Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09
Als geen iTunes wilt gebruiken (ik in ider geval niet :P), je wat meer geduld hebt EN het niet erg vind dat je video's niet in de Foto's app staan, dan zou je een app als VLC kunnen pakken. Speelt veel af (ook MP4) en je video's kan je overpompen via o.a. wifi, FTP etc.

Maar het was fijn geweest, als de mogelijk had bestaan, om zonder iTunes, data over te pompen via USB...
Nou het probleem met de videos is in iedergeval opgelost. Ik snap de logica erachter voor geen meter maar ja....

Ik had dus de stock app "Video's" verwijderd/disabled. Blijkbaar spelen alle video's in je foto app via dat programma je video's af.

Het onlogische is dat wanneer je alleen de "video's" app start je de foutmelding "Geen materiaal" krijgt 8)7 (vandaar dat ik de app ook op de eerste plaats verwijderd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:53:
Ik had dus de stock app "Video's" verwijderd/disabled. Blijkbaar spelen alle video's in je foto app via dat programma je video's af.

Het onlogische is dat wanneer je alleen de "video's" app start je de foutmelding "Geen materiaal" krijgt 8)7 (vandaar dat ik de app ook op de eerste plaats verwijderd had.
Ik heb de video app ook verwijderd maar video's in mijn filmrol spelen nog gewoon af hoor die niet afhankelijk van de video app.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:39:
[...]

Ik heb de video app ook verwijderd maar video's in mijn filmrol spelen nog gewoon af hoor die niet afhankelijk van de video app.
In de filmrol staan geen geimporteerde videos :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09
JB schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:12:
[...]
Klopt. Ik had een oude back up terug gezet en videos in mijn filmrol speelde wel af. Geimporteerde videos waar nergens te bekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:12:
[...]
Uiteraard. Die importeer je in de app naar keuze.
Waar ik op Quote was de opmerking dat video's niet meer spelen na verwijdering van de video's app. Dat klopt dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan wel degelijk importeren naar je filmrol... Zeker als je voor het eerst een iPhone hebt is dat prima te doen. Later is het niet meer zo fijn.

Eerst met iTunes de foto's en videos synchroniseren naar je toestel, vervolgens op het toestel de sync album(s) openen, dan op "alles selecteren" tikken, dan op die deel button tikken (dat vierkantje met het pijltje eruit) en tik op "Dupliceer".

iPhone kopieert nu alle foto's en video's naar je filmrol. Vervolgens kan je al die gesyncte foto's in het sync album eraf flikkeren en is je import naar camrol succesvol en zal vanaf dan ook onderdeel uitmaken van je iCloud en iTunes backups. (Wat ze anders niet doen!! Let daar op. Sync albums worden noet ge-backupt.)

Het is even omslachtig met wat paar stappen extra, maar daarna ben je klaar en van al 't gezeik af. :)
Let op dat dit voor bestaande iPhone gebruikers met veel foto's reeds in de filmrol eigenlijk geen optie is, omdat de gedupliceerde foto's als nieuw worden beschouwd. Hij heeft de metadata wel, maar filmrol beschouwt ze als "nieuw". Ik had daar zelf last van en moest heel omslachtig eerst m'n filmrol back-uppen, daarna alles dupliceren, daarna m'n filmrol terugsyncen en stap herhalen om het in de juiste volgorde te krijgen :P Op een maagdelijk nieuwe iPhone heb je hier natuurlijk geen last van.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 96% gewijzigd door JB op 01-12-2016 18:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:52
Gebruiken jullie Safari of Chrome? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:50:
Safari en Dolphin, voornamelijk Safari.
Waarom? Snel, geïntegreerd, handoff en iCloud local sync, peek n pop werkt fijn.
Dolphin gebruik ik enkel als ik iets moet downloaden dat Safari weigert.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
WhatsappHack schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:53:
[...]

Safari en Dolphin, voornamelijk Safari.
Waarom? Snel, geïntegreerd, handoff en iCloud local sync, peek n pop werkt fijn.
Dolphin gebruik ik enkel als ik iets moet downloaden dat Safari weigert.
Hier ook voornamelijk Safari om de redenen die jij noemt plus adblock en de taakbalk onderin scherm (tov bovenin Chrome).

Chrome gebruik ik ook zo nu en dan. Vooral vanwege smooth en fast scrolling. Voordeel Chrome tov Safari is ook pull to refresh.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 01-12-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Vind de meegeleverde oplader niet bepaald snel opladen, heb nu 2 12W opladers van Apple besteld voor 29 euro. Moest er sowieso een extra hebben dus ben benieuwd :)

Edit: aangezien ik kabels heb van Anker toch maar gekozen voor de Anker PowerPort, 2 stuks :)

https://www.anker.com/products/A2032111

[ Voor 31% gewijzigd door DM89 op 01-12-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_president
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-05 22:10
Wat vinden jullie trouwens van de meegeleverde headset? Het viel me op dat headsetkabels dunner zijn dan voorgaande modellen. En het geluid ook minder klinkt!? Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
El_president schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:32:
Wat vinden jullie trouwens van de meegeleverde headset? Het viel me op dat headsetkabels dunner zijn dan voorgaande modellen. En het geluid ook minder klinkt!? Of ligt het aan mij?
Wat mij betreft blijft zo'n meegeleverd setje altijd 'K met peren'.

Nee, ik doe het wel gewoon met mijn top Sennheiser Momentum 2 headset _/-\o_

Dus...koop een goed setje in ears of over ears...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 01-12-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Meulendijks89 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:50:
Safari, vanwege sync en vooral ook de reader mode met offline support. Als ik langere artikels tegenkom zet ik die in mn readerlijst en als ik dan bijv. in het vliegtuig zit (geen internet, weinig te doen) heb ik tijd om die artikelen te lezen. En gesycht met Safari op desktop dus helemaal top!

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dafmay schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:13:
[...]

Wat mij betreft blijft zo'n meegeleverd setje altijd 'K met peren'.

Nee, ik doe het wel gewoon met mijn top Sennheiser Momentum 2 headset _/-\o_

Dus...koop een goed setje in ears of over ears...
Mja dan zit je met die adapter. Ik snap die zet van Apple nog steeds niet. Je krijgt nooit alle fabrikanten mee en ik kan niet tegelijk laden en de headset gebruiken :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:48:
[...]
Mja dan zit je met die adapter. Ik snap die zet van Apple nog steeds niet. Je krijgt nooit alle fabrikanten mee en ik kan niet tegelijk laden en de headset gebruiken :/
Het laatste is waar, maar daar zullen accessoires voor komen om tegelijkertijd te luisteren en opladen.

Het probleem met de adapter zie ik zelf helemaal niet. Die laat je gewoon aan de headset zitten. Kun je 'm ook nooit kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dafmay schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:33:
[...]

Het laatste is waar, maar daar zullen accessoires voor komen om tegelijkertijd te luisteren en opladen.

Het probleem met de adapter zie ik zelf helemaal niet. Die laat je gewoon aan de headset zitten. Kun je 'm ook nooit kwijtraken.
Dat doe ik ook maar ik gebruik zakelijk nog een iPhone 6 en dan moet ik die steeds los halen. Begrijp niet echt waarom ze afwijken van de mini jack. Of zou het met waterdicht te maken hebben :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:39:
[...]

Dat doe ik ook maar ik gebruik zakelijk nog een iPhone 6 en dan moet ik die steeds los halen. Begrijp niet echt waarom ze afwijken van de mini jack. Of zou het met waterdicht te maken hebben :?
Zit ook weer wat in.

Maar inderdaad vanwege de waterdichtheid. Ook wil Apple over op lightning vanwege de betere audio kwaliteit (digitaal vs analoog).

Er zit overigens een DAC in de adapter...

YouTube: Apple iPhone 7 audio part 2: What we got wrong about the DAC...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:29

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

dafmay schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:56:
[...]

Zit ook weer wat in.

Maar inderdaad vanwege de waterdichtheid. Ook wil Apple over op lightning vanwege de betere audio kwaliteit (digitaal vs analoog).

Er zit overigens een DAC in de adapter...

YouTube: Apple iPhone 7 audio part 2: What we got wrong about the DAC...
The TRUTH behind the iPhone 7 Headphone Jack Removal

money money money money, niks meer.....
Voor goede geluidskwaliteit moet je zeker niet bij Apple zijn. (tenzij je nog een iPod classic hebt)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mother_Goozz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:13:
[...]

The TRUTH behind the iPhone 7 Headphone Jack Removal

money money money money, niks meer.....
Voor goede geluidskwaliteit moet je zeker niet bij Apple zijn. (tenzij je nog een iPod classic hebt)
Dat is natuurlijk een dooddoener, voor echt goede audio kwaliteit ben je bij een mobiele telefoon in principe nooit aan het juiste adres (muv de LG V10 en 20 die een zeer goede DAC aan boord hebben).

Voor mij (en waarschijnlijk vele anderen) geldt 1 mobiel apparaat waarmee je alles zo goed mogelijk kunt. Je zult daarbij altijd afwegingen moeten maken als je toch het beste wilt...

En ja Apple is altijd op de 1e plaats money money money ;)

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 02-12-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Reactie verwijderd :+

[ Voor 102% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
:) I hear ya. Is altijd een van de redenen voor mij geweest om geen iPhone te kiezen. Nu toch gezwicht om eens iets geheel nieuws te proberen en er is momenteel te weinig goed aanbod in toestellen aan Android kant.

Goede audio is aan mijn besteed maar ik ben ook weer geen super audiofiel dus vind het best zo ;)

Ps (goede) draadloos audio is wat mij betreft zeker de toekomst. Mijn Sennheiser Momentum kan via Bluetooth connectie worden aangesloten en geluidskwaliteit is erg goed! Maar...dan heb ik het over aansluiten via het (hoge kwaliteit) aptx protocol. Daar doet Apple natuurlijk weer niet aan mee (en voorheen bijv ook Nexus toestellen niet). Kost allemaal extra aan licenties.

Dus een nieuw eenduidig protocol obv hi-res moest maar eens komen vind ik...

Edit : hey dan moet je jouw reactie niet verwijderen...zo lijkt het een eenzijdige discussie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 02-12-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Vraagje: soms krijg ik geen melding van nieuwe whatsapp berichten, als ik dan naar whatsapp ga staan er opeens nieuwe berichten waar ik dan niks van weet. Ik sluit wel altijd allenopenstaand apps.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

dafmay schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:47:

Edit : hey dan moet je jouw reactie niet verwijderen...zo lijkt het een eenzijdige discussie ;)
Ik las het na en wilde niet iemand tegen de schenen schoppen met mijn reactie haha! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:22:
Vraagje: soms krijg ik geen melding van nieuwe whatsapp berichten, als ik dan naar whatsapp ga staan er opeens nieuwe berichten waar ik dan niks van weet. Ik sluit wel altijd allenopenstaand apps.

Iemand een idee?
Whatsapp gaat na een bepaalde tijd in de idle modus als deze niet actief op de voorgrond is.
Je krijgt je berichten op basis van push notifications.

Als je dan op zo'n push notificatie drukt dan ga je naar Whatsapp die dan weer processing krijgt en dan stromen de berichten binnen.

Precies zoals bijvoorbeeld OUTLOOK of SPARK mail.
Je krijg een push notificatie dan druk je op deze notificatie dan start outlook en dan pas zie je de mails binnen stromen.

Tja..ververs op achtergornd is dan ook alles behalve echt actief zijn (zoals een service in windows of android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tja, mij pak je niet met een telefoon zonder headphone jack. Ik heb naast mijn telefoon een iPod Touch laatste generatie voor muziek.
Ik heb werkelijk nog nooit met een telefoon met lader en al muziek geluisterd.
En als je de Headphone jack toch wilt, zul je een iPhone 6, iPhone SE of een iPhone 6S moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
SjaakAW schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:43:
[...]

Whatsapp gaat na een bepaalde tijd in de idle modus als deze niet actief op de voorgrond is.
Je krijgt je berichten op basis van push notifications.

Als je dan op zo'n push notificatie drukt dan ga je naar Whatsapp die dan weer processing krijgt en dan stromen de berichten binnen.

Precies zoals bijvoorbeeld OUTLOOK of SPARK mail.
Je krijg een push notificatie dan druk je op deze notificatie dan start outlook en dan pas zie je de mails binnen stromen.

Tja..ververs op achtergornd is dan ook alles behalve echt actief zijn (zoals een service in windows of android)
Bij Android had ik hier anders nooit last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:57:
[...]

Dat klopt.
De WhatsApp service is altijd actief.

Overigens zouden de push notificaties wel moeten werken voor elk inkomend bericht.

[ Voor 15% gewijzigd door EdvanAl op 02-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Berlinetta schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:53:
Ik heb werkelijk nog nooit met een telefoon met lader en al muziek geluisterd.
Ik ook niet maar bellen via de headset en opladen tegelijk wel...!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:08:
[...]

Ik ook niet maar bellen via de headset en opladen tegelijk wel...!
Waarom heb je een iPhone 7 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:57:
[...]

Op iOS hoor je hier ook geen last van te hebben... Je hoort van elk bericht op de hoogte gesteld te worden. Soms met maximaal een paar seconde vertraging als je toestel al lange tijd in stamdby staat, dan pollt ie minder vaak.
Het is niet de bedoeling dat WhatsApp maar één notificatie stuurt en pas als je daar op tikt al je berichten binnenhaalt, zoals hierboven gesuggereerd wordt.

Heb je deze problemen uitsluitend op WiFi, of altijd?
Staat ververs op de achtergrond wel aan?

-edit- Wacht, je zegt dat als je whatsapp dan opent dat alle berichten er al staan - niet dat die dan pas binnenkomen... Staat niet storen soms aan? OF... Heb je toevallig een WhatsApp Web/Desktop sessie actief? (Of gebruik je een Apple Watch? :P)

[ Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 02-12-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:17:
[...]

Op iOS hoor je hier ook geen last van te hebben... Je hoort van elk bericht op de hoogte gesteld te worden. Soms met maximaal een paar seconde vertraging als je toestel al lange tijd in stamdby staat, dan pollt ie minder vaak.
Het is niet de bedoeling dat WhatsApp maar één notificatie stuurt en pas als je daar op tikt al je berichten binnenhaalt, zoals hierboven gesuggereerd wordt.

Heb je deze problemen uitsluitend op WiFi, of altijd?
Staat ververs op de achtergrond wel aan?

-edit- Wacht, je zegt dat als je whatsapp dan opent dat alle berichten er al staan - niet dat die dan pas binnenkomen... Staat niet storen soms aan? OF... Heb je toevallig een WhatsApp Web/Desktop sessie actief? (Of gebruik je een Apple Watch? :P)
Nee heb geen apple watch of web sessie. Niet storen staat uit.

Heb het nu maar een enkele keer meegemaakt dat ik iemand een bericht stuur en hier geen melding van krijg en als ik whatsapp open dan staan er wel reacties als die dan pas binnenkomen of er al staan heb ik heel eerlijk niet op gelet maar heb in iedergeval geen melding.

Het was thuis dus dan staat wifi aan, op 4G weet ik niet als dat ook gebeurd. Verversen op achtergrond staat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 02-12-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:33:
[...]

Nee heb geen watxh of web sessie. Niet storen staat uit.

Heb het nu maar een enkele keer meegemaakt dat ik iemand een bericht stuur en hier geen melding van krijg en als ik whatsapp open dan staan er wel reacties als die dan pas binnenkomen of er al staan heb ik heel eerlijk niet op gelet maar heb in iedergeval geen melding.
Apart. Wel de nieuwste versie?
In versie 2.15 zat een bug waardoor whatsapp door iOS op de background de nek om werd gedraaid, maar die is gefixed.

Kijk eens in je diagnostische logs of whatsapp er tussen staat.

Wat wel kan trouwens is dat WhatsApp niet goed aangemeld staat voor push. Als dat gebeurt is dat meestal na een herstel via iCloud/iTunes.
WhatsApp opnieuw installeren, nadat je ff een verse reservekopie hebt gemaakt via WhatsApp, de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:37:
[...]

Apart. Wel de nieuwste versie?
In versie 2.15 zat een bug waardoor whatsapp door iOS op de background de nek om werd gedraaid, maar die is gefixed.

Kijk eens in je diagnostische logs of whatsapp er tussen staat.

Wat wel kan trouwens is dat WhatsApp niet goed aangemeld staat voor push. Als dat gebeurt is dat meestal na een herstel via iCloud/iTunes.
WhatsApp opnieuw installeren, nadat je ff een verse reservekopie hebt gemaakt via WhatsApp, de oplossing. :)
Versie 2.16.18

In de logs staat wel keer dan 10x whatsapp maar weet niet wat het verder wil zeggen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:45:
[...]

Versie 2.16.18

In de logs staat wel keer dan 10x whatsapp maar weet niet wat het verder wil zeggen allemaal.
Wat zijn de exception type, code, note en reason bij de meeste van hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
Heeft iemand ook wazige close up foto's? Ze lijken scherp, maar als je inzoomt zijn ze wazig. Net alsof ze op 1 punt op de foto scherp zijn en de rest wazig. Net een soort vlekjes, geen normale ruis lijkt mij.

voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:48:
[...]

Wat zijn de exception type, code, note en reason bij de meeste van hen?
Exception Type: EXC_CRASH (SIGKILL)
Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000
Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY
Termination Reason: Namespace SPRINGBOARD, Code 0x8badf00d
Triggered by Thread: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
fisherman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:48:
Heeft iemand ook wazige close up foto's? Ze lijken scherp, maar als je inzoomt zijn ze wazig. Net alsof ze op 1 punt op de foto scherp zijn en de rest wazig. Net een soort vlekjes, geen normale ruis lijkt mij.

[url=http://http://i417.photobucket.com/albums/pp255/eko_andi/Mobile%20Uploads/2016-12/FE6BAB5D-33C6-42A0-A831-A3DBBCA90AEA_zpsx9buidue.jpg]voorbeeld[/url]
For real??

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Heb je wel ingezoomd? Het lijken net allemaal vlekjes ipv ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:54:
[...]

Exception Type: EXC_CRASH (SIGKILL)
Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000
Exception Note: EXC_CORPSE_NOTIFY
Termination Reason: Namespace SPRINGBOARD, Code 0x8badf00d
Triggered by Thread: 0
Dat is niet de bedoeling. Die logs zijn recent?

Zo ja:
Volgende keer als je merkt dat je niets binnen krijgt totdat je WhatsApp opent, even kijken of er dan zo'n dump staat. Zo ja, dan via WhatsApp instellingen contact opnemen met support; dan stuurt ie de logs mee en kunnen de devs ernaar kijken.

Ik zie dat ik er ook 1 of 2 heb, maar WhatsApp heeft zichzelf herstelt. Zal t ook ff doorsturen naar ze :) Misschien is die bug niet 100% gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
fisherman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:22:
[...]

Je foto doet het niet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Nu wel, de link was niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
fisherman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:48:
[...]

Nu wel, de link was niet goed
Is die foto al ingezoomd? Ik herken het wat jij bedoelt als ik een foto maak waar ik al heb ingezoomd.
Bij originele foto's zonder zoom heb ik dit nog niet gezien.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:34:
[...]

Dat is niet de bedoeling. Die logs zijn recent?

Zo ja:
Volgende keer als je merkt dat je niets binnen krijgt totdat je WhatsApp opent, even kijken of er dan zo'n dump staat. Zo ja, dan via WhatsApp instellingen contact opnemen met support; dan stuurt ie de logs mee en kunnen de devs ernaar kijken.

Ik zie dat ik er ook 1 of 2 heb, maar WhatsApp heeft zichzelf herstelt. Zal t ook ff doorsturen naar ze :) Misschien is die bug niet 100% gefixed.
20 keer meerdere malen per dag, ga wel even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
SgtElPotato schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:52:
[...]

Is die foto al ingezoomd? Ik herken het wat jij bedoelt als ik een foto maak waar ik al heb ingezoomd.
Bij originele foto's zonder zoom heb ik dit nog niet gezien.
Hij is tot 2 keer gezoomd. Maar dat zou nog steeds optische zoom moeten zijn en niet digitaal. Vooral bij mijn pols zie je een soort schildereffect. Volgens mij is dat geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
fisherman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:18:
[...]

Hij is tot 2 keer gezoomd. Maar dat zou nog steeds optische zoom moeten zijn en niet digitaal. Vooral bij mijn pols zie je een soort schildereffect. Volgens mij is dat geen ruis.
Ah ik dacht dat het met een normale 7 was en geen plus, dan kan ik je niet verder helpen. Wat heeft de Customer service van Apple hierop te zeggen?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
fisherman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:22:
[...]

Wat ik bedoelde: heb je eigenlijk de moeite genomen dit topic eens te lezen?
Denk je echt dat je de eerste bent??

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:25:
[...]

Wat ik bedoelde: heb je eigenlijk de moeite genomen dit topic eens te lezen?
Denk je echt dat je de eerste bent??
Off-topic gonna off-topic:

Naja, in zijn verweer... Het is een nogal groot topic waar echt over *alles* wordt gesproken met de iPhone 7.
Het zou handiger zijn als er voor problemen die wijdverspreid blijken te zijn onder de Tweakers hier, een apart topic wordt geopend. Zoals het probleem met de accu van de 6s.
Makkelijker inventariseren, tips en trucs gaan niet snel verloren onder de tig posts van anderen, en ga zo maar door.

Ik vind het soms ook lastig om hier iets terug te vinden... Zie ik opeens iemand een probleem noemen, laatst nog "cracks", en heb ik ondanks dat ik dit topic behoorlijk vaak en veel lees geen idee waar het over gaat - en de zoekfunctie retourneert dan niet echt bepaald nuttige info... (Bijna nooit eigenlijk, die hele zoekfunctie hier is echt waardeloos imho.) Ja, dan ga je het toch maar vragen. :P
In dit geval gok ik dat er helemaal geen poging is gedaan, maar... Even voordeel van de twijfel - zelfs ALS dat zo is, waar moet je dan op zoeken? "camera probleem" en "zoom probleem" leveren beiden niet al teveel op...

Er is wel ruimte voor verbetering of de boel simpeler maken imho, nu heb je één topic waar werkelijk *alles* op een grote hoop wordt gegooid. Organisatorisch gezien is dat lastig en niet bepaald overzichtelijk...
Dit ter discussie stellen draagt daar natuurlijk niet aan bij. :P Maar in een topic met meer dan 5100 reacties valt dat vast wat mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
WhatsappHack schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 03:29:
[...]

Naja, in zijn verweer... Het is een nogal groot topic waar echt over *alles* wordt gesproken met de iPhone 7.
Het zou handiger zijn als er voor problemen die wijdverspreid blijken te zijn onder de Tweakers hier, een apart topic wordt geopend. Zoals het probleem met de accu van de 6s.
Makkelijker inventariseren, tips en trucs gaan niet snel verloren onder de tig posts van anderen, en ga zo maar door.

Ik vind het soms ook lastig om hier iets terug te vinden... Zie ik opeens iemand een probleem noemen, laatst nog "cracks", en heb ik ondanks dat ik dit topic behoorlijk vaak en veel lees geen idee waar het over gaat - en de zoekfunctie retourneert dan niet echt bepaald nuttige info... (Bijna nooit eigenlijk, die hele zoekfunctie hier is echt waardeloos imho.) Ja, dan ga je het toch maar vragen. :P
In dit geval gok ik dat er helemaal geen poging is gedaan, maar... Even voordeel van de twijfel - zelfs ALS dat zo is, waar moet je dan op zoeken? "camera probleem" en "zoom probleem" leveren beiden niet al teveel op...

Er is wel ruimte voor verbetering of de boel simpeler maken imho, nu heb je één topic waar werkelijk *alles* op een grote hoop wordt gegooid. Organisatorisch gezien is dat lastig en niet bepaald overzichtelijk...
Dit ter discussie stellen draagt daar natuurlijk niet aan bij. :P Maar in een topic met meer dan 5100 reacties valt dat vast wat mee. ;)
Helemaal waar, afgezien van dat hij het in een van zijn posts ook al ''schildereffect" noemt, krijg je genoeg hits op als je zoekt. (Afgezien daarvan staat het denk ik om de 3 pagina's wel door iemand gemeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Ik had niet echt close-ups kunnen vinden. Ik dacht namelijk dat er juist problemen waren met foto's op afstand. Blijkbaar heeft de camera zowel moeite met scherpe foto's op afstand als dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Hebben meer mensen met een iPhone 7 het probleem dat ze direct na het locken van het scherm, niet direct het scherm weer kunnen unlocken?
Ik merk dat mijn home-button trilt, maar het duurt even voordat het scherm ook daadwerkelijk ontgrendeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
WhatsappHack schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 03:29:
[...]

[.. veel tekst]
Het klopt dat bepaalde dingen niet goed te vinden zijn. Dat komt vooral door verschillende woorden die voor hetzelfde worden gebruikt. Kraakjes, kraak, crack, geluid, etc. Doordat soort benamingen is het lastig om de problemen te vinden die bedoelt zijn voor de vervelende bijgeluiden van de 7+ als je het scherm schoon maakt (nog een zoek opdracht ;)).

Echter moet ik bekennen dat problemen met de "kwaliteit" van "foto's" wellicht wat eenvoudiger zijn te vinden. Ik heb er zelfs een blog over geschreven, waarbij je de foto's kunt vergelijken met andere telefoons. Daarin staan zowel macro als normale foto's. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk scenario's te bedenken voor mijn hobbymatige test.
fisherman schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:18:
Ik had niet echt close-ups kunnen vinden. Ik dacht namelijk dat er juist problemen waren met foto's op afstand. Blijkbaar heeft de camera zowel moeite met scherpe foto's op afstand als dichtbij
In mijn blog heb ik wat voorbeeld foto's voor je. Ik denk dat je vraag daarmee ook beantwoord kan worden.
Kiswum.com: Uitslag iPhone 7 foto test

P.s. ik denk dat dit gewoon met een software update is op te lossen door Apple. Het is alleen de vraag of en wanneer ze dat gaan doen. Tot die tijd moeten we het ermee doen of voor een andere telefoon kiezen. Die keuze is aan ieder voor zich. Ik heb besloten om de iPhone 7 te blijven gebruiken, totdat er iets voorbij komt met kleinere randen (en/of kleiner scherm), maar met vergelijkbare benchmark resultaten.
Het kan zijn dat ik de telefoon nog 3 maanden gebruik of misschien wel 1 jaar. De tijd zal het leren.
Oh ja, door een ziekenboeg thuis, heb ik de review nog niet kunnen afronden. Nog maximaal 1 week geduld ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Heb nu een paar krasjes ondekt op mijn 7+ :( maar is ergens kijken voor een screenprotector want doe er toch heel zuinig mee. Mijn vriendin heeft er nu al een hele boel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Meulendijks89 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:42:
Heb nu een paar krasjes ondekt op mijn 7+ :( maar is ergens kijken voor een screenprotector want doe er toch heel zuinig mee. Mijn vriendin heeft er nu al een hele boel :/
Jet Black?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ja maar sorry bedoel op het scherm, achterkant geen krasjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier op t scherm zo te zien ook.
Apart, nooit eerder last van gehad - en nog nooit een screenprotector gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Kiswum schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:42:
[...]

Het klopt dat bepaalde dingen niet goed te vinden zijn. Dat komt vooral door verschillende woorden die voor hetzelfde worden gebruikt. Kraakjes, kraak, crack, geluid, etc. Doordat soort benamingen is het lastig om de problemen te vinden die bedoelt zijn voor de vervelende bijgeluiden van de 7+ als je het scherm schoon maakt (nog een zoek opdracht ;)).

Echter moet ik bekennen dat problemen met de "kwaliteit" van "foto's" wellicht wat eenvoudiger zijn te vinden. Ik heb er zelfs een blog over geschreven, waarbij je de foto's kunt vergelijken met andere telefoons. Daarin staan zowel macro als normale foto's. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk scenario's te bedenken voor mijn hobbymatige test.

[...]

In mijn blog heb ik wat voorbeeld foto's voor je. Ik denk dat je vraag daarmee ook beantwoord kan worden.

P.s. ik denk dat dit gewoon met een software update is op te lossen door Apple. Het is alleen de vraag of en wanneer ze dat gaan doen. Tot die tijd moeten we het ermee doen of voor een andere telefoon kiezen. Die keuze is aan ieder voor zich. Ik heb besloten om de iPhone 7 te blijven gebruiken, totdat er iets voorbij komt met kleinere randen (en/of kleiner scherm), maar met vergelijkbare benchmark resultaten.
Het kan zijn dat ik de telefoon nog 3 maanden gebruik of misschien wel 1 jaar. De tijd zal het leren.
Oh ja, door een ziekenboeg thuis, heb ik de review nog niet kunnen afronden. Nog maximaal 1 week geduld ;)
Je schreef:

totdat er iets voorbij komt met kleinere randen (en/of kleiner scherm), maar met vergelijkbare benchmark resultaten

Is dat nou echt zo belangrijk ?
Het gaat toch om de ervaring en niet of een app 0.1 seconde eerder start ?
Leuk die benchmarks maar meer ook niet.
Dat is mijn mening uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
SjaakAW schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:02:
[...]

Je schreef:

totdat er iets voorbij komt met kleinere randen (en/of kleiner scherm), maar met vergelijkbare benchmark resultaten

Is dat nou echt zo belangrijk ?
Het gaat toch om de ervaring en niet of een app 0.1 seconde eerder start ?
Leuk die benchmarks maar meer ook niet.
Dat is mijn mening uiteraard.
Terechte opmerking, snelheid is niet zozeer aanhankelijk van de hardware, maar vooral van de software.

De reden waarom ik voor het beste zou kiezen:
Goede prestaties staat gelijk aan high-end. High-end staat gelijk aan volledige aandacht van de (Android) fabrikant. Volledige aandacht staat (vaak) gelijk aan lange software ondersteuning.

Vroeger stonden de Moto G's garant voor zo'n 2 jaar software ondersteuning voor een €200,- smartphone. Daarvoor hoefde je geen high-end telefoon voor te hebben, tegenwoordig lijkt dat wel weer het geval te zijn.

Dus ik verwacht dat de mid-range Sony Xperia X compact zo'n 1,5 jaar support zal hebben en de voorganger, de Xperia Z5 compact, 2 jaar ondersteuning zal krijgen van Sony.

Vandaar dat ik niet (meer) voor een mid-range telefoon zal kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:36:
[...]

Terechte opmerking, snelheid is niet zozeer aanhankelijk van de hardware, maar vooral van de software.

De reden waarom ik voor het beste zou kiezen:
Goede prestaties staat gelijk aan high-end. High-end staat gelijk aan volledige aandacht van de (Android) fabrikant. Volledige aandacht staat (vaak) gelijk aan lange software ondersteuning.

Vroeger stonden de Moto G's garant voor zo'n 2 jaar software ondersteuning voor een €200,- smartphone. Daarvoor hoefde je geen high-end telefoon voor te hebben, tegenwoordig lijkt dat wel weer het geval te zijn.

Dus ik verwacht dat de mid-range Sony Xperia X compact zo'n 1,5 jaar support zal hebben en de voorganger, de Xperia Z5 compact, 2 jaar ondersteuning zal krijgen van Sony.

Vandaar dat ik niet (meer) voor een mid-range telefoon zal kiezen.
Ik snap eigenlijk niet zo waarom mensen zich zo blind staren op Software support.
Natuurlijk is het fijn als het toestel security patches enz krijgt maar verder is het allemaal niet zo heel bijzonder toch?

Ik heb liever dat mijn toestel na 2 jaar nog vlot en snel is (als ik meer dan een jaar met een toestel zou doen 8)7 ) dan dat hij maar voorzien is van de nieuwste versie.

Het lijkt er tegenwoordig op dat mensen het nieuwste versie nummertje in hun toestel belangrijker vinden dan de daadwerkelijke werking ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:42:
Dat is toch altijd zo?
Althans ik heb nooit screen protectors gehad maar had altijd haar krasjes op mijn scherm, je ziet ze niet tijdens normaal gebruik maar onder een lamp of in de zon zijn ze wel aanwezig.

Het kan me niet storen eigenlijk, het wordt wel iets anders als de kras tijdens het gebruik ook zichtbaar is en vertekening laat optreden. (Wat je vaak ziet bij krasjes dieper dan haar krasjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:56:
[...]

Dat is toch altijd zo?
Althans ik heb nooit screen protectors gehad maar had altijd haar krasjes op mijn scherm, je ziet ze niet tijdens normaal gebruik maar onder een lamp of in de zon zijn ze wel aanwezig.

Het kan me niet storen eigenlijk, het wordt wel iets anders als de kras tijdens het gebruik ook zichtbaar is en vertekening laat optreden. (Wat je vaak ziet bij krasjes dieper dan haar krasjes)
Absoluut, kleine oppervlakkige krasjes kunnen altijd ontstaan. Zelfs met screenprotector. Dat boeit weinig. Maar op de iPhone 7 lijken ze wel erg snel, veel en ook lang te ontstaan. Dat is apart, op de 6S is bijna geen krasje te zien - en die heb ik toch een jaar zeer intensief gebruikt. Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Apart, op mijn 7 nog geen krasjes. Zit altijd los in m'n zak en ga er niet echt voorzichtig mee om ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Voor degene die geen screenen protector gebruiken; niet je scherm schoonmaken en onder een felle lamp houden, je zal waarschijnlijk schrikken hoeveel haar krasjes je op het scherm zal hebben.... :+

Ik gebruikte een sleeve met mijn vorige defecte iPhone, na 2 dagen dat ik het toestel had liep ik in de H&M, ik schrok omdat ik zo'n 5-6 haarkasjes op het scherm had zitten (sleeve had voor zover ik kon voelen/zien geen vuil erin)

Nu vanaf de eerste seconde een screen protector erop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mother_Goozz schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:26:
Voor degene die geen screenen protector gebruiken; niet je scherm schoonmaken en onder een felle lamp houden, je zal waarschijnlijk schrikken hoeveel haar krasjes je op het scherm zal hebben.... :+

Ik gebruikte een sleeve met mijn vorige defecte iPhone, na 2 dagen dat ik het toestel had liep ik in de H&M, ik schrok omdat ik zo'n 5-6 haarkasjes op het scherm had zitten (sleeve had voor zover ik kon voelen/zien geen vuil erin)

Nu vanaf de eerste seconde een screen protector erop :+
Is er al een goede screebprotector zonder rainbow effect dan? Bij voorkeur eentje die ook echt op het hele scherm ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Aangezien ik hier verder Niemand over hoor vraag ik mij af of dit normaal is

Als ik muziek aan heb staan op Mn iPhone 7. En ik gebruik gelijktijdig verneem ik mijn beeldscherm trillen. Dit komt natuurlijk door het geluid/bas?

Nu vraag ik mij af of dit normaal is (dat meer mensen dit ervaren). Ik hoor namelijk ook geen geluid meer via die twee openingen onder de iPhone (naast de lightning aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Meulendijks89 schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:08:
[...]

Is er al een goede screebprotector zonder rainbow effect dan? Bij voorkeur eentje die ook echt op het hele scherm ligt?
Mijn Ultimate Shield

(weet even niet snel hoe ik goed die reactie kan quoten vanuit een ander topic.)

Inmiddels ben ik wel gewend aan de screen protector en wel tevreden (geen rainbow). Aangezien ik er niks van kan met aanbrengen ga ik het Nu nog niet nog een keer proberen met een andere :+

Ontopic: waarom heb je niet dezelfde "wide view" in video als in foto? Als je overgaat naar video heb je minder groot bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:26
@JBoy91
Je bedoeld dat je een soort vibratie voelt als je de Touchscreen bedient? Heb ik ook. Komt inderdaad door de ene stereo speaker aan de bovenkant. Maar je moet ernaast nog altijd geluid uit de speaker aan de onderkant hebben. Aan de rechterkant, de linkerkant is geen speaker 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerarends
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb deze laatst besteld. Was niet echt goedkoop maar valt over het hele scherm en ik zie niets van rare effecten.

https://www.appelhoes.nl/...ass-screenprotector-Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heren,

Er is een topic speciaal voor dit soort zaken...

[iPhone 7 & 7 Plus] schermbescherming / screenprotectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

ddZ

Donstil schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:56:
[...]

Dat is toch altijd zo?

Eens.. Toen ik op mijn toestel een haarkrasje ontdekte, moest ik wel even vloeken, maar dat was meer in de context van nieuw toestel, waarbij je hoopt dat deze zo lang mogelijk krasvrij blijft. Maar was er snel over heen, want ja: het is en blijft een gebruikersvoorwerp. Maar ik heb er wel vanaf dag 1 een hoesje omheen zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
Kiswum schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:42:
[...]

[...]

Ik gebruik nu de Lightroom app. Dat geeft al veel verbetering. Het wachten is op een update van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Maite schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:14:
@JBoy91
Je bedoeld dat je een soort vibratie voelt als je de Touchscreen bedient? Heb ik ook. Komt inderdaad door de ene stereo speaker aan de bovenkant. Maar je moet ernaast nog altijd geluid uit de speaker aan de onderkant hebben. Aan de rechterkant, de linkerkant is geen speaker 😀
Had al mijn voorgevoel dat het door de nieuwe stereo speaker komt. Alleen ik ben gewend dat de speakers onder zitten ipv in het midden achter.

Soms best irritant als je candy Crush aan het doen bent en je scherm vibreert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
Ik heb vandaag een nieuwe iPhone 7 128 gb Jet black gekocht. Komt uit week 44 en heeft geen problemen. Ik heb ook een glas screen protector bij de iMac store erop laten zetten.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:42
Kepro schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:10:
Ik heb vandaag een nieuwe iPhone 7 128 gb Jet black gekocht. Komt uit week 44 en heeft geen problemen. Ik heb ook een glas screen protector bij de iMac store erop laten zetten.
mooi he zo'n Jetblack...

tip: gebruik er een Rhinoshield bumper bij... dan heb je bescherming met de blijvende looks van je Jetblack foon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
dkawa schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:39:
[...]

mooi he zo'n Jetblack...

tip: gebruik er een Rhinoshield bumper bij... dan heb je bescherming met de blijvende looks van je Jetblack foon ;)
De jet black is voor mij de mooiste idd:). Heb er nu er Spigen ultra hybrid om. Heb ook nog een Macally liggen.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Gisteren de Anker Powerport+1 18w 2.4a oplader binnen gekregen en gebruik deze samen met een Anker PowerLine+ 1,8m Lightning kabel.

M'n iPhone laat nu veel sneller op dan met de meegeleverde oplader/kabel. Kan dit dus zeker aanraden.

Heb ook meteen een Anker Powerdrive+2. dubbele auto oplader mee besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
Meulendijks89 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:42:
Gisteren de Anker Powerport+1 18w 2.4a oplader binnen gekregen en gebruik deze samen met een Anker PowerLine+ 1,8m Lightning kabel.

M'n iPhone laat nu veel sneller op dan met de meegeleverde oplader/kabel. Kan dit dus zeker aanraden.

is dat veilig, in de zin van slijtage van de accu? Of is de foon intelligent genoeg?
Ik gebruik wel vaak de ipad lader, om id. de snelheid. Voor mn gevoel slijt de accu sneller, kan dat echter niet hardmaken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Meulendijks89 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:42:

Ik gebruik de 12W 2.4A iPad charger...het laden gaat veel sneller, ongeveer 2u15m voor een full charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Martinus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:57:
[...]

is dat veilig, in de zin van slijtage van de accu? Of is de foon intelligent genoeg?
Ik gebruik wel vaak de ipad lader, om id. de snelheid. Voor mn gevoel slijt de accu sneller, kan dat echter niet hardmaken.
Apple verkoopt de laders zelf ook voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
Meulendijks89 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:14:
[...]

Apple verkoopt de laders zelf ook voor iPhone.
beter, als nog harder kan en mag, dikke prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:13:
[...]

Ik gebruik de 12W 2.4A iPad charger...het laden gaat veel sneller, ongeveer 2u15m voor een full charge.
Yes, beter toch :) alleen vind ik de apple lader dan weer veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Meulendijks89 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:09:
[...]

Yes, beter toch :) alleen vind ik de apple lader dan weer veel te duur
Zeer zekers :)

De standaard lader is eigenlijk belachelijk langzaam voor de nieuwe iPhone 7...te gek voor woorden eigenlijk dat Apple de iPhone met die beperkte lader levert.

En ja dan kom je automatisch bij het feit dat de 12W lader weer extra centjes kost...dat is nu eenmaal het principe van Apple...initiele aanschaf is altijd zeer prijzig, en vervolgens alle extra accessoires ook. Je krijgt er een hoop voor terug, maar neemt niet weg dat je uiteindelijk wel altijd de hoofdprijs betaald bij Apple.

Enfin...een keuze die iedereen voor zich maakt. Ik heb er voor gekozen (na lang Android en Windows-based PC gebruiker).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind het wel meevallen. Eens in de drie dagen even 's nachts aan de lader, maakt het mij niet uit dat het dan een uurtje of twee duurt.

Verder ben ik na ruim twee maanden nog altijd erg tevreden met mijn 7. Snelheid is nog steeds top. Accu ook. Scherm ook. Nog steeds moet ik nog wel even wennen aan de nieuwe plek voor de aan-uit knop (zijkant) maar dat slijt langzaam weg :)

Zit nu wel een Apple lederen hoesje omheen, ik heb hem toch al een paar keer domweg uit de hand laten glijden, zo glad is 'ie. Had het liever zonder hoesje gedaan, maar dit is veiliger voor de komende jaren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Ik ook nog steeds 100% tevreden met mijn iPhone 7+. Als longterm Android gebruiker krab ik mezelf hierover nog dagelijks op het hoofd ... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9eQcxeHo6KuPCpzmKsSrgghj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
dafmay schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:13:
[...]

Mijn eigen ervaring en wat ik hier op internet over lees, is dit echt niet aan te raden. Batterij slijt er toch harder van. Is niet voor niets dat er verschil zit in een iPad lader en een iPhone lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Wisselende verhalen, maar aangezien zelfs Apple hierover aangeeft dat de 12W charger gebruikt kan worden voor diverse apparaten w.o. de iPhone heb ik mijn conclusie getrokken dat het geheel geen kwaad kan.

Ik ga mij verre houden van elke discussue hierover...totaal zinloos.

Lees je in...

https://support.apple.com/en-us/HT202105

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 07-12-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Vandaag voor het eerst een volledige vastloper gehad. Nog nooit meegemaakt, draai gewoon nieuwste ios. Op de snelweg, maps, flitsmeister spotify aan en opeens kon ik hem niet bedienen. Home knop swipe etc niks. Normaal afsluiten kon ook niet, alleen harde reset wel. Raar. Meer mensen hier last van? Wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Tennisbal schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:04:
Vandaag voor het eerst een volledige vastloper gehad. Nog nooit meegemaakt, draai gewoon nieuwste ios. Op de snelweg, maps, flitsmeister spotify aan en opeens kon ik hem niet bedienen. Home knop swipe etc niks. Normaal afsluiten kon ook niet, alleen harde reset wel. Raar. Meer mensen hier last van? Wel irritant
Voor het eerst een vastloper en dan al irritant vinden? tjonge.. :F

Ik zou zeggen; na de harde reset gewoon weer genieten van de telefoon.. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
bvsteyn schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:36:
[...]

Voor het eerst een vastloper en dan al irritant vinden? tjonge.. :F

Ik zou zeggen; na de harde reset gewoon weer genieten van de telefoon.. :P ;)
Jarenlang iphones gehad en nooit een volledige vastloper gehad tot nu. Loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Tennisbal schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:37:
[...]

Jarenlang iphones gehad en nooit een volledige vastloper gehad tot nu. Loos
Ken het. Dan doet zelfs de aan en uit knop niet, alleen een hard reset. Ik heb ook dat ik het toestel 90% van de tijd niet normaal uit kan zetten. Het scherm wordt dan zwart maar de home knop blijft het doen... Alleen met een hard reset krijg ik hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:41:
Wisselende verhalen, maar aangezien zelfs Apple hierover aangeeft dat de 12W charger gebruikt kan worden voor diverse apparaten w.o. de iPhone heb ik mijn conclusie getrokken dat het geheel geen kwaad kan.

Ik ga mij verre houden van elke discussue hierover...totaal zinloos.

Lees je in...

https://support.apple.com/en-us/HT202105
Het kan zeker :)
Maar dat neemt niet weg dat het trager opladen met de normale lader beter is voor de levensduur van de accu.

Het levert dus geen risico's op en je kan zeer zeker de iPad lader gebruiken - maar als je vele jaren wil doen met je iPhone en een half uurtje langer opladen geen probleem vindt dan zou ik lekker bij de normale lader blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
WhatsappHack schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:55:
[...]

Het kan zeker :)
Maar dat neemt niet weg dat het trager opladen met de normale lader beter is voor de levensduur van de accu.

Het levert dus geen risico's op en je kan zeer zeker de iPad lader gebruiken - maar als je vele jaren wil doen met je iPhone en een half uurtje langer opladen geen probleem vindt dan zou ik lekker bij de normale lader blijven. :)
Was het maar een half uurtje extra (iPhone 7 plus)
Daarbij deel ik jouw mening niet helemaal wat betreft de batterij levensduur. Vergeet niet dat de batterij zelf dit vermogen vraagt. Het wordt niet opgedrongen.

Deze Engelse tekst legt het goed uit:

Many people are confused by amperage ratings and what they mean when it comes to power supplies and replacements.

One easy way to look at it is this:

Voltage is provided by (or pushed) by the power supply.

Amperage is taken by (or pulled) by the device being powered.

In other words, while the voltage is a constant and should match, the amperage is something that varies based on the device/batteries need.

[ Voor 36% gewijzigd door EdvanAl op 08-12-2016 06:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat stukje tekst legt voornamelijk het verschil uit tussen V en A, maar niet perse over de kwaliteit van de accu.
Natuurlijk vergt snelladen meer capaciteit van een lader, en is het afhankelijk van waar je de adapter op aansluit hoeveel er nou daadwerkelijk gegeven wordt... Maar dat de accu het kan hebben wil nog niet zeggen dat het ook de gezondste optie is.

Dat ik elke dag 10 hamburgers kan eten, wil niet zeggen dat het opeens niet gezonder is om er maar 1 per week te eten.
Slechte vergelijking, I know, maar daar komt het wel op neer... Dat de accu er geen probleem mee heeft om sneller te laden dankzij meer vermogen, wil nog niet zeggen dat dit dan ook het beste is voor je accu en hij hier het langst mee mee zal gaan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10

pdavie2311

Live life to the fullest..

iPhone 8 maar wireless en snelladen dan..Las op iCulture dat ze een 7s verwachten volgend jaar en een 8..
Haha! Altijd leuk de eerste geruchten als de huidige nog steeds bij sommige mensen geleverd moet worden..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ben ik inmiddels de enige met problemen dat het 3G vaak weg valt? Ik heb dan wel een icoontje maar geen data verkeer. 3 seconden naar vliegtuigmodus en hij werkt daarna wel weer, voor 40 seconden....
Mijn iphone 5 heeft nergens last van op dezelfde plek. En ja ik heb de laatste update geinstalleerd :)

Meer mensen met dit probleem?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Atlas schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:31:
Ben ik inmiddels de enige met problemen dat het 3G vaak weg valt? Ik heb dan wel een icoontje maar geen data verkeer. 3 seconden naar vliegtuigmodus en hij werkt daarna wel weer, voor 40 seconden....
Mijn iphone 5 heeft nergens last van op dezelfde plek. En ja ik heb de laatste update geinstalleerd :)

Meer mensen met dit probleem?
Heb meer last van het wegvallen van 4g en vervolgens ontiegelijk traag 3g. Weet niet of dat aan Apple of KPN ligt maar krijg het vermoeden dat het de telefoon is omdat 'de symptomen' altijd hetzelfde zijn en soms als het langer duurt hersteld het opnieuw aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 08-12-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
weet iemand waar je een screen protector oid op een iphone kunnen plaatsen?

ik vraag dit omdat ik me kapot kan ergeren aan als ik eindelijk goed een screen protector heb geplaatst ik daarna een stofje oid zie tussen het scherm en de folie/protector.

noem me een pietje precies maar ik vind dat gewoon irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb mijn screenprotector reactie verplaatst naar het juiste topic: [iPhone 7 & 7 Plus] schermbescherming / screenprotectors

[ Voor 93% gewijzigd door Kiswum op 08-12-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds gister opeens het probleem dat Siri op de gekste momenten geactiveerd wordt.

Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een youtube video.

Het gebeurde voor het eerst toen ik met een skype bezig was. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk "hey siri" in het Engelse gesprek had gezegd o.i.d. Maar in de loop van de dag gebeurde het nog een keer of 4. Iemand hier ervaring mee? Mijn telefoon lag op tafel en de home toets werd niet ingedrukt.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-12-2016 08:57 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
joey82 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:53:
weet iemand waar je een screen protector oid op een iphone kunnen plaatsen?

ik vraag dit omdat ik me kapot kan ergeren aan als ik eindelijk goed een screen protector heb geplaatst ik daarna een stofje oid zie tussen het scherm en de folie/protector.

noem me een pietje precies maar ik vind dat gewoon irritant....
Amac, ook voor de 7 en 7 Plus.
Pagina: 1 ... 52 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.