My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Ik ben net zo geschrokken van de prijs als:Donstil schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Maar wat wil je met een prijs discussie bereiken dan?
Jij bent zo te lezen van mening dat dit wat toevoegd. Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat.
q-enf0rcer.1 in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Waar was jouw reactie toen?
Mm dat je niet echt aangeeft wat het toevoegd zegt eigenlijk wel voldoende.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
Ik ben net zo geschrokken van de prijs als:
q-enf0rcer.1 in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Waar was jouw reactie toen?
Oh is dat zo? Ik dacht dat ik het origineel had neergezet. Met welke online tool kan ik dit wel doen?SjaakAW schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:30:
[...]
Het is niet het originele formaat ?
Graag ook de exif gegevens behouden.
Kan je zien welke ISO waarde er is gekozen.
Zal morgen worden, want ik zit nu niet achter de PC.
Ja ik kan er ook niet helemaal de vinger op leggen. De foto is wel scherp, maar toch ook weer niet helemaal.Studiocitroen schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:14:[...]
Hier ook, er zijn er meerderen hier die er niet tevreden mee zijn, het is een soort 'schilder' filter lijkt het wel...
Ik denk het wel. Ik geef een hoop geld uit aan de telefoon en als de foto's niet goed zijn, dan ga ik me eraan irriteren. Ik maak veel foto's, dus voor mij is dit wel een reden om de telefoon terug te brengen.
Wat is Camera+? Dit is mijn eerste iPhone.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:59:
[...]
Welke iOs draai je?... maak eens de zelfde foto met Camera+
Ik gebruik zelf ProCam 4. Erg mooie app en is laatst goed ge-update voor de iPhone 7. Met oa RAW en Dubbele camera features.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Oh is dat zo? Ik dacht dat ik het origineel had neergezet. Met welke online tool kan ik dit wel doen?
[...]
Ja ik kan er ook niet helemaal de vinger op leggen. De foto is wel scherp, maar toch ook weer niet helemaal.
[...]
Ik denk het wel. Ik geef een hoop geld uit aan de telefoon en als de foto's niet goed zijn, dan ga ik me eraan irriteren. Ik maak veel foto's, dus voor mij is dit wel een reden om de telefoon terug te brengen.
[...]
Wat is Camera+? Dit is mijn eerste iPhone.
Verwijderd
Op de man spelen is niet de bedoeling blijf bij de inhoud.
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2016 08:03 ]
Als je echt goede foto's wilt, kun je hem misschien beter ruilen voor een Galaxy S7. Die zijn echt vele malen scherper.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Oh is dat zo? Ik dacht dat ik het origineel had neergezet. Met welke online tool kan ik dit wel doen?
[...]
Ja ik kan er ook niet helemaal de vinger op leggen. De foto is wel scherp, maar toch ook weer niet helemaal.
[...]
[...]
Wat is Camera+? Dit is mijn eerste iPhone.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
BillSpaarbank schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:49:
[...]
Als je echt goede foto's wilt, kun je hem misschien beter ruilen voor een Galaxy S7. Die zijn echt vele malen scherper.
En dan heb ik het ook nog niet over de service.
Ik kwam bij de Samsung Experience store met mijn telefoon van 10 maanden oud.
Ik gaf aan dat mijn batterij 9 uur mee ging waarvan nog geen 3 uur screen on time.
Antwoord van de medewerker: Dat is normaal voor de Galaxy S6.

Klopt..Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Ik kom van de Galaxy S6 af omdat ik de batterij van Samsung telefoons zo enorm slecht vind.
En dan heb ik het ook nog niet over de service.
Ik kwam bij de Samsung Experience store met mijn telefoon van 10 maanden oud.
Ik gaf aan dat mijn batterij 9 uur mee ging waarvan nog geen 3 uur screen on time.
Antwoord van de medewerker: Dat is normaal voor de Galaxy S6.
Maar de S7/S7 EDGE is echt een beer van een batterij.
Een stuk meer capaciteit als die van de S6
Dit is niet de huiskamer, graag een topic report maken en dan niet reageren.
[ Voor 118% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2016 08:02 ]
Oei dit is niet heel best nee... Gewoon geen enkel detail terug te zien in de foto.Teletekst schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:41:
[...]
Ik heb de gewone 7. Dus niet de plus.
Hierbij een foto die ik gemaakt heb. Als ik gewoon op 100% kijk dan vind ik het niet echt scherp.
Maar misschien ligt het aan mij.
https://myalbum.com/photo/X3WniKbck9Eo/1k0.jpg
Omdat er geen optische zoom mogelijk is met de iphone. Daarnaast is het vaak de enige camera die je bij je hebt, dus zijn het niet alleen maar simpele snapshot voor in Whatsapp. Maar wil je af en toe een foto gebruiken is een fotoboek en moet je de compositie aanpassen.keest12 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:16:
[...]
Waarom moet je ook zoomen als je een foto op volledig scherm bekijkt? Het is voor veel mensen echt een automatisme om direct te gaan zoomen bij foto's, maar bewonder de foto gewoon op volledig scherm zonder zoomen. Dan zien ze er alleraardigst uit als je een beetje kan fotograferen.
Nou, dat is toch wel wat overdreven.gday schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:54:
Niet dat het mij iets uitmaakt, maar dan speelt je financiële situatie dus wél een rol aangezien je moet kiezen.
Als je niet voor een 7 kiest ligt het niet per definitie aan je financiën. Er zijn andere zaken die een veelvoud van een telefoon kosten. Volgens mij kan iedereen makkelijk een iphone 7 kopen, als hij/zij wil.
Het is niet alsof 900 euro een heel hoog bedrag is. Alleen, heb je het ervoor over? Dat is persoonlijk.
Ik ben de problemen in de gaten aan het houden hier. Wilde eigenlijk vandaag bestellen. Maar misschien beter om nog even af te wachten.carpebios schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:28:
Mensen, het gaat hier toch om ervaringen. Als je hem niet koopt, of te duur vind of te goedkoop moet je misschien naar een ander topic toe. Het gaat hier om mensen die er een hebben en wat de ervaringen ermee zijn. Ervaringen met het toestel, niet met het kopen aan de kassa.
Ik begrijp niet helemaal waarom je iemand wilt corrigeren wegens een taalfout. Je eigen posts zijn erg onsamenhangend wegens vreemde woordkeuzes (auto-correct?), vreemde zinsopbouw, rare interpunctie en het feit dat nagenoeg alle zinnen op een nieuwe regel beginnen waardoor de structuur verdwijnt. Ik vind je posts daardoor moeilijker te lezen dan wanneer iemand een d/t-fout maakt. Maar goed, dat is allemaal off-topic.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:48:
[...]
Toevoegt bedoel je,,,,![]()
Laten we maar stoppen, jouw opmerking voegt zeker niet meer toe.
Al een beetje kritisch zijn ligt hier nu bij sommigen gevoelig hier. ....
Gaan we niet uitkomen.
De discussie over de prijs is wat mij betreft ook off-topic. Er is inderdaad eerder over gepost, maar toen was de telefoon nog niet eens te koop. Er waren dus nog überhaupt geen ervaringen om te bespreken.
Nou, hij geeft zelf aan dat als ie erover nadenkt, dat ie ervoor kiest om dat geld aan z'n kinderen uit te geven. Niks mis mee, en waarschijnlijk ook verstandig.dfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:17:
[...]
Nou, dat is toch wel wat overdreven.
Als je niet voor een 7 kiest ligt het niet per definitie aan je financiën. Er zijn andere zaken die een veelvoud van een telefoon kosten. Volgens mij kan iedereen makkelijk een iphone 7 kopen, als hij/zij wil.
Het is niet alsof 900 euro een heel hoog bedrag is. Alleen, heb je het ervoor over? Dat is persoonlijk.
.
Maar als je twijfelt of je dat geld niet beter ergens anders aan kunt uitgeven spelen financiën een rol. Niks vreemds aan en niets om je voor te schamen. Dat zal bij het gros zo zijn want het zijn nu eenmaal relatief dure apparaten.
Klopt, maar dan is het ook niet per se een weloverwogen keuze om dat geld liever aan iets anders uit te geven. Dan is het gewoon niet zinvol om dat product zelf te bezitten dus kun je het geld beter op zak houden.SjaakAW schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:04:
[...]
Kids lopen hier op het plein met een I7 (op afbetaling bij een ABBO)
Soms kan je ook afwegingen maken zonder dat daarbij financiën een rol spelen.
Als je bijvoorbeeld bereikbaar wilt zijn en heel af en toe een SMS of WA verstuurd dan is het onzin om daar 900 euro voor uit te geven..
Ik stap verder uit deze prijs-discussie. Ja, hij is duur. Dat weten we allemaal. Klaar.
[ Voor 16% gewijzigd door gday op 03-10-2016 02:19 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Aha, misschien moet ik over een tijdje ook een poging wagen!here2stay schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:29:
[...]
Apple Store, een week. Hij wordt omgeruild 'onder garantie' door de genius bar, niet door de afdeling verkoop. Heeft de medewerker nog wel geprobeerd in de hoop dat zij nog voorraad hadden en ik er toch binnen twee weken mee terug was, maar ook geen voorraad.
Toestel wordt besteld en is er dinsdag.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Top! heeft gewerkt!bartpostma schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:52:
[...]
Even een hard reboot doen en 'm daarna weer opnieuw aan de lader doen. Dat was de oplossing bij mij bij een andere iPhone (6).
Bij de iPhone 7 doe je een hard reboot net even anders dan bij vorige modellen. Aan/uit knop en volume omlaag tegelijk inhouden tot je het Apple logo ziet.
Daarna weer aan de lader doen en hij zou naar 100% moeten gaan
[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:34 ]
Paar delen uit de foto. De focus lag op kind. 100% weergave en 200% weergave vanuit Photoshop.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/test.jpg
100% weergave van deel foto:
https://dl.dropboxusercon...10-03%20om%2009.01.20.png overigens is de hele foto zoals dit gedeelte.
Een test foto in zijn geheel.
https://dl.dropboxusercon...59321/IMG_3306_100%25.jpg niet echt gedetailleerd..
Zeg maar gerust, vrij slecht.. Dat voor een Camera die zo hoog geprezen wordt, misschien dat mijn (oude) iPhone 6 zelfs betere foto's maakt.Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:27:
Hier een paar voorbeelden van mijn camera van de iPhone 7.
Paar delen uit de foto. De focus lag op kind. 100% weergave en 200% weergave vanuit Photoshop.
https://dl.dropboxusercon...10-03%20om%2009.01.20.png overigens is de hele foto zoals dit gedeelte.

Die kwaliteit kan toch niet zo slecht zijn? Dat lijkt me Iphone 4S niveau.Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
Zeg maar gerust, vrij slecht.. Dat voor een Camera die zo hoog geprezen wordt, misschien dat mijn (oude) iPhone 6 zelfs betere foto's maakt.
Als je het zo ziet, lijkt de ISO verkeerd te staan, lijkt wel alsof het een foto in de donkere ruimte is!dotslasher schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Die kwaliteit kan toch niet zo slecht zijn? Dat lijkt me Iphone 4S niveau.
Inderdaad belabberd.

Hiervoor had ik een iPhone 5c. Die maakte betere foto's inderdaad.Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
Zeg maar gerust, vrij slecht.. Dat voor een Camera die zo hoog geprezen wordt, misschien dat mijn (oude) iPhone 6 zelfs betere foto's maakt.
Verder kan ik niks aan de instellingen veranderen volgens mij in de camera.

Ik begrijp het ook niet, Als ik die foto dus inzoom op mijn iPhone dan zie ik het, als ik het origineel op mijn mac open en op 100% dit bekijk zie ik het zoals op die linkjes. Een soort 'verf vlekken' filter.dotslasher schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Die kwaliteit kan toch niet zo slecht zijn? Dat lijkt me Iphone 4S niveau.
[ Voor 33% gewijzigd door Citroentaart op 03-10-2016 09:40 ]
Kun je misschien is Camera+ of Pro Cam 4 proberen?Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Hiervoor had ik een iPhone 5c. Die maakte betere foto's inderdaad.
Verder kan ik niks aan de instellingen veranderen volgens mij in de camera.
[...]
Ik begrijp het ook niet, Als ik die foto dus inzoom op mijn iPhone dan zie ik het, als ik het origineel op mijn mac open en op 100% dit bekijk zie ik het zoals op die linkjes. Een soort 'verf vlekken' filter.
Dit zijn twee (mijn ervaring) zeer goede third party camera apps voor de iphone.
Als de foto's daar ook zo slecht mee zijn zou ik adviseren om terug te gaan naar de Apple Store. Ookal komt die bij een provider of iets dergelijks vandaag. Zij helpen je altijd erg goed, wel even een afspraak maken bij de Genius Bar om teleurstelling te voorkomen.
Dat heb ik ook getest, met Camera+ hetzelfde.Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:50:
[...]
Kun je misschien is Camera+ of Pro Cam 4 proberen?
Dit zijn twee (mijn ervaring) zeer goede third party camera apps voor de iphone.
Als de foto's daar ook zo slecht mee zijn zou ik adviseren om terug te gaan naar de Apple Store. Ookal komt die bij een provider of iets dergelijks vandaag. Zij helpen je altijd erg goed, wel even een afspraak maken bij de Genius Bar om teleurstelling te voorkomen.
Toch maar een keer een afspraak plannen bij de Genius Bar denk.
Shit joh... hopelijk is mijn telefoon straks wel helemaal in orde.. Lees toch hier en daar wat zorgwekkende berichten met Geel scherm, camera doet raar etc..Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:57:
[...]
Dat heb ik ook getest, met Camera+ hetzelfde.
Toch maar een keer een afspraak plannen bij de Genius Bar denk.
Hopelijk krijg ik hem v/d week en dan gaan we het zien
Full size, wat ander type "vlekken" dan op de 6S volgens mij.

Haters everywhere but I don’t really care
Op jou bovenste foto zie ik die vlekken ook terug. Vooral in het gezicht van dat vrouwtje.matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:03:
Ook het idee dat ze "iets" aan het compressiealgoritme hebben gewijzigd ofzo.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind de algehele ruis(iso) op de foto behoorlijk aanwezig.. Lijkt me niet echt zo te horen zijn, zeker niet ingezoemd en full res.. Als iedereen dit heeft, (elke iPhone) is het wellicht software matig en komt daar een update voor, geen idee!matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
De kans dit dit aan "mijn" exemplaar van de iPhone ligt lijkt me kleinMitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:08:
Ik vind de algehele ruis(iso) op de foto behoorlijk aanwezig.. Lijkt me niet echt zo te horen zijn, zeker niet ingezoemd en full res.. Als iedereen dit heeft, (elke iPhone) is het wellicht software matig en komt daar een update voor, geen idee!
Zeker als meerdere mensen het ervaren. Zou je het haast toch in de software gaan zoeken.matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:09:
[...]
De kans dit dit aan "mijn" exemplaar van de iPhone ligt lijkt me klein
Een productie fout lijkt me toch sterk.. Maarja je weet het niet, het zou kunnen natuurlijk. Laten we hopen van niet.

Een stukje hierboven heeft iemand er een nieuwe iPhone voor gekregen bij de Apple store.Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:10:
[...]
Zeker als meerdere mensen het ervaren. Zou je het haast toch in de software gaan zoeken.
Een productie fout lijkt me toch sterk.. Maarja je weet het niet, het zou kunnen natuurlijk. Laten we hopen van niet.
Ik zal je even in de realiteit zetten vanaf nu, want je bent of nog verschrikkelijk jong of je kent alleen maar minimaal middenklassers om je heen. Niet iedereen kan een iPhone kopen. Ik ken gezinnen die per week 50 euro overhouden als ze alle rekeningen betalen. Hier moet nog wel van gegeten worden. Geen iPhone mogelijk dus.dfrenner schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:17:
[...]
Nou, dat is toch wel wat overdreven.
I don't have dreams, I have goals!!
Je kan het ook gaan proberen.. Ben benieuwd. Zijn er hier andere met exact dezelfde issues. En ook mensen die hier absoluut geen last van hebben? (in het laatste geval vermoed ik toch hardwareStudiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Een stukje hierboven heeft iemand er een nieuwe iPhone voor gekregen bij de Apple store.
Ik zal het vandaag eens via de Chat proberen bij Apple.Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
Je kan het ook gaan proberen.. Ben benieuwd. Zijn er hier andere met exact dezelfde issues. En ook mensen die hier absoluut geen last van hebben? (in het laatste geval vermoed ik toch hardware)
Het lijkt me toch dat er met de reviews van de iPhone 7 wel nauwkeurig na gekeken word. Zoals de uitgebreide review van iCulture en amerikaanse blogs..
Ik kan het even niet terug vinden, maar de Camera van de i7+ was ook uitgebreid gereviewd. En die kwam er beter uit als van de Galaxy S7. Dusja ik heb ook geen idee wat er precies aan de hand is..Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:22:
[...]
Ik zal het vandaag eens via de Chat proberen bij Apple.
Het lijkt me toch dat er met de reviews van de iPhone 7 wel nauwkeurig na gekeken word. Zoals de uitgebreide review van iCulture en amerikaanse blogs..
EDIT:
Zie hier de review: https://www.dxomark.com/M...a-review-better-than-ever
Echt alles behalve ruis
[ Voor 11% gewijzigd door g00gle op 03-10-2016 10:26 ]
http://gizmodo.com/iphone...artphone-for-p-1787177119
Maar dit laat hetzelfde zien:

Andere foto's daar ook (krijg ze hier alleen op origineel formaat als ik afbeeldingslocatie kopieer en plak in een nieuw venster, anders zoomt ie tot schermformaat na aanklikken).
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 03-10-2016 10:29 ]
idd. Lijkt me niet normaal. Ik vind het slecht.matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:25:
Ach ja, hier noemen ze het ook de best camerablabla:
[afbeelding]
Andere foto's daar ook (krijg ze hier alleen op origineel formaat als ik afbeeldingslocatie kopieer en plak in een nieuw venster, anders zoomt ie tot schermformaat na aanklikken).
Niet beter als de S7Mitchelp schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:25:
[...]
Ik kan het even niet terug vinden, maar de Camera van de i7+ was ook uitgebreid gereviewd. En die kwam er beter uit als van de Galaxy S7. Dusja ik heb ook geen idee wat er precies aan de hand is..
EDIT:
Zie hier de review: https://www.dxomark.com/M...a-review-better-than-ever
Echt alles behalve ruis
Iphone 7 score 84
S7 score 88
Minpunt bij de iPhone 7 is dat het AF systeem steekjes laat vallen.
Some autofocus irregularities are noticeable in all conditions.
Heel groot verschil is het verschil in AF snelheid
Dan het opname geluid
Volg het speaker symbool in zijn video.
Zeker de buiten opname die volgt na de auto opname is slecht. Alsof de iphone in een blik zit.
De AF test op 1:29 is helemaal een groot verschil.
Snap ook niet dat Apple ook niet het dual pixel auto focus systeem heeft geïmplementeerd.
YouTube: iPhone 7 vs Samsung Galaxy S7 Camera Test Comparison
[ Voor 31% gewijzigd door EdvanAl op 03-10-2016 11:13 ]
Doordat de stereospeakers (en daarmee het hogere max. volume) van de 7 valt het meer op, maar volgens mij is de hoeveelheid ruis gelijk tijdens het filmen.
Kan het dan mogelijk een software fout zijn? Het is mij namelijk in de ~20 maanden niet opgevallen met mijn iPhone 6. Niet dat ik heel veel gefilmd heb met mijn telefoon maar goed.
Afgelopen zomer op vakantie wel aardig wat video's gemaakt met iPhone 6 waarop ik het niet terug kan horen. Maar die video's zijn over het algemeen buiten en gebeurt er dus van alles qua geluid.
Bij puur opnemen van audio is het stukken minder hoorbaar (met de standaard voice recorder app).
Apple meneer vond de foto's ook niet echt mooi.
Ik begrijp het, ja ik heb het originele formaat te pakken.VeeGee schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:42:
Ten aanzien van de camera: hoe staat het opslaan van foto's op de iPhone ingesteld? Als immers gekozen is voor optimaliseer iPhone opslag, dan wordt slechts een foto in lage kwaliteit op de iPhone bewaard. De originelen worden opgeslagen in de iCloud. Wellicht daar even inloggen om te kijken of je wel het originele formaat voor je hebt?
Enige irritante, waar ik met de iPhone 5 geen last van had is dat de 7 vaak zijn data verkeer kwijtraakt. Het 3G symbool staat wel in het scherm, maar ik kan geen webpagine meer openen. Naar vliegtuigmodus en weer terug en ik heb weer data...
Meer mensen die hier last van hebben?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ja, veelal in combinatie met KPN. Maar het werd ook benoemd in de videoreview van Krystal KeyAtlas schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:18:
Zo sinds gisteren ook een iPhone 7, de grijze 128GB. Prima toestel als je van een iPhone 5 afkwam
Enige irritante, waar ik met de iPhone 5 geen last van had is dat de 7 vaak zijn data verkeer kwijtraakt. Het 3G symbool staat wel in het scherm, maar ik kan geen webpagine meer openen. Naar vliegtuigmodus en weer terug en ik heb weer data...
Meer mensen die hier last van hebben?
YouTube: iPhone 7 & 7 Plus Review!
[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 03-10-2016 13:23 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Nou lekker danBillSpaarbank schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:22:
[...]
Ja, veelal in combinatie met KPN. Maar het werd ook benoemd in de videoreview van Krystal Key
YouTube: iPhone 7 & 7 Plus Review!

Dan maar wachten op de update!
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Vanmorgen nog last van gehad voor Amsterdam CS. Ik zag toevallig iemand met een iPhone 6 naast me die 4 streepjes 4G had via KPN, terwijl mijn iPhone 7 op 3G bungelde via KPN. Even de 4G toggle aan en uit gezet en vervolgens had ik 5 streepjes 4G... Ik snap er echt niks van. Dit moet toch softwarematig op te lossen zijn lijkt me.Atlas schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:23:
[...]
Nou lekker danHier icm Vodafone.
Dan maar wachten op de update!
Heb ik ook al heel lang met mijn oude iPhone 6S Plus en nu dus ook op mijn 7 met Vodafone. Dat je de switch van 4G naar 3G moet zetten en weer terug voor je teruggaat naar 4G, echt super irritant.keest12 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Vanmorgen nog last van gehad voor Amsterdam CS. Ik zag toevallig iemand met een iPhone 6 naast me die 4 streepjes 4G had via KPN, terwijl mijn iPhone 7 op 3G bungelde via KPN. Even de 4G toggle aan en uit gezet en vervolgens had ik 5 streepjes 4G... Ik snap er echt niks van. Dit moet toch softwarematig op te lossen zijn lijkt me.
Vaag, op iPhone stond ie opeens op optimaliseer blabla.VeeGee schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:42:
Ten aanzien van de camera: hoe staat het opslaan van foto's op de iPhone ingesteld? Als immers gekozen is voor optimaliseer iPhone opslag, dan wordt slechts een foto in lage kwaliteit op de iPhone bewaard. De originelen worden opgeslagen in de iCloud. Wellicht daar even inloggen om te kijken of je wel het originele formaat voor je hebt?
Bende nu aan het deleten.
edit: die foto's van hierboven laat ie staan (samen met een stuk of 600 andere), rest is wel verdwenen.
Niet de meest duidelijke/betrouwbare test dus.
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 03-10-2016 14:07 ]
Ik ervaar dat probleem al sinds de iPhone 5s eigenlijk, alleen was het vroeger niet zo hardnekkig als nu. Heb het idee dat de iPhone heel snel de verbinding laat vallen als het signaal zwak is, om zo batterij te besparen. Zwakke verbinding slurpt immers meer batterij.Fuwor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:03:
[...]
Heb ik ook al heel lang met mijn oude iPhone 6S Plus en nu dus ook op mijn 7 met Vodafone. Dat je de switch van 4G naar 3G moet zetten en weer terug voor je teruggaat naar 4G, echt super irritant.
Uiteindelijk gekozen voor geld teruggave omdat ik niet het risico wil lopen om met grote kans een vervangend toestel met het zelfde probleem te krijgen.
Nu nog even kijken of ik wacht met een 7 halen, of een andere iPhone aanschaf
Maar ook de foto's van de 5S hebben die korreltjes, het lijkt wel iets meer aanwezig te zijn bij de 7 maar ook bij inzoomen op 5S foto's heb ik het.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik zit er ook nog over na te denken, het is bij mij absoluut niet storend maar het geluid is er wel. Ik heb voor aanstaande zaterdag een afspraak om langs te gaan bij de genius bar maar ik heb eigenlijk geen zin om misschien als een of andere mafkees te worden weggezet omdat ik iets hoor bij video opnamens. Kan het toestel ook nog retourneren naar CoolBlue maar daar heb ik ook geen trek in, heb al Apple Care+ en dan moet ik dat ook weer annuleren en ook weer opzoek naar een ander abonnement.DutchOx schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:22:
Afgelopen zaterdag toch maar besloten mijn iPhone 7 terug te brengen vanwege hissgate. Bij het filmen was er een hard tikkend geluid te horen, en ik vindt dat voor een toestel van bijna €900,- niet echt netjes.
Uiteindelijk gekozen voor geld teruggave omdat ik niet het risico wil lopen om met grote kans een vervangend toestel met het zelfde probleem te krijgen.
Nu nog even kijken of ik wacht met een 7 halen, of een andere iPhone aanschaf
Ach ja, hoe kan je je toch zo druk maken om een pleuris telefoon hè
[ Voor 3% gewijzigd door Earzz op 03-10-2016 15:32 ]
XboxLive: Dave 130R
Ik ben oud genoeg om te snappen dat sommige mensen het niet kunnen veroorloven. Maar het meerendeel kan dat wél gewoon, als ze willen...Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:14:
[...]
Ik zal je even in de realiteit zetten vanaf nu, want je bent of nog verschrikkelijk jong of je kent alleen maar minimaal middenklassers om je heen. Niet iedereen kan een iPhone kopen. Ik ken gezinnen die per week 50 euro overhouden als ze alle rekeningen betalen. Hier moet nog wel van gegeten worden. Geen iPhone mogelijk dus.
Het was meer als reactie op de gene die zei dat het aan je financiën ligt als je geen iphone koopt.
Het neigde naar: Iedereen die genoeg geld heeft koopt een iPhone. Dat is natuurlijk niet waar. Het blijft ook een persoonlijke keuze en niet uitsluitend een financiële, dan had Apple een marktaandeel van 90% gehad ;-)
Toch zit hier ook niet super veel detail in de foto. Een klein beetje zoomen zorgt al direct voor verlies van veel kwaliteit. Mijn Lumia 950 doet dat beduidend beter...matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is gewoon niet erg scherp die foto, je hoeft niet eens te zoomen, de vacht is gewoon wazig en mist iedere vorm van detail.matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:25:
Ach ja, hier noemen ze het ook de best camerablabla:
[afbeelding]
Terwijl de 7 tocht echt een grotere sensor heeft, meer licht zou minder ruis moeten opleveren.SpoekGTi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:28:
Ik heb nu net zitten vergelijken qua foto kwaliteit van de 5S die ik had en nu de 7 Plus.
Maar ook de foto's van de 5S hebben die korreltjes, het lijkt wel iets meer aanwezig te zijn bij de 7 maar ook bij inzoomen op 5S foto's heb ik het.

Echt hè? Zou toch simpeler moeten kunnen. Fabrikant met 1 a 2 premium toestellen per jaar. Wat je ook kiest, altijd goed. (Oh, wacht...)Earzz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:30:
[...]
Zit verder met die zelfde overwegingen. In reallife video's lijkt het gesis wel mee te vallen. Ik denk dat ik het voorlopig laat voor wat het is. Wellicht dat met een software update de gain van de microfoon iets omlaag gaat. Zou al veel schelen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ja je mag daar ook gewoon langs in de fabrieksgarantie periode maar krijgt dan een eventuele reparatie en/of Swap (voor zover er al swaps zijn).Rossiejwt schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:39:
Ik ben er ook over aan het nadenken langs te gaan bij de Apple store, zelfs in een doodstille kamer hoor je een zware ruis, mag dit ook als je de telefoon daar niet heb gekocht?
Wil je een hele nieuwe omdat je nog binnen een DOA termijn bent dan moet je terug naar de winkel van aanschaf.
Iemand al iets gedaan met de raw mogelijkheden? Zit het daar ook in?
Ik heb net een zwik foto's geschoten in RAW, TIFF, JPEG, HDR enz.perentaart schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:50:
Dat schilderachtige effect in de foto's lijkt te komen van een of ander anti ruis filter ofzo.
Ben het nu aan het uploaden.
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik ze online krijg zonder compressie.
Intel chip nu ipv broadcom.Fuwor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:03:
[...]
Heb ik ook al heel lang met mijn oude iPhone 6S Plus en nu dus ook op mijn 7 met Vodafone. Dat je de switch van 4G naar 3G moet zetten en weer terug voor je teruggaat naar 4G, echt super irritant.
http://www.macrumors.com/...-7-connectivity-problems/
Update: While Verizon users have generated the highest number of complaints about this issue, customers on other carriers around the
WORLD have also experienced it.
Is it primarily effecting models that switched to the Intel chips and not Broadcom?
Idd. Een antiruis filter.perentaart schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:50:
Dat schilderachtige effect in de foto's lijkt te komen van een of ander anti ruis filter ofzo.
Iemand hier plaatst dit. https://www.dxomark.com/M...a-review-better-than-ever Hier zie je dus geen ruis... In die foto met die oranje/bruine gebouw met die pijpen.. Dus lijkt dat niet elke iPhone 7 dit heeft.
Zit idd wel wat ruis in op 100% maar ik kan niet goed beoordelen of dit komt door de kleine Smartphone sensor of dat er echt softwarematig wat mis is. Het lijkt mij de sensor want overall vind ik het een prima plaatje voor een snelle Point And Shoot picture.
Vijf foto's buiten met de volgende instellingen:

iOS Camera JPEG

iOS Camera HDR

ProCam JPEG

ProCam RAW

ProCam TIFF

Vijf foto's binnen met de volgende instellingen:

iOS Camera Binnen JPEG

iOS Camera Binnen HDR

ProCam Binnen JPEG

ProCam Binnen RAW

ProCam Binnen TIFF

Klikken op het plaatje brengt je naar het origineel, beschikbaar voor download. Ook bij RAW en TIFF. Foto's gemaakt zonder verdere instellingen aan te passen, alles automatisch puur en alleen afgedrukt
Edit: Foto's gemaakt op 10.1 beta 1
Ik geloof er eigenlijk niet in dat de ene er meer last van heeft dan de ander. Als ik mijn iPhone 7 tegen mijn oor aan houd hoor ik geluid, zelfs als ik er niks mee gedaan heb. Toch vind ik het amper hoorbaar in video's of Live Photo's. Er is vrijwel altijd wel wat omgevingsgeluid waardoor het geluid van de chip direct in het niet valt. Voor mij is dit dan ook absoluut geen reden om hem terug te brengen, want je moet echt zwaar je best doen om het te horen. Als het niet zo uitvergroot was had niemand het waarschijnlijk ook door gehad. Schijnbaar deden alle iPhones het altijd al, alleen is er nu weer een hele 'hissgate' van gemaakt.Earzz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:30:
[...]
Ik zit er ook nog over na te denken, het is bij mij absoluut niet storend maar het geluid is er wel. Ik heb voor aanstaande zaterdag een afspraak om langs te gaan bij de genius bar maar ik heb eigenlijk geen zin om misschien als een of andere mafkees te worden weggezet omdat ik iets hoor bij video opnamens. Kan het toestel ook nog retourneren naar CoolBlue maar daar heb ik ook geen trek in, heb al Apple Care+ en dan moet ik dat ook weer annuleren en ook weer opzoek naar een ander abonnement.
Al met al, wil je geen gezeik en gewoon een goede telefoon die alles prima doet, dan zit je bij de iPhone 7 echt wel goed. Totaal geen reden om hem terug te brengen imo.
De TIFF en RAW zijn op mijn scherm wel een stuk beter als de JPG.Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:34:
Ik heb ook even een Camera Testje gedaan.
Zit idd wel wat ruis in op 100% maar ik kan niet goed beoordelen of dit komt door de kleine Smartphone sensor of dat er echt softwarematig wat mis is. Het lijkt mij de sensor want overall vind ik het een prima plaatje voor een snelle Point And Shoot picture.
[afbeelding]
iOS Camera JPEG
[afbeelding]
iOS Camera HDR
[afbeelding]
ProCam JPEG
[afbeelding]
ProCam RAW
[afbeelding]
ProCam TIFF
[afbeelding]
[afbeelding]
iOS Camera Binnen JPEG
[afbeelding]
iOS Camera Binnen HDR
[afbeelding]
ProCam Binnen JPEG
[afbeelding]
ProCam Binnen RAW
[afbeelding]
ProCam Binnen TIFF
[afbeelding]
Klikken op het plaatje brengt je naar het origineel, beschikbaar voor download. Ook bij RAW en TIFF. Foto's gemaakt zonder verdere instellingen aan te passen, alles automatisch puur en alleen afgedrukt
Met name in de donkere partijen van de wolken in de JPG versie zie je toch wel wat blur en ruis en artifacts.
De JPG van de Kat ....tja.... een tikje erger en het lijkt langzaam op een schilderij.
Heb met mijn DSLR nooit geschoten in JPEG. Als we daar nu op de Smartphone ook naar toe gaan vind ik het prima eigenlijk.SjaakAW schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:40:
[...]
De TIFF en RAW zijn op mijn scherm wel een stuk beter als de JPG.
Met name in de donkere partijen van de wolken in de JPG versie zie je toch wel wat blur en ruis en artifacts.
De JPG van de Kat ....tja.... een tikje erger en het lijkt langzaam op een schilderij.
Jpeg voldoet voor de snelle makkelijke foto's. Voor alles verder lijkt RAW de betere keuze.
Edit: De procam binnen Jpeg vind ik wel prima trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-10-2016 16:53 ]
[ Voor 101% gewijzigd door matthijst op 03-10-2016 17:59 ]
In de iCloud staat net een gedownsampelde versie van je foto's. Alleen op het apparaat waar je de originele foto maakte staat hij in volledige resultie. Maar de Photostream service downsampled. Kijk maar op Apple website.VeeGee schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:42:
Deze omschrijving zegt wat anders.SAICRJMPM schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:43:
[...]
In de iCloud staat net een gedownsampelde versie van je foto's. Alleen op het apparaat waar je de originele foto maakte staat hij in volledige resultie. Maar de Photostream service downsampled. Kijk maar op Apple website.
Hoop dat de volgende iPhone wel een grote verandering zal zijn
[ Voor 68% gewijzigd door MysticX op 03-10-2016 18:53 ]
hi!
Gelijk heb je. De iPhone 7 is echt een waardeloze update tov de 6s. Het is dat ik weer kleiner wilde na de plus, maar als ik dezelfde grootte had gekocht dan had ik hem ook geretourneerd.RWK__ schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:50:
Na lang nadenken heb ik toch weer mijn iPhone 7 geretourneerd. Achteraf gezien was de upgrade minimaal vanaf een 6S. Natuurlijk wist ik dit al, uiteraard! Maar het punt is dat ik elk jaar een nieuwe iPhone koop. Dit is de eerste iPhone die qua functionaliteit vergelijkbaar is als de 6S en dus eigenlijk na lang twijfelen toch maar besloten heb, om hem te retourneren aangezien er "weinig" vernieuwend aan is.
Hoop dat de volgende iPhone wel een grote verandering zal zijn
Ja precies. Ik had nog gekeken naar de 7 Plus, maar dat is nu een onwijs grote toestel. Twee jaar terug (6 Plus) was het nog een leuk groot toestel, maar nu? Ik vind het best jammer dat er dit jaar geen mooi upgrade is gekomen..Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:56:
[...]
Gelijk heb je. De iPhone 7 is echt een waardeloze update tov de 6s. Het is dat ik weer kleiner wilde na de plus, maar als ik dezelfde grootte had gekocht dan had ik hem ook geretourneerd.
hi!
Ik was in eerste instantie ook niet van plan om over te stappen.. maar na een bezoekje aan de MM begon het toch te kriebelen... Mijn 6S voelt toch echt anders aan dan de 7.... meen ik echt serieus...Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:56:
[...]
Gelijk heb je. De iPhone 7 is echt een waardeloze update tov de 6s. Het is dat ik weer kleiner wilde na de plus, maar als ik dezelfde grootte had gekocht dan had ik hem ook geretourneerd.
maar ik heb ook de Jet Black versie dus qua looks is het compleet anders... maar ja, dat is mijn mening...
Dat had het opsporen van het probleem inderdaad veel makkelijker gemaaktMP3-Junky schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:23:
[...]
Blijf het stom vinden dat er geen mute symbool op je statusbalk verschijnt als je de switch om heb gezet.

Bij jou zit er bij de iOS camera toch wel een stuk minder ruis en vlekken op.Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:34:
Ik heb ook even een Camera Testje gedaan.
[afbeelding]
iOS Camera JPEG
[afbeelding]
iOS Camera HDR
[afbeelding]
ProCam JPEG
[afbeelding]
ProCam RAW
[afbeelding]
ProCam TIFF
[afbeelding]
[afbeelding]
iOS Camera Binnen JPEG
[afbeelding]
iOS Camera Binnen HDR
[afbeelding]
ProCam Binnen JPEG
[afbeelding]
ProCam Binnen RAW
[afbeelding]
ProCam Binnen TIFF
[afbeelding]
Dat is de iCloud fotolibrary, die ten kostte gaat van je iCloud storage. Daar kun je dat inderdaad zo instellen.perentaart schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:50:
[...]
Deze omschrijving zegt wat anders.
[afbeelding]
Ik had het over de Photostream service die niet van je iCloud storage afgaat. Die downsampled.
Dus ligt eraan wat men bedoelt, bij de ene klopt het dat je niet volledige resolutie ziet. Bij de andere zou je het wel moeten zien inderdaad als je dat zo instelt.
Helder! Je hebt gelijk. Dat zijn inderdaad de verschillen. Excuus.SAICRJMPM schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:38:
[...]
Dat is de iCloud fotolibrary, die ten kostte gaat van je iCloud storage. Daar kun je dat inderdaad zo instellen.
Ik had het over de Photostream service die niet van je iCloud storage afgaat. Die downsampled.
Dus ligt eraan wat men bedoelt, bij de ene klopt het dat je niet volledige resolutie ziet. Bij de andere zou je het wel moeten zien inderdaad als je dat zo instelt.
Dus best kans dat mensen die hier klagen over de resolutie de foto bekijken zoals hij in de Photostream staat. I.p.v. zoals hij in vol formaat op de iPhone zelf staat. Dus dat verf filter is misschien onzin, men zit misschien de lage resolutie versie te bekijken.perentaart schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:41:
[...]
Helder! Je hebt gelijk. Dat zijn inderdaad de verschillen. Excuus.
[ Voor 5% gewijzigd door SAICRJMPM op 03-10-2016 19:46 ]
Omdat iedereen andere foto's maakt met andere belichting van andere onderwerpen.Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:25:
[...]
Bij jou zit er bij de iOS camera toch wel een stuk minder ruis en vlekken op.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik merk het schildereffect ook wel hoor, ook met de iCloud library. Vooral op foto's binnen zie ik het goed. Ik heb de foto's van de 7 vergeleken met de 5s. 5s foto's zijn korrelig, maar 'harder' of scherper. Op de foto's van de 7 zie je dat het minder korrelig is, maar wat meer uitgesmeerd. Dat lijkt gewoon op een anti ruis filter. Grappige is: uitgezoomd zien die foto's van de 7 er waanzinnig uit.SAICRJMPM schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:45:
[...]
Dus best kans dat mensen die hier klagen over de resolutie de foto bekijken zoals hij in de Photostream staat. I.p.v. zoals hij in vol formaat op de iPhone zelf staat. Dus dat verf filter is misschien onzin, men zit misschien de lage resolutie versie te bekijken.
Op de foto's van donstil zie ik ook dat thirdparty camera apps jpg's produceren die meer lijken op wat ik zie bij de 5s.
Daarom denk ik dat het een feature is van de camera app en niet per se een defect aan de sensor. In goed licht merk ik verder ook niets van een anti ruis filter met de default camera app.
Ben ik het echt niet mee eens.Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:56:
[...]
Ik ben van de 6s Plus naar de 7plus gegaan en die upgrade is verre van waardeloos.
"Waterdicht". Camera. Stereo speakers. Haptic feedback.
Vind het een geslaagde update. Veel groter dan 6>6s. Of 3G>3GS, 4>4s.
Studiocitroen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:27:
Hier een paar voorbeelden van mijn camera van de iPhone 7.
Nee. Geen onzin, zijn gewoon de hoge resolutie foto's die bij mij slecht zijn. Zoals je hierboven ziet. Zoals Perentaart zegt, uitgezoomd op je iPhone zien ze er super uit! Apple medewerker begreep het zelf ook niet..SAICRJMPM schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:45:
[...]
Dus best kans dat mensen die hier klagen over de resolutie de foto bekijken zoals hij in de Photostream staat. I.p.v. zoals hij in vol formaat op de iPhone zelf staat. Dus dat verf filter is misschien onzin, men zit misschien de lage resolutie versie te bekijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Citroentaart op 03-10-2016 20:27 ]
Alleen de stereo speakers zijn merkbaar. Die homebutton werkt inderdaad lekker, maar geen update waard. Camera beter...mwah...wat de meeste ermee doen eigenlijk niet. Waterdicht...echt een non feature.Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:19:
[...]
Ben ik het echt niet mee eens.
Ik ben van de 6s Plus naar de 7plus gegaan en die upgrade is verre van waardeloos.
"Waterdicht". Camera. Stereo speakers. Haptic feedback.
Vind het een geslaagde update. Veel groter dan 6>6s. Of 3G>3GS, 4>4s.
Maarja...ieder zijn ding.
Home button? Dat bedoel ik niet met Haptic feedback hè. Ik bedoel de hele engine erachter. Hoe dat in het OS verwerkt zit enz.Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:33:
[...]
Alleen de stereo speakers zijn merkbaar. Die homebutton werkt inderdaad lekker, maar geen update waard. Camera beter...mwah...wat de meeste ermee doen eigenlijk niet. Waterdicht...echt een non feature.
Ooh en dan vergat ik net het scherm nog ook. Hoe mooi dat tegen mijn gecalibreerde plasma aan zit. Echt top.
http://www.androidcentral.com/iphone-7-plus-review
...less is more
Ik denk dan ook niet dat Apple verwacht dat met deze update de iPhone 6S gebruikers plots massaal gaan overstappen. Ze zullen zich eerder richten op de 6 en eerder.Redondo1982 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:33:
[...]
Alleen de stereo speakers zijn merkbaar. Die homebutton werkt inderdaad lekker, maar geen update waard. Camera beter...mwah...wat de meeste ermee doen eigenlijk niet. Waterdicht...echt een non feature.
In principe is dit altijd al het geval geweest. Neem nu ook nog het feit erbij dat de iPhones tegenwoordig zo snel zijn dat je voorlopig wel vooruit kan en mensen zullen nog minder snel upgraden.
Een ' gewone' 6 is al een prima toestel. Ik heb dan wel een upgrade gedaan en vindt het een erg fijne upgrade, maar ik kan me prima voorstellen dat mensen bij een 6 of 6S blijven.
Dit is een trend dat je in de hele smartphone markt ziet.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Formaat van de afbeelding verschilt weinig.
6S (2468 kB):
https://c2.staticflickr.c...61703616_629b03ba95_o.jpg
7 (2321 kB):
https://c2.staticflickr.c...12808801_bd7ecec613_o.jpg
Random iPhone 7 foto's van Flickr, overal dat mushy effect in meer of mindere mate, vast te maken met focusafstand:
https://c2.staticflickr.c...08890461_94152d447e_o.jpg
https://c1.staticflickr.c...79082152_65166b1683_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...92791025_bb2083e682_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...98518680_807bede0fa_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...60176396_37caef55cc_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...95333285_443a372652_o.jpg
https://c1.staticflickr.c...61957366_a3f246f509_o.jpg
[ Voor 44% gewijzigd door matthijst op 03-10-2016 22:17 ]
Is volgens mij gewoon beperktere scherptediepte (combinatie van grotere diafragma en grotere sensor). Op focus ziet het het er knisperend scherp uit en heeft het geen last van het schilderijeffect zoals eerder genoemd.matthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:02:
Twee foto's gemaakt, met 6S en met 7. Die van de 7 is waar je op focust wel scherper (de tekst op de gele fles), maar hoe verder je buiten focusgebied komt (naar voren en naar achteren), des te onscherper wordt de foto. Geen idee hoeveel f1.8 vs f2.2 hieraan bijdraagt op zo'n kleine sensor.
Formaat van de afbeelding verschilt weinig.
6S (2468 kB):
https://c2.staticflickr.c...61703616_629b03ba95_o.jpg
7 (2321 kB):
https://c2.staticflickr.c...12808801_bd7ecec613_o.jpg
Random iPhone 7 foto's van Flickr, overal dat mushy effect in meer of mindere mate, vast te maken met focusafstand:
https://c2.staticflickr.c...08890461_94152d447e_o.jpg
https://c1.staticflickr.c...79082152_65166b1683_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...92791025_bb2083e682_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...98518680_807bede0fa_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...60176396_37caef55cc_o.jpg
https://c2.staticflickr.c...95333285_443a372652_o.jpg
https://c1.staticflickr.c...61957366_a3f246f509_o.jpg
Wel ff wennen, want nu loop je er tegenaan dat die 1.8 "vast" is.
Voor mij wel een reden om terug te gaan, hoewel de telefoon me verder prima bevalt. Mag je de telefoon ook retourneren als je het plastic niet meer hebt dat om de telefoon zat eigenlijk?
Ja.Teletekst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:47:
Ik heb echt de originele foto bestanden bekeken. Het is wel scherp, maar toch ook niet. Alsof er een soort aquarel laag overheen zit.
Voor mij wel een reden om terug te gaan, hoewel de telefoon me verder prima bevalt. Mag je de telefoon ook retourneren als je het plastic niet meer hebt dat om de telefoon zat eigenlijk?
Maar net zoals ik vanmiddag ook zei, de foto's die ik met mijn 5S schiet/heb geschoten vertonen hetzelfde effect, ik twijfel dus enorm of het überhaupt wel een toestel issue is.
Heb je dit ook met oudere foto's van je 5S of pas sinds recent?SpoekGTi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:49:
[...]
Ja.
Maar net zoals ik vanmiddag ook zei, de foto's die ik met mijn 5S schiet/heb geschoten vertonen hetzelfde effect, ik twijfel dus enorm of het überhaupt wel een toestel issue is.
Oftewel, komt het door de software update?
Even snel een foto op gezocht in 2013... dus 2 IOS versies terug. Zelfde effect Lijkt dus niets softwarematigs te zijnTeletekst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:52:
[...]
Heb je dit ook met oudere foto's van je 5S of pas sinds recent?
Oftewel, komt het door de software update?
Dat lijkt mij ook. Is dit niet gewoon het probleem van een kleine sensor en zijn we nu als nieuwe toestel eigenaren alles enorm aan het uitvergroten?SpoekGTi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:49:
Voor het eerst in lange tijd een keer foto's op 100% zitten bekijken.
Haha ja dat doe ik met mijn DSLR al nooitmatthijst schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:33:
Yep
Voor het eerst in lange tijd een keer foto's op 100% zitten bekijken.

Verwijderd
Iemand ervaring met t overstappen van telefoon?
Ik heb de plus een dag gehad en nu weer een 7..ik vond hem echt te groot! Maar dat is eigen smaak natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:49:
Ben vorige week overgestapt van een 6s plus naar een normale 7. Ik zit heel erg te twijfelen om m'n 7 om te wisselen voor een 7 plus. Puur vanwege t feit dat t scherm scherper is, maar aan de andere kant vind ik t formaat van de 7 wel fijn.
Iemand ervaring met t overstappen van telefoon?
Ik heb weer een 7 gereserveerd vandaag ivm noise van de camera! Zou het de moeite waard zijn of beter nog iets wachten ivm andere batches? Mijn 2 week loopt nog een weekje om te kunnen ruilen.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Iemand al last van een rammelende camera?
[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 07:24 ]
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.