avotar schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:49:
[...]
Mijn Karoq heeft ook een ingebouwde hotspot, maar dat is puur voor Android Auto. Ik heb juist voor allerlei apps uit moeten zetten dat ze de wifi gebruiken om te voorkomen dat ze de wifi van de auto gebruiken vanwege bufferen en zo. Vooral spotify deed hier heel moeilijk mee.
Vraagje hierover. Ik heb sinds kort een Skoda Enyaq en ik verwacht dat ik hetzelfde infotainmentsysteem heb als jouw Karoq.
Mijn probleem is als volgt; mijn Android Auto klapt er altijd EXACT op de grensovergang tussen NL-BE (en andersom) voor 30-45 sec. uit. Je ziet dan dat de verbinding tussen AA en het infotainment helemaal wegvalt en het systeem is dan gelijk weer opnieuw verbinding aan het maken, wat te zien is aan het draaiende rondje.
Ik vermoed ergens dat door de wissel van mobiel netwerk, of misschien wel GPS-locatie (ander land, dus andere setting?) de verbinding wordt verbroken. Verder helemaal nooit problemen, alleen specifiek dus bij de grens oversteken.
Wat ook een mogelijkheid is; auto herkent dat de hotspot geen data meer door kan geven en verbreekt de verbinding. Misschien moet ik dan wel de Wifi van de auto uitschakelen?
Heb al een groot deel van het internet doorzocht maar tot op heden nog geen oplossing mogen vinden.
Wat ik al gedaan heb:
- Cache geleegd van Android Auto
- Bij ontwikkelaarsopties 'Wifi-scannen beperken'
- Dealer gebeld; konden niets betekenen, zou in de telefoon moeten zitten...
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing?