Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Bij jullie spontaan anders opgekomen?
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Ik draai op m'n Pixel 7 de bèta van AA i.c.m. een Skoda Fabia (klein scherm, geen hoge resolutie) en heb de Coolwalk interface wel.Spiff schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:10:
Op mijn Kia Sportage uit 2018 ook niet, echter verwacht ik dat AA een bepaalde schermresolutie/schermgrootte verwacht voor Coolwalk...
Ik vind het een verademing. Wel is de navigatie relatief klein, maar je kan gewoon switchen naar full screen, mocht dat nodig zijn.
Nope, niet scherm afhankelijk. Mogelijk dat het gepushed wordt via een Playstore update, die gaan automatisch.Spiff schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:10:
Op mijn Kia Sportage uit 2018 ook niet, echter verwacht ik dat AA een bepaalde schermresolutie/schermgrootte verwacht voor Coolwalk...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
The Wizard schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:13:
[...]
Nope, niet scherm afhankelijk. Mogelijk dat het gepushed wordt via een Playstore update, die gaan automatisch.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Nee, per account. Dan schakelen ze dat in en kan je er gebruik van maken.stijn014 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:11:
Wat moeten ze dan omzetten? Gaat dit per telefoonmodel?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Mijn 7 pro heeft het nog niet. Dus daar ligt het niet aan.MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:38:
Bij mij was het overigens per direct geregeld toen ik overstapte naar een Pixel 6A. Misschien dat ze daar wat voorrang aan geven
Het moet ergens meespelen.Ortep schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:40:
[...]
Mijn 7 pro heeft het nog niet. Dus daar ligt het niet aan.
Op dezelfde dag sochtends met oude telefoon had ik oude AA. savonds met nieuwe telefoon coolwalk.
Daar is geen enkel reden voor. Het gaat per account. Je hebt gewoon net getroffen dat het gebeurde.MikeyMan schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:56:
[...]
Het moet ergens meespelen.
Op dezelfde dag sochtends met oude telefoon had ik oude AA. savonds met nieuwe telefoon coolwalk.
Ik had het vanmorgen met een pixel 7 pro nog steeds niet. Veel nieuwere telefoons van Google zal je niet zien.
Hier ook niet. En ik heb een Pixel 7. Dus Googles eigen telefoonPoulske schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:03:
Heeft er ondertussen al iemand de Coolwalk update? Hier nog steeds niets.
Auto zou wireless android auto ondersteunen, echter heb ik dit nog niet werkend gekregen. Als ik via de wizard verbinding wil maken gebeurt er eigenlijk bar weinig. Bekabeld werkt het prima. Iemand tips of tricks?
Telefoon: OnePlus 6 met LineageOS 20.
@MikeyMan Auto is net een maand oud, vers van de pers. Draadloos laden zit er ook in. Ga er vanuit dat draadloos erop zit. Kan nog even testen met een andere telefoon. (Pixel 4a bijvoorbeeld)
[ Voor 24% gewijzigd door Harmen op 19-01-2023 10:30 ]
Whatever.
Is het ook geactiveerd? Weet dat bij Toyota sommige modellen nog een update moeten krijgen bij de dealer.Harmen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:12:
Rijd sinds vorige maand in een nieuwe Corolla TS.
Auto zou wireless android auto ondersteunen, echter heb ik dit nog niet werkend gekregen. Als ik via de wizard verbinding wil maken gebeurt er eigenlijk bar weinig. Bekabeld werkt het prima. Iemand tips of tricks?
Welk infotainment systeem heb je? Met de knoppen/sneltoetsen naast het scherm? Die heeft nl. geen draadloze AA, of dat moet recent veranderd zijn. Het nieuwe systeem (geen sneltoetsen) zou het idd wel moeten kunnen.Harmen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:12:
Rijd sinds vorige maand in een nieuwe Corolla TS.
@MikeyMan Auto is net een maand oud, vers van de pers. Draadloos laden zit er ook in. Ga er vanuit dat draadloos erop zit. Kan nog even testen met een andere telefoon. (Pixel 4a bijvoorbeeld)
Draadloos laden zit al sinds het eerste model in (bij de duurdere uitvoeringen), daar kan je helaas niet naar kijken.
Ik wel. Met een Pixel 7. Heb me wel ingeschreven voor de beta van Android Auto dacht ik.Poulske schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:03:
Heeft er ondertussen al iemand de Coolwalk update? Hier nog steeds niets.
Heb versie zonder knoppen, enkel een volume knop linksonder. Heb nog iets op Xda gevonden, wellicht dat het nu wel werkt.... op een gegeven moment moet je verbinding maken met je auto via spraakassistent op het stuur of via bluetooth. Bij de laatste gebeurde er weinig.The Wizard schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:20:
[...]
Welk infotainment systeem heb je? Met de knoppen/sneltoetsen naast het scherm? Die heeft nl. geen draadloze AA, of dat moet recent veranderd zijn. Het nieuwe systeem (geen sneltoetsen) zou het idd wel moeten kunnen.
Draadloos laden zit al sinds het eerste model in (bij de duurdere uitvoeringen), daar kan je helaas niet naar kijken.
Whatever.
Idd andere telefoon proberen. Of de OP6 gebruiken met het originele OS.The Wizard schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:20:
[...]
Welk infotainment systeem heb je? Met de knoppen/sneltoetsen naast het scherm? Die heeft nl. geen draadloze AA, of dat moet recent veranderd zijn. Het nieuwe systeem (geen sneltoetsen) zou het idd wel moeten kunnen.
Waze is inderdaad nog niet geschikt, maar hier zijn ze druk mee bezig. Voor navigatie werken Flitsmeister, TomTom en Maps prima met Coolwalk, voor muziek werken de meeste bekende apps ook zonder problemen.-ET- schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:37:
Ik heb in mijn Opel Astra van 2018 met een S22 inmiddels wel de coolwalk update. Valt mij wel op dat niet alle apps geschikt zijn. Ik had al wel de quicklaunch onderin maar mijn waze was nog steeds fullscreen. Pas toen ik google maps ging gebruiken kon ik kiezen voor splitscreen. Wel een veradming hoe die interface werkt. Erg prettig. Enige wat ik mis is de temperatuur. Voorheen stond die bij de tijd maar dat is nu niet meer. Iemand een idee of dat toch nog mogelijk is. In de settings kon ik daar niets over vinden.
Gisteren was er weer een update van Waze. Coolwalk werkt bij mij helaas nog niet.Maikel64 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:38:
[...]
Waze is inderdaad nog niet geschikt, maar hier zijn ze druk mee bezig. Voor navigatie werken Flitsmeister, TomTom en Maps prima met Coolwalk, voor muziek werken de meeste bekende apps ook zonder problemen.
Ik lees her en der dat Waze inmiddels coolwalk zou moeten ondersteunen. Echter bij mij ook nog niet. Ook niet na de recente update van 23 JanuarSjakie0101 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:49:
[...]
Gisteren was er weer een update van Waze. Coolwalk werkt bij mij helaas nog niet.
Ik heb uberhaupt nog geen coolwalk, maar wel een S21, aardig recent toestel dus…-ET- schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Ik lees her en der dat Waze inmiddels coolwalk zou moeten ondersteunen. Echter bij mij ook nog niet. Ook niet na de recente update van 23 Januar
Update maakt niet uit zelf is er geen invloed uit te oefenen. Waze/Google's wil is wet. Uiteindelijk verschijnt ie wel. Wanneer is niet te zeggen. Amen.-ET- schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Ik lees her en der dat Waze inmiddels coolwalk zou moeten ondersteunen. Echter bij mij ook nog niet. Ook niet na de recente update van 23 Januar
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ik heb cool walk, ook in waze. Het lijkt erop dat het ook met beeldverhouding / resolutie te maken heb. Ik kan in mijn auto (Enyaq) 'gewoon' naar Android auto schakelen (dan heb ik cool walk) l, maar ik kan AA ook als widget neerzetten. Als widget is hij niet full-screen en dan heb ik géén cool walk.RAAF12 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:28:
[...]
Update maakt niet uit zelf is er geen invloed uit te oefenen. Waze/Google's wil is wet. Uiteindelijk verschijnt ie wel. Wanneer is niet te zeggen. Amen.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ik merk dat ik de verschillende vensters te druk vind, wellicht ook doordat ik het niet gewend ben.
Gelukkig kun je de vensters wel full screen klikken. Wel jammer dat je nog steeds niet via de stuurknoppen niet door een nummer kan spoelen. Alleen volgende of terug maar niet in een nummer zelf dat je het refrein wil horen ipv een lange intro.
En temperatuur logo ontbreekt en mijn Pixel 7 geeft aan 5g maar AA geeft 4g aan.
:strip_exif()/f/image/He9NOy3crvX5HbwMDiLayvkA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NAnpSkJvpu84NmpavffOflDu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Cruzer op 30-01-2023 12:40 ]
When the pink is snookered, Go for the brown
Ik kan in mijn Toyota keurig netjes 10 sec heen en weer springen met mijn stuur knoppenCruzer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:36:
Wel jammer dat je nog steeds niet via de stuurknoppen niet door een nummer kan spoelen. Alleen volgende of terug maar niet in een nummer zelf dat je het refrein wil horen ipv een lange intro.
Met Spotify?Ortep schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:52:
[...]
Ik kan in mijn Toyota keurig netjes 10 sec heen en weer springen met mijn stuur knoppen
Ik kan dat wel met mp3, bluetooth streamen en andere apps bv podcast apps in Android auto behalve dus Spotify in AA.
Dat gebruik ik niet. Met mijn players wel.
Het probleem zit dus in Spotify als het met verschillende auto's en andere zaken wel werkt op Android Auto
Wel opvallend dat bij mij de gesplitste weergave wél werkt met bijvoorbeeld FlitsMeister, maar niet met Google Maps. Ik kreeg de eerste keer de melding dat deze functionaliteit binnenkort komt. Maar ik zie in de post van @Cruzer toch Maps... of ben ik nou gek?
Wellicht heeft het met schermgrootte/resolutie te maken dat het nog niet overal functioneert. In mijn geval gaat het om een Sony XAV-AX5550D met 6,95" scherm (800x480)...
Punctuality is the politeness of kings
Ben je niet in de war met Waze? Waze werkt namelijk inderdaad nog niet in gesplitste weergave en gaf pas een melding dat de integratie er aan komt.dreamscape schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:44:
Straks eens testen... ik gebruik Spotify, maar ook een andere player voor lokaal opgeslagen muziek.
Wel opvallend dat bij mij de gesplitste weergave wél werkt met bijvoorbeeld FlitsMeister, maar niet met Google Maps. Ik kreeg de eerste keer de melding dat deze functionaliteit binnenkort komt. Maar ik zie in de post van @Cruzer toch Maps... of ben ik nou gek?
Wellicht heeft het met schermgrootte/resolutie te maken dat het nog niet overal functioneert. In mijn geval gaat het om een Sony XAV-AX5550D met 6,95" scherm (800x480)...
Nope. Geen Waze geïnstalleerd hier. FM liet de dubbele weergave zien, maar Maps niet. Ik vond het al vreemd dat Google iets updatet en juist een eigen deelprogramma nog niet op orde heeft. Wellicht ligt het aan de combi met mijn headunit. Een dezer dagen eens proberen in een andere auto met ander display.Maikel64 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Ben je niet in de war met Waze? Waze werkt namelijk inderdaad nog niet in gesplitste weergave en gaf pas een melding dat de integratie er aan komt.
Bij werkt Flitsmeister en Google maps in duo vensters. Waze heb ik niet. Werkt prima alleen vind ik duo venster te druk voor mijn (kleine) scherm dus ik vergroot het, leidt ook best af met name als je in het donker rijdt vind ik. Te veel animaties op het scherm. Dus nu doe ik het als volgt Maps als groot scherm en onder de balk is dan Spotify. Blijft gek dat ik geen weer icon heb.dreamscape schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:35:
[...]
Nope. Geen Waze geïnstalleerd hier. FM liet de dubbele weergave zien, maar Maps niet. Ik vond het al vreemd dat Google iets updatet en juist een eigen deelprogramma nog niet op orde heeft. Wellicht ligt het aan de combi met mijn headunit. Een dezer dagen eens proberen in een andere auto met ander display.
Ik wil ook Maps en FM naast elkaar, maar hoe wijzig je Spotify in FM?Cruzer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:56:
[...]
Bij werkt Flitsmeister en Google maps in duo vensters. Waze heb ik niet. Werkt prima alleen vind ik duo venster te druk voor mijn (kleine) scherm dus ik vergroot het, leidt ook best af met name als je in het donker rijdt vind ik. Te veel animaties op het scherm. Dus nu doe ik het als volgt Maps als groot scherm en onder de balk is dan Spotify. Blijft gek dat ik geen weer icon heb.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Volgens FM faq kan dat nietSpiff schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:52:
[...]
Ik wil ook Maps en FM naast elkaar, maar hoe wijzig je Spotify in FM?
https://help.flitsmeister...e8-4575-3e1b-2af5fcd8fbff
Curieus dat het bij de een wel werkt met Maps en bij de ander niet. Ach, ik merk het vanzelf wel of het in de toekomst ineens wel gaat functioneren...Cruzer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:56:
Bij werkt Flitsmeister en Google maps in duo vensters. Waze heb ik niet. Werkt prima alleen vind ik duo venster te druk voor mijn (kleine) scherm dus ik vergroot het, leidt ook best af met name als je in het donker rijdt vind ik. Te veel animaties op het scherm. Dus nu doe ik het als volgt Maps als groot scherm en onder de balk is dan Spotify. Blijft gek dat ik geen weer icon heb.
Wat wel bij ons allebei niet werkt: ik heb inderdaad ook geen weer-icoontje meer. Loopt er ergens toch iets wel in de pas.
Weer icoontje heeft tot op heden nog niet in de Coolwalk update gezeten.dreamscape schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:51:
[...]
Curieus dat het bij de een wel werkt met Maps en bij de ander niet. Ach, ik merk het vanzelf wel of het in de toekomst ineens wel gaat functioneren...
Wat wel bij ons allebei niet werkt: ik heb inderdaad ook geen weer-icoontje meer. Loopt er ergens toch iets wel in de pas.
Misschien ben ik wel abuis, dat FM en MAPS samen in een duoscherm kan. Ik zal het vanmiddag proberen maar wat FM zelf al aangeeft dat het niet kan. Dan zal het bij mij ook zo zijn vermoed ik.dreamscape schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:51:
[...]
Curieus dat het bij de een wel werkt met Maps en bij de ander niet. Ach, ik merk het vanzelf wel of het in de toekomst ineens wel gaat functioneren...
Maps en Spotify kan wel maar zoals eerder benoemd ik kan er nog niet aan wennen teveel info/animatie op het scherm. Ik vind het rustiger als je gewoon 1 venster hebt met enkel een muziekbalk.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Het ging me niet om FM en Maps samen.Cruzer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:21:
Misschien ben ik wel abuis, dat FM en MAPS samen in een duoscherm kan. Ik zal het vanmiddag proberen maar wat FM zelf al aangeeft dat het niet kan. Dan zal het bij mij ook zo zijn vermoed ik.
Maps en Spotify kan wel (...)
Bij mij werkt FM+Spotify wel, maar Maps+Spotify niet.
Wel eenmalig een melding dat Maps in duoscherm binnenkort beschikbaar is. Terwijl dat bij jou dus gewoon al functioneert, ook op een wat kleiner scherm.
Schermgrootte maakt niet uit voor Coolwalk, ook het splitscreen werkt met kleine schermen.dreamscape schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:51:
[...]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Het ging me niet om FM en Maps samen.
Wel eenmalig een melding dat Maps in duoscherm binnenkort beschikbaar is. Terwijl dat bij jou dus gewoon al functioneert, ook op een wat kleiner scherm.
@frankkie12345erikjong schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:49:
[...]
Volgens FM faq kan dat niet
https://help.flitsmeister...e8-4575-3e1b-2af5fcd8fbff
Zou het misschien mogelijk zijn om de gebruiker te laten kiezen of Flitsmeister zich identificeert als navigatie dan wel als berichten app?
Veel FM gebruikers navigeren met Waze of GMaps en hebben FM alleen open voor meldingen. Zou een mooie feature zijn als FM de meldingen dan als berichten zou kunnen verpakken in het zijvenster.
Dat is mij bekend, want het werkt mij mij (deels) ook.The Wizard schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:55:
[...]
Schermgrootte maakt niet uit voor Coolwalk, ook het splitscreen werkt met kleine schermen.
Denk niet dat Google hier akkoord mee zou gaan.da_Mastah schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:25:
[...]
@frankkie12345
Zou het misschien mogelijk zijn om de gebruiker te laten kiezen of Flitsmeister zich identificeert als navigatie dan wel als berichten app?
Veel FM gebruikers navigeren met Waze of GMaps en hebben FM alleen open voor meldingen. Zou een mooie feature zijn als FM de meldingen dan als berichten zou kunnen verpakken in het zijvenster.
Een aantal jaar geleden heeft Flitsmeister zoiets als dat geprobeerd, en toen had Google de Flitsmeister app van de Google Play Store gebanned, totdat die functie er uit was gehaald.
De geluidsmeldingen komen sowieso door, ookal draait FM op de achtergrond
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Aha ja klopt Maps+Spotify werkt bij mij uitstekend en FM en Spotify in duo scherm ookdreamscape schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:51:
[...]
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Het ging me niet om FM en Maps samen.
Maps en FM werkt bij niet in duoscherm. Wel op de achtergrond zoals de oude situatie.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Coolwalk is een serverside update bij Google, die update betekend dus niet dat je nu coolwalk hebt.Inhumanous schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:03:
ik kijk net in mijn playstore voor updates, staat er ook een update klaar voor Android Auto, bij omschrijving staat er alleen bug fixes, toch benieuwd als ik straks de auto in stap of ik opeens CoolWalk heb.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik moet zeggen dat Flitsmeister in combinatie met Spotify er best goed uitziet, maar het is wel jammer dat je handmatig nog de mediacontrols moet inschakelen als je een app op volledig scherm hebt. Ik hoop wel dat er nog wat aanpassingen komen, zoals bij FM. Elke actie gaat het weer over op volledig scherm, je mist soms info. Gezien de FM-devs zullen ze heus wel wat gaan sleutelen.
Ik draai het overigens op een 2022 Clio met het kleine navigatiescherm. Je merkt wel dat dat formaat van 7" het minimum is.
Ik kreeg gelijk een melding dat Waze "binnenkort" ondersteuning gaat krijgen voor Coolwalk, maar dat nu nog niet heeft. Ik heb dus hetzelfde uiterlijk als @LogiZ5500 hierboven, met wat meer afgeronde hoeken en meer icoontjes onderin dan voorheen.
Ik vind het handig dat de Google Assistant/speech-knop nu wat meer binnen handbereik zit, al gebruik ik meestal de knop op het stuur als ik wat wil zeggen.
Weet iemand een mediaspeler die FLAC kan afspelen vanaf de telefoon en die nieuwe indeling ondersteunt? Ik gebruik nu PowerAmp, wat ik op zich een erg fijne speler vind maar ik weet niet of die het ondersteunt of dit alsnog gaat doen. Het wordt blijkbaar nog wel ondersteund, dus wellicht komt het wel als het nu nog niet werkt.
Voor mensen die ook zoeken naar een mediaspeler, hier in ieder geval een lijstje van spelers die werken in AA. PowerAmp staat daar ook bij, dus ik blijf die nog gebruiken iig....
Edit: zowel Poweramp als Pulse (wordt ook genoemd in mijn linkje) doen het in split screen mode naast Maps. Pulse werkt ook prima, maar Poweramp is wat uitgebreider en ik heb de pro versie al heel lang, dus die blijf ik gebruiken. Ik vind het ook handig dat de voortgang van een liedje nu een horizontale lijn is ipv een klein rondje om de play/pause knop. Nu kan je tenminste scrollen in een liedje met een lange pauze...
[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 02-02-2023 18:52 ]
Als je liever in de file staat dan doorrijdt, dan moet je inderdaad geen Waze gebruiken. Het blijft ook een hulpmiddel, als ik twijfel over een route druk ik op de knop om te herberekenen en dan kijk ik of de extra km's de tijdwinst waard zijn. Dat is niet altijd het geval imo en daarom kies ik zelf ook geregeld voor de kortere, meer relaxte route die 2 min langer duurt. Geen enkele applicatie doet dit perfect, maar ik heb best goede ervaring met Waze terwijl ik bij Maps dikwijls door een afgesloten weg wordt gestuurd.jongetje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:08:
Ik ben juist gestopt met gebruiken van Waze na het bij de minste of geringste vertraging me over parallel wegen gestuurd te zijn (waar je vervolgens langzamer rijdt dan de hoofdrijbaan). Ook bij een file een uur binnendoor gereden door allemaal kleine dorpjes en landweggetjes waardoor ik langer onderweg was dan dat ik rustig in de file had aangesloten.
Dat werkt bij mij dus niet altijd goed. Als ik terugkeek was er 15 minuten vertraging op het drukste moment op die middag en ik heb 45 minuten binnendoor gereden om 10 snelweg kms af te leggen...Largamelion schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:17:
[...]
Als je liever in de file staat dan doorrijdt, dan moet je inderdaad geen Waze gebruiken.
Ben er wel blij mij. Ziet er goed uit. En zoweel navigatie als spotify in 1 scherm is handig.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb bij Maps en Flitsmeister de mogelijkheid om te schakelen tussen full en splitscreen door op de 'menu' knop links onder te drukken. Werkt dat ook niet voor Waze dan?Robicide schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:54:
Hm, ik heb Coolwalk nu ook maar Waze nog niet fullscreen gekregen, heb je daar nog iets bijzonders moeten doen? Bij mij blijft m'n muziekspeler ernaast staan, wat ik ook doe
[ Voor 8% gewijzigd door -ET- op 04-02-2023 06:50 ]
Mijn laatste Waze versie onderteund het niet,
Sterker nog. Toen coolwalk geactiveerd werd. Werd het ook vermeld dat Waze het nog niet ondertsteund.
Er zijn echter schijnbaar gebruikers die niet mee doen aan de beta, het toch hebben.
Voor nu wacht ik rustig af.
Het is aangekondigd en in de beta's zijn ze het aan het testen.
Nu dus tijdelijk terug naar Google maps als je een splitscreen wilt hebben.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De UI ziet er zo uit op AA en zoals je ziet is er geen optie tot split screen. De UI kan ook NIET serverside gewijzigd worden. De versie mét ondersteuning voor Coolwalk is gewoon niet officieel uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xE57nTXfhu7jqEZ4DEYx5AkL.png?f=user_large)
Vreemd, ik kan Waze juist alleen in split screen gebruiken. Wellicht omdat ik een widescreen scherm heb (Kia Ceed uit '21)? Ik zit in ieder geval niet in een beta programma voor Waze noch AA.Largamelion schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:04:
Ik heb de proef op de som genomen en v.4.91.0.2 van Waze geïnstalleerd, dit is de laatste versie die beschikbaar is in de Play Store, zonder bèta.
De UI ziet er zo uit op AA en zoals je ziet is er geen optie tot split screen. De UI kan ook NIET serverside gewijzigd worden. De versie mét ondersteuning voor Coolwalk is gewoon niet officieel uit.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Robicide op 04-02-2023 13:48 ]
Heb je dan ook de nieuwe UI? Met een zwarte knop om meldingen te maken i.p.v. die oranje knop die je in mijn screenshot hierboven ziet.Robicide schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:47:
[...]
Vreemd, ik kan Waze juist alleen in split screen gebruiken. Wellicht omdat ik een widescreen scherm heb (Kia Ceed uit '21)? Ik zit in ieder geval niet in een beta programma voor Waze noch AA.
En had je vóór Coolwalk dan het volledige scherm gevuld met Waze?
Als Google een app whitelist voor splitscreen, dan wijzigt de knop linksonder van 9 puntjes naar het splitscreen icoon als de app fullscreen staat. Kan je testen met bv. Google Maps. Als het icoon niet wijzigt dan ondersteunt de app nog geen Coolwalk functionaliteit waarbij je kan switchen van view.
[ Voor 23% gewijzigd door Largamelion op 04-02-2023 14:24 ]
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Versie 8.8 apk downloaden, installeren en daarna zou het moeten werken.
Werkt voor mij dus nietdutchnltweaker schreef op maandag 6 februari 2023 @ 00:16:
Mensen die al coolwalk willen, je kan hem forceren door de laatste Android auto te installeren.
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Versie 8.8 apk downloaden, installeren en daarna zou het moeten werken.
Hoe vaak dit inmiddels al niet voorbij gekomen is geen idee, maar het werkt niet op deze manier, je moet geduld hebben. Het wordt door Google gepusht.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Werkt wel maar niet voor iedereen, andere heeft het ook gepost https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_buttonPierre schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:01:
[...]
Hoe vaak dit inmiddels al niet voorbij gekomen is geen idee, maar het werkt niet op deze manier, je moet geduld hebben. Het wordt door Google gepusht.
En genoeg mensen waarbij dit gewoon wel werkt. Heb het zelf getest en heb nu coolwalk
Voorheen liet de auto TomTom en Spotify naast elkaar zien. Dat werkt nu nog steeds met Coolwalk, maar TomTom zit dan in een soort "mini" interface - geen file-info in de balk rechts (gewoon helemaal geen balk rechts zelfs), de navigatieknoppen niet beschikbaar, enz. Als ik dan een beetje speel met de layout, dan wordt Spotify over TomTom heen geprojecteerd, en zie ik dus nog maar 2/3 van TomTom. Dus wat mij betreft is het er alleen maar op achteruit gegaan.

Edit: Schijnt al sinds de beta zo te werken. Jammer, mag hopen dat er iets aan gedaan wordt maar ik vrees met grote vreze...
[ Voor 16% gewijzigd door Bra-Jo op 09-02-2023 13:21 ]
Nomen nescio
Ik zocht een alternatief voor Waze die Coolwalk wel goed geïmplementeerd heeft, maar voorlopig houd ik het bij fullscreen Waze, en af en toe Google Maps. Ik zal Sygic ook nog eens proberen, want daar heb ik ook nog een licentie van. Ik dacht alleen dat die niet zo goed was in actuele info over files/ongelukken e.d.....
Miste nog wel de mediacontrols onderin beeld, maar die waren in de instellingen zo weer aangezet.
Het zou kunnen dat je er een abbonement voor nodig hebt.
Mijn grootste ergernis van Android Auto blijft ook met deze update.
Speel je audio af via AA met een app die niet AA geschikt is (Twitch b.v.) en je veranderd het volume wordt de app gestopt en begint de default AA meda app te spelen.
Voor de kleine zetten we nog wel eens een verhaal via Youtube op de telefoon aan, Spotify gaat keurig op pauze en volumeregeling doet niets raars.
De versie van Waze met ondersteuning voor Coolwalk is nog in pre-bèta, die vind je dus niet in de Play Store. Zelfs de gewone bèta ondersteunt op dit moment nog geen Coolwalk.R-R-L schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:22:
Hoe is Waze goed geïmplementeerd met Coolwalk? Heb de update net gehad, zag er mooi uit met Maps links en Spotify rechts. Nadat ik Waze opende ging die op fullscreen en stond linksonderin een melding in de trant dat Waze Coolwalk nog niet ondersteunde. Wissel naar Spotify was daarna ook op fullscreen.
Miste nog wel de mediacontrols onderin beeld, maar die waren in de instellingen zo weer aangezet.
Telefoon, Twitch heeft geen AA ondersteuning.R-R-L schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:41:
Start je Twitch dan vanaf je telefoon of via AA?
Het eerste wat ik na de coolwalk update te zien kreeg was "Waze is binnenkort ook geschikt voor deze weergave". Dat werkt nu dus nog niet maar er wordt aan gewerkt.R-R-L schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:22:
Hoe is Waze goed geïmplementeerd met Coolwalk? Heb de update net gehad, zag er mooi uit met Maps links en Spotify rechts. Nadat ik Waze opende ging die op fullscreen en stond linksonderin een melding in de trant dat Waze Coolwalk nog niet ondersteunde. Wissel naar Spotify was daarna ook op fullscreen.
Ik heb net naar huis genavigeerd met Sygic, maar ondanks mijn licentie begon hij meerdere keren te miepen dat ik een premium+ abonnement nodig heb voor bepaalde dingen, en één daarvan is 3D-navigatie. Ook was hij niet goed op de hoogte van het verkeer op mijn route, want Maps en Waze stuurden me beide de andere kant op (en terecht, want waar Sygic me langs wilde sturen stond helemaal vast hoorde ik op de radio). Het werkte wel met coolwalk, maar een 2D-kaart, niet-optimale file-informatie en miepen om abonnementen zijn no-go's voor mij. Inmiddels is het dus weer verwijderd.vassago schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:26:
Ik gebruik al jaren Sygic en Sygic is heel goed op de hoogte van files/wegwerkzaamheden e.d., v.z.i.w. gebruiken ze de data van TomTom hiervoor.
Het zou kunnen dat je er een abbonement voor nodig hebt.
Als je licentie niet werkt (of correct is) klopt dat AA en flie-informatie zijn betaalde functies.gwystyl schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:54:
[...]
Het werkte wel met coolwalk, maar een 2D-kaart, niet-optimale file-informatie en miepen om abonnementen zijn no-go's voor mij. Inmiddels is het dus weer verwijderd.
Ik vind het die 15,.- p/j meer dan waard, Waze en Maps vind ik dan weer niets.
Schandalig eigenlijk voor een Google appLargamelion schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:55:
[...]
De versie van Waze met ondersteuning voor Coolwalk is nog in pre-bèta, die vind je dus niet in de Play Store. Zelfs de gewone bèta ondersteunt op dit moment nog geen Coolwalk.
Toen dat gedaan en Android Auto werkte toen tot ik bij de eerste stop kwam: sindsdien blijft hij telkens de verbinding verbreken. Ik heb al de data en cache gewist, alle apps op mijn Android Autoradio geüpdatet. Maar het werkt nog steeds niet.
Gekke is: daar had ik geen last van toen ik mijn Mi T10 Lite had en ook niet met de Redmi Note 5 die op Android 13 draaide. Nu weet ik dat het bij Xiaomi telefoons sowieso voorkomt dat de verbinding verbroken wordt, wanneer het mobiele netwerk de verbinding verbreekt. Bijvoorbeeld bij het oversteken van de grens.
Maar wat nu de reden is? Ik heb geen flauw idee: wellicht Android Auto opnieuw instellen? Alleen dan met de USB kabel? Of zal het toch door Coolwalk komen?
Deze versie van de Focus heeft nog een iets kleiner scherm, binnenkort krijg ik de 2022-versie met nog groter scherm. Ik hoop dat de navigatie dan een stuk groter is. Ik vind de schermgroottes van de zij schermpjes te groot. Voor alleen de maps-adressen en de muziek zijn die vensters in verhouding te groot. Zie liever iets meer van de navigatie. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verder weet ik nog niet hoe e.e.a. in te stellen. Kun je bepaalde specifieke apps rechts van je scherm draaien en zo ja welke?
Ben er ook nog niet uit of Flitsmeister nou werkt als ik navigeer via Google Maps en dat ook in beeld heb. Gebruik Android auto nog niet zo lang en ben in die tijd nog geen flitsers tegen gekomen om het goed te kunnen testen. Weet iemand hoe dit precies zit? Moet je als je flitsmeldingen van flitsmeister wilt ontvangen ook verplicht de navigatie van flitsmeister gebruiken?
[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 11-02-2023 14:22 ]
Flitsmeister is bij mij ook op de achtergrond actief. Ik navigeer met Maps, maar krijg waarschuwingen via Flitsmeister gewoon te horen.Palomar schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:17:
Ik zat laatst per ongeluk met Flitsmeister te navigeren op Android auto (gebruik normaal Google Maps). Wat ik niet goed kan vinden is wat voor kaartmateriaal Flitsmeister gebruikt. Van Google Maps weet ik gewoon dat dat 'proven technologie' is, wat imo altijd het best werkt en actueel is. Hoe zit dat bij Flitsmeister? Want als dat iets is wat ze zelf ontwikkeld hebben kan dat met alle respect nooit zo goed zijn als Google...
Ben er ook nog niet uit of Flitsmeister nou werkt als ik navigeer via Google Maps en dat ook in beeld heb. Gebruik Android auto nog niet zo lang en ben in die tijd nog geen flitsers tegen gekomen om het goed te kunnen testen. Weet iemand hoe dit precies zit? Moet je als je flitsmeldingen van flitsmeister wilt ontvangen ook verplicht de navigatie van flitsmeister gebruiken?
Ok thanks, zal er eens op letten! Blijf nl. om diverse redenen wel liever Google Maps gebruiken voor navigatie.Muse schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:47:
[...]
Flitsmeister is bij mij ook op de achtergrond actief. Ik navigeer met Maps, maar krijg waarschuwingen via Flitsmeister gewoon te horen.
De kaarten die FM gebruikt zijn van OpenStreetMaps, zeer nauwkeurige kaarten die oa door (fanatieke) gebruikers onderhouden worden. FM werkt niet op de navigatie als je niet de navigatie van FM gebruikt, je moet daarvoor de telefoon gebruiken en/of de Flitsmeister One/Two.Palomar schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:17:
Ik zat laatst per ongeluk met Flitsmeister te navigeren op Android auto (gebruik normaal Google Maps). Wat ik niet goed kan vinden is wat voor kaartmateriaal Flitsmeister gebruikt. Van Google Maps weet ik gewoon dat dat 'proven technologie' is, wat imo altijd het best werkt en actueel is. Hoe zit dat bij Flitsmeister? Want als dat iets is wat ze zelf ontwikkeld hebben kan dat met alle respect nooit zo goed zijn als Google...
Je kan ook een Flitsmeister One of Two nemen, bij de Two heb je ook een schermpje waarop je de snelheid ziet en de meldingen, hoef je de telefoon niet in zicht te hebben.Palomar schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:34:
Heb gisteren even een stukje, oa. langs een flitspaal, gereden en idd als je met Google maps navigeert krijg je nog wel het geluid van de melding door je speakers (ws. van de app op je telefoon), maar geen melding in beeld. Is wel een beetje een achteruitgang tov de app op de telefoon, want ik had mijn telefoon dan met een telefoonhouder op het dashboard en dan zag je op de app ook al of er een flitser of andere bijzondere situatie aankomt. Nu wordt je opeens verrast door het piepje.... Ik neig er dan naar om de telefoon toch in de houder erbij te laten zitten. Of toch kijken of de Flitsmeister navigatie goed werkt. Ben over Google Maps gewoon erg te spreken dat ie het vaak bij het goede eind heeft als er een andere route moet worden genomen bij files e.d. Het is dan de vraag of FM dat net zo goed doet.
Als je goed oplet op de verkeersborden en je houdt aan de snelheidslimiet, dan heb je die meldingen toch helemaal niet nodigPalomar schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:34:
Heb gisteren even een stukje, oa. langs een flitspaal, gereden en idd als je met Google maps navigeert krijg je nog wel het geluid van de melding door je speakers (ws. van de app op je telefoon), maar geen melding in beeld. Is wel een beetje een achteruitgang tov de app op de telefoon, want ik had mijn telefoon dan met een telefoonhouder op het dashboard en dan zag je op de app ook al of er een flitser of andere bijzondere situatie aankomt. Nu wordt je opeens verrast door het piepje.... Ik neig er dan naar om de telefoon toch in de houder erbij te laten zitten. Of toch kijken of de Flitsmeister navigatie goed werkt. Ben over Google Maps gewoon erg te spreken dat ie het vaak bij het goede eind heeft als er een andere route moet worden genomen bij files e.d. Het is dan de vraag of FM dat net zo goed doet.
Ik heb een Android Autoradio en bij lange ritten, gebruik ik gewoon Google Maps rechtstreeks op mijn autoradio. Enige nadeel vind ik de integratie: je moet het doen met een klein bedieningspaneel voor Spotify bijvoorbeeld, terwijl je in Android Auto een mooi groot bedieningspaneel krijgt.
Ja alleen moet je wel een abbonnement nemen.. En die is als binnen anderhalf jaar verdubbelt qua prijs..The Wizard schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Je kan ook een Flitsmeister One of Two nemen, bij de Two heb je ook een schermpje waarop je de snelheid ziet en de meldingen, hoef je de telefoon niet in zicht te hebben.
Eind 2021 koste pro nog 8,99 per jaar, nu is het een maandelijkse abonnement dat al 1,99 per maand kost. Wat jaarlijks 23,88 euro is.
Betaal je niet dan heb je niks aan de flitsmeister one of two.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-02-2023 10:14 ]
Ik gebruik flitsmeister vooral voor de rotzooi op de weg, pijlwagen en ambu meldingen, al werkt die laatste al een tijdje niet meer bij mij.Marco-Peters schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Als je goed oplet op de verkeersborden en je houdt aan de snelheidslimiet, dan heb je die meldingen toch helemaal niet nodigMaar inderdaad: Google Maps in Android Auto, is niet hetzelfde als de app op de telefoon of tablet.
Bij de aankoop van die one/two krijg je 1 jaar Pro. In principe kan het wel uit als het maar 1 boete bespaard.dutchnltweaker schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:14:
[...]
Ja alleen moet je wel een abbonnement nemen.. En die is als binnen anderhalf jaar verdubbelt qua prijs..
Eind 2021 koste pro nog 8,99 per jaar, nu is het een maandelijkse abonnement dat al 1,99 per maand kost. Wat jaarlijks 23,88 euro is.
Betaal je niet dan heb je niks aan de flitsmeister one of two.
Dat vind ik altijd een vreemde redenatie. Dat je een apparaat koopt waarmee je de kosten voor het betrappen voor het overtreden van de wet goedpraat.The Wizard schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:17:
[...]
Bij de aankoop van die one/two krijg je 1 jaar Pro. In principe kan het wel uit als het maar 1 boete bespaard.
Heb het weleens getest en op een traject van 100km had ik 5 minuten bespaard door te hard te rijden en continue op te moeten letten. Dan ga ik wel 5 minuten eerder weg en bespaar ik me een boete (en gevaar op de weg).
[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 12-02-2023 14:19 ]
Die heb ik idd al bekeken. Los van de stevige prijs vraag ik me wel af of het echt veel toegevoegde waarde heeft tov de audio waarschuwingen die je sowieso al krijgt via de app. Wat ik juist handig vind om in beeld te hebben is de aankondiging dat er over een aantal kilometer een flitser staat of een stilstaande auto oid. Dan kun je echt op anticiperen ipv dat je met 150 op de linkerbaan (hap hapThe Wizard schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:07:
[...]
Je kan ook een Flitsmeister One of Two nemen, bij de Two heb je ook een schermpje waarop je de snelheid ziet en de meldingen, hoef je de telefoon niet in zicht te hebben.
Ik heb de indruk dat de Android auto versie van Flitsmeister dit soort informatie ook niet toont. Of ik heb het nog niet voldoende gebruikt. Maar wat ik ervan heb gelezen moet flitsmeister voldoen aan een bepaalde interfacestandaard die Google oplegt, dus dat zal wel verklaren waarom het er niet zo uitziet als in de gewone Android app.
Ik ga me nog eens verdiepen in die Flitsmeister two en als die niet voldoet toch maar weer de telefoon in een dashboardhouder voor Flitsmeister.
Zo wordt wel geredeneerd. Is niet mijn mening, ik rij zelden/nooit te hard, ik gebruik het voor de overige zaken zoals ambu meldingen, stilstaande voertuigen, rotzooi op de weg (heeft mij al heet kapotte banden gescheeld), etc.jongetje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:17:
[...]
Dat vind ik altijd een vreemde redenatie. Dat je een apparaat koopt waarmee je de kosten voor het betrappen voor het overtreden van de wet goedpraat.
Klopt flitsmeister is eerder irritant, meteen eraf geduveld, Waze geeft ook flitsers, stilstaande auto’s, files, opstakels, weersomstandigheden etc.Largamelion schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:05:
In Waze heb je al die waarschuwingen toch gewoon gratis en dat werkt gewoon goed. Nog even geduld en dan is er ook ondersteuning voor Coolwalk, tot dan gewoon fullscreen te gebruiken.
Ik heb op forum van Google al gevonden, dat dit een bekend probleem is: maar verwacht niet dat het op korte termijn gefixt wordt helaas.
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie