Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:41
Tijdens het rijden gebruik ik de 'herinneringen' app wel eens om iets in te spreken. Ik kan dan een reminder krijgen op een gespecificeerde tijd.

Deze app vroeg om te starten altijd: "wat is de herinnering".
Maar nu herkent hij zijn eigen uitgesproken woorden al als input van mij. Wat resulteert in de vraag, "wanneer wilt u de herinnering?"

Herkennen jullie dit en heeft er iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 13:33
Als je de zin in één keer uitspreekt gaat het vaak beter.
"Hey google"
"Herinner mij morgen om 2 uur 's middags bloemetjes buiten zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik gebruik Android Auto al een lange tijd en heb sinds een half jaar de AA2 wireless dongle.
Wanneer ik een inkomend telefoon gesprek krijg zie ik wel het telefoonnummer maar geen naam van de persoon die mij belt.
Terwijl die wel gewoon in mijn contacten staan.
Enig idee wat ik hieraan kan doen?

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
verwp01 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:37:
Ik gebruik Android Auto al een lange tijd en heb sinds een half jaar de AA2 wireless dongle.
Wanneer ik een inkomend telefoon gesprek krijg zie ik wel het telefoonnummer maar geen naam van de persoon die mij belt.
Terwijl die wel gewoon in mijn contacten staan.
Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Even checken of AA alle machtigingen heeft, zoals contacten inzien. Anders settings cache etc legen en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
teake schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:38:
Als je de zin in één keer uitspreekt gaat het vaak beter.
"Hey google"
"Herinner mij morgen om 2 uur 's middags bloemetjes buiten zetten"
Goeie tip!
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Bedankt LogiZ5500 voor de tip.

De AA heeft alle machtigingen aanstaan en heb de cache van de AA leeg gemaakt.
Helaas nog steeds hetzelfde probleempje.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:32

HaikoW

International man of mystery

Sypher schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:17:
Voorheen waren er 2 audio-channels: muziek & instructies. Beide hadden een afzonderlijk volume
Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Of misschien iemand die een oplossing heeft?
Viel mij gisteren ook op, hinderlijk omdat je de aanwijzingen mist. Ik heb ook geen optie in de instellingen kunnen vinden. Ik hoop dat ze weer terug gaan naar de twee separate audio channels voor muziek & instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Zit dat niet in je auto?
Ik herken dit namelijk niet.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HaikoW schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:02:
[...]
Ik hoop dat ze weer terug gaan naar de twee separate audio channels voor muziek & instructies.
Waar kan je dat vinden? Ik heb het de afgelopen 4 jaar nog nooit gezien

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Ik had er ook last van, dacht dat het aan mijn toestel lag. Maar vanmorgen had ik een update via de playstore van Android Auto en nu heb ik er geen last meer van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Oke ga ik morgen even kijken of er voor mij ook een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Helaas is er update omdat ik de laatste versie al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:13
verwp01 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:04:
Helaas is er update omdat ik de laatste versie al heb.
Als je problemen ondervind, kan je op apk mirror vaak nieuwe updates vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41
LogiZ5500 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Ik heb ook een Leon 2015, daar gaat t automatisch. In je AA instellingen kan je automatisch starten aanvinken.
Het is opgelost, in de AA instellingen stond die dat ie de auto moest volgen, die veranderd naar altijd verbinding maken, en nu werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 11:23
Sypher schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:17:
Voorheen waren er 2 audio-channels: muziek & instructies. Beide hadden een afzonderlijk volume, wil je muziek zacht maar route instructies hard? No problem.

Een tijdje terug is er een update geweest waarmee dit allemaal op het "music channel" gebeurt. Daarnaast staat mijn AA semi-permanent in nacht modus, terwijl hij voorheen netjes wisselde. Voorheen kon ik ook dat ook overrulen door mijn dashboardverlichting iets feller te zetten

Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Of misschien iemand die een oplossing heeft?
13.6 heeft de verschillende audio channels weer hersteld 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sypher schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:56:
[...]

13.6 heeft de verschillende audio channels weer hersteld 🥳
Waar vind je die dingen? Ik hoor er meer mensen over, maar in de 4 jaar dat ik AA gebruik ben ik ze nog nooit tegengekomen. Ook niet gemist eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 11:23
Ortep schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:59:
[...]

Waar vind je die dingen? Ik hoor er meer mensen over, maar in de 4 jaar dat ik AA gebruik ben ik ze nog nooit tegengekomen. Ook niet gemist eerlijk gezegd.
Zodra ik (op het stuur) volume regel tijdens muziek afspelen of tijdens gesproken instructies. Nu zijn ze weer afzonderlijk te regelen, dat was voorheen ook maar de laatste weken ging alles over het muziek kanaal.

Daardoor kon je instructies niet harder zetten dan je muziek of je muziek überhaupt zachter zetten en de instructies nog kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sypher schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 22:04:
[...]

Zodra ik (op het stuur) volume regel tijdens muziek afspelen of tijdens gesproken instructies. Nu zijn ze weer afzonderlijk te regelen, dat was voorheen ook maar de laatste weken ging alles over het muziek kanaal.

Daardoor kon je instructies niet harder zetten dan je muziek of je muziek überhaupt zachter zetten en de instructies nog kunnen horen.
Dat heeft bij mij nog nooit een ander effect gehad dan dat de instructies stopten en de muziek gewoon door ging.
Als ik de volume knop gebruik als er alleen muziek is kan die harder of zachter gezet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
Ik heb een rare bug, waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
Ik heb een S20 plus gehad en deze verbonden met mijn admudsen. Na een paar minuten heb ik een soort lockout op mijn scherm van de auto. Ik kan tikken op het scherm wat ik wil maar niets werkt.

Als ik de kabel los trek en er weer in stop, doet het scherm het weer.

Dit probleem doet zich ook voor elke andere auto.
Elke keer een andere usb kabel gebruikt.

Maand geleden een ultra 24 gekocht en exact dezelfde problemen.

Dus:
Het is niet auto afhankelijk
Het is niet kabel afhankelijk en het is ook niet
Telefoon afhankelijk.

Iemand een idee?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:57
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:08:
Ik heb een rare bug, waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
Ik heb een S20 plus gehad en deze verbonden met mijn admudsen. Na een paar minuten heb ik een soort lockout op mijn scherm van de auto. Ik kan tikken op het scherm wat ik wil maar niets werkt.

Als ik de kabel los trek en er weer in stop, doet het scherm het weer.

Dit probleem doet zich ook voor elke andere auto.
Elke keer een andere usb kabel gebruikt.

Maand geleden een ultra 24 gekocht en exact dezelfde problemen.

Dus:
Het is niet auto afhankelijk
Het is niet kabel afhankelijk en het is ook niet
Telefoon afhankelijk.

Iemand een idee?
Heb je de gegevens van de Android Auto app op je telefoon al gewist? En je telefoon laten vergeten in de Auto?
Dan stel je hem in met een schone lei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LogiZ5500
WhiteHwk schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Heb je de gegevens van de Android Auto app op je telefoon al gewist? En je telefoon laten vergeten in de Auto?
Dan stel je hem in met een schone lei
Heb je je nieuwe telefoon in gebruik genomen met Smart Switch van Samsung?
Anders zijn je oude instellingen misschien mee overgenomen naar de nieuwe waardoor het probleem zich herhaald.
Je kan Android Auto terugzetten naar standaard instellingen en de verbinding in je auto verwijderen.
Zo kan je zoveel mogelijk opnieuw beginnen zoals WhiteHwk ook suggereert!

• univex
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 14:54
avotar schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:49:
[...]

Mijn Karoq heeft ook een ingebouwde hotspot, maar dat is puur voor Android Auto. Ik heb juist voor allerlei apps uit moeten zetten dat ze de wifi gebruiken om te voorkomen dat ze de wifi van de auto gebruiken vanwege bufferen en zo. Vooral spotify deed hier heel moeilijk mee.
Vraagje hierover. Ik heb sinds kort een Skoda Enyaq en ik verwacht dat ik hetzelfde infotainmentsysteem heb als jouw Karoq.

Mijn probleem is als volgt; mijn Android Auto klapt er altijd EXACT op de grensovergang tussen NL-BE (en andersom) voor 30-45 sec. uit. Je ziet dan dat de verbinding tussen AA en het infotainment helemaal wegvalt en het systeem is dan gelijk weer opnieuw verbinding aan het maken, wat te zien is aan het draaiende rondje.

Ik vermoed ergens dat door de wissel van mobiel netwerk, of misschien wel GPS-locatie (ander land, dus andere setting?) de verbinding wordt verbroken. Verder helemaal nooit problemen, alleen specifiek dus bij de grens oversteken.

Wat ook een mogelijkheid is; auto herkent dat de hotspot geen data meer door kan geven en verbreekt de verbinding. Misschien moet ik dan wel de Wifi van de auto uitschakelen?

Heb al een groot deel van het internet doorzocht maar tot op heden nog geen oplossing mogen vinden.
Wat ik al gedaan heb:
- Cache geleegd van Android Auto
- Bij ontwikkelaarsopties 'Wifi-scannen beperken'
- Dealer gebeld; konden niets betekenen, zou in de telefoon moeten zitten...

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing?

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

univex schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Vraagje hierover. Ik heb sinds kort een Skoda Enyaq en ik verwacht dat ik hetzelfde infotainmentsysteem heb als jouw Karoq.

Mijn probleem is als volgt; mijn Android Auto klapt er altijd EXACT op de grensovergang tussen NL-BE (en andersom) voor 30-45 sec. uit. Je ziet dan dat de verbinding tussen AA en het infotainment helemaal wegvalt en het systeem is dan gelijk weer opnieuw verbinding aan het maken, wat te zien is aan het draaiende rondje.

Ik vermoed ergens dat door de wissel van mobiel netwerk, of misschien wel GPS-locatie (ander land, dus andere setting?) de verbinding wordt verbroken. Verder helemaal nooit problemen, alleen specifiek dus bij de grens oversteken.

Wat ook een mogelijkheid is; auto herkent dat de hotspot geen data meer door kan geven en verbreekt de verbinding. Misschien moet ik dan wel de Wifi van de auto uitschakelen?

Heb al een groot deel van het internet doorzocht maar tot op heden nog geen oplossing mogen vinden.
Wat ik al gedaan heb:
- Cache geleegd van Android Auto
- Bij ontwikkelaarsopties 'Wifi-scannen beperken'
- Dealer gebeld; konden niets betekenen, zou in de telefoon moeten zitten...

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing?
Volg deze discussie eens:
Sparkiezz in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"

Hier staan wat links en tips.
You are not alone.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
LogiZ5500 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:41:
[...]

Anders zijn je oude instellingen misschien mee overgenomen naar de nieuwe waardoor het probleem zich herhaald.
Je kan Android Auto terugzetten naar standaard instellingen en de verbinding in je auto verwijderen.
Dat was de oplossing! Werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollanderr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 10:44
Hi All,

Sinds ik vorig jaar mijn OnePlus 12 van Android 14 naar Android 15 heb geüpdatet, heb ik veel last van problemen met de automatische dag/nachtstand voor kaarten. Ik heb Android Auto zo ingesteld dat deze automatisch op basis van de auto moet wisselen tussen dag- en nachtstand.

Dit gaat nu echter fout als ik de auto start terwijl het buiten al donker is. Dan start de navigatie in de dagstand en switcht niet automatisch naar de nachtstand. (Voorheen met Android 14 gebeurde dit wel).
Als ik de rit begin met daglicht en gedurende de rit wordt het donker dan switcht hij wel automatisch naar de juiste stand. Ook als ik overdag een donkere tunnel inrijd switcht hij netjes van modus.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Switchen tussen mijn AA Wireless dongle & bedraad aansluiten
  • Cache van Android Auto en Navigatie app gewist
  • Android auto settings vastzetten op "Nachtmodus" -> laat soms 's avonds alsnog de dagmodus zien :|
Herkend iemand dit probleem?

Voor de volledigheid, mijn auto betreft een Golf Mk7.5 uit 2018 en gebruik Waze als navigatie.

[ Voor 4% gewijzigd door hollanderr op 17-02-2025 13:31 . Reden: specificaties auto en navigatie app toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:34
hollanderr schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:29:
Hi All,

Sinds ik vorig jaar mijn OnePlus 12 van Android 14 naar Android 15 heb geüpdatet, heb ik veel last van problemen met de automatische dag/nachtstand voor kaarten. Ik heb Android Auto zo ingesteld dat deze automatisch op basis van de auto moet wisselen tussen dag- en nachtstand.

Dit gaat nu echter fout als ik de auto start terwijl het buiten al donker is. Dan start de navigatie in de dagstand en switcht niet automatisch naar de nachtstand. (Voorheen met Android 14 gebeurde dit wel).
Als ik de rit begin met daglicht en gedurende de rit wordt het donker dan switcht hij wel automatisch naar de juiste stand. Ook als ik overdag een donkere tunnel inrijd switcht hij netjes van modus.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Switchen tussen mijn AA Wireless dongle & bedraad aansluiten
  • Cache van Android Auto en Navigatie app gewist
  • Android auto settings vastzetten op "Nachtmodus" -> laat soms 's avonds alsnog de dagmodus zien :|
Herkend iemand dit probleem?

Voor de volledigheid, mijn auto betreft een Golf Mk7.5 uit 2018 en gebruik Waze als navigatie.
Ik herken dit. Ik heb hetzelfde met mijn Galaxy S23 en Citroen ËC4. Mijn workaround is om het display even op bijvoorbeeld de autoradio te zetten en daarna weer terug. Maar een echte goede oplossing heb ik er nog niet voor gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollanderr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 10:44
codegro schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:02:
[...]

Ik herken dit. Ik heb hetzelfde met mijn Galaxy S23 en Citroen ËC4. Mijn workaround is om het display even op bijvoorbeeld de autoradio te zetten en daarna weer terug. Maar een echte goede oplossing heb ik er nog niet voor gevonden
In iedergeval fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit issue. Jouw workaround had ik zelf nog niet geprobeerd, zal eens kijken of het bij mij werkt. Op dit moment gebruik ik het aan/uitzetten van de verlichting als workaround, echter omdat het altijd even duurt voordat AA aangaat en ik er niet altijd bij stilsta zijn er genoeg momenten geweest dat dit tijdens het rijden moest gebeuren. Niet echt wenselijk natuurlijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
LogiZ5500 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:41:
[...]

Weet je dit nog? Het heeft ongeveer twee weken vlekkeloos gewerkt. Maar sinds vanochtend exact dezelfde ellende.
Hakkelende beelden. Scherm wat niet reageert.
En deze keer maar één auto gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Weet je dit nog? Het heeft ongeveer twee weken vlekkeloos gewerkt. Maar sinds vanochtend exact dezelfde ellende.
Hakkelende beelden. Scherm wat niet reageert.
En deze keer maar één auto gebruikt.
Je kan proberen op Apkmirror een nieuwe update van Android Auto te installeren en kijken of dat helpt

Verbind je je telefoon draadloos of met kabel? Heb je je Usb C poort wel eens stof vrij gemaakt? Dat helpt met Android Auto ook veel in mijn ervaring (als je met kabel verbind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 11:24
Vraagje, sinds een tijdje kan ik via AA niet meer mijn muziek (Samsung Galaxy S23, Samsung Music app) vooruit/achteruit spoelen. Normaliter kon ik in mijn auto gewoon de vooruit/achteruit knop ingedrukt houden en dan werd een nummer vooruit gespoeld. Nu stopt hij na 1 x vooruit spoelen (15 seconden).

Zijn er hier meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impreza2022
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:54
Sinds vorige week een nieuwe telefoon met Android 15.
Sindsdien problemen met Android auto.
Android auto verbind wel maar wat ik ook probeer scherm van auto blijft steeds zwart.
Meer mensen met dit probleem en iemand een oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
Nog mensen met Deezer? Ineens zie ik niets meer in Android Auto. Via voice control krijg ik ook de boodschap " Deezer niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Sinds kort ondervind ik problemen met Flitsmeister via Android Auto. Het beeld is vaak heel wazig en FM loopt dan een heel stuk achter. Als ik FM open op mijn telefoon (Samsung A54) klopt alles wel. Op het moment dat ik Maps open via Android Auto geeft die wel precies de juiste locatie aan. Ik heb beide al opnieuw opgestart en van AA de cache geleegd.

Meer dit probleem gehad en wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impreza2022
Impreza2022 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:27:
Sinds vorige week een nieuwe telefoon met Android 15.
Sindsdien problemen met Android auto.
Android auto verbind wel maar wat ik ook probeer scherm van auto blijft steeds zwart.
Meer mensen met dit probleem en iemand een oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Welke telefoon heb je?
En wat heb je zelf allemaal geprobeerd om het op te lossen?

Je geeft wel erg weinig input zo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impreza2022
LogiZ5500 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Motorola thinkphone 25.
Het schijnt niet telefoon afhankelijk te zijn maar puur Android 15.
Al contact gehad met Motorola en ook alles geprobeerd wat mogelijk is maar scherm auto blijft zwart, wel verbinding en geluid.
Omdat ik nergens een oplossing kan vinden probeer ik het hier.

Welke telefoon heb je?
En wat heb je zelf allemaal geprobeerd om het op te lossen?

Je geeft wel erg weinig input zo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:14
Je quote verkeerd.

Probeer het eens met een andere telefoon of met deze telefoon in een andere auto.
" Het schijnt ..." brengt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik ben wel heel benieuwd naar Gemini in android auto.

Ik merk de laatste tijd dat android auto minder goed naar mij luistert dan voorheen. Moet ik ook Android auto opnieuw instellen?

Ik krijg ook vaak de melding : oops something went wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
Ik krijg heel vaak het geluidje dat hij luistert, waarna hij niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
stijn014 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:44:
Dat kan aan je microfoon liggen

Dat heb ik wel eens gehad. Moest ik gegevens wissen van de app en deed hij het weer

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 29-05 12:54

The Wizard

Moderator Mobile
stijn014 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:44:
Dat heb ik ook met mijn vrouw :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Sinds kort heb ik een nieuwe Yaris en het is een top auto maar ik heb wel steeds gedonder met AA... Hij wil maar zelden connecten met mijn Pixel 6A. Mijn mobiel laat zien dat de auto AA ondersteunt maar hij blijft maar zoeken en zoeken naar connectie en op het scherm in mijn auto gebeurt niets. Nu heb ik het gisterochtend weer eens geprobeerd met een vierde USB-C kabel en opeens deed 'ie het...! Yes! Maar 's middags weer niet... Vervolgens met vier kabels in de auto gaan zitten en wat bleek: alleen met die vierde kabel doet 'ie het zo nu en dan: de andere kabels zijn kansloos.

Het maakt dus schijnbaar heel veel verschil welke kabel je gebruikt...! AA werkt dus echt wel, ik bedoel, het systeem in de auto is niet kapot etc. maar de verbinding is het probleem.

Ik ga het vandaag nog weer even aankijken met die vierde kabel, ben heel benieuwd of 'ie nou meteen werkt of dat ik weer constant alles in en uit moet pluggen, en als dat zo is, ga ik denk ik toch maar een echt goede kabel kopen (van Anker bijvoorbeeld). Die Action-kabeltjes (had er eergisteren nog eentje gekocht hiervoor) zijn knudde.

Een dongle leek me ook wel interessant maar mijn Pixel 6A's batterij is al niet echt meer de allerbeste dus ik vind het op zich wel handig dat 'ie aan een kabel hangt en dus ook (een beetje) opgeladen wordt. Ik vind het sowieso wat apart om een dongle te kopen voor 50, 60 euro en mijn mobiel dan alsnog aan een kabel te moeten hangen om 'm op te laden.

Enfin, ik ben blij met dit topic want ik dacht echt even dat het aan mij lag en dat ik dikke pech had met mijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
tup61 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:24:
Sinds kort heb ik een nieuwe Yaris en het is een top auto maar ik heb wel steeds gedonder met AA... Hij wil maar zelden connecten met mijn Pixel 6A. Mijn mobiel laat zien dat de auto AA ondersteunt maar hij blijft maar zoeken en zoeken naar connectie en op het scherm in mijn auto gebeurt niets. Nu heb ik het gisterochtend weer eens geprobeerd met een vierde USB-C kabel en opeens deed 'ie het...! Yes! Maar 's middags weer niet... Vervolgens met vier kabels in de auto gaan zitten en wat bleek: alleen met die vierde kabel doet 'ie het zo nu en dan: de andere kabels zijn kansloos.

Het maakt dus schijnbaar heel veel verschil welke kabel je gebruikt...! AA werkt dus echt wel, ik bedoel, het systeem in de auto is niet kapot etc. maar de verbinding is het probleem.

Ik ga het vandaag nog weer even aankijken met die vierde kabel, ben heel benieuwd of 'ie nou meteen werkt of dat ik weer constant alles in en uit moet pluggen, en als dat zo is, ga ik denk ik toch maar een echt goede kabel kopen (van Anker bijvoorbeeld). Die Action-kabeltjes (had er eergisteren nog eentje gekocht hiervoor) zijn knudde.

Een dongle leek me ook wel interessant maar mijn Pixel 6A's batterij is al niet echt meer de allerbeste dus ik vind het op zich wel handig dat 'ie aan een kabel hangt en dus ook (een beetje) opgeladen wordt. Ik vind het sowieso wat apart om een dongle te kopen voor 50, 60 euro en mijn mobiel dan alsnog aan een kabel te moeten hangen om 'm op te laden.

Enfin, ik ben blij met dit topic want ik dacht echt even dat het aan mij lag en dat ik dikke pech had met mijn nieuwe auto.
Check de poort op jouw toestel. Vuil kan zorgen voor dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@tup61
Ik heb ook een Yaris en mijn telefoon is een Pixel 7 pro. Dat werkt uitstekend met een AAwireless dongle. De batterij gaat bij vol gebruik zeker 6 uur mee. Als mijn telefoon op de wireless lader ligt gaat hij minstens 10 uur mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
tlpeter schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:29:
[...]

Check de poort op jouw toestel. Vuil kan zorgen voor dit soort problemen.
Was een van de eerste dingen die ik deed... en een hoop stof dat eruit kwam, haha!

Maar goed nieuws: ik had gisteravond in mijn Pixel via de Developers opties ook nog even USB standaard op File transfer/Android Auto gezet en vanochtend kwam AA, met die vierde kabel, metéén op het scherm toen ik de auto startte! Heeft dus toch echt te maken met de kabel (en wellicht die veranderde instelling). Ik ga vandaag dus maar even een Anker USB-C kabel bestellen van 90 cm (ze hebben jammer genoeg geen kortere volgens mij).
Ortep schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:34:
@tup61
Ik heb ook een Yaris en mijn telefoon is een Pixel 7 pro. Dat werkt uitstekend met een AAwireless dongle. De batterij gaat bij vol gebruik zeker 6 uur mee. Als mijn telefoon op de wireless lader ligt gaat hij minstens 10 uur mee
Hm, ik hou het in mijn achterhoofd maar ik vond het vanochtend toch ook wel makkelijk dat mijn mobiel onderweg was opgeladen want thuis ging 'ie richting leeg. En ik heb geen wireless lader. Maar ik zal alsnog eens kijken naar wat reviews van de AAWireless TWO. Op zich natuurlijk wel makkelijk dat je niet elke keer een kabel in je mobiel hoeft te steken, vooral bij korte stukjes. (Alhoewel ik bij korte stukjes AA mss ook helemaal niet nodig heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hebben jullie Android Auto 14 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
WhiteHwk schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:11:
Is gemini al uitgerold in Android Auto 14? Ben wel benieuwd hoe dat beter reageert dan de Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
WhiteHwk schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:11:
Hebben jullie Android Auto 14 al?
Als je AA opstart op je telefoon, kan je onder 'Versie' zien welke software van AA geïnstalleerd staat. Ik heb versie 14.0651244. Komt vanuit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@LogiZ5500
Hoe start je dat dan apart op? Het zit toch geïntegreerd in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Nou ik las op Android planet dat gemini in Android Auto komt in versie 14 op een gegeven moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Ortep schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:18:
@LogiZ5500
Hoe start je dat dan apart op? Het zit toch geïntegreerd in Android?
Ja het zit geïntegreerd, maar is nog een normale APK.
Op mijn S25 open ik Instellingen -> Verbonden apparaten -> Android Auto -> Versie.

Anders naar je App lijst en Android Auto opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

LogiZ5500 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:46:
[...]

Ja het zit geïntegreerd, maar is nog een normale APK.
Op mijn S25 open ik Instellingen -> Verbonden apparaten -> Android Auto -> Versie.
Dan heeft Samsung dat blijkbaar niet echt geïntegreerd. Op mijn Pixel 7 pro is dat niet zo
Anders naar je App lijst en Android Auto opzoeken.
Staat er dus niet in.

Welke versie van Android heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 14-04-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ortep schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:47:
[...]
Dan heeft Samsung dat blijkbaar niet echt geïntegreerd. Op mijn Pixel 7 pro is dat niet zo

[...]
Staat er dus niet in.

Welke versie van Android heb je?
Ik zie de versie wel (14.x) op mijn Samsung S24U met Android 15 (en Samsung UI 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Suicyder schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:24:
[...]

Ik zie de versie wel (14.x) op mijn Samsung S24U met Android 15 (en Samsung UI 7)
Google Pixel 7 pro met Android 15 heeft het dus zo geïntegreerd dat heel AA niet meer apart zichtbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:51
Ortep schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:47:
[...]

Google Pixel 7 pro met Android 15 heeft het dus zo geïntegreerd dat heel AA niet meer apart zichtbaar is.
De AA settings zitten dan onder je Android settings. Als je de android settings opent en dan zoekt op Android Auto (ik vergeet altijd waar het verstopt zit, de zoekfunctie is je vriend) kom je bij de AA instellingen, waar je bv de te tonen apps kan aanpassen. Hier kan je ook de versie inzien, AA developer mode aanzetten etc
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie