erikjong schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:26:
[...]
De 100 euro + boxjes draaien een vorm van Android.
Zijn dus een soort van Chromecast met Android TV, Nvidia Shield of Firestick.
Let wel op.
De Android versie is nogal wisselend vanaf versie 8 heb ik gezien.
Welke verbinding er wordt gebruikt om data binnen te krijgen? Zie soms LTE (dan zal er een sim in moeten verwacht ik, maar dat staat er niet altijd bij) of wifi, dan zul je alsnog een telefoon als hotspot moeten gebruiken.
Soms zit er GPS op (voor Google maps bv) dan zal het kastje dus ook zicht op de satellieten moeten hebben en moet dat (lelijke) ding ergens in het zicht liggen.
Android auto zit er op voor de verbinding met je media systeem, die wel Android auto moet ondersteunen.
Het zijn dus eigenlijk telefoons zonder scherm.
Ja dat weet ik: maar die boxjes zijn ontvangers, want Google staat het niet toe dat Android Auto direct vanaf een apparaat gedraaid wordt. Je kon in verleden Android Auto ja op je telefoon gebruiken, dat is afgeschaft.
Nu heb je dus een apparaat nodig wat Android Auto ondersteund: ik heb zo'n Android Auto radio gehad, werkte een tijdje prima en ook draadloos. Totdat mijn telefoon omgewisseld werd voor een ander model, i.v.m. garantie. En sinds werkte het niet meer ( draadloos) met Android Auto.
Bedraad werkte wel, maar dat was onstabiel: ik ben eens van zeg maar Rotterdam naar Den Haag gereden en had de telefoon met USB Kabel verbonden, om de haverklap crashed het. Dus toen nog maar enkele draadloos gebruikt.
Nu heb ik een auto welke echt Android Auto ondersteund grappig genoeg, vind ik dat een stuk beter werkt dan de ingebouwde navigatie. Wat wel jammer is, met de ingebouwde navigatie krijg ik ook aanwijzingen op mijn dashboard in de Nissan Leaf. Bij Android Auto helaas niet, maar Google Assistant werkt wel perfect.
Je hebt vervolgens ook van die kastjes die je bedraade Android Auto draadloos maakt, maar als dat zo gaat als bij mijn Android Autoradio: dan heb ik er weinig vertrouwen in en de batterij van je telefoon, wordt sowieso in rap tempo leeg getrokken. Dus USB verbinding is eigenlijk beter.
[
Voor 7% gewijzigd door
Marco-Peters op 21-04-2023 07:51
]