ddZ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:54:
[...]
Van alles wat je benoemt van jouw toestel heeft mijn exemplaar geen last van (op een vastloper na, daarna niet meer voorgekomen na tussentijdse iOS-update), of ik moet wellicht de enigste zijn in dit topic. Misschien dat een verse iOS-install nog zou kunnen helpen. Maar het is, imho, een beetje kort door de bocht om dan te gaan roepen, dat 'Apple is ook niet meer wat het geweest'. Maar dat is jouw mening en dat mag. Daarnaast heb je je keuze al gemaakt, dus hopelijk heb je meer plezier met je S7/ S8

Hier ook geen problemen met een 7 Plus. Ik heb sowieso nooit echte grote problemen gehad. Ja ik heb mij wel eens gestoord aan kleinere bugs ofzo en de release van iOS 8 en Yosemite was een tijdelijk dieptepunt, maar over het algemeen ben ik meer dan tevreden.
Ik lees al jaren problemen over slechte schermen, batterijen, crashes, kapotte laadkabels, krasjes op de behuizing en weet ik wat allemaal. Indien jouw toestel problemen vertoont, moet je er gewoon mee terug naar de winkel. Simpel zat. En niet jezelf weken lopen ergeren aan dingen. Ik zou het niet accepteren als mijn iPhone na 5 uurtjes leeg is om maar wat te noemen. Dan bel ik Apple of ga ik naar een Apple Store en dan verhelpen zij mijn probleem (door bijvoorbeeld het toestel om te ruilen). Maar ik heb makkelijk praten, want ik heb dat nog nooit gedaan (alleen in die 14 dagen na aankoop periodes meerdere keren een ruil gedaan) omdat ik simpelweg geen problemen ervaar.
Misschien een doodoener, maar elk merk heeft technische problemen met zijn toestellen. Een zoekactie op dit forum leert dat de Galaxy serie ook niet vrij is van problemen. En dan lees ik ook problemen over slechte batterijen (nee ik doel niet op de Note 7) of schermen die niet uniform van kleur zijn, software dat niet lekker loopt etc.
Al die klachten lijken inherent te zijn aan de massaproductie van dit soort technisch complexe toestellen. En de ene telefoongeneratie of batch heeft dan een hogere failure rate dan de ander. De iPhone wordt uitzonderlijk goed verkocht. Dus meer gebruikers betekent meer problemen als je kijkt naar absolute aantallen per model. Immers: waar vroeger 10 miljoen iPhone's werden verkocht hadden daarvan bijvoorbeeld 100.000 iPhone's een defect of probleem. Nu worden er 50 miljoen verkocht en hebben daarvan 500.000 iPhone's een defect of probleem. En die gebruikers kom je dan tegen op fora met klachten. Niet dat die klachten dan onterecht zijn, maar er zijn genoeg mensen met een goed toestel tenzij er echt sprake is van een ontwerpfout. En zolang Apple forse winst blijft maken, lijkt het mij niet dat ze veel defecte iPhone's hoeven af te afschrijven. Dus is mijn conclusie dat men over het algemeen in één keer een goed toestel ontvangt, of het gros van de mensen is minder kritisch dan een tweaker
Ik snap dat bij problemen het vertrouwen in een product of merk worden geschaad. Maar als we op die toer gaan dan kan je tegenwoordig bijna niks meer kopen om volledig vrij te kunnen zijn van problemen. En uiteindelijk gaat het er om dat je als klant met een probleem serieus wordt genomen en hoe jouw probleem wordt opgelost. Dat zou wat mij betreft de doorslag moeten geven bij de keuze met welke partij en producten je in de toekomst in zee gaat.