Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 12:28
Sinds gisteren een probleem met mijn Dahua, het beeld is in 1 keer gedraaid (dus op de kop zeg maar). Ik heb hem al van de stroom gehad en reboot gedaan maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand een idee of hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:35

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Even inloggen op de camera zelf en aanpassing doen in horizontal flip /vertical flip. Mocht je een NVR / NAS gebruiken, dan kan het ook voortkomen uit dat systeem. Heeft dus met je beeld orientatie instelling te maken. Een reboot lost dat niet 1 2 3 op.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Maar hoe flipt de cam spontaan zijn image? Dat doe je ook niet met een reboot, daarvoor moet je toch in de cam zelf zijn. Heb je een port geforward naar deze camera en/of default password niet aangepast?

Iets anders: ik zie de IPC-HDBW5431R-AS nu op ali opduiken, ca. 20 euro duurder, maar kan niet echt ontdekken wat daar anders aan is. Mailtje zal wel uitdraaien op iets als: "Is replacement for 4431, is better" ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn nieuwe huis op zoek naar een bewakingscamera voor onder de carport (buiten dus). Nu heb ik 0 ervaring met die dingen, dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Ik heb al een paar modellen bekeken, maar vind het lastig om een gefundeerd besluit te maken. Mijn eisen:
- Verbinding met Synology NAS
- Wifi
- Bewegingsdetectie
- Nachtzicht
- Rond de 100 euro (of lager natuurlijk)

Ik zie Hikvision voorbij komen, maar ook Foscam & Eminent. Dahua lees ik ook terug in dit forum maar zie ik in de pricewatch dan weer niet terug komen (want aliexpress).

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik heb (denk ik...) niet echt een voorkeur voor dome/niet-dome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Joepla schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:25:
Maar hoe flipt de cam spontaan zijn image? Dat doe je ook niet met een reboot, daarvoor moet je toch in de cam zelf zijn. Heb je een port geforward naar deze camera en/of default password niet aangepast?

Iets anders: ik zie de IPC-HDBW5431R-AS nu op ali opduiken, ca. 20 euro duurder, maar kan niet echt ontdekken wat daar anders aan is. Mailtje zal wel uitdraaien op iets als: "Is replacement for 4431, is better" ;)
Nee dat gevoel heb ik ook, van de een op de andere dag...

Nou ik zal het proberen, maar het blijft een vaag iets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Joepla schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:25:

Aan de dahua nummering kun je wel afleiden wat het is: https://dahuawiki.com/Template:NameConvention

H = High Definition
DW = fixed dome

5431R-AS
5= Eco savy vari focal
4= 4 mega pixel
3= Generation 3
1= WDR
R= Case sequence
A= Audio
S= sD card

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@jacovn: Handig lijstje, thx!

[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 22-07-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hallo allen,

Ik zat recentelijk te kijken voor mijn eerste setje camera's voor binnen mijn bedrijf te hangen, ik heb alleen een aantal problemen. Ik zou graag de beelde live meekijken en ook opslaan op/vanaf mijn windows based server, dus ik zat te kijken naar IP camera's. Echter is onze verbinding niet super. Ik kan UTP kabels leggen dus het hoeft niet via de wifi maar ik vroeg mij af hoe dit ging. Ik ben een totale rookie wat betreft beveiligings camera's, heb wat gelezen op websites waarondee hier op Tweakers maar het is me nogsteeds niet helemaal duidelijk wat ik dan precies met de kabels doe. Ik lees instructies die zeggen dat ik een kabel trek van mijn switch naar de camera, maar hoe krijg ik dan uiteindelijk de beelden op mijn server? Ik zie dan dat ze vervolgens de beelden bekijken via de browser (of een applicatie) maar hoe sla ik de beelden op op de server?

En heeft iemand nog een aanbeveling voor een camera rond de €100,- - €150,- prijs categorie? Ik wil er minimaal twee of drie hebben uiteindelijk en de eisen zijn dat ze opnemen bij beweging, de beelden redelijke kwaliteit zijn (liefst 720) en dat ik ze dus met een UTP kabel kan aansluiten.

Ik heb zelf een hoop rondgekeken voor camera's op internet (zowel erkende Nederlandse bedrijven als Chinese webshops) maar ik heb evht geen flauw idee wat nou betrouwbare en goede merken zijn.

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor vragen en of ik genoeg informatie heb gegeven. In beide gevallen laat het me weten.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40
@Sustain
Wat ik normaal gesproken doe, is elke camera bekabeld aansluiten op een POE recorder. De recorder zorgt voor het ip-verkeer en de voeding van de camera's. Bij hikvision sluit je de camera aan op een poort en dan zal hij die vanzelf toevoegen en configureren. Met een recorder kan je bij beweging opnemen en via hik-connect.com app en site de recorder koppelen en live kijken en beelden terug kijken.

Zelf gebruik ik alleen Hikvision, maar de prijs die jij noemt ga je het niet mee redden met camera's uit Nederland.

Je moet voor jezelf ook even nagaan wat je wilt filmen en welke afstand je wilt overbruggen. A.d.h. daar van kan je bepalen wat voor type camera je nodig hebt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Sustain schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:49:
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
De vraag is ook of je rookie wilt blijven. Ik zou me kunnen voorstellen dat je als ondernemer misschien niet veel tijd hebt om je in dit soort zaken te verdiepen. En hoe kritiek zijn de beelden straks? Mag het af en toe niet werken, of moet het 99,99% uptime hebben? Hoe goed moeten ze in het donker werken?

Zelf zoek ik de gouden combinatie: lowcost, maar toch goede kwaliteit. Dit gaat vaak niet samen, tenzij je handig bent (technisch gezien), veel onderzoek doet (waar beter dan hier op GoT) en slim koopt (China, maar niet de gebruikelijke crap).

Zo vind ik tot nu toe Dahua erg leuk en ik denk dat dit voor mij gaat werken (in en om het huis, alleen om eens te kijken tijdens afwezigheid en achteraf als er een keer rottigheid plaatsvind (inbraak/vernieling)).
Als er een keer geen beelden zijn, door wat voor oorzaak dan ook, dan is dat jammer. Meer niet. Dat accepteer ik en is een gevolg van de keuze die ik maak.
Kortom, wil je goedkoop (lijkt erop dat je dat wilt), dan zul je een compromis moeten accepteren.

Als bedrijf kun je misschien goedkoper inkopen bij een groothandel en in ieder geval ex. BTW. Wellicht kun je zo een klasse hoger kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
@Wimlem & @Joepla

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb me inderdaad nog niet heel erg verdiept in beveiligings apparatuur. Ik run sinds kort een nieuw/jong bedrijf dus het is allemaal erg veel. Ik had nog niet aan beveiligings camera's gedacht totdat er recentlijk wat tramalant was en er plotseling wat spullen weg waren. Echter zijn er veel dingen die ik nu moet regelen en overal in verdiepen kost veel tijd. Ik zat er aan te denken om een bedrijf alles te laten instaleren maar nadat ik wat offertes had bekeken merkte ik op dat het wel heel erg duur werd voor mijn eisen.

Zelf heb ik ook naar POE Recorders gekeken, ik vroeg me alleen af of ik er een voordeel uit zou halen want ik heb nog een Intel NUC en een NAS liggen die niet gebruikt worden. Het €150,- budget was bedoeld per camera maar ik zou dit eventueel nog wel naar €200,- kunnen veranderen.

Verder zou het uiteraard een dikke plus zijn als ze ook in het donker redelijke beelden kunnen opnemen en hoe meer uptime hoe beter. Uptime gaat wat mij betreft boven kwaliteit. Ik hoef niet te zien welk merk onderbroek degene aan heeft, het gaat mij er meer om dat ik bewijs heb zodat ik de volgende keer evt. wel een deel van de schade vergoed kan krijgen.

Verder ga ik zelf ook nog wat meer inlezen vanavond. In iedergeval alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Sustain schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:50:
@Wimlem & @Joepla

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb me inderdaad nog niet heel erg verdiept in beveiligings apparatuur. Ik run sinds kort een nieuw/jong bedrijf dus het is allemaal erg veel. Ik had nog niet aan beveiligings camera's gedacht totdat er recentlijk wat tramalant was en er plotseling wat spullen weg waren. Echter zijn er veel dingen die ik nu moet regelen en overal in verdiepen kost veel tijd. Ik zat er aan te denken om een bedrijf alles te laten instaleren maar nadat ik wat offertes had bekeken merkte ik op dat het wel heel erg duur werd voor mijn eisen.

Zelf heb ik ook naar POE Recorders gekeken, ik vroeg me alleen af of ik er een voordeel uit zou halen want ik heb nog een Intel NUC en een NAS liggen die niet gebruikt worden. Het €150,- budget was bedoeld per camera maar ik zou dit eventueel nog wel naar €200,- kunnen veranderen.

Verder zou het uiteraard een dikke plus zijn als ze ook in het donker redelijke beelden kunnen opnemen en hoe meer uptime hoe beter. Uptime gaat wat mij betreft boven kwaliteit. Ik hoef niet te zien welk merk onderbroek degene aan heeft, het gaat mij er meer om dat ik bewijs heb zodat ik de volgende keer evt. wel een deel van de schade vergoed kan krijgen.

Verder ga ik zelf ook nog wat meer inlezen vanavond. In iedergeval alvast bedankt voor jullie input!
Eerder had je over binnen je bedrijf bedoel je dan ook camera's in het gebouw of ook buiten?
Dit kan uitmaken voor de prijs en de mogelijkheden van de camera.
Tussen de 150-200 euro zijn prima camera's te koop.
Zeker als je deze uit China laat komen.
Hikvision heb ik zelf maar als ik nu moest kiezen zou het ook een Dahua kunnen worden.
Er zijn veel meer exotische camera's maar daarvan is de kwaliteit niet zo geweldig.
Hikvision en Dahua leveren scherpe HD beelden waarbij je ook daadwerkelijk bruikbare beelden krijgt.
Opslaan op een NAS voldoet prima.
Wel is voeding via POE aan te bevelen.
Losse POE adapters of een POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
@HoppyF Bedankt voor je reactie,

In principe zijn de camera's voor binnen bedoeld. Buiten heb ik een aantal dummy's hangen die ik gratis heb gekregen om te voorkomen en binnen wil ik dan beelden vast leggen als ee toch mensen naar binnen gaan voor evt bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik volg dit topic al een tijdje. Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan ook op termijn aan de camera's. Wat ik al eerder zou willen is een systeem waarmee je binnenshuis al kunt zien wie er voor je deur staat, een soort intercom met camera/beeld dus. Een kleine zijstap, maar wel voldoende gerelateerd aan dit onderwerp denk ik.

Bij Coolblue zag ik wat systemen met een scherm in de woonkamer aan de muur, maar je hebt ook een deurbel met camera, die dan naar je smartphone connect. Nadeel daarvan is dan weer dat je volgens mij geen deurbel meer in je woning hoort, dus als je smartphone ff niet in je zak zit, dan hoor je hem al niet meer.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke systemen, en waar ik dan op moet letten?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 15:51
BeQuietAndDrive schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:03:

Bij Coolblue zag ik wat systemen met een scherm in de woonkamer aan de muur, maar je hebt ook een deurbel met camera, die dan naar je smartphone connect. Nadeel daarvan is dan weer dat je volgens mij geen deurbel meer in je woning hoort, dus als je smartphone ff niet in je zak zit, dan hoor je hem al niet meer.
Is dat zo? Ik heb zelf een Ring Videodoorbell die vervangt gewoon je drukker buiten maar laat vervolgens alsnog je bel binnen afgaan. Is overigens ook "iets" voordeliger dan deze Doorbird..

Maar geen van beiden zijn echt security cams, hoewel je bij de Ring sowieso wel ondemand kan kijken middels de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks. Ik begrijp dat het geen echte security cam is natuurlijk, maar het gaat me erom dat ik kan zien wie er voor de deur staat als er aangebeld wordt. Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Ring. De Ring Pro zag er ook interessant uit. Ik begrijp inmiddels ook dat je ze gewoon aan je in-huis deurbel kunt koppelen trouwens, dat had ik eerder niet gezien.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Sustain schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:47:
@HoppyF Bedankt voor je reactie,

In principe zijn de camera's voor binnen bedoeld. Buiten heb ik een aantal dummy's hangen die ik gratis heb gekregen om te voorkomen en binnen wil ik dan beelden vast leggen als ee toch mensen naar binnen gaan voor evt bewijs.
Misschien een idee om die dummies ook meteen of op korte termijn te vervangen door echte cams? Zag laatst een stel camera's die er redelijk echt uitzagen, maar waarbij het typenummer "SEC-DUMMYCAM30" op het stickertje stond. De kabeltjes zaten los in de ophangbeugel, was ook niet echt handig ;)
Ik bedoel, een beetje pro ziet snel of het dummies zijn.

Overigens is het gebruik van camera's in NL op de werkvloer (gelukkig) aan regels gebonden. Let erop dat je je daaraan houdt. Zoniet, dan zou je wel eens weinig met je beelden kunnen beginnen, nog afgezien dat de werksfeer mogelijk niet echt beter wordt (als je mensen in dienst hebt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Joepla schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:10:
[...]

Misschien een idee om die dummies ook meteen of op korte termijn te vervangen door echte cams? Zag laatst een stel camera's die er redelijk echt uitzagen, maar waarbij het typenummer "SEC-DUMMYCAM30" op het stickertje stond. De kabeltjes zaten los in de ophangbeugel, was ook niet echt handig ;)
Ik bedoel, een beetje pro ziet snel of het dummies zijn.

Overigens is het gebruik van camera's in NL op de werkvloer (gelukkig) aan regels gebonden. Let erop dat je je daaraan houdt. Zoniet, dan zou je wel eens weinig met je beelden kunnen beginnen, nog afgezien dat de werksfeer mogelijk niet echt beter wordt (als je mensen in dienst hebt)...
Ik wou eens beginnen met twee camera's en evt later wat meer aanschaffen. Die regels staan hier allemaal in het boek, in principe hoeft de camera ook alleen maar te draaken na sluitingstijd. Het personeel heeft daar dus ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

okio schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:21:
[...]

Nou ik zal het proberen, maar het blijft een vaag iets
Is dit nog opgelost/wat was het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:03:
Ik volg dit topic al een tijdje. Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan ook op termijn aan de camera's. Wat ik al eerder zou willen is een systeem waarmee je binnenshuis al kunt zien wie er voor je deur staat, een soort intercom met camera/beeld dus. Een kleine zijstap, maar wel voldoende gerelateerd aan dit onderwerp denk ik.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke systemen, en waar ik dan op moet letten?
Ik weet niet wat je voor het systeem wilt uitgeven, maar iets wat wij vaak gebruiken is Hikvision.
https://www.alarmsysteeme...rcom-kit-met-wit-ver.html

Koppelen aan een bestaande deurbel is een optie.
Daarnaast, als er binnen X seconden niet wordt beantwoord op de intercom, dan gaat de telefoon af.
En als extra (i.c.m. elektrische deuropener), er zit een kaartlezer in :)
https://discountoffice.nl...linksrechts-scharnierend/
En via de intercom/telefoon de deur openen.

(Ik link niet naar de webwinkel van onszelf, ookal verkopen wij dit ook allemaal).

[ Voor 11% gewijzigd door Web-Brielle op 25-07-2017 17:02 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Joepla schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Is dit nog opgelost/wat was het probleem?
ja is opgelost, het stond inderdaad verkeerd in de instellingen (stond op spiegelbeeld en omgekeerd). Hoe dat kan is mij een raadsel, aangezien ik het zelf niet gewijzigd heb. Hoop niet dat het een of andere hack is.

Tot nu toe weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Hallo allemaal,

Ik heb me op basis van dit forum eens verder verdiept in de Dahua camera's, en de 1320s-w lijkt voor mij een goede optie. Heeft er iemand ervaring met deze camera? Ik zie verder dat deze te koop is bij IPcam-shop, maar is ie bijna 70 euro duurder dan als ik hem via Aliexpress of Ebay zou bestellen. Heeft er iemand een goede reseller van de Dahua's voor mij (of een uitstekende reden om de camera toch bij IPcam-shop te bestellen...)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jona1990
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
geert_schrijver schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:27:
Hallo allemaal,

Ik heb me op basis van dit forum eens verder verdiept in de Dahua camera's, en de 1320s-w lijkt voor mij een goede optie. Heeft er iemand ervaring met deze camera? Ik zie verder dat deze te koop is bij IPcam-shop, maar is ie bijna 70 euro duurder dan als ik hem via Aliexpress of Ebay zou bestellen. Heeft er iemand een goede reseller van de Dahua's voor mij (of een uitstekende reden om de camera toch bij IPcam-shop te bestellen...)?

Alvast bedankt!
Je zou kunnen stellen dat de garantie beter geregeld is als je via een Nederlands bedrijf koopt, al spreekt https://nl.trustpilot.com/review/www.ipcam-shop.nl dat wellicht tegen. Vraag is ook of je wel super garantie nodig hebt op een product van 'maar' 70 dollar.

Als verzend/-importkosten niet al te hoog zijn gewoon lekker bij Alie of Ebay bestellen.

Verder geen verstand van dat model :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Dank je wel voor je reactie. Ik heb, mede op basis van het ipcamtalkforum, toch gekozen voor een ander model. Camera's met ingebouwde wifi worden niet aangeraden. Mijn idee is nu om onder de carport een accespoint neer te hangen en zo de camera te voorzien van internet. We gaan kijken of dat werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Enige tijd geleden meldde ik dat mijn Dahua HDBW 4431R-AS nogal langzaam was met het produceren van beeld op de apps (gDMSS Lite of een RTSP app), de 1e 19, 20 seconden was er geen beeld te zien. Ook waren er vaak meerdere handmatige retries nodig om überhaupt verbinding te krijgen. Niet handig als je even snel op je telefoon wilt checken...

Dit heb ik als volgt opgelost: hier heb ik fw gedownload en op de cam geflashed. Sowieso altijd spannend, bij dit soort cams nog meer ;)

Vraag niet hoe het kan, maar het werkt nu prima (fw versie is hetzelfde, maar de maker heeft er toch eea aan gesleuteld, naar eigen zeggen). Binnen 1 à 2 sec verbinding nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Joepla op 27-07-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Goede tip, even onthouden. Met name de NAS afspeel functie vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wil ook twee camera's ophangen, om zowel mijn voortuin als achtertuin in de gaten te kunnen houden. Het budget per camera is max €100, Wifi is geen vereiste, in China bestellen is geen probleem. Momenteel heb ik mijn oog op Dahua laten vallen. De vraag is echter, welke...

Momenteel heb ik de volgende twee modellen op het oog:
IPC-HFW4431M-AS-I2 (Bullet)
IPC-HDBW4431R-AS (Dome)

Beide kan ik echter niet op de Dahua website vinden. Kan iemand mij vertellen wat de -I2 suffix betekent? De dome variant ben ik al meerdere malen tegen gekomen in dit topic, maar de bullet slechts één keer.
Alle tips en adviezen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
@TommyboyNL

Bestel nooit een dome voor buiten, tenzij hij onder een afdak hangt en nooit nat wordt. Anders sta je na elke regenbui de dome op te poetsen ;-)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Wimlem schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:49:
@TommyboyNL

Bestel nooit een dome voor buiten, tenzij hij onder een afdak hangt en nooit nat wordt. Anders sta je na elke regenbui de dome op te poetsen ;-)
Bedankt voor je reactie. Geldt dat ook als je een dome aan een beugel als de PFB203W hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
TommyboyNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Geldt dat ook als je een dome aan een beugel als de PFB203W hangt?
Jep. Zelf hang ik de Turret serie van hikvision op. Die heeft geen "bolletje" en dus ook geen last. WEet niet of Dahua ook zo'n serie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Dat geld minder als de dome naar benden hangt aan die beugel, maar er zullen altijd druppels over de dome koepel lopen. Ik heb een mini dome plat op de muur geschroefd en dat is drama in de regen. Het worden grote vage vlekken en met ir aan weerkaatst de ir op die vlekken.
Ik ga wel een dahua mini ptz aan een pfb20x ga hangen op de voorgevel nieuw huis maar die is voor overzicht en niet identificatie.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Best inderdaad een bullet kiezen, die hebben geen/weinig last van regen. Ze zijn er ook met kleine ruitenwissertjes :+

@TommyboyNL De -I2 zal te maken hebben met de IVS mogelijkheden.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om bij domes nog maar niet te spreken over de interne IR-reflectie. Dat is nog een groter probleem dan regendruppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Bedankt voor alle feedback. Ik ben koppig geweest, en heb toch de dome besteld. En de bullet. En een turret :P
Om precies te zijn de volgende:
IPC-HFW4431M-AS-I2
IPC-HDW4431C-A-V2
IPC-HDBW4431R-AS
2 x PFB203W

Zodra de spullenboel binnen is ga ik even een testje doen, en kijken welke het beste bevalt. De rest gaat dan naar V&A/Marktplaats. Ik laat het hier horen zodra het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mijn zoon heeft de Dahua IPC-HDW5231R-Z besteld en binnen 3 (!!) dagen ontvangen vanuit China.
Dat is erg snel.
Vandaag aangesloten, prima beeld wel.
Nog even wat gedoe met het opslaan van video op een NAS.
Lukt nog niet zo.
Nu maar even via FTP naar NAS en later uitzoeken hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
HoppyF schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:22:
Mijn zoon heeft de Dahua IPC-HDW5231R-Z besteld en binnen 3 (!!) dagen ontvangen vanuit China.
Dat is erg snel.
Vandaag aangesloten, prima beeld wel.
Nog even wat gedoe met het opslaan van video op een NAS.
Lukt nog niet zo.
Nu maar even via FTP naar NAS en later uitzoeken hoe het zit.
Kwamen ze hem brengen met de rekening voor importeren erbij ?

Dat is het nadeel aan de aliexpress route, voor de prijs die ze hebben staan zitten de koerier kosten vaak erbij, maar niet de afhandeling en invoerkosten.
De verkoper waar ik cameras gekocht hebt voert ze zelf in in NL en betaalt dan de belasting en dan komt het zonder rekening naar je toe voor de prijs waar ze mee adverteren. Werkt ook voor de duurdere dingen als ptz en nvr goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:04
Joepla schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:24:
Enige tijd geleden meldde ik dat mijn Dahua HDBW 4431R-AS nogal langzaam was met het produceren van beeld op de apps (gDMSS Lite of een RTSP app), de 1e 19, 20 seconden was er geen beeld te zien. Ook waren er vaak meerdere handmatige retries nodig om überhaupt verbinding te krijgen. Niet handig als je even snel op je telefoon wilt checken...

Dit heb ik als volgt opgelost: hier heb ik fw gedownload en op de cam geflashed. Sowieso altijd spannend, bij dit soort cams nog meer ;)

Vraag niet hoe het kan, maar het werkt nu prima (fw versie is hetzelfde, maar de maker heeft er toch eea aan gesleuteld, naar eigen zeggen). Binnen 1 à 2 sec verbinding nu.
Bekend probleem bij import (fake) dahua cams. Als je even 20sec de reset knop naast de sd kaart indrukt gaat ie resetten en werkt hij prima. Zelfde probleem hier gehad en een collega ook met meerdere.

Zit in de firmware die de eerste opstart niet goed geladen wordt na de reset laat hij wel goed.

Ander veel voorkomende dingen bij fake versies zijn bijvoorbeeld.

* geen poe hardware geïnstalleerd
* meerdere cams bij 1 leverancier bestellen en dan allemaal zelfde mac adres 😂 ze zoekt je wezenloos naar de problemen die dan ontstaan.

Zelf nu 2 weekjes de IPC-HDBW4431R-AS binnen en das echt een toppertje voor binnen! Super helder beeld zowel overdag als avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07
Kan iemand me adviseren, ik heb me in deze materie verdiept, maar ben toch redelijk nieuw en durft de knoop niet door te hakken.

De situatie is als volgt:
Ik ben op zoek naar 2 camera's om op mijn balkon te plaatsen (1 links & 1 rechts), om de auto's te monitoren. (alle auto's in de straat worden gemiddeld 2xpj open gebroken & ben er nu wel klaar mee) (zelfs m'n brakke 206je, heel bizar)

Maargoed, ik heb nu 2x 1080p Xiaomi cam's hangen (waterdicht gemaakt ... werkt redelijk goed:). Maar de resulutie is duidelijk veel te laag en in het donker zie je aan 1 zijde veel te weinig.

Ik zat dus te denken aan een 3 of 4 MP camera.
Ik kan ze bekabeld aansluiten, maar er staat een 2,4ghz kernreactor (xiaomi router 3) op 5m afstand.

Nu ging ik voor een "dome" camera, maar lees dat een "bullet" ivm regen toch beter is?
(ik zet ze magnetisch aan m'n balkon planken of bodem vast, vrij amateuristisch, maar geen boren en wel stabiel / hoog)

Maargoed, ik had een 4MP WIFI Hikvision 120DB WDR, F2.0 besteld, maar twijvel nu of dit wel handig is omdat hij zo buiten in de weercondities zit.
https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.uIuG5h

Een andere optie was deze Dahua geworden, ook Wifi, maar 3MP, F2.0 en geen WDR
https://www.aliexpress.co...ith-wifi/32671830868.html

Een low Light versie (F1.6, zonder wifi)
https://www.aliexpress.co...80-4306-a731-c2fae750cbee

... Misschien toch maar voor de 1e gaan?
(ps, eis is dat ik het via m'n android telefoon kan oproepen. Dat zou bij deze Dahua (1320S-W) iig kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Whiskey48 op 30-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
WDR geeft stuk beter beeld. Ik weet niet hoeveel licht je avonds heb in de straat ? Maar met standaard ir zie je max 10 meter ver. Als er lampen bij de auto's staan wordt het al een stuk beter.

Wat ook belangrijk is is de aantal lux bij nacht. Hoe lager hoe beter nacht zicht.

Zelf de IPC-HDBW4431R-AS net 2 week binnen en geeft binnen echt super goed beeld snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op zondag 30 juli 2017 @ 06:02:
[...]

Kwamen ze hem brengen met de rekening voor importeren erbij ?

Dat is het nadeel aan de aliexpress route, voor de prijs die ze hebben staan zitten de koerier kosten vaak erbij, maar niet de afhandeling en invoerkosten.
De verkoper waar ik cameras gekocht hebt voert ze zelf in in NL en betaalt dan de belasting en dan komt het zonder rekening naar je toe voor de prijs waar ze mee adverteren. Werkt ook voor de duurdere dingen als ptz en nvr goed.
Geen rekening van de koerier (DHL) prijs bij AE was inclusief verzenden maar dat was dus DHL Express.
Kortom, erg netjes geregeld zo. Volgens mij voor de genoemde camera 150 euro of nog iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Jan-man schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:45:
WDR geeft stuk beter beeld. Ik weet niet hoeveel licht je avonds heb in de straat ? Maar met standaard ir zie je max 10 meter ver. Als er lampen bij de auto's staan wordt het al een stuk beter.

Wat ook belangrijk is is de aantal lux bij nacht. Hoe lager hoe beter nacht zicht.

Zelf de IPC-HDBW4431R-AS net 2 week binnen en geeft binnen echt super goed beeld snachts.
Ook geen verkeerde die ... misschien dat ik hem toch bedraad aansluit, scheelt toch een hoop centen.
Deze kan je ook via een APP de beelden bekijken? (opgeslagen op de SD in de cam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Jan-man schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:45:
Geen last van IR reflecties binnen de dome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Goede, ben ik ook erg benieuwd naar!

Overigens, dat 120WDR is wel echt super volgens mij! (beter dan de DWDR wat ik op youtube zie qua vergelijking).

YouTube: Hikvision DS-2CD2142FWD-I vs. DS-2CD2132F-I WDR Comparison - UPDATED...

YouTube: [Truen] TN-B200CE Real WDR (Real WDR VS Digital WDR)

YouTube: AVTECH WDR porovnání s D-WDR technologií

[ Voor 9% gewijzigd door Whiskey48 op 30-07-2017 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
TommyboyNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Geen last van IR reflecties binnen de dome?
Nee de lens zit een soort rubberen dop op die strak tegen het glas aandrukt. Hierdoor heb je geen last van de ir lamp binnen in de dome. Is bij alle dahua domes zo volgensmij.
HoppyF schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Geen rekening van de koerier (DHL) prijs bij AE was inclusief verzenden maar dat was dus DHL Express.
Kortom, erg netjes geregeld zo. Volgens mij voor de genoemde camera 150 euro of nog iets minder.
DHL komt 1 tot 3 weken later met een brief dus niet te vroeg juichen ;) Had ik laatst ook met iets uit Israël dacht mooi scheelt me 200 euro kreeg ik 2 weken later een DHL brief van €175 bijbetalen... Stond ook in om het proces van bezorgen te versnellen dat ze de kosten vooruit betalen en je dus later de naheffing krijgt.
maurits82 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Ook geen verkeerde die ... misschien dat ik hem toch bedraad aansluit, scheelt toch een hoop centen.
Deze kan je ook via een APP de beelden bekijken? (opgeslagen op de SD in de cam)?
Zou het niet weten ik maak gebruik van een NVR dus geen SD kaart in de camera's zitten.
Mooi verschil hier bij mijn camera je ziet duidelijk dat het helder wordt en beter zichtbaar. (heb maar stukje van de Camera gedaan maar als je verschil in totaal beeld ziet het er nog beter eruit!)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vkudgfvs9odk4.png

[ Voor 86% gewijzigd door Jan-man op 30-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor "Spielerij" wil ik een Dahua IPC-HFW1320S-W aanschaffen; maar enkel als deze Wireless variant ook PoE ondersteund. (Of mis ik dan net die kabelbundel? (WiFi variant enkel omdat ik dan wat meer kan spelen)

Welke lens mee te bestellen; keuze uit 2.8 of 3.6 of 6 uiteraard wat filmpjes doorgekeken; In de toekomst hang ik 'm wellicht op een oprit van 10,7 meter; dus ik denk dat ik dan voor de 3.6 zou moeten gaan?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
jacovn schreef op zondag 30 juli 2017 @ 06:02:
Als je nou ook een link deelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Jan-man Ik heb zelf geen ervaring met DHL Express alleen met gewone DHL verzendingen.
Ik heb wel eens met PostNL invoerrechten btw moeten betalen over een pakket uit de USA.
Lijkt me wel dat DHL even moet laten weten bij aflevering dat er nog een afrekening volgt.
Maar goed, de camera lijkt verder goed te werken daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
HoppyF schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@maurits82
Bij de eerste link kwam de DHL Express zending vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Maar... Voor een 4431R-AS €66,60 + DHL €50,94?

Dan betaal ik toch liever 2 tientjes extra aan PostNL en neem de wat langere bezorgtijd voor lief. Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Ik heb 55 incl verzenden betaald voor de 4431 en geen invoer kosten dit keer 😁 ben er vaak genoeg eruit gepikt laatste jaren haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 31-07-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Jan-man schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:10:
[...]
Bekend probleem bij import (fake) dahua cams. Als je even 20sec de reset knop naast de sd kaart indrukt gaat ie resetten en werkt hij prima. Zelfde probleem hier gehad en een collega ook met meerdere.

Zit in de firmware die de eerste opstart niet goed geladen wordt na de reset laat hij wel goed.

Ander veel voorkomende dingen bij fake versies zijn bijvoorbeeld.

* geen poe hardware geïnstalleerd
* meerdere cams bij 1 leverancier bestellen en dan allemaal zelfde mac adres 😂 ze zoekt je wezenloos naar de problemen die dan ontstaan.

Zelf nu 2 weekjes de IPC-HDBW4431R-AS binnen en das echt een toppertje voor binnen! Super helder beeld zowel overdag als avonds.
Ok, je noemt fake cams: bedoel je daarmee dat het geen Dahua's zijn, of bedoel je de Dahua's voor de Chinese markt met gepatchte firmware?
Ik ben er vrij zeker van dat ik zo'n gepatchte versie heb. De resetbutton ken ik, wist niet dat er verschil was tussen gewoon (kort) indrukken en lang. Heb het in ieder geval geprobeerd, eea werkt weer lekker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22
Jan-man schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:30:
Ik heb 55 incl verzenden betaald voor de 4431 en geen invoer kosten dit keer 😁 ben er vaak genoeg eruit gepikt laatste jaren haha.
Bij wie heb je deze gekocht?
Ik ben er ook op zoek naar 2 namelijk.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een Hikvision NVR (DS7608). Weet iemand of en hoe ik met iVMS op Windows/iOS beelden kan bekijken die zijn opgeslagen op de NVR? Ik kan met iVMS live beelden bekijken, ik kan in de webinterface van de NVR de opgeslagen beelden bekijken maar dat moet toch ook met iVMS kunnen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Zo, nog even mijn hobbyprojectje van afgelopen weekend delen :)

Ik heb al een tijdje, al ruim een jaar, een stel Dahua IPC-HFW4431M-I2 cameras hangen. Nu was ik behoorlijk onder de indruk van de IVS capaciteiten van die apparaten, en dat ben ik nog steeds, maar hier in het bos is het toch echt heel moeilijk de intrusion detection voldoende te finetunen om niet een mailbox vol valse meldingen te hebben.
Om dat op te lossen had ik een tijdje terug al eens een Bosch OD-850 TriTech PIR+Microwave bewegingsmelder op de kop getikt, en die heb ik van het weekend eens opgehangen en aangesloten.
Deze heb ik aangesloten op een ADAM-6050 I/O module, die ik op zijn beurt via modbus gekoppeld heb aan m'n Synology Surveillance Station.
Dat werkt wonderbaarlijk goed. Geen valse meldingen meer, als er nu een melding is, dan gebeurt er ook echt iets, en als er iets gebeurt, heb ik voorlopig ook echt een melding. Nu, nog eens even afwachten hoe het de komende weken loopt, maar voorlopig ben ik heel tevreden.

Wat nog een beetje jammer is, is dat je bij Surveillance Station volgens mij niet kan instellen wat de vertraging van de snapshot is die meegestuurd wordt, of meerdere snapshots in een keer in de e-mail, maar wat wel kan in een action rule definiëren die meerdere snapshots maakt met een bepaalde interval, en die opslaat in de snapshots folder. Of bijvoorbeeld de camera naar een hogere resolutie schakelen, etc.

Ook leuk is dat ik doordat de bewegingsmelder aan de ADAM-6050 gekoppeld is, ik nu ook daarvandaan een signaal naar m'n Siemens LOGO! kan sturen om de verlichting mee te sturen. Mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Ok, je noemt fake cams: bedoel je daarmee dat het geen Dahua's zijn, of bedoel je de Dahua's voor de Chinese markt met gepatchte firmware?
Ik ben er vrij zeker van dat ik zo'n gepatchte versie heb. De resetbutton ken ik, wist niet dat er verschil was tussen gewoon (kort) indrukken en lang. Heb het in ieder geval geprobeerd, eea werkt weer lekker nu.
Op aliexpres e.d. worden heel veel fake cams verkocht van dahua en hikvision.
Zou ik zelf niet ophangen, je weet nooit wie er verder mee kijkt.

Blijft zo ie zo Chinees maar ik vertrouw meer op de EU versies dan die.

*knip* Geen V&A in het topic.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 01-08-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:33:
[...]

Blijft zo ie zo Chinees maar ik vertrouw meer op de EU versies dan die.
*knip*
Misschien kun je met ons delen waar je ze kunt krijgen. Zo lijkt het net een verkapte verkoopadvertentie.

Behalve dat, wellicht kun je ook je claim over 'valse onbetrouwbare' cams onderbouwen. Die moet toch ergens op gebaseerd zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 01-08-2017 08:51 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:49
Vandaag m'n Hikvision DS-2CD2412F als luxe babymonitor/foon geconfigureerd.

Het beeld is inmiddels super, nadat ik er achter kwam dat de iVMS software de substream gebruikt. Ik had namelijk geen geluid en super crappy beeld op de telefoons. Nadat ik de substream Video + Audio liet meesturen en de kwaliteit op z'n hoogst heb gezet werkt het eindelijk zoals ik wil.

Jammer dat de app niet de hoofdstream pakt. Had heel wat tijd gescheeld.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

De Dahua camera's op aliexpress zijn over het algemeenniet namaak, maar camera's die primair voor de Chinese markt geproduceerd zijn.
Maar iedereen moet kopen waar hij zich prettig bij voelt. Empire is een betrouwbare leverancier op aliexpress, maar zo zijn er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
bszz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:50:
[...]

Misschien kun je met ons delen waar je ze kunt krijgen. Zo lijkt het net een verkapte verkoopadvertentie.

Behalve dat, wellicht kun je ook je claim over 'valse onbetrouwbare' cams onderbouwen. Die moet toch ergens op gebaseerd zijn....
Het is zeker niet de bedoeling om te adverteren ik vermeld ook geen link.

Ik heb veel alli cams van dahua en hikvision voorbij zien komen en vergeleken en de meeste waren nep.

Bouw kwaliteit van sommige waren redelijk goed maar vielen door de mand door slechte beeld sensors of vage firmware''s en met wireshark kon je vaak onverklaarbare data communicatie naar Chinees/Taiwanees IP adressen van streams tot snapshots zien, geen werkende PoE en de meeste waren niet weersbestending met de IP rating die ze opgaven, nu moet ik er wel bij zeggen dat IP rating in o.a. China een andere waarde heeft dan in de EU.
Als je een EU model koopt met bijvoorbeeld IP66 kan je er vanuit gaat dat het ook echt weersbestendig is.
En de origineel fabrieks garantie is 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik herken echt helemaal niet wat je nu schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Rtificial schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:04:
De Dahua camera's op aliexpress zijn over het algemeenniet namaak, maar camera's die primair voor de Chinese markt geproduceerd zijn.
Maar iedereen moet kopen waar hij zich prettig bij voelt. Empire is een betrouwbare leverancier op aliexpress, maar zo zijn er meer.
Interessant, heb je een link naar zijn winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik zou trouwens ook opletten dat je wel de firmware kan updaten met de originele CN versies, vaak worden er security bugs gevonden, vroeger kon je ze herkennen door de bruine doos maar tegenwoordig worden ze ook in witte dozen geleverd volgens mij.
https://www.tripwire.com/...ware-vulnerability-found/
in Juni was er ook 1 gevonden

iets wat je bij de meeste cams tegen komt trouwens maar met een firmware kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:35:
Ik zou trouwens ook opletten dat je wel de firmware kan updaten met de originele CN versies, vaak worden er security bugs gevonden, vroeger kon je ze herkennen door de bruine doos maar tegenwoordig worden ze ook in witte dozen geleverd volgens mij.
Zodra je dat doet (Chinese fw flashen), heb je dus een Chinese-only camera. Dan is instellen opeens een heel gedoe :'(

Wat wél kan: gepatchte fw vinden of zelf maken en dan flashen, zie mijn link een stukje eerder in dit draadje. Ik heb dat een keer met succes gedaan.

Ik ben van plan om de cams op een eigen vlan te zetten, dan wens ik ze veel succes met streamen naar rare IP adressen. Alleen de time server moet eigenlijk wel af en toe naar buiten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:14:
[...]

Het is zeker niet de bedoeling om te adverteren ik vermeld ook geen link.

Ik heb veel alli cams van dahua en hikvision voorbij zien komen en vergeleken en de meeste waren nep.

Bouw kwaliteit van sommige waren redelijk goed maar vielen door de mand door slechte beeld sensors of vage firmware''s en met wireshark kon je vaak onverklaarbare data communicatie naar Chinees/Taiwanees IP adressen van streams tot snapshots zien, geen werkende PoE en de meeste waren niet weersbestending met de IP rating die ze opgaven, nu moet ik er wel bij zeggen dat IP rating in o.a. China een andere waarde heeft dan in de EU.
Als je een EU model koopt met bijvoorbeeld IP66 kan je er vanuit gaat dat het ook echt weersbestendig is.
En de origineel fabrieks garantie is 3 jaar.
Heb je behalve jouw persoonlijke ervaring meer bronnen? Ik kan ik namelijk vrij weinig vinden over jou claim dat de meeste alie-express nep zijn en vaag dataverkeer versturen. Dat had ik wel verwacht als dat zo is.
En mogen wij weten hoe jij wel aan goedkope betrouwbare camera's komt? Zijn zij wel betrouwbaar en wie levert garantie? Fabrieksgarantie claimen op een Chinese cam is nl. meestal niet de moeite waard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

maurits82 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Interessant, heb je een link naar zijn winkel?
Geen idee of dat mag hier, maar neem aan dat een mod het weg-edit indien niet?

https://nl.aliexpress.com/store/1200032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
bszz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:02:
[...]

Heb je behalve jouw persoonlijke ervaring meer bronnen? Ik kan ik namelijk vrij weinig vinden over jou claim dat de meeste alie-express nep zijn en vaag dataverkeer versturen. Dat had ik wel verwacht als dat zo is.
En mogen wij weten hoe jij wel aan goedkope betrouwbare camera's komt? Zijn zij wel betrouwbaar en wie levert garantie? Fabrieksgarantie claimen op een Chinese cam is nl. meestal niet de moeite waard....
De meeste haal je eruit doordat ze een ander of geen logo hebben.

Met de originele waarbij je de firmware niet kan updaten loop je ook een heel groot risico.
En dan is er nog een markt die firmwares buiten de leverancier levert.
https://www.security.nl/p...ision+ontdekt?channel=rss
Dat is inmiddels alweer een oud bericht er is wat ik al eerder zij in Juni ook nog een lek gevonden.

Dahua en Hikvision bieden in NL 3 jaar garantie en die zijn gewoon te updaten kan je ook terug lezen op hun websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Nogmaals, dat is niet mijn ervaring.
Mijn camera's zijn gewoon voorzien van logo, zijn gewoon te updaten, zijn voor voeding aangesloten op een PoE switch, en hebben nog geen 80€ per stuk gekost.

De issues waar je aan refereert ken ik uit verhalen van een jaar of 3-4 geleden.

Een andere betrouwbare shop op Aliexpress is Sincerity Trade (Alleen die naam al :+ ) : https://number20058.aliexpress.com/store/1282343
Maar serieus, die levert ook prima Dahua cameras voor een scherpe prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 00:13

J-P

Syntax erro....

Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:33:
[...]

[...]
Mr. Noodle schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:14:
[...]
en met wireshark kon je vaak onverklaarbare data communicatie naar Chinees/Taiwanees IP adressen van streams tot snapshots zien,
[...]
Ik ben het deels eens dat ik China hardware argwanend aankijk. Maar ik doe hetzelfde bij Europese hardware. Security is gewoon niet de grootste eis als mensen naar een camera zoeken.
Om die reden heb ik simpelweg al mijn camera's via mac filtering internettoegang ontnomen.

Binnen het netwerk kan je ze nog gewoon aanspreken. Via Synology Surveillance Station kan ik de beelden overal bekijken. Of ik maak een VPN verbinding met mijn thuis netwerk om ze direct te benaderen.

Op deze manier kan je zelf de mogelijke veiligheidsrisico's flink beperken.
Joepla schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:43:
[...]

Ik ben van plan om de cams op een eigen vlan te zetten, dan wens ik ze veel succes met streamen naar rare IP adressen. Alleen de time server moet eigenlijk wel af en toe naar buiten kunnen...
Nog beter :Y)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rtificial schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:35:
Nogmaals, dat is niet mijn ervaring.
Mijn camera's zijn gewoon voorzien van logo, zijn gewoon te updaten, zijn voor voeding aangesloten op een PoE switch, en hebben nog geen 80€ per stuk gekost.

De issues waar je aan refereert ken ik uit verhalen van een jaar of 3-4 geleden.

Een andere betrouwbare shop op Aliexpress is Sincerity Trade (Alleen die naam al :+ ) : https://number20058.aliexpress.com/store/1282343
Maar serieus, die levert ook prima Dahua cameras voor een scherpe prijs.
Ik heb (bijna) dezelfde ervaring als jij. Logo aanwezig, POE werkt, beeld prima. Ik heb ervaring met nogal wat merken IP cams, waaronder Axis en Mobotix, dus ik ben niet zo snel onder de indruk als er een redelijk plaatje uit een cam komt.
Overigens komen mijn cams en toebehoren bij diezelfde winkel die jij noemt. De naam is inderdaad het bewijs dat het een betrouwbare verkoper is :P

Ook de verpakking, accessoires, documentatie, de hele look & feel van het ding klopt gewoon. Maar 100% zekerheid heb je niet, er zijn nu eenmaal meestervervalsers.

Alleen vraag ik me af hoe jij de firmware update? Dat heb je niet met officiele fw van de Dahua site gedaan denk ik, maar met gepatchte fw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik heb de eerste firmware update met een officiële gedaan, dat weet ik vrij zeker, en zonder problemen. Heb jij daar problemen mee gehad dan?

Later nog eens naar een gepatchte fw geupdate, die via IPCAMTALK verspreid wordt, maar weet eerlijk gezegd niet meer precies waarom. Er was iets specifiek in verbeterd dacht ik, maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren wat, en ook niet of ik het uiteindelijk nodig had.

Ik denk dat je voor beveiliging primair niet afhankelijk moet zijn van de kwaliteit van firmware van dit soort apparatuur, maar moet zorgen dat:

a) veiligheid deel is van de infrastructuur die je ontwerpt
b) veiligheid aandacht krijgt daar waar het noodzakelijk is.

Vooral die laatste is bij mij eigenlijk voor de beveiligingscameras nauwelijks van belang. Die zijn niet benaderbaar via internet, en dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Daarvoor gebruik ik Surveillance Station via een VPN verbinding, en zelfs daarover kan je vragen stellen, maar zal allicht iets lager risico zijn dan direct de camera open aan het net hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Rtificial: Er zijn eigenlijk 3 firmware-versies, zover ik begrijp:
  1. de "westerse": je bricked je cam of hij accepteert deze versie niet. Ervan uitgaand dat je een cam hebt bedoeld voor de Chinese markt.
  2. de chinese: lukt, maar hij restart in het Chinees. Geen taalkeuze meer(!).
  3. de gepatchte Chinees: dit moet lukken en is ook wat de Chinese Ali-verkopers (laten) doen. Zelf ook een keer met succes gedaan.
Ik vind het zeker geen fijn idee dat er backdoors of lekken in de fw zitten. Ik ga ervan uit dat elke nieuwe fw iets verbeterd: veiligheid, functionaliteit of stabiliteit. Ik kan een nieuwe versie dan ook erg lastig weerstaan, dat geldt voor alle devices die fw hebben ;)

Maar: het enorme prijsverschil tussen de westerse en de Chinese versies trekken mij over de streep. En je kunt inderdaad zelf eea doen om de evt. tekortkomingen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:29

TommyGun

Stik er maar in!

Bij mijn ouderlijk huis heb ik een pricewatch: Foscam FI9805W buiten hangen en een pricewatch: Foscam FI9831P Wit in de garage staan. Dat werkt allemaal prima, dus ik heb er wel wat ervaring mee, maar ik wil nu bij mij thuis (appartement) een IP-camera ophangen om de straat te observeren, maar ik weet even niet wat wijsheid is.

Mogelijk is het tijdelijk (en ga ik de IP-camera vervolgens binnen inzetten) maar dan is het denk ik verstandiger om een indoor PTZ camera aan te schaffen en deze zo lang voor het raam te zetten (straatkant). Ik weet alleen niet of de verlichting buiten (lantaarnpaal, lampjes aan de gevel bij de appartementen) afdoende is om zonder IR af te kunnen.

Heeft iemand tips?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:26
TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:10:
Bij mijn ouderlijk huis heb ik een pricewatch: Foscam FI9805W buiten hangen en een pricewatch: Foscam FI9831P Wit in de garage staan. Dat werkt allemaal prima, dus ik heb er wel wat ervaring mee, maar ik wil nu bij mij thuis (appartement) een IP-camera ophangen om de straat te observeren, maar ik weet even niet wat wijsheid is.

Mogelijk is het tijdelijk (en ga ik de IP-camera vervolgens binnen inzetten) maar dan is het denk ik verstandiger om een indoor PTZ camera aan te schaffen en deze zo lang voor het raam te zetten (straatkant). Ik weet alleen niet of de verlichting buiten (lantaarnpaal, lampjes aan de gevel bij de appartementen) afdoende is om zonder IR af te kunnen.

Heeft iemand tips?
Normaal gezien mag je niet zomaar de openbare weg observeren.
https://autoriteitpersoon...toezicht-en-rond-woningen

Maar on topic ;) zelf ook een foscam met IR pakt prima de weg...niet super scherp maar voldoende voor het in de gaten houden.

[ Voor 9% gewijzigd door TheRyzenDude op 01-08-2017 14:17 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Andere discussie ;) En ik heb stickertjes met camerabewaking O-)
Maar on topic ;) zelf ook een foscam met IR pakt prima de weg...niet super scherp maar voldoende voor het in de gaten houden.
Nog advies? Wederom een pricewatch: Foscam FI9831P Wit of een pricewatch: Foscam R2 Zwart of ???

EDIT; maar ik bedoel dus dat ik IR niet wil gebruiken, iets met raam en reflectie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Een tijd geleden had ik hier het hele topic gelezen en ook enkele vragen gesteld. Het was een beetje druk dus niet tot aankoop over gegaan.
Een paar weken terug is er bij ons ingebroken als we op reis waren, gelukkig wel afgeschrikt door het alarm.

Aangezien we nog enkele weken weg zullen zijn, toch ook maar de knoop doorgehakt om twee camera's te plaatsen:
2x Hikvision DS-2CD2122FWD-IS 2.8mm

Installatie:
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/camera.jpg

Voorlopig zeer tevreden van de kwaliteit (zowel van het toestel als het beeld). Software is ook uitgebreid en heeft geen nood aan cloud/internettoegang. Alles valt te configureren via een nette web interface.
Mijn eerste idee was eigenlijk Foscam maar na het lezen van vele open verbindingen naar obscure chinese IP-addressen, toch maar voor iets anders gegaan.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DSK schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:54:
[...]
Mijn eerste idee was eigenlijk Foscam maar na het lezen van vele open verbindingen naar obscure chinese IP-addressen, toch maar voor iets anders gegaan.
Ik denk niet dat dat betrekking heeft tot Foscam maar tot clones van Chinese webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22
Wat houden bij Dahua eigenlijk de product codes in?

Ik kijk naar een IPC-HDBW4431R en die heb je dan nog in de variant ZS - AS - S.

Wat betekend ZS - AS - S ?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Ik denk niet dat dat betrekking heeft tot Foscam maar tot clones van Chinese webshops.
Zie onder andere: https://www.tomsguide.com...era-flaws,news-25254.html

Edit:
stond blijkbaar ook op T.net: nieuws: Lekken in Foscam-ip-camera's laten aanvaller apparaat overnemen - update

[ Voor 28% gewijzigd door DSK op 01-08-2017 15:19 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kwetsbaarheden is wat anders dan firmwares met ingebakken achterdeuren naar Chinese servers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Joepla schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:13:
@Rtificial: Er zijn eigenlijk 3 firmware-versies, zover ik begrijp:
  1. de "westerse": je bricked je cam of hij accepteert deze versie niet. Ervan uitgaand dat je een cam hebt bedoeld voor de Chinese markt.
  2. de chinese: lukt, maar hij restart in het Chinees. Geen taalkeuze meer(!).
  3. de gepatchte Chinees: dit moet lukken en is ook wat de Chinese Ali-verkopers (laten) doen. Zelf ook een keer met succes gedaan.
Ik vind het zeker geen fijn idee dat er backdoors of lekken in de fw zitten. Ik ga ervan uit dat elke nieuwe fw iets verbeterd: veiligheid, functionaliteit of stabiliteit. Ik kan een nieuwe versie dan ook erg lastig weerstaan, dat geldt voor alle devices die fw hebben ;)

Maar: het enorme prijsverschil tussen de westerse en de Chinese versies trekken mij over de streep. En je kunt inderdaad zelf eea doen om de evt. tekortkomingen op te lossen.
Dat lijkt me herkenbaar, waarschijnlijk heb ik de leverancier om een nieuwe firmware gevraagd.
Ook al omdat ik er op de website van Dahua niet zo gemakkelijk uit kom wat ik nu precies moet hebben. Verschrikkelijk trage website, lastige naamgeving van firmwarebestanden.
Ik neem aan dat ik de verkoper gevraagd heb welke firmware ik nu precies moest downloaden, en zij mij er een gestuurd hebben.

Nu, naar veiligheid toe is de aanname dat de firmware van Dahua zelf veiliger is nogal een moeilijke. De backdoors in camera's die het afgelopen jaar naar buiten kwamen zaten er bij fabrieksfirmwares al in dacht ik, en ik meen me te herinneren dat HP of Lenovo of iets vergelijkbaars ook een tijd lang laptops of andere machines hebben uitgerold met hierop wat malware.

Uiteindelijk als je zeker wil zijn zal je in kaart moeten brengen en monitoren welk netwerkverkeer er plaatsvindt. Denk ik dan toch. Ik ben geen beveiligingsexpert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rtificial schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
Dat lijkt me herkenbaar, waarschijnlijk heb ik de leverancier om een nieuwe firmware gevraagd.
Ook al omdat ik er op de website van Dahua niet zo gemakkelijk uit kom wat ik nu precies moet hebben. Verschrikkelijk trage website, lastige naamgeving van firmwarebestanden.
Ik neem aan dat ik de verkoper gevraagd heb welke firmware ik nu precies moest downloaden, en zij mij er een gestuurd hebben.
Ok, inderdaad is het vinden van fw op de Dahua site niet simpel en het heeft voor onze cams dus ook geen zin. Deze fabrikanten maken in razend tempo diverse types met vaak minimale verschillen. Aanpassen fw vanwege kwetsbaarheid voor 2 types terug hebben ze dan ook weinig trek in.
Nu, naar veiligheid toe is de aanname dat de firmware van Dahua zelf veiliger is nogal een moeilijke. De backdoors in camera's die het afgelopen jaar naar buiten kwamen zaten er bij fabrieksfirmwares al in dacht ik, en ik meen me te herinneren dat HP of Lenovo of iets vergelijkbaars ook een tijd lang laptops of andere machines hebben uitgerold met hierop wat malware.

Uiteindelijk als je zeker wil zijn zal je in kaart moeten brengen en monitoren welk netwerkverkeer er plaatsvindt. Denk ik dan toch. Ik ben geen beveiligingsexpert.
Backdoors worden er soms met goede bedoelingen ingebouwd, vaak ook niet. In ieder geval wil je dat als eindgebruiker gewoon niet. Vertrouwen op een bedrijf dat zegt: " Wij doen niet aan backdoors" is dan ook op niets gebaseerd. HP had inderdaad een soort keylogger en dat is toch een redelijk gerenommeerd bedrijf.

Je kunt wel een tijdje monitoren wat er verstuurd wordt, maar ik denk dat het handiger is om er veiligheidshalve vanuit te gaan dat dat gebeurd en daar tegenmaatregelen op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Qosmic schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:12:
Wat houden bij Dahua eigenlijk de product codes in?

Ik kijk naar een IPC-HDBW4431R en die heb je dan nog in de variant ZS - AS - S.

Wat betekend ZS - AS - S ?
Dat heeft @jacovn kortgeleden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

DSK schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:54:
Als je goed zoekt, denk ik dat heel veel devices allerlei zwakheden en zelfs backdoors hebben.
Ook Hivision heeft in het verleden onlangs wat uit moeten leggen...
Opvallend is dat er vaak niet, heel laat of in 1e instantie ontkennend wordt gereageerd door de fabrikanten. Ik zou denken: onderken het, los het supersnel op, excuseer je en zeg dat je er alles aan doet om het te voorkomen.

In ieder geval mooi dat het werkt bij je. Dome blijf ik een mooie oplossing vinden als je beschutting hebt.

Edit: zie nu dat jouw type er specifiek bij staat, zou zeker even checken of er een update is:

AFFECTED PRODUCTS
Hikvision reports that the following cameras and versions are affected:
DS-2CD2xx2F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 build 160530
DS-2CD2xx0F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 Build 160401
DS-2CD2xx2FWD Series
V5.3.1 build 150410 to V5.4.4 Build 161125

[ Voor 22% gewijzigd door Joepla op 01-08-2017 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:15:
[...]

Als je goed zoekt, denk ik dat heel veel devices allerlei zwakheden en zelfs backdoors hebben.
Ook Hivision heeft in het verleden onlangs wat uit moeten leggen...
Opvallend is dat er vaak niet, heel laat of in 1e instantie ontkennend wordt gereageerd door de fabrikanten. Ik zou denken: onderken het, los het supersnel op, excuseer je en zeg dat je er alles aan doet om het te voorkomen.

In ieder geval mooi dat het werkt bij je. Dome blijf ik een mooie oplossing vinden als je beschutting hebt.

Edit: zie nu dat jouw type er specifiek bij staat, zou zeker even checken of er een update is:

AFFECTED PRODUCTS
Hikvision reports that the following cameras and versions are affected:
DS-2CD2xx2F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 build 160530
DS-2CD2xx0F-I Series
V5.2.0 build 140721 to V5.4.0 Build 160401
DS-2CD2xx2FWD Series
V5.3.1 build 150410 to V5.4.4 Build 161125
In veel devices waaronder dus ook beveiligingscameras zit firmware/software welke onderhevig is aan bugs en zwakheden.
Dit komt bij de beste fabrikanten voor, foutloze software is een utopie.

Van mij mogen de Chinezen meekijken met mijn camera, altijd fijn een paar extra ogen op mijn oprit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HoppyF: Misschien kun je je wel aanmelden op www.insecam.org, dan hoeven ze niet het hele internet af te scannen naar jouw oprit :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Als je bang bent voor een camera die teveel praat richting Azië dan moet je gewoon zorgen voor een fatsoenlijke firewall in je netwerk. Ik blokkeer al het internetverkeer van dat soort apparaten (camera, thermostaat en overige IoT meuk). Pas als iets niet werkt dan ga ik kijken wat ik open moet gaan zetten.

Hoeft niet eens een heel erg fancy firewall/router te zijn, een TP-Link ofzo van een paar tientjes heeft vaak al zoiets in de vorm van een 'kinderslot' waarmee je bepaalde devices gedurende bepaalde tijden toegang tot het internet kan ontzeggen. Voor zo'n cam ook prima bruikbaar als je de schedule zo aanpast dat hij nooit internettoegang heeft. De default gateway leeg laten op het apparaat zelf is ook al genoeg, maar niet heel erg toekomstbestendig (kans is dat hij na firmware update weer aan staat).

Je kunt de cam dan uiteraard niet meer via internet benaderen, maar de meeste mensen zullen de beelden opnemen met een (Synology) NAS, waarom moet je cam dan open staan naar internet? De beelden op afstand bekijken kan dan wel via de package op je NAS, die je uiteraard wel goed dichttimmert met een generated password e.d.

Blindelings vertrouwen op de merknaam en er vanuit gaan dat het wel goed gaat.... tsja, als je pech hebt staat je cam ineens op insecam.org inderdaad, of hij is gehackt en staat in onderdeel van een botnet DDoS-en uit te voeren 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik zet zelf ook altijd UPnP uit
Er zijn ook nog merken zoals Axis die een VPN verbinding opzetten om naar buiten te gaan.
Met Axis companion hoef je alleen externe toegang aan te zetten, dan regelt ie de rest zelf geen portforwarden of UPnP voor nodig, ik vind het zelf niet echt inzichtelijk en heb ook met zulke merken vaak vraagtekens.
Geen idee of meerdere merken dat gebruiken op die manier en of zij het standaard aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Joepla schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:58:
@HoppyF: Misschien kun je je wel aanmelden op www.insecam.org, dan hoeven ze niet het hele internet af te scannen naar jouw oprit :P
Toch maar niet...
De eerste de beste camera die ik koos gaf dit.
Gelukkig greep mijn virusscanner meteen in.

Bedreiging gevonden
Op deze webpagina bevindt zich potentieel gevaarlijke inhoud.

Bedreiging: HTML/TrojanDownloader.IFrame trojaans paard

Toegang ertoe is geblokkeerd. Uw computer is veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HoppyF schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Toch maar niet...
De eerste de beste camera die ik koos gaf dit.
Gelukkig greep mijn virusscanner meteen in.
De goedkopere merken maken veel gebruik van allerlei technieken die het makkelijk maken om de boel aan de gang te krijgen, maar die je eigenlijk niet wilt. UpnP, Java, vage plug-ins, P2P, dat soort zaken die je bij een merk als bv. Mobotix niet ziet. Maar dan praat je over een wereld van verschil in veel opzichten, niet in de laatste plaats de prijs.

Overigens heb ik het vermoeden dat Dahua wat kritisch is vwb de gebruikte SD kaart. Zodra ik events lokaal laat saven, werd de camera soms wat traag. Heb nu een andere (was Samsung 32 GB, nu Transcend 8 GB) en gaat alles weer prima.

Het plan is nu om op korte termijn zowel bij onszelf, als bij mijn ouders wat cams te installeren. De laatste tijd (zomermaanden) nemen de inbraken/insluipingen hier behoorlijk toe. Ben alleen wat aan het twijfelen of het handig is om hiervoor een NVR aan te schaffen. Een NAS heb ik momenteel niet en wil het eigenlijk ook niet daarmee oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:10:

Heeft iemand tips?
Niemand?

De volgende 2 modellen lijken me interessant;
https://www.ipcameracenter.nl/vergelijken/679073/725707

Maar is het niet zo dat een lens met meer MP ook meer licht nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

TommyGun schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Niemand?

De volgende 2 modellen lijken me interessant;
https://www.ipcameracenter.nl/vergelijken/679073/725707

Maar is het niet zo dat een lens met meer MP ook meer licht nodig heeft?
Ik was van het weekend op een braderie waar een kraampje stond voor een gerenomeerde Mac dealer (weet even de naam niet) waar de R2 zwaar afgeprijsd stond voor E79.95 ofzo.

"Foscam R2 Tweakers" in google gaf me dit resultaat: product: Foscam R2

Reden om er dus geen mee te nemen.

Mocht je wel interesse hebben voor die prijs; dan kan ik wel de winkelnaam voor je nazoeken om te kijken of je 'm nog voor de actieprijs kunt regelen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Richard schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Ik was van het weekend op een braderie waar een kraampje stond voor een gerenomeerde Mac dealer (weet even de naam niet) waar de R2 zwaar afgeprijsd stond voor E79.95 ofzo.

"Foscam R2 Tweakers" in google gaf me dit resultaat: product: Foscam R2

Reden om er dus geen mee te nemen.

Mocht je wel interesse hebben voor die prijs; dan kan ik wel de winkelnaam voor je nazoeken om te kijken of je 'm nog voor de actieprijs kunt regelen.
Mja ik heb eigenlijk geen problemen met mijn andere Foscam camera's.

Ik denk dat de Amazon reviews representatiever zijn;
https://www.amazon.com/Fo...era-1920TVL/dp/B0131PHDQY

De R4 is qua specs ook zeker interessant, maar wel behoorlijk aan de prijs.
https://www.amazon.com/Fo...era-Android/dp/B01F4RJV3K

Maar die had 'ie zeker niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouteReus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 11:52
Wellicht niet het juiste topic, maar ik vermoed dat jullie wellicht wel het meest hier over weten of ervaring mee hebben.

Zelf heb ik onlangs 2 Hikvisions DS-2CD2142FWD-IWS opgehangen aan de voorkant en achterkant van mijn woning. Aangesloten op mijn Synology 413 icm Surveillance Station en opnemen maar.

Alles werkt perfect, maar ik ben nog op zoek naar de beste manier meldingen van bewegings- of indringers detectie te ontvangen op mijn smartphone. Via Surveillance station meldingen doorsturen van bewegingsdetectie naar de app DS Cam werkt, maar krijg vaak onterechte meldingen van bewegende struiken etc. Deze methode werkt schijnbaar heel nauw.
Meldingen voor Indringersdetectie zou volgens mijn kennis niet ondersteund worden door Surveillance Station
Dit zou mogelijk wel via de Hikvison App kunnen, direct van de camera af, maar dit heb ik nog niet werkend gekregen.

Mag ik jullie vragen welke manier van 'meldingen' jullie gebruiken en hoe dit bevalt. Dan kan ik mijn speurtocht iets centreren en verder gaan met instellen en afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ZouteReus schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:21:
Mag ik jullie vragen welke manier van 'meldingen' jullie gebruiken en hoe dit bevalt. Dan kan ik mijn speurtocht iets centreren en verder gaan met instellen en afstellen
Bij buitencamera's; de motion detection zo laag (ongevoelig) mogelijk zetten. En dan nog krijg je false positives, daar is helaas niets tegen te doen.

In de winter is dat helemaal leuk :)
I don't think there is any way to stop snow triggering the motion detection when using image analysis alone (depending on how heavy the snowfall is). You can't filter it out since the filter would cover the whole image making the camera blind anyway. The only way the camera could tell the difference between snow and a person would be by using some external triggers such as a PIR sensor or a pressure sensor on the floor.
http://foscam.us/forum/co...from-snow-fall-t8527.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik gebruik Line Crossing detection bij mijn Hikvision. Werkt prima.
Ik heb overigens push notifications nooit aan de praat gekregen. Ligt misschien aan de firmware of gewoon een rare fout/error van Hikvision (die ze wel meer hebben).
In ons geval ook niet erg interessant want het zou betekenen dat we meerdere keren per dag een noticatie zouden krijgen omdat er weer een postbode/bezorger is langs geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacovn
Winter en regen/sneeuw is inderdaad feest. Bewegende struiken ook. En als je een auto in de gaten houdt: een mooi glimmend dak met wolken weerspiegeling :)

Line cross achtige functies zijn al beter omdat daar ook een vaak een minimale/maximale maat of percentage aan te geven is.

Beste is inderdaad een gecombineerde PIR/Radar sensor nemen die ongevoelig is voor huisdieren (meestal tot 15 Kg of zo) Als je zo'n sensor gebruikt om alarmen te genereren heb je de minsten valse alarmen. Op veel cameras' zit een alarm ingang, en die kun je dan doorsturen naar een NVR of software oplossing (zoals de synology)

Meeste alarmen in de nacht bij mij zijn katten. Het is alleen zichtbaar op de tijdlijn, ik heb er maar niet voor gekozen om mijzelf iets naar de telefoon te sturen. Slaap liever rustig, als ze de auto willen slopen moet het maar.

[ Voor 15% gewijzigd door jacovn op 02-08-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jacovn schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:49:
Winter en regen/sneeuw is inderdaad feest. Bewegende struiken ook. En als je een auto in de gaten houdt: een mooi glimmend dak met wolken weerspiegeling :)

Line cross achtige functies zijn al beter omdat daar ook een vaak een minimale/maximale maat of percentage aan te geven is.

Beste is inderdaad een gecombineerde PIR/Radar sensor nemen die ongevoelig is voor huisdieren (meestal tot 15 Kg of zo) Als je zo'n sensor gebruikt om alarmen te genereren heb je de minsten valse alarmen. Op veel cameras' zit een alarm ingang, en die kun je dan doorsturen naar een NVR of software oplossing (zoals de synology)

Meeste alarmen in de nacht bij mij zijn katten. Het is alleen zichtbaar op de tijdlijn, ik heb er maar niet voor gekozen om mijzelf iets naar de telefoon te sturen. Slaap liever rustig, als ze de auto willen slopen moet het maar.
Valse alarmen komen voor maar echt een ramp is dat nu ook weer niet.
Een Hikvision kan ook een alarm ingang verwerken dus bv van een losse PIR sensor.
Ik heb een losse PIR sensor maar deze is gekoppeld aan een paar buitenlampen die de ingang van de tuindeur verlichten zodat ik het slot makkelijk kan vinden.

Mijn Hikision stuurt ook beelden (3 foto's) naar mijn Gmail email adres bij een Intruder detection.
Meestal vals alarm dus de auto van de buurman.
Maar goed de email inbox is groot genoeg.
Bewegende beelden zijn te groot om te e-mailen deze mogelijkheid bestaat volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Sinds ik de PIR/Microwave sensor heb opgehangen heb ik geen valse meldingen meer. Niet iedere camera heeft een I/O ingang, maar als je met Synology werkt kan je bijvoorbeeld een ADAM-6050 gebruiken om de meldingen in Surveillance Station op te pikken.
Dat is voor mij, hier in het bos met veel bewegende schaduwen en kleine beesten, het meest betrouwbaar gebleken. Ik vind katten heel leuk, maar om nu naast Facebook nog een extra dagelijkse stream met leuke kattenfoto's te krijgen wordt me toch wat te veel :+

Pagina: 1 ... 8 ... 91 Laatste