Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
L1nt schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Thanks! Ga nu dus een missie doen die 28miljoen cr. oplevert. Moet binnen 4 weken naar EOCH FLYUE HA-W B32-41 vanuit HIP 87414 :o
En weer terug denk ik?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
ja sowieso met of zonder passagier :+

na deze klus ook nog wel flink wat verdienen ontdekte systemen. Hopelijk ook 1 als eerste

[ Voor 55% gewijzigd door Player1S op 04-02-2017 15:51 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 06:47
het handigste navigeren is als je met de muis de juiste richting bepaalt, en daarna met WSAD (of andere toetsen als je de settings hebt veranderd en daarmee door de map navigeert. Daarmee hou je je richting gemakkelijker vast, zeker als je je doel in beeld houdt.
Met de muis raak je je richting eerder kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 04-02-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
stefijn schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:01:
het handigste navigeren is als je met de muis de juiste richting bepaald, en daarna met WSAD (of andere toetsen als je de settings hebt veranderd en daarmee door de map navigeert. Daarmee hou je je richting gemakkelijker vast, zeker als je je doel in beeld houdt.
Met de muis raak je je richting eerder kwijt.
Ik speel op xbox dus dat word hem niet :+
Maar de tip van Rob is geweldig. Heb de route geplant en de eerste 953Ly zitten er al bijna op. Nog 18.471 te gaan 8)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 09:10
Volgens mij heeft J.J. Abrams meegewerkt aan de ontwikkeling. Those Lens-flares ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 22:42
Hello radar-blips. I sure missed you all!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WqjEEju.png

K*T, zal je gebeuren zeg...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OidqDH9.png

Mission summary
Missie opbrengst: 0 ;w
Visited systems: 1038 (enkele reis inclusief kleine omweggetjes)
Exploration data: 30 067 223 Cr
First discoveries: 62
Dat inleveren duurde wel eventjes zeg...

Speeltijd: 3D 7H 48Min zuivere speelltijd (enkele reis)

Carrière: Explorer (63%) -> Ranger (27%)

Herstelkosten: 30070
Access fee: 200

Spelplezier en opgedane ervaringen: onbetaalbaar

In ED:Discovery is het voordeel bij het gebruik van de Neutron Router website mooi te zien:

Totaalplaatje van alle ondernomen trips:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s1HeNek.png

De dikke vlek linksonder is de bubble met voornamelijk de trips van huis naar Sothis vv.
De rechter lange streep is de heenweg. Bij de wirwar is het gehannis goed te zien van het handmatig proberen de route te plannen (de frustratieniveau's zijn gelukkig voor jullie niet te zien). Daarna ging het in één streep op het doel of. Evenals dus de terugweg (de linker streep).

Detail:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/awL6NDP.png

[ Voor 90% gewijzigd door GeeBee op 04-02-2017 17:12 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Unknown Artefact Interference reported in New Dawn Station/Ceos...

En zo te zien is er nog steeds flink te verdienen als is het minder dan "vroegah"

[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 04-02-2017 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Zo 2e stint zit er ook op. Kan ongeveer 1000ly per uur doen.
Nu even wat sociale activiteiten en komende dagen verder gaan. Moet in theorie lukken binnen die 4 weken die ik er voor heb. Sterker nog met 1000ly/uur zou ik er 19 uur mee bezig zijn. Volgende week zou ik al over kunnen zijn dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind het mooi. Alle "nieuwe cmdrs" Die na hun bountyhunt/trading ervaringen toch even gaan exploren.
En dan niet naast de deur :P
Ga zo door jongens! Ik vind het leuk om al die verhalen te lezen :)

Overigens is het zo erg dat Sothis wat minder opleverd? Nee toch? ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Van mij is niet zozeer een explorer missie. Breng iemand erg ver weg om ergens data te collecten en daarna weer veilig thuis brengen.
Maar ondertussen wel mooi de advanced data scanner gebruiken om de systemen in kaart te brengen en hopelijk beetje bij verdienen en nieuwe plekken als eerste te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:52
Heb nog zo'n 2500 ly te gaan tot Sag A*. Ondertussen een stop maken bij The Great Annihilator. Daar kom ik hopelijk morgen aan: 1260 ly.

Moet morge helaas nog werk doen. Wil iemand omleg-/beschermingsplannen schrijven voor de kabels en leidingen in het gebied van de toekomstige Blankenburgtunnel? Zijn er maar 1400.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben een nieuwe serie gestart op mijn YouTube channel: Shrimp on a Courier.

Het komt erop neer dat ik gameplay laat zien vanuit de cockpit van een Imperial Courier. In deze episode probeer ik mijn power distributor te engineeren en doe ik wat aan piracy onverwachts :).

Ik hoop dat het eindresultaat een beetje leuk om te kijken is. Ik heb er best veel tijd aan besteed.. Vooral qua editing.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Zo. Weer 2 stints erop zitten en bijna 2000ly gereisd. Nog 15581,58ly te gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 23:33

jacobras

Developer

Dit is mooi om te zien zeg.. een planeet met een ster precies erachter volgens mij. Geeft een mooie gloed om de planeet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IDAYmWY.jpg

Inmiddels ontdekt hoe ik screenshot van buiten mijn schip maak. Voelt wat bijzonder aan in VR, wel supertof. 360° om je heen kunnen kijken :) Vandaag mijn Cobra MKIII gekocht en twee cargomissies met @Don527 gedaan. Vanmiddag maar eens richting The Gathering!

@Don527 en ik in onze verse Cobra MKIII's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KdecwzA.jpg

Grappig ook hoe die Cobra een stuk ruimer is in het interieur dan de Sidewinder. Alleen voelt die lege stoel rechts van me wel wat eenzaam aan ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door jacobras op 05-02-2017 14:08 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
jacobras schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:18:
Dit is mooi om te zien zeg.. een planeet met een ster precies erachter volgens mij. Geeft een mooie gloed om de planeet:
[afbeelding]

Inmiddels ontdekt hoe ik screenshot van buiten mijn schip maak. Voelt wat bijzonder aan in VR, wel supertof. 360° om je heen kunnen kijken :) Vandaag mijn Cobra MKIII gekocht en twee cargomissies met @Don527 gedaan. Vanmiddag maar eens richting The Gathering!

@Don527 en ik in onze verse Cobra MKIII's:
[afbeelding]

Grappig ook hoe die Cobra een stuk ruimer is in het interieur dan de Sidewinder. Alleen voelt die lege stoel rechts van me wel wat eenzaam aan ;-)
Gelukkig kan je die lege stoel straks opvullen met een maat van je! Mooie plaatjes en die Cobra mkIII... wacht maar tot je verder komt want zelfs dan is de kans groot dat je 'm weer aanschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Aangekomen in Blaauw City met @Don527! :Y
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHwGGf5.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Zow. Tijdens mn reis kom ik in een stelsel met totaal 96 astronomical objects. 2 sterren en aantal planeten met lading manen.

Als ik eind van deze rit geen enkele first discovery heb stop ik met het spel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik volg dit forum al een tijdje, omdat ik sinds eind december een HTC Vive heb en sinds 3 weken ook ED speel. Niet heel veel, maar genoeg voor een Cobra MK III en vandaag heb ik er een ASP Explorer bij gekocht, die nog net niet helemaal perfect is. 5A FSD zit er in, maar ik mis nog een aantal D-componenten en een goede power distributor. Net geen credits genoeg. Dus nog even met de Cobra wat missions doen.

Meeste credits verdiend met trade missions. Nu zin om wat te exploren. Wat ik me echter afvraag is of er nog wel voldoende te exploren valt. Ik lees daar heel verschillende berichten over. De één zegt dat er nog maar 3% is ontdekt, maar als ik het verslag van jullie reizen lees lijkt het alsof alles al ontdekt is.

De ASP Explorer is wel een heel leuk schip. Ik heb natuurlijk weinig vergelijkingsmateriaal, maar het enorme uitzicht vanuit de cockpit is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
De meesten blijven volgens mij ook rond HIP 87414 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het totale spel is minder dan 0.5% ontdekt.
Maar dit alles is wel dichtbij de bubble(s) natuurlijk ;)

Zelfs ik kom op plekken waar normaal niemand komt en dan zie ik ontdekt door XX. Als je dan omhoog of naar beneden gaat is de kans al iets groter om iets te ontdekken. Zelf heb ik dan ook een aantal plekken op mijn naam. Vraag je me welke? Ik heb werkelijk geen idee :D

Dus als je echt iets op je naam wilt hebben ga dan schuin omhoog/beneden tot je unexplored tegenkomt. Dan niet naar Sag A* of Orion of Maia. of zelfs de ruines. Ga een compleet andere kant op. Ga je echt exploren maakt het allemaal niet uit. Dan vind je net al iederen wel wat :)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:36:
De meesten blijven volgens mij ook rond HIP 87414 hangen.
Ik ben benieuwd of je een first discovery doet op je trip. Dat laat je ons vast wel weten denk ik. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 00:36
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:30:
Hallo allemaal. Ik volg dit forum al een tijdje, omdat ik sinds eind december een HTC Vive heb en sinds 3 weken ook ED speel. Niet heel veel, maar genoeg voor een Cobra MK III en vandaag heb ik er een ASP Explorer bij gekocht, die nog net niet helemaal perfect is. 5A FSD zit er in, maar ik mis nog een aantal D-componenten en een goede power distributor. Net geen credits genoeg. Dus nog even met de Cobra wat missions doen.

Meeste credits verdiend met trade missions. Nu zin om wat te exploren. Wat ik me echter afvraag is of er nog wel voldoende te exploren valt. Ik lees daar heel verschillende berichten over. De één zegt dat er nog maar 3% is ontdekt, maar als ik het verslag van jullie reizen lees lijkt het alsof alles al ontdekt is.

De ASP Explorer is wel een heel leuk schip. Ik heb natuurlijk weinig vergelijkingsmateriaal, maar het enorme uitzicht vanuit de cockpit is geweldig.
exploren is altijd nog de moeite omdat JIJ het als eerste doet ;)
maar als jij bedoelt voor de first discovery ( want alles wat jij voor t eerste scant krijg je gewoon je cash voor ;P) is 500 Ly uit de bubble vaak al voldoende om onontdekte systemen tegen te komen , 1000LY zou voor de meeste gevallen wel makkelijker zijn. :*)
kies een plek uit waar je heen wil ga iets van de meeste rechte lijn af en dat zou allemaal first discoveries moeten opleveren> ( systemen zonder naam op de system map en dan moet je ze ook nog als eerste inleveren, niet te druk over maken de kans dat iemand anders tegelijk t zelfde systeem ontdekt is erg klein 8) )

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was inderdaad van plan om eerst een wat kortere trip te maken naar boven of beneden om gewoon wat ervaring op te doen en eens te kijken wat ik tegen kom. Een first discovery is geen doel op zich, maar het idee is wel leuk om ergens rond te vliegen waar nog niemand is geweest. Ik laat het gewoon gebeuren. Ik ben niet zo'n poster, maar ik laat nog wel weten hoe het ging.

Iemand trouwens een goede tip of link hoe je mooie screenshots kan maken met je Vive VR via Steam? Soms heb ik echt een prachtig plaatje, maar kan ik het niet vastleggen en is het lastig om de bril af te zetten, toch in focus te houden, en F10 in te drukken op het toetsenbord van de laptop die een eindje verderop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:41:
[...]

Ik ben benieuwd of je een first discovery doet op je trip. Dat laat je ons vast wel weten denk ik. :P ;)
Ga ik zeker melden maar zal nog wel ff duren. Nog kleine 13.000ly te gaan en dan nog eens 19.400ly terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:50:
Ik was inderdaad van plan om eerst een wat kortere trip te maken naar boven of beneden om gewoon wat ervaring op te doen en eens te kijken wat ik tegen kom. Een first discovery is geen doel op zich, maar het idee is wel leuk om ergens rond te vliegen waar nog niemand is geweest. Ik laat het gewoon gebeuren. Ik ben niet zo'n poster, maar ik laat nog wel weten hoe het ging.

Iemand trouwens een goede tip of link hoe je mooie screenshots kan maken met je Vive VR via Steam? Soms heb ik echt een prachtig plaatje, maar kan ik het niet vastleggen en is het lastig om de bril af te zetten, toch in focus te houden, en F10 in te drukken op het toetsenbord van de laptop die een eindje verderop staat.
Welkom bij de club! d:)b
Reken de eerste ~1000LY vanaf de bubble ontdekt, daarna ga je unexplored systems vinden.

Voor je screenshot zou je wellicht VoiceAttack kunnen gebruiken?
L1nt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:53:
[...]

Ga ik zeker melden maar zal nog wel ff duren. Nog kleine 13.000ly te gaan en dan nog eens 19.400ly terug.
Op zo'n reis ga je er tien/honderdtallen vinden. Ga je ook allemaal surface scans uitvoeren? :D

[ Voor 14% gewijzigd door daPet op 05-02-2017 21:06 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

daPet schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Voor je screenshot zou je wellicht VoiceAttack kunnen gebruiken?
Inderdaad iets over gelezen vanavond in een forum. Morgen eens verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
daPet schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:01:
[...]

Op zo'n reis ga je er tien/honderdtallen vinden. Ga je ook allemaal surface scans uitvoeren? :D
Nee. Ook geen surface scanner bij me. Kost me ook teveel tijd.
Kan nu ongeveer 1000ly per uur doen en met zo'n 2 uur per dag tijd ben ik minstens 9.5 dag bezig.
Komende 2 weekenden heb ik ook de kids dus kan dan ook geen meters maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Als je alleen maar scooped en honked met de discovery scanner dan krijg je dus geen first discoveries. Je zal wel echt moeten targetten en wachtten tot je er geen unknown meer staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zo zelf inmiddels ook de nodige uurtjes in E:D zitten. Blijf het echt een top game vinden. Tevens ook in Blaauw gearriveerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dneW5mr.png

Spelen jullie gewoon in "open play" of zitten jullie bijvoorbeeld op Mobius?

[ Voor 8% gewijzigd door ECP0WERS op 05-02-2017 21:34 ]

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
siren schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:32:
Als je alleen maar scooped en honked met de discovery scanner dan krijg je dus geen first discoveries. Je zal wel echt moeten targetten en wachtten tot je er geen unknown meer staat.
Damn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal Mobius hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asndevil
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 08:33
Wat een afstanden worden hier afgereisd!

Wat is nu zo'n beetje de layout van het schip en maximum aantal LY? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat verschilt zo per euh.. deelnemer.
Voor mij. Ik heb 14 schepen waarvan 8 of 9 ge-eingineerd.
Zo heb ik mijn Cobra nog die bijna 30lj kan afleggen en net geen 600m/s haalt
Een imp. courier die 810!!!!m/s haalt
Een Anaconda, Cutter en een Corvette. Met een aantal tot best veel engenering dingen erop (de anaconda kan in principe de 60lj halen maar met oa een fighter aan boort haalt hij maar 53:P

En.. Mijn troeteldiertje :D Mijn Python! Mijn lust en mijn leven!
ALLES! geengineerd! 3 anacondas in een wing? BOOM! en de eerste is al weg :D

Zo nog een paar scheepjes enzo maar ik mis op de FDLen de corvette na de echte fighters. Want dat ben ik niet :P

De aftanden? Nou.. Waar zijn de aliens? :P 9 van de 10 keer pak ik de Asp (zonder wapens) maar vandaag wasik terug gekeerd van de 3de ruine met 32 miljoen aan missies. Verder ben ik 4 keer in de Formidine rift geweest. Waarvan 1 keer tot de rand van de melkweg. (22.000) lichtjaar als ik me niet vergis. Ik kon geen enkele ster verder meer vinden dus daar sta je dan..

Afstanden boeit me niet. Als komende week de aliens (thargoids of guardians) opeens in Colonia zijn ben ik binnen een dag daar. (ja dat kan met de neutron highway waarbij het record op 3 uur ligt voor 22.000 lichtjaar lol)

Maargoed, ik speel ook zo lang en met 14 schepen onder mijn hoede en bijna een miljard op de bank.. dan kan ik me dat ook veroorloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
Toen ik naar Jaques ging deed mijn anaconda 52 LY per jump maar dan had ik een level 7a fuelscoop 5d shield 4d powerdistributer je gaat dan echt overal op gewicht besparen, ik had ook geen wapens mee en dat schild was echt alleen voor harde landingen.
Nu ik met dezelfde anaconda in de bubble ben spring ik nog maar 29 lichtjaar zonder cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
siren schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:32:
Er is een nuance; Als je alleen honkt en je was de eerste in dat systeem heb je wel degelijk first discovery van het systeem, dat zie je namelijk als je de data gaat inleveren. Ik zie alleen niet hoe je dat kan terug zien in de kaarten.
De sterren en planeten die je surface scanned krijg je ook op je naam als je de data gaat inleveren. Dit zie je echter wèl terug in de system map.

Helaas is er nergens een overzichtje of zo iets te vinden in het spel om deze data in te zien. Dat kan alleen met 3rd party software als Captain's Log etc. Wat betreft exploration heeft FD nog genoeg te verbeteren imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• runi215
  • Laatst online: 28-09 15:47
Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af of deze game iets voor mij is. Aangezien ik niet echt mensen ken die dit ook spelen heb ik de vraag of deze game ook leuk is om alleen te spelen?

Is er verder iets van een demo of trial die ik kan proberen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Die surface scan moet zeker per planeet en maan gebeuren en werkt niet zoals de discovery scanner of wel?

Inmiddels paar sterren gescant en een planeet. Denk dat ik de laatste stop van elke trip maar paar dingen ga scannen voordat ik verder ga. Dus in ieder geval iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
runi215 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:10:
Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af of deze game iets voor mij is. Aangezien ik niet echt mensen ken die dit ook spelen heb ik de vraag of deze game ook leuk is om alleen te spelen?

Alvast bedankt
Volgens mij is er helaas geen demo.
Of het voor jou is?

Ik heb jaren lang unreal/quake tot en met Call of duty gespeeld. Met uitzondering van Unreal3 want dat deed ik langer (meen ik) altijd maar een paar maandjes en dan weer iets nieuws.
Tot ik dit spel tegen kwam.
Na een week van aanschaf had ik al een HOTAS gekocht en ben nu met mijn 2de HOTAS bezig :)
Dit zegt natuurlijk niks over jou. Mischien vind je dit ook helemaal niks. Maar ik? Ik heb nog nooit zoveel geld en tijd in een game gestopt. Ga eens kijken naar Obsidian Ant en dan vooral de wat oudere video's

Het blijft een game. Met bugs! maar FDev Doet wat het kan om het allemaal bij te houden
Bij elk seizoen krijg je dus 4 keer een gratis update. Met vele extra's en kost niks meer.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Toch nog aardig opgeschoten. Nog 11747.92 te gaan. Al 7669,61ly afgelegd.

Maar voor vandaag is het klaar. Hopelijk morgen nog eens kleine 2000ly afleggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wauw! Onderweg naar Blaauw kwam ik het Coriolis starport tegen. Wat ziet dat er tof uit zeg, een verademing vergeleken met alle gewone grijze stations! E:D is over het algemeen een vrij donker spel qua kleuren en soms vind ik dat best jammer. Ik heb de Horizons-upgrade niet, misschien zijn de planeten wel heel kleurrijk à la No Man's Sky?

Ik ben hier waanzinnig van onder de indruk en hoop vaker zulke plaatjes tegen te komen!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fjnM82c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N4rsU1G.jpg

Mijn Cobra MK III bevalt goed (FSD, fuel scoop, power plant en hardpoints tot nu toe geüpgraded). Leuke aan VR is dat alles exact klopt en goed overkomt qua schaal. Schip is echt een stuk groter dan de Sidewinder en zo voelt het ook. Ik ben even uit mijn stoel gestapt en ben naar achteren gelopen. Ik ben zo'n 1 meter 90 en kan netaan staan in het schip, schat dat de kabine zo'n twee meter hoog is. Helemaal achterin zit een deur (richting ruim/motor vermoed ik), als ik daar doorheen zou gaan zou ik ietsje moeten bukken. Niet geprobeerd overigens, want daar zit bij mij fysiek een muur :+

Eenmaal aangekomen bij Blaauw samen met @Don527 in wing dezelfde missie uitgekozen ("massacre the HIP 87414 Liberty Party ships") en op de actie af gegaan! Hoewel, op de actie af? Op de conflict zones om te zoeken waar dat feestje zoal uithangt. Dat duurde even. Voor mij was het de eerste keer in een conflict zone, leuke ervaring! Diverse gevechten om je heen en zolang je niets engaged lijkt er weinig aan de hand (we spelen op Open). Eenmaal gevonden waarnaar we op zoek waren de aanval in gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vywccqq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79NYk2f.jpg

Met succes: *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CbaslFb.jpg

Leuk om te doen! We konden allebei de missie inleveren voor dezelfde hoeveelheid credits. Volgende speelsessie maar eens kijken hoe we The Gathering goed kunnen helpen. Voor mij zal dat waarschijnlijk pas volgend weekend worden.

Wel een frustratiemomentje vanavond: bij laatste keer docken in Blaauw zat er een of ander lomp schip in de ingang te etteren. Ik hoopte er langs te kunnen maar toen ging-ie me tegen de zijkant van de ingang rammen :X Uiteindelijk met moeite en een half verrot schip binnengekomen :-(

[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 05-02-2017 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost

Laat ik nu net zelf bezig zijn met een tocht naar Sagittarius A*. Een toch die velen al gemaakt hebben en als je er een 3D kaart bij pakt die de ontdekte systemen bijhoudt zie je ook gruwelijk veel lijnen vanuit de bewoonde bubbel naar het centrum toe gaan.

Echter ben ik in 98% van de systemen toch echt de eerste die er naar binnen vliegt (of in ieder geval die er een scan op los laat). Laat je niet ontmoedigen: vergeleken met wat er is hebben we nog maar een paar mooi plekjes gezien en nagenoeg niets van de totale Melkweg. Als jij een ronde gaat maken en je gaat ver genoeg kom je zeker terug met een paar stelsels op je naam.

Ik wilde terug komen en de Elite rang in explorer binnen slepen. Nou als ik zo door ga gaat dat wel lukken. Zelfs als je niet de eerste bent en je levert de data in kan je er een smak geld voor krijgen. Je krijgt alleen niet de bonus voor "eerste vinder".

Een tijdje terug was er iemand met prachtige plaatjes uit een blauwe nebula. Ik heb een vermoeden waar die vandaan komen en ik ga er na Sag A* meteen naartoe! Mits m'n Conda het houdt. Maakt me niets uit dat iemand anders het al gevonden heeft, zo'n locatie wil ik ook zien!

Overigens: die surface scanner mag wel wat sneller gemaakt worden. :X Duurt me echt te lang en met sneller scannen moedig je spelers ook aan om echt planeten te scannen en dus ECHT te verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

Ik heb op mijn eerste Passagiers-missie die 2500 ly ver weg wilde omdat meneer de famous-explorer graag zich laat vervoeren, op de weg terug binnen 10 jumps van HIP 87414 (dus ong 250 ly) een first-discovery gedaan.

Ook al zijn mensen in dezelfde richting gegaan, niet iedereen heeft dezelfde jump-range. En als je ver weg gaat, dan neem je meestal de fastest route, niet de economical (ik niet in ieder geval)

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Hallo,

Alvast bedankt
Volgens mij kun je de trainings-missies als demo spelen maar weet dat niet zeker...

Verder kan ik zeggen dat ik sinds de eerste beta's het spel speel in solo en pas sinds een maand of wat hier wat Gathering commanders heb ontmoet omdat ik het multi-aspect wat wilde proberen.
Je kan het spel dus uitstekend solo spelen en evengoed je reizen en ervaringen hier delen.

En je kan 1 pagina terug een mooie video van Shrimp Tabasco vinden. Dan krijg je een goede indruk van het spel.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Goed om te lezen dat er meer en meer mensen aanhaken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 09:05
Hallo,

Alvast bedankt
Ik kan je alleen maar het volgende zeggen: Speel een dag en je bent hooked. Niet alleen het spel is tof, waarin jij jouw acties bepaald. Je staat alleen in je Sidewinder, doet de eerste trade missies en schaft je grotere schip aan.

Dan merk je dat je ook wel aardig kan dogfighten, de eerste piraat die jou uit supercruise trekt was nog een uitdaging maar bij de eerstvolgende weet je wat er gaat komen en gaat die piraat er met zijn staart tussen de benen vandoor.Tot het moment natuurlijk dat hij in duizenden stukken uiteen klapt door jouw welgemikte laatste schot van je pulse laser.

Inmiddels heb je een schip met een aardige jumprange. "Goh, laat ik ook eens in HIP87414 gaan kijken", denk je dan. Je wordt meer betrokken bij de player faction van The Gathering, gaat effectief meehelpen onze grip op de melkweg te vergroten en wordt een community ingezogen die het niet alleen erg tof maakt om mee te spelen maar ook bijzonder behulpzaam en vriendelijk is.

Tegen die tijd denk je niet meer terug aan het moment dat je twijfelde of je wel genoeg mensen kende om mee te spelen.

Tegen die tijd heb je een friendlist van 50+ nieuwe mensen waar je mee speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Vond dit wel steeds mooi uitzicht. Richting die grote heldere streep moet ik langzaam naar toe blijkbaar want daar is steeds m'n volgende jumppoint

Afbeeldingslocatie: http://dewals.nl/plaatjes/ED/ED1.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DND_Roche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01-2024
Mavors schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:56:
[...]
Tegen die tijd heb je een friendlist van 50+ nieuwe mensen waar je mee speelt.
Hier moet ik ook eens mee aan de slag; ik heb een bijzonder lege friendslist :)
Van de week maar eens wat mensen (lees: jullie :)) uitnodigen.

Ik ben vorige week en van het weekend een slechte vriend van The Gathering geweest. Ben me wezen uitleven op het opschalen van mijn Empire Rank; ben nu Count + 44% riching Earl; heel erg in de verte kan ik mijn Imperial Cutter zien staan.

Maarrr... na mijn cash-flow probleem van vorige week ging het ineens echt heel lekker en heb ik gisteravond mijn eigen Anaconda kunnen aanschaffen.
WAT EEN LOG BAKBEEST }:O

Maar ik ben er wel heel blij mee; waar ik 3 maanden geleden maar 32 ton mee kon nemen heb ik 400 ton extra tot mijn beschikking :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Iemand zat mij van het weekend te pushen (discord) om weer eens een leuke query te schrijven want iemand was op zoek naar een bepaalde module.
Die modules zitten in de eddb datadump, maar nog niet in mijn database'je.

Huidige structuur (met de hoop dat dropbox de png laat zien):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2874556/gfx/elite/db-diagram-20170206.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EliteGhost
DND_Roche schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Hier moet ik ook eens mee aan de slag; ik heb een bijzonder lege friendslist :)
Van de week maar eens wat mensen (lees: jullie :)) uitnodigen.

Ik ben vorige week en van het weekend een slechte vriend van The Gathering geweest. Ben me wezen uitleven op het opschalen van mijn Empire Rank; ben nu Count + 44% riching Earl; heel erg in de verte kan ik mijn Imperial Cutter zien staan.

Maarrr... na mijn cash-flow probleem van vorige week ging het ineens echt heel lekker en heb ik gisteravond mijn eigen Anaconda kunnen aanschaffen.
WAT EEN LOG BAKBEEST }:O

Maar ik ben er wel heel blij mee; waar ik 3 maanden geleden maar 32 ton mee kon nemen heb ik 400 ton extra tot mijn beschikking :9
Leuk he, die Anaconda? Dankzij goede jumprange en vrachtcapaciteit is het ook een leuk handelsschip. Totdat je de Cutter koopt. Dat ding is echt handelsschip^2
Zeer leuk om te zien dat er nog iemand voor de Cutter gaat.
Zodra je 'm hebt houden we een Cutter conventie!

[ Voor 5% gewijzigd door EliteGhost op 06-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet commandanten, ik zag jullie berichtje op de Mobius website en het lijkt me een geinige groep om zo af en toe bij aan te sluiten. Momenteel bezig met het laatste procentje naar Explorer Elite, daarna de rest van de dagen wat credits verdienen voor de Fedmich CG. Kan ik meteen mijn nieuwe AI-piloot iets bij laten leren.
Daarna.. geen idee nog, ik zou wel eens mee willen helpen bij een kleinere 'minor-faction'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
lijkt te werken....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Blaauw City Refinery    1   E
Blaauw City Refinery    2   E
Blaauw City Refinery    3   E
Blaauw City Refinery    4   E
Blaauw City Refinery    1   D
Blaauw City Refinery    2   D
Blaauw City Refinery    3   D
Blaauw City Refinery    4   D
Blaauw City Refinery    1   C
Blaauw City Refinery    2   C
Blaauw City Refinery    3   C
Blaauw City Refinery    4   C
Blaauw City Refinery    1   B
Blaauw City Refinery    2   B
Blaauw City Refinery    4   B
Blaauw City Refinery    2   A
Blaauw City Refinery    3   A
Blaauw City Refinery    4   A
Harris Terminal Refinery    1   E
Neujmin Depot   Refinery    1   E
Neujmin Depot   Refinery    2   C
Neujmin Depot   Refinery    2   B
Neujmin Depot   Refinery    1   A
Neujmin Depot   Refinery    2   A
Schaumasse Port Refinery    1   E
Schaumasse Port Refinery    2   E
Schaumasse Port Refinery    1   D
Schaumasse Port Refinery    2   D
Schaumasse Port Refinery    1   C
Schaumasse Port Refinery    2   C
Schaumasse Port Refinery    2   B
Schaumasse Port Refinery    1   A
Schaumasse Port Refinery    2   A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Ziet er inderdaad niet slecht uit
jacobras schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:58:
Wauw! Onderweg naar Blaauw kwam ik het Coriolis starport tegen. Wat ziet dat er tof uit zeg, een verademing vergeleken met alle gewone grijze stations! E:D is over het algemeen een vrij donker spel qua kleuren en soms vind ik dat best jammer. Ik heb de Horizons-upgrade niet, misschien zijn de planeten wel heel kleurrijk à la No Man's Sky?

Ik ben hier waanzinnig van onder de indruk en hoop vaker zulke plaatjes tegen te komen!
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn Cobra MK III bevalt goed (FSD, fuel scoop, power plant en hardpoints tot nu toe geüpgraded). Leuke aan VR is dat alles exact klopt en goed overkomt qua schaal. Schip is echt een stuk groter dan de Sidewinder en zo voelt het ook. Ik ben even uit mijn stoel gestapt en ben naar achteren gelopen. Ik ben zo'n 1 meter 90 en kan netaan staan in het schip, schat dat de kabine zo'n twee meter hoog is. Helemaal achterin zit een deur (richting ruim/motor vermoed ik), als ik daar doorheen zou gaan zou ik ietsje moeten bukken. Niet geprobeerd overigens, want daar zit bij mij fysiek een muur :+

Eenmaal aangekomen bij Blaauw samen met @Don527 in wing dezelfde missie uitgekozen ("massacre the HIP 87414 Liberty Party ships") en op de actie af gegaan! Hoewel, op de actie af? Op de conflict zones om te zoeken waar dat feestje zoal uithangt. Dat duurde even. Voor mij was het de eerste keer in een conflict zone, leuke ervaring! Diverse gevechten om je heen en zolang je niets engaged lijkt er weinig aan de hand (we spelen op Open). Eenmaal gevonden waarnaar we op zoek waren de aanval in gezet:

[afbeelding]
[afbeelding]

Met succes: *O*
[afbeelding]

Leuk om te doen! We konden allebei de missie inleveren voor dezelfde hoeveelheid credits. Volgende speelsessie maar eens kijken hoe we The Gathering goed kunnen helpen. Voor mij zal dat waarschijnlijk pas volgend weekend worden.

Wel een frustratiemomentje vanavond: bij laatste keer docken in Blaauw zat er een of ander lomp schip in de ingang te etteren. Ik hoopte er langs te kunnen maar toen ging-ie me tegen de zijkant van de ingang rammen :X Uiteindelijk met moeite en een half verrot schip binnengekomen :-(

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:31
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:37:
Gegroet commandanten, ik zag jullie berichtje op de Mobius website en het lijkt me een geinige groep om zo af en toe bij aan te sluiten. Momenteel bezig met het laatste procentje naar Explorer Elite, daarna de rest van de dagen wat credits verdienen voor de Fedmich CG. Kan ik meteen mijn nieuwe AI-piloot iets bij laten leren.
Daarna.. geen idee nog, ik zou wel eens mee willen helpen bij een kleinere 'minor-faction'.
Welkom op Tweakers :)

Ben je Xbox of PC gamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesomo4k schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Welkom op Tweakers :)

Ben je Xbox of PC gamer?
Dank je wel.
Speel Elite op PC en meestal in de Mobius Group of solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Dank je wel.
Speel Elite op PC en meestal in de Mobius Group of solo.
Die nick, was dat niet van Wing Commander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:37:
Je nick is idd van Wing Commander. Dat heb ik toen echt helemaal grijs gespeeld en de naam bracht me er even terug _/-\o_ *;

Welkom in ons nederig stulpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
Heey, iemand die een reddingsmissie wil uitvoeren ?

zit niet ver van HIP 87414 met een tekort aan brandstof helaas.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Af13
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 08:46
Ok, Dan toch ook maar een post. Na deze hele thread te hebben gelezen (ty for all the information).
Ben nu 2 weken elite aan het spelen (dank @RobV, mijn vriendin is heel blij dat ik zoveel game 😉).

Ben nu met de Fedmich CG bezig en vlieg nu een nette Vulture. Met de opbrengsten uit de CG ga ik een ASP E kopen voor een compleet "self-sufficient" exploring verhaal, inclusief wapens (multi-cannons), srv, afmu en G5 engineered red. Doel: vliegen en met de srv alle materialen voor refuels, ammo voor de mc's, superjumps, etc.

ED is een verrekt verslavend spel!

07 CMDR's

Ps ed Nick AF_C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Grrr de reis loopt vertraging op. Zit al vanaf 7 uur in het ziekenhuis. Bot in Mn voet gebroken en nu wachten op gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Word je al geholpen Prestige93? Want ik kan er met mijn koorts zo zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
Ik ben voor ons aan t vechten in 6552 in me vulture maar als prestige nog hulp nodig heeft wil ii ook best feul n rescue zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
L1nt schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:19:
Grrr de reis loopt vertraging op. Zit al vanaf 7 uur in het ziekenhuis. Bot in Mn voet gebroken en nu wachten op gips.
Oei! Dat wordt een paar weken verplicht 'revalideren' in HIP 87414 O-)

Beterschap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PRESTIGE!!!!!!!! Er zijn nu 2cmdrs klaar voor je. Je moet wel een beetje opschieten ;) De koorts word er niet minder op

Geen peut? Daar komt Leut (met dank aan daPet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Leutje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:43:
PRESTIGE!!!!!!!! Er zijn nu 2cmdrs klaar voor je. Je moet wel een beetje opschieten ;) De koorts word er niet minder op

Geen peut? Daar komt Leut (met dank aan daPet)
PeutLeut™

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
daPet schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:42:
[...]

Oei! Dat wordt een paar weken verplicht 'revalideren' in HIP 87414 O-)

Beterschap!
@parcival44 dat word al geregeld in discord :)

Voor peut, bel Leut :+

/traag en oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
Cool goed bezig heren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
enuh Robbie? Zodra 2.3 beta online komt wil ik graag eens in je python :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
Leutje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:50:
Nee, nee, nee. Ik pas!

"Leutje, wil jij mijn python eens van dichtbij zien?" En lees dat nou eens in de stem van Philippe Geubels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou best willen maar ik weet niet wie meneer Geubels is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Mavors schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Nee, nee, nee. Ik pas!

"Leutje, wil jij mijn python eens van dichtbij zien?" En lees dat nou eens in de stem van Philippe Geubels
Heb je het nou over een python of over een éénogige slang? })

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavors
Leutje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:00:
Ik zou best willen maar ik weet niet wie meneer Geubels is :P
Okay.

Enorm off-topic:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k9koNlbQvXU]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lol (nee ik kon hem inderdaad niet) Waneer gaan we bowlen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Leutje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:50:
Technisch gezien is de 2.3 beta al online. Je doelt op de livegang van 2.3.

/muggezift

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:45:
[...]

Technisch gezien is de 2.3 beta al online. Je doelt op de livegang van 2.3.

/muggezift
Nou... De beta moet nog komen :P Maar toch wil ik eens in je python! Beta of live :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Ik was abuis met die beta voor weapon balance. Mea culpa. Komt door de morfine

[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 06-02-2017 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• runi215
  • Laatst online: 28-09 15:47
Na wat twijfelen toch maar besloten de game te kopen. Na een paar yt filmpjes gekeken te hebben ging het vliegen redelijk. Heb nu een nieuw schip gekocht (weet niet meer precies welke) en heb een kleine 200k op de bank. Niet slecht voor eerste dag al zeg ik het zelf.

Lees ik nou goed dat jullie een eigen space station hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ja en nee, we hebben een minor group in Elite die genaamd is naar ons (The Gathering) in HIP 87414?.
Die wordt bestuurd door NPC's maar je kan wel invloed uitoefenen aan de hand van bounties, missies en exploration data. En daardoor kan de groep bijgevolg meer outpost/settlements/stations in handen krijgen.

Als je nog snel een dik centje bij wil verdienen, doen dan ff mee met de huidige Community Goals.
1 ton binnenbrengen en/of 1 bounty inleveren is al genoeg voor de 100% rank en dan krijg je zo al direct een paar miljoen binnen :)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Welcome to Blaauw City in HIP 87414!

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/109607089010397194/1CC7096F8D9A40AE7E34E2DAECA8EB508B5A2888/

Thuis basis van de player faction The Gathering. We kunnen helaas (nog) niet lid worden hiervan, maar je kan wel je status verbeteren met de faction door missies te doen (zoals voor elke faction).
Door missies voor TG (=The Gathering) vergroot je de influence van de faction in HIP 87414 en/of andere systemen.

Een hoop van de Commanders vliegen rond HIP 87414.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndevil
BlaSfem0n schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:27:
Als je nog snel een dik centje bij wil verdienen, doen dan ff mee met de huidige Community Goals.
1 ton binnenbrengen en/of 1 bounty inleveren is al genoeg voor de 100% rank en dan krijg je zo al direct een paar miljoen binnen :)
Oh, dat klinkt wel erg handig! Vanavond maar eens kijken. Dat zijn op zichzelf staande missions die je bij community goals in het mission board kan selecteren?

Gisteren maar wat van combat verkend. Vliegen jullie in combat nog met of zonder flight assist?
Training/scenario ging wel aardig, tot de Anaconda kwam opdagen :+
Helaas gaat het met mijn cobra nog niet zo voorspoedig als in de trainingen.

Hebben jullie nog enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Welkom runi215!
asndevil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:35:
[...]

Oh, dat klinkt wel erg handig! Vanavond maar eens kijken. Dat zijn op zichzelf staande missions die je bij community goals in het mission board kan selecteren?

Gisteren maar wat van combat verkend. Vliegen jullie in combat nog met of zonder flight assist?
Training/scenario ging wel aardig, tot de Anaconda kwam opdagen :+
Helaas gaat het met mijn cobra nog niet zo voorspoedig als in de trainingen.

Hebben jullie nog enige tips?
Een community goal kan je in elk mission board accepteren, echter zal je naar dat systeem toe moeten vliegen om commodities / vouchers in te leveren, en om achteraf je geld op te halen. En éérst de missie accepteren, dan pas inleveren ;)

Ik vlieg bijna 1000 uur maar heb flight assist vrijwel niet gebruikt. Maar ik ben dan ook niet zo combat georiënteerd. Het is handig om sneller te kunnen keren, er zijn zelfs mensen die altijd zo spelen. Als je bijvoorbeeld PVP erg leuk vind dan zou je er veel aan hebben het goed onder de knie te krijgen.

Overigens, ik vind het top dat er nog steeds mensen bij blijven komen!

[ Voor 5% gewijzigd door daPet op 07-02-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Ik gebruik de Flight Assist op mijn pinkie toggle op de stick (Warthog). Vooral handig als je een Eagle in het vizier probeert te houden. Dat is eigenlijk ook het enige gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Op dit moment zijn er 4, maar de colonia kan je beter negeren (tenzij je 20000 ly op een week tijd wil gaan doen).
In Fedmich zijn er 2:
- voor bounties binnen te brengen (die zal vandaag nog afgerond worden denk ik, dus snel erbij zijn)
- voor occupied escape pods en wreckage components binnen te brengen (er is een salvageable wreckage area zo'n 140 ls van de ster waar je ze makkelijk vindt)
In Yum Kamcabi (slecht 55 ly of zo van Fedmich) kan je power generators/tantalum en polymers binnen brengen (tantalum brengt het meeste op)

Dus, ga naar Fedmich (vergeet geen fuel scoop indien je er ver van zit, en eventueel scanners voor exploration data) en ga naar salvageable reckage area. Scoop daar minstens 1 escape pod (pods zijn legaal, wreckage is illegaal en kan je boete voor krijgen). Vlak nadat je dat gedaan hebt, zullen er al genoeg wanted schepen zijn in de buurt. Scan er eentje en kill em, of wacht op de politie die er eentje aanvalt en schiet er op vlak voor die neer gaat. Ga dan in supercruise naar Roberts Port?. Schrijf je eerst in voor de community goal voordat je iets verkoopt. Verkoop de pod(s) op de commodity trade en lever de bounty in bij contacts. Voila, die zijn al binnen.

Voor die van Yum Kamcabi, vlieg eerst naar BD+31 2373 naar Gaultier de Varennes Orbital. Koop daar x aantal tantalum. Vlieg naar Yum Kamcabi naar Dirichlet Orbital. Schrijf in voor CG en verkoop op de trade de tantalum.

Blijf nog een paar dagen daar hangen totdat de CG's gedaan zijn, dan kan je het geld ervoor opstrijken. Je kan natuurlijk ook gewoon nog meer pods/bounties/tantalum binnenbrengen om te proberen nog wat hoger te komen in de rankings voor nog meer geld.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FA-off is erg handig ook in grotere schepen. Vaak gebruik ik FA-off om die kleinere scheepjes voor mijn neus te houden, maar ook Elite FAS hebben de neiging achter mijn horizon te verdwijnen als ik in mijn Anaconda vlieg. Ik heb mijn middelste muisknop op FA gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

siren schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:53:
[...]

Die nick, was dat niet van Wing Commander?
Yes! Al was mijn geheugen nogal slecht en staat er nu een T die er niet hoort. Ach dan ben ik een schotse Kilrathi uit Wing Commander met een kilt aan dus... 8)7

Gisteren EINDELIJK een Elite rank gehaald, heeft maar 2 jaar gekost.
Nog een dag of wat CG en dan zak ik af naar Hip xxxxx om eens bij Blaauw te buurten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asndevil
MacNetron schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04:
Ik gebruik de Flight Assist op mijn pinkie toggle op de stick (Warthog). Vooral handig als je een Eagle in het vizier probeert te houden. Dat is eigenlijk ook het enige gebruik.
Yeah, dit merkte ik zelf al wel een beetje dat het handiger is om te wisselen. Helaas heb ik geen knop meer binnen handbereik om te mappen :(
Tijd voor een HOTAS O-)

Thanks voor de tips _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
asndevil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Yeah, dit merkte ik zelf al wel een beetje dat het handiger is om te wisselen. Helaas heb ik geen knop meer binnen handbereik om te mappen :(
Tijd voor een HOTAS O-)

Thanks voor de tips _/-\o_
Tja, dat vliegt best wel lekker ja :)

[opa-mode]
Doet me wel afvragen hoe X-Wing en Tie-Fighter nu zou spelen met dat ding. Ik denk dat ik met 5 minuten alle keyboard combo's weer in de vingers heb :D
[/opa-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 17:04

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik ben inmiddels al maanden buiten de bubble aan het exploren.
Nog tips voor een veilige terugkomst? Ik las iets over dat je nu vaker door NPC's aangevallen word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen als je cargo mee terugbrengt is de kans groter dat je aangevallen wordt. Verder is het ontsnappen aan een interdiction wat eenvoudiger gemaakt. De rest is eigenlijk wel hetzelfde, Submit-Boost-Boost-High Wake zoals vanouds.
Je zou nog een escorte kunnen regelen en met 3 andere cmdrs in een wing gaan vliegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hey SandStar. Ik zou contact opnemen met de Iridium wing. Dan krijg je een aantal ervaren terugbrengers bij je :)
Kijk hier maar eens. Erg professioneel
[Video: https://gaming.youtube.com/watch?v=GNm67_eT8go]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Of tweakers als escorte? ;)

Leut, als je dit soort dingen blijft posten kan ik niet garanderen dat je niet weer rood wordt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-post nooit meer wat-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Dag vertraging gehad. Gelukkig begon mn passagier niet te klagen. Nu weer verder met de reis. Hopelijk vandaag over de helft van de heenreis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoest met je gebroken dingus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
gaat goed. Alleen kun je zo weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DND_Roche
Collega Commanders,

Ik heb een vraag over de community goals. Ik ben vlijtig bezig met het vervoeren van Tantalum naar Dirichlet Orbital, Yum Kamcabi.
Echter is het ook mogelijk om Polymers of Power Generators te brengen.

Maakt het (voor de stand) uit welke commodity je brengt? Ik snap dat de profit per commodity verschilt, maar ik vraag me puur af of het uitmaakt voor de stand (100%, 75%, 50% etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee hoor. Je mag het allemaal gemixt brengen als je wilt :)
Zolang het maar op het juiste station is uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DND_Roche
Leutje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:13:
Zolang het maar op het juiste station is uiteraard
Goeie tip! :9

Thanks; ik ga even kijken of ik een trade route kan vinden met de andere commodities; ik vlieg nu steeds leeg terug :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
oh crap

Afbeeldingslocatie: http://dewals.nl/plaatjes/ED/ed2.png

paar foutjes gemaakt met refueling in begin va de reis. Dit valt nu pas op. Canopy zit op 75%
Hele rit billen knijpen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nou, je kunt je niet veel fouten meer veroorloven ;) succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcival44
75% is nog 3/4 goed dus gewoon je ding doen kan nog best een paar kleine foutjes maken :P

Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste