.
Natuurlijk heb je wel persoonlijke argumenten, die zijn prima, maar voor jou persoonlijk, en heb dan ook gewoon de ballen om te zeggen dat je iets doet vanuit gevoel, in plaats van logica.
People as things, that’s where it starts.