Mijn vriendin heeft last van rammelende eierstokken.
Telt dat ook?
Telt dat ook?
Hmm, ik vind van niet. Ik heb nog wat zitten testen, met de focus, licht enz maar ik krijg het gewoon niet scherp. Een foto bekijk ik normaal op 100% op mijn mac, dan geeft ie de ware grootte weer, maar dan is die gewoon niet scherp. Eerder wazig. Ik vind dat wel jammer. Ik blijf er wel bij dat de foto's van mijn iPhone 5c beter zijn dan de foto's van mijn iPhone 7.Donstil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:25:
[...]
Dat lijkt mij ook. Is dit niet gewoon het probleem van een kleine sensor en zijn we nu als nieuwe toestel eigenaren alles enorm aan het uitvergroten?
Laten we niet op ware grote bekijken.
[ Voor 47% gewijzigd door stefan_el op 04-10-2016 08:22 ]
Juist, als grafisch vormgever wil je dat alles scherp isSjaakAW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:18:
[...]
Ik lever geregeld foto's aan voor billboard en/of ander drukwerk.
Maar reken maar dat het wel belangrijk is om je foto op ware grote te beoordelen.
Whehehe, maar goed om dat op te lossen is plezieriger dan een tripje naar de Apple store om daar te horen dat je weer een week moet wachten op een vervangend toestelGeert1976 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:30:
Mijn vriendin heeft last van rammelende eierstokken.
Telt dat ook?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Enorm slechte kwaliteit ?SpoekGTi schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:44:
Heb hier nog een fotootje in Madurodam gemaakt die wel tof is:
[afbeelding]
Klik brengt je naar de volledige size
Hij sluit niet helemaal netjes aanloeberce schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:57:
Kan het zijn dat er nog een laag beschermend plastic op de cameralens zit? Het lijkt net alsof op het glas van de camera nog een klein randje zit. Met mijn nagel krijg ik het niet los en ik ben wat huiverig om het met iets scherpers te proberen, omdat ik geen krassen wil maken.
[afbeelding]
Het is geen kier, maar het lijkt alsof er een screen protector op zit. Mijn vraag is of andere mensen met een i7(+) dit herkennen.SjaakAW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:14:
[...]
Hij sluit niet helemaal netjes aan
Aardig kiertje
Ja hier op een 7 Plus. En ik vraag mij hetzelfde af. Stel dat het een screenprotector is dan verklaart dat wel het een en ander wat betreft de kwaliteit van de foto'sloeberce schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:19:
[...]
Het is geen kier, maar het lijkt alsof er een screen protector op zit. Mijn vraag is of andere mensen met een i7(+) dit herkennen.
Iemand hier is bij de genius bar geweest, die mocht zijn toestel omruilen.Impstoker schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:43:
Er gaat iets niet goed met een aantal toestellen of instellingen want ik heb van veel hele serieuze fotografen en reviewers gelezen dat de camera toch echt wel bizar goed is.
Zoals deze: http://austinmann.com/trek/iphone-7-camera-review-rwanda
Iemand al bij de Genius Bar geweest met wazige foto's om te vragen wat het probleem is?
Dan natuurlijk de vraag is het daarmee gefixxed ik denk van nee namelijkStudiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:51:
[...]
Iemand hier is bij de genius bar geweest, die mocht zijn toestel omruilen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Never mindImpstoker schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:43:
Er gaat iets niet goed met een aantal toestellen of instellingen want ik heb van veel hele serieuze fotografen en reviewers gelezen dat de camera toch echt wel bizar goed is.
Iemand al bij de Genius Bar geweest met wazige foto's om te vragen wat het probleem is?
[ Voor 10% gewijzigd door EdvanAl op 04-10-2016 10:18 ]
Daar is ook niks mis mee, maar mensen lijken door te slaan.SjaakAW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:18:
Laten we niet op ware grote bekijken.
Maar reken maar dat het wel belangrijk is om je foto op ware grote te beoordelen.
Haters everywhere but I don’t really care
hmmm. ik zoomde op mijn vorige iPhone wel eens in op foto's van dochterlief bijvoorbeeld. Dat ging prima, als ik het nu doe, dan zie je snel 'schildereffect' en dat is toch niet zo fraai. Dan heb je snel het idee dat het slechte foto's zijn.matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
Daar is ook niks mis mee, maar mensen lijken door te slaan.
Opeens is iedereen een camera-expert
Die zijn dan wel weer geresized naar 1800 breed.Impstoker schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:43:
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 10:37 ]
En welke iphone was dat? Ik zie namelijk exact hetzelfde effect terugkomen op foto;s die zijn gemaakt op een 5SStudiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
hmmm. ik zoomde op mijn vorige iPhone wel eens in op foto's van dochterlief bijvoorbeeld. Dat ging prima, als ik het nu doe, dan zie je snel 'schildereffect' en dat is toch niet zo fraai. Dan heb je snel het idee dat het slechte foto's zijn.
5c en ook op mijn 5s.SpoekGTi schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:39:
[...]
En welke iphone was dat? Ik zie namelijk exact hetzelfde effect terugkomen op foto;s die zijn gemaakt op een 5S
Je kijkt er niet overheen zelfs een onscherpe foto kan ik nog scherp maken als ik hem verklein en naverscherp. Je moet 100% crops zien. En dat weet deze fotograaf ook donders goed. En wellicht was de helft van de foto's niet bruikbaar omdat ze niet scherp waren of overbelicht of onderbelicht dat soort informatie lees je ook niet.matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Die zijn dan wel weer geresized naar 1800 breed.
Benieuwd naar de full size foto's, of kijk ik er overheen?
[ Voor 33% gewijzigd door EdvanAl op 04-10-2016 11:16 ]
Ik heb juist alles uit. Live foto. HDR.Birelissimo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:21:
Bij mij lijkt het of de foto het scherpst is en het minst het 'schildereffect' heeft als Live Photo aan staat. Maak ik een foto zonder Live Photo dan lijkt het minder scherp..
Hebben jullie dit ook?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Aanbiedingen op de toestelprijs zijn er vanuit Apple zelden. Ik zou daar niet op wachten.RikDTC schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:29:
Heeft iemand toevallig enig idee of er al rond januari een keer een aanbieding zal komen? Niet dat ik een korting van €100 verwacht, maar misschien keertje ergens €30 korting? Of gaat dat niet zo snel bij een nieuwe iPhone?
Ik mag in januari namelijk een nieuw toestel en was wel benieuwd of het nog uitmaakt om hem te kopen als er ergens genoeg voorraad is of nog even te wachten omdat er misschien rond deze tijd al ergens een keer een kleine korting komt.
Jep, f1.8 is wel leuk voor die paar keer dat het wat schemeriger/donker is, en OIS is natuurlijk ook handig dan. Voor waar ik de foto's voor gebruik (blog/ipad/iphone) een prima camera, die je altijd bij je hebt en in je broekzak pastSjaakAW schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:56:
Na een keynote heb ik altijd van WOW.
Miljoenen berekeningen alvorens de foto gemaakt wordt bla bla.
Echter na een tijdje blijkt het gewoon wederom een smartphone te zijn die goed is. Maar daar is alles mee gezegd. (Zelfde voor andere merken)
Gister niet aan gedacht. Maar ik draai wel beta 10.1Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:42:
Donstil heeft een stuk minder last van het schilderij effect volgens mij. Volgens mij heeft niet iedereen er last van.
Nee niet iedereen heeft dat.Icaru schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:40:
Heeft iedereen last van dat schilderij effect of ... ?
Ik heb de gewone iPhone 7 en mijn foto's zijn haarscherp, ook op een 50 inch Sony W828B zien ze er echt prachtig uit.Icaru schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:40:
Heeft iedereen last van dat schilderij effect of ... ?
Ik heb sinds gisteren een 7+ 128Gb mat zwart, maar nog steeds geen tijd gehad om hem te gebruiken of in te stellen...
Wel vreemd dat ze juist bij de tele camera(plus model) niet hebbben gekozen voor OIS.matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:43:
[...]
Jep, f1.8 is wel leuk voor die paar keer dat het wat schemeriger/donker is, en OIS is natuurlijk ook handig dan. Voor waar ik de foto's voor gebruik (blog/ipad/iphone) een prima camera, die je altijd bij je hebt en in je broekzak past
Ik wil wel fullsize foto's zien van mensen die er geen "last" van hebben.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:42:
Donstil heeft een stuk minder last van het schilderij effect volgens mij. Volgens mij heeft niet iedereen er last van.
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 12:16 ]
imgur.comkeest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:00:
[...]
Ik heb de gewone iPhone 7 en mijn foto's zijn haarscherp, ook op een 50 inch Sony W828B zien ze er echt prachtig uit.
Zo dat is wel echt slecht zeg...SpoekGTi schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:44:
Heb hier nog een fotootje in Madurodam gemaakt die wel tof is:
[afbeelding]
Klik brengt je naar de volledige size
Zou wel de grap van de eeuw zijn en een hoop verklaren.loeberce schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:57:
Kan het zijn dat er nog een laag beschermend plastic op de cameralens zit? Het lijkt net alsof op het glas van de camera nog een klein randje zit. Met mijn nagel krijg ik het niet los en ik ben wat huiverig om het met iets scherpers te proberen, omdat ik geen krassen wil maken.
[afbeelding]
Als je de foto van LoekGTI hierboven bekijkt, is dat wel heel wazig, lijkt net een gigantische ruis die erop zit.Impstoker schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:43:
Sorry hoor, maar als je de foto van Madurodam eens bekijkt, dat is niet best.matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
Daar is ook niks mis mee, maar mensen lijken door te slaan.
Opeens is iedereen een camera-expert
dfrenner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:04:
Zo dat is wel echt slecht zeg...
[...]
Als je de foto van LoekGTI hierboven bekijkt, is dat wel heel wazig, lijkt net een gigantische ruis die erop zit.
[...]
Sorry hoor, maar als je de foto van Madurodam eens bekijkt, dat is niet best.
Niet voor een camera die als "beste camera" wordt bestempeld.
Mijn Lumia 950 doet het niet zomaar een beetje beter, maar echt stukken beter...
Ik vergelijk het mijn mijn huidige telefoon, die al een jaar oud is. Dus niet echt de nieuwste technieken:matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:10:
![]()
Ik vond het wel een mooie foto eigenlijk?
Neem aan dat SpoekGTi het ook zo bedoelde?
Panorama!? Uhm nee...matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:30:
Kan geen Exif zien want zo te zien een panoramafoto, maar neem aan dat die ook geen f1.8 camera heeft?
Dit is ook een mooie iPhone 7 foto. (op 100% is het net een schilderijtje) https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3297.jpgdfrenner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Ik vergelijk het mijn mijn huidige telefoon, die al een jaar oud is. Dus niet echt de nieuwste technieken:
http://imgur.com/P5YBEUS
Nu is dit ook niet echt DSLR kwaliteit, maar wel stukken beter dan de Iphone 7...
[ Voor 13% gewijzigd door Citroentaart op 04-10-2016 13:38 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]
Er gebeuren inderdaad "rare" dingen met de 7, vergeleken met bv. de 5c.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:36:
[...]
Dit is ook een mooie iPhone 7 foto. (op 100% is het net een schilderijtje) https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3297.jpg
En nog 1 van mijn iPhone 5c https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_0622.jpg
Maar dat is geen gelijkwaardige vergelijking natuurlijk.
Iemand is er al heen geweest, die mocht zijn toestel inruilen. Ik ga er ook heen, moet ff een afspraak maken. Maar dat duurt misschien nog wel een maandje..matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Er gebeuren inderdaad "rare" dingen met de 7, vergeleken met bv. de 5c.
Of, zoals ik een pagina terug zelf óók liet zien met een vergelijkbare foto tussen een 6s en een 7.
Ik geloof alleen niet dat het aan bepaalde toestellen ligt, aangezien je op Flickr in elke fotostream dit type foto kunt vinden, alleen in de ene foto meer dan in de andere. Dus ofwel alle toestellen zijn "defect", of de software doet rare dingen (jpeg compressie, ruisfilter, noem maar wat).
Of het is een nadeel van die nieuwe 1.8 lens en "hoort er gewoon bij", omdat je het ook terugziet in de reviewfoto's van sites die blij met de camera lijken te zijn
Als ik moest kiezen zou ik ook liever de foto's zoals uit de 6S hebben.
Benieuwd wat Apple ervan vindt, daar zou toch iemand heen gaan?
Ja die mocht zijn toestel ruilen, maar is het daarmee verholpen? Heeft diegene dat ook laten weten of wacht hij nog op een replacement toestel?Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:02:
[...]
Iemand is er al heen geweest, die mocht zijn toestel inruilen. Ik ga er ook heen, moet ff een afspraak maken. Maar dat duurt misschien nog wel een maandje..
[ Voor 23% gewijzigd door keest12 op 04-10-2016 14:19 ]
ZieTeletekst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:43:
Volgens de Apple meneer aan de telefoon zou er nog een plasticje achterop de lens moeten zitten, maar ik zie echt niets.
Iemand anders hier wel?
En ikzelfloeberce schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:57:
[afbeelding]
Maar we weten het niet zeker. Ik heb de doos er nog eens bijgepakt met alle plastics er nog in: Wel weet ik zeker dat ik alleen het grote beschermfolie heb verwijderd met de uitsparing voor de camera. Dus het is niet onlogisch als het cameraglas zelf ook nog beschermfolie heeft.sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:24:
[...]
Ja hier op een 7 Plus. En ik vraag mij hetzelfde af. Stel dat het een screenprotector is dan verklaart dat wel het een en ander wat betreft de kwaliteit van de foto'sMaar ik verwacht van niet want dan had Apple er wel een lipje o.i.d. aangemaakt om te verwijderen lijkt mij.
Ik moet eerlijk bekennen dat dat stuk voor stuk prachtige platen zijn. Wat mij betreft is dat verfeffect beter zichtbaar wanneer objecten zich verder weg bevinden of wanneer er veel diepteverschillen in de foto zitten dat je een mislukt mager bokeh effect krijgt. En jouw foto's laten dat niet zien.keest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:14:
Ik weet niet of ik ze in de hoogste resolutie heb geüpload, maar hierbij een paar shots van mij, geüpload via de imgur app zonder account of instellingen gewijzigd te hebben. Heb geen computer bij de hand om te verifiëren of het goed is gegaan.
https://imgur.com/a/FtrwE
iPhone 7.
Edit: De foto's in mijn fotorol zien er in vergelijking met die van imgur net even een tikkeltje meer gedetailleerd uit, voor zo ver ik kan oordelen op mijn telefoonscherm.
[ Voor 12% gewijzigd door keest12 op 04-10-2016 15:42 ]
Waarom denk jij dat dit door de 1.8 lens komt? Dit is alleen de aperture toch?matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Er gebeuren inderdaad "rare" dingen met de 7, vergeleken met bv. de 5c.
Of, zoals ik een pagina terug zelf óók liet zien met een vergelijkbare foto tussen een 6s en een 7.
Ik geloof alleen niet dat het aan bepaalde toestellen ligt, aangezien je op Flickr in elke fotostream dit type foto kunt vinden, alleen in de ene foto meer dan in de andere. Dus ofwel alle toestellen zijn "defect", of de software doet rare dingen (jpeg compressie, ruisfilter, noem maar wat).
Of het is een nadeel van die nieuwe 1.8 lens en "hoort er gewoon bij", omdat je het ook terugziet in de reviewfoto's van sites die blij met de camera lijken te zijn
Als ik moest kiezen zou ik ook liever de foto's zoals uit de 6S hebben.
Benieuwd wat Apple ervan vindt, daar zou toch iemand heen gaan?
Nou dan is er tenminste nog iets wat Windows Phone goed doetdfrenner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:04:
Mijn Lumia 950 doet het niet zomaar een beetje beter, maar echt stukken beter...
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 04-10-2016 15:59 ]
Aangezien er zo weinig mensen hiervan last hebben zo ik je toestel gewoon omruilen...Teletekst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:59:
Ik ga mijn telefoon terugbrengen. Voor sommigen is de fotokwaliteit acceptabel, maar ik heb nog een oude iPhone 5 en daar komen gewoon mooiere foto's uit.
Het is een hoop geld voor een telefoon en ik weet dat dit me gaat irriteren. Misschien dat ik over een paar maanden alsnog een iPhone 7 koop, maar nu vind ik de kwaliteit niet het geld waard.
Verder is het trouwens wel een geweldig apparaat moet ik zeggen.
Dat heb jij een daadwerkelijk defect toestel Lijkt me.Teletekst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:59:
Ik ga mijn telefoon terugbrengen. Voor sommigen is de fotokwaliteit acceptabel, maar ik heb nog een oude iPhone 5 en daar komen gewoon mooiere foto's uit.
bron van de kwijlfoto's?Icaru schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:05:
[...]
Aangezien er zo weinig mensen hiervan last hebben zo ik je toestel gewoon omruilen...
Als je op het net de plaatjes ziet wat er met een i7(+) geschoten wordt, dan zijn deze toch echt wel om te kwijlen...
Ik weet niet of ik ze in de hoogste resolutie heb geüpload, maar hierbij een paar shots van mij, geüpload via de imgur app zonder account of instellingen gewijzigd te hebben. Heb geen computer bij de hand om te verifiëren of het goed is gegaan.
Die video zegt niet dat er een laagje op de lens zit, maar juist dat die er onder zit (aan de kant van de camera dus, niet aan de buitenkant). Het grootste deel van het ding is saffierglas maar van een net andere compositie dan het Tissot-voorbeeld.sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:10:
Toevallig post iCulture (ja ik weet het) een artikel over laagje saffierglas op de cameralens. De close-up laat goed een toplaagje zien die ik zelf ook zie maar waarvan ik dus niet (zeker) weet wat het is. http://www.iculture.nl/ni...alens-laagje-saffierglas/
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
OK ja op je iPhone zien die foto's er prachtig uit. Op een klein formaat ziet het er ook mooi uit!Icaru schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
https://imgur.com/a/FtrwE
iPhone 7.
Edit: De foto's in mijn fotorol zien er in vergelijking met die van imgur net even een tikkeltje meer gedetailleerd uit, voor zo ver ik kan oordelen op mijn telefoonscherm.
It's All In The "Mix"
Zou kunnen ik heb niet naar die video gekeken. Verbaast me niks dat iCulture het nieuws weer eens anders brengt dan de waarheid. Het ging mij vooral om die foto van de cameralens waarbij je mooi dat toplaagje glas of folie kunt zien. Maar ik ga er ook vanuit dat het zo hoort. Alleen als een Apple medewerker vervolgens zegt dat er wel een folie (als in: verpakkingsmateriaal) op de lens zit dan ga je toch even twijfelen.CyBeR schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:15:
[...]
Die video zegt niet dat er een laagje op de lens zit, maar juist dat die er onder zit (aan de kant van de camera dus, niet aan de buitenkant). Het grootste deel van het ding is saffierglas maar van een net andere compositie dan het Tissot-voorbeeld.
Net even gekeken. Foei wat een misselijk mannetje zonder toegevoegde waarde, tuurlijk je kunt ontevreden zijn over een product en daar mag je je ook over uiten, maar de manier waarop hij dat doet heeft natuurlijk niemand wat aan.keest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:42:
De (twee!) 1 sterren reviews van de iPhone 7 van onze vriend NielsG zijn een tijd geleden verwijderd door Tweakers, maar de beste man heeft ze weer toegevoegd. Wat een triest figuur is dat zeg haha, jammer dat je hem niet kan aangeven bij de moderators.
Ik weet niet wat jij verwacht, maar dit is voor een smartphone camera prima. De foto's vallen mij 100% mee. Ga dit aub niet vergelijken met foto's die met een normale camera genomen worden.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
OK ja op je iPhone zien die foto's er prachtig uit. Op een klein formaat ziet het er ook mooi uit!
Op ware grote ziet het er zo uit:
https://dl.dropboxusercon...10-04%20om%2016.21.02.png
https://dl.dropboxusercon...10-04%20om%2016.22.02.png
https://dl.dropboxusercon...10-04%20om%2016.22.58.png
niet echt gedetailleerd. Bij de hond bijvoorbeeld vind ik het 'schilderij achtig' lijken.
[ Voor 7% gewijzigd door macweeds op 04-10-2016 16:34 ]
Vind je niet dat je echt onwijs aan het mierenneuken bent? We hebben het hier niet over een DSLR van 1000 euro, maar een telefoon van 769 euro die toevallig naast bellen en apps draaien ook foto's en video's maakt. Zet ik deze plaatjes op in een slide show op mijn 50 inch tv en ga ik op de geadviseerde afstand voor 50 inch van 2,5 meter zitten, dan zijn het werkelijk prachtige foto's. Deze camera is vele malen beter dan ik de afgelopen jaren met de iPhone 6 Plus gewend was, en ook daar heb ik absolute prachtplaatjes mee geschoten.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
OK ja op je iPhone zien die foto's er prachtig uit. Op een klein formaat ziet het er ook mooi uit!
niet echt gedetailleerd. Bij de hond bijvoorbeeld vind ik het 'schilderij achtig' lijken.
ok.. mijn verwachting was wel anders na de keynote van Apple.macweeds schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:32:
[...]
Ik weet niet wat jij verwacht, maar dit is voor een smartphone camera prima. De foto's vallen mij 100% mee. Ga dit aub niet vergelijken met foto's die met een normale camera genomen worden.
Check deze review van Techradar http://www.techradar.com/...e-7-plus-1327948/review/6 en bekijk de foto's daar
Nee.keest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:36:
[...]
Vind je niet dat je echt onwijs aan het mierenneuken bent? We hebben het hier niet over een DSLR van 1000 euro, maar een telefoon van 769 euro die toevallig naast bellen en apps draaien ook foto's en video's maakt. Zet ik deze plaatjes op in een slide show op mijn 50 inch tv en ga ik op de geadviseerde afstand voor 50 inch van 2,5 meter zitten, dan zijn het werkelijk prachtige foto's. Deze camera is vele malen beter dan ik de afgelopen jaren met de iPhone 6 Plus gewend was, en ook daar heb ik absolute prachtplaatjes mee geschoten.
De bewering van velen dat iPhone 5(c) en iPhone 6 betere foto's maakt vind ik daarom helemaal scheef. Zoom daar maar is helemaal in, dan hou je helemaal geen detail meer over. Foto's hoor je gewoon op ware grootte te bekijken, of je dat op een 21,5 inch scherm doet, op een 4,7 inch scherm doet of een 50 inch scherm doet. Vooral niet op een absurd aspect in een foto 200% in zoomen, zelfs DSLR foto's worden daar minder van.
Tsja, misschien zijn dat foto's genomen in matige belichting. Het blijven kleine sensortjes, alhoewel ze dan nog vele malen beter presteren dat de smartphones van een paar jaar terug.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:42:
[...]
Nee.
Ik zoom niet in op mijn iPhone 5c foto's en ook niet op mijn iPhone 7 foto's. Bekijk ze beide op 100% en kom tot de conclusie dat mijn iPhone 5c foto's mooier zijn. Ik stoor me aan die 'zweem' die over de foto's ligt. Zie onderstaand afbeelding met 100% screenshots.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/test.jpg
Nee deze foto's zijn overdag genomen in daglicht met de focus op het gezicht. Op mijn iPhone ziet het er prima uit. Op 100% op mijn mac zie ik dus dit.keest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:45:
[...]
Tsja, misschien zijn dat foto's genomen in matige belichting. Het blijven kleine sensortjes, alhoewel ze dan nog vele malen beter presteren dat de smartphones van een paar jaar terug.
Misschien een idee om exact dezelfde foto's met je iPhone 5c te nemen en vervolgens met je iPhone 7. Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Deze foto's laten juist goed zien dat het wel degelijk een prima camera is.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Ik mag natuurlijk mijn eigen mening hebben. Ik noem het geen schilderij, maar schilderij achtig. Een soort van filter dat je kan gebruiken in photoshop zoals hier al een paar keer is genoemd. Verder een prima camera, ik hoop alleen dat het schilderij effect weg gaat.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:49:
[...]
Deze foto's laten juist goed zien dat het wel degelijk een prima camera is.
Ook als ik ze op 100% op mijn Macbook (retina) bekijk.
Natuurlijk zie je dat beperkingen van het kleine lensje maar dit een schilderij noemen is onzin.
Andere lens dan in de 6S.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:43:
Waarom denk jij dat dit door de 1.8 lens komt? Dit is alleen de aperture toch?
Ja oke dat wel maar dat is niet echt de uitkomst wat we hier zien toch?matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:54:
[...]
En met 1.8 krijg je weer kleinere scherptediepte.
Het is alleen geen "effect" het is eerder de beperking van een Smartphone camera wat je ziet.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Ik mag natuurlijk mijn eigen mening hebben. Ik noem het geen schilderij, maar schilderij achtig. Een soort van filter dat je kan gebruiken in photoshop zoals hier al een paar keer is genoemd. Verder een prima camera, ik hoop alleen dat het schilderij effect weg gaat.
Ga ik doen zodra ik tijd heb!Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:03:
Kan jij anders even een foto maken met je 5c en op het zelfde moment met de 7? Dan kunnen we die twee op 100% vergelijken en dan is het gelijk uit de wereld verwacht ik.
Sorry, las te snel, dacht dat je het aan mij voegDonstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:03:
Het is alleen geen "effect" het is eerder de beperking van een Smartphone camera wat je ziet.
Kan jij anders even een foto maken met je 5c en op het zelfde moment met de 7? Dan kunnen we die twee op 100% vergelijken en dan is het gelijk uit de wereld verwacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 17:23 ]
Mm hier is het toch wel goed op te zien eigenlijk.matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:22:
[...]
Sorry, las te snel, dacht dat je het aan mij voeg
Anyways, 6S vs 7:
6S (2468 kB):
https://c2.staticflickr.c...61703616_629b03ba95_o.jpg
7 (2321 kB):
https://c2.staticflickr.c...12808801_bd7ecec613_o.jpg
Nou moet ik zeggen dat ik net wat foto's op iPad heb bekeken en daar zien ze er verder prima uit (ook met dubbeltik inzoomen), dus heel druk maak ik me er verder niet om, maar het is wel apart
[ Voor 84% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 17:40 ]
Heb hem al gereport.keest12 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:42:
De (twee!) 1 sterren reviews van de iPhone 7 van onze vriend NielsG zijn een tijd geleden verwijderd door Tweakers, maar de beste man heeft ze weer toegevoegd. Wat een triest figuur is dat zeg haha, jammer dat je hem niet kan aangeven bij de moderators.
It's All In The "Mix"
Ik ben het eerlijk gezegd met je eens. Ziet er vreemd uit.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 04-10-2016 18:05 ]
En dat is het punt! Mijn foto's op de 7 Plus zien er ook prima uit. Ook ik draai iOS 10.1 beta.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:59:
[...]
Gister niet aan gedacht. Maar ik draai wel beta 10.1
[...]
Nee niet iedereen heeft dat.
Nee dit zijn screenshot van de foto op 100% vanaf een non retina scherm.Garret1410 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:51:
[...]
Ik ben het eerlijk gezegd met je eens. Ziet er vreemd uit.
Dit zijn niet de originele bestanden dus ik weet niet of dit effect door de compressie komt. Bij weinig licht heb ik dit effect wel eerder gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 18:08 ]
Hier mijn test. Links is iPhone 7 rechts iPhone 5c.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:03:
[...]
Eens. Rechts heeft meer detail en kijkt fijner. Precies mijn ervaring.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Hier mijn test. Links is iPhone 7 rechts iPhone 5c.
Kleur is een heel stuk anders bij de 7, maar ik vind de 5c meer detail hebben.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/test_2.jpg
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kleur is prachtig ja, al wijkt het toch wel wat af van wat je in werkelijkheid zag...sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:48:
Ook mee eens. Maar dan echt puur op scherpte want de kleuren doet de 7 toch echt beter vind ik.
[ Voor 14% gewijzigd door EdvanAl op 04-10-2016 18:53 ]
Ja oke laat ik zeggen in de meeste gevallen. Alle buiten foto's die hier voorbij komen zijn prima.Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:50:
[...]
Kleur is prachtig ja, al wijkt het toch wel wat af van wat je in werkelijkheid zag...
Heb je ook de bron bestanden? (Eventueel niet met je kind erop. Kan me voorstellen dat je die niet graag deelt)Studiocitroen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Hier mijn test. Links is iPhone 7 rechts iPhone 5c.
Kleur is een heel stuk anders bij de 7, maar ik vind de 5c meer detail hebben.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/test_2.jpg
hmm, dat klopt, maar zo ervaar ik het wel als ik de 2 foto's bekijk. Je bedoeld dan een bronbestand die bijgesneden is? Want de foto is voornamelijk een mens.Donstil schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:53:
[...]
Heb je ook de bron bestanden? (Eventueel niet met je kind erop. Kan me voorstellen dat je die niet graag deelt)
Screenshots in een file kunnen nog wel eens een vertekenend beeld geven en laten ook niet goed zien hoe het hele plaatje zich houd.
Het is niet direct een probleem, maar ik vind dan de foto's wel minder mooi dan de foto's van mijn 5c. (van gezichten en mensen dan he, ik ervaar het als on natuurlijk) En eigenlijk zou dat niet mogen dat die foto's minder mooi zijn dan mijn 5c.. Maargoed, verder vind ik het een super toestel. Ben ook niet van plan om een ander toestel te nemen. Misschien ligt het aan mijn toestel en krijg ik een nieuwe.. Maar dat zien we dan wel.perentaart schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:35:
ik zie het effect vooral bij huid en gezichten. En dan in omstandigheden binnen vooral.
Zonder mensen in beeld zowel overdag als in avond waanzinnig mooie ruisvrije plaatjes.
Uitgezoomd sowieso waanzinnig mooie plaatjes. Ik ervaar het nog niet als probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Citroentaart op 04-10-2016 20:19 ]
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-10-2016 20:19 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq