Zo, nog even mijn hobbyprojectje van afgelopen weekend delen
Ik heb al een tijdje, al ruim een jaar, een stel Dahua IPC-HFW4431M-I2 cameras hangen. Nu was ik behoorlijk onder de indruk van de IVS capaciteiten van die apparaten, en dat ben ik nog steeds, maar hier in het bos is het toch echt heel moeilijk de intrusion detection voldoende te finetunen om niet een mailbox vol valse meldingen te hebben.
Om dat op te lossen had ik een tijdje terug al eens een Bosch OD-850 TriTech PIR+Microwave bewegingsmelder op de kop getikt, en die heb ik van het weekend eens opgehangen en aangesloten.
Deze heb ik aangesloten op een ADAM-6050 I/O module, die ik op zijn beurt via modbus gekoppeld heb aan m'n Synology Surveillance Station.
Dat werkt wonderbaarlijk goed. Geen valse meldingen meer, als er nu een melding is, dan gebeurt er ook echt iets, en als er iets gebeurt, heb ik voorlopig ook echt een melding. Nu, nog eens even afwachten hoe het de komende weken loopt, maar voorlopig ben ik heel tevreden.
Wat nog een beetje jammer is, is dat je bij Surveillance Station volgens mij niet kan instellen wat de vertraging van de snapshot is die meegestuurd wordt, of meerdere snapshots in een keer in de e-mail, maar wat wel kan in een action rule definiëren die meerdere snapshots maakt met een bepaalde interval, en die opslaat in de snapshots folder. Of bijvoorbeeld de camera naar een hogere resolutie schakelen, etc.
Ook leuk is dat ik doordat de bewegingsmelder aan de ADAM-6050 gekoppeld is, ik nu ook daarvandaan een signaal naar m'n Siemens LOGO! kan sturen om de verlichting mee te sturen. Mooi meegenomen