Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 05-04 19:15

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Bij mijn SGS8 zegt Android Auto altijd "Google Play Services doesn't seem to be working at the moment". Bekend probleem? Ik heb meerdere APK's geprobeerd.

Makkelijk wijzigde deze reactie 04-10-2018 13:26 (195%)

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:32
Makkelijk schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:22:
Bij mijn SGS8 zegt Android Auto altijd "Google Play Services doesn't seem to be working at the moment". Bekend probleem? Ik heb meerdere APK's geprobeerd.
koppelen met usb kabel hielp hiertegen bij mij.

• lange78
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-10-2018
Goedemorgen,
ik loop vaak tegen het volgende aan.
Ik heb Android Auto versie 3.6.583534 op een HTC 10 met Android 8.0.0. Dat combineer ik dan weer met een Renault Mégane Estate die Android Auto ondersteund. Dat gaat in principe best goed. Maar ik heb een probleempje. Elke keer wanneer ik aan het navigeren ben en ondertussen luister naar spotify (allemaal via Android Auto) en dan ga bellen of gebeld wordt, dan gaat het geluid van Spotify na het telefoongesprek via de telefoon en niet meer via de autoradio. De rest van de verbinding is allemaal ok, dus weergave op het scherm en navigatie en dergelijke is allemaal goed. Wanneer ik dan de stekker uit mijn telefoon haal en er even later weer insteek, dan is het geluid wel weer goed via de autoradio.

Is dit een instelling die ik niet goed heb staan? Mijn vrouw heeft er ook last van (ook een HTC maar dan de U Play) Of zijn er instellingen die conflicteren met elkaar?

Ik hoop een oplossing hiervoor te vinden.

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
lange78 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:08:
Goedemorgen,
ik loop vaak tegen het volgende aan.
Ik heb Android Auto versie 3.6.583534 op een HTC 10 met Android 8.0.0. Dat combineer ik dan weer met een Renault Mégane Estate die Android Auto ondersteund. Dat gaat in principe best goed. Maar ik heb een probleempje. Elke keer wanneer ik aan het navigeren ben en ondertussen luister naar spotify (allemaal via Android Auto) en dan ga bellen of gebeld wordt, dan gaat het geluid van Spotify na het telefoongesprek via de telefoon en niet meer via de autoradio. De rest van de verbinding is allemaal ok, dus weergave op het scherm en navigatie en dergelijke is allemaal goed. Wanneer ik dan de stekker uit mijn telefoon haal en er even later weer insteek, dan is het geluid wel weer goed via de autoradio.

Is dit een instelling die ik niet goed heb staan? Mijn vrouw heeft er ook last van (ook een HTC maar dan de U Play) Of zijn er instellingen die conflicteren met elkaar?

Ik hoop een oplossing hiervoor te vinden.
Probeer eens de laatste versie te downloaden;

knip, linken naar deze website doen we hier niet.

l3art wijzigde deze reactie 01-11-2018 13:38 (5%)

Etuuuuuh!

• justys7
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-04 09:48
Snowhite0901 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

koppelen met usb kabel hielp hiertegen bij mij.
Ik heb het zelfde probleem met mijn Samsung S9, USB kabel koppelen hielp bij mij helaas niet.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:58

SeatRider

Back in the seat

Ik heb met de 3.7 versie het probleem dat als ik muziek speel vanaf de telefoon, deze wordt onderbroken door een telefoongesprek (of door een Flitsmeister melding ;) ), daarna de muziek niet meer automatisch verder speelt. Ik moet hem dan handmatig van pauze afhalen. En dat lukt een keer of 5, 6, daarna speelt ie helemaal niet meer, waarna op de telefoon AA crasht met een rood scherm, hetgeen vervolgens mijn autoradio (Seat Leon) tot een reboot dwingt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bdbfoto
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13:52
*knip*. Crossposten is niet toegestaan, graag hier verder: [Samsung Galaxy S9+] Android Auto installeren lukt niet.

rens-br wijzigde deze reactie 30-10-2018 16:18 (92%)

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-04 22:22
Ik krijg sinds de laatste update geen WhatsApp meldingen meer op mijn scherm. Nog meer mensen met dit probleem?

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:46
Makkelijk schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:22:
Ligt niet aan je apk. Je moet een nieuwe versie van Google play store downloaden. Was bij mijn s8 ook zo.

Edit: ik ben er dus achter gekomen dat Samsung ondanks hun update beleid de Playstore versie niet updaten. Je hebt standaard een verouderde versie en je krijgt niet automatisch de nieuwste beschikbare gepusht.

Als je op apkmirror de nieuwste versie download (en de juiste!), Dan krijg je die melding niet meer.

Luchtbakker wijzigde deze reactie 31-10-2018 21:43 (29%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

michelsoe12 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:41:
[...]

Ligt niet aan je apk. Je moet een nieuwe versie van Google play store downloaden. Was bij mijn s8 ook zo.

Edit: ik ben er dus achter gekomen dat Samsung ondanks hun update beleid de Playstore versie niet updaten. Je hebt standaard een verouderde versie en je krijgt niet automatisch de nieuwste beschikbare gepusht.

