Sinds vandaag een jet black plus 256. Kwam van een note af. Is wel even wennen, hoewel ik voor mijn werk wel een iPhone 5 heb.
Hier met Ziggo ook niet echt ergens last vanddZ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:51:
[...]
Hebben jullie ook soms last van trage WiFi op jullie iphone 7? Ik heb gelezen dat het een iOS 10-ding is, maar de iPad Mini hier in huis heeft er geen last van?

Heb je de uitslag al bekend gemaakt van de foto test?Kiswum schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:02:
[...]
Maak je telefoon maar schoon. Hier staat hoe je het kunt reproduceren:
Dennisweb in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Donstil in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Dennisweb in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Jazeker, hier is de uitslag van de iPhone7 test terug te vinden. Het resultaat was te verwachten als je de klachten hier leest. De kwaliteit van de iPhone 7 is ongeveer even goed als de resultaten van een high-end Chinaphone van zo'n €250,-. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar voor de prijs van een iPhone hoef je dus niet het beste van het beste te verwachten. Ik denk dat dit probleem met een software update verholpen kan worden, echter geeft dat geen verbetering voor je huidige foto's.Citroentaart schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 07:38:
[...]
Heb je de uitslag al bekend gemaakt van de foto test?
Kiswum.com: Uitslag iPhone 7 foto test
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Zie onderstaande postkazzzdafke schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:09:
[...]
Dit is het inderdaad wat ik bedoel... Weet iemand hoe of wat dat komt????
Ik wil gewoon de rode knop na een gesprek waarna ik kan afleggen!
Hopelijk gaan ze deze onzinnigheid er snel weer uit programmerenMartinus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:16:
[...]
had ik gister ook. alleen als ik gebeld werd, niet andersom... snapte het ook al niet.

Verder hoort die discussie eigenlijk hier thuis:
[iOS 10] Ervaringen & Discussie
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 25-11-2016 09:30 ]
Mijn boefje is liev!
Weet iemand toevallig hoe je de productiedatum te weten komt adhv het serienummer?
Staat er paar posts terug maar hierbij:fisherman schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:30:
Weet iemand toevallig hoe je de productiedatum te weten komt adhv het serienummer?
http://sndeep.info/en
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Aha! ik had de helft foutKiswum schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:22:
[...]
Jazeker, hier is de uitslag van de iPhone7 test terug te vinden. Het resultaat was te verwachten als je de klachten hier leest. De kwaliteit van de iPhone 7 is ongeveer even goed als de resultaten van een high-end Chinaphone van zo'n €250,-. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar voor de prijs van een iPhone hoef je dus niet het beste van het beste te verwachten. Ik denk dat dit probleem met een software update verholpen kan worden, echter geeft dat geen verbetering voor je huidige foto's.
Kiswum.com: Uitslag iPhone 7 foto test
Over de kwaliteit daar was ik al achter. Hopelijk zien ze het bij Apple ook snel. Wellicht heeft het ook te maken met de portret functie? Meer ruis en dan met de portret functie op de juiste afstand en belichting kan je een mooi plaatje schieten. Maar dit werkt dan misschien niet goed in andere situaties.
Mijn iPhone 7 Plus 256Gb Jet Black is van week 46. Totaal geen problemen tegen gekomen tot nu toe.Erik1805 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:48:
[...]
Staat er paar posts terug maar hierbij:
De iPhone 7 128GB Rose Gold komt uit week 45 en ook totaal niks mis mee
[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 25-11-2016 10:36 ]
Blijf toch bij de iPhone 7..had een S7 Edge kunnen halen maar die gaat naar mijn vrouw..had al wel mijn iPhone verkocht wegens 5s van de zaak maar wil toch werk en privé apart houden..Haal nu een iPhone 7 32GB goud op bij CB..Hoop dat deze helemaal top is..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ben overgegaan van mijn s7 Edge naar de iPhone 7 Plus 256GB en heb niks te klagen. Heb alleen mijn S7 Edge vanmorgen kapot laten vallenpdavie2311 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:30:
Blijf toch bij de iPhone 7..had een S7 Edge kunnen halen maar die gaat naar mijn vrouw..had al wel mijn iPhone verkocht wegens 5s van de zaak maar wil toch werk en privé apart houden..Haal nu een iPhone 7 32GB goud op bij CB..Hoop dat deze helemaal top is..
Moet wel zeggen dat ik nu een paar zeer slechte ervaringen heb met de Samsung service. Heb alle S en Note toestellen gehad afgelopen jaren en nooit service nodig gehad. Nu wel een paar keer en is echt drama, heb het ook even helemaal gehad met samsung.
gisteren in de Apple Store Den Haag geweest voor mijn MBP, gesproken met een Floormanager.
Ik vroeg 'm naar de mogelijke NL release van de AirPods. Kans is zeer groot dat de release pas in Q1 2017 in NL zal zijn.
Tevens wordt er ook rekening gehouden met een BeatsX release in Q1 2017.
Erg jammer dit...maar: 'geduld is een schone zaak'
Ik vroeg 'm naar de mogelijke NL release van de AirPods. Kans is zeer groot dat de release pas in Q1 2017 in NL zal zijn.
Mijn 7 plus 256 jet black is van een week eerder. Gisteren ontvangen en ik herken nog geen problemen waarover ik hier leesMeulendijks89 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:30:
[...]
Mijn iPhone 7 Plus 256Gb Jet Black is van week 46. Totaal geen problemen tegen gekomen tot nu toe.
De iPhone 7 128GB Rose Gold komt uit week 45 en ook totaal niks mis mee
Net iPhone gehaald. Uit week 43! Toch raar, maar ok..is nog aan updaten en garantie is garantie mocht er iets zijn toch? Serienummer met F18..
[ Voor 9% gewijzigd door pdavie2311 op 25-11-2016 11:36 ]
Zou sowieso even alles checken nu je het toestel net uit de doos hebt, mocht er echt iets mis zijn kan je nog ruilen etc.pdavie2311 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:35:
Net iPhone gehaald. Uit week 43! Toch raar, maar ok..is nog aan updaten en garantie is garantie mocht er iets zijn toch? Serienummer met F18..
Heb via CB ook 2 weken volledige omruil garantie! Wel goed geregeld daar,koop best veel daar! Mocht ik iets tegenkomen staan er binnen 2 weken weer op de stoep..
Eens.pdavie2311 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:44:
Heb via CB ook 2 weken volledige omruil garantie! Wel goed geregeld daar,koop best veel daar! Mocht ik iets tegenkomen staan er binnen 2 weken weer op de stoep..
Vraag mij alleen nog hardop af hoe CB omgaat met de iPhone jet black vanwege de hoge kans op micro krasjes m.n. op de achterkant. Je haalt het toestel uit de doos en de iPhone heeft bij wijze van spreken al de nodige micro krasjes
Hoe zou CB hiermee omgaan als je het toestel binnen 14 dagen zichttermijn retourneert...
(hypothetische vraag...er is niets mis met mijn jet black)
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 25-11-2016 12:10 ]
Heb de gouden gelukkig...;-)
Vandaag gebeld. Krijg volgend week een nieuwe opgestuurd. Toch best blij met Apple's service.dafmay schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:48:
[...]
Dat was precies mijn punt![]()
Succes in ieder geval...
Leuke website! Mijn is van week 43. Geen problemen met mijn 7+ 128GB zwart.Erik1805 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:48:
[...]
Staat er paar posts terug maar hierbij:
[ Voor 32% gewijzigd door Xmoo op 25-11-2016 14:08 ]
Top!Xmoo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:06:
[...]
Vandaag gebeld. Krijg volgend week een nieuwe opgestuurd. Toch best blij met Apple's service.
Misschien toch een probleempje ontdekt. Als ik film pakt de microfoon toch een zoemtoon op. Dat hoor je goed tijdens het afspelen. Lijkt me niet goed toch?
Hmm ik merk net dat mijn oude telefoon dat ook doet. Misschien dat de microfoon extra gevoelig staat bij geen omgevingsgeluid.
Hmm ik merk net dat mijn oude telefoon dat ook doet. Misschien dat de microfoon extra gevoelig staat bij geen omgevingsgeluid.
[ Voor 29% gewijzigd door fisherman op 25-11-2016 15:45 ]
Verwijderd
Heb de 7 nu sinds een klein weekje en ik ben tot nu toe zeer tevreden. Er is alleen één ding wat mij een klein beetje dwars zit. Op de website van Gsmarena heb ik de specs zitten bekijken en vergeleken met andere modellen en ik zie dat de SAR waarde van de 7 erg hoog is vergeleken met andere telefoons.
De 7 heeft 1.38 W/kg maximale straling bij het hoofd en 1.34 W/kg straling bij het lichaam. Ter vergelijking heeft mijn vorige Galaxy S6 een maximale straling van 0.38 W hoofd en 0.50 W lichaam. Is er niemand die het op z'n minst een beetje zorgwekkend vindt om zoveel straling te hebben op slechts een paar centimeter bij je edele delen vandaan? Ik ben niet paranoïde aangelegd ofzo, maar ik ben wel van het principe 'better be safe than sorry'. Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.
De 7 heeft 1.38 W/kg maximale straling bij het hoofd en 1.34 W/kg straling bij het lichaam. Ter vergelijking heeft mijn vorige Galaxy S6 een maximale straling van 0.38 W hoofd en 0.50 W lichaam. Is er niemand die het op z'n minst een beetje zorgwekkend vindt om zoveel straling te hebben op slechts een paar centimeter bij je edele delen vandaan? Ik ben niet paranoïde aangelegd ofzo, maar ik ben wel van het principe 'better be safe than sorry'. Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.
Al heel veel jaren gsm's naast mijn edele delen, maar al 2x trotse papa ondertussen van de eerste keer geworden
Never ever financial advice...
Wij zijn ondertussen aan het proberen, hoop dat mijn edele delen kleine 60 verschillende telefoons afgelopen jaren hebben overleeftkazzzdafke schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:14:
Al heel veel jaren gsm's naast mijn edele delen, maar al 2x trotse papa ondertussen van de eerste keer geworden

Verwijderd
Haha ja dat is natuurlijk fantastisch om te horen! Zo heb je vrouwen die tijdens hun zwangerschap stug doorroken en kerngezonde kids op de wereld zetten en meer van dat soort voorbeelden.kazzzdafke schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:14:
Aan de andere kant is het onlangs nog in de media geweest dat steeds meer stellen problemen hebben om zwanger te worden en dat het steeds vaker aan de man toe te wijzen is. Ik heb bijvoorbeeld (nog) geen kinderwens maar het is bijvoorbeeld ook vanwege de eventuele kans op zaadbalkanker of andere ziektes waarom ik me enigszins zorgen maak.
Ik vind het aan de ene kant best jammer dat wij simpele zielen eigenlijk totaal machteloos staan in het vergiftigd worden door machtige industrieën op meerdere manieren, alleen om maar zoveel mogelijk miljarden binnen te kunnen halen. Klein voorbeeldje: Apple die bijvoorbeeld de 3.5mm jack weghaalt en op die manier meer (dure) Bluetooth headsets wil verkopen. Die bluetooth straling waar je dan vervolgens urenlang aan bent blootgesteld en ook nog zo dicht bij je hoofd. Maar dat maakt Apple natuurlijk niks uit. Vroeger had je roken wat zelfs als gezond werd gezien, en asbest wat heel veel gebruikt werd want het was toch onschuldig topmateriaal!
Misschien dat de nadelen van electrosmog ook pas na lange tijd aan het licht zullen komen. Ik wil alleen maar zeggen dat het misschien beter is om te kiezen voor bedrijven die er duidelijk wel waarde aan hechten om de straling van hun mobieltjes zo veel mogelijk te beperken.
IPhones staan altijd hoog op de SAR lijst.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:25:
Heb de 7 nu sinds een klein weekje en ik ben tot nu toe zeer tevreden. Er is alleen één ding wat mij een klein beetje dwars zit. Op de website van Gsmarena heb ik de specs zitten bekijken en vergeleken met andere modellen en ik zie dat de SAR waarde van de 7 erg hoog is vergeleken met andere telefoons.
De Samsung Galaxy S7 Edge heeft een hoofd SAR-waarde van slechts 0.264W/kg, wat in vergelijking met de concurrentie vrij indrukwekkend is. De iPhone 7 en iPhone 7 Plus hebben namelijk een hoofd SAR-waarde van respectievelijk 1.38W/kg en 1.24W/kg. De Honor 8 kan met een waarde van 1.5W/kg nog net in Amerika verkocht worden.
http://actualapple.com/th...e-samsung-galaxy-s7-edge/
[ Voor 4% gewijzigd door EdvanAl op 25-11-2016 20:23 ]
Ik heb heel eerlijk gezegd nooit verdiept in deze waardes, maar hoe schadelijk is dit dan tot 1.5W/kg? Wat kan deze straling aanrichten?SjaakAW schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:17:
[...]
IPhones staan altijd hoog op de SAR lijst.
De Samsung Galaxy S7 Edge heeft een hoofd SAR-waarde van slechts 0.264W/kg, wat in vergelijking met de concurrentie vrij indrukwekkend is. De iPhone 7 en iPhone 7 Plus hebben namelijk een hoofd SAR-waarde van respectievelijk 1.38W/kg en 1.24W/kg. De Honor 8 kan met een waarde van 1.5W/kg nog net in Amerika verkocht worden.
Daar zijn de geleerden het niet met elkaar over eens.Meulendijks89 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:23:
[...]
Ik heb heel eerlijk gezegd nooit verdiept in deze waardes, maar hoe schadelijk is dit dan tot 1.5W/kg? Wat kan deze straling aanrichten?
Maar het feit is dat bijvoorbeeld de iPhone 7 5x meer SAR straling heeft dan de S7 Edge.
Boven de 1.5 mogen ze niet eens verkocht worden in de USA.
Ik krijg wel altijd last van mijn ogen omdat ik mijn telefoon veel gebuikt, meestal komt er hoofdpijn bij. Droge ogen en druk op ogen, al paar keer laten testen maar bij de opticien zeggen ze dat ik goede ogen heb heheSjaakAW schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:27:
[...]
Daar zijn de geleerden het niet met elkaar eens.
Maar het feit is dat de bijvoorbeeld iPhone 7 5x meer SAR straling heeft dan de S7 Edge.
Boven de 1.5 mogen ze niet eens verkocht worden in de USA.
Hmmm..toch maar weer de S7 edge van mijn vrouw nemen? ;-) Ik heb me hier nooit in verdiept eigenlijk...
Het is toch altijd wel weer iets anders...pdavie2311 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:22:
Hmmm..toch maar weer de S7 edge van mijn vrouw nemen? ;-) Ik heb me hier nooit in verdiept eigenlijk...
Heeft hier iemand ook een Apple iPhone lightning dock. Wanneer mijn 7+ op de charger staat dan voel ik duidelijk langs de randen van de telefoon met mijn vinger een statische / elektrische lading. Ik heb dat niet wanneer telefoon direct via kabel wordt opgeladen. Stekker in geaard stopcontact.
De vraag is of dit normaal is en of het schadelijk kan zijn voor de telefoon?
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 26-11-2016 10:27 ]
Wie o wie kan mij helpen/informeren waar en hoe ik een goeie multi emulator op mijn phone kan installeren??
Had een steengoede emulator (provenance) maar na het updaten van iOS....ALLES pleite, 2gb aan games die ik verzameld had in de loop der tijd...nes, sega, snes noem maar op. Ik krijg het programma met geen mogelijkheid meer aan de praat/installatie. Dit is wel een nadeel van iOS hoor, ik wil doen wat ik wil !
maar goed, dit is niet het juiste topic natuurlijk, enkel kan ik niet snel een threat vinden waar dit in zou passen
thanks alvast
Had een steengoede emulator (provenance) maar na het updaten van iOS....ALLES pleite, 2gb aan games die ik verzameld had in de loop der tijd...nes, sega, snes noem maar op. Ik krijg het programma met geen mogelijkheid meer aan de praat/installatie. Dit is wel een nadeel van iOS hoor, ik wil doen wat ik wil !
maar goed, dit is niet het juiste topic natuurlijk, enkel kan ik niet snel een threat vinden waar dit in zou passen
thanks alvast
Wil je doen wat je wilt dan Android of Jailbreak op IOS. Anders zit je redelijk vast met mogelijkhedenBontes schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:17:
Wie o wie kan mij helpen/informeren waar en hoe ik een goeie multi emulator op mijn phone kan installeren??
thanks alvast
Ik heb me de Beats Solo3 Wireless On-Ear gekocht, dit weekend bij Bax shop 50 euro goedkoper dan bij Apple.Geert1976 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:48:
gisteren in de Apple Store Den Haag geweest voor mijn MBP, gesproken met een Floormanager.
Vandaag zouden ze geleverd worden, ben benieuwd.
Via amazon.de nog goedkoper zelfs. Daar kost ie €199 (bij Apple €299).Azmodann schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:24:
[...]
Ik heb me de Beats Solo3 Wireless On-Ear gekocht, dit weekend bij Bax shop 50 euro goedkoper dan bij Apple.
Vandaag zouden ze geleverd worden, ben benieuwd.
Edit: gebruik code WELKOM bij afrekenen en je hebt de Beats Solo 3 Wireless voor €190. 😊
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 26-11-2016 16:04 ]
Als het toestel zo extreem gevoelig is dat dat al een probleem is en krasjes veroorzaakt (die problematisch zijn), dan kan jou dat niet aangerekend worden.dafmay schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:51:
[...]
Eens.
Vraag mij alleen nog hardop af hoe CB omgaat met de iPhone jet black vanwege de hoge kans op micro krasjes m.n. op de achterkant. Je haalt het toestel uit de doos en de iPhone heeft bij wijze van spreken al de nodige micro krasjes![]()
Hoe zou CB hiermee omgaan als je het toestel binnen 14 dagen zichttermijn retourneert...
(hypothetische vraag...er is niets mis met mijn jet black)
Als je t er om doet is t een ander verhaal.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bij CB kijken ze om precies te zijn; 0,001 seconde naar de straat van het toestel. Meerde keren ervaring mee gehad.
Ik kom van een s7 edge, daar kwam in beeld te staan wanneer ik op 4G+ zat, bij iPhone blijft deze gewoon op 4G staan ook al heeft die 4G+ verbonden is? Sinds vandaag ook een flinke batterij drain...
Ik kom van een s7 edge, daar kwam in beeld te staan wanneer ik op 4G+ zat, bij iPhone blijft deze gewoon op 4G staan ook al heeft die 4G+ verbonden is? Sinds vandaag ook een flinke batterij drain...
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Iemand die ook SwiftKey gebruikt? De back toets ingedrukt houden resulteert niet in continue verwijderen van tekst...best irritant.
Hier ook battery drain... sinds gisteren...Mother_Goozz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:51:
Bij CB kijken ze om precies te zijn; 0,001 seconde naar de straat van het toestel. Meerde keren ervaring mee gehad.
Hoe bevalt jouw overstap ? (gewoon nieuwsgierig)
Geen probleem hier met SwiftKey. Net even getestdafmay schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:56:
Iemand die ook SwiftKey gebruikt? De back toets ingedrukt houden resulteert niet in continue verwijderen van tekst...best irritant.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
OK dank voor de test. Vreemd fenomeen.Erik1805 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:47:
[...]
Geen probleem hier met SwiftKey. Net even getest

Het bevalt echt geweldig! Ik ben helemaal happy met de overstap! Wat werkt het toch lekker een iPhone. Loop wel tegen paar dingen aan; waar ik met mijn s7 edge elke video van internet direct kan chromecasten werkt dat op de iPhone lang niet zo makkelijk (verschillende apps geprobeerd)SjaakAW schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:02:
[...]
Hier ook battery drain... sinds gisteren...
Hoe bevalt jouw overstap ? (gewoon nieuwsgierig)
Ook ben ik nog op zoek naar een goede camera app. Waar ik op mijn s7 tot 10 seconde sluitertijd had, kan ik maar lastig een fatsoenlijke camera app vinden die dat ook kan (tips?)
Daarbij baal ik ervan dat clickandbuy gestopt is, ik heb geen creditcard, en alleen maar itunes kaarten kopen wordt ik ook niet goed van xD
Verder afgezien van de drain helemaal blij! Heerlijk toestel!
Editie: voor zover ik heb kunnen testen nog niet onder de indruk van de camera
[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 26-11-2016 20:53 ]
Ondertussen besloten dat ik er niet echt gerust op ben dus voor alle zekerheid gaat de dock retour.dafmay schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:26:
Heeft hier iemand ook een Apple iPhone lightning dock. Wanneer mijn 7+ op de charger staat dan voel ik duidelijk langs de randen van de telefoon met mijn vinger een statische / elektrische lading. Ik heb dat niet wanneer telefoon direct via kabel wordt opgeladen. Stekker in geaard stopcontact.
Volgens mij kan ProCam datMother_Goozz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:52:
[...]
Het bevalt echt geweldig! Ik ben helemaal happy met de overstap! Wat werkt het toch lekker een iPhone. Loop wel tegen paar dingen aan; waar ik met mijn s7 edge elke video van internet direct kan chromecasten werkt dat op de iPhone lang niet zo makkelijk (verschillende apps geprobeerd)
Ook ben ik nog op zoek naar een goede camera app. Waar ik op mijn s7 tot 10 seconde sluitertijd had, kan ik maar lastig een fatsoenlijke camera app vinden die dat ook kan (tips?)
Daarbij baal ik ervan dat clickandbuy gestopt is, ik heb geen creditcard, en alleen maar itunes kaarten kopen wordt ik ook niet goed van xD
Verder afgezien van de drain helemaal blij! Heerlijk toestel!
Editie: voor zover ik heb kunnen testen nog niet onder de indruk van de camera
Is sowieso een geweldige camera app!
Je aperture wordt dan wel gelocked als je shutter speed wijzigt.
VLC is een hele goede mediaspeler, pakt alles van internet af.
Of je t ook naar een chromecast kan streamen durf ik niet te zeggen, ik gebruik AirPlay met een AppleTV.
Qua credit card kan je Skrill gebruiken (opladen met iDeal), een prepaid kaart pakken van ICS, of bij een toko als 3vcard een kaart kopen.
Drain - wat staat er bij instellingen - batterij qua accuslurper?
En zit je veel op WiFi?
Overigens kan de eerste 2 a 3 dagen het toestel wat trager zijn en wat accuslurpen, dat moet zichzelf oplossen zodra alle caches opgebouwd zijn, indexes gemaakt en je faces ed verwerkt zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2016 22:01 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De eerste 5-7 woorden gaan goed en daarna werkt de back knop niet meer voor de rest van de zinnen. Alleen 1 voor 1 werkt dan nog.dafmay schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:56:
Geen idee wat het is, ik denk een bug. Het is niet zoals het zou moeten in ieder geval.
Verwijderd
Hoi, ik ben sinds een week overgestapt van Android (Galaxy S6) naar iOS (iPhone 7). Ik heb nog een week om eventueel te kunnen retourneren bij Coolblue en ik ben eigenlijk nog een beetje aan het twijfelen of ik de 7 moet houden of gewoon de S6 te blijven gebruiken.
Het lijkt erop dat iOS wat minder gebruiksgemak en mogelijkheden biedt dan Android/Touchwiz. Er zijn een aantal zaken die ik best irritant vindt eigenlijk:
1. De volume van mijn alarm instellen, losgekoppeld van de ringtone/berichten volume. Ik heb nergens kunnen vinden of dit al dan niet mogelijk is. Is hier eventueel een app voor? Bij mijn Samsung kan ik de ringtone volume helemaal laag zetten en de alarm volume juist hoog. Dat de volumes van ringtones en berichten gekoppeld zijn aan elkaar is jammer maar daar kan ik nog mee leven, maar het moet toch mogelijk zijn om een alarm volume apart te kunnen instellen? Ik heb een luide alarm nodig, maar als ik dan bijvoorbeeld in het weekend lekker wil uitslapen tot een uur of 11 en ik word om 9 uur wakker gebeld met een keiharde ringtone dan wordt je daar ook niet vrolijk van om het ff zachtjes uit te drukken.
2. Ik zie ook nergens in de instellingen een mogelijkheid om snel te kunnen switchen van Geluid naar Trilfunctie. Ik moet hiervoor naar het instellingen menu om dit aan te zetten. Beetje vervelend.
3. Wanneer ik muziek luister op Spotify is het blijkbaar ook niet mogelijk om op hetzelfde moment de ringtone volume harder of zachter te zetten, zonder dat je de ringtone daarbij ook keihard hoort als je die bijvoorbeeld op bijna maximaal wil zetten. Het kan wel op een andere manier, door Spotify te pauzeren en naar het home scherm te gaan maar dat is toch wel onhandig. Zie ik misschien iets over het hoofd en kan dit dus toch wel anders?
4. Niet direct een toegangscode kunnen invoeren wanneer ik met natte vingers wil unlocken. Ik gebruik mijn telefoon sinds jaren tijdens het douchen, om bijvoorbeeld van playlist te veranderen etc. Bij mijn S6 was het mogelijk om in plaats van touch id (wat op zulke momenten natuurlijk niet werkt) met een swipe direct de toegangscode in te kunnen voeren. Bij de iPhone 7 zie ik geen optie om touch id óf een code te kunnen invoeren. Ik dacht dat je vroeger bij iPhones met een swipe naar links de code kon invoeren als je touch id niet wilde/kon gebruiken. Nu moet ik eerst 2 keer met mijn natte duim drukken op het homescherm voordat het scherm tevoorschijn komt om de toegangscode in te kunnen voeren.
Vooral punt 1 vind ik erg irritant. Weet iemand van jullie of bij bovenstaande 4 punten toch een oplossing te vinden is? Het zou me echt helpen om te weten of dat überhaupt mogelijk is of niet.
Het lijkt erop dat iOS wat minder gebruiksgemak en mogelijkheden biedt dan Android/Touchwiz. Er zijn een aantal zaken die ik best irritant vindt eigenlijk:
1. De volume van mijn alarm instellen, losgekoppeld van de ringtone/berichten volume. Ik heb nergens kunnen vinden of dit al dan niet mogelijk is. Is hier eventueel een app voor? Bij mijn Samsung kan ik de ringtone volume helemaal laag zetten en de alarm volume juist hoog. Dat de volumes van ringtones en berichten gekoppeld zijn aan elkaar is jammer maar daar kan ik nog mee leven, maar het moet toch mogelijk zijn om een alarm volume apart te kunnen instellen? Ik heb een luide alarm nodig, maar als ik dan bijvoorbeeld in het weekend lekker wil uitslapen tot een uur of 11 en ik word om 9 uur wakker gebeld met een keiharde ringtone dan wordt je daar ook niet vrolijk van om het ff zachtjes uit te drukken.
2. Ik zie ook nergens in de instellingen een mogelijkheid om snel te kunnen switchen van Geluid naar Trilfunctie. Ik moet hiervoor naar het instellingen menu om dit aan te zetten. Beetje vervelend.
3. Wanneer ik muziek luister op Spotify is het blijkbaar ook niet mogelijk om op hetzelfde moment de ringtone volume harder of zachter te zetten, zonder dat je de ringtone daarbij ook keihard hoort als je die bijvoorbeeld op bijna maximaal wil zetten. Het kan wel op een andere manier, door Spotify te pauzeren en naar het home scherm te gaan maar dat is toch wel onhandig. Zie ik misschien iets over het hoofd en kan dit dus toch wel anders?
4. Niet direct een toegangscode kunnen invoeren wanneer ik met natte vingers wil unlocken. Ik gebruik mijn telefoon sinds jaren tijdens het douchen, om bijvoorbeeld van playlist te veranderen etc. Bij mijn S6 was het mogelijk om in plaats van touch id (wat op zulke momenten natuurlijk niet werkt) met een swipe direct de toegangscode in te kunnen voeren. Bij de iPhone 7 zie ik geen optie om touch id óf een code te kunnen invoeren. Ik dacht dat je vroeger bij iPhones met een swipe naar links de code kon invoeren als je touch id niet wilde/kon gebruiken. Nu moet ik eerst 2 keer met mijn natte duim drukken op het homescherm voordat het scherm tevoorschijn komt om de toegangscode in te kunnen voeren.
Vooral punt 1 vind ik erg irritant. Weet iemand van jullie of bij bovenstaande 4 punten toch een oplossing te vinden is? Het zou me echt helpen om te weten of dat überhaupt mogelijk is of niet.
Volgens mij is dit eventueel een antwoord op alle vragen: zet de mute knop aan.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:16:
Hoi, ik ben sinds een week overgestapt van Android (Galaxy S6) naar iOS (iPhone 7). Ik heb nog een week om eventueel te kunnen retourneren bij Coolblue en ik ben eigenlijk nog een beetje aan het twijfelen of ik de 7 moet houden of gewoon de S6 te blijven gebruiken.
Ik heb de telefoon eigenlijk altijd op mute staan en ik heb geen problemen met het alarm of andere dingen. Spotify geluid is aan te passen als je de muziek afspeelt. Volgens mij gaat de volume van overige dingen niet omhoog, hetzelfde geldt voor filmpjes.
Dit is voor mij niet veel anders geweest dan bij Android telefoons zoals de S6 (edge).
Verwijderd
Ik snap inderdaad dat de mute knop mijn probleem van punt 1 zou verhelpen, maar ik wil bereikbaar zijn voor eventuele noodgevallen in de nacht of vroege ochtend. Spotify geluid is uiteraard aan te passen als ik muziek afspeel, dat snap ik, maar ik vroeg of het mogelijk is om de ringtone volume aan te passen tijdens het muziek luisteren, zonder dat je daarbij de ringtone hoort. Ik begrijp dat dit misschien een beetje zeurderig kan overkomen, maar ik ben misschien gewend geraakt aan het andere soort gebruiksgemak van Android en Touchwiz in het bijzonder.Kiswum schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:31:
[...]
Volgens mij is dit eventueel een antwoord op alle vragen: zet de mute knop aan.
Ik heb de telefoon eigenlijk altijd op mute staan en ik heb geen problemen met het alarm of andere dingen. Spotify geluid is aan te passen als je de muziek afspeelt. Volgens mij gaat de volume van overige dingen niet omhoog, hetzelfde geldt voor filmpjes.
Dit is voor mij niet veel anders geweest dan bij Android telefoons zoals de S6 (edge).
Ik ben zeker niet ontevreden over de 7, integendeel. De batterijduur en standby tijd zijn geweldig. Ik haal bijna altijd rond de 40 uur standby tijd i.c.m. 10 uur gebruikstijd. De A10 processor is duidelijk top notch, een echte verademing vooral bij het browsen. De camera is verbeterd vergeleken met vorige iPhones met name in low light situaties. En het stereo geluid dat uit de twee speakers komt is ook super. Het zijn alleen die 4 punten in mijn vorige post die ik graag anders had willen zien. That's all
Instellingen menu? Er zit een fysieke knop op je toestel om in 1x van geluid te switchen naar "trilfunctie"Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:16:

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Voor die fysieke knop switch ik het liefst naar stil in plaats van trilDonstil schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:52:
[...]
Instellingen menu? Er zit een fysieke knop op je toestel om in 1x van geluid te switchen naar "trilfunctie"![]()
[afbeelding]

Verwijderd
Of ze even hard tillen weet ik niet, maar wat me wel is opgevallen bij de iPhone 7 is dat je de trilling niet 'hoort' als je die op tafel hebt liggen. In je hand of broekzak natuurlijk wel maar niet op tafel. Ook weer zo'n nadeeltje naar mijn meningBerlinetta schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:55:
Even ter verificatie, de iPhone 7 en iPhone 7 Plus trillen allebei behoorlijk hard toch?
Hoor hem toch echt wel als hij op de tafel ligt.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:06:
[...]
Of ze even hard tillen weet ik niet, maar wat me wel is opgevallen bij de iPhone 7 is dat je de trilling niet 'hoort' als je die op tafel hebt liggen. In je hand of broekzak natuurlijk wel maar niet op tafel. Ook weer zo'n nadeeltje naar mijn mening
Hoor dan de telefoon trillen op het hout van de tafel
[ Voor 6% gewijzigd door EdvanAl op 27-11-2016 22:24 ]
Tip: gebruik de 'niet storen modus' voor complete stilte, het maantje in het quick toggle menu.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:03:
[...]
Voor die fysieke knop switch ik het liefst naar stil in plaats van trilJa ik had het wat duidelijker moeten uitleggen, my bad
Misschien dat ik gewoon vaker dan de gemiddelde mens switch tussen bepaalde settings haha. Bij Touchwiz haal je de notification shade naar beneden en druk je drie keer op een knopje voor geluid, stil of tril. En in bepaalde situatie wil je dat binnen een paar seconden kunnen switchen.
Verwijderd
Als je googled op 'iphone 7 vibration desk' dan zie je genoeg mensen die klagen over de veel te zachte trilsterkte. Tuurlijk, je hoort de 7 wel trillen als je goed luistert en je in een stille omgeving bent maar sommige mensen willen een trilling echt horen. Op het werk van mijn vriendin hebben ze trouwens zelfs de regel dat je geluid uit moet staan, maar tril mag dan weer wel. Dan is het best kut als je dat ding niet hoort trillen als je 'm voor je hebt liggen op je bureau.SjaakAW schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:23:
[...]
Hoor hem toch echt wel als hij op de tafel ligt.
Hoor dan de telefoon trillen op het hout van de tafel
Als je muziek luistert en uit spotify gaat, dat kun je volgens mij gewoon het geluid bedienen van je ringtone. Ga je weer terug naar Spotify, dan is de volume regelaar weer bestemd voor Spotify.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:47:
[...]
Ik snap inderdaad dat de mute knop mijn probleem van punt 1 zou verhelpen, maar ik wil bereikbaar zijn voor eventuele noodgevallen in de nacht of vroege ochtend. Spotify geluid is uiteraard aan te passen als ik muziek afspeel, dat snap ik, maar ik vroeg of het mogelijk is om de ringtone volume aan te passen tijdens het muziek luisteren, zonder dat je daarbij de ringtone hoort. Ik begrijp dat dit misschien een beetje zeurderig kan overkomen, maar ik ben misschien gewend geraakt aan het andere soort gebruiksgemak van Android en Touchwiz in het bijzonder.
Ik ben zeker niet ontevreden over de 7, integendeel. De batterijduur en standby tijd zijn geweldig. Ik haal bijna altijd rond de 40 uur standby tijd i.c.m. 10 uur gebruikstijd. De A10 processor is duidelijk top notch, een echte verademing vooral bij het browsen. De camera is verbeterd vergeleken met vorige iPhones met name in low light situaties. En het stereo geluid dat uit de twee speakers komt is ook super. Het zijn alleen die 4 punten in mijn vorige post die ik graag anders had willen zien. That's all
Het lijkt er inderdaad op, dat de volume schakelaars alleen direct aan te passen zijn voor ringtones en meldingen, maar dat de rest onzichtbaar is een alleen vanuit de app zelf te regelen zijn. Vanwege het late tijdstip ga ik het nu met testen
Wil je niet gestoord worden, swype dan van de onderkant van het scherm naar boven voor wat snelkoppelingen incl. het maantje / niet storen knop. Deze kun je ook automatisch /handmatig instellen via instellingen -> niet storen. Eventuele favorieten kun je excluden door middel van een lijst.
Ik was in de veronderstelling dat de volume regelaar in Android 6 was aangepast waardoor je niet meer de 3 hoofdgeluiden kan aanpassen: alarm, films, ringtone. Althans dat is het geval bij mijn Sony met Android 6. Voorheen kon ik het nog aaanpassen door op de pop-up te drukken als ik het geluid hoger of zachter zet.
Ter info: de accu is prima, maar 10 uur gebruikerstijd is niet hetzelfde als screen-on time van Android/Samsung. Bij Apple staat het voor apps die in werking zijn gezet, zowel op de voorgrond als achtergrond. Het kan dus zijn dat je je scherm slechts 2 uur aan had staan, maar Spotify 8 uur op de achtergrond heeft gedraaid. De standby tijd zou wel moeten kloppen.
Verwijderd
Allereerst moet ik zeggen: Topreactie, bedankt!Kiswum schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:53:
[...]
Als je muziek luistert en uit spotify gaat, dat kun je volgens mij gewoon het geluid bedienen van je ringtone. Ga je weer terug naar Spotify, dan is de volume regelaar weer bestemd voor Spotify.
Het lijkt er inderdaad op, dat de volume schakelaars alleen direct aan te passen zijn voor ringtones en meldingen, maar dat de rest onzichtbaar is een alleen vanuit de app zelf te regelen zijn. Vanwege het late tijdstip ga ik het nu met testen
Wil je niet gestoord worden, swype dan van de onderkant van het scherm naar boven voor wat snelkoppelingen incl. het maantje / niet storen knop. Deze kun je ook automatisch /handmatig instellen via instellingen -> niet storen. Eventuele favorieten kun je excluden door middel van een lijst.
Ik was in de veronderstelling dat de volume regelaar in Android 6 was aangepast waardoor je niet meer de 3 hoofdgeluiden kan aanpassen: alarm, films, ringtone. Althans dat is het geval bij mijn Sony met Android 6. Voorheen kon ik het nog aaanpassen door op de pop-up te drukken als ik het geluid hoger of zachter zet.
Ter info: de accu is prima, maar 10 uur gebruikerstijd is niet hetzelfde als screen-on time van Android/Samsung. Bij Apple staat het voor apps die in werking zijn gezet, zowel op de voorgrond als achtergrond. Het kan dus zijn dat je je scherm slechts 2 uur aan had staan, maar Spotify 8 uur op de achtergrond heeft gedraaid. De standby tijd zou wel moeten kloppen.
Dat van die favorieten instellen die mij wel kunnen bereiken tijdens het gebruik van de Niet storen modus is een goeie tip. Android heeft precies hetzelfde met de (hoe orgineel qua naam) Niet storen modus
Het is inderdaad zo dat bij stock Android of bij Sony UI en nog een paar andere interfaces het niet mogelijk is om via de volumeregelaar zowel ringtone, media als meldingen volume aan te kunnen passen. Samsung's Touchwiz heeft dit nog gelukkig wel en volgens mij LG ook nog steeds.
Ik wist inderdaad al dat de gebruikerstijd zeker niet hetzelfde is als SOT. Naar schatting zit dit bij mij op zo'n 5 tot 7 uur schermtijd van de 10 uur gebruikerstijd. Na ongeveer 24 uur gebruik check ik in de Instellingen bij Batterij de schermtijd door te klikken op één van de batterijverbruikers en zo van alle apps de tijden te kunnen zien. Sowieso is de battery life véél beter dan de lousy 2,5 tot 3,5 uur screen-on time die ik uit mijn S6 haalde i.c.m. zo'n 24 uur standby tijd.
Ik moet zeggen dat er toch wel een grote kans is dat ik de 7 gewoon zal blijven gebruiken. De performance is zó fenomenaal dat ik bereid ben om bepaalde nadelen voor lief te nemen. Eindelijk een phone die mijn handelingssnelheid redelijk kan bijbenen met name tijdens Safari gebruik. Ik heb trouwens ook een MacBook Pro (13 inch 2015) en ik merk dat het syncen van foto's, contacten, agenda, notitities, het checken van inkomende berichten van de iPhone op mijn MacBook, zelfs opnemen van gesprekken met de MacBook wel superhandig zijn dus dat is ook een reden om ervoor te kiezen om de iPhone gewoon lekker te houden.
Wat ik jammer vindt is dat uploads met dropbox of Google foto's altijd actief gehouden moet worden.
Indien je een grote batch of een groot filmpje upload dan pauzeert de handel.
Apple heeft nog steeds besloten toch de achtergrond activiteit te suspenden na enige tijd.
De app weer actief maken is dan de enige oplossing of een GPS verandering zorgt voor nieuwe activiteit (zo werkt bijv. flitsmeister)
Dit speelde al in 2013 en eerder en het is nog steeds zo.
http://apple.stackexchang...-to-open-every-10-minutes
Ook dropbox geeft hetzelfde antwoord
https://www.dropbox.com/help/500
--
You may have noticed that with long videos or big batches of photos, the Dropbox app stops uploading shortly after you close it and resumes uploading only when you open it again. This is due to a time limit iOS puts on apps running in the background.
--
Dus dropbox kiezen is dan bijna geen optie voor je foto sync ipv ICloud die uiteraard wel mag syncen op de achtergrond.
Jammer weer zoiets.
Op Android lopen iCloud services als een service en zijn als altijd actief zonder dat de app hoeft te lopen.
Constant worden de foto's gesynchroniseerd.
En de batterij is daardoor niet snel leeg zoals misschien dan gedacht wordt.
Apple heeft nog steeds besloten toch de achtergrond activiteit te suspenden na enige tijd.
De app weer actief maken is dan de enige oplossing of een GPS verandering zorgt voor nieuwe activiteit (zo werkt bijv. flitsmeister)
--
You may have noticed that with long videos or big batches of photos, the Dropbox app stops uploading shortly after you close it and resumes uploading only when you open it again. This is due to a time limit iOS puts on apps running in the background.
--
Dus dropbox kiezen is dan bijna geen optie voor je foto sync ipv ICloud die uiteraard wel mag syncen op de achtergrond.
Jammer weer zoiets.
Op Android lopen iCloud services als een service en zijn als altijd actief zonder dat de app hoeft te lopen.
[ Voor 25% gewijzigd door EdvanAl op 28-11-2016 09:48 ]
Ja klopt, dat was voor mij de reden na overstap van Android naar Apple om alles te migreren naar icloud.SjaakAW schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:42:
Wat ik jammer vindt is dat uploads met dropbox of Google foto's altijd actief gehouden moet worden.
--
--
Jammer weer zoiets.
PS. deze camera app is vandaag gratis. Ook veel in te stellen:
https://itunes.apple.com/...99052?mt=8&ign-mpt=uo%3D4
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 28-11-2016 12:46 ]
Nieuwe audiojack naar lightning connecter binnen. Wederom weer de nare klik geluidjes... nu heb ik het probleem gevonden en heb gezien dat heel internet hiermee vol staat.
Klik geluid komt voort op headsets met een microfoon. Als ik mijn oude iPod oordopjes gebruik, hoor ik geen klik geluid (zowel met oude als nieuwe connecter). Als je naar het audio jack kijkt, zie je zwarte strepen. Heeft jouw headset er 3, hoor je hele tijd klik geluid. Heeft die er 2, werkt het goed (maar dan heb je dus geen microfoon).

Zie ook de reviews: http://www.apple.com/shop...mm-headphone-jack-adapter
[ Voor 6% gewijzigd door Xmoo op 28-11-2016 15:10 ]
Vraagje over iCloud. Ik ben ook met migratie bezig van foto's en documenten naar iCloud. Dat is gelukt.Erik1805 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:15:
[...]
Ja klopt, dat was voor mij de reden na overstap van Android naar Apple om alles te migreren naar icloud.
Ik vraag mij nog even af hoe je vanuit de iCloud app op de iPhone direkt een bestand kunt bewerken in Word of Excel (de apps zijn reeds geinstalleerd op mijn iPhone). Dit lijkt mij niet te lukken...slechts openen/inzien van de bestanden is mogelijk vanuit de iCloud app.
Edit : vanuit de Word en Excel apps is het wel mogelijk om via de '+More' optie bij iCloud bestanden te komen en op deze manier is direkt bewerken mogelijk. Dat lijkt de manier te zijn.
Als er toch nog een manier is om direkt vanuit de iCloud app een bestand te bewerken dan hoor ik het graag
[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 28-11-2016 16:27 ]
Het zit mij toch wel dwars dat de Iphone 7 een 5X hogere SAR (straling) heeft dan bijvoorbeeld een Samsung S7 EDGE. Daarbij blijkt nu ook dat dat zelfs ondanks de 5X hogere SAR het ontvangst van de Iphone 7 niet eens zo goed is als dat van de S7 EDGE.
Is er al aangetoond dat dit schadelelijk kan zijn ?
En ja snap het WIFI en Magnetron etc. etc. verhaal, maar het is een optelsom en een telefoon zit wel heel dicht bij je lichaam.
Hier het verhaal over ontvangst:
http://cellularinsights.com/iphone7/
En wat meer websites die het melden en "zorgen" maken:
http://forums.macrumors.c...ular-smartphones.2017642/
Het lijkt erop dat Samsung in 2006 moeite heeft genomen om de SAR rating omlaag te brengen:
https://www.rfsafe.com/sa...st-radiation-cell-phones/
Samsung adopted an innovative antenna system in 2006 to “enhance handset safety by radiating most of the transmitted RF energy away from the handset user” and improve RF (radio frequency) performance.
Iemand die zich zorgen maakt of is er niets aan de hand ??
En ja snap het WIFI en Magnetron etc. etc. verhaal, maar het is een optelsom en een telefoon zit wel heel dicht bij je lichaam.
Het lijkt erop dat Samsung in 2006 moeite heeft genomen om de SAR rating omlaag te brengen:
Samsung adopted an innovative antenna system in 2006 to “enhance handset safety by radiating most of the transmitted RF energy away from the handset user” and improve RF (radio frequency) performance.
Ik ben er ook wel mee bezig. Ik merk bij het gebruik van de iPhone veel sneller tintelingen in mijn vingers en dergelijke. Ik bel voornamelijk met de headset of de carkit in de auto.SjaakAW schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:56:
Het zit mij toch wel dwars dat de Iphone 7 een 5X hogere SAR (straling) heeft dan bijvoorbeeld een Samsung S7 EDGE. Daarbij blijkt nu ook dat dat zelfs ondanks de 5X hogere SAR het ontvangst van de Iphone 7 niet eens zo goed is als dat van de S7 EDGE.
Wij hebben ook bewust geen magnetron thuis en het weerhoud me er ook van een smartwatch te kopen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik vind het toch ook wel een dingetje..Mss dan toch maar net als mijn vrouw een S7 edge halen..Blijft gewoon ook een heel mooi toestel hoor! Zit nog in de ruilperiode van mijn iPhone 7..haha!SjaakAW schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:56:
Ik ben me hier de laatste tijd ook in aan het verdiepen, zet bijvoorbeeld 's avonds de telefoon op airplane mode en de wifi, computer, tv, magnetron gaan allemaal van het stroom af voordat we gaan slapen. Mijn vriendin heeft een hersenbloeding gehad en we proberen om zoveel mogelijk storende factoren te verwijderen. Enige wat nog wel een probleem is zijn alle wifi signalen die in het gebouw kris kras door elkaar lopen (13+ verbindingen totaal), hoewel de 5ghz verbindingen gelukkig wel binnen de muren blijven.BillSpaarbank schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:33:
[...]
Ik ben er ook wel mee bezig. Ik merk bij het gebruik van de iPhone veel sneller tintelingen in mijn vingers en dergelijke. Ik bel voornamelijk met de headset of de carkit in de auto.
Wij hebben ook bewust geen magnetron thuis en het weerhoud me er ook van een smartwatch te kopen.
On topic:
Sinds vandaag de i7 jet black. Heb 14 dagen bedenktijd en ben erg benieuwd hoe het met de scratches is over twee weken. Gelukkig nog geen ''hiss'' kunnen bespeuren. Voelt ook echt als een upgrade vanaf de i6
Zo sinds zaterdag ook de iPhone 7
Wel even wennen die homebutton maar ben er blij mee. De voorgaande toestellen vanaf de fingerprint (5S, 6 en 6S) heb ik allemaal retour gestuurd omdat ze op een gegeven moment kwaaltjes vertoonden met die button.
Is er nog een checklist, waar ik op kan letten of mijn iPhone 7 "gezond" is? Ik zie vaker gele schermen enz maar hoe kan ik dat vergelijken? Moet mijn 6S (vorige) of de 6 (werk) qua kleur dan anders zijn?
Is er nog een checklist, waar ik op kan letten of mijn iPhone 7 "gezond" is? Ik zie vaker gele schermen enz maar hoe kan ik dat vergelijken? Moet mijn 6S (vorige) of de 6 (werk) qua kleur dan anders zijn?
Mijn boefje is liev!
Dus, SAR waarde geeft dus aan hoeveel straling het toestel afgeeft om verbinding etc te maken?SjaakAW schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:56:
Hoe kan het dan dat het bij Samsung 5x lager is, als Samsung dit zo laag kan krijgen vind ik eigenlijk dat alle telefoon aan deze lage SAR waarde moeten voldoen aangezien het dus kan.
Ik heb een i7 Plus en mijn vriendin een normale i7. Wordt ik dan savonds dubbel blootgesteld aan deze waarde's?
Ik ook nog een S7 Edge liggen, deze gebruik ik nu in het weekend voor op werk aangezien die behoorlijk in de kreukels ligt maar merk zo kwa gebruik niet echt een verschil.
Enigste wat ik krijg als ik een telefoon lang gebruim is last van mijn ogen en daarbij soms hoofdpijn maar dat krijg ik bij beide toestellen. Overbelaste ogen dus?
Ik maak me er zelf niet zo heel erg druk om maar vind het wel interessant.
Gele scherm kan je ook in winkel vergelijken met de iPhones die daar liggen, of ene kennis ofzo?JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:52:
Zo sinds zaterdag ook de iPhone 7Wel even wennen die homebutton maar ben er blij mee. De voorgaande toestellen vanaf de fingerprint (5S, 6 en 6S) heb ik allemaal retour gestuurd omdat ze op een gegeven moment kwaaltjes vertoonden met die button.
Check ook even als alles goed vast zit, pak 2 hoeken vast en druk erop, als je dit doet is het de bedoeling dat je niks hoort. Er zijn iPhones in omloop die een klikkend geluid maken?!
Zelf heb ik gelukkig een goed toestel, en mijn vriendin ook.
[ Voor 17% gewijzigd door DM89 op 28-11-2016 17:20 ]
De reden waarom Samsung hem zo laag heeft gekregen:Meulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:17:
[...]
Dus, SAR waarde geeft dus aan hoeveel straling het toestel afgeeft om verbinding etc te maken?
Hoe kan het dan dat het bij Samsung 5x lager is, als Samsung dit zo laag kan krijgen vind ik eigenlijk dat alle telefoon aan deze lage SAR waarde moeten voldoen aangezien het dus kan.
Ik heb een i7 Plus en mijn vriendin een normale i7. Wordt ik dan savonds dubbel blootgesteld aan deze waarde's?
Ik ook nog een S7 Edge liggen, deze gebruik ik nu in het weekend voor op werk aangezien die behoorlijk in de kreukels ligt maar merk zo kwa gebruik niet echt een verschil.
Enigste wat ik krijg als ik een telefoon lang gebruim is last van mijn ogen en daarbij soms hoofdpijn maar dat krijg ik bij beide toestellen. Overbelaste ogen dus?
Ik maak me er zelf niet zo heel erg druk om maar vind het wel interessant.
Link geeft 404 error, maar oke waarom alleen Samsung, vreemd dat Apple hier geen moeite in steekt want is toch wel een belangrijk punt. Of denkt Apple zolang het onder de max is zal het wel goed zijnSjaakAW schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:20:
[...]
De reden waarom Samsung hem zo laag heeft gekregen:

404 op gelostMeulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:22:
[...]
Link geeft 404 error, maar oke waarom alleen Samsung, vreemd dat Apple hier geen moeite in steekt want is toch wel een belangrijk punt. Of denkt Apple zolang het onder de max is zal het wel goed zijn
Ik ben eigenlijk super tevreden over mijn iPhone 7 plus. Heb alleen af en toe dat die zich uit zichzelf een soort van opnieuw opstart. Als ik mijn lockscreen voor me heb en wil mijn toestel ontgrendelen dan gebeurd het meestal. Gebeurd toch wel 2 a 3x per week. Het is geen groot drama maar het hoort niet natuurlijk. Meer mensen met dit probleem?
Ik heb de Plus JB 256gb en hier tot nu toe nog geen last van gehad.Statz87 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:17:
Ik ben eigenlijk super tevreden over mijn iPhone 7 plus. Heb alleen af en toe dat die zich uit zichzelf een soort van opnieuw opstart. Als ik mijn lockscreen voor me heb en wil mijn toestel ontgrendelen dan gebeurd het meestal. Gebeurd toch wel 2 a 3x per week. Het is geen groot drama maar het hoort niet natuurlijk. Meer mensen met dit probleem?
Kom er nu net achter dat mijn volume UP knop amper/niet kliktMeulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:17:
[...]
Gele scherm kan je ook in winkel vergelijken met de iPhones die daar liggen, of ene kennis ofzo?
Check ook even als alles goed vast zit, pak 2 hoeken vast en druk erop, als je dit doet is het de bedoeling dat je niks hoort. Er zijn iPhones in omloop die een klikkend geluid maken?!
Zelf heb ik gelukkig een goed toestel, en mijn vriendin ook.

Mijn boefje is liev!
Ik heb dit wanneer ik een foto maakStatz87 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:17:

Misschien een keer terug zetten naar fabrieksinstellingen? Mijn iPhone heeft nog geen een keet gereset vanuit zichzelf.Mother_Goozz schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:28:
[...]
Ik heb dit wanneer ik een foto maakBest vervelend.... Heb het nu sinds een week zo'n 4-5x gehad.
Aiii dat is minder, werkt de knop wel of dat ook niet?JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:26:
[...]
Kom er nu net achter dat mijn volume UP knop amper/niet klikt
[ Voor 43% gewijzigd door DM89 op 28-11-2016 18:36 ]
Als je knop teveel naar binnen kan drukken, gewoon afspraak maken bij de genius bar, dan ruilen ze het om voor je, want dat repareren ze niet.JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:26:
[...]
Kom er nu net achter dat mijn volume UP knop amper/niet klikt
Je bent dus niet de enige met dit kwaaltje.
Ik heb de mijne ook voor deze probleem omgeruild. Moet helaas weer terug voor de tweede keer omdat de home knop scheef in het chassis zit.
Werkt wel maar je voelt vaak niet dat je m induwd. Soort vasthang gevoel. Wellicht zit rubbertje niet goed maar wordt ook niet beter zo lijkt.Meulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:34:
[...]
Aiii dat is minder, werkt de knop wel of dat ook niet?
Heb alleen geen zin in een refurb

Mijn boefje is liev!
Hoelang heb je het toestel nou dan? sinds zaterdag dusJB schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:56:
[...]
Werkt wel maar je voelt vaak niet dat je m induwd. Soort vasthang gevoel. Wellicht zit rubbertje niet goed maar wordt ook niet beter zo lijkt.
Heb alleen geen zin in een refurb
Dan kan je het toestel toch gewoon omruilen voor een nieuwe?
[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 28-11-2016 19:28 ]
Dat zou zeer mooi zijn! Morgen Apple bellen. Ik woon alleen op vliegafstand van een Genius Bar. Kan dat ook met Express Replacement?Meulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:26:
[...]
Hoelang heb je het toestel nou dan? sinds zaterdag dus
Dan kan je het toestel toch gewoon omruilen voor een nieuwe?
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet hoe dat precies ziet, maar normaal moet je binnen 14 dagen kunnen ruilen als er iets defect is. Heb zelf geen ervaring met aankopen via Apple.JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:39:
[...]
Dat zou zeer mooi zijn! Morgen Apple bellen. Ik woon alleen op vliegafstand van een Genius Bar. Kan dat ook met Express Replacement?
Ja dat geldt inderdaad alleen bij rechtstreeks via AppleMeulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:50:
[...]
Ik weet niet hoe dat precies ziet, maar normaal moet je binnen 14 dagen kunnen ruilen als er iets defect is. Heb zelf geen ervaring met aankopen via Apple.

Mijn boefje is liev!
Ja, je moet bij de winkel zijn waar je het toestel hebt gehaald. Als jou toestel binnen 14 dagen een defect vertoond zou je dus een nieuwe moeten krijgen bij de winkel/provider waar je het toestel hebt gekocht.JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:54:
[...]
Ja dat geldt inderdaad alleen bij rechtstreeks via AppleNet support gebeld. Ik moet naar Vodafone omdat Apple mij alleen een reparatie of refurb kan aanbieden omdat toestel via Vodafone komt...
Volgens mij heeft Vodafone vrijwel geen vorraad?
Refurb zou ik zelf ook niet willen als je het toestel net hebt...
Mijn vierde iPhone replacement lijkt het klikprobleem dat Meulendijk beschrijft niet te hebben. Heel blij mee!
Yeah! Veel plezier met je goede iPhone 7Dennisweb schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:48:
Mijn vierde iPhone replacement lijkt het klikprobleem dat Meulendijk beschrijft niet te hebben. Heel blij mee!
Komt via F&F... Ben benieuwd hoe ik dat opgelost krijg. Pfff gezeik altijd. Is die 14 dagen wettelijk recht tot omruil of kan het zijn dat ik bij Vodafone pech heb? Kan morgen pas bellenMeulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:04:
[...]
Ja, je moet bij de winkel zijn waar je het toestel hebt gehaald. Als jou toestel binnen 14 dagen een defect vertoond zou je dus een nieuwe moeten krijgen bij de winkel/provider waar je het toestel hebt gekocht.
Volgens mij heeft Vodafone vrijwel geen vorraad?
Refurb zou ik zelf ook niet willen als je het toestel net hebt...
Mijn boefje is liev!
Is wettelijk, koop op afstand altijd 14 dagen de tijd om te kijken als je het wat vind etc, als het toestel binnen 14 dagen een defect toont zou je een nieuwe moeten krijgen.JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:37:
[...]
Komt via F&F... Ben benieuwd hoe ik dat opgelost krijg. Pfff gezeik altijd. Is die 14 dagen wettelijk recht tot omruil of kan het zijn dat ik bij Vodafone pech heb? Kan morgen pas bellen
Ik heb mijn iPhone via Mobiel.nl en is de eerste keer voor mij dat ik een abo afsluit met toestel online maar was een goede prijs en gelukkig meteen 2 uitstekende toestellen tot nu toe. Voorheen altijd bij Coolblue omdat ik daar erg goede ervaringen mee heb want de Galaxy S6 heb ik totaal wel 4 keer geruild daar enanders een winkel als Mediamarkt, maar via vodafone of andere providers zelf bestel ik nooit omdat ik dat gewoon persoonlijk niet handig vind met ruilen etc.
[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 28-11-2016 21:43 ]
Ja Ik hoop dat ik die ervaring niet ga krijgen. "Ja meneer, dan moet u het toestel via F&F terug sturen en gaan we naar het probleem kijken". Dan zit ik straks zonder...Meulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:41:
[...]
Is wettelijk, koop op afstand altijd 14 dagen de tijd om te kijken als je het wat vind etc, als het toestel binnen 14 dagen een defect toont zou je een nieuwe moeten krijgen.
Ik heb mijn iPhone via Mobiel.nl en is de eerste keer voor mij dat ik een abo afsluit met toestel online maar was een goede prijs en gelukkig meteen 2 uitstekende toestellen tot nu toe. Voorheen altijd bij Coolblue omdat ik daar erg goede ervaringen mee heb want de Galaxy S6 heb ik totaal wel 4 keer geruild daar enanders een winkel als Mediamarkt, maar via vodafone of andere providers zelf bestel ik nooit omdat ik dat gewoon persoonlijk niet handig vind met ruilen etc.
Mijn boefje is liev!
De iPhone had 1 van de sterkste trilstanden, dit is wel jammer om te horen.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:41:
[...]
Als je googled op 'iphone 7 vibration desk' dan zie je genoeg mensen die klagen over de veel te zachte trilsterkte. Tuurlijk, je hoort de 7 wel trillen als je goed luistert en je in een stille omgeving bent maar sommige mensen willen een trilling echt horen. Op het werk van mijn vriendin hebben ze trouwens zelfs de regel dat je geluid uit moet staan, maar tril mag dan weer wel. Dan is het best kut als je dat ding niet hoort trillen als je 'm voor je hebt liggen op je bureau.
Ik heb geen ervaring met F&F maar hoor graag wat ze gaan zeggen als je hebt gebeld.JB schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:49:
[...]
Ja Ik hoop dat ik die ervaring niet ga krijgen. "Ja meneer, dan moet u het toestel via F&F terug sturen en gaan we naar het probleem kijken". Dan zit ik straks zonder...
Ik heb ook last van dit probleem (KPN)!Buddha_ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:02:
[...]
IPhone 7 - 128 GB - KPN
Ik gebruik mijn telefoon veel voor bellen, elke dag wel een stuk of 4-5 mensen die zeggen dat ik wegval en slecht ben te verstaan.....zowel met leather case van Apple of een Peel of zonder hoes.
Zijn er mensen die een swap hiervoor kregen of is het het netwerk van KPN?
Hou je toestel in een aparte hoek of schud je het toestel dan ben je weer goed te verstaan.
Tevens werkt de Field test niet *3001#12345*#, blijft op connecting staan, sim in een iPhone SE werkt de test wel.
Via luidspreker, of oortjes heb ik geen problemen en ben ik goed te verstaan.
Apple zegt na een remote diagnostic dat het toestel goed
Iemand nog een idee?
Dat Field Test niet werkt, zou komen door de modem chips van Intel die Apple in de iPhone 7 gebruikt.
In andere modellen alsmede de CDMA versie van de iPhone 7 zit een Qualcomm modem, waarmee field test het wel doet.
In andere modellen alsmede de CDMA versie van de iPhone 7 zit een Qualcomm modem, waarmee field test het wel doet.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Wel vaag, heb nu al 2 keer gehad dat de iPhone 7 vastliep en nergens meer op reageerde. Moest echt een harde reset doen.
Ik vind de trilstand juist wel lekker subtiel. Zolang je hem maar voelt als je hem bij je draagt.
Man man man. Het enige wat volgens de servicedesk van VF mogelijk is, is om langs te gaan bij een winkel en mijn toestel terug te sturen. Mijn bestelling wordt dan geannulleerdMeulendijks89 schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:07:
[...]
Ik heb geen ervaring met F&F maar hoor graag wat ze gaan zeggen als je hebt gebeld.

Ik ken dat bij die grote toko's, dan is straks mijn 06 nummer zeker ook opgezegd...

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 29-11-2016 08:48 ]
Mijn boefje is liev!
Tuurlijk is het een dingetje.pdavie2311 schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:41:
[...]
Ik vind het toch ook wel een dingetje..Mss dan toch maar net als mijn vrouw een S7 edge halen..Blijft gewoon ook een heel mooi toestel hoor! Zit nog in de ruilperiode van mijn iPhone 7..haha!
Na veel lezen zit hem het probleem bij smartphones dat deze vaak dicht op het lijf zitten en bij het bellen dicht bij het hoofd. In tegenstelling tot andere devices waar je meestal verder vanaf zit.
Apple zit dus 5x hoger dan de S7E.
Wat mij betreft doen ze daar eerst wat aan bij de iPhone 8. Maar reken daar niet op.
Wel 100 topics over klik geluidjes, maar dit maakt eigenlijk niemand wat uit.
Dus waarom zou Apple überhaupt dan gaan proberen om de SAR rating lager te krijgen.
Mocht Apple ooit ook bij de laagste SAR rating zitten dan zullen ze dit wel schreeuwen op de Keynote.
Amazing Low SAR rating
Wat een moeilijk gedoe dan, ga er vanuit dat ze dan bedoelen dat het afgesloten abo geannuleerd wordt en het toestel retour, dan zal je nummer ook eruit gaan inderdaad. Is het een goede aanbieding dan?JB schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:47:
[...]
Man man man. Het enige wat volgens de servicedesk van VF mogelijk is, is om langs te gaan bij een winkel en mijn toestel terug te sturen. Mijn bestelling wordt dan geannulleerden opnieuw geplaatst... Ik snap dat dat de 14 dagen zichttermijn zijn, maar ik wil een nieuw toestel ivm DOA...!
Ik ken dat bij die grote toko's, dan is straks mijn 06 nummer zeker ook opgezegd...
Of is het een optie om ergens anders een abo met iPhone af te sluiten, bijvoorbeeld Coolblue die goede service bied zeker qua omruilen enzo.
Vraag me af als Apple al refurb toestellen heeft liggen van de iPhone 7 aangezien de vraag zo hoog is.
[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 29-11-2016 09:06 ]
Die aanbieding krijg ik inderdaad niet bij Coolblue. Betreft RED abbo 5GB voor 29 euro in de maand. Bij Coolblue krijg je de standaard VF kosten (31 euro). En ook dan heb ik daar echt geen goed gevoel bij dat dit in orde komt zonder nummer verlies.Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:04:
[...]
Wat een moeilijk gedoe dan, ga er vanuit dat ze dan bedoelen dat het afgesloten abo geannuleerd wordt en het toestel retour, dan zal je nummer ook eruit gaan inderdaad. Is het een goede aanbieding dan?
Of is het een optie om ergens anders een abo met iPhone af te sluiten, bijvoorbeeld Coolblue die goede service bied zeker qua omruilen enzo.
Vraag me af als Apple al refurb toestellen heeft liggen van de iPhone 7 aangezien de vraag zo hoog is.
Dan maar een refurb indien het niet anders kan...
Mijn boefje is liev!
Wie neemt er tegenwoordig nog een abo met telefoon? Tegenwoordig wordt dat gezien als lening.Meulendijks89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:04:
[...]
Wat een moeilijk gedoe dan, ga er vanuit dat ze dan bedoelen dat het afgesloten abo geannuleerd wordt en het toestel retour, dan zal je nummer ook eruit gaan inderdaad. Is het een goede aanbieding dan?
De meeste mensen toch wel denk ikfisherman schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:12:
[...]
Wie neemt er tegenwoordig nog een abo met telefoon? Tegenwoordig wordt dat gezien als lening.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.