Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik kon niet terug vinden of SoundCloud nu eindelijk een AA integratie had en toen kwam ik deze link tegen met een totaal overzicht aan apps die ondersteund worden.

Link naar het AA deel van de Playstore

Misschien voor meer mensen handig om is door te scrollen

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
TheDude84 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:10:
Ik kon niet terug vinden of SoundCloud nu eindelijk een AA integratie had en toen kwam ik deze link tegen met een totaal overzicht aan apps die ondersteund worden.

Link naar het AA deel van de Playstore

Misschien voor meer mensen handig om is door te scrollen
SoundCloud wordt niet ondersteund maar wanneer je SoundCloud start dan speelt deze wel gewoon af. Als ik het geluid uit zet dan door het weer dus de integratie is nog niet op orde.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tlpeter schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

SoundCloud wordt niet ondersteund maar wanneer je SoundCloud start dan speelt deze wel gewoon af. Als ik het geluid uit zet dan door het weer dus de integratie is nog niet op orde.
Als ik SoundCloud start en daarna AA inschakel speelt hij inderdaad door. Tot dat ik het volume aanpas, of de audio bediening gebruik van de auto. AA denk dan dat dit voor Spotify bedoelt is en schakelt dan daar naar toe over. Dus als het iets 'moet' zijn via SoundCloud, speel ik het af via bluetooth.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
TheDude84 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Als ik SoundCloud start en daarna AA inschakel speelt hij inderdaad door. Tot dat ik het volume aanpas, of de audio bediening gebruik van de auto. AA denk dan dat dit voor Spotify bedoelt is en schakelt dan daar naar toe over. Dus als het iets 'moet' zijn via SoundCloud, speel ik het af via bluetooth.
Dat ligt dan wel aan de implementatie van het automerk.
Ik heb een Citroen C3 en daar kan ik gewoon eerst AA opstarten (Duurt wel lang). Daarna open ik via de telefoon de Soundcloud app en begin ik met afspelen. Dat werkt prima. Ook als ik meldingen krijg, of het volume aanpas.

I hide at work because good employees are hard to find.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Incolumis schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Dat ligt dan wel aan de implementatie van het automerk.
Ik heb een Citroen C3 en daar kan ik gewoon eerst AA opstarten (Duurt wel lang). Daarna open ik via de telefoon de Soundcloud app en begin ik met afspelen. Dat werkt prima. Ook als ik meldingen krijg, of het volume aanpas.
Daar was ik inderdaad al bang voor. Vandaar dat ik de check had gedaan of Soundcloud inmiddels al ondersteund wordt in AA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
Zelfde probleem hier met AA. Ik heb sinds deze week ook het probleem dat spotify zegt "spotify kan nu niet worden gebruikt" (weet even niet letterlijk wat er stond). Kan nu dus helemaal geen muziek afspelen via spotify op AA wat daarvoor vlekkeloos werkte. Nog iemand deze ervaring?

Heb een Xiaomi Mi9T met Miui12.EU rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

henkbob schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:30:
Zelfde probleem hier met AA. Ik heb sinds deze week ook het probleem dat spotify zegt "spotify kan nu niet worden gebruikt" (weet even niet letterlijk wat er stond). Kan nu dus helemaal geen muziek afspelen via spotify op AA wat daarvoor vlekkeloos werkte. Nog iemand deze ervaring?

Heb een Xiaomi Mi9T met Miui12.EU rom erop.
Ik heb dat soms met mijn OP8pro.
Moet de telefoon herstarten en dan heb ik weer spotify.
Spotify sluiten op de telefoon en opnieuw openen is niet genoeg.

Wel blij dat de agenda functie weer terug is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
DarkSide schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Ik heb dat soms met mijn OP8pro.
Moet de telefoon herstarten en dan heb ik weer spotify.
Spotify sluiten op de telefoon en opnieuw openen is niet genoeg.

Wel blij dat de agenda functie weer terug is.
Heb nog even lopen Googlen en het lijkt erop dat een actieve Bluetooth connectie, naast de AA kabel het probleem is. Dan loop je weer tegen Flitsmeister aan die het niet via AA doet. Lekker verhaal zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

hmm Ok.
zal de volgende keer even BT uit zetten kijken of er dan wel spotify gespeeld kan worden.
Dan weer BT aan voor idd FM.
Dat zal sneller gaan dat telefoon herstarten.

Gelukkig heb ik er slechts sporadisch last van.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Mijn probleem is hier al eerder besproken, maar helaas geen passende oplossing gevonden.

Als ik een whatsapp bericht ontvang en deze wil laten voorlezen, doet de vrouw dit in het Engels. Ze probeert de Nederlandse woorden voor te lezen in het Engels. Ik heb de tekst-naar-spraak settings in mijn telefoon al veranderd naar Nederlands, maar dit verhelpt mijn probleem helaas niet. Heeft iemand nog andere suggesties die dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
B00st3r schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:26:
Mijn probleem is hier al eerder besproken, maar helaas geen passende oplossing gevonden.

Als ik een whatsapp bericht ontvang en deze wil laten voorlezen, doet de vrouw dit in het Engels. Ze probeert de Nederlandse woorden voor te lezen in het Engels. Ik heb de tekst-naar-spraak settings in mijn telefoon al veranderd naar Nederlands, maar dit verhelpt mijn probleem helaas niet. Heeft iemand nog andere suggesties die dit kunnen oplossen?
Nee, zoals je vast ook al gelezen had, is die iets waar iedereen last van heeft. Duurt nu al een paar weken, niemand die een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
De bug is lopende bij Google maar die blijven maar dezelfde domme niet-oplossing voorstellen. Hun gesuggereerde 'oplossing' had 15 upvotes en 350 downvotes toen ik deze week keek en toch blijven ze erin geloven bij Google 🙄.

Erg voor zo een groot bedrijf dat zo'n bug zo lang onopgelost blijft, maar zo ken ik Google wel intussen.

Sommige mensen suggereren daar dat een downgrade van de Google app het oplost, maar dat heb ik nog niet getest.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Largamelion schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:40:
De bug is lopende bij Google maar die blijven maar dezelfde domme niet-oplossing voorstellen. Hun gesuggereerde 'oplossing' had 15 upvotes en 350 downvotes toen ik deze week keek en toch blijven ze erin geloven bij Google 🙄.

Erg voor zo een groot bedrijf dat zo'n bug zo lang onopgelost blijft, maar zo ken ik Google wel intussen.

Sommige mensen suggereren daar dat een downgrade van de Google app het oplost, maar dat heb ik nog niet getest.
Heb je een link? Dan kunnen we misschien wat meer druk uitoefenen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
The Wizard schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Heb je een link? Dan kunnen we misschien wat meer druk uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:50
Mooi dat ik dit forum gevonden heb. Ik loop ook al een paar weken te kl*ten met de voorleesfunctie van WA via AA.
Dacht dat het aan een update op mijn Samsung S10 lag of de nieuwe software in mijn auto (pas inde garage geweest), maar zo te lezen hebben meer mensen op verschillende smartphones er last van.
Heb zelf al van alles geprobeerd om het te fixen maar blijkbaar ligt het dus gewoon aan Google 8)7
Het is knap onhandig dat dit nu niet meer werkt, alhoewel de uitspraken af en toe hilarisch zijn (maar liever heb ik dat het gewoon weer werkt).

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Het is niet alleen Whatsapp natuurlijk, SMS berichten geldt het net zo voor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:50
Quad schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:16:
Het is niet alleen Whatsapp natuurlijk, SMS berichten geldt het net zo voor.
Oh dat was mij nog niet opgevallen, ik krijg bijna nooit SMS berichten binnen.
Hopelijk is het snel gefixed :-(

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimb0
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08-2020
Hallo ik weet niet of deze topic nog steeds open is maar ik gebruik Aa nu ruime tijd en heb sinds een maand dat wanneer mijn binnenkomende berichten voor gelezen worden een half engels/Nederlands sprekende stem. Hierdoor zijn de berichten niet te verstaan.. Heb gekeken om weer oudere Aa software te installeren maar dit gaf geen verbetering.. Ik rij een kia ceed 2019 en heb hier eerder geen problemen mee gehad.. Waaraan zou het kunnen liggen?? Heb het op zowel mijn Huawei p30 pro als met mijn zakelijke Samsung s8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:01

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Jimb0 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:25:
Hallo ik weet niet of deze topic nog steeds open is maar ik gebruik Aa nu ruime tijd en heb sinds een maand dat wanneer mijn binnenkomende berichten voor gelezen worden een half engels/Nederlands sprekende stem. Hierdoor zijn de berichten niet te verstaan.. Heb gekeken om weer oudere Aa software te installeren maar dit gaf geen verbetering.. Ik rij een kia ceed 2019 en heb hier eerder geen problemen mee gehad.. Waaraan zou het kunnen liggen?? Heb het op zowel mijn Huawei p30 pro als met mijn zakelijke Samsung s8
Als je nu eens een stukje naar boven scrolt, dan zie je diverse malen dezelfde vraag.

spoiler:
Bekend probleem, er is nog geen oplossing.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:12
Jimb0 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:25:
Had je wat teruggelezen in dit topic, dan had je gezien dat er hier mensen een paar dagen geleden dezelfde vraag stelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimb0
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08-2020
Robinho96 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Had je wat teruggelezen in dit topic, dan had je gezien dat er hier mensen een paar dagen geleden dezelfde vraag stelden.
Sorry dat ik niet handig ben met forums als deze.. Pagina 1 stond bij mij als eerste en ik ga er dan niet vanuit dat pagina 65 het meest recent is.. Maar is mij duidelijk er is nog geen oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Het verwijderen van de updates van de Google app lost het probleem op met het voorlezen in het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Welke oude versie draai je nu dan?

Ik denk (hoop) dat we moeten wachten op de volgende update. Al vrees ik wel een beetje gezien de startdatum van het support ticket bij Google zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
TripleQ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:54:
Welke oude versie draai je nu dan?

Ik denk (hoop) dat we moeten wachten op de volgende update. Al vrees ik wel een beetje gezien de startdatum van het support ticket bij Google zelf
Als ik via de app info de updates verwijder heb ik versie 10.90.16.21.
Ik ga nu eens proberen me aan te melden voor het beta programma om te kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@thesystem Ik zit al jaren in het Beta programma van de Google App (momenteel versie 11.24.7.29.arm64) en Android Auto heb ik ook pas bijgewerkt (nu versie 5.5.602944-release) maar ik heb ook gewoon Engels gesproken berichten. Het is jammer dat je er eigenlijk zelf niets aan kunt doen, want verder vind ik Android Auto nog steeds prima werken. Ik gebruik het atm wel een stuk minder omdat ik veel minder onderweg ben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Heb een Nissan Leaf en alleen Waze loopt soort van vast zodra ik die start. Iemand eenzelfde situatie?

Alle suggesties vanuit Google zelf en wat ik hier lees zijn of niet van toepassing, of bieden geen oplossing. Graag zou ik de resolutie naar max 720p zetten zoals men suggereert, maar sinds Android 10 of in ieder geval op mijn poco f2, kan ik die instellingen niet benaderen. Denk dat het een gevalletje is van hopen dat het ooit gefixt wordt, net zoals die engelse whatsapp berichtjes...

Edit: nog wat verder gezocht en waarempel de bluetooth connectie icm de kabel was het euvel voor waze... Daar waar Google maps er geen moeite mee heeft. Doh. Nu alleen nog geduld met de Engelse Whatsappjes

[ Voor 17% gewijzigd door Jivebunny op 21-08-2020 14:20 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 21:55
Jivebunny schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:
Heb een Nissan Leaf en alleen Waze loopt soort van vast zodra ik die start. Iemand eenzelfde situatie?

Alle suggesties vanuit Google zelf en wat ik hier lees zijn of niet van toepassing, of bieden geen oplossing. Graag zou ik de resolutie naar max 720p zetten zoals men suggereert, maar sinds Android 10 of in ieder geval op mijn poco f2, kan ik die instellingen niet benaderen. Denk dat het een gevalletje is van hopen dat het ooit gefixt wordt, net zoals die engelse whatsapp berichtjes...
Google Assistant is bij mij opeens nu ook Engels. Dit zal toch echt een bug zijn.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
Versie 10.90.16.21 van de Google App lost het bij mij in ieder geval op. Ben benieuwd of het ook voor anderen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
thesystem schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:59:
Versie 10.90.16.21 van de Google App lost het bij mij in ieder geval op. Ben benieuwd of het ook voor anderen werkt.
Dat is een downgrade dan? Want ik zit nu op 11.23.12.21

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Hmmbob schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:47:
[...]

Dat is een downgrade dan? Want ik zit nu op 11.23.12.21
Klopt, op 11.23.12.21 heb ik het probleem ook, op 10.90.16.21 niet

• Edith G
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-08-2020
misschien een stomme vraag maar hoe doe ik downgraden? 🤭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largamelion
Edith G schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:34:
misschien een stomme vraag maar hoe doe ik downgraden? 🤭
De app verwijderen en dan vraagt hij zelf of je de updates voor de app ongedaan wil maken. Echt verwijderen kan je niet omdat het een systeem app is.

Ik heb het daarnet gedaan, straks het resultaat testen.

Edit: Het resultaat was positief, de Nederlandse stem is weer terug! Nu vooral er aan denken om de app niet meer te updaten tot er een fix is.

[ Voor 16% gewijzigd door Largamelion op 20-08-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
Largamelion schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:48:
[...]
De app verwijderen en dan vraagt hij zelf of je de updates voor de app ongedaan wil maken. Echt verwijderen kan je niet omdat het een systeem app is.
Dat is wel weer afhankelijk van welke Android versie je hebt, pas vanaf Android 10 is het een system app.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Nnoitra schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Dat is wel weer afhankelijk van welke Android versie je hebt, pas vanaf Android 10 is het een system app.
Dat hangt niet van de Android versie af maar van de fabrikant van het toestel. Als die beslist om het te flashen als systeem app of het te integreren in de ROM, dan kan je het niet verwijderen. Mijn review van de app in de Play Store dateert uit 2015 en ik kon het toen al niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
Largamelion schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Dat hangt niet van de Android versie af maar van de fabrikant van het toestel. Als die beslist om het te flashen als systeem app of het te integreren in de ROM, dan kan je het niet verwijderen. Mijn review van de app in de Play Store dateert uit 2015 en ik kon het toen al niet verwijderen.
Prima; hangt het af van de fabrikant en de Android versie (<10).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:01
ik heb geen android 10 maar kan toch terug naar versie 10.16.6.21. ben benieuwd. samsung A8

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

https://support.google.com/androidauto/answer/6348019
Any smartphone with Android 11.0 and 5GHz Wi-Fi. In the EU, smartphones must comply with additional regulatory requirements in order to use 5GHz Wi-Fi in the car.
Mooi, het is met draad ook wel te gebruiken, draadloos zou mooier zijn. Met Android 11 kan het als je auto het ondersteund als ik het goed lees. Ik ben benieuwd hoeveel auto's hier klaar voor zijn, nog geen lijstje kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Jivebunny schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:57:

Edit: nog wat verder gezocht en waarempel de bluetooth connectie ivm de kabel was het euvel voor waze... Daar waar Google maps er geen moeite mee heeft. Doh. Nu alleen nog geduld met de Engelse Whatsappjes
Kan je dat nog eens uitleggen? Mochten ze niet tegelijk aan zijn of moest het juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Snowhite0901 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Kan je dat nog eens uitleggen? Mochten ze niet tegelijk aan zijn of moest het juist wel?
Voor maps maakte het niet uit dat ik via bluetooth EN bedraad aan mijn nissan leaf zat, maar voor waze wel. Die startte dan wel op, maar liet Android Auto in de nissan zelf dan vastlopen/niet responsief. Maps werkte gewoon.

Nu bluetooth losgekoppeld en alleen bedraad: waze en maps lopen allebei soepel. Waze loopt niet meer vast. Heb android > 10 dus kon ook al geen oplossingen die men suggereerde (zoals android auto developer options aanpassen) gebruiken.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
ik heb het probleem dat als ik niet met beide geconnect ben handsfree bellen niet werkt. Je ziet in AA wel netjes je verbindingssignaal maar bellen ho maar. Dus dat zou voor mij een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Snowhite0901 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:13:
ik heb het probleem dat als ik niet met beide geconnect ben handsfree bellen niet werkt. Je ziet in AA wel netjes je verbindingssignaal maar bellen ho maar. Dus dat zou voor mij een probleem zijn.
Oh dat is een goeie, daar heb ik nog niet naar gekeken. Hmm, dat zou inderdaad wel irritant zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Het telefoon gedeelte gaat dacht ik over de BT verbinding, de rest over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb wel het probleem dat als ik eerst AA connect mijn bluetooth niet meer wil. Dus ik moet altijd even wachten met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
janvanduschoten schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:45:
https://support.google.com/androidauto/answer/6348019

[...]

Mooi, het is met draad ook wel te gebruiken, draadloos zou mooier zijn. Met Android 11 kan het als je auto het ondersteund als ik het goed lees. Ik ben benieuwd hoeveel auto's hier klaar voor zijn, nog geen lijstje kunnen vinden.
Enkel een paar after-market Pioneer, Kenwood en JVC apparaten kunnen AA wireless doen.
https://www.android.com/auto/compatibility/

(Geschikte types zijn met een * gemarkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het hele wireless verhaal is wel vreemd. Willen jullie nu beweren dat het zou werken wanneer je Android 10 of hoger hebt en de juiste smartphone?

Mijn auto heeft bijvoorbeeld geen Wifi-signaal. En alles over Bluetooth gaat niet werken volgens mij.
Toch staat de Opel Astra vanaf 2016 in de lijst. Hoe gaat dit dan werken?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Sjakie0101 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:04:
Het hele wireless verhaal is wel vreemd. Willen jullie nu beweren dat het zou werken wanneer je Android 10 of hoger hebt en de juiste smartphone?

Mijn auto heeft bijvoorbeeld geen Wifi-signaal. En alles over Bluetooth gaat niet werken volgens mij.
Toch staat de Opel Astra vanaf 2016 in de lijst. Hoe gaat dit dan werken?
Dat gaat niet werken.
Hmmbob schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:43:
[...]

Enkel een paar after-market Pioneer, Kenwood en JVC apparaten kunnen AA wireless doen.
https://www.android.com/auto/compatibility/

(Geschikte types zijn met een * gemarkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb nota bene ook WiFi in m'n 5008, maar zie het niet gebeuren dat hier AA Wireless wordt toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kortom alleen de allernieuwste auto's gaan dit krijgen, aangezien de fabrikanten die echt wel gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
thesystem schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:59:
Na lang gerommel is het me ook gelukt.
Ik heb weer Nederlands.
Heeft me flink wat tijd gekost.... nu hopen dat er snel een update komt.
Met graag liefst wireless AA! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door driel24 op 25-08-2020 18:48 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Downgrade werkt. Is ook nog eens veel sneller geworden. Kan iemand een seintje geven wanneer er een nieuwe werkende versie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Snowhite0901 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:13:
Geen updates gehad, maar mijn mobiel een keer opnieuw aan de bluetooth gekoppeld na een tijdje bedraad only te hebben gereden; Waze loopt niet meer vast tot nu toe *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik krijg hier (Seat Arona & Xiaomi Mi9) alleen Google Maps aan het navigeren. Waze lijkt geen locatie door te krijgen (los van de kabel wel) en hetzelfde voor Flitsmeister. Ik zou het wel handig vinden om Flitsmeister meldingen te horen als ik verbonden ben met AA, maar dat werkt alleen via bluetooth. Met Google maps navigeren is ook geen straf, maar ik vind Waze ook handig, maar die optie heb ik nu dus niet.

Is er nog een workaround hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
janvanduschoten schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
Ik krijg hier (Seat Arona & Xiaomi Mi9) alleen Google Maps aan het navigeren. Waze lijkt geen locatie door te krijgen (los van de kabel wel) en hetzelfde voor Flitsmeister. Ik zou het wel handig vinden om Flitsmeister meldingen te horen als ik verbonden ben met AA, maar dat werkt alleen via bluetooth. Met Google maps navigeren is ook geen straf, maar ik vind Waze ook handig, maar die optie heb ik nu dus niet.

Volgens mij eerst Maps opstarten en daarna Waze. Waze heeft al een heel lange tijd een GPS probleem in zich. Wanneer je een keer schakelt naar Maps en terug gaat naar Waze is het meestal opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
janvanduschoten schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:

Bij mag lag dit aan toestemmingen, Waze had geen toestemming op op de achtergrond de locatie op te vragen. Standaard laat MIUI apps alleen de locatie opvragen als ze op de voorgrond draaien.

MIUI kent vrij fijnmazige beveiligingsinstellingen per app.
Bij apps die je onder AA wilt laten werken moet je in mijn ervaring
  • Autostart aanzetten
  • Locatie info verkrijgen: altijd toestaan
  • Popup vensters weergeven terwijl het op de achtergrond uitgevoerd wordt: altijd toestaan
  • MIUI batterijbesparing uitzetten voor de app
Met deze instellingen werkt Waze bij mij (K30 Pro) goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Sjakie0101 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Volgens mij eerst Maps opstarten en daarna Waze. Waze heeft al een heel lange tijd een GPS probleem in zich. Wanneer je een keer schakelt naar Maps en terug gaat naar Waze is het meestal opgelost.
Dat maakte helaas bij mij niets uit. Ik denk dat wat @dixet aangeeft, misschien de oplossing is. Ik heb wel autostart aangezet voor Waze, maar had op dat moment nog wel een vastloper in AA daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

dixet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Bij mag lag dit aan toestemmingen, Waze had geen toestemming op op de achtergrond de locatie op te vragen. Standaard laat MIUI apps alleen de locatie opvragen als ze op de voorgrond draaien.

MIUI kent vrij fijnmazige beveiligingsinstellingen per app.
Bij apps die je onder AA wilt laten werken moet je in mijn ervaring
  • Autostart aanzetten
  • Locatie info verkrijgen: altijd toestaan
  • Popup vensters weergeven terwijl het op de achtergrond uitgevoerd wordt: altijd toestaan
  • MIUI batterijbesparing uitzetten voor de app/li]
Met deze instellingen werkt Waze bij mij (K30 Pro) goed
Ah, bij locatie info verkrijgen stond bij mij op "Terwijl de app gebruikt wordt". Ik ga straks eens testen of dat het probleem was. Batterij besparing ook bij Waze en FM uit gezet.
Alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
En zorg dat de GPS al enabled is voor je de kabel aansluit. Als ik het daarna doe dan doet hij het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
Largamelion schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb het daarnet gedaan, straks het resultaat testen.

Edit: Het resultaat was positief, de Nederlandse stem is weer terug! Nu vooral er aan denken om de app niet meer te updaten tot er een fix is.
ik snap 't niet.. ik heb heel die app niet, want het zit standaard in Android 10
maar sinds kort krijg ik dus ook de Engelse stem bij het voorlezen van berichten.. dat is altijd Nederlands geweest. Ik weet dus niet wat ik hier nu aan kan doen.

edit: ze zijn er mee bezig blijkbaar
https://support.google.com/androidauto/thread/10667407?hl=en

[ Voor 9% gewijzigd door DeCo op 26-08-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Heb je de startdatum van dat topic gezien :X Ze zijn er dus al een jaar mee bezig.
Wel bijzonder dat wij nederlanders hier pas ongeveer een maandje last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

ik snap 't niet.. ik heb heel die app niet, want het zit standaard in Android 10
maar sinds kort krijg ik dus ook de Engelse stem bij het voorlezen van berichten.. dat is altijd Nederlands geweest. Ik weet dus niet wat ik hier nu aan kan doen.

Google app opzoeken in "apps"
drie puntjes bovenin
Updates verwijderen

Bij werd het toen weer Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:14:
[...]

Die app heeft volgens mij iedereen...anders werkt het helemaal niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
driel24 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Google app opzoeken in "apps"
drie puntjes bovenin
Updates verwijderen

Bij werd het toen weer Nederlands
Gedaan, maar bij het inpluggen in de auto usb vroeg android auto direct om een verplichte update. Dus maar weer gedaan, en ik kreeg dus weer de Engelse dame... haar "niederlendz iz nogg steeds bero-urd".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
Snowhite0901 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Die app heeft volgens mij iedereen...anders werkt het helemaal niet
dat snap ik
ik bedoelde de losse app, die in je app-lijst staat.. die heb ik niet (meer)
het is nu een niet-te-verwijderen systeemapp geworden, onderdeel van Android 10
maar de update blijkt verplicht te zijn.. en aangezien het topic bij Google hot is, hoop ik dat ze snel met een fix komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Iets beter lezen volgende keer haha

[ Voor 79% gewijzigd door ousselg op 27-08-2020 21:49 ]

• Nuevocasa
  • Laatst online: 13-09 00:38
ousselg schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:45:
Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft, bij mij wordt alles netjes in het Nederlands uitgesproken maar berichten voorlezen wordt in het Engels gedaan waardoor ik niet weet wat er gestuurd is.
|:( |:( 7(8)7

• tlpeter
Ik heb whatsapp niet meer in de lijst staan (launcher) weet iemand hoe je deze weer kan toevoegen?

• TripleQ
  • Niet online
Die heeft er nooit gestaan...
Je kan alleen Whatsapp berichten beantwoorden, geen nieuwe gesprekken initiëren vanuit AA

• tlpeter
@TripleQ Die heeft er zeker wel gestaan en is sinds de laatste update weg bij mij.
Ik kon ook gewoon nieuwe berichten sturen en heeft altijd gewerkt. Alleen met groepen is het mij nooit gelukt.

• TripleQ
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:28:
@TripleQ Die heeft er zeker wel gestaan en is sinds de laatste update weg bij mij.
Ik kon ook gewoon nieuwe berichten sturen en heeft altijd gewerkt. Alleen met groepen is het mij nooit gelukt.
Gewoon de normale AA? Zonder root/aanpassingen etc?

[Edit]
Zie overigens dat er een nieuwe AA versie beschikbaar is:
5.6.6034. Zit vandaag niet in de auto, maar wie weet is de Engelse stem opgelost.

https://www.autoevolution...-fix-expected-148222.html

[ Voor 26% gewijzigd door TripleQ op 03-09-2020 08:34 ]

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
TripleQ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:26:
Die heeft er nooit gestaan...
Je kan alleen Whatsapp berichten beantwoorden, geen nieuwe gesprekken initiëren vanuit AA
Of die er wel of niet stond weet ik niet - ik gebruik het menu nooit.
Maar je kon wel degelijk Whatsapp berichten beantwoorden en nieuwe gesprekken starten.
Dat laatste via "Ok google, stuur een whatsapp bericht naar [contact]".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
dixet schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:20:
[...]

Of die er wel of niet stond weet ik niet - ik gebruik het menu nooit.
Maar je kon wel degelijk Whatsapp berichten beantwoorden en nieuwe gesprekken starten.
Dat laatste via "Ok google, stuur een whatsapp bericht naar [contact]".
Excuus, je hebt gelijk. via spraak kon je wel een gesprek starten. (zelf eigenlijknooit gedaan..)
Maar in de launcher heeft het nooit gestaan

• tlpeter
TripleQ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:41:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. via spraak kon je wel een gesprek starten. (zelf eigenlijknooit gedaan..)
Maar in de launcher heeft het nooit gestaan
Whatsapp stond op het scherm van mijn radio. Misschien dat daar het verschil zit. Whatsapp is dat nu weg.

• Largamelion
Ik heb het WA icoon nog nooit gezien in de AA launcher, maar een bericht versturen of beantwoorden lukt dan ook bijna nooit. In 95% van de gevallen krijg ik de melding 'deze chatapp is niet geïnstalleerd of moet worden geüpdatet'. Het is me eigenlijk nog maar een paar enkele keren gelukt, geen idee wat er toen anders was.

• Hmmbob
Heb je Google Hangouts geinstalleerd?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Largamelion schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:44:
Ik heb het WA icoon nog nooit gezien in de AA launcher, maar een bericht versturen of beantwoorden lukt dan ook bijna nooit. In 95% van de gevallen krijg ik de melding 'deze chatapp is niet geïnstalleerd of moet worden geüpdatet'. Het is me eigenlijk nog maar een paar enkele keren gelukt, geen idee wat er toen anders was.
Ik had afgelopen weken ook gedoe met WA berichten (afgezien van de taal :-( ) en dat kon ik oplossen door in de google assistent het welkomstscherm weg te klikken. Die kreeg ik nooit te zien, omdat ik meldingen van de google-app uit had staan.

Dus ff lang drukken op de homeknop, zodat de assistent in beeld kwam en dan een paar keer ok drukken.

Nu werkt het weer (hoewel de uitspraak nog steeds niet klopt 8)7 )

edit: linkje
https://www.reddit.com/r/...lick_the_notification_on/

Wel een andere melding dan die jij hebt. voor jouw melding vind ik alleen maar oplossingen die neerkomen op het verwijderen en opnieuw installeren van WA.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond op 03-09-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
DeCo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

maar de update blijkt verplicht te zijn.. en aangezien het topic bij Google hot is, hoop ik dat ze snel met een fix komen :)
Heeft iemand misschien al geprobeerd om na het verwijderen van de update voor de Google app weer te upgraden naar een versie die nog wel goed werkt? Ik weet niet precies wanneer het probleem begonnen is, maar ik dacht ergens begin augustus?

Hier staat een hele lijst met oudere apk's:

https://www.apkmirror.com...1-26-7-release/#downloads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb de discussie over AA Wireless verplaatst naar [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Dan kan het hier weer ontopic over Android Auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
@frankkie12345 Maar even naar het Android Auto topic verhuisd :)
frankkie12345 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:25:
@Mr Magic Vreemd dat het bij mij niet meer werkt op mijn gerootte (OG) Google Pixel, met Android 10.
Sinds een update in maart werkt het niet meer. Gebruik je toevallig een oude versie van Android Auto?
Nee, ik gebruik de meest recente versie. Op de OnePlus telefoons wordt AA sinds een paar maanden automatisch ge-updatet via de Play Store, ook al is AA officieel nog steeds niet uit in Nederland.

Ik heb Phenotype-patcher net nog een keer gedraaid en volgens de log werkt het nog steeds (er worden tenminste geen fouten gerapporteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

@Mr Magic
Ik heb Phenotype-patcher net nog een keer gedraaid en volgens de log werkt het nog steeds (er worden tenminste geen fouten gerapporteerd).
Het probleem is niet zo zeer dat Phenotype patcher niet werkt. Ik zie geen fouten in de logs oid.
Maar als ik mijn telefoon aansluit op de auto, verschijnen de apps niet in de lijst.
Zal straks opnieuw proberen voor de zekerheid.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

@Mr Magic Ik zou kunnen zweren dat third-party apps het niet meer deden op mijn Auto..
Maar ik heb het zojuist opnieuw geprobeerd en het werkt weer.. Snap er niks niks van.

[ Voor 23% gewijzigd door frankkie12345 op 08-09-2020 19:19 ]

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Moet je bijvoorbeeld Whatsapp dan vanuit je telefoon opnieuw installeren of ergens in de instellingen van AA op de headunit van de auto of je telefoon de-activeren en activeren? Whatsapp herinstalleren doe ik liever niet, al is een backup maken en terugzetten eigenlijk ook niet zoveel werk. Het zou wel makkelijk zijn om sommige chats op de autoradio terug te kunnen lezen nu ze bij binnenkomst zo slecht verstaanbaar zijn.

Vanochtend kreeg ik op weg naar het werk verschillende appjes binnen, en dankzij de Engelse stem die Nederlands probeert te praten is er geen barst van te verstaan. Als ik probeer te antwoorden via Google Assistent (microfoontje rechtsonderin hoofdscherm aanraken en zeggen "stuur whatsapp bericht naar ...."), praat die wel gewoon Nederlands, en kan ik ook moeiteloos een bericht versturen. Er raar; ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:48
gwystyl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:29:
Vanochtend kreeg ik op weg naar het werk verschillende appjes binnen, en dankzij de Engelse stem die Nederlands probeert te praten is er geen barst van te verstaan.
Het probleem zit in de update van de google app. Ik heb dit als volgt opgelost.

Bij apps ga je naar de google apps. Daar druk je op de 3 puntjes rechts boven. En daar updates verwijderen. Vervolgens automatisch updaten uitgezet in de play store (ja dat is onhandig, maar de google app moet even niet updaten tot er een fix is). Vervolgens moest ik wel weer even de assistent aanzetten. Maar nu worden apjes weer gewoon in het nederlands voorgelezen.

Update de app weer dan praat ze weer engels tegen me.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:29:
en dankzij de Engelse stem die Nederlands probeert te praten is er geen barst van te verstaan.
Bij mij is het net iets anders: Het is wel dezelfde stem, die ook voor correct nederlands wordt gebruikt, maar ze praat met de engelse "uitspraakregels". Dus "beantwoorden" spreekt ze uit als "bientwoerden" :/

Ik heb ook de truuk van updates verwijderen geprobeerd, maar bij mij had dat geen effect. Ik lees wel bij anderen dat het zou moeten werken. Ik ga het nog wel eens proberen, want dit gebrabbel slaat nergens op.

Ik snap ook niet dat dit een probleem is dat al meer dan een jaar speelt en pas een paar weken in NL optreedt. Echt weer typisch geklungel van een Amerikaans bedrijf (waarvan 95% van de medewerkers nooit buiten Amerika is geweest), dat niet snapt dat er ook iets anders bestaat dan Engels en dat lokatie, spreektaal en toesteltaal niet per definitie gelijk zijn aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:50:

Bij mij is het net iets anders: Het is wel dezelfde stem, die ook voor correct nederlands wordt gebruikt, maar ze praat met de engelse "uitspraakregels". Dus "beantwoorden" spreekt ze uit als "bientwoerden" :/
Dat is niet anders, dat is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik zie dat er een nieuwe update voor android auto is.
Heeft iemand die al geprobeerd? Wat zijn de verschillen?
Ik probeer hem vanmiddag even uit in de auto. Eens zien wat het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Raymond schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook de truuk van updates verwijderen geprobeerd, maar bij mij had dat geen effect. Ik lees wel bij anderen dat het zou moeten werken. Ik ga het nog wel eens proberen, want dit gebrabbel slaat nergens op.

Ik snap ook niet dat dit een probleem is dat al meer dan een jaar speelt en pas een paar weken in NL optreedt. Echt weer typisch geklungel van een Amerikaans bedrijf (waarvan 95% van de medewerkers nooit buiten Amerika is geweest), dat niet snapt dat er ook iets anders bestaat dan Engels en dat lokatie, spreektaal en toesteltaal niet per definitie gelijk zijn aan elkaar.
Wat nog erger is.... Dit gaat ten koste van de veiligheid.
Ik had voorheen echt wel eens de neiging om uit nieuwsgierigheid de telefoon te pakken.
Sinds ik Android auto had was dit echt weg. Afluisteren via AA en beantwoorden kon later.
(met een beetje gekutsel lukte zelfs het beantwoorden.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
Raymond schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:30:
Ik zie dat er een nieuwe update voor android auto is.
Heeft iemand die al geprobeerd? Wat zijn de verschillen?
Ik probeer hem vanmiddag even uit in de auto. Eens zien wat het doet
Ik heb het net getest. Het bericht wordt correct voorgelezen alleen de melding dat er een bericht is was nog met Engels accent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05-2022
tlpeter schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:22:
[...]

Ik heb het net getest. Het bericht wordt correct voorgelezen alleen de melding dat er een bericht is was nog met Engels accent.
Met de nieuwe update is ook de stuurwiel bediening weer terug, bij mij werkt het opnemen en afsluiten van een gesprek weer(Toyota Aygo met Samsung A51)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowaapjuh2016
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-05-2022
Thanks Android Auto support........... i found the solution myself ,after months of patience and annoyance!!
Downgrade Google app to version 11.19.13.29 . And it works again.Look for downgrade at apkmirror.
Auto update uncheck otherwise the problem remains!
Good Luck!!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
[...]

Bij mij niets veranderd. Zelfde onverstaanbare danglish.
Samsung S9plus
Android 10 full updates
Volkswagen passat 2018

• driel24
[...]

Hier nog steeds fout. Alles in onverstaanbaar Engels.
Enige optie blijft > Google app updates verwijderen en Play store niet meer laten updaten.
Updates van de andere apps stoppen dan natuurlijk ook.
Is er een optie om alleen deze app niet meer te laten updaten ?

[ Voor 25% gewijzigd door driel24 op 16-09-2020 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nljuggler
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2021
driel24 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:19:
[...]

Hier nog steeds fout. Alles in onverstaanbaar Engels.
Enige optie blijft > Google app updates verwijderen en Play store niet meer laten updaten.
Updates van de andere apps stoppen dan natuurlijk ook.
Is er een optie om alleen deze app niet meer te laten updaten ?
Op mijn OnePlus 6 staat deze optie onder de 3 puntjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vuElgml.png

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

• Largamelion
Ik denk ook niet dat een update van AA dit probleem gaat oplossen, gezien het in de Google app zit. We zullen dus de berichten moeten volgen of er zal af en toe iemand moeten proberen om de Google app te updaten als er een nieuwe versie uitkomt.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij update hij sowieso, of ik dat vinkje nou aan of uit zet :x

• tlpeter
teake schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:40:
[...]

Bij mij niets veranderd. Zelfde onverstaanbare danglish.
Samsung S9plus
Android 10 full updates
Volkswagen passat 2018
Het geeft dus letterlijk één keer gewerkt. Nu dus niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
De engelse uitspraak met een slechte omweg als volgt op gelost :

Updates Google verwijderd.

Op APK Mirror een "oude" Google app van bijv. februari 2020 gedownload.
Wel even opletten welke versie je moet hebben !!
Iedere CPU heeft zijn eigen versie.
CPU kun je checken met de app : Droid_Info
Bij "system" > "CPU architectuur" zie je je type CPU.

APK Google app installeren.
Daarna in playstore ALLE updates uitzetten.
Doe je dat niet, wordt hij na één dag weer geupdate.

Ik ga dan maar regelmatig naar "mijn apps" in Play store en druk alles handmatig op updaten.
Behalve de google app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik snap dat dat kan werken, maar het is toch belachelijk dat je alle automatische updates moet uitzetten om er voor te zorgen dat één app (nota bene van Google zelf) niet automatisch update? Hebben ze zo'n nuttige optie "update deze app niet automatisch", werkt die niet voor hun eigen app 8)7 |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ik heb liever geen oude versie van de Google app. Wie weet hoeveel andere (veiligheids) fouten wel niet gefixt zijn ondertussen. En deze doe je allemaal teniet om alleen de whatsapp berichten in het Nederlands te laten voorlezen.
Ik vind dat nogal wat.
Het is jammer dat het nu niet meer werkt maar ja er was ook al nooit ondersteuning voor. Zelf blijf ik alles updaten. Dan maar hopen dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 09:17
Android Auto 5.7 is verschenen op APK Mirror:

"• Improved Do Not Disturb functionality.
• Dark mode on car UI is now independent from the phone.
• Bug fixes and other Improvements."

Ben benieuwd hoe de donkere modus bevalt, zou fijn zijn wanneer dat eens goed werkt zonder hulpprogrammaatjes! Tenminste, als hier de nachtmodus wordt bedoelt... :-X

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik had sinds gisteren overigens weer dat whatsapp berichten in het Nederlands uitgesproken werden. Ik heb gewoon auto-update aan staan... :)

Versie: 5.6.603444-release

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 08-10-2020 10:50 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie