Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:00
Weet iemand waar het volgende aan kan liggen?

Voorheen kon ik zeggen "Hey Google, speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop"
Waarna dan de assistent aangaf iets van "Ik speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop", en dan begon het nummer op spotify.

Nu sinds enige tijd is het als ik zeg "Hey Google, speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop"
Dan doet de assistent iets van "Ik speel Red Hot Chilli" wordt dan afgekapt en het nummer gaat spelen op spotify.

Ik zou graag willen dat de assistent weer uitspraat en het nummer pas gaat spelen als de zin ook klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:52
Dennism schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:02:
Weet iemand waar het volgende aan kan liggen?

Voorheen kon ik zeggen "Hey Google, speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop"
Waarna dan de assistent aangaf iets van "Ik speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop", en dan begon het nummer op spotify.

Nu sinds enige tijd is het als ik zeg "Hey Google, speel Red Hot Chilli Peppers - Can't stop"
Dan doet de assistent iets van "Ik speel Red Hot Chilli" wordt dan afgekapt en het nummer gaat spelen op spotify.

Ik zou graag willen dat de assistent weer uitspraat en het nummer pas gaat spelen als de zin ook klaar is.
Goede vraag. Ik ervaar hetzelfde met YouTube Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Dag allemaal,

Ik heb sinds een maand of wat storing met android auto in een Ioniq 5, de verbinding verbreekt continue. door de stekker opnieuw in de telefoon te steken loopt t weer een tijdje , maar vaak valt t naar een minuut of 5-30 weer weg.

Ik heb contactspray geprobeerd, cache gewist,vier verschillende kabels geprobeerd (waaronder orginele samsung kabel) en een tablet waarbij hij dezelfde storing geeft.

Alles is up-to-date, telefoon is Galaxy s23 ultra en tablet tab8S ultra. Leasemaatschappij gebeld en ik ben de enige met deze storing uit de Ioniq 5 vloot.

Herkent iemand dit probleem? :'(

Groet, Niels

[ Voor 7% gewijzigd door bad-karma op 19-02-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bad-karma schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:25:
Dag allemaal,

Ik heb sinds een maand of wat storing met android auto in een Ioniq 5, de verbinding verbreekt continue. door de stekker opnieuw in de telefoon te steken loopt t weer een tijdje , maar vaak valt t naar een minuut of 5-30 weer weg.

Ik heb contactspray geprobeerd, vier verschillende kabels en een tablet. telkens deze storing.

Alles is up-to-date, telefoon is Galaxy s23 ultra en tablet tab8S ultra. Leasemaatschappij gebeld en ik ben de enige met deze storing uit de Ioniq 5 vloot.

Herkent iemand dit probleem? :'(

Groet, Niels
Cache en opslag van Android auto al eens leeg gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
Zoals altijd: al eens een paar andere kabels geprobeerd? Om Android Auto te laten werken heb je een kabel nodig die door elfjes gesmeed is bij het licht van de volle maan. En na verloop van tijd verdampt het maanlicht uit de kabel of is er een andere reden waarom die ene kabel die het altijd goed deed, nu toch ineens niet meer werkt.

Soms werkt een andere kabel (die eerder minder goed was) dan ineens weer heel fijn. Misschien is ineens een andere stand van de maan toch beter. Zeker nu eind februari dichterbij komt in een schrikkeljaar.

Serieus: het is hit or miss met AA. En wat eerst hit was, is na een tijdje miss. En vice versa.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
dreamscape schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:31:
[...]

Zoals altijd: al eens een paar andere kabels geprobeerd? Om Android Auto te laten werken heb je een kabel nodig die door elfjes gesmeed is bij het licht van de volle maan. En na verloop van tijd verdampt het maanlicht uit de kabel of is er een andere reden waarom die ene kabel die het altijd goed deed, nu toch ineens niet meer werkt.

Soms werkt een andere kabel (die eerder minder goed was) dan ineens weer heel fijn. Misschien is ineens een andere stand van de maan toch beter. Zeker nu eind februari dichterbij komt in een schrikkeljaar.

Serieus: het is hit or miss met AA. En wat eerst hit was, is na een tijdje miss. En vice versa.
Ik heb de orginele samsung kabel gekocht en werkt ook niet, vier verschillende kabels, waarvan twee het inderdaad voorheen wel deden. Ik zou niet weten welke kabel ik nog kan proberen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 16:19

The Wizard

Moderator Mobile
bad-karma schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Ik heb de orginele samsung kabel gekocht en werkt ook niet, vier verschillende kabels, waarvan twee het inderdaad voorheen wel deden. Ik zou niet weten welke kabel ik nog kan proberen. :/
Bij het broertje EV6 zijn er problemen met de USB poort, misschien dat de Ioniq hier ook last van heeft?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
The Wizard schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:36:
[...]

Bij het broertje EV6 zijn er problemen met de USB poort, misschien dat de Ioniq hier ook last van heeft?
Ik las zoiets over defecte usb poort of AVN unit. De volgende stap is de garage.

https://www.gsmpunt.nl/un...pple-carplay-android-auto

Zou dit wat kunnen zijn? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
bad-karma schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Ik las zoiets over defecte usb poort of AVN unit. De volgende stap is de garage.

https://www.gsmpunt.nl/un...pple-carplay-android-auto

Zou dit wat kunnen zijn? :|
Nee, die sluit je nog steeds aan op de USB poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
The Wizard schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Nee, die sluit je nog steeds aan op de USB poort
Crap! ok, dan gaat ie morgen naar de garage. Ik laat wel weten wat t euvel was. Ik hoop niet een verkeerde kabel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 13:39
bad-karma schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:41:
[...]

Crap! ok, dan gaat ie morgen naar de garage. Ik laat wel weten wat t euvel was. Ik hoop niet een verkeerde kabel eerlijk gezegd.
Heeft een andere telefoon hetzelfde probleem?
Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de auto.
Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je telefoon (met name een vervuilde USB poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
Ik heb een tablet met android auto erop aangesloten, had hetzelfde probleem. De sockets zijn schoongemaakt met een reinigingsmiddel.
Morgen gaat ie zowiezo naar garage.

Dank voor t meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Ik lees veel reacties dat AA niet goed werkt bij bekabelde verbinding. Bij mij tot voor kort werkte dat uitstekend en betrouwbaar in mijn Skoda Scala (2021). Als ik de kabel niet aan sluit, gaat hij ook prima over op wireless AA. Echter, sinds kort is de USB poort van mijn OnePlus Nord defect/wiebelig, dus gebruik ik AA bij voorkeur draadloos. Dan wil de verbinding helaas wel eens wegvallen.

Ik kwam erachter dat tijdens mijn woon-werkverkeer altijd op dezelfde plekken de verbinding met AA werd verbroken. Wat zou hier de verklaring voor kunnen zijn?

https://www.google.nl/map...4929!4d6.222608?entry=ttu
en
https://www.google.nl/map...9943!4d6.281593?entry=ttu
zijn bijvoorbeeld twee plaatsen waar bij mij steevast de verbinding verbreekt.

• bad-karma
Update: Ioniq 5 met android auto issue. Problemen met bekabelde verbinding , android auto valt telkens weg.

Auto zelfde dag terug gekregen uit garage, de USB poort bleek defect. Er komt nu een vervolgafspraak op 14 Maart om m te vervangen. De onderdelen zijn blijkbaar slecht leverbaar. :/

[ Voor 12% gewijzigd door bad-karma op 22-02-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gezocht, maar nog niet gevonden : hoe kan ik in Android Auto de flispaalmeldingen uitzetten?
Ik rijd eigenlijk altijd dezelfde route en weet dus zelf wel waar die staan. Daarbij komt dat ik ook nooit te hard rijd, dus ik wil die meldingen helemaal niet.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
bad-karma schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:13:
Update: Ioniq 5 met android auto issue. Problemen met bekabelde verbinding , android auto valt telkens weg.

Auto zelfde dag terug gekregen uit garage, de USB poort bleek defect. Er komt nu een vervolgafspraak op 14 Maart om m te vervangen. De onderdelen zijn blijkbaar slecht leverbaar. :/
Sommige kabeltjes raken ook wel verouderd. Bij mij helpt het om het kabeltje te vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
rokil schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:38:
Gezocht, maar nog niet gevonden : hoe kan ik in Android Auto de flispaalmeldingen uitzetten?
Ik rijd eigenlijk altijd dezelfde route en weet dus zelf wel waar die staan. Daarbij komt dat ik ook nooit te hard rijd, dus ik wil die meldingen helemaal niet.
Dat zit in de app die je gebruikt in Android Auto, Android Auto zelf doet alleen maar je auto aan je telefoon koppelen.
Je kunt ook de GPS op je telefoon uitschakelen, dan krijg je die meldingen zeker niet meer 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Dat zit in de app die je gebruikt in Android Auto, Android Auto zelf doet alleen maar je auto aan je telefoon koppelen.
Je kunt ook de GPS op je telefoon uitschakelen, dan krijg je die meldingen zeker niet meer 😉.
Ja, logisch 8)7
Ik gebruik Google Maps en daar kan ik niet vinden hoe ik flistpaalmeldingen uitzet.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Geeft Google Maps flitspaal meldingen?

Weet je zeker dat het niet in je ingebouwde navigatie van je auto zit?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23
rokil schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Ja, logisch 8)7
Ik gebruik Google Maps en daar kan ik niet vinden hoe ik flistpaalmeldingen uitzet.
Belachelijke reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 16:42
rokil schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:38:
Je spreekt jezelf tegen.
Ik krijg alleen meldingen bij flitspalen als ik te snel rij, nooit als ik onder de snelheidslimiet zit.
Dus wat voor meldingen krijg jij dan als je nooit te hard rijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Wat is hier dan belachelijk aan? Ik besefte dat het inderdaad niet aan Android Auto ligt, maar aan Google Maps.

Ik krijg dus meldingen in Google Maps als ik ergens rijd en er staat een flitspaal. Bijvoorbeeld als ik aan kom rijden bij een stoplicht. Ik rijd dan niet te hard. Op de kaart is dan ook een flitspaal-afbeelding te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door rokil op 30-03-2024 10:31 ]

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmbob schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:10:
Geeft Google Maps flitspaal meldingen?
Yep, bij vaste palen. Ploing

En ook meldingen als: Er staat verder op een radar controle.
Ook dingen als: er staat een voertuig met pech of er is een baan afsluiting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 10:37

servies

Veni Vidi Servici

Klikt alsof je ook Flitsmeister hebt geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

servies schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:54:
Klikt alsof je ook Flitsmeister hebt geïnstalleerd...
Dat kan zo klinken, maar dat heb ik dus niet.

Het is ook dezelfde stem als die ik op Google heb ingesteld

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 30-03-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:48
Ik krijg die meldingen ook en zie ze dan ook op de kaart, maar heel uitzonderlijk. Lijkt alleen te gebeuren bij roodlichtcamera's en niet bij de gewone flitspalen. Ik ken er een paar in de buurt die er in staan, maar het gros van de flitspalen ontbreekt. Dat en de trajectcontroles is zowat het enige wat ik nog mis in Google Maps t.o.v. Waze.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rokil schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Wat is hier dan belachelijk aan? Ik besefte dat het inderdaad niet aan Android Auto ligt, maar aan Google Maps.
Ik probeer je alleen maar te helpen. Dan hoeft zo'n icoontje wat mij betreft ook niet om mij belachelijk te maken. Verder kan ik toch niet ruiken dat je googlemaps gebruikt, er zijn tientallen navigatie apps.

Verder zou je dit kunnen proberen: https://www.google.com/am...-meldingen-beheren/%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jongetje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Nou, das niet (helemaal) waar, als je auto ingebouwde navi heeft dan gebruikt Android Auto ook deze GPS.
Verschilt wel per auto, in principe: navi aanwezig = ingebouwde GPS gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
The Wizard schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Nou, das niet (helemaal) waar, als je auto ingebouwde navi heeft dan gebruikt Android Auto ook deze GPS.
Verschilt wel per auto, in principe: navi aanwezig = ingebouwde GPS gebruik.
Hoe kom je daarbij? Heb je daar een bron van?
Als ik op mijn telefoon de GPS uitzet dan kan ik onmogelijk navigeren. Daarbij ondersteund AndroidAuto zover ik weer helemaal geen GPS naar telefoon protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jongetje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:29:
[...]

Hoe kom je daarbij? Heb je daar een bron van?
Als ik op mijn telefoon de GPS uitzet dan kan ik onmogelijk navigeren. Daarbij ondersteund AndroidAuto zover ik weer helemaal geen GPS naar telefoon protocol.
Hoeft ook niet, het is een misvatting dat het alleen een projectie is, er gebeurd meer op de achtergrond.

https://android.stackexch...-my-android-auto-is-using

Blijkbaar maakt het wel uit wat je gebruikt, Google Maps gebruikt bij voorkeur de auto zijn GPS (logisch, externe antenne), en bij Waze wordt altijd de telefoon GPS gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door The Wizard op 30-03-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:22:
[...]

Ik probeer je alleen maar te helpen. Dan hoeft zo'n icoontje wat mij betreft ook niet om mij belachelijk te maken....
En dank voor je hulp.
Het icoontje geeft een smiley aan die zichzelf op de kop tikt. Moet dus voorstellen dat ik mezelf op de kop tik, omdat ik suggereerde dat het om AA ging, terwijl het dus om Google Maps ging. Als ik dus al iemand belachelijk aan het maken was, ben ik het zelf....

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
zunrob schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Goede vraag. Ik ervaar hetzelfde met YouTube Music.
Voor mij was het ineens opgelost met de laatste update, in ieder geval tot nu.
De tekstballon animatie van de assistent ziet er ook ineens anders uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 06-04-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Heeft iemand ook last van Gboard die heel klein wordt na ontkoppelen AA? En is hier een oplossing voor, anders dan de app killen en opnieuw starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 15:22
Ah ligt het aan AA? Ik heb eht inderdaad ook gehad dat ik aankwam mijn telefoon van de kabel verwijderde en een Whatsapp wou beantwoorden, maar dat het niet lukte omdat mijn vingers dikker zijn dan een millimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ligt het aan mij of is de meeste ontwikkeling nog zuiver gericht op aanraakschermen? Voor de coolwalk kon ik mijn fysieke knoppen voor rechter- of linkercontextmenu no gebruiken om in apps snel bij knoppen aan de zijkant te komen. Tegenwoordig is dat allemaal nutteloos geworden en worden alle knoppen dichtbij de bestuurder geplaatst omdat je er dan makkelijk bij kan. Waardoor eigenlijk juist de belangrijkste beeldinformatie juist verder weg staat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 14:46
deathmonkey schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:09:
Heeft iemand ook last van Gboard die heel klein wordt na ontkoppelen AA? En is hier een oplossing voor, anders dan de app killen en opnieuw starten?
Scherm draaien werkt bij mij ook (wel automatisch draaien inschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Laatst online: 30-05 12:08
Kunnen jullie in Spotify via AA stukjes in liedjes doorspoelen of terugspoelen? Ik heb een Mazda CX-30, die heeft geen touchscreen in het console, en via de controls op het stuur kan ik alleen een liedje helemaal opnieuw beginnen of skippen naar vorig of volgend nummer. Ingedrukt houden van de forward/rewind knop op het stuur doet niets in Spotify via AA.

Als ik muziek luister vanaf mijn usbstick via het normale auto-entertainment menu (dus buiten AA om) dan werkt dit forward/rewind wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
jesco_white schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:56:
Kunnen jullie in Spotify via AA stukjes in liedjes doorspoelen of terugspoelen? Ik heb een Mazda CX-30, die heeft geen touchscreen in het console, en via de controls op het stuur kan ik alleen een liedje helemaal opnieuw beginnen of skippen naar vorig of volgend nummer. Ingedrukt houden van de forward/rewind knop op het stuur doet niets in Spotify via AA.

Als ik muziek luister vanaf mijn usbstick via het normale auto-entertainment menu (dus buiten AA om) dan werkt dit forward/rewind wel trouwens.
Bij mijn auto (Peugeot E208) kan ik met het touchscreen wel door een nummer heen zoeken, maar niet met de knopjes op het stuur. Dat werkt alleen wanneer je direct met de interface op het scherm AA bedient.

In mijn auto is dat ook te zien wanneer je in het infotainmensysteem overschakelt op de muziekspeler. Als ik een USB-stick heb als bron, zie je de voortgangsindicator met een wit rondje en kun je een stukje doorspoelen. Als Android Auto de bron is, zie je dat ook gewoon in de muziekspeler, maar dan is dat rondje donker om aan te geven dat je hem niet kunt bedienen.

Voglens mij is er geen signaal vanaf de auto naar AA om een stuk door te spoelen. Bij mijn vorige auto (met aftermarket radio met Android Auto) was dat ook het geval.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
@dreamscape

Hmm, kan kloppen. Volgens mij kan ik met de "Commander knop" (Mazda taal voor de ronde joystick/navigatie knop om door menu's te kunnen navigeren) ook niet op de voortgangsindicatie balk van een liedje komen. Enige knoppen die ik zie en waar ik bij kan komen zijn de play/pauze knop en "terug" en "volgend".

Wel raar dat AA nog zulke basale tekortkomingen lijkt te hebben eigenlijk. Anno 2024 zou je verwachten dat zoiets gewoon zou moeten werken. Zelfde met TomTom GO app via AA, die laat maar 6 (random) favorieten zien, terwijl ik er ongeveer 20 heb staan in mijn TomTom account. Het is allemaal erg uitgekleed qua functies en opties.

[ Voor 33% gewijzigd door jesco_white op 18-04-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat ligt dan aan Spotify.
Ik luister vaak naar audioboeken met Smart Audiobook Player en daar kan ik met de knoppen op mijn stuur (Toyota) gewoon 10 seconden of een minuut heen en weer springen.

AA blokkeert dat dus niet

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 18-04-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
dreamscape schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:00:
[...]

Bij mijn auto (Peugeot E208) kan ik met het touchscreen wel door een nummer heen zoeken, maar niet met de knopjes op het stuur. Dat werkt alleen wanneer je direct met de interface op het scherm AA bedient.
Je hebt gelijk. Zojuist nog even getest. Via interface in de auto kan ik wel in Spotify de voortgangsbalk selecteren en aanpassen, echter kennelijk alleen wanneer Spotify als grootste van de 2 (splitscreen) schermen gemaakt is. Zodra Spotify als 2de kleinere splitscreen getoond wordt ontbreekt deze optie.

Weer iets geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Meer mensen problemen met de Herinnering app in Android Auto? Als ik een herinnering wil maken, registreert AA het uitspreken van de vraag al als input.. hierdoor is het onbruikbaar geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:16
Ik heb een CarpodGo T3 Pro unit aangeschaft voor in m'n Nissan Note. Op zich werkt alles correct, maar Google Assistent is echt vreselijk: "Hey Google" wordt prima herkend, maar commando's die ik geef, worden nauwelijks herkend, als ze al herkend worden (vaak lijkt de assistent bezig te zijn of te wachten na een commando, maar gebeurt er gewoon niks).
Heel soms (ook al rijdend) werkt het perfect, dus het lijkt me weinig waarschijnlijk dat het aan de microfoon ligt.
Ik heb de cache al geleegd van de Google app en van de AA app, maar zonder soelaas. Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:28
Elpenoor schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 06:47:
Ik heb een CarpodGo T3 Pro unit aangeschaft voor in m'n Nissan Note. Op zich werkt alles correct, maar Google Assistent is echt vreselijk: "Hey Google" wordt prima herkend, maar commando's die ik geef, worden nauwelijks herkend, als ze al herkend worden (vaak lijkt de assistent bezig te zijn of te wachten na een commando, maar gebeurt er gewoon niks).
Heel soms (ook al rijdend) werkt het perfect, dus het lijkt me weinig waarschijnlijk dat het aan de microfoon ligt.
Ik heb de cache al geleegd van de Google app en van de AA app, maar zonder soelaas. Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Aan de specs te zien heeft dat ding geen microfoon. Heeft je auto een carkit? Zo nee, dan zullen spraakcommando's dus moeten worden opgepikt door de microfoon van je telefoon die waarschijnlijk niet vlak naast je mond ligt/staat.

Je kan proberen de telefoon in een houder te doen met binnen rekelijke afstand van de bestuurder. Of een carkit inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
dixet schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:48:
[...]

Aan de specs te zien heeft dat ding geen microfoon. Heeft je auto een carkit? Zo nee, dan zullen spraakcommando's dus moeten worden opgepikt door de microfoon van je telefoon die waarschijnlijk niet vlak naast je mond ligt/staat.

Je kan proberen de telefoon in een houder te doen met binnen rekelijke afstand van de bestuurder. Of een carkit inbouwen
De unit heeft wel degelijk een microfoon, maar zelfs met de telefoon in m'n houder voor de unit werkt het niet goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44
Ik heb het probleem met Android Auto dat deze op vaste locaties de verbinding verbreekt (2 vaste punten op weg naar mijn werk). Dit is irritant maar te doen. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en toen verbrak AA continue de verbinding (letterlijk elke 30 sec.). Terug in NL is AA werkbaar maar klapt er nog steeds uit op specifieke locaties.

Gezien het feit dat het gebeurt op specifieke locaties lijkt het me geen hardware issue (kapotte poort, kabel etc.).

Ik heb een Pixel 6a en een Golf 7. Mijn vrouw heeft met haar telefoon nergens last van in mijn auto.

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:06
Elpenoor schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 06:47:
Is bekend probleem (al zegt CarpodGo dat het aan de implementatie van AA ligt, Carplay heeft het probleem niet).

https://www.reddit.com/r/.../1dugusx/comment/lbh1hky/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
pelt schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Is bekend probleem (al zegt CarpodGo dat het aan de implementatie van AA ligt, Carplay heeft het probleem niet).

Jep, ik volg de discussies op reddit ook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Sparkiezz schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:56:
Ik heb het probleem met Android Auto dat deze op vaste locaties de verbinding verbreekt (2 vaste punten op weg naar mijn werk). Dit is irritant maar te doen. Afgelopen weekend was ik in Duitsland en toen verbrak AA continue de verbinding (letterlijk elke 30 sec.). Terug in NL is AA werkbaar maar klapt er nog steeds uit op specifieke locaties.

Gezien het feit dat het gebeurt op specifieke locaties lijkt het me geen hardware issue (kapotte poort, kabel etc.).

Ik heb een Pixel 6a en een Golf 7. Mijn vrouw heeft met haar telefoon nergens last van in mijn auto.

Ah... dit had ik een paar maanden geleden ook. Zodra we de Duitse grens over gingen begon hij te vervelen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

pelt schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Is dit een pixel AA probleem of een algemeen AA probleem.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 23:32
Wij hebben een Yaris uit '21 met bedrade Carplay (gebruikt door mijn vrouw) en bedrade Android Auto (gebruikt door mij). Nu zitten we al een tijdje te klooien met de USB-aansluiting in de auto die een beetje buggy is. Soms moeilijk te connecten tussen telefoon en de radio bij Android Auto en is het ook zo dat soms een drempel de verbinding doet wegvallen.
Bij de iPhone van mijn vrouw is het stabieler; omdat ik vooralsnog de voorkeur geef aan een Android-foon zit ik naar die draadloze adapters te kijken die beide systemen ondersteunen. Met de kabel was het duidelijk met welke telefoon je wil connecten, maar hoe wekt dat bij een draadloze oplossing? Soms rijdt vrouwlief in de auto (Carplay nodig), soms ik (=AA); maar we zitten regelmatig ook samen in de auto (dan is het meestal AA die nodig is).
Zijn er adapters waarbij je dan zelf (met een knopje?) de keuze tussen telefoon A of B kan kiezen?

(NB: we zijn al bezig geweest met de garage over de USB-aansluiting, maar die zien geen probleem en zeggen dat het aan ons en onze kabeltjes ligt. Is private lease auto dus is veel gedoe om het op een hardwarematige manier op te lossen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11
mikekiwi schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:37:
Wij hebben een Yaris uit '21 met bedrade Carplay (gebruikt door mijn vrouw) en bedrade Android Auto (gebruikt door mij). Nu zitten we al een tijdje te klooien met de USB-aansluiting in de auto die een beetje buggy is. Soms moeilijk te connecten tussen telefoon en de radio bij Android Auto en is het ook zo dat soms een drempel de verbinding doet wegvallen.
Bij de iPhone van mijn vrouw is het stabieler; omdat ik vooralsnog de voorkeur geef aan een Android-foon zit ik naar die draadloze adapters te kijken die beide systemen ondersteunen. Met de kabel was het duidelijk met welke telefoon je wil connecten, maar hoe wekt dat bij een draadloze oplossing? Soms rijdt vrouwlief in de auto (Carplay nodig), soms ik (=AA); maar we zitten regelmatig ook samen in de auto (dan is het meestal AA die nodig is).
Zijn er adapters waarbij je dan zelf (met een knopje?) de keuze tussen telefoon A of B kan kiezen?

(NB: we zijn al bezig geweest met de garage over de USB-aansluiting, maar die zien geen probleem en zeggen dat het aan ons en onze kabeltjes ligt. Is private lease auto dus is veel gedoe om het op een hardwarematige manier op te lossen)
Ik weet dat deze dongles er zijn maar heb er geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat je geen geld moet uitgeven aan vervanging usb aansluiting. AA kan soms een ramp zijn met usb en kabeltjes, wat bij de 1 wel werkt hoeft niet bij jou te werken.
Ik gebruik AA wireless en nooit geen connectie problemen meer gehad (deze is overigens bezig met een bèta functie voor carplay). Maar dit is bèta en werkt niet zoals jij het wilt met knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

avotar schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:34:
[...]

Is dit een pixel AA probleem of een algemeen AA probleem.
Ik heb een Pixel 7 pro en android auto geeft me nooit problemen.

Ik rijd 25k per jaar in Nederland, België en Duitsland.

Het kan natuurlijk ook een probleem van de auto zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 05-07-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ortep schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:24:
[...]

Ik heb een Pixel 7 pro en android auto geeft me nooit problemen.

Ik rijd 25k per jaar in Nederland, België en Duitsland.

Het kan natuurlijk ook een probleem van de auto zijn
Mijn disconnecting isues hebben volgens mij niets met de auto te maken omdat de telefoon van mijn vrouw 0 problemen geeft (zij gebruikt ook hetzelfde kabeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50

Ik heb ook hetzelfde ooit gemeld hier (zie berichten van 19 februari en 27 februari). Ik heb zelf het idee dat het in de buurt van Vodafone masten is. Heb met ingang van volgende week een abonnement via KPN, kijken of dat verschil maakt. Ik heb een Skoda Scala en had het probleem zowel met mijn vorige OnePlus Nord als met mijn huidige Xiaomi 14

[ Voor 5% gewijzigd door rinuspw op 08-07-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
rinuspw schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook hetzelfde ooit gemeld hier (zie berichten van 19 februari en 27 februari). Ik heb zelf het idee dat het in de buurt van Vodafone masten is. Heb met ingang van volgende week een abonnement via KPN, kijken of dat verschil maakt. Ik heb een Skoda Scala en had het probleem zowel met mijn vorige OnePlus Nord als met mijn huidige Xiaomi 14
Ik heb zelf een Simyo abbonement wat werkt op het netwerk van KPN. Dus dat kan het niet zijn bij mij.

Herstel... ik heb ook een simkaart van mijn werk (dualsim)... En dat is vodafone. Zal dat eens omzetten en kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sparkiezz op 08-07-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rinuspw schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Ik rij door heel NL voor het werk met altijd AA aan. VF sim (zakelijk) en OD (maand geleden nog KPN) als privé sim in een S23U. Nog nooit problemen gehad met wegvallende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
The Wizard schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Ik rij door heel NL voor het werk met altijd AA aan. VF sim (zakelijk) en OD (maand geleden nog KPN) als privé sim in een S23U. Nog nooit problemen gehad met wegvallende verbindingen.
Ik heb standaard mobiel internet aan staan van mijn werk sim (Vodafone)... en heb dat nu omgezet zodat internet via Simyo loopt. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik zo naar huis rij.

--- Edit ---
Ik heb gisterenmiddag en vanmorgen zonder AA-disconnects gereden om mijn vaste route waar deze er normaal altijd uitvliegt. Het enige wat nu anders is is dat ik de data van mijn Simyo-sim gebruik en niet die van mijn zakelijke (vodafone) sim. Vreemd maar dit lijkt voor mij wel de oplossing. Niet ideaal maar het werkt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Sparkiezz op 09-07-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sparkiezz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb standaard mobiel internet aan staan van mijn werk sim (Vodafone)... en heb dat nu omgezet zodat internet via Simyo loopt. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik zo naar huis rij.

--- Edit ---
Ik heb gisterenmiddag en vanmorgen zonder AA-disconnects gereden om mijn vaste route waar deze er normaal altijd uitvliegt. Het enige wat nu anders is is dat ik de data van mijn Simyo-sim gebruik en niet die van mijn zakelijke (vodafone) sim. Vreemd maar dit lijkt voor mij wel de oplossing. Niet ideaal maar het werkt wel.
Wel bijzonder, kan best een combi zijn van toestel/auto en VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sindskort ziet mijn Android Auto er anders uit dan voorheen. Dit komt mogelijk door een bezoek aan de garage waarbij ze een update van het mediasysteem hebben gedaan (het gaat om een Renault Arkana uit 2023). Sindsdien lijkt Android Auto een groter deel van het scherm te gebruiken dan voorheen, wat natuurlijk positief is (of dit door de update van de garage komt of dat Android Auto toevallig op dat zelfde moment een update heeft gehad weet ik dus niet).

Mijn scherm staat in portret mode. Voorheen kon ik Spotify (en alle andere apps) full screen doen. Nu toont ie altijd Google Maps met daaronder 2 'widgets' (het weer en de media die speelt). Als ik dan bijv Spotify aanklik gaat deze niet fullscreen, maar slechts over de onderste helft van het scherm. Google Maps blijft daarboven dan actief. Google Maps kan wel fullscreen door op het app icon te klikken. Ik heb van alles geprobeerd: nog een keer op het app icoontje drukken, proberen te resizen dmv swipen, instellingen van Android Auto op de telefoon doorgenomen, maar geen succes.

Weet iemand hoe je Spotify weer full screen kunt krijgen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ik heb dit sinds ik mijn AAW2 heb. Op exact dezelfde locatie valt AA iedere keer weg (nu 5x kunnen reproduceren). Ik heb dit met zowel Ben als KPN.

Hopelijk fixen ze het met een update.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
pven schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:30:
[...]

Ik heb dit sinds ik mijn AAW2 heb. Op exact dezelfde locatie valt AA iedere keer weg (nu 5x kunnen reproduceren). Ik heb dit met zowel Ben als KPN.

Reken er maar niet op. Ik heb hier al zeker een jaar last van😵.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Van nature lui!

[...]

Is dat niet dit issue Cruzer in "[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie"

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Ik heb ditzelfde met AA .. overigens ook een pixel, maar dan een 7.
Duitsland wel als ik niet bij de A1 de grens over ga (bv richting Kleve), bij de grens met België heb ik het niet (al ga ik dan alleen via de snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Hebben jullie ook dat spotify over android auto blijft afspelen ook als er niet meer is verbonden?

Ik kom thuis. Ga naar binnen etc. Na een uur open ik spotify die vervolgens direct verder gaat met spelen over "android auto". Geluid komt gewoon uit de telefoon, auto staat uit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
twowheeler schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:24:
Hebben jullie ook dat spotify over android auto blijft afspelen ook als er niet meer is verbonden?

Ik kom thuis. Ga naar binnen etc. Na een uur open ik spotify die vervolgens direct verder gaat met spelen over "android auto". Geluid komt gewoon uit de telefoon, auto staat uit etc.
hoe bedoel je dit exact? Als ik in de auto luister, de auto uitzet, uitstap en daarna op enig moment spotify start op de telefoon gaat die verder waar die gebleven was en inderdaad gewoon via de telefoon speaker of mijn oortjes als ik ze in heb. Dat is wat er hoort te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 09:50

WoBBeL

*zwaai*

Mijn auto heeft een ingebouwde hotspot, ideaal voor mijn laptop en passagiers. Ik loop echter tegen 1 issue aan met Android Auto: hij gebruikt de ingebouwde WiFi niet. Hij is wel verbonden (ik heb ook draadloos verbinding met de auto via WiFi en bluetooth) maar geeft bij de WiFi aan dat dit van lage kwaliteit is. Als ik op internet zoek hebben veel mensen dat maar ik kan nergens een oplossing vinden. Nu zit ik elke keer mobiele data te verstoken ipv de hotspot in de auto die ik bij voorkeur gebruik :X

Ook als ik de USB kabel aansluit gaat ie automagisch proberen te verbinden via WiFi waardoor ik alsnog mijn hotspot niet kan gebruiken ;(

Ik heb in Android Auto al de ontwikkelaarsopties aangezet maar zie daar dan geen extra opties verschijnen. Of staan die dan onder de gewone ontwikkelaaropties? Want ook daar kan ik niks vinden Android Auto gerelateerd.

[edit]
dat laatste is nu gefixt maar ik krijg het nog niet werkend
https://www.yahoo.com/tec...0510680.html?guccounter=1

[ Voor 34% gewijzigd door WoBBeL op 21-12-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@WoBBeL Dat komt omdat de wifi al in gebruik is door Android Auto denk ik. Je moet wel in Android Auto instellen dat je niet de draadloze variant wilt gebruiken, anders heeft dat de voorkeur.

Maar zoveel data kost dat toch niet?

[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 21-12-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

WoBBeL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:49:
Mijn auto heeft een ingebouwde hotspot, ideaal voor mijn laptop en passagiers. Ik loop echter tegen 1 issue aan met Android Auto: hij gebruikt de ingebouwde WiFi niet. Hij is wel verbonden (ik heb ook draadloos verbinding met de auto via WiFi en bluetooth) maar geeft bij de WiFi aan dat dit van lage kwaliteit is. Als ik op internet zoek hebben veel mensen dat maar ik kan nergens een oplossing vinden. Nu zit ik elke keer mobiele data te verstoken ipv de hotspot in de auto die ik bij voorkeur gebruik :X

Ook als ik de USB kabel aansluit gaat ie automagisch proberen te verbinden via WiFi waardoor ik alsnog mijn hotspot niet kan gebruiken ;(

Ik heb in Android Auto al de ontwikkelaarsopties aangezet maar zie daar dan geen extra opties verschijnen. Of staan die dan onder de gewone ontwikkelaaropties? Want ook daar kan ik niks vinden Android Auto gerelateerd.

[edit]
dat laatste is nu gefixt maar ik krijg het nog niet werkend
https://www.yahoo.com/tec...0510680.html?guccounter=1
Mijn Karoq heeft ook een ingebouwde hotspot, maar dat is puur voor Android Auto. Ik heb juist voor allerlei apps uit moeten zetten dat ze de wifi gebruiken om te voorkomen dat ze de wifi van de auto gebruiken vanwege bufferen en zo. Vooral spotify deed hier heel moeilijk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 09:50

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb het inmiddels opgelost door in mijn developer instellingen de optie draadloos uit te zetten. In de auto sluit ik hem toch altijd aan op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
mikekiwi schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:37:

Heb je bij jouw telefoon al eens geprobeerd de USB-C poort schoon te maken? Ik heb dit ook gehad, dat het bij drempeltjes wegviel maar bleek (in mijn geval) daarmee prima te verhelpen te zijn. Waarschijnlijk wat stoffig contact (van veel broekzak dragen van de telefoon) in de loop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:48
Kunnen jullie nog jullie ETA delen vanuit Google Maps op AA? Ik heb sinds kort eindelijk AA in m'n Volvo na de laatste OTA, maar als ik op het kaartje met de ETA druk, gebeurt er niets. 100% zeker dat ik dat in m'n Renault vroeger wel kon in GM op AA.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik gebruik het dagelijks Android Auto. Ik verbind mijn S24 Ultra via de kabel naar Android auto. Op het grote scherm op mijn Toyota Aygo heb ik alles wat nodig is, TomTom GO app, muziek en bellen en berichten komen binnen. Van alles.

Hij kan ook draadloos heb ik gemerkt.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Laatst online: 30-05 17:14
Van der Berg schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:16:
Ik gebruik het dagelijks Android Auto. Ik verbind mijn S24 Ultra via de kabel naar Android auto. Op het grote scherm op mijn Toyota Aygo heb ik alles wat nodig is, TomTom GO app, muziek en bellen en berichten komen binnen. Van alles.

Hij kan ook draadloos heb ik gemerkt.
Draadloze Android auto kan niet elke auto,
En niet elk inbouw systeem heeft dat, tenzij je een hele dure unit hebt.

Ik verbind mijn telefoon alleen maar met kabeltje, vraagt wel minder van je telefoon dan via draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

WhiteHwk schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Draadloze Android auto kan niet elke auto,
En niet elk inbouw systeem heeft dat, tenzij je een hele dure unit hebt.
Daar zijn prima oplossingen voor. Een paar tientjes en je hebt een dongel.
Er is zelfs een Nederlandse. https://www.aawireless.io/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Laatst online: 30-05 17:14
Ortep schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Cool dus als ik het goed begrijp kan dat ook met een inbouw unit? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

WhiteHwk schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Cool dus als ik het goed begrijp kan dat ook met een inbouw unit? :)
Je sluit hem aan op de usb aansluiting waar je normaal de telefoon op aansluit.
Voor de unit lijkt het of de telefoon met de kabel is aangesloten, voor de telefoon lijkt het alsof er een wireless android auto is.
Ik heb er al 4 jaar een. Het werkt perfect.
Maar je kan het ze altijd vragen, ze reageren snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik heb altijd de indruk dat je batterij er dan aan gaat - hoe is het batterijverbruik als je draadloos verbind?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:32
Hmmbob schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:23:
Ik heb altijd de indruk dat je batterij er dan aan gaat - hoe is het batterijverbruik als je draadloos verbind?
Dat ervaar ik inderdaad ook. Als ik zowel Spotify als navigatie (maakt niet uit welke app) op m'n telefoon gebruik, gaat m'n accu behoorlijk snel leeg. Telefoon wordt dan ook dusdanig warm dat draadloos laden al snel uitschakelt. Gelukkig is navigatie van m'n auto bijna altijd goed genoeg, aa wireless met alleen Spotify gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
anboni schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Dat ervaar ik inderdaad ook. Als ik zowel Spotify als navigatie (maakt niet uit welke app) op m'n telefoon gebruik, gaat m'n accu behoorlijk snel leeg. Telefoon wordt dan ook dusdanig warm dat draadloos laden al snel uitschakelt. Gelukkig is navigatie van m'n auto bijna altijd goed genoeg, aa wireless met alleen Spotify gaat prima.
Lange stukken rijden bij voorkeur met de telefoon aan de lader (niet via draadloos opladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
Het is ook vooral bij korte ritten dat je niet steeds de kabel dient aan te sluiten maar wel AA hebt.
Dan valt het batterijverbruik ook wel mee.
Voor lange ritten kun je dan het beste alsnog wel opladen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bij hele lange ritten gebruik ik vaak de kabel. Maar ook lang niet altijd.
Ik moet regelmatig stukken rijden van 400 km, daar doe ik ongeveer 4.30 over. En als ik begin met een volle telefoon dan zit er zeker nog 30 - 35% in.
Dat vind ik niet echt dramatisch.
Voor een rit van 2 uur neem ik de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:47
Voorheen waren er 2 audio-channels: muziek & instructies. Beide hadden een afzonderlijk volume, wil je muziek zacht maar route instructies hard? No problem.

Een tijdje terug is er een update geweest waarmee dit allemaal op het "music channel" gebeurt. Daarnaast staat mijn AA semi-permanent in nacht modus, terwijl hij voorheen netjes wisselde. Voorheen kon ik ook dat ook overrulen door mijn dashboardverlichting iets feller te zetten

Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Of misschien iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Sypher schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:17:
Daarnaast staat mijn AA semi-permanent in nacht modus, terwijl hij voorheen netjes wisselde. Voorheen kon ik ook dat ook overrulen door mijn dashboardverlichting iets feller te zetten

Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Of misschien iemand die een oplossing heeft?
Wisselt je telefoon wel nog gewoon tussen een dark en light theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:47
stijn014 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Wisselt je telefoon wel nog gewoon tussen een dark en light theme?
Nee die staat standaard op dark mode, maar dat was voorheen ook altijd zo en AA kon afzonderlijk daarvan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Ik heb een seat Leon 2016, daar werkte het zo met een Iphone, als ik de usb instak, schakelde het display van de auto over op google maps. Sind ik een Android heb, zowel A51 als S24, moet ik na insteken van de usb iedere keer in het menu van de radio de telefoon selecteren. Ik gebruik het originele Samsung kabeltje, met een goedkopere viel iedere keer de verbinding weg.

Is dat gebruikelijk dat je iedere keer de telefoon moet selecteren?, best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pauldaytona schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:19:
Is dat gebruikelijk dat je iedere keer de telefoon moet selecteren?, best irritant.
Ik heb een Toyota en een Pixel 7P Daar gaat het automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Ik heb een seat Leon 2016, daar werkte het zo met een Iphone, als ik de usb instak, schakelde het display van de auto over op google maps. Sind ik een Android heb, zowel A51 als S24, moet ik na insteken van de usb iedere keer in het menu van de radio de telefoon selecteren. Ik gebruik het originele Samsung kabeltje, met een goedkopere viel iedere keer de verbinding weg.

Ik heb ook een Leon 2015, daar gaat t automatisch. In je AA instellingen kan je automatisch starten aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ortep schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:53:
Bij hele lange ritten gebruik ik vaak de kabel. Maar ook lang niet altijd.
Ik moet regelmatig stukken rijden van 400 km, daar doe ik ongeveer 4.30 over. En als ik begin met een volle telefoon dan zit er zeker nog 30 - 35% in.
Dat vind ik niet echt dramatisch.
Voor een rit van 2 uur neem ik de moeite niet.
Ik gebruik ook AA draadloos, maar plug de kabel bijna altijd wel in. Stel je gaat vanuit het noorden van het land een eind rijden voor - ik noem wat- een dagje Efteling. Dan kom je daar aan met een batterij op minder dan 50% en dan moet je daar nog de hele dag mee doen. Ik kom dan liever met een volle batterij aan ;) Nadeel vind ik ook dat je telefoon erg warm wordt door de draadloze verbinding en opladen tegelijk (opladen stopt soms zelfs). Mijn auto heeft ook een draadloze lader, maar die gebruik ik vrijwel niet, omdat de telefoon dan nog warmer wordt en het draadloos laden de batterij niet vol kan houden met AA draadloos.
Ik vind draadloos daarentegen wel erg handig dat het direct werkt als je in de auto stapt (muziek/navigatie aanzetten) en je niet eerst een kabel hoeft in te pluggen. Of als de kabel even losschiet dat de verbinding dan direct weg is. Daarom zet ik de functie niet uit, maar het blijft wel een beetje haat-liefde verhouding met draadloos AA ;) Er zijn met name voor het opladen in de auto (oververhitting) nog wel verbeterpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

Mijn vorige auto was een Seat Leon facelift (uit 2018) met het grote model scherm. Dan startte AA ook automatisch als ik de kabel inplugde. Misschien heb je in de instellingen van het mediasysteem 2 telefoons gekoppeld en vraagt ie het daarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Sypher schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Nee die staat standaard op dark mode, maar dat was voorheen ook altijd zo en AA kon afzonderlijk daarvan switchen.
Staat deze instelling nog juist in de instellingen vna je telefoon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAcERFGrWu80ny8TIVsXIfCd1Q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LIDP8ZoaT4cvbyAIgsoRTzB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ortep schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Deze dingen blijf ik interessant vinden, hoe zit het met de snelheid van de verbinding? Ik merk namelijk bij kabels al verschil in opstarttijd en reactietijd van android auto, en ben dan wel benieuwd hoe snel deze schakelt.
Je zou denken dat hij sneller kan zijn omdat hij al verbindt zodra er stroom op komt, maar uiteindelijk moet je toch wachten op de radio van de auto.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Gonadan
Ja, det auto is meestal trager dan de dongle. Ik merk niet echt verschil tussen kabel en draadloos. Maar het is hoe dan ook binnen iets van 30 seconden gebeurd.
Het duurt soms wel langer als ik de auto parker, motor uit zet, even een pakje afgeef of op haal. Weer in de auto stap en dan weer start. Dan lijkt hij de kluts kwijt te raken. Dan verbindt hij wel, maar kom hij niet op het auto scherm. Dat ligt dus niet aan AA maar aan de software van de auto die niet tegen snelle wisselingen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Palomar schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:23:
[...]

Stel je gaat vanuit het noorden van het land een eind rijden voor - ik noem wat- een dagje Efteling. Dan kom je daar aan met een batterij op minder dan 50% en dan moet je daar nog de hele dag mee doen. Ik kom dan liever met een volle batterij aan ;)
In Nederland kan je niet eens 400 km rijden. Ik kom vanuit de Randstad en ga diep Duitsland in en ben dan een dikke 4.5 uur onderweg Soms 5 als het druk is en dan nog hem ik 30-35% over. Dat doe ik bijna wekelijks. Ik heb nog nooit een problem gehad

Draadloos laden is geen enkel probleem Dat geeft alleen midden in de zomer een eklel keer een waarschuwing, maar verder nooit.

Ik vind het prima zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 13-01-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ortep schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:27:
@Gonadan
Ja, det auto is meestal trager dan de dongle. Ik merk niet echt verschil tussen kabel en draadloos. Maar het is hoe dan ook binnen iets van 30 seconden gebeurd.
Het duurt soms wel langer als ik de auto parker, motor uit zet, even een pakje afgeef of op haal. Weer in de auto stap en dan weer start. Dan lijkt hij de kluts kwijt te raken. Dan verbindt hij wel, maar kom hij niet op het auto scherm. Dat ligt dus niet aan AA maar aan de software van de auto die niet tegen snelle wisselingen kan.
Dat ligt deels ook aan android, de handshake gaat ook gewoon niet altijd goed. Heel soms moet je de app op de telefoon killen om het weer goed te laten werken, al heb ik dat recent gelukkig nog maar weinig meegemaakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:31:
[...]

Dat ligt deels ook aan android, de handshake gaat ook gewoon niet altijd goed.
Hij maakt wel verbinding, ik zie AA dan wel in het menu van de auto staan, maar hij kom niet automatisch naar voren.
Iemand raakt dus de kluts kwijt door een korte pauze.
Heeft de auto een tijd uit gestaan dan gaat het altijd goed.
Heel soms moet je de app op de telefoon killen om het weer goed te laten werken, al heb ik dat recent gelukkig nog maar weinig meegemaakt.
Dat is me nog nooit gebeurd. Sterker, ik heb helemaal geen Android Auto app op mijn telefoon die ik kan killen. Het zit ingebouwd in nieuwe versies van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ortep schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:55:
[...]

Hij maakt wel verbinding, ik zie AA dan wel in het menu van de auto staan, maar hij kom niet automatisch naar voren.
Iemand raakt dus de kluts kwijt door een korte pauze.
Heeft de auto een tijd uit gestaan dan gaat het altijd goed.
Een beetje alsof hij het contact nog net niet helemaal uit had of zo? Dat hij het niet ziet als een nieuwe sessie?
Dat is me nog nooit gebeurd. Sterker, ik heb helemaal geen Android Auto app op mijn telefoon die ik kan killen. Het zit ingebouwd in nieuwe versies van Android.
Dat klopt inderdaad, killen kan bij de nieuwere versies niet meer. Dan wordt het een herstart van de telefoon. Gelukkig heb ik dat al maanden niet meer hoeven doen, want dat was écht irritant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-05 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik stop de USB kabel (die wired AA heeft) er na draadloos connecten gewoon in, dan laad ie op en blijft ie het doen (lang verhaal, maar wired verbreekt continu en nooit op kunnen lossen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:03
Hm Android 14 (Samsung) en Android Auto zit verstopt in de instellingen app, maar die kun je nog wel killen als het moet. In je actieve applicaties overzicht is het dan ook nog wel een aparte app. Via appinfo is gedwongen stoppen dan ook mogelijk.

Met de AA wireless dongel heb je ook nog wat instellingen voor stand-by omdat de usb poort doorgaans nog even van stroom wordt voorzien als je de motor uit zet.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie