Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook met mijn OP6 (android 10) icm Seat Ibiza.
Als ik de telefoon verbind met de kabel, dan duurt het soms nog wel een minuutje voordat AA wordt opgestart in de Seat. Je ziet op dat moment ook "bt verbinding verbroken"

Erg irritant als je ergens in een drukke stad moet wegrijden, en je eerst een minuutje moet wachten voordat je waze kan opstarten. Eenmaal opgestart heb ik verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:51
...Passat b8 2016
Android Auto - 4.6.5933 (sept, 9)
Als ik verder (nieuwer) update dan die versie kan ik mijn telefoons niet meer connecten. Ik krijg dan een foutmelding op display van de auto.

Geen data ontvangen. Instellingen op mobiele apparaat of verbinding controleren.

:?
Enigste wat werkt is terug gaan naar de bovengenoemde versie door te deinstalleren en herinstalleren

[ Voor 35% gewijzigd door Soullancer op 08-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
Soullancer schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:27:
...Passat b8 2016
Android Auto - 4.6.5933 (sept, 9)
Als ik verder (nieuwer) update dan die versie kan ik mijn telefoons niet meer connecten. Ik krijg dan een foutmelding op display van de auto.

Geen data ontvangen. Instellingen op mobiele apparaat of verbinding controleren.

:?
Enigste wat werkt is terug gaan naar de bovengenoemde versie door te deinstalleren en herinstalleren
Welke foutmelding krijg je? Ik heb zelf ook een VW Passat (B8) 2016. Ik heb met enige regelmaat dat ik de melding USB-storing krijg. Vaak komt dit volgens mij omdat ik mijn toestel te snel connect. Als af- en aankoppelen niet helpt dan helpt het bij mij vaak om via 'app-connect' 'toestel selecteren' te kiezen en dan opnieuw te connecten.

NB: Ik gebruik overigens versie 4.9.594934, dec '19

[ Voor 3% gewijzigd door gjb85 op 09-01-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Laatst online: 18:51
gjb85 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Welke foutmelding krijg je? Ik heb zelf ook een VW Passat (B8) 2016. Ik heb met enige regelmaat dat ik de melding USB-storing krijg. Vaak komt dit volgens mij omdat ik mijn toestel te snel connect. Als af- en aankoppelen niet helpt dan helpt het bij mij vaak om via 'app-connect' 'toestel selecteren' te kiezen en dan opnieuw te connecten.

NB: Ik gebruik overigens versie 4.9.594934, dec '19
Foutmelding :
Geen data ontvangen. Instellingen op mobiele apparaat of verbinding controleren."

USB storing komt ook wel eens langs maar dan maakt hij echt geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
Met die foutmelding ben ik niet bekend. Kan je er dus helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55
tlpeter schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:10:
[...]

Probeer eens eerst Google maps te openen. Dan de telefoon aansluiten en dan met Waze gaan navigeren.
Ik vermoed dat het dan wel goed werkt.
Inderdaad werkt het dan wel, maar dit is straal bezopen natuurlijk. Waze zou in één keer goed moet werken zonder switchen naar maps.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:34:
[...]

Inderdaad werkt het dan wel, maar dit is straal bezopen natuurlijk. Waze zou in één keer goed moet werken zonder switchen naar maps.
Die komt omdat Android iets heeft aangepast.
Waze moet hiervoor zijn software aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42

Oekol

waka waka hey hey

Mijn telefoon connect niet meer met m'n auto. Heb een golf en one plus 3. Heb naar laatste versie van 16 januari geüpdatet en werkt nog niet. Telefoon gaat als ik draadje er in doe wel opladen maar auto ziet 'm niet. Mobiel van mijn vriendin ziet hij wel direct. Iemand idee? Verder geen foutmelding. Cache al geleegd en geüpdatet dus

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Telefoon gereboot?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie per 17 januari een nieuwe versie van Android Auto. Op het eerste gezicht weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

MikeyMan schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:46:
Zie per 17 januari een nieuwe versie van Android Auto. Op het eerste gezicht weinig veranderd.
Hooguit de versie verhoging van 4.9 naar 5.0.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42

Oekol

waka waka hey hey

Nope, zal 't eens proberen. Anders ga in proberen in terug te gaan naar een oude versie.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey85
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08-2020
Kan iemand mij helpen ik heb een Kenwood dubbel din radio en een ulefone armor 3 smartphone met de nieuwste APK van Android auto , maar de Android auto op mijn radio valt heel de tijd weg naar een zwart scherm ik kan wel switchen naar een andere functie van de radio en terug switchen naar Android auto maar mijn scherm blijft zwart , ik heb al een andere USB kabel genomen om data beter over te brengen maar het veranderd niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond. Zou iemand mij bij het volgende kunnen helpen. Ik heb de Nieuwste versie AA geïnstalleerd nadat het met de versie van december na een hoop proberen afentoe wel en niet werkte. Meer niet dan wel eigenlijk maar nu nog steeds geen succes. Zodra ik een whatsapp op mijn telefoon ontvang gaat wel het geluid zachter op mijn pioneerscherm (hij merkt dus wel dat ik iets binnen krijg) maar ik krijg niet de melding bovenin het scherm en kan hem dus ook niet afluisteren aangezien ik niets zie. Alle machtigingen staan aan in Google play service, AA , WA . Google assistent werkt verder ook prima. Meldingen van nieuwe muzieknummers spotify verschijnen wel bovenin en oproepen ook maar whatsapp niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:58:
Goedenavond. Zou iemand mij bij het volgende kunnen helpen. Ik heb de Nieuwste versie AA geïnstalleerd nadat het met de versie van december na een hoop proberen afentoe wel en niet werkte. Meer niet dan wel eigenlijk maar nu nog steeds geen succes. Zodra ik een whatsapp op mijn telefoon ontvang gaat wel het geluid zachter op mijn pioneerscherm (hij merkt dus wel dat ik iets binnen krijg) maar ik krijg niet de melding bovenin het scherm en kan hem dus ook niet afluisteren aangezien ik niets zie. Alle machtigingen staan aan in Google play service, AA , WA . Google assistent werkt verder ook prima. Meldingen van nieuwe muzieknummers spotify verschijnen wel bovenin en oproepen ook maar whatsapp niet.
Heb je al gezocht in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:47:
[...]

Heb je al gezocht in dit topic?
Ik heb inderdaad al het nodige gedaan wat er hier aan tips gegeven werd echter ben ik er nog niet uit gekomen helaas. Misschien heb ik over iets heen gelezen maar ik ben nu al een tijdje mee bezig en aangezien ik nu even door de bomen het bos niet meer zie heb ik me maar aangemeld om dan toch maar de vraag te stellen en er zo hopelijk wel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:48:
[...]

Ik heb inderdaad al het nodige gedaan wat er hier aan tips gegeven werd echter ben ik er nog niet uit gekomen helaas. Misschien heb ik over iets heen gelezen maar ik ben nu al een tijdje mee bezig en aangezien ik nu even door de bomen het bos niet meer zie heb ik me maar aangemeld om dan toch maar de vraag te stellen en er zo hopelijk wel uit te komen.
Wellicht iets verder terug zoeken dan de volgende keer. Maar hiermee moet het lukken: p.d.akkerman in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:55:
[...]

Wellicht iets verder terug zoeken dan de volgende keer. Maar hiermee moet het lukken: p.d.akkerman in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"
Dank je wel voor je reactie. Echter had ik wel degelijk verder terug gezocht en dit ook al geprobeerd. Helaas werkt dit ook niet. Ik vind het wel jammer dat er meteen zo een ondertoon is want zoals ik al aangegeven had heb ook het nodige aan tips al geprobeerd en helaas werkt het nog steeds niet. Maar goed ik probeer het verder zelf wel voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:10:
[...]
Dank je wel voor je reactie. Echter had ik wel degelijk verder terug gezocht en dit ook al geprobeerd. Helaas werkt dit ook niet. Ik vind het wel jammer dat er meteen zo een ondertoon is want zoals ik al aangegeven had heb ook het nodige aan tips al geprobeerd en helaas werkt het nog steeds niet. Maar goed ik probeer het verder zelf wel voor elkaar te krijgen.
Nou, dat is ook niet de bedoeling ;-) Je probleem lijkt echter, op het eerste oog, op een probleem wat al heel vaak behandeld is: het ontbreken van Hangouts op je telefoon. De installatie daarvan heeft bij 99% van de mensen Whatsapp binnen Android Auto gerepareerd. Vandaar ook de initiële "heb je al gezocht": omdat het al zo vaak behandeld was.

Dat je die stap al genomen had staat nergens in je reacties. Kan je je situatie precies beschrijven? Wat heb je al wel geprobeerd? Welke telefoon (met welke Android en Android Auto versie) gebruik je, en met welke auto / type Pioneer? Dan kunnen we aan de hand daarvan verder denken met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Nou, dat is ook niet de bedoeling ;-) Je probleem lijkt echter, op het eerste oog, op een probleem wat al heel vaak behandeld is: het ontbreken van Hangouts op je telefoon. De installatie daarvan heeft bij 99% van de mensen Whatsapp binnen Android Auto gerepareerd. Vandaar ook de initiële "heb je al gezocht": omdat het al zo vaak behandeld was.

Dat je die stap al genomen had staat nergens in je reacties. Kan je je situatie precies beschrijven? Wat heb je al wel geprobeerd? Welke telefoon (met welke Android en Android Auto versie) gebruik je, en met welke auto / type Pioneer? Dan kunnen we aan de hand daarvan verder denken met je.
Ik begrijp je reactie wel hoor. Menig persoon is snel mart vragen en niet zoeken. Ik echter niet een zoek vaak lang door.. baal er ook echt van dat ik het niet goed krijg.

Ik heb een Galaxy a50 draaid op Android 9 en is helemaal up to date. Van Android auto heb ik de laatste versie 5.0.500214. En het pioneer systeem is SPH-DA230DAB. Deze is vakkundig ingebouwd in onze volkswagen touran

Na al een keer met degene die hem ingebouwd heeft het één en ander geprobeerd te hebben met de vorige versie van AA kregen we het uiteindelijk aan de praat. Er kwam ineens een melding van whatsapp zichtbaar binnen en kon ik dus ook afspelen. Daarna weg gegaan en toen werkte het soms wel soms niet . de ene keer meteen wanneer ik een app kreeg een de andere keer helemaal niet of zeer verlaat.

Dus zodra de nieuwste versie beschikbaar was heb ik de cache gewist app verwijderd en de nieuwste versie weer erop gezet

Hangouts gewist en opnieuw erop gezet. Niet geholpen. Alle machtigingen toegestaan van Google play service, whatsapp (ook opnieuw geïnstalleerd), AA ook natuurlijk als er al iets uit stond maar nog steeds geen zichtbare melding.

Google assistent werkt verder prima. Ik kan ook whatsapp berichten sturen. Maps werkt prefect. Spotify ook prima. Oproepen ook prima.

Zodra ik een whatsapp ontvang op mijn telefoon gaat het geluid even zachter dus hij merkt daar er iets binnen komt maar geen melding zichtbaar.

Ik heb hem bekabeld en draadloos geprobeerd. Uiteindelijk het meest aan de kabel. Kabel is nieuw want misschien kon daar het probleem weleens liggen...

Kortom ik weet het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc50
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
Hallo,
Ik ben net nieuw hier en ik weet niet zo goed hoe ik een nieuw onderwerp moet beginnen en of dat wel nodig is.

Sinds mijn update vanaf 4.9, ik heb nu de nieuwste; 5.0.500214, werkt de spraak navigatie van Android Auto niet meer als daarvoor. voorheen kon ik gewoon commando's geven als navigeer.. of bel.. maar nu zegt hij gelijk dat ik moet drukken(?) als het veilig is en google spraak moet gebruiken maar dat lukt niet tijdens het rijden als ik ben ingeplugd met Android Auto.
het is ook zo dat deze klachten zijn sinds ik een nieuwe S10 in gebruik heb, het zou misschien dus ook aan een instelling kunnen liggen.

Heeft iemand anders ook dergelijke klachten en weet hij of zij de oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Marc50 op 21-01-2020 13:42 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Marc50 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:41:
Hallo,
Ik ben net nieuw hier en ik weet niet zo goed hoe ik een nieuw onderwerp moet beginnen en of dat wel nodig is.

Sinds mijn update vanaf 4.9, ik heb nu de nieuwste; 5.0.500214, werkt de spraak navigatie van Android Auto niet meer als daarvoor. voorheen kon ik gewoon commando's geven als navigeer.. of bel.. maar nu zegt hij gelijk dat ik moet drukken(?) als het veilig is en google spraak moet gebruiken maar dat lukt niet tijdens het rijden als ik ben ingeplugd met Android Auto.
het is ook zo dat deze klachten zijn sinds ik een nieuwe S10 in gebruik heb, het zou misschien dus ook aan een instelling kunnen liggen.

Heeft iemand anders ook dergelijke klachten en weet hij of zij de oplossing?
Ook ik heb hier (helaas) last van, kan je spijtig genoeg geen oplossing bieden!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beetje vaag nieuwsbericht ja

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
En dan ook alleen op Android 10 als ik het zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Na aanleiding van het nieuwsbericht op de frontpage zat ik eens te kijken of AA nog werkt maar ik krijg het niet meer aan de gang op mijn Oneplus 7 pro met Android 10 Oxygen Os 10.0.3.

Als ik de app sideload kan ik hem niet openen alleen op gereed klikken openen is grijs (niet klikbaar).
Via de Playstore kan ik alleen op updaten of verwijderen klikken verder niks.
Hoe krijg ik AA er nu weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

TripleQ schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:40:
Hier ook met mijn OP6 (android 10) icm Seat Ibiza.
Als ik de telefoon verbind met de kabel, dan duurt het soms nog wel een minuutje voordat AA wordt opgestart in de Seat. Je ziet op dat moment ook "bt verbinding verbroken"

Erg irritant als je ergens in een drukke stad moet wegrijden, en je eerst een minuutje moet wachten voordat je waze kan opstarten. Eenmaal opgestart heb ik verder geen problemen.
Hier idem dito icm met de op6 en de ibiza. En ik vermoed dat het te maken heeft met android 10, omdat sinds die update na 10 die vertraging van ong. een minuut er in is geslopen?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Laatst online: 07:51
Steelo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:30:
[...]

Hier idem dito icm met de op6 en de ibiza. En ik vermoed dat het te maken heeft met android 10, omdat sinds die update na 10 die vertraging van ong. een minuut er in is geslopen?
Geen vertraging bij s10+ en Suzuki swift het is zelfs stukken beter geworden voor deze combinatie. Voor Android 10 maakte hij regelmatig geen verbinding. Nu iedere keer zonder problemen meteen verbinding. Enige waar ik op moet wachten is opstarten infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Vreemd hier huawei p30 pro met android 10 en android auto is geen systeem app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ComTech schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:27:
Na aanleiding van het nieuwsbericht op de frontpage zat ik eens te kijken of AA nog werkt maar ik krijg het niet meer aan de gang op mijn Oneplus 7 pro met Android 10 Oxygen Os 10.0.3.

Als ik de app sideload kan ik hem niet openen alleen op gereed klikken openen is grijs (niet klikbaar).
Via de Playstore kan ik alleen op updaten of verwijderen klikken verder niks.
Hoe krijg ik AA er nu weer op?
Ik heb dezelfde telefoon, heb niets hoeven installeren/sideloaden
Werkte direct met mijn auto na het aansluiten via usb
Je kunt de app niet zelf openen zonder dat deze is verbonden met een auto

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 27-01-2020 16:50 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:33

996

cypher21 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Hier dezelfde soort ervaring. In verband met aanschaf nieuwe auto gezocht hoe Android Auto te installeren. Dat lukte grotendeels maar ik vond echter de app steeds niet terug tussen alle aps op de telefoon. Wat bleek? Omdat het in Android 10 (standaard op een Samsung S10) al ingebakken zit, zie je geen app maar draait het als een (soort) service. De telefoon aangesloten met USB in de auto en voila, alles werkt.... je verwacht een app op je telefoon maar die is er dus niet in Android 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cypher21
Grappig, ik kreeg toevallig vanmorgen een update via de playstore van 4.9 naar 5.0

Flink verschil qua resolutie op het scherm in de auto en snelheid van alle apps en animaties!

wordt tijd dat Soundcloud en Mixcloud hun apps met android auto compatibel maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
cypher21 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:55:
Grappig, ik kreeg toevallig vanmorgen een update via de playstore van 4.9 naar 5.0

Flink verschil qua resolutie op het scherm in de auto en snelheid van alle apps en animaties!

wordt tijd dat Soundcloud en Mixcloud hun apps met android auto compatibel maken
Dit inderdaad, zou een mooie toevoeging zijn :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
cypher21 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:48:
[...]

https://play.google.com/s...tion.gearhead.phonescreen

Hebben ze icon voor die je kunt installeren mocht je wel willen

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Xanion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:31:
[...]

https://play.google.com/s...tion.gearhead.phonescreen

Hebben ze icon voor die je kunt installeren mocht je wel willen
Ah, die is dan weer niet geschikt voor mijn land.
Kan wel sideloaden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

996 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:34:
Je verwacht een app op je telefoon maar die is er dus niet in Android 10
Die heb ik wel op m'n toestel, kan 'm ook zo openen zonder in een auto te zitten :)
Sideloaded ja ooit, maar krijgt ook gewoon updates via de Play Store. Dit op een OnePlus 7T Pro.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:09:
[...]
Die heb ik wel op m'n toestel, kan 'm ook zo openen zonder in een auto te zitten :)
Sideloaded ja ooit, maar krijgt ook gewoon updates via de Play Store. Dit op een OnePlus 7T Pro.
Idem, maar dan op een Pixel 2. En als ik die Sideload versie gebruik, dan laat de AA10 systeem app zien dat deze ook actief is geweest. Er is dus een connectie tussen beide apps, hoewel ik enkel de versie "voor telefoonschermen" gebruik.

Edit: er is een update beschikbaar vandaag voor; "Android auto - Google maps, Media & Messaging"

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 29-01-2020 14:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:44
Zelf alleen maar probleem met Andoid Auto.

Met mijn OP5T werkte het 2 jaar geleden feilloos in mijn toenmalige MB C-klasse.

Nu, in mijn huidge Renault Megane van 2018 werkt het voor geen meter.

- Eerst met een random usb-c kabelje aangesloten, dat werkte 1x en sindsdien nooit meer (zwart scherm bij opstart).
- Oneplus usb-c kabel genomen, welke naar mijn gevoel de hoogste datarate heeft, dan werkte het weer wel, maar half: Waze crasht bij start, Tunein Radio & spotify geven altijd gewoon de melding dat de app momenteel niet werkt, als ik de launcher aanpas om minder apps te zien start Android Auto gewoon niet meer op.

- Ondertussen werkt Android Auto ook niet meer met de One plus kabel, ook niet na 10-tallen keren te herinstalleren. (Weer zwart scherm bij opstart).

Ik heb wat geexperimenteerd met de USB modus van de telefoon en dat LEEK te helpen, maar ondertussen verspringt deze modus steeds weer naar zijn default value.

Vroeger bijna lyrisch, nu niet meer over te spreken.

[ Voor 8% gewijzigd door Pana op 29-01-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Pana schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:31:

Voor de update naar Android 10 heb ik vele USB kabels geprobeerd. Maar altijd was er wel iets dat niet goed werkte of inderdaad geen verbinding.
Sinds de update naar Android 10 ( Samsung s10+). Geen enkel probleem meer gehad en elke USB kabel werkt gewoon.

Ik begrijp je frustratie heel goed, helaas geen oplossing, wel mijn begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou net zo goed aan de auto kunnen liggen natuurlijk. Is hier geen update voor te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Pana schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:31:

Met mijn OP5T werkte het 2 jaar geleden feilloos in mijn toenmalige MB C-klasse.

Nu, in mijn huidge Renault Megane van 2018 werkt het voor geen meter.

- Eerst met een random usb-c kabelje aangesloten, dat werkte 1x en sindsdien nooit meer (zwart scherm bij opstart).
- Oneplus usb-c kabel genomen, welke naar mijn gevoel de hoogste datarate heeft, dan werkte het weer wel, maar half: Waze crasht bij start, Tunein Radio & spotify geven altijd gewoon de melding dat de app momenteel niet werkt, als ik de launcher aanpas om minder apps te zien start Android Auto gewoon niet meer op.

- Ondertussen werkt Android Auto ook niet meer met de One plus kabel, ook niet na 10-tallen keren te herinstalleren. (Weer zwart scherm bij opstart).

Ik heb wat geexperimenteerd met de USB modus van de telefoon en dat LEEK te helpen, maar ondertussen verspringt deze modus steeds weer naar zijn default value.

Heb het zelfde met mijn oneplus 5t. Na tig keer opstarten doet hij het vaak pas. Wat bij mij wel hielp is dat ik android auto handmatig vast opstartte voordat ik de auto aan zet. Het is echt een software probleem bij het opstarten van AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er zijn nog maar weinig auto's met Wifi ondersteuning voor draadloze AA. Dat op zich is best wel crappy allemaal. Iedere I-phone connect wel draadloos met Apple Carplay.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds een paar dagen ineens de mega rare bug, dat als je een Whatsapp bericht ontvangt, en je klikt op het afspeelt knopje naast het bericht, dat Spotify ineens begint af te spelen... klik je nog een keer, dan gaat die naar het volgende nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:33

996

Sjakie0101 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:39:
Er zijn nog maar weinig auto's met Wifi ondersteuning voor draadloze AA. Dat op zich is best wel crappy allemaal. Iedere I-phone connect wel draadloos met Apple Carplay.
Om draadloos te connecten moet de auto dat ondersteunen. Mijn Opel en iPhone hebben toch echt een draad erbij nodig (GrandlandX - iPhone XS)

(Ik begrijp uit diverse webpaginas wel dat aftermarket radio's van bijvoorbeeld Pioneer en zo wel (vaak) draadloze connecties accepteren. Heb er zelf geen ervaring mee.)

[ Voor 16% gewijzigd door 996 op 02-02-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
996 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:26:
[...]

Om draadloos te connecten moet de auto dat ondersteunen. Mijn Opel en iPhone hebben toch echt een draad erbij nodig (GrandlandX - iPhone XS)
Ik heb veel geld neergeteld voor android auto ondersteuning in m'n skoda, die zelfs draadloos laden aan boord heeft.... Groot was mijn verbazing dat ik persé een kabeltje moest gebruiken :'(

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Is het nu zo'n ramp om een stekkertje in je telefoon te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:16:
Is het nu zo'n ramp om een stekkertje in je telefoon te steken?
Tsjah, ik maak me vooral een beetje druk over het slijten van de aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Och, ik rij dag in dag uit met een actieve houder in de auto. Stekker is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:50:
[...]

Tsjah, ik maak me vooral een beetje druk over het slijten van de aansluiting...
Ik gebruik tegenwoordig zoiets, das best ok.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Ik heb een WSKEN magnetisch plugje. Maar het is inderdaad heel erg onhandig, die kabel. Als je meerdere keren in- en uit de auto moet, wil je dat ding gewoon in je zak laten zitten. En het is idioot als je als fabrikant een draadloos laden vakje maakt, en dan android auto / apple carplay in de navi inbouwt, die een kabel nodig heeft. Dus een ramp; nee, maar stom is het wel. Het enablen van die module was €240,-- dus je kunt je voorstellen dat ik wel iets meer verwacht had. En het wordt meteen allemaal zo custom, met lelijke houdertjes, waar alleen mijn toestel goed in past, en dat van mijn vrouw weer niet etc etc.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik zag vandaag voor het eerst een max-snelheid icoontje in mijn Android Auto

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Rob schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:03:
Volgens mij is dat iets nieuws van Google Maps en niet zozeer Android Auto. Heb het na 10 kilometer uitgeschakeld omdat hij al direct verkeerde info aangaf... op een doorgaande weg bubeko vlak bij mijn werk waar je 80 mag, bleef hij heel lang 60 aangeven, terwijl er geen enkele 60-zone in de buurt is. Toen ik de snelweg op draaide, ging hij omhoog naar 80, maar daar bleef hij lang op staan.

Ergo: ik heb er niks aan. Gelukkig kon ik deze feature, in tegenstelling tot andere nieuwe features (zoals het waarschuwen voor flitspalen die op de andere weghelft staan :X ) wél uitschakelen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

dreamscape schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Volgens mij is dat iets nieuws van Google Maps en niet zozeer Android Auto.
Volgens mij kende Google Maps het al een tijdje, alleen het doorgeven aan Android Auto is nieuw

En helaas is er inderdaad niet op de informatie te vertrouwen. Ik mocht 130 rijden.... waar de max snelheid op dat tijdstip 100 was :|

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De kans is ook groot dat Waze geen maximumsnelheden meer gaat vertonen op snelwegen na de wijziging later dit jaar, omdat die app geen verschillende (time based) snelheden per wegvak kan aanbieden.

Oftewel: leuke feature, maar kan zomaar weer verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Gewoon vertrouwen op je rechtervoet scheelt een bekeuring :9 of de cruise control.

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre op 06-02-2020 10:17 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik heb sinds de laatste Android Auto update (5.05) dat mijn Spotify popup notificaties in Google Maps of Waze niet meer verdwijnen na een paar tellen. Er komt dus boven in beeld een popup die meldt welk nummer er nu wordt afgespeeld op Spotify, en deze hoort weer vanzelf te verdwijnen, echter moet ik hem nu handmatig wegklikken bij elk nieuw nummer. Beetje annoying. :)

Tevens gaat het andersom ook mis; in Spotify gaan de popups van de navigatiesoftware niet vanzelf weg.

Iemand dit al eens tegen gekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 06-02-2020 10:20 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:18:
Ik heb sinds de laatste Android Auto update (5.05) dat mijn Spotify popup notificaties in Google Maps of Waze niet meer verdwijnen na een paar tellen. Er komt dus boven in beeld een popup die meldt welk nummer er nu wordt afgespeeld op Spotify, en deze hoort weer vanzelf te verdwijnen, echter moet ik hem nu handmatig wegklikken bij elk nieuw nummer. Beetje annoying. :)

Tevens gaat het andersom ook mis; in Spotify gaan de popups van de navigatiesoftware niet vanzelf weg.

Iemand dit al eens tegen gekomen?
Heb ik gehad, echter toen ik de functie "geen geluid voor meldingen" weer uitgezet had, was dit euvel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:48:
[...]

Heb ik gehad, echter toen ik de functie "geen geluid voor meldingen" weer uitgezet had, was dit euvel weer weg.
"Geen geluid voor meldingen" stond bij mij aan, dus die heb ik nu eens uitgezet. Straks eens testen of dat gewerkt heeft! :)

Wel een beetje gek, want "geen geluid" uitzetten zou dus betekenen dat ik notificatie geluiden door de auto speakers ga horen telkens als er een popup komt. Klinkt ook niet ideaal, maar we gaan het zien. :) Bedankt!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:04
Rob schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:03:
https://tweakers.net/nieu...kbaar-in-google-maps.html
Schijnbaar toch nieuw (in Nederland dan)

[ Voor 17% gewijzigd door Pjotrofsky op 06-02-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:35
Is dat voor jullie dan ook zichtbaar op je headunit? Hier enkel nog op het telefoonscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21

SebasFM

BOFH

Sjoop1985 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:25:
Is dat voor jullie dan ook zichtbaar op je headunit? Hier enkel nog op het telefoonscherm.
Bij mij ook zichtbaar op het display in mijn KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Bij Ford ook zichtbaar in de headunit, maar alleen als je een routebeschrijving aan hebt staan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul VD
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-02-2020
Ik heb Anroid Auto aan de praat gekregen in mijn SEAT Ateca. Functies zijn veelbelovend maar het werkt nog niet optimaal. Ik kom een paar dingen tegen:

Kabeltje
Het lijkt of niet alle usb kabels werken.
Alleen bij 1 bepaalde kabel waarmee ik oorspronkelijk gekoppeld ben werkt.

Assistent
Als de voice assistent geactiveerd wordt blijft de muziek aan. Dit heeft wel gewerkt voor de tijd (muziek dempen bij gebruik assistent).

Iemand suggesties?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Bij mij (Clio V) nu ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Zapato op 07-02-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:42
Nuevocasa schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:10:
[...]

Heb het zelfde met mijn oneplus 5t. Na tig keer opstarten doet hij het vaak pas. Wat bij mij wel hielp is dat ik android auto handmatig vast opstartte voordat ik de auto aan zet. Het is echt een software probleem bij het opstarten van AA.
Ik heb precies hetzelfde met mijn OnePlus 5T. Vaak krijg ik een foutmelding. Ben er nog niet achter waarom het soms wel/soms niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Net mijn nieuwe Volkswagen T Cross opgehaald bij de dealer. En mijn OnePlus 6T aangesloten en AC werkte direct oOo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ciato schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn OnePlus 5T. Vaak krijg ik een foutmelding. Ben er nog niet achter waarom het soms wel/soms niet lukt.
Ik had dergelijke problemen toen ik pre ongeluk armv7 op mijn armv8 toestel had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Voor de mensen die gebruik maken van Dual App functionaliteit. Android Auto kan hier niet mee overweg.

Enige oplossing die tot nu toe gevonden is, is om in de instellingen te gaan van Dual Apps en daar te kiezen voor Dual App accounts verwijderen.

Dit heeft op mijn Pocophone F1 de bekende Error16 opgelost.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jimmy J. schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:57:
Bij Ford ook zichtbaar in de headunit, maar alleen als je een routebeschrijving aan hebt staan.
Klopt in de headunit is dit nu ook zichtbaar, maar wat een armoede in vergelijking tot Waze.
Ik snap Google echt niet. Ze hebben de technieken in huis, maar hun eigen Maps blijft mijlenver achter bij Waze, die grafisch beter is en gebruikersvriendelijker en meer en duidelijkere informatie verstrekt.

In Maps nu wel de limiet, maar je ziet niet of je te hard rijdt zoals in Waze en het logootje voor de snelheid is grafisch alsof een kind het heeft gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Klopt in de headunit is dit nu ook zichtbaar, maar wat een armoede in vergelijking tot Waze.
Ik snap Google echt niet. Ze hebben de technieken in huis, maar hun eigen Maps blijft mijlenver achter bij Waze, die grafisch beter is en gebruikersvriendelijker en meer en duidelijkere informatie verstrekt.

In Maps nu wel de limiet, maar je ziet niet of je te hard rijdt zoals in Waze en het logootje voor de snelheid is grafisch alsof een kind het heeft gemaakt.
Aan de andere kant... Waze lijkt wel ontworpen door/voor kleuters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Wylana schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:47:
Voor de mensen die gebruik maken van Dual App functionaliteit. Android Auto kan hier niet mee overweg.

Enige oplossing die tot nu toe gevonden is, is om in de instellingen te gaan van Dual Apps en daar te kiezen voor Dual App accounts verwijderen.

Op mijn p10 lite en Galaxy a7 werkt dat gewoon (alleen Whatsapp als dual app).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:42
MikeyMan schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Ik had dergelijke problemen toen ik pre ongeluk armv7 op mijn armv8 toestel had gezet.
Ik heb wel echt de V8 er op gezet helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03

De oplossing die samsung standaard heeft geinstalleerd werkt gewoon.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe auto opgehaald. Android car werkt perfect op mijn OnePlus 6T (privé) maar ik heb ook een zakelijk toestel.
Die wil ik via BT verbinden met dezelfde auto. Dat werkt pas als ik de usb kabel uit mijn OnePlus verwijder. Is er een manier om 2 toestellen te gebruiken?
Dus de OnePlus voor AC en het andere toestel gewoon om te bellen via BT.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 10-02-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Dat ligt niet zozeer aan Android Auto, maar aan de auto en het mediasysteem.

Mijn Opel Astra ondersteund ook niet gelijktijdig twee telefoons, de VW Golfjes van collega's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

B-Real schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:33:
Dat ligt niet zozeer aan Android Auto, maar aan de auto en het mediasysteem.

Mijn Opel Astra ondersteund ook niet gelijktijdig twee telefoons, de VW Golfjes van collega's wel.
Als ik beide verbind via BT dan kan ik beide gewoon gebruiken. Maar dan kan ik weer geen gebruik maken van AC met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
Hoi,

Sinds afgelopen week een nieuwe auto Opel Corsa e uit 2017. Android auto is beschikbaar voor dit model en is ingeschakeld in Intellilink (Intellilink 4 v1.12). Helaas werkt deze niet met de nieuwste versie van Android auto (5.0), hiervoor de versie 4.6 uit september 2019 geïnstalleerd. Dit werkt deels, de ene keer wil Android auto wel starten en een keer daarna krijg ik alleen een zwart scherm als ik de telefoon koppel. Krijg dan met geen mogelijkheid Android auto aan de praat. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn hier zijn met dit probleem.

Hiernaast doet Waze soms ook vreemd, de ene keer lijkt android auto te crashen op de unit in mijn auto. En de andere keer opent deze wel direct met de kaart.

En als laatste vraag, zijn er mensen die toevallig ook een Opel hebben en een recentere versie van Intellilink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

johan1997 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:02:
Hoi,

Sinds afgelopen week een nieuwe auto Opel Corsa e uit 2017. Android auto is beschikbaar voor dit model en is ingeschakeld in Intellilink (Intellilink 4 v1.12). Helaas werkt deze niet met de nieuwste versie van Android auto (5.0), hiervoor de versie 4.6 uit september 2019 geïnstalleerd. Dit werkt deels, de ene keer wil Android auto wel starten en een keer daarna krijg ik alleen een zwart scherm als ik de telefoon koppel. Krijg dan met geen mogelijkheid Android auto aan de praat. Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn hier zijn met dit probleem.

Hiernaast doet Waze soms ook vreemd, de ene keer lijkt android auto te crashen op de unit in mijn auto. En de andere keer opent deze wel direct met de kaart.

En als laatste vraag, zijn er mensen die toevallig ook een Opel hebben en een recentere versie van Intellilink?
Opel Astra 2018 model, geen idee welke versie precies van de Intellink , maar in ieder geval geen problemen met een Samsung A70 en AA(versie 4.8.59).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Vernon01
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02-2020
Weet er iemand of de App : Android auto werkt op xiaomi m9 pro, ik heb nl wel eens een goedkopere xiaomi gekocht daar werkte het niet op, ws te maken met de schil. Daardoor ben ik weer terug gegaan naar htc, maar wil graag bovengenoemde xiaomi kopen.

Gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Vernon01 ik heb je bericht even verhuisd naar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:48:
[...]
Ik had dit probleem ook. Heel irritant. Thanks voor de oplossing :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Laatst online: 20:43
Welke telefoon heb je?
ik heb soort gelijk issue gehad en lag aan mijn toestel (oneplus 5) icm dual apps en laatste versie android auto (vanaf 4.7)
Hoi,

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Op mijn S10e werkt het gewoon goed icm whatsapp. Bellen daarintegen werkt weer niet. Als ik via de assistant het comando geef om iemand te bellen gebeurd er niets. Een whatsapp versturen werkt weer wel. Heel raar.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:37
Raoul VD schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:18:
Ik heb Anroid Auto aan de praat gekregen in mijn SEAT Ateca. Functies zijn veelbelovend maar het werkt nog niet optimaal. Ik kom een paar dingen tegen:

Kabeltje
Het lijkt of niet alle usb kabels werken.
Alleen bij 1 bepaalde kabel waarmee ik oorspronkelijk gekoppeld ben werkt.

Assistent
Als de voice assistent geactiveerd wordt blijft de muziek aan. Dit heeft wel gewerkt voor de tijd (muziek dempen bij gebruik assistent).

Iemand suggesties?

Tnx
Ik heb een Seat Ibiza 2020. Ik neem dat dat hetzelfde systeem is? Ik heb het 8" systeem. Android Auto werkt hier tot nu toe met elke kabel. Ook goedkope kabels (1-2 Euro) van Aliexpress. Ik heb een P30 Pro met Android 10 waar Android Auto ingebouwd zit.

Als ik voice activeer gaat de muziek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:41
Insignia van 2018 met het nieuwe infotainment system en geen problemen met Android Auto; werkt vrijwel elke keer en ook met elke update... Ook reeds meerdere kabels getest, alsook Carplay aangesloten gehad naast Android Auto en dan ook weinig tot geen issues gehad...
...

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 15:02
Goegol schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:05:
Welke telefoon heb je?
ik heb soort gelijk issue gehad en lag aan mijn toestel (oneplus 5) icm dual apps en laatste versie android auto (vanaf 4.7)

[...]
Toevallig heb ik zelf ook een Oneplus 5, heb het ook getest met een A50 met de nieuwste versie van android auto maar helaas krijg ik in Intellilink hiermee ook geen android auto optie. Ik weet natuurlijk niet wat voor auto jij hebt, maar wat was voor jou de oplossing behalve downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTTS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
Hebben jullie ook dat als je telefoon in de auto oppakt of verschuift de Android Auto verbinding wordt verbroken? Hoogst irritant, is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JTTS schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:26:
Hebben jullie ook dat als je telefoon in de auto oppakt of verschuift de Android Auto verbinding wordt verbroken? Hoogst irritant, is er iets aan te doen?
Dat lijkt me een issue met de kabel of de connectors? Niet direct een relatie met AA zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
In de nieuwste versie van AA zit nu een weersindicatie (wolkje, zonnetje, regen, maan) naast de temperatuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Sjakie0101 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:02:
In de nieuwste versie van AA zit nu een weersindicatie (wolkje, zonnetje, regen, maan) naast de temperatuur.
Voor als je in een auto zit zonder ramen en niet naar buiten kunt kijken. O-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
JTTS schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:26:
Ja, tot de laatste update. Het is nu niet meer gebeurd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Laatst online: 20:43
johan1997 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Toevallig heb ik zelf ook een Oneplus 5, heb het ook getest met een A50 met de nieuwste versie van android auto maar helaas krijg ik in Intellilink hiermee ook geen android auto optie. Ik weet natuurlijk niet wat voor auto jij hebt, maar wat was voor jou de oplossing behalve downgraden?
Ik heb online ergens manuel gevonden (kan niet 123 terugvinden).
Mijn oplossing was om APK van android auto ook onder dual app user te installeren. Loste mijn probleem op van crashende Android auto

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Ja, tot de laatste update. Het is nu niet meer gebeurd bij me.
WTF, vanochtend had ik het weer. Zul je altijd zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
Hmmbob schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:20:
[...]

WTF, vanochtend had ik het weer. Zul je altijd zien :X
Hier hetzelfde. Renault Megane, met Samsung S9. Soms het gevoel dat het aan het kabeltje ligt, maar nu ik dit zo lees twijfel ik hier weer aan. Wel ontzettend vervelend.

Met Android 10 staat Android Auto standaard in de software, betekend dit automatische updates (in Nederland)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik had sowieso al automatische updates, na eenmalig sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb juist een tijdje geleden connectieproblemen gehad na een maandelijkse patchronde van mijn toestel, en een maand later met de volgende patch was het weg. Dus wellicht kan dat ook de bron van je problemen zijn?

• gjb85
Retep2124 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:50:
[...]

Hier hetzelfde. Renault Megane, met Samsung S9. Soms het gevoel dat het aan het kabeltje ligt, maar nu ik dit zo lees twijfel ik hier weer aan. Wel ontzettend vervelend.

Met Android 10 staat Android Auto standaard in de software, betekend dit automatische updates (in Nederland)?
Bij mij hetzelfde. Huawei Mate 20 Pro icm VW Passat (2016). Ik had ook het vermoeden dat het aan het kabeltje/aansluiting lag. Maar begin nu ook ernstig te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
gjb85 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Bij mij hetzelfde. Huawei Mate 20 Pro icm VW Passat (2016). Ik had ook het vermoeden dat het aan het kabeltje/aansluiting lag. Maar begin nu ook ernstig te twijfelen.
Ik ben erachter dat het bij mij nooit aan het kabeltje heeft gelegen. En ik heb er echt vele geprobeerd 8)7 maar het loste nooit echt de problemen op. Zoals geen verbinding met infotainment systeem, dan lag het verzenden van berichten weer eruit of waze deed vreemde dingen.
De problemen verdwenen als sneeuw voor de zon na de upgrade naar Android 10 en ieder kabeltje wat ik ooit heb geprobeerd werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Iemand een oplossing gevonden voor melding geluid bij berichten of als waze een nieuwe melding maakt?

Ik draai nog steeds een versie van augustus volgens mij want andere versies geven allemaal een irritante geluid bij elke melding.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.

Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie