• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een MMI box V4 in mijn BMW I3 onder de achterbank ingebouwd voor Android car.
In het menu kan ik switchen tussen standaard BMW menu of Android car.
Werkte super tot een week geleden.
Sinds de update krijg ik geen geluid meer te horen via Android car.
Wel geluid in het standaard menu, dus ligt niet aan de speakers.
Iemand anders hier ervaring mee of oplossing voor?

[Voor 6% gewijzigd door jolandacb op 15-02-2023 15:28]

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
Marco-Peters schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:11:
Gisteren nieuwste Android Auto versie 8.9 geïnstalleerd: maar Xiaomi en Android Auto, dat is schijnbaar geen goed huwelijk. Draadloos blijft namelijk crashen, al werkt met USB kabel wel.

Ik heb op forum van Google al gevonden, dat dit een bekend probleem is: maar verwacht niet dat het op korte termijn gefixt wordt helaas.
Klopt, meerdere smartphones ondervinden nu problemen sinds laatste update. Veel problemen met draadloos verbinden en na gebruik AA, communicatie problemen met andere apparaten.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:39
Ik denk een oplossing gevonden te hebben voor de connectiviteit problemen die recent optreden bij Android Auto: bij Xiaomi MIUI's werkt deze oplossing niet, maar wel op de Pixel Experience ROM.

Je moet dus naar "app-info" gaan en bij "mobiele data en WiFi" controleren of het vinkje bij "onbeperkt datagebruik toestaan" aan staat. Bij mij stond die uit, nadat ik deze op aan gezet heb en ook de cache gewist. Toen deed Android Auto draadloos het weer: nu hopen dat het ook blijft werken.

Ik heb nu wel niet meer de Coolwalk interface: maar de connectiviteit problemen, lijken mij daar niet aan gerelateerd.

Te vroeg gejuich: Android Auto deed het vanmorgen na enkele minuten en toen werd de verbinding weer telkens verbroken. Dus ik denk dat het probleem bij Android Auto zelf ligt, alleen dat wordt dan weer wachten tot het gefixt wordt. Dus maar eens de beta uitproberen....

Want in Android Auto 8.9 was het ook nog niet opgelost.

[Voor 19% gewijzigd door Marco-Peters op 22-02-2023 11:38]

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-03 23:51
Ik heb inmiddels versie 8.9 van android auto, maar ik heb nog steeds geen coolwalk. Ik hoef daar niks voor in te stellen toch? Telefoon is een oneplus 7 pro (android 11) gekoppeld aan een Mazda 3 (2020). Nog steeds een kwestie van geduld?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:50
Sander H schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:20:
Ik heb inmiddels versie 8.9 van android auto, maar ik heb nog steeds geen coolwalk. Ik hoef daar niks voor in te stellen toch? Telefoon is een oneplus 7 pro (android 11) gekoppeld aan een Mazda 3 (2020). Nog steeds een kwestie van geduld?
Inderdaad, ik heb 8.8 en gewoon al coolwalk.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:55
Waze nog steeds geen coolwalk, ondanks dat er al meerdere updates van Waze zijn geweest afgelopen weken.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom de rechterkant zo groot is gemaakt, iets kleiner en je hebt meer navigatieinfo. Anderzijds zie je qua navigatie niet zo veel meer als anders, echter de "omgeving" ontbreekt waardoor je minder goed het verloop van de komende wegen ziet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:21:
[...]

Klopt flitsmeister is eerder irritant, meteen eraf geduveld, Waze geeft ook flitsers, stilstaande auto’s, files, opstakels, weersomstandigheden etc.
Ik blijf toch wel de voorkeur houden voor Flitsmeister. De Android Auto versie vind ik helaas niet voldoen, omdat je daarmee niet duidelijk van te voren een lijstje krijgt met wat er op jouw weg voor flitsers, vertragingen e.d. zijn. Ook vind ik het zoals eerder aangegeven vervelend om niet tegelijk met Google Maps te kunnen navigeren en Flitsmeister te gebruiken.

Heb het nu zo opgelost door een Brodit telefoonhouder te gebruiken waar op mijn telefoon Flitsmeister te zien is. Op Android Auto gebruik ik dan Google Maps navigatie, lekker op een groot scherm. Beste van 2 werelden :)
Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken. Dat kan met AA begrijpelijkerwijs niet wegens de veiligheid, maar soms is het toch handig om even te kunnen doen als de verkeerssituatie het toelaat.

Enige wat ik nog mis is dat de navigatie instructies niet in de virtual cockpit van mijn auto uit 2018 getoond worden. Ik was blij verrast toen ik een proefrit maakte in de auto die ik inmiddels besteld heb (een Renault) dat dergelijke informatie uit Android auto ook op je dashboard display getoond wordt :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:47:
[...]

Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken.
Dat kan gewoon in AA. Met voice control.
He Goolge, navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum.
He Google stream BNR Radio

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Marco-Peters
Ortep schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:15:
[...]

Dat kan gewoon in AA. Met voice control.
He Goolge, navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum.
He Google stream BNR Radio
Wanneer het werkt: ik vind het maar afleidende werken, dan zeg Google sorry ik heb je niet goed begrepen. Of verstaat je verkeerd en voert dan de verkeerde navigatie uit.

Maja Android Auto werkt bij mij de komende tijd toch niet: ik heb last van een bug, waarbij de verbinding telkens direct verbroken wordt. Dit is al bekend bij Google, echter tot nu toe is het nog niet gefixt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Edit, never mind, niet mijn bedoeling om een discussie over onveiligheid in het verkeer uit te lokken

[Voor 197% gewijzigd door Palomar op 03-03-2023 21:09]

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:06
Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken. Dat kan met AA begrijpelijkerwijs niet wegens de veiligheid, maar soms is het toch handig om even te kunnen doen als de verkeerssituatie het toelaat.

ik stond op een kruising en ik wist even niet of ik links of rechts moest. Dus ik snel hey Google navigeer naar ehrenfest. "Ok, navigeren naar Heerenveen" :X was blij dat ik het nog even snel in kon typen via mijn telefoon

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:15:
[...]
Leiden en ik stond op een kruising en ik wist even niet of ik links of rechts moest. Dus ik snel hey Google navigeer naar ehrenfest. "Ok, navigeren naar Heerenveen" :X was blij dat ik het nog even snel in kon typen via mijn telefoon ;)
Ach, het gaat meestal goed. En een enkele keer niet.
Vandaag had ik er ook een. In het audiobook dat ik aan het luisteren was kwam een zin voor die de assistent triggerde. Dus die ging luisteren. Op dat moment zei google maps dat ik de afslag moest nemen richting Nijmegen. De assistent pikte dat weer op en veranderde mijn bestemming van Vlaardingen naar Nijmegen.
Tsja, grappig, maar toen ik daarna zei He Google navigeer naar het adres kwam alles goed.

Wat ik veel lastiger vind is dat je niet naar een contact kan navigeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
Ortep schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Ach, het gaat meestal goed. En een enkele keer niet.
Vandaag had ik er ook een. In het audiobook dat ik aan het luisteren was kwam een zin voor die de assistent triggerde. Dus die ging luisteren. Op dat moment zei google maps dat ik de afslag moest nemen richting Nijmegen. De assistent pikte dat weer op en veranderde mijn bestemming van Vlaardingen naar Nijmegen.
Tsja, grappig, maar toen ik daarna zei He Google navigeer naar het adres kwam alles goed.

Wat ik veel lastiger vind is dat je niet naar een contact kan navigeren.
Dat kan gewoon via bel….. mobiel, en je hebt de mogelijkheid de eerste letter te typen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Dat kan gewoon via bel….. mobiel, en je hebt de mogelijkheid de eerste letter te typen.
Ik wil niet iemand bellen dan, maar er naar toe rijden. Dus naar het adres van mijn contact gaan.
Navigeer naar Joke Overduin werkt niet of geeft me iets als nagelstudio Verduin is geopend tot 5 uur.
Een opdracht als navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum werkt wel. Soms antwoord hij dan met navigeer naar Joke Overduin.

Navigeer naar de Efteling werkt dan weer wel.

[Voor 4% gewijzigd door Ortep op 04-03-2023 08:30]

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-03 15:31
Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:47:
[...]
Heb het nu zo opgelost door een Brodit telefoonhouder te gebruiken waar op mijn telefoon Flitsmeister te zien is. Op Android Auto gebruik ik dan Google Maps navigatie, lekker op een groot scherm. Beste van 2 werelden :)

Enige wat ik nog mis is dat de navigatie instructies niet in de virtual cockpit van mijn auto uit 2018 getoond worden. Ik was blij verrast toen ik een proefrit maakte in de auto die ik inmiddels besteld heb (een Renault) dat dergelijke informatie uit Android auto ook op je dashboard display getoond wordt :)
Idem. Heb Waze op Android Auto staan en Flitsmeister op de telefoon, blijf het vooral prettig vinden om op Flitsmeister wat eerder te zien wat er aankomt. En op Spotify iets anders aanzetten werkt ook vele malen beter via de telefoon. Idem voor bellen, enkel de eerste letter invullen werkt niet met 500+ contacten (dat zou ik ook eens op kunnen ruimen...). Wat dan wel weer fijn is is dat Android Auto vraagt via welke simkaart ik wil bellen.

Het niet tonen van info op je dashboard ligt aan de auto. Mijn 2019 VW kan het ook niet, in een gehuurde 2019 Renault was de pijlweergave een prettige verrassing. In een 2021 Seat kreeg ik ook keurig de pijlen.

• Sjakie0101
R-R-L schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Idem. Heb Waze op Android Auto staan en Flitsmeister op de telefoon, blijf het vooral prettig vinden om op Flitsmeister wat eerder te zien wat er aankomt. En op Spotify iets anders aanzetten werkt ook vele malen beter via de telefoon. Idem voor bellen, enkel de eerste letter invullen werkt niet met 500+ contacten (dat zou ik ook eens op kunnen ruimen...). Wat dan wel weer fijn is is dat Android Auto vraagt via welke simkaart ik wil bellen.

Het niet tonen van info op je dashboard ligt aan de auto. Mijn 2019 VW kan het ook niet, in een gehuurde 2019 Renault was de pijlweergave een prettige verrassing. In een 2021 Seat kreeg ik ook keurig de pijlen.
De Ford Focus 2022 laat ook pijlen zien in het dashboard. Prettig aan die auto is dat je helemaal rechts van het scherm je radio nog kan bedienen zonder te switchen van weergave.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Toyota yaris 2019 laat ze ook zien op de dashboard. Maar daar kijk ik nooit. Hij laat ze niet zien op het Head Up Display

[Voor 7% gewijzigd door Ortep op 04-03-2023 20:00]

• deco1974
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 10:55
De draadloze verbinding tussen telefoon en Hyundai Bayon (volgens mij zorgt de bluetooth verbinding uiteindelijk voor een interne wifi-verbinding met de auto? Ik heb de indruk dat niet alles alléén via bluetooth verloopt namelijk, enkel spraak en audio) wordt steeds op exact dezelfde locatie verbroken: bij een onbemande ophaalbrug bij ons in het dorp. En dan ook alléén daar altijd!
Of dat met de brug te maken heeft betwijfel ik trouwens, maar ik kan me verder niet voorstellen dat daar een of andere stoorzender zou kunnen zitten: https://goo.gl/maps/P4jHLevUXkY52rHCA

Maar typisch is het wel.. en vervelend soms. Een stukje verder moet ik via instellingen de verbinding weer tot stand brengen. Dan werkt het weer gewoon.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:02

Gaitman

The Real One

deco1974 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:45:
De draadloze verbinding tussen telefoon en Hyundai Bayon (volgens mij zorgt de bluetooth verbinding uiteindelijk voor een interne wifi-verbinding met de auto? Ik heb de indruk dat niet alles alléén via bluetooth verloopt namelijk, enkel spraak en audio) wordt steeds op exact dezelfde locatie verbroken: bij een onbemande ophaalbrug bij ons in het dorp. En dan ook alléén daar altijd!
Of dat met de brug te maken heeft betwijfel ik trouwens, maar ik kan me verder niet voorstellen dat daar een of andere stoorzender zou kunnen zitten: https://goo.gl/maps/P4jHLevUXkY52rHCA

Maar typisch is het wel.. en vervelend soms. Een stukje verder moet ik via instellingen de verbinding weer tot stand brengen. Dan werkt het weer gewoon.
WiFi in de dongle op alleen 2,4 GHz of 5GHz zetten. En kijken of het dan niet gebeurd. Mocht het nog een keer gebeuren dan de andere proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deco1974
Gaitman schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:20:
[...]

WiFi in de dongle op alleen 2,4 GHz of 5GHz zetten. En kijken of het dan niet gebeurd. Mocht het nog een keer gebeuren dan de andere proberen.
dongle?
volgens mij werkt AA niet op 2.4GHz.. alleen via 5GHz.

Ik vraag me vooral af waarom dat altijd op dat punt steeds gebeurt. Ik zou weleens willen weten of daar een bepaalde stoorzender zit of iets dergelijks. Geen idee hoe je dat zou kunnen zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

deco1974 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:36:
[...]

dongle?
volgens mij werkt AA niet op 2.4GHz.. alleen via 5GHz.

Ik vraag me vooral af waarom dat altijd op dat punt steeds gebeurt. Ik zou weleens willen weten of daar een bepaalde stoorzender zit of iets dergelijks. Geen idee hoe je dat zou kunnen zien.
Ik heb een AA Wireless dongle en die werkt prima op 2.4 GHz. Het enige waar hij last van heeft is van radar. En dan niet die flauwe dingen die in een Gatsometer zitten. Maar een echte (scheeps) radar. Die staan vaak bij bruggen om de schaapvaart in de gaten te houden. Dus zo'n draaiende antenne

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:07
@Ortep Er zijn auto met Android auto Wireless (zonder dongle, build-in).
Zeer waarschijnlijk gaat het om een build-in wireless systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-03 15:44
Ortep schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb een AA Wireless dongle en die werkt prima op 2.4 GHz. Het enige waar hij last van heeft is van radar. En dan niet die flauwe dingen die in een Gatsometer zitten. Maar een echte (scheeps) radar. Die staan vaak bij bruggen om de schaapvaart in de gaten te houden. Dus zo'n draaiende antenne
Zo'n draaiende zie ik niet direct op streetview, maar er staat wel een flinke jongen op het dak van het brugwachtershuisje. Zou die een verklaring kunnen zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Autofan1985 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Zo'n draaiende zie ik niet direct op streetview, maar er staat wel een flinke jongen op het dak van het brugwachtershuisje. Zou die een verklaring kunnen zijn?
Zou zomaar kunnen. Een flink sterk signaal kan je verbinding verbreken. Er zijn ook wat beveiligingen in de 5 GHz band die er voor zorgen dat wifi geen vcommunicatie kan verstoren.

DFS heet dat https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/
Wat is nu DFS en wat doet het precies?
DFS staat voor Dynamic Frequency Select en is bij wet verplicht daar gebruik van te maken in geheel Europa. Wist je dat deze techniek in je 5 GHz. router zit ingebouwd? Deze techniek zorgt er voor dat allerhande radars ongestoord hun werk kunnen uitvoeren. DFS zorgt ervoor dat je AP bij het in dienst stellen gaat scannen op al de beschikbare wifi kanalen. Vooraleer die een signaal gaat gaan uitzenden. Dit om vast te stellen of er een radar signaal te zien is. Als er geen radar signaal op bepaalde kanalen gedetecteerd worden start het AP met uitzenden. Indien er een radar detectie word opgemerkt zorgt DFS ervoor dat het AP zo vlug mogelijk het kanaal verlaat. Indien er geen vrij kanaal beschikbaar is moet in het slechtste geval het acces point het zwijgen worden opgelegd. Dit heeft als resultaat dat de wifi link soms volledig kan wegvallen en dit is uiteraard vervelend. Sommige linken kunnen soms tot meer dan 10 minuten offline blijven totdat het radar systeem is verdwenen. Vervelend is het zeker maar je moet denken dat dit voor onze veiligheid is en we willen allemaal toch weten welk weer het gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deco1974
tlpeter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:46:
@Ortep Er zijn auto met Android auto Wireless (zonder dongle, build-in).
Zeer waarschijnlijk gaat het om een build-in wireless systeem.
ja, klopt :-)
Ik maak geen gebruik van een dongle oid.

• deco1974
Ortep schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Zou zomaar kunnen. Een flink sterk signaal kan je verbinding verbreken. Er zijn ook wat beveiligingen in de 5 GHz band die er voor zorgen dat wifi geen vcommunicatie kan verstoren.

DFS heet dat https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/

[...]
Bedankt voor de uitgebreide info.
Bruggen moeten natuurlijk zonder verstoring aangestuurd kunnen worden, al zou je denken dat dit vaker voorkomt. Er liggen nog meer van dergelijke bruggen in de omgeving. Misschien dat die bedraad zijn. Ik ga er eens op letten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

deco1974 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide info.
Bruggen moeten natuurlijk zonder verstoring aangestuurd kunnen worden, al zou je denken dat dit vaker voorkomt. Er liggen nog meer van dergelijke bruggen in de omgeving. Misschien dat die bedraad zijn. Ik ga er eens op letten.
Ik heb hier een havengebied in de buurt. Daar knalde mijn AA Wireless er ook uit. Op een vaste plek. Daar stond een radar die de schepen in de gaten hield.
Omdat ik een dongle heb kon ik kiezen voor 2.4 GHz en alle problemen waren weg. Later was er software update en kon ik op de 5 GHz band een vast kanaal kiezen. Ik heb er een gekozen die buiten de DFS range zit.

Het effect wordt ook uitgebreid besproken in het AA Wireless topic

• Marco-Peters
Android Auto heb ik eindelijk weer werkend: best gek dat een fabrikant als Xiaomi, maar ook Samsung bijvoorbeeld dat soort bugs gewoon geen top prioriteit geven. Want met mijn vorige Xiaomi telefoon had ik ookal problemen met Android Auto.....

Echter op de Mi 10T werkende het helemaal niet: telkens wanneer ik probeerde te verbinden, werd de (draadloze) verbinding direct verbroken. Vervolgens heb ik Pixel Experience 13 op mijn telefoon gezet, dat werkte ook niet i.t.t. diezelfde Pixel Experience 13 welke ervoor zorgde dat mijn Redmi Note 5 werkende Android Auto had.

Ik heb Android 10, 11, 13 en ook nog ROMs van Xiaomi.eu uitgeprobeerd: niets werkende, allemaal dezelfde problemen. Tot ik een custom kernel op de telefoon deed zetten, i.v.m. een andere irritant probleem. Sindsdien werkt het dus _/-\o_

Iemand die hobbymatig custom kernels voor telefoons ontwikkeld, weet het dus wel werkend te krijgen. Terwijl Xiaomi en ook Samsung, telkens heel langzaam bugs fixen die het onmogelijk maken Android Auto te gebruiken. Het was zo frustrerend, dat ik bijna op overgestapt was op een iPhone. Dat heb ik serieus overwogen.

Nu heb ik dus ook Coolwalk en dat is echt een verademing: ziet heel modern uit, daar kan geen Car Launcher tegenop die het probeert te evenaren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjakie0101
Het duurt wel erg lang voordat het populaire Waze is aangepast op coolwalk. pffffffffff

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Sinds kort heb ik een auto die ook AA ondersteunt, maar ik doe dat via die losse app omdat mijn telefoon onder water nog Android 9 draait.
Ik denk niet dat ik veel hoop moet hebben op Coolwalk. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:43:
Sinds kort heb ik een auto die ook AA ondersteunt, maar ik doe dat via die losse app omdat mijn telefoon onder water nog Android 9 draait.
Ik denk niet dat ik veel hoop moet hebben op Coolwalk. :+
Coolwalk staat los van android versie. Als je telefoon AA ondersteunt, moet je Coolwalk kunnen krijgen.

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:55:
Coolwalk staat los van android versie. Als je telefoon AA ondersteunt, moet je Coolwalk kunnen krijgen.
Technisch gezien wel, maar omdat ik overgeleverd ben aan die app uit de Play Store zou het mij niets verbazen dat ik nogal onderdaan de prioriteitenlijst sta. Als Google er überhaupt al aan gaat beginnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Technisch gezien wel, maar omdat ik overgeleverd ben aan die app uit de Play Store zou het mij niets verbazen dat ik nogal onderdaan de prioriteitenlijst sta. Als Google er überhaupt al aan gaat beginnen.
Welke versie heb je?

• Gonadan

Gonadan

Lastig te definiëren. Het is een Huawei (P30) dus sowieso een creatieve manier van versies. Niet alle versies zijn beschikbaar en ook oudere versies hebben niet alle updates die de rest wel heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marco-Peters
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Lastig te definiëren. Het is een Huawei (P30) dus sowieso een creatieve manier van versies. Niet alle versies zijn beschikbaar en ook oudere versies hebben niet alle updates die de rest wel heeft.
Kun je er geen custom ROM opzetten welke minimaal Android 10 is? Dan heb je ook direct draadloos Android Auto, zo heb ik dat met mijn Redmi Note 5 gedaan. Draaide ook Android 9 en daarna toen Android 13 custom opgezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ach waarom zou ik, het werkt nu verder prima met die app. Alleen hoef ik geen fancy nieuwe dingen te verwachten ga ik vanuit, draadloos kan hij ook niet inderdaad.
Een volgende telefoon wordt gewoon weer een Pixel o.i.d.

offtopic:
De P30 kan je alleen met een code van Huawei unlocken, die geven ze niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Mijn oude p30 pro had eind januari gewoon coolwalk. Ik bedoelde de android auto versie.. Niet android zelf ;) .

Ik had met android auto versie 8.6 al coolwalk.

• dutchnltweaker
Marco-Peters schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Kun je er geen custom ROM opzetten welke minimaal Android 10 is? Dan heb je ook direct draadloos Android Auto, zo heb ik dat met mijn Redmi Note 5 gedaan. Draaide ook Android 9 en daarna toen Android 13 custom opgezet.
Na de Huawei p20 Serie kan je op geen een Huawei meer een custom Rom installeren.

• Marco-Peters
dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Na de Huawei p20 Serie kan je op geen een Huawei meer een custom Rom installeren.
Dan is Xiaomi toch een stuk beter: maar goed daar werkt Android Auto ook niet fatsoenlijk op. Al hen ik gelezen, dat o.a Volkswagen met een update voor hun entertainment systeem kwamen. En op mijn Android Autoradio, heb ik toevallig ook een update van CarLink geïnstalleerd welke van 24 februari is.

Hopelijk is het dus opgelost: maar het speelt al zo lang, dat ik dit enkel ga uitproberen op bekende routes waar ik eigenlijk geen navigatie nodig heb. Maar toch gebruik, omdat Google Maps soms een snellere of zuinigere route heeft.

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Mijn oude p30 pro had eind januari gewoon coolwalk. Ik bedoelde de android auto versie.. Niet android zelf ;) .

Ik had met android auto versie 8.6 al coolwalk.
9.0nogwatveelgetallenmetteleaseerachter.

Maar dat is dus de losse app. P30 pro is wel echt anders dan de gewone, maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:45:
[...]

9.0nogwatveelgetallenmetteleaseerachter.

Maar dat is dus de losse app. P30 pro is wel echt anders dan de gewone, maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.
Anders gooi hem er een keer weer eraf, bedoel niet de losse app maar AA in het algemeen. en dan opnieuw updaten.

De losse app kan je alleen de versie nummer zien idd.
maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.
Van wat?

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:34:
Anders gooi hem er een keer weer eraf, bedoel niet de losse app maar AA in het algemeen. en dan opnieuw updaten.

De losse app kan je alleen de versie nummer zien idd.
Heb alles weggegooid wat ik kon vinden en toen bleef alleen een systeemapp over, hij zit er dus onderhand wel in. Na updaten en opnieuw koppelen werkt hij modern, thanks.
Van wat?
De interface, dat je drie blokken kunt hebben. Dat had ik eerst niet maar krijg ik nu wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:37:
[...]

Heb alles weggegooid wat ik kon vinden en toen bleef alleen een systeemapp over, hij zit er dus onderhand wel in. Na updaten en opnieuw koppelen werkt hij modern, thanks.

[...]

De interface, dat je drie blokken kunt hebben. Dat had ik eerst niet maar krijg ik nu wel. :)
Top dat het nu wel werkt! :)

• Gonadan

Gonadan

Heb ook wat in de developersettings zitten roeren (kan je ook draadloos aanzetten maar ik vraag me af of mijn MMI dat ondersteunt). De optie dat hij de telefoon volgt qua dag/nacht vind ik wel interessant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Heb ook wat in de developersettings zitten roeren (kan je ook draadloos aanzetten maar ik vraag me af of mijn MMI dat ondersteunt). De optie dat hij de telefoon volgt qua dag/nacht vind ik wel interessant.
Zelf zonder dev settings zou je draadloze AA moeten ondersteunen. Je auto moet het ook ondersteuning wil je het laten werken.

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:00:
Zelf zonder dev settings zou je draadloze AA moeten ondersteunen. Je auto moet het ook ondersteuning wil je het laten werken.
Zonder dev settings kan ik daar niets over vinden, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet kan inderdaad. Mijn auto kan het bij mijn weten gewoon niet, maar dat vind ik niet erg om eerlijk te zijn. Ik leg hem net zo lief aan de kabel in een bakje. Nooit storing en tegelijk opladen.

Het was wel even wennen dat je nu niet met een aanraakscherm werkt maar gewoon via de joystrick/draaiknop, maar uiteindelijk zit dat snel in m'n systeem. Extra motivatie om je playlists en dergelijke goed op orde te hebben. :P
Het zou helemaal mooi zijn als ik ook favorieten aan AA zou kunnen toewijzen, maar dat zit er volgens mij niet in.

Volgende stap wordt eens experimenteren met spraakbesturing. Even een appje sturen dat je in de file staat o.i.d. gaat best goed, maar navigeren of muziek afspelen moet ik nog even mee oefenen denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marco-Peters
Gonadan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Zonder dev settings kan ik daar niets over vinden, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet kan inderdaad.
Eerst stond het gewoon bij de gewone instellingen: dat heeft Google dus weggehaald, aangezien draadloos de nieuwe standaard is. Maar als je liever met een USB Kabel wilt verbinden, dan kun je beter de draadloze functionaliteit uitschakelen.

Dat kan namelijk met elkaar conflicteren: dan probeert je auto toch draadloos te verbinden, terwijl er een USB Kabel aanhangt. Ik ben voorlopig klaar met Android Auto: nu met 9.0 werkt het helemaal niet meer, terwijl ik bij 8.9 nog kon verbinden. Alleen voor korte duur, want nadat de cache vol is begint het eier eten weer vanaf voor af aan.

Dus nu gebruik ik gewoon mijn Android Autoradio, waarbij ik Google Maps automatisch laat starten. Moet ik alleen nog de navigatie starten.

[Voor 23% gewijzigd door Marco-Peters op 22-03-2023 11:36]

• Gonadan

Gonadan

Het werkt best leuk, maar nog niet helemaal vlekkeloos. De assistent wil soms wil helpen maar soms ook niet en ik heb geen idee waarom.
Een bericht met WhatsApp sturen is prima gelukt, maar bij een ander persoon zegt ze dat ze informatie mist. Terwijl die persoon gewoon één nummer en gesprek heeft staan.
Navigeren met Waze kan ik vergeten denk ik?
Iets afspelen met Spotify brengt mij tot een melding dat ik YT music moet installeren en dus op mijn telefoon moet kijken.

Waarschijnlijk moet ik nog even de juiste commando's vinden en misschien wat instellen, maar het is ook zo lastig oefenen. Tenzij ik een uurtje in mijn auto ga zitten spelen. :D

Edit:
Ik vond net in de instellingen op mijn telefoon dat je muziekdiensten kunt koppelen. Daar stond hij standaard op YT music en moest ik Spotify nog koppelen. Zou me niets verbazen als het de volgende keer beter gaat. :P

[Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 24-03-2023 21:19]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:13:
Een bericht met WhatsApp sturen is prima gelukt, maar bij een ander persoon zegt ze dat ze informatie mist. Terwijl die persoon gewoon één nummer en gesprek heeft staan.
Toevallig een Samsung?
Oplossing in onderstaande link werkte voor mij (galaxy S21 Fe) .ik heb het overigens via phone app gedaan. Route ernaartoe is dan net iets anders.
https://www.reddit.com/r/.../11a6t51/comment/jb91iiz/

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Toevallig een Samsung?
Oplossing in onderstaande link werkte voor mij (galaxy S21 Fe) .ik heb het overigens via phone app gedaan. Route ernaartoe is dan net iets anders.
Geen Samsung helaas. En dat zou ook niet verklaren waarom het bij andere contacten wel gewerkt heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• erikjong
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Geen Samsung helaas. En dat zou ook niet verklaren waarom het bij andere contacten wel gewerkt heeft.
Bij mij werkte het voor andere contacten ook gewoon. Allen die laatste persoon had ik opgevoerd via WhatsApp. Blijkbaar word deze dan anders toegevoegd aan de contacten lijst (sinds Android 13?). Waar hij ook niet meer in stond. Totdat ik genoemde workaround uitvoer. Dan heb ik ineens een extra contact. Draai ik de workaround terug doot de switch weer uit te zetten dan is die contact ook weer weg.

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:18:
Bij mij werkte het voor andere contacten ook gewoon. Allen die laatste persoon had ik opgevoerd via WhatsApp. Blijkbaar word deze dan anders toegevoegd aan de contacten lijst (sinds Android 13?). Waar hij ook niet meer in stond. Totdat ik genoemde workaround uitvoer. Dan heb ik ineens een extra contact. Draai ik de workaround terug doot de switch weer uit te zetten dan is die contact ook weer weg.
Het is nu wel gelukt, met de commando's iets anders verwoorden.

Sowieso lijkt het er op dat het Nederlands nog een beetje wisselvallig is. Een playlist van Spotify starten lukt om het Nederlands gewoon niet, ook al snapt hij het commando wel. In het Engels werkt het wel goed.
Behalve bij een playlist met lokale nummers, die werkt alleen als je hem met de hand selecteert. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• erikjong
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Het is nu wel gelukt, met de commando's iets anders verwoorden.

Sowieso lijkt het er op dat het Nederlands nog een beetje wisselvallig is. Een playlist van Spotify starten lukt om het Nederlands gewoon niet, ook al snapt hij het commando wel. In het Engels werkt het wel goed.
Behalve bij een playlist met lokale nummers, die werkt alleen als je hem met de hand selecteert. :D
Mooi dat het werkt.
Hoe anders heb je het dan verwoord?

Als ik zeg "start afspeellijst <naam lijst>" dan start die. "Goed, hier is een Spotify-playlist met naam '<naam lijst>' "

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:54:
Mooi dat het werkt.
Hoe anders heb je het dan verwoord?
In kortere stukjes. Dus eerst 'stuur WhatsApp bericht', dan pas naam en dan pas bericht. Omslachtiger maar gaat wel goed.
Als ik zeg "start afspeellijst <naam lijst>" dan start die. "Goed, hier is een Spotify-playlist met naam '<naam lijst>' "
Die tekst eens proberen dan, ik gebruikte 'speel playlist ... ', dan wil ze dat wel naar kan de lijst niet vinden.
Of als ik slecht articuleer gaat ze de naam van de playlist letter voor letter spellen. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:49

avotar

P0werd by Black Coffee

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Toevallig een Samsung?
Wow. Ik stak het op AA, maar het zit hem dus regens anders in.
Dank je wel <3

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Sjakie0101
avotar schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Wow. Ik stak het op AA, maar het zit hem dus regens anders in.
Dank je wel <3
Ik lijkt nu voor Waze coolwalk te hebben, echter gaat dit niet goed met de vermelding van de komende afslag en het instellen van de bestemming.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee