Ik knip meestal een driehoekje uit een plastic verpakking van bijvoorbeeld tomaten, perziken etc. Dat is vrij flexibel, maar stevig genoeg om stof eruit te halen. Stofzuiger erbij/met de opzetborstel met haren er nog eens over/doorheen en dan is ie redelijk schoon.
Nee hoor. Gebruik vooral een houten stoker, die zijn redelijk zacht. Geen metaal of plastic, dat is te hard en kan de contacten beschadigen.HSG schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Ben je dan niet bang dat je daarmee iets beschadigd?
Ik gebruik altijd zo'n harige rager/tandenstoker.HSG schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Ben je dan niet bang dat je daarmee iets beschadigd?
Rondjes draaien in de plug om de borsteltjes het werk te laten doen.
Voor alsnog altijd goed gegaan
Ah oke. Dank. Zal er eens naar kijken.LogiZ5500 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]
Ik gebruik altijd zo'n harige rager/tandenstoker.
Het onstoffen heeft niet geholpen. Ondanks alles schoongemaakt blijft hij na x tijd de verbinding verliezen.LogiZ5500 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]
Ik ben inmiddels over naar Android 14 en heb nu het issue dat bepaalde apps niet meer werken, tenzij ik de app eerst opstart op mijn telefoon voordat ik AA koppel. Dan werken ze wel. Ik kwam op internet tegen dat de optie ' aanpasbare batterij' mogelijk de oorzaak is. Deze staat uit maar helaas geen verbetering. Zijn er meer mensen met dit issue? Of mogelijke oplossing?
In Android 14 is veel aangepast rondom de werking van background tasks. Ik weet vanuit Xiaomi telefoons dat je de optie "allow app to start from background" oid aan moet staan voor alle Android Auto apps, anders heb je precies het gedrag dat je beschrijft.-ET- schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:32:
Ik ben inmiddels over naar Android 14 en heb nu het issue dat bepaalde apps niet meer werken, tenzij ik de app eerst opstart op mijn telefoon voordat ik AA koppel. Dan werken ze wel. Ik kwam op internet tegen dat de optie ' aanpasbare batterij' mogelijk de oorzaak is. Deze staat uit maar helaas geen verbetering. Zijn er meer mensen met dit issue? Of mogelijke oplossing?
Wellicht dat een vergelijkbare werkwijze van nu standaard in Android zit?
Als ik het internet afzoek op Android 14 en Android Auto zou ik eigenlijk de upgrade naar Android 14 willen afraden voor iedereen die Android Auto gebruikt...
er zijn inderdaad heel veel issues met AA op A14 zie ik. Had gehoopt dat Google dat nu wat beter onder controle had. Ik heb nu in ieder geval Spotify en Android Auto toegevoegd aan de "Nooit autom. sluimerende apps" Kijken of dat iets uitmaakt.dixet schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
[...]
In Android 14 is veel aangepast rondom de werking van background tasks. Ik weet vanuit Xiaomi telefoons dat je de optie "allow app to start from background" oid aan moet staan voor alle Android Auto apps, anders heb je precies het gedrag dat je beschrijft.
Wellicht dat een vergelijkbare werkwijze van nu standaard in Android zit?
Als ik het internet afzoekt op Android 14 en Android Auto zou ik eigenlijk de upgrade naar Android 14 willen afraden voor iedereen die Android Auto gebruikt...
[ Voor 4% gewijzigd door -ET- op 21-11-2023 11:23 ]
Vandaag voor het eerst met AA gereden (pixel 8 pro icm BMW OS 8.5, beide met meest recente sw updates). Goede ervaring.
Enige probleem dat ik had was bellen. Zowel bij uitgaande als inkomende gesprekken werd de verbinding tot stand gebracht maar kon ik de andere kant niet horen. Zij konden mij wel goed verstaan.
Ik heb op internet meerdere mensen of andere fora gevonden die hierover klaagden maar ik kon geen oplossing vinden. Iemand ideeën wat ik kan proberen?
Enige probleem dat ik had was bellen. Zowel bij uitgaande als inkomende gesprekken werd de verbinding tot stand gebracht maar kon ik de andere kant niet horen. Zij konden mij wel goed verstaan.
Ik heb op internet meerdere mensen of andere fora gevonden die hierover klaagden maar ik kon geen oplossing vinden. Iemand ideeën wat ik kan proberen?
Je telefoon op bellen via bluetooth gezet als je gaat bellen?
Dus als hij over gaat, kan je selecteren, bluetooth, speaker, normaal.
Anders bel je namelijk zoals normaal, via de speakers van de tel zelf.
Dus als hij over gaat, kan je selecteren, bluetooth, speaker, normaal.
Anders bel je namelijk zoals normaal, via de speakers van de tel zelf.
Ik las pas, voor Ford, dat de instelling "eigen beltoon gebruiken" oid kon helpen.HaikoW schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:22:
Vandaag voor het eerst met AA gereden (pixel 8 pro icm BMW OS 8.5, beide met meest recente sw updates). Goede ervaring.
Het begint me nu op te vallen dat het automatisch naar dag- of nachtstand van Google Maps het niet meer lijkt te doen?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat wordt volgens mij door de auto geregeld.
Dit kan je handmatig instellen door op je telefoon naar de instellingen van Android Auto te gaan:Marcel Br schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:29:
Ontwikkelaarsinstellingen ontgrendelen door 10x op: 'Versie' te klikken
Ontwikkelaarsinstellingen (drie stippen rechtsbovenin);
Dag/Nacht
1.Beheerd door auto
2. Beheerd door telefoon
3. Dag
4. Nacht
Ik heb 'Beheerd door auto' aan staan.
Werkt naar mijn idee het beste.
[ Voor 7% gewijzigd door LogiZ5500 op 27-11-2023 11:32 ]
Normaliter wel, moet het bij de auto wel goed gaan. In de Golf 8 en waarschijnlijk vele andere huidige generatie VAG's heb je voor de kaart van de ingebouwde navigatie dag/nacht/auto. Echter kent het systeem zelf ook een helder/donker stand, die is leidend voor wat Android Auto doet. Omdat een automatische stand daarin mist rij ik nu permanent met de kaart op nachtkleuren. Geen Android Auto issue trouwens, via CarPlay zelfde laten een pak.Marcel Br schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:29:
In de Polo 6 schakelde hij wel automatisch op de stand van het dimlicht. Was die aan ivm duister of handmatig dimlicht inschakelen dan ging de kaart op donker. Overdag dimlicht aan ivm regen hield de kaart keurig op de dagstand.
Ik zit me nu ook te bedenken dat ik in mijn auto (Skoda Karoq) de verlichting niet meer op automatisch heb staan, maar gewoon aan. Wellicht dat dat de werking in de weg zit.R-R-L schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:10:
[...]
Normaliter wel, moet het bij de auto wel goed gaan. In de Golf 8 en waarschijnlijk vele andere huidige generatie VAG's heb je voor de kaart van de ingebouwde navigatie dag/nacht/auto. Echter kent het systeem zelf ook een helder/donker stand, die is leidend voor wat Android Auto doet. Omdat een automatische stand daarin mist rij ik nu permanent met de kaart op nachtkleuren. Geen Android Auto issue trouwens, via CarPlay zelfde laten een pak.
In de Polo 6 schakelde hij wel automatisch op de stand van het dimlicht. Was die aan ivm duister of handmatig dimlicht inschakelen dan ging de kaart op donker. Overdag dimlicht aan ivm regen hield de kaart keurig op de dagstand.
Zal eerst eens spelen met de suggestie van @LogiZ5500 , want in deze tijd van het jaar heb ik liever mijn verlichting altijd aan.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Waze heeff een nieuw feature. Je kunt nu de lengte van de file zien in minuten
Zag ik inderdaad gisteren. Vroeger werd het wel meegedeeld.Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:55:
Waze heeff een nieuw feature. Je kunt nu de lengte van de file zien in minuten
Ik heb er sinds een aantal weken er last van dat namen van contacten niet meer herkend worden als ik via voice control wil bellen in Android auto. Nu is de naam in kwestie geen standaard Nederlandse of Engelse naam, maar ik vind het vreemd dat dit jaren goed gegaan is, en ineens wordt de naam niet meer herkend.
Ik weet nu niet zo goed of dit een Android auto of Google assistant (of iets anders) issue is.
Heeft iemand ervaringen met het oproepen van contacten via voice control voor niet standaard namen? Is er bij een update iets gewijzigd in de instellingen waardoor de naam niet meer herkend wordt? Telefoon is Pixel 4a 5G met Android 14.
Ik weet nu niet zo goed of dit een Android auto of Google assistant (of iets anders) issue is.
Heeft iemand ervaringen met het oproepen van contacten via voice control voor niet standaard namen? Is er bij een update iets gewijzigd in de instellingen waardoor de naam niet meer herkend wordt? Telefoon is Pixel 4a 5G met Android 14.
[ Voor 0% gewijzigd door john5951 op 30-11-2023 11:34 . Reden: typo ]
Oke tijd voor een update. Ondanks het schoonmaken sluit hij nog steeds zomaar af. De ene keer na 5 min en de andere keer na een uur. Echter mijn vrouw heeft een Samsung A52 en wonder boven wonder heeft deze het probleem niet. De laatste week gebruiken wij die van haar en is nog nooit tijden het rijden de verbinding verloren.LogiZ5500 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]
De vraag is....wat kan het nu zijn dat die haar het probleem niet heeft en die van mij wel?
Ik nu ook weer zoiets als ik vraag "stuur Whatsapp bericht naar <naam vrouw>". Dan zegt de Assistent terug "kan geen Whatsapp nummer vinden bij die naam".john5951 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:34:
Ik heb er sinds een aantal weken er last van dat namen van contacten niet meer herkend worden als ik via voice control wil bellen in Android auto. Nu is de naam in kwestie geen standaard Nederlandse of Engelse naam, maar ik vind het vreemd dat dit jaren goed gegaan is, en ineens wordt de naam niet meer herkend.
Ik heb dit eerder ook gehad, en volgens mij was het op een gegeven moment weg. Ik meen me te herinneren dat het in de instellingen/toestemmingen van Google Assistant zat, en niet in Android Auto. Ik ga zelf ook nog wel even pluizen of ik het kan vinden, en dan laat ik het hier weten. Ik vermoed namelijk dat jouw probleem ook in die hoek ligt.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat is wel raar, als het nou altijd na x minuten was, zou het misschien het automatisch killen van een proces kunnen zijn.HSG schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:01:
[...]
Oke tijd voor een update. Ondanks het schoonmaken sluit hij nog steeds zomaar af. De ene keer na 5 min en de andere keer na een uur. Echter mijn vrouw heeft een Samsung A52 en wonder boven wonder heeft deze het probleem niet. De laatste week gebruiken wij die van haar en is nog nooit tijden het rijden de verbinding verloren.
De vraag is....wat kan het nu zijn dat die haar het probleem niet heeft en die van mij wel?
Dit klinkt in mijn oren toch echt als een kabel/aansluiting probleem..
Is het probleem verandert na de laatste keer schoonmaken?
Welke kabel gebruik je? Ik heb gemerkt dat AA echt heel picky is m.b.t. kabels. Ik heb er nu eentje tussen die altijd perfect werkt, daarvoor had ik dezelfde problemen.HSG schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:01:
[...]
Oke tijd voor een update. Ondanks het schoonmaken sluit hij nog steeds zomaar af. De ene keer na 5 min en de andere keer na een uur. Echter mijn vrouw heeft een Samsung A52 en wonder boven wonder heeft deze het probleem niet. De laatste week gebruiken wij die van haar en is nog nooit tijden het rijden de verbinding verloren.
Deze werkt voor mij perfect:
https://www.amazon.nl/gp/product/B08RMFTGHZ
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nee na het schoonmaken was er geen verandering qua probleem.LogiZ5500 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:44:
[...]
Dat is wel raar, als het nou altijd na x minuten was, zou het misschien het automatisch killen van een proces kunnen zijn.
Dit klinkt in mijn oren toch echt als een kabel/aansluiting probleem..
Is het probleem verandert na de laatste keer schoonmaken?
Een simpele kabel maar waarom gaat het bij mijn vrouw dan wel goed?Koldur schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:02:
[...]
Welke kabel gebruik je? Ik heb gemerkt dat AA echt heel picky is m.b.t. kabels. Ik heb er nu eentje tussen die altijd perfect werkt, daarvoor had ik dezelfde problemen.
Dit is een vrij rigide en dikke kabel. Waarom gaat het bij jouw vrouw wel goed? Dat kan meerdere oorzaken hebben, dat die met meer stroom de signalen verstuurt, dat de USB-C poort daar net wat minder weerstand veroorzaakt.HSG schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:31:
[...]
Nee na het schoonmaken was er geen verandering qua probleem.
[...]
Een simpele kabel maar waarom gaat het bij mijn vrouw dan wel goed?
Heel veel mensen hebben problemen met AA opgelost door een goede kabel te gebruiken. Voor dit geld zou ik het je echt aanraden te proberen.
Een simpele kabel geeft in de praktijk helaas veel problemen met AA. Er gaat stroom en data overheen.
[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 05-12-2023 15:46 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb er al ontvangen.Koldur schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:40:
[...]
Dit is een vrij rigide en dikke kabel. Waarom gaat het bij jouw vrouw wel goed? Dat kan meerdere oorzaken hebben, dat die met meer stroom de signalen verstuurt, dat de USB-C poort daar net wat minder weerstand veroorzaakt.
Heel veel mensen hebben problemen met AA opgelost door een goede kabel te gebruiken. Voor dit geld zou ik het je echt aanraden te proberen.
Een simpele kabel geeft in de praktijk helaas veel problemen met AA. Er gaat stroom en data overheen.
https://www.bol.com/nl/nl...4a-4570-a921-15a8b26e25a6
Deze staat op het lijstje van kabels die erg goed met AA werken. Zal het een deze dagen eens testen.
Koldur schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:40:
[...]
Dit is een vrij rigide en dikke kabel. Waarom gaat het bij jouw vrouw wel goed? Dat kan meerdere oorzaken hebben, dat die met meer stroom de signalen verstuurt, dat de USB-C poort daar net wat minder weerstand veroorzaakt.
Een update van mij.Koldur schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:02:
[...]
Welke kabel gebruik je? Ik heb gemerkt dat AA echt heel picky is m.b.t. kabels. Ik heb er nu eentje tussen die altijd perfect werkt, daarvoor had ik dezelfde problemen.
Helaas de nieuwe kabel is geen oplossing. Zelfs na 3 minuten sloot AA weer af. Ik heb wel iets anders.
Ik heb ooit een Externe USB C 2.5 harde schijf (SATA) behuizing gekocht bij Bol.com.
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000021965629/?s2a=
En met deze kabel gaat het wel goed met AA. Echter zoals je al ziet is het een enorm korte kabel dus niet echt efficient. Hij is wel heel erg dik voor een USB-kabel. Weten jullie wat voor soort kabel dit is?
[ Voor 14% gewijzigd door HSG op 06-12-2023 11:40 ]
Ik gebruik al tijden deze kabel:HSG schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:36:
[...]
[...]
Een update van mij.
Helaas de nieuwe kabel is geen oplossing. Zelfs na 3 minuten sloot AA weer af. Ik heb wel iets anders.
Ik heb ooit een Externe USB C 2.5 harde schijf (SATA) behuizing gekocht bij Bol.com.
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000021965629/?s2a=
En met deze kabel gaat het wel goed met AA. Echter zoals je al ziet is het een enorm korte kabel dus niet echt efficient. Hij is wel heel erg dik voor een USB-kabel. Weten jullie wat voor soort kabel dit is?
https://a.aliexpress.com/_EuzUFSp
Geen idee waar een kabel aan moet voldoen, het lijkt wel een loterij
Ik heb net deze besteld op aanraden van de andere userLogiZ5500 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:38:
[...]
Ik gebruik al tijden deze kabel:
https://a.aliexpress.com/_EuzUFSp
Geen idee waar een kabel aan moet voldoen, het lijkt wel een loterij
Ben benieuwd.
Ja, die had ik inderdaad aangeraden, werkt met mijn S23 en vorige S22 perfect.HSG schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:21:
[...]
Ik heb net deze besteld op aanraden van de andere user
Ben benieuwd.
Deze gebruik ik ook, maar dan wel in de plastic variant. Kijk even op AliExpress, dan vind je exact dezelfde kabel nog wat goedkoper in de ugreen store.HSG schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:21:
[...]
Ik heb net deze besteld op aanraden van de andere user
Ben benieuwd.
Ik ben benieuwd of je iets ontdekt. Ik heb zelf ook al naar permissions gekeken, maar kon niets vreemds ontdekken. Voice model ook maar opnieuw ingetraint, maar helaas geen resultaat. Navigeren in google maps, of een artiest opvragen in Spotify werkt meestal wel prima, dus lijkt voor mij echt iets met het herkennen van namen van contacten te zijn.gwystyl schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:29:
[...]
Ik nu ook weer zoiets als ik vraag "stuur Whatsapp bericht naar <naam vrouw>". Dan zegt de Assistent terug "kan geen Whatsapp nummer vinden bij die naam".
Ik heb dit eerder ook gehad, en volgens mij was het op een gegeven moment weg. Ik meen me te herinneren dat het in de instellingen/toestemmingen van Google Assistant zat, en niet in Android Auto. Ik ga zelf ook nog wel even pluizen of ik het kan vinden, en dan laat ik het hier weten. Ik vermoed namelijk dat jouw probleem ook in die hoek ligt.
Je kan ook niet naar contacten navigeren. Dat heeft nog nooit gewerkt.john5951 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:43:
[...]
dus lijkt voor mij echt iets met het herkennen van namen van contacten te zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dat werkt bij mij prima.Ortep schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:24:
[...]
Je kan ook niet naar contacten navigeren. Dat heeft nog nooit gewerkt.
Kan jij zeggen: He Google, navigeer naar Linda Smit?
En kom je dan ook uit bij de Linda Smit die in jouw contactenlijst staat? Of stuurt hij je dan naar kapsalon Linda aan de andere kant van het land?
[ Voor 26% gewijzigd door Ortep op 07-12-2023 17:59 ]
Nog een keer: gaat het om Samsung telefoons?
Hmmbob in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb inderdaad Samsung devices. Op Mijn Fold 4 had ik het volgens mij anders opgelost, maar nu die gerepareerd wordt gebruik ik mijn oude S20 weer. Daar heb ik jouw tip toegepast. Morgen eens kijken of het dan weer werktHmmbob schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:59:
Nog een keer: gaat het om Samsung telefoons?
@HSG bij mij viel AA ook steeds weg. Samsung Note 8 telefoon i.c.m. VAG autoradio. Wat voor mij top werkt en alle irritaties rondom wegvallende AA en testen van diverse kabeltjes was de aanschaf van AAwireless. Sinds ik dat in de auto heb, werkt AA nagenoeg foutloos en ook nog eens draadloos. Nog 0,0 spijt van gehad.
Aawireless is een prachtig product. Je bent in één keer van alle kabelproblemen af.
Bovendien werkt het ook als je telefoon in je zak zit of ergens in een tas.
Bovendien werkt het ook als je telefoon in je zak zit of ergens in een tas.
Dank voor je tip. Ik zal deze meenemen want ik heb een nieuw kabeltje ontvangenbazzemans schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 01:02:
@HSG bij mij viel AA ook steeds weg. Samsung Note 8 telefoon i.c.m. VAG autoradio. Wat voor mij top werkt en alle irritaties rondom wegvallende AA en testen van diverse kabeltjes was de aanschaf van AAwireless. Sinds ik dat in de auto heb, werkt AA nagenoeg foutloos en ook nog eens draadloos. Nog 0,0 spijt van gehad.
Het valt mij op dat deze net zo dik en robuust is als het korte dikke kabeltje dat wel werkt. Echter deze is net wat langer dus zou qua lengte perfect zijn. Ik moet hem nog testen.
Ik heb deze gisteren ontvangen en moet hem nog testen. Als deze ook niet werkt overweeg ik wat hierboven staat, de AAwireless.Koldur schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:22:
[...]
Ja, die had ik inderdaad aangeraden, werkt met mijn S23 en vorige S22 perfect.
[ Voor 18% gewijzigd door HSG op 08-12-2023 08:13 ]
Verwacht dat je de AAwireless niet nodig gaat hebben. Die heeft weer andere uitdagingen, vooral als je lange ritten gaat doen en draadloos AA en opladen tegelijk de batterij vaak niet vol weet te houden.HSG schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:11:
[...]
Dank voor je tip. Ik zal deze meenemen want ik heb een nieuw kabeltje ontvangen
Het valt mij op dat deze net zo dik en robuust is als het korte dikke kabeltje dat wel werkt. Echter deze is net wat langer dus zou qua lengte perfect zijn. Ik moet hem nog testen.
[...]
Ik heb deze gisteren ontvangen en moet hem nog testen. Als deze ook niet werkt overweeg ik wat hierboven staat, de AAwireless.
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 08-12-2023 08:30 ]
En daar zijn dan net zo goed oplossingen voor. Voor die situaties (die helemaal niet zó vaak voorkomen) gebruik ik een snellader via de 12v of powerbank in de auto. Dan gaat het bij mij prima. Maar ik heb dan niet meer het probleem dat AA eruit klapt en ineens mijn navigatie weg is en ga niet meer kloten tijdens het rijden (= gevaarlijk).Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:27:
[...]
Verwacht dat je de AAwireless niet nodig gaat hebben. Die heeft weer andere uitdagingen, vooral als je lange ritten gaat doen en draadloos AA en opladen tegelijk de batterij vaak niet vol weet te houden.
Geen enkel probleem mee. Ik rijd regelmatig tussen de 400 en 600 km. Als ik met een volle telefoon vertrek ben ik misschien na 5 uur rijden iets van 20% kwijt. Dat is niet veel anders dan normaal gebruik.Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:27:
[...]
Die heeft weer andere uitdagingen, vooral als je lange ritten gaat doen en draadloos AA en opladen tegelijk de batterij vaak niet vol weet te houden.
Bij mij klapt AA er dus nooit uit met de goede kabel en ik rijd stukken waarbij de batterij snel 20-40% omlaag gaat. Dan wil ik graag mijn telefoon opgeladen hebbenbazzemans schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:07:
[...]
En daar zijn dan net zo goed oplossingen voor. Voor die situaties (die helemaal niet zó vaak voorkomen) gebruik ik een snellader via de 12v of powerbank in de auto. Dan gaat het bij mij prima. Maar ik heb dan niet meer het probleem dat AA eruit klapt en ineens mijn navigatie weg is en ga niet meer kloten tijdens het rijden (= gevaarlijk).
Er zijn zoveel problemen met AA draadloos en opladen. AA draadloos gebruikt veel meer van de telefoon qua batterij dan bedraad, waardoor die combinatie daar nogal eens problemen mee geeft. Heel mooi ding dat AAwireless, maar alles heeft zijn voor en nadelen. Altijd goed om daarvan op de hoogte te zijn.
Overigens, veel auto's houden stroom op de USB aansluiting waarop de AAwireless op aangesloten zit. Op de site van AAwireless staat dat dit geen probleem is, mits je de auto minimaal een keer per twee weken gebruikt wees je daar ook even bewust van. Anders kun je met een auto komen te staan die niet wil starten
Als ik mijn telefoon niet oplaad, dan verlies ik op een rit van drie uur 40% hangt natuurlijk ook wel af van wat je ermee doet, maar met TomTom Go, KinkFM app aan gaat het wel vrij hard.Ortep schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:12:
[...]
Geen enkel probleem mee. Ik rijd regelmatig tussen de 400 en 600 km. Als ik met een volle telefoon vertrek ben ik misschien na 5 uur rijden iets van 20% kwijt. Dat is niet veel anders dan normaal gebruik.
Maar dan nog, een goede kabel geeft nooit problemen en is, behoudens een keer aansluiten bij de auto ingaan, minder fout gevoelig en een stuk goedkoper.
Dan nog, blijft het erg persoonlijk, als je vaak wat kortere ritten rijdt of het geen probleem vindt met het omgaan van de battery drain die plaatsvindt, is AAwireless een leuke optie. Gelukkig veel opties en iedereen kan kiezen.
Maar feit blijft, een goede kabel werkt zonder problemen.
[ Voor 30% gewijzigd door Koldur op 08-12-2023 09:22 ]
Ik laad draadloos zonder problemen. Verder navigeer ik met google maps en luister ik naar audioboeken.Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:17:
[...]
Als ik mijn telefoon niet oplaad, dan verlies ik op een rit van drie uur 40% hangt natuurlijk ook wel af van wat je ermee doet, maar met TomTom Go, KinkFM app aan gaat het wel vrij hard.
Blijkbaar zitten daar verschillen met telefoons en andere zaken. Heb van mensen die ik persoonlijk ken genoeg problemen gehoord met draadloos laden en draadloos AA. Weer speelt ook een factor, als het warm is dan loop je een stuk sneller tegen die problemen aan.Ortep schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:21:
[...]
Ik laad draadloos zonder problemen. Verder navigeer ik met google maps en luister ik naar audioboeken.
Precies dat. Afhankelijk van de telefoon. Ik heb geen last van battery drain door AAwireless.Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:15:
[...]
Bij mij klapt AA er dus nooit uit met de goede kabel en ik rijd stukken waarbij de batterij snel 20-40% omlaag gaat. Dan wil ik graag mijn telefoon opgeladen hebbenIs dus erg persoonsafhankelijk.
Er zijn zoveel problemen met AA draadloos en opladen. AA draadloos gebruikt veel meer van de telefoon qua batterij dan bedraad, waardoor die combinatie daar nogal eens problemen mee geeft. Heel mooi ding dat AAwireless, maar alles heeft zijn voor en nadelen. Altijd goed om daarvan op de hoogte te zijn.
Heb ik inderdaad op gelet. Mijn auto haalt de stroom van de USB af, een paar seconden nadat ik de auto op slot zet. Zeker goed advies om daar op te letten.Overigens, veel auto's houden stroom op de USB aansluiting waarop de AAwireless op aangesloten zit. Op de site van AAwireless staat dat dit geen probleem is, mits je de auto minimaal een keer per twee weken gebruikt wees je daar ook even bewust van. Anders kun je met een auto komen te staan die niet wil starten
Je sluit af met wat het persoonlijk is. Dat is gerecht. Het is echter ook afhankelijk van de telefoon en zelfs de combinatie met het entertainment systeem in je auto.Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:17:
[...]
Als ik mijn telefoon niet oplaad, dan verlies ik op een rit van drie uur 40% hangt natuurlijk ook wel af van wat je ermee doet, maar met TomTom Go, KinkFM app aan gaat het wel vrij hard.
Dat is dus niet waar. Ik heb allerhande kabels gebruikt. Bij allen vloog het eruit. Dat heb ik niet meer meer AAwireless.Maar dan nog, een goede kabel geeft nooit problemen en is, behoudens een keer aansluiten bij de auto ingaan, minder fout gevoelig en een stuk goedkoper.
Je eerste deel is correct. Je laatste zin niet. Genoeg over te vinden dat met bepaalde systemen de bekabelde aansluiting er uit blijft knallen. Ik had dat met een Note 8 en later ook met een Pixel 7 Pro. Kabel maakte niet uit. Toen was ik er klaar mee en heb ik AAwireless aangeschaft.Dan nog, blijft het erg persoonlijk, als je vaak wat kortere ritten rijdt of het geen probleem vindt met het omgaan van de battery drain die plaatsvindt, is AAwireless een leuke optie. Gelukkig veel opties en iedereen kan kiezen.
Maar feit blijft, een goede kabel werkt zonder problemen.
Aha, zo zie je maar, dat sample size groot moet zijn om echte conclusies te kunnen trekken.bazzemans schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:47:
[...]
Je sluit af met wat het persoonlijk is. Dat is gerecht. Het is echter ook afhankelijk van de telefoon en zelfs de combinatie met het entertainment systeem in je auto.
[...]
Dat is dus niet waar. Ik heb allerhande kabels gebruikt. Bij allen vloog het eruit. Dat heb ik niet meer meer AAwireless.
[...]
Je eerste deel is correct. Je laatste zin niet. Genoeg over te vinden dat met bepaalde systemen de bekabelde aansluiting er uit blijft knallen. Ik had dat met een Note 8 en later ook met een Pixel 7 Pro. Kabel maakte niet uit. Toen was ik er klaar mee en heb ik AAwireless aangeschaft.
Heb zelf wat problemen gehad met, hoewel het officiele kabels betrof, verschillende telefoons, maar met die telefoons met de kabel die ik en anderen in die auto's tegenwoordig gebruik, geen last meer met uitvallers. Dat was vooral op vakantie in de USA toen heel vervelend.
Misschien heeft het in dergelijke gevallen te maken met de USB aansluiting van de telefoon zelf of zelfs met de aansluiting op de auto? In beide gevallen zou een garantie claim nog de oplossing kunnen bieden, is wel een hoop gedoe dan natuurlijk en dan is de vraag of die €70 geen verkeerde oplossing is.
Fijn dat de opties er zijn!
@Koldur Helemaal mee eens om eerst uit te sluiten of de poort of de kabel problemen geeft.
Edit: en aanvullend. Garantieclaim is inderdaad een optie, alleen kan het gek genoeg dus ook de combinatie zijn met het entertainment systeem. Dan valt er weinig te claimen en zal de fabrikant beweren dat het niet aan de telefoon ligt. Ik heb er inderdaad voor gekozen om dat gedoe niet aan te gaan en voor de wireless optie met een dongle te gaan. Twee vliegen in één klap, want draadloos is ook een aangename luxe.
Edit: en aanvullend. Garantieclaim is inderdaad een optie, alleen kan het gek genoeg dus ook de combinatie zijn met het entertainment systeem. Dan valt er weinig te claimen en zal de fabrikant beweren dat het niet aan de telefoon ligt. Ik heb er inderdaad voor gekozen om dat gedoe niet aan te gaan en voor de wireless optie met een dongle te gaan. Twee vliegen in één klap, want draadloos is ook een aangename luxe.
[ Voor 69% gewijzigd door bazzemans op 08-12-2023 13:04 ]
Die dongles zijn er al voor 50,- euro.Koldur schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:59:
[...]
Aha, zo zie je maar, dat sample size groot moet zijn om echte conclusies te kunnen trekken.
Heb zelf wat problemen gehad met, hoewel het officiele kabels betrof, verschillende telefoons, maar met die telefoons met de kabel die ik en anderen in die auto's tegenwoordig gebruik, geen last meer met uitvallers. Dat was vooral op vakantie in de USA toen heel vervelend.
Misschien heeft het in dergelijke gevallen te maken met de USB aansluiting van de telefoon zelf of zelfs met de aansluiting op de auto? In beide gevallen zou een garantie claim nog de oplossing kunnen bieden, is wel een hoop gedoe dan natuurlijk en dan is de vraag of die €70 geen verkeerde oplossing is.
Fijn dat de opties er zijn!
Vaak in de aanbieding, nu voor 44,- euro:
https://nl.pepper.com/aan...droid-auto-adapter-289059
Toch lijkt het mij het beste om een kabeltje te gebruiken, accu gaat nooit leeg en heb zelf altijd een hele stabiele verbinden (gelukkig)
Het icoontje van flitsmeister is verdwenen bij mijn seat full link. Ik kon het niet terughalen via mijn telefoon. Is dit verwijderd ofzo via android auto?
Ik neem aan dat je de Flitsmeister app op het startscherm bedoeld?Farabi schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:49:
Het icoontje van flitsmeister is verdwenen bij mijn seat full link. Ik kon het niet terughalen via mijn telefoon. Is dit verwijderd ofzo via android auto?
Die is aan/uit te zetten in de instellingen van Android Auto -> Launcher aanpassen -> juiste vinkjes
:strip_exif()/f/image/PuyVstlfZ7kn68lrw5yR9nws.jpg?f=fotoalbum_large)
Als die Flitsmeister niet in dit rijtje staat, zou ik m opnieuw installeren.
Ik moest de app updaten zag ik net. Nu weer beschikbaar.LogiZ5500 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:00:
[...]
Ik neem aan dat je de Flitsmeister app op het startscherm bedoeld?
Die is aan/uit te zetten in de instellingen van Android Auto -> Launcher aanpassen -> juiste vinkjes
[Afbeelding]
Als die Flitsmeister niet in dit rijtje staat, zou ik m opnieuw installeren.
Hierbij een update.Koldur schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:22:
[...]
Ja, die had ik inderdaad aangeraden, werkt met mijn S23 en vorige S22 perfect.
Ik wil jou bedanken voor het advies want dit heeft het probleem opgelost. Ik gebruik de kabel al meerdere dagen en AA is geen enkele keren uitgevallen.
Bij mij verbrak ook regelmatig de verbinding met android auto wanneer ik een kabel gebruikte.
Diverse kabels getest waaronder een ugreen usb kabel alleen het was simpelweg niet stabiel.
AA wireless aangeschaft en het probleem is opgelost. De draadloze verbinding werkt in mijn geval perfect
Diverse kabels getest waaronder een ugreen usb kabel alleen het was simpelweg niet stabiel.
AA wireless aangeschaft en het probleem is opgelost. De draadloze verbinding werkt in mijn geval perfect
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Toch blijkt maar weer de gevoeligheid van AA vwb kabeltjes...! Vreemd maar waarHSG schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:21:
[...]
Hierbij een update.
Ik wil jou bedanken voor het advies want dit heeft het probleem opgelost. Ik gebruik de kabel al meerdere dagen en AA is geen enkele keren uitgevallen.

Nou niet alleen je kabel maar ook de type telefoon. Mijn vrouw en haar A54 kan elk kabeltje gebruiken.LogiZ5500 schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:25:
[...]
Toch blijkt maar weer de gevoeligheid van AA vwb kabeltjes...! Vreemd maar waar

Welke telefoon heb jij dan?Megapaul schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:00:
Bij mij verbrak ook regelmatig de verbinding met android auto wanneer ik een kabel gebruikte.
Diverse kabels gestrest waaronder een ugreen usb kabel alleen het was simpelweg niet stabiel.
[ Voor 37% gewijzigd door HSG op 11-12-2023 07:57 ]
Eerst de Samsung S21 en nu de Samsung S23+. Met beide telefoons had ik bekabeld problemen met Android Auto.HSG schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:57:
[...]
Nou niet alleen je kabel maar ook de type telefoon. Mijn vrouw en haar A54 kan elk kabeltje gebruiken.Maar ik ben blij dat ik er een heb die het goed doet.
[...]
Welke telefoon heb jij dan?
[ Voor 19% gewijzigd door Megapaul op 11-12-2023 16:22 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Het is ook mooi te zien dat Waze nu verder ontwikkeld. Er komen nu steeds nieuwe features in.
Rood is als je je batterij besparing aan hebt staan.p.d.akkerman schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:22:
[Afbeelding]
Vanmorgen zag opeens een nieuw icoontje op Android auto.
Zie linksboven. Het rode batterij icoontje.
Schrok er eerst wel van. Maar na een kort onderzoek viel het wel mee.
Als je je telefoon aan de lader legt. Draadloos of bedraad wordt het icoontje wit van kleur.
avotar schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:52:
[...]
Rood is als je je batterij besparing aan hebt staan.

Ik heb een Skoda Rapid uit 2017 en ik zie in mijn auto dat Skoda Connect niet geactiveerd is. Ik begrijp dat dat wel geactiveerd moet zijn voordat je AA kunt gebruiken. Iemand enig idee of je dan gewoon vastzit aan 250 euro bij de dealer? Ik las alleen ergens dat het in het buitenland mogelijk goedkoper kan zijn, maar ja om nu vanuit het westen van het land naar Duitsland te rijden... dan moet het wel veel schelen.
Op marktplaats (Ooit gedaan toen ik Mercedes reed) vind je wel handige harries die voor minder doen(Rond de 100 euro).grizzlywilde schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:24:
Ik heb een Skoda Rapid uit 2017 en ik zie in mijn auto dat Skoda Connect niet geactiveerd is. Ik begrijp dat dat wel geactiveerd moet zijn voordat je AA kunt gebruiken. Iemand enig idee of je dan gewoon vastzit aan 250 euro bij de dealer? Ik las alleen ergens dat het in het buitenland mogelijk goedkoper kan zijn, maar ja om nu vanuit het westen van het land naar Duitsland te rijden... dan moet het wel veel schelen.
Volgens mij is dat Skoda Connect alleen voor service etc. Ik heb dat op mijn Opel ook (MyOpel).grizzlywilde schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:24:
Ik heb een Skoda Rapid uit 2017 en ik zie in mijn auto dat Skoda Connect niet geactiveerd is. Ik begrijp dat dat wel geactiveerd moet zijn voordat je AA kunt gebruiken.
Volgens mij kun je gewoon zelf de App downloaden en de stappen doorlopen. Je kan ook je VIN nummer invullen bij Skoda en kijken wat er allemaal beschikbaar is:
https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/#/
https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect
[ Voor 19% gewijzigd door njitter op 03-01-2024 12:43 ]
Als je AndroidAuto/AppleCarplay wilt gebruiken dan heb je SmartLink nodig. De Skodaconnect dienst (waarmee je je auto kon volgen e.d.) bestaat niet meer.grizzlywilde schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:24:
Ik heb een Skoda Rapid uit 2017 en ik zie in mijn auto dat Skoda Connect niet geactiveerd is
Je bedoelt Skoda Smartlink? skoda connect is iets anders en is gewoon gratis https://www.pondealer.nl/...t/skoda-connect/activatie .grizzlywilde schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:24:
Maar je kan ook aanvragen of het remote mogelijk zou moeten zijn bij die bedrijven, hier een gevonden: https://www.makcoding.co....da-smart-link-activation/ kost je rond de €115,- en kan op afstand gedaan worden.
Maar met een simple google opdracht, heb je genoeg keus rond de €100,-We are able to activate Smart Link on your headunit remotely if it navigation built in. You will need to following things:
- SD Card (4GB – 32GB)
- Windows Laptop / PC
- Something to Code (VCDS or OBD11. Not needed on Facelift models or SW => P03xx)
- Only for units with navigation
[ Voor 21% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-01-2024 12:53 ]
Skoda connect is idd een gratis service over info van je auto, Skoda Smartlink is wat hij bedoelt en dat moet softwarematig geactiveerd worden (en kost geld).njitter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Volgens mij is dat Skoda Connect alleen voor service etc. Ik heb dat op mijn Opel ook (MyOpel).
[YouTube: ŠKODA Connect - Service activeren MOD4.1]
Volgens mij kun je gewoon zelf de App downloaden en de stappen doorlopen. Je kan ook je VIN nummer invullen bij Skoda en kijken wat er allemaal beschikbaar is:
https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/#/
https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect
OF je doet het zelf met een OBDEleven bluetooth dongle icm met wat YT video's.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:48:
[...]
Je bedoelt Skoda Smartlink? skoda connect is iets anders en is gewoon gratis https://www.pondealer.nl/...t/skoda-connect/activatie .
Maar je kan ook aanvragen of het remote mogelijk zou moeten zijn bij die bedrijven, hier een gevonden: https://www.makcoding.co....da-smart-link-activation/ kost je rond de €115,- en kan op afstand gedaan worden.
[...]
Maar met een simple google opdracht, heb je genoeg keus rond de €100,-https://www.marktplaats.n...link-carplay-android-auto
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fvZPQg2oMpU
Sowieso is dat apparaatje goud waard om storingen op te zoeken!
Edit: niet helemaal waar -> Unit moet vrij gepatched worden en is wat complexer.
Neemt niet weg dat een OBDEleven handig is
Edit 2: misschien toch wel goed te doen, afhankelijk van je unit
https://www.youtube.com/watch?v=Szx-6TefuG0
[ Voor 11% gewijzigd door LogiZ5500 op 03-01-2024 15:28 ]
Jullie hebben gelijk. De melding die ik in mijn entertainment systeem in de auto zag is van SmartLink:
:strip_exif()/f/image/cp4BUDRO7L33ZT6AdHuJcohO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zal dus alleen de dealer kunnen unlocken voor een aanzienlijk bedrag, of inderdaad via een handige Harry op Marktplaats, maar dat lijkt me wat risicovol en daarbij lijkt me SmartLink wel leuk, vooral om Waze ofzo te gebruiken via het console, maar vind ik het het niet waard om er veel voor te betalen. Via de smartphone in de houder werkt het prima.
Heb naar aanleiding van jullie tips nog geprobeerd die gratis Skoda Connect service te gebruiken en die valt met mijn model auto wat tegen. De app MySkoda geïnstalleerd en na het invoeren van mijn VIN, kreeg ik de melding dat mijn auto een te oud model was en dat ik MySkoda Essentials moest gebruiken. Dat heb ik gedaan, maar ook daar is de functionaliteit beperkt tot afspraken maken met de dealer en de instructieboekjes in de app lezen. Ik kan geen gegevens uitlezen uit de auto, in ieder geval, terwijl juist het uitlezen van data over ritten of verbruik wel interessant zou zijn.
Dit is de MySkoda Essentials app:
:strip_exif()/f/image/cp4BUDRO7L33ZT6AdHuJcohO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zal dus alleen de dealer kunnen unlocken voor een aanzienlijk bedrag, of inderdaad via een handige Harry op Marktplaats, maar dat lijkt me wat risicovol en daarbij lijkt me SmartLink wel leuk, vooral om Waze ofzo te gebruiken via het console, maar vind ik het het niet waard om er veel voor te betalen. Via de smartphone in de houder werkt het prima.
Heb naar aanleiding van jullie tips nog geprobeerd die gratis Skoda Connect service te gebruiken en die valt met mijn model auto wat tegen. De app MySkoda geïnstalleerd en na het invoeren van mijn VIN, kreeg ik de melding dat mijn auto een te oud model was en dat ik MySkoda Essentials moest gebruiken. Dat heb ik gedaan, maar ook daar is de functionaliteit beperkt tot afspraken maken met de dealer en de instructieboekjes in de app lezen. Ik kan geen gegevens uitlezen uit de auto, in ieder geval, terwijl juist het uitlezen van data over ritten of verbruik wel interessant zou zijn.
:strip_exif()/f/image/z33Cm3gleMwvrWXdOBlLsaJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is een tweaker @Rainesh die veel kan met VAG radio's en specialist is. Je kan hem wel benaderen hiervoor, heb ik destijds ook gedaan. Ben netjes geholpen!
Stuur mij even een pb met je softwareversiegrizzlywilde schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:46:
Jullie hebben gelijk. De melding die ik in mijn entertainment systeem in de auto zag is van SmartLink:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
TLDR: Waar wordt het muten tijdens spraakaanwijzingen van Google Maps geregeld.
In mijn Golf 7 zit een Discover Media radio. Daar sluit ik mijn Xiaomi Mi 9T Pro telefoon met een usb-kabeltje op aan en vervolgens gebruik ik Google Maps.
Dat werkt allemaal prima op een ding na: bij langere spraak aanwijzingen (met een minuscule spraak-pauze halverwege) wordt alleen bij het eerste deel de muziek (van de radio, niet van mijn telefoon) gemuted.
Dus: [mute]Over zeshonderd meter[unmute]sla rechtsaf.
De 'sla rechtsaf' is dan door de muziek heen nauwelijks te verstaan.
Welk proces is verantwoordelijk voor het (un)muten, de telefoon, Android Auto, Google Maps of de auto hardware/Discover Media? Als ik dat weet kan ik mogelijk gerichter naar een oplossing zoeken.
In mijn Golf 7 zit een Discover Media radio. Daar sluit ik mijn Xiaomi Mi 9T Pro telefoon met een usb-kabeltje op aan en vervolgens gebruik ik Google Maps.
Dat werkt allemaal prima op een ding na: bij langere spraak aanwijzingen (met een minuscule spraak-pauze halverwege) wordt alleen bij het eerste deel de muziek (van de radio, niet van mijn telefoon) gemuted.
Dus: [mute]Over zeshonderd meter[unmute]sla rechtsaf.
De 'sla rechtsaf' is dan door de muziek heen nauwelijks te verstaan.
Welk proces is verantwoordelijk voor het (un)muten, de telefoon, Android Auto, Google Maps of de auto hardware/Discover Media? Als ik dat weet kan ik mogelijk gerichter naar een oplossing zoeken.
Sinds een paar dagen een Google Pixel 7a en krijg met geen mogelijkheid AA aan de praat, ik krijg deze error op de display van mijn VW T-Cross uit 2020.
/f/image/KwJIKKKftPoVs7mGRf4t6jfz.png?f=fotoalbum_large)
Het gekke is dat in de Mitsubishi van mijn vriendin het gewoon wel werkt. Hiervoor had ik een Xiaomi 11t Pro en die deed het direct.
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken
mensen hier die hetzelfde gehad hebben.
/f/image/KwJIKKKftPoVs7mGRf4t6jfz.png?f=fotoalbum_large)
Het gekke is dat in de Mitsubishi van mijn vriendin het gewoon wel werkt. Hiervoor had ik een Xiaomi 11t Pro en die deed het direct.
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Probeer even een andere kabel(s). Kan zomaar helpen ook al werkt die kabel wel in een andere auto.
Wist niet dat het zo kritisch was met kabels maar de kabel uit de Mitsubishi werkte direct, heb iets van 5 andere geprobeerd en geen 1 werkteGaitman schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:29:
Probeer even een andere kabel(s). Kan zomaar helpen ook al werkt die kabel wel in een andere auto.

Heb deze besteld bij Amazon en die komt maandag https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jep, kan al zoveel verschillen helaas. Misschien eens kijken voor een dongel zodat je draadloos kan verbinden? Dan heb je dat probleem niet.Pierre schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:01:
[...]
Wist niet dat het zo kritisch was met kabels maar de kabel uit de Mitsubishi werkte direct, heb iets van 5 andere geprobeerd en geen 1 werkte![]()
Heb deze besteld bij Amazon en die komt maandag https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Ik heb een AA WireLess gehad, vond ik geen succes, viel continue uit, heb dat ding verkocht aan mijn broer. Die gebruikt hem ook niet meer.
Welk model, hier hebben we er een rond mei vorig jaar gehaald (nieuwer model intern) en tot nu toe geen enkel probleem gehad met uitvallen. Heb je wel eens een firmware update gedaan van de dongle? Daar zijn met een bepaalde versie wel eens wat problemen geweest. De Nederlandse developer is hier op tweakers trouwens ook actief @Snirpo https://xdaforums.com/t/a...sion-and-support.4247677/Pierre schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:58:
Ik heb een AA WireLess gehad, vond ik geen succes, viel continue uit, heb dat ding verkocht aan mijn broer. Die gebruikt hem ook niet meer.
Die van mij heb ik gekocht via KickStarter (dus early adapter) en uiteraard de firmware updates geinstalleerd. En toch bleef mijn headunit opnieuw rebooten tijdens ritten, toen was ik er klaar meedutchnltweaker schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Welk model, hier hebben we er een rond mei vorig jaar gehaald (nieuwer model intern) en tot nu toe geen enkel probleem gehad met uitvallen. Heb je wel eens een firmware update gedaan van de dongle? Daar zijn met een bepaalde versie wel eens wat problemen geweest. De Nederlandse developer is hier op tweakers trouwens ook actief @Snirpo https://xdaforums.com/t/a...sion-and-support.4247677/

Ahh hier niet de early adapter versie. Wanneer heb je de firmware versies geïnstalleerd? Heb je ook Contact gezocht met aawireles?Pierre schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:27:
[...]
Die van mij heb ik gekocht via KickStarter (dus early adapter) en uiteraard de firmware updates geinstalleerd. En toch bleef mijn headunit opnieuw rebooten tijdens ritten, toen was ik er klaar mee
Geen idee ik gebruik het ding niet meer. Mijn broer ook niet.
Hier wel iemand die de kickstarter kocht. Een van de allereerste.dutchnltweaker schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:24:
[...]
Ahh hier niet de early adapter versie. Wanneer heb je de firmware versies geïnstalleerd? Heb je ook Contact gezocht met aawireles?
Niets dan lof. Dat ding werkt perfect
Ik heb sinds kort een nieuwe auto met wireless Android Auto. Werkt prima icm. met mijn Samsung S22, echter merk ik soms dat de batterij nauwelijks oplaadt of zelfs leegloopt, terwijl ik hem op de voeding heb aangesloten. Ik heb speciaal daarvoor een nieuwe kabel gekocht (goede reviews op amazon) en een 50 watt oplader van Anker voor in de sigarettenplug, maar dat geeft geen verbetering. De telefoon zegt wel netjes dat ie aan het snelladen is, echter de batterij ging bijv. gisteren in een ritje van 40 minuten slechts van 55% naar 57%. Soms merk ik ook dat ie zelfs langzaam terugloopt in batterijpercentage (bijv. als ik het scherm van mijn telefoon ook erbij aan heb staan en de brightness gaat omhoog wegens veel daglicht). Ik heb dan wel google maps en flitsmeister aanstaan.
Iemand een idee of wireless Android Auto zoveel power vraagt dat je hier niet tegenop kunt laden?
Iemand een idee of wireless Android Auto zoveel power vraagt dat je hier niet tegenop kunt laden?
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-01-2024 08:52 ]
Ik heb zelf geen ervaring met AA Wireless, maar precies ditgene wat je verteld is wat mij ervan weerhoud om het te proberen en waar ik al meer over gelezen heb.. (heb zelf ook een S22)Palomar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:46:
Ik heb sinds kort een nieuwe auto met wireless Android Auto. Werkt prima icm. met mijn Samsung S22, echter merk ik soms dat de batterij nauwelijks oplaadt of zelfs leegloopt, terwijl ik hem op de voeding heb aangesloten. Ik heb speciaal daarvoor een nieuwe kabel gekocht (goede reviews op amazon) en een 50 watt oplader van Anker voor in de sigarettenplug, maar dat geeft geen verbetering. De telefoon zegt wel netjes dat ie aan het snelladen is, echter de batterij ging bijv. gisteren in een ritje van 40 minuten slechts van 55% naar 57%. Soms merk ik ook dat ie zelfs langzaam terugloopt in batterijpercentage. Ik heb dan wel google maps en flitsmeister aanstaan.
Aannemelijk is dat er gewoon te veel processen lopen waardoor je tel niet bijgeladen kan worden.
De maximale laad snelheid is helaas maar 25 watt..
Wellicht dat de Exynos 2100 ook wat inefficiënt is

Dan zal dat laatste het wel zijn vrees ik. Toen ik nog geen AA gebruikte had ik mijn telefoon altijd in een QI charger op het dashboard (en dan flitsmeister of google maps navi gewoon via het scherm van de telefoon, AA vond ik toen nog niet zo fijn werken). Met mijn vorige telefoon (een S10) ging dat altijd prima en hij laadde dan ook naar de 100%. De S22 daarentegen begon vaak te klagen over oververhitting en stopte aldoor met laden. Mede daarom naar AA overgestapt.LogiZ5500 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:53:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met AA Wireless, maar precies ditgene wat je verteld is wat mij ervan weerhoud om het te proberen en waar ik al meer over gelezen heb.. (heb zelf ook een S22)
Aannemelijk is dat er gewoon te veel processen lopen waardoor je tel niet bijgeladen kan worden.
De maximale laad snelheid is helaas maar 25 watt..
Wellicht dat de Exynos 2100 ook wat inefficiënt is
Waarom zou je AA wireless gebruiken als je telefoon toch aan de kabel ligt? Bekabeld AA vraagt in mijn ervaring een stuk minder van de accu dan wireless.Palomar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:46:
Ik heb sinds kort een nieuwe auto met wireless Android Auto. Werkt prima icm. met mijn Samsung S22, echter merk ik soms dat de batterij nauwelijks oplaadt of zelfs leegloopt, terwijl ik hem op de voeding heb aangesloten. Ik heb speciaal daarvoor een nieuwe kabel gekocht (goede reviews op amazon) en een 50 watt oplader van Anker voor in de sigarettenplug, maar dat geeft geen verbetering.
Wanneer ik AA draadloos gebruik merk ik dat de telefoon erg warm wordt (en 's zomers zelfs uitschakelt door oververhitting) en draadloos niet snel genoeg kan bij laden. Bedraad AA blijft de temperatuur van de telefoon op peil en blijft de accu op 100%
Voor kortere ritten gebruik ik hem niet bekabeld (en laat de telefoon gewoon in mijn broekzak zitten). Maar dan heb ik wel direct navigatie en muziek voorhanden. Is gewoon handig. In mijn vorige auto moest ik dan altijd eerst prutsen met het kabeltje voordat ik weg kon.dixet schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:49:
[...]
Waarom zou je AA wireless gebruiken als je telefoon toch aan de kabel ligt? Bekabeld AA vraagt in mijn ervaring een stuk minder van de accu dan wireless.
Wanneer ik AA draadloos gebruik merk ik dat de telefoon erg warm wordt (en 's zomers zelfs uitschakelt door oververhitting) en draadloos niet snel genoeg kan bij laden. Bedraad AA blijft de temperatuur van de telefoon op peil en blijft de accu op 100%
Voor de langere ritten plug ik de kabel sowieso in, omdat ie anders leegloopt. Ik zal nog eens ermee experimenteren wat er gebeurt als ik de telefoon dan op de usb-aansluiting van de auto aansluit. Misschien dat ie dan wel switcht van draadloos naar bedraad AA.
Vraagje: sinds ik mijn nieuwe Samsung S23+ aansluit (Opel Corsa 2020) komt er iets geks voor bij Spotify. Het werkt uitstekend, maar als ik mijn Spotify al een keer gestreamd heb in huis (naar bijv. Denon of Google Home) krijg ik een 'greyed out' versie van Spotify en kan ik niet zien wat wordt afgespeeld en kan ik ook niet meer mijn knoppen op het stuur gebruiken om tussen nummers te schakelen. Het werkt wel wanneer ik op mijn telefoon zelf doorklik.
Wanneer ik mijn S23+ weer opnieuw opstart, is het probleem verholpen.
Aansluiting is altijd bekabeld.
Is dit een bekend probleem? En heeft iemand een oplossing?
Wanneer ik mijn S23+ weer opnieuw opstart, is het probleem verholpen.
Aansluiting is altijd bekabeld.
Is dit een bekend probleem? En heeft iemand een oplossing?
Oeps.. verkeerde topic..
[ Voor 94% gewijzigd door IPeukieI op 17-01-2024 14:23 ]
Omdat m'n nieuw auto Android Auto Wireless ondersteund dacht ik dat leuk aan te zetten. Na een paar keer gebruikt te hebben wil ik toch weer terug naar een kabeltje: m'n midrange telefoon trekt wireless gewoon niet. Vandaag stopte hij er zelfs mee omdat hij te heet werd.
Wat blijkt, heeft Google de toggle verwijderd om draadloos Android Auto in- en uit te schakelen.
Iemand een idee hoe ik dit nu toch uit krijg? Android Auto verbind nu automatisch wireless, maar blijft ook wireless verbonden wanneer ik een kabeltje inplug. De optie in developer settings waar op het internet naar verwezen wordt heb ik niet (xiaomi telefoon).
edit: gevonden. Het staat in de Android Auto developer settings, ik zat in de gewone developer settings te zoeken
Wat blijkt, heeft Google de toggle verwijderd om draadloos Android Auto in- en uit te schakelen.
Iemand een idee hoe ik dit nu toch uit krijg? Android Auto verbind nu automatisch wireless, maar blijft ook wireless verbonden wanneer ik een kabeltje inplug. De optie in developer settings waar op het internet naar verwezen wordt heb ik niet (xiaomi telefoon).
edit: gevonden. Het staat in de Android Auto developer settings, ik zat in de gewone developer settings te zoeken
[ Voor 7% gewijzigd door dixet op 22-01-2024 08:44 ]
interessant, ik zat laatst ook naar die optie te zoeken. Ben benieuwd of het uitschakelen van wireless bij jou goed werkt.dixet schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:39:
Omdat m'n nieuw auto Android Auto Wireless ondersteund dacht ik dat leuk aan te zetten. Na een paar keer gebruikt te hebben wil ik toch weer terug naar een kabeltje: m'n midrange telefoon trekt wireless gewoon niet. Vandaag stopte hij er zelfs mee omdat hij te heet werd.
Ik heb zelf zoals een paar posts hierboven is te lezen met mijn S22 ook dat AA wireless de telefoon best wel zwaar belast. Vnl. dat ie nauwelijks nog bijlaadt of zelfs leegloopt met de kabel aangesloten. Ben er inmiddels wel achter dat mijn oplaadpoort ook niet helemaal jofel meer was. Er zat veel stof in, waardoor hij niet altijd goed contact maakte. Kennelijk gaat ie dan wel opladen, maar langzamer. Heb de laatste paar ritjes niet meer gehad dat de telefoon leeg liep, maar ik merk nog wel dat het bijladen niet zo snel meer gaat. Als je telefoon nog 20% heeft en je denkt dat je ind e auto hem wel even weer vollaadt dan gaat dat niet gebeuren als je AA wireless gebruikt. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Wellicht dat ik in dit gevallen wireless uit ga zetten.
Dat werkt, via de developer settings van Android Auto. Vandaag teruggereden met een telefoon die niet oververhit raakt en ook nog reageert als je hem (stilstaand) gebruikt.Palomar schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:55:
[...]
interessant, ik zat laatst ook naar die optie te zoeken. Ben benieuwd of het uitschakelen van wireless bij jou goed werkt.
Toch wel bizar dat dezelfde functionaliteit via een draadje zoveel minder van je telefoon vraagt.
Goed om te weten! Ik blijf voorlopig nog even op draadloos, want het is toch wel erg handig dat je meteen kunt navigeren of muziek luisteren zonder eerst een kabeltje erin te moeten doen. Echter voor langere ritten, bijvoorbeeld de vakantierit naar Zuid-Frankrijk, wil ik wel de mogelijkheid hebben om draadloos uit te schakelen als de telefoon echt na een paar uur leeg dreigt te lopen of oververhit raakt.dixet schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:25:
[...]
Dat werkt, via de developer settings van Android Auto. Vandaag teruggereden met een telefoon die niet oververhit raakt en ook nog reageert als je hem (stilstaand) gebruikt.
Toch wel bizar dat dezelfde functionaliteit via een draadje zoveel minder van je telefoon vraagt.
Zijn er meer mensen die issues hebben met navigatie met Waze icm stemcommando's?
Als ik roep "Oke Google, navigeer naar huis" dan gebeurt er gewoon niets, geen positieve of negatieve reactie vanuit Android Auto, en ook geen navigatie naar huis.
Als ik roep "Oke Google, navigeer naar huis" dan gebeurt er gewoon niets, geen positieve of negatieve reactie vanuit Android Auto, en ook geen navigatie naar huis.
Waze is weer geupdate, nieuwe icoontjes het en der en Waze komt nu zelf met een snellere route indien beschikbaar. Stemproblemen heb ik niet.TheFes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:03:
Zijn er meer mensen die issues hebben met navigatie met Waze icm stemcommando's?
Het is wel een beetje probleem zag ik in het Waze topic. Nieuwe icoontjes zag ik vanochtend ookSjakie0101 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:01:
[...]
Waze is weer geupdate, nieuwe icoontjes het en der en Waze komt nu zelf met een snellere route indien beschikbaar. Stemproblemen heb ik niet.
Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie