| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik ben veel in de beta aan het testen, voor de foto kom ik natuurlijk in de life versie bij Blaauw op HIP 87414 op zaterdagstefijn schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:01:
Ik zit nu in Mobius, ben geland op HIP 87414 AB1
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Vlieg in een asp explorer. Uit luiheid een docking comp erop, geen schilden dus kan 124ton per keer meenemen.
Wel apart dst ik per landing 250cr tot zelfs 2k aan reparaties kan lappen omdat die docking pc zo lomp doet
[ Voor 8% gewijzigd door Boefmans op 22-09-2016 19:40 ]
mixing a drink and music
mixing a drink and music
Dat is gefixed met 2.2Boefmans schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:31:
.
Wel apart dst ik per landing 250cr tot zelfs 2k aan reparaties kan lappen omdat die docking pc zo lomp doet
Kun je zo lang niet wachten, dan is een 3c shield of zelfs een 2c genoeg om de fouten van de docking comp te compenseren. Of je leer gewoon zelf te vliegen
[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 22-09-2016 20:00 ]
Nu voor de afwisseling een vulture gekocht, dssr past geen lame dc in uiteraard.
mixing a drink and music
Vervolgens staatie als Location in de Navigation tab. Keurig!

Oh ja... een bezoekje aan de Nav beacon onthult de planeet waar de target zich bevindt, inclusief ETA. Ook handig.
[ Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 22-09-2016 23:21 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Darn wat vliegt die vulture lekker in res sites
mixing a drink and music
vreemde reactie hoor:RobV schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:22:
Haha boefmans, misschien toch maar de autocorrect niet op Klingon zetten volgende keer. Slaap lekker.
'ach tlhIngan laH laD Hoch nuv naDev?
mixing a drink and music
Ik naar veiliger plek op de planeet, zinc zoeken voor mijn AFM. Heb ik eindelijk voldoende, maar een refill van mijn AFM doet niets (???), ding blijft op 6700/0 staan dus ik kan mijn Pyhton niet repairen (kan zowieso niet volgens mij achteraf maar goed, nog een blunder)
Dan maar terug naar Blaauw City. Krijg ik onderweg een scan van iemand die mijn cargo wil hebben, maar ik schiet als eerste en nu wanted.... Tijdens het schieten raakt mijn Python helemaal oververhit.
Zoals gebruikelijk kan ik totaal niet met de Python onderwerg, haal alle controls door elkaar en moet een shieldbooster gebruiken. Daardoor nog meer hitte, en dus hitteschade...
Uiteindelijk kan ik, na diverse pogingen (per ongeluk wapens inschakelen, per ongeluk landinggear inschakelen etc etc) weg met mijn FSD. Schakel ik net voor ik Blaauw city invlieg mijn wapens in in plaats van mijn landinggear, krijg nog een scan maar net op tijd binnen.
Wtf.....
En waarom kan ik mijn AFM niet gebruiken na een refill???? (ma.w. waarom na een refill nog steeds 0 AFM units?)
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 23-09-2016 10:28 ]
[ Voor 6% gewijzigd door BlaSfem0n op 23-09-2016 10:17 ]
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Met een AFMU kun je alleen modules repareren he, je hull (die 14%) ga je er niet mee kunnen fixen. Je moet bovendien zelf aangeven welke module je wil repareren, dat gaat niet automagisch.stefijn schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:12:
Nondejuu, wat ben ik toch een amateur zeg. Ik ga naar een andere planeet om daar wat zinc te scoopen voor mijn AFM, kom een settlement tegen. Kost me bijna mijn python: eerst laat ik mijn SRV bijna aan flarden schieten, daarna kost de defence turret me mijn Pythonschild omdat ik gruwelijk zit te kloten. Vervolgens crash ik hard in de planeet, Python naar 14% terwijl ik nog beschoten wordt door die turret....
Ik naar veiliger plek op de planeet, zinc zoeken voor mijn AFM. Heb ik eindelijk voldoende, maar een refill van mijn AFM doet niets (???), ding blijft op 6700/0 staan dus ik kan mijn Pyhton niet repairen (kan zowieso niet volgens mij achteraf maar goed, nog een blunder)
Dan maar terug naar Blaauw City. Krijg ik onderweg een scan van iemand die mijn cargo wil hebben, maar ik schiet als eerste en nu wanted.... Tijdens het schieten raakt mijn Python helemaal oververhit.
Zoals gebruikelijk kan ik totaal niet met de Python onderwerg, haal alle controls door elkaar en moet een shieldbooster gebruiken. Daardoor nog meer hitte, en dus hitteschade...
Uiteindelijk kan ik, na diverse pogingen (per ongeluk wapens inschakelen, per ongeluk landinggear inschakelen etc etc) weg met mijn FSD. Schakel ik net voor ik Blaauw city invlieg mijn wapens in in plaats van mijn landinggear, krijg nog een scan maar net op tijd binnen.
Wtf.....Ik doe echt alles verkeerd wat je maar verkeerd kunt doen.
En waarom kan ik mijn AFM niet gebruiken na een refill???? (ma.w. waarom na een refill nog steeds 0 AFM units?)
Rechter scherm -> modules -> beschadigde module selecteren -> repair.
Daarna de gerepareerde module weer aanzetten want die gaat offline tijdens de reparatie (hints: loop niet weg van je PC als je je life support aan het reparen bent
Hoe het met die AFMU-ammo zit weet ik niet meer, wel dat het er erg onduidelijk staat. Volgens mij zit je unit gewoon vol.
[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-09-2016 10:37 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Iets teveel Lavian Brandy gehad?Boefmans schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:18:
Ja ze klibkt best streng maar is tich best bebulpzaam.
Darn wat vliegt die vulture lekker in res sitesga na 1m maar ff doxken al he ik geen enkele schade nog.
ik ging veel tussen adit en hip maar tijdens mijn laatste terug reis kwam ik "onze" Spanjaard ook op een tussen stopje tegen .
en dus benieuwd waar The Gathering allemaal zit ..
ja al gezocht online maar kan eigenlijk niks vinden
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
https://eddb.io/stationParcival44 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:56:
heeft een van jullie een idee hoe ik kan zien waar the gathering als faction allemaal is?
ik ging veel tussen adit en hip maar tijdens mijn laatste terug reis kwam ik "onze" Spanjaard ook op een tussen stopje tegen .
en dus benieuwd waar The Gathering allemaal zit ..
ja al gezocht online maar kan eigenlijk niks vinden
En dan faction invullen. Alleen Blaauw komt terug dus kennelijk is de data verouderd of incompleet
^^^^^ dat is wat ik OA bedoelde met ik kan niks vindenRobV schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:09:
[...]
https://eddb.io/station
En dan faction invullen. Alleen Blaauw komt terug dus kennelijk is de data verouderd of incompleet

maar is het dan wat als we een lijst maken met waar we dan allemaal wel zitten?
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Voor een mooie foto van ons op de eerste pagina van dit topic
.
.
Overigens geld mijn voorstel nog steeds! Maak een leuke wedstrijd en de winnaar krijgt van mij een ship skin (pack) van 6 euro
Voorbeeld: Een sidewinder race. Gaan naar station X en de haal een product op. Lavian brandy ofzo. De eerste die terug is mag dan een leuke skin uitkiezen die je van mij krijgt!
Dit duurt niet zo erg lang en toch gezellig voor de mensen die meedoen
Ik wil graag zelf mee doen maar zal, mocht ik winnen, niet mee doen aan de wedstrijd
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Ik vlieg sinds kort ook in een Pyhton, de volgende stap naar unversele roem na mijn Cobra MKIII. Hoe komt het dat je al je controls door elkaar haalt, deze zijn toch niet ineens anders geworden?stefijn schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:12:
...
...
Ik heb overigens wel hetzelfde ervaren als jij
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Nee net nieuwe telefoon, autocorrectie en toetsenbord zijn niet zo fijn als ik hoopte
mixing a drink and music
Gaat niet werken, want zoals je ziet hebben we ADIT Schroter Station inmiddels weer verloren. Wat we wel kunnen opstellen, is een lijstje waar we ueberhaupt influence hebben (nu ik erover denk: waarschijnlijk bedoelde je dat, sorry)Parcival44 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:11:
[...]
^^^^^ dat is wat ik OA bedoelde met ik kan niks vinden![]()
maar is het dan wat als we een lijst maken met waar we dan allemaal wel zitten?
Ik begin vast:
Hip87414
Adit
Windjet
[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 23-09-2016 15:48 ]
Vulture en asp explorer even leeggehaald en geparkeerd en een t7 genomen, max cargo minus docking computer. Per op en neer trip geeft dat 710k credits, iets meer dan 4 trips per uur. Even een avondje grinden en kijken wat het oplevert.
btw weet iemand een goede plek om titanium in te slaan voor de community goal? liefst dat ik op de terugweg ook nog wat geld maak?
en over die CG: zijn die rewards fixed of hangen die ook af van het tier dat we halen?
[ Voor 25% gewijzigd door Boefmans op 23-09-2016 19:52 ]
mixing a drink and music
Probeer eens Sothis / Ceos runs, als je een beetje reputatie hebt opgebouwd krijg je leuke missies die veel betalen
Mijn dommigheid deze week: Ik dacht, laat ik eens naar Hutton Orbital vliegen in Alpha Centauri, ff checken wat er te vinden is. Ik wist dat het ver was, het station ligt bij Proxima Centauri op 0,22LY. Das dus 1,5 uur supercruise

mixing a drink and music
Oh oke, dat verklaard een hoop. Maar een Lavian Brandy op z'n tijd is wel lekker hoorBoefmans schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:36:
[...]
Nee net nieuwe telefoon, autocorrectie en toetsenbord zijn niet zo fijn als ik hoopte
Ik weet niet of daar een vuistregel voor te geven is, behalve dat ze omhoog gaan en dat je uiteindelijk dus meer kunt verdienen dan er initieel staat.Boefmans schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:14:
En hoe vaak gaat het per tier omhoog ongeveer? De rewards die aangegevens staan zijn erg mager.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Mijn conditie is super-kak vandaag, maar ik ga mijn best doen. Alles is klaar, mijn schepen liggen bij Blaauw.Leutje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:05:
[b]Niet vergeten iedereen! Morgen avond 20:30 Blaauw City!
NIET VERGETEN! VANAVOND OM 20:30! BLAAUW CITY IN HIP 87414!
En nu voor stefijn en snuifje... euhm.. ik denk dat ik de vrienden reqeust verzonden heb in beta
Heb ze net nogmaals gedaan in 2.1 sorry
Zo.. nu even geld verdienen met een 3000 lichtjaar rondtrip in mijn python
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
*ja maar je hebt mijn telefoon nummer niet!
DAN ROEP IK WEL HEEL HARD!
Rust lekker uit vandaag voor zover dat gaat en ik zie je vanzelf wel online verschijnen.
1'tje teveel leut.. 87414Leutje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:56:
Inderdaad
NIET VERGETEN! VANAVOND OM 20:30! BLAAUW CITY IN HIP 874141!

Reporting for duty o7Leutje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:56:
Inderdaad
NIET VERGETEN! VANAVOND OM 20:30! BLAAUW CITY IN HIP 87414!
En nu voor stefijn en snuifje... euhm.. ik denk dat ik de vrienden reqeust verzonden heb in beta
Heb ze net nogmaals gedaan in 2.1 sorry
Zo.. nu even geld verdienen met een 3000 lichtjaar rondtrip in mijn pythonDe Vip is tot dusver erg happy!

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
25 jumps naar HIP 87414 is ook geen lolletje

Gentlemen, the Ghost has landed at Blaauw City.

[ Voor 43% gewijzigd door EliteGhost op 24-09-2016 15:28 ]
Farseer is niet zo ver weg van BlaauwEliteGhost schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:44:
Huishoudelijk werk gedaan (nog wel even boodschappen doen)Dus ik vertrek zo naar Blaauw City. Tot vanavond, heren!
25 jumps naar HIP 87414 is ook geen lolletjeCutter, Anaconda of ander schip halen heeft ook niet zo veel zin.
Gentlemen, the Ghost has landed at Blaauw City.
[ Voor 84% gewijzigd door daPet op 24-09-2016 15:30 ]
en een kwartier later weer... lekker die srevers, zeker weekend ofzo
[ Voor 26% gewijzigd door Boefmans op 24-09-2016 16:20 ]
mixing a drink and music

Of zal ik ze eerder wegsturen?

Ik heb nog geen TS of Discord geconfigureerd, ik weet ook niet of de ingame chat met een grote groep werkt?
Ik ben ook geen held met ingame typen en lezen. Als het druk wordt mis ik veel dingen die langskomen. Daarom wil ik vragen of iemand anders de regie op zich neemt?

edit: Verzamelen we trouwens in open-modus?
[ Voor 22% gewijzigd door Drumatiko op 24-09-2016 19:15 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Mijn Clipper ligt in Cubeo.. die kan ik in 5a10 minuten ophalen.
Nu moet ik nog gaan eten.. Wacht op de bezorger
[ Voor 15% gewijzigd door captain_ghost op 24-09-2016 19:14 ]
CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje
Ik ben nu in de beta een missie aan het doen... w00t!!!
Ingame comm werkt denk ik alleen in wing, dus max 4 personen?RobV schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:05:
Ik heb getest. Hardware doetut, FdL doetut, Mobius groep doetut, screenshot doetut, netwerk doetut
Ik heb nog geen TS of Discord geconfigureerd, ik weet ook niet of de ingame chat met een grote groep werkt?
Ik ben ook geen held met ingame typen en lezen. Als het druk wordt mis ik veel dingen die langskomen. Daarom wil ik vragen of iemand anders de regie op zich neemt?

Ready...
Ingame kan via de local chat, maar het verzamelen is wellicht makkelijker via de discord chat?RobV schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:05:
Ik heb getest. Hardware doetut, FdL doetut, Mobius groep doetut, screenshot doetut, netwerk doetut
Discord link: https://discord.gg/WSkkds9 (Discord installeren, registreren en je bent klaar)
Verzamelen we trouwens in Mobius of Open? In hang nu al een uur rond het station screenshots te maken in open ik heb nog geen andere commander gezien (dus is veilig
Goedzo !
Een missie die me ongeveer 6 uur van me leven koste. Maar dat was het zeker waard! (en niet alleen kwa opbrengsten haha)
Goed! Ik moest meneer de vip Luke Osborne pak em beet 1500 lichtjaar verderop brengen. Maar ook weer terug. Ik moest een Carbon star naderen en dan zou ik na hem terug gebracht te hebben ongeveer 1.5 miljoen krijgen van hem. Nou is dit een beta dus dan doe ik dat wel even.

Ik zat in mijn ouwe trouwe python en denk.. mwah het kan wel in dit ding. Dus ik nam de missie aan en ging 50 keer springen naar de carbon ster.
De hele weg geen problemen De vip Happy! easy money en geen bugs.
Tot ik de laatste sprong deed
Het is een HUGE! ass ster en mijn toeristen beacon was erg dicht bij de ster. Ik dacht toen meteen al... "oshit..."
En dat bleek! Niks van gelogen! De 50 sprongen heen waren sneller klaar dan de planeet waar de beacon op staat te naderen. Ik ben eigenlijk nog nooit zo bang geweest om mijn scheepje te verliezen (ook al is het beta) De hitte van de ster is zo intens en komt zo ver weg dat ik de planeet naderde met nog maar 66% hull over.
De laatste 2 nm moest ik gewoon af leggen. dus maximaal 312 m/s en geen superckroes! (

Dit duurde ook nog even helaas.. en het werd maar warmer !
GERED!!

pfew!
Ok. Nou dan gaan we maar he meneer Osbourne? (die al mijn hull schade niet kon waarderen en niet wist dat het nog verder naar beneden ging
Het duurde zeker een uur en nog meer schade maar toen! Toen was ik vrij! Op naar HIP 87414!
FSD Malfunctioned!

ohnoooo..
Frame shift online.
oh.. pfiew
Na nog een keer of 20 een Malfunction gehad te hebben kwam ik eindelijk thuis!
Ik zag de missie niet terug in de missie board. hmmm bug.. OH WACHT! Het is een passagier!
Dus even gekeken hoeveel ik van mijn 1.5 miljoen heb over gehouden.

Oh... My......

Dus buiten het feit dat dit mischien mijn spannendste missie OOIT was verdiende het ook nog eens geweldig!
Dit was een fantastische dag FD!
Oh nice! je weet dat het in Mobius is?BeranMuden schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:59:
Cmdr. Beran Muden, reporting for his mandatory personel photograph.
Kan denk ik ook wel in open?
Kom je ook op discord?
Goedzo !
Dapet ik zit nu niet op dicord. zit nog na te trillen van de missie van net
Goedzo !

Edit: ow balen, zit dat stomme Discord logo in de weg

[ Voor 9% gewijzigd door Drumatiko op 24-09-2016 21:54 ]
Doodzonde..
Volgend keer ben ik erbij! Met Cutter
[ Voor 40% gewijzigd door captain_ghost op 24-09-2016 22:06 ]

[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door EliteGhost op 24-09-2016 22:15 ]
Ik zal er ook weer bij zijn; Zaterdag 1 oktober, 20:30, HIP87414, Blaauwstationcaptain_ghost schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:57:
Geen cutter voor de station, dat is zonde.
Doodzonde..
Volgend keer ben ik erbij! Met Cutter
Zie topicstart voor discord (we kunnen daar ook een voice-channel aanmaken, scheelt een berg geklik ingame).
Als iedereen toegang tot mobius aanvraagt, dan kunnen we het in Mobius doen (voor het geval er weer een lolbroek is die zijn vliegtuig op mijn schilden wil stukvliegen)

Goedzo !

Help een monsters.
Steentje beschermt mij wel!

Kijk mooie speelgoed!

Wou dat mijne was
[ Voor 45% gewijzigd door captain_ghost op 24-09-2016 22:32 ]
Geweldig verhaal. En die reward... Dst is bijna 5x wat ik. Nu waard ben in elite lol.Leutje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:02:
Ho!-Ly! SH... Wat was me dat een missie zeg!
Een missie die me ongeveer 6 uur van me leven koste. Maar dat was het zeker waard! (en niet alleen kwa opbrengsten haha)
Goed! Ik moest meneer de vip Luke Osborne pak em beet 1500 lichtjaar verderop brengen. Maar ook weer terug. Ik moest een Carbon star naderen en dan zou ik na hem terug gebracht te hebben ongeveer 1.5 miljoen krijgen van hem. Nou is dit een beta dus dan doe ik dat wel even.
[afbeelding]
Ik zat in mijn ouwe trouwe python en denk.. mwah het kan wel in dit ding. Dus ik nam de missie aan en ging 50 keer springen naar de carbon ster.
De hele weg geen problemen De vip Happy! easy money en geen bugs.
Tot ik de laatste sprong deed
Het is een HUGE! ass ster en mijn toeristen beacon was erg dicht bij de ster. Ik dacht toen meteen al... "oshit..."
En dat bleek! Niks van gelogen! De 50 sprongen heen waren sneller klaar dan de planeet waar de beacon op staat te naderen. Ik ben eigenlijk nog nooit zo bang geweest om mijn scheepje te verliezen (ook al is het beta) De hitte van de ster is zo intens en komt zo ver weg dat ik de planeet naderde met nog maar 66% hull over.
De laatste 2 nm moest ik gewoon af leggen. dus maximaal 312 m/s en geen superckroes! () tot die tijd supercruise aan, supercruise uit. ...aan....uit.... ik zal het halen verdomme!
[afbeelding]
Dit duurde ook nog even helaas.. en het werd maar warmer !
GERED!!
[afbeelding]
[afbeelding]
pfew!... euh ik moet ook nog terug....
Ok. Nou dan gaan we maar he meneer Osbourne? (die al mijn hull schade niet kon waarderen en niet wist dat het nog verder naar beneden ging)
Het duurde zeker een uur en nog meer schade maar toen! Toen was ik vrij! Op naar HIP 87414!
FSD Malfunctioned!
[afbeelding]
ohnoooo..
Frame shift online.
oh.. pfiew
Na nog een keer of 20 een Malfunction gehad te hebben kwam ik eindelijk thuis!
Ik zag de missie niet terug in de missie board. hmmm bug.. OH WACHT! Het is een passagier!
Dus even gekeken hoeveel ik van mijn 1.5 miljoen heb over gehouden.
[afbeelding]
Oh... My......
![]()
![]()
![]()
Dus buiten het feit dat dit mischien mijn spannendste missie OOIT was verdiende het ook nog eens geweldig!
Dit was een fantastische dag FD!
mixing a drink and music
Dank uBoefmans schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:33:
[...]
Geweldig verhaal. En die reward... Dst is bijna 5x wat ik. Nu waard ben in elite lol.
[ Voor 16% gewijzigd door Leutje op 24-09-2016 22:38 ]
Alsof ie uit mobiel telefoon geschoten!

Goedzo !
Ah dus jij reed op me schipcaptain_ghost schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:29:
[afbeelding]
Help een monsters.
Steentje beschermt mij wel!
[afbeelding]
Kijk mooie speelgoed!
[afbeelding]
Wou dat mijne was
Excuus, dat was ik. Waar kan ik een kannetje ruitewisservloeistof afleveren?EliteGhost schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:59:
[...]
Ah dus jij reed op me schipwas dat vlak voordat ik je er af katapuldeerde? Er reed ook nog iemand op m'n ramen. Ben nog steeds bezig met lappen...

Een troost! Toen ik van je schip af reed explodeerde mijn SRV

ooeehh...
Dit was een spoiler van gister op een elite meet
Kijk dat ziet er tof uit, hopelijk maken ze een aantal hand-crafted locaties.Leutje schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:03:
[video]
ooeehh...
Dit was een spoiler van gister op een elite meet

Sorry, de videokwaliteit sucks. De opnames waren goed maar er is kennelijk iets misgegaan bij importeren. update: Nee hoor, de opnames zelf waren al kut. "It’s worth noting that the built-in screen recorder can’t produce high-resolution videos. ", WTF Microsoft.
[ Voor 35% gewijzigd door RobV op 25-09-2016 11:34 ]
Holy shit die laatste hahahaRobV schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:43:
[video]
Sorry, de videokwaliteit sucks. De opnames waren goed maar er is kennelijk iets misgegaan bij importeren
Ook bij facties waar ik cordial friendly of zelfs allied mee ben, ook geen smuggle missies... Enkel van de 100k of minder opdrachtjes...
mixing a drink and music
Je hebt mij idd eraf gekatapulteerd! Ik vloog, tolde en rolde verderop en landde wonderwel op grond, maar mijn gezondheid daalde van 22% naar 1%..EliteGhost schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:59:
[...]
Ah dus jij reed op me schipwas dat vlak voordat ik je er af katapuldeerde? Er reed ook nog iemand op m'n ramen. Ben nog steeds bezig met lappen...
Alleen jammer dat ik geen videoopname van stunt gemaakt.
Ik zit met wat technische issues hier.
Ik gebruik EDFX en wil de SMAA van EDFX gebruiken. Ik lees hier en daar dat je dan je AA in ED moet uitzetten. Als ik dat doe ziet het er niet meer uit. Als ik dan AA binnen EDFX activeer gebeurd er niks, het verbeterd niks.
Als ik binnen ED de AA aanzet en SS op twee.nul (toets "twee" doet het nu niet, handig) dan is alles prachtig. Als ik dan in EDFX FSAA en SMAA aanzet gebeurd er niks, ik check de FPS na activatie. Activeren grafische opties binnen EDFX is in real-time...
Anyway, ik begrijp dat deze vraag een long-shot is hier. Ervan uitgaande dat er niet veel EDFX gebruikers zijn. De reden dat ik dit graag via EDFX wil laten lopen is dat ik begrepen heb dat via ED de SMAA te zwaar is, teveel FPS vreet.
Ik doe nu een vergelijkbare missie als gister. En ik heb ontdekt hoe je meer en meer geld kan verdienen. Ik ben gestopt bij 300miljoen. maar ik had er met gemak een miljard van kunnen maken. Dit lijkt me niet echt de bedoeling
Overigens. Deze missie is saai
Dus het ligt niet aan mijn onkunde, het ligt aan Microsoft. Kennelijk, als je met de Windows 10 Game DVR een opname van je scherm neemt, is de opname beperkt tot max 1080p resolutie. Ik speel met een 5760x1080p resolutie. Op zich zou je zeggen prima. Maar kijk nou eens wat de resulterende videoopname voor resolutie heeft:

Platgeslagen tot 352 pixels verticaal. Schiet mij maar lek. Dus in plaats van dat je een verticale resolutie neemt (de 1080 volgens de specs), kiest Windows er gewoon voor om de horizontale resolutie te gebruiken, waarmee de ingebouwde recording feature compleet kansloos is geworden voor iedereen die UltraWide opstellingen gebruikt!

PS. Iedereen die een beter (gratis) alternatief heeft voor fatsoenlijke ingame capture mag het zeggen.
Welke missie? Ik ben even toe aan wat extra inkomenLeutje schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:55:
Heb mijn eerste bug report gedaan op het Elite Dangerous forum.
Ik doe nu een vergelijkbare missie als gister. En ik heb ontdekt hoe je meer en meer geld kan verdienen. Ik ben gestopt bij 300miljoen. maar ik had er met gemak een miljard van kunnen maken. Dit lijkt me niet echt de bedoeling
Overigens. Deze missie is saai