Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Gaat hard, krijg nu B404 binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Jebus4life

BE User

Wou het ook net posten, heb vanmorgen B404 binnengekregen. Ze zijn serieus wakker bij Honor precies.
Stemt me toch nog voorzichtig positief over Oreo op onze 8...

Zou er toch nog graag een jaartje mee doen, dus zou in alle geval leuk zijn :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
Hoe lang doet die laatste update over het 'opstarten' tijdens de update?
Hij staat hier nu een kwartier met het blauwe honor-scherm voor het oog niks te doen...

edit: 20 minuutjes stampen en hij is terug... met een batterij van 5% (die boven de 50% stond voor ik de update startte!!!)

[ Voor 29% gewijzigd door dolledriesnl op 26-04-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:54
Hier ook binnen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:33
dolledriesnl schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:16:
Hoe lang doet die laatste update over het 'opstarten' tijdens de update?
Hij staat hier nu een kwartier met het blauwe honor-scherm voor het oog niks te doen...

edit: 20 minuutjes stampen en hij is terug... met een batterij van 5% (die boven de 50% stond voor ik de update startte!!!)
Volgende keer dus gewoon aan de lader updaten.

Update vanmorgen ook binnen trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door vuurtjih op 26-04-2018 15:08 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Ik opende de systeem updater app en toen zag ik daar iets staan over B404. Vervolgens begon de app te zoeken (die cirkel rondom EMUI begon te draaien) en verdween de melding. Lekker dan 8)7

Edit: Vandaag kreeg ik toch een updatemelding. Ook hier draait nu B404 met Google security patches van 1 april.

[ Voor 24% gewijzigd door Tigerblood op 28-04-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Ligt het aan mij of is de accuduur verbeterd na de B404 update? Batterij lijkt niet leeg te krijgen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Geen noemenswaardige verbeteringen hier in dat opzicht. Batterij leven was al redelijk goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:33
https://www.xda-developer...roid-oreo-project-treble/

Zo, dat is nog eens goed nieuws. Ben benieuwd _/-\o_

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Lekker wakker worden vanmorgen dus! :)
Lijkt dus dat ik toch nog een jaartje met em ga doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Triest nieuws. Mijn blauwe Honor 8 heeft een val gemaakt en het hele scherm is aan diggelen. Glas ernstig gescheurd, strepen in het lcd scherm, touchscreen digitizer reageert maar half of niet correct. -O-

Ik weet dat het een long shot is, maar heeft iemand misschien een defecte blauwe Honor 8 die als donor zou kunnen worden gebruikt voor de vervanging van het front paneel van mijn beschadigde toestel?

[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 08-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Hier komt de B405 binnen. Veiligheidspatch van Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tigerblood schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:04:
Triest nieuws. Mijn blauwe Honor 8 heeft een val gemaakt en het hele scherm is aan diggelen. Glas ernstig gescheurd, strepen in het lcd scherm, touchscreen digitizer reageert maar half of niet correct. -O-

Ik weet dat het een long shot is, maar heeft iemand misschien een defecte blauwe Honor 8 die als donor zou kunnen worden gebruikt voor de vervanging van het front paneel van mijn beschadigde toestel?
@Tigerblood, beetje laat misschien maar de eerste Honor 8 van mijn zoon ligt hier nog in de kast, maar daar zit een vlek in het scherm die steeds maar groter lijkt te worden, dus daar schiet je niet veel mee op.

Nu zag ik recentelijk dat er binnen mijn inboedelverzekering ook een vergoeding voor schade aan Smartphone beschikbaar is. Wel met een eigen risico van €50,-, maar dan nog? Je kunt er eens even naar kijken of jullie mogelijk daarvoor ook verzekerd zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
hardware-lover schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:57:
[...]

@Tigerblood, beetje laat misschien maar de eerste Honor 8 van mijn zoon ligt hier nog in de kast, maar daar zit een vlek in het scherm die steeds maar groter lijkt te worden, dus daar schiet je niet veel mee op.

