Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik ookErik1805 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:33:
[...]
Ik wist dit niet. Ben er niet echt blij mee. Kan nooit goed zijn lijkt me. 5x meer dan een S7 Edge vind ik nogal wat. Ga nu twijfelen of ik de Iphone 7 ga inruilen voor een S7 Edge
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Gelukkig bel ik niet al te vaak, dus zal bij mij wel loslopen. Ik houd mijn 7+ gewoon lekkerErik1805 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:33:
[...]
Ik wist dit niet. Ben er niet echt blij mee. Kan nooit goed zijn lijkt me. 5x meer dan een S7 Edge vind ik nogal wat. Ga nu twijfelen of ik de Iphone 7 ga inruilen voor een S7 Edge
Ik bel wel heel veel, dus ik vind het dan nogal wat.dafmay schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:55:
[...]
Gelukkig bel ik niet al te vaak, dus zal bij mij wel loslopen. Ik houd mijn 7+ gewoon lekker
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Is dit alleen als je belt dan? Ik bel heeeeel weinigdafmay schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:55:
[...]
Gelukkig bel ik niet al te vaak, dus zal bij mij wel loslopen. Ik houd mijn 7+ gewoon lekker
Als je een deel van je abbo gebruikt om de telefoon te financieren ja. Dat doe ik niet. Ik verleng alleen en pak er een toestel bij. Doe ik elk jaar. Verder totaal niet relevant.fisherman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:12:
[...]
Wie neemt er tegenwoordig nog een abo met telefoon? Tegenwoordig wordt dat gezien als lening.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 29-11-2016 11:58 ]
Mijn boefje is liev!
Ook als ie in je broekzak zit volgens mij. Straling is er altijd. En 5 x de hoeveelheid t.o.v. de S7 Edge is niet niksMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
[...]
Is dit alleen als je belt dan? Ik bel heeeeel weinigik hou mijn 7+ ook gewoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 29-11-2016 11:59 ]
Ook als hij in je broekzak zit (oppassen als je nog kinderen wilt ,,haha)Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:56:
[...]
Is dit alleen als je belt dan? Ik bel heeeeel weinigik hou mijn 7+ ook gewoon.
Maar het verminderen van straling is ook een innovatie.
Samsung kan het waarom Apple niet ??
https://www.rfsafe.com/sa...st-radiation-cell-phones/
---
Samsung adopted an innovative antenna system in 2006 to “enhance handset safety by radiating most of the transmitted RF energy away from the handset user” and improve RF (radio frequency) performance.
---
Liever wat minder straling dan extra emoticons

Verwijderd
Ja, ik had mijn zorgen ook al uitgesproken in een eerdere post. Dat SAR verhaal samen met andere nadelen die ik heb ondervonden met iOS hebben mij doen besluiten om weer mijn Galaxy S6 te blijven gebruiken en de 7 terug te brengen naar Coolblue.Erik1805 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:33:
[...]
De eerste dag dat ik de 7 in huis had heb ik er een aantal uren mee gespeeld, en ik kreeg last van een vreemde soort hoofdpijn, duizeligheid en een raar lam gevoel ik mijn hand. Iets wat ik nooit eerder heb gehad met andere telefoons. En nee, het lag niet aan te hoge helderheid van het scherm ofzo
Het was een leuk avontuur met de iPhone en omdat ik een MacBook heb was het ook gaaf om te zien hoe goed alles met elkaar snyct, maar de belachelijk hoge SAR waarde en het iOS systeem op zich hebben mij doen besluiten om de iPhone vaarwel te zeggen.
Klopt, is inderdaad een groot verschil. Maar is de straling op zijn max als je belt en in broekzak veel minder of is dat altijd het zelfde.Erik1805 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:58:
[...]
Ook als ie in je broekzak zit volgens mij. Straling is er altijd. En 5 x de hoeveelheid t.o.v. de S7 Edge is niet niks
Met alle andere vormen van gevaar en vatbaarheid in ons dagelijks leven, maak ik mij er verder niet erg ongerust over.
Ik kan me niet vinden in de ervaringen die jij hebt met de iPhone gekukkigVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:00:
[...]
Ja, ik had mijn zorgen ook al uitgesproken in een eerdere post. Dat SAR verhaal samen met andere nadelen die ik heb ondervonden met iOS hebben mij doen besluiten om weer mijn Galaxy S6 te blijven gebruiken en de 7 terug te brengen naar Coolblue.
De eerste dag dat ik de 7 in huis had heb ik er een aantal uren mee gespeeld, en ik kreeg last van een vreemde soort hoofdpijn, duizeligheid en een raar lam gevoel ik mijn hand. Iets wat ik nooit eerder heb gehad met andere telefoons. En nee, het lag niet aan te hoge helderheid van het scherm ofzoOp google zijn dezelfde klachten terug te vinden bij gebruik van iPhones. Het is eigenlijk een geluk bij een ongeluk want ik voel me eigenlijk weer helemaal thuis bij Android
Als voordeel heb ik nu dat ik over een paar maanden kan uitkijken naar Android flagships zoals de S8, HTC 11, LG G6, P10, misschien nog iets nieuws van Sony (XZ2?), en daar kan ik dan mijn keuze uit maken. Vooral van Samsung verwacht ik dat ze alles uit de kast zullen na het Note 7 debacle.
Het was een leuk avontuur met de iPhone en omdat ik een MacBook heb was het ook gaaf om te zien hoe goed alles met elkaar snyct, maar de belachelijk hoge SAR waarde en het iOS systeem op zich hebben mij doen besluiten om de iPhone vaarwel te zeggen.
Ik hou mijn 7+ voorlopig, ik weet toch als de Galaxy S8 een topper wordt ik weer overstap naar dat toestel, met als voordeel dat de iPhone tot die tijd een hoge verkoopwaarde heeft.
Android en iOS kan ik beide mee overweg, Android wel wat meer vrijheid maar mis het verder niet. Beide hebben voor en nadelen.
Verwijderd
Ik denk dat je rond maart/april wanneer de S8 uitkomt nog een mooi bedrag (minimaal €600) zou kunnen krijgen voor de Plus mits die dan nog in redelijke nieuwstaat is natuurlijkMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:07:
[...]
Ik kan me niet vinden in de ervaringen die jij hebt met de iPhone gekukkigde dingen die jij opnoemt heb ik nog nooit gehad met een telefoon.
Ik hou mijn 7+ voorlopig, ik weet toch als de Galaxy S8 een topper wordt ik weer overstap naar dat toestel, met als voordeel dat de iPhone tot die tijd een hoge verkoopwaarde heeft.
Android en iOS kan ik beide mee overweg, Android wel wat meer vrijheid maar mis het verder niet. Beide hebben voor en nadelen.
We shall see
Haha ik denk er precies zo overMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:07:
[...]
Ik kan me niet vinden in de ervaringen die jij hebt met de iPhone gekukkigde dingen die jij opnoemt heb ik nog nooit gehad met een telefoon.
Als S8 wat wordt ben ik zo weer over, voor nu tevreden iPhone gebruiker.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Zullen het gaan zien rond die tijd, heb trouwens de 256GB versie dus moet wel goedkomen. Al heb ik het ook wel een beetje gehad met Samsung laatste 2 keer slechte ervaring met service.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:21:
[...]
Ik denk dat je rond maart/april wanneer de S8 uitkomt nog een mooi bedrag (minimaal €600) zou kunnen krijgen voor de Plus mits die dan nog in redelijke nieuwstaat is natuurlijkAls Samsung slim is dan houden ze de prijs van de S8 op max.700 bij de release als een soort goedmakertje na al die explosie ellende. In dat geval wordt het voor jou dan een voordelige overstap, mocht de S8 echt zo'n topper worden natuurlijk.
We shall see
Verwijderd
Wow 256GBMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:24:
[...]
Zullen het gaan zien rond die tijd, heb trouwens de 256GB versie dus moet wel goedkomen. Al heb ik het ook wel een beetje gehad met Samsung laatste 2 keer slechte ervaring met service.
Dat gaat dan inderdaad zeker goed komen met de verkoop.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 12:39 ]
Na een minuutje ging het weer...

Never ever financial advice...
Bekend.kazzzdafke schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:44:
Daarnet na een weekje mijn nieuwe phone te hebben, een eerste "gedeeltelijke" freeze. Ik voelde de homebutton nog trillen, maar verder deed hij niets, alsook de on/off button niet. Voor de rest kon ik gewoon swipen, app opstarten en blabla, maar de app afsluiten dus niet.
Na een minuutje ging het weer...
Precies ook mijn probleem...
Vaak na 1 minuut wordt het beeld zwart met een wit ronddraaiend wieltje en dan doet alles het weer.
Om te kunnen bellen en internetten, bevat de iPhone een radio die radiogolven uitzendt en ontvangt van de zendmasten van telecomproviders. De blootstelling aan deze radiofrequente golven wordt gemeten in een zogeheten SAR-waarde, wat staat voor Specific Absorption Rate. Die geeft aan hoeveel energie er door het lichaam wordt opgenomen als deze zich in een elektromagnetisch veld bevindt. Als dat te veel is, dan warmt het lichaam op. Volgens het Antennebureau, een onderdeel van de Rijksoverheid dat hierop toeziet, kunnen dan gezondheidsproblemen ontstaan.
Om dit te voorkomen zijn deze SAR-waardes vastgesteld door het ICNIRP, een internationale groep onafhankelijke wetenschappers. Als de SAR-waarde onder de 4 Watt per kilogram (W/kg) blijft, worden deze gezondheidsproblemen voorkomen, zo stellen zij. Deze waarde is vastgesteld voor het gehele lichaam. Omdat bij het gebruik van je iPhone in principe alleen je hand of het hoofd direct wordt blootgesteld, gelden hiervoor lagere waarden. Voor het hoofd is die vastgesteld op 2 W/kg en voor de hand is dat 4 W/kg.
SAR-waarde iPhone 7 ligt hoger
Volgens de meetgegevens die Apple heeft gepubliceerd komen de SAR-waarden voor de iPhone 7 uit op 1,19 W/kg bij 1 gram weefsel voor zowel hoofd als lichaam. Hier geldt een limiet van 1,6 W/kg. Bij 10 gram weefsel bedraagt die 1,38 W/kg voor het hoofd en 1,34 voor het lichaam. Hier geldt een SAR-limiet van 2,0 W/kg. Die waardes zijn hoger in vergelijking met de iPhone 6s. Apple wijst erop dat de iPhone-radio’s bij het testen op de hoogste transmissieniveaus worden ingesteld. In de praktijk zal dat alleen gebeuren als je erg slecht bereik hebt. Ook wordt het gebruik tegen het hoofd gesimuleerd.
Apple geeft daarnaast aan dat je de iPhone tenminste 5 mm bij het lichaam vandaan zou moeten dragen. Hierop baseren verschillende Duitse media zich, die stellen dat je de iPhone 7 maar beter niet bij het oor kunt houden. Dat is een standaardmelding, die bij de iPhone 6s en vorige iPhones ook al aanwezig was. Het is een van de manieren die wordt gegeven om de blootstelling te beperken. De iPhone 7 handsfree of met de koptelefoon gebruiken is ook een mogelijkheid die Apple geeft. Als je dat niet doet, wil het niet zeggen dat je aan te hoge waarden wordt blootgesteld. De iPhone 7 voldoet, net als de vorige modellen, aan de SAR-normen die in Europees verband zijn vastgesteld.
Hmmm.. ik ben tot nu toe altijd heel tevreden tot zeer tevreden geweest over de iPhone.SjaakAW schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:59:
[...]
Bekend.
Precies ook mijn probleem...
Vaak na 1 minuut wordt het beeld zwart met een wit ronddraaiend wieltje en dan doet alles het weer.
Echter bij mijn 7+ begin ik nu vragen te stellen, zeker als ik de foto's zie en deze random freezes. Dat mag niet voor een phone van 500€, laat staan 1000€.
Zou dit mijn laatste iPhone zijn? Het innovatieve en vooruitstrevende perfect werkende is weg. Net zoals ik een opvolger zoek van mijn BMW 5. De nieuwe is ook niet meer dat wat hij vroeger was...
Het worden interessante tijden voor mij, om eens uit mijn comfortzone te komen..
Zelf ben ik overgestapt op de 7+ en heb hiervoor altijd Android toestellen gehad. Mijn toestel is perfect en ik heb zelf verder ook geen enkel probleem bij het gebruik van het toestel. Ja de overstap op iCloud vanaf Google vergt een aantal stappen, maar dat is prima te doen heb ik ondertussen ervaren.
Verder vind ik het een geweldig fijn toestel (schermkwaliteit, accuduur, snelheid, camera, algemene 'eenvoudige' werking van iOs). Eigenlijk niets dan lof zo ver.
UTFSKepro schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:09:
Iphone 7 ontvangen, nu heb ik heb ik het sis probleem met filmen. Iemand ervaring met een iPhone 7 i.c.m. KPN hoe zij dit afhandelen? Weet iemand ook de website waar je kan controleren in welke week je iPhone is gemaakt?
http://sndeep.info/en
Mijn boefje is liev!
Het klopt dat hij zeker voldoet aan de normen die vastgesteld zijn. Alleen een lagere SAR waarde lijkt me sowieso beter ongeacht de vastgestelde waardes. Ik twijfel er sterk aan de 7 te ruilen want 5 x de waarde tov een S7 edge vind ik nogal watMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:54:
Radiogolven iPhone 7 gemeten in SAR-waarde
Om te kunnen bellen en internetten, bevat de iPhone een radio die radiogolven uitzendt en ontvangt van de zendmasten van telecomproviders. De blootstelling aan deze radiofrequente golven wordt gemeten in een zogeheten SAR-waarde, wat staat voor Specific Absorption Rate. Die geeft aan hoeveel energie er door het lichaam wordt opgenomen als deze zich in een elektromagnetisch veld bevindt. Als dat te veel is, dan warmt het lichaam op. Volgens het Antennebureau, een onderdeel van de Rijksoverheid dat hierop toeziet, kunnen dan gezondheidsproblemen ontstaan.
Om dit te voorkomen zijn deze SAR-waardes vastgesteld door het ICNIRP, een internationale groep onafhankelijke wetenschappers. Als de SAR-waarde onder de 4 Watt per kilogram (W/kg) blijft, worden deze gezondheidsproblemen voorkomen, zo stellen zij. Deze waarde is vastgesteld voor het gehele lichaam. Omdat bij het gebruik van je iPhone in principe alleen je hand of het hoofd direct wordt blootgesteld, gelden hiervoor lagere waarden. Voor het hoofd is die vastgesteld op 2 W/kg en voor de hand is dat 4 W/kg.
SAR-waarde iPhone 7 ligt hoger
Volgens de meetgegevens die Apple heeft gepubliceerd komen de SAR-waarden voor de iPhone 7 uit op 1,19 W/kg bij 1 gram weefsel voor zowel hoofd als lichaam. Hier geldt een limiet van 1,6 W/kg. Bij 10 gram weefsel bedraagt die 1,38 W/kg voor het hoofd en 1,34 voor het lichaam. Hier geldt een SAR-limiet van 2,0 W/kg. Die waardes zijn hoger in vergelijking met de iPhone 6s. Apple wijst erop dat de iPhone-radio’s bij het testen op de hoogste transmissieniveaus worden ingesteld. In de praktijk zal dat alleen gebeuren als je erg slecht bereik hebt. Ook wordt het gebruik tegen het hoofd gesimuleerd.
Apple geeft daarnaast aan dat je de iPhone tenminste 5 mm bij het lichaam vandaan zou moeten dragen. Hierop baseren verschillende Duitse media zich, die stellen dat je de iPhone 7 maar beter niet bij het oor kunt houden. Dat is een standaardmelding, die bij de iPhone 6s en vorige iPhones ook al aanwezig was. Het is een van de manieren die wordt gegeven om de blootstelling te beperken. De iPhone 7 handsfree of met de koptelefoon gebruiken is ook een mogelijkheid die Apple geeft. Als je dat niet doet, wil het niet zeggen dat je aan te hoge waarden wordt blootgesteld. De iPhone 7 voldoet, net als de vorige modellen, aan de SAR-normen die in Europees verband zijn vastgesteld.
Nu zie ik bij Coolblue dat deze holder nog steeds wordt verkocht als 6/6S/7 holder. Alleen als deze net zo strak is als die van mij in 2015 heeft het geen zin om 'm aan te schaffen.
http://www.pdashop.nl/pro...-apple-iphone-6-6s-7.html
Hier geldt natuurlijk ook 14 dagen zichttermijn
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 29-11-2016 14:27 ]
Mijn boefje is liev!
De oplossing voor de HissGateKepro schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:09:
Iphone 7 ontvangen, nu heb ik heb ik het sis probleem met filmen. Iemand ervaring met een iPhone 7 i.c.m. KPN hoe zij dit afhandelen? Weet iemand ook de website waar je kan controleren in welke week je iPhone is gemaakt?
Met opnemen heb ik een hoge sis door mijn audio bij totale stilte. Naar mijn idee komt dit niet door de processor, maar door de mics die te gevoelig afgesteld zijn. Want wanneer ik film hoor ik op die plek helemaal geen sis/piep, pas wanneer ik langer game of zware apps draai dat je het alleen kan horen met je oor compleet tegen het toestel aan.
Ik merk dat er best wat wisselend kwaliteit is in de foto's uit de iPhone 7 plus. Ik mis vooral wat scherpte in de foto's, maar niks wat RAW op kan lossen (nog eens testen) Hopelijk nog eens een update voor de camera. Wanneer ik foto's zie van mijn S7 Edge en mijn iPhone zie ik afgezien wat scherpte weinig verschil in kwaliteit.
Ik mis in dit topic best wat positieve reacties, vaak dingen die niet goed zijn of (iets met SAR?) Als je twijfelt, stuur hem terug. Loopt het toestel vast en je vind dat het niet kan, stuur hem terug. Teleurgesteld? Stuur hem terug. Simpel volgens mij
Ik ben blij met mijn iPhone 7 plus
Die S7 heb je ook terug gestuurd dus?Mother_Goozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:40:
[...]
Ik ben blij met mijn iPhone 7 plus, blij dat ik mijn S7 Edge de deur uitgegooid heb met maanden op zak gelopen te hebben met een battery drain wat maar niet gefixed werd.
Mijn boefje is liev!
Mee eens. Zoals in een eerder bericht aangegeven ben ik ook zeer tevreden met mijn 7+.Mother_Goozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:40:
[...]
Ik mis in dit topic best wat positieve reacties, vaak dingen die niet goed zijn of (iets met SAR?) Als je twijfelt, stuur hem terug. Loopt het toestel vast en je vind dat het niet kan, stuur hem terug. Teleurgesteld? Stuur hem terug. Simpel volgens mij
Ik ben blij met mijn iPhone 7 plus, blij dat ik mijn S7 Edge de deur uitgegooid heb met maanden op zak gelopen te hebben met een battery drain wat maar niet gefixed werd.
Het zou leuk zijn als er meer positieve reacties in dit topic worden geplaatst naast het (relatief) vele gezeur en geklaag dat ik de laatste dagen lees. Het hoeft natuurlijk niet allemaal rozegeur&maneschijn te zijn, maar iets meer in balans kan geen kwaad
Haha dat filmpje! Ook geld teveel zekerMother_Goozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:40:
[...]
De oplossing voor de HissGate
Met opnemen heb ik een hoge sis door mijn audio bij totale stilte. Naar mijn idee komt dit niet door de processor, maar door de mics die te gevoelig afgesteld zijn. Want wanneer ik film hoor ik op die plek helemaal geen sis/piep, pas wanneer ik langer game of zware apps draai dat je het alleen kan horen met je oor compleet tegen het toestel aan.
Ik merk dat er best wat wisselend kwaliteit is in de foto's uit de iPhone 7 plus. Ik mis vooral wat scherpte in de foto's, maar niks wat RAW op kan lossen (nog eens testen) Hopelijk nog eens een update voor de camera. Wanneer ik foto's zie van mijn S7 Edge en mijn iPhone zie ik afgezien wat scherpte weinig verschil in kwaliteit.
Dan moet je elk toestel terug sturen want elke telefoon heeft wel wat
Ik ben zeer tevreden over mijn iPhone 7 Plus, kom ook van een S7 Edge af maar die is niet de deur uit gegaan maar zwaar beschadigd en gebruik die alleen voor werk zodat mijn 7 Plus mooi blijft
Hier verder geen problemen met het toestel of vastlopers tot nu toe
Als je de SAR waarde echt een probleem vind zit er niks anders op dan het toestel terug te sturen want het wordt niet minder.
Ik ben zelf wel nog sterk aan het twijfelen om AppleCare te nemen voor het geval dat er iets gebeurd. Bij mijn inboedel hoef ik voorlopig niet aan te komen aangezien ik dit jaar helaas al 3 keer schade heb moeten melden (niet alleen van telefoon). Jammer dat het alleen een stuk duurder is geworden! Maar blijft toch een toestel van ~1200 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 29-11-2016 15:05 ]
Kan je aangeven uit welke week het toestel komt?Kepro schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:09:
(Als het goed is, is alles met wat na week 45 is geproduceerd opgelost.)
Kijk ook eens naar de Buitenshuis verzekering van Centraal Beheer. Ik heb deze onlangs afgesloten specifiek voor mijn dure aanschaf mbt de 7+. Dat kost maandelijks Eur 6,35 en ik ben verzekerd tot max eur 3.000,-- (buitenshuis).Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:56:
[...]
Ik ben zelf wel nog sterk aan het twijfelen om AppleCare te nemen voor het geval dat er iets gebeurd. Bij mijn inboedel hoef ik voorlopig niet aan te komen aangezien ik dit jaar helaas al 3 keer schade heb moeten melden (niet alleen van telefoon). Jammer dat het alleen een stuk duurder is geworden! Maar blijft toch een toestel van ~1200 euro.
Ik koop ook altijd een los toestel en heb daarnaast een sim only.JB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:57:
[...]
Als je een deel van je abbo gebruikt om de telefoon te financieren ja. Dat doe ik niet. Ik verleng alleen en pak er een toestel bij. Doe ik elk jaar. Verder totaal niet relevant.
De 7 plus 256 was moeilijk verkrijgbaar, maar toen ik er ergens een zag gelijk een besteld. Ik heb altijd het gevoel dat de providers voorrang hebben tov van particulieren die een los toestel kopen.
Verder nog heel tevreden met de 7+ JB 256. Nog geen problemen kunnen ontdekken zover
Niet dus, de mijne is van Week: 46 (14.11 - 20.11)Berlinetta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:12:
[...]
Kan je aangeven uit welke week het toestel komt?
Mother_Goozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:40:
[...]
De oplossing voor de HissGate
Ik weet niet, maar mijn Nokia Lumia 1520 heeft 4 verschillende mics. En ik denk dat de microfoons gewoon teveel opvangen. Dit is eigenlijk best normaal.Met opnemen heb ik een hoge sis door mijn audio bij totale stilte. Naar mijn idee komt dit niet door de processor, maar door de mics die te gevoelig afgesteld zijn. Want wanneer ik film hoor ik op die plek helemaal geen sis/piep, pas wanneer ik langer game of zware apps draai dat je het alleen kan horen met je oor compleet tegen het toestel aan.
Ik zal nog één keer de link opzoeken en kijken wat jij over te zeggen hebt.Ik merk dat er best wat wisselend kwaliteit is in de foto's uit de iPhone 7 plus. Ik mis vooral wat scherpte in de foto's, maar niks wat RAW op kan lossen (nog eens testen) Hopelijk nog eens een update voor de camera. Wanneer ik foto's zie van mijn S7 Edge en mijn iPhone zie ik afgezien wat scherpte weinig verschil in kwaliteit.
Ik heb het gevonden...
"Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'
Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784
Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien..."
[ Voor 56% gewijzigd door Berlinetta op 29-11-2016 15:22 ]
Had ik laatst op gereageerd bij jou dat ik die al heb, ook tot 3000,- gelukkig maar want heb nu 2x van de buitenhuisverzekering gebruik moeten maken en een keer van de inboedel, zo zie je maar want heb vrijwel nooit schade en nu 3x. Moet wel zeggen dat ik 3x de dag erop het bedrag op mijn rekening had.dafmay schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:13:
[...]
Kijk ook eens naar de Buitenshuis verzekering van Centraal Beheer. Ik heb deze onlangs afgesloten specifiek voor mijn dure aanschaf mbt de 7+. Dat kost maandelijks Eur 6,35 en ik ben verzekerd tot max eur 3.000,-- (buitenshuis).
Maar goed, ik twijfel nu dus voor AppleCare+ omdat ik bang ben mocht er nog eens wat gebeuren de verzekering misschien moeilijk kan gaan doen ivm bovenstaande...
Mja sim-only is net zo duur per maand zonder een toestel (VF RED 5 GB). Dan pak ik liever die 150 euro korting op iPhone ipv de volle mep bij Apple betalen. Enige nadeel kan dan inderdaad een iets omslachtigere omruilprocedure zijn.fisherman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:16:
[...]
Ik koop ook altijd een los toestel en heb daarnaast een sim only.
De 7 plus 256 was moeilijk verkrijgbaar, maar toen ik er ergens een zag gelijk een besteld. Ik heb altijd het gevoel dat de providers voorrang hebben tov van particulieren die een los toestel kopen.
Verder nog heel tevreden met de 7+ JB 256. Nog geen problemen kunnen ontdekken zover
Mijn boefje is liev!
Telefoons bij Abonnementen zijn nooit gratis geweest al werd er dan wel mee geadverteerd maar goed je kunt het dus zien als een koop op afbetaling of lening maar is altijd al zo geweest, zie het probleem ook niet echt want je weet waar je aan begint.JB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:19:
[...]
Mja sim-only is net zo duur per maand zonder een toestel (VF RED 5 GB). Dan pak ik liever die 150 euro korting op iPhone ipv de volle mep bij Apple betalen. Enige nadeel kan dan inderdaad een iets omslachtigere omruilprocedure zijn.
Ik betaal 60,- per maand en kan ik makkelijk missen maar heb dan ook wel een ruim abonnement en de duurste iPhone 7.
Ik heb trouwens eigenlijk nog nooit moeite gehad om een toestel te ruilen binnen 14 dagen als er iets niet goed was maar dan moet ik wel zeggen dat ik mijn telefoons vrijwel altijd in een fysieke winkel haal zoals Mediamarkt of Coolblue of de Samsung Store. Nu heb ik de iPhone besteld bij Mobiel.nl omdat het toch een stuk goedkoper was maar goed ben benieuwd als er ooit wat is.
[ Voor 20% gewijzigd door DM89 op 29-11-2016 15:32 ]
Oh ja da's waar ookMeulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:19:
[...]
Had ik laatst op gereageerd bij jou dat ik die al heb, ook tot 3000,- gelukkig maar want heb nu 2x van de buitenhuisverzekering gebruik moeten maken en een keer van de inboedel, zo zie je maar want heb vrijwel nooit schade en nu 3x. Moet wel zeggen dat ik 3x de dag erop het bedrag op mijn rekening had.
Maar goed, ik twijfel nu dus voor AppleCare+ omdat ik bang ben mocht er nog eens wat gebeuren de verzekering misschien moeilijk kan gaan doen ivm bovenstaande...
Wisselende foto kwaliteit bedoel ik mee wanneer ik ze op pc zie. Soms in goede belichting echt een slechte ruizige foto, terwijl soms bij minder goed licht er een super foto uit komt. Dropbox gebruik ik alleen voor doorsturen van foto's, Ik zet ik er altijd bij: Download ze, bekijk ze absoluut niet via de Dropbox website (vage kleurprofiel/compressie)Berlinetta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:17:
"Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'
Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784
Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien..."

Geen idee. Dit is mijn serienummer. Kan je mij (ons) laten weten?Berlinetta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:12:
[...]
Kan je aangeven uit welke week het toestel komt?
F72SPZZHHG7P
Zal ik is doen, denk niet dat ze moeilijk gaan doen maar als je een paar keer schade hebt zullen ze niet blij van worden, en wellicht moeilijk gaan doen want het zijn en blijven toch verzekeringendafmay schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:30:
[...]
Oh ja da's waar ookMisschien even contact met CB opnemen met de vraag...dit is een valide en eerlijke vraag die je m.i. gewoon mag stellen.
Ik betaal 29 euro per maand (onbeperkt bellen/smsen en 5GB data in heel EU incl 40 min naar buitenlandse nummers bellen) en betaalde 750 euro voor het toestel (128 GB versie). Ik doe niet aan "toestel betaling", ik ben van mening als je het toestel niet kunt betalen je dit niet moet aanschaffen. Natuurlijk zit hier nog een kleine afbetaling in van 150 euro maar een los SIM only abbo voor de zelfde maandlasten en 150 euro "korting" mislopen gaat me iets te ver. Toestellen van Apple zijn normaliter gewoon super dus gewoon pech en dan is het lastiger qua swap inderdaad.Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:30:
[...]
Telefoons bij Abonnementen zijn nooit gratis geweest al werd er dan wel mee geadverteerd maar goed je kunt het dus zien als een koop op afbetaling of lening maar is altijd al zo geweest, zie het probleem ook niet echt want je weet waar je aan begint.
Mijn boefje is liev!
Week 46Kepro schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:34:
[...]
Geen idee. Dit is mijn serienummer. Kan je mij (ons) laten weten?
F72SPZZHHG7P
S/N invullen op http://sndeep.info/en
Bedankt. Telefoon word morgen terug gestuurd. Koop nu het toestel los i.c.m. Sim only.Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:37:
[...]
Week 46
S/N invullen op http://sndeep.info/en
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, vind dit toch weer net iets anders dan een tv of auto kopen op lening.JB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:37:
[...]
Ik betaal 29 euro per maand (onbeperkt bellen/smsen en 5GB data in heel EU incl 40 min naar buitenlandse nummers bellen) en betaalde 750 euro voor het toestel (128 GB versie). Ik doe niet aan "toestel betaling", ik ben van mening als je het toestel niet kunt betalen je dit niet moet aanschaffen. Natuurlijk zit hier nog een kleine afbetaling in van 150 euro maar een los SIM only abbo voor de zelfde maandlasten en 150 euro korting mislopen gaat me iets te ver. Toestellen van Apple zijn normaliter gewoon super dus gewoon pech en dan is het lastiger qua swap inderdaad.
[ Voor 44% gewijzigd door DM89 op 29-11-2016 15:48 ]
Ja dat is ook maar met de huidige prijzen van telefoons kan dat hoog oplopen. Met name die abbo met toestel constructies zijn IMHO de boosdoeners van de belachelijk hoge prijzen. Ze kunnen het zo toch wel blijven verhogen want men neemt gewoon een abbo met toestel om de telefoon "af te betalen".Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:39:
[...]
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, vind dit toch weer net iets anders dan een tv of auto kopen op lening.
Mijn boefje is liev!
Het kan natuurlijk zijn dat je die 1100 euro niet kan missen of geen moeite ermee hebt dat het bij BKR geregistreerd wordt.Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:30:
[...]
Telefoons bij Abonnementen zijn nooit gratis geweest al werd er dan wel mee geadverteerd maar goed je kunt het dus zien als een koop op afbetaling of lening maar is altijd al zo geweest, zie het probleem ook niet echt want je weet waar je aan begint.
Ik betaal 60,- per maand en kan ik makkelijk missen maar heb dan ook wel een ruim abonnement en de duurste iPhone 7.
Ik heb trouwens eigenlijk nog nooit moeite gehad om een toestel te ruilen binnen 14 dagen als er iets niet goed was maar dan moet ik wel zeggen dat ik mijn telefoons vrijwel altijd in een fysieke winkel haal zoals Mediamarkt of Coolblue of de Samsung Store. Nu heb ik de iPhone besteld bij Mobiel.nl omdat het toch een stuk goedkoper was maar goed ben benieuwd als er ooit wat is.
Ik heb gewoon gekocht bij een geautoriseerde reseller van Apple, dus geen problemen met garantie.
Komt vaker voorbij, maar te weinig laten het tegendeel zien. Eigenlijk is dit meer voor in een prijzen topic, maar hier een voorbeeld van mijzelf: Ok hij was niet gratis, maar wel goedkoper dan wanneer ik het los zou bestellen:Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:30:
[...]
Wat is goedkoper, een los toestel of een toestel met een abonnement?
• 2-jarig T-Mobile Stel Samen & Stel Bij abonnement• 3GB data met 4G+ internet en 100 MB in de EU
• Onbeperkt SMS + 120 belminuten NL + EU
• Losse aanschafprijs van €160,- (inclusief verzendkosten en thuiskopieheffing)
• 24 * €36,50 voor de abonnementskosten
De totale kosten voor dit abonnement + telefoon zal na 24 maanden uitkomen op €1036,00,- (excl. jaarlijkse inflatie correctie).
(Met deze deal kan worden gekozen voor een extra maandelijkse korting van €2,50 via het gratis Samen pakket. Deze prijzen/kortingen zijn niet verwerkt in de totale kosten van de telefoon. De kosten zouden daarmee €60,- lager zijn.)
Het laagste maandbedrag voor een dergelijk sim-only abonnement kwam begin november 2016 uit op minimaal €20,-. Als dit wordt omgerekend naar een sim-only + losse telefoon (excl. aansl. kosten), dan zou de prijs voor de losse telefoon niet hoger mogen zijn dan €556,-. Bij het bekijken van de 3 goedkoopste aanbieders, kwam de prijs voor een losse telefoon uit op €758,-. Op dat moment was mijn deal ruim €200,- goedkoper bij een abo + toestel, dan bij een sim-only abonnement.
Het is duidelijk. Een telefoon + abonnement kan in bepaalde gevallen nog steeds goedkoper zijn.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik zou het bedrag wel in een keer kunnen betalen maar dat wil ik niet.fisherman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:52:
[...]
Het kan natuurlijk zijn dat je die 1100 euro niet kan missen of geen moeite ermee hebt dat het bij BKR geregistreerd wordt.
Ik heb gewoon gekocht bij een geautoriseerde reseller van Apple, dus geen problemen met garantie.
Het wordt BKR geregistreerd maar zolang je de 2 jaar netjes betaald is er toch niks aan de hand?
Dit dus, het kan zeker al moet je er misschien zelf ook wat moeite voor doen om het een en ander te vergelijken en niet meteen de eerste beste af te sluiten.Kiswum schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:17:
[...]
Komt vaker voorbij, maar te weinig laten het tegendeel zien. Eigenlijk is dit meer voor in een prijzen topic, maar hier een voorbeeld van mijzelf: Ok hij was niet gratis, maar wel goedkoper dan wanneer ik het los zou bestellen:
Wat is goedkoper, een los toestel of een toestel met een abonnement?
• 2-jarig T-Mobile Stel Samen & Stel Bij abonnement
• 3GB data met 4G+ internet en 100 MB in de EU
• Onbeperkt SMS + 120 belminuten NL + EU
• Losse aanschafprijs van €160,- (inclusief verzendkosten en thuiskopieheffing)
• 24 * €36,50 voor de abonnementskosten
De totale kosten voor dit abonnement + telefoon zal na 24 maanden uitkomen op €1036,00,- (excl. jaarlijkse inflatie correctie).
(Met deze deal kan worden gekozen voor een extra maandelijkse korting van €2,50 via het gratis Samen pakket. Deze prijzen/kortingen zijn niet verwerkt in de totale kosten van de telefoon. De kosten zouden daarmee €60,- lager zijn.)
Het laagste maandbedrag voor een dergelijk sim-only abonnement kwam begin november 2016 uit op minimaal €20,-. Als dit wordt omgerekend naar een sim-only + losse telefoon (excl. aansl. kosten), dan zou de prijs voor de losse telefoon niet hoger mogen zijn dan €556,-. Bij het bekijken van de 3 goedkoopste aanbieders, kwam de prijs voor een losse telefoon uit op €758,-. Op dat moment was mijn deal ruim €200,- goedkoper bij een abo + toestel, dan bij een sim-only abonnement.
Het is duidelijk. Een telefoon + abonnement kan in bepaalde gevallen nog steeds goedkoper zijn.
Maar laten we het hier bij houden
Morgen heb ik mijn iPhone 7+ een week dan zal ok mijn ervaring tot nu toe posten.
Hebben anderen dit ook ervaren? Hebben jullie hem daarna ingeleverd?
Ik heb hem pas sinds zaterdag, ik heb liever niet nu al een refurbished model
[ Voor 14% gewijzigd door iFlames op 29-11-2016 19:37 ]
Je leest over het hissing probleem, je gaat het testen, je hebt het "probleem" en je denkt aan ruilen?iFlames schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:35:
Ik heb gelezen over het hissing probleem, en besloot om dit ook maar te testen bij mijn 7+ JB... Ik hoor het ook bij mijn model... Hij komt uit week 45 volgens http://sndeep.info/en...
Hebben anderen dit ook ervaren? Hebben jullie hem daarna ingeleverd?
Ik heb hem pas sinds zaterdag, ik heb liever niet nu al een refurbished model

Dus als je er niet over gelezen had, was het je dus nooit opgevallen?
Ik vond deze video wel interessant.
Als ik een filmpje opneem met mijn i7 Plus en speel deze af hoor ik ook zoemend/sissend geluid in de video maar niet uit de telefoon. De i7 van mijn vriendin heeft dit nietMother_Goozz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:04:
[...]
Je leest over het hissing probleem, je gaat het testen, je hebt het "probleem" en je denkt aan ruilen?
Dus als je er niet over gelezen had, was het je dus nooit opgevallen?
Ik vond deze video wel interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 29-11-2016 23:33 ]
En wat als je de video van de 7 plus naar de gewone 7 toe zend. En dan video afspeelt?Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:24:
[...]
Als ik een filmpje opneem met mijn i7 Plus en speel deze af hoor ik ook zoemend/sissend geluid in de video maar niet uit de telefoon. De i7 van mijn vriendin heeft dit niet![]()
Wat nou als je hem aan de oplader legt een dan video maakt?
[ Voor 7% gewijzigd door Berlinetta op 30-11-2016 00:24 ]
Verstuurd naar mijn vriendin haar i7 en daar hoor je het ook en aan de oplader hoor je het ook.Berlinetta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:21:
[...]
En wat als je de video van de 7 plus naar de gewone 7 toe zend. En dan video afspeelt?
Wat nou als je hem aan de oplader legt een dan video maakt?
Het geluid komt trouwens niet uit de telefoon zoals je veel terug vind op internet, tijdens het filmen hoor je ook niks. Alleen als de video wordt afgespeeld. Ik gok dat dit opgelost kan worden met een update?
Edit: net zware benchmark gedraaid en telefoon tegen mijn oor gehouden en is niks hoorbaar!
[ Voor 29% gewijzigd door DM89 op 30-11-2016 09:00 ]
Hiss
Geel scherm
Klik geluiden als je drukt op het scherm
Waterverf camera
Ik zou zeggen heb je 1 van deze problemen post het dan niet opnieuw want dat voegt niets meer toe. Inmiddels lijkt het steeds een herhaling van alles. Nu dus weer aangekomen bij de Hiss aflevering en de volgende herhaal aflevering is zeker weer de camera.
Fixed that for youSjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:19:
Dus alles samengevat over 203 pagina's
Hiss
Geel scherm
Waterverf camera
Random freeze van +- 1 minuut
JB krasgevoelig
Ik zou zeggen heb je 1 van deze problemen post het dan niet opnieuw want dat voegt niets meer toe. Inmiddels lijkt het steeds een herhaling van alles. Nu dus weer aangekomen bij de Hiss aflevering en de volgende herhaal aflevering is zeker weer de camera.
Begrijp dat het niet helemaal compleet was.
Maar je snapt mijn punt
Verwijderd
Kan niet wachten tot ik de iPhone terug heb. Mijn vriendin heeft ook de s7 gekregen en gaat hem ook ruilen voor iPhone omdat ze het niks vind
Heb al je Posts in het andere forum gelezen (S7) en ik kan jouw niet meer serieus nemen.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:54:
Ik had een Galaxy s7 edge gekregen bij mijn abonnement verlenging maar bah wat een kud telefoon zeg! Krijg nu van Vodafone een iPhone 7 plus maar wachttijd is 3-4 weken![]()
Kan niet wachten tot ik de iPhone terug heb. Mijn vriendin heeft ook de s7 gekregen en gaat hem ook ruilen voor iPhone omdat ze het niks vind
Je taal gebruik is ook om te huilen.
Je loopt de hele boel bij elkaar te liegen inclusief een moderator waarschuwing.
Inderdaad..Pffff.....SjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:59:
[...]
Heb al je Posts in het andere forum gelezen (S7) en ik kan jouw niet meer serieus nemen.
Je loopt de hele boel bij elkaar te liegen inclusief een moderator waarschuwing.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Had het niet beter kunnen samenvattenSjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:19:
Dus alles samengevat over 203 pagina's
Hiss
Geel scherm
Waterverf camera
Prima om problemen te bespreken maar klaar nu met; ik weet niet of ik het toestel wil houden of moet ruilen/krijg ik een refurb toestel (mbt bovenstaande)...
Over camera gesproken; ik heb vanochtend aantal RAW foto's gemaakt. Deze ga ik bewerken en kijken of het een beetje resultaat geeft, ik post het resultaat hier.
Of is dat gewoon allemaal hetzelfde?
Iemand enig idee?
Verwijderd
kan je zelfs foto bewijs geven dat ik hem hebSjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:59:
[...]
Heb al je Posts in het andere forum gelezen (S7) en ik kan jouw niet meer serieus nemen.
Foto bewijs:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 10:25 ]
Niet in geïnteresseerd.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:20:
[...]
kan je zelfs foto bewijs geven dat ik hem hebdus dat is onzin maar ik zal straks foto maken en uploaden
Heb ook beide.
Beide zijn goed.
Ik denk dat elke gebruiker en reviewer alles moet veranderen over een S7 Edge want het is een k.. telefoon volgens jouw.
Je vriendin geeft de S7 1 minuut tijd na jaren een iPhone en vindt het K..
Tja dan haak ik af.
Niets werkte volgens jouw.
Dan heb ik denk in een andere S7E
Je hebt zeker een Chinese kloon.
Verwijderd
Ik wordt niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Ik ga niet roepen dat ik iets heb als ik het niet heb.SjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:26:
[...]
Niet in geïnteresseerd.
Heb ook beide.
Beide zijn goed.
Ik denk dat elke gebruiker en reviewer alles moet veranderen over een S7 Edge want het is een k.. telefoon volgens jouw.
Je vriendin geeft de S7 1 minuut tijd na jaren een iPhone en vindt het K..
Tja dan haak ik af.
Niets werkte volgens jouw.
Dan heb ik denk in een andere S7E
Je hebt zeker een Chinese kloon.
Heb hem bij abonnement verlenging gekregen dus nee geen nep versie
Ja ik vind de iPhone in elk opzicht beter, net als ios in mijn ogen beter is dan Android
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 10:32 ]
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:30:
[...]
Ik wordt niet graag voor leugenaar uitgemaakt. Ik ga niet roepen dat ik iets heb als ik het niet heb.
Heb hem bij abonnement verlenging gekregen dus nee geen nep versie![]()
Ja ik vind de iPhone in elk opzicht beter, net als ios in mijn ogen beter is dan Android

Heb zelf de S7 Edge in huis en deze maanden gebruikt, nu dan een iPhone 7+ maar heb niks te klagen gehad over de S7 Edge, top telefoon!
Als je er zoveel problemen mee hebt dan gewoon weg doen of terug brengen, mijn S7 Edge is alles behalve traag, nooit ergens last van gehad.
iPhone is niet beter dan S7 en andersom, het zijn je eigen voorkeuren! Zelfde als iOS en Android! Beide hebben plus en min punten.
Als jou de S7 Edge niet bevalt dan doe je hem weg en haal je een iPhone omdat dat volgens jou de beste telefoon is, klaar!
Verwijderd
Maar dat ga ik ook doen dus maar Vodafone heeft nu 3-4 weken levertijd en tot die tijd moet ik de Samsung gebruiken.Meulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:38:
[...]
![]()
Heb zelf de S7 Edge in huis en deze maanden gebruikt, nu dan een iPhone 7+ maar heb niks te klagen gehad over de S7 Edge, top telefoon!
Als je er zoveel problemen mee hebt dan gewoon weg doen of terug brengen, mijn S7 Edge is alles behalve traag, nooit ergens last van gehad.
iPhone is niet beter dan S7 en andersom, het zijn je eigen voorkeuren! Zelfde als iOS en Android! Beide hebben plus en min punten.
Als jou de S7 Edge niet bevalt dan doe je hem weg en haal je een iPhone omdat dat volgens jou de beste telefoon is, klaar!
Mijn vriendin klaagde zelfs dat bij bleef hangen af en toe
Mijne blijft nooit hangen.. ik weet niet wat jullie met de telefoons doen, daarnaast vind ik het wel erg bijzonder dat Vodafone zegt dat je de S7 mag blijven gebruiken tot er een iPhone beschikbaar is.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:51:
[...]
Maar dat ga ik ook doen dus maar Vodafone heeft nu 3-4 weken levertijd en tot die tijd moet ik de Samsung gebruiken.
Mijn vriendin klaagde zelfs dat bij bleef hangen af en toe
Maar goed hoe dan ook jullie zijn ontevreden over de S7 en dat is nu wel duidelijk, dus heeft het verder geen nut meer om te discussiëren hierover denk ik zo.
Verwijderd
ik heb al omruil request gedaan en belde gisteren met Vodafone. Omdat. Ik het verzoek binnen 14 dagen heb gedaan moet ik deze blijven gebruiken. Dpd komt dan deze ophalen en ik geef dpd mijn huidige toestelMeulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:59:
[...]
Mijne blijft nooit hangen.. ik weet niet wat jullie met de telefoons doen, daarnaast vind ik het wel erg bijzonder dat Vodafone zegt dat je de S7 mag blijven gebruiken tot er een iPhone beschikbaar is.
Maar goed hoe dan ook jullie zijn ontevreden over de S7 en dat is nu wel duidelijk, dus heeft het verder geen nut meer om te discussiëren hierover denk ik zo.
Zo hebben ze mij dat verteld.
Gesprek is sowieso door mij opgenomen
Mijn iPhone 7 loopt ook regelmatig compleet vast. Mooi dat jij er geen last van hebt, maar het speelt wel degelijk. Ik gebruik de iPhone waar hij voor bedoeld is. Geen jailbreak of iets, gewoon de normale apps. En begonnen met een schone installatie.Meulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:59:
[...]
Mijne blijft nooit hangen.. ik weet niet wat jullie met de telefoons doen, daarnaast vind ik het wel erg bijzonder dat Vodafone zegt dat je de S7 mag blijven gebruiken tot er een iPhone beschikbaar is.
De afgelopen 2 dagen mijn galaxy s7 in gebruik en daar ben ik zeer tevreden over. Ik vind alleen de aanraakgevoeligheid een probleem bij de s7. Het scherm reageert teveel op onbedoelde aanrakingen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Het gaat om de S7 edge die vastloopt niet de iPhone 7.BillSpaarbank schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:02:
[...]
Mijn iPhone 7 loopt ook regelmatig compleet vast. Mooi dat jij er geen last van hebt, maar het speelt wel degelijk. Ik gebruik de iPhone waar hij voor bedoeld is. Geen jailbreak of iets, gewoon de normale apps. En begonnen met een schone installatie.
De afgelopen 2 dagen mijn galaxy s7 in gebruik en daar ben ik zeer tevreden over. Ik vind alleen de aanraakgevoeligheid een probleem bij de s7. Het scherm reageert teveel op onbedoelde aanrakingen.
Maar mijn iPhone 7+ die ik nu een week heb is tot nu toe nog niet vast gelopen of gerestart.
En hoe zetten jullie foto's over van de iPhone naar de computer?
En wat zijn jullie ervaringen in vergelijking met de iPhone 6S of een andere iPhone?
Ik moet helaas nog even wachten op mijn telefoon.
[ Voor 18% gewijzigd door Berlinetta op 30-11-2016 12:39 ]
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij juist veel minder doet met je telefoonMeulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:17:
[...]
Het gaat om de S7 edge die vastloopt niet de iPhone 7.
Maar mijn iPhone 7+ die ik nu een week heb is tot nu toe nog niet vast gelopen of gerestart.
Ik heb de normale 6s gehad en daarna normale 7.Berlinetta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Heeft de iPhone een ingebouwde opneem functie om gesprekken op te nemen?
En wat zijn jullie ervaringen in vergelijking met de iPhone 6S of een andere iPhone?
Ik moet helaas nog even wachten op mijn telefoon.
7 is veel sneller, geen klikkende home knop is fijn maar verder weinig verschil voor mijn gevoel
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 12:49 ]
Ligt eraan wat jij minder vind.. ik doe alles met een telefoon wat een telefoon kan doen, daarnaast heb ik met de samsung toestellen ook regematig geroot en custom roms erop gehad en zelf vrijwel nooit problemen gehad. Ik heb ~ 60 telefoons gehad en behoorlijk wat ervaring.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:48:
[...]
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij juist veel minder doet met je telefoon
[...]
Ik heb de normale 6s gehad en daarna normale 7.
7 is veel sneller, geen klikkende home knop is fijn maar verder weinig verschil voor mijn gevoel
Verwijderd
Ik ben een normale gebruiker en root of rom niks en wil hem perfect zoals hij uit de doos komt en het liefste zonder wat aan te hoeven passen en er waren voor mij maar paar toestellen die er aan voldeden maar iPhone blijft favouriteMeulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:54:
[...]
Ligt eraan wat jij minder vind.. ik doe alles met een telefoon wat een telefoon kan doen, daarnaast heb ik met de samsung toestellen ook regematig geroot en custom roms erop gehad en zelf vrijwel nooit problemen gehad. Ik heb ~ 60 telefoons gehad en behoorlijk wat ervaring.
Dat wil iederen toch? Maar het is nu toch onderhand wel duidelijk dat jou voorkeur bij iPhone ligt dus dat je die S7 maar snel kan inleveren!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:57:
[...]
Ik ben een normale gebruiker en root of rom niks en wil hem perfect zoals hij uit de doos komt en het liefste zonder wat aan te hoeven passen en er waren voor mij maar paar toestellen die er aan voldeden maar iPhone blijft favourite
Ik gebruik hier http://www.syncios.com/features.html voor. Kun je ook vrij makkelijk ringtones mee maken enz.Berlinetta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:37:
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Dit is toch een iPhone topic? Dus logisch dat ik iPhone voorkeur heb. Heeft iedereen toch die hier zit? Anders had je wel ander toestel gehadMeulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:15:
[...]
Dat wil iederen toch? Maar het is nu toch onderhand wel duidelijk dat jou voorkeur bij iPhone ligt dus dat je die S7 maar snel kan inleveren!
Aha, jij hebt zeker de gekochte versie?JB schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:33:
[...]
Ik gebruik hier http://www.syncios.com/features.html voor. Kun je ook vrij makkelijk ringtones mee maken enz.
Ik zoek eigenlijk een gratis alternatief. (niet voor mij maar voor andere mensen, die het niet willen kopen.)
Bekijk hier het resultaat
Nee ik gebruik de gratis versie.Berlinetta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:37:
[...]
Aha, jij hebt zeker de gekochte versie?
Ik zoek eigenlijk een gratis alternatief. (niet voor mij maar voor andere mensen, die het niet willen kopen.)
Mijn boefje is liev!
Nice man!Mother_Goozz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:44:
Vanochtend onderweg even wat tijd genomen om wat foto's te maken in RAW. Adobe Lightroom wat mee zitten spelen. Allemaal op Manual settings gemaakt (ISO/Shutter/Focus)
Mooie fotoMother_Goozz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:44:
Vanochtend onderweg even wat tijd genomen om wat foto's te maken in RAW. Adobe Lightroom wat mee zitten spelen. Allemaal op Manual settings gemaakt (ISO/Shutter/Focus)
[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 30-11-2016 16:01 ]
Overgestapt van een Galaxy S7 Edge Black, omdat ik laatste 2 keer zeer slechte ervaring heb gehad met Samsung en ik ook wel een beetje Samsung moe ben aangezien ik ze van de S1 en de Note 1 allemaal gehad heb.
Laatst nog gebeld met Samsung, waar de telefoontje tot 2 keer toe gewoon wordt beeindigd tijdens het wachten, kom ik er eindelijk door wordt er opgenomen met Ja

Ik heb gekozen voor de 256GB versie (die ik waarschijnlijk never nooit vol krijg) omdat deze beschikbaar was in Jet Black en Black, helaas werd de Black net voor mijn neus weg gekaapt dus heb ik gekozen voor de Jet Black die ik erg mooi vind maar wel gebruik met een case maar dat doe ik sowieso met elk toestel. Heb nog geen krasjes wat dan ook en ben uiteraard erg zuinig met het toestel.
De eerste week is me erg goed bevallen, waar ik even aan moest wennen is het rechte scherm tegenover het edge scherm van de S7 en aan de bezels van de iPhone 7 Plus, die zijn (te) groot maar hier ga ik verder niet op in omdat we dit nu wel weten. Zelf heb ik grote handen dus voor mij is de 7 Plus goed te bedienen. Batterij gaat ook lang mee, langer dan bij de S7 Edge. De nieuwe home knop was even wennen maar vind het nu wel fijn
Samsung/Android heeft soms wel wat meer te bieden, zoals het Aways On Display, Notificatie Led, QHD scherm, Draadloos opladen, Gestures etc maar op de notificatie led na gebruikte ik verder eigenlijk vrij weinig van de extra's die de S7 Edge bied.
Wat ik wel mis is een widget of control panel voor Spotify icm streamen naar home cinema
Extra rijtje aan het toetsenbord met de cijfers en een optie op het toetsenbord wat hoger te maken.
iTunes op de PC om je foto's en muziek van het toestel af te halen of er op te zetten, vind ik beetje onnodig en omslachtig.
Voor de rest heb ik eigenlijk tot nu toe vrij weinig te klagen op op een paar puntjes na, qua prijs zitten de S7 Edge bij release en iPhone 7 Plus in de zelfde categorie, de extra GB's zijn wel erg duur. Samsung heeft met zijn S7 Edge wel wat meer te bieden maar als je daar gebruik van maakt is ten 2e. Apple bied in mijn ervaring dan wel weer een stabiel besturingsysteem met een goede app store.
Wat ik ook wel erg handig vind is het inloggen bij verschillende apps met de vingerafdruk, die ook wel beter werkt dan bij Samsung.
Ik lees trouwens erg vaak mensen die roepen dat iPhone achter loopt qua hardware want ze lezen Dual-Core in plaats van Quad-core en dan is het meteen ouderwets, terwijl benchmarks het tegendeel bewijzen. iOS heeft gewoon minder nodig om super te draaien, Samsung/Android is gewoon een stuk zwaarder en haalt met "op papier" betere specs toch minderen resultaten.
De iPhone 7 Plus is een zeer goed toestel die zeker bij mij blijft tot ik weet was de Galaxy S8 gaat brengen
[ Voor 19% gewijzigd door DM89 op 30-11-2016 17:46 ]
Ik heb Procam 4 gebruikt. Erg makkelijk en fijn in gebruik.Meulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:00:
[...]
Mooie fotowellicht heb ik het gemist maar welke app gebruik jij?
Ik kan mij goed vinden in je verhaal. Ik kom ook van de S7 Edge af, en wat ik vooral mis is dat je vingerafdruk kan gebruiken voor het inloggen op websites, geniaal! (nadeel is wel, wanneer je dan na een half jaar je ww weer moet invoeren dat je diep moet nadenken)
Dat heb ik dan weer niet gebruikt haha, ochja zo blijft het toch wel elke keer wat haha.Mother_Goozz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:40:
[...]
Ik heb Procam 4 gebruikt. Erg makkelijk en fijn in gebruik.
[...]
Ik kan mij goed vinden in je verhaal. Ik kom ook van de S7 Edge af, en wat ik vooral mis is dat je vingerafdruk kan gebruiken voor het inloggen op websites, geniaal! (nadeel is wel, wanneer je dan na een half jaar je ww weer moet invoeren dat je diep moet nadenken)
Ik heb exact dezelfde telefoon en wat je beschrijft is herkenbaar. Waarschijnlijk omdat ik ook van Android af kom. De topmodellen van Samsung zijn vooral gadget telefoons, maar het meeste gebruik je niet. iTunes vind ik ook erg omslachtig, misschien went het wel.Meulendijks89 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:31:
Vandaag 1 week met de iPhone 7 Plus 256GB Jet Black.
Overgestapt van een Galaxy S7 Edge Black, omdat ik laatste 2 keer zeer slechte ervaring heb gehad met Samsung en ik ook wel een beetje Samsung moe ben aangezien ik ze van de S1 en de Note 1 allemaal gehad heb.
Laatst nog gebeld met Samsung, waar de telefoontje tot 2 keer toe gewoon wordt beeindigd tijdens het wachten, kom ik er eindelijk door wordt er opgenomen met Jaterwijl ik vandaag Apple heb gebeld en daar wordt opgenomen met de vraag hoe het met mij gaat, nou Samsung FOEII erg slecht die service lijn van jullie kwam geen steek verder
![]()
Ik heb gekozen voor de 256GB versie (die ik waarschijnlijk never nooit vol krijg) omdat deze beschikbaar was in Jet Black en Black, helaas werd de Black net voor mijn neus weg gekaapt dus heb ik gekozen voor de Jet Black die ik erg mooi vind maar wel gebruik met een case maar dat doe ik sowieso met elk toestel. Heb nog geen krasjes wat dan ook en ben uiteraard erg zuinig met het toestel.
De eerste week is me erg goed bevallen, waar ik even aan moest wennen is het rechte scherm tegenover het edge scherm van de S7 en aan de bezels van de iPhone 7 Plus, die zijn (te) groot maar hier ga ik verder niet op in omdat we dit nu wel weten. Zelf heb ik grote handen dus voor mij is de 7 Plus goed te bedienen. Batterij gaat ook lang mee, langer dan bij de S7 Edge. De nieuwe home knop was even wennen maar vind het nu wel fijn
Samsung/Android heeft soms wel wat meer te bieden, zoals het Aways On Display, Notificatie Led, QHD scherm, Draadloos opladen, Gestures etc maar op de notificatie led na gebruikte ik verder eigenlijk vrij weinig van de extra's die de S7 Edge bied.
Wat ik wel mis is een widget of control panel voor Spotify icm streamen naar home cinema
Extra rijtje aan het toetsenbord met de cijfers en een optie op het toetsenbord wat hoger te maken.
iTunes op de PC om je foto's en muziek van het toestel af te halen of er op te zetten, vind ik beetje onnodig en omslachtig.
Voor de rest heb ik eigenlijk tot nu toe vrij weinig te klagen op op een paar puntjes na, qua prijs zitten de S7 Edge bij release en iPhone 7 Plus in de zelfde categorie, de extra GB's zijn wel erg duur. Samsung heeft met zijn S7 Edge wel wat meer te bieden maar als je daar gebruik van maakt is ten 2e. Apple bied in mijn ervaring dan wel weer een stabiel besturingsysteem met een goede app store.
Wat ik ook wel erg handig vind is het inloggen bij verschillende apps met de vingerafdruk, die ook wel beter werkt dan bij Samsung.
Ik lees trouwens erg vaak mensen die roepen dat iPhone achter loopt qua hardware want ze lezen Dual-Core in plaats van Quad-core en dan is het meteen ouderwets, terwijl benchmarks het tegendeel bewijzen. iOS heeft gewoon minder nodig om super te draaien, Samsung/Android is gewoon een stuk zwaarder en haalt met "op papier" betere specs toch minderen resultaten.
De iPhone 7 Plus is een zeer goed toestel die zeker bij mij blijft tot ik weet was de Galaxy S8 gaat brengen
Ik heb met name voor de 256 gekozen omdat het prijsverschil niet zo groot is tov van de andere versies.
Ik deel ook de ervaring van Meulendijks. Tot nu toe zeer tevreden en zelfs aangenaam verrast door de iPhone.fisherman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:03:
[...]
Ik heb exact dezelfde telefoon en wat je beschrijft is herkenbaar....
Ik heb met name voor de 256 gekozen omdat het prijsverschil niet zo groot is tov van de andere versies.
Ik heb ook de 256gb versie (jet black).
Wat een gedrocht van een programma is dat hele itunes zeg

Ik heb 1000 foto's in 1 folder onderverdeeld in 5 subfolders op de bureaublad van mijn macbook staan.
Verbind mijn iphone met itunes en synchroniseer foto's met alle mappen incl. videos (waarvan een 30 tal geschoten met mijn iphone 5s van de zaak) en ik selecteer dezelfde folder die op mijn bureaublad staat.
Na een kleine 5 minuten zegt itunes dat die klaar is.
Uitkomst is dat geen enkele video op mijn nieuwe iphone 7 staat en er geen enkele album in de foto app staat onder albums. Ga ik naar "foto's" binnen de foto app staan ze daar weer wel tussen

Iemand enig idee wat ik verkeer doe?
[ Voor 62% gewijzigd door Bobo221 op 30-11-2016 20:56 ]
Ja even aan de PC hangen en kopiëren en plakken is er even niet bijBobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
Ik heb nog een 50 tal filmpje geschoten met mijn galaxy S7 die ik graag in mijn foto album wil hebben op de iphone 7. Helaas herkent iOS geen MP4 bestanden. Kent er iemand een gratis programma om te converten van MP4 naar MOV?
Wat een gedrocht van een programma is dat hele itunes zeg![]()
![]()
![]()
Ik heb 1000 foto's in 1 folder onderverdeeld in 5 subfolders op de bureaublad van mijn macbook staan.
Verbind mijn iphone met itunes en synchroniseer foto's met alle mappen incl. videos (waarvan een 30 tal geschoten met mijn iphone 5s van de zaak) en ik selecteer dezelfde folder die op mijn bureaublad staat.
Uitkomst is dat geen enkele video op mijn nieuwe iphone 7 staat en er geen enkele album in de foto app staat onder albums. Ga ik naar "foto's" binnen de foto app staan ze daar weer wel tussen![]()
Dat zou een verademing voor veel mensen zijnSjaakAW schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:01:
[...]
Ja even aan de PC hangen en kopiëren en plakken is er even niet bij
Ja onder instellingen en algemeen en dan beheer opslag ruimte en dan kiezen voor opslag/beheer opslagBobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:12:
Heeft er iemand ook enig idee hoe ik er achter kan komen wat zoveel data op mijn iphone in gebruik neemt:
[afbeelding]
Fijn he! iTunesBobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
Ik heb nog een 50 tal filmpje geschoten met mijn galaxy S7 die ik graag in mijn foto album wil hebben op de iphone 7. Helaas herkent iOS geen MP4 bestanden. Kent er iemand een gratis programma om te converten van MP4 naar MOV?
![]()
![]()
Uitkomst is dat geen enkele video op mijn nieuwe iphone 7 staat en er geen enkele album in de foto app staat onder albums. Ga ik naar "foto's" binnen de foto app staan ze daar weer wel tussen![]()
Verschrikkelijk

Ik zie dat jij ook van een S7 edge afkomt. Mag ik vragen hoe jij jouw media hebt verplaats van je S7E naar je nieuwe iphone?
NietBobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:40:
[...]
Verschrikkelijk![]()
Ik zie dat jij ook van een S7 edge afkomt. Mag ik vragen hoe jij jouw media hebt verplaats van je S7E naar je nieuwe iphone?
Als ik mijn foto's op de iPhone wil zetten zal dit ook via iTunes moeten doen maar heb dit programma nog niet eens geinstalleerd

Edit: ga nu maar eens iTunes installeren, heb paar 1000 foto's gemaakt afgelopen jaar met de S7 Edge, eens kijken als ik een deel op de iPhone kan zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door DM89 op 30-11-2016 22:24 ]
Zoals ik het hierboven lees, kan dat wel degelijk met een password manager, zoals bijvoorbeeld 1Password, die ik zelf gebruik. Deze app heeft een Safari extensie, die je dmv. Touch ID ontgrendelt (je kan ook een pincode van 4 cijfers instellen, als je dat liever hebt). Hij pakt daarna de juiste inlogggevens erbij (die je uiteraard wel eerst in de app zelf moet hebben gezet.)Mother_Goozz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:40:
[...]
Ik heb Procam 4 gebruikt. Erg makkelijk en fijn in gebruik.
[...]
De app zelf is ook ontgrendelen met Touch ID (of een wachtwoord) en omvat o.a. ook een password generator en nog veel meer...
Er zijn nog veel meer password managers te vinden in de App Store, maar dit zijn mijn eigen ervaringen en gebruik deze naar volle tevredenheid op de iPhones, iPads en Macs die we hier thuis hebben
Als geen iTunes wilt gebruiken (ik in ider geval nietBobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
![]()
![]()
Maar het was fijn geweest, als de mogelijk had bestaan, om zonder iTunes, data over te pompen via USB...
[ Voor 37% gewijzigd door ddZ op 30-11-2016 23:06 . Reden: Onderstaande post aan deze toegevoegd.. ]
[ Voor 99% gewijzigd door ddZ op 30-11-2016 23:05 ]
Alhoewel ik geen iPhone heb en geen Macbook.Bobo221 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
![]()
![]()
Ja, je gebruikt iTunes, dat is alleen goed voor reservekopieën en het updaten van je telefoon.
En als klap op de vuurpijl...
Zou ik foto's sowieso niet synchroniseren, want die krijg je op iPhone zelf er niet meer af. En als je ze eraf wilt hebben, moet je dat weer via iTunes doen.
Ik heb de officiële instructie gevonden
https://support.apple.com/en-gu/HT204120

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 01-12-2016 00:05 ]
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.