Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een MMI box V4 in mijn BMW I3 onder de achterbank ingebouwd voor Android car.
In het menu kan ik switchen tussen standaard BMW menu of Android car.
Werkte super tot een week geleden.
Sinds de update krijg ik geen geluid meer te horen via Android car.
Wel geluid in het standaard menu, dus ligt niet aan de speakers.
Iemand anders hier ervaring mee of oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door jolandacb op 15-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
Marco-Peters schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:11:
Gisteren nieuwste Android Auto versie 8.9 geïnstalleerd: maar Xiaomi en Android Auto, dat is schijnbaar geen goed huwelijk. Draadloos blijft namelijk crashen, al werkt met USB kabel wel.

Ik heb op forum van Google al gevonden, dat dit een bekend probleem is: maar verwacht niet dat het op korte termijn gefixt wordt helaas.
Klopt, meerdere smartphones ondervinden nu problemen sinds laatste update. Veel problemen met draadloos verbinden en na gebruik AA, communicatie problemen met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk een oplossing gevonden te hebben voor de connectiviteit problemen die recent optreden bij Android Auto: bij Xiaomi MIUI's werkt deze oplossing niet, maar wel op de Pixel Experience ROM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhDLzqrGrqey44QHsCfw4OqG-aY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pIOqvCbsi0zYZULQ4YWbhFw3.png?f=fotoalbum_large

Je moet dus naar "app-info" gaan en bij "mobiele data en WiFi" controleren of het vinkje bij "onbeperkt datagebruik toestaan" aan staat. Bij mij stond die uit, nadat ik deze op aan gezet heb en ook de cache gewist. Toen deed Android Auto draadloos het weer: nu hopen dat het ook blijft werken.

Ik heb nu wel niet meer de Coolwalk interface: maar de connectiviteit problemen, lijken mij daar niet aan gerelateerd.

Te vroeg gejuich: Android Auto deed het vanmorgen na enkele minuten en toen werd de verbinding weer telkens verbroken. Dus ik denk dat het probleem bij Android Auto zelf ligt, alleen dat wordt dan weer wachten tot het gefixt wordt. Dus maar eens de beta uitproberen....

Want in Android Auto 8.9 was het ook nog niet opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Marco-Peters op 22-02-2023 11:38 ]

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 22:58
Ik heb inmiddels versie 8.9 van android auto, maar ik heb nog steeds geen coolwalk. Ik hoef daar niks voor in te stellen toch? Telefoon is een oneplus 7 pro (android 11) gekoppeld aan een Mazda 3 (2020). Nog steeds een kwestie van geduld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:03
Sander H schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:20:
Ik heb inmiddels versie 8.9 van android auto, maar ik heb nog steeds geen coolwalk. Ik hoef daar niks voor in te stellen toch? Telefoon is een oneplus 7 pro (android 11) gekoppeld aan een Mazda 3 (2020). Nog steeds een kwestie van geduld?
Inderdaad, ik heb 8.8 en gewoon al coolwalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:43
Waze nog steeds geen coolwalk, ondanks dat er al meerdere updates van Waze zijn geweest afgelopen weken.

Ik ben nog steeds benieuwd waarom de rechterkant zo groot is gemaakt, iets kleiner en je hebt meer navigatieinfo. Anderzijds zie je qua navigatie niet zo veel meer als anders, echter de "omgeving" ontbreekt waardoor je minder goed het verloop van de komende wegen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:21:
[...]

Klopt flitsmeister is eerder irritant, meteen eraf geduveld, Waze geeft ook flitsers, stilstaande auto’s, files, opstakels, weersomstandigheden etc.
Ik blijf toch wel de voorkeur houden voor Flitsmeister. De Android Auto versie vind ik helaas niet voldoen, omdat je daarmee niet duidelijk van te voren een lijstje krijgt met wat er op jouw weg voor flitsers, vertragingen e.d. zijn. Ook vind ik het zoals eerder aangegeven vervelend om niet tegelijk met Google Maps te kunnen navigeren en Flitsmeister te gebruiken.

Heb het nu zo opgelost door een Brodit telefoonhouder te gebruiken waar op mijn telefoon Flitsmeister te zien is. Op Android Auto gebruik ik dan Google Maps navigatie, lekker op een groot scherm. Beste van 2 werelden :)
Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken. Dat kan met AA begrijpelijkerwijs niet wegens de veiligheid, maar soms is het toch handig om even te kunnen doen als de verkeerssituatie het toelaat.

Enige wat ik nog mis is dat de navigatie instructies niet in de virtual cockpit van mijn auto uit 2018 getoond worden. Ik was blij verrast toen ik een proefrit maakte in de auto die ik inmiddels besteld heb (een Renault) dat dergelijke informatie uit Android auto ook op je dashboard display getoond wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:47:
[...]

Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken.
Dat kan gewoon in AA. Met voice control.
He Goolge, navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum.
He Google stream BNR Radio

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ortep schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:15:
[...]

Dat kan gewoon in AA. Met voice control.
He Goolge, navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum.
He Google stream BNR Radio
Wanneer het werkt: ik vind het maar afleidende werken, dan zeg Google sorry ik heb je niet goed begrepen. Of verstaat je verkeerd en voert dan de verkeerde navigatie uit.

Maja Android Auto werkt bij mij de komende tijd toch niet: ik heb last van een bug, waarbij de verbinding telkens direct verbroken wordt. Dit is al bekend bij Google, echter tot nu toe is het nog niet gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Edit, never mind, niet mijn bedoeling om een discussie over onveiligheid in het verkeer uit te lokken

[ Voor 197% gewijzigd door Palomar op 03-03-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:29
Bijkomend voordeel is dat je nu ook tijdens het rijden een adres in Google Maps kunt invoeren of in Spotify iets kunt opzoeken. Dat kan met AA begrijpelijkerwijs niet wegens de veiligheid, maar soms is het toch handig om even te kunnen doen als de verkeerssituatie het toelaat.

ik stond op een kruising en ik wist even niet of ik links of rechts moest. Dus ik snel hey Google navigeer naar ehrenfest. "Ok, navigeren naar Heerenveen" :X was blij dat ik het nog even snel in kon typen via mijn telefoon

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:15:
[...]
Leiden en ik stond op een kruising en ik wist even niet of ik links of rechts moest. Dus ik snel hey Google navigeer naar ehrenfest. "Ok, navigeren naar Heerenveen" :X was blij dat ik het nog even snel in kon typen via mijn telefoon ;)
Ach, het gaat meestal goed. En een enkele keer niet.
Vandaag had ik er ook een. In het audiobook dat ik aan het luisteren was kwam een zin voor die de assistent triggerde. Dus die ging luisteren. Op dat moment zei google maps dat ik de afslag moest nemen richting Nijmegen. De assistent pikte dat weer op en veranderde mijn bestemming van Vlaardingen naar Nijmegen.
Tsja, grappig, maar toen ik daarna zei He Google navigeer naar het adres kwam alles goed.

Wat ik veel lastiger vind is dat je niet naar een contact kan navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ortep schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Ach, het gaat meestal goed. En een enkele keer niet.
Vandaag had ik er ook een. In het audiobook dat ik aan het luisteren was kwam een zin voor die de assistent triggerde. Dus die ging luisteren. Op dat moment zei google maps dat ik de afslag moest nemen richting Nijmegen. De assistent pikte dat weer op en veranderde mijn bestemming van Vlaardingen naar Nijmegen.
Tsja, grappig, maar toen ik daarna zei He Google navigeer naar het adres kwam alles goed.

Wat ik veel lastiger vind is dat je niet naar een contact kan navigeren.
Dat kan gewoon via bel….. mobiel, en je hebt de mogelijkheid de eerste letter te typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Dat kan gewoon via bel….. mobiel, en je hebt de mogelijkheid de eerste letter te typen.
Ik wil niet iemand bellen dan, maar er naar toe rijden. Dus naar het adres van mijn contact gaan.
Navigeer naar Joke Overduin werkt niet of geeft me iets als nagelstudio Verduin is geopend tot 5 uur.
Een opdracht als navigeer naar xyz straat 123 in Lutjebierum werkt wel. Soms antwoord hij dan met navigeer naar Joke Overduin.

Navigeer naar de Efteling werkt dan weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 04-03-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-04 17:57
Palomar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:47:
[...]
Heb het nu zo opgelost door een Brodit telefoonhouder te gebruiken waar op mijn telefoon Flitsmeister te zien is. Op Android Auto gebruik ik dan Google Maps navigatie, lekker op een groot scherm. Beste van 2 werelden :)

Enige wat ik nog mis is dat de navigatie instructies niet in de virtual cockpit van mijn auto uit 2018 getoond worden. Ik was blij verrast toen ik een proefrit maakte in de auto die ik inmiddels besteld heb (een Renault) dat dergelijke informatie uit Android auto ook op je dashboard display getoond wordt :)
Idem. Heb Waze op Android Auto staan en Flitsmeister op de telefoon, blijf het vooral prettig vinden om op Flitsmeister wat eerder te zien wat er aankomt. En op Spotify iets anders aanzetten werkt ook vele malen beter via de telefoon. Idem voor bellen, enkel de eerste letter invullen werkt niet met 500+ contacten (dat zou ik ook eens op kunnen ruimen...). Wat dan wel weer fijn is is dat Android Auto vraagt via welke simkaart ik wil bellen.

Het niet tonen van info op je dashboard ligt aan de auto. Mijn 2019 VW kan het ook niet, in een gehuurde 2019 Renault was de pijlweergave een prettige verrassing. In een 2021 Seat kreeg ik ook keurig de pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
R-R-L schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Idem. Heb Waze op Android Auto staan en Flitsmeister op de telefoon, blijf het vooral prettig vinden om op Flitsmeister wat eerder te zien wat er aankomt. En op Spotify iets anders aanzetten werkt ook vele malen beter via de telefoon. Idem voor bellen, enkel de eerste letter invullen werkt niet met 500+ contacten (dat zou ik ook eens op kunnen ruimen...). Wat dan wel weer fijn is is dat Android Auto vraagt via welke simkaart ik wil bellen.

Het niet tonen van info op je dashboard ligt aan de auto. Mijn 2019 VW kan het ook niet, in een gehuurde 2019 Renault was de pijlweergave een prettige verrassing. In een 2021 Seat kreeg ik ook keurig de pijlen.
De Ford Focus 2022 laat ook pijlen zien in het dashboard. Prettig aan die auto is dat je helemaal rechts van het scherm je radio nog kan bedienen zonder te switchen van weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Toyota yaris 2019 laat ze ook zien op de dashboard. Maar daar kijk ik nooit. Hij laat ze niet zien op het Head Up Display

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 04-03-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26
De draadloze verbinding tussen telefoon en Hyundai Bayon (volgens mij zorgt de bluetooth verbinding uiteindelijk voor een interne wifi-verbinding met de auto? Ik heb de indruk dat niet alles alléén via bluetooth verloopt namelijk, enkel spraak en audio) wordt steeds op exact dezelfde locatie verbroken: bij een onbemande ophaalbrug bij ons in het dorp. En dan ook alléén daar altijd!
Of dat met de brug te maken heeft betwijfel ik trouwens, maar ik kan me verder niet voorstellen dat daar een of andere stoorzender zou kunnen zitten: https://goo.gl/maps/P4jHLevUXkY52rHCA

Maar typisch is het wel.. en vervelend soms. Een stukje verder moet ik via instellingen de verbinding weer tot stand brengen. Dan werkt het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38

Gaitman

The Real One

DeCo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:45:
De draadloze verbinding tussen telefoon en Hyundai Bayon (volgens mij zorgt de bluetooth verbinding uiteindelijk voor een interne wifi-verbinding met de auto? Ik heb de indruk dat niet alles alléén via bluetooth verloopt namelijk, enkel spraak en audio) wordt steeds op exact dezelfde locatie verbroken: bij een onbemande ophaalbrug bij ons in het dorp. En dan ook alléén daar altijd!
Of dat met de brug te maken heeft betwijfel ik trouwens, maar ik kan me verder niet voorstellen dat daar een of andere stoorzender zou kunnen zitten: https://goo.gl/maps/P4jHLevUXkY52rHCA

Maar typisch is het wel.. en vervelend soms. Een stukje verder moet ik via instellingen de verbinding weer tot stand brengen. Dan werkt het weer gewoon.
WiFi in de dongle op alleen 2,4 GHz of 5GHz zetten. En kijken of het dan niet gebeurd. Mocht het nog een keer gebeuren dan de andere proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
Gaitman schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:20:
[...]

WiFi in de dongle op alleen 2,4 GHz of 5GHz zetten. En kijken of het dan niet gebeurd. Mocht het nog een keer gebeuren dan de andere proberen.
dongle?
volgens mij werkt AA niet op 2.4GHz.. alleen via 5GHz.

Ik vraag me vooral af waarom dat altijd op dat punt steeds gebeurt. Ik zou weleens willen weten of daar een bepaalde stoorzender zit of iets dergelijks. Geen idee hoe je dat zou kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DeCo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:36:
[...]

dongle?
volgens mij werkt AA niet op 2.4GHz.. alleen via 5GHz.

Ik vraag me vooral af waarom dat altijd op dat punt steeds gebeurt. Ik zou weleens willen weten of daar een bepaalde stoorzender zit of iets dergelijks. Geen idee hoe je dat zou kunnen zien.
Ik heb een AA Wireless dongle en die werkt prima op 2.4 GHz. Het enige waar hij last van heeft is van radar. En dan niet die flauwe dingen die in een Gatsometer zitten. Maar een echte (scheeps) radar. Die staan vaak bij bruggen om de schaapvaart in de gaten te houden. Dus zo'n draaiende antenne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26
@Ortep Er zijn auto met Android auto Wireless (zonder dongle, build-in).
Zeer waarschijnlijk gaat het om een build-in wireless systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ortep schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb een AA Wireless dongle en die werkt prima op 2.4 GHz. Het enige waar hij last van heeft is van radar. En dan niet die flauwe dingen die in een Gatsometer zitten. Maar een echte (scheeps) radar. Die staan vaak bij bruggen om de schaapvaart in de gaten te houden. Dus zo'n draaiende antenne
Zo'n draaiende zie ik niet direct op streetview, maar er staat wel een flinke jongen op het dak van het brugwachtershuisje. Zou die een verklaring kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Autofan1985 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:55:
[...]

Zo'n draaiende zie ik niet direct op streetview, maar er staat wel een flinke jongen op het dak van het brugwachtershuisje. Zou die een verklaring kunnen zijn?
Zou zomaar kunnen. Een flink sterk signaal kan je verbinding verbreken. Er zijn ook wat beveiligingen in de 5 GHz band die er voor zorgen dat wifi geen vcommunicatie kan verstoren.

DFS heet dat https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/
Wat is nu DFS en wat doet het precies?
DFS staat voor Dynamic Frequency Select en is bij wet verplicht daar gebruik van te maken in geheel Europa. Wist je dat deze techniek in je 5 GHz. router zit ingebouwd? Deze techniek zorgt er voor dat allerhande radars ongestoord hun werk kunnen uitvoeren. DFS zorgt ervoor dat je AP bij het in dienst stellen gaat scannen op al de beschikbare wifi kanalen. Vooraleer die een signaal gaat gaan uitzenden. Dit om vast te stellen of er een radar signaal te zien is. Als er geen radar signaal op bepaalde kanalen gedetecteerd worden start het AP met uitzenden. Indien er een radar detectie word opgemerkt zorgt DFS ervoor dat het AP zo vlug mogelijk het kanaal verlaat. Indien er geen vrij kanaal beschikbaar is moet in het slechtste geval het acces point het zwijgen worden opgelegd. Dit heeft als resultaat dat de wifi link soms volledig kan wegvallen en dit is uiteraard vervelend. Sommige linken kunnen soms tot meer dan 10 minuten offline blijven totdat het radar systeem is verdwenen. Vervelend is het zeker maar je moet denken dat dit voor onze veiligheid is en we willen allemaal toch weten welk weer het gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
tlpeter schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:46:
@Ortep Er zijn auto met Android auto Wireless (zonder dongle, build-in).
Zeer waarschijnlijk gaat het om een build-in wireless systeem.
ja, klopt :-)
Ik maak geen gebruik van een dongle oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Ortep schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Zou zomaar kunnen. Een flink sterk signaal kan je verbinding verbreken. Er zijn ook wat beveiligingen in de 5 GHz band die er voor zorgen dat wifi geen vcommunicatie kan verstoren.

DFS heet dat https://www.wirelessinfo.be/wifi-wetgeving/

[...]
Bedankt voor de uitgebreide info.
Bruggen moeten natuurlijk zonder verstoring aangestuurd kunnen worden, al zou je denken dat dit vaker voorkomt. Er liggen nog meer van dergelijke bruggen in de omgeving. Misschien dat die bedraad zijn. Ik ga er eens op letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DeCo schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide info.
Bruggen moeten natuurlijk zonder verstoring aangestuurd kunnen worden, al zou je denken dat dit vaker voorkomt. Er liggen nog meer van dergelijke bruggen in de omgeving. Misschien dat die bedraad zijn. Ik ga er eens op letten.
Ik heb hier een havengebied in de buurt. Daar knalde mijn AA Wireless er ook uit. Op een vaste plek. Daar stond een radar die de schepen in de gaten hield.
Omdat ik een dongle heb kon ik kiezen voor 2.4 GHz en alle problemen waren weg. Later was er software update en kon ik op de 5 GHz band een vast kanaal kiezen. Ik heb er een gekozen die buiten de DFS range zit.

Het effect wordt ook uitgebreid besproken in het AA Wireless topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Android Auto heb ik eindelijk weer werkend: best gek dat een fabrikant als Xiaomi, maar ook Samsung bijvoorbeeld dat soort bugs gewoon geen top prioriteit geven. Want met mijn vorige Xiaomi telefoon had ik ookal problemen met Android Auto.....

Echter op de Mi 10T werkende het helemaal niet: telkens wanneer ik probeerde te verbinden, werd de (draadloze) verbinding direct verbroken. Vervolgens heb ik Pixel Experience 13 op mijn telefoon gezet, dat werkte ook niet i.t.t. diezelfde Pixel Experience 13 welke ervoor zorgde dat mijn Redmi Note 5 werkende Android Auto had.

Ik heb Android 10, 11, 13 en ook nog ROMs van Xiaomi.eu uitgeprobeerd: niets werkende, allemaal dezelfde problemen. Tot ik een custom kernel op de telefoon deed zetten, i.v.m. een andere irritant probleem. Sindsdien werkt het dus _/-\o_

Iemand die hobbymatig custom kernels voor telefoons ontwikkeld, weet het dus wel werkend te krijgen. Terwijl Xiaomi en ook Samsung, telkens heel langzaam bugs fixen die het onmogelijk maken Android Auto te gebruiken. Het was zo frustrerend, dat ik bijna op overgestapt was op een iPhone. Dat heb ik serieus overwogen.

Nu heb ik dus ook Coolwalk en dat is echt een verademing: ziet heel modern uit, daar kan geen Car Launcher tegenop die het probeert te evenaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het duurt wel erg lang voordat het populaire Waze is aangepast op coolwalk. pffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sinds kort heb ik een auto die ook AA ondersteunt, maar ik doe dat via die losse app omdat mijn telefoon onder water nog Android 9 draait.
Ik denk niet dat ik veel hoop moet hebben op Coolwalk. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:43:
Sinds kort heb ik een auto die ook AA ondersteunt, maar ik doe dat via die losse app omdat mijn telefoon onder water nog Android 9 draait.
Ik denk niet dat ik veel hoop moet hebben op Coolwalk. :+
Coolwalk staat los van android versie. Als je telefoon AA ondersteunt, moet je Coolwalk kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:55:
Coolwalk staat los van android versie. Als je telefoon AA ondersteunt, moet je Coolwalk kunnen krijgen.
Technisch gezien wel, maar omdat ik overgeleverd ben aan die app uit de Play Store zou het mij niets verbazen dat ik nogal onderdaan de prioriteitenlijst sta. Als Google er überhaupt al aan gaat beginnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Technisch gezien wel, maar omdat ik overgeleverd ben aan die app uit de Play Store zou het mij niets verbazen dat ik nogal onderdaan de prioriteitenlijst sta. Als Google er überhaupt al aan gaat beginnen.
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lastig te definiëren. Het is een Huawei (P30) dus sowieso een creatieve manier van versies. Niet alle versies zijn beschikbaar en ook oudere versies hebben niet alle updates die de rest wel heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Lastig te definiëren. Het is een Huawei (P30) dus sowieso een creatieve manier van versies. Niet alle versies zijn beschikbaar en ook oudere versies hebben niet alle updates die de rest wel heeft.
Kun je er geen custom ROM opzetten welke minimaal Android 10 is? Dan heb je ook direct draadloos Android Auto, zo heb ik dat met mijn Redmi Note 5 gedaan. Draaide ook Android 9 en daarna toen Android 13 custom opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ach waarom zou ik, het werkt nu verder prima met die app. Alleen hoef ik geen fancy nieuwe dingen te verwachten ga ik vanuit, draadloos kan hij ook niet inderdaad.
Een volgende telefoon wordt gewoon weer een Pixel o.i.d.

offtopic:
De P30 kan je alleen met een code van Huawei unlocken, die geven ze niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:45:
[...]

Mijn oude p30 pro had eind januari gewoon coolwalk. Ik bedoelde de android auto versie.. Niet android zelf ;) .

Ik had met android auto versie 8.6 al coolwalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Marco-Peters schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Kun je er geen custom ROM opzetten welke minimaal Android 10 is? Dan heb je ook direct draadloos Android Auto, zo heb ik dat met mijn Redmi Note 5 gedaan. Draaide ook Android 9 en daarna toen Android 13 custom opgezet.
Na de Huawei p20 Serie kan je op geen een Huawei meer een custom Rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Na de Huawei p20 Serie kan je op geen een Huawei meer een custom Rom installeren.
Dan is Xiaomi toch een stuk beter: maar goed daar werkt Android Auto ook niet fatsoenlijk op. Al hen ik gelezen, dat o.a Volkswagen met een update voor hun entertainment systeem kwamen. En op mijn Android Autoradio, heb ik toevallig ook een update van CarLink geïnstalleerd welke van 24 februari is.

Hopelijk is het dus opgelost: maar het speelt al zo lang, dat ik dit enkel ga uitproberen op bekende routes waar ik eigenlijk geen navigatie nodig heb. Maar toch gebruik, omdat Google Maps soms een snellere of zuinigere route heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Mijn oude p30 pro had eind januari gewoon coolwalk. Ik bedoelde de android auto versie.. Niet android zelf ;) .

Ik had met android auto versie 8.6 al coolwalk.
9.0nogwatveelgetallenmetteleaseerachter.

Maar dat is dus de losse app. P30 pro is wel echt anders dan de gewone, maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:45:
[...]

9.0nogwatveelgetallenmetteleaseerachter.

Maar dat is dus de losse app. P30 pro is wel echt anders dan de gewone, maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.
Anders gooi hem er een keer weer eraf, bedoel niet de losse app maar AA in het algemeen. en dan opnieuw updaten.

De losse app kan je alleen de versie nummer zien idd.
maar van die dingen als split screen en zo heb ik nog niet gevonden.
Van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:34:
Anders gooi hem er een keer weer eraf, bedoel niet de losse app maar AA in het algemeen. en dan opnieuw updaten.

De losse app kan je alleen de versie nummer zien idd.
Heb alles weggegooid wat ik kon vinden en toen bleef alleen een systeemapp over, hij zit er dus onderhand wel in. Na updaten en opnieuw koppelen werkt hij modern, thanks.
Van wat?
De interface, dat je drie blokken kunt hebben. Dat had ik eerst niet maar krijg ik nu wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:37:
[...]

Heb alles weggegooid wat ik kon vinden en toen bleef alleen een systeemapp over, hij zit er dus onderhand wel in. Na updaten en opnieuw koppelen werkt hij modern, thanks.

[...]

De interface, dat je drie blokken kunt hebben. Dat had ik eerst niet maar krijg ik nu wel. :)
Top dat het nu wel werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb ook wat in de developersettings zitten roeren (kan je ook draadloos aanzetten maar ik vraag me af of mijn MMI dat ondersteunt). De optie dat hij de telefoon volgt qua dag/nacht vind ik wel interessant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gonadan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Heb ook wat in de developersettings zitten roeren (kan je ook draadloos aanzetten maar ik vraag me af of mijn MMI dat ondersteunt). De optie dat hij de telefoon volgt qua dag/nacht vind ik wel interessant.
Zelf zonder dev settings zou je draadloze AA moeten ondersteunen. Je auto moet het ook ondersteuning wil je het laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchnltweaker schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:00:
Zelf zonder dev settings zou je draadloze AA moeten ondersteunen. Je auto moet het ook ondersteuning wil je het laten werken.
Zonder dev settings kan ik daar niets over vinden, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet kan inderdaad. Mijn auto kan het bij mijn weten gewoon niet, maar dat vind ik niet erg om eerlijk te zijn. Ik leg hem net zo lief aan de kabel in een bakje. Nooit storing en tegelijk opladen.

Het was wel even wennen dat je nu niet met een aanraakscherm werkt maar gewoon via de joystrick/draaiknop, maar uiteindelijk zit dat snel in m'n systeem. Extra motivatie om je playlists en dergelijke goed op orde te hebben. :P
Het zou helemaal mooi zijn als ik ook favorieten aan AA zou kunnen toewijzen, maar dat zit er volgens mij niet in.

Volgende stap wordt eens experimenteren met spraakbesturing. Even een appje sturen dat je in de file staat o.i.d. gaat best goed, maar navigeren of muziek afspelen moet ik nog even mee oefenen denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Gonadan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:33:
[...]

Zonder dev settings kan ik daar niets over vinden, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet kan inderdaad.
Eerst stond het gewoon bij de gewone instellingen: dat heeft Google dus weggehaald, aangezien draadloos de nieuwe standaard is. Maar als je liever met een USB Kabel wilt verbinden, dan kun je beter de draadloze functionaliteit uitschakelen.

Dat kan namelijk met elkaar conflicteren: dan probeert je auto toch draadloos te verbinden, terwijl er een USB Kabel aanhangt. Ik ben voorlopig klaar met Android Auto: nu met 9.0 werkt het helemaal niet meer, terwijl ik bij 8.9 nog kon verbinden. Alleen voor korte duur, want nadat de cache vol is begint het eier eten weer vanaf voor af aan.

Dus nu gebruik ik gewoon mijn Android Autoradio, waarbij ik Google Maps automatisch laat starten. Moet ik alleen nog de navigatie starten.

[ Voor 23% gewijzigd door Marco-Peters op 22-03-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het werkt best leuk, maar nog niet helemaal vlekkeloos. De assistent wil soms wil helpen maar soms ook niet en ik heb geen idee waarom.
Een bericht met WhatsApp sturen is prima gelukt, maar bij een ander persoon zegt ze dat ze informatie mist. Terwijl die persoon gewoon één nummer en gesprek heeft staan.
Navigeren met Waze kan ik vergeten denk ik?
Iets afspelen met Spotify brengt mij tot een melding dat ik YT music moet installeren en dus op mijn telefoon moet kijken.

Waarschijnlijk moet ik nog even de juiste commando's vinden en misschien wat instellen, maar het is ook zo lastig oefenen. Tenzij ik een uurtje in mijn auto ga zitten spelen. :D

Edit:
Ik vond net in de instellingen op mijn telefoon dat je muziekdiensten kunt koppelen. Daar stond hij standaard op YT music en moest ik Spotify nog koppelen. Zou me niets verbazen als het de volgende keer beter gaat. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 24-03-2023 21:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:19
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:13:
Een bericht met WhatsApp sturen is prima gelukt, maar bij een ander persoon zegt ze dat ze informatie mist. Terwijl die persoon gewoon één nummer en gesprek heeft staan.
Toevallig een Samsung?
Oplossing in onderstaande link werkte voor mij (galaxy S21 Fe) .ik heb het overigens via phone app gedaan. Route ernaartoe is dan net iets anders.
https://www.reddit.com/r/.../11a6t51/comment/jb91iiz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Toevallig een Samsung?
Oplossing in onderstaande link werkte voor mij (galaxy S21 Fe) .ik heb het overigens via phone app gedaan. Route ernaartoe is dan net iets anders.
Geen Samsung helaas. En dat zou ook niet verklaren waarom het bij andere contacten wel gewerkt heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Gonadan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Geen Samsung helaas. En dat zou ook niet verklaren waarom het bij andere contacten wel gewerkt heeft.
Bij mij werkte het voor andere contacten ook gewoon. Allen die laatste persoon had ik opgevoerd via WhatsApp. Blijkbaar word deze dan anders toegevoegd aan de contacten lijst (sinds Android 13?). Waar hij ook niet meer in stond. Totdat ik genoemde workaround uitvoer. Dan heb ik ineens een extra contact. Draai ik de workaround terug doot de switch weer uit te zetten dan is die contact ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:18:
Bij mij werkte het voor andere contacten ook gewoon. Allen die laatste persoon had ik opgevoerd via WhatsApp. Blijkbaar word deze dan anders toegevoegd aan de contacten lijst (sinds Android 13?). Waar hij ook niet meer in stond. Totdat ik genoemde workaround uitvoer. Dan heb ik ineens een extra contact. Draai ik de workaround terug doot de switch weer uit te zetten dan is die contact ook weer weg.
Het is nu wel gelukt, met de commando's iets anders verwoorden.

Sowieso lijkt het er op dat het Nederlands nog een beetje wisselvallig is. Een playlist van Spotify starten lukt om het Nederlands gewoon niet, ook al snapt hij het commando wel. In het Engels werkt het wel goed.
Behalve bij een playlist met lokale nummers, die werkt alleen als je hem met de hand selecteert. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Gonadan schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Het is nu wel gelukt, met de commando's iets anders verwoorden.

Sowieso lijkt het er op dat het Nederlands nog een beetje wisselvallig is. Een playlist van Spotify starten lukt om het Nederlands gewoon niet, ook al snapt hij het commando wel. In het Engels werkt het wel goed.
Behalve bij een playlist met lokale nummers, die werkt alleen als je hem met de hand selecteert. :D
Mooi dat het werkt.
Hoe anders heb je het dan verwoord?

Als ik zeg "start afspeellijst <naam lijst>" dan start die. "Goed, hier is een Spotify-playlist met naam '<naam lijst>' "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

erikjong schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:54:
Mooi dat het werkt.
Hoe anders heb je het dan verwoord?
In kortere stukjes. Dus eerst 'stuur WhatsApp bericht', dan pas naam en dan pas bericht. Omslachtiger maar gaat wel goed.
Als ik zeg "start afspeellijst <naam lijst>" dan start die. "Goed, hier is een Spotify-playlist met naam '<naam lijst>' "
Die tekst eens proberen dan, ik gebruikte 'speel playlist ... ', dan wil ze dat wel naar kan de lijst niet vinden.
Of als ik slecht articuleer gaat ze de naam van de playlist letter voor letter spellen. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28

avotar

P0werd by Black Coffee

erikjong schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Toevallig een Samsung?
Wow. Ik stak het op AA, maar het zit hem dus regens anders in.
Dank je wel <3

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
avotar schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Wow. Ik stak het op AA, maar het zit hem dus regens anders in.
Dank je wel <3
Ik lijkt nu voor Waze coolwalk te hebben, echter gaat dit niet goed met de vermelding van de komende afslag en het instellen van de bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-04-2023 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 20:49
De uitrol van de nieuwe versie van Waze die Coolwalk ondersteuning heeft is begonnen. Momenteel naar 5% van de gebruikers maar dat cijfer zal snel oplopen. Niet verschieten als je binnenkort dus een wat andere UI voorgeschoteld krijgt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Largamelion schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:37:
De uitrol van de nieuwe versie van Waze die Coolwalk ondersteuning heeft is begonnen. Momenteel naar 5% van de gebruikers maar dat cijfer zal snel oplopen. Niet verschieten als je binnenkort dus een wat andere UI voorgeschoteld krijgt.
Mocht tijd worden. Waze heeft op dit moment met de Ford Focus Wagon 2022 erg veel kuren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:44
Alleen de google assistant werkt nog niet. Die komt zeer binnenkort

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Naar aanleiding van dit bericht jongetje in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie" onder anderen vraag ik mijn vraag hier. Welke y kabel zou ik kunnen gebruiken om genoeg stroom te kunnen krijgen voor mijn telefoon als ik aa gebruik? Op dit moment krijg ik dus niet genoeg stroom en wordt de telefoon zelfs ontladen tijdens gebruik van aa bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dutchnltweaker schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:00:
Naar aanleiding van dit bericht jongetje in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"jongetje in "[Samsung Galaxy S23-serie] Op dit moment krijg ik dus niet genoeg stroom en wordt de telefoon zelfs ontladen tijdens gebruik van aa bekabeld.
Met AA heeft je telefoon het zwaar. Hij wordt warm. Door laden wordt hij ook warm. Samen kan dat voldoende zijn voor de beveiliging om langzamer te laden.
Ik zie bij mijn Pixel 7 pro dat bv in de winter er wel wordt geladen in het eerste kwartier tot half uur. Daarna is het ontladen. Op een warme dag gaat hij gelijk ontladen.
Maar wat is het probleem? Ik maak regelmatig ritten van 4 tot 5 uur en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ortep schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:28:
[...]

Met AA heeft je telefoon het zwaar. Hij wordt warm. Door laden wordt hij ook warm. Samen kan dat voldoende zijn voor de beveiliging om langzamer te laden.
Ik zie bij mijn Pixel 7 pro dat bv in de winter er wel wordt geladen in het eerste kwartier tot half uur. Daarna is het ontladen. Op een warme dag gaat hij gelijk ontladen.
Maar wat is het probleem? Ik maak regelmatig ritten van 4 tot 5 uur en dat gaat prima.
dutchnltweaker in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"
Check dit bericht waarom het een probleem is. In het kort, mijn telefoon laadt zelfs niet op tijdens het gebruik van Android auto bekabeld maar ontlaad zelfs tijdens het rijden. Niet erg handig zegmaar, maar als je bekabeld gebruikt mag je er van uit gaan dat je telefoon gewoon oplaadt of gelijk blijft op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ortep schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:28:
[...]

Wat ik zelf zie is dat draadloos icm draadloos opladen een ramp is in mijn Ford Focus Wagon 2022,
Toetsel wordt te warm, alle apps worden afgesloten, weg AA.
Ik heb het idee dat sinds de laatste update van mijn toetsel mijn toestel uberhaupt warmer wordt dan eerder tijdens opladen. Samsung S21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dutchnltweaker schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:00:
Naar aanleiding van dit bericht jongetje in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie" onder anderen vraag ik mijn vraag hier. Welke y kabel zou ik kunnen gebruiken om genoeg stroom te kunnen krijgen voor mijn telefoon als ik aa gebruik? Op dit moment krijg ik dus niet genoeg stroom en wordt de telefoon zelfs ontladen tijdens gebruik van aa bekabeld.
Als warmte een probleem is, koop dan een houder voor op de verluchting en zet de airco op, dat kan helpen.

Hoe snel de telefoon oplaadt hangt vooral af van hoeveel amperage er op de USB poorten van de wagen zit, daar zal een kabel weinig aan veranderen, tenzij je nu een of andere goedkope kabel gebruikt die niet goed werkt. Goedkoop is echter geen reden om slecht te werken, ik heb zelf een USB-C to USB-C kabel van een paar euro uit de Action die perfect werkt. Mijn toestel laadt op een half uur gewoon 30% bij. Ik heb wel een bijna 5 jaar oude Poco F1 met LOS erop, dus geen bloatware die resources wegneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 09-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dutchnltweaker schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:39:
[...]

dutchnltweaker in "[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie"
Check dit bericht waarom het een probleem is. In het kort, mijn telefoon laadt zelfs niet op tijdens het gebruik van Android auto bekabeld maar ontlaad zelfs tijdens het rijden.
Dat is dus wat ik ook zeg. Bij mij laadt hij ook niet als het warm wordt.
Niet erg handig zegmaar, maar als je bekabeld gebruikt mag je er van uit gaan dat je telefoon gewoon oplaadt of gelijk blijft op zijn minst.
Daar mag je dus niet van uit gaan. De temperatuur beveiliging zorgt er voor dat je accu beschermd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ortep schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:18:
[...]

Dat is dus wat ik ook zeg. Bij mij laadt hij ook niet als het warm wordt.

[...]

Daar mag je dus niet van uit gaan. De temperatuur beveiliging zorgt er voor dat je accu beschermd wordt.
De telefoon was na een half uur niet warm, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Largamelion schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:40:
[...]
Als warmte een probleem is, koop dan een houder voor op de verluchting en zet de airco op, dat kan helpen.

Hoe snel de telefoon oplaadt hangt vooral af van hoeveel amperage er op de USB poorten van de wagen zit, daar zal een kabel weinig aan veranderen, tenzij je nu een of andere goedkope kabel gebruikt die niet goed werkt. Goedkoop is echter geen reden om slecht te werken, ik heb zelf een USB-C to USB-C kabel van een paar euro uit de Action die perfect werkt. Mijn toestel laadt op een half uur gewoon 30% bij. Ik heb wel een bijna 5 jaar oude Poco F1 met LOS erop, dus geen bloatware die resources wegneemt.
Telefoon wordt niet warm, de kabels die ik heb gebruikt zijn van Samsung zelf de officiële en blitzwolf (erg goede kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Kun je Android Auto ook gebruiken zonder telefoon? Ik zie namelijk van die van Android car mini boxen op AliExpress of werkt dat alleen als je auto volledig Android heeft en niet alleen Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
WhySoSerious? schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 01:06:
Kun je Android Auto ook gebruiken zonder telefoon? Ik zie namelijk van die van Android car mini boxen op AliExpress of werkt dat alleen als je auto volledig Android heeft en niet alleen Android Auto?
Nee dat gaat niet: je hebt altijd een telefoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Marco-Peters schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:12:
[...]

Nee dat gaat niet: je hebt altijd een telefoon nodig.
De 100 euro + boxjes draaien een vorm van Android.
Zijn dus een soort van Chromecast met Android TV, Nvidia Shield of Firestick.

Let wel op.
De Android versie is nogal wisselend vanaf versie 8 heb ik gezien.
Welke verbinding er wordt gebruikt om data binnen te krijgen? Zie soms LTE (dan zal er een sim in moeten verwacht ik, maar dat staat er niet altijd bij) of wifi, dan zul je alsnog een telefoon als hotspot moeten gebruiken.
Soms zit er GPS op (voor Google maps bv) dan zal het kastje dus ook zicht op de satellieten moeten hebben en moet dat (lelijke) ding ergens in het zicht liggen.

Android auto zit er op voor de verbinding met je media systeem, die wel Android auto moet ondersteunen.
Het zijn dus eigenlijk telefoons zonder scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door erikjong op 21-04-2023 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
WhySoSerious? schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 01:06:
Met android auto is je telefoon een verlengstuk (de hardware/software), dus zonder gaat dat niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
erikjong schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:26:
[...]

De 100 euro + boxjes draaien een vorm van Android.
Zijn dus een soort van Chromecast met Android TV, Nvidia Shield of Firestick.

Let wel op.
De Android versie is nogal wisselend vanaf versie 8 heb ik gezien.
Welke verbinding er wordt gebruikt om data binnen te krijgen? Zie soms LTE (dan zal er een sim in moeten verwacht ik, maar dat staat er niet altijd bij) of wifi, dan zul je alsnog een telefoon als hotspot moeten gebruiken.
Soms zit er GPS op (voor Google maps bv) dan zal het kastje dus ook zicht op de satellieten moeten hebben en moet dat (lelijke) ding ergens in het zicht liggen.

Android auto zit er op voor de verbinding met je media systeem, die wel Android auto moet ondersteunen.
Het zijn dus eigenlijk telefoons zonder scherm.
Ja dat weet ik: maar die boxjes zijn ontvangers, want Google staat het niet toe dat Android Auto direct vanaf een apparaat gedraaid wordt. Je kon in verleden Android Auto ja op je telefoon gebruiken, dat is afgeschaft.

Nu heb je dus een apparaat nodig wat Android Auto ondersteund: ik heb zo'n Android Auto radio gehad, werkte een tijdje prima en ook draadloos. Totdat mijn telefoon omgewisseld werd voor een ander model, i.v.m. garantie. En sinds werkte het niet meer ( draadloos) met Android Auto.

Bedraad werkte wel, maar dat was onstabiel: ik ben eens van zeg maar Rotterdam naar Den Haag gereden en had de telefoon met USB Kabel verbonden, om de haverklap crashed het. Dus toen nog maar enkele draadloos gebruikt.

Nu heb ik een auto welke echt Android Auto ondersteund grappig genoeg, vind ik dat een stuk beter werkt dan de ingebouwde navigatie. Wat wel jammer is, met de ingebouwde navigatie krijg ik ook aanwijzingen op mijn dashboard in de Nissan Leaf. Bij Android Auto helaas niet, maar Google Assistant werkt wel perfect.

Je hebt vervolgens ook van die kastjes die je bedraade Android Auto draadloos maakt, maar als dat zo gaat als bij mijn Android Autoradio: dan heb ik er weinig vertrouwen in en de batterij van je telefoon, wordt sowieso in rap tempo leeg getrokken. Dus USB verbinding is eigenlijk beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco-Peters op 21-04-2023 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Hebben jullie de Google Assistant werkend icm Waze? Navigatieopdrachten blijven stug naar Maps gaan, terwijl ik Waze prefereer.
Largamelion schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:37:
Waar zijn die cijfers te vinden? Had Coolwalk allang verwacht, maar nog steeds geen mogelijkheid om Waze in splitscreen te gebruiken.
Al mis ik er denk ik ook niet gek veel aan, in de instellingen de mediaknoppen weer teruggetoverd waardoor de passagier alsnog met één tik de muziek kan skippen. En ruimte zal te beperkt zijn om ook de informatie van Flitsmeister te tonen (als dat al kan), die staat nu op de telefoon.
Largamelion schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:40:
[...]
Omdat ik de schuivende telefoon irritant vond én zicht wil hebben op Flitsmeister heb ik de telefoon alsnog in een houder in het aircorooster. Zelfs al heeft mijn A53 er moeite mee met invasive MDM, AA én Flitsmeister, hij laadt alsnog keurig op terwijl het scherm aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

R-R-L schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:19:
Hebben jullie de Google Assistant werkend icm Waze? Navigatieopdrachten blijven stug naar Maps gaan, terwijl ik Waze prefereer.

[...]

Waar zijn die cijfers te vinden? Had Coolwalk allang verwacht, maar nog steeds geen mogelijkheid om Waze in splitscreen te gebruiken.
Al mis ik er denk ik ook niet gek veel aan, in de instellingen de mediaknoppen weer teruggetoverd waardoor de passagier alsnog met één tik de muziek kan skippen. En ruimte zal te beperkt zijn om ook de informatie van Flitsmeister te tonen (als dat al kan), die staat nu op de telefoon.

[...]

Omdat ik de schuivende telefoon irritant vond én zicht wil hebben op Flitsmeister heb ik de telefoon alsnog in een houder in het aircorooster. Zelfs al heeft mijn A53 er moeite mee met invasive MDM, AA én Flitsmeister, hij laadt alsnog keurig op terwijl het scherm aan is.
Hier werkt het prima in een Seat Arona. Gewoon via assistant zeggen waar ik heen wil en hij pakt dan de navigatieapp die ik open heb staan.

Coolwalk had ik al even, sinds een dag of 2 ook de Waze versie die goed werkt (split screen). FM start bij mij automatisch op de achtergrond op als hij verbinding maakt met de auto, dat werkt ook zoals je verwacht. Al met al zeer tevreden met AA (draadloos) en nu dus ook de laatste Waze update. Werkt allemaal erg prettig :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
R-R-L schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:19:

[...]

[...]

Ik dacht dat intussen iedereen wel al Coolwalk zou hebben. De huidige versie van Waze voor Coolwalk werkt echter nog niet met de Google Assistant. Die wordt momenteel volop getest in de bèta van Waze dus zal niet lang meer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Largamelion schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:50:
[...]
Ik dacht dat intussen iedereen wel al Coolwalk zou hebben. De huidige versie van Waze voor Coolwalk werkt echter nog niet met de Google Assistant. Die wordt momenteel volop getest in de bèta van Waze dus zal niet lang meer op zich laten wachten.
Dat meen je niet. Waarom duurt het allemaal zo lang?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
tlpeter schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:52:
[...]

Dat meen je niet. Waarom duurt het allemaal zo lang?
Daar zijn verschillende redenen voor. Ze hebben (en zijn er nog mee bezig) bij Waze ook de volledige app opnieuw geschreven zodat deze beter integreert met AA(OS) met als doel in de toekomst makkelijker aanpassingen te kunnen maken. De compatibiliteit met Coolwalk heeft dus mede daardoor veel langer op zich laten wachten dan andere apps, maar op termijn zou dat zijn vruchten moeten afwerpen en zal Waze veel beter werken op AA(OS) dan andere apps (behalve Google Maps want dat zit echt bij de bron en heeft minder/geen restricties op AA(OS)). Er wordt nu ook nauwer samengewerkt tussen Waze en Google sinds de wijzigingen begin dit jaar.

Flitsmeister heeft voorlopig de handdoek in de ring gegooid voor AA maar bij Waze zijn ze echt volop bezig. Sinds deze week is Waze ook beschikbaar op AAOS voor Volvo en Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Largamelion schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:58:
[...]
Daar zijn verschillende redenen voor. Ze hebben (en zijn er nog mee bezig) bij Waze ook de volledige app opnieuw geschreven zodat deze beter integreert met AA(OS) met als doel in de toekomst makkelijker aanpassingen te kunnen doen. De compatibiliteit met Coolwalk heeft dus mede daardoor veel langer op zich laten wachten dan andere apps, maar op termijn zou dat zijn vruchten moeten afwerken en zal Waze veel beter werken op AA(OS) dan andere apps (behalve Google Maps want dat zit echt bij de bron en heeft minder/geen restricties op AA(OS)). Er wordt nu ook nauwer samengewerkt tussen Waze en Google sinds de wijzigingen begin dit jaar.

Flitsmeister heeft voorlopig de handdoek in de ring gegooid voor AA maar bij Waze zijn ze echt volop bezig. Sinds deze week is Waze ook beschikbaar op AAOS voor Volvo en Polestar.
Dat klinkt als een hele goede reden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-04 13:10

g86

@Largamelion beter werken en meer mogelijk? Coyote toont al heel lang de gemiddelde snelheid tijdens een trajectcontrole op Android Auto en bij Waze zit dat nog altijd niet ingebouwd in Android Auto. Elke keer krijg ik dan de uitleg "restricties van Google". Dat is flauwekul, want Coyote kan dit wel en die hebben 0,0 connectie met Google.

[ Voor 4% gewijzigd door g86 op 22-04-2023 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Klopt ook Tomtom laat de gemiddelde snelheid zien in een trajectcontrole. Kan je mooi afremmen of versnellen voor het einde. Waze/Flitsmeister/Maps gebruik ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 22-04-2023 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
g86 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:11:
@Largamelion beter werken en meer mogelijk? Coyote toont al heel lang de gemiddelde snelheid tijdens een trajectcontrole op Android Auto en bij Waze zit dat nog altijd niet ingebouwd in Android Auto. Elke keer krijg ik dan de uitleg "restricties van Google". Dat is flauwekul, want Coyote kan dit wel en die hebben 0,0 connectie met Google.
Dat is een bewuste keuze van Waze om het niet te tonen, uiteraard kunnen ze het wel. Weet niet wie jou wijsmaakt dat dat een restrictie is. In hun ogen zet dat aan tot overdreven snelheid om de verloren tijd goed te maken en dat zal bij sommigen zeker zo zijn. Bij Coyote zijn hardrijders hun voornaamste gebruikers dus logisch dat hun focus daar ligt.

Ik zou het zelf ook wel willen en er is zeer veel vraag naar op het bèta forum ook. Uiteindelijk doet iedereen er zelf mee wat hij/zij wil en is het niet aan Waze om moraalridder te spelen imo, maar zo is het nu.

Ik zou al blij zijn als we gewoon de balk krijgen die aanduidt dat je in een trajectcontrole zit, zonder de gemiddelde snelheid te tonen, net zoals op de telefoon. Hoop dat dat er op termijn toch komt.

Momenteel ligt de prioriteit op een stabiele app uitbrengen voor Coolwalk waarin de basis functionaliteit werkt (zoals Google Assistant), daarna komen meer features en wordt alles opgepoetst. Duurt lang, dat spreek ik niet tegen, maar er zitten heel wat dingen in de pipeline waar mensen toch blij van zullen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Largamelion
RAAF12 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 02:55:
Klopt ook Tomtom laat de gemiddelde snelheid zien in een trajectcontrole. Kan je mooi afremmen of versnellen voor het einde. Waze/Flitsmeister/Maps gebruik ik niet.
Exact dat laatste wil Waze dus tegengaan, aanzetten om op het einde te snel te rijden om de verloren tijd goed te maken. Hun redenering is, onze app waarschuwt al als je te snel rijdt dus de gemiddelde snelheid tonen heeft geen toegevoegde waarde.

Don't shoot the messenger...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik vind het een heel logische keuze van Waze. Dat gedrag van precies minimaal 'tijdverlies' willen hebben zorgt alleen maar voor een extra onrustig verkeersbeeld.
Die balk mis ik wel heel erg, dat was op telefoon altijd erg handig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Had Waze nooit los op de telefoon gebruikt, altijd op Android Auto. Toen ik hem wel eens 'los' gebruikte viel me op dat de telefoon links een handige balk heeft die aangeeft waar vertragingen zijn, die zou ik nog wel op AA terug willen zien.

En een fatsoenlijke zoom/veeg functie, niet te doen nu om snel even uit te zoomen en de rest van de route te zien. Als ik in Maps van 3D naar 2D tikte had ik direct het noorden boven, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ik gebruik de telefoon niet meer in een telefoonhouder: dat vond ik maar een gedoe altijd en 1x is hij uit de houder gevallen, met een kras op de autoradio tot gevolg. Android Auto biedt juist uitkomst, omdat Google Maps/Spotify gewoon op het autoscherm getoond worden.

Bij Google Maps is het ook zo dat niet alle functionaliteit beschikbaar is: maar waarom zou je de gereden snelheid in Android Auto moeten zien, terwijl de auto dit zelf al aantoont? Enige wat ik mis, is het maken van een melding.

Echter telkens als ik een melding deed, mocht ik vervolgens voor een tijdje geen melding meer maken. Terwijl er soms toch echt de nodige autos op de vluchtstrook staan.... maar ik mag slechts eentje melden. Dan hoeft het van mij ook niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waze doet wel de gereden snelheid. Dat vind ik dan wel weer prettig omdat het GPS-gebaseerd is en een waarschuwing toont als je te hard gaat.

Waar ik wel wat moeite mee heb is dat op AA veel invoer beperkt wordt. Zo mag je geen bestemming meer invoeren, en in je favorieten niet te veel scrollen. Via spraak werkt het hooguit half dus netto ben je gewoon de sjaak als de plannen onderweg wijzigen of je toch wel navigatie wilt naar een in principe bekende locatie.
Voorheen was dat gewoon een waarschuwing, maar kon je bijvoorbeeld als bijrijder nog wel rustig wat plannen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ja die invoer wordt bewust beperkt: in mijn Nissan Leaf, werkt het geven van spraak opdrachten aan Google Assistant heel goed. Maar ik heb wel gemerkt dat je soms heel specifiek moet zijn.

Als ik zeg: speel Peppa pig af, dan wordt er een random Peppa pig afspeellijst afgespeeld. Wanneer ik zeg: speel Peppa pig afspeellijst af, dan wordt de afspeellijst afspeelt welke wij altijd afspelen. Terwijl in mijn vorige auto had ik zelf achter een Android Autoradio ingebouwd, met ondersteuning voor Android Auto.

En je moest echt heel hard praten wilde de assistent je verstaan, dus de helft van de tijd werkte het niet. Nu werkt het wel gewoon goed: alleen toen ik vroeg voor een McDonalds, stuurt hij mij ergens in een drukke stad in de randstad naar een McDonald's zonder parkeergelegenheid _O-

Dat vind ik wel echt een nadeel, daarom probeer ik de stops gewoon vooraf in te plannen. Want 5 maar minuten zoeken op het scherm terwijl je rijdt, is gewoon gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Gonadan schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:58:
Waze doet wel de gereden snelheid. Dat vind ik dan wel weer prettig omdat het GPS-gebaseerd is en een waarschuwing toont als je te hard gaat.

Waar ik wel wat moeite mee heb is dat op AA veel invoer beperkt wordt. Zo mag je geen bestemming meer invoeren, en in je favorieten niet te veel scrollen. Via spraak werkt het hooguit half dus netto ben je gewoon de sjaak als de plannen onderweg wijzigen of je toch wel navigatie wilt naar een in principe bekende locatie.
Voorheen was dat gewoon een waarschuwing, maar kon je bijvoorbeeld als bijrijder nog wel rustig wat plannen.
Klopt, ik zie ook liever m'n effectieve snelheid dan wat de fabrikant instelt in de wagen, dat durft makkelijk 5 km/u afwijken.

In de volgende release van Waze zal de GA normaal weer volledig werken, dan is het probleem van niet kunnen typen tijdens het rijden ook van de baan, is idd frustrerend momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 18:57
Ik heb gebruik Samsung Music op mijn telefoon en luister vaak naar mixes van meer dan een uur. Wanneer ik in AA een mix wil hervatten is dit niet mogelijk, ik moet dan opnieuw een nummer selecteren uit de wachtrij. Wanneer ik in Samsung Music op afspelen klik gaat hij wel gewoon verder in AA.

Vraag: hoe kan ik een nummer hervatten vanuit AA zodat hij verder gaat met het 'actieve' nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Plaatje van gemiddelde snelheid tijdens trajectcontrole in Tomtom Go dit is dan de Carplay versie maar de Android versie doet er niet voor onder. Rechtsonder de werkelijk gereden snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFeLAd9OOj3H_qzi7gmiKEBGEs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpTKRvExes1Cj9TqVesXlO5L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 23-04-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Marco-Peters schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:13:
Ja die invoer wordt bewust beperkt: in mijn Nissan Leaf, werkt het geven van spraak opdrachten aan Google Assistant heel goed. Maar ik heb wel gemerkt dat je soms heel specifiek moet zijn.

Als ik zeg: speel Peppa pig af, dan wordt er een random Peppa pig afspeellijst afgespeeld. Wanneer ik zeg: speel Peppa pig afspeellijst af, dan wordt de afspeellijst afspeelt welke wij altijd afspelen. Terwijl in mijn vorige auto had ik zelf achter een Android Autoradio ingebouwd, met ondersteuning voor Android Auto.

En je moest echt heel hard praten wilde de assistent je verstaan, dus de helft van de tijd werkte het niet. Nu werkt het wel gewoon goed: alleen toen ik vroeg voor een McDonalds, stuurt hij mij ergens in een drukke stad in de randstad naar een McDonald's zonder parkeergelegenheid _O-

Dat vind ik wel echt een nadeel, daarom probeer ik de stops gewoon vooraf in te plannen. Want 5 maar minuten zoeken op het scherm terwijl je rijdt, is gewoon gevaarlijk.
Is dat een McDrive? Ik zeg rijd naar Mc Donalds en dan laat ie me kiezen uit diverse vestigingen. Ik merk wel dat het in Carplay allemaal net wat soepeler gaat dan in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
RAAF12 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:18:
[...]

Is dat een McDrive? Ik zeg rijd naar Mc Donalds en dan laat ie me kiezen uit diverse vestigingen. Im merk wel dat het in Carplay allemaal net wat soepeler gaat dan in Android.
Nee, maar het was dus gewoon een McDonalds in een stadscentrum. Ik vind Android Auto nu goed werken, maar soms crasht het om onverklaarbare redenen. Dan is het kwestie van USB opnieuw verbinden en dan werkt het weer.

Wellicht dat je inderdaad naar een McDrive moet vragen? Die hebben altijd parkeergelegenheid. Voor de rest vind ik het wel goed werken, maar ik plan liever de stops in alle rust. Want dat werkt gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22
Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:43:
... maar soms crasht het om onverklaarbare redenen. Dan is het kwestie van USB opnieuw verbinden en dan werkt het weer.
Tip: probeer eens wat andere kabels. Android Auto kan ontzettend kieskeurig zijn als het om kabels gaat. Je hebt een specifiek soort zilveren kabel nodig dat bij het licht van volle maan gesmeed is door elfjes. En nee, daar zijn geen specificaties voor. De kabel die in mijn vorige auto op een Sony headunit prima werkte met AA, die werkt in mijn nieuwe auto een paar uur en dan klapt de boel eruit. Een andere kabel die ik standaard gebruik in mijn nieuwe auto, die werkt altijd.

Die oude is langer, vandaar dat ik het probeerde. Voor de vakantie heb ik die gepakt omdat er iemand anders meereed en ik eventueel wanneer hij achter het stuur zat de telefoon kon gebruiken. Na anderhalf uur heb ik snel de andere kabel weer gepakt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
dreamscape schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:03:
[...]

Tip: probeer eens wat andere kabels. Android Auto kan ontzettend kieskeurig zijn als het om kabels gaat. Je hebt een specifiek soort zilveren kabel nodig dat bij het licht van volle maan gesmeed is door elfjes. En nee, daar zijn geen specificaties voor. De kabel die in mijn vorige auto op een Sony headunit prima werkte met AA, die werkt in mijn nieuwe auto een paar uur en dan klapt de boel eruit. Een andere kabel die ik standaard gebruik in mijn nieuwe auto, die werkt altijd.

Die oude is langer, vandaar dat ik het probeerde. Voor de vakantie heb ik die gepakt omdat er iemand anders meereed en ik eventueel wanneer hij achter het stuur zat de telefoon kon gebruiken. Na anderhalf uur heb ik snel de andere kabel weer gepakt...
Ja zelf zeggen ze: gebruik de originele kabel die bij je telefoon kwam, maar ik denk niet dat Android Auto daarom eruit klapte? Het nadeel vind ik, dat de originele kabel veel te lang is. Daarom heb ik zo'n korte kabel.

Het liefste zou ik draadloos hebben: ik vertrouw echter niet dat die dongles blijven werken, zowel van AliExpress en van die Nederlandse ondernemer die er eentje ontwikkeld heeft. Dus dan liever een USB kabel.

Ik ben trouwens steeds bang dat die kabel krassen gaat achterlaten: dus leg heb steeds op de stoel, waar de kabel niet kan krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:23:
[...]

Het liefste zou ik draadloos hebben: ik vertrouw echter niet dat die dongles blijven werken, zowel van AliExpress en van die Nederlandse ondernemer die er eentje ontwikkeld heeft. Dus dan liever een USB kabel.
Die Nederlandse Aawireless werkt hier al zeker 2 jaar. Ik wil niet meer zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:08
Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:23:
[...]

Ja zelf zeggen ze: gebruik de originele kabel die bij je telefoon kwam, maar ik denk niet dat Android Auto daarom eruit klapte? Het nadeel vind ik, dat de originele kabel veel te lang is. Daarom heb ik zo'n korte kabel.

Ik ben trouwens steeds bang dat die kabel krassen gaat achterlaten: dus leg heb steeds op de stoel, waar de kabel niet kan krassen.
Ik herken dat vage verbreken van de verbinding wel. Een keer de holte van het kabeltje en de poort van mijn tel grondig schoon gemaakt. Erna nooit meer problemen ervaren!

Ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Aa Wireless dongle, maar vermoed dat de accu vlot leeg loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
LogiZ5500 schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:56:
[...]
Ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Aa Wireless dongle, maar vermoed dat de accu vlot leeg loopt!
Vermoed? Dat is gewoon zo: heb een tijdje draadloos Android Auto kunnen gebruiken door middel van een Android Autoradio, totdat ik een nieuwe telefoon kreeg. Vanaf toen werkte het niet meer.

Bij korte ritjes valt het batterijverbruik wel mee, maar bij lange ritjes moet je hem echt aan de USB hangen. Want Android Auto trekt in no time je telefoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of draadloos laden als de telefoon dat heeft, dat scheelt ook slijtage in de USB connector. Enige keer dat ik die nog gebruik is thuis wat muziek en foto's overhevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:59:
[...]
Bij korte ritjes valt het batterijverbruik wel mee, maar bij lange ritjes moet je hem echt aan de USB hangen. Want Android Auto trekt in no time je telefoon leeg.
Ik maak regelmatig ritten van 400-500 km, 4 tot 6 uur rijden. Geen enkel probleem.
Natuurlijk gebruikt hij batteij, maar dat gebeurt ook als je je telefoon gewoon gebruikt in die 6 uur.
Als ik weet dat ik zo'n lange rit maak, dan zorg ik dat mijn telefoon minimaal 80% is. Dan red ik het prima.
Dit soort ritten komt nooit onverwacht. Het is echt niet zo dat je zegt: Even boodschappen doen bij de Plus hier om de hoek en je eindigt in Frankfurt of Parijs

Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie