Ik heb al een poosje in mijn hoofd dat ik mijn ezviz c3w camera's wil vervangen voor iets degelijks. An sich zijn de beelden redelijk maar de herkenning is beneden peil. Alleen ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik maak gebruik van frigate als NVR icm met HA, dat werkt verder prima. Verder heb ik een meraki netwerk met PoE switches.
Mijn oog is gevallen op de camera's die via empiretech1 te leveren zijn, maar iets anders is wmb ook prima. Zolang het maar geen cloud nodig heeft en ik het aan frigate kan knopen.
Ik heb een aantal lokaties waar nu de camera's hangen.
De groene lijntjes zijn waar de deuren zitten, onze voordeur zit in een portiekje aan de oprit vast (duh)
De zwarte rondjes zijn waar nu de camera's hangen (sub optimaal denk ik)
De roze lijnen is het beeld wat ze nu zien.
Voor de oprit wil ik de camera sowieso naar de andere kant van de schuur hangen, die rode rechthoek aan de rechterkant van de oprit (Vanaf de straat gezien) is een camper.
De afstand tot het fietspad is een 17 meter. De afstand vanaf de camera tot aan het portiekje is een meter of 4.
Hier zou ik graag gezichtsherkenning / object herkenning voor willen gebruiken. Wij hebben een rieten dak en dat betekend over het algemeen spinnen.. IR trekt schijnbaar ook spinnen aan. Onder de camera (als hi rechts geplaatst wordt) zit ook een buitenlamp die aan is al het donker is. Rechts naast de portiek ziet nog een buitenlamp die aan is als het donker is. In de portiek zit nog een extra lamp die aangaat als er iemand loopt.
Volgende buitencamera is buiten onder de overkapping, deze ziet zowel de schuurdeur als de achterdeur. Om hier PoE te krijgen is lastig. Niet onmogelijk maar wel een puist werk. Ik heb een volledig dekkend wifi netwerk over het hele perceel. Dus Wifi is wmv een optie voor deze camera.
In de garage heb ik ook een camera hangen die zowel de overhead deur als de zijdeur kan zien. Hier is verder geen licht aanwezig. Afstand camera tot overheid deur is een beter of 9, naar de zijdeur een meter of 4 a 5.
Verder heb ik in de hal een camera die op de voordeur is gericht maar die ook onze hond een beetje in de gaten kan houden. Verder niets bijzonders, afstand camera tot aan de voordeur is iets meer dan 3 meter.
Als laatste heb ik nu een camera in de woonkamer hangen, die hangt naast de schuifpui en kijkt dus eigenlijk precies de verkeerde kant op. Die wil ik eigenlijk proberen naar buiten te verpaatsen zodat hij de zijkant van het huis in de gaten kan houden. Binnen kan ook maar dan moet hij naar de hoek van de hal. Niet onmogelijk maar lastiger.
Best een verhaal geworden maar ik zou een zetje in de goede richting kunnen gebruiken. Budget is wmb minder interessant, ik wil het gewoon goed geregeld. hebben.
In het heel kort:
Ik heb 5 camera's die ik graag wil vervangen voor iets wat wel wat kan zien als het donker is of als het licht minder optimaal is:
Oprit (buiten)
Overkapping (buiten maar overdekt)
Garage (binnen)
Hal (binnen)
Woonkamer (binnen)
[
Voor 4% gewijzigd door
vanisher op 18-11-2025 17:26
]