Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af welke camera's jullie aanraden om te plaatsen op een zelfbouw-camper.
Graag zou ik er sowieso een 2-tal aan de zijwanden plaatsen om zo het 1 en ander te registreren.
Evt. eentje extra op het dak zou ook nog een idee zijn.

Een dome leek me wel wat, maar die blijken last van regen / spinnen etc. te hebben.
Dus een Turet Starlight lijkt me dan beter op z'n plaats.

Opname op intern geplaatste SD's lijkt me het gemakkelijkst, maar een in de camper geplaatste NVR op 12V zou ook kunnen.

Tips/opmerkingen zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Wat maakt de camper zo specifiek als het gaat om camera's? Ik bedoel, er is al veel advies gegeven, maar dat is blijkbaar niet van toepassing op jouw gebruik?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me vooral af, hoe houden de diverse camera's zich op een voertuig dat met 130km/u over de weg kan rijden. Vandaar dat ik een dome in 1e instantie het beste vondt.
Het lijkt me nl. niet zo tof elke keer alle camera's opnieuw te moeten richten omdat ze met de lens naar beneden zijn "gezakt".

En qua stroomverbruik moet het ook niet al te veel verbruiken, vandaar dat ik waarschijnlijk eerder een SD oplossing zal verkiezen dan een HDD in een NVR... Al denk ik dat een NVR voordelen zal bieden op het moment dat je meerdere beelden tegelijkertijd van 1 tijdstip wilt terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:29

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:22:
Ik vraag me af welke camera's jullie aanraden om te plaatsen op een zelfbouw-camper.
Graag zou ik er sowieso een 2-tal aan de zijwanden plaatsen om zo het 1 en ander te registreren.
Evt. eentje extra op het dak zou ook nog een idee zijn.

Een dome leek me wel wat, maar die blijken last van regen / spinnen etc. te hebben.
Dus een Turet Starlight lijkt me dan beter op z'n plaats.

Opname op intern geplaatste SD's lijkt me het gemakkelijkst, maar een in de camper geplaatste NVR op 12V zou ook kunnen.

Tips/opmerkingen zijn zeer welkom.
Wat il je in de gaten houden, voorkant zijkant ver weg dichtbij. Je zal toch misschien tegen het feit aanlopen dat ze niet tegen trilling kunnen en alles los trilt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik begin het te snappen. Je bouwt een mobiel methlab, en van binnen wil je de omgeving in de gaten kunnen houden.
Ik zou in dat geval toch gaan voor domes, die zijn nog betrekkelijk aërodynamisch. Ik zou ze wel zo plaatsen dat ze het minst te lijden hebben onder de hoge snelheden, regen, aangereden insecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rtificial schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:55:
Ik begin het te snappen. Je bouwt een mobiel methlab,...
Hoho, laten we hier geen verkeerde conclusies gaan trekken :P

Het feit is dat we straks in de camper gaan wonen en door de EU gaan reizen. Dus net zoals jullie je woning willen "beveiligen", wil ik ook graag wat extra maatregelen nemen.

Het gaat dus vooral om de opnames op het moment dat we ergens stil gaan staan.
Leuk extratje van een cam op het dak zou zijn, dat we ook mooie opnames kunnen maken tijdens de rit.
Frogmen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:37:
Wat wil je in de gaten houden, voorkant zijkant ver weg dichtbij. Je zal toch misschien tegen het feit aanlopen dat ze niet tegen trilling kunnen en alles los trilt.
Vooral de diverse deuren, met een stukje v.d. omgeving, de cams geplaatst aan de achter/zijkant van de wagen. Een 2.8/ 3.6mm lens lijkt me daar op zich goed geschikt voor. Maar lees hier dus ook ervaringen van mensen die zeggen 'ik kies vanaf nu altijd Zoom'.

Eigenlijk zie ik door de bomen 't bos niet meer, zoveel keus is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ik zou in dat geval vooral gaan kijken naar de mogelijkheid van het inbouwen van pinhole camera's (of intercom camera's) Klein nauwelijks zichtbaar en goed in te bouwen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Frogmen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:35:
Ik zou in dat geval vooral gaan kijken naar de mogelijkheid van het inbouwen van pinhole camera's (of intercom camera's) Klein nauwelijks zichtbaar en goed in te bouwen.
Lijkt mij ook.
Een dome is toch een soort uitsteeksel en dat ziet er niet uit op een camper.
Opnames maken tijdens het rijden zou wel kunnen maar er zit geen optische stabilisatie in beveiligingscamera's omdat ze normaal gesproken vast gemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
Zijn er ook camera’s met een dunne kabel? Liefst plat, zodat je hem gewoon door je gesloten raam kunt doen?

Zie dat er evt. voor Arlo’s een dunne voeding is, maar zou het liever met een Foscam ofzo kunnen, want via Nas laten lopen. Iemand tips?

edit: POE-splitter besteld, eens testen of dat werkt met zo'n platte ethernetkabel.

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 03-08-2017 21:46 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:29:
Zijn er ook camera’s met een dunne kabel? Liefst plat, zodat je hem gewoon door je gesloten raam kunt doen?

Zie dat er evt. voor Arlo’s een dunne voeding is, maar zou het liever met een Foscam ofzo kunnen, want via Nas laten lopen. Iemand tips?

edit: POE-splitter besteld, eens testen of dat werkt met zo'n platte ethernetkabel.
Platte kabels bestaan en POE werkt dan ook.
Kijk bv hier:
https://www.netwerkkabel....min=0&filter%5B%5D=103364

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb uit China een POE-injector en platte ethernetkabel gehaald.
De kabel gaat links van de foto tussen raam en kozijn naar buiten.
Werkt uitstekend.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2810/33010971624_62e8c1469e_c.jpg
POE-injector by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 08-10 15:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:10:
Bij mijn ouderlijk huis heb ik een pricewatch: Foscam FI9805W buiten hangen en een pricewatch: Foscam FI9831P Wit in de garage staan. Dat werkt allemaal prima, dus ik heb er wel wat ervaring mee, maar ik wil nu bij mij thuis (appartement) een IP-camera ophangen om de straat te observeren, maar ik weet even niet wat wijsheid is.

Mogelijk is het tijdelijk (en ga ik de IP-camera vervolgens binnen inzetten) maar dan is het denk ik verstandiger om een indoor PTZ camera aan te schaffen en deze zo lang voor het raam te zetten (straatkant). Ik weet alleen niet of de verlichting buiten (lantaarnpaal, lampjes aan de gevel bij de appartementen) afdoende is om zonder IR af te kunnen.

Heeft iemand tips?
Kijk uit met foscam, ik heb de C2 aangeschaft. Echter er is maar 1 firmware die beweging door glas heen kan detecteren. Helaas kom je daar pas tijdens gebruik achter.

Na een downgrade van firmware vind ik de C2 uitstekend beeld geven en detectie, kentekens zijn leesbaar overdag. Snachts is het beeld redelijk goed. 3mp 1080p.

Ik gebruik de cloud dienst met als backup een interne sdcard. Ja de app van foscam is niet 100% geweldig maar werkt prima. Voordeel hier van dat er geen nas of server aan hoeft te staan, de cam is volledig standalone. Bekabeld of wifi werkt allebei prima.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=foscam+c2

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Toch gegaan voor een Hikvision setje (4 cams + NVR) gewoon hier uit Nederland. Werkt prima zover. Iemand ervaring met Hikvision producten en misschien nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Zo, beetje op goed geluk een foscam 9903p aangeschaft. Al vrees ik dat ik die niet buiten op de gevel mag hangen (gericht direct op een openbaar voetpad)?

Dan maar binnen hangen (en buiten door de ruiten een beetje mee pakken wellicht). 2 camera's zal ik hoe dan ook willen aansluiten maar een 3de zou nog fijn zijn voor de achterdeur (en theoretisch nog #4 of #5, maar nog niet nu).

Nu heb ik een syno 206+ die volgens mij te oud is om met deze camera te werken, iemand daar nog leuke tips voor of zit ik toch vast aan de aanschaf van een 216j bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Scorpei op 05-08-2017 22:53 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Je mag op je eigen grond uiteraard filmen. En dan kan het zijn dat je een beetje straat mee neemt.
Dan moet je een bordje ophangen dat er gefilmd wordt. En klaar ben je.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mijn pand is geloof ik direct aan de straat helaas, via binnen naar buiten kan dan in ieder geval dus wel fatsoenlijk..... Ergens jammer, maar lijkt me dan het mooiste. Thnx!

[ Voor 17% gewijzigd door Scorpei op 06-08-2017 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Scorpei schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:33:
Mijn pand is geloof ik direct aan de straat helaas, via binnen naar buiten kan dan in ieder geval dus wel fatsoenlijk..... Ergens jammer, maar lijkt me dan het mooiste. Thnx!
Ik zou hem gewoon ophangen als je geen directe buren hebt, en als je die wel hebt even overleggen of zij er bezwaar op hebben.

De meeste gemeentes doen niet zo moeilijk meer tegenwoordig met camera's ze zijn er eerder blij mee.
Het zijn vaak de buren die er bezwaar op hebben, logisch als het zonder overleg gebeurt en ze niet weten wat er in beeld is.

Ik heb een paar jaar terug de politie aan de deur gehad omdat er een camera op de openbare weg gericht stond, beetje het zelfde verhaal wat er op de FP stond van de week, alleen was dat mijn eigen weg wat nog niet was aangepast in het Kadaster.
Vorig jaar stond die zelfde agent met de klager (buurman die overpad gebruikt) aan mijn deur of ik beelden had omdat er een woning overval bij hem was en ze nu toch wel blij waren dat er beelden van zijn.

Met sommige camera's kan je trouwens ook aangeven wat je wel en niet in beeld wilt hebben en zo bijvoorbeeld de buren masken

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 06-08-2017 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 17:49

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Mr. Noodle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:03:
[...]
Vorig jaar stond die zelfde agent met de klager (buurman die overpad gebruikt) aan mijn deur of ik beelden had omdat er een woning overval bij hem was en ze nu toch wel blij waren dat er beelden van zijn.
Zelfde ook hier gehad, vanwege behoorlijke vernieling aan meerdere auto's. Wijkagenten hebben erg veel tijd eraan besteed, maar gaven toe geen enkel aanknopingspunt te hebben. Slechts een extreem vaag webcamfotootje, waar je wel ziet dat er iets gebeurd, maar verder onbruikbaar. Of ik niet wat beters had, toevallig? :+

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Mr. Noodle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Ik zou hem gewoon ophangen als je geen directe buren hebt, en als je die wel hebt even overleggen of zij er bezwaar op hebben.

De meeste gemeentes doen niet zo moeilijk meer tegenwoordig met camera's ze zijn er eerder blij mee.
Het zijn vaak de buren die er bezwaar op hebben, logisch als het zonder overleg gebeurt en ze niet weten wat er in beeld is.

Ik heb een paar jaar terug de politie aan de deur gehad omdat er een camera op de openbare weg gericht stond, beetje het zelfde verhaal wat er op de FP stond van de week, alleen was dat mijn eigen weg wat nog niet was aangepast in het Kadaster.

Met sommige camera's kan je trouwens ook aangeven wat je wel en niet in beeld wilt hebben en zo bijvoorbeeld de buren masken
Sommige van mijn buren hadden hun bedenkingen. Dus ik heb alles weg gemaskeerd behalve mijn auto's en eigen erf (voor zover als het ging). Een goede PTZ heeft maskering die in stand blijft als je pan, tilt en zoom acites doet.

Maar ze zijn uiteindelijk nooit wezen kijken, en zijn al lang blij dat ik beelden van de auto inbrekers naar de wijkagent verstuur.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Ghostrider schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Kijk uit met foscam, ik heb de C2 aangeschaft. Echter er is maar 1 firmware die beweging door glas heen kan detecteren. Helaas kom je daar pas tijdens gebruik achter.

Na een downgrade van firmware vind ik de C2 uitstekend beeld geven en detectie, kentekens zijn leesbaar overdag. Snachts is het beeld redelijk goed. 3mp 1080p.

Ik gebruik de cloud dienst met als backup een interne sdcard. Ja de app van foscam is niet 100% geweldig maar werkt prima. Voordeel hier van dat er geen nas of server aan hoeft te staan, de cam is volledig standalone. Bekabeld of wifi werkt allebei prima.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=foscam+c2
Over dat bewegingsdetectie-issue is een topic op het forum: http://community.foscam.c...hp?mod=viewthread&tid=874
Er is dus inderdaad een patch voor in ieder geval de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Piet91 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:36:
Ik heb uit China een POE-injector en platte ethernetkabel gehaald.
De kabel gaat links van de foto tussen raam en kozijn naar buiten.
Werkt uitstekend.

[afbeelding]
POE-injector by Iemand91, on Flickr
Welke injector is dat? Heb je een link naar waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:44:
[...]

Ik vermoed zoiets als dit.
Zelf heb ik een TP-Link POE adapter gekocht omdat ik de veiligheid ivm de 230V aansluiting wel belangrijk vind. Het ding staat immers 24x7 aan.

https://www.aliexpress.co...ompliant/32580943074.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
HoppyF schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

Zelf heb ik een TP-Link POE adapter gekocht omdat ik de veiligheid ivm de 230V aansluiting wel belangrijk vind. Het ding staat immers 24x7 aan.

Tja, het is inderdaad niet leuk als je op je camera's ziet hoe je huis in vlammen op gaat... Wel een goede om over na te denken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:24:
[...]

Tja, het is inderdaad niet leuk als je op je camera's ziet hoe je huis in vlammen op gaat... Wel een goede om over na te denken!
Zelf heb ik deze: pricewatch: TP-Link TL-POE150S
Er zijn er nog wel meer te vinden, prijzen rond de 20 euro in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:29:

Het feit is dat we straks in de camper gaan wonen en door de EU gaan reizen. Dus net zoals jullie je woning willen "beveiligen", wil ik ook graag wat extra maatregelen nemen.

Het gaat dus vooral om de opnames op het moment dat we ergens stil gaan staan.
Leuk extratje van een cam op het dak zou zijn, dat we ook mooie opnames kunnen maken tijdens de rit.
Hou er dan rekening mee, dat je mogelijk tegen dezelfde regelgeving aanloopt als bij dashcams. In bepaalde landen zijn die gewoon niet toegestaan, privacy ofzoiets. Als zo'n camera dan van buiten zichtbaar is, zou je in die landen wel eens eerder aan de kant gezet kunnen gaan worden. Ik weet alleen niet hoe er dan mee omgegaan wordt als je de camera niet hebt aanstaan, of er dan nog steeds op gehandhaafd kan worden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Eerder deze week een IPC-HFW5231R-Z besteld. Deze zou bij weinig licht beter moeten presteren, hoewel ik over de huidige cams ook niet echt te klagen heb.
Volgens de Dahua site is het een Starlight versie, de leverancier noemt het ultra low-light.

Zal hier de bevindingen weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
Heb de IPC-HDW5231R-Z besteld afgelopen weekend.
Ben benieuwd :)

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 09-08-2017 20:55 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Ik heb weer een videotje gemaakt, dit keer over de Digoo m1x ip camera, lekker Chinees. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk, zal ik vanavond eens bekijken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Zooo, daar hebben jullie al lang discussie over. Vergeef mij dat ik niet alles terug heb gelezen, ook ivm prioriteit en tijd.
* Ulysses meldt zich als IP-Cam gebruiker
Ik heb een IP-Cam van deze toko: http://www.gwell.cc
Op de kop getikt via de executie verkoop van een winkel hier in de buurt, voor slechts 4 tientjes.
Features:
- SD-card en networked storage
- LAN en WLAN (2,4Ghz only)
- IPv4
- HD/SD/LD qualiteit, maar hij default altijd naar SD
- Infrarood en dag
etc. etc.
Video formaat is exotisch en kan niet "zomaar" met de CMS software op youtube gegooid worden. De IP camera doet magische dingen en laat mij op afstand via 4G kijken wat er voor de deur gebeurt. Software voor windows is niet ondertekend maar de android YooSee-app werkt wel als een zonnetje. Kan op detectie modus met alarm of stil opnemen. Beeldkwaliteit prima.
Ik film dus voor mijn huis alleen voor de voordeur, mooie sticker op de deur (want dat moet) en ik wis elke 4 weken alle lokale beelden. (Want dat schijnt ook te moeten)
Echter, tegen die tijd is het al gesynchroniseerd met mijn Google Photo's (for Business).
Nu heb ik niet de neiging om de gluurbuur uit te hangen en hangt de camera echt precies zo dat alleen voor mijn voordeur in beeld is; komt de vraag:

Moet ik ook alle overbodig opgeslagen passanten (meestal alleen benen of banden in beeld) handmatig weer uit de cloud verwijderen? Of is dat zaak van Google dat het niet lekt? Heeft de AP sowieso iets op mij?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:32:
Eerder deze week een IPC-HFW5231R-Z besteld. Deze zou bij weinig licht beter moeten presteren, hoewel ik over de huidige cams ook niet echt te klagen heb.
Volgens de Dahua site is het een Starlight versie, de leverancier noemt het ultra low-light.

Zal hier de bevindingen weer posten.
Ben benieuwd.
Beter/minder/gelijk/anders dan de IPC-HDW5231R-Z?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF: ja even afwachten, ik verwacht hem volgende week binnen te hebben. Zou denken dat hij gelijk presteert, maar de vorm is anders. HDW is turret, HFW is bullet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:44:
Deze.
HoppyF schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:

PageFault schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:24:
Je moet zeker uitkijken met spul uit China wat constant aan netstroom hangt, maar dat betekent niet dat er niets goeds vandaan komt.
Heb ondertussen genoeg 230V uit China gehaald wat gewoon prima is; of zelfs beter (ook qua kwaliteit) dan wat hier in de winkel ligt.
Daarnaast is dit een bekende, goede seller op Aliexpress en is het de meest verkochte POE-injector op de site. Dat was toen ik 'm bestelde al genoeg zekerheid om deze te gebruiken.

En ik gebruik 'm ondertussen al maanden en ik heb er geen enkel probleem mee. Wordt ook niet warm.
Beste aankoop geweest voor de camera; want ik had ik helemaal gehad met de problemen die kwamen door wifi i.p.v. bekabeld aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Pino112 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

Over dat bewegingsdetectie-issue is een topic op het forum: http://community.foscam.c...hp?mod=viewthread&tid=874
Er is dus inderdaad een patch voor in ieder geval de C2.
Nouja patch, je moet gewoon een van den oudsten firmware's installeren. Noem ik niet een geweldige oplossing. Maar het werkt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:44:
[...]

Deze.

[...]

[...]

Je moet zeker uitkijken met spul uit China wat constant aan netstroom hangt, maar dat betekent niet dat er niets goeds vandaan komt.
Heb ondertussen genoeg 230V uit China gehaald wat gewoon prima is; of zelfs beter (ook qua kwaliteit) dan wat hier in de winkel ligt.
Daarnaast is dit een bekende, goede seller op Aliexpress en is het de meest verkochte POE-injector op de site. Dat was toen ik 'm bestelde al genoeg zekerheid om deze te gebruiken.

En ik gebruik 'm ondertussen al maanden en ik heb er geen enkel probleem mee. Wordt ook niet warm.
Beste aankoop geweest voor de camera; want ik had ik helemaal gehad met de problemen die kwamen door wifi i.p.v. bekabeld aan het netwerk.
Klopt wel wat zegt, er komt zeker ook goed spul uit China.
Ik heb bv ook een USB lader 2A die betrouwbaar is. Dit soort laders zijn er ook in slechte kwaliteit.
Zo is het eigenlijk met alles wat uit China komt, ook de camera's.
Er zijn hele goede maar ook hele matige waar nauwelijks een bruikbaar beeld uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Wat bagger trouwens dat er van die gigantisch dikke kabels aan de buiten camera's zitten (fi9903p). Wat een gaten moeten er in je muur of kozijn :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Beide cams draaien hier ook op deze POE injectors. Geen enkel probleem, worden absoluut niet warm (worden ook slechts met 4W per camera belast). Merk geen verschil met een merk-POE adapter van € 90,-.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Scorpei schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:04:
Wat bagger trouwens dat er van die gigantisch dikke kabels aan de buiten camera's zitten (fi9903p). Wat een gaten moeten er in je muur of kozijn :s.
Klopt, ik heb enkel een gaatje gemaakt voor de adapterkabel. De rest (audio, ethernet) heb ik lekker afgeplakt en buiten gelaten (verstopt in een lasdoos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
Scorpei schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:04:
Als je alle kabels gaat gebruiken wordt het een groot gat ja, als je alleen stroomtoevoer nodig hebt valt het wel mee. Overige kabels dan lekker buiten laten, ik heb die Foscam mount erbij, daar kunnen die kabels netjes in blijven zitten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpei
Lasdoos is een hele goede! Kon mooier maar wel een optie. Scheelt me ook het kozijn slopen. Stroom en ethernet naar buiten en klaar met 4mm.

• HoppyF
Scorpei schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:42:
Lasdoos is een hele goede! Kon mooier maar wel een optie. Scheelt me ook het kozijn slopen. Stroom en ethernet naar buiten en klaar met 4mm.
Helaas geen POE in je camera anders had je alleen maar een ethernet kabel nodig gehad.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:07
Zit er aan de binnenkant geen (kleinere) connector die je los kunt maken? :)

My favorite programming language is solder.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 10:33
Heeft er iemand ervaring met het vermommen van een buitencamera?
Ik wil er wellicht eentje aan de zijgevel hangen op de tuin en oprit gericht, maar dat ziet er niet uit (en valt nogal op). Ik was aan het denken om enkele vogelhuisjes op te hangen (ook voor de vogels, die maken nu dankbaar gebruik van een kapotte zijpan) en daar wellicht een camera in te bouwen...

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
Een ander kleurtje spuiten is zo gedaan en kan ook al een hoop schelen. Ik heb een hikvision dome welke wit was, zwart gespoten. Valt meteen een stuk minder op.
Een hele andere behuizing knutselen kan ook natuurlijk, maar let dan wel op de waterdichtheid.

• Martinusz
frietsje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:29:
Ik wil er wellicht eentje aan de zijgevel hangen op de tuin en oprit gericht, maar dat ziet er niet uit (en valt nogal op). Ik was aan het denken om enkele vogelhuisjes op te hangen (ook voor de vogels, die maken nu dankbaar gebruik van een kapotte zijpan) en daar wellicht een camera in te bouwen...
Hou wel rekening met je IR leds ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Scorpei schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:42:
d:)b
Puch-Maxi schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:29:
Zit er aan de binnenkant geen (kleinere) connector die je los kunt maken? :)
Bij mijn Foscam's niet...
Juist goed toch dat het opvalt? Schrikt af :).

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 10-08-2017 13:10 ]

• Joepla

Joepla

Ervaring nog niet, maar heb wel eea aan research gedaan. Ik heb gezocht naar plakfolie en zgn. wrapfolie.

Ben er nog niet uit, ik zoek eigenlijk een plek waar ze wrapfolie (bv. om auto's te wrappen) verkopen, maar niet meteen per vierkante meter. Mooist zou zijn, als het een soort krimpkousprincipe is. Dus een cilindervormig stukje folie, groter dan je cam. Föhn erop en het vormt zich perfect eromheen. Met scherp mesje restanten wegsnijden en klaar is klara.

Spuiten kan natuurlijk prima, maar is meteen zo definitief, dat staat me nog even tegen ivm garantie/evt. doorverkoop.

• jacovn
Ik heb ze gespoten met plastidip. Ik veel kleuren verkrijgbaar en zo weer eraf te halen indien nodig.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Dacuuu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:00:
Ik heb weer een videotje gemaakt, dit keer over de Digoo m1x ip camera, lekker Chinees. :9

[video]
deze kan ik ook benaderen via mijn mobiel als ik niet op eigen wifi zit? ik zoek nog een babycamera die ik vanaf mijn mobiel kan benaderen als ik niet thuis ben.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
harrybeuker schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:51:
[...]

deze kan ik ook benaderen via mijn mobiel als ik niet op eigen wifi zit? ik zoek nog een babycamera die ik vanaf mijn mobiel kan benaderen als ik niet thuis ben.
Dit kan via de digoo app.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
thanks dan weet ik voldoende. ga ik hem ook aanschaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bedenk wel dat je dan qua wetgeving ietwat op dun ijs gaat begeven.
Camerabewaking moet in het beginsel kenbaar zijn; hetzij duidelijk aanwezig zijn van camera of borden/sticker met aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Camerabewaking moet in het beginsel kenbaar zijn; hetzij duidelijk aanwezig zijn van camera of borden/sticker met aankondiging.
Lijkt mij ook.
Beveiligingscamera's mogen ook een preventieve werking hebben.
Bovendien vraagt de politie steeds vaker of er mensen zijn die camerabeelden hebben als er strafbare feiten zijn gepleegd.
Het kan natuurlijk zijn dat je het zelf niet mooi vindt staan aan je huis.
Misschien dan een andere plek zoeken of een kleiner formaat camera die minder opvalt.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 10:33
Hmm goed punt, daar had ik nog niet bij stilgestaan... Ik ga nog eens nadenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Piet91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Wat je vaak ziet is dat er duidelijk staat aangegeven dat er videobewaking is, maar de cams zelf zijn niet zichtbaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wettelijk moet dus de waarschuwing er zijn, hoe jij met je cams omgaat moet je zelf weten.

Edit: stukje voor members only gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 10-08-2017 14:21 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja me schoonouders hebben dit, je moet wel een groot vogelhuisje bouwen wil je het niet al te veel laten opvallen. IR Ledjes ook uitzetten. Eventueel maak je een paar externe IR spotlights.

Opzich een goed idee om ze verdekt op te stellen, anders krijg je geheid figuren met capuchon/sjaal op die denken dat er wat te halen is.

Asus Zenbook i7 256gb

• Joepla

Joepla

jacovn schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:40:
Ik heb ze gespoten met plastidip. Ik veel kleuren verkrijgbaar en zo weer eraf te halen indien nodig.
Daar had ik nog niet aan gedacht, gelijk een busje camo-bruin besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik vroeg dus:
Krijg ik gezeik met cloud backups van de beelden?
Of moet ik gewoon zorgen dat ze niet openbaar komen?
Het gaat voornamelijk om onschuldige passanten / benen/banden e.d.
Of moet ik die met de hand allemaal verwijderen? Zijn behoorlijk wat filmpjes nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@BennyU: Excuses, dat er niet direct massaal gereageerd is op je vraag [/sarcasme modus off]

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft regels omtrent cameratoezicht opgesteld.

Niet iedere situatie is letterlijk omschreven, je zult zelf moeten afwegen wat redelijk is. Dat kan iemand hier wel voor je proberen te doen, maar jij zult daar zelf wellicht ooit verantwoording over moeten afleggen. Als het gaat om onherkenbare (delen van) personen, snap je wel dat dat geen groot probleem is. Ga je dat vervolgens toch ergens openbaar maken, dan is dat weer niet ok.

Je kunt toch wel op een makkelijke manier al je opnames in een handeling wissen? Doe dat bv. iedere 2 weken, of probeer dat te automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Joepla schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:02:
@BennyU: Excuses, dat er niet direct massaal gereageerd is op je vraag \[/sarcasme modus off]
Ja, lekker gezellig hier... er werd gewoon 2 dagen overheen gepraat, ik dacht dat ik wellicht niet duidelijk genoeg was.
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft regels omtrent cameratoezicht opgesteld.
Die had ik dus uiteraard doorgenomen, en ook al een keer gebeld.
Je kunt toch wel op een makkelijke manier al je opnames in een handeling wissen? Doe dat bv. iedere 2 weken, of probeer dat te automatiseren.
Nee, dat komt neer op stuk voor stuk selecteren tussen alle andere Photos in Google Photos sinds April ofzo. Maar goed, dat doe ik dan maar.
Ow wacht, er zit een specifieke tag aan alle beelden, dan heb ik ze allemaal in 1x.
edit:
Opgelost!

Even zo goed bedankt voor het meedenken. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 11-08-2017 10:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 08-10 13:11
Ik heb inmiddels 4 Hikvision camera's (3 types, 2 domes en 2 mini-domes, 3x4MP en 1x8MP). Ik ben super tevreden over dit merk. Ze zijn ook erg goedkoop uit China te halen. Ik heb alle camera's via PoE aangesloten en mijn Synology NAS managed alles. Beelden worden opgeslagen op SD kaart en op de NAS.

2 camera's hangen aan een PoE switch op zolder, 1 camera aan een PeO injector in de meterkast en 1 camera aan een PoE injector (via een Devolo Powerline adapter) in de garage).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DEQzKUMRXMEgLOLUt0zWqNsw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Wf9grY5iwFMSgWytBlKmVVc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nIiWaTpYAJWWpMpOXtGbXii4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HSgOqW5cO7NSDrBlwBzYAQGR/full.jpg

Al met al een tevreden gebruiker!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ziet er netjes uit @SpeedingWilly 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wil ik ook! Maar ja, om nou het appartementencomplex vol te gaan hangen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

SpeedingWilly schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:33:
Ik heb inmiddels 4 Hikvision camera's (3 types, 2 domes en 2 mini-domes, 3x4MP en 1x8MP). Ik ben super tevreden over dit merk. Ze zijn ook erg goedkoop uit China te halen. Ik heb alle camera's via PoE aangesloten en mijn Synology NAS managed alles. Beelden worden opgeslagen op SD kaart en op de NAS.

2 camera's hangen aan een PoE switch op zolder, 1 camera aan een PeO injector in de meterkast en 1 camera aan een PoE injector (via een Devolo Powerline adapter) in de garage).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Al met al een tevreden gebruiker!
Welke Synology heb je? Is dat een beetje te managen, met 3x4MP en 1x8MP?
Ik heb bij mij soms de indruk dat 2x 3MP al moeizaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rtificial schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Welke Synology heb je? Is dat een beetje te managen, met 3x4MP en 1x8MP?
Ik heb bij mij soms de indruk dat 2x 3MP al moeizaam gaat.
Ik heb een DS3617xs. Dus die kan dat gemakkelijk aan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ahja, dat is een heel andere klasse dan ik gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik heb mijn hikvisions van AliExpress. Volgens mij allemaal origineel met Engelse firmware en dus geen kloon camera's. Het scheelt echt heel veel. In Nederland was ik echt heel veel duurder uit geweest. Nu was ik ongeveer €500,- voor 4 camera's kwijt. In Nederland al snel het drie voudige. Verder nog €60,- voor de PoE injectors, €17,- euro voor een beugel en €98,- euro voor 2 Synology camera licences.

Over inklaringskosten: je moet er wat geluk mee hebben. Ik heb de 4 camera's en de beugel los besteld. De camera's kwamen zonder extra kosten door de douane, de beugel niet, maar aangezien die €17,- koste werd die na opsturen van het bewijs hiervan zonder extra kosten thuisgestuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-08-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
SpeedingWilly schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:42:
Ik heb mijn hikvisions van AliExpress. Volgens mij allemaal origineel met Engelse firmware en dus geen kloon camera's. Het scheelt echt heel veel. In Nederland was ik echt heel veel duurder uit geweest. Nu was ik ongeveer €500,- voor 4 camera's kwijt. In Nederland al snel het drie voudige. Verder nog €60,- voor de PoE injectors, €17,- euro voor een beugel en €98,- euro voor 2 Synology camera licences.

Over inklaringskosten: je moet er wat geluk mee hebben. Ik heb de 4 camera's en de beugel los besteld. De camera's kwamen zonder extra kosten door de douane, de beugel niet, maar aangezien die €17,- koste werd die na opsturen van het bewijs hiervan zonder extra kosten thuisgestuurd.
Heb je linkjes voor mij, of de typenumers? O-)
Ze zien er best wel netjes uit. Ik denk dat ik me die ook aan schaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
foekie01 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:00:
[...]
Heb je linkjes voor mij, of de typenumers? O-)
Ze zien er best wel netjes uit. Ik denk dat ik me die ook aan schaf :)
De Hikvision DS-2CD2142FWD-IS (4e foto), 2x de Hikvision DS-2CD2542FWD-IS (2e en 3e foto) en de Hikvision DS-2CD2185FWD-IS (1e foto).

De DS-2CD2542FWD-IS mini dome camera is echt compact en valt niet erg op. Ideaal als je weinig plaats hebt of onopvallende montage belangrijk is.

Ik heb ook op diverse plaatsen stickers geplakt om aan te geven dat er camera's hangen. De camera bij mijn voordeur en de oprit hebben ook een (klein) gedeelte van de straat in beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-08-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb al een tijdje mee zitten lezen in dit topic en was wel toe aan een mooi experimentje. Vandaar dat ik een raspberry pi gekocht heb om als heel zuinige (geld én stroom) opslag te dienen voor filmpjes van een IP camera.

Met m'n eis om filmpjes op FTP op te kunnen slaan ben ik door user manuals van hikvision en foscam gaan bladeren. Bij de foscam is vrij duidelijk dat hij op FTP kan opslaan, maar bij hikvision lijkt het alleen maar mogelijk om foto's op te slaan op een FTP. In dit topic wordt FTP ook maar een 4/5tal genoemd en dat zijn meer 'eisen' dan 'ervaringen met'. Kan iemand van jullie uitsluiten of het wel of niet kan om bij beweging automatisch filmpjes op een simpele FTP server op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik heb alle camera's met mijn Nas verbonden via http poorten. Is het aan te bevelen om rstp poorten te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
WhAsSsAaA schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:28:
Heb al een tijdje mee zitten lezen in dit topic en was wel toe aan een mooi experimentje. Vandaar dat ik een raspberry pi gekocht heb om als heel zuinige (geld én stroom) opslag te dienen voor filmpjes van een IP camera.

Met m'n eis om filmpjes op FTP op te kunnen slaan ben ik door user manuals van hikvision en foscam gaan bladeren. Bij de foscam is vrij duidelijk dat hij op FTP kan opslaan, maar bij hikvision lijkt het alleen maar mogelijk om foto's op te slaan op een FTP. In dit topic wordt FTP ook maar een 4/5tal genoemd en dat zijn meer 'eisen' dan 'ervaringen met'. Kan iemand van jullie uitsluiten of het wel of niet kan om bij beweging automatisch filmpjes op een simpele FTP server op te slaan?
Het antwoord is nee bij Hikvision.
Ik gebruik momenteel eventjes FTP omdat ik met een NAS aan het testen ben.
FTP werkt alleen met foto's dus als er een alarm event is dan stuurt de camera een email met foto's naar een emailadres van mij en hij FTP-ed dit ook naar de opslag wat nu een lokale NAS is welke weer verbonden is met een Online Storage.
Het liefst wil ik videobeelden èn foto's vastleggen op een cloudachtige storage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-09 16:00
Ik heb anderhalf jaar geleden 3 Hikvision DS-2CD2352-I (5MP, 4mm) Exir Turret camera's aangeschaft, en vorige week nog een Hikvision DS-2CD2385FWD-I (8MP, 2,8mm) Exir Turret. Alles is (via Ubiquiti POE switches) aangesloten op een Synology DS916+.

Ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit van de camera's en het functioneren in combinatie met Synology Surveillance Station. Alle beelden (20fps) sla ik 10 dagen op en bij iedere beweging wordt een snapshot gemaakt zodat ik makkelijker kan bekijken wat er gebeurd is. De bewegingsmeldingen worden aan Domoticz doorgegeven zodat ik daarmee enkele lampen kan schakelen als het donker is, en als de bel ingedrukt wordt ontvang ik een e-mail met een snapshot. Ieder uur maak ik een externe backup van de snapshots en iedere dag een backup van de beelden.

De beeldkwaliteit van de DS-2CD2352-I camera's is goed, maar de beeldkwaliteit van de DS-2CD2385FWD-I camera is nog een stuk hoger:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24w6d69.jpg

Uiteraard heb ik enkele stickers met 'camerabewaking' en heb ik mijn camera's aangemeld bij de politie 'Camera in beeld'. Maar alle buren vinden het prima, in het verleden is er bij enkele buren ingebroken dus beveiligingsbeelden zijn zeer welkom.

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Toch valt die resolutie me wat tegen als ik naar het grind kijk, of de haag aan de overkant. Maar op de afstand die je in de praktijk interessant vindt is het heel scherp inderdaad.
Heb jij met de Synology SS niet dat de snapshots net wat laat zijn? En dat de beelden als je ze terugkijkt af en toe een paar secondes verspringen?
Kan zijn dat jouw nas veel sneller is dan de mijne, en daardoor beter werkt.

Ik ben wel redelijk tevreden over surveilllabce station, maar nog niet 100% overtuigd, zeker niet gezien de kosten die ik voor licenties gemaakt heb.
Milestone Xprotect ben ik nu aan het testen, en lijkt voorlopig een beter resultaat te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

Het antwoord is nee bij Hikvision.
Ik gebruik momenteel eventjes FTP omdat ik met een NAS aan het testen ben.
FTP werkt alleen met foto's dus als er een alarm event is dan stuurt de camera een email met foto's naar een emailadres van mij en hij FTP-ed dit ook naar de opslag wat nu een lokale NAS is welke weer verbonden is met een Online Storage.
Het liefst wil ik videobeelden èn foto's vastleggen op een cloudachtige storage.
Dank, limiteert dan in ieder geval de keuze mogelijkheden! Zoek ik nog even verder of überhaupt andere merken dat kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
De gevoeligheid van de bewegingsdetectie kan je aanpassen in Surveillance Station, en ook of de bewegingsdetectie door de camera gedaan moet worden of door Surveillance Station. Het is schipperen tussen een hoge gevoeligheid en meer valse meldingen door bewegende takken en overtrekkende wolken en een wat lagere gevoeligheid en soms een wat late melding of geen melding. Bij mij werkt het naar wens als ik de bewegingsdetectie door Surveillance Station laat doen en ik heb de gevoeligheid staan op 80 en de drempel op 5. Maar ook ik heb soms een wat late snapshot als een auto voorbij komt, maar in alle gevallen volgt er dan een goede snapshot van een camera aan de andere kant van mijn huis.

Van het verspringen van de beelden of haperingen heb ik geen last. Wel merkte ik in het begin dat het terugkijken van de beelden op 20 fps en een hoge resolutie een snelle processor vereist en een goede wifi verbinding als je de beelden draadloos bekijkt. Standaard worden de beelden na 30 minuten opgeslagen, maar het terugkijken daarvan op een iPad ging in het begin niet erg soepel. Nu laat ik de beelden na 10 minuten opslaan zodat de bestanden kleiner zijn. Ook heb ik nieuwe Ubiquiti acces points met een goede 5Ghz wifi dekking. Het terugkijken gaat nu vlekkeloos en ik kan snel door de opnames heen scrollen.

Al met al ben ik erg tevreden.

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Zubadan Die beelden zijn zeker goed. Hoe zit het met kentekens kunnen lezen van voorbij rijdende voertuigen?
Maar stel, er wordt ingebroken en binnen het uur van je backup wordt je Synology gestolen, wat dan? Ik had zelf bijvoorbeeld altijd de betreffende map gesynchroniseerd met Dropbox of OneDrive. Dan heb je altijd je beelden nog.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TKroon schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:14:
@Zubadan Die beelden zijn zeker goed. Hoe zit het met kentekens kunnen lezen van voorbij rijdende voertuigen?
Maar stel, er wordt ingebroken en binnen het uur van je backup wordt je Synology gestolen, wat dan? Ik had zelf bijvoorbeeld altijd de betreffende map gesynchroniseerd met Dropbox of OneDrive. Dan heb je altijd je beelden nog.
Dat is dan weer het voordeel van cloud :) hier staat alles binnen paar seconden veilig in de cloud zowel screenshots als bewegende beelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb sinds +/- een weekje een Eminent EM6360 en een EM6350 opgehangen. Na wat lezen van reviews e.d. was ik er wel van overtuigd dat deze cams afdoende zouden zijn. Ik had dolgraag een PTZ dome gehad maar die krengen zijn (voor buitengebruik) te duur.

Ik wou graag cams die compatible waren met mijn Synology DS1513+, die buiten gebruikt konden worden en niet al te opvallend. Helaas is de dome "maar" 720P maar voor het doel (vrij dichtbij) prima. De bullet is wel 1080P. Beiden prima nachtzicht.

Dit is de bullet aan de achtergevel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sm7VL01QNpfT1nXY4s4gmJTR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BVQhh25xFdNNMwoHKKoHH3SE/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lSZCbiRiIndVb8RCE0Km0xmg/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKrD1I7lhAZOugLDzZGaGVTu/thumb.jpg

En de dome aan de voorgevel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J1KPuJP7U26arguJPVsBhmtm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xNnIw41O3PvRD90NlkZmEMhN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LESoWJFjgGOkg6JGwlqMLNAu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ROTZk8eHsVdfcX3mRReI02kD/thumb.jpg

Enige echte jammere is dat er een zwarte kabel aan de verder compleet witte cams zit. Maar die kabel is inmiddels overal netjes weggewerkt. De kabeldoos is ook helaas nodig omdat de cams niet op een plek zitten waar de kabels meteen de muur in gaan; dus daar is het UTP koppelstukje in gestopt en loopt de (witte) kabel verder richting de bestemming. Helaas (maar logisch i.v.m. waterdichtheid) kun je niet gewoon een RJ45 stekker in de cam duwen en dus moet je klooien met koppelstukjes of de cam openen, eigen UTP eraan zetten en je garantie gedag zeggen. De bijgeleverde PoE injectors zijn daarbij dan wel handig; scheelt een voedingskabel. Ik heb er bij beide een stuk of 7 tot 10 meter Cat6 kabel tussen zitten en dat werkt prima.

Inmiddels heb ik een 3e cam (nog een EM6350) gekocht die ik morgen aan de andere kant van de voorgevel ga monteren en waarvoor de extra licentie meteen binnen was (wou niet gaan zitten wachten op snailmail; na navraag bij Synology bleek deze toko 'legit' dus besteld, afgerekend via PayPal en geen minuut later de licentie binnen). Foto's van deze derde cam volgen zodra 'ie hangt ;)

Alle cams ingesteld op max. resolutie, max. framerate en max. bandwidth (want toch bekabeld, gigabit netwerk door hele huis) en Surveilance Station doet de rest. Ik doe (nog) niet aan motion detection maar neem gewoon 24/7 op en Surveilance Station gooit bestanden ouder dan 7 dagen weg of de oudste bestanden wanneer max. X GB in beslag zijn genomen; whichever comes first. Terugkijken gaat prima.

De CamLine Pro app (iOS in mijn geval) van Eminent is prima op wat kleine bugjes na (zoals dat de framerate/bandwidth en keyframe interval terug gaan naar default zodra je de cam middels die app bekijkt). Dat is inmiddels aangekaart bij Eminent (evenals dat ik liever witte kabels had gezien). Ik gebruik de app echter niet; daarvoor gebruik in Synology's "DS Cam". Daarmee hoef ik niet mijn streams langs Eminents' servers te laten lopen (ondanks dat men beweert dat de streams encrypted zijn etc., dat heb ik nog niet gevalideerd) en kan ik ze gewoon benaderen middels mijn VPN.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 12-08-2017 20:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Rtificial schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:53:
Toch valt die resolutie me wat tegen als ik naar het grind kijk, of de haag aan de overkant. Maar op de afstand die je in de praktijk interessant vindt is het heel scherp inderdaad.
Het is natuurlijk ook een lage resolutie voorbeeld; 1600 x 900. ;)

Overigens is het leuk dat men beelden van overdag deelt, maar dat is tegenwoordig niet zo spannend meer. Bijna elke IP-camera levert tegenwoordig prima bruikbare beelden overdag; maar bijna alle (betaalbare) camera's hebben het 's nachts/in het donker snel problemen.

En daar doen EXIR modellen of de nieuwe Starlights e.d. het schijnbaar een stuk beter dan dome modellen; met (mijn) kennis van nu; had ik ook geen dome gekocht.
Het is dat je een Aliexpress Hikvision zo moeilijk valt te slijten; maar anders had ik mogelijk mijn Hik verkocht en vervangen door een Dahua Starlight.
Heb op een Engels forum ook nog wel een leuke IR-lamp gezien maar dat wordt esthetisch zo'n rommel op de gevel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
De snapshot was inderdaad een lage resolutie, maar 'verzachten' stond ook nog (standaard instelling) te hoog. Mijn Synology staat op een plek die inbrekers niet snel zullen vinden, maar een goed idee om de frequentie van de backups te verhogen!

@TKroon Kentekens van bewegende auto's zijn niet te lezen met de 2,8mm (8MP) camera aan de voorkant omdat de afstand te groot is. Onder goede omstandigheden kan ik kentekens soms wel lezen aan de andere kant met mijn 2 4mm (5MP) camera's die daar hangen.

[ Voor 47% gewijzigd door Zubadan op 12-08-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Piet91 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:42:
[...]

Het is natuurlijk ook een lage resolutie voorbeeld; 1600 x 900. ;)

Overigens is het leuk dat men beelden van overdag deelt, maar dat is tegenwoordig niet zo spannend meer. Bijna elke IP-camera levert tegenwoordig prima bruikbare beelden overdag; maar bijna alle (betaalbare) camera's hebben het 's nachts/in het donker snel problemen.

En daar doen EXIR modellen of de nieuwe Starlights e.d. het schijnbaar een stuk beter dan dome modellen; met (mijn) kennis van nu; had ik ook geen dome gekocht.
Het is dat je een Aliexpress Hikvision zo moeilijk valt te slijten; maar anders had ik mogelijk mijn Hik verkocht en vervangen door een Dahua Starlight.
Heb op een Engels forum ook nog wel een leuke IR-lamp gezien maar dat wordt esthetisch zo'n rommel op de gevel...
Mee eens, het gaat om de nachtelijke beelden.
Mijn beelden overdag zijn uitstekend met de 4MP Hikvision dome, in het donker is het toch een stuk minder.
Niet slecht maar het kan altijd beter.
Mijn zoon heeft recent een Dahua turret (IPC-HDW5231R-Z) die "maar" 2MP is maar een haarscherp beeld geeft ook snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren kan er iemand mij uit de brand helpen?

Ik had namelijk 6 dahua camera's gekocht (Uit NL) met een nvr en een poe switch. Alles aangesloten. De gene(winkel) waar ik de spullen van had gehaald had de rest gedaan(instellingen) en alles werkt prima.

Alleen wou ik nog 2 camera's erbij. Die had ik van ali express 'de dahua ipc-hdbw4431-r-s' die heb ik ook aangesloten alleen krijg ik geen beeld. Er komt 'can not found the server host'. Weet iemand waar dit aan ligt? Aan de firmware of iets ?

Weet iemand wat de probleem is?

Alvast bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:34
Heb twee Dahua's ipc-hdw2421r-zs, deze zijn PoE 802.3af compliant maar 1 camera doet het niet. Hij krijgt power van een ZyXEL PoE switch. Maar komt niet meer in de lucht, er gaat geen link ledje branden op de switch.

Heb ook geprobeerd om met een losse 12V 1A voeding de camera tot leven te krijgen. Helaas. In de handleiding staat ook geen hardwarematige reset.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:38
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:21:
Heren kan er iemand mij uit de brand helpen?

Ik had namelijk 6 dahua camera's gekocht (Uit NL) met een nvr en een poe switch. Alles aangesloten. De gene(winkel) waar ik de spullen van had gehaald had de rest gedaan(instellingen) en alles werkt prima.

Alleen wou ik nog 2 camera's erbij. Die had ik van ali express 'de dahua ipc-hdbw4431-r-s' die heb ik ook aangesloten alleen krijg ik geen beeld. Er komt 'can not found the server host'. Weet iemand waar dit aan ligt? Aan de firmware of iets ?

Weet iemand wat de probleem is?

Alvast bedankt allemaal.
Heb je de cams wel eerst geconfigureerd? Met andere woorden zitten; stuk voor stuk aansluiten op je pc/laptop en dan de config doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:38
Vaevictis_ schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:32:
Heb twee Dahua's ipc-hdw2421r-zs, deze zijn PoE 802.3af compliant maar 1 camera doet het niet. Hij krijgt power van een ZyXEL PoE switch. Maar komt niet meer in de lucht, er gaat geen link ledje branden op de switch.

Heb ook geprobeerd om met een losse 12V 1A voeding de camera tot leven te krijgen. Helaas. In de handleiding staat ook geen hardwarematige reset.

Iemand nog tips?
Heb je de config tool van Dahua al gebruikt? Heb je een andere utp kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
@RobIII Ik ben wel benieuwd naar wie de echte fabrikant is, Eminent maakt die dingen ook niet zelf lijkt me. Nergens een hint kunnen ontdekken in de HTML source ofzo :p ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThinkPadd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:28:
@RobIII Ik ben wel benieuwd naar wie de echte fabrikant is, Eminent maakt die dingen ook niet zelf lijkt me. Nergens een hint kunnen ontdekken in de HTML source ofzo :p ?
Nog niet gekeken; zal eens een blik werpen...

edit: Ok; ik kwam op 't eerste oog één ding tegen dat me opviel: hi3510
HTML:
1
<script language="JavaScript1.2" src="cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=getvencattr&-chn=11&cmd=getvencattr&-chn=12&cmd=getvencattr&-chn=13&cmd=getsetupflag&cmd=getrtmpattr" type="text/javascript"></script>

...en dat lijkt me een sterke hint (schijnt een encoder-iets te zijn?) :P Verder ben ik niet heel erg thuis in de cams dus verwijzingen als "jianting" en "luxian" zeggen me niet heel veel maar lijken me 'gewoon chinees' en niet echt merknamen ofzo (m.b.v. google Translate komen er in ieder geval zinnige vertalingen uit, hoewel een merknaam daar natuurlijk op op gebaseerd kan zijn).

Overigens: wat is 't toch lekker HTML3 met tables, inline styles, kansloze JS en CSS in die dingen altijd :X

Edit2: Nog wat info uit http://<ip>:<poort>/web/cgi-bin/hi3510/param.cgi?cmd=getserverinfo&cmd=getsysinfo&cmd=getnetinfo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
var model="C6F0SgZ0N0P0L0"; 
var hardVersion="V1.0.0.1"; 
var softVersion="V10.4.10.2.1-20170221"; 
var webVersion="V1.0.0.0"; 
var name="EM6350"; 
var startdate="2017-08-13 12:42:18"; 
var upnpstatus="off"; 
var facddnsstatus="failed"; 
var th3ddnsstatus="off"; 
var platformstatus="0"; 
var sdstatus="out"; 
var sdfreespace="0"; 
var sdtotalspace="0"; 
var devid="EM6350"; 
var dhcpflag="on"; 
var ip="X.X.X.X"; 
var netmask="X.X.X.X"; 
var gateway="X.X.X.X"; 
var dnsstat="1"; 
var fdnsip="X.X.X.X"; 
var sdnsip=""; 
var macaddress="XX:XX:XX:XX:XX:XX"; 
var networktype="LAN";

en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
var model="C6F0SeZ0N0P0L0"; 
var hardVersion="V1.0.0.1"; 
var softVersion="V11.4.4.4.1-20161212"; 
var webVersion="V1.0.0.0"; 
var name="EM6360"; 
var startdate="2017-08-08 17:28:30"; 
var upnpstatus="off"; 
var facddnsstatus="failed"; 
var th3ddnsstatus="off"; 
var platformstatus="0"; 
var sdstatus="out"; 
var sdfreespace="0"; 
var sdtotalspace="0"; 
var devid="EM6360"; 
var dhcpflag="on"; 
var ip="X.X.X.X"; 
var netmask="X.X.X.X"; 
var gateway="X.X.X.X"; 
var dnsstat="1"; 
var fdnsip="X.X.X.X"; 
var sdnsip=""; 
var macaddress="XX:XX:XX:XX:XX:XX"; 
var networktype="LAN";

:Y)

Als ik google op hi3510 of de modelnummers hierboven kom ik in ieder geval diverse merken tegen; geen idee welke 't dan oorspronkelijk is maar ze worden dus onder verschillende merken verkocht :P

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 14-08-2017 00:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Kentekens herkennen moet je niet met een gewone camera willen doen.
Beste is een aparte camera onder een niet te grote hoek op de rijbaan en dan met alpr software een masker leggen over het vlak waar zich een kenteken kan bevinden. Dan wordt het stuk beeld wat geanalyseerd moet worden beperkt.

Verder moet je eigenlijk de focus naar een andere preset zetten bij dag/nacht wisseling omdat een kentekenplaat retro reflective is en dat gaat dan niet goed.

Geen idee of dit wettelijk zo maar mag, dit omdat je een database aanlegt met datum/tijd, herkende kenteken en optioneel een snapshot van kenteken.

Je krijgt niet mensen echt kerkenbaar in beeld, of je moet ook een 24h opname mee laten lopen van het totale beeld. Dit werkt dan in de nacht totaal niet door de snelle sluitertijd om kentekenplaat met ir belichting niet over te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Misschien is het een idee om wat IR-spotjes te richten op de rijbaan, dan weet je zeker dat een kenteken oplicht. Valt mij op dat eigenlijk niemand hier IR-spotjes gebruikt, waarom is dat?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:02:
Valt mij op dat eigenlijk niemand hier IR-spotjes gebruikt, waarom is dat?
Piet91 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:34
Paddywacker schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:07:
[...]

Heb je de config tool van Dahua al gebruikt? Heb je een andere utp kabel geprobeerd?
Dat werkt niet als er op netwerk niveau geen verbinding kan worden gemaakt. Heb de camera uit elkaar gehaald en de printplaat met Kontakt 60 gespoten en vervolgens drooggefohnd. Daarna werkte de camera weer. Denk dat er een contact los ergens los zit of de printplaat niet helemaal jofel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jacovn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:24:
Geen idee of dit wettelijk zo maar mag, dit omdat je een database aanlegt met datum/tijd, herkende kenteken en optioneel een snapshot van kenteken.
Denk niet dat je jurist hoeft te zijn om te weten dat dit aan regels gebonden is. Onlangs was het bewaren van kentekens weer in het nieuws, omdat o.a. de belastingdienst oneigenlijk gebruik maakte van deze database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
jacovn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:24:
Kentekens herkennen moet je niet met een gewone camera willen doen.
Beste is een aparte camera onder een niet te grote hoek op de rijbaan en dan met alpr software een masker leggen over het vlak waar zich een kenteken kan bevinden. Dan wordt het stuk beeld wat geanalyseerd moet worden beperkt.

Verder moet je eigenlijk de focus naar een andere preset zetten bij dag/nacht wisseling omdat een kentekenplaat retro reflective is en dat gaat dan niet goed.

Je krijgt niet mensen echt kerkenbaar in beeld, of je moet ook een 24h opname mee laten lopen van het totale beeld. Dit werkt dan in de nacht totaal niet door de snelle sluitertijd om kentekenplaat met ir belichting niet over te belichten.
Zolang je dit doet van je eigen oprit na het hek met alle waarschuwingen kan je ermee weg komen. Maar op de openbare weg is dit ronduit strafbaar illegaal ongewenst en grote inbreuk op privacy. Je begeeft je op het niveau van de overheid die ook heel veel informatie willen sleepnetten. Het idee alleen al. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Lijkt mij inderdaad niet helemaal jofel, maar aan de andere kant, wat kun je als particulier nou met een kenteken? Je kunt hem inkloppen bij RDW en zien wat m'n APK vervaldatum is en of de auto gestolen is (en nog wat specs zoals motor, kleur, BPM e.t.c.) maar het is niet alsof je ineens mijn naam en adres weet.

Als jij een middag langs de weg gaat zitten met een notitieblokje dan weet je evenveel: nog steeds niks.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 14-08-2017 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
ThinkPadd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:48:
Lijkt mij inderdaad niet helemaal jofel, maar aan de andere kant, wat kun je als particulier nou met een kenteken? Je kunt hem inkloppen bij RDW en zien wat m'n APK vervaldatum is en of de auto gestolen is (en nog wat specs zoals motor, kleur, BPM e.t.c.) maar het is niet alsof je ineens mijn naam en adres weet.

Als jij een middag langs de weg gaat zitten met een notitieblokje dan weet je evenveel: nog steeds niks.
Klopt.
Het is dan ook nogal vergezocht om een kenteken als super privé te beschouwen.
Criminelen die op pad gaan gebruiken uiteraard niet hun eigen kenteken maar gebruiken gestolen auto's of gestolen kentekenplaten. Er is dan echt geen sprake van privacy schending als je van een criminele activiteit een foto maakt.
Het is juist handig met de opsporing.
Daar doen we het ook voor, niet om goedwillende personen te controleren maar om criminelen tegen te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Frogmen schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Zolang je dit doet van je eigen oprit na het hek met alle waarschuwingen kan je ermee weg komen. Maar op de openbare weg is dit ronduit strafbaar illegaal ongewenst en grote inbreuk op privacy. Je begeeft je op het niveau van de overheid die ook heel veel informatie willen sleepnetten. Het idee alleen al. :( :(
Wat denk je dat een dashcam doet? Vind dit persoonlijk wel meevallen, zolang je het maximaal een bepaalde periode bewaard voor eigen gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 14-08-2017 14:02 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ghostrider schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
Misschien is het een idee om wat IR-spotjes te richten op de rijbaan, dan weet je zeker dat een kenteken oplicht. Valt mij op dat eigenlijk niemand hier IR-spotjes gebruikt, waarom is dat?
Ja je hebt dan wel een ir unit nodig voor de belichting voor de kenteking plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

jacovn schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Ja je hebt dan wel een ir unit nodig voor de belichting voor de kenteking plaatjes.
Dat kan je natuurlijk perfect inbouwen in wat tuinlampjes. Dat is geen rocket science.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 9 ... 91 Laatste