Als je op apkmirror de nieuwste versie download (en de juiste!), Dan krijg je die melding niet meer.
Hmmm onhandig dat je niet automatisch de laatste versie krijgt? Bij AA moet je altijd al zoeken, maar ik had verwacht dat je voor de Play Store en Play Services wel automatisch updates krijgt? Voor de services heb ik ze iig wel af en toe gehad. Even voor de zekerheid, voor de S8 moet je de ARMv8 versie hebben denk ik?

edit: zo te zien is er voor de play store maar één versie op APKmirror. Dat maakt het leven wat eenvoudiger. Je kan vanuit de play store zelf ook een update forceren/checken door te gaan naar Instellingen - Over (helemaal onderaan). Daar staat dan de huidige versie, en als je er op klikt, gaat hij op zoek naar de laatste versie.

gwystyl wijzigde deze reactie 31-10-2018 22:32 (16%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

michelsoe12 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:41:
[...]

Thanks! Inmiddels was het via andere truc (telefoon Engels zetten) wel gelukt though, maar dit is sowieso goed om te weten.

Ik ben op zich blij met AA maar nog niet geheel overtuigd. Het is me bijvoorbeeld nog niet gelukt om op een whatsapp te antwoorden...

Sowieso is de Google Assistent veel en veel beter in het Engels, maar helaas werkt dat dan weer niet met het oplezen van POI's en straatnamen...

Makkelijk wijzigde deze reactie 01-11-2018 07:27 (8%)

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:46
Makkelijk schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:25:
[...]

Thanks! Inmiddels was het via andere truc (telefoon Engels zetten) wel gelukt though, maar dit is sowieso goed om te weten.

Ik ben op zich blij met AA maar nog niet geheel overtuigd. Het is me bijvoorbeeld nog niet gelukt om op een whatsapp te antwoorden...

Sowieso is de Google Assistent veel en veel beter in het Engels, maar helaas werkt dat dan weer niet met het oplezen van POI's en straatnamen...
Ik heb het geluk in mijn Seat Leon te kunnen kiezen tussen Android auto en Apple carplay. Ik merk dat android minder fijn werkt dan apple.

Ik ben een android fan, maar Apple carplay zit duidelijk beter in elkaar dan android car. Ook meer apps die ondersteund worden.

• Snowhite0901
Makkelijk schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:25:
[...]

Heb je hangouts geinstalleerd?

andere vraag:

heeft iemand een lijst met commando's die je kan geven aan android? Het lukt me nu bijvoorbeeld niet om iemand te bellen ?

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 01-11-2018 07:54 (70%)

• Makkelijk

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Heb je hangouts nodig voor whatsapp? Nee ik heb geen hangouts.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:56
Makkelijk schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:17:
Ja, op de een of andere manier is dat voor veel gebruikers de oplossing....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Snowhite0901
Makkelijk schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:17:
ja...helaas wel. Hoe geen idee maar als je dat installeert dan kan je pas chatten met je stem:)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-04 20:10
Als ik gebruik maak van AA gaat al het geluid van de carspeakers, prima!

Alleen als ik Flitmeister op mijn tel op de achtergrond laat draaien, krijg ik geen geluid op mijn tel, maar ook niet via carspeakers.. het geluid van spotify wordt wel een klein beetje gedempt.

Iemand een idee?

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Weet iemand waarom soms mijn auto (Seat Leon 2016) lijkt te vergeten met welk toestel hij mag verbinden? Dan sluit ik mijn telefoon aan op USB, hij leest de USB uit en dan gebeurt er niks. Dan zit ik te klikken op mijn telefoon (home scherm oproepen wil nog wel eens helpen), maar uiteindelijk blijkt dat ik dan dat ik naar "full link" moet gaan en opnieuw bij apparaten de moto G6 selecteren. Hij waarschuwt dan ook weer dat dit kosten met zich mee kan brengen, dus het lijkt wel alsof de apparaten elkaar soms vergeten. Kan het zijn dat een update van Google Play services (oid) dit triggert?

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:18
Sinds 2 dagen is er een nieuwe versie uit, die een behoorlijke interface wijziging heeft.
https://www.androidpolice...features-to-android-auto/
Werkt stukken beter moet ik zeggen, dus als je het gebruikt, ff via apkmirror de laatste versie downloaden.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:59
Heb 'm er op staan, maar heb geen verschil gezien. Of zit dat alleen in Google Music, dat gebruik ik nooit.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-04 20:23
tiguan schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:24:
Heb 'm er op staan, maar heb geen verschil gezien. Of zit dat alleen in Google Music, dat gebruik ik nooit.
De meeste verschillen lijken in de muziek-apps integratie te zitten idd. Ik gebruik onderweg tune-in (streaming) en Pulsar (lokale mp3 player). Beide geven nu een pop-up bij wijzigen van de tracknaam, en binnen Pulsar zijn er meer mogelijkheden om snel te bladeren in een lange lijst.

Ik vind het een fijne update!

• tiguan
Zal straks ff kijken of er bij Spotify nog wat gewijzigd is dan.

• JeroenV_
tiguan schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:02:
Zal straks ff kijken of er bij Spotify nog wat gewijzigd is dan.
Het viel me juist bij Spotify op: je hebt nu het album klein staan naast de titel, en daarachter vaag coverart.
Ziet er een stuk beter uit imho. Ook browsen in media geeft nu covers ipv tekst.

• MB94
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-12-2018
Bij AA krijg ik de volgende melding: 'Google Play-services werkt op dit moment niet'.

Ik heb al de nieuwe Playstore gedownload via Apkmirror. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen.
Ook staat de juiste versie van Android Auto op de telefoon (Samsung S9)

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

MB94 schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:35:
Bij AA krijg ik de volgende melding: 'Google Play-services werkt op dit moment niet'.

Ik heb al de nieuwe Playstore gedownload via Apkmirror. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen.
Ook staat de juiste versie van Android Auto op de telefoon (Samsung S9)

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?
Is je Google Play Services app up-to-date?

https://play.google.com/s....google.android.gms&hl=nl

• M-ThijZ
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:52

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik was zojuist in Duitsland (Nordhorn), maar ik kon de Android Auto app niet vinden in de Play Store. Bij het rechtstreeks openen van de Google Play link staat er nog steeds "Dit item is niet beschikbaar in je land".

De Play Store app had ik van tevoren afgesloten en de gegevens en cache gewist.

Werkt deze method nog of heb ik iets verkeerd gedaan?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:41
@M-ThijZ Als je roaming gebruikt in het buitenland dan heb je nog steeds een NL ip-adres van je provider omdat het verkeer dan via een tunnel loopt. Dat doen ze om te kunnen meten hoeveel data je gebruikt. ALS het al zou werken door in Duitsland de playstore te openen, dan moet je wel een duits ip-adres hebben (bijv. via Wi-Fi).

Makkelijkste manier is via bijv. apkmirror de app. te installeren.

• Hmmbob

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• arvidbeheerder
  • Laatst online: 24-04 22:00
Weet iemand of er al enig zicht is op fatsoenlijke ondersteuning van dual sim telefoons? Alles werkt met mijn Motorola g5s, behalve bellen :-( Ik krijg de optie niet om te kiezen welke simkaart er gebruikt moet worden en daarna loopt alles vast.

Ik zag in de laatste releasenotes geen veranderingen op dit vlak?

• Snowhite0901
arvidbeheerder schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:57:
Weet iemand of er al enig zicht is op fatsoenlijke ondersteuning van dual sim telefoons? Alles werkt met mijn Motorola g5s, behalve bellen :-( Ik krijg de optie niet om te kiezen welke simkaart er gebruikt moet worden en daarna loopt alles vast.

Geen probleem op mijn a8. Misschien als je een standaard sim instelt geen probleem? Je kan alleen niet kiezen dan...

• Ron!n
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:19

klopt, dit werkt al sinds dag 1 niet. Eigenlijk loopt AA niet vast, maar moet je op je telefoonscherm de sim selecteren waarmee je het gesprek wil starten. Ik heb het maar opgegeven en heb 1 sim nu als standaard voor gesprekken ingesteld..

What's in the case?

• arvidbeheerder
  • Laatst online: 24-04 22:00
Snowhite0901 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Geen probleem op mijn a8. Misschien als je een standaard sim instelt geen probleem? Je kan alleen niet kiezen dan...
Klopt, dan werkt het wel. Maar dat is precies wat ik niet wil :p

• Hmmbob
Ja, dat werkt niet. Groot gemis, in mij mening. Ik heb ergens gelezen dat het met een Google dailer wel werkt, maar jij (en ik) hebben een dailer van moto.

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:44
Krijg helaas de android auto app niet aan de praat met een Citroën C1 uit 2017. Gebeurt eigenlijk helemaal niks nadat ik op verbinden druk in de auto. Iemand die het wel werkend heeft met een C1 of andere Citroën en ook problemen had?

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb het wel werkend met een C4 uit 2017. Geen idee of je dat verder helpt, maar sommige Citroën werkt dus wel :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Daiov97
Vreemde is dat de auto überhaupt niet eens een teken van connectie geeft. Laadt niet op en zie op m'n mobiel niet dat er verbinding is. Op drie telefoons geprobeerd (Oneplus 6, Moto G5 en Nexus 5) met verschillende kabels.

Als ik een USB-stick plaats, gaat het lampje van de stick wel branden.

Heb de android auto app gewoon van apkmirror

• jongetje
Daiov97 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:14:
Krijg helaas de android auto app niet aan de praat met een Citroën C1 uit 2017.
Heb je wel een compatible systeem (blijkbaar moet je een 7" systeem hebben) of een update installeren?
https://www.citroen.nl/ov...ologie/mirror-screen.html

• Hmmbob
En heb je je telefoon ontgrendeld?

• Daiov97
Ik vermoed van wel, auto heeft namelijk een 7" scherm met optie op scherm om verbinding te maken met USB. Auto is van 2017, dus dan zou versie 1.1 geïnstalleerd moeten zijn.

Telefoon uiteraard ontgrendeld, moet de Android auto app aan staan of is dit niet nodig?

Wellicht dat ik er toch naast zit, en dat de auto enkel over Mirrorlink beschikt. Geen idee wat nou het verschil is.

Daiov97 wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:01 (18%)

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:13
Daiov97 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:54:
Ik vermoed van wel, auto heeft namelijk een 7" scherm met optie op scherm om verbinding te maken met USB. Auto is van 2017, dus dan zou versie 1.1 geïnstalleerd moeten zijn.

Telefoon uiteraard ontgrendeld, moet de Android auto app aan staan of is dit niet nodig?

Wellicht dat ik er toch naast zit, en dat de auto enkel over Mirrorlink beschikt. Geen idee wat nou het verschil is.
Daar moet je even achter zien te komen, android auto en mirrorlink zijn twee best verschillende dingen :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06:21
Hmmbob schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:46:
En heb je je telefoon ontgrendeld?
Maakt dat uit? Ik plug 'm altijd gewoon in, werkt meteen (VW Polo, 2018)

• Hmmbob
JB076 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Maakt dat uit? Ik plug 'm altijd gewoon in, werkt meteen (VW Polo, 2018)
Bij mij maakt het soms uit, wisselend succes. Maar het kon zomaar net de tip tot succes zijn ;)

Hmmbob wijzigde deze reactie 08-01-2019 16:43 (9%)

• Goegol
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:49
Ondertussen weer nieuwe versie beschikbaar sinds vanochten: 3.9

Hemelaar Fotografie

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-04 16:26

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Alles werkt bij mij top. Ik vind het alleen vervelend dat de app niet automatisch update aangezien ik de losse apk geïnstalleerd heb. Heeft iemand daar een oplossing voor?

• Hmmbob
LtMarx schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:42:
Alles werkt bij mij top. Ik vind het alleen vervelend dat de app niet automatisch update aangezien ik de losse apk geïnstalleerd heb. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Dat is gek - iedere Nederlandse gebruiker heeft (als het goed is) de app los geinstalleerd want hij is nog niet beschikbaar in Nederland. Ik in ieder geval wel, en hij wordt ook automatisch bijgewerkt bij me.

Wat kán zijn, is dat hij nu nog niet als update zichtbaar is - updates rollen verspreid uit.

• Hmmbob
Jeej, fijn! Dit miste ik nog. Je kon wel een podcast starten en die werd dan ook wel zichtbaar in de mediaplayer van Android Auto, maar nu zou je hem dus native moeten kunnen bedienen!
Google rolt Android Auto-ondersteuning voor Podcasts-app uit

Hmmbob wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:43 (38%)

• jongetje
Hmmbob schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Dat is gek - iedere Nederlandse gebruiker heeft (als het goed is) de app los geinstalleerd want hij is nog niet beschikbaar in Nederland. Ik in ieder geval wel, en hij wordt ook automatisch bijgewerkt bij me.
Ik gebruik al 2 jaar Android Auto en moet altijd handmatig updaten.

• Hmmbob
jongetje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:46:
[...]

Ik gebruik al 2 jaar Android Auto en moet altijd handmatig updaten.
Misschien toch eens deinstalleren en opnieuw installeren dan? Ik meen het, ik heb maar 1x handmatig geïnstalleerd en zit echt op de (nu een na) laatste versie.

• tiguan
Ik moet 'm ook handmatig bijwerken. Vrij logisch ook, hij staat niet in de Nederlandse Play Store.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Yup, hier ook nog nooit een update gehad (logisch, niet in NL playstore)

• Snowhite0901
Waze laat met de laatste update nu ook de mogelijke routes in aa op een kaart zien ipv alleen in tekst.

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:25
Altijd met de hand bijwerken, kan ook niet anders voor een niet beschikbare app.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-04 23:15

Felyrion

goodgoan!

Gisteren heeft een collega mijn 2014 Clio "gehackt" (Via een aangepaste ODB kabel / lezer) om Android Auto in te schakelen. Fijne upgrade van het normale R-link systeem moet ik zeggen :)
Eindelijk op een fijne manier Spotify en podcasts beschikbaar, en natuulijk alternatieve navigatie die niet 100+ euro kost om weer eens een matige map update te krijgen.

Ik krijg alleen berichten van Telegram en WA nog niet voor elkaar, maar dat is toch bijzaak voor me.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Snowhite0901
Felyrion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:00:
Gisteren heeft een collega mijn 2014 Clio "gehackt" (Via een aangepaste ODB kabel / lezer) om Android Auto in te schakelen. Fijne upgrade van het normale R-link systeem moet ik zeggen :)
Eindelijk op een fijne manier Spotify en podcasts beschikbaar, en natuulijk alternatieve navigatie die niet 100+ euro kost om weer eens een matige map update te krijgen.

Ik krijg alleen berichten van Telegram en WA nog niet voor elkaar, maar dat is toch bijzaak voor me.
Zoals eerder gezegd. Hangouts installeren.

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-04 23:15

Felyrion

goodgoan!

Snowhite0901 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Zoals eerder gezegd. Hangouts installeren.
Ik las het inderdaad, ik zal morgen nog eens aan het testen gaan.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• tiguan
Sinds 3.9 wordt wifi niet meer aangezet na het afsluiten van Android auto. Bugje?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

OmeJoyo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:50:
Altijd met de hand bijwerken, kan ook niet anders voor een niet beschikbare app.
Precies, maar is het niet mogelijk om android auto over een vpn in de duitse play store binnen te halen?

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:25
LtMarx schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Precies, maar is het niet mogelijk om android auto over een vpn in de duitse play store binnen te halen?
Ik ben binnenkort in Duitsland en heb dan ook de beschikking over echt Duits internet, dus zal dan eens proberen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• oalammers
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 13:49
Ik heb op mijn werk telefoon (Samsung J6) AA geïnstalleerd via APK mirror. Op deze telefoon werk het erg goed!
Nu heb ik exact hetzelfde op mijn prive telefoon (Samsung S9+) geïnstalleerd en daar krijg ik steeds de melding dat Google Play services niet werkt. Ook deze heb ik geupdate via APKMirror.
Ik heb echt geen idee meer hoe dit op te lossen is.
Ik een heb een vrij nieuwe Skoda Fabia Combi waar het wel op ondersteunt wordt.

Iemand nog ideeën?

• Hmmbob
Ja, de een na laatste versie installeren, en dan de specifieke subversie voor je telefoon. Op die site staat hoe je dat uitzoekt.

• hb96
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
-opgelost-

hb96 wijzigde deze reactie 12-01-2019 10:03 (97%)

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Lekker sociaal dat je dan ook nog even de oplossing hier plaatst :+

• hb96
  • Registratie: januari 2013
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Lekker sociaal dat je dan ook nog even de oplossing hier plaatst :+
Daar heb je een punt, hierbij de oplossing voor mijn probleem.

Heb de Android Auto (3.8.584563) APK gedownload en geïnstalleerd op mijn OnePlus One.
Deze heb ik voorzien van de custom rom "LineageOS 15.1 (Android 8.1)".

Echter kreeg ik in de Android Auto app de melding "Google play- Services werkt op dit moment niet".

Hierna heb ik de cache gewist van de "Google Play-services", dit was niet de oplossing.
Ook geprobeerd de telefoon te herstarten, ook dit was niet de oplossing voor het probleem.

Gezocht naar andere oplossingen, hier kwam naar voren oom de Google Play-services te updaten.
Gecontroleerd in de Play store, hier werd geen melding weergeven over een update.

Vervolgens de nieuwste update (14.8.47) als APK voor Google Play-services gedownload.
Deze hierna geïnstalleerd op de telefoon, vervolgens gecontroleerd of het is bijgewerkt (versienummer).
Hierna de cache verwijderd voor Android Auto en Google Play-services.

Daarna Android Auto geopend waarna dit nu wel werkt, na alle instellingen te hebben doorlopen.

hb96 wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:11 (9%)
Reden: Toevoegingen

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

LtMarx schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:28:
[...]

Zojuist heb ik het volgende gedaan:
  • Mobiele data en locatie services uitgezet
  • Telefoon een Duits IP-adres gegeven*
  • Google Play App stoppen en gegevens wissen
Op mijn oude Galaxy S5 was dit al voldoende en kon ik Android Auto uit de store halen. Op mijn One Plus 3T met Android 8.0.0 niet!

Zoals altijd geef ik niet op en heb ik maar doorgezet:
  • Vanaf Duits IP-adres een extra Google account aangemaakt
  • Account toevoegen op Android toestel (alle synchronisatie uitgezet)
  • Nu kun je in de Play Store wisselen naar je "Duitse" account en Android Auto installeren
Ik ga er vanuit dat, zolang ik het extra account gelinkt heb aan mijn toestel, updates ook binnenkomen. Maar misschien blijven updates wel werken zonder dat tweede account.

(tijdens al deze stappen had ik mijn VPN verbonden)
*Kan via een VPN-aanbieder, maar ik heb een AWS EC2 instance in Frankfurt gebruikt.

Waarom de extra moeite ten opzicht van APKMirror, vraag je je misschien af?

Ten eerste wil ik geen enkel risico lopen door apps te sideloaden en ten tweede wil ik (security) updates automatisch binnenkrijgen.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

M-ThijZ schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Zojuist heb ik het volgende gedaan:
  • Mobiele data en locatie services uitgezet
  • Telefoon een Duits IP-adres gegeven*
  • Google Play App stoppen en gegevens wissen
Op mijn oude Galaxy S5 was dit al voldoende en kon ik Android Auto uit de store halen. Op mijn One Plus 3T met Android 8.0.0 niet!

Zoals altijd geef ik niet op en heb ik maar doorgezet:
  • Vanaf Duits IP-adres een extra Google account aangemaakt
  • Account toevoegen op Android toestel (alle synchronisatie uitgezet)
  • Nu kun je in de Play Store wisselen naar je "Duitse" account en Android Auto installeren
Ik ga er vanuit dat, zolang ik het extra account gelinkt heb aan mijn toestel, updates ook binnenkomen. Maar misschien blijven updates wel werken zonder dat tweede account.

(tijdens al deze stappen had ik mijn VPN verbonden)
*Kan via een VPN-aanbieder, maar ik heb een AWS EC2 instance in Frankfurt gebruikt.

Waarom de extra moeite ten opzicht van APKMirror, vraag je je misschien af?

Ten eerste wil ik geen enkel risico lopen door apps te sideloaden en ten tweede wil ik (security) updates automatisch binnenkrijgen.
Fijn dat je hier terug rapporteert. Had ook al zitten pielen met vpn's en force stops en data wipes van de play store. Maar je moet dus dan ook nog een duits account maken. hmmmm

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

LtMarx schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Fijn dat je hier terug rapporteert. Had ook al zitten pielen met vpn's en force stops en data wipes van de play store. Maar je moet dus dan ook nog een duits account maken. hmmmm
Haha, ja, ik denk dat ik meer tijd heb zitten klooien met resets van de Google Play-app (en device restarts voor de zekerheid), dan dat het aanmaken van dat tweede account kostte.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:20
Ineens heb ik Google podcasts bij de audio apps. Heb de Google podcasts app niet geïnstalleerd omdat ik podcast addict gebruik.

• Hmmbob
Google Podcasts is onderdeel van de Google app. Via de installatie uit de play store voeg je eigenlijk alleen het icoontje toe.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
stijn014 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:00:
Ineens heb ik Google podcasts bij de audio apps. Heb de Google podcasts app niet geïnstalleerd omdat ik podcast addict gebruik.
Hier ook en Play boeken ook nog eens.
Blijft jammer dat je die lijst niet kunt filteren in de instellingen.

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:49
Verbinding is mislukt controleer of uw telefoon is vrijgegeven. Na al ruim ander halfjaar gebruik van aa, kan ik niet meer verbinden, heb de nieuwste Android auto apk opgehaald. Ik begrijp er niks van. Gaat om Samsung A8.

• kontroll
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Joostje123 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:20:
Verbinding is mislukt controleer of uw telefoon is vrijgegeven.
Ik had onlangs hetzelfde aan de hand met mijn Nokia 8.
Ik heb het opgelost door in AA zelf bij instellingen mijn auto even te vergeten, en dan opnieuw connectie te maken.

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Joostje123 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:20:
Verbinding is mislukt controleer of uw telefoon is vrijgegeven. Na al ruim ander halfjaar gebruik van aa, kan ik niet meer verbinden, heb de nieuwste Android auto apk opgehaald. Ik begrijp er niks van. Gaat om Samsung A8.
Ik kreeg dit nadat ik dit weekend een nieuwe telefoon in gebruik had genomen. Het bleek dat je na het installeren van de app, deze 1x op de telefoon moet opstarten en zo alle benodigde toestemmingen moet geven. Omdat ik dat had verzuimd bleef ie blijkbaar in een soort loop hangen. AA verwijderen, opnieuw opstarten en alle toestemmingen geven, daarna aansluiten in auto deed het hem voor mij.

• Joostje123
Aa opnieuw installeren en gegevens wissen heeft beide niet probleem opgelost helaas.

Bedankt voor de suggesties! Ik puzzel nog even verder...

• joreve
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-04 12:44
Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon de samsung S9, gebruikt op mijn S7 ook al AA en dat werkte toen prima ook met google maps.
Nu echter met mijn S9 raakt maps de gps/locatie kwijt als het scherm van mijn telefoon uitgaat.
Iemand enig idee hoe dat kan, ik gebruik de nieuwste AA versie 3.9.585064- arm64-v8a,
Ik gebruik hem via het scherm in mijn i10.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

joreve schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:06:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon de samsung S9, gebruikt op mijn S7 ook al AA en dat werkte toen prima ook met google maps.
Nu echter met mijn S9 raakt maps de gps/locatie kwijt als het scherm van mijn telefoon uitgaat.
Iemand enig idee hoe dat kan, ik gebruik de nieuwste AA versie 3.9.585064- arm64-v8a,
De S9 heeft waarschijnlijk een nieuwere versie van Android (ik gok al Pie?), die wat aggressiever met het afsluiten van apps en processen in de achtergrond omgaat. Bij mijn S8 heb ik hier sinds het draaien van de Pie beta ook meer last van. Sommige apps worden veel eerder afgesloten dan daarvoor. Je kan in de energie-instellingen (te bereiken via instellingen - apps of instellingen - onderhoud volgens mij) proberen in te stellen dat AA niet afgesloten wordt, en bij de locatie-instellingen de meest preciese kiezen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Snowhite0901
joreve schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:06:
Bij mijn a8 lag het aan de Samsung spaarstand. Je kan ook gewoon flitsmeister aanzetten zodat hij scherm niet uitzet.

• niekdebeus
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 31-01 18:29
Goedendag,

Ik ben sinds dit jaar in het bezit van een opel atra 1.0 tourer.
nu heb ik via apk mirror android auto geinstallleerd op mijn samsung s7 edge en als ik hem in de auto aansluit krijgt deze contact met de radio en start bijv google maps.
Echter na 30 sec tot 3 minuten valt de verbinding weg en maakt geen contact meer en ziet de telefoon ook niet meer.
ik heb de spaarstand al uitgezet en de app alle toestemming gegeven.
Ook heb ik al een goede kabel gekocht.
Weet iemand hoe dit is op te lossen?

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:42
niekdebeus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:29:
Goedendag,

Ik ben sinds dit jaar in het bezit van een opel atra 1.0 tourer.
nu heb ik via apk mirror android auto geinstallleerd op mijn samsung s7 edge en als ik hem in de auto aansluit krijgt deze contact met de radio en start bijv google maps.
Echter na 30 sec tot 3 minuten valt de verbinding weg en maakt geen contact meer en ziet de telefoon ook niet meer.
ik heb de spaarstand al uitgezet en de app alle toestemming gegeven.
Ook heb ik al een goede kabel gekocht.
Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Weet niet precies hoe het bij Samsung telefoons zit, maar kun je voor de app specifiek instellen dat hij niet door een of andere stroombesparing beheerd wordt? Dus dat de app niet op de achtergrond gesloten wordt. Dat zou het kunnen zijn, maar voor mij was het zo dat ook bij m'n 'goeie' kabels Android Auto toch vaak een disconnect kreeg, heb dus meerdere merken geprobeerd en nu heb ik er één die stabiel lijkt blijven zitten (Blitzwolf kabel van Ali).

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Joostje123
kontroll schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Ik had onlangs hetzelfde aan de hand met mijn Nokia 8.
Ik heb het opgelost door in AA zelf bij instellingen mijn auto even te vergeten, en dan opnieuw connectie te maken.
Na af en toe wat proberen had het te maken met Android beveiliging update. Nadat ik die had geïnstalleerd werkte direct weer...

• Bdbraver
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22-04 23:56
Wellicht een Tip: na het lezen van bovenstaande items ben ik druk bezig geweest om mijn Android auto werkbaar te krijgen op mijn fort sync3 systeem.
Ik heb gemerkt dat wanneer je een dual sim telefoon koppelt waarbij de "tweelingfunctie" voor o.a. WhatsApp hebt aan staan de foutcode 16 "kan niet verbinden" ontstaat en Android auto niet werkt. Door de tweelingfunctie weer uit te zetten werkt Android auto weer correct.

• Hmmbob
Hmm, dat probleem heb ik (nog) niet met mijn S9 (met dual WhatsApp) & AA in m'n 308SW. Thanks voor de heads-up.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:35
Bdbraver schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:20:
Wellicht een Tip: na het lezen van bovenstaande items ben ik druk bezig geweest om mijn Android auto werkbaar te krijgen op mijn fort sync3 systeem.
Ik heb gemerkt dat wanneer je een dual sim telefoon koppelt waarbij de "tweelingfunctie" voor o.a. WhatsApp hebt aan staan de foutcode 16 "kan niet verbinden" ontstaat en Android auto niet werkt. Door de tweelingfunctie weer uit te zetten werkt Android auto weer correct.
Hier had OnePlus (3) ook last van na de stap naar Android 8, maar dat is toen redelijk snel ook weer opgelost..

• Ron!n
Bdbraver schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:20:
klopt, dit had ik met mijn Pocophone ook! Wel vervelend als je op 2 sims whatsapp wil gebruiken, want dan moet je dus een 3rd party app gebruiken.
Ron!n schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:59:
[...]

Om even op mijzelf terug te komen: ik heb Andoid Auto inmiddels werkend. Het probleem, als je continue een rood scherm met error 16 krijgt, ligt aan Dual Apps. Ik gebruik zelf Dual Apps voor een 2e versie van WhatsApp voor mijn 2e simkaart. Na het volledig uitschakelen van Dual Apps (de telefoon reboot hierna) start Android auto goed.

Ik heb nu via WhatsApp Business mijn 2e simkaart in gebruik

What's in the case?

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:54
Mijn xiaomi mi5 had hier ook last van bij gebruik van dual apps. Ik heb hiervoor de second space uiteindelijk ingeschakeld. Hierdoor is de telefoon in 2en gedeeld. Nu werkt het weer, geen idee of met nieuwe update de oude situatie met dual apps weer werkt.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:31
Iemand van jullie die AAgateway gebruikt? (android auto wireless hierdoor)
Ik heb het hier redelijk werkend. Met een android tv stickje in de auto geprikt.

https://forum.xda-develop...way-android-auto-t3813163

MENTAL SHUTDOWN

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:43
Heb sinds vandaag ook Android auto in een Volkswagen Touran. Alles werkt, buiten Spotify. Hier krijg ik de melding dat dit momenteel niet beschikbaar is. Zou wel moeten werken volgens de garage. Gsm is een Xiaomi Mi 6 en heb verschillende dingen geprobeerd. (Batterij instellingen van de app, reboots, ... Via bluetooth werkt het wel. Iemand nog opties?

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 12:51
frye schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:00:
Heb sinds vandaag ook Android auto in een Volkswagen Touran. Alles werkt, buiten Spotify. Hier krijg ik de melding dat dit momenteel niet beschikbaar is. Zou wel moeten werken volgens de garage. Gsm is een Xiaomi Mi 6 en heb verschillende dingen geprobeerd. (Batterij instellingen van de app, reboots, ... Via bluetooth werkt het wel. Iemand nog opties?
Ja, ik herken dit wel, met een Huawei Mate 10. Wat bij mij werkt: Spotify op je telefoon starten, op AA switchen van Spotify naar een andere muziek-provider en dan weer terug naar Spotify.

Blog | Tech Blog

• frye
Ben.Hahlen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Ja, ik herken dit wel, met een Huawei Mate 10. Wat bij mij werkt: Spotify op je telefoon starten, op AA switchen van Spotify naar een andere muziek-provider en dan weer terug naar Spotify.
Thanks! Met dit trucje is het me inderdaad gelukt. Is dit na één keer inorde of is dit de normale procedure? 8)7

• Ron!n
ik heb dit ook (Xiaomi Pocophone), ik moet dus ook altijd eerst Spotify op mijn telefoon starten..

Ron!n wijzigde deze reactie 14-02-2019 15:54 (4%)

What's in the case?

• frye
Sms berichten of Whatsapp berichten komen ook niet binnen. Eerder in het topic werd er gesproken om hangouts te installeren. Dit geïnstalleerd maar ze komen nog niet binnen. Telefoongesprekken wel.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik krijg wel gewoon berichten binnen en heb inderdaad hangouts, weet niet of het zonder ook werkt.
Heb wel het probleem dat bij het afspelen er geen geluid is, terwijl het volume hard genoeg staat.

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06:21
Helemaal nergens last van! (Nokia 8.1)

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 12:51
frye schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:35:
[...]

Thanks! Met dit trucje is het me inderdaad gelukt. Is dit na één keer inorde of is dit de normale procedure? 8)7
Dat hangt er een beetje van af, maar weet alleen niet waar het vanaf hangt. :)

Blog | Tech Blog

• frye
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:17:
[...]

Dat hangt er een beetje van af, maar weet alleen niet waar het vanaf hangt. :)
Heb op dit moment ondervonden dat je gewoon Spotify even moet opstarten voor het inpluggen van de kabel.
Dan werkt het ALTIJD.

Whatsapp krijg ik nu ook meldingen van binnen maar hij leest ze niet voor.

• JeroenV_
frye schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:25:
[...]
Whatsapp krijg ik nu ook meldingen van binnen maar hij leest ze niet voor.
Als je ze vanaf het homescreen aanklikt moet hij ze wel voorlezen, tenminste, dat werkt bij mij zo.
Alleen antwoord kan helaas niet :'(

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
JeroenV_ schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:32:
[...]

Als je ze vanaf het homescreen aanklikt moet hij ze wel voorlezen, tenminste, dat werkt bij mij zo.
Alleen antwoord kan helaas niet :'(
Bij mij moest ik op de telefoon eerst Hangouts installeren, waarna de spraakcommando's voor WhatsApp wel werken.

• JeroenV_
Hmm thanks, zal dat eens proberen.
Vreemd als het zou werken, maar als het werkt is het natuurlijk mooi :)

• JeroenV_
Helaas, ook nadat Hangouts is geïnstalleerd lukt antwoorden op binnenkomende whatsappjes nog niet.

• frye
Nieuwste versie vandaag geïnstalleerd.
Alle problemen zijn verholpen...
Spotify opent nu wel altijd op AA.

Ook whatsapp berichten kunnen voorgelezen worden bij klikken op play knop.
Als je stil staat verschijnt de tekst van het bericht.
Dit gebeurd allemaal vanaf het start scherm.
Kun je ook automatisch berichten laten voorlezen dmv stemcommando?

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 23:42
Ik ben gestopt met Android Auto. Hoe graag ik ook wil gebruiken, heb als test dagje zonder gedaan en dat was echt enorm prettig...

Ford (fiesta nov 2017, groot capacitief touch scherm) met nieuwste Sync versie en Google Pixel 1. Het werkte snel. Dat was het probleem niet.

Waar ik mij enorm aan kon storen:
1. Waze geeft geen trajectcontrole indicatie. Alleen een melding vooraf en that's it. Terwijl er ruimte zat is.
2. Snelheid en toegestane snelheid wordt willekeurig wel of niet getoond. Meestal op dezelfde plek als de compleet nutteloze +/- button.
3. Deze button flikkert ene week continue andere dagen zie ik hem niet. Het flikkeren is hoogst irritant. Met flikkeren bedoel ik dat de +/- button en snelheidsindicatie continu afwisselen. Dit is storend tijdens het rijden.
4. Spotify is compleet kreupel. Daar hoef ik hopelijk geen uitleg over te geven. Als je gewoon je laatst beluisterde speellijst wil is het geen probleem drukt op Play maar zodra je wat anders wil is het gewoon veiliger de telefoon in de hand te nemen (ik heb echt veel moeite gedaan maar nee).
5. Storend fel scherm, bijvoorbeeld als ik Spotify luister. Het "playing" scherm zeg maar. Kan er ook vrijwel niks mee. Kan niet track indicatie verschuiven, + of duim omhoog. Kan niet snel even andere playlist pakken op dit scherm. Kan niet eens alleen de cover art laten tonen.

AA vind ik daarom echt hopeloos. Heb het ruim 3 maanden een kans gegeven altijd de nieuwste versie.

Heb het idee dat je vooral gemak en overzicht inlevert en juist onveiliger bezig bent met AA.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True