Ik heb sinds +/- een weekje een Eminent
EM6360 en een
EM6350 opgehangen. Na wat lezen van reviews e.d. was ik er wel van overtuigd dat deze cams afdoende zouden zijn. Ik had dolgraag een PTZ dome gehad maar die krengen zijn (voor buitengebruik) te duur.
Ik wou graag cams die compatible waren met mijn Synology DS1513+, die buiten gebruikt konden worden en niet al te opvallend. Helaas is de dome "maar" 720P maar voor het doel (vrij dichtbij) prima. De bullet is wel 1080P. Beiden prima nachtzicht.
Dit is de bullet aan de achtergevel:
En de dome aan de voorgevel:
Enige echte jammere is dat er een zwarte kabel aan de verder compleet witte cams zit. Maar die kabel is inmiddels overal netjes weggewerkt. De
kabeldoos is ook helaas nodig omdat de cams niet op een plek zitten waar de kabels meteen de muur in gaan; dus daar is het UTP koppelstukje in gestopt en loopt de (witte) kabel verder richting de bestemming. Helaas (maar logisch i.v.m. waterdichtheid) kun je niet gewoon een RJ45 stekker in de cam duwen en dus moet je klooien met koppelstukjes
of de cam openen, eigen UTP eraan zetten en je garantie gedag zeggen. De bijgeleverde
PoE injectors zijn daarbij dan wel handig; scheelt een voedingskabel. Ik heb er bij beide een stuk of 7 tot 10 meter Cat6 kabel tussen zitten en dat werkt prima.
Inmiddels heb ik een 3e cam (nog een EM6350) gekocht die ik morgen aan de andere kant van de voorgevel ga monteren en waarvoor de
extra licentie meteen binnen was (wou niet gaan zitten wachten op snailmail; na navraag bij Synology bleek deze toko 'legit' dus besteld, afgerekend via PayPal en geen minuut later de licentie binnen). Foto's van deze derde cam volgen zodra 'ie hangt
Alle cams ingesteld op max. resolutie, max. framerate en max. bandwidth (want toch bekabeld, gigabit netwerk door hele huis) en Surveilance Station doet de rest. Ik doe (nog) niet aan motion detection maar neem gewoon 24/7 op en Surveilance Station gooit bestanden ouder dan 7 dagen weg of de oudste bestanden wanneer max. X GB in beslag zijn genomen; whichever comes first. Terugkijken gaat prima.
De CamLine Pro app (iOS in mijn geval) van Eminent is prima op wat kleine bugjes na (zoals dat de framerate/bandwidth en keyframe interval terug gaan naar default zodra je de cam middels die app bekijkt). Dat is inmiddels aangekaart bij Eminent (evenals dat ik liever witte kabels had gezien). Ik gebruik de app echter niet; daarvoor gebruik in Synology's "DS Cam". Daarmee hoef ik niet mijn streams langs Eminents' servers te laten lopen (ondanks dat men beweert dat de streams encrypted zijn etc., dat heb ik nog niet gevalideerd) en kan ik ze gewoon benaderen middels mijn VPN.
[
Voor 15% gewijzigd door
RobIII op 12-08-2017 20:57
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij