Denman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:01:
[...]
Mja, heel leuk dat NL bij de eerste lichting zat dit keer, maar als er vervolgens maar 5% van de reserveringen worden uitgeleverd heb je er natuurlijk geen klote aan. Als je het doet, doe het dan goed.
[...]
En kennelijk komen ze er iedere keer mee weg. Vind ik toch wel bijzonder.
Alles en iedereen is over de zeik op de providers en externe leveranciers, want die leveren niet of nauwelijks uit. Feit is alleen dat de providers weer afhankelijk zijn van Apple, en die geven dan weer geen informatie over voorraden en levertijden. Uiteraard bevoorraden ze de eigen winkels wel zo goed mogelijk om gezeik aldaar te voorkomen. Bij de providers hebben ze dat gezeik niet; immers de klanten klagen niet bij Apple maar bij de provider
Al met al speelt Apple dit spelletje weer slim.
Je moet het probleem denk ik inderdaad bij de wortel zoeken en dat is Apple.
Dat zij hier mee weg kunnen komen is omdat het gewoon een zeer gewild product is en dat weten ze.
Het kan haast niet anders of ze doen dit expres, je kunt me niet vertellen dat anno 2016 een gerenommeerd bedrijf als Apple niet een degelijke planning qua productie voor elkaar kan krijgen, jaar in jaar uit ...
De providers en webshops kunnen dus ook alleen maar gissen en proberen iedereen gerust te stellen, wat moet je anders ...
Er zijn altijd lui die tig keer bellen om meer informatie en zekerheid bij de webshop/ provider terwijl die er geen ene moer aan kan veranderen, heb best wel met die mensen te doen.
"Heb je sjappie weer die voor de 100e keer op een dag belt om te vragen hoe het met zijn order lijkt"
Apple moet gewoon genoeg iphones op voorhand van de release produceren, elke keer inderdaad het zelfde riedeltje.