Dan ga ik de 550 watt whisper bestellen. Bedankt voor de hulp.
Klopt aangezien ik het al gepost had.r100 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:27:
Seasonic doet nieuwe voedingen line-up uit de doeken
Niet echt nieuws meer, zeker voor TS niet
-The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 33"
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Vraag van mijn kant: ik heb momenteel de pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W in mijn systeem zitten. Deze is nu een jaar of 4 oud. Echter kan ik geen goede recensies van deze PSU vinden. Van de 600W versie is wel het 1 en ander te vinden, wat op zich een redelijke indicatie is (reviews geven hem aan als een prima voeding (geen A+ maar gewoon...prima).
Ik vraag me echter af hoe deze voedingen hier bekend staan. Is het eigenlijk kaliber MSTech, of kan deze nog vele jaren mee? In de zomer wil ik gaan kijken naar een high-end GPU, dus ik vraag me af hoe goed mijn PSU nog kan meekomen, of dat ik alvast beter een goede PSU kan kopen.
Ik vraag me echter af hoe deze voedingen hier bekend staan. Is het eigenlijk kaliber MSTech, of kan deze nog vele jaren mee? In de zomer wil ik gaan kijken naar een high-end GPU, dus ik vraag me af hoe goed mijn PSU nog kan meekomen, of dat ik alvast beter een goede PSU kan kopen.
Verwijderd
http://www.hardwaresecret...00-w-power-supply-review/XFlame schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:25:
Echter kan ik geen goede recensies van deze PSU vinden
http://www.anandtech.com/show/2724/14
http://translate.google.c...%3Ft%3D353445%26garpg%3D1
https://www.overclock3d.n...ocz_modxstream_pro_500w/1
http://www.bit-tech.net/h...eam-pro-500w-psu-review/1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 18:03 ]
Niet ouder? Dit was een populaire voeding rond 2009/2010. Vier jaar geleden was die (zo goed als) EOL.XFlame schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:25:
Deze is nu een jaar of 4 oud.
Geen van twee, het is geen gare voeding, maar ook niet een voeding welke nog jaren mee moet kunnen.Ik vraag me echter af hoe deze voedingen hier bekend staan. Is het eigenlijk kaliber MSTech, of kan deze nog vele jaren mee?
Een nieuwe moderne goede kwaliteitsvoeding lijkt mij dan wel een goed idee als er ook een nieuwe high-end videokaart komt.In de zomer wil ik gaan kijken naar een high-end GPU, dus ik vraag me af hoe goed mijn PSU nog kan meekomen, of dat ik alvast beter een goede PSU kan kopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Dank hiervoor. Ik snap niet goed waarom ik deze heb gemist (zelfs die van anandtech, dat is een website die ik toch wel regelmatig bezoek). Mijn google-fu heeft me in de steek gelatenVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:57:
[...]
http://www.hardwaresecret...00-w-power-supply-review/
http://www.anandtech.com/show/2724/14
http://translate.google.c...%3Ft%3D353445%26garpg%3D1
https://www.overclock3d.n...ocz_modxstream_pro_500w/1
http://www.bit-tech.net/h...eam-pro-500w-psu-review/1
Even opgezocht: datum van aankoop is 22-01-2012. Dus bijna 5 jaar oud. Had destijds geen verstand van PC's, dus ik heb me laten adviseren door iemand met kennis.-The_Mask- schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:00:
[...]
Niet ouder? Dit was een populaire voeding rond 2009/2010. Vier jaar geleden was die (zo goed als) EOL.
Oké duidelijk, dan ga ik binnenkort kijken naar een nieuwe voeding. Heb ik weer mooi een excuus om nieuw speelgoed te kopen.[...]
Geen van twee, het is geen gare voeding, maar ook niet een voeding welke nog jaren mee moet kunnen.
[...]
Een nieuwe moderne goede kwaliteitsvoeding lijkt mij dan wel een goed idee als er ook een nieuwe high-end videokaart komt.
Beide heren: Dank voor de reacties!
Op dit moment is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M de meest interessante voeding. Kan over enkele maanden alleen wel anders zijn.XFlame schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Oké duidelijk, dan ga ik binnenkort kijken naar een nieuwe voeding. Heb ik weer mooi een excuus om nieuw speelgoed te kopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om volgende PSU te kopen: pricewatch: Cooler Master V Series V650
Voor een systeem met een i5-3570K,8GB DDR3,SSD,HDD,RX 480 8GB en 3 externe harde schijven.
Goed idee of zou ik mss toch beter een andere kopen?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om volgende PSU te kopen: pricewatch: Cooler Master V Series V650
Voor een systeem met een i5-3570K,8GB DDR3,SSD,HDD,RX 480 8GB en 3 externe harde schijven.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Onnodig zwaar. Neem de voeding die in de post boven je genoemd wordt.Notorious4 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:06:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt!
Geen goed idee, het is een 650W voeding en dus bedoeld voor twee high-end videokaarten, maar de voeding heeft maar twee PEG connectors aan één modulaire kabel. Waardoor je de voeding in de praktijk maar kunt gebruiken met één videokaart en normaal gesproken zal die dus ook niet meer dan 400W belast worden. Omdat je al een dikke high-end videokaart moet overklokken en een overgeklokte CPU moet hebben voordat je überhaubt 400W haalt. Die voeding is dan ook nogal een grap doordat zoiets simpels als genoeg connectors is verprutst.Notorious4 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:06:
Hallo iedereen,
Alvast bedankt!
Een voeding als de BitFenix Whisper 450W is goedkoper en beter, wel wat overdreven overigens maar daarmee kun je de CPU en videokaart nog extreem overklokken, een dikke high-end videokaart nemen of een tweede RX480. Genoeg upgrade mogelijkheden dus en aangezien een 350W versie van deze voeding niet bestaat is de 450W versie dus het meest logische.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor de reacties alvast.
Ik kan deze voeding precies niet bij winkels bij mij in de buurt kopen (antwerpen).
Is er een andere gelijkaardige voeding of is er niet echt een andere die in de buurt komt?
Ik kan deze voeding precies niet bij winkels bij mij in de buurt kopen (antwerpen).
Is er een andere gelijkaardige voeding of is er niet echt een andere die in de buurt komt?
Corsair RM550x is vergelijkbaar, maar wel een paar tientjes duurder.Notorious4 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:22:
Bedankt voor de reacties alvast.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb geen probleem die prijs te betalen als het echt een deftige voeding is.-The_Mask- schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:24:
[...]
Corsair RM550x is vergelijkbaar, maar wel een paar tientjes duurder.
Ja dat is het, zie ook de topicstart. Maar een winkel als Afuture zendt de BitFenix trouwens ook gratis naar België.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik kan nu toevallig ook voor erg goedkoop een Corsair RM550x halen, en ik vroeg me af of ik hier goed aan zal doen? Ik heb nu een CoolerMaster Real Power M520 van een jaar of 5 oud in mijn PC zitten dus een upgrade zal het sowieso zijn. Maar als deze voeding nog mee kan is het natuurlijk financieel efficiënter om mijn voeding niet te upgraden.
De specs van mijn computer:
MSI B75A-G43
Intel Core i5-3450
8 GB RAM @ 799 MHz
nVidia 750 GTX Ti
OCZ Agility 3 120GB
2x Western Digital Black 1 TB
Het is wel een beetje overkill maar dat is niet zo'n probleem.
De specs van mijn computer:
MSI B75A-G43
Intel Core i5-3450
8 GB RAM @ 799 MHz
nVidia 750 GTX Ti
OCZ Agility 3 120GB
2x Western Digital Black 1 TB
Het is wel een beetje overkill maar dat is niet zo'n probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door Swagger op 16-01-2017 17:26 ]
Hoe goedkoop is goedkoop? Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is niet minder dus om interessant te zijn zou de Corsair RM550x goedkoper moeten zijn. Met de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M kun je namelijk ook een extreme high-end game machine maken met bijvoorbeeld een pricewatch: Intel Core i7-6950X en pricewatch: Nvidia Titan X van 1359 euro. Weinig mensen geven meer dan 3000 euro uit aan alleen een CPU en videokaart.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik kan hem voor 40 euro halen, nieuw in verpakking. Dus een andere voeding zou niet interessant zijn. Alleen de vraag of ik de voeding wel zou moeten upgraden. Het enige andere dat ik aan mijn computer wil doen is een videokaart halen (1060 GTX of RX 480).
Ja dat is goedkoop altijd doen ook al is het niet nodig, maar in dit geval is het niet verkeerd. Ik denk trouwens ook dat de Cooler Master ouder is, tussen de 9,5 jaar en 6,5 jaar oud lijkt mij realistisch.
AMD Nieuwsdiscussie
Die bitfenix is overigens wel slecht leverbaar, of je moet m bij MaxICT of SiComputers willen aanschaffen, van beiden word ik niet erg blij.-The_Mask- schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:42:
Hoe goedkoop is goedkoop? Een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is niet minder dus om interessant te zijn zou de Corsair RM550x goedkoper moeten zijn. Met de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M kun je namelijk ook een extreme high-end game machine maken met bijvoorbeeld een pricewatch: Intel Core i7-6950X en pricewatch: Nvidia Titan X van 1359 euro. Weinig mensen geven meer dan 3000 euro uit aan alleen een CPU en videokaart.
Share and Enjoy!
Afuture is er ook nog, dat is een prima winkel en daarnaast de goedkoopste inclusief verzenden. Maar als je het liever via een andere winkel koopt kun je gewoon vragen deze voeding aan het assortiment toe te voegen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Diverse voedingen gekocht bij MaxICT en Si. Tot nu toe geen problemen met de leveringen gehad.GreNade schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:05:
[...]
Die bitfenix is overigens wel slecht leverbaar, of je moet m bij MaxICT of SiComputers willen aanschaffen, van beiden word ik niet erg blij.
In dat geval direct maar opgehaald, morgen maar een busje perslucht halen en dan m'n pc schoonmaken + inbouwen.-The_Mask- schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:15:
Ja dat is goedkoop altijd doen ook al is het niet nodig, maar in dit geval is het niet verkeerd. Ik denk trouwens ook dat de Cooler Master ouder is, tussen de 9,5 jaar en 6,5 jaar oud lijkt mij realistisch.
Het gaat ook altijd prima totdat er iets mis is met de levering of het product.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Diverse voedingen gekocht bij MaxICT en Si. Tot nu toe geen problemen met de leveringen gehad.
Ik wil een nieuwe voeding aanschaffen maar ik heb nog een aantal vragen hierover.
Ik heb momenteel een i7 3770 en heb er vandaag een gtx 1080 bijgekocht: https://tweakers.net/pric...-gaming-8g/specificaties/
Ik moet er nu een nieuwe voeding bijnemen maar ik weet niet welke ik moet nemen.
Ik zie bij de specs het volgende staan: 6 pins, 8 (6+2) pins. Betekend dit dat ik beide nodig heb?
Ik zat te denken aan een 550+ voeding. Is dat genoeg voor de cpu+gpu die hierboven staan?
Ik heb ook even de startpost gelezen en dan vooral het stukje over bronze t/m platinum. Het lijkt erop dat er niet zoveel verschil zitussen in efficiency tussen bronze en platinum. Klopt het dat het niet echt veel uitmaakt welke certificeren je neemt zolang hij maar gecertificeerd is?
Als ik zoek naar modulaire voedingen met een 6 en een 6+2 aansluiting en dan kijk naar voedingen rond de €100 (wat ik ongeveer wil uitgeven) kom ik uit op de EVGA Supernova 650 https://tweakers.net/pric...vga-supernova-650-g2.html
Is dit een aanrader? Kloppen mijn zoekcriteria, dus moet ik idd zoeken naar 6 EN 6+2? Zijn er betere opties?
Ik heb momenteel een i7 3770 en heb er vandaag een gtx 1080 bijgekocht: https://tweakers.net/pric...-gaming-8g/specificaties/
Ik moet er nu een nieuwe voeding bijnemen maar ik weet niet welke ik moet nemen.
Ik zie bij de specs het volgende staan: 6 pins, 8 (6+2) pins. Betekend dit dat ik beide nodig heb?
Ik zat te denken aan een 550+ voeding. Is dat genoeg voor de cpu+gpu die hierboven staan?
Ik heb ook even de startpost gelezen en dan vooral het stukje over bronze t/m platinum. Het lijkt erop dat er niet zoveel verschil zitussen in efficiency tussen bronze en platinum. Klopt het dat het niet echt veel uitmaakt welke certificeren je neemt zolang hij maar gecertificeerd is?
Als ik zoek naar modulaire voedingen met een 6 en een 6+2 aansluiting en dan kijk naar voedingen rond de €100 (wat ik ongeveer wil uitgeven) kom ik uit op de EVGA Supernova 650 https://tweakers.net/pric...vga-supernova-650-g2.html
Is dit een aanrader? Kloppen mijn zoekcriteria, dus moet ik idd zoeken naar 6 EN 6+2? Zijn er betere opties?
@Themask
Ik heb even een korte vraag betreft een PSU.
Een kennis van mij heeft nog een 775 systeem en wil graag upgraden naar een 115xx systeem.
Alleen is de vraag of de voeding nog voldoet en of die de c6/c7 power status van Intel ook ondersteunt en of de voeding ook vervangen dient te worden? Want dan pakken we die direct mee natuurlijk
Als ik op het typenummer zoek wat op de voeding staat kom ik op de pricewatch: Silverstone Strider 750W uit. Tenminste, als mijn research klopt zie bijgevoegde afbeelding.

Ik weet niet hoe oud de voeding is en wanneer als de voeding is aangeschaft.
Naar mijn weten is Silverstone een goed merk en maken ze degelijke voedingen echter weet ik niet wat de verwachte levensduur van deze voeding is en of het verstandig is om hem mee te nemen naar een nieuwe set ik hoop dat jij daar mij antwoord op kan geven.
Ik heb even een korte vraag betreft een PSU.
Een kennis van mij heeft nog een 775 systeem en wil graag upgraden naar een 115xx systeem.
Alleen is de vraag of de voeding nog voldoet en of die de c6/c7 power status van Intel ook ondersteunt en of de voeding ook vervangen dient te worden? Want dan pakken we die direct mee natuurlijk
Als ik op het typenummer zoek wat op de voeding staat kom ik op de pricewatch: Silverstone Strider 750W uit. Tenminste, als mijn research klopt zie bijgevoegde afbeelding.

Naar mijn weten is Silverstone een goed merk en maken ze degelijke voedingen echter weet ik niet wat de verwachte levensduur van deze voeding is en of het verstandig is om hem mee te nemen naar een nieuwe set ik hoop dat jij daar mij antwoord op kan geven.
Ja dat zie je ook bij een foto van de videokaart, beide connectors zijn aanwezig dus beide moeten aangesloten worden.Soundless schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:00:
Dat is nutteloos veel, meer dan 275W ga je niet uit de voeding trekken.Ik zat te denken aan een 550+ voeding. Is dat genoeg voor de cpu+gpu die hierboven staan?
Kwaliteit en prestaties is belangrijker dan een 80PLUS certificaat.Ik heb ook even de startpost gelezen en dan vooral het stukje over bronze t/m platinum. Het lijkt erop dat er niet zoveel verschil zitussen in efficiency tussen bronze en platinum. Klopt het dat het niet echt veel uitmaakt welke certificeren je neemt zolang hij maar gecertificeerd is?
Dat is een voeding bedoeld voor twee high-end kaarten, als je bij één blijft dan heb je daar niks aan.Als ik zoek naar modulaire voedingen met een 6 en een 6+2 aansluiting en dan kijk naar voedingen rond de €100 (wat ik ongeveer wil uitgeven) kom ik uit op de EVGA Supernova 650 https://tweakers.net/pric...vga-supernova-650-g2.html
In de berichten boven die van jouw wordt ook meermaals de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M geadviseerd en hierboven staat ook nog dat je deze voeding voor een PC kunt gebruiken welke nog een stuk meer verbruikt.
AMD Nieuwsdiscussie
Het zou mij verbazen als die voeding geen defecte elco's zou hebben. Dus sowieso vervangen, de voeding zal richting de 10 jaar gaan.McFastFood schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:54:
AMD Nieuwsdiscussie
Dank voor de snelle en duidelijke reactie.-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:45:
[...]
Het zou mij verbazen als die voeding geen defecte elco's zou hebben. Dus sowieso vervangen, de voeding zal richting de 10 jaar gaan.
Niet gedacht dat de voeding al zo oud was maar aan de ene kant ook wel logisch .
Ik hoorde gisteren ook al een soort hoge piep / resonatie uit de voeding dus ik vermoedde al vervanging maar wist het niet zeker.
Ik ben idd niet van plan een 2de videokaart erin te stoppen.-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:35:
[...]
Ja dat zie je ook bij een foto van de videokaart, beide connectors zijn aanwezig dus beide moeten aangesloten worden.
[...]
Dat is nutteloos veel, meer dan 275W ga je niet uit de voeding trekken.
[...]
Kwaliteit en prestaties is belangrijker dan een 80PLUS certificaat.
[...]
Dat is een voeding bedoeld voor twee high-end kaarten, als je bij één blijft dan heb je daar niks aan.
In de berichten boven die van jouw wordt ook meermaals de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M geadviseerd en hierboven staat ook nog dat je deze voeding voor een PC kunt gebruiken welke nog een stuk meer verbruikt.
Ik zie dat die 2x 6+2 heeft. Betekend het dat ik de 6-pins stekker van de 6+2 kan gebruiken als een 'losse' 6 pins?
Zie de topicstart, een 6+2 pins kan zowel als een 6 pins of als 8 pins PEG connector worden gebruikt.Soundless schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:26:
[...]
Ik zie dat die 2x 6+2 heeft. Betekend het dat ik de 6-pins stekker van de 6+2 kan gebruiken als een 'losse' 6 pins?
Voeding advies en informatie topic - Deel 33
AMD Nieuwsdiscussie
Excuus. Had ik inderdaad beter moeten lezen.-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:33:
[...]
Zie de topicstart, een 6+2 pins kan zowel als een 6 pins of als 8 pins PEG connector worden gebruikt.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Een laatste vraag. Ik hoor net dat een vriend de volgende voeding heeft: https://seasonic.com/product/m12ii-520-evo/ en ik zou eventueel mijn huidige voeding met hem kunnen ruilen (wat voor mij natuurlijk voordeliger is dan een nieuwe voeding).
Is dit een goede voeding? Zo niet, neem ik alsnog de bitfenix die je hiervoor aanraadde.
Verwijderd
Als de voeding in je inventaris nog de juiste is wordt je vriend bij die ruil opgezadeld met een matige Pure Power L7 630w? Die overigens 2x 6 pins en 2x 6+2 pins PCI-e heeft. Geen goede ruil voor hem.Soundless schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:09:
[...]
Excuus. Had ik inderdaad beter moeten lezen.
Een laatste vraag. Ik hoor net dat een vriend de volgende voeding heeft: https://seasonic.com/product/m12ii-520-evo/ en ik zou eventueel mijn huidige voeding met hem kunnen ruilen (wat voor mij natuurlijk voordeliger is dan een nieuwe voeding).
Is dit een goede voeding? Zo niet, neem ik alsnog de bitfenix die je hiervoor aanraadde.
Grappig altijd als er weer eens een "geweldige" voeding langskomt. Die Bitfenix voeding wordt nu overal geadviseerd. Van budget PC's die nog geen 150W trekken tot high-end gamesystemen. Vroeger was het van als je 750W adviseerde bij een PC die 300W trok, moest je bijna rennen voor je leven. 
Dus heb je reuma, rugklachten, een zware griep of wat dan ook? Koop de allesoplosser Bitfenix 450W!

Dus heb je reuma, rugklachten, een zware griep of wat dan ook? Koop de allesoplosser Bitfenix 450W!
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 18-01-2017 08:47 ]
Die in mn inventaris klopt idd. Is er iets mis met die voeding? Zo ja, wat als ik vragen mag? Dan kan ik het ook zo doorgeven aan hem. Wil niet een goede vriend iets aannaaien wat zuigtVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:34:
[...]
Als de voeding in je inventaris nog de juiste is wordt je vriend bij die ruil opgezadeld met een matige Pure Power L7 630w? Die overigens 2x 6 pins en 2x 6+2 pins PCI-e heeft. Geen goede ruil voor hem.
Verwijderd
Wat ik daarmee zeggen wil is dat je huidige voeding de aansluitingen heeft voor een GTX 1080. Daarvoor heb je geen andere voeding nodig. Dat het geen geweldige voeding is dat is een ander verhaal. Vraag daarvoor -The_Mask- voor een objectieve beoordeling.Soundless schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:47:
[...]
Die in mn inventaris klopt idd. Is er iets mis met die voeding? Zo ja, wat als ik vragen mag? Dan kan ik het ook zo doorgeven aan hem. Wil niet een goede vriend iets aannaaien wat zuigtHet aantal pins is in zijn geval niet zo belangrijk.
Ik snap dat mijn huidige voeding ook zal werken, maar ik was toch van plan om een modulaire voeding te nemen en die stap wil ik dus nu gaan maken.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:25:
[...]
Wat ik daarmee zeggen wil is dat je huidige voeding de aansluitingen heeft voor een GTX 1080. Daarvoor heb je geen andere voeding nodig. Dat het geen geweldige voeding is dat is een ander verhaal. Vraag daarvoor -The_Mask- voor een objectieve beoordeling.
Het ging mij er meer om dat je zei dat het geen goede deal voor hem zou zijn. Dus mijn vraag: waarom? Is het een crapvoeding? Zo ja, wat maakt het crap?
Verwijderd
Geen goede deal voor je vriend omdat de Seasonic kwalitatief veel beter is dan de be quiet!. Hij gaat er bij die ruil flink op achteruit.Soundless schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:20:
[...]
Ik snap dat mijn huidige voeding ook zal werken, maar ik was toch van plan om een modulaire voeding te nemen en die stap wil ik dus nu gaan maken.
Het ging mij er meer om dat je zei dat het geen goede deal voor hem zou zijn. Dus mijn vraag: waarom? Is het een crapvoeding? Zo ja, wat maakt het crap?
Ik zie nergens dat de PC wordt aangeraden voor PC's welke minder dan 150W verbruiken.chim0 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:44:
Grappig altijd als er weer eens een "geweldige" voeding langskomt. Die Bitfenix voeding wordt nu overal geadviseerd. Van budget PC's die nog geen 150W trekken tot high-end gamesystemen. Vroeger was het van als je 750W adviseerde bij een PC die 300W trok, moest je bijna rennen voor je leven.
Maar dan nog als er eens in de zoveel tijd weer een erg goede voeding opduikt voor een nette prijs dan moet je er ook gebruik van maken natuurlijk. Een slechtere voeding aanraden ter afwisseling heeft weinig nut. Het aantal beroerde voedingskeuzes is natuurlijk sowieso vele malen groter dan goede keuzes.
Het overgrote deel van de mensen zal immers nog steeds eerder een pricewatch: Cooler Master GM G750M dan een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M kiezen voor een high-end single GPU gaming systeem. Ook al is de BitFenix natuurlijk de veel betere keuze en hebben ze een vergelijkbare prijs.
AMD Nieuwsdiscussie
Mja 80 euro en slecht verkrijgbaar.-The_Mask- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:02:
[...]
Ik zie nergens dat de PC wordt aangeraden voor PC's welke minder dan 150W verbruiken.
Maar dan nog als er eens in de zoveel tijd weer een erg goede voeding opduikt voor een nette prijs dan moet je er ook gebruik van maken natuurlijk. Een slechtere voeding aanraden ter afwisseling heeft weinig nut. Het aantal beroerde voedingskeuzes is natuurlijk sowieso vele malen groter dan goede keuzes.
Het overgrote deel van de mensen zal immers nog steeds eerder een pricewatch: Cooler Master GM G750M dan een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M kiezen voor een high-end single GPU gaming systeem. Ook al is de BitFenix natuurlijk de veel betere keuze en hebben ze een vergelijkbare prijs.
Daarom wordt die ook bijna alleen maar geadviseerd bij high-end single GPU gaming machines van rond de 1000 euro of meer. Dan is een deze voeding een logische en vaak perfecte keuze.
Wat betreft de slechte verkrijgbaarheid, elke webshop kan hem in principe gewoon toevoegen aan het assortiment en van Azerty weet ik bijvoorbeeld dat ze dat ook doen als je het vraagt. Voeding is ook nieuw en heeft ook nog niet in de BBG gestaan, vandaar dat ook nog niet veel winkels hem hebben toegevoegd aan het assortiment. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart dan zie je dat genoeg fabrikanten BitFenix in het assortiment hebben waardoor de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M in principe niet meer dan een paar klikjes hoeft te zijn aangezien die bij dezelfde leverancier weg zal komen.
AMD Nieuwsdiscussie
Tja wat is goed, wat is slecht, het is in ieder geval wel een 7 jaar oud design. Als je een voeding als de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M neemt dan kun je de voeding ook nog een hele tijd gebruiken ook met een nieuwe PC.Soundless schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:09:
[...]
Heeft hij vier PEG connectors nodig? Waarom wil hij ruilen? Als die geen vier PEG connectors nodig heeft voor twee high-end videokaarten. Als die dat niet heeft dan gaat die er iig niet op vooruit.Soundless schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:47:
[...]
Die in mn inventaris klopt idd. Is er iets mis met die voeding? Zo ja, wat als ik vragen mag? Dan kan ik het ook zo doorgeven aan hem. Wil niet een goede vriend iets aannaaien wat zuigtHet aantal pins is in zijn geval niet zo belangrijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Hij gaat m'n videokaart overnemen en hij wilde mij ook wat helpen. Hij weet dat ik een modulaire voeding wil en voor hem maakt het weinig uit. Het gaat er vooral om dat hij geen rotzooi krijgt.-The_Mask- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:04:
[...]
Tja wat is goed, wat is slecht, het is in ieder geval wel een 7 jaar oud design. Als je een voeding als de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M neemt dan kun je de voeding ook nog een hele tijd gebruiken ook met een nieuwe PC.
[...]
Heeft hij vier PEG connectors nodig? Waarom wil hij ruilen? Als die geen vier PEG connectors nodig heeft voor twee high-end videokaarten. Als die dat niet heeft dan gaat die er iig niet op vooruit.
Rotzooi niet, maar kwalitatief gaat die wel een stapje terug.Soundless schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:44:
[...]
Hij gaat m'n videokaart overnemen en hij wilde mij ook wat helpen. Hij weet dat ik een modulaire voeding wil en voor hem maakt het weinig uit. Het gaat er vooral om dat hij geen rotzooi krijgt.
AMD Nieuwsdiscussie
Ok, bedankt! Ik zal het noemen en hem de keuze laten maken.-The_Mask- schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:04:
[...]
Rotzooi niet, maar kwalitatief gaat die wel een stapje terug.
Je bedoelt winkels? Hoeft niet. Winkels en leveranciers kunnen kiezen om alleen bepaalde producten van een fabrikant te voeren (heb zelf bij een groothandel gewerkt dus heb het zelf meegemaakt). Winkel is afhankelijk van leverancier, leverancier is afhankelijk van fabrikant. Maar winkel kan wel zeggen tegen leverancier "Hey ik wil dit product" waarop leverancier naar fabrikant gaat. Maar het klopt dat het assortiment van een winkel niet altijd overeenkomt met de Pricewatch hier. Daarom kijk ik ook altijd op de site van de winkel zelf.-The_Mask- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart dan zie je dat genoeg fabrikanten BitFenix in het assortiment hebben waardoor de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M in principe niet meer dan een paar klikjes hoeft te zijn aangezien die bij dezelfde leverancier weg zal komen.
Het zal ongetwijfeld een super goede voeding zijn, maar niet iedereen wil een modulaire Gold voeding, zeker niet bij de goedkopere PC's (als je PC 500 euro is en je voeding 80 euro is beetje krom). Hij is trouwens net zo duur als z'n grote 550W broer en een tientje duurder dan de 650W variant (bij Afuture dan).
Overigens de Be Quiet! B8 serie zijn toch prima budget voedingen? Ze voldoen iig aan alle Intel eisen en hebben meer SATA aansluitingen dan een duurdere Corsair. Zit eraan te denken om ze te voeren bij nieuwe PC's (maar ook voor m'n eigen PC).
Verwijderd
Heb je een voorbeeld? Volgens mij moet het de eerste keer nog worden dat bij een build van rond de €500,- de Bitfenix BWG450M wordt aangeraden.chim0 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:10:
[...]
Het zal ongetwijfeld een super goede voeding zijn, maar niet iedereen wil een modulaire Gold voeding, zeker niet bij de goedkopere PC's (als je PC 500 euro is en je voeding 80 euro is beetje krom). Hij is trouwens net zo duur als z'n grote 550W broer en een tientje duurder dan de 650W variant (bij Afuture dan).
Overigens de Be Quiet! B8 serie zijn toch prima budget voedingen? Ze voldoen iig aan alle Intel eisen en hebben meer SATA aansluitingen dan een duurdere Corsair. Zit eraan te denken om ze te voeren bij nieuwe PC's (maar ook voor m'n eigen PC).
De B8 serie van be quiet! ondersteunt, in tegenstelling tot wat be quiet! zelf beweert, de C6 en C7 power states van Intel CPU's niet. Daarvoor moeten de 5v en de 12v rails apart geregeld worden, maar dat is bij die voedingen niet het geval. Daarnaast is de levensduur ook niet heel lang en de prijs in de meeste gevallen niet interessant. Die paar euro die je voor bijvoorbeeld de Cooler Master G450M of Corsair CX450M meer betaalt is het eigenlijk altijd wel waard. Heb je ook meteen betere prestaties van de voeding.
De B8 300w of 350w kunnen op zich wel interessant zijn voor de prijs als je niet meer vermogen of connectors nodig hebt. Maar alleen voor een Micro-ATX of Mini-ITX build, want voor ATX zijn de CPU connectors erg kort waardoor deze vrijwel nooit achter het moederbord langs kunnen.
Ja dat zei ik ze kiezen ze hebben hem nu niet aan het assortiment toegevoegd maar niks houdt hun tegen om het wel te doen. Vooral bij de BitFenix niet want die is bijvoorbeeld prima verkrijgbaar bij dezelfde leverancier als de pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart, Caseking in dit geval.chim0 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:10:
[...]
Je bedoelt winkels? Hoeft niet. Winkels en leveranciers kunnen kiezen om alleen bepaalde producten van een fabrikant te voeren (heb zelf bij een groothandel gewerkt dus heb het zelf meegemaakt).
Echter omdat de voeding nog niet in de BBG heeft gestaan, hebben ze dat nog niet gedaan. Was bij deze Bitfenix behuizing in het begin ook niet anders, die kwam ook pas bij veel meer webshops beschikbaar toen die in de BBG kwam.
Again, dat gebeurt dus nergens dat heb ik hierboven al gezegd.Het zal ongetwijfeld een super goede voeding zijn, maar niet iedereen wil een modulaire Gold voeding, zeker niet bij de goedkopere PC's (als je PC 500 euro is en je voeding 80 euro is beetje krom).
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe weet je dit? Heb je hem getest?Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:53:
[...]
De B8 serie van be quiet! ondersteunt, in tegenstelling tot wat be quiet! zelf beweert, de C6 en C7 power states van Intel CPU's niet. Daarvoor moeten de 5v en de 12v rails apart geregeld worden, maar dat is bij die voedingen niet het geval. Daarnaast is de levensduur ook niet heel lang en de prijs in de meeste gevallen niet interessant. Die paar euro die je voor bijvoorbeeld de Cooler Master G450M of Corsair CX450M meer betaalt is het eigenlijk altijd wel waard. Heb je ook meteen betere prestaties van de voeding.
Hij niet, ik wel en je kunt het zien aan het interne design. Volledige uitleg staat ook gewoon in de topicstart.
AMD Nieuwsdiscussie
Mja oké, maar zou je hem aandurven op een i3/8GB/SSD/RX 470?-The_Mask- schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:10:
Hij niet, ik wel en je kunt het zien aan het interne design. Volledige uitleg staat ook gewoon in de topicstart.
Er zit verschil in durven en een verstandige keuze. Op dit moment kun je trouwens ook sowieso een Pentium Kaby Lake halen in plaats van i3 doordat de Pentiums ook HT hebben en hierdoor bijna gelijk presteren voor de helft van het geld.chim0 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:31:
[...]
Mja oké, maar zou je hem aandurven op een i3/8GB/SSD/RX 470?
Een Corsair Vengeance 400W is bijvoorbeeld ook direct beschikbaar bij Afuture voor maar 61 euro inclusief verzenden. Om dan twee tientjes op een hele PC te besparen terwijl je daarvoor gewoon veel kwaliteit terug krijgt en gewoon een zuinigere PC, waardoor het over de wat langere termijn sowieso goedkoper is, is gewoon onverstandig.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Er zijn be quiet! Pure Power 10 voedingen opgedoken in de pricewatch product: be quiet! Pure Power 10, product: be quiet! Pure Power 10 CM. Aangezien dit best wel snel is na de introductie van de Pure Power 9 zou je er vanuit mogen gaan dat be quiet! zich de kritiek op die serie aangetrokken heeft om een betere versie op de markt te brengen. Is dit een wezenlijk betere versie of kunnen we deze ook maar beter ontwijken. Zonder uitvoerige test valt er weinig over te zeggen natuurlijk maar wellicht kan jij er aan de hand van het interne design meer over vertellen. Het enige wat ik er over kan vinden is een aantal webshops die de voeding aanbieden. Zelfs be quiet! rept er niet over op de website.
Klopt, ik zocht gisteren naar 300W voedingen en kwam ze ook tegen. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit en prestaties. Ze zijn net nieuw dus we zullen moeten afwachten op een goede review.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:16:
Er zijn be quiet! Pure Power 10 voedingen opgedoken in de pricewatch product: be quiet! Pure Power 10, product: be quiet! Pure Power 10 CM. Aangezien dit best wel snel is na de introductie van de Pure Power 9 zou je er vanuit mogen gaan dat be quiet! zich de kritiek op die serie aangetrokken heeft om een betere versie op de markt te brengen. Is dit een wezenlijk betere versie of kunnen we deze ook maar beter ontwijken. Zonder uitvoerige test valt er weinig over te zeggen natuurlijk maar wellicht kan jij er aan de hand van het interne design meer over vertellen. Het enige wat ik er over kan vinden is een aantal webshops die de voeding aanbieden. Zelfs be quiet! rept er niet over op de website.
Wat is trouwens een beetje een goede en betaalbare 300/350W voeding afgezien van de Corsair VS350? Als ik de pricewatch doorspit, kom ik veel goedkope troep tegen of veel Seasonic OEM's of wat oudere voedingen. Dit aangezien de B8 serie van be quiet! wordt afgeraden.
Als het echt goedkoop moet kun je prima de BQ nemen.
De Antec VP350P/VP450P is ook nog een optie.
Maar wil je echt dat laatste 'tientje' nog 'besparen'?
Maar wil je echt dat laatste 'tientje' nog 'besparen'?
Tientje t.o.v. wat? Het gaat om toekomstige budget PC's bijvoorbeeld.mitsumark schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:58:
Als het echt goedkoop moet kun je prima de BQ nemen.
Maar wil je echt dat laatste tientje nog 'besparen'?
What's up met Antec trouwens? Ik zit op hun site te kijken, maar de meeste voedingen zijn oud of niet meer beschikbaar. Er staan er nog een paar in de pricewatch, maar ook die zijn alweer een paar jaar oud (niet dat dat slecht is). Hebben ze dan helemaal geen nieuwe voedingen uitgebracht of gaan ze er mee stoppen of zo?
[ Voor 32% gewijzigd door chim0 op 25-01-2017 13:13 ]
Ja heb ze van het weekend toegevoegd.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:16:
Er zijn be quiet! Pure Power 10 voedingen opgedoken in de pricewatch product: be quiet! Pure Power 10, product: be quiet! Pure Power 10 CM.
Klopt, ze zijn idd zo snel met de vervangers gekomen doordat de Pure Power 9 nogal slecht uit veel reviews kwam en ook gewoon geen goede voeding was voor zijn prijs natuurlijk.Aangezien dit best wel snel is na de introductie van de Pure Power 9 zou je er vanuit mogen gaan dat be quiet! zich de kritiek op die serie aangetrokken heeft om een betere versie op de markt te brengen.
Ik ga er vanuit dat het een FSP Raider II voeding is, Raider II heeft DC-DC waardoor de performance een stuk beter moet zijn dan bij Raider waarop de Pure Power 9 is gebaseerd. (de 300W en 350W versies waren trouwens andere voedingen bij de Pure Power 9 serie en ik verwacht dat dat nu weer zo is)Is dit een wezenlijk betere versie of kunnen we deze ook maar beter ontwijken.
Dit is Raider II:

De voeding moet nog gelanceerd worden vandaar dat nergens iets officieels te vinden is. Binnen een week wordt die vast wel officieel gelanceerd en dan wordt ongetwijfeld ook meer duidelijk.Zonder uitvoerige test valt er weinig over te zeggen natuurlijk maar wellicht kan jij er aan de hand van het interne design meer over vertellen. Het enige wat ik er over kan vinden is een aantal webshops die de voeding aanbieden. Zelfs be quiet! rept er niet over op de website.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 25-01-2017 13:52 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Wil je daarmee ook zeggen dat de 300 en 350w geen DC-DC zullen hebben? Zou wel jammer zijn want uitermate geschikt voor huis, tuin en keuken pctjes.-The_Mask- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:51:
de 300W en 350W versies waren trouwens andere voedingen bij de Pure Power 9 serie en ik verwacht dat dat nu weer zo is
Bedankt voor de info.
Ben erg benieuwd! Hopelijk komen ze goed uit de test, hebben we weer een beetje alternatieve en betaalbare budget voedingen. De 400W voor rond de 50 euro is niet verkeerd.
Wat ik bedoel is, de Bitfenix 450W is nu de beste voeding en geschikt voor elke PC van 250 euro tot 1500 euro, alleen dan vind ik de prijsverhouding niet meer kloppen. Ik zoek dus een voeding voor een PC van bijvoorbeeld 800 euro (i5/8GB/SSD/GTX 1060 of RX 470) die net zo goed is maar qua prijs ook een beetje in verhouding moet staan. Jammer dat er geen Bitfenix 350W met 1 PEG connector is voor rond de 60 euro want dat zou perfect zijn voor zo'n PC.
Wat ik bedoel is, de Bitfenix 450W is nu de beste voeding en geschikt voor elke PC van 250 euro tot 1500 euro, alleen dan vind ik de prijsverhouding niet meer kloppen. Ik zoek dus een voeding voor een PC van bijvoorbeeld 800 euro (i5/8GB/SSD/GTX 1060 of RX 470) die net zo goed is maar qua prijs ook een beetje in verhouding moet staan. Jammer dat er geen Bitfenix 350W met 1 PEG connector is voor rond de 60 euro want dat zou perfect zijn voor zo'n PC.
[ Voor 56% gewijzigd door chim0 op 25-01-2017 14:24 ]
Daar zou ik idd niet vanuit gaan.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:00:
[...]
Wil je daarmee ook zeggen dat de 300 en 350w geen DC-DC zullen hebben? Zou wel jammer zijn want uitermate geschikt voor huis, tuin en keuken pctjes.
Antec is nogal aan het prutsen de laatste paar jaar.chim0 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:31:
[...]
What's up met Antec trouwens? Ik zit op hun site te kijken, maar de meeste voedingen zijn oud of niet meer beschikbaar. Er staan er nog een paar in de pricewatch, maar ook die zijn alweer een paar jaar oud (niet dat dat slecht is). Hebben ze dan helemaal geen nieuwe voedingen uitgebracht of gaan ze er mee stoppen of zo?
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn PC begint eindelijk echt rond te komen, dus het is nu toch echt tijd om daadwerkelijk een voeding te gaan halen. Specs:
Ja, ik weet dat dit systeem veel te veel energie verbruikt voor wat het kan, maar het is voor 99% omdat het kan. Als het geheel gemiddeld 4 uur per dag aan staat dan is het veel verwacht ik
- Tyan i5400PW
- 2x Intel Xeon X5492 (150W TDP/stuk)
- 16x 8GB DDR2 FB-DIMM (8~10W/stuk, volgens fabrikant moederbord >4.5A nodig op 5Vsb)
- 2x AMD R9 290X
- Hoopje schijven, geluidskaart etc.
Ja, ik weet dat dit systeem veel te veel energie verbruikt voor wat het kan, maar het is voor 99% omdat het kan. Als het geheel gemiddeld 4 uur per dag aan staat dan is het veel verwacht ik
Alleen voor standby neem ik aan, als je de PC nooit in standby zet heb je het dus ook niet nodig.Xudonax schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:49:
• 16x 8GB DDR2 FB-DIMM (8~10W/stuk, volgens fabrikant moederbord >4.5A nodig op 5Vsb)
AMD Nieuwsdiscussie
Ze melden dat het systeem niet wil opstarten anders. Vandaar mijn vermoeden dat het wel enigszins belangrijk is...-The_Mask- schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:03:
[...]
Alleen voor standby neem ik aan, als je de PC nooit in standby zet heb je het dus ook niet nodig.
PDF BronNOTE: When all 16 memory modules of 4GB or higher memory size with IDT AMB C1 stepping are installed in the slots, remember to check the 5VSB maximum (see Figure 1) of your power supply and make sure it is 4.5A or higher. Otherwise, the system will fail to boot up. Please refer to our web site at http://www.tyan.com for the recommended memory list.
[ Voor 16% gewijzigd door Xudonax op 26-01-2017 13:05 ]
Juist, ik weet zo alleen niet uit mijn hoofd welke voedingen allemaal minimaal 4,5A op de 5VSB kunnen leveren. Ze zijn er wel, maar het zijn er niet veel.Xudonax schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Ze melden dat het systeem niet wil opstarten anders. Vandaar mijn vermoeden dat het wel enigszins belangrijk is...
De 1050W versie moet trouwens voldoen. Let er alleen wel even op als die de juiste connectors heeft. En de videokaarten kunnen ook goed op je moederbord? Je krijgt niet een probleem met de koelers die te dicht tegen elkaar aan komen?
AMD Nieuwsdiscussie
Er zit een 4+4 en een 8 pins stekker op voor de CPU's, 8x 6+2 PCIe dus dat komt goed. De rest is 8x Molex en 2 SATA stekkers wat er nodig is, dus ook dat komt uit-The_Mask- schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Juist, ik weet zo alleen niet uit mijn hoofd welke voedingen allemaal minimaal 4,5A op de 5VSB kunnen leveren. Ze zijn er wel, maar het zijn er niet veel.
De 1050W versie moet trouwens voldoen. Let er alleen wel even op als die de juiste connectors heeft.
Ze passen voor geen meter naast elkaar op het moederbordEn de videokaarten kunnen ook goed op je moederbord? Je krijgt niet een probleem met de koelers die te dicht tegen elkaar aan komen?
Hartelijk bedankt!
Hallo, ik ben voor de pc van mijn opa op zoek naar een nieuwe voeding. Het is een s775 setup, met een C2D e7200, low end passief gekoelde GPU en 1 ssd. Ik neem aan dat deze setup nooit meer dan 300 watt verbruikt. Wat zou een goede stabiele voeding zijn voor deze setup? Budget ligt rond de 60 euro.
Moet de voeding mee kunnen naar een eventuele nieuwe PC of is dat niet nodig? Heeft de videokaart ook een PEG connector nodig?n0elite schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:34:
Hallo, ik ben voor de pc van mijn opa op zoek naar een nieuwe voeding. Het is een s775 setup, met een C2D e7200, low end passief gekoelde GPU en 1 ssd. Ik neem aan dat deze setup nooit meer dan 300 watt verbruikt. Wat zou een goede stabiele voeding zijn voor deze setup? Budget ligt rond de 60 euro.
AMD Nieuwsdiscussie
de videokaart heeft geen peg nodig.-The_Mask- schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:44:
[...]
Moet de voeding mee kunnen naar een eventuele nieuwe PC of is dat niet nodig? Heeft de videokaart ook een PEG connector nodig?
Nieuwe Voeding wordt gekocht omdat pc raar aan het doen is, ik vermoed dat het aan de voeding kan liggen. Het is een oud ding minimaal 6/7 jaar oud. Mocht de pc nog steeds raar doen na nieuwe voeding dan wordt er een nieuw mobo en cpu gehaald, dan zou het wel fijn zijn dat de voeding ook mee kan. Nieuwe setup wordt dan ook een low end setup. Waarschijnlijk nieuwere dual core oid.
Met de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt zou hij prima meer dan 10 jaar vooruit moeten kunnen, dat is een echte kwaliteitsvoeding die ook prima meerdere upgrades zou moeten kunnen overleven.n0elite schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:50:
[...]
de videokaart heeft geen peg nodig.
Nieuwe Voeding wordt gekocht omdat pc raar aan het doen is, ik vermoed dat het aan de voeding kan liggen. Het is een oud ding minimaal 6/7 jaar oud. Mocht de pc nog steeds raar doen na nieuwe voeding dan wordt er een nieuw mobo en cpu gehaald, dan zou het wel fijn zijn dat de voeding ook mee kan. Nieuwe setup wordt dan ook een low end setup. Waarschijnlijk nieuwere dual core oid.
AMD Nieuwsdiscussie
Beste The Mask,
Wij bouwen nu zelf onze 2e tekenkamer PC. Met Z270 mobo / i7 7700 / 2x SSD Intel 750 / NVidia Quadro K2000 en nog het een en ander. De voeding wordt een Seasonic Platinum Fanless 400W.
Eigenlijk nog veel te zwaar naar mijn zin.
Als ik de vermogens optel (i7 max. 95 W en NVidia max. 51 W plus nog e.e.a.) blijven we onder de 200 Watt.
Hevig overklokken zullen we niet echt doen. Maar goed dan nog zou een 250 Watt voeding van topkwaliteit
genoeg moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Eerder al hebben wij een paar systeempjes gebouwd voor kantoor/internet en zo.
Met een Seasonic G360 voeding. Veel te zwaar denk ik eigenlijk. Met een Pentium G4400, geen videokaart
en verder 2 SSD's en het gebruikelijke spul kom je volgens mij nog niet aan 100 Watt.
Nogmaals: of zie ik iets over het hoofd?
The point is: ik zoek dus eigenlijk kwaliteitsvoedingen van 150 tot laten we zeggen 275 Watt.
Er vanuit gaande dat voor de systemen zoals ik die beschrijf max. 275 Watt ruim voldoende is.
De prijs is minder belangrijk. De Seasonic Fanless kost ook zo'n 125 Euro.
Ik hou niet van wegwerpspul, dat moge duidelijk zijn.
Heeft The Mask een advies voor mij? Goed onderbouwd zoals altijd, zodat ik de argumenten ken en
de andere tweakers er ook wat van kunnen opsteken. Want of ik zit fout met mijn berekening en argumenten
of bijna iedereen plaatst veel een te zware voeding in zijn of haar systeem.
Ik ben benieuwd.
Bo Borkus
Wij bouwen nu zelf onze 2e tekenkamer PC. Met Z270 mobo / i7 7700 / 2x SSD Intel 750 / NVidia Quadro K2000 en nog het een en ander. De voeding wordt een Seasonic Platinum Fanless 400W.
Eigenlijk nog veel te zwaar naar mijn zin.
Als ik de vermogens optel (i7 max. 95 W en NVidia max. 51 W plus nog e.e.a.) blijven we onder de 200 Watt.
Hevig overklokken zullen we niet echt doen. Maar goed dan nog zou een 250 Watt voeding van topkwaliteit
genoeg moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Eerder al hebben wij een paar systeempjes gebouwd voor kantoor/internet en zo.
Met een Seasonic G360 voeding. Veel te zwaar denk ik eigenlijk. Met een Pentium G4400, geen videokaart
en verder 2 SSD's en het gebruikelijke spul kom je volgens mij nog niet aan 100 Watt.
Nogmaals: of zie ik iets over het hoofd?
The point is: ik zoek dus eigenlijk kwaliteitsvoedingen van 150 tot laten we zeggen 275 Watt.
Er vanuit gaande dat voor de systemen zoals ik die beschrijf max. 275 Watt ruim voldoende is.
De prijs is minder belangrijk. De Seasonic Fanless kost ook zo'n 125 Euro.
Ik hou niet van wegwerpspul, dat moge duidelijk zijn.
Heeft The Mask een advies voor mij? Goed onderbouwd zoals altijd, zodat ik de argumenten ken en
de andere tweakers er ook wat van kunnen opsteken. Want of ik zit fout met mijn berekening en argumenten
of bijna iedereen plaatst veel een te zware voeding in zijn of haar systeem.
Ik ben benieuwd.
Bo Borkus
Jij hebt je huiswerk prima gedaan, verreweg de meeste mensen doen dat idd niet. Zo weinig mensen doen goed hun huiswerk dat er niet eens een markt is voor goede high-end voedingen met laag vermogen. De reden dat je ze ook zo weinig ziet is omdat elke fabrikant bang is dat niemand zo'n voeding koopt. Oftewel ontwikkelingskosten welke nooit terug worden verdiend.BB-T schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:33:
de andere tweakers er ook wat van kunnen opsteken. Want of ik zit fout met mijn berekening en argumenten of bijna iedereen plaatst veel een te zware voeding in zijn of haar systeem.
Ik zou het trouwens gewoon op de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt houden. De pricewatch: Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless is kwalitatief zeker niet de niet meerprijs waard. Zou ook zo maar kunnen dat de RMA rate van de Seasonic Platinum 400W hoger ligt, sowieso niet veel lager. Beide moeten iig meer dan 10 jaar mee kunnen en daarom zou ik het ook gewoon houden op de Seasonic G-series 360W.
AMD Nieuwsdiscussie
Op Guru3D is nieuwe informatie verschenen over de nieuwe Pure Power 10 serie en volgens mij wordt je vermoeden bevestigd.-The_Mask- schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:51:
[...]
(de 300W en 350W versies waren trouwens andere voedingen bij de Pure Power 9 serie en ik verwacht dat dat nu weer zo is)
Volledig artikelThe topology of all Pure Power 10 models with 400W and above includes DC-to-DC technology, with further optimizations to increase efficiency and noise reduction.
Is er een reden waarom de 300W en 350W varianten niet met DC-to-DC technologie worden uitgerust? Kwestie van technisch niet mogelijk of gaat het om kostenbesparing? Hoe dan ook, als ik het zo lees, lijkt het een verbeterde versie van de (blijkbaar) slechte Pure Power 9 serie. Ben alsnog erg benieuwd naar de reviews!
Ik heb in feite dezelfde vraag: laag wattage maar fatsoenlijke kwaliteit. Echter is 65 euro weer wat veel, in mijn geval gaat het namelijk om een pc die uurtje per dag aan staat. Dan maar een be quiet! System Power B8 300W zoals die in BBG wordt aanbevolen of is er een betere tussenweg? Modulair etc. maakt niks uit.-The_Mask- schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:52:
[...]
Jij hebt je huiswerk prima gedaan, verreweg de meeste mensen doen dat idd niet. Zo weinig mensen doen goed hun huiswerk dat er niet eens een markt is voor goede high-end voedingen met laag vermogen. De reden dat je ze ook zo weinig ziet is omdat elke fabrikant bang is dat niemand zo'n voeding koopt. Oftewel ontwikkelingskosten welke nooit terug worden verdiend.
Ik zou het trouwens gewoon op de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt houden. De pricewatch: Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless is kwalitatief zeker niet de niet meerprijs waard. Zou ook zo maar kunnen dat de RMA rate van de Seasonic Platinum 400W hoger ligt, sowieso niet veel lager. Beide moeten iig meer dan 10 jaar mee kunnen en daarom zou ik het ook gewoon houden op de Seasonic G-series 360W.
Wat zijn de volledige PC specificaties?Aikon schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:25:
[...]
Ik heb in feite dezelfde vraag: laag wattage maar fatsoenlijke kwaliteit. Echter is 65 euro weer wat veel, in mijn geval gaat het namelijk om een pc die uurtje per dag aan staat. Dan maar een be quiet! System Power B8 300W zoals die in BBG wordt aanbevolen of is er een betere tussenweg? Modulair etc. maakt niks uit.
AMD Nieuwsdiscussie
Weet ik niet precies om eerlijk te zijn, het is een core2duo e8500 denk ik, met onboard vga. Verder een ssd en harde schijf, heel simpel systeem.
Hij is echter instabiel en ik verdenk de voeding, die is ook van rond die tijd namelijk. Mocht dat het niet zijn, dan vervang ik de rest v/d componenten ook met een simpele core i3 of pentium met onboard alles mobo.
Hij is echter instabiel en ik verdenk de voeding, die is ook van rond die tijd namelijk. Mocht dat het niet zijn, dan vervang ik de rest v/d componenten ook met een simpele core i3 of pentium met onboard alles mobo.
Ja dan is de be quiet! System Power B8 300W een prima overweging.
AMD Nieuwsdiscussie
Beste mede tweakerts, ik heb hulp nodig bij het uitzoeken van een voeding voor een vriend. Wij verdenken ervan dat de voeding stuk is aangezien hij soms gewoon uitvalt. Dit zijn de specs van zijn PC:
MOEDERBORD: Gigabyte GA-B85M-HD3
CPU: Intel i5-4440 @ 3.10GHz
RAM: 2x 8GB
GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 8G D5
OPSLAG: 2x SSD & 1x 1TB 4500RPM HDD
OPTICAL DRIVE: Een of andere dvd lezer / brander.
Aan 550Watt zou ik toch meer dan voldoende moeten hebben? Thanks alvast.
MOEDERBORD: Gigabyte GA-B85M-HD3
CPU: Intel i5-4440 @ 3.10GHz
RAM: 2x 8GB
GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 8G D5
OPSLAG: 2x SSD & 1x 1TB 4500RPM HDD
OPTICAL DRIVE: Een of andere dvd lezer / brander.
Aan 300W heb je meer dan genoeg, mits de juiste aansluitingen.
Het systeem zal normaal gesproken niet boven de 200W verbruik komen.
Het systeem zal normaal gesproken niet boven de 200W verbruik komen.
pricewatch: Corsair CX450MBradford Cox schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:46:
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Zijn goede keuzes, waarbij de Corsair gewoon een goede mainstream voeding is, de be quiet! vergelijkbaar is maar stiller en de BitFenix een echte high-end voeding is. In de topicstart vind je ook wat meer info over de voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Echter staat achterop de verpakking van de videokaart dat een voeding die minimaal 500 watt levert verwacht wordt. Terwijl als ik een voeding calculator website invul met al de specs krijg ik een uitkomst van maar 300 / 350 watt ofzo. Iemand die dit kan toelichten?In de topicstart vind je ook wat meer info over de voedingen...
Wat op de verpakking staat van de videokaart kan nooit op waarheid gebaseerd zijn aangezien niet iedereen een andere verpakking krijgt afgestemd op zijn PC. De verpakking past zichzelf ook niet aan aan de hand van de andere onderdelen die je hebt. Dus iemand die dik een overklokte i7 6950K CPU heeft welke 350W verbruikt krijgt echt gewoon dezelfde verpakking als iemand met een Pentium G4560 die maar enkele tientallen watts verbruikt.Bradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:40:
[...]
Echter staat achterop de verpakking van de videokaart dat een voeding die minimaal 500 watt levert verwacht wordt. Terwijl als ik een voeding calculator website invul met al de specs krijg ik een uitkomst van maar 300 / 350 watt ofzo. Iemand die dit kan toelichten?
PSU calculator is daarnaast een ander woord voor random number calculator, leuk voor een random getal tussen de ~0 en ~1500 maar vertelt je voor de rest weinig over het verbruik van de PC.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar hoe kom jij dan bij 450Watt? Ik begrijp de berekening dan niet.

Voor een nieuw samen te stellen systeem met Z270 chipset en i3 met TDP 51W zoek ik een goede en tevens stille voeding, prijs minder belangrijk. Er komt 1 SSD in en 1 HDD bij voor wat extra opslag. Geen losse videokaart want het gaat uitsluitend voor office/browsen gebruikt worden. Het systeem zal een uur of 12 per dag aan staan.
Heb deze thread even snel doorgelezen en kom uit op de Seasonic G-Serie 360Watt.
Heb ik dat goed gevonden? Of zijn er alternatieven welke ik zou moeten overwegen?
Heb deze thread even snel doorgelezen en kom uit op de Seasonic G-Serie 360Watt.
Heb ik dat goed gevonden? Of zijn er alternatieven welke ik zou moeten overwegen?
Die staat in de topicstart uitgelegd.Bradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:20:
Maar hoe kom jij dan bij 450Watt? Ik begrijp de berekening dan niet.
AMD Nieuwsdiscussie
Ahja ik begin er meer van te begrijpen, we hebben nu deze pricewatch: Corsair VS550 aangeschaft. Dit zou ook moeten werken, zonder problemen als ik het goed heb toch? Beetje overkill aan Watts dus die in de praktijk niet allemaal gebruikt worden. Maar wie weet voor een toekomstig systeem dat ie nog steeds van pas komt. Thanks voor alle hulp iedereen, speciaal -The_Mask-
[ Voor 5% gewijzigd door Bradford Cox op 07-02-2017 20:18 ]
Heb je dit forum gevonden, betere informatie kan je welhaast niet krijgen,Bradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:18:
Ahja ik begin er meer van te begrijpen, we hebben nu deze pricewatch: Corsair VS550 aangeschaft.
en dan koop je dat

Is toch niets mis mee? Was aanbieding in lokale winkel.
[ Voor 42% gewijzigd door Bradford Cox op 07-02-2017 20:26 ]
Verwijderd
Het is geen goede voeding wat ook in dit topic wordt uitgelegd. Een CX450M en Pure Power 10 400w zijn beter en kosten net zoveel.Bradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:26:
Is toch niets mis mee? Was aanbieding in lokale winkel.
KwaliteitBradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:37:
Beter in wat(t)?
[ Voor 88% gewijzigd door WCA op 07-02-2017 20:45 ]
Share and Enjoy!
Bradford Cox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:37:
Beter in wat(t)?

Het draait niet om hoeveel watt een voeding kan produceren maar de kwaliteit van de interne onderdelen.Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Review: productreview: Cooler Master B600 ver.2 review door -The_Mask-
Het is nu ook weer geen ramp, maar vervang hem tijdig (binnen 5 jaar).
Nee als prijs niet uitmaakt is de Seasonic G-series 360W wel de meest logische keuze, prijs is wel redelijk omhoog gegaan de laatste tijd helaas door de zwakkere Euro en ik denk ook dat Seasonic de voeding EOL heeft gestuurd. Maar als prijs je niet uitmaakt dan is dat dus idd de beste keuze.Luc79Ehv schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:45:
Of zijn er alternatieven welke ik zou moeten overwegen?
AMD Nieuwsdiscussie
We hebben dus nog steeds geen goede en betaalbare 300/350W voedingen. Seasonic gaat de G360 blijkbaar niet vervangen en de bequiet! B8 wordt in uitzonderlijke gevallen aangeraden.
Bedankt voor de bevestiging en de super info in dit topic!
De G360 is inmiddels besteld, die twee tientjes verschil vind ik geen probleem.
De G360 is inmiddels besteld, die twee tientjes verschil vind ik geen probleem.
Ik heb de:
Antec VPF Series 450W
In mijn systeem. Nu maakt deze een licht ratelend geluid bij idle belasting. Volgens mij is dit omdat de fan 'wiebelt' tijdens het lage toerental. Is dit normaal bij deze voeding, of heb ik een maandagmorgen model? En is er een voeding die stiller is?
Antec VPF Series 450W
In mijn systeem. Nu maakt deze een licht ratelend geluid bij idle belasting. Volgens mij is dit omdat de fan 'wiebelt' tijdens het lage toerental. Is dit normaal bij deze voeding, of heb ik een maandagmorgen model? En is er een voeding die stiller is?
Echt stil is de VPF 450W niet, maar ratelend geluid hoort niet.-Reca- schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:15:
Ik heb de:
Antec VPF Series 450W
Maar als je een echt stille voeding wil:
Waarbij de laatste op dit moment nogal populair is en daardoor even uitverkocht. Na Chinees nieuwjaar zullen er ongetwijfeld wel weer een nieuwe vracht hierheen komen, maar dat duurt dus nog wel enkele weken. Tot die tijd is de 550W versie dan een goede tweede keuze.
De be quiet! en overigens een leuke mainstream voeding net als de Antec maar dan stiller. De BitFenix is een echte high-end voeding welke heel lang mee moet gaan en ook komt met 7 jaar garantie. Die voeding kan dus ook nog prima mee met een volgende PC.
AMD Nieuwsdiscussie
Afgelopen pagina's met interesse gelezen, en ben overtuigd dat ik hier een goed antwoord kan vinden/krijgen :-)
Afgelopen maanden m'n PC verbouwd van ATX naar m-ITX en wat componenten verwisseld. M'n rotsvaste voeding - pricewatch: Seasonic S12II-500 - gaat al iets van tien jaar mee, maar het is wel wat krap in de kleine behuizing.
Afgelopen maanden m'n PC verbouwd van ATX naar m-ITX en wat componenten verwisseld. M'n rotsvaste voeding - pricewatch: Seasonic S12II-500 - gaat al iets van tien jaar mee, maar het is wel wat krap in de kleine behuizing.
- Is het tijd voor de voeding om met pensioen te gaan? Is deze nog efficient genoeg?
- Hoeveel Watt heeft mijn systeem écht nodig?
- Zijn er ook leuke SFX voedingen te koop?
[ Voor 26% gewijzigd door Junketsu op 08-02-2017 16:49 ]
Dat is wat jij alleen zelf kunt bepalen, niemand anders betaald de energierekening.Junketsu schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:46:
Is het tijd voor de voeding om met pensioen te gaan? Is deze nog efficient genoeg?
Maximaal verbruik rond de 200W, minimaal is een goede 300W voeding met de juiste connectors. In dit geval sowieso één 6 pins PEG connector.Hoeveel Watt heeft mijn systeem écht nodig?
Ja één die er met kop en schouders boven uit steekt, doordat die de stilste, kwalitatief beste en best presterende SFX voeding is en met een prijs van 90 euro is die helemaal niet duur.Zijn er ook leuke SFX voedingen te koop?
http://www.tomshardware.c...50-power-supply,4512.html
Je hebt echter wel een SFX ATX bracket nodig die komt niet bij de voeding.
pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)
pricewatch: Silverstone SST-PP08B
AMD Nieuwsdiscussie
Hartelijk dank. Zou de be quiet system power 10 400w voldoen voor het volgende systeem? Zou de be quiet system power 7 300 watt dit ook kunnen trekken? Deze heb ik nog liggen namelijk.-The_Mask- schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:35:
[...]
Echt stil is de VPF 450W niet, maar ratelend geluid hoort niet.
Maar als je een echt stille voeding wil:
Waarbij de laatste op dit moment nogal populair is en daardoor even uitverkocht. Na Chinees nieuwjaar zullen er ongetwijfeld wel weer een nieuwe vracht hierheen komen, maar dat duurt dus nog wel enkele weken. Tot die tijd is de 550W versie dan een goede tweede keuze.
De be quiet! en overigens een leuke mainstream voeding net als de Antec maar dan stiller. De BitFenix is een echte high-end voeding welke heel lang mee moet gaan en ook komt met 7 jaar garantie. Die voeding kan dus ook nog prima mee met een volgende PC.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 335,95 | € 335,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC | € 460,01 | € 460,01 |
1 | Crucial CT4K4G4DFS8213 | € 95,- | € 95,- |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 134,90 | € 134,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.025,86 |
[ Voor 52% gewijzigd door -Reca- op 08-02-2017 20:26 ]
Dit topic is gesloten.