ingen vill veta var du köpt din tröja
Aan de ene kant jammer, maar ik heb nog een prima functionerende 6s.
Mocht er iemand interesse hebben in de middernacht blauwe leren hoesje voor de 7+ (deze had ik thuis laten liggen en dus niet retour kunnen brengen) stuur maar een berichtje.
Zet het schuifje aan de linkerkant van je iPhone eens omhoog?q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:52:
Ik heb echt een vervelend probleem, mijn geluid werkt ineens niet meer. YouTube en Spotify hebben wel geluid, maar alle systeemgeluiden en games hebben geen geluid. Ik vermoed dat het komt omdat ik een keer verbonden ben geweest met een bluetooth apparaat. Het vervelende is dat er geen manier lijkt te zijn om dit apparaat te vergeten waardoor het geluid terug komt. Heeft iemand een idee? Ik heb al een volledige reset van de instellingen gedaan.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Even ter verduidelijking, mijn post ging niet over het lockscreen, maar over het ontbreken van een fysieke "back" knop. Die mis ik dus niet.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
.....
Hoe betrouwbaar de methode is? Het ziet er op zich erg simpel uit, qua aanpassing.
Heb hier een Iphone5, dus geen touch-ID terugval optie.
Ben net nieuw met Iphones, dus ik denk er nog even over na.
Over het nieuwe lockscreen ben ik trouwens ook dik tevreden.
<Zinloze tekst hier>
Verwijderd
Kan dus nu niet bekijken hoe het scherm is helaas...
wachten tot ik thuis ben
Dat was het inderdaadWhatsappHack schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:10:
[...]
Zet het schuifje aan de linkerkant van je iPhone eens omhoog?
Ophopen van vuil? Wat bedoel je daar mee?wes- schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:29:
Vandaag de iPhone 7+ retour gebracht ivm gekraak en ophoping van vuil aan de rechter onderzijde. Ze hadden geen vervanger voor mij en dus heb ik m'n geld terug gekregen.
Aan de ene kant jammer, maar ik heb nog een prima functionerende 6s.
Mocht er iemand interesse hebben in de middernacht blauwe leren hoesje voor de 7+ (deze had ik thuis laten liggen en dus niet retour kunnen brengen) stuur maar een berichtje.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eigenlijk precies wat ik zegDonstil schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:29:
[...]
Ophopen van vuil? Wat bedoel je daar mee?
Je bent niet de eerste, en zal zeker ook niet de laatste zijn, die daar tegenaan loopt
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja gisteren. Na tijdje werkte ie weerdannyvdb1997 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:11:
Raar fenomeen vanmiddag. Kon m'n iPhone 7 alleen nog via touchscreen bedienen. Homeknop en aan/uit-knop werkten beiden niet. Na vijf minuten werkte het weer. Iemand anders dit ook een keer meegemaakt?
Haters everywhere but I don’t really care
Blijf het stom vinden dat er geen mute symbool op je statusbalk verschijnt als je de switch om heb gezet.
Toevallig ook 10.1? Heb het ook een keer meegemaakt met de plusdannyvdb1997 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:11:
Raar fenomeen vanmiddag. Kon m'n iPhone 7 alleen nog via touchscreen bedienen. Homeknop en aan/uit-knop werkten beiden niet. Na vijf minuten werkte het weer. Iemand anders dit ook een keer meegemaakt?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 01-10-2016 18:36 ]
Nee, draai de beta niet. Gewoon op 10.0.2carpebios schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:24:
[...]
Toevallig ook 10.1? Heb het ook een keer meegemaakt met de plus
Verwijderd
So far is hij niet geel naar mijn mening (plastic zit er nog op zelfs)
Ik zou hem echt naast de 5s moeten leggen om te zien of er verschil is maar sowieso die eerste paar minuten inloggen enz vind ik het niet irritant.
Home button feedback heb ik op 1 gezet, vind ik hard genoeg
Zal er straks nog wel naar luisteren om te kijken of hij sist.. al denk ik niet dat ik hem ooit zoveel zal belasten dat dat nodig is
P.s. mijn 5s wordt super heet met mobile hotspot aan! Zelfs met scherm uit
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 18:11 ]
[ Voor 101% gewijzigd door gday op 01-10-2016 18:40 ]
Verwijderd
Staat nog steeds op 0%
Uitzetten heeft geen nut
Hopelijk blijft deze iPhone 7 bespaard van het backlight probleem.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vanmiddag foto's gemaakt met zowel de Galaxy s6 als de iPhone en drie van de vier foto's waren scherper op de samsung. Kleuren van de iPhone leken me wel beter.
Edit: Ik lees net dat de 7 geen optische zoom heeft. Dat verklaart waarschijnlijk ook mijn wazige foto's

[ Voor 12% gewijzigd door Teletekst op 01-10-2016 21:18 . Reden: Edit toegevoegd ]
Zelf heb ik nog niet de moeite genomen om te vergelijken. Morgen bij daglicht misschien.
Kan half oktober verlengen, al weet ik niet of ik zonder de 3.5mm kan
[ Voor 77% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-10-2016 22:27 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Mijn 5c maakte nog betere foto's zonder schilderij filtersww89 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:20:
Het lijkt mij wel interessant om te kijken wat andere camera apps met de camera doen. Helemaal interessant zouden RAW foto's kunnen zijn. Ik heb zelf het idee dat de foto's vlekkerig zijn, en dit lijkt wel erger te zijn in de portretmodus in de 10.1 beta. Alsof er een schilderijfilter overheen zit. Ik las van anderen dat zelfs de 6s Plus scherpere foto's maakt en het lijkt mij dan ook een softwaredingetje, en wellicht dus vanwege de jpeg-compressie. Dus nogmaals; wat doen RAuWe foto's?
Zelf heb ik nog niet de moeite genomen om te vergelijken. Morgen bij daglicht misschien.
Gaat niet meer naar boven of beneden. Er gebeurt niks.
Heb hem bij KPN vandaan. Wat kan ik doen?
Apple store inlopen voor een rma replacement? Of via KPN... Waarvan ik bang ben dat ik de toestel weken kwijt ben ivm
1. Mogelijk reparatie
2. Geen voorraden
Iemand advies?
UPDATE:
Busje perslucht gekocht, aantal seconden over in de silent switch gespoten en hij doet het weer ;-)
Scheelt een trip naar Leidseplein.
[ Voor 18% gewijzigd door AnubisNefer op 02-10-2016 12:15 ]
Somewhere between 192.168.Sevn & Legian
Dit topic gaat soms echt te snel; mag ik vragen wat voor probleem je had met de backlight? Een leak of dat ie op delen feller was dan andere delen?Rivanov schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:36:
Zo, vanochtend m'n nieuwe (tweede) iPhone 7 opgepikt bij de Mediamarkt. Nu even backup van m'n 'oude' iPhone 7 terugzetten.
Hopelijk blijft deze iPhone 7 bespaard van het backlight probleem.
De button wordt rood, en gewoon ff voelen natuurlijk. Op de iPad staat het in je control center ding, maar iPhone's hebben nog altijd een fysieke button.MP3-Junky schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:23:
[...]
Blijf het stom vinden dat er geen mute symbool op je statusbalk verschijnt als je de switch om heb gezet.
Oh trouwens, die "coil-noise" (sissen/kraken) die je hoort (waar ik flink last van heb bij filmen) blijkt geen daadwerkelijke coil-noise te zijn, maar veroorzaakt door een serie verkeerde design keuzes bij een chip en een design fout waardoor je die databursts hoort op je video opnames. Zit nu mobiel, maar zal morgen de (onofficieel en off the record
Een andere Apple support medewerker melde overigens dat ze min of meer het idee hebben dat vrijwel alle iPhone 7's de noise oppikken, en de engineers aan het kijken zijn wat de oplossing is om toe te passen. Een software update kán, maar dan wss enkel als de inputlevels van de Microfoons significant wordt verlaagd: en dat is eigenlijk ook niet wat je wil. Het lijkt toch een hardware fix te vereisen, met betere isolatie.
Ik zag iemand in dit topic suggereren dat het een warmte afvoer probleem is, dat is incorrect.
Het scherm had een zwarte gloed links onderin wanneer de brightness lager dan 100% stond. Bij 100% was deze niet zichtbaar maar bij de overige standen wel.WhatsappHack schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 04:45:
[...]
Dit topic gaat soms echt te snel; mag ik vragen wat voor probleem je had met de backlight? Een leak of dat ie op delen feller was dan andere delen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tegenwoordig kun je niet zomaar ff een afspraak inplannen bij de Geniusbar dus mijn tip:AnubisNefer schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:36:
Amper de iPhone 7 2 weken in bezit en de silent switch is stuk.
Gaat niet meer naar boven of beneden. Er gebeurt niks.
Heb hem bij KPN vandaan. Wat kan ik doen?
Apple store inlopen voor een rma replacement? Of via KPN... Waarvan ik bang ben dat ik de toestel weken kwijt ben ivm
1. Mogelijk reparatie
2. Geen voorraden
Iemand advies?
Plan zo ie zo een afspraak in bij de Geniusbar. Vermoedelijk kun je pas ergens einde van de week terecht.
Ga dan vervolgens naar KPN en bekijk of je gelijk kunt omruilen. Lukt dat dan cancel je je afspraak zo niet dan wacht je je afspraak bij de Geniusbar.
Btw mijn mute knop was ook stuk direct uit de doos. Een millimeter bewegen was voldoende om de iPhone te laten flippen in continu wisselen van trilmodus.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 02-10-2016 08:36 ]
Dus een hisgate ?WhatsappHack schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 04:45:
[...]
Dit topic gaat soms echt te snel; mag ik vragen wat voor probleem je had met de backlight? Een leak of dat ie op delen feller was dan andere delen?
[...]
De button wordt rood, en gewoon ff voelen natuurlijk. Op de iPad staat het in je control center ding, maar iPhone's hebben nog altijd een fysieke button.
Oh trouwens, die "coil-noise" (sissen/kraken) die je hoort (waar ik flink last van heb bij filmen) blijkt geen daadwerkelijke coil-noise te zijn, maar veroorzaakt door een serie verkeerde design keuzes bij een chip en een design fout waardoor je die databursts hoort op je video opnames. Zit nu mobiel, maar zal morgen de (onofficieel en off the record) uitleg van een bevriende (ex-Apple) engineer ff vertalen naar NL en hier posten. Ik snapte er zelf vrij weing van
Een andere Apple support medewerker melde overigens dat ze min of meer het idee hebben dat vrijwel alle iPhone 7's de noise oppikken, en de engineers aan het kijken zijn wat de oplossing is om toe te passen. Een software update kán, maar dan wss enkel als de inputlevels van de Microfoons significant wordt verlaagd: en dat is eigenlijk ook niet wat je wil. Het lijkt toch een hardware fix te vereisen, met betere isolatie.
Ik zag iemand in dit topic suggereren dat het een warmte afvoer probleem is, dat is incorrect.
Zou niet best zijn als het een design fout is.
De microfoon nog meer dimmen is geen optie want die is al niet echt briljant. Hier kan je dat goed horen.
Volg het speaker symbool in zijn video.
Zeker de buiten opname die volgt na de auto opname is slecht. Alsof de iphone in een blik zit.
De AF test op 1:29 is helemaal een groot verschil.
Snap ook niet dat Apple ook niet het dual pixel auto focus systeem heeft geïmplementeerd.
YouTube: iPhone 7 vs Samsung Galaxy S7 Camera Test Comparison
[ Voor 5% gewijzigd door EdvanAl op 02-10-2016 08:42 ]
Het geluid van de oor speaker en de luidspreker functie is een heel stuk voller en krachtiger dan op de 6.
Ik had een defecte homeknop in de eerste week, maar deze tweede telefoon doet het beter op dat gebied. Schermtint was overigens gelijk aan elkaar met omwisselen.
Ondanks dat het een eerste week model is heb ik geen enkel his-gate geluid.
Ik wilde eigenlijk vandaag bestellen, maar voor dit geld is mijn tolerantie voor dit soort fouten echt 0.
Same here... Nog ~ 2 weekjes wachten totdat de i7+ geleverd wordt en het zou toch wel zuur zijn, als er met mijn exemplaar ook wat aan de hand is... En al helemaal voor dat gelddfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:43:
Hmmm, als ik hier lees hoeveel problemen er zijn... Scherm, sissend geluid en meerdere gevallen van een mute knop probleem... Kan ik misschien beter nog heel even wachten.
Ik wilde eigenlijk vandaag bestellen, maar voor dit geld is mijn tolerantie voor dit soort fouten echt 0.

Even een hard reboot doen en 'm daarna weer opnieuw aan de lader doen. Dat was de oplossing bij mij bij een andere iPhone (6).Mschrijver88 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:20:
Mijn vader heeft gisteren ook zijn 7Plus 128gb in ontvangst mogen nemen, helemaal happy natuurlijk er is echter 1 gek probleempje, na de hele nacht aan de lader te hebben gehangen stond zijn batterij vanmorgen maar op 93% toen hij hem pakte ( toen de lader nog aangesloten zat ) iemand enig idee waarom hij niet gewoon tot 100% oplaad?
Bij de iPhone 7 doe je een hard reboot net even anders dan bij vorige modellen. Aan/uit knop en volume omlaag tegelijk inhouden tot je het Apple logo ziet.
Daarna weer aan de lader doen en hij zou naar 100% moeten gaan
Verwijderd
Vergeet niet dat de mensen met problemen juist dit forum opzoeken om hun beklag te doen. Degene die geen problemen hebben zoeken deze forums vaak ook niet op. Ik ben een iPhone 7 gebruiker en ben zo blij met de update vanaf de iPhone 6 Plus, wat een wereld van verschil in de opzichten die er voor mij toe doen.dfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:43:
Hmmm, als ik hier lees hoeveel problemen er zijn... Scherm, sissend geluid en meerdere gevallen van een mute knop probleem... Kan ik misschien beter nog heel even wachten.
Kom zelf van een 6 en heb nu de 7. Toch weer een verademing en heb zelf geen problemen met mijn i7. Voor mij is de frontcam bijvoorbeeld erg belangrijk en die is van 6 naar 6s, maar ook van 6s naar 7 flink verbeterd. Rear camera is ook bij weinig licht stukken beter. 3D touch is ook een leuke toevoeging, hoewel dit ook al in de 6s zat. De stereo speakers gaan behoorlijk hard en hebben betere geluidskwaliteit dan de speaker in de i6. TouchID werkt nu ook beter als je vingers bijvoorbeeld een klein beetje vochtig zijn.keest12 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
Vergeet niet dat de mensen met problemen juist dit forum opzoeken om hun beklag te doen. Degene die geen problemen hebben zoeken deze forums vaak ook niet op. Ik ben een iPhone 7 gebruiker en ben zo blij met de update vanaf de iPhone 6 Plus, wat een wereld van verschil in de opzichten die er voor mij toe doen.
Voor de rest nog niet veel andere dingen tegengekomen die voor mij beter zijn. Ja, hij is sneller en de accuduur is beter en meer opslag maar dat is meer iets dat ik per definitie al aanneem van een toestel dat 2 jaar later gereleased is.
Oh en hij voelt iets minder glad aan dan mijn space gray iPhone 6. Dat in combinatie met dat de telefoon ongeveer 10 gram zwaarder is en iets dikker (0.3mm dacht ik), vind ik m fijner zonder hoesje! Vind de nieuwe matzwarte kleur namelijk wel erg tof, dus zit nog erg te twijfelen of ik er wel of geen hoesje om ga doen
Wat je zegt klopt ook helemaal, op internet zal je eerder mensen vinden die over hun toestel klagen, want de mensen die geen problemen hebben zijn minder of niet actief in dit soort topics, althans zo ervaar ik het (ook)
[ Voor 39% gewijzigd door Selmer op 02-10-2016 11:39 ]
Lees namelijk bij 9 van de 10 reviews dat de accu erg ondermaats presteerd, wat ik dan gek vind is dat ik een filmpje zag, waarbij de normale 7 een uur langer doorgaat tov de 6s Plus ? Daar geloof ik niet veel van eigenlijk, de accu in de 6s Plus is enorm goed en nek aan nek met de 7 plus.
Vraag dit omdat ik gister de vraag kreeg of het verstandig was om van een 6 Plus naar een normale 7 te gaan (degene wou een slag kleinere telefoon maar met goede/vergelijkbare accu power)
Nou dan koop je het toch gewoon niet?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:55:
Voor het geld dat je uitgeeft en wat je ervoor krijgt vindt ik een nieuwe Iphone 5S nu nog net redelijk. Tja, een ieder een keuze wat ie doet een 5S of een 7 .. maar zeker eens met " maar voor dit geld is mijn tolerantie voor dit soort fouten echt 0."......
Accu van en normale 7 gaat net goed een dag mee 07 eruit en 23 aan de oplader. De 6plus die ik had kon prima een dag overslaan, maar dit formaat is zoveel handzamer van de 7.
Vind ook de home knop met haptic feedback veel fijner dan en fysieke, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Vind formaat nog wel de wennen maar al met al erg tevreden
[ Voor 11% gewijzigd door SpoekGTi op 02-10-2016 14:17 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Als je de post hier boven bekijkt is het een design fout en heeft dus iedereen dat...Azqi schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:12:
Ik heb het hissgate probleem ook met filmen helaas. Ook als Iphone in rust is.
Ik zie zo 1.2.3 niet welke post je bedoeld.dfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:23:
[...]
Als je de post hier boven bekijkt is het een design fout en heeft dus iedereen dat...
Is er inmiddels ook daadwerkelijk een onderbouwing van dit "probleem". Of is het gewoon Coil noise wat door andere verkeerd wordt uitgelegd?
Ik ben overgestapt van een 6 Plus naar een gewone 7. Met zware taken merk ik dat de telefoon net wat vlugger leeg loopt, maar dat ligt natuurlijk aan het formaat van de batterij. Met de dagelijkse taken houden ze het denk ik even lang uit. De 6 Plus vanwege de grotere batterij, de 7 vanwege de efficiëntere processor.Bontes schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:13:
Wat ik me eigenlijk afvroeg, hoe houdt de accu het uit in een normale 7 als je veel Ingress speelt, af en toe een potje Heartstone...is het dan binnen 6 uur gedaan of kom je makkelijk de dag door (laten we zeggen 8 uur op en 11 uur naar bed) ?
Lees namelijk bij 9 van de 10 reviews dat de accu erg ondermaats presteerd, wat ik dan gek vind is dat ik een filmpje zag, waarbij de normale 7 een uur langer doorgaat tov de 6s Plus ? Daar geloof ik niet veel van eigenlijk, de accu in de 6s Plus is enorm goed en nek aan nek met de 7 plus.
Vraag dit omdat ik gister de vraag kreeg of het verstandig was om van een 6 Plus naar een normale 7 te gaan (degene wou een slag kleinere telefoon maar met goede/vergelijkbare accu power)
Ik vind dat ik er niet op achteruit ben gegaan qua batterij en haal het einde van de dag met nog zo een 25% batterij over, net zoveel als ik altijd overhield met de 6 Plus. Deze had wel wat batterijslijtage na twee jaar gebruik natuurlijk. Ik game overigens niet, dus mijn verbruikspatroon en de jouwe blijft anders natuurlijk.
http://www.macrumors.com/...-7-connectivity-problems/
Met name door de update in het artikel is het dus meer als alleen Verizon
Update: While Verizon users have generated the highest number of complaints about this issue, customers on other carriers around the world have also experienced it.
Is it primarily effecting models that switched to the Intel chips and not Broadcom?
[ Voor 10% gewijzigd door EdvanAl op 02-10-2016 16:13 ]
Niet echt hardleers hoorTennisbal schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:54:
gisteravond viel de iphone voor de 2e keer deze week in het badwederom een uur geen earphone maar droogde rustig op en deed het weer. Ideaal dit
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik ben er niet heel blij mee. Als ik inzoom zie ik redelijk snel een korrelig beeld.
Volgens mij doe je het eromTennisbal schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:54:
gisteravond viel de iphone voor de 2e keer deze week in het badwederom een uur geen earphone maar droogde rustig op en deed het weer. Ideaal dit

Hier ook, er zijn er meerderen hier die er niet tevreden mee zijn, het is een soort 'schilder' filter lijkt het wel...Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:06:
Wat vinden jullie van de fotokwaliteit van de iPhone 7?
Ik ben er niet heel blij mee. Als ik inzoom zie ik redelijk snel een korrelig beeld.
Ik heb eerlijk gezegd geen noise. Niet als ik de iPhone normaal gebruik (WhatsApp, Twitter etc). Ook met filmen hoor ik niets.dfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:23:
[...]
Als je de post hier boven bekijkt is het een design fout en heeft dus iedereen dat...
Voor mij is dit wel een showstopper eigenlijk. Ik maak vrij veel foto's met mijn telefoon.Studiocitroen schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:14:
[...]
Hier ook, er zijn er meerderen hier die er niet tevreden mee zijn, het is een soort 'schilder' filter lijkt het wel...
Ik heb nog een week om de telefoon te retourneren maar verder werkt alles prima.

Kan je een voorbeeld plaatsen ? (origineel)Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Voor mij is dit wel een showstopper eigenlijk. Ik maak vrij veel foto's met mijn telefoon.
Ik heb nog een week om de telefoon te retourneren maar verder werkt alles prima.
7 of 7plus ? (indien 7 plus dan de wide of tele camera ?)
Verwijderd
50% +- helderheid

En naast mijn 5s alle 2 op 50%

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 16:38 ]
Ik heb de gewone 7. Dus niet de plus.SjaakAW schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:25:
[...]
Kan je een voorbeeld plaatsen ? (origineel)
7 of 7plus ? (indien 7 plus dan de wide of tele camera ?)
Hierbij een foto die ik gemaakt heb. Als ik gewoon op 100% kijk dan vind ik het niet echt scherp.
Maar misschien ligt het aan mij.
https://myalbum.com/photo/X3WniKbck9Eo/1k0.jpg
Ik zou sowieso niet zo snel inzoomen met een iPhone. Je kunt denk ik beter een foto achteraf croppen dan digitale zoom gebruiken.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:06:
Wat vinden jullie van de fotokwaliteit van de iPhone 7?
Excuses, ik bedoelde inzoomen op de foto nadat ik hem over heb gezet op de PC. Dus gewoon 100% bekijken zeg maar.gday schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:47:
[...]
Ik zou sowieso niet zo snel inzoomen met een iPhone. Je kunt denk ik beter een foto achteraf croppen dan digitale zoom gebruiken.
[ Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]
Het scherm van de 5s is eigenlijk te blauw gekalibreerd.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:33:
Mijn iPhone 7 . Heb nu pas tijd om foto te maken.
50% +- helderheid
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik deze foto's bekijk op mijn gekalibreerde Dell monitor dan zie ik ook duidelijk dat de witheid van de iPhone 7 overeenkomt met de monitor. Dit kan jezelf ook testen met een goede monitor.
De 7 is hier de betere naar mijn mening.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:33:
Mijn iPhone 7 . Heb nu pas tijd om foto te maken.
50% +- helderheid
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals hierboven al aangehaald. Ik heb een gecalibreerde plasma hangen en het 7+ kleuren palet komt hier erg goed bij in de buurt. Een 6sPlus is bv veel blauwe.
Ik ben ervoor naar de genius bar geweest. Telefoon wordt ervoor omgeruild. Helaas hadden ze geen exemplaren meer liggen op voorraad, maar kan van de week een andere ophalen.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Voor mij is dit wel een showstopper eigenlijk. Ik maak vrij veel foto's met mijn telefoon.
Waarom moet je ook zoomen als je een foto op volledig scherm bekijkt? Het is voor veel mensen echt een automatisme om direct te gaan zoomen bij foto's, maar bewonder de foto gewoon op volledig scherm zonder zoomen. Dan zien ze er alleraardigst uit als je een beetje kan fotograferen.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Excuses, ik bedoelde inzoomen op de foto nadat ik hem over heb gezet op de PC. Dus gewoon 100% bekijken zeg maar.
Geen idee. Dat doe ik nu eenmaal. 😎keest12 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:16:
[...]
Waarom moet je ook zoomen als je een foto op volledig scherm bekijkt? Het is voor veel mensen echt een automatisme om direct te gaan zoomen bij foto's, maar bewonder de foto gewoon op volledig scherm zonder zoomen. Dan zien ze er alleraardigst uit als je een beetje kan fotograferen.
Ik heb gisteren een aantal foto's gemaakt met mijn Galaxy s6 en de iPhone. De s6 won drie van de vier keer. Dat vind ik dan wel jammer van zo'n dure telefoon. Foto's trouwens alleen op telefoon bekeken.
Haha zo te zien is die IP67 water resistent rating wel handig voor jouTennisbal schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:54:

Het is niet het originele formaat ?Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Ik heb de gewone 7. Dus niet de plus.
Hierbij een foto die ik gemaakt heb. Als ik gewoon op 100% kijk dan vind ik het niet echt scherp.
Graag ook de exif gegevens behouden.
Kan je zien welke ISO waarde er is gekozen.
Verwijderd
Ben wel consequent dus de 5S bevalt me prima, dat was een mooie prijs/opties verhouding, die 7 series ... startend (!!!) vanaf bijna 3x zo duur als de 5S nu, maar qua verhouding in meer features is dat voor de meeste gebruikers imho echt een overkill....Donstil schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:48:
[...]Nou dan koop je het toch gewoon niet?
Hij schijnt dus wel "bad-resist" te zijn.... voor wie het er voor over heeft.... net als voor wat er dan wel aan extra features nog is...prima, eigen keuze zoals ik al eerder schreef. Dit soort hypes zijn wrs wel goed voor de economie.....
De prijs is relatief. Niet voor iedereen een bepalende factor.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:40:
[...]
Ben wel consequent dus de 5S bevalt me prima, dat was een mooie prijs/opties verhouding, die 7 series ... startend (!!!) vanaf bijna 3x zo duur als de 5S nu, maar qua verhouding in meer features is dat voor de meeste gebruikers imho echt een overkill....
Hij schijnt dus wel "bad-resist" te zijn.... voor wie het er voor over heeft.... net als voor wat er dan wel aan extra features nog is...prima, eigen keuze zoals ik al eerder schreef. Dit soort hypes zijn wrs wel goed voor de economie........ is het iig ook daar nog goed voor, een extra feature zullen we maar zeggen...
Voor jou wel zo te lezen, voor mij persoonlijk niet.
Niet voor iedereen is €909,- (begin prijs 7+) net zoveel geld natuurlijk.
Ook zoek ik nog zo'n Impact hoesje, alleen kan ik ze bij Tech21 niet vinden.
Voor de iPhone 7 Plus
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Verwijderd
Er is uiteraard nog een optie... anders dan de prijs te kunnen betalen...Donstil schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:44:
[...]De prijs is relatief. Niet voor iedereen een bepalende factor.
Voor jou wel zo te lezen, voor mij persoonlijk niet.
Niet voor iedereen is €909,- (begin prijs 7+) net zoveel geld natuurlijk.
Nl: Mijn financiële situatie laat zich er prima voor om een 7S te kopen, daar zit totaal geen probleem als je dat soms dacht...
Kwestie van keuze hiervoor of een gadget voor mijzelf. makkelijke keuze voor mij... zij hebben het harder nodig dan ik mijn gadget...
Ooit dus aan zo een optie gedacht?
Geef je vriendin eens even wifi toegangVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:27:
Foto vergelijking van de 7 en 6s Plus van mijn vriendin.
[afbeelding]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mooi dat je een nieuwe krijgt, hoe lang had je hem a en waar had je hem gekocht? Ik heb hem inmiddels meer dan 2 weken...hopelijk kan ik heb dan ook nog ruilen hiervoorhere2stay schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:15:
[...]
Ik ben ervoor naar de genius bar geweest. Telefoon wordt ervoor omgeruild. Helaas hadden ze geen exemplaren meer liggen op voorraad, maar kan van de week een andere ophalen.
Volgens mij voor een retour (binnen 2 weken) niet, maar zou toch voor de zekerheid een afspraak maken.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:06:
Moet ik een afspraak maken voor een retour of kan ik gewoon langs bij de Apple store?
Ga je retourneren om de camera ?Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:06:
Moet ik een afspraak maken voor een retour of kan ik gewoon langs bij de Apple store?
Wie zegt dat ik er dingen voor moet laten dan?
De prijs is gewoon een non discussie. Daar is namelijk een hele goeie oplossing voor en dat is het niet kopen van het product.
Niet dat het mij iets uitmaakt, maar dan speelt je financiële situatie dus wél een rol aangezien je moet kiezen.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:57:
[...]
Er is uiteraard nog een optie... anders dan de prijs te kunnen betalen...
Nl: Mijn financiële situatie laat zich er prima voor om een 7S te kopen, daar zit totaal geen probleem als je dat soms dacht....... Het prijsverschil tussen de 7 types en de 5S deel ik liever met mijn 3 kids.. startende jongeren nog met master studie bezig of net een baan....
![]()
Kwestie van keuze hiervoor of een gadget voor mijzelf. makkelijke keuze voor mij... zij hebben het harder nodig dan ik mijn gadget...
Ooit dus aan zo een optie gedacht?
Verwijderd
Wat je zelf doet moet je zelf weten... overkill of niet...
Ik wou hier toch niet meteen overdreven doen om te schrijven dat beiden opties wel mogelijk zijn hier, nu je er min of meer vraagt geef ik toe dat wel mogelijk is.. maar toch voor de 5S kies...Niet dat het mij iets uitmaakt, maar dan speelt je financiële situatie dus wél een rol aangezien je moet kiezen
Het feit dat je het kunt kopen... wil niet zeggen dat je het moet kopen....
Voor wat is er mee doe, is de 5S echt ok.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 18:58 ]
Verwijderd
Welke iOs draai je?... maak eens de zelfde foto met Camera+Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Dan is de enige juiste keuze voor jou om de 5S te kopen. Eenvoudig toch!Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:57:
[...]
Voor wat is er mee doe, is de 5S echt ok.
Verwijderd
Kids lopen hier op het plein met een I7 (op afbetaling bij een ABBO)gday schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Niet dat het mij iets uitmaakt, maar dan speelt je financiële situatie dus wél een rol aangezien je moet kiezen.
Soms kan je ook afwegingen maken zonder dat daarbij financiën een rol spelen.
Als je bijvoorbeeld bereikbaar wilt zijn en heel af en toe een SMS of WA verstuurd dan is het onzin om daar 900 euro voor uit te geven..
[ Voor 5% gewijzigd door EdvanAl op 02-10-2016 19:08 ]
Nou,.....volgens mij was dit topic daar eigenlijk meer voor bedoeld: iPhone 7 (Plus). Ga jij upgraden? althans, voor de afweging 5s / 7Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:02:
Idd, maar dan mag ik nog wel een mening ventileren over de prijs/feature verhouding van de 7 tov 5S.. Het delen van ervaringen en het hebben van (kritische...) meningen over de 7 ... daar is dit topic toch voor... of... niet soms
[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 02-10-2016 19:07 ]
Nou als jij alleen maar even je mening komt ventileren over de prijs dan voegt dat natuurlijk helemaal niets toe aan de discussie.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:02:
Idd, maar dan mag ik nog wel een mening ventileren over de prijs/feature verhouding van de 7 tov 5S.. Het delen van ervaringen en het hebben van (kritische...) meningen over de 7 ... daar is dit topic toch voor... of... niet soms
Verwijderd
Als dit het niveau is van de respons.. dit dan ook niet....Donstil schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:13:
[...]Nou als jij alleen maar even je mening komt ventileren over de prijs dan voegt dat natuurlijk helemaal niets toe aan de discussie.
Waarom zou dat niet mogen? Wie bepaalt dat hier dat dit niet zou mogen...
Ik dacht dat Tweakers toch kritisch horen te zijn... dus waarom niet tav de Iphone 7 prijs,..... daar gaan we echt geen uitzondering voor maken...
Dus Apple had de 7 wellicht nog duurder kunnen maken... en dan nog steeds geen kritische noot... kom nou...

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Apple Store, een week. Hij wordt omgeruild 'onder garantie' door de genius bar, niet door de afdeling verkoop. Heeft de medewerker nog wel geprobeerd in de hoop dat zij nog voorraad hadden en ik er toch binnen twee weken mee terug was, maar ook geen voorraad.Studiocitroen schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:19:
[...]
Mooi dat je een nieuwe krijgt, hoe lang had je hem a en waar had je hem gekocht? Ik heb hem inmiddels meer dan 2 weken...hopelijk kan ik heb dan ook nog ruilen hiervoor
Toestel wordt besteld en is er dinsdag.
Ik heb het ook hoor, ben vanmiddag in Madurodam geweest met wat schieten en zag ook die korreltjes 7plus 256GB variant, overigens maakt het geen moer uit Of je de telelens gebruikt of niet ik ga morgen nog eens proberen wat er gebeurt als ik Live Photos uitzet misschien dat het daarin zitTeletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
De titel van dit topic bevat "Ervaringen & discussie"carpebios schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:28:
Mensen, het gaat hier toch om ervaringen. Als je hem niet koopt, of te duur vind of te goedkoop moet je misschien naar een ander topic toe. Het gaat hier om mensen die er een hebben en wat de ervaringen ermee zijn. Ervaringen met het toestel, niet met het kopen aan de kassa.
En er is geen beperking op gelegd....
De eerste ca 20 reacties (en wellicht dels nog verder, niet meerv gekeken) gaan allemaal over de 7 VOOR de aankoop.... dus totaal niet over ervaringen van mensen die er een hebben ..
En deze dan:
q-enf0rcer.1 in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
de 7e posting.. toch ook zo bedenkingen....
Dus heeeeeel veel mensen reageren dan wel dat er er een gaan..... kopen.... of hebben opmerkingen over de prijs.... en dan zou het nu niet meer mogen....
Kom nou....

Als iedere iphone er last van heeft heeft omwisselen geen zin voorlopig.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Haters everywhere but I don’t really care
Ik zou hem in iedergeval omruilen, het is een duur product, als het dan niet naar behoren werkt, moet ie vervangen worden toch? Kan niet zo zij dat de iPhone 5c mooiere foto's maakt lijkt me
Maar wat wil je met een prijs discussie bereiken dan?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Als dit het niveau is van de respons.. dit dan ook niet....
Waarom zou dat niet mogen? Wie bepaalt dat hier dat dit niet zou mogen...
Ik dacht dat Tweakers toch kritisch horen te zijn... dus waarom niet tav de Iphone 7 prijs,..... daar gaan we echt geen uitzondering voor maken...
Dus Apple had de 7 wellicht nog duurder kunnen maken... en dan nog steeds geen kritische noot... kom nou...
Jij bent zo te lezen van mening dat dit wat toevoegd. Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.