Nu zag ik recentelijk dat er binnen mijn inboedelverzekering ook een vergoeding voor schade aan Smartphone beschikbaar is. Wel met een eigen risico van €50,-, maar dan nog? Je kunt er eens even naar kijken of jullie mogelijk daarvoor ook verzekerd zijn?
Bedankt voor het meedenken.

Heb het ook bij inboedelverzekering voorgelegd. Was een wassen neus, zoals zo vaak bij verzekeringen. Ik had het reparatiebedrijf dat een contract heeft met de verzekeringsmaatschappij gebeld. Die wisten te melden dat reparatie minimaal 220 euro ging kosten. Dus ik had dat voorgelegd aan de verzekering, met de mededeling dat een gloednieuwe 254 euro kost. Leek me beter om dan meteen over te gaan op vervanging met een nieuw exemplaar, gezien het geringe kostenverschil. Toen kwam de truc met de dagwaarde, die volgens hen slechts 150 euro was, en dus werd reparatie als "economisch gezien niet verantwoord" beschouwd. Dus toen werd het 150 minus 100 eigen risico. 5 tientjes fooi als schadevergoeding. -O-

Ik ben inmiddels overgestapt naar een Huawei P20 Lite. Leuk toestel, maar een snelheidsmonster is het niet. Verbaasde me eigenlijk best, dat een Honor 8 van 2 jaar oud sneller is dan een gloednieuwe midranger. Ik heb op Aliexpress zitten kijken of ik nog een scherm voor de Honor 8 kan vinden. Zal hit & miss zijn qua kwaliteit, maar nu ligt ie ook maar stof te happen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 25-05-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Die van mij heeft eind vorig jaar gevlogen en een noodlanding gemaakt. Ik had een speciale mobiel verzekeringen lopen via Belsimpel (bij nieuwe toestellen die ik dat altijd voor 1 jaar).
Minus wat eigen risico is de reparatie verder in z'n geheel vergoed.
(Uiteindelijk is écht alles, inclusief de behuizing, vervangen omdat ze de eerste reparatie verneukt hadden).

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Gisteren ook 405 binnengekregen.

Kreeg de melding dat er een update was, kreeg er heel even iets te veel hoop van helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Kreeg vanochtend b406 binnen. Beveiligingsupdate juni en er is oa 3d modus toegevoegd aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Nog steeds geen B406 hier... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hier ook B406 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Heb mij B406 gisteren binnen gehad.

Het blijft nu alweer een aantal maanden akelig stil ivm Oreo vind ik (I know, er gaat vaak tijd over, maar het blijft toch zeer stil :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Iemand nog meer last dat de powerknop niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
NL_Scratch schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:05:
Iemand nog meer last dat de powerknop niet meer werkt?
nee, maar sinds de laatste update wel een intuitief gevoel dat de telefoon wat stroperiger loopt en de accu net iets sneller leeg gaat (maar het is een gevoel, moeilijk cijfermatig aan te tonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
dolledriesnl schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:55:
[...]

nee, maar sinds de laatste update wel een intuitief gevoel dat de telefoon wat stroperiger loopt en de accu net iets sneller leeg gaat (maar het is een gevoel, moeilijk cijfermatig aan te tonen)
Dat het wat stropiger is loopt, ervaar ik ook.
Soms reageert scherm of sofware ook niet. Als ik mail binnenkrijg en die direct wil verwijderen dmv dropdown menu bijvoorbeeld. Kan tikken wat ik wil, gebeurt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
B407 loopt nu binnen, beveiligings update van juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ook hier is B407 binnen.

Ik heb wel vergelijkbare ervaringen sinds 406... Soms loopt die precies nét wat minder lekker dan voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hier ook. Heb vermoeden dat batterij iets minder is de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hebben meer mensen sinds de update last van vastlopende apps? Mijn camera loopt ook regelmatig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
NeWSJuNK schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:27:
Hebben meer mensen sinds de update last van vastlopende apps? Mijn camera loopt ook regelmatig vast.
Nee, op zich loopt ie goed. Batterij wordt wel wat minder, maar of dat leeftijd is of de update, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Heeft hier al iemand Android Oreo binnen op de Honor 8. Volgens threads op XDA (https://forum.xda-develop...&p=77214000&postcount=348) kun je die al installeren via Hisuite. Maar ook daar wordt er selectief uitgedeeld via IMEI adres.

Het is mij nog niet gelukt. Iemand anders wel?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ah, heerlijk nieuws, bedankt voor de share! Hopelijk is hij dan ergens deze maand volledig released.

Ben nu toch al zo'n anderhalf jaar aan het doen met mijn exemplaar (dat moet zowat een record zijn voor mij en een smartphone :+), met Oreo erbij plak ik daar wel nog een jaartje ofzo aan vast, echt een heerlijk toestel <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Via HiSuite (https://consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en/) wordt op het moment dat ik dit schrijf een update naar FRD-L09 8.0.0.521 (C432) binnengehaald. Gister nog niet beschikbaar, vandaag wel. Dus voor wie erop wacht: Andoid Oreo is eindelijk beschikbaar! _/-\o_

Update:
Na installatie draait Oreo als een zonnetje. Heb ook het idee dat de schermhelderheid wat hoger is. Ben nu wel benieuwd of de meer uitgebreide opties voor batterijverbruik helpen om de batterijduur weer wat te verlengen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2018 13:15 ]

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik zal helaas nog wat geduld moeten hebben, volgens hisuite zit ik op de laatste versie :'(

***EDIT***
Wel eerst HiSuite update Jebus :*)
Download staat klaar, eerst een uurtje gaan lopen en dan kan ik de rest van de avond stoeien met Oreo :9~

[ Voor 43% gewijzigd door Jebus4life op 16-08-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hier ook dmv Hisuite er op gezet. Loopt een stuk soepeler lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:43
Zojuist ook Oreo geinstalleerd. Werkte zonder problemen. Daarna even op zoek gegaan naar een EMUI 8 theme die ik leuk vond. Vond de telefoon ook soepel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Is met die Oreo update de batterijduur flink verbeterd? Mijn telefoon loopt soepel als een nieuwe maar de batterijduur is dramatisch gedaald. Ik mag blij zijn als ik 9 uur haal bij matig gebruik. Misschien maar opzoek naar een opvolger ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

NeWSJuNK schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:13:
Is met die Oreo update de batterijduur flink verbeterd? Mijn telefoon loopt soepel als een nieuwe maar de batterijduur is dramatisch gedaald. Ik mag blij zijn als ik 9 uur haal bij matig gebruik. Misschien maar opzoek naar een opvolger ;w
Late feedback: nee, mijn batterij is zeker niet minder dan voor de update. Heb soms de indruk dat hij zelfs langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
NeWSJuNK schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:13:
Heb gisteren de update gedaan en bij mij is de batterijduur enorm toegenomen, ik hoop dat dat zo blijft. Vanochtend om 7 uur van de lader en zit nu (16:20) nog op 74% met normaal gebruik. Dat is een tijdje terug dat ik dat haalde. Verder draait hij soepel en ziet het er net wat gelikter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Sinds Oreo, haalt die niet meer automatisch emails binnen. Pas als ik gmail open, komt het allemaal pas binnen. Ben aan het zoeken waar ik dit kan aanpassen, maar zonder succes nog. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
baronruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:37:
Sinds Oreo, haalt die niet meer automatisch emails binnen. Pas als ik gmail open, komt het allemaal pas binnen. Ben aan het zoeken waar ik dit kan aanpassen, maar zonder succes nog. Iemand?
Grote kans dat 'Doze' te enthousiast bezig is, waardoor notificaties niet (goed) doorkomen. Je kan dit aanpassen bij:
'Instellingen' -> 'Batterij' -> Menu (drie puntjes) -> 'Batterijoptimalisatie' -> zoeken naar Gmalil en kiezen voor 'Niet optimaliseren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
baronruud schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:37:
Met een simpele topic search op "gmail" had je deze post gevonden ;)
Grote kans dat het probleem van toen weer terug is, en dat is best kwalijk te noemen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Nnoitra schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Met een simpele topic search op "gmail" had je deze post gevonden ;)
Grote kans dat het probleem van toen weer terug is, en dat is best kwalijk te noemen.
Had ik al gevonden, dat is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb zojuist de b412 update gekregen (ota) is dat de voorbereiding voor de Oreo update?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 08:20

Tmr

Hmmm.. ik zit met mijn Honor 8 (FDR-L19) nog steeds op Android 7 (firmware B405). Zowel checken via systeem update als via hisuite levert geen resultaat. Vreemd, de update is toch al een behoorlijke tijd uit..

Het enige wat ik kon vinden is een handmatige update (ook voor de L19) maar persoonlijk zou ik liever de ota hebben.

Zijn er nog meer zonder Oreo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Tmr schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:06:
Hmmm.. ik zit met mijn Honor 8 (FDR-L19) nog steeds op Android 7 (firmware B405). Zowel checken via systeem update als via hisuite levert geen resultaat. Vreemd, de update is toch al een behoorlijke tijd uit..

Het enige wat ik kon vinden is een handmatige update (ook voor de L19) maar persoonlijk zou ik liever de ota hebben.

Zijn er nog meer zonder Oreo?
Zover ik weet is Android Oreo alleen via hisuite beschikbaar, niet OTA

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-05 17:26
Mijn Honor 8 draait ook al een tijdje op Android 8. Mijn batterijduur is drastisch naar beneden gegaan. 2 tot 3 keer opladen op een dag. Heel veel last van vastlopende apps en apps die tijdens het gebruikt afsluiten. Daarbij wordt het toestel erg snel warm. Persoonlijk vind ik dat Honor gelijk had. Android Oreo is niet geschikt voor de Hisilicon 950, in ieder geval bij mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
yoyoloveyoyo200 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:05:
Mijn Honor 8 draait ook al een tijdje op Android 8. Mijn batterijduur is drastisch naar beneden gegaan. 2 tot 3 keer opladen op een dag. Heel veel last van vastlopende apps en apps die tijdens het gebruikt afsluiten. Daarbij wordt het toestel erg snel warm. Persoonlijk vind ik dat Honor gelijk had. Android Oreo is niet geschikt voor de Hisilicon 950, in ieder geval bij mijn toestel.
Toch apart hoe dat per telefoon kan schelen. Die van mij is er alleen maar beter van geworden. Zowel qua batterijduur als besturing. Ik ben nog steeds heel tevreden over de 8. De enige reden waarom ik straks toch een andere wil is omdat nu zowel de voor als achterkant gebarsten is :( Maar het wordt wrs weer een Honor, of de 10 of de 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
Bij ons heeft de Honor het euvel dat de batterij, op het moment dat-ie onder de 30% komt, hij binnen een kwartier leeg kan zijn. Je ziet de procenten visueel afnemen. En op een gegeven moment meldt-ie dat hij binnen een korte periode zal afsluiten.. en poef! Leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dolledriesnl schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:37:
Bij ons heeft de Honor het euvel dat de batterij, op het moment dat-ie onder de 30% komt, hij binnen een kwartier leeg kan zijn. Je ziet de procenten visueel afnemen. En op een gegeven moment meldt-ie dat hij binnen een korte periode zal afsluiten.. en poef! Leeg!
Hier ook maar vanaf 20%, daarna gaat ie binnen 2 Minutennaar 10% en dan nog eens 2 minuten ongeveer en het is over 30 sec afsluiten. Heb al wel een andere accu liggen maar geen zin om te gaan vervangen. Pokkenwerk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
yoyoloveyoyo200 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:05:
Android Oreo zou juist zuiniger met de hardware moeten omgaan. Is je accu niet aan vervanging toe?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-05 17:26
XWB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:20:
[...]

Android Oreo zou juist zuiniger met de hardware moeten omgaan. Is je accu niet aan vervanging toe?
Oreo is zuiniger, maar ook zwaarder. Telefoon loopt steeds vaker vast, veel last van haperingen. Batterij bug -> uren op hetzelfde batterij percentage, weet dus niet wanneer ie uitvalt, als ik het toestel opnieuw doe opstarten dan kan het zomaar 30% minder zijn. Voor de update heb ik hier geen last van gehad dus het is niet dat m'n batterij zo slecht is. Batterijoptimalisatie heb ik uitstaan, alle apps worden automatisch geregeld. Alleen de Mi Fit app staat altijd open vanwege de verbinding. WiFi, Bluetooth, automatisch roteren, 10 minuten stand by, locatie en automatische helderheid.
Als ik een goede dag heb gehad moet ik voor het avondeten opladen omdat anders 7 uur/half 8 echt niet meer haalbaar is. In het begin had ik om 11 uur 's avonds nog 30% over, die tijd zal ik niet meer tegenkomen zonder een tweede keer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Damn vervelend om te horen.
Vraag me af wat de oorzaak zou kunnen zijn, de mijne draait echt beter sinds Oreo... Meestal doe ik maar een goed jaar met een telefoon maar ik zie echt nog geen reden om nog maar te denken over een nieuw toestel (behalve de krassen op de achterkant, ik ga nie bepaald zuinig om met m'n 8...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Steeffoon schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:58:
[...]

Zover ik weet is Android Oreo alleen via hisuite beschikbaar, niet OTA
Ja maar het zou toch vrij stom zijn om tijd in een update te stoppen om vervolgens 5% van de mensen te laten gebruiken. Tenzij ze niet tevreden zijn over de kwaliteit en besluiten om niet verder uit te rollen.

En ik heb geen hi suite dus wordt sowieso lastig, iig teveel moeite om te rechtvaardigen, 7 draait ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 11:30
Sinds enige tijd is de verbinding van de USB-C stekker in de telefoon slechter geworden.
Ik hoef bij wijze van spreken maar tegen het kabeltje te stoten en de USB-C stekker schiet er een stukje uit en maakt geen verbinding meer. Met meerdere USB kabels geprobeerd en dat lijkt weinig verschil te maken.

Heb de USB aansluiting in de telefoon als weer eens verlost van alle stof die er in verzameld wordt, maar dat maakt ook niet echt verschil.

Iemand die hier ook last van heeft? En wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

boooootje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:12:
Sinds enige tijd is de verbinding van de USB-C stekker in de telefoon slechter geworden.
Ik hoef bij wijze van spreken maar tegen het kabeltje te stoten en de USB-C stekker schiet er een stukje uit en maakt geen verbinding meer. Met meerdere USB kabels geprobeerd en dat lijkt weinig verschil te maken.

Heb de USB aansluiting in de telefoon als weer eens verlost van alle stof die er in verzameld wordt, maar dat maakt ook niet echt verschil.

Iemand die hier ook last van heeft? En wellicht een oplossing?
Beetje laat (en nutteloos), maar ik heb het probleem ook al even, ik moet echt zorgen dat als ik de kabel inplug dat ik m'n telefoon liefst niet teveel aanraak of hij verliest het contact. Geen idee hoe dat op te lossen kan zijn... Voorlopig stoort het me niet enorm gezien de batterij is nog altijd top is, gewoon s'nachts aan de lader en hij kan makkelijk een dag mee.

Ik overweeg wel om te upgraden naar de View 20 (maar niet omwille van dat probleem dus, eerder omdat het gewoon een erg mooie upgrade zou zijn die me weer 2 a 3 jaar goed kan dienen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Voor de mensen met problemen met het stekkertje dat er makkelijk uitschiet bij het opladen. Dit is een probleem met stof onder in de poort van de telefoon. Ik had dit ook op mijn Honor 8 en na het verwijderen van het stof gaat het weer een stuk beter.

Dit stof is er alleen heel lastig uit te krijgen. De ruimte tussen de contactjes en de buitenkant van de poort is zeer klein. Je zult dus iets dat stevigs en dun is moeten gebruiken om het stof er uit te krijgen. Natuurlijk geen metalen speld vanwege de contactjes maar bij voorkeur iets van plastic.

Ik weet niet meer wat ik gebruikt heb maar ik realiseerde me later dat een schuin afgeknipt rietje (stevig en dun) misschien wel kan werken.

Ik hoop dat lezers van dit topic hier iets aan hebben.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Not_Disclosed schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:08:
Voor de mensen met problemen met het stekkertje dat er makkelijk uitschiet bij het opladen. Dit is een probleem met stof onder in de poort van de telefoon. Ik had dit ook op mijn Honor 8 en na het verwijderen van het stof gaat het weer een stuk beter.

Dit stof is er alleen heel lastig uit te krijgen. De ruimte tussen de contactjes en de buitenkant van de poort is zeer klein. Je zult dus iets dat stevigs en dun is moeten gebruiken om het stof er uit te krijgen. Natuurlijk geen metalen speld vanwege de contactjes maar bij voorkeur iets van plastic.

Ik weet niet meer wat ik gebruikt heb maar ik realiseerde me later dat een schuin afgeknipt rietje (stevig en dun) misschien wel kan werken.

Houten tandenstoker werkte bij mij goed. Komt idd veel stof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 11:30
Not_Disclosed schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:08:

Zoals in mijn oorspronkelijke bericht, had ik het stof er al weer eens uitgehaald (ik snij een sate prikkertje in de lengte door midden; daarmee krijg je een heel dun maar toch wel stevig tooltje om het stof er voorzichtig uit te halen). Hetgeen niet mocht baten.
Heb ondertussen maar eens een nieuwe USB-C kabel gekocht. Daar gaat het nu wat beter mee.

Lijkt dus niet (?) aan de USB-C connector van de telefoon te liggen. Daarmee prijs ik mij gelukkig.
Het geeft mogelijk wel aan, dat de connectoren aan de kabels prut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik ga (toch met een beetje spijt in het hart) na een jaar of 2 afscheid nemen van mijn Honor8

Hij loopt eigenlijk nog vlekkeloos, maar gezien ik via mijn werkgever forse discount krijg bij Samsung (en Apple, maar heb dual sim nodig) toch overstag gegaan.

Het was oftewel nog een jaartje doen met m'n 8 en dan de S11 bestellen, of nu switchen naar we S10 (prijzen via onze retailer blijven list price, de S9 is nog steeds "full price" als ik die zou bestellen). Ik heb dus voor de tweede optie gekozen.

Eigenlijk is het stom gezien ik echt geen enkel probleem ervaar en de batterij echt nog super is, maar ik ben verleid door de hype rond de S10 (en ik kan wel een wat betere camera gebruiken, enige element dat me nogal stoorde bij de H8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Delph1900 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:42:
Afgelopen week de blauwe versie besteld en binnen gekregen en ai ai ai wat een mooi toestel. Nu kan dat al snel want ik kom van een Moto G 1e generatie die ik ca. vier jaar gebruikt heb.
Ik kreeg meteen al de Emui 5.0 binnen en met de tip en tricks die ik in dit draadje heb ik deze naar eigen wensen ingesteld. Notificaties werken zoals ik het wil hebben en worden ook keurig zichtbaar.
En wat een snelheid zit hierin, voor mijn gevoel ben ik van een stoomtrein op een TGV overgestapt.

Mijn eisen waren:
- een betere camera dan de Moto G :S
- de laatste android versie;
- de grote min. 5" en max. 5,2"
- 32GB opslag;
- minimaal 3GB geheugen;
- dual sim
- budget max. € 350;
- geen Samsung;

Na me ingelezen/gekeken te hebben bleven deze drie toestellen over:
- Wileyfox swift 2 plus;
- Huawei Nova;
- Honor 8.

De Wileyfox viel af vanwege de camera en ik had een sterke voorkeur voor de nova omdat ik deze er mooi uit vind zien. Over de Honor had ik twijfels omdat de achterkant van glas is.
Uiteindelijk hebben de specs de doorslag gegeven en heb ik voor de achterkant een hoesje besteld.
Heb wel het budget iets overschreden maar kan wel weer vier jaar voorruit hoop ik >:)
Is uiteindelijk 3,5 jaar geworden, Ik ben overgestapt op een Oneplus Nord.
Heb veel plezier aan de Honor 8 beleeft.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, levertijd en prijzen horen in:
[Honor 8] Levertijden & Prijzen