Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfoto
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:56
Hallo,

Ik heb problemen met het installeren van android auto. Ik krijg de melding dat google play services momenteel niet werkt. Op dit forum gezocht naar oplossingen en de twee die naar voren kwamen waren voor mij niet de oplossing.
1. De taal op engels zetten omdat het nog geen app is die in Nederland wordt ondersteund in de google play store. Dit werkt dus niet...

2. Via de app DisableServices de CarService service aanzetten. Deze was te vinden onder Systeem > Google play services > CarService
ECHTER kan ik bovenstaande niet op mijn samsung s9+ vinden. Dus wellicht dat het de oplossing is maar weet niet waar ik mijn app op de google play service zo kan instellen...

Heb verder al heel wat tijd besteed op internet op zoek naar een oplossing maar het probleem komt niet zo vaak voor helaas!
Hoop dat iemand mij verder kan helpen :)

Beste antwoord (via bdbfoto op 16-02-2019 13:36)

• 666Axx
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 12:12
Ik had het zelfde probleem.

Ik heb een Honor 10 (Huwawei) smartphone.
Heb net een nieuwe Ford Fiesta gekocht ook met Ford sync.
Android auto werkte eerst ook niet. Na heel wat prutsen heb ik het aan de praat gekregen.

In instellingen-->beveiliging-->aanvullende instellingen --> apparaatbeheerders

Heb ik een app "vind mijn apparaat" die dus actief is als administrator. Ik heb deze gedeactiveerd en toen kon ik android auto wel opstarten. Dit heb ik gedaan na het verwijderen van de cache van google play services.

Ik ben hier opgekomen omdat ik google play services eens wou proberen uitschakelen, en toen kreeg ik het scherm dat de app "vind mijn apparaat" administrator was. Dus heb ik die app uitgeschakeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:14
Ik heb helaas geen oplossing voor je maar zag dit probleem ook op een andere Samsung telefoon. Een Galaxy A6 geloof ik. Daar had ik weinig tijd om er goed naar te kijken. Op mijn Galaxy S7 Edge werkt het prima. Ik gebruik de arm64 apk. Gebruik jij die ook? Is je telefoon en zijn de apps helemaal up to date? Zowel uit de Play Store als Galaxy apps? Standaard staan er op mijn telefoon de apps CarModeStub en CarModeRemote. Misschien zijn die vereist? Heb je misschien een virusscanner die de boel blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159824

Ik zit met zelfde probleem op de Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Heb dit issue ook gehad. Je moet de nieuwste Playstore zelf geforceerd downloaden. (Apkmirror). Dan kan het wel. Je krijgt zelf niet de nieuwste want dat is regio gebonden ofzo?

Ik dacht dat Samsung en anders Google altijd de allernieuwste Playstore versie aanleverde, of anders geüpdate werd, maar helaas.

Edit; link: *knip* linken naar apk files is niet toegestaan.

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 30-12-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1161438

Zelf krijg ik ook de volgende melding: 'Google Play-services werkt op dit moment niet'.

Ik heb al de nieuwe Playstore gedownload via Apkmirror. Dit heeft het probleem helaas niet verholpen.
Ook staat de juiste versie van Android Auto op de telefoon (Samsung S9)

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

Helaas op mijn S7E krijg ik dezelfde foutmelding....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 666Axx
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 12:12
Ik had het zelfde probleem.

Ik heb een Honor 10 (Huwawei) smartphone.
Heb net een nieuwe Ford Fiesta gekocht ook met Ford sync.
Android auto werkte eerst ook niet. Na heel wat prutsen heb ik het aan de praat gekregen.

In instellingen-->beveiliging-->aanvullende instellingen --> apparaatbeheerders

Heb ik een app "vind mijn apparaat" die dus actief is als administrator. Ik heb deze gedeactiveerd en toen kon ik android auto wel opstarten. Dit heb ik gedaan na het verwijderen van de cache van google play services.

Ik ben hier opgekomen omdat ik google play services eens wou proberen uitschakelen, en toen kreeg ik het scherm dat de app "vind mijn apparaat" administrator was. Dus heb ik die app uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfoto
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:56
@666Axx _/-\o_ Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om te reageren, dit was precies wat bij mij het probleem veroorzaakte!
Ik heb echter de cache van google play services niet verwijderd omdat ik dat niet voor elkaar kreeg... heb je hier nog tips voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSTX
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-01 12:29
Hallo,

Als ik andriod auto download en wil installeren zegt mijn s7 de hele tijd 'unable to scan'.
Ik heb de download beveiliging uitgezet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1213756

Hallo,

Ik kwam op deze pagina terecht doordat het verbinden ik ook de melding kreeg Google play services werkt momenteel niet. Na veel speuren en proberen is het mij gelukt. Ik heb het volgende gedaan:

1. Systeemtaal van de telefoon op Engels (United States) gezet
2. Alle caches geleegd van play store en Google play services. dit kan via instellingen> apps > scrollen tot je 1 van bovengenoemde ziet en aanklikken > opslag > cache legen
3. Via appmirror de nieuwste play store gedownload (Let op de juiste processor en Android versie)
4. Via appmirror nieuwste Google play services gedownload
5. Via appmirror nieuwste Android auto gedownload
6. Android auto gestart
7. Systeemtaal terug op Nederlands

Hierna was de melding weg en werkte Android auto normaal. Ik heb geen idee of alle stappen echt noodzakelijk zijn geweest maar het heeft voor mijn S9+ gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:14
Volgens mij gaat het bij een te oude versie van Play Services mis. Normaal wordt dat bij geüpdatet bij een systeemupdate, als ik het goed heb. Raar dat dat bij een nieuwe telefoon als de S9 niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidojanssen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-07-2019
Goedendag,
Ik heb het probleem bij koppelen telefoon (Samsung s9) met JVC radio voor Android Auto.
Kan de app installeren maar bij koppelen met radio komt melding in scherm radio dat ik akkoord moet gaan met algemene voorwaarde app op telefoon. Dit heb ik echter al gedaan.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwoltering
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 11:52
Deze werkwijze van xxcwiss werkte zojuist voor mijn S9+. Dank!
Anoniem: 1213756 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:38:
Hallo,

Ik kwam op deze pagina terecht doordat het verbinden ik ook de melding kreeg Google play services werkt momenteel niet. Na veel speuren en proberen is het mij gelukt. Ik heb het volgende gedaan:

1. Systeemtaal van de telefoon op Engels (United States) gezet
2. Alle caches geleegd van play store en Google play services. dit kan via instellingen> apps > scrollen tot je 1 van bovengenoemde ziet en aanklikken > opslag > cache legen
3. Via appmirror de nieuwste play store gedownload (Let op de juiste processor en Android versie)
4. Via appmirror nieuwste Google play services gedownload
5. Via appmirror nieuwste Android auto gedownload
6. Android auto gestart
7. Systeemtaal terug op Nederlands

Hierna was de melding weg en werkte Android auto normaal. Ik heb geen idee of alle stappen echt noodzakelijk zijn geweest maar het heeft voor mijn S9+ gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limpz62
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05-2020
Had het probleem ook gehad met de Samsung S9 heb er toen car mode remote opgezet en toen machtiging verleend aan zowel car mode remote en android auto ( die zag die toen ook in het systeem ) en het probleem was verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikitavanzelst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Guidojanssen schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:02:
Goedendag,
Ik heb het probleem bij koppelen telefoon (Samsung s9) met JVC radio voor Android Auto.
Kan de app installeren maar bij koppelen met radio komt melding in scherm radio dat ik akkoord moet gaan met algemene voorwaarde app op telefoon. Dit heb ik echter al gedaan.
Wie kan mij helpen?
Dit is precies het probleem dat ik nu ook heb. Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stortebeker18
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Android Auto werkt niet met Samsung Galaxy S10
Ik heb de hele dag gegoogeld en geprobeerd uit te zoeken waarom Android Auto niet meer werkt met mijn nieuwe telefoon, terwijl hij al twee jaar werkt met mijn vorige telefoon. Ik hoop dat dit bericht via Google wordt gevonden door andere gefrustreerde gebruikers.

Oplossing:

Stap 1: Telefooninstellingen> Systeem> Over de telefoon> Software-informatie> Tik 7 keer op Build-nummer om de ontwikkelaarsmodus in te schakelen

Stap 2: Telefooninstellingen> Opties voor ontwikkelaars> USB-foutopsporing aan

Stap 3: Telefooninstellingen> Opties voor ontwikkelaars> Standaard USB-configuratie> Instellen op USB-tethering

Verbind uw telefoon via USB met uw auto en Android Auto zou hopelijk moeten starten!

Gr. Danny
Pagina: 1