Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
RobV schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:59:
[...]

1. Ik heb geen idee. 3m is best fors en 50" heb ik hier nu. Maar als je er een opstuurt zoek ik het voor je uit O-)

2. Is misschien wel een goed idee, op voorwaarde dat mijn lichaam meewerkt qua energie.
1. Vraag het voornamelijk omdat die headtrackers maar tot 1,5mtr gaan, lijkt me met eyetracking nog lastiger.
2. Reviewen is toch juist rustgevend ;)

offtopic:
Waarom doe ik dan niet reviewen, ik kom uit een slechte genenpool, gediagnoseerd met MBD/OCD/ADD (voordat het populair was :P), dus mensen snappen me meestal niet en als ik op een rant ga over iets wordt het altijd verkeerd opgevat ;)
RobV schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:20:
Offtopic: ik doe meestal niet reviewen omdat mensen in mijn ervaring zich geen reet aantrekken van wat ik vind of wil. Maar voor deze club geldt dat gekukkig niet d:)b
Ik vond je joystick project en gamesetup anders heerlijk leesvoer.

[ Voor 39% gewijzigd door zion op 05-12-2016 14:33 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
(overleden)
Offtopic: ik doe meestal niet reviewen omdat mensen in mijn ervaring zich geen reet aantrekken van wat ik vind of wil. Maar voor deze club geldt dat gekukkig niet d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 05-12-2016 14:20 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb hem nu ook! En al een beetje getest!

De 3 meter gaat hij niet halen ben ik bang maar ik ben heel erg tevreden!
Een korte review kan ik ook nog niet geven want ik moet straks gewoon werken :(
Nietemin een heerlijk product!

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Drumatiko gaat er eens goed voor zitten

Vertel! :7

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Van alle alternatieven die ik tot nu toe heb mogen proberen, is de Tobii Eyetracker C4 absoluut de winnaar. Geen kabels, petjes, clips of andere dingen aan je hoofd. De eyetracker kijkt ook echt naar je ogen, en niet enkel naar de stand van je hoofd. Sterker nog, ik heb de headtracking uitgezet waardoor de tobii enkel naar mijn ogen kijkt. Het korte schietspelletje na de calibratie (shoot the rocks by looking at them) was opmerkelijk accuraat.Het werkt echt opmerkelijk goed. De tracker heeft een soort van plugin zodat ie Elite Dangerous prima ondersteunt. Ik moet nog flink sleutelen aan de curves, dit komt wellicht door mijn triple display.

Voor mij momenteel een goed alternatief voor VR (jaja, ik weet het, ik zeg ookm 'voor mij')

Oh, @zion, 3m lijkt inderdaad te ver voor de infraroodsensortjes.. heeft vast iets met de resolutie en de lensjes van doen. Als je het zeker wilt weten moet je maar eens navragen bij www.tobiigaming.com

[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 05-12-2016 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Inmiddels een gefitte Cobra III. Bijna alles op D niveau, en dan van de hoogste klasse die in het slot mag (veelal klasse 2, 3 & 4). Twijfel nog over upgraden naar C, B of A niveau voor bijv. Power Distributor. Maar je levert volgens de ingame cijfertjes dan erg veel snelheid en jump distance in. Ik zie de benefits niet zo :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik ben ook weer onderweg, van Hillary naar Thor's Eye. Wel via een omweg, want de hoeveelheid onondekte systemen is nog steeds bijzonder laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
BELANGRIJK NIEUWS!

Want kijk eens wie ik tegenkwam:

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/108480551727597711/9BB7F14375DB6A8781E12861E411E7CD2E4FC750/

[ Voor 14% gewijzigd door EliteGhost op 05-12-2016 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Drumatiko schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:31:
Maffe bug daPet (of heb je echt zo'n grote HUD in de SRV) :+

Aanwinst voor vandaag:

Nebula: SKAUDAI AA-A H71
System: PRUA PHOE JY-E B1-0
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie omgeving; mij net ff té blaauw :P
Gebruik je ook mods zoals EDFX?
RobV schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:06:
Van alle alternatieven die ik tot nu toe heb mogen proberen, is de Tobii Eyetracker C4 absoluut de winnaar. Geen kabels, petjes, clips of andere dingen aan je hoofd. De eyetracker kijkt ook echt naar je ogen, en niet enkel naar de stand van je hoofd. Sterker nog, ik heb de headtracking uitgezet waardoor de tobii enkel naar mijn ogen kijkt. Het korte schietspelletje na de calibratie (shoot the rocks by looking at them) was opmerkelijk accuraat.Het werkt echt opmerkelijk goed. De tracker heeft een soort van plugin zodat ie Elite Dangerous prima ondersteunt. Ik moet nog flink sleutelen aan de curves, dit komt wellicht door mijn triple display.

Voor mij momenteel een goed alternatief voor VR (jaja, ik weet het, ik zeg ookm 'voor mij')

Oh, @zion, 3m lijkt inderdaad te ver voor de infraroodsensortjes.. heeft vast iets met de resolutie en de lensjes van doen. Als je het zeker wilt weten moet je maar eens navragen bij www.tobiigaming.com
Top, zit er echt aan te denken dit ook aan te gaan schaffen :)
murphsy schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:42:
Inmiddels een gefitte Cobra III. Bijna alles op D niveau, en dan van de hoogste klasse die in het slot mag (veelal klasse 2, 3 & 4). Twijfel nog over upgraden naar C, B of A niveau voor bijv. Power Distributor. Maar je levert volgens de ingame cijfertjes dan erg veel snelheid en jump distance in. Ik zie de benefits niet zo :x
Ga eens langs bij wat engineers, je snoept er zo wat gewicht af en kan je het allemaal wat fine tunen. Met betrekkelijk weinig werk (~uurtje met de SRV bijvoorbeeld) kan je met level 1 upgrades je schip al leuk tweaken. Soms scoor je lekker met secondary effects zoals mass decrease. 2 ton eraf betekend verder jumpen of een wapen installeren :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daPet schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:50:
[...]

Mooie omgeving; mij net ff té blaauw :P
Gebruik je ook mods zoals EDFX?
Het is grotendeels nabewerking (met de standaard windows 10 app, en daarna nog een beetje met GIMP). Zoals ik al eerder zei ben ik zot op oververzadigde beelden en een beetje surrealisme overdreven beelden (nooit gedacht dit te zeggen), het is niet voor iedereen nee :P. Ooit heb ik eens geprobeerd om die graficsmod aan de praat te krijgen, maar het was me toen niet gelukt. Wat ik soms wel doe is met de MSI software de contrast/kleurtoon sliders aanpassen om het zicht te verbeteren.
[...]
Top, zit er echt aan te denken dit ook aan te gaan schaffen :)
Ik heb net een supportticket gemaakt met de vraag of er ook nog andere betaalmogelijkheden komen naast creditcard, als ik wat hoor dan geef ik een gil :+
EliteGhost schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:47:
BELANGRIJK NIEUWS!

[video]

Want kijk eens wie ik tegenkwam:

LOL _O-

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Nadat ik de eyetracker had uitgeprobeerd werd het weer eens tijd voor een beetje 'Eliterren'. Naar aanleiding van dit reddit artikel ben ik gaan werken om wat materials te verzamelen voor een paar fsd5 rolls.

- De arsenic schoot lekker op. Kennelijk kun je tegenwoordig in de system map zien of je planeet de juiste metalen heeft.
- 2e stap was het neerhalen van T9's in een anarchy systeem. Goed idee want dan kun je iedereen killen zonder wanted te worden. Wel een geschikt systeem gevonden (eddb.io) maar geen T9's gezien nog.

Mwa, morgen verder. :O truste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
RobV schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:06:
Voor alle andere mensen die hem willen, ze geven aan dat ze officieel niet meer dan een meter (95cm actually) ondersteunen, 3mtr gaat hem dus zeker niet worden. Zelfs TrackIR heeft nog 1,5mtr. Dus voor iedereen met een console/pc huiskamer setup..... Helaas!

* zion moet maar snel zijn gameroom afmaken :P

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:17

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Mijn venture met rare commodities was nog geen succes gisteren. Desondanks dat ik 120Ly verwijdert was van de producent had ik alleen verlies...dus ik verder vliegen. Maar volgens mij was ik de orientatie op de galaxy map kwijt geraakt en vloog ik grofweg terug. De prijzen bleven dalen... |:( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Weet je zeker dat je rares had dan?

Ik ben nu halverwege thor's eye, maar god, wat is het saai daar. Alleen maar scoopable sterren, met featureloze planeten. Ik heb geloof ik één earthlike gezien in de afgelopen 120 jumps en geen enkele aparte ster.

Heb mijn jumprange iets ingeperkt in de navigatiecomputer, je slaat toch een hoop over anders en lang duurt het toch ;) daarbij is mijn branstofverbruik nu gehalveerd terwijl ik nog steeds 90% van mijn max range haal.

Onwards....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:07
stefijn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:41:
Weet je zeker dat je rares had dan?

Ik ben nu halverwege thor's eye, maar god, wat is het saai daar. Alleen maar scoopable sterren, met featureloze planeten. Ik heb geloof ik één earthlike gezien in de afgelopen 120 jumps en geen enkele aparte ster.

Heb mijn jumprange iets ingeperkt in de navigatiecomputer, je slaat toch een hoop over anders en lang duurt het toch ;) daarbij is mijn branstofverbruik nu gehalveerd terwijl ik nog steeds 90% van mijn max range haal.

Onwards....
Ik zweef nog rond in thor's eye, tot daar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
ik zit sinds gisteravond in Colonia, heb alle outposts in de buurt bezocht, wat missies gedaan met de karige schepen die ze daar te koop hebben en heb het eigenlijk hier nu wel weer gezien...terug naar de bubbel waar wat meer variatie is! ;)
Wren schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:20:
[...]

Ik zweef nog rond in thor's eye, tot daar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:32
Ik ben aangekomen in Colonia. Vanuit de bubble naar Green Crystal (EOK GREE TO-Q E5-3167) gegaan en van daaruit naar Colonia. Ongeveer 1400 systemen bezocht met mijn Clipper. Heb er ongeveer 40 miljoen aan verdiend en ik moet nog van Colonia naar huis terug. van Green Crystal naar Colonia heb ik wel enkel gebruik gemaakt van neutron stars (10k ly ongeveer), dus ging ik in stappen van 138 ly en heb ik niet veel gescand. Ik ben nu 14% pioneer exploration rank. Denk niet dat ik elite ga halen tegen dat ik thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
thinkingaboutit schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:40:
ik zit sinds gisteravond in Colonia, heb alle outposts in de buurt bezocht, wat missies gedaan met de karige schepen die ze daar te koop hebben en heb het eigenlijk hier nu wel weer gezien...terug naar de bubbel waar wat meer variatie is! ;)

[...]
Flink doorgestoomd dus :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nog iemand die ongeveer 230k bounty kan gebruiken ? Door wat schimmige missies is de bounty op mijn hoofd nogal aardig opgelopen, dus moet ik er vanaf ;)
Kom ik wel even met een standaard sidewinder, zodat je de bounty kan gaan claimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefke
Thor's Eye Black hole op 160km
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/g8yqlis1j/Screenshot_0009_2.jpg
Dichterbij durf ik even niet met mijn mooie Anaconda.

Dat paarse ding is niet de black hole, dat is de white star van dat systeem die erdoor heen schijnt.

edit: ik ben tot op 150km gevlogen (normal flight), maar dan zie je niet zoveel van de gave effecten.

Daarna ben ik in SC in cirkel steeds dichter op het blackhole gaan vliegen, tot ik op 80km uit SC dropte. Maar je beeld gaat de raarste dingen doen dan heel cool! Alsof de hele melkweg binnenstebuiten draait :)

[ Voor 57% gewijzigd door Stefke op 06-12-2016 21:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
stefijn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:33:
Thor's Eye Black hole op 160km
[afbeelding]
Dichterbij durf ik even niet met mijn mooie Anaconda.

Dat paarse ding is niet de black hole, dat is de white star van dat systeem die erdoor heen schijnt.

edit: ik ben tot op 150km gevlogen (normal flight), maar dan zie je niet zoveel van de gave effecten.

Daarna ben ik in SC in cirkel steeds dichter op het blackhole gaan vliegen, tot ik op 80km uit SC dropte. Maar je beeld gaat de raarste dingen doen dan heel cool! Alsof de hele melkweg binnenstebuiten draait :)
Inderdaad raar om te zien:)

Net voor het eerst twee sterren dicht bij elkaar gevonden

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/6dmql96g7/Screenshot_0003.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik zit ook in Thor's Eye momenteel. Vanavond maar even doorvliegen naar base camp 2. Onderweg nog een mooie earthlike, een paar water en een erg gave ringed ammonia world gevonden die nog geen "discovered by" tag hadden. En natuurlijk de nodige foto's gemaakt. Ik zal vanavond ofzo wel weer even wat plaatjes delen.

@ Stefijn: als je dchter bij de core zit, worden de black holes een stuk fraaier nog, omdat je daar veel meer sterren hebt in de achtergrond. Erg trippy effect, tof! * SnoeiKoei is black hole addict, meer dan duizend 1st discovered black holes tijdens de vorige trip alleen al. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-12-2016 10:23 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
Duizend? Toe maar.... Ik heb echt niks aparts gevonden in de trip tot nu toe. Alleen maar gele sterren met featureloze planeten, één earthlike die al discovered was. Maar goed, ik ben nu pas op ong 1/5 van de route.

Waarom draaien sommige planeten in de systemmap en andere niet?

Overigens zie je de lokale objecten gewoon door het blackhole heen terwijl dat niet kan. Hun licht/beeld zou ook rond het blackhole moeten buigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 07-12-2016 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stefijn schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:53:
Duizend? Toe maar.... Ik heb echt niks aparts gevonden in de trip tot nu toe. Alleen maar gele sterren met featureloze planeten, één earthlike die al discovered was.
De grootste kans op earthlike / water / ammonia worlds heb je naar mijn ervaring bij F-class sterren dus ik heb mijn route via alleen maar F-stars geplot. Meerdere earthlikes gezien maar op 1 na allemaal reeds getagd. Idem voor ammonia. Wel meerdere water worlds die nog niet getagd waren maar die zijn ook flink algemener.
Waarom draaien sommige planeten in de systemmap en andere niet?
Sommige planeten zijn net als onze maan tidally locked, wat betekent dat altijd dezelfde kant naar de ster/planeet gekeerd is waar ze omheen draaien. De tijd waarin ze om hun eigen as draaien is dus precies even lang als de tijd waarin ze een vol rondje om hun 'parent' draaien. Volgens mij zie je tidally locked planeten niet draaien in de system map. Hetzelfde geldt denk ik voor planeten met een heeeeeeel trage rotatie, ik denk dat je het dan nauwelijks opmerkt in de map.
Overigens zie je de lokale objecten gewoon door het blackhole heen terwijl dat niet kan. Hun licht/beeld zou ook rond het blackhole moeten buigen.
Klopt, black holes (en witte dwergen en neutronensterren, die hebben ook een beetje een lenswerking) vervormen alleen de skybox, niet de sterren en andere bodies in het system. Helaas. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Captain's Log

- naast de arsenic, nu ook de chemical processors weten te bemachtigen
- jaja en ook de atypical wake exceptions kunnen vinden
- nu geland bij een systeem waar ze de benodigde commodoties verkopen zodat ik straks 32 lvl5 fsd increased range rolls kan doen.

Morgen verder

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hier wat foto's van deel 2 van de reis, het stuk van basecamp 1 (Hillary Depot) naar basecamp 2 (Amundsen Terminal) via Cycladia en Thor's Eye.

Cycladia vanuit een Taipan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HJDhWKFYSkWVuw97RCt01ywL/full.jpg

Een untagged earthlike world (nu wel getagged, door CMDR TinyPwny o7):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zATOUDhSnT3eafO7iGo7Sd3l/full.jpg

Idem voor deze prachtige ringed ammonia world:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvbxRBERRsrQKVvatKlQhSWA/full.jpg

En tenslotte scoopen uit Thor's Eye:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5a09ld7o177c6psqWlD0LX8M/full.jpg

Inmiddels geland op basecamp 2 en weer zo'n 2 miljoen binnengeharkt aan data. Tot vrijdag blijf ik hier in de buurt rondhangen en dan ga ik weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
Love the pictures! #1 gaat meteen m'n desktop op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

daPet schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:02:
Love the pictures! #1 gaat meteen m'n desktop op :)
Like! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 21:03
RobV schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:11:
[...]

Wilde je zeggen dat je nog geen NAS of cloud storage hebt? :O
daPet schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:31:
[...]

Ik probeer toch wel de mooiste plaatjes te filteren om ruimte in te perken want gaat best hard zo met dit formaat bitmaps
Wellicht voor iedereen oud nieuws, maar in EDDiscovery zit een handige functie voor het converten van je screenshots. Zo converteert die app bij mij automatisch de high-res bitmaps naar (kleinere) PNG bestanden en hernoemt hij het bestand naar het systeem waar ik op dat moment ben + de datum. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ZP8jdp.png

Voor mij staat E:D overigens even op een laag pitje, heb mijn ruimteschip voorlopig bij Frontier ingeruild voor een achtbaankarretje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:52:
Hier wat foto's van deel 2 van de reis, het stuk van basecamp 1 (Hillary Depot) naar basecamp 2 (Amundsen Terminal) via Cycladia en Thor's Eye.

Cycladia vanuit een Taipan:
[afbeelding]

Een untagged earthlike world (nu wel getagged, door CMDR TinyPwny o7):
[afbeelding]

Idem voor deze prachtige ringed ammonia world:
[afbeelding]

En tenslotte scoopen uit Thor's Eye:
[afbeelding]

Inmiddels geland op basecamp 2 en weer zo'n 2 miljoen binnengeharkt aan data. Tot vrijdag blijf ik hier in de buurt rondhangen en dan ga ik weer verder.
Erg fraai! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Ik zat in station Tutumu, wilde een bounty bedrag innen. Toen vond ik deze nieuwe snufje bij.
'Interstellar factors contact'
Nou ja zie de screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q55qgu5ftRCOrXroLaoV5oLU/full.jpg

Nou dat klinkt niet zo mooi! Zoveel open staande boetes...

[ Voor 11% gewijzigd door captain_ghost op 08-12-2016 00:39 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21
Ik wil wel even langskomen en je er van af helpen... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 08-12-2016 00:42 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Zolang ie geen nadelig ondervindt, vind ik het zo wel prima staan.
5 miljoen cr das, niets. binnen 24 uur heb ik al ruim terug verdient. Tenzij je belachelijke missies aannemen!

Andere kant kan je wellicht nu ook elders bounty in elke station innen.. dat is tot nu toe niet mogelijk althans!

[ Voor 24% gewijzigd door captain_ghost op 08-12-2016 00:47 ]

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobV schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:19:
Captain's Log

- naast de arsenic, nu ook de chemical processors weten te bemachtigen
- jaja en ook de atypical wake exceptions kunnen vinden
- nu geland bij een systeem waar ze de benodigde commodoties verkopen zodat ik straks 32 lvl5 fsd increased range rolls kan doen.

Morgen verder
Vergeet niet dat als je al snel een goede roll hebt een ander schip te doen ;)
Even een ander schip regelen en daarmee het zelfde doen. Misschien kom je wel tot 3 of meer schepen als je veel mazzel hebt

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Leutje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 03:43:
[...]

Vergeet niet dat als je al snel een goede roll hebt een ander schip te doen ;)
Even een ander schip regelen en daarmee het zelfde doen. Misschien kom je wel tot 3 of meer schepen als je veel mazzel hebt
Je denkt toch zeker niet dat ik 32 roll ga weggooien? Misschien 5, de rest van de mats laat ik lekker voor ern ander keertje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35

Fustje

Koel bewaren

Van de goede Sint een fraaie joystick (Thrustmaster) gekregen, dus we kunnen eindelijk fatsoenlijk Eliten. Vanavond kijken of ik door de Tutorials heen kom. Dat aanvallen was al lastig.. :')

Niet te lang bij stil staan en eindelijk eens aan het spel zelf beginnen!

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:53
Ik ben ook weer eens begonnen met ED.
Het vliegen heb ik aardig onder controle nu. Maar voo rhet landen gebruik ik een docking computer.. ik kan maar moeilijk de juiste plek vinden etc.

Nu heb ik een vraagje: ik ben vooral bezig met traden, ik heb nog mn sidewinder en nog geen CR genoeg voor een groter/beter schip.
Ik wil ook wel wat gaan minen, echter hoe kan ik weten waar ik bepaalde grondstoffen kan minen?
Is er in het spel een plek waar ik kan zien waar grondstoffen zijn? Of moet ik dan echt naar een planeet/systeem en deze scannen?
Bijvoorbeeld voor goederen kan je bij de market kijken waar ze vandaan komen en daar dan heen vliegen.

Ik wil ook wel wat gaan bountyhunten maar denk dat ik dat toch echt te moeilijk vind. Het is lastig genoeg om een schip neer te krijgen merk ik. Maar het leverd wel altijd veel op, zo tussen de 100k en 200k cr.

maar heb er weer even heel veel plezier in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
beebie121 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:41:
Nu heb ik een vraagje: ik ben vooral bezig met traden, ik heb nog mn sidewinder en nog geen CR genoeg voor een groter/beter schip.
Ik wil ook wel wat gaan minen, echter hoe kan ik weten waar ik bepaalde grondstoffen kan minen?
Is er in het spel een plek waar ik kan zien waar grondstoffen zijn? Of moet ik dan echt naar een planeet/systeem en deze scannen?
Bijvoorbeeld voor goederen kan je bij de market kijken waar ze vandaan komen en daar dan heen vliegen.
Iig altijd EDDB.IO op een ander scherm open hebben staan :)

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
ok ik ben nog noobie he :) dus ik wist dat niet. maar dat is een goede database dus?
Dan zal ik die eens gebruiken :)

thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
Het vliegen heb ik aardig onder controle nu. Maar voo rhet landen gebruik ik een docking computer.. ik kan maar moeilijk de juiste plek vinden etc.

Ik wil ook wel wat gaan bountyhunten maar denk dat ik dat toch echt te moeilijk vind. Het is lastig genoeg om een schip neer te krijgen merk ik. Maar het leverd wel altijd veel op, zo tussen de 100k en 200k cr.

Als je geen discovery scanner gebruikt dan kun je het nav beacon scannen en krijg je alle informatie over dat stelsel.

Probeer zo snel mogelijk voor een Cobra te gaan, inclusief rebuy ;) deze is lekker snel, heeft meer hard points, hogere jump range en is imo het beste schip om voorlopig te werken aan je imperium :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
TOP! dan een cobra it is :)
Vind het vechten echt nog wel llastig. ook om achter je tegenstander te komen. meestal blijven ze achter mij en dan knallen ze me af.
Moet meer de thrusters gebruiken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daPet
Over het landen ; zodra je toestemming hebt kan je zien waar je moet landen op je kompas. Volg de witte stip.

Probeer je gashendel zo te zetten dat je binnen het 'blauwe gebied' blijft, dan is je schip het meest wendbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

beebie121 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:44:
TOP! dan een cobra it is :)
Vind het vechten echt nog wel llastig. ook om achter je tegenstander te komen. meestal blijven ze achter mij en dan knallen ze me af.
Moet meer de thrusters gebruiken denk ik.
Ga dan wel voor een Cobra MK III, de MK IV is de mindere van de twee varianten, zeker als je voor een multi purpose schip gaat.

In reactie op andere posts:
Elite heeft een hoge learning curve, maar er is dan ook veel diversiteit in mogelijkheden van het spel. Het is zeker aan te raden niet alles in 1 keer te willen leren, maar met kleine stapjes je kennis uitbreiden en vooral te genieten van het spel met de kennis die je op dat moment hebt. Hardcore bounty hunten, traden, exploren, engineers, powerplay, je hoeft het niet allemaal te kunnen of zelfs begrijpen om een leuke ervaring te hebben.

Ik speel zelf elite voornamelijk om te ontspannen :z !

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
daPet schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:15:
Over het landen ; zodra je toestemming hebt kan je zien waar je moet landen op je kompas. Volg de witte stip.

Probeer je gashendel zo te zetten dat je binnen het 'blauwe gebied' blijft, dan is je schip het meest wendbaar.
En altijd met je neus naar de gebouwen/torens landen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
azteke schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:29:
[...]

Ga dan wel voor een Cobra MK III, de MK IV is de mindere van de twee varianten, zeker als je voor een multi purpose schip gaat.

In reactie op andere posts:
Elite heeft een hoge learning curve, maar er is dan ook veel diversiteit in mogelijkheden van het spel. Het is zeker aan te raden niet alles in 1 keer te willen leren, maar met kleine stapjes je kennis uitbreiden en vooral te genieten van het spel met de kennis die je op dat moment hebt. Hardcore bounty hunten, traden, exploren, engineers, powerplay, je hoeft het niet allemaal te kunnen of zelfs begrijpen om een leuke ervaring te hebben.

Ik speel zelf elite voornamelijk om te ontspannen :z !
Ik zou dan al snel voor de Mark IV gaan aangezien die "nieuwer" is i.p.v. de III maar dat is een goede tip om voor de III te gaan.

En ja ik vind het ook wel mooi om dingen te ontdekken, maar als ik zie hoe goed anderen hier zijn, man man dan ben ik bijna bang om dingen te vragen/posten hahaha.

EN dan die plaatjes die Rob laat zien enzo.. poeh! echt gaaf hoor.

is er ook een planeet aarde eigenlijk? kon die niet zo snel vinden op EDDB.io

@Siren hieronder: WOW dat is nice!!! ga ik naar toe! kan ik gelijk een CObra halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door beebie121 op 08-12-2016 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59

Kijk even bij de missies daar zie je in het grijs community goals staan. Ik weet niet hoever je van Tutumu af zit maar als je 1 goud daar verkoopt terwijl je die missie hebt genomen krijg je 800.000 credits als de missie is afgelopen, dit is de minimale payout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
De Diamontback explorer lijkt me ook wel wat :) 1m hardpoint en 2 large en kan veel jumpen.

Hebben jullie alle schepen al? Ik bedoel je kan ze toch storen in een hangar?
Of verkopen jullie je oude schip zodra je een nieuwe koopt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ED komt Q2 2017 ook naar PS4 en er is een nieuwe trailer.
YouTube: Elite Dangerous Trailer

Hype train: station in een asteroïde!

Edit; het is Q2, niet Q1...

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-12-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Hele vette trailer! Ook een duidelijke hint naar de commanders update!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
beebie121 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:44:
[...]

En ja ik vind het ook wel mooi om dingen te ontdekken, maar als ik zie hoe goed anderen hier zijn, man man dan ben ik bijna bang om dingen te vragen/posten hahaha.

@Siren hieronder: WOW dat is nice!!! ga ik naar toe! kan ik gelijk een CObra halen :)
Maak je daar geen zorgen over. Ik ben zelf ook een n00b en men helpt je hier graag (en ik ook met mijn beperkte kennis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
^Dat dus.

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

beebie121 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:44:
[...]

is er ook een planeet aarde eigenlijk? kon die niet zo snel vinden op EDDB.io
Ik ben ook net een weekje aan het spelen, volgens mij is het een super community!

Aarde zit volgens mij in het spel, hij bevindt zich in het systeem Sol. Scott Manley heeft een aardig filmpje online over z'n trip daar naartoe...maar je kan er zelf natuurlijk ook naartoe gaan! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sumerechny schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:39:
[...]

Ik ben ook net een weekje aan het spelen, volgens mij is het een super community!

Aarde zit volgens mij in het spel, hij bevindt zich in het systeem Sol. Scott Manley heeft een aardig filmpje online over z'n trip daar naartoe...maar je kan er zelf natuurlijk ook naartoe gaan! :*)
Voor Sol heb je wel een visum nodig (permit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

SnoeiKoei schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:41:
[...]

Voor Sol heb je wel een visum nodig (permit).
Ik zag het inderdaad ook toen ik het gepost had :F , des te toffer als je er kan geraken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thinkingaboutit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
ah, eindelijk weer thuis..leuke ervaring+diverse miljoentjes rijker door scans in te leveren en volgens edsm sta ik nu op 769 first discovered..nice!

grappig ik sta voor de tutumu cg nog op 50%...bedankt annie anaconda; je hebt goed je werk gedaan, maar nu is het tijd voor chris de cutter om te zien of we nog wat meer miljoentjes kunnen verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
De eerste FSD lv5 roll was al 49%, dus ik heb het daar maar bij gelaten :)

Morgenmiddag de FdL ophalen om ook deze een duwtje te geven. Wellicht is het swappen van de module al voldoende?

Met de overige mats heb ik Elvira Martuuk van lvl 2 naar 48% lvl5 gekregen, dus met 1 of 2 lvl4 upgrades is die op hetzelfde niveau als Farsees voor mij. Daarna wordt het tijd om wat weapons te gaan engineeren, ik heb er nu weer 4 invites bij. Het gaat de goede kant op met het unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
RobV schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:48:
De eerste FSD lv5 roll was al 49%, dus ik heb het daar maar bij gelaten :)

Morgenmiddag de FdL ophalen om ook deze een duwtje te geven. Wellicht is het swappen van de module al voldoende?

Met de overige mats heb ik Elvira Martuuk van lvl 2 naar 48% lvl5 gekregen, dus met 1 of 2 lvl4 upgrades is die op hetzelfde niveau als Farsees voor mij. Daarna wordt het tijd om wat weapons te gaan engineeren, ik heb er nu weer 4 invites bij. Het gaat de goede kant op met het unlocken.
Je kan verder rollen, wellicht snoep je ook nog wat gewicht af ;) oh, je mats heb je al verbruikt. nm :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
daPet schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:11:
[...]

Je kan verder rollen, wellicht snoep je ook nog wat gewicht af ;) oh, je mats heb je al verbruikt. nm :z
Andere mats, je weet van die 80 iron en zo. Nee de fsd-mat houd ik nog even opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Haha, zojuist gebruik moeten maken van de diensten van fuelrats. Super gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Sumerechny schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:43:
[...]

Ik zag het inderdaad ook toen ik het gepost had :F , des te toffer als je er kan geraken volgens mij.
Don't get your hopes up. Sol is, buiten dat je de planeten kent, een stelsel als alle andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
celshof schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:58:
[...]
Don't get your hopes up. Sol is, buiten dat je de planeten kent, een stelsel als alle andere.
Ik heb helaas nog geen permit, maar het schijnt toch dat vooral Venus vrij uniek is. Buiten dat kan je ook Voyager bezoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
daPet schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:25:
[...]

Ik heb helaas nog geen permit, maar het schijnt toch dat vooral Venus vrij uniek is. Buiten dat kan je ook Voyager bezoeken :P
Ja, Voyager is wel aardig natuurlijk. Moet ik toch maar weer eens een kijkje nemen. Gelukkig heb ik wel een permit, in mijn tijd gaven ze die nog weg bij een pakje boter ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daPet
Ik kwam het van de week tegen op het FD forum en wil het ook hier even delen; sinds 2.2 kan je ook in de galaxy map filteren op bezochte stelsels. Nadeel is echter wel dat het pas gelogged wordt sinds de release van 2.2.
Nu heeft onze vriend drkaii een tooltje gemaakt waar je oude logs, eddiscovery logs, en captains's-log logs kan importeren. Werkt uitstekend en je kan bijv ook logs uit je oude of andere installatie halen.
https://forums.frontier.c...e-galaxy-map-s-new-filter!

Tooltje even runnen, ED opstarten en dan krjig je een bericht over hoeveel jumps zijn geïmporteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
celshof schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:35:
[...]
Ja, Voyager is wel aardig natuurlijk. Moet ik toch maar weer eens een kijkje nemen. Gelukkig heb ik wel een permit, in mijn tijd gaven ze die nog weg bij een pakje boter ;)
Hoe kom je nu aan een permit dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Gisteravond zoals gepland begonnen aan ED zelf. Ik probeerde eerst via in-house streaming nog op m'n beamer te spelen, maar hij zag m'n joystick niet. Vreemd genoeg waren alle bindings weg toen ik 'm op m'n PC zelf weer opstartte. Na een tijdje rommelen (binding gedownload en laatste customs) eindelijk werkend gekregen.
Toen dus het spel in gedoken en wat simpele missies gezocht. Tijdens de derde missie ging het mis: ik vertrok uit een system met station waar ik nog dacht "goh laat ik m'n fuel aanvullen", maar in een vlaag van verstandsverbijstering dacht ik "mwah, kan wel" en vertrok... naar een op een zon na leeg system. Ik had nog steeds fuel voor een jump en dacht "misschien heeft het volgende system weer een station"... Helaas.. :')

Ik had op dit moment nog geen fuelscoop en dacht in de buurt van een system met station te zijn. (Ja ik weet inmiddels dat je de System map van een volgend system kunt bekijken). Dus met zowat m'n laatste fuel ging ik de supercruise in :')

Ja, toen was ik dus in the middle of nowhere, zonder fuel. Leermomentje op z'n zachtst gezegd. :P

Ik had op het steamforum gezien dat iemand de Fuelrats aanbeveelde. Dus ik probeerde het! En zoals ook in de OP staat volgens mij, komt er dus werkelijk een speler als een soort galactische wegenwacht naar me toe en geeft me fuel! Mijn kaak lag inmiddels op de grond.. :D _/-\o_

Dit hele avontuur vond ik zó gaaf, ik zit er nu nóg met een grote grijns van op m'n gezicht! Helaas ben ik vrijwel het hele weekend van huis, maar ik kan niet wachten om weer verder te spelen. Dit had ik eerder moeten spelen! B) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik vind die fuel rats echt zo onwijs tof!!
Maar wat ik me afvraag: hoe krijg ik dan de fuel in mn schip?

En hoe werkt een fuel scoop? kan je dan bij bepaalde planeten of systemen fuel scheppen?
Heeft het nog meer nut dan alleen je jumps range vergroten? of is dat het enige?

@Rob: heb jij alle schepen? of verkoop je ook sommige weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

beebie121 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:12:
Hij kwam in mijn geval gewoon naast m'n schip hangen en ik kreeg de melding dat ik fuel ontving. Wellicht een bepaalde upgrade die hij had?
En hoe werkt een fuel scoop? kan je dan bij bepaalde planeten of systemen fuel scheppen?
Heeft het nog meer nut dan alleen je jumps range vergroten? of is dat het enige?
Ik heb in het eerstvolgende system direct een fuelscoop gekocht, was meen ik 390 credits. Na een jump ging de test ermee vanzelf: ik hing vlak bij een zon en kreeg een statusbalk in beeld dat m'n fuel werd aangevuld.

Reuze handig toch? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

Een fuel scoop werkt door hem op je schip te hebben, actief te hebben en vervolgens dicht bij de zon te vliegen. Let op, niet bij alle type zonnen werkt dit. Het ezelsbruggetje was volgens mij KGB FOAM.

Any way, ik zag de eerste post op het nieuwsbericht van de PS4 aankondiging en meldt me hier nu even dat ik het spel al sinds de Kickstarter heb. Laatste paar maanden niet meer gespeeld. Alleen maar single-player gespeeld.
Voor het bezoeken van de Minor faction in HIP, is het dan beter om NIET single player te spelen?

Groets, Commander MacNetron

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fuel rats hebben fuel transfer limpets aan boord, dat zijn een soort drones die een deel van de fuel van het helpende schip meenemen naar jouw schip en daar afleveren.
http://elite-dangerous.wi...ontroller/Fuel_Transferer
Fuel scoops absorberen waterstof uit de corona van sterren. Niet elke ster is scoopable, als je lange exploration-tochten gaat maken is het van levensbelang dat je de star types uit je hoofd kent waar je kunt scoopen: KGB FOAM (of Oh Be A Fine Girl, Kiss Me). Waarom een fuel scoop handig is? Buiten het kleine deel van de melkweg waar menselijke bewoning (stations) is, is bijna nergens een tankstation. Binnen het bewoonbare deel scheelt het gewoon een hoop tijd als je niet iedere 3 jumps ergens hoeft te landen om te tanken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beebie121
Man man man wat heb ik een hoop te leren hahaha.
Maar vind het machtig interessant! Heb in tijden niet zoveel lol gehad met een voor mij nieuwe IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik meld me hier ook even, heb er ongeveer 90 uur in zitten.

In ED heet ik : CMDR Division_by_Zero
Kan dus zijn dat ik de GoT faction ga joinen. Ik hang nu uit in 17 Draconis, puur om eens buiten de bubble te kijken of er iets te beleven valt (en om wat geld te verdienen). Helaas is het systeem nu niet in Civic War maar in Boom, dus hooguit wat bounty hunten en donation missions.

Ik vlieg nu een A-rated Vulture, puur op combat gefocussed. Doel is hierna een Python (gevolgd door Anaconda). Bounty Hunten gaat redelijk goed, CZ is al wat moeilijker vol te houden als je niet in een wing zit... daar heb ik nog wel eens een death. Ik haat het rebuy screen :)

[ Voor 26% gewijzigd door EquiNox op 09-12-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Wren schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:36:
[...]

Hoe kom je nu aan een permit dan?
Petty Officer for de Feds worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
I
Inmiddels heb ik zoveel Cr dat het niet meer nodig is om schepen te verkopen. Met de kanttekening dat ik nog heel veel geld kwijt kan zijn aan het goed uitrusten van de schepen die ik heb. Neen, geenszins heb ik ze allemaal. Ik heb een Ap, Vulture, FdL, Python en een Anaconda. Het valt je wellicht op dat er erg weinig Federation schepen tussen zitten, dan komt doordat mijn rank bij hun nog erg laag is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
RobV schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
[...]

Inmiddels heb ik zoveel Cr dat het niet meer nodig is om schepen te verkopen. Met de kanttekening dat ik nog heel veel geld kwijt kan zijn aan het goed uitrusten van de schepen die ik heb. Neen, geenszins heb ik ze allemaal. Ik heb een Ap, Vulture, FdL, Python en een Anaconda. Het valt je wellicht op dat er erg weinig Federation schepen tussen zitten, dan komt doordat mijn rank bij hun nog erg laag is. O-)
haha ok dan. sec gezien kan je alle ships kopen?

Waarom zou je ze niet bewaren eigenlijk? Kost het een hoop cr om ze te stallen?

Hoeveel CR heb je als ik vragen mag? :)

gister geen tijd gehad om te spelen maar ik zit aldoor rond de 120k ongeveer.. peanuts voor jullie natuurlijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

pa1fw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:16:
[...]

Hij kwam in mijn geval gewoon naast m'n schip hangen en ik kreeg de melding dat ik fuel ontving. Wellicht een bepaalde upgrade die hij had?

[...]

Ik heb in het eerstvolgende system direct een fuelscoop gekocht, was meen ik 390 credits. Na een jump ging de test ermee vanzelf: ik hing vlak bij een zon en kreeg een statusbalk in beeld dat m'n fuel werd aangevuld.

Reuze handig toch? :*)
Fuel scoop is super handig, maar je moet wel even snappen hoe het werkt. Als je reizen gaat plotten in de galaxy map kan je een filter aanzetten op OBAFGKM systemen. Zoals anderen al gezegd hebben zijn dat zonnen waar je uberhaupt kan scoopen. Als je in de galaxy map een systeem selecteert krijg je links een samenvatting te zien van wat je schip weet wat er in het systeem is. Daarin staat ook een lijstje van alle zonnen en hun zontype. Je kan ook een filter op zontypes toepassen op je geplande route, zodat je bijna nooit meer naar een niet-scoopable systeem gestuurd wordt.

Het scoopen zelf kan je alleen doen in supercruise. Vlieg op lage snelheid richting de zon, zodra je dichtbij genoeg bent wordt je fuel scoop automatisch geactiveerd. Ga nooit op hoge snelheid naar de zon toe om te scoopen, dat is gevaarlijk! Zorg tijdens het scoopen dat je niet verder richting de ster gaat dan je maximale scoopsnelheid, en probeer maximaal rond 65% heat te blijven. Dichterbij kan prima, maar je loopt dan wel meer risico :)

Fuel transferren naar een ander schip is vrij eenvoudig. Je kan ruimte in je schip opofferen (optional in outfitting) aan fuel limpets. Die limpets kan je dan gebruiken om brandstof over te sturen. De community van ED is echt geniaal wat betreft role play. Fuel Rats, Distant Worlds, Christmas Carriers Convoy, 'bescherming' inhuren voor traders. Dat maakt het allemaal super vet _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
beebie121 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:08:
[...]

haha ok dan. sec gezien kan je alle ships kopen?

Waarom zou je ze niet bewaren eigenlijk? Kost het een hoop cr om ze te stallen?

Hoeveel CR heb je als ik vragen mag? :)

gister geen tijd gehad om te spelen maar ik zit aldoor rond de 120k ongeveer.. peanuts voor jullie natuurlijk :)
Och, totale assets ergens rond de 1.3miljard, waarvan 600 miljoen cash. Het is allemaal relatief hoor. Mijn verzekering voor de anaconda is nu 21 miljoen, dus als ik doodga doet dat echt pijn. Het meeste geld heb ik verdiend door hard werken. Een 200m heb ik kunnen regelen via 'quick win plans' die regelmatig langskomen in Elite (oa robigo, sothis/ceos, skimmer kill missies en community goals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
RobV schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:02:
[...]

Och, totale assets ergens rond de 1.3miljard, waarvan 600 miljoen cash. Het is allemaal relatief hoor. Mijn verzekering voor de anaconda is nu 21 miljoen, dus als ik doodga doet dat echt pijn. Het meeste geld heb ik verdiend door hard werken. Een 200m heb ik kunnen regelen via 'quick win plans' die regelmatig langskomen in Elite (oa robigo, sothis/ceos, skimmer kill missies en community goals).
Oh, 1,3Miljard maar, moet toch wel te doen zijn in een uurtje of 6 :P

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
zion schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:26:
[...]

Oh, 1,3Miljard maar, moet toch wel te doen zijn in een uurtje of 6 :P
Ik speel al heel lang, maar niet veel en ook niet vaak. Max 1u per dag en dan 3/4 dagen in de week. Ik heb er ruim een jaar opzitten, maar qua uren valt het echt mee hoor. Zodra je grotere vracht kan doen, zit je al snel op 1M per uur winst. Geldt ook voor bounty hunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Misschien zie ik het in deze 116 pagina's over het hoofd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd met wat voor joystick jullie spelen?

Ik heb dus de Thrustmaster T-flight Hotas X gekregen. Prima ding, maar ik loop inderdaad tegen het beperkt aantal knoppen aan. :P
Eerst nog maar wat uurtjes in ED stoppen voordat ik een opvolger ga overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
pa1fw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:44:
Misschien zie ik het in deze 116 pagina's over het hoofd, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd met wat voor joystick jullie spelen?

Ik heb dus de Thrustmaster T-flight Hotas X gekregen. Prima ding, maar ik loop inderdaad tegen het beperkt aantal knoppen aan. :P
Eerst nog maar wat uurtjes in ED stoppen voordat ik een opvolger ga overwegen.
Toevallig dezelfde gekocht, ik kan je deze config aanraden:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=223392

Afbeeldingslocatie: https://forums.frontier.co.uk/attachment.php?attachmentid=94411&d=1452617998

truck zit hem vooral in de knoppen op de linker stick als shift knoppen gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verderf op 09-12-2016 14:51 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Verderf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

truck zit hem vooral in de knoppen op de linker stick als shift knoppen gebruiken :)
Grappig, die config had ik eerst geprobeerd totdat ze mysterieus genoeg compleet gewiped bleken.

Via dit forum kwam ik deze bindings tegen, en die bevielen me wel eigenlijk.

Wat bedoel je precies met de stick als shift knoppen?

Edit: ff plaatje bestuderen :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
pa1fw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:53:
[...]

Grappig, die config had ik eerst geprobeerd totdat ze mysterieus genoeg compleet gewiped bleken.

Via dit forum kwam ik deze bindings tegen, en die bevielen me wel eigenlijk.

Wat bedoel je precies met de stick als shift knoppen?

Edit: ff plaatje bestuderen :z
Dat je knoppen meerdere functies kan geven (Joy1+2=primary joy 1+3=secondary)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Verderf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:55:
[...]

Dat je knoppen meerdere functies kan geven (Joy1+2=primary joy 1+3=secondary)
Ja ik zie 'm, dat lijkt wel verrekte handig. Ik ga 'm zeker uitproberen. Thanks voor de tip. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
pa1fw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:44:
Ergens op die 116 paginas zal regelmatig iets door mij gezegd zijn dat ik mijn eigen hotas van de grond af heb gebouwd. Ik kan je alleen zeggen dat ik hem 5x beter vind dan mijn oude Saitek X45. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

RobV schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:57:
[...]

Ergens op die 116 paginas zal regelmatig iets door mij gezegd zijn dat ik mijn eigen hotas van de grond af heb gebouwd. Ik kan je alleen zeggen dat ik hem 5x beter vind dan mijn oude Saitek X45. :X
Of je verwijst naar je signature. ;)

Schitterend werkje. Maar commercieel spul kan zich nooit meten met custom made. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb sinds een paar dagen een Thrustmaster T.16000M FCS Hotas, hiervoor vloog ik met de Hotas X. Goeie stap vooruit, alleen even wennen aan de nieuwe bindings (en de afwezigheid van de nulnotch op de throttle). Stick is véél nauwkeuriger dan die van de Hotas X, gigantische vooruitgang (terwijl ik daar nooit echt over te klagen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Iemand nog goede tips mbt goede Civil Wars in Federation Space?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

SnoeiKoei schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:04:
... (en de afwezigheid van de nulnotch op de throttle)...
Hoe handig zoiets kleins kan zijn. Kun je wel een nul-zone instellen oid? Of moet je een 0% binding gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pa1fw schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:08:
[...]

Hoe handig zoiets kleins kan zijn. Kun je wel een nul-zone instellen oid? Of moet je een 0% binding gebruiken?
Ik heb het opgelost door de zachte kant van een klein stukje zelfklevend klitteband aan de binnenkant van het throttle-traject te plakken, als de throttle daarlangskomt voel je weerstand. Kleine deadzone instellen binnen ED en klaar is Klara. Werkt prima (maar toch niet zo goed als de nulnotch van de Hotas X helaas). Non-destructieve oplossing die makkelijk terug te draaien of fine tunen is. 0% binding heb ik net zo goed nog op een toets zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik snap er nu ff geen hol meer van. Ik heb een sidewinder. Zodra ik mn hardpoints klaar zet dan geeft ie aan dat mn thrusters niet genoeg power hebben en offline gaan.
Betekend dit dat ik een nieuwe power ding moet halen? Heb ik dan te dikke lasers ofzo gebruikt??

oh en ik zit 251 LY van Tutumu dus dat is niet echt een optie denk ik om die CG te gaan doen hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
beebie121 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:15:
ik snap er nu ff geen hol meer van. Ik heb een sidewinder. Zodra ik mn hardpoints klaar zet dan geeft ie aan dat mn thrusters niet genoeg power hebben en offline gaan.
Betekend dit dat ik een nieuwe power ding moet halen? Heb ik dan te dikke lasers ofzo gebruikt??

oh en ik zit 251 LY van Tutumu dus dat is niet echt een optie denk ik om die CG te gaan doen hehe
Dat betekent dat al je modules tegelijk meer power trekken dat dat je power module kan leveren. Voorlopig kun je dit oplossen door enkele modules uit te zetten via het rechter paneel (Modules). Bijvoorbeeld de Cargo Hatch. FSD niet uitzetten als je in supercruise zit!! Dat levert je schade. Wellicht heb je te zware wapens voor je setup, of heb je teveel utilities. Tijdens battle heb je niet veel aan je surface scanner, dus die zou ook uit kunnen.

Ook kun je in dit paneel prios geven, de modules met hogere getallen gaan als eerste offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Zit momenteel een week in Zweden :) dus ik blijf voorlopig even rond thors eye hangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
stefijn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:30:
Zit momenteel een week in Zweden :) dus ik blijf voorlopig even rond thors eye hangen
Wat? Geen portable setup? Barhangen in Zweden is best prijzig heb ik gehoord. Beter Elite spelen op de hotelkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Naast dat je modules uit kan zetten kan je ze ook een prioriteit (-groep) geven. Dan vallen bepaalde modules automatisch uit wanneer er teveel stroom wordt gevraagd.

Ik heb een eenvoudige T16000m als joystick en een CH Products Pro Throttle. Ik gebruik de hele throttle range voor forward thrust, dus ik heb het probleem van SnoeiKoei niet dat ik iedere keer het midden moet vinden. In plaats daarvan gebruik ik een knopje op de throttle voor reverse thrust. Dat is in het begin wennen, want reverse knop loslaten zonder throttle op 0 te zetten geeft je gelijk forward thrust.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Zo eindelijk weer eens de tijd gehad om een filmpje te maken. :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online
(overleden)
Aangekomen bij Farseermet mijn FdL, holy crap 27 jumps voor nog geen 175ly... de FdL heeft max 4A fsd dus voor long distance echt kansloos. Hoe moet ik straks in godnaam de wapons upgraden? Eerst eens die fsd increase range doen. Wellicht is het slimmer om mijn anaconda te laden met bijv 2G pulse lasers, daarmee heen en weer naar een engineer, en bij terugkomst modules wisselen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daPet

Dit is al een ouder filmpje over Power management maar nog zeker even relevant!

[ Voor 3% gewijzigd door daPet op 09-12-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke

azteke

King

Verderf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]

Vergeet ook niet je power distributor te mappen op je HOTAS, die heb je keihard nodig tijdens combat. Daarmee kan je energie omleiden tussen schild, thrusters en wapens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Heb sinds een week of 1.5 ook deze game gekocht , bevalt erg goed. ik heb altijd Freelancer gespeeld met veel plezier, en was op zoek naar een waardige opvolger, en dat is duidelijk deze game (wat mij betreft dan iig) :) Ik zou wel bij het Tweakers groepje willen. Alleen hoe gaat dat in deze game in z'n werk.. moet ik dan ergens heen?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
Visgek82 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:25:
Heb sinds een week of 1.5 ook deze game gekocht , bevalt erg goed. ik heb altijd Freelancer gespeeld met veel plezier, en was op zoek naar een waardige opvolger, en dat is duidelijk deze game (wat mij betreft dan iig) :) Ik zou wel bij het Tweakers groepje willen. Alleen hoe gaat dat in deze game in z'n werk.. moet ik dan ergens heen?
In de eerste post staan de Tweakers en hun Elite namen. Je kunt iedereen toevoegen (gelukkig kun je copy pasten naar ED toe), waardoor je de andere Tweakers (die je uitnodiging accepteren) op de map kunt terugvinden (mits je in dezelfde 'ruimte' zit. Dus je ziet in Open de andere Open-commanders en bijv. in een private group (Mobius is populair) de andere private group spelers).

Daarnaast hebben we een soort van home-system: HIP87414.

Wat betreft de joystick discussie: ik heb een T16000M, zonder HOTAS. Gekocht omdat het de enige is die voor linkshandigen lekker vliegt.
Pagina: 1 ... 29 ... 122 Laatste