hardware-lover schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:57:
[...]
@
Tigerblood, beetje laat misschien maar de eerste Honor 8 van mijn zoon ligt hier nog in de kast, maar daar zit een vlek in het scherm die steeds maar groter lijkt te worden, dus daar schiet je niet veel mee op.
Nu zag ik recentelijk dat er binnen mijn inboedelverzekering ook een vergoeding voor schade aan Smartphone beschikbaar is. Wel met een eigen risico van €50,-, maar dan nog? Je kunt er eens even naar kijken of jullie mogelijk daarvoor ook verzekerd zijn?
Bedankt voor het meedenken.
Heb het ook bij inboedelverzekering voorgelegd. Was een wassen neus, zoals zo vaak bij verzekeringen. Ik had het reparatiebedrijf dat een contract heeft met de verzekeringsmaatschappij gebeld. Die wisten te melden dat reparatie minimaal 220 euro ging kosten. Dus ik had dat voorgelegd aan de verzekering, met de mededeling dat een gloednieuwe 254 euro kost. Leek me beter om dan meteen over te gaan op vervanging met een nieuw exemplaar, gezien het geringe kostenverschil. Toen kwam de truc met de dagwaarde, die volgens hen slechts 150 euro was, en dus werd reparatie als "economisch gezien niet verantwoord" beschouwd. Dus toen werd het 150 minus 100 eigen risico. 5 tientjes fooi als schadevergoeding.
Ik ben inmiddels overgestapt naar een Huawei P20 Lite. Leuk toestel, maar een snelheidsmonster is het niet. Verbaasde me eigenlijk best, dat een Honor 8 van 2 jaar oud sneller is dan een gloednieuwe midranger. Ik heb op Aliexpress zitten kijken of ik nog een scherm voor de Honor 8 kan vinden. Zal hit & miss zijn qua kwaliteit, maar nu ligt ie ook maar stof te happen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Tigerblood op 25-05-2018 17:41
]