Er is weer een nieuwe versie van Android Auto te downloaden op APK mirror, versie 5.1.5006. De items in de release notes zaten ook al in de vorige versie, of er relevante wijzigingen zijn is me onduidelijk...
https://www.ad.nl/auto/wa...et-in-nederland~a7fd0ea8/
Mhmm zijn de regels in Nederland zo streng of zijn ze in het buitenland soepeler? Waarom kan het in het buitenland buurlanden wel en bij ons niet..Productmanager Android Automotive van Google, om opheldering gevraagd. Hij zegt: ‘We zijn altijd heel voorzichtig met het uitrollen van dit soort producten. We willen dat het optimaal werkt, als het er bijvoorbeeld om gaat gesproken commando's te verstaan. Het is dus niet zo dat we Android Auto in Nederland niet willen vrijgeven, maar we hebben de gewenste kwaliteit nog niet op orde.’ Ramic kan niet zeggen wanneer dat wel het geval is. ‘’
Ik weet niet hoor, maar bij mij werkt Android Auto zonder te installeren direct zonder problemen (Android 10 op mijn telefoon), dus ik snap heel dat artikel niet. Het is ook helemaal niet meer de bedoeling om Android Auto te downloaden in de Play Store.dutchnltweaker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:52:
https://www.ad.nl/auto/wa...et-in-nederland~a7fd0ea8/
[...]
Mhmm zijn de regels in Nederland zo streng of zijn ze in het buitenland soepeler? Waarom kan het in het buitenland buurlanden wel en bij ons niet..
Er bestaat een veel grotere userbase die níet op Android 10 zit dan wél, maar fijn dat jij er geen last van hebtZapato schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:12:
[...]
Ik weet niet hoor, maar bij mij werkt Android Auto zonder te installeren direct zonder problemen (Android 10 op mijn telefoon), dus ik snap heel dat artikel niet. Het is ook helemaal niet meer de bedoeling om Android Auto te downloaden in de Play Store.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het punt is dat Android Auto in Nederland wél beschikbaar is, namelijk voor Android 10. Als de woordvoerder dan zegt: "[...] maar we hebben de gewenste kwaliteit nog niet op orde.", dan is dat heel frappant dat dat de reden is waarom je de app niet vanuit de Play Store kan installeren voor oudere androidversies. Het doet vermoeden dat er een andere reden is, maar een logische reden heb ik nog niet gehoord.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Die userbase sterft langzaam uit door updates en vervanging. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Google nog energie gaat steken in het uitbrengen van Android Auto voor Android <10 in NL.Hmmbob schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:59:
[...]
Er bestaat een veel grotere userbase die níet op Android 10 zit dan wél, maar fijn dat jij er geen last van hebt
Wanneer je de laatste versie van AA illegaal hebt, dan wordt deze automatisch geupdate tegenwoordig, ook bij lager dan Android 10Zapato schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:16:
[...]
Die userbase sterft langzaam uit door updates en vervanging. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Google nog energie gaat steken in het uitbrengen van Android Auto voor Android <10 in NL.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Welke telefoon heb je met welke Android versie?Sjakie0101 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Wanneer je de laatste versie van AA illegaal hebt, dan wordt deze automatisch geupdate tegenwoordig, ook bij lager dan Android 10
Op mijn OnePlus 5t met Android 9 zie ik niets in de App store staan.
Dat is dus gewoon niet waar. Er zijn er hier een aantal die melden dat dat inderdaad het geval is, maar er zijn er ook zat die juist het tegenovergestelde melden.Sjakie0101 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:12:
[...]
Wanneer je de laatste versie van AA illegaal hebt, dan wordt deze automatisch geupdate tegenwoordig, ook bij lager dan Android 10
Mijn Android Auto is sideloaded maar hij wordt absoluut niet automatisch geüpdate vanuit de playstore... En is ook niet te installeren vanuit daar. Ik krijg gewoon de melding dat de app niet beschikbaar is voor mij...
Wanneer ik Google maps gebruik via Android Auto, is mijn positie ongeveer 30 meter verder naar achter dan wanneer ik Maps zonder koppeling met AA gebruik. Dus als ik op de splitsing of afslag rij dan geeft Maps aan dat het nog 30 meter duurt voor ik op dat punt ben. Iemand een idee waardoor dit komt, of waar dit aan te passen is?
Ik herken dat ook, soms (!), met Waze.
Hier hetzelfde. Moet iedere update ophalen bij de apk-spiegel.servies schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:10:
[...]
Dat is dus gewoon niet waar. Er zijn er hier een aantal die melden dat dat inderdaad het geval is, maar er zijn er ook zat die juist het tegenovergestelde melden.
Mijn Android Auto is sideloaded maar hij wordt absoluut niet automatisch geüpdate vanuit de playstore... En is ook niet te installeren vanuit daar. Ik krijg gewoon de melding dat de app niet beschikbaar is voor mij...
Sinds vorige week overigens last van een bevriezend scherm. Mijn podcast blijft spelen, maar Waze of het beeld van de podcastspeler (playlist) bevriezen gewoon.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Voor mensen die nog problemen hebben met voice commands:
https://www.autoevolution...oid-auto-bugs-141596.html
https://www.autoevolution...oid-auto-bugs-141596.html
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Sinds vanochtend start Android auto niet meer wanneer ik het kabeltje inplug 
Wel krijg ik de melding op m'n telefoon dat de autoradio compatible is met AppRadio (pioneer eigen implementatie om telefoon apps op de head unit te tonen) met een link naar die app op de Playstore.
Ik wil geen AppRadio, ik wil android auto, die tot gisteren dus prima werkte. Ik heb geen updates van AA geïnstalleerd of m'n telefoon geüpdatet.
Wel viel me op dat er schijnbaar wat server side instellingen zijn gewijzigd, want ik heb ineens wat extra opties (apps verbergen in de aa launcher, weer tonen).
Ik gebruik apk versie 5.1.500644 op MIUI 11.2 (20.2.27) / Android 10 (QKQ1.190828.002). Wel android 10, maar met de losse apk omdat de native Android auto niet met m'n radio wil praten.
Komt dit issue mensen bekend voor? Ik merk dat ik best onthand ben in de auto zonder AA!
Wel krijg ik de melding op m'n telefoon dat de autoradio compatible is met AppRadio (pioneer eigen implementatie om telefoon apps op de head unit te tonen) met een link naar die app op de Playstore.
Ik wil geen AppRadio, ik wil android auto, die tot gisteren dus prima werkte. Ik heb geen updates van AA geïnstalleerd of m'n telefoon geüpdatet.
Wel viel me op dat er schijnbaar wat server side instellingen zijn gewijzigd, want ik heb ineens wat extra opties (apps verbergen in de aa launcher, weer tonen).
Ik gebruik apk versie 5.1.500644 op MIUI 11.2 (20.2.27) / Android 10 (QKQ1.190828.002). Wel android 10, maar met de losse apk omdat de native Android auto niet met m'n radio wil praten.
Komt dit issue mensen bekend voor? Ik merk dat ik best onthand ben in de auto zonder AA!
Bijzondere constatering: ik was er van overtuigd dat ik de losse apk gebruikte, maar dat blijkt niet meer het geval. Bij een poging tot herinstallatie kreeg ik de foutmelding dat ik systeem apps niet los mag installeren. Blijkbaar heeft Google op de achtergrond mijn losse apk verwijderd en door de systeemapp vervangen (ik zit al maanden op Android 10).dixet schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:21:
Sinds vanochtend start Android auto niet meer wanneer ik het kabeltje inplug
Uiteindelijk was de oplossing op de head unit AppRadio te selecteren en daarna weer Android Auto. Toen startte het netjes op m'n telefoon en werkte - na het akkoord geven op diverse meldingen op de telefoon - alles weer!
edit: nadat de koppeling weer werkte is het Android Auto icoontje uit m'n app drawer verdwenen

[ Voor 9% gewijzigd door dixet op 06-03-2020 19:16 . Reden: Aanvulling ]
Daarstraks kreeg ik een bericht en iedere keer als ik op afspelen duwde begon hij het Spotify nummer dat bezig was terug van het begin af te spelen.
Ja...heb er nu al een paar weken last van (9 van de 10 keer, soms werkt het wel). Dat Spotify begint te spelen als ik een whatsapje afspeelt op de unit in de auto. Terwijl ik dan helemaal niet eens naar Spotify aan het luisteren was, erg irritante bug dusstijn014 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:49:
Daarstraks kreeg ik een bericht en iedere keer als ik op afspelen duwde begon hij het Spotify nummer dat bezig was terug van het begin af te spelen.
Inmiddels veel minder problemen met android auto na een update vanuit de garage enkele weken geleden. Enige waar ik tegenaan liep was dat Android auto meerdere crashte bij het verbinden met de auto, dit bleek aan paralel apps van Oneplus te liggen. Via adb Android auto onder user 999 geïnstalleerd en werkt weer perfect. Toch nog een paar puntjes waarvan ik me afvraag of meerder mensen dit hebben:
- ene keer krijg ik wel Whatsapp en messenger notificaties en de andere keer weer niet.
- Bij het verbinden met de auto start AA op de car unit maar geeft alleen een wart scherm met de witte knop links onderin. Na het loskoppelen start ik Waze op en koppel de telefoon opnieuw, nu krijg ik wel een launcher gevuld met de apps. Hebben meerdere mensen dit?
- ene keer krijg ik wel Whatsapp en messenger notificaties en de andere keer weer niet.
- Bij het verbinden met de auto start AA op de car unit maar geeft alleen een wart scherm met de witte knop links onderin. Na het loskoppelen start ik Waze op en koppel de telefoon opnieuw, nu krijg ik wel een launcher gevuld met de apps. Hebben meerdere mensen dit?
Dat laatste heb ik ook wel eens idd.
Ik heb nog weleens het probleem als ik (snel) nummers via Spotify skip met Android Auto dat mijn Mediasysteem vastloopt en opnieuw opstart...
Ik heb een VW Polo 2019, discover media systeem.
Hebben jullie ook deze ervaring?
When the pink is snookered, Go for the brown
Heel herkenbaar hier dan met Skoda, maar die gebruikt onderhuids dezelfde media systemen als VW (En Seat)Cruzer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:00:
Ik heb nog weleens het probleem als ik (snel) nummers via Spotify skip met Android Auto dat mijn Mediasysteem vastloopt en opnieuw opstart...
Telefoon: Nokia 7+ (nog met android 9 Pie) en verschillende versies Android Auto zelfde probleem
[ Voor 8% gewijzigd door erikjong op 24-03-2020 12:07 ]
Yeah nu ook in Nederlands een nieuw home screen.
Daar zijn nu ook agenda, weer en reminders te zien/horen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Welke versie draai je? Ik merk dat bij waze navigatie het linker scherm hoger stond de laatste tijd. Die is nu weer links onderin gecentreerd.DarkSide schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 06:47:
Yeah nu ook in Nederlands een nieuw home screen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Leoon.
Heb versie 5.1.500644 op een Galaxy S10+.
Als je op microfoontje klikt zie ik nu ook onder de "dansende puntjes". ipv boven.
Wel nog steeds vaak dat mijn ze zegt dat mijn internet verbinding niet stabiel is als ik een WA wil versturen.
Heb versie 5.1.500644 op een Galaxy S10+.
Als je op microfoontje klikt zie ik nu ook onder de "dansende puntjes". ipv boven.
Wel nog steeds vaak dat mijn ze zegt dat mijn internet verbinding niet stabiel is als ik een WA wil versturen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij mij ook met een Octavia uit 2016. Ik weet niet of er wellicht ook wel eens firmware uitkomt voor die headunits?erikjong schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Heel herkenbaar hier dan met Skoda, maar die gebruikt onderhuids dezelfde media systemen als VW (En Seat)
Telefoon: Nokia 7+ (nog met android 9 Pie) en verschillende versies Android Auto zelfde probleem
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Daar zijn wel eens updates voor.Mistraller schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Bij mij ook met een Octavia uit 2016. Ik weet niet of er wellicht ook wel eens firmware uitkomt voor die headunits?
NOOT: Dit is voor één van de mogelijke mediasystemen van Skoda.
https://www.skodaforum.nl...re-update-columbus.34601/
ik heb een amundsen, maar de laatste keer gaven ze aan dat er geen updates zijn. Maar ik kreeg wel het gevoel dat ze daar niet naar gekeken hadden.erikjong schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:19:
[...]
Daar zijn wel eens updates voor.
NOOT: Dit is voor één van de mogelijke mediasystemen van Skoda.
https://www.skodaforum.nl...re-update-columbus.34601/
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Enige wat ik kan bedenken is om het versie nummer van jou systeem te achterhalen en te googlen op dat nummer + "Amundsen update"Mistraller schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:37:
[...]
ik heb een amundsen, maar de laatste keer gaven ze aan dat er geen updates zijn. Maar ik kreeg wel het gevoel dat ze daar niet naar gekeken hadden.
Google breidt ondersteuning draadloos Android Auto uit naar Europa
Helaas nog steeds niet in NL
[ Voor 8% gewijzigd door TheDude84 op 30-03-2020 08:18 ]
Verwijderd
Ik woon in Finland en hier helaas ook nog niet zie ik. Krijg volgende week mijn auto die het hardwarematig wel ondersteund... Hopen dat de lijst snel wordt uitgebreid.TheDude84 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:17:
Dat is wel key overigens.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:47:
Krijg volgende week mijn auto die het hardwarematig wel ondersteund...
Verwijderd
Uiteraard. Iig op de USA en Duitsland website is het vermeld dat draadloos ondersteund is. Hier geen woord erover, maar ik kan me niet voorstellen dat de hardware anders is. De auto heeft zowiezo WIFI.
Dat werkt ook niet zo maar. Je auto moet een wifi-signaal hebben wil dit werken.TheDude84 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:17:
Dus het zal ook niet voor alle auto's meteen geschikt zijn.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik ben in ene Waze kwijt in Android Auto. Beide zijn compleet up-to-date. Meer mensen last van?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Niet alleen een wifi-signaal, gewoon daadwerkelijke ondersteuning voor AA-wireless.Sjakie0101 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:21:
[...]
Dat werkt ook niet zo maar. Je auto moet een wifi-signaal hebben wil dit werken.
Dus het zal ook niet voor alle auto's meteen geschikt zijn.
Ik bedoel, mijn auto heeft wifi, en daarmee kan ik verkeersupdates of nieuwe software downloaden. Maar mijn auto zal geen AA-wireless ondersteunen.
Nope, zat er gisteren nog gewoon inPaxlie schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:29:
Ik ben in ene Waze kwijt in Android Auto. Beide zijn compleet up-to-date. Meer mensen last van?
Misschien data van Android Auto eens weggooien?
Kan iemand mij helpen?
Heb nu dus een S20+ ultra en een nieuwe auto met Android auto systeem.
Hoe kan ik de app "android auto" openen, zie niks in de launcher staan of iets.
Terwijl ik wel een app heb gedownload doormiddel van een apk bestand.
En nog belangrijker voor mij, hoe krijg ik youtube werkend op Android auto? Het moet mogelijk zijn zag ik op YouTube zelf.
Heb nu dus een S20+ ultra en een nieuwe auto met Android auto systeem.
Hoe kan ik de app "android auto" openen, zie niks in de launcher staan of iets.
Terwijl ik wel een app heb gedownload doormiddel van een apk bestand.
En nog belangrijker voor mij, hoe krijg ik youtube werkend op Android auto? Het moet mogelijk zijn zag ik op YouTube zelf.
Op een Samsung Galaxy S20+ (of Ultra, want de S20+ Ultra bestaat niet) moet Android Auto al voorgeïnstalleerd zijn, door Android 10. Zelf aan de slag met een apk-bestand hoef je dus ook niet.
Kwestie van toestel verbinden met een usb-kabel in de auto en de Android Auto-interface moet te kiezen zijn.
Daar is even 'YouTube' kijken via Android Auto er niet bij, dan moet je aan de slag met schimmige websites
Kwestie van toestel verbinden met een usb-kabel in de auto en de Android Auto-interface moet te kiezen zijn.
Daar is even 'YouTube' kijken via Android Auto er niet bij, dan moet je aan de slag met schimmige websites
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En mocht de de App Android Auto willen gebruiken zonder dat je auto daarvoor geschikt is, dan kan dat met deze app van google zelf.
Dan nog is het niet eenvoudig om het op het toestel te krijgen..CLB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:20:
Op een Samsung Galaxy S20+ (of Ultra, want de S20+ Ultra bestaat niet) moet Android Auto al voorgeïnstalleerd zijn, door Android 10. Zelf aan de slag met een apk-bestand hoef je dus ook niet.
Met Apple lukt het al helemaal niet zonder een jailbreak.
Zou graag willen dat ik youtube werkend kan krijgen via android auto.
Even de dooddoener eerst: Wat heb je zelf al geprobeerd?038Robijno schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:
[...]
Dan nog is het niet eenvoudig om het op het toestel te krijgen..
Je geeft zelf al aan dat je op Youtube gezien hebt dat het mogelijk is. Heb je dan al eens zo'n filmpje gevolgd? Waar liep je vast?
Ik kan je verder praktisch niet helpen want de filmpjes die ik net even snel bekeken heb beginnen allemaal met de melding dat Root nodig is en dat heb ik op mijn huidige telefoon niet.
Garmin FR245M + HRM-RUN
YouTube bekijken op je Android Auto head unit kan alleen met root, heb je dat?038Robijno schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:
[...]
Dan nog is het niet eenvoudig om het op het toestel te krijgen..
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Het heeft even geduurd voor ik erachter was, maar schijnbaar was Waze uitgeschakeld als app voor Android Auto. Dat moest ik aanzetten in Android Auto als ik NIET connected was, want dan kon ik niet in dat gedeelte van het menu komenHmmbob schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:19:
[...]
Nope, zat er gisteren nog gewoon in
Misschien data van Android Auto eens weggooien?

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Vandaag kreeg ik de beruchte "communicatie fout 16". Niet één keer, maar consequent wanneer ik m'n telefoon inplugde.
Inmiddels opgelost, dus die oplossing wilde ik even delen om anderen en zoektocht te besparen. Ik had geen nieuwe versie van Android, Google play services of firmware op de autoradio. Ook geen andere kabel dus die oorzaken kon ik uitsluiten.
Dus op zoek naar wat er dan wél veranderd was.
De oorzaak bleek volledig ongerelateerd: dual apps.
Ik gebruik een Xiaomi telefoon, maar Huawei heeft vergelijkbare functionaliteit, en wellicht andere merken ook.
Tot nu toe nog nooit gebruikt maar omdat zowel mijn werkgever als mijn klant MS Teams gebruikt heb ik dual apps voor Teams geactiveerd. Met dual apps kan je apps een tweede instantie geven met een ander account. Dus 1x Teams met het ene account en de andere teams met de andere.
Blijkbaar gaat dit niet samen met Android auto. Zodra ik de dual app functionaliteit uitzette deed android auto het weer.
Je blijft je verbazen over de onverwachte afhankelijkheden die Android Auto heeft
Inmiddels opgelost, dus die oplossing wilde ik even delen om anderen en zoektocht te besparen. Ik had geen nieuwe versie van Android, Google play services of firmware op de autoradio. Ook geen andere kabel dus die oorzaken kon ik uitsluiten.
Ik gebruik een Xiaomi telefoon, maar Huawei heeft vergelijkbare functionaliteit, en wellicht andere merken ook.
Tot nu toe nog nooit gebruikt maar omdat zowel mijn werkgever als mijn klant MS Teams gebruikt heb ik dual apps voor Teams geactiveerd. Met dual apps kan je apps een tweede instantie geven met een ander account. Dus 1x Teams met het ene account en de andere teams met de andere.
Blijkbaar gaat dit niet samen met Android auto. Zodra ik de dual app functionaliteit uitzette deed android auto het weer.
Je blijft je verbazen over de onverwachte afhankelijkheden die Android Auto heeft

@dixet : Gebruik de dual apps oplossing van Samsung voor whatsapp prive/werk en heb nog nooit een probleem gehad.
Wellicht is de combi met teams het probleem.
Wellicht is de combi met teams het probleem.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Is niet altijd de oorzaak, op zowel een Huawei als op 2 Samsungs kan ik gewoon dualapps gebruiken zonder problemen met AA.dixet schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:27:
Vandaag kreeg ik de beruchte "communicatie fout 16". Niet één keer, maar consequent wanneer ik m'n telefoon inplugde.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dan ligt het blijkbaar aan de dual app oplossing van xiaomi. Hoe dan ook, voor mij geen dual apps als ik ook android auto will gebruikenMeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:07:
[...]
Is niet altijd de oorzaak, op zowel een Huawei als op 2 Samsungs kan ik gewoon dualapps gebruiken zonder problemen met AA.
Er is weer een nieuwe versie van AA te downloaden bij de alternatieve app store, versie 5.3.5016. Zoals gebruikelijk is een changelog niet direct te vinden
.
Als ik bij mijn Renault Megane (2018, met R-Link 2) Maps gebruik met AA dan wordt er een navigatiepijltje getoond naast de teller. Maar eigenlijk ben ik meer Waze fan, hiermee lijkt het echter niet te werken.
Klopt het dat Waze dit niet kan? Of is er een manier om dit werkend te krijgen?
Edit: Waze beta geïnstalleerd en het werkt!
Als ik bij mijn Renault Megane (2018, met R-Link 2) Maps gebruik met AA dan wordt er een navigatiepijltje getoond naast de teller. Maar eigenlijk ben ik meer Waze fan, hiermee lijkt het echter niet te werken.
Edit: Waze beta geïnstalleerd en het werkt!
[ Voor 5% gewijzigd door chielmi op 10-05-2020 17:28 ]
Bij mij werkt met de Nieuwe Renault Zoe (al sinds ik deze heb) dit pijltje met Waze.chielmi schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:55:
Er is weer een nieuwe versie van AA te downloaden bij de alternatieve app store, versie 5.3.5016. Zoals gebruikelijk is een changelog niet direct te vinden.
Alleen rotondes e.d. worden niet zo goed getoond (de hoek wordt niet aangepast).
Heeft dit nieuws ook invloed op android auto in mijn volkswagen?
Samsung zou per 1 juni stoppen met mirrorlink etc.
https://androidcommunity....ar-mode-support-20200501/
Samsung zou per 1 juni stoppen met mirrorlink etc.
https://androidcommunity....ar-mode-support-20200501/
[ Voor 15% gewijzigd door teake op 04-05-2020 11:24 ]
Waar lees je dat het invloed zou moeten hebben?
Sterker nog, ze stoppen al die dingen juist omdat Android Auto ze ingehaald heeft.
Zo lang android auto maar blijft werken, kan ik mirrorlink inderdaad wel missen.
Ik vroeg me gewoon alleen af of android auto blijft werken in volkswagen, als de andere diensten wegvallen. Misschien is het wel een onderdeel van android auto ofzo.
Maar ik hoef me kennelijk geen zorgen te maken?
Ik vroeg me gewoon alleen af of android auto blijft werken in volkswagen, als de andere diensten wegvallen. Misschien is het wel een onderdeel van android auto ofzo.
Maar ik hoef me kennelijk geen zorgen te maken?
In mijn citroën werkt Mirrorlink en AA naast elkaar. Ik heb Mirrorlink wel eens aan de praat gekregen, maar dat voegt echt niets toe, AA draait daar met twee vingers in de neus rondjes omheen.
Hallo na de laatste update 5.3.501634 werken de stuurwiel knoppen niet meer voor opnemen of stoppen van een telefoon gesprek, telefoon is Samsung A 8 2018,in mijn Toyota Aygo 2019, meer mensen hier last van, verder werk alles prima, heb de app inclusief data al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Groet
Henk
Groet
Henk
[ Voor 3% gewijzigd door Hehan op 10-05-2020 11:59 ]
Hoi,
laatste update doorgevoerd (5.3.5016). Nu heb ik op het moment problemen dat spraakbediening de ene keer wel werkt en de andere keer weer niet.
Hiernaast werkt Waze zeer slecht op het moment. Bij het navigeren blijft deze heel erg achter hangen op de route. Niet handig in het geval van afslagen en rotondes dat die nog bij de vorige rotonde is.
Hiernaast ondervind ik het probleem dat als ik Waze heb geïnstalleerd op mijn telefoon ik deze eerst moet opstarten voordat Android Auto iets doet. Anders krijg ik alleen een wit bolletje linksonderin het display van mijn auto.
Oneplus 5 i.c.m. een Opel Corsa (intellilink).
laatste update doorgevoerd (5.3.5016). Nu heb ik op het moment problemen dat spraakbediening de ene keer wel werkt en de andere keer weer niet.
Hiernaast werkt Waze zeer slecht op het moment. Bij het navigeren blijft deze heel erg achter hangen op de route. Niet handig in het geval van afslagen en rotondes dat die nog bij de vorige rotonde is.
Hiernaast ondervind ik het probleem dat als ik Waze heb geïnstalleerd op mijn telefoon ik deze eerst moet opstarten voordat Android Auto iets doet. Anders krijg ik alleen een wit bolletje linksonderin het display van mijn auto.
Oneplus 5 i.c.m. een Opel Corsa (intellilink).
Heb sinds vrijdag een nieuwe bolide met Android auto. Nu werkt Google Maps prima, maar Waze op een of andere manier niet. Hij geeft niet de actuele lokatie aan. Wat gaat er mis?
Ja ik heb sinds de laatste update van AA hetzelfde probleem, hiervoor geen problemen mee gehad. Lijkt iets met de update te maken te hebbenemil_406 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:22:
Heb sinds vrijdag een nieuwe bolide met Android auto. Nu werkt Google Maps prima, maar Waze op een of andere manier niet. Hij geeft niet de actuele lokatie aan. Wat gaat er mis?
Ik had gisteren hetzelfde probleem met Waze. Eind vorig jaar heeft hetzelfde zich voorgedaan, er was toen een update van Waze nodig (en dat heeft wel even geduurd) voordat het weer werkte.
schakelen naar GC en terug lost dit wrs op. Vervelend probleem.
Double check; mijn Volkswagen dealer denkt dat Android auto niet gaat werken omdat het in Nederland nog niet beschikbaar is. Dit klopt niet toch?
Ik heb een 2018 Volkswagen Passat met (nog te activeren) app-connect en een Samsung S9 plus met Android 10. Dat moet gewoon kunnen werken toch?
Voordat ik app Connect laat installeren en het dan toch niet blijkt te werken...
Ik heb een 2018 Volkswagen Passat met (nog te activeren) app-connect en een Samsung S9 plus met Android 10. Dat moet gewoon kunnen werken toch?
Voordat ik app Connect laat installeren en het dan toch niet blijkt te werken...
[ Voor 19% gewijzigd door teake op 12-05-2020 17:12 ]
Als het op een skoda rapid van 2017 Werkt kan ik mij niet voorstellen dat het op een 2018 Passat niet lukt.teake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:
Double check; mijn Volkswagen dealer denkt dat Android auto niet gaat werken omdat het in Nederland nog niet beschikbaar is. Dit klopt niet toch?
Wat een dealerteake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:

Bij de Ford dealer kreeg ik gewoon een e-mail met daarin de link naar de APK spiegel site.teake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:
Niet dat ik de link nodig had, ik had hem al lang geïnstalleerd via die site.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Snowhite0901 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:53:
schakelen naar GC en terug lost dit wrs op. Vervelend probleem.
zeg het maar, ik heb ook geen ideeteake schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:41:
GC? wat is dat? (Sorry, noob question waarschijnlijk)
Google C....?
Ik vermoed een typo en dat het GM - Google Maps had moeten zijn.
Correct..sorryHmmbob schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:15:
Ik vermoed een typo en dat het GM - Google Maps had moeten zijn.
Paar maanden terug bij Opel geweest die wilde ook niet ronduit zeggen dat Android Auto zou werken, mede omdat het misschien niet legaal was..teake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:
Double check; mijn Volkswagen dealer denkt dat Android auto niet gaat werken omdat het in Nederland nog niet beschikbaar is.
Nu gebruik ik het in de praktijk ook bijna niet meer. Goede ingebouwde navigatie en Kink op dab+, niet echt meer behoefte aan.
Ik heb een Passat uit 2017 en daarop werkt AA prima i.c.m. een Huawei mate pro 20 (android 10). Af en toe wat kleine probleempjes maar over het algemeen werkt opnieuw het kabeltje eruit en erin doen. En AA is in NL gewoon beschikbaar, zit zelfs ingebakken in Android 10. Daarvoor was AA weliswaar niet beschikbaar via de Playstore, maar dat maakt het volgens mij niet meteen illegaal.teake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:
Dus waarop de dealer van Diablow baseert dat het misschien niet legaal is vraag ik mij af. Daarnaast is zo'n ingebouwde navigatie mooi, maar voor mij heeft GM twee voordelen. Over het algemeen is GM veel nauwkeuriger met verkeersinformatie (files) dan mijn ingebouwde navigatie. Daarnaast zijn de kaarten van GM altijd up to date en hoef je geen (dure) updates aan te schaffen.Diablow schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 06:58:
[...]
Paar maanden terug bij Opel geweest die wilde ook niet ronduit zeggen dat Android Auto zou werken, mede omdat het misschien niet legaal was..
Nu gebruik ik het in de praktijk ook bijna niet meer. Goede ingebouwde navigatie en Kink op dab+, niet echt meer behoefte aan.
Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is maar kwam vandaag toch een geinige app tegen, GTA Radio voor Android Auto.
De meeste zo niet alle radio stations uit GTA5.
https://www.reddit.com/r/..._auto_v_radio_app_for_aa/
Ik vond het wel humor en voor wie het ook grappig vind, doe er je voordeel mee
Dat ligt er natuurlijk aan. Mijn golf heeft via Internet RTI en die is net zo betrouwbaar als GM.gjb85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:01:
[...]
Daarnaast is zo'n ingebouwde navigatie mooi, maar voor mij heeft GM twee voordelen. Over het algemeen is GM veel nauwkeuriger met verkeersinformatie (files) dan mijn ingebouwde navigatie. Daarnaast zijn de kaarten van GM altijd up to date en hoef je geen (dure) updates aan te schaffen.
Ook zijn de updates (2x per jaar) gewoon gratis voor de kaarten.
Ze zijn wel iets minder up to date.
Maar GM kan ik weer niet in mijn digitale display zetten. En dat navigeert toch wel fijn vind ik.
In dat geval worden de voordelen van GM (grotendeels) weggenomen. Ik heb wel wifi, maar geen abonnement voor de auto en inmiddels volgens mij ook geen recht meer op gratis updates voor de navigatie. Ben het met je eens dat het wel een nadeel is dat GM niet functioneert op het digitale dashboard. Dat navigeert inderdaad fijner. Maar zo maakt iedereen zijn eigen afweging en keuzeDarkSide schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:06:
[...]
Dat ligt er natuurlijk aan. Mijn golf heeft via Internet RTI en die is net zo betrouwbaar als GM.
Ook zijn de updates (2x per jaar) gewoon gratis voor de kaarten.
Ze zijn wel iets minder up to date.
Maar GM kan ik weer niet in mijn digitale display zetten. En dat navigeert toch wel fijn vind ik.
APK geïnstalleerd en alle "radiostations" gedownload. Werkt perfect!! Hier twee glunderende pubers die al bij voorbaat genieten van de volgende rit naar ons huis in Frankrijk (zodra dat weer kan...)schumi2004 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:00:
Ik weet niet of dit het juiste topic ervoor is maar kwam vandaag toch een geinige app tegen, GTA Radio voor Android Auto.
Update: inmiddels werkt het. Wel pas nadat ik de volgende dag weer terug moest om de FEC-SWAP codes voor bluetooth, telefoon en navigatie weer aan te laten zetten. Die hadden ze per abuis overschreven, en uitgezet.teake schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:10:
Maar goed, Android auto werkt nu dus prima in mijn Passat.
Nou nog op zoek naar een handige streaming radio app voor een selectie aan webradio-zenders
Mytuner free lijkt niet volledig te werken? Ik kan alleen van zender wisselen op de telefoon, niet op het autoscherm van AA.
TuneIn Radio is wel erg aggressief met z'n abonnement etc, vinnik ook niet leuk.
Wat is een aan te raden app met goede AA-integratie?
Mytuner free lijkt niet volledig te werken? Ik kan alleen van zender wisselen op de telefoon, niet op het autoscherm van AA.
TuneIn Radio is wel erg aggressief met z'n abonnement etc, vinnik ook niet leuk.
Gebruik hier Mytuner Pro naast Tunein radio (de gratis versie). Mytuner Pro werkt prima.teake schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:25:
Nou nog op zoek naar een handige streaming radio app voor een selectie aan webradio-zenders
Je kan even Google Maps starten en daarna Waze. Meestal is het dan verholpen.gdl schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:41:
Ik had gisteren hetzelfde probleem met Waze. Eind vorig jaar heeft hetzelfde zich voorgedaan, er was toen een update van Waze nodig (en dat heeft wel even geduurd) voordat het weer werkte.
Er is tegenwoordig toch zo'n reclame voor een of andere Nederlandse Radio app met alle radiozenders daarin : Misschien is dat watteake schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:25:
Ik zap altijd meteen verder dus de naam is gelukkig niet blijven hangen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Juke.
Nog niks kunnen vinden of die app ook AA ondersteund, en nog niet geprobeerd.
Zal eens testen morgen.
Nog niks kunnen vinden of die app ook AA ondersteund, en nog niet geprobeerd.
Zal eens testen morgen.
... Zie reactie van Teake hier boven
[ Voor 184% gewijzigd door TheDude84 op 26-05-2020 08:09 . Reden: antwoord was al gegeven ]
Ik denk dat je Juke bedoeld, de spotify van Talpa waarin ook alle nl radiozenders te beluisteren zijn. Die ondersteunt helaas nog geen Android auto.nero355 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:49:
[...]
Er is tegenwoordig toch zo'n reclame voor een of andere Nederlandse Radio app met alle radiozenders daarin : Misschien is dat wat
Ik zap altijd meteen verder dus de naam is gelukkig niet blijven hangen!
Lang heb ik via een .apk bestand Google auto in mijn auto gebruikt. Werkte top en ik had er veel gemak van, maar nu krijg ik opeens de melding dat hij mijn mobiel (Samsung S8) niet meer ondersteund...
Het gaat om een C3 auto. En ik heb de laatste APK gedownload en geinstalleerd.
Iemand enig idee?
Het gaat om een C3 auto. En ik heb de laatste APK gedownload en geinstalleerd.
Iemand enig idee?

Dit is volgens mij een melding van je auto systeem, niet van Android auto.
Moet je nog ergens voor Android Auto kiezen? (Op mijn Peugeot moet ik het AA logo kiezen voor AA start)
Edit: wacht effe, dat systeem ziet er gewoon hetzelfde uit als mijn systeem. Aan de rechterkant van het scherm heb je een knop met 4 vierkantjes, klik daar eens op en dan kan je AA kiezen (als je telefoon aangesloten is)
Moet je nog ergens voor Android Auto kiezen? (Op mijn Peugeot moet ik het AA logo kiezen voor AA start)
Edit: wacht effe, dat systeem ziet er gewoon hetzelfde uit als mijn systeem. Aan de rechterkant van het scherm heb je een knop met 4 vierkantjes, klik daar eens op en dan kan je AA kiezen (als je telefoon aangesloten is)
[ Voor 38% gewijzigd door Hmmbob op 26-05-2020 23:22 ]
Op de een of andere manier pakt hij nu wel.weer AA. Kan hem niet selecteren bij de vier vierkantjes...
Maar hij doet het weer! Alleen... Nu speelt hij Spotify af, je ziet het balkje lopen, maar er is geen geluid...
Maar hij doet het weer! Alleen... Nu speelt hij Spotify af, je ziet het balkje lopen, maar er is geen geluid...
Blijkbaar wordt Android Auto nu mogelijk eindelijk officieel beschikbaar in NLD en BE, rechtstreeks in de play store:
https://www.autoevolution...ore-countries-144205.html
Ik kan hem niet vinden in de Playstore maar de versie die ik via APK heb geïnstalleerd is gisteren wel geüpdatet. Dus kennelijk wordr het nu al officieel ondersteund.
[ Voor 4% gewijzigd door Sr_Ogel op 29-05-2020 20:34 ]
Ik snap het niet, bij mij staat hij al een half jaar in de Playstore, gewoon Nederland/Nederlands. Tevens is de stem nu gelijk aan de Google Home mevrouw, en dat is echt een vooruitgang, die oude stem was voor mij enige minpunt.Hmmbob schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:27:
Blijkbaar wordt Android Auto nu mogelijk eindelijk officieel beschikbaar in NLD en BE, rechtstreeks in de play store:
Dat updaten via de store middels die APK installatie gebeurd al maanden, eigenlijk al zolang als dat de apk hier op het toestel staat, is dus niet pas sinds gisteren het geval.Sr_Ogel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:33:
Ik kan hem niet vinden in de Playstore maar de versie die ik via APK heb geïnstalleerd is gisteren wel geüpdatet. Dus kennelijk wordr het nu al officieel ondersteund.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2020 20:51 ]
Testing, one, two ...
Ah was me nog niet eerder opgevallen. Altijd zelf geüpdatet.hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:50:
[...]
Dat updaten via de store middels die APK installatie gebeurd al maanden, dat is niet pas sinds gisteren het geval.
Ik installeer alle Store updates altijd handmatig, vandaar dat ik het weetSr_Ogel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:51:
[...]
Ah was me nog niet eerder opgevallen. Altijd zelf geüpdatet.
Testing, one, two ...
Bij wordt ie nog altijd niet via de Play store geupdate, dus dat vind ik dan weer een beetje vaag..
Zoals al eerder gemeld: Dit is niet bij iedereen het geval, bij mij moet ik de app toch echt zelf updaten via de welbekende spiegel...hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:50:
[...]
Dat updaten via de store middels die APK installatie gebeurd al maanden, eigenlijk al zolang als dat de apk hier op het toestel staat, is dus niet pas sinds gisteren het geval.
Ik spreek ook niet tegen dat dit niet het geval kan zijn, ik zet enkel recht dat iets niet is wat het misschien lijkt te zijn. Er lijkt dan ook weinig tot niets veranderd te zijn aan de situatie voor deze reactie? Hmmbob in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"servies schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Zoals al eerder gemeld: Dit is niet bij iedereen het geval, bij mij moet ik de app toch echt zelf updaten via de welbekende spiegel...
Testing, one, two ...
Gebruik sinds kort waze met Android auto. 2 zaken vallen me op:
- Kan geen nieuwe bestemming kiezen op het auto scherm, hoort dat bij de beperkte Android auto functionaliteit? Moet nu dus telefoon loskoppelen, op telefoon bestemming kiezen en daarna telefoon weer aansluiten.
- krijg Engelstalige meldingen over flitsers e.d. terwijl taal in waze op NL staat en ik bij flitsmeister via Android auto wel gewoon Nederlandstalige meldingen ontvang.
Ik heb mijn bevinding ook in het Waze topic gezet
- Kan geen nieuwe bestemming kiezen op het auto scherm, hoort dat bij de beperkte Android auto functionaliteit? Moet nu dus telefoon loskoppelen, op telefoon bestemming kiezen en daarna telefoon weer aansluiten.
- krijg Engelstalige meldingen over flitsers e.d. terwijl taal in waze op NL staat en ik bij flitsmeister via Android auto wel gewoon Nederlandstalige meldingen ontvang.
Dat eerste zou gewoon moeten werken. Heb je niet toevallig beta versie aangevinkt?GVR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:45:
En dat tweede weet ik niet, maar flitsmeister heeft toch helemaal geen aa ondersteuning?
Dat klopt.GVR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:45:
Je hebt geen keyboard input (als je dat bedoeld).
Hij laat je agenda zien met locaties.
Of bekende routes.
Rest gaat via spraak. " Navigeer na straat 21 in plaatsnaam"
Heb je een Text-To-Speech stem ingesteld? Dit klinkt alsof je een stem hebt die dat niet heeft.GVR schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:45:
Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie