Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij mij is Waze in AA in het begin vaak Engels qua tekst.
Als je het dan een paar minuten hebt gebruikt is het ineens Nederlands.
Ook weer niet altijd, misschien alleen na een update. Zal er eens op letten

De stem is dan wel weer altijd nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
teake schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:25:
Nou nog op zoek naar een handige streaming radio app voor een selectie aan webradio-zenders

Mytuner free lijkt niet volledig te werken? Ik kan alleen van zender wisselen op de telefoon, niet op het autoscherm van AA.
TuneIn Radio is wel erg aggressief met z'n abonnement etc, vinnik ook niet leuk.

Wat is een aan te raden app met goede AA-integratie?
Net nog een keer MytunerFree geprobeerd, en dan maar wél even de € 2.99 betaald om autofunctie vrij te schakelen, en advertentievrij te zijn. Nu werkt hij wel goed.
Ik weet eigenlijk niet of ik dan de PRO versie heb, nu ik in de FREE versie betaald heb.
Maar goed, hij werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Hmmbob schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Heb je een Text-To-Speech stem ingesteld? Dit klinkt alsof je een stem hebt die dat niet heeft.
Mijn fout, de stem stond vreemdgenoeg op engels ingesteld en niet op de nederlandse Femke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:18
teake schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:25:
Nou nog op zoek naar een handige streaming radio app voor een selectie aan webradio-zenders

Mytuner free lijkt niet volledig te werken? Ik kan alleen van zender wisselen op de telefoon, niet op het autoscherm van AA.
TuneIn Radio is wel erg aggressief met z'n abonnement etc, vinnik ook niet leuk.

Wat is een aan te raden app met goede AA-integratie?
Ik vind Open Radio een fijne.
https://play.google.com/s...ls?id=com.yuriy.openradio
Simpele interface, maar werkt gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik heb sinds kort een S20+ en hiervoor had ik een S10+. Sinds ik de S20+ heb schakelt mijn telefoon (inclusief AA op het scherm in mijn auto) automatisch meteen naar lichte modus terwijl deze altijd staat op donker. Handmatig op donker zetten terwijl deze gekoppeld is aan de auto lost dit op. Echter, ik moet dit elke keer Handmatig aanpassen als ik de telefoon aansluit op de auto.

Waar kan ik dit aanpassen? Ik kan helaas Android Auto niet vinden als app op mijn telefoon om te openen, maar hij staat wel in mijn app lijst in Instellingen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

B00st3r schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:45:
Ik heb sinds kort een S20+ en hiervoor had ik een S10+. Sinds ik de S20+ heb schakelt mijn telefoon (inclusief AA op het scherm in mijn auto) automatisch meteen naar lichte modus terwijl deze altijd staat op donker. Handmatig op donker zetten terwijl deze gekoppeld is aan de auto lost dit op. Echter, ik moet dit elke keer Handmatig aanpassen als ik de telefoon aansluit op de auto.

Waar kan ik dit aanpassen? Ik kan helaas Android Auto niet vinden als app op mijn telefoon om te openen, maar hij staat wel in mijn app lijst in Instellingen. Iemand suggesties?
Dan moet je op de spiegelsite op zoek gaan naar Android Auto for phone screens.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:01

Is het bij die versie niet hetzelfde dat als je stil staat en op instellingenndrukt in het aa menu, instellingen op je telefoon openen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

idd gewoon de settings van AA openen (via de auto) En daar developer modes aan zetten.
Daar kan je hem op altijd Donker zetten. Dat werkt bij mij ook.
Hij volgt niet het thema van de telefoon lijkt het.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
DarkSide schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Dat klopt.
Je hebt geen keyboard input (als je dat bedoeld).
Hij laat je agenda zien met locaties.
Of bekende routes.

Rest gaat via spraak. " Navigeer na straat 21 in plaatsnaam"
Ik heb gewoon keyboard input in AA met Waze hoor.
Ik gebruik het in een Renault Clio icm een Pixel 2.
Als ik bovenin het scherm op de zoekbalk druk, kan ik gewoon via een toetsenbord input geven.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
TheFes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Ik heb gewoon keyboard input in AA met Waze hoor.
Ik ook, maar dan moet je wel stilstaan. Tijdens rijden kan het alleen via spraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online

Bij mij volgt hij de auto.
Ofwel, lampen uit, is lichte modus, lampen aan is donkere modus.
Zodra ik mijn telefoon aansluit, wordt dat ook voor mijn telefoon zelf de stand, ondanks dat ik hem de hele dag op donkere modus heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45

AA volgt de instelling van je autoradio. Even zoeken op je autoradio bij de dimmerinstellingen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
dixet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:10:
[...]

AA volgt de instelling van je autoradio. Even zoeken op je autoradio bij de dimmerinstellingen dus
Nee, dit is de oplossing:
DarkSide schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:05:
idd gewoon de settings van AA openen (via de auto) En daar developer modes aan zetten.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 09:17
Bij autoradio's van de fabrikant volgt de radio de autoverlichting.
Wanneer je deze zoals ik altijd aan heb staan, gaat AA altijd op donker. Overdag vind ik niet ideaal.
Er is een Android programmaatje die AA switcht van donker naar licht aan de hand van de tijd:
https://play.google.com/s...s?id=gb.aahelper.hr&hl=nl

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
DarkSide schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:05:
Developer mode was goed om te weten. Daarnaast hoef je hiervoor niet in de auto te zitten. Via apps en dan naar 'Instellingen meldingen in app' kom je er ook.

Het is gelukt. Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 13:10
hoe krijg ik android auto aan de praat op mijn galaxy s20 (België). De app is al voorgeïnstalleerd, maar ik kan hem dus niet open en zelfs ook niet verwijderen aangezien ik de app enkel kan "uitschakelen". Doordat ik de app niet kan verwijderen lukt het ook niet om de apk te installeren. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

BeckersTom schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:35:
hoe krijg ik android auto aan de praat op mijn galaxy s20 (België). De app is al voorgeïnstalleerd, maar ik kan hem dus niet open en zelfs ook niet verwijderen aangezien ik de app enkel kan "uitschakelen". Doordat ik de app niet kan verwijderen lukt het ook niet om de apk te installeren. Iemand ervaring hiermee?
Een paar post hierboven geven al aan wat je zou kunnen doen via instellingen of een extra app. De laatste methode gebruik ik zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 17-06-2020 17:41 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Spiff schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:48:
Bij autoradio's van de fabrikant volgt de radio de autoverlichting.
Wanneer je deze zoals ik altijd aan heb staan, gaat AA altijd op donker. Overdag vind ik niet ideaal.
Er is een Android programmaatje die AA switcht van donker naar licht aan de hand van de tijd:
https://play.google.com/s...s?id=gb.aahelper.hr&hl=nl
Deze wil ik graag proberen. Maar op android 10 geeft hij een melding dat het voor een oudere android versie geschreven is. Ik zie ook niks openen als ik op de app klik.
Weet jij of hij wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 09:17
teake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Deze wil ik graag proberen. Maar op android 10 geeft hij een melding dat het voor een oudere android versie geschreven is. Ik zie ook niks openen als ik op de app klik.
Sorry, heb zelf geen Android 10

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 20:55

servies

Veni Vidi Servici

teake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:42:
[...]

1. Start AA op zonder gekoppeld te zijn aan je auto
  2. Ga naar instellingen
  3. nu rechtsboven op de 3 verticale puntjes drukken
  4. kies ontwikkelaarsinstellingen
  5. het tweede item is nu Dag/nacht en hier kies je: Beheerd door telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
Dank, er miste nog stap 2a; meerdere keren tikken op het versienummer zodat ontwikkelaarsmodus beschikbaar komt.

Is gelukt, nu maar weer verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Stap 1 lukt hier niet, aangezien Android Auto zit ingebakken in Android 10, hoe fixen jullie dat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

CLB schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:33:
Stap 1 lukt hier niet, aangezien Android Auto zit ingebakken in Android 10, hoe fixen jullie dat?
Ga naar instellingen, apps en Meldingen, alle apps bekijken, zoek Android Auto op, klik op geavanceerd en dan Extra instellingen in de app.
Dan kan je op de 3 puntjes rechts bovenin klikken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pierre schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:36:
[Uitleg...] Dan kan je op de 3 puntjes rechts bovenin klikken.
Thanks voor de snelle reactie!
Ik krijg dan twee opties: 'Hulp en feedback' en 'Feedback sturen', dus geen ontwikkelaarsinstellingen. En ja ik ben al 'ontwikkelaar' op het toestel, iets wat ik altijd direct doe voor andere tweaks. Ik ga nog eens neuzen.

Android 10 icm AA v5.4.502243-release.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

CLB schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Thanks voor de snelle reactie!
Ik krijg dan twee opties: 'Hulp en feedback' en 'Feedback sturen', dus geen ontwikkelaarsinstellingen. En ja ik ben al 'ontwikkelaar' op het toestel, iets wat ik altijd direct doe voor andere tweaks. Ik ga nog eens neuzen.

Android 10 icm AA v5.4.502243-release.
To enable it, open the Android Auto app on your phone and choose About from the left menu. Tap the About Android Auto header text about 10 times and you'll see a prompt to enable developer options. Accept it, then hit the three-dot Menu button and choose Developer settings.
Dit moet je even doen volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pierre schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:43:
Dit moet je even doen volgens mij.
En nogmaals dank, ook in AA moest ik dus nog een keer 'ontwikkelaars-instellingen' aanzetten! Topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Sinds 2 dagen werkt Android Auto bij mij niet meer, heb een Pixel 4XL en een Peugeot, combinatie heeft vanaf t begin super gewerkt, maar nu blijft in t beeld verschijnen, Fout Android Auto....
Heb de cache gewist, app uitgeschakeld, en weer aan, maar niks werkt.
Geen updates of iets dergelijks op auto of foon gehad.
Iemand een idee wat t kan zijn, en hoe t eventueel op te lossen ?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:28
Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.

Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.
Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.

We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.
Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.
Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.

Update teruggezet... Helaas.

Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.
Nu doet ie het wel weer.

Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Ja, hier hetzelfde op een Nokia 9. Ik dacht dat het aan de June 2020 Security update lag, maar het ligt wellicht toch aan Android Auto. Overigens nog niet gelukt dit te herstellen, zelfs niet met een factory reset van mijn toestel. Kwam helaas pas later de info hier en op Reddit tegen.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb deze laatste versie sinds vanochtend en geen probleem met Samsung A40 op Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Voor YouTube of mirror moet je toestel geroot zijn dus?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
[quote]p.d.akkerman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:26:
Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.

Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.
Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.

We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.
Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.
Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.

Update teruggezet... Helaas.

Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.
Nu doet ie het wel weer.

Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat.

Bedankt, ik had hetzelfde probleem, me suf gezocht, verdacht de nieuwe update van MIUi 12 ervan. AA alle gegevens verwijderd, anders kun je niet een eerdere update installeren. Daarna versie 502244 erop. En hij loopt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Ik moet mezelf corrigeren. De updates terugdraaien en via apkspiegel installeren, zoals het tot een paar maanden geleden altijd ging, heeft wel gewerkt. Het verschil is alleen dat de app niet meer te zien is, net als @John J. hierboven noemt. Maar in de auto werkt het in elk geval weer :-)

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
lohost schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:15:
Ik moet mezelf corrigeren. De updates terugdraaien en via apkspiegel installeren, zoals het tot een paar maanden geleden altijd ging, heeft wel gewerkt. Het verschil is alleen dat de app niet meer te zien is, net als @John J. hierboven noemt. Maar in de auto werkt het in elk geval weer :-)
Ah, ik stapte gisteren ook de auto in, na eergisteren een update uit de playstore geïnstalleerd te hebben.
En ineens werd de "media" door mijn auto niet meer herkend.

Ik heb nu ook de tips uit dit topic opgevolgd, en het viel me ook op dat Android Auto niet meer in de app-lijst staat. Mijn vriendin is nu weg met de auto, maar dat geeft in ieder geval hoop dat AA het in de auto wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb hier een OnePlus 6T maar daar staat de app (na de update) gewoon nog in de app-lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Pierre schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:37:
Ik heb hier een OnePlus 6T maar daar staat de app (na de update) gewoon nog in de app-lijst.
Na de update uit de Play Store stond hij bij mij ook nog in de lijst, maar werkte het dus niet meer.
Na verwijderen van de app (wat bij een systeemapp neer komt op uitschakelen en verwijderen van all updates) en daarna versie 502244 van apk-mirror er overheen zetten zorgt er voor dat hij verdween uit de app-drawer.

Zal vanavond eens testen of hij nog wel gewoon werkt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:41:
[...]

Na de update uit de Play Store stond hij bij mij ook nog in de lijst, maar werkte het dus niet meer.
Na verwijderen van de app (wat bij een systeemapp neer komt op uitschakelen en verwijderen van all updates) en daarna versie 502244 van apk-mirror er overheen zetten zorgt er voor dat hij verdween uit de app-drawer.

Vanmorgen getest en hij werkte nog steeds in mijn T-Cross :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Zelfde probleem had ik hier (bij een Karoq), update ging automatisch - via Google Play, waar blijkbaar de app ineens zichtbaar was, terwijl hij via apk-mirror was geïnstalleerd. Vorige versie gedownload en teruggezet, alles werkt weer. Geen idee hoe het kan dat AA nog niet in NL uit is, maar wel soms te vinden is via Play.

Edit: zie nu dat hij ook in mijn Play app weer zichtbaar is, en dus weer naar 502264 is gegaan. Best vervelend.

[ Voor 15% gewijzigd door Raznov op 29-06-2020 09:55 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Raznov schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:39:

Edit: zie nu dat hij ook in mijn Play app weer zichtbaar is, en dus weer naar 502264 is gegaan. Best vervelend.
In de play store even naar je app gaan en "auto update" uitvinken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6AuYXRVamvMmk6EuciU1QXakGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ab0RAKdrSK9Ixr4zRn9egdhj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hmmbob schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:11:
[...]
In de play store even naar je app gaan en "auto update" uitvinken:
[Afbeelding]
Yes dat is bekend, maar die staat al uit. Van Apkmirror heb ik de 5.3.801634 gehaald, maar die lijkt dus een update te hebben gehad.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
TheFes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:41:
[...]

Hmm, gisteren getest, en werkt nog niet..
Heb wel versie 5.4.502244-release geïnstalleerd staan. Dat zou de goede versie moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Bij mij werkt t inmiddels weer met versie 5.1 50064, dan maar ff niet updaten....
En staat bij mij gewoon in de app drawer.

Thx 4 de hulp iig !

[ Voor 18% gewijzigd door robotjoek op 30-06-2020 11:16 ]

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Na wat berichten te hebben gelezen in dit forum dat de APK versie ook updates had ontvangen (wat bij mij ook het geval was) heb ik net even getest of AA nog werkte en dat bleek het geval.

AA versie: 5.4.502264 in combinatie met een Mazda 3 van begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

In bezit van een OP5T.
Sinds de update naar Android 10 werkt eea niet meer. Een (omslachtige) workaround die bij mij werkt is:

Verwijder updates van Android auto in je apps menu
Sluit de telefoon aan op je auto
Android auto stub gaat nu aanbieden om een update te downloaden. Sta dit toe, accepteer vervolgens de privacy prompts en alles zal werken TOTDAT je eea weer ontkoppelt.Dan moet je weer van boven af aan beginnen.

Werkt in mijn Corsa E uit 2016..

apks installeren van oudere versies werkt niet. Alle versies geprobeerd tot sept 2019.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 00:38
b3ta schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:07:
In bezit van een OP5T.
Sinds de update naar Android 10 werkt eea niet meer. Een (omslachtige) workaround die bij mij werkt is:

Android auto stub gaat nu aanbieden om een update te downloaden. Sta dit toe, accepteer vervolgens de privacy prompts en alles zal werken TOTDAT je eea weer ontkoppelt.Dan moet je weer van boven af aan beginnen.

apks installeren van oudere versies werkt niet. Alle versies geprobeerd tot sept 2019.
Wat bedoel je precies met eea? Bij mijn 5t werkt Android auto wel gewoon. Heb wel last van het probleem dat hij vrij random en met regelmaat afsluit, wat erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Hij doet het alleen als je de update verwijdert en hem opnieuw aansluit en hij dan de update download. Ontkoppel je hem daarna en sluit je hem dan opnieuw aan dan doet hij het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
b3ta schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:07:
In bezit van een OP5T.

Heeft de meest recente Android auto versie met een apk eerder wel altijd gewerkt? Ik heb zelf namelijk ook een Corsa e uit 2016 en bij mij werkte eerst alleen de versie tot aan augustus/september 2019. Dit lag toen bij mij aan de verouderde intellilink versie van de corsa, heb deze bij de dealer laten updaten en nu werkt het allemaal goed bij mij. Ook na de Android 10 update van mijn oneplus 5.

Durf helaas zo niet te zeggen versie intellilink ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Voorheen werkte het als een zonnetje, ook oudere versies dan sept 2019. Dus durf niet te zeggen of het aan intelli link ligt. Ik ga maar eens informeren bij een dealer voor een software update...

*Edit* ik krijg af en toe via DAB een firmware update binnen door de lucht. Is dit niet al een uodate van het systeem?

[ Voor 23% gewijzigd door b3ta op 04-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier ook al bijna drie jaar gebruiker van AA.
Maar zonder zelf iets geüpdate te hebben werkt het ineens niet meer. "Controleer of uw telefoon is vrijgegeven" krijg ik telkens te zien.

Android auto, laatste versie van apk mirror op Android 10. Al van alles geprobeerd, cache wissen, updates wissen, auto vergeten, rechten instellen. Niks lijkt te werken.

Toch echt een buggy systeem eigenlijk dat hele AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
b3ta schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:58:
Voorheen werkte het als een zonnetje, ook oudere versies dan sept 2019. Dus durf niet te zeggen of het aan intelli link ligt. Ik ga maar eens informeren bij een dealer voor een software update...

*Edit* ik krijg af en toe via DAB een firmware update binnen door de lucht. Is dit niet al een uodate van het systeem?
Ja zover ik weet zou dat dan ook een intellilink update zijn, sinds de oktober update werkte het op m'n auto ook niet meer dus destijds gedowngrade naar september update. Bij de dealer (van mossel) laten updaten en nu geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier vandaag zonder problemen Android Auto kunnen gebruiken in een Ford Fiesta met een Nokia 8.1 (Android 10). Beide systemen zijn up to date.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanKupers op 11-07-2020 10:41 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Hier inmiddels een workaround gekregen van een forumlid, telefoon aansluiten in de auto. Twitter openen een tweet met een filmpje openen en vervolgens back drukken en tadaa beeld op het scherm in de auto. Raar maar waar. Voorlopig maar op die manier AA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:09
Sinds gisteren een nieuwe auto, Hyundai Kona Hybrid met AA. Bij het aansluiten van mijn Note 10+ krijg ik vrijwel gelijk de melding op het scherm van de auto 'Telefoon reageert niet'. De S10+ van mijn vriendin werkt perfect. Kan de USB-mode ook niet wijzigen.

Via Google zag ik al veel meldingen op het forum van Android Auto over problemen met de Note 10. Het lijkt een soort van handshake probleem.

Mocht iemand hier nog tips hebben, graag

Nevermind, ik dacht het hele internet aan tips al gehad te hebben, maar een oudere versie van AA installeren had ik nog niet geprobeerd. Nu wel en het werkt! Nu hopen dat ze snel met een update komen die dit fixt 😁

[ Voor 23% gewijzigd door Masterkev op 11-07-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperS89
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-06 20:10
Hallo allemaal,

Ik probeer android auto aan de praat te krijgen in onze VW polo uit 2015. In het verleden heeft die altijd gewerkt, maar het laatste 1.5 jaar heb ik uit luiheid bij het handmatig updaten van de app AA eigenlijk niet meer gebruikt.

Wij hebben een samsung S10 en een huawei Mate 20, beiden met android 10. Ik heb de updates van AA geuninstalleerd en oudere versies van AA geprobeerd. Ik heb grofweg de laatste 5 versies geprobeerd en een paar random versies terug t/m 2017. Geen van alle werken.

Ik krijg het volgende als ik mijn telefoon aansluit met USB; allereerst zegt die storing:USB apparaat, maar vervolgens staat mijn telefoon wel in het apparaten lijstje bij app connect. Dan probeert die verbinding te maken met AA en daarna met mirrorlink zonder succes en geeft daarna de melding dat mijn telefoon niet ondersteund wordt. Op mijn telefoon zelf wordt wel android auto opgestart en geeft die aan verbonden te zijn.

Ik heb meerdere (originele) USB kabels geprobeerd.

Iemand nog tips/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@JasperS89 je kan proberen de telefoon opnieuw te koppelen. Motor uit, contact aan, telefoon verwijderen bij apparaten, contact weer uit en aan een opnieuw koppelen en daarna opnieuw aanmelden bij android auto.
Bij mijn collega met een nieuwere Polo werkte dat icm Carplay. Misschien ook bij AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 12-09 18:55
Afgelopen zaterdag heb ik een Ford Focus die Android auto ondersteund.
Alles werkt, alleen heb ik een probleem als ik bijvoorbeeld Google Maps of Waze gebruik in combinatie met Google Play Music.
Als de navigatie het volume van de muziek dempt voor een notificatie dan gaat het volume niet weer omhoog na de notificatie.
Dat is op zich al vervelend, maar wat nog vervelender is, is dat ik het volume daarna met geen mogelijkheid meer omhoog krijg.
Als ik aan de volumeknop draai, dan gaat het meldingenvolume omhoog/omlaag, niet het muziekvolume.

Ik lees online dat er meer mensen met dit probleem kampen, maar een definitieve omlossing lijkt niet voorhanden. Veel mensen zeggen dat het door Waze komt. Maar deze heb ik nu compleet verwijderd en het gedrag blijft hetzelfde icm Google Maps.

Hebben hier meer mensen daar last van ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb dat eventjes gehad, bij mij help het door de spraakknop in te drukken en "stop" te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
JasperS89 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:00:
Hallo allemaal,

Ik probeer android auto aan de praat te krijgen in onze VW polo uit 2015. In het verleden heeft die altijd gewerkt, maar het laatste 1.5 jaar heb ik uit luiheid bij het handmatig updaten van de app AA eigenlijk niet meer gebruikt.

Wij hebben een samsung S10 en een huawei Mate 20, beiden met android 10. Ik heb de updates van AA geuninstalleerd en oudere versies van AA geprobeerd. Ik heb grofweg de laatste 5 versies geprobeerd en een paar random versies terug t/m 2017. Geen van alle werken.

Ik krijg het volgende als ik mijn telefoon aansluit met USB; allereerst zegt die storing:USB apparaat, maar vervolgens staat mijn telefoon wel in het apparaten lijstje bij app connect. Dan probeert die verbinding te maken met AA en daarna met mirrorlink zonder succes en geeft daarna de melding dat mijn telefoon niet ondersteund wordt. Op mijn telefoon zelf wordt wel android auto opgestart en geeft die aan verbonden te zijn.

Ik heb meerdere (originele) USB kabels geprobeerd.

Iemand nog tips/ideeen?
Update ook eens eerst je systeem software van je Discover Media. Dat zorgt ervoor dat AA ook 100x beter werkt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 12-09 18:55
Hmmbob schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:19:
Ik heb dat eventjes gehad, bij mij help het door de spraakknop in te drukken en "stop" te zeggen.
Thanks. Ga het proberen.

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teake
Mijn AA spreekt whatsapp berichten sinds enige tijd met een Amerikaans accent uit. Het lijkt of de text-to-speech (tts) op de verkeerde taal staat ofzo. Maar alle instellingen in die richting lijken goed te staan.
En in AA kan ik geen tts, of taalinstellingen vinden.

Pakt hij mogelijk en taal van de auto? (Volkswagen Passat B8, in Nederlandse taal)

Lijkt trouwens ook sinds de Samsung update naar laatste android versie.
(Samsung S9+, android 10, one UI versie 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Oh, wacht.... dit lijkt er op.
Secondary language Engels verwijderen.

https://support.google.com/androidauto/thread/10667407?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 23:16
teake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:51:
Mijn AA spreekt whatsapp berichten sinds enige tijd met een Amerikaans accent uit. Het lijkt of de text-to-speech (tts) op de verkeerde taal staat ofzo. Maar alle instellingen in die richting lijken goed te staan.
En in AA kan ik geen tts, of taalinstellingen vinden.

Pakt hij mogelijk en taal van de auto? (Volkswagen Passat B8, in Nederlandse taal)

Lijkt trouwens ook sinds de Samsung update naar laatste android versie.
(Samsung S9+, android 10, one UI versie 2.1)
Heb precies het zelfde. Wel raar want heb altijd al NL + ENG Google assistant als instelling.
Wel heel grappig. Want whatsappjes worden nu ook onverstaanbaar in het Engels voorgelezen. Ik had zelfs 2 zinnen die in het Nederlands begonnen en daarna overgingen in het Engels. Hilarisch maar onbruikbaar haha.

[ Voor 13% gewijzigd door Kacang op 04-08-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb het ook sinds kort. Ik heb maar 1 language voor zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Heb hetzelfde probleem sinds enkele weken. Heb normaal de Vlaamse, mannelijke stem en sinds kort worden WhatsApp berichten met een Engelse, vrouwelijke stem gelezen... onverstaanbaar gewoon.

Ben al blij dat ik niet alleen ben.

Als ik de assistent aanspreek om bijvoorbeeld een bestemming voor Waze in te geven dan krijg ik wel gewoon antwoord van de mannelijke stem.

Bizar toch, werkt allemaal niet zo lekker die AA. Antwoorden op WhatsApp berichten lukt me ook al lange tijd niet. Geeft steeds als melding dat de chatapp niet geïnstalleerd is of moet worden geüpdatet en daar hebben nog massa's mensen last van. WhatsApp berichten weigerde ie voordien ook al te lezen met de mannelijke stem, altijd de originele vrouwelijke stem, maar wel nog Nederlands klinkend tot enkele weken terug.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier nog iemand bij wie Whatsapp berichten in het Engels wordt voorgelezen sinds twee weken ongeveer. En idd, Waze spreekt wel gewoon Nederlands.

Heb de hele Engelse taal nog nooit ingesteld gehad. Geen idee waarom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
Hier ook.
De eerste paar keer grappig maar ik vind het nu best irritant. Het is niet alsof Android auto nieuw is dus dit soort bugs slaan nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ja er is gewoon echt niets van de berichten te maken meer als hij het voorleest. Schijnt dat ze weer met een grote dingen bezig zijn, maar laten ze eerst gewoon eens fixen wat ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
De tekst hieronder in rood klopt trouwens toch niet meer? Zit bij de laatste Android toch standaard erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
teake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:55:

Helpt vooralsnog ook niet helaas.
Ik had en heb geen secondary languages ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb wel Engels (Belgium) als secondary language, maar dat is al maanden zo. Ze verwijderen biedt ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ah, dan ligt het niet aan mij. Spontaan begonnen met een Engels accent, out of nowhere.
Sommige berichten zijn nu erg slecht te verstaan. Zal wel een update voor nodig zijn denk ik.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
teake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:55:

Hier het zelfde probleem. De eerste keer best grappig (beetje zoals een van de spelletjes in de taalquiz "praat Nederlands met me" waar een buitenlander een Nederlandse zin opleest) maar nu vooral irritant.

Het verwijderen van Engels als tweede taal vindt ik geen optie. Sommige instructies werken niet in het Nederlands maar wel in het Engels bij mij.

Dat Waze bij @Largamelion en @TripleQ wel gewoon Nederlands spreekt komt m.i. omdat Waze niet via de Google TTS praat maar eigen stemmen gebruikt. Het issue lijkt dus in de Google TTS engine te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
dixet schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

Hier het zelfde probleem. De eerste keer best grappig (beetje zoals een van de spelletjes in de taalquiz "praat Nederlands met me" waar een buitenlander een Nederlandse zin opleest) maar nu vooral irritant.

Het verwijderen van Engels als tweede taal vindt ik geen optie. Sommige instructies werken niet in het Nederlands maar wel in het Engels bij mij.

Dat Waze bij @Largamelion en @TripleQ wel gewoon Nederlands spreekt komt m.i. omdat Waze niet via de Google TTS praat maar eigen stemmen gebruikt. Het issue lijkt dus in de Google TTS engine te zitten
Kleine nuance, het is niet Waze die praat als ik een bestemming inspreek via het microfoon icoon in AA, het is wel degelijk de Google Assistent, want die zegt 'oké, overschakelen naar Waze' met de door mij gekozen mannelijke Vlaamse stem. In Waze zelf gebruik ik geen spraakcommando's want die werken enkel in het Engels tot nu toe.

Ook als ik 'Oké Google' zeg en een vraag stel, krijg ik gewoon antwoord van de mannelijke Vlaamse stem. Ik heb het probleem echt enkel bij WhatsApp, die lijkt alle instellingen van de assistent te negeren want tot 2 weken terug gebruikte die de vrouwelijke Vlaamse stem, maar nooit de mannelijke Vlaamse stem die ik geselecteerd heb. En nu sinds kort de vrouwelijke Engelse stem, het lijkt alsof WhatsApp ergens z'n eigen instelling heeft die je zelf nergens kan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
Ik heb ook nog wat verder getest, en merk dat het eigenlijk ALLEEN bij Whatsapp is, en dan ook nog specifiek in een paar gevallen.

- "open whatsapp" geeft engelse stem die zegt "ik weet niet hoe ik hiermee moet helpen" (klinkt dus nergens naar).
- Een binnenkomend bericht voor laten lezen geeft engelse stem (klinkt dus nergens naar)
+ "stuur een whatsapp bericht" geeft correcte NL reactie
+ "Stuur een whatsapp bericht naar [contactpersoon]" geeft correcte NL reactie

Whatsapp zelf lijkt geen taal-instellingen te hebben.
AA lijkt ook geen taalinstellingen te hebben, maar verwijst naar Google assistant.
Google assistant heeft wél taalinstellingen, maar daar staat bij mij alleen NL.

De diverse TTS (Text-to-speech, tekst naar spraak) settings op mijn telefoon zijn complexer geworden sinds Samsung ook vindt dat ze het zelf kunnen. Met de One-UI update van samsung kwam ook een spraak toetsenbord van Samsung mee (STT, speech to text), ook alleen engels. Waardeloos, en slechts te verwijderen door de service uit te schakelen diep in de android instellingen.
Ik wil de Google TTS, die is véééél beter, en kan ook in het NL.
De Samsung TTS kent alleen engels.
MOGELIJK zit hier dus ook een deel van het probleem.

Waze:
als Waze aanstaat, en ik vraag de assistent om ergens heen te navigeren, reageert ze in het NL, met "overschakelen naar Waze", die vervolgens opent, met een redelijk correcte suggestie voor adressen.

Er lijkt dus ergens in Whatsapp, combinatie met Samsung TTS te zitten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Ik kan Samsung al direct uitsluiten want ik heb zelf een Pocophone F1 met custom ROM (LOS 17.1). Dus geen bloatware en een zo goed als kale Android met GAPPS Nano dus ook een minimum aan Google Apps. Google Assistant heb ik manueel geïnstalleerd uit de Play Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:38
Largamelion schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:41:
Ik kan Samsung al direct uitsluiten want ik heb zelf een Pocophone F1 met custom ROM (LOS 17.1). Dus geen bloatware en een zo goed als kale Android met GAPPS Nano dus ook een minimum aan Google Apps. Google Assistant heb ik manueel geïnstalleerd uit de Play Store.
Hier nog beter, een Google Pixel 3a met hetzelfde probleem.
Zal wel iets zijn wat we niet zelf aan kunnen passen, maar wat serverside bij Google/Whatsapp moet worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ok, thanks. Dat is waardevolle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:14
Op mijn motoG5 heb ik sinds een paar weken ook het probleem van de engels voorgelezen whatsapp berichten in AA. Ligt dus niet aan Samsung.
Ik heb overigens alleen Nederlands als taal voor Google Assistent ingesteld, stond ook al zo. Toch blijft ie engels lullen.

[ Voor 31% gewijzigd door Aegir2002 op 06-08-2020 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Largamelion schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:45:
[...]
Kleine nuance, het is niet Waze die praat als ik een bestemming inspreek via het microfoon icoon in AA, het is wel degelijk de Google Assistent, want die zegt 'oké, overschakelen naar Waze' met de door mij gekozen mannelijke Vlaamse stem. In Waze zelf gebruik ik geen spraakcommando's want die werken enkel in het Engels tot nu toe.

Ook als ik 'Oké Google' zeg en een vraag stel, krijg ik gewoon antwoord van de mannelijke Vlaamse stem. Ik heb het probleem echt enkel bij WhatsApp, die lijkt alle instellingen van de assistent te negeren want tot 2 weken terug gebruikte die de vrouwelijke Vlaamse stem, maar nooit de mannelijke Vlaamse stem die ik geselecteerd heb. En nu sinds kort de vrouwelijke Engelse stem, het lijkt alsof WhatsApp ergens z'n eigen instelling heeft die je zelf nergens kan aanpassen.
Bij mij (Kia Niro) niet alleen Whatsapp, ook met SMS berichten afspelen idem. En precies wat je zegt; berichte opstellen en vragen stellen aan de Google Assistent werkt prima, want die speelt af in je gewenste taal en geslacht, maar afspelen van ontvangen meldingen gaan dus in het Engels met een vrouwelijke stem, wat totaal onverstaanbaar is overigens.

Draadje bij Google support: https://support.google.com/androidauto/thread/10667407?hl=en

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 07-08-2020 16:19 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Sinds een maand ook Android Auto in gebruik met een Samsung Galaxy A8 en in het begin werden berichten keurig afgespeeld in het Nederlands (zelfs smileys). Op een bepaald moment is het Engels geworden, maar niet kunnen vinden waardoor het komt. Maar zo te lezen ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Mm, in ene leest mijn Android auto mijn Whatsapp voor in het engels. ik heb een nieuwe telefoon maar had het idee dat ik alle taalinstellingen op Nederlands had. Weet iemand waar dit in kan zitten?

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Hugo__Boss schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:38:
... in het begin werden berichten keurig afgespeeld in het Nederlands (zelfs smileys).
Klopt, die Engelse stem leest ook geen smileys. Dat viel me ook al op.
dano_nl schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:05:
Mm, in ene leest mijn Android auto mijn Whatsapp voor in het engels. ik heb een nieuwe telefoon maar had het idee dat ik alle taalinstellingen op Nederlands had. Weet iemand waar dit in kan zitten?
Lees mss even de 20 voorgaande posts dan zal je zien dat het een algemeen probleem is waar momenteel geen oplossing voor gekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20

Oekol

waka waka hey hey

Gek hoor! Ik heb het ook op beide telefoon. One Plus 6T en One Plus Nord. Sinds kort Engels en van de 6T heb ik niet zelf geüpdatet. Weet dat de Nord dat wel doet. De 6T kon dat eerst volgens mij niet. Bij de Nord staat hij gewoon in de play store en kan ik updaten alsof hij officieel uit is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20

WhySoSerious

Be the change.

Hoe krijgen jullie überhaupt Whatsapp op AA? :?

Hier alleen sms, waarbij binnenkomende replies inderdaad ook in het Engels afgespeeld worden.

OnePlus 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Je ziet de Whatsapp app niet op je Android Auto dashboard, maar berichten komen wel als pop-up binnen en kunnen gesproken (albeit a bit broken at the moment) worden.

Mocht dit bij jou niet gebeuren, controleer dan even of je de Google Hangouts app geïnstalleerd hebt (dit klinkt gek, maar maakt echt verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Hmmbob schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:20:
...., controleer dan even of je de Google Hangouts app geïnstalleerd hebt (dit klinkt gek, maar maakt echt verschil).
Hé, zou dáár misschien een deel vd oplossing liggen? Google heeft sinds een tijdje hun hangouts platform vervangen door "meet".

Ik heb zojuist de meet app ook even geïnstalleerd. Maar ook daar geen taalinstellingen te zien.

Update na test in auto; nope, ze praat nog steeds amerikaans-nederlands. Niet te verstaan.

Double check, zelfde bericht *op mijn telefoon* voor laten lezen door google assistant gaat perfect in het Nederlands.

Het zit dus echt in AA.

[ Voor 32% gewijzigd door teake op 09-08-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Nee, het Engels praten is een ander probleem dan het wel/niet kunnen ontvangen van WhatsApp berichten an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb sinds afgelopen week een S20 na mijn vorige S8. Nu verliest Android Auto iedere keer na ongeveer 15 seconden de verbinding en is het dus eigenlijk onbruikbaar!

Erg frustrend.

Ik heb inmiddels de volgende dingen al geprobeerd:
- Head Unit van auto factory reset gegeven
- Android Auto geupdate
- Developer Mode --> USB Debugging aangezet
- Developer Mode --> Tethering default aan bij USB configuratie
- Permissies op Android Auto app nagelopen en opengezet
- Gekoppelde apps permissies nagekeken (Waze, Spotify, Maps) + battery Optimalisaties uitgezet voor deze apps

Niets lijkt te werken en ik zie veel mede S20 en nieuwe telefoon gebruikers met vergelijkbare klachten maar niet een eenduidig antwoord.

Enige wat ik nog niet gedaan heb en waar ik ook niet veel zin in heb maar ergens als mogelijke oplossing heb gelezen is dat de S20 voorzien is van een Smart Switch actie en dus veel overgenomen heeft van mijn vorige S8. Iemand suggereert dat dit mogelijk nog kan werken door de S20 een factory reset te geven.

Iemand hier goede ervaringen met de S20 en de gebruikte settings?

[ Voor 16% gewijzigd door Randeazy op 10-08-2020 10:44 . Reden: S20 factory reset suggestie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:18
Al eens andere kabel geprobeerd? In mijn ervaring zit er veel verschil tussen USB kabels bij gebruik van AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 24-08 22:21
Controleer ook even je Bluetooth verbinding, sommige telefoons proberen via USB én Bluetooth tegelijk verbinding te maken. Bij mij hielp het om "media" uit te zetten (Pixel 3A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
_gibeon_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:04:
Controleer ook even je Bluetooth verbinding, sommige telefoons proberen via USB én Bluetooth tegelijk verbinding te maken. Bij mij hielp het om "media" uit te zetten (Pixel 3A).
Dus geen verbinding met bluetooth maken? Bij mij is op dit moment AA ook niet te gebruiken. Om de zoveel minuten wordt de verbinding verbroken. Met de kabel is niets mis. Gebruik de originele van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Randeazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:42:
Ik heb sinds afgelopen week een S20 na mijn vorige S8. Nu verliest Android Auto iedere keer na ongeveer 15 seconden de verbinding en is het dus eigenlijk onbruikbaar!
Wat voor auto/headunit gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 23:13
Randeazy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:42:

Erg frustrend.
Komt dit voor wanneer de accu van je telefoon al 100% is opgeladen, of ook wanneer deze verder leeg is?

Bij mij gebeurde hetzelfde met zowel een S9 als S20 en ik kwam erachter via een draadje bij de known issues van AA dat meerdere Samsung toestellen de verbinding verbreken zodra de accu vol is.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 24-08 22:21
Nuevocasa schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Dus geen verbinding met bluetooth maken? Bij mij is op dit moment AA ook niet te gebruiken. Om de zoveel minuten wordt de verbinding verbroken. Met de kabel is niets mis. Gebruik de originele van OnePlus.
Wel verbinding maken, want dat gaat automatisch. Maar vervolgens het schuifje bij "media" (oid) omzetten. Dit kan alleen als je telefoon verbonden is overigens.
Anders probeert je telefoon zowel via USB als via Bluetooth te streamen, waarmee de connectie constant gaat switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Nuevocasa schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Probeer ook eens 'contacten delen' uit te zetten op je telefoon in de Bluetooth eigenschappen van je auto. Als ik dat aan heb staan verlies ik ook kortstondig de verbinding om de x-aantal minuten. AA zelf valt dan niet uit maar muziek die ik afspeel vanuit AA bijvoorbeeld wel.

Kabel kan het ook zijn. In het begin had ik een USB-C kabel waarmee ik wel kon opladen met een lader, maar AA erover in de wagen viel ook steeds volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
_gibeon_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:01:
[...]

Wel verbinding maken, want dat gaat automatisch. Maar vervolgens het schuifje bij "media" (oid) omzetten. Dit kan alleen als je telefoon verbonden is overigens.
Anders probeert je telefoon zowel via USB als via Bluetooth te streamen, waarmee de connectie constant gaat switchen.
Largamelion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:40:
[...]
Probeer ook eens 'contacten delen' uit te zetten op je telefoon in de Bluetooth eigenschappen van je auto. Als ik dat aan heb staan verlies ik ook kortstondig de verbinding om de x-aantal minuten. AA zelf valt dan niet uit maar muziek die ik afspeel vanuit AA bijvoorbeeld wel.

Kabel kan het ook zijn. In het begin had ik een USB-C kabel waarmee ik wel kon opladen met een lader, maar AA erover in de wagen viel ook steeds volledig weg.
Bedankt voor de reacties. Nu is het gewoon niet te gebruiken. Zal morgen eens het eea proberen.

Ik gebruik een originele OnePlus kabel, kan die ook fout zijn dan? Heb verschillende originele geprobeerd.

Edit: zonder te verbonden zijn kon ik de bluetooth instellingen aanpassen. 'Contacten delen' had ik al uit staan. Nu 'media audio' ook uit gezet. Hopelijk werkt het, morgen kan ik het testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 10-08-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Of eindelijk Tomtom beschikbaar in AA.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik blijf problemen houden met waze. Haperingen, freezes, vastlopers. Met google maps totaal geen problemen. Iemand dezelfde ervaringen en eventueel tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
emil_406 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:36:
Ik blijf problemen houden met waze. Haperingen, freezes, vastlopers. Met google maps totaal geen problemen. Iemand dezelfde ervaringen en eventueel tips?
Misschien even in het waze topic kijken (zit nu op mobiel dus kan niet linken) daar staat hoe je log kan sturen en hoe ik of @Glodenox een bugreport aan kunnen maken.

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie