Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Goedemorgen allemaal,
Ik bezit een oneplus 9 met Android auto native install.
Ik heb nu een issue met whatsapp. Whatsapp heb ik parallel staan.
Één nummer voor privé en één voor werk.
Als ik een bericht inspreekt om te versturen via Whatsapp, dan geeft Android auto aan dat hij verstuurd is.
Echter dit blijkt In de praktijk niet zo te zijn. Android auto weet niet via welke versie van whatsapp deze verstuurd moet worden. Hier ben ik achter gekomen door via Google assistent, zonder Android auto gekoppeld, een bericht te verzenden. Na de bevestiging dat het verstuurd is komt er een pop-up welke whatsapp er gebruikt moet worden. Android auto kan hier niet mee overweg.

Heeft iemand een idee om één versie ( prive) als standaard in te stellen voor de Android auto?

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Boomster schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:06:
Goedemorgen allemaal,
Als ik een bericht inspreekt om te versturen via Whatsapp, dan geeft Android auto aan dat hij verstuurd is.
Echter dit blijkt In de praktijk niet zo te zijn. Android auto weet niet via welke versie van whatsapp deze verstuurd moet worden. Hier ben ik achter gekomen door via Google assistent, zonder Android auto gekoppeld, een bericht te verzenden. Na de bevestiging dat het verstuurd is komt er een pop-up welke whatsapp er gebruikt moet worden. Android auto kan hier niet mee overweg.

Heeft iemand een idee om één versie ( prive) als standaard in te stellen voor de Android auto?

Boomster
Whatsapp Business voor je werknummer installeren?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Boomster schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:06:
Goedemorgen allemaal,

Boomster
Dit kan niet icm Android Auto. Is ook al eens eerder behandeld in dit topic (voor als je terug wil zoeken)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

teake schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:50:
Met wat timing kun je wel een sms aan jezelf sturen om te testen.
Komt die aan in een WA berichtje? Zal het eens uitproberen. Overigens heeft Carplay wel gewoon een WA icon in beeld via de Andream MMI box. Vreemd dat die niet in AA zit.

Carplay https://tweakers.net/i/NI...48.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 04-04-2021 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Hmmbob schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:07:
[...]

Dit kan niet icm Android Auto. Is ook al eens eerder behandeld in dit topic (voor als je terug wil zoeken)
Bedankt voor je bericht.
Is er dan een andere manier wat wel werkt?
Werkt whatsapp business wel icm regulier Whatsapp zoals @Spiff opmerkt?
Kon het zo gauw niet terugvinden in whatsapp

Boomster

[ Voor 3% gewijzigd door Boomster op 04-04-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
RAAF12 schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:25:
[...]

Komt die aan in een WA berichtje? Zal het eens uitproberen.
Sms bericht komt bij mij in een zelfde soort melding in beeld als een whatsapp bericht.
Zo heb ik vrij vaak getest of de "dunglish" bug al verholpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Boomster schreef op zondag 4 april 2021 @ 07:41:
[...]

Bedankt voor je bericht.
Is er dan een andere manier wat wel werkt?
Werkt whatsapp business wel icm regulier Whatsapp zoals @Spiff opmerkt?
Kon het zo gauw niet terugvinden in whatsapp
Geen idee - niets houdt je tegen om het te testen toch?
Boomster
Het algemeen beleid #groeten

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

teake schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:39:
[...]

Sms bericht komt bij mij in een zelfde soort melding in beeld als een whatsapp bericht.
Zo heb ik vrij vaak getest of de "dunglish" bug al verholpen was.
Werkt prima, met mijn eigen telefoonnummer naar WA 'bellen' In de car op het dispay onderin beeld een teken met geluid dat er een bericht binnenkomt. Er wordt voorgelezen en kan beantwoord worden allemaal met voice input en opdrachten. Enige beweging is nog een knopje op het stuur indrukken om een spraakopdracht te geven bijv. 'volgende' voor een nieuwe song in het album. Ik gebruik Musicolet (zonder ads!) app voor offline muziek vanaf de Oneplus6, wireless. Eigenlijk zou iedere auto iets als AA moeten hebben. Scheelt een hoop doden omdat er nog steeds idioten zijn die achter het stuur aan het whatsappen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 04-04-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:12
https://androidworld.nl/auto/tomtom-amigo-android-auto
Google laat ontwikkelaars sinds dinsdag hun Android Auto-apps direct in de Play Store uitbrengen en TomTom AmiGO is de volgende app die voor het platform beschikbaar komt.
Meer apps voor Android Auto

Google kondigde Android Auto al in 2014 aan, maar tot nu toe was het aanbod aan apps niet om over naar huis te schrijven. Nu toegang tot een bètaprogramma geen vereiste meer is en ontwikkelaars hun Android Auto-apps meteen in de Play Store kunnen publiceren, druppelen de nieuwe apps binnen. Dit keer is het TomTom AmiGO.

Dit betekent dat automobilisten met een Androidtelefoon vanaf nu TomTom AmiGO ook kunnen bedienen op het infotainmentscherm van hun auto, indien deze over Android Auto beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Ervaren meer mensen het probleem dat AA opeens opnieuw opstart of vastloopt? Ik al weken dat tijdens het rijden AA opnieuw opstart, ik gaf de schuld aan sygic bèta maar daar ligt het dus niet aan. Lees nu dat het te maken kan hebben met oplaad perikelen die al enige tijd gaande zijn. Bij een bepaald percentage battterij spanning stopt AA ermee bij een aantal gebruikers. Erg vervelend tijdens navigeren.
https://www.autoevolution...-in-update-63-159130.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand een idee hoe ik Google Podcast binnen Android Auto kan afsluiten? Op mijn telefoon staat de app al lang dicht maar iedere keer wanneer ik mijn telefoon verbindt met mijn auto zie ik onderin toch weer de Podcast app oplichten en zou ik verder kunnen luisteren.. Nu heb ik deze podcast sowieso al af en vind ik het prima om soms een podcast aan te kunnen zetten in de auto, maar voor nu wil ik hem gewoon in zijn geheel afsluiten en er ook niks van terug zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
Joster schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:45:
Heeft iemand een idee hoe ik Google Podcast binnen Android Auto kan afsluiten? Op mijn telefoon staat de app al lang dicht maar iedere keer wanneer ik mijn telefoon verbindt met mijn auto zie ik onderin toch weer de Podcast app oplichten en zou ik verder kunnen luisteren.. Nu heb ik deze podcast sowieso al af en vind ik het prima om soms een podcast aan te kunnen zetten in de auto, maar voor nu wil ik hem gewoon in zijn geheel afsluiten en er ook niks van terug zien..
AA toont de laatst gebruikte applicatie onderin. Dus gewoon even overschakelen naar Spotify/Audible/SmartAudioBooks/TuneIn en daarna weer naar de navigatie. Dan staat Spotify/Audible/SmartAudioBooks/TuneIn onderin in plaats van Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:45:
Je kunt tegenwoordig de apps die zichtbaar moeten zijn, aanpassen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Exocet schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:08:
[...]

Je kunt tegenwoordig de apps die zichtbaar moeten zijn, aanpassen in de instellingen.
Hij mag / moet van mij wel gewoon zichtbaar zijn, mits actief :) Als ik een aflevering af heb of in zijn geheel de app niet heb geopend op mijn telefoon mag hij van mij onderin de balk gewoon verdwijnen. Deze instelling heb ik nergens kunnen vinden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:40
p.d.akkerman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:16:
Blijft vreemd het wel en niet werken van Spotify op Android auto.

Afgelopen weekend werkte het prima. Op de stuurbediening na. Naar boven is volgende nummer, naar onder is terug.

Nu weer voor het eerst in de auto. En de melding 'spotify werkt momenteel niet'

Blijft een vage issue
Opgelost!!!

Althans eerste bevindingen zijn positief.

Bluetooth op je gsm uitzetten.

Telefoon aansluiten op je HU.

Spotify doet het!!

Bluetooth gaat weer automatisch aan zodra AA wordt gestart.

Beetje onhandig, maar ben blij met de uitkomst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
p.d.akkerman schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:54:
[...]

Opgelost!!!

Spotify doet het!!

Mooi, ik heb een AAWireless dongle besteld maar daar moet je BT aanstaan op je telefoon anders wordt die Dongle niet opgestart..
Zou toch ook een oplossing moeten zijn dat je BT permanent aan kan blijven op je telefoon en dat Spotify wel moet werken via AA of AAwireless dongle. Ik krijg zo nu dan ook die melding dat Spotify momenteel niet werkt.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
Misschien een kleine tip in Android auto app, ontwikkelaarsinstellingen.
Kun je aantal tweaks toepassen, ik heb:

Request video focus on start aangezet / Videofocus aanvragen tijdens starten

en Dump van audiolatentie aanzetten ingeschakeld.

Met de 1e functie krijg ik gelijk AA op mijn scherm, zonder dat ik hiervoor nog een knop moet indrukken op Volkswagen MIB 2 scherm.
Dus bv zit ik in het radio menu of GPS menu van de auto en sluit ik mijn telefoon aan dan krijg ik gelijk AA. Normaal moest ik dan op de knop APP drukken, dan moest ik klikken op Android Auto en dan kreeg ik AA te zien.

En als BT altijd aanstaat op je telefoon gaat het zelfs nog sneller, mijn telefoon en de AA app herkent de BT van mijn auto en automatisch wordt AA op mijn telefoon opgestart, sluit ik dan mijn telefoon aan op mijn auto dan kom ik gelijjk het AA menu. AA forceert namelijk mijn infotainment systeem om AA weer te geven.

Die andere functie is volgens mij dat er geen vertraging zit met het skippen van audionummers, sinds ik dit heb aangevinkt heb ik geen resets meer als ik snel skip tijdens Spotify naar het volgend nummer. Maar dit kan ook toevallig zijn.. ik heb sindskort ook een belkin IF-gecertificeerde kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cruzer op 20-04-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
De flitsmeister app is nu officieel geschikt voor Android auto, net een update gehad via de playstore.
Eindelijk is het zo ver! Na jarenlang in spanning wachten op de livegang van Android Auto is het grote moment aangebroken. We zijn LIVE! Vanaf nu kan je Flitsmeister op Android Auto gebruiken. WOEHOE! Ondanks de kater van onze Gino na de virtuele borrel hebben we het voor elkaar weten te boxen om een vette update voor je klaar te zetten. Update de app en sluit je telefoon aan op je auto om gebruik te maken van Android Auto.
Edit
Bron:
https://androidworld.nl/a...voor-iedereen-beschikbaar
https://www.droidapp.nl/n...te-android-auto-iedereen/

[ Voor 13% gewijzigd door dutchnltweaker op 21-04-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Laatst online: 15-08 18:40
Vandaag even getest met de nieuwkomers: FlitsMeister en TomTom Amigo.
Echter hebben beide geen GPS signaal via Android Auto.

Overige navigatie apps (Maps, Waze en Sygic) doen het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
Aapmansz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:53:
Vandaag even getest met de nieuwkomers: FlitsMeister en TomTom Amigo.
Echter hebben beide geen GPS signaal via Android Auto.
Flitsmeister werkt prima bij mij via Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Laatst online: 15-08 18:40
arjans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:50:
[...]

Flitsmeister werkt prima bij mij via Android Auto.
Mooi dat het bij jouw werkt.
Bij mij dus niet.

Heb al wat tips gevonden op het FlitsMeister forum: https://forum.flitsmeiste...ister-op-android-auto/104

Schijnt een MIUI (Xiaomi / Poco) kwaal te zijn.
Deze setting toegepast: https://dontkillmyapp.com/xiaomi
Even afwachten wat die de volgende autorit gaat doen.

Mooiste situatie zou een FM popup in Sygic zijn.
Mag helaas niet van Google...

Edit:
Over een paar maanden loopt het TomTom abonnement van mijn auto (Renault) af. Zeer tevreden over de ingebouwde Tommie, heeft me al vaak behoed voor mobiele struikrovers.

Helaas wil Renault een hoop poen hebben voor jaarlijkse verlenging (€50).
Plus het feit dat de kaartupdates zwaar achter lopen en updaten een drama is via Rlink op de PC besloten om dan maar een kabeltje in te prikken en voor moderne technologie te gaan :+

Sygic met offline kaartmaterieel en prima verkeersinfo heeft de race eigenlijk al gewonnen.
Maar twijfel nog over hun flitspaalservice.

Heb dan meer vertrouwen in FM _/-\o_

Edit2:
Toch wat ongeduldig en wilde weten of deze fixes gingen werken: https://dontkillmyapp.com/xiaomi
GPS probleem voor zowel FM als Amigo opgelost _/-\o_
Klote Chinezen met hun accu besparende telefoons.

Kunnen beter energie besparen op de Phone home functionaliteit ;w

[ Voor 49% gewijzigd door Aapmansz op 24-04-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

De laatste tijd gebeurt bij mij t volgende, soms wel en soms ook niet: als ik de telefoon aansluit op USB gaat t geluid van mijn auto (Peugeot 208) zachter is dan niet meer te verstellen, totdat ik m'n toon weer loskoppel, meer mensen die dit hebben en/of enig idee hoe dit kan komen, en hoe t op te lossen....?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 08:16
robotjoek schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:48:
De laatste tijd gebeurt bij mij t volgende, soms wel en soms ook niet: als ik de telefoon aansluit op USB gaat t geluid van mijn auto (Peugeot 208) zachter is dan niet meer te verstellen, totdat ik m'n toon weer loskoppel, meer mensen die dit hebben en/of enig idee hoe dit kan komen, en hoe t op te lossen....?
Ik heb iets vergelijkbaars in een skoda. Nooit de link met de telefoon gelegd. Bij mij is hij dan geswitched naar een ander audio kanaal(bellen). Ik kan het weer herstellen door de spraak bediening knop op het stuur te gebruiken en die opdracht gewoon weer te annuleren. Daarna is media audio volume gewoon weer in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:19

Quad

Doof

@Cruzer goede tip om AA automatisch naar voren te laten komen, zou een toggle in het standaard instellingen menu moeten zijn.

In onze VW Golf (2015) start AA wel direct op, in mijn VW Polo (2020) duurt het ca 1 a 2 minuten voor AA opstart, moet nog ff kijken of het aan de kabel of wat anders ligt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

erikjong schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:28:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars in een skoda. Nooit de link met de telefoon gelegd. Bij mij is hij dan geswitched naar een ander audio kanaal(bellen). Ik kan het weer herstellen door de spraak bediening knop op het stuur te gebruiken en die opdracht gewoon weer te annuleren. Daarna is media audio volume gewoon weer in te stellen.
Ga ik straks is ff proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Vandaag heb ik ook even getest met amiGO en Flitsmeister onder AA.
Ze zien er redelijk vergelijkbaar uit.
De basisfunctionaliteit werkt goed, online is ook geen probleem want Maps gebruikte ik ook altijd online.

De kaart beweegt bij FM alleen steeds met korte schokjes, bij amiGO is hij wel vloeiend.
Op het eerste gezicht ziet de kaart er ook wat overzichtelijker uit dan FM.

Hebben jullie al eens een keer getest? Wat vinden we ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Ik gebruik al een tijdje Amigo, is toch niet zo fijn als Google Maps.

[ Voor 56% gewijzigd door John J. op 25-04-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
1. Stem is verschrikkelijk.
2. Niet op contacten navigeren.
3. Bij opnieuw installeren alle recente en favoriete adressen weg.
4. Mis aanwijzingen van plaatsen bij afslagen.
+
Wat wel fijn is de getoonde snelheid en gemiddelde snelheid bij traject controle.

[ Voor 12% gewijzigd door John J. op 25-04-2021 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ok even getest met FM vandaag. Maar ben er nog niet weg van.

1. Er zijn hier weg werkzaamheden waardoor de hele weg is afgesloten. MAPS ziet dit en leidt mij ook om (zelfs de onboard navi van VW ziet dit en leidt mij om). FM niet. En verteld dus dat de korste weg de afgesloten weg is.
2. Je kan de kaart niet bewegen. Dus alvast even makkelijk op de kaart zoeken.
ik kan ook niet in- of uitzoomen. Dit is soms gewoon handig.
3. Stem begeleiding zit in de app op de telefoon verstopt. Ik rijdt altijd zonder stem begeleiding. Maar soms is het handig om het aan te zetten. Dit is nu niet makkelijk te doen.

Verder mis ik toch de handigheidjes die Google biedt.
1. Thuis gewoon iets opzoeken op maps. Kom je in de auto staat de route al klaar
2. Google weet je gedrag en geeft dus al suggesties op basis van tijd en gedrag.

Heb nog geen snelweg KM gemaakt. Weet niet hoe hij bv omgaat met trajcect controle.
De GPS snelheid naast de max snelheid is wel handig. Maar niet genoeg om permanent over te stappen op FM.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb Flitsmeister, Tomtom AmiGo en Sygic getest. Ik vond Amigo het lekkerst werken, opgeruimd plaatje, navigatie werkt goed en de wettelijke snelheid en het oranje-rode cijfer als het te hard gaat. (rood=in overtreding) De navigatiestem is slecht.
Ik kan niet wachten tot de offline TT GO voor AA uitkomt die is nu in beta.

Flitsmeister en Sygic kort geprobeerd maar ik kan er niet aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 16:53
Ik gebruik al jaar en dag Waze, werkt gewoon goed op AA en je hebt de meest up-to-date kaarten dankzij de grote community die erachter schuilt, zeker bij werkzaamheden. Je krijgt ook meldingen voor flitsers en flitspalen als je wilt. Je mist wel wat zaken t.o.v. Waze op de telefoon zelf, maar die komen er hopelijk in de toekomst bij.

Grootste gemis bij mij is:
- Het niet kunnen delen van een ETA.
- Het niet kunnen melden van een afsluiting.
- Voortgang in een trajectcontrole (je krijgt enkel een melding in het begin).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
DarkSide schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:47:
2. Je kan de kaart niet bewegen. Dus alvast even makkelijk op de kaart zoeken.
ik kan ook niet in- of uitzoomen. Dit is soms gewoon handig.
Dat gaat helaas ook niet komen. De richtlijnen van Google voor navigatie apps verbieden het toevoegen van interacties zoals inzoomen.
Helaas vindt Google het prima om zichzelf niet aan hun eigen richtlijnen te houden. Op dit manier kunnen ze de concurrentie makkelijk voor blijven
bron: flitsmeister via bèta forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
dixet schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:27:
[...]

Dat gaat helaas ook niet komen. De richtlijnen van Google voor navigatie apps verbieden het toevoegen van interacties zoals inzoomen.
Helaas vindt Google het prima om zichzelf niet aan hun eigen richtlijnen te houden. Op dit manier kunnen ze de concurrentie makkelijk voor blijven
bron: flitsmeister via bèta forum
Waze kan volgend mij dit ook.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Snowhite0901 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:36:
[...]

Waze kan volgend mij dit ook.
Waze is van google, same difference

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

erikjong schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:28:
[...]

Geprobeerd en dat werkt idd, thx voor de tip 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
p.d.akkerman schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:54:
[...]

Opgelost!!!

Spotify doet het!!

Yess nu eindelijk een workaround die hier ook werkt! _/-\o_ mijn dank is groot!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@dixet dat is idd lekker krom.
Beetje vervelend. Maar zorgt er o.a. wel voor dat ik nog even bij maps blijf.
al met al werkt dat voor mij gewoon fijnen.
De meldingen over flitsers etc komen toch wel binnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Quad schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:47:
@Cruzer goede tip om AA automatisch naar voren te laten komen, zou een toggle in het standaard instellingen menu moeten zijn.

In onze VW Golf (2015) start AA wel direct op, in mijn VW Polo (2020) duurt het ca 1 a 2 minuten voor AA opstart, moet nog ff kijken of het aan de kabel of wat anders ligt.
Polo 2020 heeft volgens mij MIB3 ipv MIB2. De 3 is volgens mij draadloos...
Staat in de app AA automatisch starten aan zodra je telefoon BT contact heeft met je Polo? Bij mij wel en hiermee start AA bij mij binnen direct of soms binnen 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 15:31
AA werkt bij mij perfect in mn Toyota Corolla (2021) start direct op.

Alleen FM op AA valt me tegen. meldknop niet in beeld, trajectcontrole alleen start en eind niet je gemiddelde tijdens het traject in beeld? Of mis ik iets en is dit handmatig toe te voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
tinoburg85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:06:
...
Alleen FM op AA valt me tegen. meldknop niet in beeld, trajectcontrole alleen start en eind niet je gemiddelde tijdens het traject in beeld? Of mis ik iets en is dit handmatig toe te voegen?
Dit is blijkbaar hoe Flitsmeister AA heeft geimplementeerd. Blijkbaar zit hier verschil in de experience tussen Flitsmeister in AA en direct op je telefoon. Ik gok om zo min mogelijk afleiding te hebben als je FM in AA modus gebruikt. Als je één keer op je scherm tikt, zijn wel de knop melden en het zoek icoontje beschikbaar in FM in AA modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
tinoburg85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:06:
AA werkt bij mij perfect in mn Toyota Corolla (2021) start direct op.

Google heeft ook veel restricties waardoor sommige apps niet alle mogelijkheden kunnen gebruiken op AA.
Een voortgangsbalk bijvoorbeeld voor trajectcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
ipje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Google heeft ook veel restricties waardoor sommige apps niet alle mogelijkheden kunnen gebruiken op AA.
Voortgangsbalk mag want AmiGo van TomTom heeft wel een voortgangsbalk in TC's op AA.

Er zijn wel restricties, zo mag je maximaal x-aantal acties (dacht 3 tot 4) doen om iets te bereiken dus het zal nooit 1 op 1 worden met de smartphone apps. Dat hoeft ook niet want daar zitten dingen in die niet verantwoord zijn tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Largamelion schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Voortgangsbalk mag want AmiGo van TomTom heeft wel een voortgangsbalk in TC's op AA.

Er zijn wel restricties, zo mag je maximaal x-aantal acties (dacht 3 tot 4) doen om iets te bereiken dus het zal nooit 1 op 1 worden met de smartphone apps. Dat hoeft ook niet want daar zitten dingen in die niet verantwoord zijn tijdens het rijden.
Ze zijn nog in overleg met Google, dit is tenminste te lezen op hun eigen forum :
"Progress van een trajact weergeven willen we gaan doen, het is nog even overleggen met Google over hoe we dit binnen de restricties kunnen en mogen doen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Sinds kort heb ik een irritant dingetje met Waze op AA.

Wanneer Waze niet de actieve app is, maar bijvoorbeeld Spotify, dan krijg je onderin het scherm de navigatie-informatie te zien. Ook verschijnt er bij nieuwe navigatie-instructies een popup bovenin het scherm. Dat is allemaal prima en handig (al is de laatste een beetje dubbelop).

Wat ik sinds kort heb is dat er ook een meldingsgeluid komt wanneer er een nieuwe instructie is. Dus voor iedere afslag, rotonde e.d. krijg ik een "bliepbliep" nieuwe melding, net als bij een whatsapp of sms bericht.

Dit gebeurt alleen bij Waze, niet wanneer ik Maps gebruik als navigatie.

Alle geluidsmeldingen in Waze zelf staan uit. Op Android niveau heb ik maar twee keuzes bij Waze, waarvan één specifiek het Android Auto kanaal. Wanneer ik die uitzet krijg ik inderdaad geen bliep meer, maar ook geen navigatie-instructies onderin het scherm. Dat is dus niet echt een oplossing.

Andere mensen met het zelfde issue die al wel een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmermc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-11-2021
ipje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Eigenlijk wacht ik op de eerste complete nav app in de store, want momenteel hebben alle navigatie apps hun tekortkomingen.

TomTom navigation in beta doet wat het moet vooral in combinatie met Drive, maar daar mis ik de duidelijke trajectcontrole waarschuwing bij AA die je dan wel hebt in Amigo, een functie die erg waardevol is bij Amigo. Helaas gebruikt deze app een online kaart en in de Belgische Ardennen zitten veel gaten tussen de antennes van providers.

Sygic, die een 'golddigger' is om AA aan het werken te krijgen en je meteen na het ophoesten van wat euro's zwaar teleurstelt. Geen duidelijke aanwijzing van trajectcontrole in AA, onduidelijke flitspaal meldingsgegevens in geluid, idem wanneer je te hard gaat.

FM doet het goed, maar schiet dan weer mijlen tekort in verkeersinformatie over wegenwerken. Bovendien blijft de app niet zo aangenaam visueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:42:
[...]

Hij mag / moet van mij wel gewoon zichtbaar zijn, mits actief :) Als ik een aflevering af heb of in zijn geheel de app niet heb geopend op mijn telefoon mag hij van mij onderin de balk gewoon verdwijnen. Deze instelling heb ik nergens kunnen vinden toch?
Ben bijna een maand verder en Google podcasts bewust niet meer gebruikt, maar deze staat nog steeds onderin de balk van AA 8)7

Heeft iemand een idee hoe ik deze binnen AA echt volledig kan killen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
timmermc schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:33:
[...]
maar daar mis ik de duidelijke trajectcontrole waarschuwing bij AA die je dan wel hebt in Amigo, een functie die erg waardevol is bij Amigo.
Als je op cruisecontrol rijdt dan heb je toch helemaal geen probleem? Niet met trajectcontroles en flitspalen? En als je graag te hard rijdt kun je bij traject controles toch even je snelheid constant houden? Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat je een trajectcontrole van 100km/h met 120 ingaat en dan halverwege 80 gaat rijden om gemiddeld op 100 uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
Joster schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Ben bijna een maand verder en Google podcasts bewust niet meer gebruikt, maar deze staat nog steeds onderin de balk van AA 8)7

Heeft iemand een idee hoe ik deze binnen AA echt volledig kan killen?
Instellingen en dan Launcher aanpassen. Dan de podcast app uit vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Nuevocasa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Instellingen en dan Launcher aanpassen. Dan de podcast app uit vinken.
Top, dit heb ik gedaan en meteen geprobeerd. Resultaat is inderdaad dat de app onderin de balk weg is.

Blijft toch een vreemde 'bug' wel, want het schakelen tussen andere apps zorgt er wel voor dat steeds de meest recent gebruikte app onderin de balk staat. Dus dat lijkt gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb de vraag en reacties van @Oon verhuisd naar Android Auto radio gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dixet schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:29:
Sinds kort heb ik een irritant dingetje met Waze op AA.

Wanneer Waze niet de actieve app is, maar bijvoorbeeld Spotify, dan krijg je onderin het scherm de navigatie-informatie te zien. Ook verschijnt er bij nieuwe navigatie-instructies een popup bovenin het scherm. Dat is allemaal prima en handig (al is de laatste een beetje dubbelop).

Wat ik sinds kort heb is dat er ook een meldingsgeluid komt wanneer er een nieuwe instructie is. Dus voor iedere afslag, rotonde e.d. krijg ik een "bliepbliep" nieuwe melding, net als bij een whatsapp of sms bericht.

Dit gebeurt alleen bij Waze, niet wanneer ik Maps gebruik als navigatie.

Alle geluidsmeldingen in Waze zelf staan uit. Op Android niveau heb ik maar twee keuzes bij Waze, waarvan één specifiek het Android Auto kanaal. Wanneer ik die uitzet krijg ik inderdaad geen bliep meer, maar ook geen navigatie-instructies onderin het scherm. Dat is dus niet echt een oplossing.

Andere mensen met het zelfde issue die al wel een oplossing hebben gevonden?
Het Waze Android Auto Notification Channel staat bij mij aan, maar als je het opent moet het ook op stil staan, is dat zo ingesteld? Ik meen me wel te herinneren dat daar ooit een bug in zat, toen moest je het op waarschuwen zetten en dan als geluid 'geen' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Largamelion schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Het Waze Android Auto Notification Channel staat bij mij aan, maar als je het opent moet het ook op stil staan, is dat zo ingesteld? Ik meen me wel te herinneren dat daar ooit een bug in zat, toen moest je het op waarschuwen zetten en dan als geluid 'geen' selecteren.
Ik had de bug vorige week en deze week dus ook, had het snel opgelost door in AA op de phone even 'geen geluid van meldingen' in te schakelen, dat werkt ook maar ga het dus nu oplossen via bovenstaande suggestie.

Wat me trouwens opvalt bij WA berichten die voorgelezen worden in AA is dat er 3 stemmen zijn die dit doen.
- Een irritante, schelle, vrouwelijke stem (volgens mij dezelfde stem als die Dunglish van een tijdje terug, alleen zonder dat Engelse accent).
- Een iets zwoelere, vrouwelijk stem (de rode in Google Assistant).
- Een mannelijke stem (de oranje in Google Assistant).

In de Google Assistant staat mijn stem op die laatste ingesteld en als ik iets vraag aan de Assistant via 'OK Google' krijg ik altijd antwoord van hem. Bij het voorlezen van berichten wisselt hij random tussen die 3 stemmen. Vorige week eenzelfde bericht meerdere keren aangeklikt na elkaar en kreeg bijna telkens antwoord van een andere stem. Ook na een bestemming in te spreken voor Waze krijg ik random van een van de 3 het antwoord 'OK, overschakelen naar Waze'.

Echt bizar maar er is duidelijk nog veel werk aan de winkel. Mijn taal om met de assistent te communiceren staat trouwens enkel op Nederlands (België) ingesteld.

Nog mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Ik zie echt geen enkele reden waarom ik voor TomTom zou moeten kiezen bij Android auto?
Wat zijn de voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
tlpeter schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Ik zie echt geen enkele reden waarom ik voor TomTom zou moeten kiezen bij Android auto?
Wat zijn de voordelen?
Offline kaarten downloaden zonder problemen, live services, ondersteuning die goed is en dat voor 12 euro per jaar. Dat terzijde gebruik ik nu waze icm flitsmeister maar als ik buiten de EU of geen data mogelijkheid heb is dit toch een hele mooie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
dutchnltweaker schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Offline kaarten downloaden zonder problemen, live services, ondersteuning die goed is en dat voor 12 euro per jaar. Dat terzijde gebruik ik nu waze icm flitsmeister maar als ik buiten de EU of geen data mogelijkheid heb is dit toch een hele mooie keuze.
12 euro per jaar? Dan zijn ze wel stukken goedkoper geworden zeg.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vandaag genavigeerd via Tomtom op de auto unit en dat werkte perfect. Google Maps heeft er een concurrent bij.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Largamelion schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Toch jammer dat dit soort instellngen per telefoon weer verschillen. Ik kan het Android Auto Notification channel wel aan of uit zetten, maar niet kiezen dat ik geen geluid wil.
Als ik voor heel Waze geluid uit zet verandert er niets en krijg ik nog steeds bliepjes

Ik heb nu bij de instellingen in Android Auto zelf de instelling "Geen geluid van meldingen" aangezet (lekker handig, negatief geformuleerde instellingen). Dat werkt. Ik krijg nu ook van WhatsApp geen geluidsnotificaties meer, maar dat vind ik niet zo erg.
Flitsmeister hoor ik gelukkig nog wel, dus die gebruikt blijkbaar weer een ander kanaal/instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:00
JohanKupers schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:53:
Vandaag genavigeerd via Tomtom op de auto unit en dat werkte perfect. Google Maps heeft er een concurrent bij.
Ik heb tomtom op mijn telefoon. Ik zie hem niet op AA.
Zit er iets in de settings?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

driel24 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Ik heb tomtom op mijn telefoon. Ik zie hem niet op AA.
Zit er iets in de settings?
Wil je gebruik maken van deze app in je auto? Zorg er dan wel voor dat je over versie 3.1 van de app beschikt. Deze versie bevat namelijk de Android Auto-ondersteuning.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlOAWO_RkVzzdRAsoxBkGcUB--Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pliFDuRPTDcvHkLZ8CzWd8vx.jpg?f=fotoalbum_large

Update van AA.
Nu ook WA en Teams als APP te selecteren in het start menu (nog geen signal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
DarkSide schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:33:
[Afbeelding]

Update van AA.
Wat is het versienummer van AA die je gebruikt? Ik zie bij mij de opties nog niet staan.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

versie 6.4.611714 draai ik.
Gewoon uit de store (dus geen spiegel site oid).

Alleen had ik gehoopt dat Teams ook mijn agenda zou weergeven.
Dat maakt deelname aan een meeting een stuk makkelijker.

En hey google "Stuur Teams bericht naar persoon x" werkt ook niet. Dat wordt een SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Hier problemen S10 in combinatie met Toyota Aygo. Hij laad de kaart niet in. Er schijnen al veel meer mensen te zijn met dit probleem. Alleen nog nergens een goede oplossing gevonden. :/

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MorgothG schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:42:
Hier problemen S10 in combinatie met Toyota Aygo. Hij laad de kaart niet in. Er schijnen al veel meer mensen te zijn met dit probleem. Alleen nog nergens een goede oplossing gevonden. :/
De kaart? Welke kaart? Je kunt proberen om maps, waze, tomtom of andere navigatie software proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

kaart, sorry, route.

Mijn fout. Ik was zo lang aan het klooien met de auto en android dat ik niet zo scherp meer was. Hij doet het gewoon. Maar ik denk dat met het integreren van flitsmeister er toch iets niet helemaal lekker draait. Je kan een bestemming kiezen. en dan blijft hij hangen op route berekenen.

En dit is dus momenteel iets dat vaker voorkomt. Ik wacht wel gewoon een weekje of er een update wordt gepushed.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 08:16
Geen route met flitsmeister of maps?
Heb het nu een aantal X gehad met maps.
Net een herstart gedaan van telefoon en cache van maps weggegooid. Toen ging het weer. Straks kijken of het goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04
DarkSide schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:33:
[Afbeelding]

Update van AA.
Teams is volgens mij bedoelt om deelt te kunnen nemen (met of zonder beeld) aan een Teams-vergadering.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Sjakie0101 teams geeft alleen maar berichten weer die je tijdens de rit op teams krijgt.
meer niet.

Kan niets starten. Kan niet deelnemen aan een meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Sjakie0101 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:17:
[...]

Teams is volgens mij bedoelt om deelt te kunnen nemen (met of zonder beeld) aan een Teams-vergadering.
Google staat alleen Media apps, Messaging apps en Navigation apps toe, waarbij messaging is beperkt tot
Messaging apps let users receive incoming notifications, read messages aloud using text-to-speech, and send replies via voice input in the car. You can build, test, and distribute messaging apps on Android Auto
Zonder aanpassing aan de voorwaarden zal teams dus beperkt blijven tot de chat. Wel jammer, meedoen aan een meeting met alleen audio zou wel mooi zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10
dixet schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:32:
[...] Wel jammer, meedoen aan een meeting met alleen audio zou wel mooi zijn
Mja, je bent nog altijd auto aan het rijden. Je moet je niet opwinden over een meeting ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
stijn014 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Mja, je bent nog altijd auto aan het rijden. Je moet je niet opwinden over een meeting ondertussen.
Waarom? Waar ik nu werk belt iedereen elkaar ook via teams dus ik zou het enorm handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
[...]

Precies dat, richt je aandacht vooral op het autorijden.
Maakt niet uit of het alleen audio is, je bent toch met meerdere dingen tegelijk bezig...

Afgelopen vrijdag zat er bijna een auto bij mij achterop.
Bestuurder zat duidelijk in een telefoongesprek / meeting. Druk te gebaren en zich op te winden.

[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 08-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
[...]

Ik wind me niet op bij meetings hoor, slecht voor de bloeddruk :P

Maar toch, bellen - ook in een groepsgesprek - mag en kan wel. Dan is een teams audio-meeting toch niet anders?
CappieL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Precies dat, richt je aandacht vooral op het autorijden.
Maakt niet uit of het alleen audio is, je bent toch met meerdere dingen tegelijk bezig...

Afgelopen vrijdag zat er bijna een auto bij mij achterop.
Bestuurder zat duidelijk in een telefoongesprek / meeting. Druk te gebaren en zich op te winden.
Ik ben het overigens wel mee eens dat het afleid, maar als je consequent wilt zijn moet je dan alle afleiding verbieden, ook telefoongesprekken.

de myth busters hebben al eens overduidelijk aangetoond dat handfree bellen levensgevaarlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21:30
Ik heb sinds kort mijn eerste ervaringen met Android Auto.
Ik luister altijd bijna Podcasts in de auto en als ik alleen via Bluetooth verbind speelt de autoradio foutloos via de speakers mijn podcasts af.
Nu heb ik gisteren Android Auto ingesteld, maar daar komt het geluid van de podcast app (GooglePodcasts) alleen via de speaker van de telefoon.
Als ik op mijn telefoon naar beneden swipe (Android 11 - Lineage OS 18.1) zie ik de optie staan voor speaker te selecteren maar die schijnt niet te werken als Android Auto verbonden is.
Als ik daarna Android auto disconnect en alleen bluetooth verder gebruik is op diezelfde plaats wel gewoon de speaker te selecteren.

Is er een manier om de podcast audio via de auto speakers te laten gaan?

Ik heb reeds gezocht en vond topic van oude Android Auto versies waar dat probleem ok in voorkwam, maar ik draai momenteel "Android Auto 6.5.612134", alle apps zijn ook 'up-to-date'.

Auto = Volkswagen Tiguan - recent model - huur auto voor 3 maanden

[ Voor 3% gewijzigd door X-DraGoN op 25-06-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
X-DraGoN schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:50:
Ik heb sinds kort mijn eerste ervaringen met Android Auto.
Ik luister altijd bijna Podcasts in de auto en als ik alleen via Bluetooth verbind speelt de autoradio foutloos via de speakers mijn podcasts af.
Nu heb ik gisteren Android Auto ingesteld, maar daar komt het geluid van de podcast app (GooglePodcasts) alleen via de speaker van de telefoon.
Als ik op mijn telefoon naar beneden swipe (Android 11 - Lineage OS 18.1) zie ik de optie staan voor speaker te selecteren maar die schijnt niet te werken als Android Auto verbonden is.
Als ik daarna Android auto disconnect en alleen bluetooth verder gebruik is op diezelfde plaats wel gewoon de speaker te selecteren.

Is er een manier om de podcast audio via de auto speakers te laten gaan?

Ik heb reeds gezocht en vond topic van oude Android Auto versies waar dat probleem ok in voorkwam, maar ik draai momenteel "Android Auto 6.5.612134", alle apps zijn ook 'up-to-date'.

Auto = Volkswagen Tiguan - recent model - huur auto voor 3 maanden
Is er wel een GooglePodcasts wel geïntegreerd met AA? Anders gaat het volgens mij niet werken om het geluid via de speakers te krijgen vanuit AA.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Maikel64 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Is er wel een GooglePodcasts wel geïntegreerd met AA? Anders gaat het volgens mij niet werken om het geluid via de speakers te krijgen vanuit AA.
Voordat Flitsmeister ondersteuning had voor AA kwam het geluid daarvan ook gewoon over m'n autospeakers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 21:30
Maikel64 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:38:
[...]

ja zeker, staat mooi in de lijst, ik vind het een vreemde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb sinds afgelopen donderdag een Xiaomi Mi 11 en ervaar nu twee dingen.
1. Ik moet telkens opnieuw bestandsoverdracht selecteren (waarschijnlijk Xiaomi dingetje, maar wie weet iemand met een oplossing). Ik heb al wel default bestandsoverdracht ingesteld in de developer settings, maar het schermpje blijft verschijnen.

2. Ten tweede krijg ik steeds de melding bij Spotify en Youtube Music dat de app niet beschikbaar is, het werkt pas als ik op mijn telefoon de apps opstart. Meer mensen die dit ervaren en misschien een oplossing weten?

Ps. ik wist niet dat AA zo zwaar is om te draaien, op mijn OnePlus 7T Pro is het navigeren door het menu traag en op de Mi 11 reageert hij instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
mb1234 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:32:
1. Ik moet telkens opnieuw bestandsoverdracht selecteren (waarschijnlijk Xiaomi dingetje, maar wie weet iemand met een oplossing). Ik heb al wel default bestandsoverdracht ingesteld in de developer settings, maar het schermpje blijft verschijnen.
Ik krijg die vraag ook, maar als ik niets selecteer start AA wel gewoon (ook een Xiaomi telefoon). Ik zie de melding meestal niet eens omdat de telefoon verstopt ligt. Start AA bij jou niet als je geen keuze maakt?
2. Ten tweede krijg ik steeds de melding bij Spotify en Youtube Music dat de app niet beschikbaar is, het werkt pas als ik op mijn telefoon de apps opstart. Meer mensen die dit ervaren en misschien een oplossing weten?
Even zoeken in dit draadje naar Xiaomi. Die kent nogal wat batterijpesparings- en beveiligingsinstellingen die zorgen dat apps niet goed in AA werken als de instellingen niet goed staan
Ps. ik wist niet dat AA zo zwaar is om te draaien, op mijn OnePlus 7T Pro is het navigeren door het menu traag en op de Mi 11 reageert hij instant.
Mijn telefoon ligt op een antislip matje. Die is vorige week gesmolten omdat de telefoon zo heet werd |:(, dus dat zwaar zijn kan wel kloppen. (oke, het was buiten ook 35 graden dat zal ook niet geholpen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
mb1234 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:32:

Beiden bekende bugs sinds de laatste Miui update, helaas. Ik kamp met hetzelfde sinds kort. Niets aan te doen; wachten op een fix.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Negakinu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Beiden bekende bugs sinds de laatste Miui update, helaas. Ik kamp met hetzelfde sinds kort. Niets aan te doen; wachten op een fix.
Welke MIUI versie draai je dan? Ik dacht dat ik de allernieuwste had, daarmee heb ik - met de instellingen zoals een post hierboven beschreven - geen problemen.
Mijn versie is MIUI 12.6 (21.6.23) op Android 11 met beveiligingspatch 2021-05-01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
dixet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Welke MIUI versie draai je dan? Ik dacht dat ik de allernieuwste had, daarmee heb ik - met de instellingen zoals een post hierboven beschreven - geen problemen.
Mijn versie is MIUI 12.6 (21.6.23) op Android 11 met beveiligingspatch 2021-05-01)
Miui 12.5.1.0 op een Redmi Note 10 Pro (12.5.1 is de meest recente voor dit model), Android 11, 21-05-01.

Als jouw instellingen het fixen dan ga ik het meteen proberen! Op Reddit en het Miui forum zitten namelijk ook heel wat mensen met dit probleem die aan het wachten zijn op een fix. _/-\o_

Ik heb ook de bug dat Spotify niet meer van het lockscreen verdwijnt tenzij je de app force closed, maar dat is niet Android Auto gerelateerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 29-06-2021 12:12 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Negakinu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Die tweede speelt al veel langer hoor. Op mijn MI10 al vaker dat tweede probleem gehad. Is meer een AA probleem volgens mij, na een update van AA was dat probleem bij mij verdwenen. Ben ook benieuwd welke versie van de Miui de laatste update voor jou is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
dixet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Ik krijg die vraag ook, maar als ik niets selecteer start AA wel gewoon (ook een Xiaomi telefoon). Ik zie de melding meestal niet eens omdat de telefoon verstopt ligt. Start AA bij jou niet als je geen keuze maakt?
Soms wel soms niet, hij geeft dan op het scherm in mijn auto aan dat de verbinding is mislukt.
Bedankt, ik ga hier eens naar kijken.
[...]

Mijn telefoon ligt op een antislip matje. Die is vorige week gesmolten omdat de telefoon zo heet werd |:(, dus dat zwaar zijn kan wel kloppen. (oke, het was buiten ook 35 graden dat zal ook niet geholpen hebben)
Wouw dat is wel heel erg warm, zo warm wordt de mijne niet heb ik het idee.
Maar de Mi 11 is sowieso altijd warm vanwege de Snapdragon 888 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ik heb nog een ander probleem bedenk ik me nu. Ik krijg ook continue door meldingen (ong. elke 30 sec.) als ik verbonden met AA, dit is te zien aan de edge lightning welke dan oplicht.

Ik heb alle meldingen al gewist maar het blijft steeds doorgaan, het rare is dat ik vervolgens geen nieuwe meldingen zie.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:00
dixet schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Draadloos opladen stopt bij mij vanwege de hitte. Moet je hem weer met een kabeltje aansluiten :X

Edit// deze opmerking is meer voor wireless Android Auto.

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 29-06-2021 19:42 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelleInen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-08-2021
Hai!

Vraagje! Mijn moeder is sinds 3 maanden in het bezit van een Mitsubishi SpaceStar met Android Auto. Deze 3 maanden heeft deze functie het helaas geen enkele keer gedaan. De auto of de telefoon verbreekt elke keer de verbinding als zij op het icoontje van android auto klikt op het scherm in de auto. Mijn Samsung S21 doet het wel gewoon prima maar haar Samsung S20FE niet. We hebben echt al van alles geprobeerd. Garage zegt doodleuk dat we een nieuwe kabel moeten proberen maar na 3 nieuwe kabels geven we dat ook op.

Heeft iemand hier DE oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Uitsluiten dat het aan de auto ligt door in een andere auto beide toestellen te testen @MichelleInen? Want het kan natuurlijk ook de combi van het toestel en AA zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door lohost op 08-07-2021 14:57 ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:28
Mijn AA werkt over het algemeen goed. Nu heb ik de Teams en Signal app geselecteerd om weer te geven in de launcher. Wanneer ik ze selecteer dan geven ze altijd aan dat er geen nieuwe berichten zijn om weer te geven. Wanneer ik na aankomst de app zelf bekijk dan zijn er soms wel degelijk berichten. Is het iemand al gelukt om tijdens de rit berichten van Teams of Signal te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 07:20
Highland schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:21:
Mijn AA werkt over het algemeen goed. Nu heb ik de Teams en Signal app geselecteerd om weer te geven in de launcher. Wanneer ik ze selecteer dan geven ze altijd aan dat er geen nieuwe berichten zijn om weer te geven. Wanneer ik na aankomst de app zelf bekijk dan zijn er soms wel degelijk berichten. Is het iemand al gelukt om tijdens de rit berichten van Teams of Signal te ontvangen?
Signal geen idee, maar Teams wel. Net als met WA kan je laten voorlezen en via spraak beantwoorden.
Overigens nooit speciale handelingen voor gedaan. Kwam er achter toen ik aan het rijden was en er Teams berichten binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd
Ik krijg gewoon signal en teams berichten binnen.

Het vervelende is dat ik geen bericht kan sturen.
het google stuur teams bericht naar x. (oid) werkt niet.

Het is dus niet zo handig als met WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Irtimid schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Ik dacht dat het aan mijn auto/mobiel lag, maar er hebben dus meer mensen last van.
Ik kan nog niet echt warm worden van FM op mijn entertainment/infoscreen van de auto.
Denk dat ik het bij Google Maps houdt met daarnaast FM op m'n mobiel voor de meldingen.
Is het schokken bij jou al weg? Of niet meer getest? Het schokken blijkt geen Beta probleem ofzo, het blijft maar van hetzelfde.

Daarnaast heb ik nu nog een ander probleem; voorheen paste Flitsmeister zich aan aan mijn verlichting. Stads of dimlicht aan, dan werd FM donker. Geen verlichting aan, dan bleef FM licht. Opeens doet hij dat nu helemaal niet meer, terwijl ik de setting in AA op 'auto aanpassen' heb staan en FM heb ingesteld op 'standaard donkere modus gebruiken' oid.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:50
Joster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Is het schokken bij jou al weg? Of niet meer getest? Het schokken blijkt geen Beta probleem ofzo, het blijft maar van hetzelfde.
Dat heb ik niet meer getest, in de praktijk vond ik FM minder prettig werken dan Google Maps met FM op de display van mn telefoon voor filemeldingen en flitsers.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Irtimid schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Dat heb ik niet meer getest, in de praktijk vond ik FM minder prettig werken dan Google Maps met FM op de display van mn telefoon voor filemeldingen en flitsers.
Hier precies hetzelfde, gebruik ook Google Maps via AA en Flitsmeister op m'n mobiel. Tot nu toe de perfecte combinatie voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nuevocasa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Hier precies hetzelfde, gebruik ook Google Maps via AA en Flitsmeister op m'n mobiel. Tot nu toe de perfecte combinatie voor mij.
Is die combinatie beter/fijner dan alleen Waze gebruiken?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
janvanduschoten schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:17:
[...]
Is die combinatie beter/fijner dan alleen Waze gebruiken?
Vind ik wel. Alleen gebruik ik FM niet zichtbaar op de telefoon, maar op de achtergrond. Heb ik de geluidsmeldingen van FM en de visuele meldingen van Waze. Waze meldt flitsers m.i. veel te vroeg (in mijn woonplaats 3 verkeerslichten voor de flitser, wat lekker verwarrend is) en FM waarschuwt ook voor naderende hulpdiensten. Alleen al voor die laatste functie zou ik FM aanraden.

By the way... spelletjes op Android Auto? Misschien kunnen ze beter eerst de overall usability van AA verbeteren in plaats van deze onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
codegro schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Precies dit. Ik ben na een dag uitproberen (Renault Megane met R-link 1) ook weer terug naar de oude UI van AA. Nog teveel issues waardoor het net niet af voelt. Probeer het later nog wel eens weer.
Een beetje een oude quote, maar ik zie dat je de R-link 1 hebt en deze gebruikt met Android Auto. Echter de R-Link 1 ondersteund niet standaard Android Auto. Heb je dit via de garage geregeld of zelf gedaan?

Op deze pagina staat wel het een en ander uitgelegd alleen zijn een hoop linkjes dood: https://www.gps-rlink.com...id-auto-waze-on-r-link-1/.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:04
Ik heb het een paar jaar geleden met die handleiding gedaan in mijn 2014 Clio. Werkt tot nog toe probleemloos.
Het is inderdaad wel een beetje een klusje. Je moet de juiste OBDII module hebben (moet een bepaalde controller in zitten om met R-Link te kunnen praten), dan moet je de aders van de stekker omwisselen om de custom CAN die Renault voor R-Link gebruikt te kunnen benaderen, en je moet die DDT4All software en de juiste database hebben.

Dit jaar ook nog een 2014 Captur gedaan. Tegenwoordig is er ook een android app voor die DDT4All software, daarmee lukte het ook.

Er zijn op Renault club-forums topics te vinden over hoe dit te bereiken en welke spullen je hier in Nederland daarvoor kunt krijgen. Ik ga hier niets linken want het is nogal een donkergrijs gebied.
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie