• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57
Ik zit een beetje in dubio over mijn autoradio. We hebben sinds kort een Seat Leon ST 2014 met een 'oudere' (MIB1) radio. Prima ding, maar vrij klein scherm, hele trage navigatie en vooral het gemis van Android Auto.

Nu heb ik me het ongans lopen zoeken en inlezen en kom op het volgende uit:
-De unit vervangen/laten vervangen door een officiele MIB2 unit. Dit is gewoon een snellere en nieuwere variant (Seat Leon 2017+) met daarop snelle navigatie en Full Link. Verder alle opties en groter scherm. 6.5" of 8". Kosten: 500e (6.5") tot 750e (8") incl. inbouw en vrijgeven.

-Een Aliexpress radio kopen. Hopende dat alles heel aankomt en volledig werkt incl. alle auto 'opties' zoals verlichting, climat control, autogegevens inzien etc.

-Via NL of Duitsland een radio kopen. Dynavin bijvoorbeeld, waarbij de ondersteuning bij evt problemen goed is. Echter zijn dit in verhouding dan ook weer duurdere units en 'trager'. Snelste unit:
https://www.inbouwnavigat...carplay-android-auto-64gb
Alleen is deze variant op de Duitse 'officiele' site niet eens te vinden, dus kan t zo maar een omgebouwde China radio zijn.

-Knetter duur gaan en een Sony / Pioneer / Kenwood systeem a 1100e+ kopen. Dat vind ik te gek worden.

Mijn eisen:
-Android Auto (draadloos kan altijd later)
-Auto 'opties' via radio toegankelijk
-Voorkeur voor fysieke volumebutton
-Fatsoenlijke snelheid

Op Ali kwam ik op een aantal vergelijkbare modellen:
- https://nl.aliexpress.com...%2112000031692807197%21sh
- https://nl.aliexpress.com...%2112000028048000018%21sh
- https://nl.aliexpress.com...%2112000030678669669%21sh

Of deze met volumeknop:
https://www.joyingauto.eu...at-leon-5f-2013-2020.html

Dit heeft allemaal ook echt Android op de radio zelf, wat voor mij eigenlijk totaal onnodig is.
Verder zou ik dan wel gaan voor een 8GB / 128GB variant, wat tussen de 270 en 400e kost.

Wie heeft er nog zinnig advies voor ik overga op een keuze/aankoop? Zie ik iets over het hoofd.. kan het simpeler? Hoeveel GB heb je nodig voor Android Auto zelf. Wat zijn de huidige ervaringen met Ali radio's, die vaak onder dezelfde merken ook voor andere modellen verkopen?

Signature

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 06:59
mouzetc schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:10:
Ik zit een beetje in dubio over mijn autoradio. We hebben sinds kort een Seat Leon ST 2014 met een 'oudere' (MIB1) radio. Prima ding, maar vrij klein scherm, hele trage navigatie en vooral het gemis van Android Auto.

-De unit vervangen/laten vervangen door een officiele MIB2 unit. Dit is gewoon een snellere en nieuwere variant (Seat Leon 2017+) met daarop snelle navigatie en Full Link. Verder alle opties en groter scherm. 6.5" of 8". Kosten: 500e (6.5") tot 750e (8") incl. inbouw en vrijgeven.

-Een Aliexpress radio kopen. Hopende dat alles heel aankomt en volledig werkt incl. alle auto 'opties' zoals verlichting, climat control, autogegevens inzien etc.

-Via NL of Duitsland een radio kopen. Dynavin bijvoorbeeld, waarbij de ondersteuning bij evt problemen goed is. Echter zijn dit in verhouding dan ook weer duurdere units en 'trager'. Snelste unit:
Alleen is deze variant op de Duitse 'officiele' site niet eens te vinden, dus kan t zo maar een omgebouwde China radio zijn.

-Knetter duur gaan en een Sony / Pioneer / Kenwood systeem a 1100e+ kopen. Dat vind ik te gek worden.

Mijn eisen:
-Fatsoenlijke snelheid

Of deze met volumeknop:

Dit heeft allemaal ook echt Android op de radio zelf, wat voor mij eigenlijk totaal onnodig is.
Verder zou ik dan wel gaan voor een 8GB / 128GB variant, wat tussen de 270 en 400e kost.

Wie heeft er nog zinnig advies voor ik overga op een keuze/aankoop? Zie ik iets over het hoofd.. kan het simpeler? Hoeveel GB heb je nodig voor Android Auto zelf. Wat zijn de huidige ervaringen met Ali radio's, die vaak onder dezelfde merken ook voor andere modellen verkopen?
Ik zou voor origineel gaan werkt eigenlijk prima en het staat gewoon beter.
dat activeren en inbouwen kan je zelf als je een beetje in verdiept.

• freaksnme
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-05 21:11
Weet iemand hoe je het volgende oplost:

Geluidsvolume via Spotify via AA is veel zachter dan het geluid direct over Bluetooth.
Verschillende opties al aangepast in de Spotify App, developer options op mijn Oneplus 9pro, Auto settings ( VW id3), EQ settings op telefoon. Niks werkt.

Voor normale geluidsvolume via AA moet de volume op 55%
Over BT moet dit op 35 oid.

Iemand een fix?

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:18
freaksnme schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:48:

Geluidsvolume via Spotify via AA is veel zachter dan het geluid direct over Bluetooth.
Verschillende opties al aangepast in de Spotify App, developer options op mijn Oneplus 9pro, Auto settings ( VW id3), EQ settings op telefoon. Niks werkt.

Iemand een fix?
Ik had dat ook met mijn OnePlus 6. Opgelost door een OnePlus 8 Pro te kopen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Nieuwe versie van Waze begint nu uit te rollen met als voornaamste wijzigingen op AA:

- Speedometer redesign (groter en beter leesbaar)
- Werkende Google Assistant

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 19:04

Pierre

Van nature lui!

Hmm ik heb nog steeds geen Coolwalk als ik Waze gebruik? Kan ik dat niet forceren?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:14
Largamelion schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:29:
Nieuwe versie van Waze begint nu uit te rollen met als voornaamste wijzigingen op AA:

Dat is dan versie 2, terwijl ik versie 1 nog niet eens heb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 11:19
Gisteren een VW passat 2017(B8) gekocht en tijdens de testrit zag ik ook een scherm met het Android auto logo. Ik heb een Xiaomi 11T pro telefoon. Morgen mag ik de auto ophalen en ben nu wat ah inlezen mbt multimedia.

Gaat dit normaal gezien gewoon werken na het verbinden van de kabel?

Kan ik dit ook wireless aan de praat krijgen? (Bluetooth/Dongle?)

Bedankt alvast!

[Voor 14% gewijzigd door power_user op 07-05-2023 21:05]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:26
power_user schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:03:
Meestal wel: bijkomend voordeel is, dat direct de bluetooth ingesteld wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Gisteren een VW passat 2017(B8) gekocht en tijdens de testrit zag ik ook een scherm met het Android auto logo. Ik heb een Xiaomi 11T pro telefoon. Morgen mag ik de auto ophalen en ben nu wat ah inlezen mbt multimedia.

Bedankt alvast!
De meeste nieuwe auto’s ondersteunen wireless

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Sjakie0101 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:21:
[...]

De meeste nieuwe auto’s ondersteunen wireless
In 2017 was dat echt nog niet standaard.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
En mijn Tucson van vorig jaar heeft ook geen Wireless AA

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 11:19
Inmiddels tot de conclusie gekomen dat AAWireless wel een mooie oplossing is met als enige downside het accuverbruik van je telefoon. Draadloos laden kan mijn telefoon niet dus dat zit je als nog weer met een kabel als je lange stukken rijdt

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

power_user schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:51:
Draadloos laden kan mijn telefoon niet dus dat zit je als nog weer met een kabel als je lange stukken rijdt
Ik rijd regelmatig (wekelijks) stukken van 400-500 km. Het is echt geen probleem. Pas boven de 600 km kan je in de knel komen als je niet met een volle accu begint. En zo'n lange rit overkomt je niet. Dat weet je van te voren.

Het gebruik is iets van 10-15% per uur. Je doet al die tijd natuurlijk niets anders met je telefoon en het scherm staat uit.

[Voor 12% gewijzigd door Ortep op 08-05-2023 11:09]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
Pierre schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:36:
Hmm ik heb nog steeds geen Coolwalk als ik Waze gebruik? Kan ik dat niet forceren?
+1. Tot mijn grote verbazing zag ik vorige week dat mijn vriendin het wel heeft. Hebben beiden een Galaxy A53. Enige verschil dat ik kan bedenken is dat haar telefoon op UK English staat en die van mij op US English, met in mijn geval de Google Assistant in Engels en Nederlands. Als test wellicht het Nederlands er eens uitgooien, gebruik de spraakfuncties toch nagenoeg niet.

Bedankt alvast!
Enkel bekabeld. Pas vanaf latere modeljaren is draadloos toegevoegd. Dacht zelf dat de USB-C poorten de makkelijke herkenningspunten waren van de nieuwe versie die draadloos ondersteunt, maar bij pa in de auto nog altijd inpluggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Ortep schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Ik rijd regelmatig (wekelijks) stukken van 400-500 km. Het is echt geen probleem. Pas boven de 600 km kan je in de knel komen als je niet met een volle accu begint. En zo'n lange rit overkomt je niet. Dat weet je van te voren.

Het gebruik is iets van 10-15% per uur. Je doet al die tijd natuurlijk niets anders met je telefoon en het scherm staat uit.
Leuk dat het voor jou geen probleem is, maar je wil toch ook niet aankomen met een smartphone waarvan de batterij zo goed als leeg is? Wireless AA lijkt me leuk voor die korte ritten waarbij het de moeite niet is om je toestel uit je zak te halen, maar meer ook niet. Als ik naar het werk rijd dan ben ik 30-40 min onderweg en plug ik gewoon in, kost me echt geen moeite en zo blijft m'n batterij eigenlijk altijd op een goed niveau. Ik moet enkel nog opladen buiten m'n auto als ik een dag thuis heb gewerkt of in het weekend.

Hangt er verder ook vanaf hoe oud de telefoon is, hoe groot de batterij is en in wat voor staat die is. Deze maand krijg ik een nieuwe auto met wireless AA en lader, maar m'n phone is intussen 5 jaar oud (Poco F1) en ondersteunt geen draadloos laden, ik zal dus nog steeds m'n kabel inpluggen. Ik kom verder nog perfect de dag door met m'n batterij, dat is al een hele prestatie na 5 jaar.

Ik vind het net ideaal om altijd op te laden in de wagen, dan heb je jouw smartphone toch niet nodig voor iets anders. Win-win :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:53
Largamelion schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:29:

Deze ochtend de 7 mei versie 4.94.0.3 ontvangen, maar Google Assistant op AA werkt nog altijd niet zoals vroeger.
Ik zeg "navigeer naar", dan flitst mijn scherm en begint navigatie naar een locatie zonder te weten naar waar. Vroeger kreeg je een keuzescherm om de keuze te bevestigen.
Dus wat mij betreft alweer een slechte update!

Wel moest ik deze ochtend mijn Waze niet manueel sluiten op mijn gsm en ging dat vanzelf zoals vroeger na het uitschakelen van de auto (AA). Benieuwd of dat straks een 2de keer het geval is als ik naar huis ga.

Maar dat de Google Assistant niet werkt zoals vroeger op AA ... voor mij een no go.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Largamelion schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Leuk dat het voor jou geen probleem is, maar je wil toch ook niet aankomen met een smartphone waarvan de batterij zo goed als leeg is? Wireless AA lijkt me leuk voor die korte ritten waarbij het de moeite niet is om je toestel uit je zak te halen, maar meer ook niet. Als ik naar het werk rijd dan ben ik 30-40 min onderweg en plug ik gewoon in, kost me echt geen moeite en zo blijft m'n batterij eigenlijk altijd op een goed niveau. Ik moet enkel nog opladen buiten m'n auto als ik een dag thuis heb gewerkt of in het weekend.

Hangt er verder ook vanaf hoe oud de telefoon is, hoe groot de batterij is en in wat voor staat die is. Deze maand krijg ik een nieuwe auto met wireless AA en lader, maar m'n phone is intussen 5 jaar oud (Poco F1) en ondersteunt geen draadloos laden, ik zal dus nog steeds m'n kabel inpluggen. Ik kom verder nog perfect de dag door met m'n batterij, dat is al een hele prestatie na 5 jaar.

Ik vind het net ideaal om altijd op te laden in de wagen, dan heb je jouw smartphone toch niet nodig voor iets anders. Win-win :)
Heel verstandig om de accu vol te laden onderweg. Ik kreeg een ongeluk en moest de hulpdienst bellen met een bijna lege accu 8)7

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Hmmbob schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:53:
En mijn Tucson van vorig jaar heeft ook geen Wireless AA
Dat is wel achterhaald om anno 2022 nog geen wireless Carplay/AA te leveren. Mja bij SUV's verbaast me dat nix.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

jongetje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
[...]

In 2017 was dat echt nog niet standaard.
Vanaf 2019 zie je het wel die kant opgaan eerst Carplay en daarna AA.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

mouzetc schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:10:

Mijn eisen:
-Fatsoenlijke snelheid

Of deze met volumeknop:

Ik zou zou zo'n Ali MMI box erin gooien.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
freaksnme schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:48:

Iemand een fix?
Bij mij is AA veel zachter dan radio en bij het ontkoppelen van de telefoon schrik ik me dus met regelmaat het schompes. Moet daar toch eens iets op vinden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:21
Pierre schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:36:
Bij mij werkte het om waze te de-installeren, opnieuw op te starten en Waze te installeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 19:04

Pierre

Van nature lui!

tlpeter schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:47:
[...]

Bij mij werkte het om waze te de-installeren, opnieuw op te starten en Waze te installeren
Vandaag inderdaad op deze manier gedaan, en inderdaad nu heb ik Coolwalk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
g86 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:41:
[...]

Deze ochtend de 7 mei versie 4.94.0.3 ontvangen, maar Google Assistant op AA werkt nog altijd niet zoals vroeger.
Ik zeg "navigeer naar", dan flitst mijn scherm en begint navigatie naar een locatie zonder te weten naar waar. Vroeger kreeg je een keuzescherm om de keuze te bevestigen.
Dus wat mij betreft alweer een slechte update!

Wel moest ik deze ochtend mijn Waze niet manueel sluiten op mijn gsm en ging dat vanzelf zoals vroeger na het uitschakelen van de auto (AA). Benieuwd of dat straks een 2de keer het geval is als ik naar huis ga.

Maar dat de Google Assistant niet werkt zoals vroeger op AA ... voor mij een no go.
Hmm raar, ik krijg gewoon een keuzescherm met resultaten. Enkel voor thuis/werk start hij onmiddellijk de route en dat is zo met opzet. In de laatste versie schakelt hij zelfs automatisch uit dashboard naar full screen om de resultaten te tonen.
Gonadan schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Bij mij is AA veel zachter dan radio en bij het ontkoppelen van de telefoon schrik ik me dus met regelmaat het schompes. Moet daar toch eens iets op vinden.
ik heb hetzelfde in m'n Opel Grandland, verschrikkelijk vind ik het. Ik luister altijd Spotify via AA maar dat heeft geen apart audio kanaal en is veeeel stiller dan de radio. Volgende keer ik de wagen start speelt de radio altijd standaard en scheuren m'n trommelvliezen bijna.

Nog geen manier gevonden om dit op te lossen. Volgens de garage moet ik m'n volume op de telefoon eerst op max zetten en dan pas connecteren 8)7, maar dat verplaatst het probleem gewoon naar m'n telefoon.

Op m'n Renault nooit last van gehad dus ligt gewoon aan Opel hun crappy infotainment.

[Voor 37% gewijzigd door Largamelion op 08-05-2023 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57
RAAF12 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Ik zou zou zo'n Ali MMI box erin gooien.
Die optie kende ik nog niet! Denk dat dat komt omdat dat voor deze niet beschikbaar is, ik vind enkel 2 versies voor het 2016-2019 model..

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Largamelion schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:25:
ik heb hetzelfde in m'n Opel Grandland, verschrikkelijk vind ik het. Ik luister altijd Spotify via AA maar dat heeft geen apart audio kanaal en is veeeel stiller dan de radio. Volgende keer ik de wagen start speelt de radio altijd standaard en scheuren m'n trommelvliezen bijna.

Nog geen manier gevonden om dit op te lossen. Volgens de garage moet ik m'n volume op de telefoon eerst op max zetten en dan pas connecteren 8)7, maar dat verplaatst het probleem gewoon naar m'n telefoon.

Op m'n Renault nooit last van gehad dus ligt gewoon aan Opel hun crappy infotainment.
Als ik het grote boze internet mag geloven verschilt het heel erg per telefoon/auto combinatie en zijn er soms wel en vaak geen oplossingen voor.
Sommigen wijzen naar de 'equalizer', maar die heb ik sowieso nooit aan dus dat is het bij mij niet. Sommigen wijzen specifiek naar Spotify op AA, maar ik heb het gevoel dat andere audio apps via AA ook zachter zijn. Dan blijft inderdaad alleen infotainment over die geen optie heeft die kanalen af te stellen, en FM-radio is natuurlijk van nature een behoorlijk overstuurd en misvormd signaal wat men de lucht in gooit.

De zoektocht duurt voort, misschien kan ik uiteindelijk met Tasker of een andere bemoeizuchtige app iets voor elkaar krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Wie weet welke GPS verbinding AA gebruikt? Die van je telefoon of die van de auto?

Ik zou verwachten die van de telefoon, maar ik merk momenteel dat ik problemen heb met de gps bepaling, en dat heb ik zowel op de navigatie van de auto zelf, als ook in waze als ik deze via android auto gebruik. Zodra ik de telefoon loskoppel en Waze dan gebruik is de plaatsbepaling weer in orde. (FYI, Kia E-Niro en een Oneplus 9 pro).

Daaruit concludeer ik dat AA de GPS van de auto gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

The Wizard

Moderator Mobile
GVR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:31:
Wie weet welke GPS verbinding AA gebruikt? Die van je telefoon of die van de auto?

Ik zou verwachten die van de telefoon, maar ik merk momenteel dat ik problemen heb met de gps bepaling, en dat heb ik zowel op de navigatie van de auto zelf, als ook in waze als ik deze via android auto gebruik. Zodra ik de telefoon loskoppel en Waze dan gebruik is de plaatsbepaling weer in orde. (FYI, Kia E-Niro en een Oneplus 9 pro).

Daaruit concludeer ik dat AA de GPS van de auto gebruikt.
Misinformatie... 😋

[Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 09-05-2023 11:04]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
  • Nu online
The Wizard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Klopt niet, alles wordt gedaan via je telefoon, het scherm van je auto is gewoon een extern scherm, er wordt geen logica van de auto gebruikt.
Hmm, dan is het wel een heel raar probleem dat zowel Waze via AA als de auto navigatie op momenten problemen hebben met plaatsbepaling, en zodra ik de telefoon loskoppel Waze ineens wel de goede plek weet te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
The Wizard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Klopt niet, alles wordt gedaan via je telefoon, het scherm van je auto is gewoon een extern scherm, er wordt geen logica van de auto gebruikt.
Dat is niet waar, elke app kan ervoor kiezen om de GPS van de auto of van de telefoon te gebruiken. Google Maps gebruikt normaal gezien de GPS van de wagen en bij Waze wisselt dit gedrag afhankelijk van de versie. Soms gebruiken ze de GPS van de wagen, soms van de telefoon (is server-side in te stellen via config). Ik zal navragen wat het momenteel is.

Dat is ook de reden dat je soms wel GPS ontvangst hebt op AA met GM en niet met Waze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:00
Largamelion schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:25:

[...]

Heb zelf ook een Grandland en in combinatie met een Galaxy A22 geen probleem dat het volume van AA veel zachter staat dan de gewone radio. Luister beide op hetzelfde volume.
Volume op telefoon staat standaard uit, dus daar kan het niet aan liggen bij jou denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
  • Nu online
Largamelion schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:18:
[...]
Dat is niet waar, elke app kan ervoor kiezen om de GPS van de auto of van de telefoon te gebruiken. Google Maps gebruikt normaal gezien de GPS van de wagen en bij Waze wisselt dit gedrag afhankelijk van de versie. Soms gebruiken ze de GPS van de wagen, soms van de telefoon (is server-side in te stellen via config). Ik zal navragen wat het momenteel is.

Dat is ook de reden dat je soms wel GPS ontvangst hebt op AA met GM en niet met Waze.
Dat verklaart mijn probleem :). Dan begin ik met een bezoekje aan de dealer voor het GPS probleem in de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Dan was ik verkeerd geïnformeerd, weer wat geleerd!

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
proostyves schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Heb zelf ook een Grandland en in combinatie met een Galaxy A22 geen probleem dat het volume van AA veel zachter staat dan de gewone radio. Luister beide op hetzelfde volume.
Volume op telefoon staat standaard uit, dus daar kan het niet aan liggen bij jou denk ik.
Ik vond het ook al een rare uitleg. Nu krijg ik binnen dit en 2 weken een nieuwe wagen dus ga ik er verder geen tijd meer in stoppen. De nieuwe wagen draait op AAOS en heeft geen AA ondersteuning meer dus daar eindigt het AA verhaal voor mij (voorlopig).
The Wizard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Dan was ik verkeerd geïnformeerd, weer wat geleerd!
Intussen antwoord gehad van Waze en de huidige versie gebruikt beide:
'If car has issues with GPS it will take the phone and vice versa'.

Dus dat is de theorie, of het altijd zo werkt is een andere vraag :).

De meeste issues met GPS zijn echter op te lossen door batterij-optimalisaties uit te zetten voor de app in Android en locatietoegang in te stellen op 'altijd toestaan'. Waze geeft bij initiële setup enkel de mogelijkheid om 'toestaan bij gebruik van de app' te selecteren. Als je echter je kalender synct dan zal hij vragen om de locatietoegang op 'altijd toestaan' te zetten.

[Voor 29% gewijzigd door Largamelion op 09-05-2023 11:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:51
Heel af en toe heb ik ook issues met GPS.
Van het weekend een proefrit gemaakt in een Proceed. En toen was Google maps ook totaal kwijt waar we waren. Volgens GM stonden we nog steeds 2min van de dealer vandaan.

Mbt het volume, in mijn Astra ST 2020, gebruik ik altijd bekabeld AA en als ik de volgende keer weer in de auto stap, staat hij nog steeds op media. Dus radio springt nooit automatisch aan.
Als ik bluetooth muziek wil zonder AA, moet ik wel handmatig mijn telefoon kiezen.

Wel heb ik soms dat het volume heel laag is, terwijl je hem dan maximaal hebt staan. Zodra je hem dan verbreekt hoor je het volume nog even spiken, en na een reconnect klopt het dan wel weer. Lijkt alsof hij dan even hangt in het Spraak volume ipv media volume.

En heb van het weekend toch de carlinkit besteld op Ali. Al loopt mijn astra 1-2024 af, maar ook de Ceed SW die ik op het oog heb heeft volgens mij geen wireless AA(toch?)

En de batterij van mijn Oneplus Nord 2T, gaat nog steeds ruim een dag mee en is in 20min volledig opgeladen via de officiele lader. (geen draadloos laden helaas, anders was het ideaal in de ceed SW)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
R-R-L schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:34:
[...]

+1. Tot mijn grote verbazing zag ik vorige week dat mijn vriendin het wel heeft. Hebben beiden een Galaxy A53. Enige verschil dat ik kan bedenken is dat haar telefoon op UK English staat en die van mij op US English, met in mijn geval de Google Assistant in Engels en Nederlands. Als test wellicht het Nederlands er eens uitgooien, gebruik de spraakfuncties toch nagenoeg niet.
Schaamteloze zelfquote. Maar test gelukt, GA enkel op Engels et voila, Coolwalk op Waze werkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

[...]

Elke app die op de telefoon draait gebruikt per definitie de GPS verbinding van de telefoon zelf. Er zijn geen mogelijkheden om extern (draad, BT, Wifi) dit te doen. kan je makkelijk zelf checken in de auto bij uitgeschakelde motor als de GPS van de auto niet actief is.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
R-R-L schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Schaamteloze zelfquote. Maar test gelukt, GA enkel op Engels et voila, Coolwalk op Waze werkt :)
De app is best wel gewijzigd, maar nog steeds geen 100/120-100/100-100/130 op snelheden op de juiste tijdstippen, Maps heeft dit wel. Irritant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
RAAF12 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:26:
[...]

Elke app die op de telefoon draait gebruikt per definitie de GPS verbinding van de telefoon zelf. Er zijn geen mogelijkheden om extern (draad, BT, Wifi) dit te doen. kan je makkelijk zelf checken in de auto bij uitgeschakelde motor als de GPS van de auto niet actief is.
Lees mijn comment nog eens, een app kan beide gebruiken dus als de GPS van de wagen niet beschikbaar is valt ie terug op de GPS van de telefoon. De info komt rechtstreeks van een Waze ontwikkelaar dus daar vertrouw ik meer op dan jouw ongegrond testje hoor 🙂.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:00:
[...]

De app is best wel gewijzigd, maar nog steeds geen 100/120-100/100-100/130 op snelheden op de juiste tijdstippen, Maps heeft dit wel. Irritant!
Yep, is een hekelpunt en wordt telkens herhaald bij Waze maar geen ETA wanneer het er komt 😔. In België gelukkig niet te veel last van behalve in sommige zones 30 die bv. enkel actief zijn tijdens de schooluren, al lijkt men die tegenwoordig overal permanent 30 te maken.

[Voor 37% gewijzigd door Largamelion op 09-05-2023 18:16]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Bestaat er eigenlijk een kans dat AA (of CP) op oudere auto's niet meer werkt na x periode? Vooralsnog lijkt het aardig te leunen op je telefoon en is de autoradio meer een soort doorgeefluik, maar ik kan mij best voorstellen dat er ergens een keer een ontwikkeling komt dat de oudere varianten toch niet meer toereikend zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 19:41
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:02:
Bestaat er eigenlijk een kans dat AA (of CP) op oudere auto's niet meer werkt na x periode? Vooralsnog lijkt het aardig te leunen op je telefoon en is de autoradio meer een soort doorgeefluik, maar ik kan mij best voorstellen dat er ergens een keer een ontwikkeling komt dat de oudere varianten toch niet meer toereikend zijn?
Lijkt mij ook dat de telefoon software in the lead is.
Wel merk ik dat de software op het scherm van een mib2 veel langzamer is dan een mib2high bij dezelfde telefoon. Ik denk dat hardware op den duur wel te langzaam wordt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik zou zeggen dat de nieuwste versie de GPS van de auto neemt. In elk geval geeft mijn Ford Focus ook op het display de richtingen aan (dus in het dashboard).
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee