Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Enig idee wat de oorzaak is/was van die battery drain? De mijne doet het behoorlijk goed voorlopig. ik gebruik hem blijkbaar iets te veel om 2 dagen te halen (wat wel zou lukken als ik een beetje oppas, misschien gebruik ik hem ook iets meer aangezien het nog allemaal nieuw is). Maar een dag haal ik zonder het minste probleem (40% ofzo over als hij aan de lader gaat)
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
We gaan het zien...
Edit laat maar ik zie het al: nu op 63% waar dat normaal pas aan het einde van de dag was...
Vanavond maar weer oplossing voor zoeken.
Die B360 was dan ook de Beta voor Emui 5.0, als ik mij niet vergis.DRuw schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:47:
ik had geen drain maar het is een veelgehoorde klacht na de update van B360..
We gaan het zien...
Edit laat maar ik zie het al: nu op 63% waar dat normaal pas aan het einde van de dag was...
Vanavond maar weer oplossing voor zoeken.
De, uiteindelijk, officiële versie is B380. Hierin is ook het drain-probleem van de B360 opgelost.
Wat is je (complete) huidige build- en model nummer?
(Settings -> about phone)
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Het is inderdaad normaal met de upgrade naar android7.0 dat de batterij vlugger leegloopt aangezien uw toestel gedurende een 3 tal weken in een doze modus komt .
Dit wil zeggen :
Als U als gebruiker het apparaat verlaat losgekoppeld en stationair voor een tijdsperiode, met het scherm uit, dan komt het apparaat in Doze modus. In deze modus probeert het systeem om de batterij te sparen door het beperken van de toegang apps 'tot het netwerk en CPU-intensieve diensten. Het voorkomt ook dat apps toegang krijgen tot het netwerk en synchroniseert de standaard alarmen en
systeem uitgangen. Tijdens dit onderhoud draait het systeem alle lopende synchronisaties, banen, en alarmen, en laat apps toegang tot het netwerk.
Deze doze modus komt standaard met de android7.0 en kan niet uitgeschakeld worden . na deze periode komt uw toestel terug in normaal energie verbruik , dit ook om uw batterij daarna te sparen.
build FRD-L19C636B360
Edit: Install gedaan, nu build-nummer B389. Nog steeds 7.0 en EMUI-versie 5.0. Beveiligingspatch van 5 mei 2017. Op het eerste gezicht lijken de namen van de apps op m'n homescreen een ander lettertype te hebben. Als me nog iets anders opvalt laat ik het wel weten.
[ Voor 48% gewijzigd door MrvH op 16-06-2017 12:48 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Tigerblood op 16-06-2017 18:32 ]
Heeft ook een nieuw kernel versie van 27 mei 2017 (4.1.18-g030882e2). Weet niet wat de oude was.
Verder zie ik zo geen verschillen.
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 17-06-2017 08:52 ]
Standaard zaklamp doet het hier nog gewoon. Gebruik ook Nova.baronruud schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:12:
Nu doet de standaard zaklamp het niet meer. Toegang geweigerd zegt die. Gebruik Nova launcher trouwens.
Een keer rebooten helpt wellicht (=std IT advies
Haha, eerste wat ik geprobeerd had. Geen resultaatboooootje schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:30:
[...]
Standaard zaklamp doet het hier nog gewoon. Gebruik ook Nova.
Een keer rebooten helpt wellicht (=std IT advies)?
Edit:
Na de up date meer problemen. Whats apps komen soms pas binnen als ik WA open. Hij trilt soms wel soms niet als er berichten binnen komen. Ik heb het idee dat ondanks dat alle instellingen goed staan hij toch apps afsluit. Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen.
Edit 2:
Nog een stap verder. Hij lijkt alles af te sluiten zodra hij 1 app sluit. Ik heb nu bij de batterij instellingen ingesteld dat alles moet blijven draaien en alles doet het zoals het hoort. Staat er 1 op afsluiten, dan sluit hij alles wat draait, ook de apps die wel toestemming hebben.
Edit 3:
Even mijn frustratie over de klantenservice van me afschrijven. Soms vraag je je af of die wel kunnen lezen. Aantal keer mailcontact gehad met dooddoeners als antwoord (zal wel aan de app liggen, is een nieuwe feature van emei 5

[ Voor 78% gewijzigd door ilfamo op 28-06-2017 10:14 ]
Ik ben nogal teleurgesteld op de OP5 en de Honor 8 pro is wel een mogelijke kandidaat
Ben benieuwd wie m heeft en hoe hij bevalt!
Worden er nog steeds telefoons uitgebracht met langzaam/langzamer geheugen?
Ik zit met zo'n beetje dezelfde vraag.Ossi schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:30:
Is dit topic ook voor de Honor 8 pro?
Ik ben nogal teleurgesteld op de OP5 en de Honor 8 pro is wel een mogelijke kandidaat
Ben benieuwd wie m heeft en hoe hij bevalt!
Worden er nog steeds telefoons uitgebracht met langzaam/langzamer geheugen?
De Honor 8 Pro staat op dit moment bovenaan mijn lijstje. Het enige wat me afschrikt is de interface en de vervanging van de standaard apps door Honor spulletjes. Die zijn duidelijk niet allemaal even goed en ik ben wel heel erg gecharmeerd van de standaard apps.
Ofwel: Nemen die vervangende apps veel ruimte in beslag? Kan ik ze weg gooien? En kan ik gewoon de standaard apps er op zetten?
Ik heb nu een aantal maanden een blauwe Honor 8 in m'n bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat 'ie prima bevalt! Ik heb alleen een vraag over geschikte autoladers voor de Honor 8. De Honor 8 ondersteunt QuickCharge en van de stopcontact-lader trekt 'ie hiervoor 9V/2A. Om in de auto de telefoon ook snel te kunnen opladen, wat moet de autolader dan kunnen leveren?
- exact 9V/2A?
- 9V bij een lagere stroomsterkte dan 2A
- 2A bij een lagere spanning dan 9V?
- ...?
Vannacht aan de lader gehangen vanmorgen was hij uit en doet niks meer. Ledje gaat niet aan, reset niet, niks niet.
Dus maar aangemeld voor garantie, en een nieuwe witte besteld.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb hem volgens mij sinds oktober of november. Redelijk snel idd, maar kan best exemplarisch zijn. En gebruik hem ook dusdanig veel dat ie minstens 2x per dag opgeladen moest worden.DRuw schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:56:
@Flagg hoe lang heb je hem dat je accu (al?) dood is?
Ach ja zal wel onder garantie vervangen worden, als het tenminste de accu is en niet het mainboard, kan ook natuurlijk.
Geen idee hoe lang de reparatie gaat duren dus toch maar een nieuwe besteld wil hem wel meenemen op vakantie aangezien ie ook mijn navigatiesysteem is. Straks de oude als reserve.
[Edit] Zo we hebben weer een nieuwe, grootste verschil is dat de witte een stuk lichter is dan de blauwe.
Reparatie van de oude kan 15 dagen duren volgens bol dus dat schiet niet op, al heb ik wel ergere verhalen gehoord van reparaties. Maar 15 dagen zonder smartphone? Nope nope nope.
[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 17-08-2017 21:42 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Okay I stand corrected, ze hebben een boardswap gedaan, lag blijkbaar niet aan de accu.DRuw schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:56:
@Flagg hoe lang heb je hem dat je accu (al?) dood is?
Maar wat nog bijzonderderder is hij is al terug en gerepareerd.
Hoor altijd horror verhalen over naar Polen sturen en weken wachten... Als ik dit had geweten had ik geen nieuwe gekocht.

Witte of blauwe Honor 8 kopen? De witte is zgan.
Nou ja reserve telefoon it is.....
(Honor kennende zal dat nog wel lang duren if so, maar dat terzijde)
De bronnen die ik zie (en me vooral niet officieel lijken) zeggen van wel, maar enkele andere spreken dat dan weer tegen...
Heb je deze vraag al bij Honor zelf neergelegd? Stuur ze eens een email zou ik zeggen.Jebus4life schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:14:
Is er eigenlijk officieel nieuws of we Android O gaan krijgen?
(Honor kennende zal dat nog wel lang duren if so, maar dat terzijde)
De bronnen die ik zie (en me vooral niet officieel lijken) zeggen van wel, maar enkele andere spreken dat dan weer tegen...
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Hier ook, 550 Mb was alvast gedownload. Zojuist geinstalleerd:ilfamo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:42:
Ik kreeg gisteren een notificatie dat er een nieuwe systeem update klaar staat.
Ben van versie FRD-L09C432B389 naar versie FRD-L09C432B394 gegaan.
Hij had 13 minuten nodig voor installatie en vervolgens 5 minuten voor de eerste herstart.
Geen idee wat ik voor verbeteringen kan verwachten.
Verwijderd
Optimalisaties (oa batterij), mogelijk een nieuwe camera modus, twin app ondersteuning voor messenger, Quik app en beveiligingspatches.dolledriesnl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:15:
[...]
Hier ook, 550 Mb was alvast gedownload. Zojuist geinstalleerd:
Ben van versie FRD-L09C432B389 naar versie FRD-L09C432B394 gegaan.
Hij had 13 minuten nodig voor installatie en vervolgens 5 minuten voor de eerste herstart.
Geen idee wat ik voor verbeteringen kan verwachten.
Updates worden in batches, ik meende op basis van IMEI vrijgegeven om de server load wat te verdelen.Tigerblood schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:16:
Heb al 10x op controleren op updates geramd, maar nog geen update beschikbaar hier
Gewoon later nog eens proberen.
Nee, bij mij doen ze het zoals het hoort. Ook lijkt het probleem met het killen van de apps in standby opgelost. Na de vorige update werden alle apps bij mij gesloten, ook al hadden ze toestemming om te blijven draaien. Dat kon alleen opgelost worden door alle apps toestemming te geven, maar nu werkt het weer normaal.Tigerblood schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:50:
Update inmiddels ook binnen, maar nu werken veel widgets niet meer. Iemand anders ook last van?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik dacht al dat het aan mij lag!Techno Overlord schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:57:
Is er al een permanente oplossing voor het probleem dat het scherm niet meer draait als ie even aan heeft gestaan? Het enige dat werkt is een reboot.
heb het ook en inderdaad volgens mij alleen een reboot die dit oplost....
OK. Gebruik je gewoon de standaard launcher? Daarmee werken de widgets namelijk wel maar bij zowel Google Launcher en Nova Launcher werken ze niet.ilfamo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:39:
[...]
Nee, bij mij doen ze het zoals het hoort. Ook lijkt het probleem met het killen van de apps in standby opgelost. Na de vorige update werden alle apps bij mij gesloten, ook al hadden ze toestemming om te blijven draaien. Dat kon alleen opgelost worden door alle apps toestemming te geven, maar nu werkt het weer normaal.
Dat apps in standby werden gesloten, gebeurde dat meteen of als je bijvoorbeeld toestel 30 minuten ongebruikt liet liggen? Heb dat namelijk nooit echt zo gemerkt.
Nog nooit gemerkt. Soms heb ik dat ie niet meer naar landscape wil draaien, dan zet ik automatisch roteren uit en dan weer aan in het quick toggle menu en dan werkt het weer. Gebeurt overigens vrij zelden.Techno Overlord schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:57:
Is er al een permanente oplossing voor het probleem dat het scherm niet meer draait als ie even aan heeft gestaan? Het enige dat werkt is een reboot.
Ik ga denk ik toch maar eens een factory reset doen denk ik. Heb het gevoel dat de OTAs vaak van dit soort bugs veroorzaken terwijl als je helemaal 'from scratch' begint na factory reset dit mogelijk niet het geval was geweest.

Ohja, en als er nog iemand bij Huawei/Honor meeleest (ik betwijfel het). Zorg eens dat jullie Honor toestellen ook gewoon VoLTE ondersteunen bij Tele2 net zoals de P9. De Honor 8 is immers een repackaged P9 toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Tigerblood op 26-09-2017 13:39 ]
Ik gebruik idd de standaard launcher. Het afsluiten gebeurde binnen de minuut. Het viel mij op omdat mijn pebble app ook gelijk werd gesloten en mijn pebble dus aangaf dat er geen contact meer was. Heel veel mee lopen klooien en toen uitgevonden dat het enige wat hielp was geen één afsluiten. Zodra er ik eentje op afsluiten zette ging alles. Maar dat lijkt nu voorbij.Tigerblood schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:37:
OK. Gebruik je gewoon de standaard launcher? Daarmee werken de widgets namelijk wel maar bij zowel Google Launcher en Nova Launcher werken ze niet.
Dat apps in standby werden gesloten, gebeurde dat meteen of als je bijvoorbeeld toestel 30 minuten ongebruikt liet liggen? Heb dat namelijk nooit echt zo gemerkt.
[ Voor 91% gewijzigd door ilfamo op 30-10-2017 12:40 ]
Verwijderd
het valt me sinds paar dagen op de update is langer geleden en whats app heeft ook updates gekregen in die tijd, meer mensen met dit issue?
Werkt de telefoon inmiddels weer volledig normaal?Flagg schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:28:
[...]
Okay I stand corrected, ze hebben een boardswap gedaan, lag blijkbaar niet aan de accu.
Maar wat nog bijzonderderder is hij is al terug en gerepareerd.![]()
Hoor altijd horror verhalen over naar Polen sturen en weken wachten... Als ik dit had geweten had ik geen nieuwe gekocht.![]()
Witte of blauwe Honor 8 kopen? De witte is zgan.![]()
Nou ja reserve telefoon it is.....
Hier ook een boardswap gedaan, echter ben ik bij lange na niet tevreden over de batterij. Heeft de hele nacht aan de lader gehangen, echter was hij maar 93% vanmorgen... Tevens is de capaciteit dramatisch, na 2 uur en 55 minuten is hij nog 58%.
Ik heb de oude even getest en werkt prima hier accu ook. Maar had al een nieuwe gekocht dus gebruik die nu, ook naar volle tevredenheid weer overigens, heb nu de oude als reserve, hoef de komende paar jaar geen nieuwe telefoon.vuurtjih schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:17:
[...]
Werkt de telefoon inmiddels weer volledig normaal?
Hier ook een boardswap gedaan, echter ben ik bij lange na niet tevreden over de batterij. Heeft de hele nacht aan de lader gehangen, echter was hij maar 93% vanmorgen... Tevens is de capaciteit dramatisch, na 2 uur en 55 minuten is hij nog 58%.
Blijf snel en soepel werken so far.
Verwijderd
Hm oke, heb je gelukFlagg schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:19:
[...]
Ik heb de oude even getest en werkt prima hier accu ook. Maar had al een nieuwe gekocht dus gebruik die nu, ook naar volle tevredenheid weer overigens, heb nu de oude als reserve, hoef de komende paar jaar geen nieuwe telefoon.
Blijf snel en soepel werken so far.
Ik weet hier niet zo goed wat ik moet doen, om dat ding nou wéér op te sturen..
Heb het gevoel dat ik de jack plug er heel hard in moet drukken en daarna ronddraaien om contact te krijgen en het koptelefoon symbooltje in de status balk te krijgen.
Wat ik overigens wel een handige tweak vind zijn zelfgemaakte functies starten met de smartkey. D.m.v. tasker taskapps kan ik nu door twee keer klikken mijn geluid aan of uit zetten (inc een korte tril bij aan) en bij 1 keer klik ga ik terug naar home.Dit simuleert in de functionaliteit van de Iphone home knop en maakt het leven weer wat simpeler
Hebben anderen ook ondervonden dat de batterij hij soms lang blijft hangen bij een percentage en dan ineens naar beneden vliegt? En wanneer je na uitvallen door een lege batterij je hem aan de lader hangt hij direct weer naar hoger percentage dan 0 springt (tussen de 11 en 20 meestal)? Ik heb een phone swapgehad ter garantie, maar nu ook weer exact hetzelfde.
Plukje stof?barteman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:23:
Ik heb dit topic al enige tijd met interesse gevolgd en ook basis hiervan al een tijd tevreden eigenaar van een honor 8. Ten eerste @boooootje ik heb dat ook ondervonden, maar bij lag het er aan dat er een plukje stof in de jack poort zat. Allicht eens pielen met plastic puntje of er wat vast zit?
Er kwam en compleet schapenvacht uit
Problem solved.
Bedankt!
Hier precies hetzelfde inderdaad. Geeft de telefoon bij jou de melding 'snelladen' nog wel? Hier inmiddels niet meer, maar hij laad nog wel snel opbarteman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:23:
Hebben anderen ook ondervonden dat de batterij hij soms lang blijft hangen bij een percentage en dan ineens naar beneden vliegt? En wanneer je na uitvallen door een lege batterij je hem aan de lader hangt hij direct weer naar hoger percentage dan 0 springt (tussen de 11 en 20 meestal)? Ik heb een phone swapgehad ter garantie, maar nu ook weer exact hetzelfde.
Dat is me niet opgevallen, volgens mij ging dat nog wel goed bij mij. Momenteel ligt hij weer ter reparatie bij Belsimpel (nu was de flitslamp stuk bij vervangende toestelvuurtjih schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:
[...]
Hier precies hetzelfde inderdaad. Geeft de telefoon bij jou de melding 'snelladen' nog wel? Hier inmiddels niet meer, maar hij laad nog wel snel op

Duurde wel erg lang met het opnieuw opstarten. Was even bang dat er iets fout was gegaan

Gelukkig niet dus
Yep. Kwam vanzelf binnen.--Niels-- schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:51:
Kwam die update vanzelf binnen? Bij mij geeft hij aan dat er geen updates zijn, ook niet als ik handmatig controleer.
Scherm rotatie bij kantelen werkt sindsdien ook nog steeds = problem solved??

https://androidworld.nl/n...-update-android-8-0-oreo/
Geen update naar 8.0
[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 16-01-2018 23:35 ]
Laat de Nexus lijn maar weer terugkomen!
Die Oreo update is echt wel een domper. De reden daarvoor is dat de hard- en software de nieuwe versie niet aan zou kunnen: wat een slap excuus!

Maar de komende weken ga ik 'm toch wel even missen omdat ie ergens ter reparatie ligt; het scherm vond z'n eerste ontmoeting met een stoeptegel niet zo leuk

Google zelf en voor zover dat nu al te zeggen is Nokia. Van de Chinezen doet Xiaomi het ook altijd goed qua software support, maar dan heb je wel MIUI, niet stock Android of maar iets wat er in de buurt van komt (tenzij je de Mi A1 kiest natuurlijk die valt onder Android One)NeWSJuNK schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:52:
Inderdaad teleurstellend! Welk merk Android is wel betrouwbaar qua updates? Volgens mij bijna geen enkele.
Welke custom rom? Er is nauwelijks development voor dit toestel of welk Huawei/Honor toestel doordat ze niet tot nauwelijks sources en documentatie delen over de Kirin SOCs met de dev community. Alle custom roms die ik ooit heb gezien hebben bugs die ze gewoon volledig ongeschikt maken om te gebruiken op een toestel dat je gebruikt als daily driver.Nnoitra schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
Ik ga tzt (als ze stoppend met security updates) gewoon over naar een custom rom.
Maar de komende weken ga ik 'm toch wel even missen omdat ie ergens ter reparatie ligt; het scherm vond z'n eerste ontmoeting met een stoeptegel niet zo leuk
Ik houd 'm nog even, hopend dat ze misschien nog tot inkeer komen na de backlash die je overal ziet na deze beslissing. Anders stap ik later dit jaar over op de nieuwe Nokia flagship of op een Android One toestel à la de Xiaomi Mi A1, maar dan een 2018 release.
Ik meende dat er wel wat stable 7.1 roms waren.Tigerblood schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
Welke custom rom? Er is nauwelijks development voor dit toestel of welk Huawei/Honor toestel doordat ze niet tot nauwelijks sources en documentatie delen over de Kirin SOCs met de dev community. Alle custom roms die ik ooit heb gezien hebben bugs die ze gewoon volledig ongeschikt maken om te gebruiken op een toestel dat je gebruikt als daily driver.
Maar goed, ik hoef niet persé meteen de nieuwste android versie(s) te hebben. En zoals ik al zei, zo lang ik de beveiligingspatches krijg kan ik nog prima een tijd op de huidige blijven. Als dat stopt of als ik om een of andere reden écht 8.0 nodig heb, dan kijk ik dan wel wat de mogelijkheden en opties zijn.
Ik lees (tot nu toe) goede verhalen over de nieuwe Nokia Android (Nokia 5 bijvoorbeeld) toestellen.NeWSJuNK schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:52:
Inderdaad teleurstellend! Welk merk Android is wel betrouwbaar qua updates? Volgens mij bijna geen enkele.
Duurt iets van 10sec. Kan me niet herinneren iets gewijzigd te hebben. Doet die sinds een paar weken, ook al voor de laatste update.
[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 05-02-2018 20:18 ]
Is toch netjes. Niet?
Bij mij ook, licht even op en gaat weer uit.baronruud schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:16:
Bij mij licht af en toe zomaar het scherm op, gaat dus aan. Maar geen enkel bericht of wat dan ook.
Duurt iets van 10sec. Kan me niet herinneren iets gewijzigd te hebben. Doet die sinds een paar weken, ook al voor de laatste update.
Ik heb van de week pas die van december gekregen.boooootje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:49:
En net de 1 januari 2018 Android beveiligingspatch spontaan binnen gekregen.
Is toch netjes. Niet?
Hangt er vanaf wat je zoekt. Als je een goede telefoon zoekt met dito camera die nog wel de beveiligingsupdates van Google krijgt en die zich qua design ook nog eens onderscheid van de massa dan zit je goed. Wil je met custom roms spelen dan kan je beter een gangbaarder toestel nemen.Aghanim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:40:
Ik lees hier vrijwel negatieve verhalen over de hoeveelheid updates en custom roms voor dit toestel. Dat klinkt als geen verstandige keuze om nu nog een Honor 8 te kopen, is dat ook jullie beeld?
Nee, dan zit je niet goed. De Honor 8 is van eind 2016. Geef dan een paar tientjes meer uit en haal de Honor 9 of de View 10, mits je kunt leven met het feit dat ze je toestel na 1 jaar of iets langer glashard laten vallen qua major updates.ilfamo schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:49:
[...]
Hangt er vanaf wat je zoekt. Als je een goede telefoon zoekt met dito camera die nog wel de beveiligingsupdates van Google krijgt en die zich qua design ook nog eens onderscheid van de massa dan zit je goed. Wil je met custom roms spelen dan kan je beter een gangbaarder toestel nemen.
Voor mij heeft Honor en Huawei volledig afgedaan. Komt er hier nooit meer in na die geintjes met update beloften die niet nagekomen worden. Is ook niet de eerste keer als je wat verder inleest. Partnership met XDA haalde me over, maar is achteraf ook een wassen neus gebleken.
Als je budget beperkt is kun je beter de gok nemen en even wachten op nieuwe mid range toestellen van Nokia (b.v. Nokia 6 2018) of misschien een nieuw Android One toestel zoals de Xiaomi Mi A1.
+1 hier net zoTigerblood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:14:
[...]
Nee, dan zit je niet goed. De Honor 8 is van eind 2016. Geef dan een paar tientjes meer uit en haal de Honor 9 of de View 10, mits je kunt leven met het feit dat ze je toestel na 1 jaar of iets langer glashard laten vallen qua major updates.
Voor mij heeft Honor en Huawei volledig afgedaan. Komt er hier nooit meer in na die geintjes met update beloften die niet nagekomen worden. Is ook niet de eerste keer als je wat verder inleest. Partnership met XDA haalde me over, maar is achteraf ook een wassen neus gebleken.
Als je budget beperkt is kun je beter de gok nemen en even wachten op nieuwe mid range toestellen van Nokia (b.v. Nokia 6 2018) of misschien een nieuw Android One toestel zoals de Xiaomi Mi A1.
Het punt voor mij is een meer dat de meeste toestellen te groot zijn, daarom is de Honor 8 interessant(er) dan de 9 of een 5.5" toestel dat al snel 150mm lengte meet. Alternatief is de Mi6 maar ik heb niet veel kracht nodig en vind de Honor mooier.Tigerblood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:14:
[...]
Nee, dan zit je niet goed. De Honor 8 is van eind 2016. Geef dan een paar tientjes meer uit en haal de Honor 9 of de View 10, mits je kunt leven met het feit dat ze je toestel na 1 jaar of iets langer glashard laten vallen qua major updates.
Ik zie wel redelijk wat roms, ook Android 8, op XDA en ben een ervaren custom rom gebruiker. Zijn die roms niet bruikbaar? Ik zie wel dat ze niet echt meer geupdate worden, dat zegt wel genoeg. Mijn voorkeur gaat daarom overigens wel sterk uit naar een Snapdragon omdat daar altijd ruime ondersteuning is qua custom roms.
De Honor 9 heeft een 5.15 inch scherm en is qua formaat zo goed als hetzelfde als de 8.Aghanim schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:50:
[...]
Het punt voor mij is een meer dat de meeste toestellen te groot zijn, daarom is de Honor 8 interessant(er) dan de 9 of een 5.5" toestel dat al snel 150mm lengte meet. Alternatief is de Mi6 maar ik heb niet veel kracht nodig en vind de Honor mooier.
Ik zie wel redelijk wat roms, ook Android 8, op XDA en ben een ervaren custom rom gebruiker. Zijn die roms niet bruikbaar? Ik zie wel dat ze niet echt meer geupdate worden, dat zegt wel genoeg. Mijn voorkeur gaat daarom overigens wel sterk uit naar een Snapdragon omdat daar altijd ruime ondersteuning is qua custom roms.
De ROMs op XDA zijn echt niet bruikbaar. De camera's doen het niet, meestal de GPS ook niet. Development ligt zo goed als stil en er zijn ook te weinig mensen om te testen. Tel daarbij op dat het unlocken en rooten van je Honor ook nog een karwei is en het wordt echt totaal de moeite niet waard om het te proberen.
Duidelijk verhaal, dan ga ik naar de 9 kijken of een ander alternatief zoeken. Bedankt.Tigerblood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:00:
[...]
De Honor 9 heeft een 5.15 inch scherm en is qua formaat zo goed als hetzelfde als de 8.
De ROMs op XDA zijn echt niet bruikbaar. De camera's doen het niet, meestal de GPS ook niet. Development ligt zo goed als stil en er zijn ook te weinig mensen om te testen. Tel daarbij op dat het unlocken en rooten van je Honor ook nog een karwei is en het wordt echt totaal de moeite niet waard om het te proberen.
Ik weet niet wat jij allemaal doet om dat voor elkaar te krijgen, maar het kostte mij afgelopen weekend een half uurtje waarvan de meeste tijd zat in de reboots and factory reset acties..Tigerblood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:00:
daarbij op dat het unlocken en rooten van je Honor ook nog een karwei is en het wordt echt totaal de moeite niet waard om het te proberen.
Dan heb je het via een onofficiële manier gedaan, want als je de bootloader wilt unlocken moet je een aanvraag plaatsen via Huawei. Dan moet je Huawei Suite ofzoiets downloaden, backup maken. Heel proces. Leuk dat het jou in een half uurtje is gelukt, maar uiteindelijk heb je er vrij weinig aan aangezien er geen bruikbare custom ROMS zijn en root tegenwoordig voor ad blocking ook totaal overbodig is.Nnoitra schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Ik weet niet wat jij allemaal doet om dat voor elkaar te krijgen, maar het kostte mij afgelopen weekend een half uurtje waarvan de meeste tijd zat in de reboots and factory reset acties..
Niks onofficiële manier.Tigerblood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:34:
[...]
Dan heb je het via een onofficiële manier gedaan, want als je de bootloader wilt unlocken moet je een aanvraag plaatsen via Huawei. Dan moet je Huawei Suite ofzoiets downloaden, backup maken. Heel proces. Leuk dat het jou in een half uurtje is gelukt, maar uiteindelijk heb je er vrij weinig aan aangezien er geen bruikbare custom ROMS zijn en root tegenwoordig voor ad blocking ook totaal overbodig is.
Als je al een Huawei ID hebt, kun je inloggen op https://www.emui.com/en/plugin.php?id=unlock
Daar vul je in: S/N, IMEI, product code en model nummer.
Dan krijg je direct je unlock code te zien.
In je 'Developer Options' settings de"OEM Unlock" en "USB Debugging" aanzetten.
Reboot naar bootloader en met fastboot unlocken.
Dan even de wipe afwachten, TWRP installeren, vanuit TWRP Magisk installeren, klaar.
Leuk dat jij vrij weinig aan root hebt, maar je kunt er meer mee dan alleen ad blocking.
Ik weet ook wel dat je meer kunt doen met root, maar voor 95% van gebruikers is ad blocking de voornaamste reden om te rooten. Root is in toenemende mate een veiligheidsrisico gebleken en als je ad blocking ook zonder root kan verwezenlijken, is het een no-brainer om niet te rooten. Ook omdat je anders gezeur krijgt in banking apps etc i.v.m. root detectie.Nnoitra schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:36:
[...]
Niks onofficiële manier.![]()
Als je al een Huawei ID hebt, kun je inloggen op https://www.emui.com/en/plugin.php?id=unlock
Daar vul je in: S/N, IMEI, product code en model nummer.
Dan krijg je direct je unlock code te zien.
In je 'Developer Options' settings de"OEM Unlock" en "USB Debugging" aanzetten.
Reboot naar bootloader en met fastboot unlocken.
Dan even de wipe afwachten, TWRP installeren, vanuit TWRP Magisk installeren, klaar.
Leuk dat jij vrij weinig aan root hebt, maar je kunt er meer mee dan alleen ad blocking.
Daarvoor heb je dan weer Magisk & root hide.Tigerblood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:22:
Ook omdat je anders gezeur krijgt in banking apps etc i.v.m. root detectie.
Maar volgens mij is root detectie vooralsnog iest wat Android Pay en veel spelletjes doen; een bank app van de Rabo bijvoorbeeld (nog) niet.
Draai hier nog steeds 1 december. Versie B399, welke draai jij?boooootje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:49:
En net de 1 januari 2018 Android beveiligingspatch spontaan binnen gekregen.
Is toch netjes. Niet?
1 jan 2018 dusvuurtjih schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:23:
[...]
Draai hier nog steeds 1 december. Versie B399, welke draai jij?
En B401
Ah even afwachten dus. Heb je toevallig een screenshot van de updatelijst? Ik zag van een L04 een behoorlijke waslijst aan updates.
Bedoel je deze: Instellingen / Systeemupdate / Huidige versievuurtjih schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:04:
[...]
Ah even afwachten dus. Heb je toevallig een screenshot van de updatelijst? Ik zag van een L04 een behoorlijke waslijst aan updates.
Hier staat alleen de Google veiligheidspatch genoemd.
Ja, laten we het hopen:Jebus4life schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:17:
Ik heb overigens info zien voorbijkomen dat de Honor 8 toch (in tegenstelling tot eerder nieuws) Oreo zou krijgen? Leuk om te horen aangezien ik hem nu een jaartje heb en toch nog een 6 a 12 maanden erbij wil doen!
https://www.heise.de/news...droid-8-Oreo-3981788.html
Ik zit ook nog op 399, die ik net 2 weken geleden ontvangen heb.Tigerblood schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:54:
Ik lees net op XDA dat er al een B403 update uitgekomen is, maar ik zit nog steeds op B399. Nog steeds geen updatemelding gehad voor B401 of B402. Hebben anderen hier ook last van?
Edit 30/3:
Ik krijg 402 net binnen.
[ Voor 5% gewijzigd door ilfamo op 30-03-2018 15:44 ]
Van B403 voorlopig nog geen sprake. Ook Oreo in nog geen velden of wegen te bekennen, maar Q2 is nog lang natuurlijk (en Huawei/Honor kennende zal het eerder begin Q3 zijn als hij komt ^^)
Honor heeft al zo vaak beloften gewijzigd en verbroken dat ik het een wonder zal vinden als Oreo überhaupt nog uit gaat komen voor de Honor 8.Jebus4life schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:21:
Ik heb B402 al enkele weken binnen (maar toen niet bij stilgestaan), maar denk toch altijd al van half maart ofzo als ik moet gokken.
Van B403 voorlopig nog geen sprake. Ook Oreo in nog geen velden of wegen te bekennen, maar Q2 is nog lang natuurlijk (en Huawei/Honor kennende zal het eerder begin Q3 zijn als hij komt ^^)
Ik las elders dat Huawei/Honor toestellen in principe een voordeel hebben als het gaat om de mogelijkheid om te upgraden van Nougat naar Oreo, omdat de toestellen al een vendor partition hebben, iets dat vanaf Oreo verplicht is vanwege Project Treble.
Als een telefoon deze partitie nog niet heeft, is het niet mogelijk om via een OTA te upgraden van Android Nougat naar Android Oreo, omdat het geheugen van de telefoon opnieuw moet worden gepartitioneerd om zo een vendor partitie te creëren. Die partitie is nodig zodat HALs kunnen worden losgekoppeld van andere layers, zoals Project Treble voorschrijft (bron).
[ Voor 5% gewijzigd door Tigerblood op 09-04-2018 14:55 ]
Hier vindt hij geen nieuwe updates. Bij welk mobiele netwerk zit je?ilfamo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:25:
Ze zijn met een inhaalslag bezig denk ik, B403 komt net binnen.
Hier ook binnen op Vodafone.Tigerblood schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:18:
[...]
Hier vindt hij geen nieuwe updates. Bij welk mobiele netwerk zit je?
Ik zit ook op VodafoneTigerblood schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:18:
[...]
Hier vindt hij geen nieuwe updates. Bij welk mobiele netwerk zit je?
Same here, geen changelog. Zal wel alleen Google security patches zijn denk ik.vuurtjih schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:50:
Te vroeg gezeurd, ben nu 403 aan het binnenhalen. Zonder changelog
1 maart patch zo te zien ja.Tigerblood schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:27:
[...]
Same here, geen changelog. Zal wel alleen Google security patches zijn denk ik.
Dit topic is alleen voor ervaringen, levertijd en prijzen horen in:
[Honor 8] Levertijden & Prijzen