Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
berndw schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:46:
Ik heb hem sinds de kerst ongeveer. Ben er tot nu toe super tevreden over. Heeft alles wat ik in een telefoon zoek. Goede accu, snel, geen vastlopers en beetje betaalbaar (lees: geen Galaxy S).
Heb sinds vorige week de update naar nougat binnen met EMUI 5.0. Ik gebruikte al Novalauncher en doe dat nog steeds. Heb hem wel even opnieuw moeten installeren want hij liep vast na de update.

Het enige grote nadeel is dat ik na de update van vorige week een stuk korter met mijn accu doe. Normaal haalde ik met 40% de avond, nu is dat nog maar 20. Als het dan een keer laat wordt, wordt het krap. Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? ik heb zelf niks veranderd, maar zou het kunnen dat bepaalde instellingen na de update veranderd zijn?
Ik las op XDA dat er een update is om het verbruik van Android-systeem in EMUI 5 te verminderen en daarmee zou de batterijduur weer op oude niveaus moeten komen. Geen idee wanneer die update via OTA komt. Mensen lopen te goochelen met allerlei apps etc. en laat ik daar niet zo'n zin in hebben. Heb ook gekeken of deze update via de HiCare app te verkijgen was, maar er zijn geen updates volgens de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Sinds de update naar Emui 5.0 heb ik regelmatig dat whatsapp-berichtjes pas binnenkomen/notificatie geven als ik mn scherm unlock... heb er nog geen structureel patroon in kunnen ontdekken (soms komen de notificaties wel 'live' binnen als de telefoon in lock is.
Is dit bij meer bekend en is hier een oplossing voor bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

De update is hier net ook binnen. Ben benieuwd :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
berndw schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:46:
Ik heb hem sinds de kerst ongeveer. Ben er tot nu toe super tevreden over. Heeft alles wat ik in een telefoon zoek. Goede accu, snel, geen vastlopers en beetje betaalbaar (lees: geen Galaxy S).
Heb sinds vorige week de update naar nougat binnen met EMUI 5.0. Ik gebruikte al Novalauncher en doe dat nog steeds. Heb hem wel even opnieuw moeten installeren want hij liep vast na de update.

Het enige grote nadeel is dat ik na de update van vorige week een stuk korter met mijn accu doe. Normaal haalde ik met 40% de avond, nu is dat nog maar 20. Als het dan een keer laat wordt, wordt het krap. Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? ik heb zelf niks veranderd, maar zou het kunnen dat bepaalde instellingen na de update veranderd zijn?
Ik had ook een slechte accuduur na de update.
Na wat Google werk zag ik dat meer mensen het hadden met Nougat. Een reset naar fabrieksinstellingen bleek voor sommigen het antwoord te zijn.

Voor mij heeft het in ieder geval goed gewerkt maar er zijn ook gevallen waarbij dit niet zo is.

Je bent in ieder geval wel even zoet met overal weer je wachtwoorden in te vullen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:15
Afgelopen week de blauwe versie besteld en binnen gekregen en ai ai ai wat een mooi toestel. Nu kan dat al snel want ik kom van een Moto G 1e generatie die ik ca. vier jaar gebruikt heb.
Ik kreeg meteen al de Emui 5.0 binnen en met de tip en tricks die ik in dit draadje heb ik deze naar eigen wensen ingesteld. Notificaties werken zoals ik het wil hebben en worden ook keurig zichtbaar.
En wat een snelheid zit hierin, voor mijn gevoel ben ik van een stoomtrein op een TGV overgestapt.

Mijn eisen waren:
- een betere camera dan de Moto G :S
- de laatste android versie;
- de grote min. 5" en max. 5,2"
- 32GB opslag;
- minimaal 3GB geheugen;
- dual sim
- budget max. € 350;
- geen Samsung;

Na me ingelezen/gekeken te hebben bleven deze drie toestellen over:
- Wileyfox swift 2 plus;
- Huawei Nova;
- Honor 8.

De Wileyfox viel af vanwege de camera en ik had een sterke voorkeur voor de nova omdat ik deze er mooi uit vind zien. Over de Honor had ik twijfels omdat de achterkant van glas is.
Uiteindelijk hebben de specs de doorslag gegeven en heb ik voor de achterkant een hoesje besteld.
Heb wel het budget iets overschreden maar kan wel weer vier jaar voorruit hoop ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze telefoon een indicatie led die gaat knipperen als je oproep krijgt of bericht? vind dat handig op mijn werk. en zo ja kan je aan de kleur ofzo ook zien of het een whatsapp is of een oproep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:27:
heeft deze telefoon een indicatie led die gaat knipperen als je oproep krijgt of bericht? vind dat handig op mijn werk. en zo ja kan je aan de kleur ofzo ook zien of het een whatsapp is of een oproep?
Ja, en kleur is in te stellen.....

[ Voor 4% gewijzigd door machlo op 25-02-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

machlo schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Ja, en kleur is in te stellen.....
awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 11:30
Gisteravond het toestel ontvangen en voor ik het wist hadden ik de Android 7 update te pakken.

Deze https://www.bol.com/nl/p/...otector/9200000063767235/ screen protector besteld.
Ďie is echter in de breedte aan beide kanten een millimeter te klein om zelfs maar het LCD kader af te dekken en in de hoogte zeker 5 millimeter. Dat lijkt dus niet de bedoeling te zijn. Bij bol gemeld en nu even afwachten wat de reactie Is.
Ik neem tenminste aan, dat deze maat afwijking niet de bedoeling kan zijn.

Verder lijkt ik niet zo''n zware gebruiker te zijn.
Na bijna 24 uur nu nog 75% batterij over.

[ Voor 8% gewijzigd door boooootje op 02-03-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
kuota schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Als screen protector de nillskin besteld.
Nog niet binnen, ben benieuwd
En, past die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 16:13
dolledriesnl schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:12:
Sinds de update naar Emui 5.0 heb ik regelmatig dat whatsapp-berichtjes pas binnenkomen/notificatie geven als ik mn scherm unlock... heb er nog geen structureel patroon in kunnen ontdekken (soms komen de notificaties wel 'live' binnen als de telefoon in lock is.
Is dit bij meer bekend en is hier een oplossing voor bekend?
Ik had hier ook last van, gebruik jij ook de App Twin functie?
Mijn oplossing hiervoor is om de kopie van Whatsapp voor primaire accout te gebruiken in combinatie met "PNF No-Root". PNF staat ingesteld op twee minuten.

De wat minder belangrijke whatsapp account (ingesteld op de niet kopie) doet nog steeds waar die zin in heeft.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
En net een nieuwe update binnen gekregen.
Daarmee komt de teller op B380 te staan.
Beveiligingssysteem patchwork komt op 1 januari 2017.
Verder zie ik zo 123 geen verschillen.
Log meldt:
Energieverbruik verlaagd
Prestaties en stabiliteit verbeterd
Integreert Google beveiligingssysteem patches.

[ Voor 25% gewijzigd door boooootje op 03-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
boooootje schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:11:
En net een nieuwe update binnen gekregen.
Daarmee komt de teller op B380 te staan.
Beveiligingssysteem patchwork komt op 1 januari 2017.
Verder zie ik zo 123 geen verschillen.
Log meldt:
Energieverbruik verlaagd
Prestaties en stabiliteit verbeterd
Integreert Google beveiligingssysteem patches.
Via de systeemupdate app of via Hi Care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:08
Had ook de Nillkin screen protector besteld en vandaag erop geplakt. Zit prima, wel kleine uitsparingen aan de buitenzijde (1 à 2 mm). Maar zeker in combinatie met het bijgeleverde hoesje van de Honor een goede combi!

[ Voor 4% gewijzigd door MrvH op 04-03-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
Tigerblood schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Via de systeemupdate app of via Hi Care?
"gewoon" OTA. Werd spontaan aangeboden. Geen app voor opgestart.
Dus waarschijnlijk (onderwater) de system update app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hier net weer uit Oostenrijk. Daar kreeg ik de update aangeboden, maar niet gedaan. Dacht beter om zoiets thuis te doen. Alleen nu geen update! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Intizam schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Ik had hier ook last van, gebruik jij ook de App Twin functie?
Mijn oplossing hiervoor is om de kopie van Whatsapp voor primaire accout te gebruiken in combinatie met "PNF No-Root". PNF staat ingesteld op twee minuten.

De wat minder belangrijke whatsapp account (ingesteld op de niet kopie) doet nog steeds waar die zin in heeft.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... 8)7 8)7 8)7
Dank voor je reply... heb een factory reset gedaan en momenteel geen App Twin voor Whatsapp in gebruik... Probleem is nu opgelost, maar mocht het bij TwinApp-gebruik weer terugkomen dan zal ik deze post onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Laatst online: 05-03 20:02
Ja hij past alleen is ie wel iets te klein maar ik denk dat de meeste dat zijn
Zelf niet zo veel problemen mee.
Besteld vanuit china, scheelde nogal :)
Alleen wel ruim een week moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
Heb wat problemen met het koppelen via Bluetooth.
De "carkit" wordt niet altijd automatisch herkent. Moet dan handmatig verbinding maken.
En m'n Polar M400 sporthorloge wordt ook niet altijd automatisch herkent. Zelfs handmatig verbinding maken is dan een heel karwei.

Iemand vergelijkbare problemen? Of wellicht een oplossing?

Met mijn iphone 5s nooit problemen mee gehad. Altijd direct automatisch verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 16:13
Vanochtend ook update B380 ontvangen, gewoon via systeemupdate (wel zelf naar gekeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:19
Intizam schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:21:
Vanochtend ook update B380 ontvangen, gewoon via systeemupdate (wel zelf naar gekeken).
Hier nog niks.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

boooootje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:49:
Heb wat problemen met het koppelen via Bluetooth.
De "carkit" wordt niet altijd automatisch herkent. Moet dan handmatig verbinding maken.
En m'n Polar M400 sporthorloge wordt ook niet altijd automatisch herkent. Zelfs handmatig verbinding maken is dan een heel karwei.

Iemand vergelijkbare problemen? Of wellicht een oplossing?

Met mijn iphone 5s nooit problemen mee gehad. Altijd direct automatisch verbinding.
Hier geen enkele problemen. Ik gebruik bluetooth dagelijks in de auto. Ik laat mijn bluetooth ook permanent aanstaan. Als ik in de auto stap (Golf Mk. 7) en deze start, wordt automatisch de verbinding gemaakt met de carkit en wordt de Flitsmeister app gestart. Zodra ik de auto uitschakel, schakelt ook de Flitsmeister app zich vanzelf uit. Verder gebruik ik in mijn kelder een bluetooth speaker als ik ga trainen en die werkt ook naadloos zonder problemen. Misschien heb je toch een probleem met de bluetoothmodule in je phone.

Ik heb de Honor 8 vanaf september in gebruik en ik ben er zeer over te spreken. Ik draai nu Android 7 en ook de laatste update B380. De telefoon is nog even snel als toen ik 'm voor de eerste keer opstartte. De batterij is ook nog tiptop. Ik draai verder ook de Nova launcher. Wat ik wel graag zou willen zien is dat ik het kleurenpalet van de EMUI zou kunnen wisselen. Er staan een aantal apps in de Play store maar deze zijn allemaal voor oudere versies dan de EMUI 5.0.

Over de bescherming... Ik gebruik een siliconen hoesje van 13euro en deze werkt perfect. Ik kan de telefoon nu zonder uit het hoesje te halen in mijn Brodit carhouder plaatsen en direct opladen. Ik heb thuis de telefoon al een aantal laten vallen op mijn grindvloer en nog geen enkel krasje of deukje whatsoever. En de telefoon is ook niet zo clunky met dit hoesje. Echt een aanrader. Ik gebruik verder geen screenprotector want het hoesje heeft een opstaande rand die wat mij betreft voldoende bescherming biedt. Natuurlijk moet je opletten met sleutels in je zak maarja dat moet je wat mij betreft ook doen met een screenprotector.

Kortom: nog steeds blij met de keuze voor de Honor 8 en tot nu toe mijn beste toestel ooit. _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Bij mij alleen nadat ik via HiCare had aangemeld. Toen kreeg ik de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Hier ook nog niet. Het zal vanzelf wel komen. Had ergens gelezen dat iedereen de update voor 14 maart binnen zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Intizam schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:21:
Bij mij kwam die gisteren ook binnen, wel even handmatig naar update gechecked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 16:16
ErikG2 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 07:59:
[...]

Ik had ook een slechte accuduur na de update.
Na wat Google werk zag ik dat meer mensen het hadden met Nougat. Een reset naar fabrieksinstellingen bleek voor sommigen het antwoord te zijn.

Voor mij heeft het in ieder geval goed gewerkt maar er zijn ook gevallen waarbij dit niet zo is.

Je bent in ieder geval wel even zoet met overal weer je wachtwoorden in te vullen 😀
thanks, ik ga het even afwachten aangezien ik zojuist de volgende update (380) binnen heb. Even kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo,

Ik ben ook gevallen voor de looks en specs van de Honor 8 en voor de prijs in vergelijking met wat je er voor krijgt! Volgens de Tweakers Pricewatch is de Honor 8 bij Amazon.de het goedkoopst. Nu heb ik een aantal Duitse collega's die de telefoon eventueel wel voor me willen bestellen, maar ik vraag me af of er een verschil is tussen de telefoon die ik dan ga krijgen in vergelijking met eentje die je bij een Nederlandse winkel/webshop zou kopen (mobiele frequenties, LTE/4G band, ...). Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Mocht er een andere reden zijn om de telefoon niet via Amazon.de aan te schaffen, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Ronald_6543679 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:
Hallo,

Ik ben ook gevallen voor de looks en specs van de Honor 8 en voor de prijs in vergelijking met wat je er voor krijgt! Volgens de Tweakers Pricewatch is de Honor 8 bij Amazon.de het goedkoopst. Nu heb ik een aantal Duitse collega's die de telefoon eventueel wel voor me willen bestellen, maar ik vraag me af of er een verschil is tussen de telefoon die ik dan ga krijgen in vergelijking met eentje die je bij een Nederlandse winkel/webshop zou kopen (mobiele frequenties, LTE/4G band, ...). Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Mocht er een andere reden zijn om de telefoon niet via Amazon.de aan te schaffen, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!

Alvast dank!
Is gewoon het Europese model FRD-L09 neem ik aan. Zoek even terug in dit topic en kijk ook even in dit topic

Nog even over de B380 update die sommigen hier al binnen hadden gekregen. Het is 14 maart en ik heb hem nog steeds niet binnen. Heb gekeken in zowel de systeemupdates app als in HiCare. Geen update beschikbaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tigerblood schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Is gewoon het Europese model FRD-L09 neem ik aan. Zoek even terug in dit topic en kijk ook even in dit topic

Nog even over de B380 update die sommigen hier al binnen hadden gekregen. Het is 14 maart en ik heb hem nog steeds niet binnen. Heb gekeken in zowel de systeemupdates app als in HiCare. Geen update beschikbaar. :'(
Hier ook nog niks te bekennen, ook de laatste update van HiCare geïnstalleerd :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 14-03-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:54
Ronald_6543679 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:
Hallo,

Alvast dank!
Bij MM in Duitsland was hij 300,- dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Net te laat voor die geweldige aanbieding bij MM in Duitsland dus... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:37
Albert020 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Hier ook nog niks te bekennen, ook de laatste update van HiCare geïnstalleerd :'(
Hier ook nog steeds niks..

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
vuurtjih schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:30:
[...]

Heb je in de HiCare app ook bij tabje dienst : <OS-update voorlopers> geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:08
vuurtjih schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:30:
[...]

Bij mij is de update sinds een uurtje ineens beschikbaar :). Heb wel even handmatig gecontroleerd, gewoon via systeemupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
MrvH schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Bij mij is de update sinds een uurtje ineens beschikbaar :). Heb wel even handmatig gecontroleerd, gewoon via systeemupdate.
Hij rolt hier ook net binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
MrvH schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:41:
[...]

Yes, hier ook! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heeft iemand een idee hoe ik de kleur van EMUI 5.0 kan aanpassen. Dat witte doet mij pijn aan de ogen af en toe. Had dat liever gezien met een donkere achtergrond en witte letters.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hem nu ook ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/irhywcdy62mxf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Techno Overlord schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:30:
Heeft iemand een idee hoe ik de kleur van EMUI 5.0 kan aanpassen. Dat witte doet mij pijn aan de ogen af en toe. Had dat liever gezien met een donkere achtergrond en witte letters.
Een donker thema zoeken in de Themes app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Even een vraagje he, ik wil graag een 2e quick charger hebben. Is onderstaande de juiste?

http://www.banggood.com/O...WEI-Honor-7-p-995352.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Tigerblood schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Een donker thema zoeken in de Themes app?
Hoe heet die app dan? Ik heb geen Themes app op mijn Honor 8.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Techno Overlord schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Hoe heet die app dan? Ik heb geen Themes app op mijn Honor 8.
Bij mij stond de thema's app er standaard op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ilfamo schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Bij mij stond de thema's app er standaard op
Ok ik heb 'm gevonden. Thema's heet de app. Dat is leuk maar daar kan ik bijvoorbeeld niet het witte in bijvoorbeeld het telefoonboek veranderen. Dat is eigenlijk wat ik zoek. De witte achtergrond in telefoonboek en instellingen enzo wijzigen.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Techno Overlord schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Ok ik heb 'm gevonden. Thema's heet de app. Dat is leuk maar daar kan ik bijvoorbeeld niet het witte in bijvoorbeeld het telefoonboek veranderen. Dat is eigenlijk wat ik zoek. De witte achtergrond in telefoonboek en instellingen enzo wijzigen.
Thema's kunnen ook systeem apps van uiterlijk veranderen hoor. Misschien even doorzoeken in de thema's app en anders zou je een thema van XDA kunnen proberen zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Tigerblood schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:19:
[...]

Thema's kunnen ook systeem apps van uiterlijk veranderen hoor. Misschien even doorzoeken in de thema's app en anders zou je een thema van XDA kunnen proberen zoals deze.
Dat is dus precies wat ik zocht! Bedankt voor deze link! :)

Nu ff uitpluizen...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jern010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08-2023
Hoi,

Ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik de overstap van mijn bijna 2,5 jaar oude Xperia Z3 Compact naar de Honor 8 zal maken. Ook de nieuwe Xperia XZs wil ik n kans geven, alhoewel het verre van vernieuwende design mij niet zo aanstaat. Ook de HTC 10 is een (kleine) optie, aangezien ik vaak muziek luister via mijn oordopjes en koptelefoon. Boomsound is dan ook echt een dikke plus, maar verder ben ik niet meteen fan van het design van de HTC 10.

Weten jullie mij misschien meer te vertellen over de audiokwaliteit bij het gebruiken van de audio jack? Voor de rest is het mij allemaal vrij duidelijk namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

jern010 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:23:
Hoi,

Ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik de overstap van mijn bijna 2,5 jaar oude Xperia Z3 Compact naar de Honor 8 zal maken. Ook de nieuwe Xperia XZs wil ik n kans geven, alhoewel het verre van vernieuwende design mij niet zo aanstaat. Ook de HTC 10 is een (kleine) optie, aangezien ik vaak muziek luister via mijn oordopjes en koptelefoon. Boomsound is dan ook echt een dikke plus, maar verder ben ik niet meteen fan van het design van de HTC 10.

Weten jullie mij misschien meer te vertellen over de audiokwaliteit bij het gebruiken van de audio jack? Voor de rest is het mij allemaal vrij duidelijk namelijk :)
Paar maanden terug met iemand meegereden vanuit Limburg naar Amsterdam en de audio jack gebruikt om aan te sluiten op het mediasysteem van de auto (VW Golf). Dit was gewoon goed geluid, ik hoorde geen merkbaar verschil met het gebruik van audio over bluetooth zoals ik altijd muziek luister vanaf mijn phone.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 07:51
jern010 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:23:
Hoi,

Heb ook lang getwijfeld maar gisteren de Honor 8 besteld en krijg 'm vandaag binnen. Ik heb veel reviews, filmpjes etc gelezen want ook de geluidskwaliteit vind ik belangrijk en dat is iets moeilijker te beoordelen vanaf een afstandje. Waar ik achter ben gekomen is dat hij iets minder luid is dan de OnePlus 3 maar wel gebalanceerder en strakker klinkt. Volumeniveaus komen ook hoog, dit had ik gevonden in een tabel op deze website: http://www.gsmarena.com/honor_8-review-1492p7.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Ik kom ook van de Z3 Compact af. De Honor 8 bevalt me meer dan uitstekend, enige wat ik mis is beeldstabilisatie bij video-opname. Ben geen audiofiel, dus kan hier geen specifieke info over geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
dolledriesnl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:44:
Ik kom ook van de Z3 Compact af. De Honor 8 bevalt me meer dan uitstekend, enige wat ik mis is beeldstabilisatie bij video-opname. Ben geen audiofiel, dus kan hier geen specifieke info over geven
Beeldstabilisatie voor video opnames zit er wel op maar alleen niet voor de 1080p 60fps resolutie.
Als je de "gewone" 1080p selecteer, dan zie je bij de video instellingen wel onderaan Beeldstabilisator staan:
Afbeeldingslocatie: https://i1226.photobucket.com/albums/ee405/testje321/Screenshot_20170322-131403.png

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ik zit op de B380 firmware en sinds dat ik gisteren de energiebesparingsmodus heb gebruikt, valt het me op dat het scherm automatisch wordt gedimd bij gebruik van verschillende apps zoals de telefoon, Chrome browser en Gmail. Ik dacht dat deze ongein verleden tijd was sinds EMUI 5? Echt bloedirritant. Ik krijg het ook niet verholpen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene-W
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 07:51
Rene-W schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:31:
[...]

Heb ook lang getwijfeld maar gisteren de Honor 8 besteld en krijg 'm vandaag binnen. Ik heb veel reviews, filmpjes etc gelezen want ook de geluidskwaliteit vind ik belangrijk en dat is iets moeilijker te beoordelen vanaf een afstandje. Waar ik achter ben gekomen is dat hij iets minder luid is dan de OnePlus 3 maar wel gebalanceerder en strakker klinkt. Volumeniveaus komen ook hoog, dit had ik gevonden in een tabel op deze website: http://www.gsmarena.com/honor_8-review-1492p7.php
Geluid van de Honor 8 getest en moet zeggen dat ik tevreden ben! Een telefoon zal nooit hi-fi worden maar voor de mono speaker aan de onderkant komt er toch wel een hoop volume uit. Ik heb 'm vergeleken met een Wileyfox Swift 2 Plus en daar wint ie het van. Daarna nog vergeleken met een P8 Lite en die is op het gehoor even luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hoi mensen,

Ik zit nu nog op een iPhone 5s die zo'n 3 jaar oud is en overweeg om de stap naar de honor 8 te maken.
Zijn er hier mensen die ook van ios/iPhone 5s zijn gekomen en zo ja wat is jullie ervaring met betrekking tot het wennen aan Emui/Android en het toestel zelf?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
pino85 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:06:
Hoi mensen,

Ik zit nu nog op een iPhone 5s die zo'n 3 jaar oud is en overweeg om de stap naar de honor 8 te maken.
Zijn er hier mensen die ook van ios/iPhone 5s zijn gekomen en zo ja wat is jullie ervaring met betrekking tot het wennen aan Emui/Android en het toestel zelf?
Heb zelf iPhone 6 gehad, Emui/Android werkt bijna exact het zelfde,
het is zo goed als een kloon van iOS , vind alleen de Honor 8 veel beter dan een iPhone ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 26-03-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
pino85 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:06:
Hoi mensen,

Ben sinds kort van een iphone 5S weer terug bij Android. "Wennen" aan Android was dus niet zo lastig.
Als je nog nooit een Android toestel hebt gehad en een beetje feeling hebt, dan zal het vast geen probleem zijn.

Van de stelling "Emui is hetzelfde als iOS" weet ik niet goed wat ik moet zeggen.
Wat wordt er bedoeld? Qua uiterlijk? Qua bediening?
Geloof er niets van dat Emui nou zo heel anders is dan een toestel zonder.

Ik draai de Nova Launcher. Weet dus eigenlijk niet goed "hoeveel" Emui is nog zie / ervaar.
Android is voor mij veel meer: meer open en naar mijn hand te zetten (geeft ook meer veiligheidsrisico's?).

Mijn redenen om de 5S (destijds voor een zacht prijsje kunnen kopen) vaarwel te zeggen:
  • Vind het scherm van de 5s te klein
  • Vind iOS geen fijn OS (en daarom niet voor een iphone 6/6s/7/7+ (of wat dan ook) gekozen)
De keuze voor het OS was dus bepalend voor mij.
Aldus zoekend bij de Honor 8 uitgekomen (meer gelet op "specs" en hoeveelheid bloatware, dan op uiterlijk. Update beleid blijft altijd een beetje een gok bij Android toestellen).

Nog geen spijt van deze keuze. Alhoewel het scherm voor mij nog wel een tikkie groter had gemogen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jern010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08-2023
Hoi iedereen,

Zojuist mijn zwarte Honor 8 mogen ontvangen. Op dit moment bezig met het downloaden installeren van de nieuwe Android en EMUI-versie. Hebben jullie nog tips op het gebied van instellingen, launchers en/of thema's? Twijfel of de Nova Launcher nodig is na Android 7, maar wat ik wel zeker weet is dat ik graag een dark theme er op wil plaatsen. Als iemand nog tips of tricks heeft zijn deze van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

boooootje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Ben sinds kort van een iphone 5S weer terug bij Android. "Wennen" aan Android was dus niet zo lastig.
Als je nog nooit een Android toestel hebt gehad en een beetje feeling hebt, dan zal het vast geen probleem zijn.

Van de stelling "Emui is hetzelfde als iOS" weet ik niet goed wat ik moet zeggen.
Wat wordt er bedoeld? Qua uiterlijk? Qua bediening?
Geloof er niets van dat Emui nou zo heel anders is dan een toestel zonder.

Ik draai de Nova Launcher. Weet dus eigenlijk niet goed "hoeveel" Emui is nog zie / ervaar.
Android is voor mij veel meer: meer open en naar mijn hand te zetten (geeft ook meer veiligheidsrisico's?).

Mijn redenen om de 5S (destijds voor een zacht prijsje kunnen kopen) vaarwel te zeggen:
  • Vind het scherm van de 5s te klein
  • Vind iOS geen fijn OS (en daarom niet voor een iphone 6/6s/7/7+ (of wat dan ook) gekozen)
De keuze voor het OS was dus bepalend voor mij.
Aldus zoekend bij de Honor 8 uitgekomen (meer gelet op "specs" en hoeveelheid bloatware, dan op uiterlijk. Update beleid blijft altijd een beetje een gok bij Android toestellen).

Nog geen spijt van deze keuze. Alhoewel het scherm voor mij nog wel een tikkie groter had gemogen :o
Veel mensen vinden het uiterlijk van Emui op ios lijken, met de nieuwste versie lijkt dat als ik mensen hoorde iets minder te zijn geworden.
Ik zelf vind het wel belangrijk om langere tijd updates(beveiliging oa) te krijgen en inderdaad bij android is het vaak de vraag hoe lang je ondersteuning krijgt.

Ik sta zeker open voor een ander Os zo lang het wel net zo soepel draait bv als op mijn 5s nu met 10.3 het geval is.
Albert020 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Heb zelf iPhone 6 gehad, Emui/Android werkt bijna exact het zelfde,
het is zo goed als een kloon van iOS , vind alleen de Honor 8 veel beter dan een iPhone ;)
Waarom vind je hem zo veel beter, kwa snelheid kwa uiterlijk accuduur of?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
pino85 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Waarom vind je hem zo veel beter, kwa snelheid kwa uiterlijk accuduur of?
Uiterlijk en accuduur, qua snelheid wint de i het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Als ik in WhatsApp een ontvangen filmpje wil afspelen, duurt het nogal lang voordat die begint. Tussen clicken en starten zit wel 5sec. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
baronruud schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:33:
Als ik in WhatsApp een ontvangen filmpje wil afspelen, duurt het nogal lang voordat die begint. Tussen clicken en starten zit wel 5sec. Meer mensen?
Heb ik niet. Je hebt ooit een keer standaard video player moeten aangeven als je filmpje start in Whatsapp. Ik gebruik Google Foto's. Misschien dat de app die je gebruikt als standaard niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Tigerblood schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:47:
[...]

Heb ik niet. Je hebt ooit een keer standaard video player moeten aangeven als je filmpje start in Whatsapp. Ik gebruik Google Foto's. Misschien dat de app die je gebruikt als standaard niet lekker werkt.
Dat is een goeie, alleen waar stel ik de app keuze in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
baronruud schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:02:
[...]

Dat is een goeie, alleen waar stel ik de app keuze in?
Weet ik ook eigenlijk niet.Via Instellingen > Apps > Zwevende Instellingen tandwiel > App-instellingen zie ik niet een keuze voor video. :/

Misschien is het een idee om de app waarmee video's nu worden afgespeeld te verwijderen, dan moet hij wel vragen om een andere/nieuwe app als standaard in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Tigerblood schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:21:
[...]

Weet ik ook eigenlijk niet.Via Instellingen > Apps > Zwevende Instellingen tandwiel > App-instellingen zie ik niet een keuze voor video. :/

Misschien is het een idee om de app waarmee video's nu worden afgespeeld te verwijderen, dan moet hij wel vragen om een andere/nieuwe app als standaard in te stellen.
Video app is niet te verwijderen. Dus andere app, MX player geïnstalleerd. Die als standaard app gekozen, maar geen verbetering.

Edit. MX player verwijderd. En kreeg opnieuw keuze om af te spelen. Dus Google foto's gekozen. Nu lijkt sneller te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 06-04-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is rond en ben nu ook de trotse bezitter van de honor 8 en damn wat een toestel!!! echt gaaf nooit eerder met vinger afdruk gewerkt maar hierop is het zo soepel en snel waarom niet :P

het is wel even wennen omdat ik samsung s5 mini had en die had kleiner scherm en hardware home knop met hardwarematige knoppen en de menus zijn ook compleet anders maar ben erg happy en het wennen gaat goed :D

enige wat ik niet meer kan vinden is de updater, zit nog op marshmallow, enig idee wanneer android 7 wordt verwacht? en iemand die me kan vertellen waar ik de updater vind om daarop te kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:05:
het is rond en ben nu ook de trotse bezitter van de honor 8 en damn wat een toestel!!! echt gaaf nooit eerder met vinger afdruk gewerkt maar hierop is het zo soepel en snel waarom niet :P

het is wel even wennen omdat ik samsung s5 mini had en die had kleiner scherm en hardware home knop met hardwarematige knoppen en de menus zijn ook compleet anders maar ben erg happy en het wennen gaat goed :D

enige wat ik niet meer kan vinden is de updater, zit nog op marshmallow, enig idee wanneer android 7 wordt verwacht? en iemand die me kan vertellen waar ik de updater vind om daarop te kunnen checken?
Dit kun je checken via Instellingen/Systeem update en anders via de app HiCare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
Mr_Blobby schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Beeldstabilisatie voor video opnames zit er wel op maar alleen niet voor de 1080p 60fps resolutie.
Als je de "gewone" 1080p selecteer, dan zie je bij de video instellingen wel onderaan Beeldstabilisator staan:
[afbeelding]
Ik heb geen 1080p 60 Hz keuzemogelijkheid.
Alleen de "gewone" = Full HD 1080p (16:9, stereo). En daar is idd beeldstabilisatie aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
De laatste tijd vreet Android OS data bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jhsktd.png

Ik heb databesparing uit staan. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
vuurtjih schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:09:
[afbeelding]

Kan van alles zijn. Als je verder naar beneden scrollt zie je staan "bevat verschillende apps" met allemaal processen die gebundeld worden als Android OS onder dataverbruik. Misschien vind je daar een aanwijzing naar iets wat mogelijk die data kan verstoken.

0,93 GB is wel erg stevig. Misschien heeft het systeem een nieuwe update gedownload?

[ Voor 7% gewijzigd door Tigerblood op 13-04-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
vuurtjih schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:09:
[afbeelding]

Weet niet wat je er aan zou kunnen doen.
Heb alleen wat vergelijkingsmateriaal voor je:
  • via mobiele gegevens max 1,1 MB (de afgelopen 30 dagen)
  • via WiFi max 2.75 MB (de afgelopen 30 dagen)
Een heel verschil dus. Geen idee wat "normaal" verbruik is, trouwens.
Gegevensbesparing staat uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Tigerblood schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:26:
[...]

Kan van alles zijn. Als je verder naar beneden scrollt zie je staan "bevat verschillende apps" met allemaal processen die gebundeld worden als Android OS onder dataverbruik. Misschien vind je daar een aanwijzing naar iets wat mogelijk die data kan verstoken.

0,93 GB is wel erg stevig. Misschien heeft het systeem een nieuwe update gedownload?
Heeft naar mijn weten niks gedownload, het is ook nog maar sinds kort.
boooootje schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:30:
[...]

Weet niet wat je er aan zou kunnen doen.
Heb alleen wat vergelijkingsmateriaal voor je:
  • via mobiele gegevens max 1,1 MB (de afgelopen 30 dagen)
  • via WiFi max 2.75 MB (de afgelopen 30 dagen)
Een heel verschil dus. Geen idee wat "normaal" verbruik is, trouwens.
Gegevensbesparing staat uit bij mij.
Ik heb het idee dat het door die gegevensbesparing komt, ga het eens uitproberen de komende dagen. Het was eerder gelijk met de aantallen van jou.

Het is dit geworden vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/sc4y2s.png

[ Voor 3% gewijzigd door vuurtjih op 13-04-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Het lijkt er sterk op dat het door de gegevensbesparing komt, het staat inmiddels sindsop de 13e:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ika2k2.png

Ik laat de gegevensbesparing dus maar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
vuurtjih schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:49:
Het lijkt er sterk op dat het door de gegevensbesparing komt, het staat inmiddels sindsop de 13e:
[afbeelding]

Ik laat de gegevensbesparing dus maar uit...
Goed dat je erachter bent gekomen wat de oorzaak was.

Gegevensbesparing stuurt waarschijnlijk al het dataverkeer door een 'interne tunnel' om zo te kunnen bepalen wat wel en niet moet worden gedownload/upload. Vandaar waarschijnlijk het hoge datagebruik van Android OS. Was het datagebruik van andere apps niet dramatisch verminderd? Dat zou in dat geval vrij aannemelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Tigerblood schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:54:
[...]

Goed dat je erachter bent gekomen wat de oorzaak was.

Gegevensbesparing stuurt waarschijnlijk al het dataverkeer door een 'interne tunnel' om zo te kunnen bepalen wat wel en niet moet worden gedownload/upload. Vandaar waarschijnlijk het hoge datagebruik van Android OS. Was het datagebruik van andere apps niet dramatisch verminderd? Dat zou in dat geval vrij aannemelijk zijn.
Ja dat wel maar op deze manier schiet dat dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 22:46
Heb in het verleden de honor 7 gehad
Maar de interface had vaak problemen met de notificaties wat vertraagd aankwamen
Pas als ik whatsapp of gmail... Opende kwamen alle meldingen tegelijk binnen heeft de honor 8 hier ook nog last van of hebben ze dat eindelijk kunnen oplossen ?

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:33
Whatsapp meldingen komen direct binnen. Gmail berichten met enige vertraging heb ik de indruk. Net als sommige spelletjes. Maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
NeWSJuNK schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:51:
Whatsapp meldingen komen direct binnen. Gmail berichten met enige vertraging heb ik de indruk. Net als sommige spelletjes. Maar niet storend.
Vreemd ze kunnen zo een high end toestel maken maar het belangrijkste waar een smartphone voor dient 'bereikbaar' zijn hebben ze nog steeds niet gefixt spijtig anders had ik er een gehaald heb men honor 7 voor deze reden voor een appel en een ei verkocht.

Veel mensen klagen hierover, vraag me af waarom ze dit zelf niet verder onderzoeken internet staat er vol van

Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Even de notificatie-instellingen induiken en dat per app instellen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
CLB schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:40:
Even de notificatie-instellingen induiken en dat per app instellen.
Had ik ook gedaan maar probleem bleef opduiken, geen zin meer om weer zo een risico te nemen anders had ik hem direct gehaald zeer spijtig want blijft een super toestel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05
NeWSJuNK schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:51:
Dat komt omdat Gmail afgsloten wordt als het scherm uit gaat.
Via (engelse benaming) "Settings -> Battery -> Close apps after screen lock" kun je per app instellen of ie op de achtergrond mag blijven draaien.
Al je messaging apps zou je op "don't close" moeten hebben staan.

En nu komt het: Gmail staat hier NIET bij!
Dat heeft, geloof ik, te maken met het feit dat Gmail als system app geïnstalleerd staat.
Ik heb (met root) Gmail verwijderd als system app en opnieuw geïnstalleerd en vervolgens als "don't close" in kunnen stellen.
Misschien kan het ook zonder root, met "Phone Manager -> Cleanup -> Storage Manager -> Pre-installed apps".

Tuurlijk, het is niet netjes of zoals het hoort te zijn, maar het werkt nu iig wel. Gmail's notificaties komen real-time binnen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:33
Inderdaad, met scherm aan komt de Gmail direct binnen. Nu vind ik het geen ramp, ik check mijn mail vele malen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Weten jullie toevallig ook of je de updates binnenkrijg zonder sim?
Ik heb er ff geen sim in (verkeerde maat en nieuwe was blijkbaar te oud dus moet morgen nieuwe halen) maar ik krijg de updates niet binnen lijkt het.
Apps en dergelijke al geprobeerd maat hij blijft zeggen dat ik up to date ben met mijn 6.0 en EMUI 4.1...
Heb vandaag de L19 binnengekregen in blauw:)
Mooi ding, wel jammer van de adapter die ik niet in het stopcontact kan doen (ondanks de meegeleverde verloopstekker)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Of met sim?... nu nieuwe sim dr in maar nog steeds niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zulke updates worden in batches uitgeleverd, gewoonweg geduld hebben (of zelf handmatig gaan updaten)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Handmatig vind hij niets... ik had verwacht dat alle batches al uitgerold waren en hij direct zou worden geüpdate...
Ik wacht wel af dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:20

Tmr

Ik ga ook over naar de Honor 8.

Had eigenlijk mijn zinnen gezet op de mi6 (toen er nog geruchten waren dat deze band 20 zou ondersteunen) maar deze lijkt mij een goed alternatief. Voor mij waren dual SIM, camera en compacte body het belangrijkste, dus ik kon eigenlijk geen betere optie vinden dan deze.

Wachten op de honor 9 had ook nog wel gekund, maar de geruchten dat deze geen headphone jack meer zal hebben gaven de doorslag.

Ik ben erg benieuwd! Ook hoe de blauwe versie er in het echt uit zal zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Anders dan.alle standaard.zwarte telefoons;)
Nu die verrekte update nog... mis de appdrawer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
DRuw schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:11:
Schaf anders Nova Launcher aan zodat je een Google Pixel achtige app drawer hebt. Stuk mooier en je kunt nog icon packs gebruiken ook. De moeite waard, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
DRuw schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:11:
Grappig, ik kon ook niet wachten op de update zodat ik weer de app drawer kon gaan gebruiken. Maar ik ben nu zo gewend dat ik na de update niet ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik.heb maar een paar apps op mijn homescreens en verder widgets maar nu 4 pagina's vol apps... wordt er niet duidelijker op.
Zal idd eens kijken naar nova, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Je kan ook alles in gecatagoriseerde mapjes stoppen, waarbij 1 mapje mogelijk erg goed gevuld wordt: de 'Overig' of 'Meuk'-map. Werkt perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tmr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:06:
[knip]

Ik ben erg benieuwd! Ook hoe de blauwe versie er in het echt uit zal zien :)
Chique, kan niet anders zeggen. Ziet er naar mijn menig best Premium uit, en het is niet eens mijn toestel ;)
Zoonlief is uitermate tevreden tot nu toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37
Binnenkort per 1 juni zijn de bundels ook in het buitenland te gebruiken. Ik heb hier kpn.
Moet ik na 1 juni ergens iets aanpassen in de instellingen om ook gebruik te kunnen maken van mijn bundel van kpn in het buitenland? Of werkt alles gewoon zonder wat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05
satshow schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:21:
Binnenkort per 1 juni zijn de bundels ook in het buitenland te gebruiken. Ik heb hier kpn.
Moet ik na 1 juni ergens iets aanpassen in de instellingen om ook gebruik te kunnen maken van mijn bundel van kpn in het buitenland? Of werkt alles gewoon zonder wat aan te passen?
Alleen roaming aanzetten, verder niets.
Ps: "buitenland" is een heel breed begrip, het betreft alleen de EU. Hier vind je meer info, onder andere voor welke landen het geldig is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37
Heb even gekeken waar de roaming te vinden is, zie hem staan bij de instellingen van het mobiel netwerk en dan met name "gegevensroaming" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:20

Tmr

Nou ik heb hem binnen, de blauwe 64gb versie. Prijs via Amazon was toch net weer even leuker dan die in NL.

Het is een beauty, kan niet anders zeggen. Positief tov. vorige phone is de camera, erg snelle fingerprint reader en de compacte body (kwam van een 5.5")

Dual sim zonder problemen, alleen corporate gmail account werkte niet ivm de security policy die niet toegepast kon worden (password om device te booten was nodig maar die setting ontbreekt??). Gelukkig via Outlook geen probleem, hoewel niet de meest ideale oplossing.

Hoe dan ook, dik tevreden! Vooral over de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11

Jebus4life

BE User

Ik heb de mijne ook binnen.

Van WM10 naar Android dus ben wel wat benieuwd wat het gaat geven. In ieder geval een prachtig toestel, ben maar direct aan het updaten naar Android 7 ^^

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

HOE???
ik heb nod steeds de update niet binnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
DRuw schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:34:
HOE???
ik heb nod steeds de update niet binnen....
Je zit nog steeds op EMUI 4? Dat is niet de bedoeling. Heb je de systeem updater app al geprobeerd? Of via Instellingen > systeemupdate (of iets dergelijks, weet niet hoe dat in EMUI 4 heette).

Als dat allemaal niet werkt zou ik hem terugzetten naar fabriekinstellingen en opnieuw proberen. Let op: je moet altijd een SIM geplaatst hebben als je op een Android toestel de systeemsoftware wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

updater op laptop, hicare, verzin het maar.
4.1 (android 6) en geen enkel programma die het ding laat updaten.
Sim zit erin (gebruik hem wel gewoon)
Met factory reset ben ik wel alles kwijt en als het goed is niet met een update niet....
Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Okidoki, de update is allang beschikbaar maar gaat niet op mijn telefoon want het is een die niet uit de benelux komt (gearbest).
Ik kan hem opsturen (tegen kosten uiteraard en ik ben hem een tijd kwijt) om dit te laten doen....
Dit lijkt me heeeel stug (los van het feit dat ik dus moet betalen voor een softwareupdate wat geheel tegen mijn principes is)
Hoe doen jullie dat?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, levertijd en prijzen horen in:
[Honor 8] Levertijden & Prijzen