• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:16
Hmmbob schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Oprechte interessevraag: hoe gebruik je de spiegelfunctie van je spiegel dan nog?
Camera toch?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 11:41
Hmmbob schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Oprechte interessevraag: hoe gebruik je de spiegelfunctie van je spiegel dan nog?
Veel van die systemen werken met een losse rearview camera. Check maar eens wat reviews en videos op Youtube. Het is in ieder geval een praktische oplossing voor auto's waar een standaard DIN integratie niet mogelijk is.

too old, too cold

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Waarom geen AA mirror? €150 op Aliexpress. Zijn prima dingen volgens veel recensies. Ideaal als je geen andere integratie mogelijkheid hebt in een oude auto.

[Afbeelding]
Daar is wat over te zeggen, maar ik vind het zonde van een perfect werkende achteruitkijkspiegel. Als dit de enige kant en klare optie is dan ga ik denk ik liever zelf knutselen met een Raspberry Pi ofzo

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:38
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Veel van die systemen werken met een losse rearview camera. Check maar eens wat reviews en videos op Youtube. Het is in ieder geval een praktische oplossing voor auto's waar een standaard DIN integratie niet mogelijk is.
Is dat wettelijk wel toegestaan? In de regeling Voertuigen wordt expliciet over spiegels gesproken
Artikel 5.2.45

1. Personenauto’s in gebruik genomen na 25 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.
Hoewel het achterdeurtje misschien wel in lid 2 staat
2. Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
Dat lijkt mij meer een caveat voor bestelwagens en vrachtwagens....

Sometimes you need to plan for coincidence

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 20:01
Negakinu schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Waarom geen AA mirror? €150 op Aliexpress. Zijn prima dingen volgens veel recensies. Ideaal als je geen andere integratie mogelijkheid hebt in een oude auto.

[Afbeelding]
Gruwelijk :P Ik heb een gesloten bestelbus dus de binnenspiegel zit er echt voor jan lul. Als ik het om kan toveren in een schermpje / dashcam dan doet het tenminste nog iets nuttigs. Iemand ervaringen ermee of zoiets weleens ingebouwd?

Ik heb al een navi erin met AA dus dat is eigenlijk niet nodig...

Facts don't care about your feelings

• Oon
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Gruwelijk :P Ik heb een gesloten bestelbus dus de binnenspiegel zit er echt voor jan lul. Als ik het om kan toveren in een schermpje / dashcam dan doet het tenminste nog iets nuttigs. Iemand ervaringen ermee of zoiets weleens ingebouwd?

Ik heb al een navi erin met AA dus dat is eigenlijk niet nodig...
Vwb een achteruitrijcamera en zo'n spiegel is het proces meestal hetzelfde als bijvoorbeeld een dashcam. Wat panelen weghalen, kabeltje trekken en het ding ophangen. Of het nou een spiegel is of bijv. een head unit voor in het dashboard is daarin weinig verschillend, alleen waar je kabel heen moet verandert.
De vraag is wat voor merk bus je hebt. Ik weet dat bijv. Toyota voor 99% van de panelen klemmetjes gebruikt die je gewoon los kan trekken, dan kun je dus een stukje door het plafond boven de voorruit, bij de kolom naar beneden, en dan onder de deur door naar achteren. Meestal lopen daar al wat kabels die je gewoon kan volgen.

Zijn voor de meeste merken/modellen ook wel filmpjes te vinden op YT, als je eenmaal doorhebt hoe het werkt zou je in een half uurtje wel klaar moeten zijn.

• Oon
  • Niet online
RE: mijn Volvo V70 vraag, ik kwam nu deze tegen:

https://www.bluepower.se/...bilstereo-android-71.html

Het lijkt er hier sterk op dat ze toch een mogelijkheid hebben gevonden om het bovenste schermpje te vervangen, waar ze de fysieke knoppen teruggebracht hebben. Vind het alleen een rare website met zo goed als geen informatie of merknaam dus ik ga die zeker niet zomaar bestellen, maar ergens geeft het me wel weer hoop.
Inmiddels zelf ook heel wat filmpjes afgeweest van mensen die hun center console vervangen of andere aanpassingen doen, en er lijkt achter dat schermpje gewoon een 1DIN of 2DIN unit te zitten. De vraag is dus vooral of je de functionaliteiten van het schermpje (vooral parkeersensoren en de instellingen van de auto) intact kan houden.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 20:01
Oon schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Vwb een achteruitrijcamera en zo'n spiegel is het proces meestal hetzelfde als bijvoorbeeld een dashcam. Wat panelen weghalen, kabeltje trekken en het ding ophangen. Of het nou een spiegel is of bijv. een head unit voor in het dashboard is daarin weinig verschillend, alleen waar je kabel heen moet verandert.
De vraag is wat voor merk bus je hebt. Ik weet dat bijv. Toyota voor 99% van de panelen klemmetjes gebruikt die je gewoon los kan trekken, dan kun je dus een stukje door het plafond boven de voorruit, bij de kolom naar beneden, en dan onder de deur door naar achteren. Meestal lopen daar al wat kabels die je gewoon kan volgen.
Een achteruitrijcamera zit er ook al op... matige kwaliteit maar doet z'n werk samen met de pdc dus dat vind ik ook niet echt nodig. Ik dacht meer aan dashcam en evt andere functies die erop zitten? Netflix op een spiegeltje lijkt me inderdaad niet heel lekker kijken :') Misschien kan ik beter de spiegel eraf halen en er gewoon een tablet ophangen >:)

Sommige auto's hebben daar een stroompje lopen toch voor de regensensor, dus dan hoef je geen kabel te trekken?

[Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 28-10-2021 08:25]

Facts don't care about your feelings

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 09:38
Joster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:42:
[...]

Thanks, ik zal het eens proberen.

Mocht dit werken dan blijf ik het raar vinden dat FM gewoon negeert dat ik alles in darkmode heb draaien. Maps en Spotify werken bijvoorbeeld wel gewoon altijd in de donkere modus :)
Helaas, telefoon omdraaien deed niets. Wel was FM gisteren ineens weer in darkmode. Ik heb echt geen idee waarom ie daar soms wel voor kiest en kan het dan ook niet reproduceren..

• Oon
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Een achteruitrijcamera zit er ook al op... matige kwaliteit maar doet z'n werk samen met de pdc dus dat vind ik ook niet echt nodig. Ik dacht meer aan dashcam en evt andere functies die erop zitten? Netflix op een spiegeltje lijkt me inderdaad niet heel lekker kijken :') Misschien kan ik beter de spiegel eraf halen en er gewoon een tablet ophangen >:)

Sommige auto's hebben daar een stroompje lopen toch voor de regensensor, dus dan hoef je geen kabel te trekken?
Voor een dashcam zou ik zeker niet zo'n spiegel kopen, ik zou eerder de binnenspiegel er gewoon helemaal uit halen.

Ik heb zelf een Thinkware F800 Pro dashcam en daar ben ik erg blij mee, maar hou er wel rekening mee dat je voor een dashcam alsnog een extra kabel moet trekken als je achter ook een kabel wil, en dat bijna alle dashcams onder de 100-150 euro gewoon niet het geld waard zijn.

Zijn inderdaad auto's die daar al stroom hebben, maar de vraag is of dat voldoende is. Een gemiddelde dashcam (of zo'n spiegel) verwacht zelf de volle 12V te krijgen, dus als je regensensor maar minder nodig heeft kan het goed zijn dat op die kabel minder dan 12 zit

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:41
Vanochtend had ik zowaar soundcloud via android auto. Het lijkt er op dat deze officieel ondersteund is nu. *O*

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heeft iemand voor mij de oplossing?
Mijn telefoon staat in het engels en mijn auto heeft standaard de zweedse taal....
Nu heb ik toch een vraagje: Als ik op spotify muziek luister via Android Auto dan krijg ik soms (eigenlijk heel vaak) dat Google denkt dat ik hem oproep terwijl die niet zo is. Is er binnen de instellingen van Google Now een manier dat wanneer een app actief is (dus in dit geval als spotify speelt) hij google now de baas blijft en Now zijn mond houd? Of is dit niet mogelijk?

Johann Sebastian Bach

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-04 13:53
Zojuist geprobeerd mijn S21 Ultra in mijn Hyundai Kona aan de praat te krijgen. Helaas krijg ik zwart beeld in de auto en de melding 'Ga verder met installeren op het scherm in de auto'.

Iemand hier een fix voor?

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
B00st3r schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:56:
Zojuist geprobeerd mijn S21 Ultra in mijn Hyundai Kona aan de praat te krijgen. Helaas krijg ik zwart beeld in de auto en de melding 'Ga verder met installeren op het scherm in de auto'.

Iemand hier een fix voor?
Ik had dit laatste ook met mijn Pixel.

Ik had:
Alle data van Android Auto verwijderd
Alle rechten verleend (helaas zo goed als noodzakelijk)
Aansluiten in auto en installatie doorlopen op de telefoon

Hopelijk heb je er wat aan. :)

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-04 13:53
LogiZ5500 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:40:
[...]

Ik had dit laatste ook met mijn Pixel.

Ik had:
Alle data van Android Auto verwijderd
Alle rechten verleend (helaas zo goed als noodzakelijk)
Aansluiten in auto en installatie doorlopen op de telefoon

Hopelijk heb je er wat aan. :)
Bedankt voor de tips, maar het heeft helaas niet geholpen. Ik heb de updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Cache verwijderen kon niet (nieuwe telefoon).

Ik sta open voor meer tips :9

• LogiZ5500
B00st3r schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:25:
[...]

Bedankt voor de tips, maar het heeft helaas niet geholpen. Ik heb de updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Cache verwijderen kon niet (nieuwe telefoon).

Dan een andere kabel, als je geen wireless hebt :)

• dixet
J.S. Bach schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:51:
Heeft iemand voor mij de oplossing?
Mijn telefoon staat in het engels en mijn auto heeft standaard de zweedse taal....
Nu heb ik toch een vraagje: Als ik op spotify muziek luister via Android Auto dan krijg ik soms (eigenlijk heel vaak) dat Google denkt dat ik hem oproep terwijl die niet zo is. Is er binnen de instellingen van Google Now een manier dat wanneer een app actief is (dus in dit geval als spotify speelt) hij google now de baas blijft en Now zijn mond houd? Of is dit niet mogelijk?
Dit gebeurt bij mij ook regelmatig. Met Spotify, maar ook met radio-apps en podcasts. Je zou zeggen dat je telefoon wel weet welk geluid hij zelf maakt en daarop dus niet activeert. Maar helaas is hij niet zo slim.
Ik heb nog geen manier gevonden om de gevoeligheid in te stellen, anders dan door de Ok Google activatie helemaal uit te schakelen (wat ook niet handig is)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13
tlpeter schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:32:
Vanochtend had ik zowaar soundcloud via android auto. Het lijkt er op dat deze officieel ondersteund is nu. *O*
Ik zag het net ook! Ein-de-lijk! Zo lang op gewacht.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 09:38
Joster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:11:
[...]

Helaas, telefoon omdraaien deed niets. Wel was FM gisteren ineens weer in darkmode. Ik heb echt geen idee waarom ie daar soms wel voor kiest en kan het dan ook niet reproduceren..
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar vanaf afgelopen weekend (denk ik) staat FM altijd in darkmode :D

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

B00st3r schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:25:
[...]

Doet ie het wel met een andere telefoon? Anders moet je auto een update hebben.

Raven

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Weet iemand toevallig of dit altijd zo is? als je over de grens gaat dan krijg je natuurlijk de R van roaming naast je signaal balk in android auto, maar voor de rest krijg ik niet te zien of ik verbonden ben met 2/3/4 of 5G bijvoorbeeld. Volgens mij was dat in het verleden niet zo?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Nadat ik vroeger blij was met AA op m'n telefoon heb ik dat een tijdje moeten missen, nu vond ik ineens de AA voor smartphones app in de play store en was dolblij dat ze die weer terug gebracht hebben. Nu lees ik dat die juist weer uitgefaseerd wordt en assistent eraan komt. Ik snap er maar weinig van maar gelukkig kan m'n telefoon Android 12 toch nooit halen. :P

Wel valt mij op dat Waze niet echt lekker meer werkt. Soms zwart scherm en je eigen auto staat net buiten beeld. Beetje jammer maar met bovenstaande kennis verwacht ik eindelijk niet dat ze daar nog iets aan gaan doen.
Ben nu dus maar maps navigatie aan het proberen en die heeft de afgelopen jaren ook wel flinke stappen gemaakt moet ik zeggen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 08:56
Iemand ervaring met het volgende:

Mijn Mazda van 2019 heeft AA altijd aan staan (bekabeld via Samsung s20) net als Bluetooth. Ben daar zeker tevreden over.

Maar tijdens het navigeren met Maps komt er wel eens een telefoontje binnen die ik dan opneem. Echter in sommige gevallen stopt de AA connectie(of is het de bluetooth??) en is daarmee ook het gesprek weg van mijn scherm/AA. Ik moet dan mijn Samsung van de kabel halen, zodat ik het gesprek met de hand verder kan voeren aan mijn oor (de auto pikt het gesprek dan niet op).

Dit gebeurt echt at random en dus niet te reproduceren.
Iemand enig idee, bij de dealer weten ze het niet...Google heeft ook geen goede opties/antwoorden

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:07
Gonadan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:59:
Nadat ik vroeger blij was met AA op m'n telefoon heb ik dat een tijdje moeten missen, nu vond ik ineens de AA voor smartphones app in de play store en was dolblij dat ze die weer terug gebracht hebben. Nu lees ik dat die juist weer uitgefaseerd wordt en assistent eraan komt. Ik snap er maar weinig van maar gelukkig kan m'n telefoon Android 12 toch nooit halen. :P

Wel valt mij op dat Waze niet echt lekker meer werkt. Soms zwart scherm en je eigen auto staat net buiten beeld. Beetje jammer maar met bovenstaande kennis verwacht ik eindelijk niet dat ze daar nog iets aan gaan doen.
Ben nu dus maar maps navigatie aan het proberen en die heeft de afgelopen jaren ook wel flinke stappen gemaakt moet ik zeggen.
We zeuren al jaren bij Waze op het bèta forum om in te zetten op AA, maar helaas geven ze er weinig gehoor aan. Buiten rijstrookbegeleiding is er geen enkele andere functie van de app in de laatste jaren tot in AA geraakt, beetje triestig imo. Meeste van m'n collega's rijden intussen met AA of Carplay, zowat elke bedrijfswagen heeft dat tegenwoordig gezien die meestal maar 4 jaar gebruikt worden, jammer dat ze dat bij Waze niet willen inzien.

Normaal gingen ze zich dit kwartaal buigen over de toekomst van Waze op AA en AAOS (Android Automotive), ik hoop dat ze eindelijk het licht zien.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Gonadan

Gonadan

Largamelion schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:04:
We zeuren al jaren bij Waze op het bèta forum om in te zetten op AA, maar helaas geven ze er weinig gehoor aan. Buiten rijstrookbegeleiding is er geen enkele andere functie van de app in de laatste jaren tot in AA geraakt, beetje triestig imo. Meeste van m'n collega's rijden intussen met AA of Carplay, zowat elke bedrijfswagen heeft dat tegenwoordig gezien die meestal maar 4 jaar gebruikt worden, jammer dat ze dat bij Waze niet willen inzien.

Normaal gingen ze zich dit kwartaal buigen over de toekomst van Waze op AA en AAOS (Android Automotive), ik hoop dat ze eindelijk het licht zien.
Ik snap dat ook niet zo, voor je gevoel staat het al jaren stil. Misschien is het lastig implementeren in AA (en Waze had de focus een tijdje op andere dingen) en je weet nooit wat Google gaat doen met hun grappen van apps ineens weer vervangen of uitfaseren, maar in de huidige markt moet je eigenlijk gewoon op AA of Carplay werken als je een belangrijke auto app wilt zijn.

Zelf ben ik in die zin ook aan het rondkijken voor een echte Android autoradio, dus die zou het dan zelf kunnen draaien. Alleen heb je dan volgens mij niet meer je eigen profiel (en spotify login bijvoorbeeld) en staat dat vast ingesteld in de radio. Dan is AA weer handiger omdat je telefoon dat gewoon allemaal bepaalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Is het trouwens mogelijk om de aankondiging van een volgend muzieknummer uit te schakelen? Die pop-up trekt ongewild aandacht en bij navigeren valt hij over de route aanwijzingen. Heb niet echt een instelling of support artikel kunnen vinden.

[Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 24-12-2021 21:03]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:02
Gonadan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:02:
Is het trouwens mogelijk om de aankondiging van een volgend muzieknummer uit te schakelen? Die pop-up trekt ongewild aandacht en bij navigeren valt hij over de route aanwijzingen. Heb niet echt een instelling of support artikel kunnen vinden.
Welke app?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Gonadan

Gonadan

Oh goeie, ik dacht dat ik dat benoemd had: Spotify.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 20:46
Sinds kort een auto gekocht die Android Auto ondersteund (VW Sportsvan 2015). Is er ook een manier dat dit blijvend blijft? Zodat je niet elke keer je telefoon met kabel hoeft te verbinden. Ik dacht zelf aan een kleine telefoon en die in de auto laten aan de usb, maar die gaat na een tijdje natuurlijk leeg.

Draadloos zou ook nog kunnen met een dongle en zie dat er 3 merken zijn, iemand ervaring hiermee?

https://androidworld.nl/a...auto-3-verbeteringen-2022

[Voor 26% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-01-2022 10:01]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21

Pierre

Van nature lui!

WhySoSerious? schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:56:
Sinds kort een auto gekocht die Android Auto ondersteund (VW Sportsvan 2015). Is er ook een manier dat dit blijvend blijft? Zodat je niet elke keer je telefoon met kabel hoeft te verbinden. Ik dacht zelf aan een kleine telefoon en die in de auto laten aan de usb, maar die gaat na een tijdje natuurlijk leeg.

Draadloos zou ook nog kunnen met een dongle en zie dat er 3 merken zijn, iemand ervaring hiermee?

https://androidworld.nl/a...auto-3-verbeteringen-2022
Als ik jouw was zou ik me eens verdiepen in dit topic [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44
@WhySoSerious? Ten eerste laadt je telefoon juist op als deze aan de USB hangt en loopt niet leeg. Maar hoeveel moeite is het om je eigen telefoon in te pluggen? Die heb je al, daarop zit je data bundel en je eigen nummer om meteen te kunnen bellen via AndroidAuto/Multimedia etc. Ik ken niemand die daar een andere telefoon voor aanschaft, voor een actuele Android telefoon ben je zo al 200euro kwijt, is toch zonde van je geld.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:35:
@WhySoSerious? Ten eerste laadt je telefoon juist op als deze aan de USB hangt en loopt niet leeg. Maar hoeveel moeite is het om je eigen telefoon in te pluggen? Die heb je al, daarop zit je data bundel en je eigen nummer om meteen te kunnen bellen via AndroidAuto/Multimedia etc. Ik ken niemand die daar een andere telefoon voor aanschaft, voor een actuele Android telefoon ben je zo al 200euro kwijt, is toch zonde van je geld.
Je kan gewoon AAWireless gebruiken. Werkt out of the box. Een keer inpluggen en nooit meer naar kijken.
Maakt niet uit waar je telefoon dan is. Als hij maar in de auto is. Broekzak, jaszak, tas op de achterbank.
Ik zou nooit meer zonder wireless willen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• jongetje
Ortep schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Je kan gewoon AAWireless gebruiken. Werkt out of the box.
Niet bij zijn auto uit 2015 (tenzij jij over andere informatie beschikt).

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jongetje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Niet bij zijn auto uit 2015 (tenzij jij over andere informatie beschikt).
Hij heeft android auto zegt hij zelf. Dus dat werkt. Aawireless maakt van iedere bedrade android auto een wireless.

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

[Voor 7% gewijzigd door Ortep op 06-01-2022 13:48]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46

IkWilbert

Het is mij!

Ortep schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Hij heeft android auto zegt hij zelf. Dus dat werkt. Aawireless maakt van iedere bedrade android auto een wireless.

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/
Motorola heeft sindskort ook zoiets, alleen nog even de vraag of deze ook hier beschikbaar komt.

https://androidworld.nl/a...id-auto-draadloos-adapter

Motorola lanceert de MA1-adaper voor in de auto die Android Auto draadloos laat verbinden met je smartphone. Opmerkelijk is dat ook Google dit apparaat erkent. De MA1 kost 89,95 euro, maar of hij ook hier verkrijgbaar wordt, is nog niet bekend.

I intend to live forever. So far, so good.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IkWilbert schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Motorola heeft sindskort ook zoiets, alleen nog even de vraag of deze ook hier beschikbaar komt.

https://androidworld.nl/a...id-auto-draadloos-adapter

Motorola lanceert de MA1-adaper voor in de auto die Android Auto draadloos laat verbinden met je smartphone. Opmerkelijk is dat ook Google dit apparaat erkent. De MA1 kost 89,95 euro, maar of hij ook hier verkrijgbaar wordt, is nog niet bekend.
Tsja, nu bewezen is dat het kan springen er meer in het gat. AAWireless is nu leverbaar. Het grootste probleem is dat de vraag zo groot is dat ze last hebben van de chips tekorten

• boymen35
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:24
Thanks voor de tip over AAWireless en eentje gefund :). Mijn telefoon liep ook altijd heel langzaam leeg wanneer deze met de kabel was aangesloten op het entertainment systeem i.c.m. AA. Dit omdat waarschijnlijk het poortje niet voldoende stroom kan doorgeven. Nooit altijd een big deal geweest in verband met corona en de niet hele lange ritten, maar nu dat op sommige momenten weer meer mag, staan er ook weer wat langere ritten gepland en dan is het wel fijn om met een volle telefoon aan te komen zonder dat hij eerst (Of eerder) aan de powerbank moet :).

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 07:52

LankHoar

Langharig tuig

Sinds deze week overgestapt van een Samsung Galaxy S20 naar een Samsung Galaxy S21 en nu werkt mijn Adroid Auto nagenoeg niet meer. Na vaak de kabel opnieuw inpluggen pakte hij hem voor de initiële setup, maar de keer daarop herkende hij hem niet. Soms geeft Android Auto de melding dat hij "Couldn't connect", en suggereert om instellingen of kabel te bekijken. Inmiddels heb ik de app al opnieuw geïnstalleerd, de auto meermalen uit/aan gezet, de kabel er zo goed mogelijk ingestopt, etc. maar het lijkt niet te helpen. Het lijkt me stug dat de kabel zelf kadoek is, want deze is vrij nieuw, erg stug (embraided) en werkte met mijn S20 tot vorige week nog prima (dus zou wel erg toevallig zijn dan).

Heeft iemand nog suggesties? Ik heb al wat gegoogled maar kom er nog niet uit wat de oorzaak kan zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• dixet
LankHoar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:28:
Heeft iemand nog suggesties? Ik heb al wat gegoogled maar kom er nog niet uit wat de oorzaak kan zijn.
Ik ben bang dat dit niet iets is dat je zelf kan oplossen. Zowel in mijn omgeving als op het interweb zie je veel issues van AA icm S21.

Enige wat zou kunnen helpen is de meest recente update van Samsung op de S21 installeren, maar iets zegt mij dat je dat al wel gedaan hebt O-)

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:07
LankHoar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:28:
Sinds deze week overgestapt van een Samsung Galaxy S20 naar een Samsung Galaxy S21 en nu werkt mijn Adroid Auto nagenoeg niet meer. Na vaak de kabel opnieuw inpluggen pakte hij hem voor de initiële setup, maar de keer daarop herkende hij hem niet. Soms geeft Android Auto de melding dat hij "Couldn't connect", en suggereert om instellingen of kabel te bekijken. Inmiddels heb ik de app al opnieuw geïnstalleerd, de auto meermalen uit/aan gezet, de kabel er zo goed mogelijk ingestopt, etc. maar het lijkt niet te helpen. Het lijkt me stug dat de kabel zelf kadoek is, want deze is vrij nieuw, erg stug (embraided) en werkte met mijn S20 tot vorige week nog prima (dus zou wel erg toevallig zijn dan).

Heb je maar 1 USB-C kabel om te testen? Lijkt me makkelijk uit te sluiten of het al dan niet aan de kabel ligt door even een andere te gebruiken. Check ook even de USB-connector op de smartphone of er toevallig geen pluche inzit uit je broekzak ofzo.

Ik heb het zelf eens voorgehad met een spiksplinternieuwe kabel, niets dan problemen met AA en met een andere kabel werkte alles feilloos.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• RAAF12

RAAF12

Meestal zijn de kabels te dun (ijzerdraad) en de betere kabels zijn dik en hebben copperwire.

Raven

• LogiZ5500
RAAF12 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:39:
Meestal zijn de kabels te dun (ijzerdraad) en de betere kabels zijn dik en hebben copperwire.
Andere, dikkere, kabel heeft bij mij ook veel problemen opgelost.
Blijft een kwetsbare verbinding naar mijn idee ..

• RAAF12

RAAF12

LogiZ5500 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Andere, dikkere, kabel heeft bij mij ook veel problemen opgelost.
Blijft een kwetsbare verbinding naar mijn idee ..
Ja er sneuvelen heel wat micro USB's. Draadloos laden is dan weer beter. 1000 keer de stekker erin steken en de slijtage is al zichtbaar.

Raven

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

dixet schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik ben bang dat dit niet iets is dat je zelf kan oplossen. Zowel in mijn omgeving als op het interweb zie je veel issues van AA icm S21.

Enige wat zou kunnen helpen is de meest recente update van Samsung op de S21 installeren, maar iets zegt mij dat je dat al wel gedaan hebt O-)
Oei dat klinkt niet best! En inderdaad, de S21 is helemaal up-to-date.
Largamelion schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Heb je maar 1 USB-C kabel om te testen? Lijkt me makkelijk uit te sluiten of het al dan niet aan de kabel ligt door even een andere te gebruiken. Check ook even de USB-connector op de smartphone of er toevallig geen pluche inzit uit je broekzak ofzo.

Ik heb het zelf eens voorgehad met een spiksplinternieuwe kabel, niets dan problemen met AA en met een andere kabel werkte alles feilloos.
Toch nog even een andere kabel getest. Vond ik aanvankelijk onnodig omdat mijn S20 bij nogmaals testen het wel gewoon deed. En toen brak mijn klomp. De S21 verbind met een andere USB kabel wél gewoon met Android Auto! Ik heb hem een paar keer er in en uit gehaald, en telkens verbond hij. Morgen tijdens het rijden zien of dat nog steeds zo is, maar vreemd is het wel. De kabel werkt met de S20 wel, is van degelijke kwaliteit (geen dunne kabel, en van een goed merk), en toch pakt hij hem met een dunnere kabel wel die eigenlijk van minderer kwaliteit zou moeten zijn 8)7

Enfin, ik laat het nog wel weten indien dit toch niet de oplossing is, hoewel ik bang ben dat ik dan op een update van Google/Samsung moet wachten die wellicht niet eens gaat komen als ik dat blog zo lees.. :X

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:01
Hi! Ik heb in mijn Toyota Auris Hybrid 2014 een Android Head Unit (PX6) geïnstalleerd. Bijna alles werkt goed op het volgende na; de head unit geeft in combinatie met de canbus een ABS storing. Zodra ik de head unit gebruik zonder canbus is er niks aan de hand. Behalve dat dan functies als de camera en stuurbediening niet werken. Ik heb al veel instellingen geprobeerd maar niks lijkt het probleem te verhelpen. Ook heb ik al geprobeerd een andere canbus aan te sluiten maar deze gaf hetzelfde probleem. Verder heb ik geen last van storingen als ik de originele radio installeer. Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen en of het is op te lossen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Helaas, het werkt toch niet helemaal lekker. Vandaag haperde de muziek enorm. Even later reed ik per ongeluk verkeerd omdat de navigatie blijkbaar al even "afslaan over 1.3 km" aangaf en dus vastgelopen was (i.p.v. 10 minuten te vroeg kwam ik gelukkig nog net op tijd).

Dus blijkbaar is niet alleen het aansluiten met de S21 niet lekker, maar ook de werking zelf :(

• dixet
faberr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:49:
Hi! Ik heb in mijn Toyota Auris Hybrid 2014 een Android Head Unit (PX6) geïnstalleerd.
Voor Android headunits is een ander topic: Het Android Autoradio Topic

Android auto ≠ Android radio ;)

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 12:21
Is het eigenlijk mogelijk om een Whatsapp bericht te sturen naar een groep? Assistent verstaat de vraag, inclusief groepsnaam, maar blijft dan vragen naar wie ik een bericht wil sturen.

• pascaldv
  • Laatst online: 22:00
LankHoar schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:42:
Helaas, het werkt toch niet helemaal lekker. Vandaag haperde de muziek enorm. Even later reed ik per ongeluk verkeerd omdat de navigatie blijkbaar al even "afslaan over 1.3 km" aangaf en dus vastgelopen was (i.p.v. 10 minuten te vroeg kwam ik gelukkig nog net op tijd).

Dus blijkbaar is niet alleen het aansluiten met de S21 niet lekker, maar ook de werking zelf :(
Ik heb bij mijn S21 handmatig de apps die ik gebruik tijdens Android Auto ingesteld op "Onbeperkt" energie gebruik.
Ga via instellingen naar apps, open de app info van bijvoorbeeld Maps en druk op batterij en verander de instelling.
Dit leek bij mij verbetering te geven, na updates eigenlijk niet meer terug gezet.
Probeer het eens.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

pascaldv schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb bij mijn S21 handmatig de apps die ik gebruik tijdens Android Auto ingesteld op "Onbeperkt" energie gebruik.
Ga via instellingen naar apps, open de app info van bijvoorbeeld Maps en druk op batterij en verander de instelling.
Dit leek bij mij verbetering te geven, na updates eigenlijk niet meer terug gezet.
Probeer het eens.
Goede tip. Zojuist even gedaan (had dit voor Andoird Auto zelf al wel gedaan). Heb het voor Maps gelaten bij "restricted" omdat ik eigenlijk alleen Spotify en Waze gebruik (kan me echter wel voorstellen dat Maps altijd meedraait met Android Auto). Ben benieuwd.

• LogiZ5500
LankHoar schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Goede tip. Zojuist even gedaan (had dit voor Andoird Auto zelf al wel gedaan). Heb het voor Maps gelaten bij "restricted" omdat ik eigenlijk alleen Spotify en Waze gebruik (kan me echter wel voorstellen dat Maps altijd meedraait met Android Auto). Ben benieuwd.
Je kan Maps wel de toegang tot locatie ontzeggen..

• dutchnltweaker
gabberjoost schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
Ik heb een probleem om Android Auto met de telefoon van m'n vrouw werkend te krijgen.

Wanneer ik de telefoon aansluit, komt de melding: 'Bevestig a.u.b. de vrijwaring voor de Android Auto-verbinding op uw smartphone'. Echter staat er geen enkele melding op de telefoon. Ook niet wanneer ik Android Auto handmatig opstart.

De telefoon is een Xiaomi Redmi Note 8 Pro. De bluetoothverbinding met de auto werkt en heb het met verschillende USB-C kabels getest. De auto betreft een Suzuki Baleno met een Bosch SLDA infotainment systeem.

Iemand enig idee om het werkend te krijgen?

Op mijn telefoon (Lenovo P2) werkt het vlekkeloos.
Is het je nog gelukt? wat zou kunnen helpen is de laatste versie (update) van het bosch/suzuki SLDA systeem te installeren (via xda https://forum.xda-develop...uki-slda.3326937/page-108 is daar genoeg over te vinden). Laatste versie is trouwens een paar dagen geleden uitgekomen, versie 1890. Welke versie heb je nu van het SLDA systeem?

Hier heeft namelijk een update wel het probleem verholpen voor een andere telefoon die issues had met compatibiliteit.

[Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-01-2022 16:13]

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 14:17
dutchnltweaker schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Is het je nog gelukt? wat zou kunnen helpen is de laatste versie (update) van het bosch/suzuki SLDA systeem te installeren (via xda https://forum.xda-develop...uki-slda.3326937/page-108 is daar genoeg over te vinden). Laatste versie is trouwens een paar dagen geleden uitgekomen, versie 1890. Welke versie heb je nu van het SLDA systeem?

Hier heeft namelijk een update wel het probleem verholpen voor een andere telefoon die issues had met compatibiliteit.
Zo, dit was een tijd geleden ;)
Maar het is idd gelukt. Ik heb op het toestel van m'n vrouw van de Android Auto app alle update's, cache, etc. verwijderd en toen weer 'schoon' aan de auto gehangen. Toen werkte het wel.

• Hubertjan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-01-2022
In mijn nieuwe Berlingo Van van enkele maanden heb ik ongeveer een maand probleemlood Android Auto kunnen gebruiken met mijn Huawei P30lite. Dit werkte naar volle tevredenheid. Tot ong. een maand geleden. Niet meer aan de praat te krijgen. Intussen heel veel geprobeerd zonder soelaas. Afgelopen vrijdag in de garage de Android Auto (het systeem in de auto) laten voorzien van de laatste nieuwe update. Daarna telefoon ingeplugd en... het werkte weer _/-\o_ .... voor 10 minuten. Daarna weer hetzelfde verhaal.

Nu heb ik uiteindelijk een soort van oplossing gevonden: Voordat ik de telefoon inplug in de auto moet ik de app (Android Auto) uitschakelen en terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik hem dan inplug in de auto wordt de telefoon als nieuw gezien. Vervolgens moet ik de app updaten, dan de USB loskoppelen, dan opnieuw inpluggen en dan toestemming geven voor alle rechten. Dan functioneert het systeem weer. Als ik vervolgens ergens ben gestopt en ik wil weer verder rijden, dan gaat er niks meer.... Hele verhaal weer van voor af aan als ik AA weer wil gebruiken.

Ik weet niet of iemand dit herkent of wellicht een oplossing hiervoor heeft? :|

• LogiZ5500
Hubertjan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:10:
In mijn nieuwe Berlingo Van van enkele maanden heb ik ongeveer een maand probleemlood Android Auto kunnen gebruiken met mijn Huawei P30lite. Dit werkte naar volle tevredenheid. Tot ong. een maand geleden. Niet meer aan de praat te krijgen. Intussen heel veel geprobeerd zonder soelaas. Afgelopen vrijdag in de garage de Android Auto (het systeem in de auto) laten voorzien van de laatste nieuwe update. Daarna telefoon ingeplugd en... het werkte weer _/-\o_ .... voor 10 minuten. Daarna weer hetzelfde verhaal.

Nu heb ik uiteindelijk een soort van oplossing gevonden: Voordat ik de telefoon inplug in de auto moet ik de app (Android Auto) uitschakelen en terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik hem dan inplug in de auto wordt de telefoon als nieuw gezien. Vervolgens moet ik de app updaten, dan de USB loskoppelen, dan opnieuw inpluggen en dan toestemming geven voor alle rechten. Dan functioneert het systeem weer. Als ik vervolgens ergens ben gestopt en ik wil weer verder rijden, dan gaat er niks meer.... Hele verhaal weer van voor af aan als ik AA weer wil gebruiken.

Ik weet niet of iemand dit herkent of wellicht een oplossing hiervoor heeft? :|
Probeer eens het volgende:
Alle rechten verlenen in ieder geval.
Batterij optimalisatie uitschakelen voor Android Auto
Android Auto app info -> Extra instellingen in de app -> Android Auto automatisch starten (Altijd)
Android Auto app info -> Extra instellingen in de app -> Android Auto starten indien vergrendeld (aan)

Succes met proberen!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Dit lijkt opgelost! Het wijzigen van energiegebruik instellingen hielp niet. Toen heb ik een originele Samsung kabel gepakt, en nu werkt het vrij soepel. D.w.z. hij stottert soms nog een beetje, maar na 2 dagen gebruik is hij nog niet weer vastgelopen. Niet handig dat ik gebonden ben aan deze kabel (vind deze wat onhandig qua formaat etc.) maar het is niet anders. Was beter geregeld met de S20, toen kon ik eender welke USB kabel gebruiken en werkte AA ook soepeler. Enfin, ik ben voorlopig gered :)

• Hubertjan
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-01-2022
LogiZ5500 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Probeer eens het volgende:
Alle rechten verlenen in ieder geval.
Batterij optimalisatie uitschakelen voor Android Auto
Android Auto app info -> Extra instellingen in de app -> Android Auto automatisch starten (Altijd)
Android Auto app info -> Extra instellingen in de app -> Android Auto starten indien vergrendeld (aan)

Succes met proberen!
Ik heb dit nagekeken, deze instellingen stonden goed. Waar ik nu op ben uitgekomen is "app-opstartbeheer" Android Auto staat hier niet in de app-lijst, maar hier heb ik "alles automatisch beheren" aangezet (stond dus uit..) en dit blijkt de oplossing te zijn d:)b . Alleen begrijp ik niet goed hoe het kan dat AA niet overal tussen de apps te vinden is. In ieder geval OPGELOST! Bedankt voor het meedenken - en mss heeft iemand anders hier ook iets aan.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 16:25
Ik begin nu toch wel een beetje het heen en weer te krijgen van Android Auto.
Nadat ik mijn update van mijn S20+ erop heb gezet krijg ik nu elke keer te zien, USB apparaat niet ondersteund. Dit zie ik op mijn Admunsen van mijn Skoda Rapid.

Wilt dan daarna met het oude protocol Mirror Link aan de slag, zegt dat er dan geen verbinding is, gaat het dan nog een keer proberen met Android Auto en krijg dan uiteindelijk wel verbinding.

Maar..... Navigatie is verdwenen uit de launcher. Na het cache legen van de app heb ik weer navigatie van maps.

Ben ik op bestemming en ga later terug, PLOP weg maps. En dan kan ik de gehele procedure opnieuw opstarten.

Wat ik zelf al gedaan heb, kabel vervangen. Gekeken of er een nieuwe versie was van Android auto, of gekeken of ik terug kan naar een oude versie.

Iemand een oplossing, want dat ik nou net het handigste van Android auto, navigeren.

[Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 25-03-2022 08:14]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• dixet
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:05:
Maar..... Navigatie is verdwenen uit de launcher. Na het cache legen van de app heb ik weer navigatie van maps.

Ben ik op bestemming en ga later terug, PLOP weg maps. En dan kan ik de gehele procedure opnieuw opstarten.
Toevallig Android Auto 7.2? Dan ben je niet de enige..
De oplossing? Maps gebruiken op je telefoonscherm of alternatief navigatiesysteem (waze, amigo etc) op AA

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 16:25
dixet schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Toevallig Android Auto 7.2? Dan ben je niet de enige..
De oplossing? Maps gebruiken op je telefoonscherm of alternatief navigatiesysteem (waze, amigo etc) op AA
Je zal het niet geloven, maar volgens mij heb ik de oplossing gevonden.
Na de update zijn de rechten veranderd van maps. Alle machtigingen waren ingetrokken. Deze aangezet, en ja hoor gewoon weer alles tot mijn beschikking.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 17:53
weet iemand de oplossing,
we hebben een Toyota waar Android auto werkt, ik heb een Oneplus 8 Pro, als ik deze aansluit gaat netjes Android auto gestart worden.
Mijn vrouw heeft een Oneplus Nord 2, als ik deze aansluit geeft de phone een scherm weer waarop gevraagd word wat de USB moet doen, Opladen, bestanden delen met Android auto.
Als ik dit aangeeft gaat pas Android Auto gestart worden.
Alles heb ik nagelopen, maar ik zie nergens een instelling waar ik dit 1 maal kan aangeven om dit bij de volgende keer niet meer te hebben.

ik heb de Ontwikkelaars mode in android geactiveerd > Standaard USB-instellingen > deze op Bestandsoverdracht zetten, maar het gaat na loskoppelen weer terug naar opladen.

Ook moet ik de telefoon openen voordat er verbinding gemaakt kan worden.

Wie heeft de nord ingezet voor android auto en welke stappen heb je doorlopen?

ik moet nu eerst de telefoon aansluiten op de USB, het scherm ontgrendelen, dan wordt er verbinding gemaakt, dan aangeven dat de bestanden gedeelt worden. danpas heb ik android auto.

met de 8 Pro heb ik gelijk verbinding in de auto en start Android auto gelijk op
weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LogiZ5500
sterremos schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:03:
weet iemand de oplossing,
we hebben een Toyota waar Android auto werkt, ik heb een Oneplus 8 Pro, als ik deze aansluit gaat netjes Android auto gestart worden.
Mijn vrouw heeft een Oneplus Nord 2, als ik deze aansluit geeft de phone een scherm weer waarop gevraagd word wat de USB moet doen, Opladen, bestanden delen met Android auto.
Als ik dit aangeeft gaat pas Android Auto gestart worden.
Alles heb ik nagelopen, maar ik zie nergens een instelling waar ik dit 1 maal kan aangeven om dit bij de volgende keer niet meer te hebben.

ik heb de Ontwikkelaars mode in android geactiveerd > Standaard USB-instellingen > deze op Bestandsoverdracht zetten, maar het gaat na loskoppelen weer terug naar opladen.

Ook moet ik de telefoon openen voordat er verbinding gemaakt kan worden.

Wie heeft de nord ingezet voor android auto en welke stappen heb je doorlopen?

ik moet nu eerst de telefoon aansluiten op de USB, het scherm ontgrendelen, dan wordt er verbinding gemaakt, dan aangeven dat de bestanden gedeelt worden. danpas heb ik android auto.

met de 8 Pro heb ik gelijk verbinding in de auto en start Android auto gelijk op
weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Het stukje USB Bestandsoverdracht instellen via Ontwikkelaarsinstellingen werkte bij mij naar behoren op die manier.

Om Android Auto automatisch te laten kan je naar de instellingen in de Android Auto app -> 'Android Auto automatisch starten' op 'Altijd'
en hiernaast kan je aanvinken 'Android Auto starten indien vergrendeld'

Hopelijk ben je ermee geholpen 8)

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 17:53
dank je wel voor je reactie, de usb instelling blijft nu wel ingesteld,
maar helaas start Android Auto nog niet helaas op.
alles staat ingesteld zoals het zou moeten zijn.

ook om Android Auto automatisch te laten kan je naar de instellingen in de Android Auto app -> 'Android Auto automatisch starten' op 'Altijd'
en hiernaast kan je aanvinken 'Android Auto starten indien vergrendeld

heel apart

• LogiZ5500
sterremos schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:32:
dank je wel voor je reactie, de usb instelling blijft nu wel ingesteld,
maar helaas start Android Auto nog niet helaas op.
alles staat ingesteld zoals het zou moeten zijn.

ook om Android Auto automatisch te laten kan je naar de instellingen in de Android Auto app -> 'Android Auto automatisch starten' op 'Altijd'
en hiernaast kan je aanvinken 'Android Auto starten indien vergrendeld

heel apart
Hmm dan zou ik het ook niet weten en vanaf nul opnieuw beginnen.
Bluetooth koppeling in de auto en telefoon weghalen.
Android Auto -> App info -> Opslaruimte -> Opslag wissen
Opnieuw koppelen en setup doorlopen, hierbij alle rechten toekennen, zo ook voor Googel Maps ed.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:04

avotar

P0werd by Black Coffee

Sinds een paar dagen een raar probleem met Android Auto nadat hij al een maand of 4 perfect draait.
De melding "Spotify werkt op dit moment niet", terwijl ik hem via mijn telefoon wel gewoon kan bedienen.
Vaak is het een dag later weer over op magische wijze, maar daar heb ik op dat moment (al rijdende bv) niet heel veel aan.

Iemand die dit issue herkent?

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

avotar schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:02:
Sinds een paar dagen een raar probleem met Android Auto nadat hij al een maand of 4 perfect draait.
De melding "Spotify werkt op dit moment niet", terwijl ik hem via mijn telefoon wel gewoon kan bedienen.
Vaak is het een dag later weer over op magische wijze, maar daar heb ik op dat moment (al rijdende bv) niet heel veel aan.

Ik had dit heel vroeger.
BT uitzetten en spotify werkt weer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
avotar schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:02:

Wanneer ik de app eerst open op m'n telefoon en daarna in Android auto werkt het bij mij wel als ik die melding heb.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:39
Sinds kort bij het gebruik van AA krijg ik bij het oproepen (drukken, geen spraak) van Whatsapp berichten te horen "er is een fout opgetreden", voorheen werkte dit goed.

Ik zie door het bos aan instellingen de oplossing niet meer. Heeft iemand een idee waar ik ongeveer kan gaan zoeken?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-03 15:19
Sinds de laatste update van AA geeft mijn toestel (oneplus 8 pro) telkens de foutmelding dat de usb-kabel niet goed is. Ik heb met diverse goede usbkabels (o.a. de originele kabel) geprobeerd het toestel te verbinden, maar het lukt niet. De kabels werkten voorheen wel met mijn toestel en werken nog steeds met het toestel van mijn vriendin. Heb dus het vermoeden dat het niet aan de kabels ligt.

Iemand die dezelfde ervaring heeft en/of een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:48
gjb85 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:30:
Sinds de laatste update van AA geeft mijn toestel (oneplus 8 pro) telkens de foutmelding dat de usb-kabel niet goed is. Ik heb met diverse goede usbkabels (o.a. de originele kabel) geprobeerd het toestel te verbinden, maar het lukt niet. De kabels werkten voorheen wel met mijn toestel en werken nog steeds met het toestel van mijn vriendin. Heb dus het vermoeden dat het niet aan de kabels ligt.

ik had ook regelmatig die problemen en ervaring met de OP6T
sinds ik een Pixel 6 heb zijn er geen problemen meer.. met dezelfde kabel nog steeds.

kan er ook geen vinger op leggen, enkel dat ik mijn bevindingen kan delen hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:15
gjb85 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:30:

Geen oplossing maar heeft waarschijnlijk te maken met:
As spotted by Auto Evolution, Android Auto 7.5 is now rolling out to users through a Play Store update. However, Google has yet to issue an official changelog, and as with the beta, it doesn't seem like much has changed on a user-facing level. This update does lay the groundwork for Android Auto's new USB cable checker, which first appeared in the Auto 7.5 beta a few weeks ago, but as with that initial patch, it's not available to users just yet.
https://www.androidpolice...date-from-the-play-store/

• Gonadan

Gonadan

Nu lijkt het dan eindelijk zover, de app gaat eruit. Gebruikers krijgen een melding: 'Android auto voor smartphones werkt binnenkort niet meer'.
Jammer, want zo lang heb ik er voor mij gevoel nog niet van kunnen genieten.

Nu maar eens gaan onderzoeken of de moderne methode bij mij überhaupt mogelijk is.

Edit:
Nee dus, alleen vanaf Android 12 en die ga ik niet krijgen gok ik. Wel las ik ergens 3rd party informatie dat de app op oudere Android versies nog zou blijven werken. Dat is dan ook prima.

[Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 04-06-2022 11:10]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:02
Gonadan schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:45:
Nu lijkt het dan eindelijk zover, de app gaat eruit. Gebruikers krijgen een melding: 'Android auto voor smartphones werkt binnenkort niet meer'.
Jammer, want zo lang heb ik er voor mij gevoel nog niet van kunnen genieten.

Nu maar eens gaan onderzoeken of de moderne methode bij mij überhaupt mogelijk is.
Dan heb je het over de app voor telefoons waar het nog niet standaard in Android zit?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Snowhite0901 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:11:
Dan heb je het over de app voor telefoons waar het nog niet standaard in Android zit?
Android auto voor smartphones inderdaad.

Google wilde het in Android 10 al inbouwen maar dat was te optimistisch, nu lijkt het met 12 wel gelukt te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een pixel 4a met android 12... Heb geen optie om rijstand aan te zetten. :s

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Gonadan

Gonadan

Ergens op een pagina van Google las ik ook eisen met betrekking tot specs, kan het hem daar in zitten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jos_M
  • Laatst online: 22-05 22:40

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik krijg in mijn Skoda Kamiq steeds de melding dat de verbinding met mijn Galaxy S22 Ultra mislukt is. Terwijl mijn S10+ eerder probleemloos werkte met dezelfde auto.

Ik gebruik gewoon de originele USB C - USB C laadkabel, enheb ook de meest recente Android Auto 7.8 app al geïnstalleerd.

Het werkt gewoon niet.

Heeft iemand hier een fix voor?

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Heb je misschien wat aggresieve software draaien tegen adds of zo?

Bij mij bleek Blokada een boosdoener te zijn bijv...
Jos_M schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:52:
Ik krijg in mijn Skoda Kamiq steeds de melding dat de verbinding met mijn Galaxy S22 Ultra mislukt is. Terwijl mijn S10+ eerder probleemloos werkte met dezelfde auto.

Ik gebruik gewoon de originele USB C - USB C laadkabel, enheb ook de meest recente Android Auto 7.8 app al geïnstalleerd.

Het werkt gewoon niet.

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:15
Jos_M schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:52:

Het werkt gewoon niet.

Met de S22 zijn veel problemen geweest nog niet voor iedereen gefixed https://www.androidpolice...uto-77-connection-issues/

• Jos_M
  • Laatst online: 22-05 22:40

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

djiedjee schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:20:
Heb je misschien wat aggresieve software draaien tegen adds of zo?

Bij mij bleek Blokada een boosdoener te zijn bijv...

[...]
Nee ik gebruik geen add blocker oid. Ik heb wel wat apps uitgeschakeld via Alliance Shield X, maar geen apps die iets van doen hebben met Android Auto (zoals Facebook plugins enzo).

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
@Jos_M heb je het al eens geprobeerd met die Alliance shield uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 10:17
iop schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:49:
Ik heb een pixel 4a met android 12... Heb geen optie om rijstand aan te zetten. :s
Same hier met mijn Pixel 6. En met mijn oude Pixel 4 XL kon ik de optie ook nergens vinden.
Ik had gehoopt dat dit juist met een Google-eigen telefoon goed zou werken, maar helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 16:58
Ik had een Seat met Android Auto integratie.
Via het werk kan ik nu echter met een wagen rijden zonder AA integratie.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S21 FE, die op Android 12 staat.
De aparte Android Auto interface op m'n telefoon werkt dus niet meer.

Wat zijn de mogelijkheden om een Android Auto achtige interface te hebben op mijn telefoon, tijdens het rijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@kontroll Waarom niet je navigatie op je telefoonscherm en de audio gewoon via de radio van de wagen. Netzoals je met een losse navigatie doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 16:58
Omdat Android Auto voor mij net iets fijner werkt:
Mogelijkheid om inkomende berichten te laten voorlezen, makkelijker switchen tussen apps (ik luister al graag eens een podcast in de auto), grotere interface elementen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:40
kontroll schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:08:
Ik had een Seat met Android Auto integratie.
Via het werk kan ik nu echter met een wagen rijden zonder AA integratie.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S21 FE, die op Android 12 staat.
De aparte Android Auto interface op m'n telefoon werkt dus niet meer.

Wat zijn de mogelijkheden om een Android Auto achtige interface te hebben op mijn telefoon, tijdens het rijden?
Automate/Autozen lijkt wel in de buurt te komen
https://www.maketecheasie...ndroid-auto-alternatives/

• dutchnltweaker
En de officiële app Android auto voor telefoonscherm werkt ook niet meer... Maar geen enkel vervanging qua app.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Sinds kort leest AA al mijn binnenkomende berichten voor. Ik heb niets veranderd, en toch gebeurd dit. Bij SMSjes doet mijn Opel stem het daarna nog eens vlekkeloos over. Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan uitzetten. Het is heel vervelend, vooral als er in een chat group 10+ berichtjes binnenkomen en ook nog met smileys. De berichten gaan zo "X new messages in Y group, message from Y, <bericht zelf>, X new messages in Y group, message from Z", dus het is ook nog eens extra lang. Enig idee hoe ik dit helemaal kan uitschakelen? Kan het niet vinden in de settings en heb al behoorlijk lopen zoeken en googlen.

Overigens, hoop dat Google snel een fix brengt voor het weergeven van de temperatuur in Fahrenheit. Heb dit overal op Celsius staan en toch blijft het bij Fahrenheit :)

• stijn014
Ik heb de laatste tijd veel problemen met afspelen van muziek. Als ik naar volgend nummer ga blijft hij hangen en loopt hij echt veel achter. Het is geen Deezer probleem, want als ik switch naar podcasts in een nadere app dan blijft hij ook muziek afspelen en start hij pas een hele tijd later de podcast.
Nog iemand met dit probleem?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

stijn014 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:53:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met afspelen van muziek. Als ik naar volgend nummer ga blijft hij hangen en loopt hij echt veel achter. Het is geen Deezer probleem, want als ik switch naar podcasts in een nadere app dan blijft hij ook muziek afspelen en start hij pas een hele tijd later de podcast.
Nog iemand met dit probleem?
Ja dit heb ik ook zo nu en dan. Toen ik de Samsung Galaxy S20 had was dit niet het geval, het begon toen ik de S21 kocht. Toen ben ik overgestapt op een originele Samsung USB kabel, en dat heeft het veel beter doen worden (voorheen knalde hij Android Auto er regelmatig uit, liep het gewoon compleet vast, en de muziek stotteren etc.). Dus wellicht kun je hier iets mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:20
Gek probleem hier, mijn s20 FE herstart android auto zich iedere seconde ongeveer. Getest met de A52 van mijn vrouw en dat gaat zonder problemen. Ook mijn zakelijke s9 heeft hetzelfde issue als mijn privé telefoon. Meerdere originele kabels geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. Wellicht een instelling in de telefoon die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijn014
Blijkbaar is de volumebug na verkeersinformatie ook weer terug?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

stijn014 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:20:
Blijkbaar is de volumebug na verkeersinformatie ook weer terug?
"De volume bug"

Waar zou ik last van moeten hebben?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:19:
Sinds kort leest AA al mijn binnenkomende berichten voor. Ik heb niets veranderd, en toch gebeurd dit. Bij SMSjes doet mijn Opel stem het daarna nog eens vlekkeloos over. Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan uitzetten. Het is heel vervelend, vooral als er in een chat group 10+ berichtjes binnenkomen en ook nog met smileys. De berichten gaan zo "X new messages in Y group, message from Y, <bericht zelf>, X new messages in Y group, message from Z", dus het is ook nog eens extra lang. Enig idee hoe ik dit helemaal kan uitschakelen? Kan het niet vinden in de settings en heb al behoorlijk lopen zoeken en googlen.

Overigens, hoop dat Google snel een fix brengt voor het weergeven van de temperatuur in Fahrenheit. Heb dit overal op Celsius staan en toch blijft het bij Fahrenheit :)
Hebben meer mensen hier last van? Ik begin me er steeds meer aan te ergeren namelijk :P

• barrymossel
LankHoar schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Hebben meer mensen hier last van? Ik begin me er steeds meer aan te ergeren namelijk :P
https://support.google.com/assistant/answer/11004673?hl=en

Misschien helpt dat?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Dat is een goede tip. Ik heb nu AA de toegang ontzegd tot het lezen van notificaties. Ben benieuwd of dit goed werkt :)

• barrymossel
LankHoar schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Dat is een goede tip. Ik heb nu AA de toegang ontzegd tot het lezen van notificaties. Ben benieuwd of dit goed werkt :)
Ik bedoelde eigenlijk het laatste punt op die pagina. Uitschakelen met een voice command. :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

barrymossel schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk het laatste punt op die pagina. Uitschakelen met een voice command. :)
Ik heb mijn Google Assistant uitstaan, altijd al eigenlijk :)

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik blijf problemen hebben met mijn s22. Nergens werkt mijn Android auto nog, opnieuw geïnstalleerd, alle auto gewist, alle machtigen gegeven….
Iemand tips, zowel bij mijn Toyota chr als bij mijn alpine radio in mijn fiat…
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee